Je formuleert wat ongenuanceerd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:46 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik krijg bij universiteiten toch wel de indruk dat daar voornamelijk mensen terecht komen die klakkeloos informatie naar binnen kunnen gieten en dat vervolgens op bevel kunnen uitschijten.
Dat kan natuurlijk niet, want stel dat ze mein kampf lezen en dat klakkeloos overnemen. Zodoende hanteren universiteiten het wc eend model.
Ze lezen bij wc eend alleen wat goedgekeurd is door wc eend. Bij geval van conflict is degene die het meest geciteerd wordt de baas. Kritiek leveren wordt ze natuurlijk ook geleerd, dat is niet veel anders dan pesten, maar ze zijn er desondanks trots op als ze iets leren dat iedereen van nature kan.
Vandaar dat het niet zo hard gaat met onze technologische vooruitgang.
Ze moeten 'boreaal' zeggen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
Haha een docent mag niet "blanke ras" tussen aanhalingstekens zetten terwijl het FvD hun eigen woorden en wensen zijn.
Ben ik met je eens. FvD maakt er nu een politiek geladen en beladen onderwerp van, terwijl er best goede redenen zijn om de politieke voorkeur van het docentenkorps eens onder de loep te nemen. Hetzelfde geldt voor het journaille, overigens.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ze hadden ook een onafhankelijk onderzoeksbureau hiervoor kunnen inhuren. FvD heeft al duidelijk een mening hierover, dus door ze zelf het onderzoek laten doen, kun je je afvragen of de uitslag wel zo betrouwbaar is.
Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit. Maar waar het gaat om kranten, websites, tijdschriften en noem maar op die geen staatssteun krijgen... Als de overheid daar gaat ingrijpen omdat ze te links of wat dan ook zouden zijn, dan ben je echt bezig in Erdo-stijl.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:30 schreef Oostwoud het volgende:
Hetzelfde geldt voor het journaille, overigens.
Waar heb ik het over ingrijpen? Onderzoeken, stond er.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit. Maar waar het gaat om kranten, websites, tijdschriften en noem maar op die geen staatssteun krijgen... Als de overheid daar gaat ingrijpen omdat ze te links of wat dan ook zouden zijn, dan ben je echt bezig in Erdo-stijl.
Nee niet 'vooruit'.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook een interessante. Gaat het om de publieke omroep: vooruit.
Dat wordt al gedaan. Ik kan me bijvoorbeeld van NRC herinneren dat ze verweten wordt in het geval van Israël-Palestina te partijdig te zijn in het voordeel van Palestina. Uit analyse bleek dat het omgekeerde het geval was: het Israëlische perspectief kwam vaker positief naar voren dan het Palestijnse.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:36 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Waar heb ik het over ingrijpen? Onderzoeken, stond er.
Nou... Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen en de profielen van de omroepen, dan zie ik wel wat scheefgroei. Waarschijnlijk ook deels veroorzaakt door het gebrek aan een degelijk rechts alternatief en doordat de inrichting van dat publieke bestel vooral gebaseerd is op de situatie van een kleine halve eeuw geleden, maar ik denk dat ook wel te zien.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee niet 'vooruit'.
Het hele idee achter een publieke omroep komt voort uit de lessen van de jaren 20 en 30.
Dat betekent dus dat het niet gestuurd wordt door allemaal belangen en kongsis
Dus daarom is een onafhankelijke positie erg noodzakelijk, waar het trouwens nogal aan schort in Nederland. Zo links is de NPO niet eens.
Volledig gestoord die man. Ernstig dat zo'n figuur studenten mag vergiftigen met z'n ondoordachte idioterie.quote:
De Avrotros, WNL, KroNcrv, Powned zijn allemaal rechtse omroepen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou... Als je kijkt naar de verkiezingsuitslagen en de profielen van de omroepen, dan zie ik wel wat scheefgroei. Waarschijnlijk ook deels veroorzaakt door het gebrek aan een degelijk rechts alternatief en doordat de inrichting van dat publieke bestel vooral gebaseerd is op de situatie van een kleine halve eeuw geleden, maar ik denk dat ook wel te zien.
Ja, dat is dan ook wel weer waar.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Avrotros, WNL, KroNcrv, Powned zijn allemaal rechtse omroepen.
En dan is er NTR met sensatietelevisie
https://lindaduits.nl/2012/09/nieuwsuur-als-sensatietelevisie/
Er zitten nota bene drie Telegraaf omroepen in het bestel (WNL, Powned, Tros) dus het is gewoon gejank. De machtige NPO bazen zijn ook nog eens VVDers.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook wel weer waar.
Maar goed, het wordt van belastinggeld betaald, dus als er het idee bestaat dat het allemaal te links is, dan moet dat maar eens onderzocht worden.
Mijn punt is dat de overheid zich niet te bemoeien heeft met onafhankelijke media.
Geen enkele van die boeken zegt ook maar iets over de situatie op Nederlandse universiteiten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 23:26 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je formuleert wat ongenuanceerd.
Overigens zijn er prima boeken geschreven over een achterliggend probleem wat jij volgens mij benoemt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit werkt alleen in real life. Hier kan je het gewoon teruglezen.quote:
Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 00:41 schreef Montagui het volgende:
'arme leerlingen'
De eindopmerking van Pleij (tegen Beertema) is in deze ENORM veelzeggend.
Check Jinek 29-03.
Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 07:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.
Terecht, overigens.
Ik begrijp uitstekend dat je je dat niet kunt voorstellen. Dat lijkt me zo ongeveer de essentie van het hele PVV-aanhangerschap.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.
Ligt er aan waar je meer waarde aan hecht. Die van een 34 jaar lange ervaringsdeskundige (en in zijn jonge jaren overtuigd communist) of die van een theoreticus.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 07:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Vrij oneerlijk om een professor in de Neerlandistiek tegenover een PVV-MBO'er te zetten. Dan blijft er van het punt van die laatste natuurlijk helemaal niets over.
Terecht, overigens.
Ik heb er goed naar geluisterd en de 'theoreticus' (hoogleraren geven ook les hè) won het heel, heel dik van de MBO-PVV'er.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je meer waarde aan hecht. Die van een 34 jaar lange ervaringsdeskundige of die van een theoreticus.
Wat mij betreft viel hij door de mand, constant interrumperen, niet uit laten praten, meewarig kijken en weglachen. Maar goed....ieder zijn bril dan maar he.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb er goed naar geluisterd en de 'theoreticus' (hoogleraren geven ook les hè) won het heel, heel dik van de MBO-PVV'er.
Zo kun je het ook zien ja.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar goed....ieder zijn bril dan maar he.
Beertema is vooral ook de man die regelmatig nog glimmend in de kamer praat over de periode dat de kinderen er van langs kregen met een lineaal.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een man als Beertema, iemand die met beide benen op de grond staat, die zelf jarenlang les heeft gegeven, het aflegt tegen zulke nietszeggende graaiende inhoudsloze huppelkutjes als Jinek en van Pleij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |