FvD roept leerlingen op linkse docenten te verlinkentwitter:tommy_derksen twitterde op zaterdag 23-03-2019 om 13:18:00Ik sta voor goed onderwijs. Ik laat me niet intimideren of bang maken. Geen student hoeft mij ooit te verlinken bij welk meldpunt dan ook of die druk te voelen. https://t.co/a9o7Wyyeyz reageer retweet
Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
Misschien dat @:speknek nog even kan duiden of dit ook de manier is waarop wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dient te worden.
Dat hangt er ook maar vanaf hoe je er naar kijkt. Bovendien is de hele westerse samenleving vrij (liberaal) rechts, dus daar is het onderwijs logischerwijs geen uitzondering in.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem.
Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.
Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:03 schreef speknek het volgende:
Laten we wel wezen, het hele onderwijs is een vrij rechts systeem. Kinderen die geboren worden met een hoog IQ of met rijke ouders halen alle hoogste cijfers en gaan naar de hogere scholen. Ben je dom geboren, faal je op school en vervolgens in het leven. Van equality of zelfs maar equity is geen sprake. Elke leraar die nog een beetje medemenselijkheid in dit gure, ontspoord kapitalistische, IQ-suprematische systeem probeert te stoppen, zou ten volste toegejuicht moeten worden. Maar uiteindelijk verandert het weinig, ze kunnen best zeggen dat Timo en Achmed gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden, uiteindelijk geven ze maar eentje een 9 en een VWO advies, en de ander een 3 en door naar de ZMOK school, alle dromen in duigen puur om hoe ze geboren zijn. De fascisten. Leraren links? Haha. Ha! Ha!
[..]
Misschien willen ze alleen mogelijke voorbeelden van linkse indoctrinatie inventariseren, zodat ze na een soort thematische analyse de markers kunnen opstellen die ze bij een echte studie als indicatoren in een observatieprotoco... hahaha nee ik kan het niet.
Als je een leraar kan vinden die het voor het geld doet gegeven de salarissen in het onderwijs dan heb je iemand gevonden die te dom is om te poepen, lijkt mij, komt mij ook onwaarschijnlijk voor dat zo iemand de PABO met goed gevolg heeft weten te volgen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, leraar wordt je niet voor het geld, maar voor je idealen. Dat zijn linkse mensen, over het algemeen (of mensen die leven uit een andere levensovertuiging, zoals een religie). Lijkt me geen probleem, ik zou niet graag een leraar voor de klas van mijn kinderen zien die het puur voor het geld doet.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-docenten~a1719066/quote:FvD doet er beter aan om pubers niet op te stoken tegen hun docenten
https://wnl.tv/2019/03/28(...)rum-voor-democratie/quote:Amsterdam komt met complimentenmeldpunt voor leraren als reactie op Forum voor Democratie
Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe zit het met de stress van docenten ?
Ik dacht dat dit een probleem was in het onderwijs ?
haha zo hoort het !quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik maak me druk over de examens van mijn leerlingen, niet over rare ideeën van rare politici.
Zo werkt het ook wel vaak. Het onderwijs scoort samen met de zorgsector verreweg het hoogst als het gaat om overspannenheid/burnoutklachten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
haha zo hoort het !
Maar ik las een tijd terug een artikel over overspannen docenten .
Die melden zich ziek... waardoor de collega's meer overuren hebben en dus meer stress..
Zou je het wenselijk vinden als fvd stemmers onder leerkrachten gerapporteerd werden?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
Zelfs al zou dat zo zijn, waarom denk je dat er speciale, onafhankelijke meldpunten zijn voor klokkenluiders?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
De leerlingen die indoctrinatie rapporteren zijn toch gewoon klokkenluiders? Dat hoort bij een vrije samenleving.
Nee, dit zijn geen klokkenluiders. Een klokkenluider kaart een probleem aan waar, buiten de leiding in de eigen organisatie, nog nooit iemand van gehoord heeft maar nodig onder de aandacht moet worden gebracht. Het is niet iemand die een reeds aangekaart probleem, waarvan het de vraag is of het bestaat, gaat bewijzen met het doorgeven van incidenten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
Het zijn rechtse balletjes.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:07 schreef borealist het volgende:
Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Waar staat dat?
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Linkse balletjes zullen hun docent niet vanwege zijn linkse mening de mond willen snoeren, tenzij de docent voortdurend politiek blijft mauwen. Dus zijn het rechtse balletjes die gaan klikken.
https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/home(...)hoolboeken~a800362b/
Misleiding = misleiding. Ah VVD dan mag het wel. Selectieve verontwaardiging genot.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hier heb ik geen problemen mee. Dit gaat om schoolboeken en niet om mensen.
Ik heb een takkehekel aan de VVD.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Misleiding = misleiding. Ah VVD dan mag het wel. Selectieve verontwaardiging genot.
Das wereldsquote:Op donderdag 28 maart 2019 21:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb een takkehekel aan de VVD.
Heb je het dan alleen over basis- en voortgezetonderwijs en MBO/HBO? Dan volg ik je nog. Maar op universiteiten gaat dat niet op. Daar geldt de academische vrijheid: https://nl.wikipedia.org/wiki/Academische_vrijheidquote:Op woensdag 27 maart 2019 20:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vrije meningsuiting heeft hier vrij weinig mee te maken.
Als jij voor een callcenter werkt dan mag een werkgever bepalen wat wel of niet acceptabele aanspreekvormen zijn richting zijn klanten door jou. Hou je je dat niet aam dan zijn er consequenties. Er zijn zat restricties mbt hoe docenten leerlingen behandelen en aanspreken. Niemand die dat ooit heeft aangemerkt als het ontnemen van iemands rechten.
Probleem is dat er op veel scholen een cultuurtje is ontstaan waarin men zich allerhande raar politiek beladen gedrag denkt te kunnen permitteren. Allemaal omdat het einddoel zogenaamd nobel is.
Er moet iets aan gebeuren. Denk niet dat dit lijstje een keerpunt wordt maar misschien verhoogt het wat besef een reflectie
Waarom vind je hem rechts ?quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
https://twitter.com/JoshuaLivestro/status/1111165399465447426
Baudet jat het van de AfD en ander tuig. En die rechtse Joost Vullings
Omdat hij dat is. Dat is geen geheim. Is niet voor niets naar de Tros overgestapt.quote:
Denk je echt dat dat zo werkt? Ik heb al mijn hele onderwijscarrière het gevoel dat ik niet vrijuit kan spreken. Dat begon op een zeer christelijke basisschool, waar geen ruimte was voor mijn vraag waarom Mozes niet het beloofde land in mocht. En ik weet nog dat ik met medestudenten probeerde te praten over waarom Amnesty er niet was voor Marijnissen toen hij werd opgesloten vanwege zijn opvattingen. Dat was de eerste keer dat ik ontdekte dat ook op de universiteit geen vrije uitwisseling van ideeën bestaat.quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:22 schreef Janneke141 het volgende:
Iedere leerling die een probleem heeft met de kwaliteit van de lessen, vakinhoudelijk, op het gebied van veiligheid óf op het gebied van sturende meningen, kan zich eerst melden bij de docent zelf, daarna bij een teamleider of iets dergelijks en daarna bij de rector. Dat zijn de instanties die iets voor de leerling kunnen doen en/of actie kunnen ondernemen op incapabele docenten. Een politieke partij kan dat (gelukkig) niet.
Ja...quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
We zijn het wel eens dat het een onzalig plan is.
Ja, ik denk dat het zo werkt. Met jouw persoonlijke ervaringen kan ik geen fluit.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat zo werkt? Ik heb al mijn hele onderwijscarrière het gevoel dat ik niet vrijuit kan spreken. Dat begon op een zeer christelijke basisschool, waar geen ruimte was voor mijn vraag waarom Mozes niet het beloofde land in mocht. En ik weet nog dat ik met medestudenten probeerde te praten over waarom Amnesty er niet was voor Marijnissen toen hij werd opgesloten vanwege zijn opvattingen. Dat was de eerste keer dat ik ontdekte dat ook op de universiteit geen vrije uitwisseling van ideeën bestaat.
Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken. Ik heb mijn best gedaan. Zo heb ik tijdens de traningen diversiteitssensitief onderwijs die wij kregen geprobeerd om afwijkende politieke ideeën op de agenda te krijgen. Maar hé, die training draaide natuurlijk om één specifiek soort diversiteit.
Zie daar maar eens tegen te strijden met een klacht bij een docent, een leidinggevende, een decaan of de rector - ze behoren allemaal tot dezelfde intellectuele bende.
Aardige typering van het soort reactie dat je zou krijgen bij een klacht.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het zo werkt. Met jouw persoonlijke ervaringen kan ik geen fluit.
Ja... als ze met typische pvv-standpunten komen, dan kunnen ze kritiek verwachten van medestudenten en van docenten. Docenten voelen soms aankomen dat een dergelijk debat spanningen veroorzaakt, de lesconcentratie verstoort en ze doen hun best door te gaan met de les.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me als docent regelmatig zorgen gemaakt om studenten die op de PVV stemden. Ik ben ervan overtuigd dat zij in colleges van mij en mijn collega's niet het gevoel kregen dat zij vrijuit konden spreken.
Het hangt er maar net vanaf hoe je onderwijs ziet, als het gieten van kennis in het hoofd van een kind of als het vormen van een persoon.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... als ze met typische pvv-standpunten komen, dan kunnen ze kritiek verwachten van medestudenten en van docenten. Docenten voelen soms aankomen dat een dergelijk debat spanningen veroorzaakt, de lesconcentratie verstoort en ze doen hun best door te gaan met de les.
Terecht dat ze dan een pvv-discussie afkappen. Dat niet kunnen spreken geldt dan ook voor de anti-pvv'ers. En voor de docent zelf .
Heel normaal orde houden in de klas.
Mwa. Dergelijke discussies moet je juist opzoeken zodat men (hopelijk) leert om te gaan met botsende meningen. De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan is denk ik ook deels wat ons hier in de eerste plaats heeft gebracht. In de grote boze wereld heb je nou eenmaal een heleboel mensen die anders over iets denken dan jij en hoe eerder men daarmee in aanraking komt hoe beter.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja... als ze met typische pvv-standpunten komen, dan kunnen ze kritiek verwachten van medestudenten en van docenten. Docenten voelen soms aankomen dat een dergelijk debat spanningen veroorzaakt, de lesconcentratie verstoort en ze doen hun best door te gaan met de les.
Terecht dat ze dan een pvv-discussie afkappen. Dat niet kunnen spreken geldt dan ook voor de anti-pvv'ers. En voor de docent zelf .
Heel normaal orde houden in de klas.
Mjoah, Fok kan wel erg conflict zoekend zijn ookquote:Op donderdag 28 maart 2019 23:00 schreef ems. het volgende:
De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan is denk ik ook deels wat ons hier in de eerste plaats heeft
Bij het vormen van een persoon moet je ook orde houden in de klas.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf hoe je onderwijs ziet, als het gieten van kennis in het hoofd van een kind of als het vormen van een persoon.
waarom is dat een of-of vraag?quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf hoe je onderwijs ziet, als het gieten van kennis in het hoofd van een kind of als het vormen van een persoon.
Het is onderwijs.... er is een leerplan. Die vullen " de hele tijd" En dat ageren tegen migranten is een heel negatief gebeuren ... dat doen ze maar op Fok !quote:Op donderdag 28 maart 2019 23:00 schreef ems. het volgende:
De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan
Dat is een valide vraag. Het zit 'em in de term 'gieten', wat tegenstrijdig lijkt met persoonsvorming. Tegelijkertijd is dat een specifieke notie van persoonsvorming waarin het individu en niet de gemeenschap voorop wordt gesteld. Je zou kunnen zeggen dat we allemaal fundamenteel (mede) bepaald worden door de ideeën van anderen, zowel de anderen om ons heen als onze voorouders. Daar zit altijd een element van 'gieten' in waaraan niet te ontsnappen valt. Of zoals Heidegger zou zeggen: we zijn allemaal vervallen aan das Man.quote:
Godsdienst is ook een negatief gebeuren maar ondanks dat is het zelfs een heel vak op de meeste scholen en wordt het religieus zijn zelfs gedoogd.quote:Op donderdag 28 maart 2019 23:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is onderwijs.... er is een leerplan. Die vullen " de hele tijd" En dat ageren tegen migranten is een heel negatief gebeuren ... dat doen ze maar op Fok !
Is het willen vormen van studenten niet juist de barrière voor het benoemen van PVV gedachtegoed? De idee dat diversiteit niet gerespecteerd wordt omdat het gekneed dient te worden?quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.quote:Op donderdag 28 maart 2019 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je ooit een universiteit van binnen gezien of is die indruk van jou (vooral) gebaseerd op wat er zich in jouw onderbuik afspeelt?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.
Wat een uitstekende analyse.quote:Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.
Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.
Vandaar dat het niet zo hard gaat met onze technologische vooruitgang.
Een gemeente die een volstrekt zinloos meldpunt opricht om een leeg statement te maken tegen een partij die ook weer een meldpunt heeft opgericht. Hoe sneu wil je het hebben?quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2019/03/28(...)rum-voor-democratie/
Jemig. Hoe ver kun je naast een plank slaan zeg.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.
Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.
Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.
Kort samengevat is mijn reactie:quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.
Eens.quote:Op donderdag 28 maart 2019 23:00 schreef ems. het volgende:
[..]
Mwa. Dergelijke discussies moet je juist opzoeken zodat men (hopelijk) leert om te gaan met botsende meningen. De hele tijd alles wat conflict kan veroorzaken naarstig uit de weg gaan is denk ik ook deels wat ons hier in de eerste plaats heeft gebracht. In de grote boze wereld heb je nou eenmaal een heleboel mensen die anders over iets denken dan jij en hoe eerder men daarmee in aanraking komt hoe beter.
Maar dat hangt natuurlijk ook een beetje van de klas in kwestie af.
quote:
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:31 schreef ijs_beer het volgende:
Jemig. Hoe ver kun je naast een plank slaan zeg.
Wij van de universiteit, adviseren de universiteit. Bij het geval van conflict heeft degene die de meeste bijval krijgt gelijk.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:50 schreef Isdatzo het volgende:
Heb je ooit een universiteit van binnen gezien of is die indruk van jou (vooral) gebaseerd op wat er zich in jouw onderbuik afspeelt?
Vooral op de persoon spelen, en als je tijd hebt ga dan nog even langs een andere topic waar ik schrijf voor een "leuke inhoudelijke" reactie, wat dat is volstrekt normaal gedrag.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:37 schreef Ludachrist het volgende:
Altijd vermakelijk, mbo'ers die komen vertellen wat er allemaal mis is op de universiteit.
En als een ieder door de zeepbel heen te prikt is er paniek in de tent.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
Omdat ze weten dat universiteiten zo slecht zijn hebben ze nooit aan een universiteit gestudeerd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:37 schreef Ludachrist het volgende:
Altijd vermakelijk, mbo'ers die komen vertellen wat er allemaal mis is op de universiteit.
Er is niet echt inhoud om op te reageren, dus je moet toch wat he.quote:
Op die fiets, vier man duikt boven op een "inhoudsloze" post. Wat is de volgende zet, dat ik een troll ben? Of gelijk naar het academische tuchtcollege?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:43 schreef Ludachrist het volgende:
Er is niet echt inhoud om op te reageren, dus je moet toch wat he.
In principe ben je wel een troll natuurlijk, dat lijkt me vrij duidelijk. Dat er nog een paar man op reageert is meer een soort bezigheidstherapie dan dat mensen zich echt heel erg aantrekken wat je zegt.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:55 schreef borealist het volgende:
[..]
Op die fiets, vier man duikt boven op een "inhoudsloze" post. Wat is de volgende zet, dat ik een troll ben? Of gelijk naar het academische tuchtcollege?
Zoals we zien is dat meldpunt waar studenten veilig en anoniem de klok kunnen luiden hard nodig. Een ieder weet bewust of onbewust dat de confrontatie met de linksmens aangaan het equivalent is van een slangenkuil binnenstappen.
quote:Baudet houdt Nijmeegse wetenschappers bezig
‘Neem stelling tegen de uitspraken van Thierry Baudet.’ Dat verzoek deden twaalf Nijmeegse wetenschappers woensdag in een open brief aan het college van bestuur van de Radboud Universiteit. De universiteitsbazen lieten donderdag van zich horen. Hoe nu verder?
https://www.voxweb.nl/nie(...)wetenschappers-bezig
Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven op mijn vraag waarop die indruk van jou gebaseerd is hè.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:36 schreef borealist het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wij van de universiteit, adviseren de universiteit. Bij het geval van conflict heeft degene die de meeste bijval krijgt gelijk.
Academici reageren op Baudet met open briefquote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:43 schreef Isdatzo het volgende:
Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven op mijn vraag waarop die indruk van jou gebaseerd is hè.
Wat een rare redenatie. Over welke dingen die het daglicht niet kunnen verdragen heb je het?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 17:38 schreef borealist het volgende:
[..]
Academici reageren op Baudet met open brief
Speaking of the devil.Op de universiteit gebeuren vandaag de dag een hoop dingen die het daglicht niet verdragen kunnen, anders zou er geen paniek zijn.
En welke waarheid is dat?quote:Natuurlijk wordt er gewoon keihard gereld als iemand op een universiteit de waarheid durft te vertellen.
Hoe werkt dat precies? En denk je dat Baudet met z'n (in Nederland) niet eerder vertoonde wetenschapsontkenning gebracht met een zweem van geleerdheid en wijsheid een goede zaak is dan?quote:https://www.nrc.nl/nieuws(...)tot-protest-a2753214
De enige tegenstander van academische vrijheid in Nederland is links.
De universiteiten verboden vorig jaar al smartphones, dus blijkbaar willen ze niet dat studenten iets opnemen. Geen idee wat ze willen verbieden, maar eerlijke lui zijn het niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Wat een rare redenatie. Over welke dingen die het daglicht niet kunnen verdragen heb je het?
Daarnaast is je zorgen kenbaar maken natuurlijk niet 't zelfde als paniek.
In mijn ervaring hoeft alleen de waarheid bestreden te worden. Dit is dan ook altijd de kracht van het kwaad, er is maar 1 waarheid en die is makkelijk aan te vallen, maar voor elke waarheid zijn er duizenden leugens, en als je 1 leugen de grond in stampt dan tovert de linksmens in no time 2 nieuwe uit de hoge hoed.quote:
Levens ervaring. Neem dit voorbeeld van linkse indoctrinatie.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
Verder heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag waarop die indruk van jou gebaseerd is.
De FvD-stemmers die niet voor rede vatbaar zijn, is gelukkkig maar een kleine groep. Helaas wel een zeer aanwezige groep waardoor ze (onbewust) de gemiddelde FvD-stemmer ook nog eens belachelijk maken. Dat best jammer, want hierdoor kun je niet fatsooenlijk in gesprek gaan. En je brengt de normale FvD-stemmers in verlegenheid.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
Aangezien die idioten van FvD toch niet voor rede vatbaar zijn, is het misschien wel een idee om vuur met vuur te bestrijden: een meldpunt voor FvD-stemmers. Voor de rest gewoon hetzelfde aanpakken. Website waar mensen FvD-stemmers kunnen aangeven en 'we weten nog niet wat we ermee gaan doen'.
Als dat zo was, dan zou ik dat best kunnen begrijpen. Je hebt als docent weinig eer van je werk als studenten tijdens je college meer met de telefoon bezig zijn dan met de stof, en weinig mensen stellen het op prijs gefilmd te worden met het risico zichzelf later publiekelijk voor schut gezet te zien op YouTube. Het is ook nogal lomp om iemand ongevraagd in zijn eigen omgeving als een aapje te gaan filmen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:14 schreef borealist het volgende:
[..]
De universiteiten verboden vorig jaar al smartphones, dus blijkbaar willen ze niet dat studenten iets opnemen. Geen idee wat ze willen verbieden, maar eerlijke lui zijn het niet.
[..]
Ik bedoel het niet als grap. Als ze zelf te stom zijn om te snappen dat dit wéér ver over de grens is, dan zit er weinig anders op. Wat anders? Ze maar gewoon hun gang laten gaan?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:30 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap dat je het als grap bedoelt, maar mensen anoniem aangeven is eigenlijk helemaal niet grappig.
Dus iemand is een redelijk denkend persoon, die hoort Baudet zijn feitenvrije complotshit spuien en denkt dan: goed verhaal, daar ga ik op stemmen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:30 schreef Morrigan het volgende:
De FvD-stemmers die niet voor rede vatbaar zijn, is gelukkkig maar een kleine groep. Helaas wel een zeer aanwezige groep waardoor ze (onbewust) de gemiddelde FvD-stemmer ook nog eens belachelijk maken. Dat best jammer, want hierdoor kun je niet fatsooenlijk in gesprek gaan. En je brengt de normale FvD-stemmers in verlegenheid.
Met dit soort acties ga je alleen nog maar meer haat creëren. Ik ben zelf ook tegen het idee om linkse docenten te verlinken, maar dat is nog geen reden om precies hetzelfde te gaan doen. In Nederland zou iedereen de vrijheid moeten hebben om zelf te bepalen op wie ze willen stemmen. Door mensen te verlinken, neem je eigenlijk die vrijheid van hun af.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet als grap. Als ze zelf te stom zijn om te snappen dat dit wéér ver over de grens is, dan zit er weinig anders op. Wat anders? Ze maar gewoon hun gang laten gaan?
Er zullen ook mensen zijn die mij achterlijk vinden omdat ik op PvdD of SP stem. Jammer voor hen, maar het is nog altijd mijn stem.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus iemand is een redelijk denkend persoon, die hoort Baudet zijn feitenvrije complotshit spuien en denkt dan: goed verhaal, daar ga ik op stemmen.
Nee, gaat er bij mij niet in.
Vertel mij waarom het logisch is dat men links geïndoctrineerd wordt..quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat het onderwijs relatief links is, is al langer bekend. Dat het rechtse geluid regelmatig onderbelicht blijft ook. Sterker nog, ik zou stellen dat het om allerlei moverende redenen zelfs logisch is dat het onderwijs vrij links is. Maar indoctrinatie? Tja... De zoveelste publiciteitsstunt en de media gaat erin mee.
Wat dat betreft word ik er wel moe van. Als je er niet over bericht, krijg je van die onzin als 'de media stooft het in de doofpot'. Als je er wel over bericht, speel je de initiatiefnemers in de kaart.
Antifa mafkees gespot.quote:
Hé, dat meldpunt voor 'vijanden van het ware volk' was niet mijn idee hoor, maar als ze de kaders zover willen verzetten: oké. Kom maar op. Krijgen ze het terug. Zij een meldpunt? Prima. Krijgen ze er een terug. Pleiten ze weer eens voor een beroepsverbod voor de een of de ander? Prima, nemen wij geen FvD'ers meer aan. Gewoon bij alles met gelijke munt terugbetalen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:40 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Met dit soort acties ga je alleen nog maar meer haat creëren. Ik ben zelf ook tegen het idee om linkse docenten te verlinken, maar dat is nog geen reden om precies hetzelfde te gaan doen. In Nederland zou iedereen de vrijheid moeten hebben om zelf te bepalen op wie ze willen stemmen. Door mensen te verlinken, neem je eigenlijk die vrijheid van hun af.
Wetenschapsontkenning? Wat een bullshit. Je schuift hem dingen in de schoenen die hij nooit heeft gezegd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een rare redenatie. Over welke dingen die het daglicht niet kunnen verdragen heb je het?
Daarnaast is je zorgen kenbaar maken natuurlijk niet 't zelfde als paniek.
[..]
En welke waarheid is dat?
[..]
Hoe werkt dat precies? En denk je dat Baudet met z'n (in Nederland) niet eerder vertoonde wetenschapsontkenning gebracht met een zweem van geleerdheid en wijsheid een goede zaak is dan?
Verder heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag waarop die indruk van jou gebaseerd is.
Nu is dat ineens je opvatting over politieke meldpunten? Bijzonder...quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nee jij bent lekker wil je zeggen. Rijp voor het gesticht als ik het zo lees.
Nee dat is mijn gedachte over jou. Bijzonder radicaal.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu is dat ineens je opvatting over politieke meldpunten? Bijzonder...
Meelezers, zie hoe snel je een FvD'er overtuigt van de idioterie en het radicalisme van politieke meldpunten door ze simpelweg te spiegelen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:50 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nee dat is mijn gedachte over jou. Bijzonder radicaal.
johhhh en er is permanente een rechtse politieke meerderheidquote:
Waarom het logisch is dat men rechts geindoctrrineerd wordt?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:43 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Vertel mij waarom het logisch is dat men links geïndoctrineerd wordt..
Nou nee, het rechtse geluid is nu in opmars, maar is jarenlang stil geweest. Maar die tijd is voorbijquote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
johhhh en er is permanente een rechtse politieke meerderheid
Dan is de rechtse indoctrinatie toch het grootst.
Je bewijst zelf met deze opmerking een rechtse drammerigheid
Dat vroeg ik ook niet..quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom het logisch is dat men rechts geindoctrrineerd wordt?
Dat is ook niet logisch.
Kunnen we mensen die VVD links noemen niet gewoon van dit forum weren? Die discussieren niet serieus... SP rechts noemen klopt eigenlijk nog beter, SP is minder extreem links dan VVD en FvD rechts zijn.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:08 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nou nee, het rechtse geluid is nu in opmars, maar is jarenlang stil geweest. Maar die tijd is voorbijVVD en CDA zijn ontzettend links, want ze accepteren van alles. Het is bizar dat mensen op VVD stemmen, het interesseert ze geen kut blijkbaar. Ik laat me inderdaad niet muilkorven, het is tijd dat we de linkse indoctrinatie stoppen.
Volledig met GroenLinks meegaan noem jij rechts beleid ? Hoe heeft de VVD rechts beleid gevoerd ? Door het kinderpardon toch te rekken? Door de Groningers weer te naaien? Dude..quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen we mensen die VVD links noemen niet gewoon van dit forum weren? Die discussieren niet serieus... SP rechts noemen klopt eigenlijk nog beter, SP is minder extreem links dan VVD en FvD rechts zijn.
Het woord indoctrinatie is voor je eigen rekening...quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:43 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Vertel mij waarom het logisch is dat men links geïndoctrineerd wordt..
Dat is nooit toepasbaar?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het woord indoctrinatie is voor je eigen rekening...
Wat een dom gelul trouwens. Andere woorden zijn niet op je rekening ?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het woord indoctrinatie is voor je eigen rekening...
Als het links georiënteerd is ?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:59 schreef Myrr het volgende:
Ik vind het terecht. Medestudenten komen met shit aanzetten en krijgen voldoendes.
Optyfen. Zo wordt een diploma dus waardeloos.
Ik wel en terecht. Heb je er een probleem mee?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik heb het woord indoctrinatie nooit gebruikt, dus is je vraag aan mij of het logisch is niet aan de orde. Het is er gewoon niet.
Naja kunstac dus best wel links I guess. Doet er niet toe. Voor je diploma en je punten moet je werken. Die moeten niet je schoot in worden geworpen met 'Ja eigenlijk is dit echt niks, het zijn een paar dingen bij elkaar geplakt maar ik ga je toch een voldoende geven.' En dan sta je daarnaast met je 100 euro kostende en urenlange inzet project.quote:
Ik weet niet of je nou een discussie probeert te ontlokken. Ik geef simpelweg antwoord op jouw 'vraag' die aan mij gericht was.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:01 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Ik wel en terecht. Heb je er een probleem mee?
Volgens mij heb je gelijk en begrijp ik je verkeerd:P Bij deze mijn excuses.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je nou een discussie probeert te ontlokken. Ik geef simpelweg antwoord op jouw 'vraag' die aan mij gericht was.
Jij impliceert dat ik gezegd heb dat het logisch is dat er links geïndoctrineerd wordt; ik zeg dat ik dat nooit beweerd heb, dus dat ik ook geen uitleg verschuldigd ben.
Gewoon niet op in gaan. Sommigen komen hier alleen maar om te stoken.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen we mensen die VVD links noemen niet gewoon van dit forum weren? Die discussieren niet serieus... SP rechts noemen klopt eigenlijk nog beter, SP is minder extreem links dan VVD en FvD rechts zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |