abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185899400
Het Forum van Democratie heeft zich de woede van docenten en de politiek op zijn hals gehaald. Sinds vorige week roept het wetenschappelijk bureau op om om linkse indoctrinatie te melden via het indoctrinatie meldpunt van de partij. Wat ze echter met de meldingen willen gaan doen is nog niet duidelijk volgens Rob Rooken: "Wat en wanneer we er iets mee gaan doen, weten we nog niet. We gaan de gegevens niet openbaar maken."
De oproep zorgt voor een verhitte disussie. Uit de politieke hoek vandaan regent het kritiek. Ingrid van Engelshoven (Onderwijs): "Deze oproep stuit mij zeer tegen de borst. Ik werp dit verre van mij. Dit is ook niet goed voor de veiligheid van docenten." Haar kritiek krijgt veel bijval van andere partijen. Hoe onvoorstelbaar ook, het idee wordt wel gesteund door de PVV. Harm Beertema: "Ik vind het een heel goed idee, het is namelijk mijn eigen idee."
Eén docent reageert vrij ludiek op de actie van de FvD. Hij heeft namelijk zichzelf aangeven bij de partij, zodat zijn studenten hem niet aan hoeven te geven.

tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00 Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinken
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_185899848
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.

Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:03:26 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_185899877
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem. Kinderen die geboren worden met een hoog IQ of met rijke ouders halen alle hoogste cijfers en gaan naar de hogere scholen. Ben je dom geboren, faal je op school en vervolgens in het leven. Van equality of zelfs maar equity is geen sprake. Elke leraar die nog een beetje medemenselijkheid in dit gure, ontspoord kapitalistische, IQ-supremacistische systeem probeert te stoppen, zou ten volste toegejuicht moeten worden. Maar uiteindelijk verandert het weinig, ze kunnen best zeggen dat Timo en Achmed gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden, uiteindelijk geven ze maar eentje een 9 en een VWO advies, en de ander een 3 en door naar de ZMOK school, alle dromen in duigen puur om hoe ze geboren zijn. De fascisten. Leraren links? Haha. Ha! Ha!

quote:
9s.gif Op donderdag 28 maart 2019 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
Misschien dat @:speknek nog even kan duiden of dit ook de manier is waarop wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dient te worden.
Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 28-03-2019 18:49:53 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185899954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem.
Dat hangt er ook maar vanaf hoe je er naar kijkt. Bovendien is de hele westerse samenleving vrij (liberaal) rechts, dus daar is het onderwijs logischerwijs geen uitzondering in.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185899974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.

Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:09:21 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185899995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem. Kinderen die geboren worden met een hoog IQ of met rijke ouders halen alle hoogste cijfers en gaan naar de hogere scholen. Ben je dom geboren, faal je op school en vervolgens in het leven. Van equality of zelfs maar equity is geen sprake. Elke leraar die nog een beetje medemenselijkheid in dit gure, ontspoord kapitalistische, IQ-suprematische systeem probeert te stoppen, zou ten volste toegejuicht moeten worden. Maar uiteindelijk verandert het weinig, ze kunnen best zeggen dat Timo en Achmed gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden, uiteindelijk geven ze maar eentje een 9 en een VWO advies, en de ander een 3 en door naar de ZMOK school, alle dromen in duigen puur om hoe ze geboren zijn. De fascisten. Leraren links? Haha. Ha! Ha!
[..]

Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185901297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.
Als je een leraar kan vinden die het voor het geld doet gegeven de salarissen in het onderwijs dan heb je iemand gevonden die te dom is om te poepen, lijkt mij, komt mij ook onwaarschijnlijk voor dat zo iemand de PABO met goed gevolg heeft weten te volgen.
pi_185901363
Zie de video

quote:
FvD doet er beter aan om pubers niet op te stoken tegen hun docenten
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-docenten~a1719066/

quote:
Amsterdam komt met complimentenmeldpunt voor leraren als reactie op Forum voor Democratie
https://wnl.tv/2019/03/28(...)rum-voor-democratie/
pi_185901416
Hoe zit het met de stress van docenten ?
Ik dacht dat dit een probleem was in het onderwijs ?
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:44:09 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_185901443
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe zit het met de stress van docenten ?
Ik dacht dat dit een probleem was in het onderwijs ?
Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_185901471
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.
haha zo hoort het !

Maar ik las een tijd terug een artikel over overspannen docenten .
Die melden zich ziek... waardoor de collega's meer overuren hebben en dus meer stress..
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:50:31 #12
346939 Janneke141
pi_185901540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

haha zo hoort het !

Maar ik las een tijd terug een artikel over overspannen docenten .
Die melden zich ziek... waardoor de collega's meer overuren hebben en dus meer stress..
Zo werkt het ook wel vaak. Het onderwijs scoort samen met de zorgsector verreweg het hoogst als het gaat om overspannenheid/burnoutklachten.

Ik werk in het vo. Als er een docent uitvalt werkt het meestal zo: er wordt gekeken of de docenten die in huis zijn ruimte hebben om de lessen over te nemen. Als dat lukt, dan wordt dat in het rooster gepropt zodat alles past, maar de taken die de uitgevallen docent naast zijn te geven lessen doet (denk aan mentoraat, maar ook aan toetssurveillances, administratieve taken etc.) moeten vanaf dat moment verdeeld worden over 1 persoon minder. Als er dan een paar uitvallen, dan mag je uittellen wat er gebeurt. En ook in het geval dat er wel een vervanger gevonden wordt voor de lesuren is die er meestal alleen maar voor de lessen, en niet voor wat er nog meer bij komt.

Maar goed, dit is offtopic.
pi_185901963
Misschien niet helemaal offtopic.
Hoge werkdruk, stress door moeilijke scholieren... Sommige docenten reageren dan nors .
Dus die docent met die nekgreep laatst op tv... of docenten reageren verbaal nors en ook in politieke onderwerpen.
Ik kan me voorstellen dat nu in deze week veel docenten even hun boosheid laten zien in de les over die fvd-attack en sommigen doorschieten... wat men kan opvatten : hij zegt lelijke dingen over fvd... foei, foei, mag niet
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:07:26 #14
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185903155
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
pi_185903424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
Zou je het wenselijk vinden als fvd stemmers onder leerkrachten gerapporteerd werden?
pi_185903509
quote:
Zelfs al zou dat zo zijn, waarom denk je dat er speciale, onafhankelijke meldpunten zijn voor klokkenluiders?

Volgens mij kun je als kind (of ouder) zelf ook al melden bij de inspectie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:22:56 #17
346939 Janneke141
pi_185903554
quote:
Nee, dit zijn geen klokkenluiders. Een klokkenluider kaart een probleem aan waar, buiten de leiding in de eigen organisatie, nog nooit iemand van gehoord heeft maar nodig onder de aandacht moet worden gebracht. Het is niet iemand die een reeds aangekaart probleem, waarvan het de vraag is of het bestaat, gaat bewijzen met het doorgeven van incidenten.

Iedere leerling die een probleem heeft met de kwaliteit van de lessen, vakinhoudelijk, op het gebied van veiligheid óf op het gebied van sturende meningen, kan zich eerst melden bij de docent zelf, daarna bij een teamleider of iets dergelijks en daarna bij de rector. Dat zijn de instanties die iets voor de leerling kunnen doen en/of actie kunnen ondernemen op incapabele docenten. Een politieke partij kan dat (gelukkig) niet.
pi_185903840
quote:
Het zijn rechtse balletjes.
Ze willlen docenten de mond snoeren
  donderdag 28 maart 2019 @ 20:57:53 #19
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185904421
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn rechtse balletjes.
Hoe weet je dat? Waar staat dat?
pi_185904526
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Waar staat dat?
Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.
pi_185904623
VVD komt met meldpunt misleidende schoolboeken
HOME
21 september 2006

https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:05:29 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185904632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.
pi_185904655
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:10:50 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185904756
quote:
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
pi_185904786
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
Misleiding = misleiding. Ah VVD dan mag het wel. Selectieve verontwaardiging genot.
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:15:51 #26
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185904877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Misleiding = misleiding. Ah VVD dan mag het wel. Selectieve verontwaardiging genot.
Ik heb een takkehekel aan de VVD.
pi_185904888
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb een takkehekel aan de VVD.
Das werelds
pi_185905865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Vrije meningsuiting heeft hier vrij weinig mee te maken.

Als jij voor een callcenter werkt dan mag een werkgever bepalen wat wel of niet acceptabele aanspreekvormen zijn richting zijn klanten door jou. Hou je je dat niet aam dan zijn er consequenties. Er zijn zat restricties mbt hoe docenten leerlingen behandelen en aanspreken. Niemand die dat ooit heeft aangemerkt als het ontnemen van iemands rechten.

Probleem is dat er op veel scholen een cultuurtje is ontstaan waarin men zich allerhande raar politiek beladen gedrag denkt te kunnen permitteren. Allemaal omdat het einddoel zogenaamd nobel is.

Er moet iets aan gebeuren. Denk niet dat dit lijstje een keerpunt wordt maar misschien verhoogt het wat besef een reflectie
Heb je het dan alleen over basis- en voortgezetonderwijs en MBO/HBO? Dan volg ik je nog. Maar op universiteiten gaat dat niet op. Daar geldt de academische vrijheid: https://nl.wikipedia.org/wiki/Academische_vrijheid

Dus dat heeft wel degelijk met vrijheid van meningsuiting te maken.

Van volwassen universitaire studenten wordt immers verwacht dat ze zelf kritisch na kunnen denken, sterker nog, je docent bekritiseren wordt op de uni aangemoedigd. Door mijn profs iig wel, die zeiden elk college: Je moet niet alles geloven wat ik zeg. Essays waarin je, mits goed onderbouwd en genuanceerd, de theorieen van de docent bekritiseerde, werden bejubeld. Ik herken me dus niet in die kritiek van FvD dat onze universiteiten de vijanden van het volk zijn.

Zonder academische vrijheid, had Baudet zelf zijn proefschrift "De aanval op de natiestaat" ook nooit kunnen schrijven. Maar daar heeft die zogenaamd links-elitaire clique hem toch maar mooi een academische titel voor gegeven. Over hypocriet gesproken.
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:54:29 #29
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185906011
https://twitter.com/JoshuaLivestro/status/1111165399465447426

Baudet jat het van de AfD en ander tuig. En die rechtse Joost Vullings :r
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185906440
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/JoshuaLivestro/status/1111165399465447426

Baudet jat het van de AfD en ander tuig. En die rechtse Joost Vullings :r
Waarom vind je hem rechts ?
  donderdag 28 maart 2019 @ 22:13:37 #31
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185906502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Waarom vind je hem rechts ?
Omdat hij dat is. Dat is geen geheim. Is niet voor niets naar de Tros overgestapt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185907087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:22 schreef Janneke141 het volgende:

Iedere leerling die een probleem heeft met de kwaliteit van de lessen, vakinhoudelijk, op het gebied van veiligheid óf op het gebied van sturende meningen, kan zich eerst melden bij de docent zelf, daarna bij een teamleider of iets dergelijks en daarna bij de rector. Dat zijn de instanties die iets voor de leerling kunnen doen en/of actie kunnen ondernemen op incapabele docenten. Een politieke partij kan dat (gelukkig) niet.
Denk je echt dat dat zo werkt? Ik heb al mijn hele onderwijscarrière het gevoel dat ik niet vrijuit kan spreken. Dat begon op een zeer christelijke basisschool, waar geen ruimte was voor mijn vraag waarom Mozes niet het beloofde land in mocht. En ik weet nog dat ik met medestudenten probeerde te praten over waarom Amnesty er niet was voor Marijnissen toen hij werd opgesloten vanwege zijn opvattingen. Dat was de eerste keer dat ik ontdekte dat ook op de universiteit geen vrije uitwisseling van ideeën bestaat.

Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken. Ik heb mijn best gedaan. Zo heb ik tijdens de traningen diversiteitssensitief onderwijs die wij kregen geprobeerd om afwijkende politieke ideeën op de agenda te krijgen. Maar hé, die training draaide natuurlijk om één specifiek soort diversiteit.

Zie daar maar eens tegen te strijden met een klacht bij een docent, een leidinggevende, een decaan of de rector - ze behoren allemaal tot dezelfde intellectuele bende.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185907100
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja...
Voor onder de 18: middelbaar onderwijs. Als een docent te veel kletst over politiek, religie, moralisme, etc. Dan moeten de ouders met de docent en schoolleiding praten.
Boven de 18: hoger onderwijs. Die studenten zijn volwassen en kunnen prima de docenten een weerwoord geven of naar de schoolleiding stappen.
Je moet maar gewoon accepteren dat docenten ook gewone mensen zijn en niet altijd hun mening over moraal en politiek voor zich houden.
Ik had vroeger rechtse docenten die wel eens een rechtse mening de klas in gooiden.
Niet druk over maken
  donderdag 28 maart 2019 @ 22:38:06 #34
346939 Janneke141
pi_185907164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Denk je echt dat dat zo werkt? Ik heb al mijn hele onderwijscarrière het gevoel dat ik niet vrijuit kan spreken. Dat begon op een zeer christelijke basisschool, waar geen ruimte was voor mijn vraag waarom Mozes niet het beloofde land in mocht. En ik weet nog dat ik met medestudenten probeerde te praten over waarom Amnesty er niet was voor Marijnissen toen hij werd opgesloten vanwege zijn opvattingen. Dat was de eerste keer dat ik ontdekte dat ook op de universiteit geen vrije uitwisseling van ideeën bestaat.

Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken. Ik heb mijn best gedaan. Zo heb ik tijdens de traningen diversiteitssensitief onderwijs die wij kregen geprobeerd om afwijkende politieke ideeën op de agenda te krijgen. Maar hé, die training draaide natuurlijk om één specifiek soort diversiteit.

Zie daar maar eens tegen te strijden met een klacht bij een docent, een leidinggevende, een decaan of de rector - ze behoren allemaal tot dezelfde intellectuele bende.
Ja, ik denk dat het zo werkt. Met jouw persoonlijke ervaringen kan ik geen fluit.
pi_185907177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat het zo werkt. Met jouw persoonlijke ervaringen kan ik geen fluit.
Aardige typering van het soort reactie dat je zou krijgen bij een klacht.
pi_185907262
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:35 schreef Claudia_x het volgende:

Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken.
Ja... als ze met typische pvv-standpunten komen, dan kunnen ze kritiek verwachten van medestudenten en van docenten. Docenten voelen soms aankomen dat een dergelijk debat spanningen veroorzaakt, de lesconcentratie verstoort en ze doen hun best door te gaan met de les.
Terecht dat ze dan een pvv-discussie afkappen. Dat niet kunnen spreken geldt dan ook voor de anti-pvv'ers. En voor de docent zelf .
Heel normaal orde houden in de klas.
pi_185907537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... als ze met typische pvv-standpunten komen, dan kunnen ze kritiek verwachten van medestudenten en van docenten. Docenten voelen soms aankomen dat een dergelijk debat spanningen veroorzaakt, de lesconcentratie verstoort en ze doen hun best door te gaan met de les.
Terecht dat ze dan een pvv-discussie afkappen. Dat niet kunnen spreken geldt dan ook voor de anti-pvv'ers. En voor de docent zelf .
Het hangt er maar net vanaf hoe je onderwijs ziet, als het gieten van kennis in het hoofd van een kind of als het vormen van een persoon.
pi_185907648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mwa. Dergelijke discussies moet je juist opzoeken zodat men (hopelijk) leert om te gaan met botsende meningen. De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan is denk ik ook deels wat ons hier in de eerste plaats heeft gebracht. In de grote boze wereld heb je nou eenmaal een heleboel mensen die anders over iets denken dan jij en hoe eerder men daarmee in aanraking komt hoe beter.

Maar dat hangt natuurlijk ook een beetje van de klas in kwestie af.
Conscience do cost.
pi_185907850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:00 schreef ems. het volgende:
De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan is denk ik ook deels wat ons hier in de eerste plaats heeft
Mjoah, Fok kan wel erg conflict zoekend zijn ook ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185907938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het hangt er maar net vanaf hoe je onderwijs ziet, als het gieten van kennis in het hoofd van een kind of als het vormen van een persoon.
Bij het vormen van een persoon moet je ook orde houden in de klas.
En de haatstandpunten naar migranten mn islamieten verstoren die orde
Maar in veel vakken zijn de pvv haatstandpunten niet relevant.
Ik zou dan ook een dergelijk zich ontwikkeld klassegesprek afkappen om door te gaan met de normale les.
pi_185907978
quote:

[..]

waarom is dat een of-of vraag?
pi_185907982
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:00 schreef ems. het volgende:

De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan
Het is onderwijs.... er is een leerplan. Die vullen " de hele tijd" En dat ageren tegen migranten is een heel negatief gebeuren ... dat doen ze maar op Fok !
pi_185908076
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

waarom is dat een of-of vraag?
Dat is een valide vraag. Het zit 'em in de term 'gieten', wat tegenstrijdig lijkt met persoonsvorming. Tegelijkertijd is dat een specifieke notie van persoonsvorming waarin het individu en niet de gemeenschap voorop wordt gesteld. Je zou kunnen zeggen dat we allemaal fundamenteel (mede) bepaald worden door de ideeën van anderen, zowel de anderen om ons heen als onze voorouders. Daar zit altijd een element van 'gieten' in waaraan niet te ontsnappen valt. Of zoals Heidegger zou zeggen: we zijn allemaal vervallen aan das Man.
pi_185908318
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is onderwijs.... er is een leerplan. Die vullen " de hele tijd" En dat ageren tegen migranten is een heel negatief gebeuren ... dat doen ze maar op Fok !
Godsdienst is ook een negatief gebeuren maar ondanks dat is het zelfs een heel vak op de meeste scholen en wordt het religieus zijn zelfs gedoogd.

Je kan wel gaan doen alsof het allemaal niet bestaat maar des te groter is de kloof als ze zometeen het volwassen leven in gestuwd worden.

In dat leerplan is trouwens vaak zat ruimte voor dergelijke discussies.
Conscience do cost.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 00:24:46 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_185908957
quote:

[..]

Is het willen vormen van studenten niet juist de barrière voor het benoemen van PVV gedachtegoed? De idee dat diversiteit niet gerespecteerd wordt omdat het gekneed dient te worden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 00:46:31 #46
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185909143
quote:
Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.

Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.

Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.

Vandaar dat het niet zo hard gaat met onze technologische vooruitgang.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 00:50:07 #47
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_185909184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.
Heb je ooit een universiteit van binnen gezien of is die indruk van jou (vooral) gebaseerd op wat er zich in jouw onderbuik afspeelt?
quote:
Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.

Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.

Wat een uitstekende analyse.
Huilen dan.
pi_185910792
quote:
Een gemeente die een volstrekt zinloos meldpunt opricht om een leeg statement te maken tegen een partij die ook weer een meldpunt heeft opgericht. Hoe sneu wil je het hebben?
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 08:31:49 #49
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185910802
quote:

[..]

Jemig. Hoe ver kun je naast een plank slaan zeg.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_185910892
quote:

[..]

Kort samengevat is mijn reactie: :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')