Ik kan je vertellen dat dit niet helemaal de praktijk is. Er zijn maar weinig universiteiten waarbij je een open discussie kunt hebben over bv. de verkiezing van Trump. Als het al niet aan de docent ligt, zijn er genoeg medestudenten die al wit wegtrekken bij het hypothetische idee Trump te moeten verdedigen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 22:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies de praktijk op een (fatsoenlijke) academische opleiding.
D66 is niet te beroerd om voor of tegen voorstellen te stemmen waar ze eerst zelf voor of tegen waren, "want populisme". Zie de referendum-draai.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:07 schreef borealist het volgende:
[..]
De grondwet wordt in Nederland niet getoetst, vandaar ook artikel 137C en D welke in strijd zijn met de grondwet. Een goed begin voor FvD is om de grondwet weer toetsbaar te maken, dan hebben ze automatisch gedoogsteun van D66, en kan vervolgens een rechter kijken of er ongrondwettelijke wetten gemaakt zijn in Nederland.
Vooralsnog is dit een complottheorie.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat dit niet helemaal de praktijk is. Er zijn maar weinig universiteiten waarbij je een open discussie kunt hebben over bv. de verkiezing van Trump. Als het al niet aan de docent ligt, zijn er genoeg medestudenten die al wit wegtrekken bij het hypothetische idee Trump te moeten verdedigen.
Dat is ook niet zo verwonderlijk als je leest dat Amerikaanse families verscheurd raken, omdat ze in kamp A of kamp B zitten. En dat is ook aan het gebeuren in de UK met brexit.
Nee hoor, dit is gewoon de praktijk in sommige klaslokalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vooralsnog is dit een complottheorie.
Het gaat D66 waarschijnlijk wel reputatie kosten als ze eerst voor toetsing zijn, maar hier op terugkomen als FvD het wil gebruiken om Artikel 137 om zeep te helpen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:09 schreef Oostwoud het volgende:
D66 is niet te beroerd om voor of tegen voorstellen te stemmen waar ze eerst zelf voor of tegen waren, "want populisme". Zie de referendum-draai.
Jullie vrienden van de FvD hebben het daar over.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:56 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Waar heb ik het over links of rechts? Ik stel iets vast.
Om zodoende nog een reden te creëren om FvD in een dubieus hoekje te duwen? Je weet dat deze wet in de jaren '30 opgenomen werd? Ik hoef vast niet te vertellen onder welke omstandigheden dit was.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Artikel 137 een agenda punt wordt voor 2021.
Elke wet die het spreken van de waarheid beperkt is een kwaadaardige wet. En ik beroep me hier op religieuze gronden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
Om zodoende nog een reden te creëren om FvD in een dubieus hoekje te duwen? Je weet dat deze wet in de jaren '30 opgenomen werd? Ik hoef vast niet te vertellen onder welke omstandigheden dit was.
Gelukkig wel. Alleen niet allemaal, en iedere daadwerkelijk gehersenspoelde is er één te veel. En nog los van dat is het gewoon in en in triest als docenten zich zo laten gaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is de linkse indoctrinatie in het onderwijs op alle niveaus niet heel erg effectief, gezien het feit dat er ook jonge mensen rechts georiënteerd zijn. Zouden ook jonge mensen dan toch ook zelf denken en een mening vormen, wellicht?
En weer dat ongefundeerde haatzaaien.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Alleen niet allemaal, en iedere daadwerkelijk gehersenspoelde is er één te veel. En nog los van dat is het gewoon in en in triest als docenten zich zo laten gaan.
En GL is de grootste hè.
Die docenten doen dat helaas ja. Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden om daadwerkelijk te zeggen dat er wat speelt op sommige scholen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:52 schreef probeer het volgende:
[..]
En weer dat ongefundeerde haatzaaien.
Hoe praktischer/lager het onderwijs, hoe minder effectief de indoctrinatie. En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is de linkse indoctrinatie in het onderwijs op alle niveaus niet heel erg effectief, gezien het feit dat er ook jonge mensen rechts georiënteerd zijn. Zouden ook jonge mensen dan toch ook zelf denken en een mening vormen, wellicht?
Want als je niet rechts van school komt, ben je gehersenspoeld?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Alleen niet allemaal, en iedere daadwerkelijk gehersenspoelde is er één te veel. En nog los van dat is het gewoon in en in triest als docenten zich zo laten gaan.
En GL is de grootste hè.
Goh, is in het complotdenken van de FvD'er de VVD'er nu ook al links?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoe praktischer/lager het onderwijs, hoe minder effectief de indoctrinatie. En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.
Dus de grote groep middenklassers laat zich gemakkelijk indoctrineren? Is dat wat je zegt?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Hoe praktischer/lager het onderwijs, hoe minder effectief de indoctrinatie. En al die VVD-balletjes willen gewoon net als papa veel verdienen.
Issie weerquote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh, is in het complotdenken van de FvD'er de VVD'er nu ook al links?
Ja, ik probeer even in de kaart te brengen wie er nu allemaal precies tot de vijand behoort in de nieuwe orde.quote:
De groep is vatbaarder vanwege het feit dat ze er langer aan blootgesteld worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:57 schreef miss_sly het volgende:
Dus de grote groep middenklassers laat zich gemakkelijk indoctrineren? Is dat wat je zegt?
Nee, natuurlijk niet. Zie de gemiddelde persoon die dit verdedigt nou eens niet automatisch als een verzuurde extreemrechtse blanke man.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je niet rechts van school komt, ben je gehersenspoeld?
Er zijn ook mensen die zelf nadenken en een mening vormen en dat weloverwogen links doen. Net als rechts. Of midden. Of op onderwerpen links, rechts of midden.
Waarom zou je aanzetten tot haat en het oproepen tot geweld verdedigen? Art 137d is essentieel voor een goede rechtsstaat.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:14 schreef borealist het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Artikel 137 een agenda punt wordt voor 2021.
Nou, stel je voor dat mensen een mening hebben die afwijkt van de jouwe. Dat moet je niet willen. Dan roep je gewoon dat die mensen zijn gehersenspoeld en worden geïndoctrineerd.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En GL is de grootste hè.
Volgens mij weet je dat allang, maar wil je gewoon weer dat semantische riedeltje afsteken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik probeer even in de kaart te brengen wie er nu allemaal precies tot de vijand behoort in de nieuwe orde.
En derhalve heb je geen grond om op te staan. Religie heeft geen rol in de politiek.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:45 schreef borealist het volgende:
[..]
Elke wet die het spreken van de waarheid beperkt is een kwaadaardige wet. En ik beroep me hier op religieuze gronden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |