abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185926448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.

Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.

Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.

Vandaar dat het niet zo hard gaat met onze technologische vooruitgang.
Je formuleert wat ongenuanceerd.

Overigens zijn er prima boeken geschreven over een achterliggend probleem wat jij volgens mij benoemt:

Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185926467
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
Haha een docent mag niet "blanke ras" tussen aanhalingstekens zetten terwijl het FvD hun eigen woorden en wensen zijn.
Ze moeten 'boreaal' zeggen.
pi_185926532
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 21:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ze hadden ook een onafhankelijk onderzoeksbureau hiervoor kunnen inhuren. FvD heeft al duidelijk een mening hierover, dus door ze zelf het onderzoek laten doen, kun je je afvragen of de uitslag wel zo betrouwbaar is.
Ben ik met je eens. FvD maakt er nu een politiek geladen en beladen onderwerp van, terwijl er best goede redenen zijn om de politieke voorkeur van het docentenkorps eens onder de loep te nemen. Hetzelfde geldt voor het journaille, overigens.

Een goed onderzoeksbureau zou het onderzoek goed hebben kunnen uitvoeren. Nu het van FvD is, met een meldpunt, worden de resultaten bij ontvangst direct in de prullenbak gegooid.
pi_185926643
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:30 schreef Oostwoud het volgende:
Hetzelfde geldt voor het journaille, overigens.
Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit. Maar waar het gaat om kranten, websites, tijdschriften en noem maar op die geen staatssteun krijgen... Als de overheid daar gaat ingrijpen omdat ze te links of wat dan ook zouden zijn, dan ben je echt bezig in Erdo-stijl.
pi_185926695
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit. Maar waar het gaat om kranten, websites, tijdschriften en noem maar op die geen staatssteun krijgen... Als de overheid daar gaat ingrijpen omdat ze te links of wat dan ook zouden zijn, dan ben je echt bezig in Erdo-stijl.
Waar heb ik het over ingrijpen? Onderzoeken, stond er.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:37:41 #131
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185926727
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit.
Nee niet 'vooruit'.

Het hele idee achter een publieke omroep komt voort uit de lessen van de jaren 20 en 30.

Dat betekent dus dat het niet gestuurd wordt door allemaal belangen en kongsis

Dus daarom is een onafhankelijke positie erg noodzakelijk, waar het trouwens nogal aan schort in Nederland. Zo links is de NPO niet eens.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185926885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:36 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waar heb ik het over ingrijpen? Onderzoeken, stond er.
Dat wordt al gedaan. Ik kan me bijvoorbeeld van NRC herinneren dat ze verweten wordt in het geval van Israël-Palestina te partijdig te zijn in het voordeel van Palestina. Uit analyse bleek dat het omgekeerde het geval was: het Israëlische perspectief kwam vaker positief naar voren dan het Palestijnse.

Maar goed, dat ter illustratie.

Mensen kunnen hun media zelf kiezen. Het aanbod is behoorlijk breed. Als mensen écht hulp nodig hebben om er achter te komen dat de Groene Amsterdammer en de Correspondent best progressief zijn, dan overwegen ze er sowieso al geen abonnement op. Als mensen niet weten dat NRC nogal graag economische analyses plaatst, of als ze niet begrijpen dat Trouw nogal een hang naar religie en milieu heeft: zelfde verhaal.

Wil je rechtse media? Die is er volop. De Telegraaf is nog altijd de grootste krant van Nederland. Niet sinds kort, maar al decennialang. Dan heb je nog het AD en online kun je terecht bij TPO, Jalta, DDS en voor het echt grove werk bij GeenStijl.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:45:50 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185926931
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185926956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee niet 'vooruit'.

Het hele idee achter een publieke omroep komt voort uit de lessen van de jaren 20 en 30.

Dat betekent dus dat het niet gestuurd wordt door allemaal belangen en kongsis

Dus daarom is een onafhankelijke positie erg noodzakelijk, waar het trouwens nogal aan schort in Nederland. Zo links is de NPO niet eens.
Nou... Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen en de profielen van de omroepen, dan zie ik wel wat scheefgroei. Waarschijnlijk ook deels veroorzaakt door het gebrek aan een degelijk rechts alternatief en doordat de inrichting van dat publieke bestel vooral gebaseerd is op de situatie van een kleine halve eeuw geleden, maar ik denk dat ook wel te zien.
pi_185926963
quote:
Volledig gestoord die man. Ernstig dat zo'n figuur studenten mag vergiftigen met z'n ondoordachte idioterie.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 23:52:34 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185927104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen en de profielen van de omroepen, dan zie ik wel wat scheefgroei. Waarschijnlijk ook deels veroorzaakt door het gebrek aan een degelijk rechts alternatief en doordat de inrichting van dat publieke bestel vooral gebaseerd is op de situatie van een kleine halve eeuw geleden, maar ik denk dat ook wel te zien.
De Avrotros, WNL, KroNcrv, Powned zijn allemaal rechtse omroepen.

En dan is er NTR met sensatietelevisie
https://lindaduits.nl/2012/09/nieuwsuur-als-sensatietelevisie/
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185927148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Avrotros, WNL, KroNcrv, Powned zijn allemaal rechtse omroepen.

En dan is er NTR met sensatietelevisie
https://lindaduits.nl/2012/09/nieuwsuur-als-sensatietelevisie/
Ja, dat is dan ook wel weer waar.

Maar goed, het wordt van belastinggeld betaald, dus als er het idee bestaat dat het allemaal te links is, dan moet dat maar eens onderzocht worden.

Mijn punt is dat de overheid zich niet te bemoeien heeft met onafhankelijke media.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 00:05:25 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185927374
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat is dan ook wel weer waar.

Maar goed, het wordt van belastinggeld betaald, dus als er het idee bestaat dat het allemaal te links is, dan moet dat maar eens onderzocht worden.

Mijn punt is dat de overheid zich niet te bemoeien heeft met onafhankelijke media.
Er zitten nota bene drie Telegraaf omroepen in het bestel (WNL, Powned, Tros) dus het is gewoon gejank. De machtige NPO bazen zijn ook nog eens VVDers.

Het hele punt van de publieke omroep is nu net de onafhankelijkheid. Althans, dat is de bedoeling en is in Nederland relatief slecht geregeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_185928127
'arme leerlingen'

De eindopmerking van Pleij (tegen Beertema) is in deze ENORM veelzeggend.

Check Jinek 29-03.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185928732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 23:26 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Je formuleert wat ongenuanceerd.

Overigens zijn er prima boeken geschreven over een achterliggend probleem wat jij volgens mij benoemt:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geen enkele van die boeken zegt ook maar iets over de situatie op Nederlandse universiteiten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185929293
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 22:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat :D ?
Dit werkt alleen in real life. Hier kan je het gewoon teruglezen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_185929519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 00:41 schreef Montagui het volgende:
'arme leerlingen'

De eindopmerking van Pleij (tegen Beertema) is in deze ENORM veelzeggend.

Check Jinek 29-03.
Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.

Terecht, overigens.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 08:22:47 #143
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_185929838
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 07:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.

Terecht, overigens.
Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.
pi_185930109
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.
Ik begrijp uitstekend dat je je dat niet kunt voorstellen. Dat lijkt me zo ongeveer de essentie van het hele PVV-aanhangerschap.
pi_185930379
Beertema, was dat niet die onnozelaar die zichzelf compleet voor schut zette door, in een door hemzelf aangevraagd debat over leerlingen die meer respect zouden moeten hebben, elk Kamerlid dat het niet met hem eens was uit te schelden?
pi_185931353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 07:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Terecht, overigens.
Ligt er aan waar je meer waarde aan hecht. Die van een 34 jaar lange ervaringsdeskundige (en in zijn jonge jaren overtuigd communist) of die van een theoreticus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Montagui op 30-03-2019 10:48:49 ]
pi_185931403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ligt er aan waar je meer waarde aan hecht. Die van een 34 jaar lange ervaringsdeskundige of die van een theoreticus.
Ik heb er goed naar geluisterd en de 'theoreticus' (hoogleraren geven ook les hè) won het heel, heel dik van de MBO-PVV'er.
pi_185931444
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb er goed naar geluisterd en de 'theoreticus' (hoogleraren geven ook les hè) won het heel, heel dik van de MBO-PVV'er.
Wat mij betreft viel hij door de mand, constant interrumperen, niet uit laten praten, meewarig kijken en weglachen. Maar goed....ieder zijn bril dan maar he.
pi_185931520
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 10:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar goed....ieder zijn bril dan maar he.
Zo kun je het ook zien ja.

Ik geef overigens al een jaar of twintig les, dus ik heb ook wel enig contact met de onderwijsrealiteit. Die absurde beschrijvingen van Beertema heb ik nog nooit ergens herkend.

Maar dat is het lastige van PVV-politici. Je weet nooit of ze bewust in karikaturen en hyperbolen praten.
pi_185931558
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Beertema is vooral ook de man die regelmatig nog glimmend in de kamer praat over de periode dat de kinderen er van langs kregen met een lineaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')