FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinkentwitter:tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
Misschien dat @:speknek nog even kan duiden of dit ook de manier is waarop wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dient te worden.
Dat hangt er ook maar vanaf hoe je er naar kijkt. Bovendien is de hele westerse samenleving vrij (liberaal) rechts, dus daar is het onderwijs logischerwijs geen uitzondering in.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem.
Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.
Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem. Kinderen die geboren worden met een hoog IQ of met rijke ouders halen alle hoogste cijfers en gaan naar de hogere scholen. Ben je dom geboren, faal je op school en vervolgens in het leven. Van equality of zelfs maar equity is geen sprake. Elke leraar die nog een beetje medemenselijkheid in dit gure, ontspoord kapitalistische, IQ-suprematische systeem probeert te stoppen, zou ten volste toegejuicht moeten worden. Maar uiteindelijk verandert het weinig, ze kunnen best zeggen dat Timo en Achmed gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden, uiteindelijk geven ze maar eentje een 9 en een VWO advies, en de ander een 3 en door naar de ZMOK school, alle dromen in duigen puur om hoe ze geboren zijn. De fascisten. Leraren links? Haha. Ha! Ha!
[..]
Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.
Als je een leraar kan vinden die het voor het geld doet gegeven de salarissen in het onderwijs dan heb je iemand gevonden die te dom is om te poepen, lijkt mij, komt mij ook onwaarschijnlijk voor dat zo iemand de PABO met goed gevolg heeft weten te volgen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-docenten~a1719066/quote:FvD doet er beter aan om pubers niet op te stoken tegen hun docenten
https://wnl.tv/2019/03/28(...)rum-voor-democratie/quote:Amsterdam komt met complimentenmeldpunt voor leraren als reactie op Forum voor Democratie
Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe zit het met de stress van docenten ?
Ik dacht dat dit een probleem was in het onderwijs ?
haha zo hoort het !quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.
Zo werkt het ook wel vaak. Het onderwijs scoort samen met de zorgsector verreweg het hoogst als het gaat om overspannenheid/burnoutklachten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
haha zo hoort het !
Maar ik las een tijd terug een artikel over overspannen docenten .
Die melden zich ziek... waardoor de collega's meer overuren hebben en dus meer stress..
Zou je het wenselijk vinden als fvd stemmers onder leerkrachten gerapporteerd werden?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
Zelfs al zou dat zo zijn, waarom denk je dat er speciale, onafhankelijke meldpunten zijn voor klokkenluiders?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
Nee, dit zijn geen klokkenluiders. Een klokkenluider kaart een probleem aan waar, buiten de leiding in de eigen organisatie, nog nooit iemand van gehoord heeft maar nodig onder de aandacht moet worden gebracht. Het is niet iemand die een reeds aangekaart probleem, waarvan het de vraag is of het bestaat, gaat bewijzen met het doorgeven van incidenten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
Het zijn rechtse balletjes.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Waar staat dat?
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.
https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/
Misleiding = misleiding. Ah VVD dan mag het wel. Selectieve verontwaardiging genot.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
Ik heb een takkehekel aan de VVD.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Misleiding = misleiding. Ah VVD dan mag het wel. Selectieve verontwaardiging genot.
Das wereldsquote:Op donderdag 28 maart 2019 21:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb een takkehekel aan de VVD.
Heb je het dan alleen over basis- en voortgezetonderwijs en MBO/HBO? Dan volg ik je nog. Maar op universiteiten gaat dat niet op. Daar geldt de academische vrijheid: https://nl.wikipedia.org/wiki/Academische_vrijheidquote:Op woensdag 27 maart 2019 20:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vrije meningsuiting heeft hier vrij weinig mee te maken.
Als jij voor een callcenter werkt dan mag een werkgever bepalen wat wel of niet acceptabele aanspreekvormen zijn richting zijn klanten door jou. Hou je je dat niet aam dan zijn er consequenties. Er zijn zat restricties mbt hoe docenten leerlingen behandelen en aanspreken. Niemand die dat ooit heeft aangemerkt als het ontnemen van iemands rechten.
Probleem is dat er op veel scholen een cultuurtje is ontstaan waarin men zich allerhande raar politiek beladen gedrag denkt te kunnen permitteren. Allemaal omdat het einddoel zogenaamd nobel is.
Er moet iets aan gebeuren. Denk niet dat dit lijstje een keerpunt wordt maar misschien verhoogt het wat besef een reflectie
Waarom vind je hem rechts ?quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/JoshuaLivestro/status/1111165399465447426
Baudet jat het van de AfD en ander tuig. En die rechtse Joost Vullings
Omdat hij dat is. Dat is geen geheim. Is niet voor niets naar de Tros overgestapt.quote:
Denk je echt dat dat zo werkt? Ik heb al mijn hele onderwijscarrière het gevoel dat ik niet vrijuit kan spreken. Dat begon op een zeer christelijke basisschool, waar geen ruimte was voor mijn vraag waarom Mozes niet het beloofde land in mocht. En ik weet nog dat ik met medestudenten probeerde te praten over waarom Amnesty er niet was voor Marijnissen toen hij werd opgesloten vanwege zijn opvattingen. Dat was de eerste keer dat ik ontdekte dat ook op de universiteit geen vrije uitwisseling van ideeën bestaat.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:22 schreef Janneke141 het volgende:
Iedere leerling die een probleem heeft met de kwaliteit van de lessen, vakinhoudelijk, op het gebied van veiligheid óf op het gebied van sturende meningen, kan zich eerst melden bij de docent zelf, daarna bij een teamleider of iets dergelijks en daarna bij de rector. Dat zijn de instanties die iets voor de leerling kunnen doen en/of actie kunnen ondernemen op incapabele docenten. Een politieke partij kan dat (gelukkig) niet.
Ja...quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.
Ja, ik denk dat het zo werkt. Met jouw persoonlijke ervaringen kan ik geen fluit.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat zo werkt? Ik heb al mijn hele onderwijscarrière het gevoel dat ik niet vrijuit kan spreken. Dat begon op een zeer christelijke basisschool, waar geen ruimte was voor mijn vraag waarom Mozes niet het beloofde land in mocht. En ik weet nog dat ik met medestudenten probeerde te praten over waarom Amnesty er niet was voor Marijnissen toen hij werd opgesloten vanwege zijn opvattingen. Dat was de eerste keer dat ik ontdekte dat ook op de universiteit geen vrije uitwisseling van ideeën bestaat.
Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken. Ik heb mijn best gedaan. Zo heb ik tijdens de traningen diversiteitssensitief onderwijs die wij kregen geprobeerd om afwijkende politieke ideeën op de agenda te krijgen. Maar hé, die training draaide natuurlijk om één specifiek soort diversiteit.
Zie daar maar eens tegen te strijden met een klacht bij een docent, een leidinggevende, een decaan of de rector - ze behoren allemaal tot dezelfde intellectuele bende.
Aardige typering van het soort reactie dat je zou krijgen bij een klacht.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het zo werkt. Met jouw persoonlijke ervaringen kan ik geen fluit.
Ja... als ze met typische pvv-standpunten komen, dan kunnen ze kritiek verwachten van medestudenten en van docenten. Docenten voelen soms aankomen dat een dergelijk debat spanningen veroorzaakt, de lesconcentratie verstoort en ze doen hun best door te gaan met de les.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken.
Het hangt er maar net vanaf hoe je onderwijs ziet, als het gieten van kennis in het hoofd van een kind of als het vormen van een persoon.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... als ze met typische pvv-standpunten komen, dan kunnen ze kritiek verwachten van medestudenten en van docenten. Docenten voelen soms aankomen dat een dergelijk debat spanningen veroorzaakt, de lesconcentratie verstoort en ze doen hun best door te gaan met de les.
Terecht dat ze dan een pvv-discussie afkappen. Dat niet kunnen spreken geldt dan ook voor de anti-pvv'ers. En voor de docent zelf .
Heel normaal orde houden in de klas.
Mwa. Dergelijke discussies moet je juist opzoeken zodat men (hopelijk) leert om te gaan met botsende meningen. De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan is denk ik ook deels wat ons hier in de eerste plaats heeft gebracht. In de grote boze wereld heb je nou eenmaal een heleboel mensen die anders over iets denken dan jij en hoe eerder men daarmee in aanraking komt hoe beter.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... als ze met typische pvv-standpunten komen, dan kunnen ze kritiek verwachten van medestudenten en van docenten. Docenten voelen soms aankomen dat een dergelijk debat spanningen veroorzaakt, de lesconcentratie verstoort en ze doen hun best door te gaan met de les.
Terecht dat ze dan een pvv-discussie afkappen. Dat niet kunnen spreken geldt dan ook voor de anti-pvv'ers. En voor de docent zelf .
Heel normaal orde houden in de klas.
Mjoah, Fok kan wel erg conflict zoekend zijn ookquote:Op donderdag 28 maart 2019 23:00 schreef ems. het volgende:
De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan is denk ik ook deels wat ons hier in de eerste plaats heeft
Bij het vormen van een persoon moet je ook orde houden in de klas.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf hoe je onderwijs ziet, als het gieten van kennis in het hoofd van een kind of als het vormen van een persoon.
waarom is dat een of-of vraag?quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf hoe je onderwijs ziet, als het gieten van kennis in het hoofd van een kind of als het vormen van een persoon.
Het is onderwijs.... er is een leerplan. Die vullen " de hele tijd" En dat ageren tegen migranten is een heel negatief gebeuren ... dat doen ze maar op Fok !quote:Op donderdag 28 maart 2019 23:00 schreef ems. het volgende:
De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan
Dat is een valide vraag. Het zit 'em in de term 'gieten', wat tegenstrijdig lijkt met persoonsvorming. Tegelijkertijd is dat een specifieke notie van persoonsvorming waarin het individu en niet de gemeenschap voorop wordt gesteld. Je zou kunnen zeggen dat we allemaal fundamenteel (mede) bepaald worden door de ideeën van anderen, zowel de anderen om ons heen als onze voorouders. Daar zit altijd een element van 'gieten' in waaraan niet te ontsnappen valt. Of zoals Heidegger zou zeggen: we zijn allemaal vervallen aan das Man.quote:
Godsdienst is ook een negatief gebeuren maar ondanks dat is het zelfs een heel vak op de meeste scholen en wordt het religieus zijn zelfs gedoogd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 23:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is onderwijs.... er is een leerplan. Die vullen " de hele tijd" En dat ageren tegen migranten is een heel negatief gebeuren ... dat doen ze maar op Fok !
Is het willen vormen van studenten niet juist de barrière voor het benoemen van PVV gedachtegoed? De idee dat diversiteit niet gerespecteerd wordt omdat het gekneed dient te worden?quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je ooit een universiteit van binnen gezien of is die indruk van jou (vooral) gebaseerd op wat er zich in jouw onderbuik afspeelt?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.
Wat een uitstekende analyse.quote:Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.
Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.
Vandaar dat het niet zo hard gaat met onze technologische vooruitgang.
Een gemeente die een volstrekt zinloos meldpunt opricht om een leeg statement te maken tegen een partij die ook weer een meldpunt heeft opgericht. Hoe sneu wil je het hebben?quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2019/03/28(...)rum-voor-democratie/
Jemig. Hoe ver kun je naast een plank slaan zeg.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.
Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.
Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.
Kort samengevat is mijn reactie:quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.
Eens.quote:Op donderdag 28 maart 2019 23:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Mwa. Dergelijke discussies moet je juist opzoeken zodat men (hopelijk) leert om te gaan met botsende meningen. De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan is denk ik ook deels wat ons hier in de eerste plaats heeft gebracht. In de grote boze wereld heb je nou eenmaal een heleboel mensen die anders over iets denken dan jij en hoe eerder men daarmee in aanraking komt hoe beter.
Maar dat hangt natuurlijk ook een beetje van de klas in kwestie af.
quote:
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:31 schreef ijs_beer het volgende:
Jemig. Hoe ver kun je naast een plank slaan zeg.
Wij van de universiteit, adviseren de universiteit. Bij het geval van conflict heeft degene die de meeste bijval krijgt gelijk.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:50 schreef Isdatzo het volgende:
Heb je ooit een universiteit van binnen gezien of is die indruk van jou (vooral) gebaseerd op wat er zich in jouw onderbuik afspeelt?
Vooral op de persoon spelen, en als je tijd hebt ga dan nog even langs een andere topic waar ik schrijf voor een "leuke inhoudelijke" reactie, wat dat is volstrekt normaal gedrag.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:37 schreef Ludachrist het volgende:
Altijd vermakelijk, mbo'ers die komen vertellen wat er allemaal mis is op de universiteit.
En als een ieder door de zeepbel heen te prikt is er paniek in de tent.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
Omdat ze weten dat universiteiten zo slecht zijn hebben ze nooit aan een universiteit gestudeerd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:37 schreef Ludachrist het volgende:
Altijd vermakelijk, mbo'ers die komen vertellen wat er allemaal mis is op de universiteit.
Er is niet echt inhoud om op te reageren, dus je moet toch wat he.quote:
Op die fiets, vier man duikt boven op een "inhoudsloze" post. Wat is de volgende zet, dat ik een troll ben? Of gelijk naar het academische tuchtcollege?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:43 schreef Ludachrist het volgende:
Er is niet echt inhoud om op te reageren, dus je moet toch wat he.
In principe ben je wel een troll natuurlijk, dat lijkt me vrij duidelijk. Dat er nog een paar man op reageert is meer een soort bezigheidstherapie dan dat mensen zich echt heel erg aantrekken wat je zegt.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:55 schreef borealist het volgende:
[..]
Op die fiets, vier man duikt boven op een "inhoudsloze" post. Wat is de volgende zet, dat ik een troll ben? Of gelijk naar het academische tuchtcollege?
Zoals we zien is dat meldpunt waar studenten veilig en anoniem de klok kunnen luiden hard nodig. Een ieder weet bewust of onbewust dat de confrontatie met de linksmens aangaan het equivalent is van een slangenkuil binnenstappen.
quote:Baudet houdt Nijmeegse wetenschappers bezig
‘Neem stelling tegen de uitspraken van Thierry Baudet.’ Dat verzoek deden twaalf Nijmeegse wetenschappers woensdag in een open brief aan het college van bestuur van de Radboud Universiteit. De universiteitsbazen lieten donderdag van zich horen. Hoe nu verder?
https://www.voxweb.nl/nie(...)wetenschappers-bezig
Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven op mijn vraag waarop die indruk van jou gebaseerd is hè.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:36 schreef borealist het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wij van de universiteit, adviseren de universiteit. Bij het geval van conflict heeft degene die de meeste bijval krijgt gelijk.
Academici reageren op Baudet met open briefquote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven op mijn vraag waarop die indruk van jou gebaseerd is hè.
Wat een rare redenatie. Over welke dingen die het daglicht niet kunnen verdragen heb je het?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 17:38 schreef borealist het volgende:
[..]
Academici reageren op Baudet met open brief
Speaking of the devil.Op de universiteit gebeuren vandaag de dag een hoop dingen die het daglicht niet verdragen kunnen, anders zou er geen paniek zijn.
En welke waarheid is dat?quote:Natuurlijk wordt er gewoon keihard gereld als iemand op een universiteit de waarheid durft te vertellen.
Hoe werkt dat precies? En denk je dat Baudet met z'n (in Nederland) niet eerder vertoonde wetenschapsontkenning gebracht met een zweem van geleerdheid en wijsheid een goede zaak is dan?quote:https://www.nrc.nl/nieuws(...)tot-protest-a2753214
De enige tegenstander van academische vrijheid in Nederland is links.
De universiteiten verboden vorig jaar al smartphones, dus blijkbaar willen ze niet dat studenten iets opnemen. Geen idee wat ze willen verbieden, maar eerlijke lui zijn het niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Wat een rare redenatie. Over welke dingen die het daglicht niet kunnen verdragen heb je het?
Daarnaast is je zorgen kenbaar maken natuurlijk niet 't zelfde als paniek.
In mijn ervaring hoeft alleen de waarheid bestreden te worden. Dit is dan ook altijd de kracht van het kwaad, er is maar 1 waarheid en die is makkelijk aan te vallen, maar voor elke waarheid zijn er duizenden leugens, en als je 1 leugen de grond in stampt dan tovert de linksmens in no time 2 nieuwe uit de hoge hoed.quote:
Levens ervaring. Neem dit voorbeeld van linkse indoctrinatie.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Verder heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag waarop die indruk van jou gebaseerd is.
De FvD-stemmers die niet voor rede vatbaar zijn, is gelukkkig maar een kleine groep. Helaas wel een zeer aanwezige groep waardoor ze (onbewust) de gemiddelde FvD-stemmer ook nog eens belachelijk maken. Dat best jammer, want hierdoor kun je niet fatsooenlijk in gesprek gaan. En je brengt de normale FvD-stemmers in verlegenheid.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
Aangezien die idioten van FvD toch niet voor rede vatbaar zijn, is het misschien wel een idee om vuur met vuur te bestrijden: een meldpunt voor FvD-stemmers. Voor de rest gewoon hetzelfde aanpakken. Website waar mensen FvD-stemmers kunnen aangeven en 'we weten nog niet wat we ermee gaan doen'.
Als dat zo was, dan zou ik dat best kunnen begrijpen. Je hebt als docent weinig eer van je werk als studenten tijdens je college meer met de telefoon bezig zijn dan met de stof, en weinig mensen stellen het op prijs gefilmd te worden met het risico zichzelf later publiekelijk voor schut gezet te zien op YouTube. Het is ook nogal lomp om iemand ongevraagd in zijn eigen omgeving als een aapje te gaan filmen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:14 schreef borealist het volgende:
[..]
De universiteiten verboden vorig jaar al smartphones, dus blijkbaar willen ze niet dat studenten iets opnemen. Geen idee wat ze willen verbieden, maar eerlijke lui zijn het niet.
[..]
Ik bedoel het niet als grap. Als ze zelf te stom zijn om te snappen dat dit wéér ver over de grens is, dan zit er weinig anders op. Wat anders? Ze maar gewoon hun gang laten gaan?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:30 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap dat je het als grap bedoelt, maar mensen anoniem aangeven is eigenlijk helemaal niet grappig.
Dus iemand is een redelijk denkend persoon, die hoort Baudet zijn feitenvrije complotshit spuien en denkt dan: goed verhaal, daar ga ik op stemmen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:30 schreef Morrigan het volgende:
De FvD-stemmers die niet voor rede vatbaar zijn, is gelukkkig maar een kleine groep. Helaas wel een zeer aanwezige groep waardoor ze (onbewust) de gemiddelde FvD-stemmer ook nog eens belachelijk maken. Dat best jammer, want hierdoor kun je niet fatsooenlijk in gesprek gaan. En je brengt de normale FvD-stemmers in verlegenheid.
Met dit soort acties ga je alleen nog maar meer haat creëren. Ik ben zelf ook tegen het idee om linkse docenten te verlinken, maar dat is nog geen reden om precies hetzelfde te gaan doen. In Nederland zou iedereen de vrijheid moeten hebben om zelf te bepalen op wie ze willen stemmen. Door mensen te verlinken, neem je eigenlijk die vrijheid van hun af.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet als grap. Als ze zelf te stom zijn om te snappen dat dit wéér ver over de grens is, dan zit er weinig anders op. Wat anders? Ze maar gewoon hun gang laten gaan?
Er zullen ook mensen zijn die mij achterlijk vinden omdat ik op PvdD of SP stem. Jammer voor hen, maar het is nog altijd mijn stem.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus iemand is een redelijk denkend persoon, die hoort Baudet zijn feitenvrije complotshit spuien en denkt dan: goed verhaal, daar ga ik op stemmen.
Nee, gaat er bij mij niet in.
Vertel mij waarom het logisch is dat men links geïndoctrineerd wordt..quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.
Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
Antifa mafkees gespot.quote:
Hé, dat meldpunt voor 'vijanden van het ware volk' was niet mijn idee hoor, maar als ze de kaders zover willen verzetten: oké. Kom maar op. Krijgen ze het terug. Zij een meldpunt? Prima. Krijgen ze er een terug. Pleiten ze weer eens voor een beroepsverbod voor de een of de ander? Prima, nemen wij geen FvD'ers meer aan. Gewoon bij alles met gelijke munt terugbetalen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Met dit soort acties ga je alleen nog maar meer haat creëren. Ik ben zelf ook tegen het idee om linkse docenten te verlinken, maar dat is nog geen reden om precies hetzelfde te gaan doen. In Nederland zou iedereen de vrijheid moeten hebben om zelf te bepalen op wie ze willen stemmen. Door mensen te verlinken, neem je eigenlijk die vrijheid van hun af.
Wetenschapsontkenning? Wat een bullshit. Je schuift hem dingen in de schoenen die hij nooit heeft gezegd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een rare redenatie. Over welke dingen die het daglicht niet kunnen verdragen heb je het?
Daarnaast is je zorgen kenbaar maken natuurlijk niet 't zelfde als paniek.
[..]
En welke waarheid is dat?
[..]
Hoe werkt dat precies? En denk je dat Baudet met z'n (in Nederland) niet eerder vertoonde wetenschapsontkenning gebracht met een zweem van geleerdheid en wijsheid een goede zaak is dan?
Verder heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag waarop die indruk van jou gebaseerd is.
Nu is dat ineens je opvatting over politieke meldpunten? Bijzonder...quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nee jij bent lekker wil je zeggen. Rijp voor het gesticht als ik het zo lees.
Nee dat is mijn gedachte over jou. Bijzonder radicaal.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu is dat ineens je opvatting over politieke meldpunten? Bijzonder...
Meelezers, zie hoe snel je een FvD'er overtuigt van de idioterie en het radicalisme van politieke meldpunten door ze simpelweg te spiegelen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:50 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nee dat is mijn gedachte over jou. Bijzonder radicaal.
johhhh en er is permanente een rechtse politieke meerderheidquote:
Waarom het logisch is dat men rechts geindoctrrineerd wordt?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:43 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Vertel mij waarom het logisch is dat men links geïndoctrineerd wordt..
Nou nee, het rechtse geluid is nu in opmars, maar is jarenlang stil geweest. Maar die tijd is voorbijquote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
johhhh en er is permanente een rechtse politieke meerderheid
Dan is de rechtse indoctrinatie toch het grootst.
Je bewijst zelf met deze opmerking een rechtse drammerigheid
Dat vroeg ik ook niet..quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom het logisch is dat men rechts geindoctrrineerd wordt?
Dat is ook niet logisch.
Kunnen we mensen die VVD links noemen niet gewoon van dit forum weren? Die discussieren niet serieus... SP rechts noemen klopt eigenlijk nog beter, SP is minder extreem links dan VVD en FvD rechts zijn.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nou nee, het rechtse geluid is nu in opmars, maar is jarenlang stil geweest. Maar die tijd is voorbijVVD en CDA zijn ontzettend links, want ze accepteren van alles. Het is bizar dat mensen op VVD stemmen, het interesseert ze geen kut blijkbaar. Ik laat me inderdaad niet muilkorven, het is tijd dat we de linkse indoctrinatie stoppen.
Volledig met GroenLinks meegaan noem jij rechts beleid ? Hoe heeft de VVD rechts beleid gevoerd ? Door het kinderpardon toch te rekken? Door de Groningers weer te naaien? Dude..quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen we mensen die VVD links noemen niet gewoon van dit forum weren? Die discussieren niet serieus... SP rechts noemen klopt eigenlijk nog beter, SP is minder extreem links dan VVD en FvD rechts zijn.
Het woord indoctrinatie is voor je eigen rekening...quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:43 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Vertel mij waarom het logisch is dat men links geïndoctrineerd wordt..
Dat is nooit toepasbaar?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het woord indoctrinatie is voor je eigen rekening...
Wat een dom gelul trouwens. Andere woorden zijn niet op je rekening ?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het woord indoctrinatie is voor je eigen rekening...
Als het links georiënteerd is ?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:59 schreef Myrr het volgende:
Ik vind het terecht. Medestudenten komen met shit aanzetten en krijgen voldoendes.
Optyfen. Zo wordt een diploma dus waardeloos.
Ik wel en terecht. Heb je er een probleem mee?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik heb het woord indoctrinatie nooit gebruikt, dus is je vraag aan mij of het logisch is niet aan de orde. Het is er gewoon niet.
Naja kunstac dus best wel links I guess. Doet er niet toe. Voor je diploma en je punten moet je werken. Die moeten niet je schoot in worden geworpen met 'Ja eigenlijk is dit echt niks, het zijn een paar dingen bij elkaar geplakt maar ik ga je toch een voldoende geven.' En dan sta je daarnaast met je 100 euro kostende en urenlange inzet project.quote:
Ik weet niet of je nou een discussie probeert te ontlokken. Ik geef simpelweg antwoord op jouw 'vraag' die aan mij gericht was.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:01 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ik wel en terecht. Heb je er een probleem mee?
Volgens mij heb je gelijk en begrijp ik je verkeerd:P Bij deze mijn excuses.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je nou een discussie probeert te ontlokken. Ik geef simpelweg antwoord op jouw 'vraag' die aan mij gericht was.
Jij impliceert dat ik gezegd heb dat het logisch is dat er links geïndoctrineerd wordt; ik zeg dat ik dat nooit beweerd heb, dus dat ik ook geen uitleg verschuldigd ben.
Gewoon niet op in gaan. Sommigen komen hier alleen maar om te stoken.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen we mensen die VVD links noemen niet gewoon van dit forum weren? Die discussieren niet serieus... SP rechts noemen klopt eigenlijk nog beter, SP is minder extreem links dan VVD en FvD rechts zijn.
Niet als zo'n kliklijnmeldpunt geopend wordt door iemand die een kruistocht begonnen is tegen linkse indoctrinatie. Dat zou jou als voorvechter van de vrije meningsvorming toch ook niet goed moeten vinden.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:18 schreef Ixnay het volgende:
Het doel van dit initiatief van FvD is alleen het in beeld brengen wat de omvang van het probleem is.
Rare vergelijking. Gaan we uitspraken van leraren opnemen en turven hoeveel linkse en rechtse uitspraken ze doen? En dan een boete opleggen als het te links (of rechts) is?quote:Als ik te hard rijd word ik ook gefotografeerd en krijg ik zelfs een boete. Dat gebeurt hier niet eens.
Behalve dan dat hier sterk geïnsinueerd wordt dat het onderwijs als geheel links indoctrineert. Daarmee komt het aanzien van iedere leraar, ongeacht politieke kleur, in het geding. De objectiviteit van vrijwel iedere leraar wordt hier ter discussie gesteld, dus juist objectieve leraren moeten hiertegen in verweer komen.quote:Als je gewoon je werk goed doet als leraar en objectief blijft hoef je nergens voor te vrezen. Ik snap niet waarom goede objectieve docenten zich hier zo druk om maken.
Ze hadden ook een onafhankelijk onderzoeksbureau hiervoor kunnen inhuren. FvD heeft al duidelijk een mening hierover, dus door ze zelf het onderzoek laten doen, kun je je afvragen of de uitslag wel zo betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:18 schreef Ixnay het volgende:
Docenten hebben vaak een sterke politieke richting. Dit is hun goed recht.
Echter is het in het belang van de democratie dat kinderen vrij hun mening kunnen vormen zodat ze in volwassenheid een stem kunnen uitbrengen op een partij zodat de uitslag representatief is voor de gehele bevolking.
Het doel van dit initiatief van FvD is alleen het in beeld brengen wat de omvang van het probleem is. Een enkele linkse uitspraak van 1 docent zal weinig verschil maken. Maar al die kleine incidenten samen zijn misschien wel meerdere zetels op het moment dat deze leerlingen volwassen zijn.
Als ik te hard rijd word ik ook gefotografeerd en krijg ik zelfs een boete. Dat gebeurt hier niet eens.
Als je gewoon je werk goed doet als leraar en objectief blijft hoef je nergens voor te vrezen. Ik snap niet waarom goede objectieve docenten zich hier zo druk om maken.
Nee... het doel is de oorlog tegen links, omdat die vijand is die deze cultuur wilt vernietigen/ondermijnen, aldus FvD-ideoloog Baudetquote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:18 schreef Ixnay het volgende:
Het doel van dit initiatief van FvD is alleen het in beeld brengen wat de omvang van het probleem is.
Objectiviteit bestaat niet. Docenten hebben altijd op een zeker moment dingen gezegd over moraal, politiek, maatschappelijk kwesties. Het is ook hun taak kinderen sociaal te vormen...quote:Als je gewoon je werk goed doet als leraar en objectief blijft hoef je nergens voor te vrezen. Ik snap niet waarom goede objectieve docenten zich hier zo druk om maken.
Wat kan het kwaad? In het slechtste geval verandert er niks. In het beste geval krijgen we objectiever onderwijs.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:24 schreef DireStraits7 het volgende:
Niet als zo'n kliklijnmeldpunt geopend wordt door iemand die een kruistocht begonnen is tegen linkse indoctrinatie. Dat zou jou als voorvechter van de vrije meningsvorming toch ook niet goed moeten vinden.
Juist niet, dat zei ik toch?quote:Rare vergelijking. Gaan we uitspraken van leraren opnemen en turven hoeveel linkse en rechtse uitspraken ze doen? En dan een boete opleggen als het te links (of rechts) is?
Stel het is te rechts. Dan mag er net zo goed een klacht ingediend worden voor te rechts onderwijs. Ik denk namelijk dat dit al gebeurt.quote:Behalve dan dat hier sterk geïnsinueerd wordt dat het onderwijs als geheel links indoctrineert. Daarmee komt het aanzien van iedere leraar, ongeacht politieke kleur, in het geding. De objectiviteit van vrijwel iedere leraar wordt hier ter discussie gesteld, dus juist objectieve leraren moeten hiertegen in verweer komen.
Dat is wel heel naïef. In het slechtste geval worden er nauwelijks meldingen gedaan, maar heeft FvD toch weer zijn twee seconden faam gehad en zijn de onderbuikgevoelens weer gevoed. Met zo'n meldpunt wordt gewoon een ongezond werkklimaat gecreëerd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:42 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat kan het kwaad? In het slechtste geval verandert er niks. In het beste geval krijgen we objectiever onderwijs.
Ik ben geen aanhanger van het postmoderne gedachtegoed, maar als blijkbaar vrij voldongen feiten als klimaatproblematiek afgedaan worden als 'linkse indoctrinatie' wordt het lastig om nog vakken te doceren. Vakken als economie, maatschappijleer, geschiedenis en zelfs natuurkunde zijn niet zonder aannames.quote:Het lijkt wel alsof we dat niet willen, objectiever onderwijs. En alsof we willen dat die docenten lekker linkse dingen mogen propageren. Een docent is er om feiten en kennis over te dragen aan leerlingen en niet om een bepaald moraal aan te leren
Behalve dan dat dit geen onafhankelijk meldpunt is, maar vooropgezet om specifiek links gedachtegoed te weren. Eenieder die stelt dat dit een objectief meldpunt pretendeert te zijn heeft echt de berichtgeving niet goed gevolgd.quote:Stel het is te rechts. Dan mag er net zo goed een klacht ingediend worden voor te rechts onderwijs. Ik denk namelijk dat dit al gebeurt.
Daar ben ik het mee eens, maar indoctrinatie gaat echt een paar stappen verder dan wat je nu schetst. Ik ben het eens met een overrepresentatie van links gedachtegoed, maar heb het dan daar over en schets het onderwijs niet af als een soort GroenLinks-propagandamachine.quote:Je kunt iets op 2 manieren zeggen.
(...)
Dit kunnen allebei feitelijke uitspraken zijn. Toch kunnen bepaalde argumenten, ook al zijn ze beide geheel feitelijk en juist een leerling een bepaalde politieke richting uitsturen. Vooral als je de ene variant wel vertelt en de andere variant niet.
De vraag is altijd hoe onafhankelijk deze onafhankelijke onderzoeksbureaus zijn. Dat bureau dat onderzoek deed naar Trump en de Russen is ook onafhankelijk zeggen ze. Er is niks onafhankelijker dan camerabeelden die de waarheid laten zien.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ze hadden ook een onafhankelijk onderzoeksbureau hiervoor kunnen inhuren. FvD heeft al duidelijk een mening hierover, dus door ze zelf het onderzoek laten doen, kun je je afvragen of de uitslag wel zo betrouwbaar is.
Objectiviteit bestaat wel hoor. Een wiskundeleraar geeft objectief les, mits het een goede wiskundeleraar is.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
Objectiviteit bestaat niet. Docenten hebben altijd op een zeker moment dingen gezegd over moraal, politiek, maatschappelijk kwesties. Het is ook hun taak kinderen sociaal te vormen...
En dat kan niet zonder waarden en normen te overwegen en over te dragen aan de kinderen.
Natuurlijk... een docent die teveel een moraal dramt mag aangesproken worden daarop.
Maar dit is niet wat FvD beoogt. FvD wil een culturele zuivering van linksigheid, dan wel meer hun rechts geleuter in het onderwijs.
Het onderzoeksbureau zou kunnen starten met het lesmaterieel zelf. En dan voornamelijk van vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde en maatschappijleer.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:49 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dat onderzoeksbureau dit wil onderzoeken. Ze moeten toch eerst echt erachter zien te worden wat er precies gezegd wordt in de klas. Het blijft gissen zonder daadwerkelijke camerabeelden of bijvoorbeeld interviews met leerlingen.
Dat is het werk van een onderzoeksbureau om daar een gedegen plan voor te schrijven. Ik verwacht dat er een betere opzet uit rolt dan 'we vragen kinderen om leraren te snitchen'.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:49 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me ook af hoe dat onderzoeksbureau dit wil onderzoeken.
En stel dat het resultaat neutraal is. Wat hebben we bereikt dan met dat onderzoek?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:58 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het onderzoeksbureau zou kunnen starten met het lesmaterieel zelf. En dan voornamelijk van vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde en maatschappijleer.
Wiskunde, daarmee heb je ook gelijk het enige vak te pakken dat inherent feitelijk is, omdat het op axioma's gestoeld is.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:57 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Objectiviteit bestaat wel hoor. Een wiskundeleraar geeft objectief les, mits het een goede wiskundeleraar is.
Ik word ook gesnitcht door het CJIB als ik te hard rijd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is het werk van een onderzoeksbureau om daar een gedegen plan voor te schrijven. Ik verwacht dat er een betere opzet uit rolt dan 'we vragen kinderen om leraren te snitchen'.
Nope, die controleren je.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:03 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik word ook gesnitcht door het CJIB als ik te hard rijd.
Voor iets wat niet objectief is vast te stellen, al helemaal niet door degenen die de meldingen moeten gaan maken, in veel gevallen niet achteraf is te verifiëren en door de makers van het meldpunt ook nog eens duidelijk in een bepaalde richting wordt gestuurd? Iedere leraar is in principe vogelvrij.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:18 schreef Ixnay het volgende:
Als je gewoon je werk goed doet als leraar en objectief blijft hoef je nergens voor te vrezen. Ik snap niet waarom goede objectieve docenten zich hier zo druk om maken.
Je weet dan dat het niet aan het lesmateriaal ligt. Bij een onderzoek moet natuurlijk ook bepaalde zaken uitsluiten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
En stel dat het resultaat neutraal is. Wat hebben we bereikt dan met dat onderzoek?
We weten nog steeds niet hoe links de les is.
En natuurkunde, scheikunde en biologie zijn dat bijvoorbeeld niet, want...?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wiskunde, daarmee heb je ook gelijk het enige vak te pakken dat inherent feitelijk is,
Omdat deze vakken in essentie ook maar één aaneenschakeling van 'working theories' zijn.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En natuurkunde, scheikunde en biologie zijn dat bijvoorbeeld niet, want...?
Ja, dat is in feite mijn vraag inderdaad.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat deze vakken in essentie ook maar één aaneenschakeling van 'working theories' zijn.
Mijn punt is: waar leg je de grens?
En dat is dan ook precies de praktijk op een (fatsoenlijke) academische opleiding.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat dat betreft zou men er in het onderwijs goed aan doen om leerlingen kritisch op te leiden en te leren dat veel zaken die als feiten gepresenteerd worden, soms op zeer twijfelachtige aannames berusten.
Op zo'n manier is men ook veel beter in staat om goed onderzoek van slecht onderzoek te scheiden en sommige dingen niet af te doen als 'slechts een (linkse/rechtse) mening'.
Dat vind ik een veel interessante benadering dan de vraag hoe links docenten wel of niet zijn.
De basis is altijd: respect voor elkaar. In de les moet iedereen zich zo veel mogelijk veilig voelen. En dat betekent dat je niet altijd alles vrijuit maar kunt zeggen. Het zou wat zijn als ik het prima vond wanneer een leerling in mijn les 'ik wil minder Marokkanen' ging roepen, zoals Wilders deed in een Haags cafe, terwijl er ook Marokkaanse leerlingen bij zitten. Ik begrijp dat jij dat zorgelijk vindt, maar ik maak me dan vooral zorgen om die Marokkaanse leerlingen en hoe zij zich voelen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken. Ik heb mijn best gedaan. Zo heb ik tijdens de traningen diversiteitssensitief onderwijs die wij kregen geprobeerd om afwijkende politieke ideeën op de agenda te krijgen. Maar hé, die training draaide natuurlijk om één specifiek soort diversiteit.
Zie daar maar eens tegen te strijden met een klacht bij een docent, een leidinggevende, een decaan of de rector - ze behoren allemaal tot dezelfde intellectuele bende.
Verklaar je nader.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:14 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Het heeft meer weg van een ordinaire witchhunt dan wat anders.
Je formuleert wat ongenuanceerd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Ze moeten 'boreaal' zeggen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
Haha een docent mag niet "blanke ras" tussen aanhalingstekens zetten terwijl het FvD hun eigen woorden en wensen zijn.
Ben ik met je eens. FvD maakt er nu een politiek geladen en beladen onderwerp van, terwijl er best goede redenen zijn om de politieke voorkeur van het docentenkorps eens onder de loep te nemen. Hetzelfde geldt voor het journaille, overigens.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ze hadden ook een onafhankelijk onderzoeksbureau hiervoor kunnen inhuren. FvD heeft al duidelijk een mening hierover, dus door ze zelf het onderzoek laten doen, kun je je afvragen of de uitslag wel zo betrouwbaar is.
Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit. Maar waar het gaat om kranten, websites, tijdschriften en noem maar op die geen staatssteun krijgen... Als de overheid daar gaat ingrijpen omdat ze te links of wat dan ook zouden zijn, dan ben je echt bezig in Erdo-stijl.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:30 schreef Oostwoud het volgende:
Hetzelfde geldt voor het journaille, overigens.
Waar heb ik het over ingrijpen? Onderzoeken, stond er.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit. Maar waar het gaat om kranten, websites, tijdschriften en noem maar op die geen staatssteun krijgen... Als de overheid daar gaat ingrijpen omdat ze te links of wat dan ook zouden zijn, dan ben je echt bezig in Erdo-stijl.
Nee niet 'vooruit'.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit.
Dat wordt al gedaan. Ik kan me bijvoorbeeld van NRC herinneren dat ze verweten wordt in het geval van Israël-Palestina te partijdig te zijn in het voordeel van Palestina. Uit analyse bleek dat het omgekeerde het geval was: het Israëlische perspectief kwam vaker positief naar voren dan het Palestijnse.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:36 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Waar heb ik het over ingrijpen? Onderzoeken, stond er.
Nou... Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen en de profielen van de omroepen, dan zie ik wel wat scheefgroei. Waarschijnlijk ook deels veroorzaakt door het gebrek aan een degelijk rechts alternatief en doordat de inrichting van dat publieke bestel vooral gebaseerd is op de situatie van een kleine halve eeuw geleden, maar ik denk dat ook wel te zien.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee niet 'vooruit'.
Het hele idee achter een publieke omroep komt voort uit de lessen van de jaren 20 en 30.
Dat betekent dus dat het niet gestuurd wordt door allemaal belangen en kongsis
Dus daarom is een onafhankelijke positie erg noodzakelijk, waar het trouwens nogal aan schort in Nederland. Zo links is de NPO niet eens.
Volledig gestoord die man. Ernstig dat zo'n figuur studenten mag vergiftigen met z'n ondoordachte idioterie.quote:
De Avrotros, WNL, KroNcrv, Powned zijn allemaal rechtse omroepen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen en de profielen van de omroepen, dan zie ik wel wat scheefgroei. Waarschijnlijk ook deels veroorzaakt door het gebrek aan een degelijk rechts alternatief en doordat de inrichting van dat publieke bestel vooral gebaseerd is op de situatie van een kleine halve eeuw geleden, maar ik denk dat ook wel te zien.
Ja, dat is dan ook wel weer waar.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Avrotros, WNL, KroNcrv, Powned zijn allemaal rechtse omroepen.
En dan is er NTR met sensatietelevisie
https://lindaduits.nl/2012/09/nieuwsuur-als-sensatietelevisie/
Er zitten nota bene drie Telegraaf omroepen in het bestel (WNL, Powned, Tros) dus het is gewoon gejank. De machtige NPO bazen zijn ook nog eens VVDers.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook wel weer waar.
Maar goed, het wordt van belastinggeld betaald, dus als er het idee bestaat dat het allemaal te links is, dan moet dat maar eens onderzocht worden.
Mijn punt is dat de overheid zich niet te bemoeien heeft met onafhankelijke media.
Geen enkele van die boeken zegt ook maar iets over de situatie op Nederlandse universiteiten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:26 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je formuleert wat ongenuanceerd.
Overigens zijn er prima boeken geschreven over een achterliggend probleem wat jij volgens mij benoemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit werkt alleen in real life. Hier kan je het gewoon teruglezen.quote:
Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 00:41 schreef Montagui het volgende:
'arme leerlingen'
De eindopmerking van Pleij (tegen Beertema) is in deze ENORM veelzeggend.
Check Jinek 29-03.
Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 07:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.
Terecht, overigens.
Ik begrijp uitstekend dat je je dat niet kunt voorstellen. Dat lijkt me zo ongeveer de essentie van het hele PVV-aanhangerschap.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.
Ligt er aan waar je meer waarde aan hecht. Die van een 34 jaar lange ervaringsdeskundige (en in zijn jonge jaren overtuigd communist) of die van een theoreticus.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 07:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.
Terecht, overigens.
Ik heb er goed naar geluisterd en de 'theoreticus' (hoogleraren geven ook les hè) won het heel, heel dik van de MBO-PVV'er.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je meer waarde aan hecht. Die van een 34 jaar lange ervaringsdeskundige of die van een theoreticus.
Wat mij betreft viel hij door de mand, constant interrumperen, niet uit laten praten, meewarig kijken en weglachen. Maar goed....ieder zijn bril dan maar he.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb er goed naar geluisterd en de 'theoreticus' (hoogleraren geven ook les hè) won het heel, heel dik van de MBO-PVV'er.
Zo kun je het ook zien ja.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar goed....ieder zijn bril dan maar he.
Beertema is vooral ook de man die regelmatig nog glimmend in de kamer praat over de periode dat de kinderen er van langs kregen met een lineaal.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.
Het blijft dan ook anekdotisch bewijs. Is het echt zo erg? Er is veel bijval van andere ervaringsdeskundigen. Vermoed echter wel dat degenen die 'links' zijn het ook minder zal opvallen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zo kun je het ook zien ja.
Ik geef overigens al een jaar of twintig les, dus ik heb ook wel enig contact met de onderwijsrealiteit. Die absurde beschrijvingen van Beertema heb ik nog nooit ergens herkend.
Maar dat is het lastige van PVV-politici. Je weet nooit of ze bewust in karikaturen en hyperbolen praten.
Dit is wel een belangrijk punt inderdaad: het gros is wrs te menselijk/dom om de eigen subjectieve input niet te herkennen en zien neutraliteit in 'linkse' aannames en standpunten.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vermoed echter wel dat degenen die 'links' zijn het ook minder zal opvallen.
Valt nogal mee. Er gaan zachtst gezegd nogal wat wenkbrauwen omhoog als je voor de klas bijvoorbeeld FvD fascistisch zou noemen. En dan krijg je daarna nog eens bergen ouders over je heen. Dit soort uitspraken komen in de onderwijspraktijk echt niet of nauwelijks voor.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het blijft dan ook anekdotisch bewijs. Is het echt zo erg? Er is veel bijval van andere ervaringsdeskundigen. Vermoed echter wel dat degenen die 'links' zijn het ook minder zal opvallen.
Wel een verschil inderdaad. Bij acties die focussen op de uitingen van individuele mensen ligt het risico van een heksenjacht op de loer.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
Oeh, deze opmerking is wel een beetje zwak.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:21 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed, vooralsnog lijkt een FvD'er-meldpunt de enige manier om die achterlijke heksenjacht te stoppen. Complotidioten zijn tenslotte nooit voor rede vatbaar.
Dit is gewoon een reactie a laquote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:33 schreef Franny_G het volgende:
Natuurlijk wordt het als een subjectieve uiting gepresenteerd. Echt, waar zien jullie docenten en schoolboekenauteurs nou eigenlijk voor aan?.
Ik schrijf zelf al een tijd mee aan een geschiedenismethode (Memo, van Malmberg). Als er iets is waar we als auteursteam de hele tijd mee bezig zijn, dan is het wel de teksten voortdurend kritisch bekijken of het wel voldoet aan de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Uiteraard schrijf je met een neutrale pen. Alsof het voorstelbaar is dat bijv het communisme als iets louter positiefs zou worden beschreven of zoiets. Hoe zie je zoiets voor je?
Er is geen linkse indoctrinatie. Maar waardevrij en meningloos lesgeven over geschiedenis is onmogelijk. Alleen al omdat in de keuze van de onderwerpen een bepaalde visie zit. Verder kennen we in Nederland vrijheid van onderwijs en bestaat er bijzonder onderwijs. Daar zit al in dat je vanuit een bepaalde levensbeschouwing kunt en mag lesgeven in NL.
Hoezo? Hoe stop je anders een heksenjacht die gebaseerd is op een complottheorie? Ik zie eigenlijk weinig andere opties. Ja, vervolging wegens laster en opruiing, maar dat werkt ze alleen maar in de hand.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oeh, deze opmerking is wel een beetje zwak.
En daar komt nog bij dat een cartoon eigenlijk per definitie al een subjectieve uiting is. Er zullen altijd wel mensen te vinden zijn die zullen vallen over het voorbeeld dat je kiest om door de leerlingen te laten analyseren. En wat dan nog.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:33 schreef Franny_G het volgende:
Natuurlijk wordt het als een subjectieve uiting gepresenteerd. Echt, waar zien jullie docenten en schoolboekenauteurs nou eigenlijk voor aan?.
Ik schrijf zelf al een tijd mee aan een geschiedenismethode (Memo, van Malmberg). Als er iets is waar we als auteursteam de hele tijd mee bezig zijn, dan is het wel de teksten voortdurend kritisch bekijken of het wel voldoet aan de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Uiteraard schrijf je met een neutrale pen. Alsof het voorstelbaar is dat bijv het communisme als iets louter positiefs zou worden beschreven of zoiets. Hoe zie je zoiets voor je?
Er is geen linkse indoctrinatie. Maar waardevrij en meningloos lesgeven over geschiedenis is onmogelijk. Alleen al omdat in de keuze van de onderwerpen een bepaalde visie zit. Verder kennen we in Nederland vrijheid van onderwijs en bestaat er bijzonder onderwijs. Daar zit al in dat je vanuit een bepaalde levensbeschouwing kunt en mag lesgeven in NL.
Mooi dat open grenzen, de EU, massamigratie en linkse censuurneigingen in het onderwijs negatief belicht worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:33 schreef Franny_G het volgende:
daar hoort bij dat je kinderen leert wat het leven in een democratie inhoudt en wat er bijv in onze grondwet staat. Dingen die daartegen in druisen, worden dan ook als zodanig benoemd.
Vooralsnog ben ik ook geneigd naar een complottheorie. Zeker gelet op al die 'meldpunten' in het verleden en waar nog geen net rapport van is opgemaakt. Daarom vind ik ook dat ze nu moeten doorpakken en het concreet maken. Zo niet, dan ophouden met huilen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoezo? Hoe stop je anders een heksenjacht die gebaseerd is op een complottheorie? Ik zie eigenlijk weinig andere opties. Ja, vervolging wegens laster en opruiing, maar dat werkt ze alleen maar in de hand.
Degenen die tot taak hebben dergelijke zaken aan de Grondwet te toetsen zien dat allemaal niet als ongrondwettelijk. Dat lijkt me een redelijk criterium voor grondwettelijkheid. Met het beleid kun je het natuurlijk oneens zijn, maar dat is een andere discussie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:44 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Mooi dat open grenzen, de EU, massamigratie en linkse censuurneigingen in het onderwijs negatief belicht worden.
Maar dat kán dus op deze manier niet. Dan staan de woorden fascisme en FvD een keer op hetzelfde schoolbord. Wat heb je dan aangetoond? Geen hol.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:45 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vooralsnog ben ik ook geneigd naar een complottheorie. Zeker gelet op al die 'meldpunten' in het verleden en waar nog geen net rapport van is opgemaakt. Daarom vind ik ook dat ze nu moeten doorpakken en het concreet maken. Zo niet, dan ophouden met huilen.
Gezien je reactie weet ik dat jij die boeken niet gelezen hebt. Maakt niet uit, maar trek dan niet zo'n grote broek aan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 01:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen enkele van die boeken zegt ook maar iets over de situatie op Nederlandse universiteiten.
Haha.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Degenen die tot taak hebben dergelijke zaken aan de Grondwet te toetsen zien dat allemaal niet als ongrondwettelijk. Dat lijkt me een redelijk criterium.
Hoe moet de inspectie erachter komen dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat kán dus op deze manier niet. Dan staan de woorden fascisme en FvD een keer op hetzelfde schoolbord. Wat heb je dan aangetoond? Geen hol.
Als er echt wat aan de hand was, dan greep de inspectie wel in.
Maar goed, die zitten ongetwijfeld ook in het complot...
Je hebt verifieerbare context nodig.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat kán dus op deze manier niet. Dan staan de woorden fascisme en FvD een keer op hetzelfde schoolbord. Wat heb je dan aangetoond? Geen hol.
Dankzij 'rechts' ja. Zeker niet doordat het allemaal zo links is.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:50 schreef Oostwoud het volgende:
Ook in het onderwijs is het Rijnlandmodel zo goed als afgeschaft.
Waar heb ik het over links of rechts? Ik stel iets vast.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dankzij 'rechts' ja. Zeker niet doordat het allemaal zo links is.
Baudet zelf is nogal Angelsaksisch georiënteerd ook.
Exact. En die wordt volledig buiten beschouwing gelaten.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:52 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Je hebt verifieerbare context nodig.
"Waar denken jullie aan bij GroenLinks?" (De klas noemt een aantal trefwoorden.) "Goed, dat schrijven we op..."
"Waar denken jullie aan als ik FvD zeg?" (Enz.)
Indoctrinatie?
De grondwet wordt in Nederland niet getoetst, vandaar ook artikel 137C en D welke in strijd zijn met de grondwet. Een goed begin voor FvD is om de grondwet weer toetsbaar te maken, dan hebben ze automatisch gedoogsteun van D66, en kan vervolgens een rechter kijken of er ongrondwettelijke wetten gemaakt zijn in Nederland.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:48 schreef Iblardi het volgende:
Degenen die tot taak hebben dergelijke zaken aan de Grondwet te toetsen zien dat allemaal niet als ongrondwettelijk. Dat lijkt me een redelijk criterium voor grondwettelijkheid. Met het beleid kun je het natuurlijk oneens zijn, maar dat is een andere discussie.
Je kunt je ook afvragen hoeveel de samenleving als geheel ermee wint als je Big Brother-achtige praktijken in de klas introduceert om volstrekte neutraliteit in het onderwijs af te dwingen. Welk doel is daarmee gediend, en heiligt dat doel de middelen?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Exact. En die wordt volledig buiten beschouwing gelaten.
Komt nog eens bij dat de tentakels van politieke partijen simpelweg geen plek hebben in het klaslokaal. Begin dan maar een eigen school of zo.
Ik kan je vertellen dat dit niet helemaal de praktijk is. Er zijn maar weinig universiteiten waarbij je een open discussie kunt hebben over bv. de verkiezing van Trump. Als het al niet aan de docent ligt, zijn er genoeg medestudenten die al wit wegtrekken bij het hypothetische idee Trump te moeten verdedigen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies de praktijk op een (fatsoenlijke) academische opleiding.
D66 is niet te beroerd om voor of tegen voorstellen te stemmen waar ze eerst zelf voor of tegen waren, "want populisme". Zie de referendum-draai.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:07 schreef borealist het volgende:
[..]
De grondwet wordt in Nederland niet getoetst, vandaar ook artikel 137C en D welke in strijd zijn met de grondwet. Een goed begin voor FvD is om de grondwet weer toetsbaar te maken, dan hebben ze automatisch gedoogsteun van D66, en kan vervolgens een rechter kijken of er ongrondwettelijke wetten gemaakt zijn in Nederland.
Vooralsnog is dit een complottheorie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dit niet helemaal de praktijk is. Er zijn maar weinig universiteiten waarbij je een open discussie kunt hebben over bv. de verkiezing van Trump. Als het al niet aan de docent ligt, zijn er genoeg medestudenten die al wit wegtrekken bij het hypothetische idee Trump te moeten verdedigen.
Dat is ook niet zo verwonderlijk als je leest dat Amerikaanse families verscheurd raken, omdat ze in kamp A of kamp B zitten. En dat is ook aan het gebeuren in de UK met brexit.
Nee hoor, dit is gewoon de praktijk in sommige klaslokalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vooralsnog is dit een complottheorie.
Het gaat D66 waarschijnlijk wel reputatie kosten als ze eerst voor toetsing zijn, maar hier op terugkomen als FvD het wil gebruiken om Artikel 137 om zeep te helpen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:09 schreef Oostwoud het volgende:
D66 is niet te beroerd om voor of tegen voorstellen te stemmen waar ze eerst zelf voor of tegen waren, "want populisme". Zie de referendum-draai.
Jullie vrienden van de FvD hebben het daar over.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:56 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Waar heb ik het over links of rechts? Ik stel iets vast.
Om zodoende nog een reden te creëren om FvD in een dubieus hoekje te duwen? Je weet dat deze wet in de jaren '30 opgenomen werd? Ik hoef vast niet te vertellen onder welke omstandigheden dit was.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Artikel 137 een agenda punt wordt voor 2021.
Elke wet die het spreken van de waarheid beperkt is een kwaadaardige wet. En ik beroep me hier op religieuze gronden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Om zodoende nog een reden te creëren om FvD in een dubieus hoekje te duwen? Je weet dat deze wet in de jaren '30 opgenomen werd? Ik hoef vast niet te vertellen onder welke omstandigheden dit was.
Gelukkig wel. Alleen niet allemaal, en iedere daadwerkelijk gehersenspoelde is er één te veel. En nog los van dat is het gewoon in en in triest als docenten zich zo laten gaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is de linkse indoctrinatie in het onderwijs op alle niveaus niet heel erg effectief, gezien het feit dat er ook jonge mensen rechts georiënteerd zijn. Zouden ook jonge mensen dan toch ook zelf denken en een mening vormen, wellicht?
En weer dat ongefundeerde haatzaaien.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Alleen niet allemaal, en iedere daadwerkelijk gehersenspoelde is er één te veel. En nog los van dat is het gewoon in en in triest als docenten zich zo laten gaan.
En GL is de grootste hè.
Die docenten doen dat helaas ja. Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden om daadwerkelijk te zeggen dat er wat speelt op sommige scholen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:52 schreef probeer het volgende:
[..]
En weer dat ongefundeerde haatzaaien.
Hoe praktischer/lager het onderwijs, hoe minder effectief de indoctrinatie. En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is de linkse indoctrinatie in het onderwijs op alle niveaus niet heel erg effectief, gezien het feit dat er ook jonge mensen rechts georiënteerd zijn. Zouden ook jonge mensen dan toch ook zelf denken en een mening vormen, wellicht?
Want als je niet rechts van school komt, ben je gehersenspoeld?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Alleen niet allemaal, en iedere daadwerkelijk gehersenspoelde is er één te veel. En nog los van dat is het gewoon in en in triest als docenten zich zo laten gaan.
En GL is de grootste hè.
Goh, is in het complotdenken van de FvD'er de VVD'er nu ook al links?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoe praktischer/lager het onderwijs, hoe minder effectief de indoctrinatie. En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.
Dus de grote groep middenklassers laat zich gemakkelijk indoctrineren? Is dat wat je zegt?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoe praktischer/lager het onderwijs, hoe minder effectief de indoctrinatie. En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.
Issie weerquote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, is in het complotdenken van de FvD'er de VVD'er nu ook al links?
Ja, ik probeer even in de kaart te brengen wie er nu allemaal precies tot de vijand behoort in de nieuwe orde.quote:
De groep is vatbaarder vanwege het feit dat ze er langer aan blootgesteld worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:57 schreef miss_sly het volgende:
Dus de grote groep middenklassers laat zich gemakkelijk indoctrineren? Is dat wat je zegt?
Nee, natuurlijk niet. Zie de gemiddelde persoon die dit verdedigt nou eens niet automatisch als een verzuurde extreemrechtse blanke man.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je niet rechts van school komt, ben je gehersenspoeld?
Er zijn ook mensen die zelf nadenken en een mening vormen en dat weloverwogen links doen. Net als rechts. Of midden. Of op onderwerpen links, rechts of midden.
Waarom zou je aanzetten tot haat en het oproepen tot geweld verdedigen? Art 137d is essentieel voor een goede rechtsstaat.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Artikel 137 een agenda punt wordt voor 2021.
Nou, stel je voor dat mensen een mening hebben die afwijkt van de jouwe. Dat moet je niet willen. Dan roep je gewoon dat die mensen zijn gehersenspoeld en worden geïndoctrineerd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En GL is de grootste hè.
Volgens mij weet je dat allang, maar wil je gewoon weer dat semantische riedeltje afsteken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik probeer even in de kaart te brengen wie er nu allemaal precies tot de vijand behoort in de nieuwe orde.
En derhalve heb je geen grond om op te staan. Religie heeft geen rol in de politiek.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:45 schreef borealist het volgende:
[..]
Elke wet die het spreken van de waarheid beperkt is een kwaadaardige wet. En ik beroep me hier op religieuze gronden.
Redenering van Baudet ; ..... ????quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, is in het complotdenken van de FvD'er de VVD'er nu ook al links?
Oh ik denk dat een VVD'er ook wel wat bezwaren heeft tegen een zure FvD'er die hem even gemakshalve in het hokje 'links' dumpt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:03 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Volgens mij weet je dat allang, maar wil je gewoon weer dat semantische riedeltje afsteken.
Natuurlijk heeft religie wel een plek in de politiek. Mensen doen politiek uit overtuigingen. De SP doet dat, FvD doet dat. En voor een groep mensen bepaald hun religie alles. Voor mij bijvoorbeeld. Christen zijn is mijn hele identiteit. Ik kan mijn mening daar niet van loskoppelen. En dus ook politieke besluiten niet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En derhalve heb je geen grond om op te staan. Religie heeft geen rol in de politiek.
''En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.'' was een deel van de verklaring van de 'rechtse jongeren' die miss aankaartte. Je wilt te graag jezelf als 'hoger' profileren door een simplistische benadering van andermans interpretatie van de dingen voor te houden. Ditmaal wilde je zelfs zo graag, dat je niet eens las waar op gereageerd werd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh ik denk dat een VVD'er ook wel wat bezwaren heeft tegen een zure FvD'er die hem even gemakshalve in het hokje 'links' dumpt.
Ik zou de posts van Borealist even volgen, dan snap je wel wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft religie wel een plek in de politiek. Mensen doen politiek uit overtuigingen. De SP doet dat, FvD doet dat. En voor een groep mensen bepaald hun religie alles. Voor mij bijvoorbeeld. Christen zijn is mijn hele identiteit. Ik kan mijn mening daar niet van loskoppelen. En dus ook politieke besluiten niet.
Of wil je dat een SP er ook zijn socialist zijn thuis laat?
Ik ben het zeker niet eens met borealist, maar de opmerking dat religie geen plek heeft in de politiek ben ik het gewoon niet mee eens. Snap jij wat ik bedoel?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou de posts van Borealist even volgen, dan snap je wel wat ik bedoel.
Die interpretatie laat weinig tot de verbeelding over, hoor. Er is al meerdere malen gebleken dat zelfs de meest neoliberale ideeën (zoals open grenzen en vrij verkeer van mensen en goederen) alsnog in het linkse hoekje worden gepropt om dat hele cultuur-marxistische lulverhaal te staven.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:07 schreef EipNiC het volgende:
[..]
''En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.'' was een deel van de verklaring van de 'rechtse jongeren' die miss aankaartte. Je wilt te graag jezelf als 'hoger' profileren door een simplistische benadering van andermans interpretatie van de dingen.
Vertel dat maar aan de linkse kerk.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
En derhalve heb je geen grond om op te staan. Religie heeft geen rol in de politiek.
Als katholiek, zeker.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben het zeker niet eens met borealist, maar de opmerking dat religie geen plek heeft in de politiek ben ik het gewoon niet mee eens. Snap jij wat ik bedoel?
Ook een Zuidelijk verschijnsel, lijkt me...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:10 schreef borealist het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de linkse kerk.
Je houdt er een behoorlijk starre opvatting wb links/rechts op na, en ik ga je niet wéér uitleggen waarom dat zo is. Mocht je er bij blijven, dan raad ik je in elk geval met klem aan om hetzelfde riedeltje eens af te spelen in een GL-huiskamer; want daar schijnen ze te denken dat denken dat tégen open grenzen ageren een (extreem-)rechts ding is. De definities schuiven al jaren en nu gaat op: De VVD, D66, CDA, PvdA en GL zijn extreem-links als FvD extreem-rechts is. Dit zijn niet de jaren 80/90 en we zitten ook niet in de tijd van het Franse ancien régime.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die interpretatie laat weinig tot de verbeelding over, hoor. Er is al meerdere malen gebleken dat zelfs de meest neoliberale ideeën (zoals open grenzen en vrij verkeer van mensen en goederen) alsnog in het linkse hoekje worden gepropt om dat hele cultuur-marxistische lulverhaal te staven.
Oh, het klopt zeker dat roepen "het staat in de bijbel" weinig zin heeft in de tweede kamer. Maar dan kan iemand nog wel zijn overtuigingen uit die bijbel halen. Gelukkig zijn er meestal nog wel andere argumenten. Zo wil bijvoorbeeld ook de VVD de vrijheid van onderwijs, en dus de bijzondere scholen, beschermen. En dat niet uit religieuze overtuigingen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als katholiek, zeker.
Maar in Nederland zul je never nooit een religieuze tekst of religieuze wet of religieuze overtuiging kunnen gebruiken als onderbouwing om een component van de grondwet te veranderen, simpelweg omdat voor de meeste Nederlanders die religieuze teksten, wetten en overtuigingen niet valide zijn.
En empirisch niet te onderbouwen
Zoals ik al zei, oversimplificatie. Mooi dat je de kartelpartijen tegenover de redder des vaderlands zet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:13 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Je houdt er een behoorlijk starre opvatting wb links/rechts op na, en ik ga je niet wéér uitleggen waarom dat zo is. Mocht je er bij blijven, dan raad ik je in elk geval met klem aan om hetzelfde riedeltje eens af te spelen in een GL-huiskamer; want daar schijnen ze te denken dat denken dat tégen open grenzen ageren een (extreem-)rechts ding is. De definities schuiven al jaren en nu gaat op: De VVD, D66, CDA, PvdA en GL zijn extreem-links als FvD extreem-rechts is. Dit zijn niet de jaren 80/90 en we zitten ook niet in de tijd van het Franse ancien régime.
Zoals Marx al schreef, er is een vreemd soort individualiteit in het Westen welke eerst kapot gemaakt moet worden alvorens het Westen toe is aan het communisme.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook een Zuidelijk verschijnsel, lijkt me...
Ik zet links inderdaad simpelweg tegenover rechts, dat is namelijk de categoriseringsstructuur waar juist jij veel waarde aan hecht.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, oversimplificatie. Mooi dat je de kartelpartijen tegenover de redder des vaderlands zet.
De lijst argumenten van waarom dit een volkomen verwerpelijk idee is, is vrij lang ja.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:07 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen hoeveel de samenleving als geheel ermee wint als je Big Brother-achtige praktijken in de klas introduceert om volstrekte neutraliteit in het onderwijs af te dwingen. Welk doel is daarmee gediend, en heiligt dat doel de middelen?
Nee, je zet alles waar jij je niet in kunt vinden bij links. Dat is wel meer FvD'ers eigen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:23 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik zet links inderdaad simpelweg tegenover rechts, dat is namelijk de categoriseringsstructuur waar juist jij veel waarde aan hecht.
Het lijkt me een leugentje van je. Maar als je een internetbron weet met een letterlijk citaat.... geef die bron.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:22 schreef borealist het volgende:
[..]
Zoals Marx al schreef, er is een vreemd soort individualiteit in het Westen welke eerst kapot gemaakt moet worden alvorens het Westen toe is aan het communisme.
Aan welke vreedzame oplossing denk je ?quote:De mensen die de wijsheid van mijn woorden inzien zullen zich dus moeten beseffen dat er een vreedzame oplossing is die voor beide partijen werkt.
Weer geen touw aan vast te knopen, huldequote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:22 schreef borealist het volgende:
[..]
Zoals Marx al schreef, er is een vreemd soort individualiteit in het Westen welke eerst kapot gemaakt moet worden alvorens het Westen toe is aan het communisme.
Ik denk dat een ieder wel beseft dat wij tot twee kampen behoren die het onmogelijk ooit met elkander eens kan worden. Het heeft dus niets met logica te maken, maar meer met de een z'n dood is de ander z'n brood.
Wat goed is voor jou is slecht voor mij, en wat goed is voor mij is slecht voor jou. Zodoende is er geen compromis, geen oplossing, en zijn wij bezig met een zinloze discussie. De mensen die de wijsheid van mijn woorden inzien zullen zich dus moeten beseffen dat er een vreedzame oplossing is die voor beide partijen werkt.
Waar? Ik ben overigens tevens PvdD-er maar mij een enkel labeltje toeschrijven is uiteraard precies van het soort simplisme dat je liever, ten onrechte bovendien, de ander toedicht.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je zet alles waar jij je niet in kunt vinden bij links. Dat is wel meer FvD'ers eigen.
Open grenzen, bijvoorbeeld. Of de EU.quote:
Dat zijn projecten van voornamelijk extreem-linkse signatuur als FvD extreem-rechts is. In werkelijkheid zijn het vooral projecten van een politiek kleurloze internationale clique.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Open grenzen, bijvoorbeeld. Of de EU.
Zijn dat projecten van voornamelijk linkse of rechtse signatuur?
Gebaseerd op de rest van deze post ... mist er een g in die laatste zin?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:22 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik denk dat een ieder wel beseft dat wij tot twee kampen behoren die het onmogelijk ooit met elkander eens kan worden. Het heeft dus niets met logica te maken, maar meer met de een z'n dood is de ander z'n brood.
Wat goed is voor jou is slecht voor mij, en wat goed is voor mij is slecht voor jou. Zodoende is er geen compromis, geen oplossing, en zijn wij bezig met een zinloze discussie. De mensen die de wijsheid van mijn woorden inzien zullen zich dus moeten beseffen dat er een vreedzame oplossing is die voor beide partijen werkt.
Na FvD en PVV zijn SP, PvdD, CU en SGP het meest kritisch op de EU. Dat is inderdaad wel interessant, links of rechts maakt daar duidelijk niet veel uit.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Open grenzen, bijvoorbeeld. Of de EU.
Zijn dat projecten van voornamelijk linkse of rechtse signatuur?
De EU als extreemlinks project... Dat kun je toch niet volhouden man...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:53 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dat zijn projecten van voornamelijk extreem-linkse signatuur als FvD extreem-rechts is. In werkelijkheid zijn het vooral projecten van een politiek kleurloze internationale clique.
idiootquote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Net als dat je niet kan volhouden dat FvD extreem-rechts is.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De EU als extreemlinks project... Dat kun je toch niet volhouden man...
https://www.tandfonline.c(...)1598282.2018.1478251quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:48 schreef Bluesdude het volgende:
Het lijkt me een leugentje van je. Maar als je een internetbron weet met een letterlijk citaat.... geef die bron.
Lees het Nieuwe Testament, met extra aandacht voor de uitspraken van Jezus en de aanname dat de huidige interpretatie van het NT onjuist is.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:48 schreef Bluesdude het volgende:
Aan welke vreedzame oplossing denk je ?
Eitje. Ogenschijnlijk fascistisch zelfs.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:57 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Net als dat je niet kan volhouden dat FvD extreem-rechts is.
De FvD is niet extreemrechts, maar als wel dan is de EU nog steeds niet extreemlinks .quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:53 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Dat zijn projecten van voornamelijk extreem-linkse signatuur als FvD extreem-rechts is. In werkelijkheid zijn het vooral projecten van een politiek kleurloze internationale clique.
Dat zou ik van het FvD vooralsnog niet kunnen zeggen. Van Baudet ook niet, wel dat-ie er een hele dubieuze fascinatie voor heeft en dat dat wel eens rare gevolgen zou kunnen hebben voor het FvD. Reden genoeg om er met een flinke boog om heen te lopen.quote:
FvD lijkt in niets op autoritair antidemocratisch, antiparlementair, antiliberaal en anti-intellectueel D66. De enige overeenkomst is de mate van hang naar nationalisme (NL en EU), en de D66 is op dat vlak nog veel imperialistischer - en machtsbeluster.quote:
Het lijkt er sterk op, maar ze hebben dat inderdaad nog niet echt in uitvoering gebracht. Dat besefte ik me ook, en heb er dus 'ogenschijnlijk fascistisch' van gemaakt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zou ik van het FvD vooralsnog niet kunnen zeggen. Van Baudet ook niet, wel dat-ie er een hele dubieuze fascinatie voor heeft en dat dat wel eens rare gevolgen zou kunnen hebben voor het FvD.
Braaf.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Het lijkt er sterk op, maar ze hebben dat inderdaad nog niet echt in uitvoering gebracht. Dat besefte ik me ook, en heb er dus 'ogenschijnlijk fascistisch' van gemaakt.
Ik vroeg om een linkje die jouw leugen kon onderbouwen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:58 schreef borealist het volgende:
https://www.tandfonline.c(...)1598282.2018.1478251
Geef eens direct antwoord.quote:Lees het Nieuwe Testament, met extra aandacht voor de uitspraken van Jezus en de aanname dat de huidige interpretatie van het NT onjuist is.
Anti-democratisch zijn ze zeker. Meer directe macht naar de MP die ministers aan kan stellen en ontslaan, politieke tegenstanders monddood maken door ze weg te zetten als de vijand / landverraders, en een bindend referendum om de mening van de meerderheid door te drukken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:02 schreef EipNiC het volgende:
[..]
FvD lijkt in niets op autoritair antidemocratisch, antiparlementair, antiliberaal en anti-intellectueel D66. De enige overeenkomst is de mate van hang naar nationalisme (NL en EU), en de D66 is op dat vlak nog veel imperialistischer - en machtsbeluster.
De post toont de fragiliteit van definities. GroenLinks is ook niet (extreem-)links als je kijkt wiens belangen met hun plannen behartigd worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:01 schreef Bluesdude het volgende:
De FvD is niet extreemrechts, maar als wel dan is de EU nog steeds niet extreemlinks .
Dat is een drogredenering.
Moet je er van huilen ja? Anders snap ik die PI niet helemaal.quote:
Hahaquote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:05 schreef probeer het volgende:
Anti-democratisch zijn ze zeker.
een bindend referendum om de mening van de meerderheid door te drukken.
Je verandert van onderwerp. Schiet niet op zo.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:06 schreef EipNiC het volgende:
[..]
De post toont de fragiliteit van definities. GroenLinks is ook niet (extreem-)links als je kijkt wiens belangen met hun plannen behartigd worden.
O, dat lukt me vrij aardig. Maar goed, daar zijn andere topics voor.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:57 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Net als dat je niet kan volhouden dat FvD extreem-rechts is.
Met Baudet als nep-intellectueel die alleen de opvattingen van tegenstanders kritisch tegen het licht houdt en heilig overtuigd is van diens eigen opvattingen gedreven door zijn narcisme zou je het FvD ook prima als anti-intellectueel aan kunnen merken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Anti-democratisch zijn ze zeker. Meer directe macht naar de MP die ministers aan kan stellen en ontslaan, politieke tegenstanders monddood maken door ze weg te zetten als de vijand / landverraders, en een bindend referendum om de mening van de meerderheid door te drukken.
Maar ik heb niet zo'n zin om daarover met iemand als jou in discussie te gaan, dus na deze post ga ik ook niet meer op deze mini-discussie in.
Intellectuelen ondermijnen door ze nep-intellectuelen te noemen is ook wel weer anti-intellectueel, hè.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:08 schreef Xa1pt het volgende:
Met Baudet als nep-intellectueel die alleen de opvattingen van tegenstanders kritisch tegen het licht houdt en heilig overtuigd is van diens eigen opvattingen gedreven door zijn narcisme zou je het FvD ook prima als anti-intellectueel aan kunnen merken.
Een zeer belangrijk aspect van de democratie is het beschermen van de belangen van minderheden. Dat gaat bij Baudet compleet overboord.quote:
Alhier een voorbeeld waar indoctrinatie in het onderwijs succesvol is gebleken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Een zeer belangrijk aspect van de democratie is het beschermen van minderheden. Dat gaat bij Baudet compleet overboord.
Om hier even op terug te komenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:33 schreef Franny_G het volgende:
Een taak in het onderwijs is burgerschapsvorming: daar hoort bij dat je kinderen leert wat het leven in een democratie inhoudt en wat er bijv in onze grondwet staat. Dingen die daartegen in druisen, worden dan ook als zodanig benoemd.
Baudet is dan weliswaar wel redelijk intelligent, maar geen intellectueel.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:09 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Intellectuelen ondermijnen door ze nep-intellectuelen te noemen dan ook wel weer.
Zegt degene die blijkbaar denkt dat democratie niets meer betekent dan 'meeste stemmen gelden'.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:11 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Alhier een voorbeeld waar indoctrinatie in het onderwijs succesvol is gebleken.
Buiten dat je uitgangspunt buiten de waarheid staat is het niet zo dat 'de wil van de meerderheid doordrukken (realiseren)' een negatie is van 'het beschermen van de minderheden'. Elementaire logica... 'de minderheden' zijn geen monolitische delen van de gehele bevolking: individuen uit die 'groepen' kunnen op verschillende punten deel uit maken van zowel de absolute minder- of meerderheid.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Zegt degene die blijkbaar denkt dat democratie niets meer betekent dan 'meeste stemmen gelden'.
En geen zorgen, ik indoctrineer zelf ook weer anderen. Geef het door, en zulks.
Jawel hoor; je moet er alleen niet zoveel aan ophangen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Baudet is dan weliswaar wel redelijk intelligent, maar geen intellectueel.
Nou, stel je voor dat je mensen onderwijst in de bestuursvorm en wetgeving. Eckte indoctrinatie hoor mensuh!!!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:11 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Alhier een voorbeeld waar indoctrinatie in het onderwijs succesvol is gebleken.
[..]
Om hier even op terug te komen.
Linkje geeft toch duidelijk aan dat Marx een speciale aanpak voor het Westen noodzakelijk vond. Geen tijd en zin om een directe quote te zoeken, dus daar moet je het mee doen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:05 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vroeg om een linkje die jouw leugen kon onderbouwen.
Natuurlijk kun je die niet geven en kom je met een neplinkje.
Mijn oplossing is volkomen vreedzaam, maar links is wel bezig om deze oplossing te vertragen en te verbieden. Als iemand dus iets wil doen, dat 100% vreedzaam is, en mensen beginnen te roepen: Dat kan niet! Dat mag niet! Doe niet zo gek! Dan weet je dat je mogelijk op het rechte pad zit.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:05 schreef Bluesdude het volgende:
Geef eens direct antwoord.
Dit is weer zo draaierig en verwijzend naar een neplinkje/nepbron
Durf je gewoon niet te zeggen wat jouw ' vreedzame oplossing ' is.
Hoe echt vreedzaam is het dan ?
Niet per se nee, dat klopt. Maar gecombineerd met FvD's plannen mbt het afbreken van sociale zekerheden, het demoniseren van politieke tegenstanders als landverraders en zijn wantrouwen in en minachting van de publieke sector, maakt hij een aardige start.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:13 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Buiten dat je uitgangspunt buiten de waarheid staat is het niet zo dat 'de wil van de meerderheid doordrukken (realiseren)' een negatie is van 'het beschermen van de minderheden'. Elementaire logica...
Zo bezien is hij juist een minderheid die het opneemt tegen 'de wil van de meerderheid, 't kartel spreekt voor de meerderheid immers. En wb het afbreken van sociale zekerheden (?), kunnen we ook stellen dat een gestage maar zekere afbraak allang gaande is in de handen van degene die hij als onbetrouwbaar wegzet.... Nee, Baudet is eerder een MLK of Ghandi, dan een Hitler of Mussolini.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:20 schreef probeer het volgende:
Niet per se nee, dat klopt. Maar gecombineerd met FvD's plannen mbt het afbreken van sociale zekerheden, het demoniseren van politieke tegenstanders als landverraders en zijn wantrouwen in en minachting van de publieke sector, maakt hij een aardige start.
Behalve dan dat hij iedereen met een culturele achtergrond zoals MLK of Ghandi het liefste uit dit land ziet verdwijnen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:24 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Zo bezien is hij juist een minderheid die het opneemt tegen de wil van de meerderheid (kartelpolitiek). En wb het afbreken van sociale zekerheden (?), kunnen we ook stellen dat een gestage maar zekere afbraak allang gaande is in de handen van degene die hij als onbetrouwbaar wegzet.... Nee, Baudet is eerder een MLK of Ghandi, dan een Hitler of Mussolini.
Zo van 'het kan vreedzaam zolang links meewerkt?'quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:16 schreef borealist het volgende:
[..]
Linkje geeft toch duidelijk aan dat Marx een speciale aanpak voor het Westen noodzakelijk vond. Geen tijd en zin om een directe quote te zoeken, dus daar moet je het mee doen.
[..]
Mijn oplossing is volkomen vreedzaam, maar links is wel bezig om deze oplossing te vertragen en te verbieden. Als iemand dus iets wil doen, dat 100% vreedzaam is, en mensen beginnen te roepen: Dat kan niet! Dat mag niet! Doe niet zo gek! Dan weet je dat je mogelijk op het rechte pad zit.
Zodoende wil ik niet de aandacht vestigen op de vreedzame oplossing, omdat links dom en kwaadaardig is. Wel wil ik mensen de mogelijkheid geven om zelf die oplossing te vinden.
"Willen jullie meer of minder non-borealen?"quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Behalve dan dat hij iedereen met een culturele achtergrond zoals MLK of Ghandi het liefste uit dit land ziet verdwijnen.
Nee hoor, links hoeft helemaal niets te doen, en er is absoluut geen spraken van geweld. Ook zal het links op geen enkele wijze aantasten en het zal links niets kosten. Toch wil links het verbieden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:28 schreef probeer het volgende:
Zo van 'het kan vreedzaam zolang links meewerkt?'
Je bent iig lekker bezig met ophitsen, er steeds op passend dat je net die grens van oproepen tot geweld niet over gaat. Dat moet ik je nageven.
De Dalai Lama scandeert in elk geval: ''meer meer meer!'' (maar dan wel in Europa).quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
"Willen jullie meer of minder non-borealen?"
twitter:dewaremerijn twitterde op zaterdag 30-03-2019 om 11:15:22Vreemde gevolgtrekking van Meeus. De verdediging van de kernwaarden van de liberale democratie (bescherming van minderheden, gewetensvrijheid academici) behoeft ook een visie. Pluralisme is een visie. Hadden we maar meer politici met een principiële visie. https://t.co/6g2WBV0f1s https://t.co/noAH0AuE0x reageer retweet
twitter:Terphuis twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 23:18:46Enkele voorbeelden:- Eerder eiste #Baudet ontslag weerman Gerrit Hiemstra.- Daarna riep hij op tot sanering NPO.- Vervolgens waarschuwde hij voor journalisten en kunstenaars.- Nu meldpunt tegen docenten.Baudet wil andersdenkenden de mond snoeren.WEES WAAKZAAM.#Jinek #FvD reageer retweet
Gevaarlijke cocktail.twitter:Lisawesterveld twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 23:30:54“Laat zien dat van jou iedereen zichzelf mag zijn” Gewoon treurig dat dit volgens de Instagrampagina een voorbeeld is van ‘linkse indoctrinatie’. Fijn en tolerant land creëren we zo... #jinek https://t.co/YY4gRVAppe reageer retweet
Wellicht niet. Maar zijn droom en daar uit volgende standpunten kwamen neer op 'gelijkwaardigheid voor iedereen'.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:28 schreef EipNiC het volgende:
Ja goed, maar hoe leuk MLK ook droomde, ook hij had de omvolking van zijn gemeenschap niet getolereerd.
Jezelf mogen zijn is linkse indoctrinatie? Hoe?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:34 schreef Klopkoek het volgende:
Gevaarlijke cocktail.twitter:Lisawesterveld twitterde op vrijdag 29-03-2019 om 23:30:54“Laat zien dat van jou iedereen zichzelf mag zijn” Gewoon treurig dat dit volgens de Instagrampagina een voorbeeld is van ‘linkse indoctrinatie’. Fijn en tolerant land creëren we zo... #jinek https://t.co/YY4gRVAppe reageer retweet
Wat wil links dan allemaal verbieden, schratje? Ik ben bang dat ik je niet helemaal volg.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:30 schreef borealist het volgende:
[..]
Nee hoor, links hoeft helemaal niets te doen, en er is absoluut geen spraken van geweld. Ook zal het links op geen enkele wijze aantasten en het zal links niets kosten. Toch wil links het verbieden.
Daar ging het nooit écht over. Het ging altijd over het uitbreiden en vergroten van het vijandsbeeld.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:34 schreef Janneke141 het volgende:
Gaat dit nog steeds over het meldpunt voor staatsgevaarlijke leraren?
Belangrijk daarbij is dat het standpunt afkwam van iemand zonder gelijke rechten, en (als kleine minderheid) onmogelijk kon pleiten voor het tegenovergestelde. Een herwaardering van de Afro-Amerikaan i.c.m. het verlichtingsprincipe was pragmatisch. Het ware beest ziet men in de regel past zodra deze in de machtspositie staat.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht niet. Maar zijn droom en daar uit volgende standpunten kwamen neer op 'gelijkwaardigheid voor iedereen'.
Haha, perspectiefwisseling als gedachtenexperiment kan geen kwaad mi... het is altijd de norm geweest dat men voor het eigene opkwam... en dat schijnt nu (sinds de excessen van Hitler wrs) verboten voor blanken witten.quote:En laten we eerlijk zijn, dat is toch niet echt de oplossing die de 'omvolking'-roepers aandragen.
Fuck it .. Dat ik uberhaupt op een positieve vergelijking tussen MLK en Baudet in ga.domme ik.
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat de droom uiteindelijk neerkomt op blanke genocide. Zoals er in Duitsland anti-semitisme was hebben we vandaag de dag anti-borealisme, een diep gewortelde haat op basis van ras, waarden, en cultuur. En die haat wordt op de scholen gevoed.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:35 schreef probeer het volgende:
Wellicht niet. Maar zijn droom en daar uit volgende standpunten kwamen neer op 'gelijkwaardigheid voor iedereen'.
Wacht, wat!?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:46 schreef borealist het volgende:
een diep gewortelde haat op basis van ras, waarden, en cultuur. En die haat wordt op de scholen gevoed.
Beweer je nou dat wanneer MLK in een machtspositie zou hebben, hij waarschijnlijk zou pleiten voor meer segregatie en remigratie enzo?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:42 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Belangrijk daarbij is dat het standpunt afkwam van iemand zonder gelijke rechten, en (als kleine minderheid) onmogelijk kon pleiten voor het tegenovergestelde. Een herwaardering van de Afro-Amerikaan i.c.m. het verlichtingsprincipe was pragmatisch. Het ware beest ziet men in de regel past zodra deze in de machtspositie staat.
Ervaar ik geen enkele last van.quote:Haha, perspectiefwisseling als gedachtenexperiment kan geen kwaad mi... het is altijd de norm geweest dat men voor het eigene opkwam... en dat schijnt nu (sinds de excessen van Hitler wrs) verboten voor blanken witten.
Nee, maar de intentie van de machtsarme is onbekend. Die vlieger gaat op van micro- tot macroniveau.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Beweer je nou dat wanneer MLK in een machtspositie zou hebben, hij waarschijnlijk zou pleiten voor meer segregatie en remigratie enzo?
[..]
[..]
Ervaar ik geen enkele last van.
Dat dat jouw nachtmerrie is, maakt dat nog niet MLK's droom. Hoe graag jij dat vijandsbeeld ook wilt creëren.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat de droom uiteindelijk neerkomt op blanke genocide. Zoals er in Duitsland anti-semitisme was hebben we vandaag de dag anti-borealisme, een diep gewortelde haat op basis van ras, waarden, en cultuur. En die haat wordt op de scholen gevoed.
Maar ik blijf met stelligheid volhouden dat er een vreedzame oplossing is, want wie zoekt zal vinden. Dit omdat er toch figuren zijn die in hun wanhoop domme dingen doen.
Moet knap lullig zijn, dat je zover af staat van allochtonen dat je geen idee hebt van wat ze denken, terwijl je ze zo graag verdedigd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zie op dit moment maar 1 groep die een hoop haat uit op basis van ras, waarden en cultuur. En dat zijn niet de docenten.
Ook als hij die intenties uiteenzet in een van de meest bekende speeches ooit?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:51 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Nee, maar de intentie van de machtsarme is onbekend. Die vlieger gaat op van micro- tot macroniveau.
Ach, die wijsheden hebben dat soort engrechtse figuren vooral van internet.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:54 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Moet knap lullig zijn, dat je zover af staat van allochtonen dat je geen idee hebt van wat ze denken, terwijl je ze zo graag verdedigd.
En als je té rechts bent dan moeten we je niet eens in dit land. Fijn dat jij dat op eigen houtje begrepen hebt. Zolang al die andere 'rechtsen' dat ook doen, kan het allemaal vreedzaam verlopen ... (aldus Borealist dus. Mij kan het geen fuck schelen waar je woont. En dat bedoel ik in positieve zin, als in 'voel je vrij, vogeltje!'.)quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:51 schreef cempexo het volgende:
Een leraar is een ambtenaar. Ben je teveel politiek rechts dan wordt je als ambtenaar afgewezen. Voor welke functie dan ook.
Ben je een beetje politiek links, dan graag hoor. Zo zit de Neederlandsche overheid als cultuurorgaan in elkaar.
Speciaal voor jou een beetje aangepast. Probeer het nu nog eens.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:54 schreef EipNiC het volgende:
[Ik zie op dit moment maar 1 groep autochtone Nederlanders die een hoop haat uit op basis van ras, waarden en cultuur. En dat zijn niet de docenten.]
Moet knap lullig zijn, dat je zover af staat van allochtonen dat je geen idee hebt van wat ze denken, terwijl je ze zo graag verdedigd.
De een z'n droom is de ander z'n nachtmerrie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat dat jouw nachtmerrie is, maakt dat nog niet MLK's droom. Hoe graag jij dat vijandsbeeld ook wilt creëren.
Maar sure .. het kan allemaal vreedzaam, zolang de ander maar meewerkt![]()
Ik kan me zomaar voorstellen dat zo'n beetje elke dictator ooit, ook zoiets gezegd heeft.
Uhuh. Gewoon lekker vaag blijven in die oorlogsretoriek. Voorkomt een ban. Slim.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:01 schreef borealist het volgende:
[..]
De een z'n droom is de ander z'n nachtmerrie.
Er hoeft absoluut niemand vermoord of gedwongen te worden voor de oplossing, daarom is hij ook vreedzaam. Maar links zal rechts willen dwingen het niet te doen.
Je doet zo vaag omdat je zelf ook wel weet dat het in concrete vorm misschien wel strafbaar is?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:01 schreef borealist het volgende:
[..]
De een z'n droom is de ander z'n nachtmerrie.
Er hoeft absoluut niemand vermoord of gedwongen te worden voor de oplossing, daarom is hij ook vreedzaam. Maar links zal rechts willen dwingen het niet te doen.
Ik ben behoorlijk wantrouwig idd, maar niet té. Zo cynisch ben ik niet: MLK zal best oprecht geweest zijn. Tegelijkertijd blijkt z'n wens wel degelijk een utopie vanwege dezelfde reden achter dat wantrouwen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:55 schreef probeer het volgende:
Ook als hij die intenties uiteenzet in een van de meest bekende speeches ooit?
Heeft dat dan niet meer met jouw wantrouwen te maken? Want je lijkt te beweren dat je iemand dus nooit waarlijk kan kennen zolang diegene niet in een positie van macht verkeert.
Wat is je oplossing dan ? En voor welk probleem?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:16 schreef borealist het volgende:
Mijn oplossing is volkomen vreedzaam, maar links is wel bezig om deze oplossing te vertragen en te verbieden. Als iemand dus iets wil doen, dat 100% vreedzaam is, en mensen beginnen te roepen: Dat kan niet! Dat mag niet! Doe niet zo gek! Dan weet je dat je mogelijk op het rechte pad zit.
Ok... nu ben je duidelijker: jouw probleem is dat je een genocide van het blanke ras vreest..quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat de droom uiteindelijk neerkomt op blanke genocide. Zoals er in Duitsland anti-semitisme was hebben we vandaag de dag anti-borealisme, een diep gewortelde haat op basis van ras, waarden, en cultuur. En die haat wordt op de scholen gevoed.
Maar ik blijf met stelligheid volhouden dat er een vreedzame oplossing is, want wie zoekt zal vinden. Dit omdat er toch figuren zijn die in hun wanhoop domme dingen doen.
Mijn buren...quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
En als je té rechts bent dan moeten we je niet eens in dit land. Fijn dat jij dat op eigen houtje begrepen hebt. Zolang al die andere 'rechtsen' dat ook doen, kan het allemaal vreedzaam verlopen ... (aldus Borealist dus. Mij kan het geen fuck schelen waar je woont. En dat bedoel ik in positieve zin, als in 'voel je vrij, vogeltje!'.)
(Doe nog eens zo'n mooie herten-in-de-achtertuin-foto plz. Wordt elk topic beter van.)
En ik ben ook wel cynisch genoeg om te erkennen dat voor het overgrote deel van de mensheid geldt dat meer macht ook enige mate van corruptie (van eerdere idealen) met zich mee zal brengen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:04 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Ik ben behoorlijk wantrouwig idd, maar niet té. Zo cynisch ben ik niet: MLK zal best oprecht geweest zijn. Tegelijkertijd blijkt z'n wens wel degelijk een utopie vanwege dezelfde reden achter dat wantrouwen.
Mwa, corruptie is een andere vorm van hetzelfde: het zegenvieren van het eigenbelang. Het is niet wezenlijk anders wanneer moraal ingezet wordt om macht of onafhankelijkheid terug te winnen. ('t Slavenmoraal.). Daar onafhankelijk van juichen we het uiteraard toe, omdat we het vanuit het humanisme eens zijn dat de onderdrukte het slachtoffer is - en het gek zou zijn als die zichzelf niet zou mogen bevrijden. Alleen moeten we wel begrijpen dat het door hem daartoe gehanteerde moraal niet vanzelfsprekend een extensie is zijn wil/Zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:07 schreef probeer het volgende:
En ik ben ook wel cynisch genoeg om te erkennen dat voor het overgrote deel van de mensheid geldt dat meer macht ook enige mate van corruptie (van eerdere idealen) met zich mee zal brengen.
Maar daar durf ik zo, puur hypothetisch, toch eigenlijk niemand van onze grote maatschappelijke verbeteraars van te beschuldigen of zelfs te insinueren.
Mette en Jørnquote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Anni en Johnny ja? Idyllisch plaatje hoor.
Haha, nee. Zoals gebruikelijk lieg je weer eens alles bij elkaar.quote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Haha, nee. Zoals gebruikelijk lieg je weer eens alles bij elkaar.
Klopt ben even in de war met mijn andere burenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah gut toch... wel het plaatje posten maar de naam van andere buren erbij geven... heb ik ook wel eens hoor, dat ik Thérèse en Robert-Jan verwar met Antoinette en Tom.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:53 schreef cempexo het volgende:
[..]
Klopt ben even in de war met mijn andere buren
Geweldig dit!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je in een exclusief witte straat woont.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah gut toch... wel het plaatje posten maar de naam van andere buren erbij geven... heb ik ook wel eens hoor, dat ik Thérèse en Robert-Jan verwar met Antoinette en Tom.
Ervaring is dat linkse mensen vooral in Nederland blijven met als motief zekerheid en herkenning als basis.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
En als je té rechts bent dan moeten we je niet eens in dit land. Fijn dat jij dat op eigen houtje begrepen hebt. Zolang al die andere 'rechtsen' dat ook doen, kan het allemaal vreedzaam verlopen ... (aldus Borealist dus. Mij kan het geen fuck schelen waar je woont. En dat bedoel ik in positieve zin, als in 'voel je vrij, vogeltje!'.)
(Doe nog eens zo'n mooie herten-in-de-achtertuin-foto plz. Wordt elk topic beter van.)
Wat hun motief is zegt weinig over hun vaardigheden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ervaring is dat linkse mensen vooral in Nederland blijven met als motief zekerheid en herkenning als basis.
Mensen die Nederland verlaten zijn vooral rechts en midden van rechts met als motief een beter inkomen, de behoefte aan een uitdaging en werken aan een persoonlijke ontwikkeling.
Als links haar zin krijgt zullen ze het inderdaad strafbaar maken. Maar op dit moment is het 100% legaal.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:03 schreef Jigzoz het volgende:
Je doet zo vaag omdat je zelf ook wel weet dat het in concrete vorm misschien wel strafbaar is?
Nee, de oplossing is geweldig. Vandaar dat ik een ieder die wil horen vertel dat er een vreedzame oplossing is. Dus werk hard, stem voor vrijheid, hou de goede moed er in, en lees het Nieuwe Testament.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:05 schreef Bluesdude het volgende:
Wat is je oplossing dan ? En voor welk probleem?
Je doet zo draaierig om vooral niet concreet te zijn
Is je oplossing dan zo flut?
Hoe krijg je het verzonnen, ik ben overduidelijk voorstander van een vreedzame oplossing, en toch blijf je stug het tegendeel beweren.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:03 schreef probeer het volgende:
Uhuh. Gewoon lekker vaag blijven in die oorlogsretoriek. Voorkomt een ban. Slim.
Motieven leveren de kennis, vaardigheden en de intrinsieke en extrinsieke motivatie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat hun motief is zegt weinig over hun vaardigheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |