abonnement Unibet Coolblue
pi_185784984
quote:
Met zoveel geschokte linkse reacties kon het natuurlijk niet uitblijven: na het roepen van ‘nazi’ en ‘jaren ’30’ zijn er enkele figuren die overgaan op de volgende fase: het fantaseren over het plegen van een moord op de leider van het zegevierende Forum voor Democratie. In dit geval wil een universitair docent uit Utrecht de moordenaar van Pim Fortuyn een nieuwe “target” geven.



“Volkert, waar ben je?” Aldus de vrij bizarre vraag van Corné Hanssen in een Facebook-discussie over de klinkende FVD-verkiezingsoverwinning van gisteren. Kennelijk is menigeen op links ernstig verbijsterd, en weet men van gekkigheid niet meer wat te zeggen. Dus moeten we radio-uitzendingen aanhoren, waarin Thierry Baudet wordt neergezet als een soort herrezen Heinrich Himmler.

Geen wonder dus dat menig links “intellectueel” meent dit pleit te moeten beslechten met een onoverwinnelijk wapen: de kogel. In dit geval is het Corné Hanssen (betrokken bij opleidingen “Islam en Arabisch”, “Religie en samenleving” en “Religious Studies” aan de Universiteit Utrecht) die heimelijk droomt over de moordenaar van Pim Fortuyn, die z’n oude Fire Star weer uit de mottenballen haalt om opnieuw een populaire rechtse politicus van het leven te beroven.

Hoe vaker je naar z’n korte tekst kijkt, hoe afgrijselijker het wordt. Snapt Corné zelf dat hij hier aanzet tot het om zeep helpen van de democratie? Ik bedoel: allemaal goed en aardig dat je FVD-aanhangers “paupers” noemt op je feestboekmuur. Dat is mischien een beetje kinderachtig, maar dat moet je helemaal zelf weten.

Maar aanzetten tot moord? Ben je nu helemaal op je politiek-correcte achterhoofd gevallen?!

Bron: https://www.dagelijksesta(...)volkert-waar-ben-je/
Ziek!


Dit is niet mijn op vrind.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:46:24 #2
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785011
Wat een ongelofelijk mongool zeg, En dat werkt nota bene op een universiteit
"Hoka Hey!"
pi_185785018
Dus dan geef je les aan een universiteit en dan plaatst je zulke faceboek shit.
Wat zegt dat over het 'intellectuele' deel van de wereld?
Eerst denken, dan doen?

_O-
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:47:01 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185785019
Ik mag toch hopen dat deze man op staande voet ontslagen wordt.
Deze gek heeft niets te zoeken in het onderwijs.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:48:27 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Dus dan geef je les aan een universiteit en dan plaatst je zulke faceboek shit.
Wat zegt dat over het 'intellectuele' deel van de wereld?
Eerst denken, dan doen?

_O-
Wat zegt dat over het niveau van dit soort types? Hij zal echt niet de enige zijn hoor. Betrokken bij de opleiding Islam en Arabisch, etc. Je verwacht het niet he :r
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:48:49 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185785038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het gevaar komt uit beiden kampen, dan kijk je naar veelal linkse politici en hoeveel beveiliging hebben die nodig? Maar de komende weken gaan we natuurlijk weer lezen hoe gevaarlijk extreem-rechts wel niet is.
Volgens mij wordt dat gevaar vooral maatschappelijk gezien. Je kunt er trouwens vergif op innemen dat elke politicus van links tot rechts met regelmaat bedreigd wordt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is nog geen politicus vermoord door een moslim, wel door een links georiënteerde gek.
Sowieso zijn politieke moorden behoorlijk zeldzaam bij ons, dus ik weet niet hoeveel je hier aan op wil hangen. Verder weet ik ook niet wat je hier mee wilt zeggen? Is extreem-rechts / radicale islam wel acceptabel, omdat mensen die zich daarmee identificeren in Nederland lange lange tijd geen politicus vermoord hebben?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:50:23 #7
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dat gevaar vooral maatschappelijk gezien. Je kunt er trouwens vergif op innemen dat elke politicus van links tot rechts met regelmaat bedreigd wordt.
[..]

Sowieso zijn politieke moorden behoorlijk zeldzaam bij ons, dus ik weet niet hoeveel je hier aan op wil hangen. Verder weet ik ook niet wat je hier mee wilt zeggen? Is extreem-rechts / radicale islam wel acceptabel, omdat mensen die zich daarmee identificeren in Nederland lange lange tijd geen politicus vermoord hebben?
Deze debiel geeft in ieder geval een voorzet tot een volgende politieke moord. Ik mag hopen dat hij hiervoor opgepakt gaat worden
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:52:09 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185785074
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Deze debiel geeft in ieder geval een voorzet tot een volgende politieke moord. Ik mag hopen dat hij hiervoor opgepakt gaat worden
Ja, eens. Lijkt me wel verstandig als er even met deze meneer gesproken gaat worden.
pi_185785087
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dat gevaar vooral maatschappelijk gezien. Je kunt er trouwens vergif op innemen dat elke politicus van links tot rechts met regelmaat bedreigd wordt.
Dat wil ik wel geloven, idioten heb je in alle lagen van de samenleving. Maar toch zijn de bedreigingen richting de rechtse kant van een zwaarder niveau waardoor sommigen zonder beveiliging de deur niet meer uit kunnen en hun hele leven lang in safe houses moeten zitten.

Dan vraag je je toch af wie dat klimaat gecreëerd heeft.
pi_185785091
Wedstrijdje doen wie het meest stom is! Moreel verheven linkse mensen die zelf actie gaan ondernemen als de overheid niet snel genoeg is of rechtse mensen die stemmen op iemand die nazi termen gebruikt en de media, culturele instellingen en het onderwijs gaat zuiveren van verkeerde meningen.

Iemand die niet in een van de twee kampen zit ziet dat allebei een stel freaks zijn.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 12:56:15 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185785137
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb echt geen zin in dit soort kinderachtige discussies met op de man spelen.
Op de man spelen? KoosVogels heeft jou rechtstreeks die vraag gesteld en toen ging je allemaal schijnbewegingen maken om niet te hoeven antwoorden. En toen ik daarna vroeg of je gewoon antwoord wilde geven heb je niet gereageerd. Logische conclusie is dan, dat het je niet uitmaakt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185785142
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Deze debiel geeft in ieder geval een voorzet tot een volgende politieke moord. Ik mag hopen dat hij hiervoor opgepakt gaat worden
Opgepakt, ontslagen en nooit meer lesgeven aan kinderen. Radicalen hoeven kinderen niet te indoctrineren in hun radicale gedachtegoed.
pi_185785189
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Logische conclusie is dan, dat het je niet uitmaakt.
;( Jij kunt die conclusie trekken maar logisch is die niet.
pi_185785202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Wedstrijdje doen wie het meest stom is! Moreel verheven linkse mensen die zelf actie gaan ondernemen als de overheid niet snel genoeg is of rechtse mensen die stemmen op iemand die nazi termen gebruikt en de media, culturele instellingen en het onderwijs gaat zuiveren van verkeerde meningen.

Iemand die niet in een van de twee kampen zit ziet dat allebei een stel freaks zijn.
Dat zuiveren is blijkbaar niet nodig, Corné gooit zijn eigen glazen in.
pi_185785210
Waarom is deze reeks ontspoord tot een discussie over de overwinningsspeech van Baudet, zijn etentjes met extreem-rechtsen en eerdere uitspraken van hem? Dit topic gaat over een idioot die op herhaling wil, zonder dat hij zelf de trekker over durft te halen.

Moet de conclusie dan getrokken worden dat linkse users een politieke moord wel okay vinden zodra het een politicus betreft die iets zegt wat hen niet aanstaat, waar ze van walgen of wat volgens hen indruist tegen het politieke bestel of fatsoen? Of is het weer het gebruikelijke wegkijken en bagatelliseren van een uitlating die volgens meerdere rechtsgeleerden op z'n minst de zweem van strafbaarheid in zich draagt?

Ik snap het verder wel van die Corné Hanssen, islam en Arabisch, dan heul je waarschijnlijk met de islam. Baudet is dan een gevaarlijk obstakel, sterker nog, hij deed wat Wilders nooit gelukt is: de grootste worden.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:02:03 #16
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Wedstrijdje doen wie het meest stom is! Moreel verheven linkse mensen die zelf actie gaan ondernemen als de overheid niet snel genoeg is of rechtse mensen die stemmen op iemand die nazi termen gebruikt en de media, culturele instellingen en het onderwijs gaat zuiveren van verkeerde meningen.

Iemand die niet in een van de twee kampen zit ziet dat allebei een stel freaks zijn.
Ja, jij bent de meest normale van het hele stel _O_ Richt een partij op zou ik zeggen
"Hoka Hey!"
pi_185785224
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, eens. Lijkt me wel verstandig als er even met deze meneer gesproken gaat worden.
Hoezo spreken? Gewoon veroordelen op basis van zijn gedrag. Geef zoiets geen podium.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:04:35 #18
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:01 schreef Oostwoud het volgende:
Waarom is deze reeks ontspoord tot een discussie over de overwinningsspeech van Baudet, zijn etentjes met extreem-rechtsen en eerdere uitspraken van hem?

Moet de conclusie dan getrokken worden dat linkse users een politieke moord wel okay vinden zodra het een politicus betreft die iets zegt wat hen niet aanstaat, waar ze van walgen of wat volgens hen indruist tegen het politieke bestel of fatsoen?

Of is het weer het gebruikelijke wegkijken en bagatelliseren van een uitlating die volgens meerdere rechtsgeleerden op z'n minst de zweem van strafbaarheid in zich draagt?

Ik snap het verder wel van die Corné Hanssen, islam en Arabisch, dan heul je waarschijnlijk met de islam. Baudet is dan een gevaarlijk obstakel, sterker nog, hij deed wat Wilders nooit gelukt is: de grootste worden.
Precies, het topic gaat over een gevaarlijke gek die mensen probeert aan te zetten tot een politieke moord. Maken de politiek correcte moraal predikers zich daar druk om? Welnee, het wordt weer eens een wedstrijdje je eigen gelijk halen want ik weet het als beste van het gehele stel :r :r
"Hoka Hey!"
pi_185785258
Prem, nog zo'n gevaarlijke gek
de grootste gevaarlijke gekken zitten nog altijd op links
pi_185785329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:01 schreef Oostwoud het volgende:
Waarom is deze reeks ontspoord tot een discussie over de overwinningsspeech van Baudet, zijn etentjes met extreem-rechtsen en eerdere uitspraken van hem? Dit topic gaat over een idioot die op herhaling wil, zonder dat hij zelf de trekker over durft te halen.

Moet de conclusie dan getrokken worden dat linkse users een politieke moord wel okay vinden zodra het een politicus betreft die iets zegt wat hen niet aanstaat, waar ze van walgen of wat volgens hen indruist tegen het politieke bestel of fatsoen? Of is het weer het gebruikelijke wegkijken en bagatelliseren van een uitlating die volgens meerdere rechtsgeleerden op z'n minst de zweem van strafbaarheid in zich draagt?

Ik snap het verder wel van die Corné Hanssen, islam en Arabisch, dan heul je waarschijnlijk met de islam. Baudet is dan een gevaarlijk obstakel, sterker nog, hij deed wat Wilders nooit gelukt is: de grootste worden.
Ik gok dat we hier over twee jaar op terugkijken als de grootste politieke pyrrusoverwinning ooit. Hij is de grootste geworden in de minst belangrijke verkiezing terwijl hij niet genoeg mensen heeft om de zetels te vullen.

Mensen als deze docent zijn moreel failliet en nog geesteloos ook want dit is alleen maar koren op de molen van mensen die al als een lemming achter die demagoog aanlopen.
pi_185785337
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:01 schreef Oostwoud het volgende:
Waarom is deze reeks ontspoord tot een discussie over de overwinningsspeech van Baudet, zijn etentjes met extreem-rechtsen en eerdere uitspraken van hem? Dit topic gaat over een idioot die op herhaling wil, zonder dat hij zelf de trekker over durft te halen.

Moet de conclusie dan getrokken worden dat linkse users een politieke moord wel okay vinden zodra het een politicus betreft die iets zegt wat hen niet aanstaat, waar ze van walgen of wat volgens hen indruist tegen het politieke bestel of fatsoen? Of is het weer het gebruikelijke wegkijken en bagatelliseren van een uitlating die volgens meerdere rechtsgeleerden op z'n minst de zweem van strafbaarheid in zich draagt?

Ik snap het verder wel van die Corné Hanssen, islam en Arabisch, dan heul je waarschijnlijk met de islam. Baudet is dan een gevaarlijk obstakel, sterker nog, hij deed wat Wilders nooit gelukt is: de grootste worden.
Jouw poging het topic weer op de rails te zetten, hoewel tevergeefs, kan ik bijzonder waarderen.

^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_185785365
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:01 schreef Oostwoud het volgende:
Waarom is deze reeks ontspoord tot een discussie over de overwinningsspeech van Baudet, zijn etentjes met extreem-rechtsen en eerdere uitspraken van hem? Dit topic gaat over een idioot die op herhaling wil, zonder dat hij zelf de trekker over durft te halen.

Moet de conclusie dan getrokken worden dat linkse users een politieke moord wel okay vinden zodra het een politicus betreft die iets zegt wat hen niet aanstaat, waar ze van walgen of wat volgens hen indruist tegen het politieke bestel of fatsoen? Of is het weer het gebruikelijke wegkijken en bagatelliseren van een uitlating die volgens meerdere rechtsgeleerden op z'n minst de zweem van strafbaarheid in zich draagt?

Ik snap het verder wel van die Corné Hanssen, islam en Arabisch, dan heul je waarschijnlijk met de islam. Baudet is dan een gevaarlijk obstakel, sterker nog, hij deed wat Wilders nooit gelukt is: de grootste worden.
Ja, eens.

Ik zei het ook al bij eerdere opmerking: off topic.

Helaas moet je constant boksen tegen een soort zombienation die alles en iedereen voor racist wil uitmaken.

Maar zoals ik al eerder zei: oppakken en indien mogelijk vervolgen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:12:06 #23
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik gok dat we hier over twee jaar op terugkijken als de grootste politieke pyrrusoverwinning ooit. Hij is de grootste geworden in de minst belangrijke verkiezing terwijl hij niet genoeg mensen heeft om de zetels te vullen.

Mensen als deze docent zijn moreel failliet en nog geesteloos ook want dit is alleen maar koren op de molen van mensen die al als een lemming achter die demagoog aanlopen.
En maar off topic blijven reageren als een gefrustreerd kind :'(
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:12:40 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185785377
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

;( Jij kunt die conclusie trekken maar logisch is die niet.
Negeer hem gewoon joh. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:13:16 #25
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785388
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, eens.

Ik zei het ook al bij eerdere opmerking: off topic.

Helaas moet je constant boksen tegen een soort zombienation die alles en iedereen voor racist wil uitmaken.

Maar zoals ik al eerder zei: oppakken en indien mogelijk vervolgen.
Niet indien mogelijk. Oppakken en voor de rechter. Een publiek voorbeeld geven dat dit soort gedrag niet getolereerd wordt in Nederland
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:13:20 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185785391
Clint Oostwoud. _O_
Altijd +1
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185785392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, jij bent de meest normale van het hele stel _O_ Richt een partij op zou ik zeggen
Niet nodig. Er zijn geen linkse partijen die geweld aanmoedigen en de nazi fan heeft nog geen 15% van het electoraat gekregen. De rest is nog redelijk normaal.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:13:34 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185785394
Ongelofelijk ik hoop dat hij er voor aangeklaagd en ook ontslagen wordt. Het bewijst wel weer mijn stelling dat de islam je hersenen aantast. :P Want welk normaal denkend mens zet zoiets online ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:14:10 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185785405
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:01 schreef Oostwoud het volgende:
Waarom is deze reeks ontspoord tot een discussie over de overwinningsspeech van Baudet, zijn etentjes met extreem-rechtsen en eerdere uitspraken van hem? Dit topic gaat over een idioot die op herhaling wil, zonder dat hij zelf de trekker over durft te halen.
Omdat het topic booooooring is? :)

Docent ontslaan en klaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:14:12 #30
65846 Bocaj
Vámonos!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:14:35 #31
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785416
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Niet nodig. Er zijn geen linkse partijen die geweld aanmoedigen en de nazi fan heeft nog geen 15% van het electoraat gekregen. De rest is nog redelijk normaal.
Dat je nog serieus op mijn voorstel reageert zegt wel genoeg over je interpretatie vermogen :W
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:15:32 #32
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785437
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat het topic booooooring is? :)

Docent ontslaan en klaar.
Aha, aanzet tot moord en dan is ontslag voldoende? Wat nou als er een gek is die zijn verzoek uitvoert. Is ontslag dan voldoende?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:16:41 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185785460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:15 schreef matspontius het volgende:
Wat nou als er een gek is die zijn verzoek uitvoert. Is ontslag dan voldoende?
Je verwacht echt dat ik hier op ga antwoorden? :)

Ik zei het toch al: boooooring!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:17:31 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185785472
Zijn we ook al dat schitterende bezoek van Baudet aan het linkse bolwerk in Groenlo vergeten waar er alles uit de kast werd gehaald om hem te demoniseren? En zijn jonge aanhangers uit de school verwijderd werden zodat ze niet aan het debat konden deelnemen.

Het wordt eens tijd om af te rekenen met dat enge linkse schoolsysteem, en dan met name op de universiteiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185785504
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:17 schreef Harvest89 het volgende:
Het wordt eens tijd om af te rekenen met dat enge linkse schoolsysteem, en dan met name op de universiteiten.
_O_ Alle linkse docenten eruit _O_ .

Tijd voor fatsoenlijk, rechts onderwijs!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:20:33 #36
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je verwacht echt dat ik hier op ga antwoorden? :)

Ik zei het toch al: boooooring!
Jaja, lul er maar lekker om heen. Chapeau. Waarom reageer je überhaupt al het zo boooooooooooooooooooring is?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:21:26 #37
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785530
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

_O_ Alle linkse docenten eruit _O_ .

Tijd voor fatsoenlijk, rechts onderwijs!
Tijd voor neutraal onderwijs zodat de simpele zielen onder ons eens wat meer zonder oogkleppen rondkijken
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:23:12 #38
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185785561
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:27 schreef Zorro het volgende:
Ik heb eigenlijk maar één vraag:
Als rechts zo gevaarlijk is.... waarom zijn het dan altijd alleen de rechtse politici die bescherming nodig hebben?
Het beleid is om niet al te veel bekend te maken wie zoal beveiligd wordt, maar Wilders is sowieso niet de enige Haagse politicus. Ook van Sylvana Simons is bekend dat ze beveiliging gekregen heeft. Die is toch niet al te rechts.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:23:14 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185785562
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

_O_ Alle linkse docenten eruit _O_ .

Tijd voor fatsoenlijk, rechts onderwijs!
Tijd voor neutraal onderwijs dat niet naar links leunt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185785578
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:01 schreef Oostwoud het volgende:
Waarom is deze reeks ontspoord tot een discussie over de overwinningsspeech van Baudet, zijn etentjes met extreem-rechtsen en eerdere uitspraken van hem? Dit topic gaat over een idioot die op herhaling wil, zonder dat hij zelf de trekker over durft te halen.

Moet de conclusie dan getrokken worden dat linkse users een politieke moord wel okay vinden zodra het een politicus betreft die iets zegt wat hen niet aanstaat, waar ze van walgen of wat volgens hen indruist tegen het politieke bestel of fatsoen? Of is het weer het gebruikelijke wegkijken en bagatelliseren van een uitlating die volgens meerdere rechtsgeleerden op z'n minst de zweem van strafbaarheid in zich draagt?

Ik snap het verder wel van die Corné Hanssen, islam en Arabisch, dan heul je waarschijnlijk met de islam. Baudet is dan een gevaarlijk obstakel, sterker nog, hij deed wat Wilders nooit gelukt is: de grootste worden.
Men lijkt het wel te willen 'begrijpen' als dat zou gebeuren, door Baudet als het ware af te schilderen als Adolf 2.0.

Daarmee zijn ze mede verantwoordelijk voor een verMelkert klimaat rondom hem.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:29:28 #41
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185785674
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tijd voor neutraal onderwijs dat niet naar links leunt.
Ja, of je stelt gewoon kwaliteitseisen aan het onderwijs, in plaats van de politieke neutraliteit te laten bepalen door een stel mafkezen die Rutte extreemlinks vinden.
pi_185785677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

grootste politieke pyrrusoverwinning
ik denk het niet.. integendeel..
als de VVD nu een 2e partij (eerst PVV nu FVD) gaat uitsluiten, dan krijg je pas de poppen aan het dansen. Als het stemvee van FvD of PVV niet gehoord worden, en gehoord blijven worden.. dan gaat er eerder de pleuris uitbreken dan dat dergelijke partijen verdwijnen
pi_185785727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:21 schreef matspontius het volgende:

[..]

Tijd voor neutraal onderwijs zodat de simpele zielen onder ons eens wat meer zonder oogkleppen rondkijken
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tijd voor neutraal onderwijs dat niet naar links leunt.
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

_O_ Alle linkse docenten eruit _O_ .

Tijd voor fatsoenlijk, rechts onderwijs!
Ik neem aan dat je het met twee bovenstaande reacties eens bent?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:33:31 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_185785738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:01 schreef Oostwoud het volgende:
Waarom is deze reeks ontspoord tot een discussie over de overwinningsspeech van Baudet, zijn etentjes met extreem-rechtsen en eerdere uitspraken van hem? Dit topic gaat over een idioot die op herhaling wil, zonder dat hij zelf de trekker over durft te halen.

Moet de conclusie dan getrokken worden dat linkse users een politieke moord wel okay vinden zodra het een politicus betreft die iets zegt wat hen niet aanstaat, waar ze van walgen of wat volgens hen indruist tegen het politieke bestel of fatsoen? Of is het weer het gebruikelijke wegkijken en bagatelliseren van een uitlating die volgens meerdere rechtsgeleerden op z'n minst de zweem van strafbaarheid in zich draagt?

Ik snap het verder wel van die Corné Hanssen, islam en Arabisch, dan heul je waarschijnlijk met de islam. Baudet is dan een gevaarlijk obstakel, sterker nog, hij deed wat Wilders nooit gelukt is: de grootste worden.
Je had kunnen stoppen bij Waarom is deze reeks.

Iemand heeft een foute grap gemaakt op het internet. Daarop past het antwoord van de PC brigade: foei.

Opgelost, slotje.

Het zijn niet de """linkse users""" die proberen dit groter te maken dan het is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:34:07 #45
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785751
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:29 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik denk het niet.. integendeel..
als de VVD nu een 2e partij (eerst PVV nu FVD) gaat uitsluiten, dan krijg je pas de poppen aan het dansen. Als het stemvee van FvD of PVV niet gehoord worden, en gehoord blijven worden.. dan gaat er eerder de pleuris uitbreken dan dat dergelijke partijen verdwijnen
Dus iedereen die een andere politieke voorkeur dan jou heeft betitel je als stemvee? Tja .....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:34:43 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185785758
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:20 schreef matspontius het volgende:

Jaja, lul er maar lekker om heen.
Als jij denkt dat iedereen die kritiek heeft op Baudet automatisch zijn moord ok vindt, dan zegt dat heel veel over jou.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:36:31 #47
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Je had kunnen stoppen bij Waarom is deze reeks.

Iemand heeft een foute grap gemaakt op het internet. Daarop past het antwoord van de PC brigade: foei.

Opgelost, slotje.

Het zijn niet de """linkse users""" die proberen dit groter te maken dan het is.
Ach ja, een grap. Een moordenaar oproepen tot een nieuwe moord een foute grap noemen - futiliteit niet? We moeten dit niet groter maken dan het is toch?
"Hoka Hey!"
pi_185785812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tijd voor neutraal onderwijs dat niet naar links leunt.
Aan welke universiteit heb jijzelf gestudeerd, als ik vragen mag?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:38:07 #49
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jij denkt dat iedereen die kritiek heeft op Baudet automatisch zijn moord ok vindt, dan zegt dat heel veel over jou.
Waar zeg ik dat? En quoten graag he. Nogmaals, dit topic gaat over de randdebiel die Volkert van stal wil halen
"Hoka Hey!"
pi_185785819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Je had kunnen stoppen bij Waarom is deze reeks.

Iemand heeft een foute grap gemaakt op het internet. Daarop past het antwoord van de PC brigade: foei.

Opgelost, slotje.

Het zijn niet de """linkse users""" die proberen dit groter te maken dan het is.
(((linkse users))) bedoel je.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185785821
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Men lijkt het wel te willen 'begrijpen' als dat zou gebeuren, door Baudet als het ware af te schilderen als Adolf 2.0.

Daarmee zijn ze mede verantwoordelijk voor een verMelkert klimaat rondom hem.
Waar lees je in godsnaam dat men dat wel begrijpt?

Best wel ziek hoe je kritiek op iemand ziet als legitimatie voor moord.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:38:36 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185785827
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Aan welke universiteit heb jijzelf gestudeerd, als ik vragen mag?
Harvard. :7
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185785835
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Je had kunnen stoppen bij Waarom is deze reeks.

Iemand heeft een foute grap gemaakt op het internet. Daarop past het antwoord van de PC brigade: foei.

Opgelost, slotje.

Het zijn niet de """linkse users""" die proberen dit groter te maken dan het is.
Hoho, nu bagatelliseer je het demoniseren en daarmee praat je moord goed.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:39:18 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185785837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:38 schreef matspontius het volgende:

Waar zeg ik dat?
Je vraagstelling suggereert het. En helemaal je reactie als ik je vraag of ik daar echt op moet antwoorden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185785847
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Harvard. :7
Maar serieus.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:43:26 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185785882
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar serieus.
Het hoogste wat ik heb gedaan is hbo.
Maar wacht, nu ga je me vast proberen wijs te maken dat het onderwijs en universiteiten totaal niet links zijn. Bespaar je de moeite, ik heb er genoeg voorbeelden van gezien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185785889
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:29 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik denk het niet.. integendeel..
als de VVD nu een 2e partij (eerst PVV nu FVD) gaat uitsluiten, dan krijg je pas de poppen aan het dansen. Als het stemvee van FvD of PVV niet gehoord worden, en gehoord blijven worden.. dan gaat er eerder de pleuris uitbreken dan dat dergelijke partijen verdwijnen
Waarom zou de grootste gehoord moeten worden? Ik dacht dat Baudet zelf zei dat de politiek voortaan per onderwerp een meerderheid moet vinden ipv dichtgetimmerde coalitieakkoorden. Dat kan dus ook zonder de grootste. Dat FvD nu marginaal groter is in de indirect gekozen eerste kamer is geen reden om voortaan FvD het beleid maar te laten maken. Vergeet niet dat ze zelfs na deze overwinning maar een van de vele dwergpartijtjes zijn in ons versplinterde stelsel.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 13:47:58 #58
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185785956
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je vraagstelling suggereert het. En helemaal je reactie als ik je vraag of ik daar echt op moet antwoorden.
Aha, een helderziende is onder ons. Suggesties en aannames .....
"Hoka Hey!"
pi_185785981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het hoogste wat ik heb gedaan is hbo.
Maar wacht, nu ga je me vast proberen wijs te maken dat het onderwijs en universiteiten totaal niet links zijn. Bespaar je de moeite, ik heb er genoeg voorbeelden van gezien.
Universiteiten zijn lang niet zo links als je denkt. Alle voorbeelden die jij immers ziet zijn van de linkse universiteit, maar alle doodnormale, niet-linkse zaken krijg je verder niet mee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185786008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Dus dan geef je les aan een universiteit en dan plaatst je zulke faceboek shit.
Wat zegt dat over het 'intellectuele' deel van de wereld?
Eerst denken, dan doen?

_O-
Dat zegt niets over 'het intellectuele deel' van de wereld.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185786093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het hoogste wat ik heb gedaan is hbo.
Maar wacht, nu ga je me vast proberen wijs te maken dat het onderwijs en universiteiten totaal niet links zijn. Bespaar je de moeite, ik heb er genoeg voorbeelden van gezien.
:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_185786112
quote:
https://trajectum.hu.nl/u(...)volkert-waar-ben-je/

UU-docent met dood bedreigd na Facebookbericht 'Volkert, waar ben je?'

De UU spreekt van 'een verwerpelijke reactie, waarvan de Universiteit Utrecht nadrukkelijk afstand neemt'. De docent kan 'op zeer korte termijn een uitnodiging verwachten voor een gesprek met het Faculteitsbestuur'.

De Universiteit Utrecht ligt onder vuur nadat een docent de avond na de verkiezingen - waarbij Forum voor Democratie grote verkiezingswinst boekte - in een bericht op Facebook schreef: 'Volkert, waar ben je?'. De UU spreekt van 'een verwerpelijke reactie, waarvan de Universiteit Utrecht nadrukkelijk afstand neemt'.

De docent kan 'op zeer korte termijn een uitnodiging verwachten voor een gesprek met het Faculteitsbestuur' over de uitlating, een verwijzing naar de moordenaar van Pim Fortuyn.

De UU-medewerker schreef de tekst op zijn persoonlijke Facebookpagina. Later verwijderde hij het bericht en verving hij het voor een excuusbericht. Hij zou 'in het heetst van de verkiezingsstrijd' hebben gehandeld. 'Ik meende niet wat ik zei, en neem er met klem afstand van. Ook bied ik mijn excuses aan aan iedereen die deze opmerking gekwetst heeft.'

Dat bericht kwam voor velen echter te laat. Hij ontving honderden boze reacties, waaronder doodsbedreigingen. Om die reden heeft hij zijn persoonlijke Facebookaccount inmiddels gedeactiveerd, meldt de Universiteit Utrecht.

Verder meldt de universiteit nog: 'Wij zijn van mening dat docenten een voorbeeldfunctie moeten hebben. De uitlating die de medewerker gedaan heeft, ook al was dat in de vrije tijd, staat hier haaks op. Dat betreuren wij ten zeerste.' Velen eisen het ontslag van de docent. Het is nog niet duidelijk of dat ook gaat gebeuren.
Terecht lijkt me.

Wel weer ironisch dat hij zelf dan doodbedreigingen ontvangt.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:00:38 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185786138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Aha, een helderziende is onder ons. Suggesties en aannames .....
Aha, een blinde onder ons. Zelf niet door hebben als je iets aanneemt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185786139
Zijn er al reacties binnen van verontwaardigde D66-politici die hun walging uitspreken over de woorden van deze docent? Oh nee... dat is ook zo: je hoort dat soort politici alleen als het in hun straatje past.

Johan Derksen die in Veronica Inside een paar tandjes te laconiek praat over jongeren die uit de kast komen? D66'ers staan vooraan te schuimbekken: homofobie, walgelijk. Pruillipjes, stoom uit de oren... minister Van Engelshoven op de achterste poten.

Een week later: een Nederlands-Marokkaanse acteur ontvangt ernstige bedreigingen omdat hij ooit een homo speelde in een tv-serie of film. Krekels. Muisstil. Geen krimp geven ze, die D66'ers.

Vorige week: een extreem-linkse columniste spreekt in een BNNVARA-programma op Radio 1 vol walging over de "racistische" daad in Urk, waarbij jongeren een woning binnenvielen en de bewoners mishandelden. Haar remedie: de dijken bij Urk doorsteken. Kennelijk heel normaal. Ik heb geen linkse politicus horen zeggen hoe smakeloos het was.

Afgelopen maandag: een terreurdaad in Utrecht, waarbij alle signalen wijzen op minimaal een radicaal-islamitische invloed, zo niet een motief. Partijen leggen hun campagnes stil, verzwijgen de ongemakkelijke werkelijkheid. Forum voor Democratie legt wél de vinger op de zere plek. Politici als Jetten en Klaver steken hun walging niet onder stoelen of banken. Hoewel de afspraak van dinsdag was om "terughoudend" campagne te voeren, doen ze hun best om Baudet maximaal te beschadigen. De bevriende propaganda-omroep BNNVARA doet er in De Wereld Graait Door nog een schepje bovenop, met een halfuurtje haatzaaien richting Forum voor Democratie en hun kiezers.

En nu deze universitair docent; actief binnen het hoogste opleidingsniveau dat we in Nederland hebben. Een concrete oproep tot een politieke moord. Maar je hoort ze niet hoor, die D66'ers, die deugende linkse mensen, die BNNVARA-kopstukken. De strategie: doodzwijgen en relativeren.

De selectieve verontwaardiging is misselijkmakend. Extreem-links gedachtegoed is de normaalste zaak van de wereld. Hoe het hoort te zijn: een docent die dit soort opmerkingen maakt, wordt op staande voet ontslagen en strafrechtelijk vervolgd wegens haatzaaien. Zo hoort het te zijn.
pi_185786140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Omdat het topic booooooring is? :)

Docent ontslaan en klaar.
Niks klaar, voor de rechter ermee.
Wat hij doet is haatzaaier en oproepen tot moord. Wilders is voor minder voorgekomen.

Niet met twee maten meten dus.
pi_185786163
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
Zijn er al reacties binnen van verontwaardigde D66-politici die hun walging uitspreken over de woorden van deze docent? Oh nee... dat is ook zo: je hoort dat soort politici alleen als het in hun straatje past.

Johan Derksen die in Veronica Inside een paar tandjes te laconiek praat over jongeren die uit de kast komen? D66'ers staan vooraan te schuimbekken: homofobie, walgelijk. Pruillipjes, stoom uit de oren... minister Van Engelshoven op de achterste poten.

Een week later: een Nederlands-Marokkaanse acteur ontvangt ernstige bedreigingen omdat hij ooit een homo speelde in een tv-serie of film. Krekels. Muisstil. Geen krimp geven ze, die D66'ers.

Vorige week: een extreem-linkse columniste spreekt in een BNNVARA-programma op Radio 1 vol walging over de "racistische" daad in Urk, waarbij jongeren een woning binnenvielen en de bewoners mishandelden. Haar remedie: de dijken bij Urk doorsteken. Kennelijk heel normaal. Ik heb geen linkse politicus horen zeggen hoe smakeloos het was.

Afgelopen maandag: een terreurdaad in Utrecht, waarbij alle signalen wijzen op minimaal een radicaal-islamitische invloed, zo niet een motief. Partijen leggen hun campagnes stil, verzwijgen de ongemakkelijke werkelijkheid. Forum voor Democratie legt wél de vinger op de zere plek. Politici als Jetten en Klaver steken hun walging niet onder stoelen of banken. Hoewel de afspraak van dinsdag was om "terughoudend" campagne te voeren, doen ze hun best om Baudet maximaal te beschadigen. De bevriende propaganda-omroep BNNVARA doet er in De Wereld Graait Door nog een schepje bovenop, met een halfuurtje haatzaaien richting Forum voor Democratie en hun kiezers.

En nu deze universitair docent; actief binnen het hoogste opleidingsniveau dat we in Nederland hebben. Een concrete oproep tot een politieke moord. Maar je hoort ze niet hoor, die D66'ers, die deugende linkse mensen, die BNNVARA-kopstukken. De strategie: doodzwijgen en relativeren.

De selectieve verontwaardiging is misselijkmakend. Extreem-links gedachtegoed is de normaalste zaak van de wereld. Hoe het hoort te zijn: een docent die dit soort opmerkingen maakt, wordt op staande voet ontslagen en strafrechtelijk vervolgd wegens haatzaaien. Zo hoort het te zijn.
Er is wel flink op zijn bericht gereageerd, onder andere met doodsbedreigingen. Daar een nieuw topic voor maken? Of kan dat hier genoemd worden?

Maw, dat soort complete en inderdaad gevaarlijke idioten beperken zich niet tot een specifieke politieke overtuiging.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185786170
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
Zijn er al reacties binnen van verontwaardigde D66-politici die hun walging uitspreken over de woorden van deze docent? Oh nee... dat is ook zo: je hoort dat soort politici alleen als het in hun straatje past.

Johan Derksen die in Veronica Inside een paar tandjes te laconiek praat over jongeren die uit de kast komen? D66'ers staan vooraan te schuimbekken: homofobie, walgelijk. Pruillipjes, stoom uit de oren... minister Van Engelshoven op de achterste poten.

Een week later: een Nederlands-Marokkaanse acteur ontvangt ernstige bedreigingen omdat hij ooit een homo speelde in een tv-serie of film. Krekels. Muisstil. Geen krimp geven ze, die D66'ers.

Vorige week: een extreem-linkse columniste spreekt in een BNNVARA-programma op Radio 1 vol walging over de "racistische" daad in Urk, waarbij jongeren een woning binnenvielen en de bewoners mishandelden. Haar remedie: de dijken bij Urk doorsteken. Kennelijk heel normaal. Ik heb geen linkse politicus horen zeggen hoe smakeloos het was.

Afgelopen maandag: een terreurdaad in Utrecht, waarbij alle signalen wijzen op minimaal een radicaal-islamitische invloed, zo niet een motief. Partijen leggen hun campagnes stil, verzwijgen de ongemakkelijke werkelijkheid. Forum voor Democratie legt wél de vinger op de zere plek. Politici als Jetten en Klaver steken hun walging niet onder stoelen of banken. Hoewel de afspraak van dinsdag was om "terughoudend" campagne te voeren, doen ze hun best om Baudet maximaal te beschadigen. De bevriende propaganda-omroep BNNVARA doet er in De Wereld Graait Door nog een schepje bovenop, met een halfuurtje haatzaaien richting Forum voor Democratie en hun kiezers.

En nu deze universitair docent; actief binnen het hoogste opleidingsniveau dat we in Nederland hebben. Een concrete oproep tot een politieke moord. Maar je hoort ze niet hoor, die D66'ers, die deugende linkse mensen, die BNNVARA-kopstukken. De strategie: doodzwijgen en relativeren.

De selectieve verontwaardiging is misselijkmakend. Extreem-links gedachtegoed is de normaalste zaak van de wereld. Hoe het hoort te zijn: een docent die dit soort opmerkingen maakt, wordt op staande voet ontslagen en strafrechtelijk vervolgd wegens haatzaaien. Zo hoort het te zijn.
Bijna weekend en ik heb nu al een volle bingo-kaart!
pi_185786172
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
Zijn er al reacties binnen van verontwaardigde D66-politici die hun walging uitspreken over de woorden van deze docent? Oh nee... dat is ook zo: je hoort dat soort politici alleen als het in hun straatje past.

Johan Derksen die in Veronica Inside een paar tandjes te laconiek praat over jongeren die uit de kast komen? D66'ers staan vooraan te schuimbekken: homofobie, walgelijk. Pruillipjes, stoom uit de oren... minister Van Engelshoven op de achterste poten.

Een week later: een Nederlands-Marokkaanse acteur ontvangt ernstige bedreigingen omdat hij ooit een homo speelde in een tv-serie of film. Krekels. Muisstil. Geen krimp geven ze, die D66'ers.

Vorige week: een extreem-linkse columniste spreekt in een BNNVARA-programma op Radio 1 vol walging over de "racistische" daad in Urk, waarbij jongeren een woning binnenvielen en de bewoners mishandelden. Haar remedie: de dijken bij Urk doorsteken. Kennelijk heel normaal. Ik heb geen linkse politicus horen zeggen hoe smakeloos het was.

Afgelopen maandag: een terreurdaad in Utrecht, waarbij alle signalen wijzen op minimaal een radicaal-islamitische invloed, zo niet een motief. Partijen leggen hun campagnes stil, verzwijgen de ongemakkelijke werkelijkheid. Forum voor Democratie legt wél de vinger op de zere plek. Politici als Jetten en Klaver steken hun walging niet onder stoelen of banken. Hoewel de afspraak van dinsdag was om "terughoudend" campagne te voeren, doen ze hun best om Baudet maximaal te beschadigen. De bevriende propaganda-omroep BNNVARA doet er in De Wereld Graait Door nog een schepje bovenop, met een halfuurtje haatzaaien richting Forum voor Democratie en hun kiezers.

En nu deze universitair docent; actief binnen het hoogste opleidingsniveau dat we in Nederland hebben. Een concrete oproep tot een politieke moord. Maar je hoort ze niet hoor, die D66'ers, die deugende linkse mensen, die BNNVARA-kopstukken. De strategie: doodzwijgen en relativeren.

De selectieve verontwaardiging is misselijkmakend. Extreem-links gedachtegoed is de normaalste zaak van de wereld. Hoe het hoort te zijn: een docent die dit soort opmerkingen maakt, wordt op staande voet ontslagen en strafrechtelijk vervolgd wegens haatzaaien. Zo hoort het te zijn.
goede post!

En daarom is het belangrijk dat dit bespreekbaar blijft. Ook al is de reactie: idioot, racist en tokkie.
Eva liep ook netjes op haar tenen na al het commentaar. De uitzending had een interessante tafel en gasten.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:05:05 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185786184
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:00 schreef ootjekatootje het volgende:

Niet met twee maten meten dus.
Agree, maar zal de rechter wel doen; Wilders is namelijk een politicus, dit is slechts een burger.

Een doodsverwensing is overigens niet strafbaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185786207
Dat zo iemand universitair docent is vind ik toch vrij knap, hij zal vroeger niet het slimste knulletje van de klas zijn geweest lijkt me
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:08:02 #71
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185786212
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Je had kunnen stoppen bij Waarom is deze reeks.

Iemand heeft een foute grap gemaakt op het internet. Daarop past het antwoord van de PC brigade: foei.

Opgelost, slotje.

Het zijn niet de """linkse users""" die proberen dit groter te maken dan het is.
Een foute grap ja? Het zegt ook alles over het objectieve beoordelingsvermogen van zo'n iemand ten aanzien van politieke beschrijvingen. Je kan al weer raden dat zo'n persoon hogere cijfers geeft aan papers die in zijn straatje vallen.
pi_185786254
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Er is wel flink op zijn bericht gereageerd, onder andere met doodsbedreigingen. Daar een nieuw topic voor maken? Of kan dat hier genoemd worden?

Maw, dat soort complete en inderdaad gevaarlijke idioten beperken zich niet tot een specifieke politieke overtuiging.

Ja maar zij doen het ook :'(

Ik zag Koos ook al een soortgelijke opmerking maken, in de app groepen van de FvD leden wordt natuurlijk nog extremer gesproken was zijn argument. Eenzelfde argument met zelfs voorbeelden over de Marokkaanse jongeren die opriepen aanslagen te plegen na Urk, mensen neer te schieten, vrouwen te verkrachten kon niet op zoveel kritiek rekenen. Dat werd weer gedownplayed.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:11:27 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185786258
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:07 schreef TLC het volgende:
Dat zo iemand universitair docent is vind ik toch vrij knap, hij zal vroeger niet het slimste knulletje van de klas zijn geweest lijkt me
Of wel en was het juist zijn bedoeling hier - zogenaamd ongewild - zo breed mogelijk aandacht voor te krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:13:06 #74
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185786276
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bijna weekend en ik heb nu al een volle bingo-kaart!
Een betere post dan dat vod van de Volkskrant vol met verdraaiingen, halve waarheden en scheve belichtingen. Als je werkelijk gelooft dat Baudet een blanke heilstaat voorstaat, zou ik je aanraden de Ondergang van het Avondland van Oswald Spengler te lezen. Baudet heeft overduidelijk dat boek gelezen en ik begrijp waar hij voor pleit, sterker nog het is niet eens verwerpelijk.
pi_185786292
Een maanden cel kan wel goed aansluiten bij zijn studie. Misschien stemt hij vervolgens wel FvD. Beetje praktijkervaring opdoen is voor bepaalde universitair opgeleiden erg zinvol, Corné lijkt me namelijk ook iets wereldvreemd.
pi_185786294
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
Zijn er al reacties binnen van verontwaardigde D66-politici die hun walging uitspreken over de woorden van deze docent? Oh nee... dat is ook zo: je hoort dat soort politici alleen als het in hun straatje past.

Johan Derksen die in Veronica Inside een paar tandjes te laconiek praat over jongeren die uit de kast komen? D66'ers staan vooraan te schuimbekken: homofobie, walgelijk. Pruillipjes, stoom uit de oren... minister Van Engelshoven op de achterste poten.

Een week later: een Nederlands-Marokkaanse acteur ontvangt ernstige bedreigingen omdat hij ooit een homo speelde in een tv-serie of film. Krekels. Muisstil. Geen krimp geven ze, die D66'ers.

Vorige week: een extreem-linkse columniste spreekt in een BNNVARA-programma op Radio 1 vol walging over de "racistische" daad in Urk, waarbij jongeren een woning binnenvielen en de bewoners mishandelden. Haar remedie: de dijken bij Urk doorsteken. Kennelijk heel normaal. Ik heb geen linkse politicus horen zeggen hoe smakeloos het was.

Afgelopen maandag: een terreurdaad in Utrecht, waarbij alle signalen wijzen op minimaal een radicaal-islamitische invloed, zo niet een motief. Partijen leggen hun campagnes stil, verzwijgen de ongemakkelijke werkelijkheid. Forum voor Democratie legt wél de vinger op de zere plek. Politici als Jetten en Klaver steken hun walging niet onder stoelen of banken. Hoewel de afspraak van dinsdag was om "terughoudend" campagne te voeren, doen ze hun best om Baudet maximaal te beschadigen. De bevriende propaganda-omroep BNNVARA doet er in De Wereld Graait Door nog een schepje bovenop, met een halfuurtje haatzaaien richting Forum voor Democratie en hun kiezers.

En nu deze universitair docent; actief binnen het hoogste opleidingsniveau dat we in Nederland hebben. Een concrete oproep tot een politieke moord. Maar je hoort ze niet hoor, die D66'ers, die deugende linkse mensen, die BNNVARA-kopstukken. De strategie: doodzwijgen en relativeren.

De selectieve verontwaardiging is misselijkmakend. Extreem-links gedachtegoed is de normaalste zaak van de wereld. Hoe het hoort te zijn: een docent die dit soort opmerkingen maakt, wordt op staande voet ontslagen en strafrechtelijk vervolgd wegens haatzaaien. Zo hoort het te zijn.
Als politici hun afkeuring moeten uitspreken over iedere rioolpost op het grote boze internet dan komen ze niet meer toe aan hun echte werk. De reden dat over Derksen bijvoorbeeld wordt gesproken is dat ie een groot publiek heeft: het haalt bij wijze van spreken vanzelf de krant. De reden dan deze meneer Hanssen een groot publiek haalt komt doordat de verongelijkten van deze wereld hem een podium geven, DDS voorop. Als we het alleen van zijn handjevol Facebookvrienden moesten hebben had Nederland van deze meneer en zijn domme uitspraak nog nooit gehoord. Maar nee, bepaalde figuren zien hun kans schoon om deze achterlijke Facebookpost te gebruiken om maar weer even alles wat ook maar enigzins links is in de extremistische hoek te drukken. En daar doe jij aan mee.

Want ook al beweer je dat "extreem-links gedachtegoed" de "normaalste zaak van de wereld" is, dat is het niet. Dat iemand iets ergens op het internet iets extreems schrijft, maakt nog niet dat dat "de gewoonste zaak van de wereld" is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 14:15:11 ]
pi_185786302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een betere post dan dat vod van de Volkskrant vol met verdraaiingen, halve waarheden en scheve belichtingen. Als je werkelijk gelooft dat Baudet een blanke heilstaat voorstaat, zou ik je aanraden de Ondergang van het Avondland van Oswald Spengler te lezen. Baudet heeft overduidelijk dat boek gelezen en ik begrijp waar hij voor pleit, sterker nog het is niet eens verwerpelijk.
Te vermoeid voor luie intellectuelen...
pi_185786323
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:13 schreef Richestorags het volgende:
Baudet heeft overduidelijk dat boek gelezen
Hoogstaand detectivewerk van je, onderbelicht inzicht.

thierrybaudet twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 17:31:57 Morgen ga ik met oa Ad Verbrugge in gesprek over één van de mooiste en meest indrukwekkende boeken die ik ooit heb gelezen: Der Untergang des Abendlandes van Oswald Spengler. Vanaf 10.30 in de Bibliotheek van Middelburg. Kom langs! Meer info: https://t.co/wSH01fBHpb https://t.co/JdHzwFrbGC reageer retweet
thierrybaudet twitterde op woensdag 05-04-2017 om 10:41:14 Vanavond spreek ik over mijn pol. visie a/d hand v 5 favo auteurs: Spengler, Eliot, Hemingway, Houellebecq & McEwan. https://t.co/lfdUyCmGR9 reageer retweet
thierrybaudet twitterde op maandag 03-04-2017 om 10:13:28 Woensdag 5 april lees ik voor uit Spengler, Hemingway, Huizinga, Eliot & ga met @RubenvanZwieten in gesprek.Kaarten: https://t.co/lfdUyCmGR9 reageer retweet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185786329
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als politici hun afkeuring moeten uitspreken over iedere rioolpost op het grote boze internet dan komen ze niet meer toe aan hun echte werk. De reden dat over Derksen bijvoorbeeld wordt gesproken is dat ie een groot publiek heeft: het haalt bij wijze van spreken vanzelf de krant. De reden dan deze meneer Hanssen een groot publiek haalt komt doordat de verongelijkten van deze wereld hem een podium geven, DDS voorop. Als we het alleen van zijn handjevol Facebookvrienden moesten hebben had Nederland van deze meneer en zijn domme uitspraak nog nooit gehoord. Maar nee, bepaalde figuren zien hun kans schoon om deze achterlijke Facebookpost te gebruiken om maar weer even alles wat ook maar enigzins links is in de extremistische hoek te drukken. En daar doe jij aan mee.

Want ook al beweer je dat "extreem-links gedachtegoed" de "normaalste zaak van de wereld" is, dat is het niet. Dat iemand iets ergens op het internet iets extreems schrijft, maakt nog niet dat dat "de gewoonste zaak van de wereld" is.
Vind je dat ook bij geradicaliseerde IS aanhangers die oproepen tot aanslagen met specifieke doelen/personen? Dat we het maar moeten negeren?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:17:08 #80
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185786332
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Te vermoeid voor luie intellectuelen...
Ik vind het vermakelijk om te zien hoe angstig mensen van een figuur als Baudet worden. Persoonlijk vind ik een Klaver of een Jetten veel enger, die hebben namelijk geen eigen mening en hebben er geen enkele moeite mee de gewone burger op te laten draaien voor hun niet op de realiteit gebaseerde plannetjes.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:17:40 #81
80382 manny
30 is best veel
pi_185786340
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja maar zij doen het ook :'(

Ik zag Koos ook al een soortgelijke opmerking maken, in de app groepen van de FvD leden wordt natuurlijk nog extremer gesproken was zijn argument. Eenzelfde argument met zelfs voorbeelden over de Marokkaanse jongeren die opriepen aanslagen te plegen na Urk, mensen neer te schieten, vrouwen te verkrachten kon niet op zoveel kritiek rekenen. Dat werd weer gedownplayed.
potjandikkie zeg. het lijkt wel alsof iedereen alleen maar de dingen gebruikt die in zijn (of haar) eigen straatje passen. Dat zal toch niet

denk dat de meesten het vrij snel eens zullen zijn dat deze rare verkapte doodsbedreiging niet door de beugel kan, ongeacht wat er aan "de andere kant" aan verkapte doodsbedreigingen wordt gedaan.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:18:19 #82
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185786346
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:09 schreef ootjekatootje het volgende:

Trieste bash,
Welke bash? Ik zie alleen vraag. Uit interesse. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:18:43 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185786352
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoogstaand detectivewerk van je, onderbelicht inzicht.

thierrybaudet twitterde op vrijdag 14-09-2018 om 17:31:57 Morgen ga ik met oa Ad Verbrugge in gesprek over één van de mooiste en meest indrukwekkende boeken die ik ooit heb gelezen: Der Untergang des Abendlandes van Oswald Spengler. Vanaf 10.30 in de Bibliotheek van Middelburg. Kom langs! Meer info: https://t.co/wSH01fBHpb https://t.co/JdHzwFrbGC reageer retweet
thierrybaudet twitterde op woensdag 05-04-2017 om 10:41:14 Vanavond spreek ik over mijn pol. visie a/d hand v 5 favo auteurs: Spengler, Eliot, Hemingway, Houellebecq & McEwan. https://t.co/lfdUyCmGR9 reageer retweet
thierrybaudet twitterde op maandag 03-04-2017 om 10:13:28 Woensdag 5 april lees ik voor uit Spengler, Hemingway, Huizinga, Eliot & ga met @:RubenvanZwieten in gesprek.Kaarten: https://t.co/lfdUyCmGR9 reageer retweet
Geen hoogstaand detectivewerk, ik kan merken aan Baudet waar hij zijn inspiratie vandaan haalt. Het is absurd om Baudet een fascist te noemen.
pi_185786357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:17 schreef manny het volgende:

[..]

potjandikkie zeg. het lijkt wel alsof iedereen alleen maar de dingen gebruikt die in zijn (of haar) eigen straatje passen. Dat zal toch niet

denk dat de meesten het vrij snel eens zullen zijn dat deze rare verkapte doodsbedreiging niet door de beugel kan, ongeacht wat er aan "de andere kant" aan verkapte doodsbedreigingen wordt gedaan.
Dat zou je denken, maar als je inmiddels al de 3 topics doorleest plus wat zooi op de FP kom je toch tot een hele andere conclusie.
pi_185786383
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Geen hoogstaand detectivewerk, ik kan merken aan Baudet waar hij zijn inspiratie vandaan haalt. Het is absurd om Baudet een fascist te noemen.
Het is meer dat 'ik kan het merken' vrij overduidelijk is, Baudet roept om de dag iets over het Avondland. Als je hem een beetje volgt hoef je dat boek niet gelezen te hebben om te weten wat Baudet er van vindt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185786386
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Er is wel flink op zijn bericht gereageerd, onder andere met doodsbedreigingen. Daar een nieuw topic voor maken? Of kan dat hier genoemd worden?

Maw, dat soort complete en inderdaad gevaarlijke idioten beperken zich niet tot een specifieke politieke overtuiging.

De doodsbedreigingen aan het adres van de docent zijn uiteraard net zo weerzinwekkend en bizar als zijn eigen gedrag. Als je op die manier reageert, ben je geen haar beter dan degene die je door het slijk haalt.

Ik wil dat er een einde komt aan de selectieve verontwaardiging aangaande extremisme in Nederland. Elke vorm van extremisme is even erg. Het is niet zo dat links-extremisme minder erg is dan rechts-extremisme. Het is ook niet zo dat je moslim-extremisme kunt relativeren, terwijl je rechts-extremisme uitvergroot.
pi_185786413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vind je dat ook bij geradicaliseerde IS aanhangers die oproepen tot aanslagen met specifieke doelen/personen? Dat we het maar moeten negeren?
Dat is aan het OM.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:24:10 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185786418
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is meer dat 'ik kan het merken' vrij overduidelijk is, Baudet roept om de dag iets over het Avondland. Als je hem een beetje volgt hoef je dat boek niet gelezen te hebben om te weten wat Baudet er van vindt.
Zoveel volg ik hem niet, heb hem nog nooit letterlijk iets daarover horen zeggen.
pi_185786431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De doodsbedreigingen aan het adres van de docent zijn uiteraard net zo weerzinwekkend en bizar als zijn eigen gedrag. Als je op die manier reageert, ben je geen haar beter dan degene die je door het slijk haalt.

Ik wil dat er een einde komt aan de selectieve verontwaardiging aangaande extremisme in Nederland. Elke vorm van extremisme is even erg. Het is niet zo dat links-extremisme minder erg is dan rechts-extremisme. Het is ook niet zo dat je moslim-extremisme kunt relativeren, terwijl je rechts-extremisme uitvergroot.
https://www.dagelijksesta(...)-attitude/mussolini/

Ook zo'n lekker voorbeeld. Lansingerland, das mijn expertise. Lelijke nieuwbouwzooi, blank is wat de klok slaat daar. Met een vliegveld in de voortuin, de HLS in de achtertuin en binnenkort de snelweg in de zijtuin. Maar wel gratis verlichting door de kassen! Al zijn die straks weg door GroenLinks, welke tuinder kan er al van het gas af?
pi_185786440
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is aan het OM.
Ik vraag naar je mening, niet naar hoe het wettelijk geregeld is.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:26:06 #91
80382 manny
30 is best veel
pi_185786442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar als je inmiddels al de 3 topics doorleest plus wat zooi op de FP kom je toch tot een hele andere conclusie.
de meesten. niet iedereen.

Sommigen zitten zo diep in hunnie bubbel dat ze het niet zien. Zelfde als na die aanslagen in nieuw zeeland of utrecht. Het blijkt toch lastig te accepteren als iemand uit je "eigen kamp" iets doet wat echt niet door de beugel kan, maar als "de andere kant" het doet dan is het meteen oordelen en erop inhakken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_185786468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vraag naar je mening, niet naar hoe het wettelijk geregeld is.
Nou en? Waarom moet ik me verantwoorden?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:28:57 #93
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185786470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De doodsbedreigingen aan het adres van de docent zijn uiteraard net zo weerzinwekkend en bizar als zijn eigen gedrag. Als je op die manier reageert, ben je geen haar beter dan degene die je door het slijk haalt.

Ik wil dat er een einde komt aan de selectieve verontwaardiging aangaande extremisme in Nederland. Elke vorm van extremisme is even erg. Het is niet zo dat links-extremisme minder erg is dan rechts-extremisme. Het is ook niet zo dat je moslim-extremisme kunt relativeren, terwijl je rechts-extremisme uitvergroot.
Zeker niet. Het is alleen van belang om wel met gelijke maten te meten. En niet die bullshit van, hij wist niet dat hij hier niet mag verkrachten, in zijn cultuur is vrouwenonderdrukking en dierenmishandeling normaal, etc.

Als we nou eens begonnen moslims aan dezelfde standaarden te houden als de rest van de maatschappij, dan zou dat rechtsextremisme zo wegsmelten. Christchurch was ook een gevolg van aanslagen in Europa, dat was de voornaamste inspiratie. Wraak. En met oog om oog maak je de hele wereld blind.

En dan bedoel ik niet vanuit het wetboek - daarin is iedereen al gelijk, maar met name het goedpraten en rekening houden met achtergronden en kapotrelativeren.

Die Salafistenschool is een goed voorbeeld. Als daar blanke skinheads rassenleer kregen was die hele toko al lang dicht.
pi_185786494
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:26 schreef manny het volgende:

[..]

de meesten. niet iedereen.

Sommigen zitten zo diep in hunnie bubbel dat ze het niet zien. Zelfde als na die aanslagen in nieuw zeeland of utrecht. Het blijkt toch lastig te accepteren als iemand uit je "eigen kamp" iets doet wat echt niet door de beugel kan, maar als "de andere kant" het doet dan is het meteen oordelen en erop inhakken.
Klopt, gelukkig zijn de meeste zo. Zelfs mensen die aangeven geen fan van Baudet te zijn maar dit niet door de beugel vinden kunnen. Die zie ik natuurlijk ook, maar ik zie ook de mensen met wie anderen en ik continue in discussie liggen over bepaalde onderwerpen, die kliek die altijd de grootste mond heeft, altijd gelijk meent te hebben en iedereen maar wegzet die zie ik juist weer de aanval openen of dit bericht downplayen. Dat zijn de mensen die hier op FOK! elke discussie kapen en menen alwetend te zijn met het gelijk aan hun kant, en nu praten ze een oproep tot moord goed.

Ik wou het gewoon even vermelden, mij is het namelijk allang duidelijk.
pi_185786502
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

goede post!

En daarom is het belangrijk dat dit bespreekbaar blijft. Ook al is de reactie: idioot, racist en tokkie.
Eva liep ook netjes op haar tenen na al het commentaar. De uitzending had een interessante tafel en gasten.
Het is sowieso te bizar voor woorden dat mensen in de hoek van fascisme en racisme worden geduwd omdat ze de opvattingen van Forum voor Democratie onderschrijven.

Voor een groot deel getuigt het namelijk van gezond verstand en een goed analytisch vermogen als je inziet dat zaken als integratie en immigratie anders moeten dan hoe ze nu gaan.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:34:52 #96
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185786519
Ik wil trouwens wel even zeggen dat mijn vertrouwen in CNN overtik club NOS wel iets stijgt de laatste tijd. Ze plaatsen dit bericht ook gewoon op de homepage. Ik vond hun berichtgeving rond de uitslag ook best gebalanceerd. Het is allemaal niet compleet kut.

Volkskrant en NRC zijn dan wel weer super smerig bezig, maar daar betaal ik niet voor dus dat moeten ze zelf maar weten.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:35:39 #97
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185786526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik wil trouwens wel even zeggen dat mijn vertrouwen in CNN overtik club NOS wel iets stijgt de laatste tijd. Ze plaatsen dit bericht ook gewoon op de homepage. Ik vond hun berichtgeving rond de uitslag ook best gebalanceerd. Het is allemaal niet compleet kut.

Volkskrant en NRC zijn dan wel weer super smerig bezig, maar daar betaal ik niet voor dus dat moeten ze zelf maar weten.
Vooral dat vod van de Volkskrant wat Xa1pt poste, mijn God wat een stuk zeg.
pi_185786536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou en? Waarom moet ik me verantwoorden?
Moet?

Ik stel een vraag, daar kun je antwoord op geven of niet. Ik stel nergens dat je iets moet.
pi_185786538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zeker niet. Het is alleen van belang om wel met gelijke maten te meten. En niet die bullshit van, hij wist niet dat hij hier niet mag verkrachten, in zijn cultuur is vrouwenonderdrukking en dierenmishandeling normaal, etc.

Als we nou eens begonnen moslims aan dezelfde standaarden te houden als de rest van de maatschappij, dan zou dat rechtsextremisme zo wegsmelten. Christchurch was ook een gevolg van aanslagen in Europa, dat was de voornaamste inspiratie. Wraak. En met oog om oog maak je de hele wereld blind.

En dan bedoel ik niet vanuit het wetboek - daarin is iedereen al gelijk, maar met name het goedpraten en rekening houden met achtergronden en kapotrelativeren.

Die Salafistenschool is een goed voorbeeld. Als daar blanke skinheads rassenleer kregen was die hele toko al lang dicht.
Dit.
pi_185786540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is sowieso te bizar voor woorden dat mensen in de hoek van fascisme en racisme worden geduwd omdat ze de opvattingen van Forum voor Democratie onderschrijven.

Voor een groot deel getuigt het namelijk van gezond verstand en een goed analytisch vermogen als je inziet dat zaken als integratie en immigratie anders moeten dan hoe ze nu gaan.
Op dezelfde manier als dat GL'ers of D66'ers regelmatig voor extreem-links worden uitgemaakt? Want volgens mij is dat het probleem: dat mensen met een een andere mening meteen voor extremist of radicaal worden uitgemaakt. En dat gedrag vind je zowel ter linker als ter rechter zijde. Gewoon accepteren dat we niet allemaal dezelfde meningen delen, is dat teveel gevraagd?
pi_185786550
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Moet?

Ik stel een vraag, daar kun je antwoord op geven of niet. Ik stel nergens dat je iets moet.
Het lijkt me niet zo relevant wat ik daar van vind. Ik ging in op Elfletterig die met een hoop misbaar stelde dat extreem-links genormaliseerd is.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:39:50 #102
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185786569
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als dat GL'ers of D66'ers regelmatig voor extreem-links worden uitgemaakt? Want volgens mij is dat het probleem: dat mensen met een een andere mening meteen voor extremist of radicaal worden uitgemaakt. En dat gedrag vind je zowel ter linker als ter rechter zijde. Gewoon accepteren dat we niet allemaal dezelfde meningen delen, is dat teveel gevraagd?
Niemand van het "linkse" spectrum hier, zegt dat het veel te ver ging. Ze pakken dit topic aan om nogmaals te gaan vertellen dat FvD veel kenmerken heeft van nazi's

Tja
pi_185786576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Niemand van het "linkse" spectrum hier, zegt dat het veel te ver ging.
Dat is gewoon niet waar.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:41:01 #104
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185786585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar.
Dan lees ik even terug en ga ze even tellen.
pi_185786610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan lees ik even terug en ga ze even tellen.
Hoef je van mij niet te doen, maar je moet ook niet doen alsof linkse mensen het allemaal wel prima vinden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 14:45:18 ]
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:49:49 #106
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185786718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoef je van mij niet te doen, maar je moet ook niet doen alsof linkse mensen het allemaal wel prima vinden.
Zo komt het hier op mij wel over.

Ja maar jullie dit
Ja maar Baudet praat met die
pi_185786739
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als politici hun afkeuring moeten uitspreken over iedere rioolpost op het grote boze internet dan komen ze niet meer toe aan hun echte werk. De reden dat over Derksen bijvoorbeeld wordt gesproken is dat ie een groot publiek heeft: het haalt bij wijze van spreken vanzelf de krant. De reden dan deze meneer Hanssen een groot publiek haalt komt doordat de verongelijkten van deze wereld hem een podium geven, DDS voorop. Als we het alleen van zijn handjevol Facebookvrienden moesten hebben had Nederland van deze meneer en zijn domme uitspraak nog nooit gehoord. Maar nee, bepaalde figuren zien hun kans schoon om deze achterlijke Facebookpost te gebruiken om maar weer even alles wat ook maar enigzins links is in de extremistische hoek te drukken. En daar doe jij aan mee.

Want ook al beweer je dat "extreem-links gedachtegoed" de "normaalste zaak van de wereld" is, dat is het niet. Dat iemand iets ergens op het internet iets extreems schrijft, maakt nog niet dat dat "de gewoonste zaak van de wereld" is.
Laat ik het zo formuleren: als de uitlatingen van deze docent niet leiden tot zijn ontslag, dan wordt extreem-links gedachtegoed genormaliseerd en gerelativeerd.

De uitspraken van Derksen kwamen erop neer dat homoseksualiteit geen issue meer zou moeten zijn, dat jongeren gewoon uit de kast moeten komen en zichzelf moeten zijn. Met veel bombarie werd die uitspraak in homofobe sferen getrokken, terwijl je welbeschouwd alleen kunt zeggen dat Derksen wat te lichtzinnig denkt over de moeite die mensen hebben met uit de kast komen; meer niet.

Het is zeer terecht dat de uitspraak van deze UU-docent media-aandacht krijgt. Niet in de laatste plaats omdat Baudet en anderen al langere tijd wijzen op (extreem) linkse indoctrinatie in het onderwijs. Deze man is niet zomaar een hovenier, banketbakker, treinmachinist of
archivaris in een bibliotheek. Deze man geeft les aan jonge mensen.

Als een docent zou laten doorschemeren dat hij extreem-rechtse of nazi-sympathieën heeft, dan zou de wereld te klein zijn en stonden politici van het kaliber Klaver, Jetten en Asscher vooraan te schreeuwen. Dat geef ik je op een briefje.
pi_185786750
Ik vind dat er wel erg hysterisch gereageerd wordt op deze docent. Hij zal wel een berisping krijgen (wat dat inhoudelijk ook moge betekenen).

Maar goed, het is natuurlijk een wel idiote actie van deze man, bovendien kun je je afvragen of je als docent wel geschikt bent als je geen besef hebt hoeveel impact een berichtje op internet kan hebben. (die man zal wel voorgoed genezen zijn van social media).
٩๏̯͡๏)۶
pi_185786770
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zeker niet. Het is alleen van belang om wel met gelijke maten te meten. En niet die bullshit van, hij wist niet dat hij hier niet mag verkrachten, in zijn cultuur is vrouwenonderdrukking en dierenmishandeling normaal, etc.

Als we nou eens begonnen moslims aan dezelfde standaarden te houden als de rest van de maatschappij, dan zou dat rechtsextremisme zo wegsmelten. Christchurch was ook een gevolg van aanslagen in Europa, dat was de voornaamste inspiratie. Wraak. En met oog om oog maak je de hele wereld blind.

En dan bedoel ik niet vanuit het wetboek - daarin is iedereen al gelijk, maar met name het goedpraten en rekening houden met achtergronden en kapotrelativeren.

Die Salafistenschool is een goed voorbeeld. Als daar blanke skinheads rassenleer kregen was die hele toko al lang dicht.
Precies.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:54:34 #110
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185786782
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Niemand van het "linkse" spectrum hier, zegt dat het veel te ver ging. Ze pakken dit topic aan om nogmaals te gaan vertellen dat FvD veel kenmerken heeft van nazi's

Tja
Dit dus inderdaad!!!
"Hoka Hey!"
pi_185786787
Walgelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 22 maart 2019 @ 14:55:42 #112
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185786803
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind dat er wel erg hysterisch gereageerd wordt op deze docent. Hij zal wel een berisping krijgen (wat dat inhoudelijk ook moge betekenen).

Maar goed, het is natuurlijk een wel idiote actie van deze man, bovendien kun je je afvragen of je als docent wel geschikt bent als je geen besef hebt hoeveel impact een berichtje op internet kan hebben. (die man zal wel voorgoed genezen zijn van social media).
Deze kerel is gewoon aan het radicaliseren. Hij mag blij zijn dat sociale controle hem op het rechte pad probeert te houden. God (of Allah) mag weten wat er zo voorkomen wordt.
  Moderator vrijdag 22 maart 2019 @ 14:57:06 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185786822
radicaliseren is wel echt de volgende term (na discriminatie) die zijn waarde verliest hoor ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_185786846
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:52 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind dat er wel erg hysterisch gereageerd wordt op deze docent. Hij zal wel een berisping krijgen (wat dat inhoudelijk ook moge betekenen).

Maar goed, het is natuurlijk een wel idiote actie van deze man, bovendien kun je je afvragen of je als docent wel geschikt bent als je geen besef hebt hoeveel impact een berichtje op internet kan hebben. (die man zal wel voorgoed genezen zijn van social media).
Natuurlijk zijn de reacties overdreven.
pi_185786875
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De doodsbedreigingen aan het adres van de docent zijn uiteraard net zo weerzinwekkend en bizar als zijn eigen gedrag. Als je op die manier reageert, ben je geen haar beter dan degene die je door het slijk haalt.

Ik wil dat er een einde komt aan de selectieve verontwaardiging aangaande extremisme in Nederland. Elke vorm van extremisme is even erg. Het is niet zo dat links-extremisme minder erg is dan rechts-extremisme. Het is ook niet zo dat je moslim-extremisme kunt relativeren, terwijl je rechts-extremisme uitvergroot.
Extremisme blijft extremisme. Ongeacht uit welke hoek. Geweld of oproep tot geweld (direct als indirect) is de spreekwoordelijke grens.

Maar accepteer ook een verkiezingsuitslag en ga daar niet overdreven hysterisch over doen. De uitslag bepaald dat FvD deze verkiezingen heeft gewonnen, ze kunnen nu laten zien dat ze wel of niet in staat zijn om compromissen te kunnen sluiten. Maar wel op provinciaal niveau als in de Eerste Kamer. In aanloop tot de Tweede Kamerverkiezingen ongeacht wanneer die gaan plaatsvinden.
pi_185786880
Ik ben in dit topic/deze reeks echt niemand tegengekomen die achter die opmerking staat. Wel neemt niet iedereen iedere stomme post op Facebook zo serieus als sommige anderen dat (blijkbaar) doen. Dat anderen dan weer met 'links dit, rechts dat, links zus, rechts zo' komen... tja...
Tails tell tales
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:01:42 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185786900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:57 schreef sp3c het volgende:
radicaliseren is wel echt de volgende term (na discriminatie) die zijn waarde verliest hoor ...
Je vergeet racisme.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:01:52 #119
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185786904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:58 schreef skrn het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn de reacties overdreven.
Tuurlijk, moet gewoon kunnen toch in Nederland. Een universitair docent die de aanzet geeft tot een politieke moord. Het gaat toch maar om een radicale rechtse gek en die mogen allemaal om zeep worden geholpen, toch? Waar maken we ons eigenlijk druk om?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:03:16 #120
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185786926
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:00 schreef Forbry het volgende:
Ik ben in dit topic/deze reeks echt niemand tegengekomen die achter die opmerking staat. Wel neemt niet iedereen iedere stomme post op Facebook zo serieus als sommige anderen dat (blijkbaar) doen. Dat anderen dan weer met 'links dit, rechts dat, links zus, rechts zo' komen... tja...
Het gaat hier wel om een universitair docent he, niet de eerste de beste kloothommel
"Hoka Hey!"
pi_185786931
quote:
Ik zat gisteren nog het debat te kijken tussen Fortuyn en Melkert.
Alle problemen wat toentertijd er waren zijn momenteel nog steeds niet opgelost.
Misschien op sommige punten nog wel erger.
pi_185786948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De doodsbedreigingen aan het adres van de docent zijn uiteraard net zo weerzinwekkend en bizar als zijn eigen gedrag. Als je op die manier reageert, ben je geen haar beter dan degene die je door het slijk haalt.

Ik wil dat er een einde komt aan de selectieve verontwaardiging aangaande extremisme in Nederland. Elke vorm van extremisme is even erg. Het is niet zo dat links-extremisme minder erg is dan rechts-extremisme. Het is ook niet zo dat je moslim-extremisme kunt relativeren, terwijl je rechts-extremisme uitvergroot.
Volmondig mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:05:06 #123
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185786951
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:03 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik zat gisteren nog het debat te kijken tussen Fortuyn en Melkert.
Alle problemen wat toentertijd waren zijn momenteel nog steeds niet opgelost.
Misschien op sommige punten nog wel erger.
Wat een ongelofelijke zure zak was die Melkert ook zeg, als je dat nu terug ziet. Die dacht wel even premier te worden maar gooide zijn eigen glazen volledig in
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:05:11 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_185786953
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat hier wel om een universitair docent he, niet de eerste de beste kloothommel
Correctie: docent op de universiteit, niet universitair docent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185786958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:55 schreef the-eye het volgende:

[..]

Deze kerel is gewoon aan het radicaliseren. Hij mag blij zijn dat sociale controle hem op het rechte pad probeert te houden. God (of Allah) mag weten wat er zo voorkomen wordt.
Als je echt denk dat deze man radicaliseert, moet je je toch eens af en toe buiten je bubbel begeven.

Dit is gewoon een geiten wollen sokken docent die dacht een grapje te kunnen maken binnen z'n eigen kring.

Nogal dom natuurlijk, want ja er zal maar een echte Volkert op ideeën gebracht worden, maar geen reden tot een hysterische heksenjacht op deze man.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:06:45 #126
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185786972
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Correctie: docent op de universiteit, niet universitair docent.
Whatever, het blijft een imbeciel
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:07:31 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185786984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:57 schreef sp3c het volgende:
radicaliseren is wel echt de volgende term (na discriminatie) die zijn waarde verliest hoor ...
Mwoah... ik gebruik de term al als uit vakantie foto's blijkt dat iemand in een kathedraal in Barcelona of Breda is geweest
pi_185786988
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat hier wel om een universitaire docent he, niet de eerste de beste kloothommel
Dat maakt het idd iets erger, maar ook weer niet zo erg als wanneer het bijv. van een politicus zou afkomen (een vergelijking met Wilders, die ik iemand zag maken, is dan ook niet terecht). Verder gaat het nog steeds maar om één universitair docent van velen, gemaakt in een moment van emotie en waarschijnlijk ook nog bij wijze van grap. Tenslotte heeft de UU er al op gereageerd en de persoon in kwestie de woorden ingetrokken en zijn excuses aangeboden. Eventueel zou er nog een ontslag kunnen volgen, maar wat mij betreft is de kous er hiermee al wel af.
Tails tell tales
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:08:09 #129
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185786989
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:05 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Als je echt denk dat deze man radicaliseert, moet je je toch eens af en toe buiten je bubbel begeven.

Dit is gewoon een geiten wollen sokken docent die dacht een grapje te kunnen maken binnen z'n eigen kring.

Nogal dom natuurlijk, want ja er zal maar een echte Volkert op ideeën gebracht worden, maar geen reden tot een hysterische heksenjacht op deze man.
Nee, gezien wat er in het verleden al allemaal gebeurt is op sociale media zal deze man bewust een grapje hebben gemaakt. geloof je het zelf? Dit is een doelbewuste actie, geen onbezonnen daad.
"Hoka Hey!"
pi_185786998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:06 schreef matspontius het volgende:

[..]

Whatever, het blijft een imbeciel
pi_185786999
Kennelijk heeft Bas Heijne een column geschreven waarin hij Baudet zo'n beetje als enige niet meteen vergelijkt met fascisme en nazisme. Helaas achter pay wall natuurlijk. Zo kan het ook dus. Bizar: enige MSM-columnist die winst Baudet wél normaal kan duiden is Bas Heijne in NRC
De column:
Baudets overwinning is een mokerslag

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 22-03-2019 15:13:44 ]
I´m back.
pi_185787003
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als dat GL'ers of D66'ers regelmatig voor extreem-links worden uitgemaakt? Want volgens mij is dat het probleem: dat mensen met een een andere mening meteen voor extremist of radicaal worden uitgemaakt. En dat gedrag vind je zowel ter linker als ter rechter zijde. Gewoon accepteren dat we niet allemaal dezelfde meningen delen, is dat teveel gevraagd?
Ik maak geen GroenLinks- of D66-aanhangers voor extreem-links uit. Ik stel dat ze links-extremisme goedpraten of erbij wegkijken. Hun verontwaardiging is selectief en richt zich louter op datgene dat ze als extreem-rechts zien.

En het lijkt haast wel een religie. Ik lees op Facebook hele epistels van mensen die op deze partijen stemmen, met als strekking: "stem niet voor haat" (waarbij uiteraard op FvD wordt gedoeld).

Iemand die voor D66 politiek actief was, deelde dinsdag zelfs dit:



Sorry, maar dan ben je toch gewoon aan het demoniseren?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:09:43 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_185787013
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zeker niet. Het is alleen van belang om wel met gelijke maten te meten. En niet die bullshit van, hij wist niet dat hij hier niet mag verkrachten, in zijn cultuur is vrouwenonderdrukking en dierenmishandeling normaal, etc.

Als we nou eens begonnen moslims aan dezelfde standaarden te houden als de rest van de maatschappij, dan zou dat rechtsextremisme zo wegsmelten. Christchurch was ook een gevolg van aanslagen in Europa, dat was de voornaamste inspiratie. Wraak. En met oog om oog maak je de hele wereld blind.

En dan bedoel ik niet vanuit het wetboek - daarin is iedereen al gelijk, maar met name het goedpraten en rekening houden met achtergronden en kapotrelativeren.

Die Salafistenschool is een goed voorbeeld. Als daar blanke skinheads rassenleer kregen was die hele toko al lang dicht.
Ik ben een groot voorstander van het dichtgooien van Salafistenscholen en zelfs het verbieden van het Salafisme, maar dat dat niet gebeurt heeft natuurlijk 0.0 met enig linkse bullshit te maken (beter nog, het is eerder liberaal dan links), maar omdat religie constitutionele bescherming geniet, en skinheads niet. En ik heb het gevoel dat je dat zelf ook wel weet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185787019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:08 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, gezien wat er in het verleden al allemaal gebeurt is op sociale media zal deze man bewust een grapje hebben gemaakt. geloof je het zelf? Dit is een doelbewuste actie, geen onbezonnen daad.
Relativeren, je kunt het leren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_185787051
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat maakt het idd iets erger, maar ook weer niet zo erg als wanneer het bijv. van een politicus zou afkomen (een vergelijking met Wilders, die ik iemand zag maken, is dan ook niet terecht). Verder gaat het nog steeds maar om één universitair docent van velen, gemaakt in een moment van emotie en waarschijnlijk ook nog bij wijze van grap. Tenslotte heeft de UU er al op gereageerd en de persoon in kwestie de woorden ingetrokken en zijn excuses aangeboden. Eventueel zou er nog een ontslag kunnen volgen, maar wat mij betreft is de kous er hiermee al wel af.
Timmermans maakte ook een rare opmerking naar Baudet toe.
"Die idioot," doelend op Baudet met zijn 'homeopathische verdunning' uitspraak, zou dan met zulke gedachten 'mensen die niet goed sporen' tot dergelijke daden aan kunnen zetten.
Dat zei hij vlak na het schietpartij in Nieuw-Zeeland.
pi_185787086
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik maak geen GroenLinks- of D66-aanhangers voor extreem-links uit. Ik stel dat ze links-extremisme goedpraten of erbij wegkijken. Hun verontwaardiging is selectief en richt zich louter op datgene dat ze als extreem-rechts zien.

Waarom gedraag je je alsof ik jou bedoel? Ik stel dat het regelmatig gebeurt, dat het aan beide zijden van het politieke spectrum gebeurt dat de andere kant voor extremist of radicaal wordt uitgemaakt.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:17:02 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_185787093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:08 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, gezien wat er in het verleden al allemaal gebeurt is op sociale media zal deze man bewust een grapje hebben gemaakt. geloof je het zelf? Dit is een doelbewuste actie, geen onbezonnen daad.
Als je het een doelbewuste actie noemt, dan moet je geloven dat hij denkt dat Volkert daadwerkelijk meeleest op zijn tijdlijn, en dat Volkert open is voor verzoeknummers om levenslang te krijgen.

Koekoek!

Het was een grove grap, niet meer niet minder.

Niet veel anders dan "Rouvoet is de grootste geworden, waar zijn de leeuwen".

Het is een docent onwaardig en hij verdient een standje omdat het op sociale media stond.

Maarja, dat komt omdat ik een SJWer ben, dat ik vind dat je een standje moet krijgen voor grappen. Welkom in mijn giftige bubbel!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:21:11 #138
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185787171
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je het een doelbewuste actie noemt, dan moet je geloven dat hij denkt dat Volkert daadwerkelijk meeleest op zijn tijdlijn, en dat Volkert open is voor verzoeknummers om levenslang te krijgen.

Koekoek!

Het was een grove grap, niet meer niet minder.

Niet veel anders dan "Rouvoet is de grootste geworden, waar zijn de leeuwen".

Het is een docent onwaardig en hij verdient een standje omdat het op sociale media stond.
Net alsof dit land niet meerdere Volkerts zou hebben en we niet bang zouden moeten zijn dat een ander de handschoen oppakt
pi_185787177
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De doodsbedreigingen aan het adres van de docent zijn uiteraard net zo weerzinwekkend en bizar als zijn eigen gedrag. Als je op die manier reageert, ben je geen haar beter dan degene die je door het slijk haalt.

Ik wil dat er een einde komt aan de selectieve verontwaardiging aangaande extremisme in Nederland. Elke vorm van extremisme is even erg. Het is niet zo dat links-extremisme minder erg is dan rechts-extremisme. Het is ook niet zo dat je moslim-extremisme kunt relativeren, terwijl je rechts-extremisme uitvergroot.
Hier mee eens.
Tails tell tales
pi_185787242
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben een groot voorstander van het dichtgooien van Salafistenscholen en zelfs het verbieden van het Salafisme, maar dat dat niet gebeurt heeft natuurlijk 0.0 met enig linkse bullshit te maken (beter nog, het is eerder liberaal dan links), maar omdat religie constitutionele bescherming geniet, en skinheads niet. En ik heb het gevoel dat je dat zelf ook wel weet.
We hebben het hier over Grondwettelijke artikelen die nog stammen uit de negentiende eeuw en totaal niet meer aansluiten bij de huidige tijdsgeest.

Er moet gewoon een politieke wil zijn om enkele daarvan te hervormen conform deze tijdsgeest.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:25:18 #141
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185787258
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Er is wel flink op zijn bericht gereageerd, onder andere met doodsbedreigingen. Daar een nieuw topic voor maken? Of kan dat hier genoemd worden?

Maw, dat soort complete en inderdaad gevaarlijke idioten beperken zich niet tot een specifieke politieke overtuiging.

Kan je die laten zien of heb je dat van horen zeggen?
Of horen we straks dat deze leraar is aangevallen door twee mannen met FvD petjes op?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:28:19 #142
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185787293
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Kan je die laten zien of heb je dat van horen zeggen?
Of horen we straks dat deze leraar is aangevallen door twee mannen met FvD petjes op?
Ik hoop van niet, zo kannie wel weer.......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_185787306
Volkert, waar ben je ?
Je zat toch in het buitenland ?
Vooral blijven.
We kunnen prima die borealist die graag flirt met extreme lieden en extreme ideetjes zelf netjes onschadelijk maken.

Parbleu ...schrijf ik nou onschadelijk maken ?

Jazeker..... "netjes onschadelijk maken " = het voordeel van Nederlandse democratie... laat iemand ruiken aan de macht (=partijkartel) .. dat wekt verlangen naar meer en meer.. bijv de machtigste willen zijn alls minister-president . Dan is Baudet hoofd van het partijkartel en kan alleen dat blijven door veel ideologische bullshit overboord te gooien.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:32:27 #144
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185787342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:29 schreef Bluesdude het volgende:
Volkert, waar ben je ?
Je zat toch in het buitenland ?
Vooral blijven.
We kunnen prima die borealist die graag flirt met extreme lieden en extreme ideetjes zelf netjes onschadelijk maken.

Parbleu ...schrijf ik nou onschadelijk maken ?

Jazeker..... "netjes onschadelijk maken " = het voordeel van Nederlandse democratie... laat iemand ruiken aan de macht (=partijkartel) .. dat wekt verlangen naar meer en meer.. bijv de machtigste willen zijn alls minister-president . Dan is Baudet hoofd van het partijkartel en kan alleen dat blijven door veel ideologische bullshit overboord te gooien.
Wat staat hier nou eigenlijk?
pi_185787350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Kan je die laten zien of heb je dat van horen zeggen?
Of horen we straks dat deze leraar is aangevallen door twee mannen met FvD petjes op?
Uit:

quote:
https://trajectum.hu.nl/u(...)volkert-waar-ben-je/

UU-docent met dood bedreigd na Facebookbericht ‘Volkert, waar ben je?’

De UU spreekt van ‘een verwerpelijke reactie, waarvan de Universiteit Utrecht nadrukkelijk afstand neemt’. De docent kan ‘op zeer korte termijn een uitnodiging verwachten voor een gesprek met het Faculteitsbestuur’.

Evie Westland 22 mrt 2019

De Universiteit Utrecht ligt onder vuur nadat een docent na de verkiezingen – waarbij Forum voor Democratie grote verkiezingswinst boekte – in een bericht op Facebook schreef: ‘Volkert, waar ben je?’. De UU spreekt van ‘een verwerpelijke reactie, waarvan de Universiteit Utrecht nadrukkelijk afstand neemt’.

De docent kan ‘op zeer korte termijn een uitnodiging verwachten voor een gesprek met het Faculteitsbestuur’ over de uitlating, een verwijzing naar de moordenaar van Pim Fortuyn.

De UU-medewerker schreef de tekst op zijn persoonlijke Facebookpagina. Later verwijderde hij het bericht en verving hij het voor een excuusbericht. Hij zou ‘in het heetst van de verkiezingsstrijd’ hebben gehandeld. ‘Ik meende niet wat ik zei, en neem er met klem afstand van. Ook bied ik mijn excuses aan aan iedereen die deze opmerking gekwetst heeft.’

Dat bericht kwam voor velen echter te laat. Hij ontving honderden boze reacties, waaronder doodsbedreigingen. Om die reden heeft hij zijn persoonlijke Facebookaccount inmiddels gedeactiveerd, meldt de Universiteit Utrecht.

Verder meldt de universiteit nog: ‘Wij zijn van mening dat docenten een voorbeeldfunctie moeten hebben. De uitlating die de medewerker gedaan heeft, ook al was dat in de vrije tijd, staat hier haaks op. Dat betreuren wij ten zeerste.’ Velen eisen het ontslag van de docent. Het is nog niet duidelijk of dat ook gaat gebeuren.
En hoewel ik snap dat het zo over kwam, bedoelde ik mijn post niet eens als een 'ja maar hullie'. Er lopen idioten rond die dit soort grensoverschrijdend en strafbaar gedrag vertonen, wat door de rest van ons collectief afgewezen dient te worden. Ongeacht de politieke kleur of motivaties van de dader.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:35:59 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185787380
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Uit:
[..]

Tja....
Het bewijs is er dus niet meer en we moeten de man dus maar op z'n woord geloven.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:37:02 #147
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185787388
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Als je het een doelbewuste actie noemt, dan moet je geloven dat hij denkt dat Volkert daadwerkelijk meeleest op zijn tijdlijn, en dat Volkert open is voor verzoeknummers om levenslang te krijgen.

Koekoek!

Het was een grove grap, niet meer niet minder.

Niet veel anders dan "Rouvoet is de grootste geworden, waar zijn de leeuwen".

Het is een docent onwaardig en hij verdient een standje omdat het op sociale media stond.

Maarja, dat komt omdat ik een SJWer ben, dat ik vind dat je een standje moet krijgen voor grappen. Welkom in mijn giftige bubbel!
Het is een open oproep simpele, hij haalt die imbeciel de Graaff erbij zodat iedereen snapt wat hij bedoelt./ Doe toch niet zo naief
"Hoka Hey!"
pi_185787404
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:17 schreef speknek het volgende:
Maarja, dat komt omdat ik een SJWer ben, dat ik vind dat je een standje moet krijgen voor grappen. Welkom in mijn giftige bubbel!
Daarom had Sylvana slingerend aan een boom ook niet meer dan een standje verdient, toch? Dat was slechts een komische verwijzing naar de goede oude KKK-tijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 15:46:25 ]
pi_185787415
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:35 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tja....
Het bewijs is er dus niet meer en we moeten de man dus maar op z'n woord geloven.
Fair enough. Al lees ik die alinea als iets wat de universiteit tegen de journaliste gezegd heeft.

Iig goed dat de universiteit er afstand van neemt. Had eigenlijk ook niets anders verwacht.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:42:36 #150
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185787460
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Fair enough. Al lees ik die alinea als iets wat de universiteit tegen de journaliste gezegd heeft.

Iig goed dat de universiteit er afstand van neemt. Had eigenlijk ook niets anders verwacht.
Wat moeten ze anders? Zijn uitspraak steunen? Een open deur intrappen heet dat ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:44:06 #151
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185787494
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik maak geen GroenLinks- of D66-aanhangers voor extreem-links uit. Ik stel dat ze links-extremisme goedpraten of erbij wegkijken. Hun verontwaardiging is selectief en richt zich louter op datgene dat ze als extreem-rechts zien.

En het lijkt haast wel een religie. Ik lees op Facebook hele epistels van mensen die op deze partijen stemmen, met als strekking: "stem niet voor haat" (waarbij uiteraard op FvD wordt gedoeld).

Iemand die voor D66 politiek actief was, deelde dinsdag zelfs dit:

[ afbeelding ]

Sorry, maar dan ben je toch gewoon aan het demoniseren?
Mooi gevalletje van: "Als je met je vinger naar iemand wijst, dan wijzen drie vingers naar jezelf"
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:44:16 #152
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185787496
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:39 schreef probeer het volgende:

Iig goed dat de universiteit er afstand van neemt. Had eigenlijk ook niets anders verwacht.
Ja, precies. Want ze zeggen: foei niet meer doen.

En die meneer zal dat dan ook heus nooit meer doen.

En de beerput of je zulk, minimaal zeer ingenomen figuur, maximaal super-hufter wel in het onderwijs wil hebben, daar gaan we het gewoon lekker niet over hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_185787534
Er zijn volgens mij meer allochtonen die op rechtse partijen stemmen dan op linkse partijen
pi_185787554
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:42 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat moeten ze anders? Zijn uitspraak steunen? Een open deur intrappen heet dat ...
1. Uitspraak steunen
2. Niet reageren / geen commentaar
3. Uitspraak afwijzen

Nummer 3 lijkt me het goede antwoord. Daar zijn we, inclusief de universiteit, het toch allemaal over eens?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, precies. Want ze zeggen: foei niet meer doen.

En die meneer zal dat dan ook heus nooit meer doen.

En de beerput of je zulk, minimaal zeer ingenomen figuur, maximaal super-hufter wel in het onderwijs wil hebben, daar gaan we het gewoon lekker niet over hebben.
Uit hetzelfde artikel:

quote:
De docent kan ‘op zeer korte termijn een uitnodiging verwachten voor een gesprek met het Faculteitsbestuur’ over de uitlating, een verwijzing naar de moordenaar van Pim Fortuyn.

[..]

Verder meldt de universiteit nog: ‘Wij zijn van mening dat docenten een voorbeeldfunctie moeten hebben. De uitlating die de medewerker gedaan heeft, ook al was dat in de vrije tijd, staat hier haaks op. Dat betreuren wij ten zeerste.’ Velen eisen het ontslag van de docent. Het is nog niet duidelijk of dat ook gaat gebeuren.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:49:07 #155
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185787586
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:47 schreef probeer het volgende:

[..]

1. Uitspraak steunen
2. Niet reageren / geen commentaar
3. Uitspraak afwijzen

Nummer 3 lijkt me het goede antwoord. Daar zijn we, inclusief de universiteit, het toch allemaal over eens?
[..]

Uit hetzelfde artikel:
[..]

En dan gaat het faculteitsbestuur zeggen:

quote:
FOEI NIET MEER DOEN!
En vanzelfsprekend klinkt er dan het antwoord:

quote:
JA IK ZAL HET NOOIT MEER DOEN!
En daarna glas, plas.
&lt;signature here&gt;.
pi_185787593
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat staat hier nou eigenlijk?
Wat begrijp je niet ?
Het idee dat als je iemand laat ruiken aan de macht dat die persoon graag met de macht wil meedoen en zich daarom aanpast .... ?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:50:07 #157
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185787596
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:47 schreef probeer het volgende:

[..]

1. Uitspraak steunen
2. Niet reageren / geen commentaar
3. Uitspraak afwijzen

Nummer 3 lijkt me het goede antwoord. Daar zijn we, inclusief de universiteit, het toch allemaal over eens?
[..]

Uit hetzelfde artikel:
[..]

Je vergeet punt 4: op staande voet ontslag. Geen goede reclame voor de Uni in ieder geval
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:51:08 #158
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185787611
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet ?
Het idee dat als je iemand laat ruiken aan de macht dat die persoon graag met de macht wil meedoen en zich daarom aanpast .... ?
Oh zó....
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:52:21 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_185787632
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:38 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Daarom had Sylvana slingerend aan een boom ook niet meer dan een standje verdient, toch? Dat was slechts een komische verwijzing naar de goede oude KKK-tijd.
Als hij hem meteen weer verwijderd had en zijn excuses aangeboden had, wel ja. Dan is het overduidelijk een slechte grap die te ver gegaan is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:53:18 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_185787650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je vergeet punt 4: op staande voet ontslag. Geen goede reclame voor de Uni in ieder geval
Je weet hoe arbeidsrecht werkt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185787677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Als hij hem meteen weer verwijderd had en zijn excuses aangeboden had, wel ja. Dan is het overduidelijk een slechte grap die te ver gegaan is.
Serieus, is dat hoe je meet of het een 'grap' is of niet; wel/geen excuses en hoe snel je het wegdoet ná de fallout?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 15:57:35 ]
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:57:25 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185787733
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Je weet hoe arbeidsrecht werkt?
Je weet hoe kleine lettertjes werken?

quote:
‘Wij zijn van mening dat docenten een voorbeeldfunctie moeten hebben. De uitlating die de medewerker gedaan heeft, ook al was dat in de vrije tijd, staat hier haaks op."
&lt;signature here&gt;.
pi_185787746
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Tuurlijk, moet gewoon kunnen toch in Nederland. Een universitair docent die de aanzet geeft tot een politieke moord. Het gaat toch maar om een radicale rechtse gek en die mogen allemaal om zeep worden geholpen, toch? Waar maken we ons eigenlijk druk om?
Wat ik zeg, overdreven.
pi_185787864
Stel je voor dat het jegens Denk is. Dan staat Nederland weer op zijn kop. Maar over Baudet en FvD mag je dit blijkbaar zeggen. Hypocriete linkse kliek.
pi_185787878
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dan gaat het faculteitsbestuur zeggen:
[..]

En vanzelfsprekend klinkt er dan het antwoord:
[..]

En daarna glas, plas.
Ok, vooruit ..

quote:
Een woordvoerder zegt dat de universiteit tientallen klachten van binnen en buiten de universiteit heeft gekregen en dat die worden behandeld. Het faculteitsbestuur gaat "op zeer korte termijn" in gesprek met de docent. Hij staat niet op non-actief.

https://nos.nl/artikel/22(...)ert-waar-ben-je.html
Het lijkt er nu iig niet op dat ze hem gaan ontslaan.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:07:37 #166
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185787892
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, vooruit ..
[..]

Het lijkt er nu iig niet op dat ze hem gaan ontslaan.
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dan gaat het faculteitsbestuur zeggen:
[..]

En vanzelfsprekend klinkt er dan het antwoord:
[..]

En daarna glas, plas.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:08:30 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_185787911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:54 schreef EipNiC het volgende:
Serieus, is dat hoe je meet of het een 'grap' is of niet; wel/geen excuses en hoe snel je het wegdoet ná de fallout?
Vergeet de excuses niet. Dat kan er inderdaad op duiden dat het geen daadwerkelijk gemeend standpunt is. Als je het laat staan na de fallout, betekent het veel meer dat je vindt dat het gezegd moest worden. Neemt niet weg dat het gezegd is, natuurlijk.
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je weet hoe kleine lettertjes werken?
[..]

Eh ja, dikwijls is een keer geen voorbeeldfunctie (Wat niet eens in het contract staat, misschien als hij gepromoveerd was) aannemen geen reden tot ontslag op staande voet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185787921
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Als ik zou moeten gokken, zou ik daar ook mijn geld op inzetten ja.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:10:53 #169
117098 Hathor
Effe niet
pi_185787965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:17 schreef manny het volgende:

[..]

potjandikkie zeg. het lijkt wel alsof iedereen alleen maar de dingen gebruikt die in zijn (of haar) eigen straatje passen. Dat zal toch niet

denk dat de meesten het vrij snel eens zullen zijn dat deze rare verkapte doodsbedreiging niet door de beugel kan, ongeacht wat er aan "de andere kant" aan verkapte doodsbedreigingen wordt gedaan.
Blijkbaar wel, want sommigen vinden het een grap op het internet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:11:45 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_185787980
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:06 schreef Moustachio het volgende:
Stel je voor dat het jegens Denk is. Dan staat Nederland weer op zijn kop. Maar over Baudet en FvD mag je dit blijkbaar zeggen. Hypocriete linkse kliek.
Jij denkt dat er nog nooit verdekte doodsverwensingen aan Kuzu in de reacties van Geenstijl, DDS, Facebook, etc zijn geplaatst? :')_!

Niemand geeft een neuk tenzij het echte bedreigingen zijn, of tenzij het rechtse sneeuwvlokjes zijn die opgehitst kunnen worden tegen de intellectuele elite, als stap 1 in het draaiboek van fascisme.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185788006
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 14:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een betere post dan dat vod van de Volkskrant vol met verdraaiingen, halve waarheden en scheve belichtingen. Als je werkelijk gelooft dat Baudet een blanke heilstaat voorstaat, zou ik je aanraden de Ondergang van het Avondland van Oswald Spengler te lezen. Baudet heeft overduidelijk dat boek gelezen en ik begrijp waar hij voor pleit, sterker nog het is niet eens verwerpelijk.
Aha, Baudet zegt wel voor een dominant blank Europa te zijn maar dat bedoelt hij allemaal niet zo ook al zegt hij dat letterlijk.

Goed verhaal.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:15:51 #172
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha, Baudet zegt wel voor een dominant blank Europa te zijn maar dat bedoelt hij allemaal niet zo ook al zegt hij dat letterlijk.

Goed verhaal.
Je hebt gelijk.

Alleen links volk zegt A en bedoeld B.

Als rechts volk A zegt, is het ook A.
&lt;signature here&gt;.
pi_185788045
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Als hij hem meteen weer verwijderd had en zijn excuses aangeboden had, wel ja. Dan is het overduidelijk een slechte grap die te ver gegaan is.
Dat slaat ook nergens op. Meneer kan prima in een opwelling gedacht hebben "hey die man verdient toch iets anders" en daarna tot het besef komen dat het een domme opmerking is die hem kan schaden en nu voor de bühne dit zo rechtvaardigen.
pi_185788133
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.

Alleen links volk zegt A en bedoeld B.

Als rechts volk A zegt, is het ook A.
Nou nee, als meneer zich herhaaldelijk zo zou uitlaten zou je dit sowieso niet meer onder slechte grap of iets kunnen scharen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:22:13 #175
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, als meneer zich herhaaldelijk zo zou uitlaten zou je dit sowieso niet meer onder slechte grap of iets kunnen scharen.
Ja, ik las het al.

Valt me weer tegen van je. Of juist mee.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:28:59 #176
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_185788279
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Je weet hoe arbeidsrecht werkt?
Jij bent echt ontzettend naief ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:33:48 #177
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185788373
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:34:21 #178
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788381
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jij bent echt ontzettend naief ...
Als ze hem echt kwijt willen, nemen we die ene reden to rule them all: verstoorde arbeidsverhoudingen, in welk geval exit stage left.

Maar ze willen hem niet kwijt.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:34:49 #179
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788386
&lt;signature here&gt;.
pi_185788391
quote:
Heel even offtopic, maar beide mensen vermoord vanwege hun mening.
pi_185788398
Maar goed, uiteindelijk natuurlijk gewoon erg dom van deze meneer.

Zulke grapjes kun je beter voor jezelf houden of alleen uitspreken in de kroeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185788461
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

:o
Aan de ene kant denk ik dat het heel verstandig is geweest van FvD om niet hierop in te gaan.
Aan de andere kant was het wel een soort oproep geweest van desbetreffende docent.

"In het heetst van de verkiezingsstrijd heb ik gisteravond een opmerking geplaatst die ik uiteraard niet letterlijk zo bedoeld heb"

Hoe achterlijk kun je zijn? Ik zie het als een zwak excuus.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:38:49 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788462
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:35 schreef Antaris het volgende:

[..]

Heel even offtopic,
Nee, totaal niet offtopic.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:38:57 #184
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_185788466
Als iets vanuit Links komt is het allemaal niet zo bedoeld en hysterie, komt een dergelijk geluid vanuit Rechts, dan is men een fascist. Heerlijk, die dubbele standaard.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:40:19 #185
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788485
quote:
De man, die onder meer lesgeeft aan de bacheloropleiding Islam en Arabisch,
Verrassende wending, trouwens.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:40:46 #186
64288 Bensel
Ladderzat
pi_185788498
Ik denk dat als je de reacties op de overwinning van Baudet en de aanslag in Utrecht naast elkaar legt, en aan een willekeurige persoon zonder voorkennis zou vragen wie de aanslagpleger zou zijn, degene Baudet zou noemen, gezien de aard van de reacties.

Links gaat harder van stapel tegen baudet, dan op de dader van de aanslag in utrecht met 3 doden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:42:03 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_185788515
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:38 schreef Voszje het volgende:
Als iets vanuit Links komt is het allemaal niet zo bedoeld en hysterie, komt een dergelijk geluid vanuit Rechts, dan is men een fascist. Heerlijk, die dubbele standaard.
Maar aangezien jij geen dubbele standaard hebt, is men dus wel een fascist.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185788523
quote:
Mooi, nu nog ontslagen worden en nergens meer aan de bak komen als docent. Misschien op een VMBO in Amsterdam, gaan hem de ogen misschien eens open.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:42:52 #189
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788530
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar aangezien jij geen dubbele standaard hebt, is men dus wel een fascist.
Ah, niet eens proberen te weerleggen, nee, de jij-bak.

Klasse.
&lt;signature here&gt;.
pi_185788535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij denkt dat er nog nooit verdekte doodsverwensingen aan Kuzu in de reacties van Geenstijl, DDS, Facebook, etc zijn geplaatst? :')_!

Niemand geeft een neuk tenzij het echte bedreigingen zijn, of tenzij het rechtse sneeuwvlokjes zijn die opgehitst kunnen worden tegen de intellectuele elite, als stap 1 in het draaiboek van fascisme.
Laat me vooropstellen dat het mijn persoonlijke mening zou zijn dat wat er op internet (metname twitter en facebook) gepost wordt altijd met een flinke kruiwagen zout genomen moet worden. En dat ik denk dat deze docent geen concrete stappen heeft gezet om Baudet van het leven te beroven en dat het zeer waarschijnlijk slechts om een misplaatst grapje ging.

Echter, met in het achterhoofd recente vergelijkbare zaken, ik noem:
Wilders zijn proces over zijn meer of minder marokanen uitspraak.(en het uitblijven van rechtzaken tegen ondere andere die Pvda politicus en Pechtold).
De rechtzaken en veroordelingen vanwege het beledigen en bedreigen van Sylvana Simons.
Een celstraf voor het met de dood bedreigen van Pechtold.
Een techniek docent die ontslagen is omdat hij iets over de profeet mohamed had gezegd zou hebben.

Ik vind het belangrijk dat "we" consequent blijven. Wanneer dit niet gebeurd zullen de spanningen en gevoelens van ongelijke behandeling alleen maar toenemen wat een nog groter wij/zij denken ontstaat.

Hij zal het best als grapje bedoeld hebben maar wat mij betreft is er nu ook geen weg meer terug.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:43:22 #191
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_185788538
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, niet eens proberen te weerleggen, nee, de jij-bak.

Klasse.
O+
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:46:58 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_185788601
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ah, niet eens proberen te weerleggen, nee, de jij-bak.

Klasse.
Mooie circulaire post.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 16:48:17 #193
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788620
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Mooie circulaire post.
Je zou kunnen proberen te reageren op hetgeen gezegd, ipv op de persoon te spelen.
&lt;signature here&gt;.
pi_185788639
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, totaal niet offtopic.
Wat een verademing om te zien, inhoudelijk, elkaar laten uitpraten en diepzinnig.
Daar hoef je tegenwoordig niet mee aan te komen.

Trouwens een hele mooie afsluiting van Pim Fortuyn, "Een volwassen democratie kan tegen kritiek en heeft een weerwoord, zo werkt dat."

[ Bericht 2% gewijzigd door Antaris op 22-03-2019 16:58:01 ]
pi_185788744
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:08 schreef speknek het volgende:
Vergeet de excuses niet. Dat kan er inderdaad op duiden dat het geen daadwerkelijk gemeend standpunt is. Als je het laat staan na de fallout, betekent het veel meer dat je vindt dat het gezegd moest worden. Neemt niet weg dat het gezegd is, natuurlijk.
Het kan er op duiden dat het een lafaard is die geld voor zijn eieren kiest. Maar goed, ik zal de criteria onthouden voor een andere dag.

quote:
Als je het laat staan na de fallout, betekent het veel meer dat je vindt dat het gezegd moest worden.
Dat is inderdaad wel zo.
pi_185788771
NandaOudejans twitterde op donderdag 21-03-2019 om 11:41:54 Als je FvD stemt deug je gewoon niet https://t.co/oynibbAhrS reageer retweet
Hier ook weer zo'n hoogleraar, uitspraak is dan gelukkig niet extreem. Maar wel apart voor iemand die neutraal moet zijn, waar studenten in een neutrale omgeving moeten opgroeien om hun eigen mening te kunnen ontwikkelen. Dit zijn de mensen die onze jeugd, en op onze scholen les geven. Maar als je zegt dat scholen links geïndoctrineerd zijn wordt je weer met de grond gelijk gemaakt.

Ik zou in de klas niet voor mijn mening durven uit te komen, krijg je dadelijk onverklaarbare onvoldoendes of zit je bij het hoofd omdat je onhandelbaar bent.
pi_185788812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
NandaOudejans twitterde op donderdag 21-03-2019 om 11:41:54 Als je FvD stemt deug je gewoon niet https://t.co/oynibbAhrS reageer retweet
Hier ook weer zo'n hoogleraar, uitspraak is dan gelukkig niet extreem. Maar wel apart voor iemand die neutraal moet zijn, waar studenten in een neutrale omgeving moeten opgroeien om hun eigen mening te kunnen ontwikkelen. Dit zijn de mensen die onze jeugd, en op onze scholen les geven. Maar als je zegt dat scholen links geïndoctrineerd zijn wordt je weer met de grond gelijk gemaakt.

Ik zou in de klas niet voor mijn mening durven uit te komen, krijg je dadelijk onverklaarbare onvoldoendes of zit je bij het hoofd omdat je onhandelbaar bent.
Als hoogleraar mag je geen mening meer hebben die rechts niet aanstaat, ofzo?
pi_185788851
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als hoogleraar mag je geen mening meer hebben die rechts niet aanstaat, ofzo?
Zo kun je het natuurlijk ook framen. Maar blijkbaar is zij degene die moeite heeft met een andere mening.
pi_185788885
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zo kun je het natuurlijk ook framen.
Ik zou niet weten hoe je het anders moet framen. Mag je als hoogleraar niet meer vinden dat Baudet er verwerpelijke ideeën op nahoudt en je dus ook niet op hem zou moeten stemmen? Of mag je dat wel vinden maar niet uiten? Of hoe zie je dat precies voor je?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:03:31 #200
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185788924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe je het anders moet framen. Mag je als hoogleraar niet meer vinden dat Baudet er verwerpelijke ideeën op nahoudt en je dus ook niet op hem zou moeten stemmen? Of mag je dat wel vinden maar niet uiten? Of hoe zie je dat precies voor je?
Een belangrijke factor is wie je precies bent, of je al dan niet een voorbeeld functie hebt.

Maar ik begrijp het, ook dit wens jij gewoon niet te snappen :)
&lt;signature here&gt;.
pi_185788960
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe je het anders moet framen. Mag je als hoogleraar niet meer vinden dat Baudet er verwerpelijke ideeën op nahoudt en je dus ook niet op hem zou moeten stemmen? Of mag je dat wel vinden maar niet uiten? Of hoe zie je dat precies voor je?
Apart dat je mijn 2e zin negeert, maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Ze had het ook anders kunnen aanpakken, ipv. mensen weg te zetten als "ze deugen niet" had je de dialoog kunnen aangaan, waarom stemmen mensen op die partij. Maar nee, ik durf te wedden dat dit soort mensen nog nooit met een rechtse stemmer gesproken hebben, dit soort mensen lezen de media en gaan mee met de demoniseringshype om mensen maar te kunnen weg zetten en geen dialoog aan te gaan.

Je vergeet ook de functie die deze mevrouw heeft, ze moet integer zijn als docent, hoe kan iemand integer zijn als ze uitspreekt dat FvD'ers niet deugen? Wat zou jij als student in haar klas wel niet denken zou je FvD hebben gestemd en je leraar doet zo'n uitspraken? Studenten dienen zich op scholen te kunnen ontwikkelen, met dit soort opvattingen en leraren heb ik grote twijfel bij die ontwikkeling omdat ze vermoedelijk een eenzijdig geluid te horen krijgen.

Maar als dat je mening is dan mag elke docent zich ook negatief uitlaten over de profeet Mohammed, want het is immers hun mening.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:10:27 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_185789023
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen te reageren op hetgeen gezegd, ipv op de persoon te spelen.
Ik ging in op hetgeen gezegd werd, ik trok de premisse naar de logische conclusie. Jij kwam daarna met een jijbak.

Wat mij betreft heeft deze docent een fascistische opmerking gemaakt. Had ie niet moeten doen. Baudet moet ook geen fascistische opmerkingen maken. Ik wacht nog op zijn excuses en poging zijn speech te wissen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:14:49 #203
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185789103
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik maak geen GroenLinks- of D66-aanhangers voor extreem-links uit. Ik stel dat ze links-extremisme goedpraten of erbij wegkijken. Hun verontwaardiging is selectief en richt zich louter op datgene dat ze als extreem-rechts zien.

En het lijkt haast wel een religie. Ik lees op Facebook hele epistels van mensen die op deze partijen stemmen, met als strekking: "stem niet voor haat" (waarbij uiteraard op FvD wordt gedoeld).

Iemand die voor D66 politiek actief was, deelde dinsdag zelfs dit:

[ afbeelding ]

Sorry, maar dan ben je toch gewoon aan het demoniseren?
Vergeet de D'66 wet houder van Tilburg niet.
Al met al creëeren deze figuren samen het klimaat net als voor de dood van Fortuyn...
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:14:59 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_185789110
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Een belangrijke factor is wie je precies bent, of je al dan niet een voorbeeld functie hebt.

Maar ik begrijp het, ook dit wens jij gewoon niet te snappen :)
Als hoogleraar heb je een functie in het politieke debat. Juist niet een neutrale overigens, maar een kritische ten opzichte van politieke stromingen. Hier krijgen academici zelfs wettelijke bescherming voor (tenure).

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Academic_freedom

(Concept geïntroduceerd in Nederland in 1575--praktisch VOC mentaliteit)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:16:00 #205
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185789127
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ging in op hetgeen gezegd werd, ik trok de premisse naar de logische conclusie. Jij kwam daarna met een jijbak.

Wat mij betreft heeft deze docent een fascistische opmerking gemaakt. Had ie niet moeten doen. Baudet moet ook geen fascistische opmerkingen maken. Ik wacht nog op zijn excuses en poging zijn speech te wissen.
Kun je lang wachten, de vergelijking gaat al stuk met het benoemen en aanvallen van 1 individu.

Ben trutje Anna Fleur ook nog niet vergeten.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:18:24 #206
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185789169
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 15:38 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Daarom had Sylvana slingerend aan een boom ook niet meer dan een standje verdient, toch? Dat was slechts een komische verwijzing naar de goede oude KKK-tijd.
Scherp...

Edit: gelukkig is Zwarte Piet ook een kindergrapje en de slavernij kunnen we ook wel weglachen.

Heerlijk zeg, alles is een grapje!
pi_185789178
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Als hoogleraar heb je een functie in het politieke debat. Juist niet een neutrale overigens, maar een kritische ten opzichte van politieke stromingen. Hier krijgen academici zelfs wettelijke bescherming voor (tenure).

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Academic_freedom

(Concept geïntroduceerd in Nederland in 1575--praktisch VOC mentaliteit)
Dus zo'n tweet valt wel onder de academische vrijheid, bedoel je?
I´m back.
pi_185789184
Thijs Römer: "Volkert, waar ben je als je land je nodig heeft...'

Niet vergeten, natuurlijk ook helemaal niets mee gebeurd, die uitspraken mogen natuurlijk.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:23:18 #209
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185789254
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als hoogleraar mag je geen mening meer hebben die rechts niet aanstaat, ofzo?
Haar studenten zijn wrs wel oud en wijs genoeg om zelf een mening te kunnen vormen. Ik vind deze uitspraak echt van een heel ander gehalte hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:24:35 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_185789269
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus zo'n tweet valt wel onder de academische vrijheid, bedoel je?
Nee, al was het maar omdat het hier geen wetenschapper (of uberhaupt met tenure) betreft. Maar het kan wel een reden zijn dat een universiteit hem niet zomaar op straat mietert. Net zoals Wilders in het publieke debat ook meer mag. Het is geen bedrijf dat winst moet maken.
Dat gezegd, ook als een hoogleraar het zegt mag het wel een kruisje achter zijn naam betekenen van mij.

Het was meer een reactie op de post dat een hoogleraar neutraal moet zijn. Een hoogleraar moet juist niet neutraal zijn, anders zou ze niet leven naar haar voorbeeldfunctie van kritisch op de macht en op populisten zijn.

(Niet voor niets hebben populisten en fascisten een broertje dood aan de academie, omdat dat de eerste zijn die erdoorheen prikken en kritiek leveren)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:24:42 #211
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_185789272
Corné Hanssen, betrokken bij opleidingen “Islam en Arabisch”, “Religie en samenleving” en “Religious Studies” aan de Universiteit Utrecht, wilde als ware dhimmitude-adept enorm gaan deugen, en besloot maar een doodsverwensing aan het hoofd van Baudet de wereld in te slingeren.

Verder commentaar overbodig.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:25:31 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:28:19 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185789318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha, Baudet zegt wel voor een dominant blank Europa te zijn maar dat bedoelt hij allemaal niet zo ook al zegt hij dat letterlijk.

Goed verhaal.
Hij gaf aan voor een samenleving te zijn die niet verafrikaniseert en waarin de blanke cultuur dominant blijft. Niets mis mee, gezien onze politici de deuren open zetten voor niets aan de samenleving bijdragende mensen uit Afrika. Baudet ziet in dat de immigratie het niveau van beschaving hier naar beneden heeft gebracht, in plaats van naar boven. Niets mis met immigratie, wel het type immigratie binnen de EU.

De EU is prima te vergelijken met Rome toen het viel. Decadent, corrupt, over haar hoogtepunt heen qua macht en gerommel aan de buitengrenzen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 17:34:11 #214
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_185789411
quote:
En dat voor "slechts" een grapje, aldus links.
pi_185789778
Ambtenaren zijn links en kunnen niet/nauwelijks worden ontslagen. Die combinatie geeft hem kennelijk de hoogmoed en de waan...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:01:42 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_185789853
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, al was het maar omdat het hier geen wetenschapper (of uberhaupt met tenure) betreft. Maar het kan wel een reden zijn dat een universiteit hem niet zomaar op straat mietert. Net zoals Wilders in het publieke debat ook meer mag. Het is geen bedrijf dat winst moet maken.
Dat gezegd, ook als een hoogleraar het zegt mag het wel een kruisje achter zijn naam betekenen van mij.

Het was meer een reactie op de post dat een hoogleraar neutraal moet zijn. Een hoogleraar moet juist niet neutraal zijn, anders zou ze niet leven naar haar voorbeeldfunctie van kritisch op de macht en op populisten zijn.

(Niet voor niets hebben populisten en fascisten een broertje dood aan de academie, omdat dat de eerste zijn die erdoorheen prikken en kritiek leveren)
Dus hierop voortbordurend, dit is de reden waarom ik hier halfslachtig een vent sta te verdedigen die in het geheel geen verdediging verdient. Niet omdat ik links ben (ben ik niet), of in een rare bubbel leef (vast wel, maar dit is buiten mijn bubbel), of zoals eerder geïnsinueerd werd dat het mijn collega's zijn (ik ben al bijna een decennium weg bij de UU en zat sowieso niet in deze hoek, ik ben een beta).

Dat is omdat het niet toevallig is dat de Dagelijkse Standaard deze tweet eruit heeft gepikt. Je kunt honderden soortgelijke tweets vinden, maar ze hebben net zolang gewacht tot iemand van de universiteit over de schreef ging om uit te lichten. Het is niet toevallig dat Baudet zowel kokketeert met zijn doctorsgraad als de hele academie verdorven noemt. Het is niet toevallig dat een idee gecreëerd wordt dat de universiteiten radicale linkse broeinesten zijn die in hun eigen wereld leven, vaak met enkele incidenten aan de andere kant van de wereld.

Dat is niet toevallig, dat is strategisch (En afgekeken van Trump). Dat is de first line of defense verzwakken. En zo te zien tuimelt iedereen hier erin.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_185789942
Domme actie van die docent..je weet toch dat je voorzichtig moet zijn met uitingen op social media? En al die ellende op je hals halen omdat je je druk maakt over fucking politiek
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:08:18 #218
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185789996
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef speknek het volgende:
Dat is omdat het niet toevallig is dat de Dagelijkse Standaard deze tweet eruit heeft gepikt. Je kunt honderden soortgelijke tweets vinden, maar ze hebben net zolang gewacht tot iemand van de universiteit over de schreef ging om uit te lichten.
Net als dat het ook niet 'eerlijk' is dat als ik een keer 160 rij ik geflitst word, en die knakker die me gisteren nog sneller inhaalde niet?

:')

Je dient je gewoon te gedragen, en als je je gedraagt, hoef je je ook niet druk te maken dat iemand een tweet van je "er uit pikt".
&lt;signature here&gt;.
pi_185790201
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Domme actie van die docent..je weet toch dat je voorzichtig moet zijn met uitingen op social media? En al die ellende op je hals halen omdat je je druk maakt over fucking politiek
Een docent hoort zijn mening voor zich te houden.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:21:24 #220
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185790253
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus hierop voortbordurend, dit is de reden waarom ik hier halfslachtig een vent sta te verdedigen die in het geheel geen verdediging verdient. Niet omdat ik links ben (ben ik niet), of in een rare bubbel leef (vast wel, maar dit is buiten mijn bubbel), of zoals eerder geïnsinueerd werd dat het mijn collega's zijn (ik ben al bijna een decennium weg bij de UU en zat sowieso niet in deze hoek, ik ben een beta).

Dat is omdat het niet toevallig is dat de Dagelijkse Standaard deze tweet eruit heeft gepikt. Je kunt honderden soortgelijke tweets vinden, maar ze hebben net zolang gewacht tot iemand van de universiteit over de schreef ging om uit te lichten. Het is niet toevallig dat Baudet zowel kokketeert met zijn doctorsgraad als de hele academie verdorven noemt. Het is niet toevallig dat een idee gecreëerd wordt dat de universiteiten radicale linkse broeinesten zijn die in hun eigen wereld leven, vaak met enkele incidenten aan de andere kant van de wereld.

Dat is niet toevallig, dat is strategisch (En afgekeken van Trump). Dat is de first line of defense verzwakken. En zo te zien tuimelt iedereen hier erin.
Vind het allemaal wel ver gezocht van je :')
Links gaat, de afgelopen dagen, compleet los met de nazi vergelijkingen en als er dan een duidelijke grens wordt overgegaan is het geen moment om met complottheorieën aan te komen
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:26:53 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185790341
Om de vraag uit de TT te beantwoorden, zou Volkert in Duitsland (vast)zitten?
https://amp.berliner-zeit(...)main-gebiet-32264102
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185790428
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 17:57 schreef cempexo het volgende:
Ambtenaren zijn links
Huh? Is dat een voorwaarde om aangenomen te worden? Zijn alle ambtenaren altijd links?
pi_185790463
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Huh? Is dat een voorwaarde om aangenomen te worden? Zijn alle ambtenaren altijd links?
De meeste wel, een onafhankelijk mens wordt geen ambtenaar.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:42:17 #224
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185790604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Huh? Is dat een voorwaarde om aangenomen te worden? Zijn alle ambtenaren altijd links?
Je hebt natuurlijk wel te maken met dat bepaalde type banen betaalde type mensen aantrekken.

Als je vierkant schijt hebt aan het algemeen belang en je 40 uur per week louter wil besteden aan je zakken vullen, dan ga je op de beurs werken, niet bij een ministerie.

Ben je super begaan met het algemeen belang, dan ga je niet op de beurs werken, maar wel op een ministerie.
&lt;signature here&gt;.
pi_185790671
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus hierop voortbordurend, dit is de reden waarom ik hier halfslachtig een vent sta te verdedigen die in het geheel geen verdediging verdient. Niet omdat ik links ben (ben ik niet), of in een rare bubbel leef (vast wel, maar dit is buiten mijn bubbel), of zoals eerder geïnsinueerd werd dat het mijn collega's zijn (ik ben al bijna een decennium weg bij de UU en zat sowieso niet in deze hoek, ik ben een beta).

Dat is omdat het niet toevallig is dat de Dagelijkse Standaard deze tweet eruit heeft gepikt. Je kunt honderden soortgelijke tweets vinden, maar ze hebben net zolang gewacht tot iemand van de universiteit over de schreef ging om uit te lichten. Het is niet toevallig dat Baudet zowel kokketeert met zijn doctorsgraad als de hele academie verdorven noemt. Het is niet toevallig dat een idee gecreëerd wordt dat de universiteiten radicale linkse broeinesten zijn die in hun eigen wereld leven, vaak met enkele incidenten aan de andere kant van de wereld.

Dat is niet toevallig, dat is strategisch (En afgekeken van Trump). Dat is de first line of defense verzwakken. En zo te zien tuimelt iedereen hier erin.
Ben eigenlijk benieuwd of hij 'de hele academie' verdorven noemt hoor c.q. of hij dat bedoelt ook. Zoals je zelf aangeeft zul je weinig van een politieke bias merken bij de bèta-vakken. Bij de meeste alfa-vakken ook niet wrs. Wellicht meer bij de zogenaamde gamma-studies en dan heb je het wrs over een paar welbekende voorbeelden zoals politicologie, economie, (culturele) antropologie, zogenaamde genderstudies e.d. en ook dan uiteraard religieuze studies, wat deze gozer doceert?
I´m back.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 18:46:13 #226
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_185790684
Waar is Volkert eigenlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_185790748
Mooie backfire
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_185790859
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:46 schreef SpecialK het volgende:
Waar is Volkert eigenlijk.
Geëmigreerd, weet niet waarheen.
pi_185790894
Tja. Nederland zit vol mensen met een IQ van 50 die nergens verstand van hebben en dus op Baudet stemmen.

Als dat zo is, dan kun je ook gekke tegenopmerkingen verwachten.
pi_185790904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:57 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Geëmigreerd, weet niet waarheen.
Misdaad loont niet zeggen ze dan.
pi_185790916
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:00 schreef bianconeri het volgende:
Tja. Nederland zit vol mensen met een IQ van 50 die nergens verstand van hebben en dus op Baudet stemmen.

Als dat zo is, dan kun je ook gekke tegenopmerkingen verwachten.
Dank je wel, dus je praat aanzetten tot goed?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:05:37 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_185790966
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Net als dat het ook niet 'eerlijk' is dat als ik een keer 160 rij ik geflitst word, en die knakker die me gisteren nog sneller inhaalde niet?

:')

Je dient je gewoon te gedragen, en als je je gedraagt, hoef je je ook niet druk te maken dat iemand een tweet van je "er uit pikt".
Klopt.
Ik sta dan ook verder achter zijn tijdelijke schorsing. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

Maar dit is alsof de nummer 13 op de lijst van de Edese PVV met 160 geflitst is, en eerst de Volkskrant en daarna users op FOK een reeks starten over de relatie tussen je mening over immigtatie en verkeersveiligheid.

Dan weten we wel allemaal hoe laat het is.

Dan wel. Nu zitten we gevangen in een soort toneelstukje dat dit het ergste is dat jullie de laatste tijd is overkomen, en dat het tekenend voor heel rechts is dat de nummer 13 van de Edese PVV niet direct de laan uit gestuurd is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:06:49 #233
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_185790987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:05 schreef speknek het volgende:

Maar dit is alsof de nummer 13 op de lijst van de Edese PVV met 160 geflitst is, en eerst de....
Ik weet het, het is tragisch ;(
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:12:00 #234
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185791066
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:00 schreef bianconeri het volgende:
Tja. Nederland zit vol mensen met een IQ van 50 die nergens verstand van hebben en dus op Baudet stemmen.

Als dat zo is, dan kun je ook gekke tegenopmerkingen verwachten.
Of domme opmerkingen. :P

bron

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_185791104
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:00 schreef bianconeri het volgende:
Tja. Nederland zit vol mensen met een IQ van 50 die nergens verstand van hebben en dus op Baudet stemmen.

Als dat zo is, dan kun je ook gekke tegenopmerkingen verwachten.
Dat is nog steeds een dubbel zo hoog IQ als jij hebt...
Facts don't care about your feelings
pi_185791181
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:46 schreef SpecialK het volgende:
Waar is Volkert eigenlijk.
Het zou me niet verbazen of hij is bij nader inzien toch maar in Nederland gebleven. :')
Dat juridisch gedoe was puur om van justitie verlost te zijn en die emigratie een verzinsel. :')
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:25:03 #237
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185791356
En Georgina Verbaan die Annabel Nanninga openlijk een neonazi noemt: zijn daar al reacties op geweest?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:32:00 #239
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185791374
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:46 schreef SpecialK het volgende:
Waar is Volkert eigenlijk.
Is al vaker gevraagd.
In een uitkeringkje van zijn welverdiende rust aan het genieten. ;(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:33:14 #240
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185791388
quote:
Goede zet. ^O^
En respect voor die familie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:42:18 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185791511
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En Georgina Verbaan die Annabel Nanninga openlijk een neonazi noemt: zijn daar al reacties op geweest?
Zetten we er ook bij, heb je ook een bron?
pi_185791554
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zetten we er ook bij, heb je ook een bron?
Tuurlijk. De bron is betrouwbaar, maar wel nogal magertjes. Ik heb nog geen enkele serieuze nieuwsbron erover gehoord.
https://www.mediacourant.(...)azi-ze-is-zo-bitter/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:52:34 #243
468509 _--_
In varietate concordia
pi_185791697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 12:47 schreef Harvest89 het volgende:
Ik mag toch hopen dat deze man op staande voet ontslagen wordt.
Deze gek heeft niets te zoeken in het onderwijs.
Is allang gezegd dat dat niet het geval zal zijn. Er wordt wel een gesprek met hem gevoerd.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:57:05 #244
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_185791744
quote:
Ik vroeg t me al af hoe de familie Fortuyn hier op zou gaan reageren. Die zogenaamde smakeloze grap moet toch keihard op hun overkomen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:57:15 #245
3542 Gia
User under construction
pi_185791746
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

De meeste wel, een onafhankelijk mens wordt geen ambtenaar.
Wat is dit voor bullshit?
Ik heb een rechtse ambtenaar als man.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 19:58:29 #246
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185791764
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:52 schreef _--_ het volgende:

[..]

Is allang gezegd dat dat niet het geval zal zijn. Er wordt wel een gesprek met hem gevoerd.
Belachelijk dus.
Die man hoort de papieren te krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:00:02 #247
3542 Gia
User under construction
pi_185791795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:00 schreef bianconeri het volgende:
Tja. Nederland zit vol mensen met een IQ van 50 die nergens verstand van hebben en dus op Baudet stemmen.
Je hebt het zwaar, hè?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:00:58 #248
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185791811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is dit voor bullshit?
Ik heb een rechtse ambtenaar als man.
Ik ken ook een paar ambtenaren die op PVV en Forum hebben gestemd, maar die zullen zwaar in de minderheid zijn. Als die ambtenaren aan hun collega's of werkgever vertellen dat ze op PVV hebben gestemd staan ze op straat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185791812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Belachelijk dus.
Die man hoort de papieren te krijgen.
Overdrijf toch niet zo....
Irritante politieke correctheid.
pi_185791821
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
Als die ambtenaren aan hun collega's of werkgever vertellen dat ze op PVV hebben gestemd staan ze op straat.
Overdrijf toch niet zo....
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:03:22 #251
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185791854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik ken ook een paar ambtenaren die op PVV en Forum hebben gestemd, maar die zullen zwaar in de minderheid zijn. Als die ambtenaren aan hun collega's of werkgever vertellen dat ze op PVV hebben gestemd staan ze op straat.
Daar komt nu dus wel verandering in.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:05:18 #252
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185791887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Overdrijf toch niet zo....
Irritante politieke correctheid.
Ah kijk eens aan.
Bluesdude is gearriveerd om die enge linkse gek een hart onder de riem te steken.
Hij heeft ja ook niets verkeerds gezegd he? Moet gewoon kunnen als docent aan een universiteit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:06:40 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185791908
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ken ook een paar ambtenaren die op PVV en Forum hebben gestemd, maar die zullen zwaar in de minderheid zijn. Als die ambtenaren aan hun collega's of werkgever vertellen dat ze op PVV hebben gestemd staan ze op straat.
Dat is nog een milde straf! Ik ken departementen waar ze ondersteboven van 21 hoog naar benee worden gegooid, de facilitaire dienst is daar speciaal op getraind.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:09:14 #254
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185791959
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nog een milde straf! Ik ken departementen waar ze ondersteboven van 21 hoog naar benee worden gegooid, de facilitaire dienst is daar speciaal op getraind.
Bron?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:10:21 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185791979
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nog een milde straf! Ik ken departementen waar ze ondersteboven van 21 hoog naar benee worden gegooid, de facilitaire dienst is daar speciaal op getraind.
Kijk, Ringo kan met links typen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:10:58 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185791992
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nog een milde straf! Ik ken departementen waar ze ondersteboven van 21 hoog naar benee worden gegooid, de facilitaire dienst is daar speciaal op getraind.
Genoeg D66 en GroenLinks gekkies werkzaam in de overheid die daar helemaal geen issue van zullen maken. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185792003
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is nog een milde straf! Ik ken departementen waar ze ondersteboven van 21 hoog naar benee worden gegooid, de facilitaire dienst is daar speciaal op getraind.
Bij ons worden ze gewoon weggepest, makkelijk, goedkoop en zonder gedoe.
pi_185792308
Whoah, ben het eens met GeenStijl.

https://www.geenstijl.nl/(...)ent-zijn-baan-terug/
pi_185792338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik ken ook een paar ambtenaren die op PVV en Forum hebben gestemd, maar die zullen zwaar in de minderheid zijn. Als die ambtenaren aan hun collega's of werkgever vertellen dat ze op PVV hebben gestemd staan ze op straat.
Flauwekul. Stel je toch niet zo aan man.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:31:27 #260
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185792370
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Flauwekul. Stel je toch niet zo aan man.
Totaal geen flauwekul. Het steunen van die partijen wordt als not done gezien binnen sommige functies.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185792553
Ook D'66 doet gezellig mee:

Vital Moors, kandidaat raadslid D'66 in Den Haag.



[ Bericht 47% gewijzigd door sp3c op 22-03-2019 20:49:34 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185792638
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Totaal geen flauwekul. Het steunen van die partijen wordt als not done gezien binnen sommige functies.
Onzin. Laat mij een voorbeeld zien van een ambtenaar die ontslagen is vanwege zijn stem op een politieke partij. Dat kan in Nederland helemaal niet.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:46:15 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:46:44 #264
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_185792744
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Onzin. Laat mij een voorbeeld zien van een ambtenaar die ontslagen is vanwege zijn stem op een politieke partij. Dat kan in Nederland helemaal niet.
Het is geen onzin. Ik ken bijvoorbeeld iemand werkzaam als klantmanager die daarvoor onder druk is komen te staan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_185792834
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:39 schreef Montagui het volgende:
Ook D'66 doet gezellig mee:

Vital Moors, kandidaat raadslid D'66 in Den Haag.

[ afbeelding]
Ik zie niet wat er mis is aan die tweet. Ik vind het onder de gordel dat je zijn LinkedInprofiel post. Dat levert geen enkele bijdrage.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2019 20:53:05 ]
pi_185792900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is geen onzin. Ik ken bijvoorbeeld iemand werkzaam als klantmanager die daarvoor onder druk is komen te staan.
Je zei dat ambtenaren die op PVV of FvD hebben gestemd hun baan kwijtraken als dat bekend raakt. Dat is klinkklare onzin.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 20:58:16 #267
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185793012
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk, Ringo kan met links typen
En met mijn neus stijf in de lucht, jazeker.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_185793033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:39 schreef Montagui het volgende:
Ook D'66 doet gezellig mee:

Vital Moors, kandidaat raadslid D'66 in Den Haag.

[ afbeelding ]

Dat eerste gedeelte klopt. Dat hij er een godwin in gooit, tja. Er valt natuurlijk wel e.e.a. te zeggen over de link tussen Baudet en nazi's.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:02:15 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185793109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat eerste gedeelte klopt. Dat hij er een godwin in gooit, tja. Er valt natuurlijk wel e.e.a. te zeggen over de link tussen Baudet en nazi's.
Dat continue nazi gewauwel van jou begint wel irritante vormen aan te nemen...
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:20:46 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_185793505
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:39 schreef Montagui het volgende:
Ook D'66 doet gezellig mee:

Vital Moors, kandidaat raadslid D'66 in Den Haag.

[ afbeelding ]

Je bedoelt dat de media niet zo'n rol hebben?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:24:06 #271
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185793575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat eerste gedeelte klopt. Dat hij er een godwin in gooit, tja. Er valt natuurlijk wel e.e.a. te zeggen over de link tussen Baudet en nazi's.
Het wordt steeds gekker :{w
pi_185793751
Ik begrijp niet waar figuren als Hanssen zich zo over opwinden.

Types als Wilders en Baudet dienen slechts opdat een zeker deel van de bevolking zich vertegenwoordigt voelt.

Door het af en toe roepen van een oneliner (gevolgd door een enthousiast: Hij zegt tenminste waar het op staat, hij zegt wat ik denk etc) wordt de achterban tevreden en rustig gehouden, en ondertussen verandert er niets.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 21:36:22 #273
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185793839
Familie Fortuyn overweegt juridische stappen na omstreden opmerking ‘Volkert, waar ben je’

https://www.ad.nl/utrecht(...)aar-ben-je~a911ca7a/
pi_185794365
Ik vind het echt niet kunnen, niet bij Baudet, niet bij Wilders, niet bij Rutte, Rob(ot) Jetten of wie dan ook. Pim Fortuyn is er gewoon niet meer door die flapfrol. Ongeacht wat je nou vond van zijn opvattingen, iemands kind en broer is vermoord. En dan plaats je zo'n comment op Twitter? Waar zit je fatsoen?
pi_185794415
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En Georgina Verbaan die Annabel Nanninga openlijk een neonazi noemt: zijn daar al reacties op geweest?
Want de FvD is zo'n vrouwonvriendelijke partij!! Behalve bij vrouwen die je niet aanstaan natuurlijk, die dienen gewoon publiekelijk belachelijk gemaakt te worden en daar is niets mis mee. :')
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:11:29 #276
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_185794540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:03 schreef naiipajiiau het volgende:
Ik vind het echt niet kunnen, niet bij Baudet, niet bij Wilders, niet bij Rutte, Rob(ot) Jetten of wie dan ook. Pim Fortuyn is er gewoon niet meer door die flapfrol. Ongeacht wat je nou vond van zijn opvattingen, iemands kind en broer is vermoord. En dan plaats je zo'n comment op Twitter? Waar zit je fatsoen?
Er zijn een aantal mensen in de media flink bezig om een bepaald klimaat rondom Baudet te scheppen. De opmerking van deze man werkt daar zeker aan mee maar ik vind niet dat hij nu als kop van Jut, voor hen, moet dienen.
Hij zal zich bij een volgende gelegenheid echt wel 2 keer bedenken voordat hij zo'n opmerking plaatst. Een ontslag heeft mi te ver strekkende gevolgen voor iemand. Het is eventueel aan een rechter om hier iets van te vinden
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:26:16 #277
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185794863
Freek de Jonge spuit ook ff gif... _O- Ga zitten en hou je mond.
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:29:22 #278
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185794935
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:39 schreef Montagui het volgende:
Ook D'66 doet gezellig mee:

Vital Moors, kandidaat raadslid D'66 in Den Haag.

[ afbeelding ]

Ja, D66 is op sterven na dood met dit soort uitspraken. Net zo'n geslachte kip die nog even door rent.

Zet hem even in het lijstje, net als Freek de Jonge op het Boekenbal.

Als code oranje stemmer, bizar om dit te zien. Herhaling van tijdperk Fortuyn...
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:33:27 #279
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185795022
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Onzin. Laat mij een voorbeeld zien van een ambtenaar die ontslagen is vanwege zijn stem op een politieke partij. Dat kan in Nederland helemaal niet.
Nee, een schuimbekkende Freek de Jonge... Hij is gelukkig niet afgevoerd met een hartstilstand.

https://www.telegraaf.nl/(...)ti-baudet-verklaring

Wat een idioot.
pi_185795046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, een schuimbekkende Freek de Jonge... Hij is gelukkig niet afgevoerd met een hartstilstand.

https://www.telegraaf.nl/(...)ti-baudet-verklaring

Wat een idioot.
Waarom quote je mij? Hoe is dit een reactie op mijn post?
pi_185795073
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, D66 is op sterven na dood met dit soort uitspraken. Net zo'n geslachte kip die nog even door rent.

Zet hem even in het lijstje, net als Freek de Jonge op het Boekenbal.

Als code oranje stemmer, bizar om dit te zien. Herhaling van tijdperk Fortuyn...
Heeft code oranje wel een zetel behaald ergens ?
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:43:45 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_185795222
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, een schuimbekkende Freek de Jonge... Hij is gelukkig niet afgevoerd met een hartstilstand.

https://www.telegraaf.nl/(...)ti-baudet-verklaring

Wat een idioot.
Manmanman... Freek is ondertussen zeker dusdanig dement dat hij niet meer weet waar hij zelf vandaan is gekomen...
  vrijdag 22 maart 2019 @ 22:43:50 #283
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_185795223
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:11 schreef skrn het volgende:
Bij ons worden ze gewoon weggepest, makkelijk, goedkoop en zonder gedoe.
Dan gooien ze zichzelf van het dak.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_185795534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, D66 is op sterven na dood met dit soort uitspraken. Net zo'n geslachte kip die nog even door rent.

Zet hem even in het lijstje, net als Freek de Jonge op het Boekenbal.

Als code oranje stemmer, bizar om dit te zien. Herhaling van tijdperk Fortuyn...
Ergste is dat een Jetten er geen afstand van neemt. 2002 all over again.
pi_185796060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 18:18 schreef Antaris het volgende:

[..]

Een docent hoort zijn mening voor zich te houden.
Op social media iets roepen moet je gewoon mee oppassen..dat weet iedereen. Vind het overdreven die ophef maar die kerel had beter moeten weten.
pi_185796493
1 woord:

Fatsoen.
pi_185796802
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 23:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ergste is dat een Jetten er geen afstand van neemt. 2002 all over again.
Kutjong en engnek is het.
Zou die nog een katoenen luier dragen s'nachts?

18 internationale vliegreizen in 2015/2016, de hipster, en vervolgens prediken dat het klimaatakkoord erdoor moet.. idioot
pi_185796828
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom quote je mij? Hoe is dit een reactie op mijn post?
Nee, maar het is goed dat je dit ff leest.
pi_185796858
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 22:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Heeft code oranje wel een zetel behaald ergens ?
0,3 % in Zuid Holland. Ik vind het een interessante partij. Zeker omdat het in Estland goed werkt, ik voorzie namelijk dat Oost-Europa het westen voorbij gaat in technologie en kunst en uiteindelijk in welvaart. Dus ik volg dat op de voet.
pi_185796953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

0,3 % in Zuid Holland. Ik vind het een interessante partij. Zeker omdat het in Estland goed werkt, ik voorzie namelijk dat Oost-Europa het westen voorbij gaat in technologie en kunst en uiteindelijk in welvaart. Dus ik volg dat op de voet.
Okee. Ik ben zelf niet echt een voorstander van referenda's
pi_185797033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2019 20:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat eerste gedeelte klopt. Dat hij er een godwin in gooit, tja. Er valt natuurlijk wel e.e.a. te zeggen over de link tussen Baudet en nazi's.
De link tussen Baudet en nazi's zit voornamelijk tussen jou oren.

Misselijkmakend.

Maar goed, datzelfde vind jij van FvD stemmers.

We zullen het daarom nooit eens zijn.

Niettemin gun ik jouw jouw mening, jou kennende gun jij mij ook de mijne.

Helaas kan hetzelfde niet gezegd worden van velen aan de (extreem)linkse kant. Links staat nou eenmaal niet echt bekend om tolerantie voor andere meningen en denkwijzen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185797214
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

De link tussen Baudet en nazi's zit voornamelijk tussen jou oren.
Natuurlijk, vandaar dat er al zo vaak over gesproken is. Baudet heeft daar geen enkele bijdrage aan geleverd en na de kritiek van vorig jaar er zoveel lering uitgetrokken dat het een eenmalige actie was.

Of toch niet?
pi_185797246
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, vandaar dat er al zo vaak over gesproken is. Baudet heeft daar geen enkele bijdrage aan geleverd en na de kritiek van vorig jaar er zoveel lering uitgetrokken dat het een eenmalige actie was.

Of toch niet?
Gesproken door voornamelijk linkse kiezers idd. Midden en rechts hoor ik niet. Maar STEL dat het zo is he;

Waar ben je bang voor? We hebben toch een coalitie (als hij gekozen zou worden). Denk je nu werkelijk dat anno 2019 een 3e wereldoorlog uit gaat breken ofzo? Gebruik je verstand.
pi_185797368
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, vandaar dat er al zo vaak over gesproken is. Baudet heeft daar geen enkele bijdrage aan geleverd en na de kritiek van vorig jaar er zoveel lering uitgetrokken dat het een eenmalige actie was.

Of toch niet?
Bangeman Bangeman. Denk je werkelijk dat als Baudet de nazi-weg zou gaan bewandelen dat de stemmers hem dan nog zouden steunen?

Nu niet en nooit niet.

Dus als hij niet de (doodlopende) nazi-weg bewandeld welke weg bewandeld hij dan?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185797393
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gesproken door voornamelijk linkse kiezers idd. Midden en rechts hoor ik niet. Maar STEL dat het zo is he;

Waar ben je bang voor? We hebben toch een coalitie (als hij gekozen zou worden). Denk je nu werkelijk dat anno 2019 een 3e wereldoorlog uit gaat breken ofzo? Gebruik je verstand.
Neuh, maar dat is het punt niet. Het punt is dat iemand als Baudet handig inspeelt op de naïviteit van veel mensen. Het systeem klopt niet en de volledige zittende macht is inherent slecht. Daarnaast roept Baudet het beeld op dat we aan de rand van de afgrond staan, want als we nu als blanke natiestaat niet vechten voor ons voortbestaan kan het zomaar eens over zijn!

Daarmee wordt ophitserij, oorlogstaal, het aanmoedigen van een wantrouwende houding richting instituten en dit systeem en bovenal het suggereren dat er sprake zou zijn van een soort strijd tussen 'blanken' en 'de rest' genormaliseerd.

Dat is heel kwalijk.

Maar blijf vooral geloven dat Baudet de wereld, of beter gezegd, dit land daadwerkelijk gaat verbeteren.
pi_185797395
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Okee. Ik ben zelf niet echt een voorstander van referenda's
Ik wel, dorpen in Brabant moeten zelf een flinke stem kunnen hebben in de kosten voor het omleggen van een 40 jaar oude n-weg in het dorp.

Zo moeten wij hier in Rotterdam niet stemmen voor of tegen windmolens in Gorinchem en andersom met het doortrekken van de A 16.

Daarnaast vind ik dat de politiek zich niet moet vastleggen op beleidsdoelstellingen als de maatschappij zich in een sneller tempo ontwikkeld, zeker in de grote steden. De mening van burgers in regionale en lokale gebieden zijn daarin de ogen en oren van de politiek. Actie/reactie is imo door referendums sneller en doeltreffender.
pi_185797403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, maar dat is het punt niet. Het punt is dat iemand als Baudet handig inspeelt op de naïviteit van veel mensen. Het systeem klopt niet en de volledige zittende macht is inherent slecht. Daarnaast roept Baudet het beeld op dat we aan de rand van de afgrond staan, want als we nu als blanke natiestaat niet vechten voor ons voortbestaan kan het zomaar eens over zijn!

Daarmee wordt ophitserij, oorlogstaal, het aanmoedigen van een wantrouwende houding richting instituten en dit systeem en bovenal het suggereren dat er sprake zou zijn van een soort strijd tussen 'blanken' en 'de rest' genormaliseerd.

Dat is heel kwalijk.

Maar blijf vooral geloven dat Baudet de wereld, of beter gezegd, dit land daadwerkelijk gaat verbeteren.
Datzelfde kunnen we zeggen van D66 en GL. De wereld gaat eraan KLIMAAT KLIMAAT!!!! Snap je?

De huidige regering gaat dit land al helemaal niet beter maken. Dat zien we al 20 jaar.
pi_185797445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Bangeman Bangeman. Denk je werkelijk dat als Baudet de nazi-weg zou gaan bewandelen dat de stemmers hem dan nog zouden steunen?

Nu niet en nooit niet.

Dus als hij niet de (doodlopende) nazi-weg bewandeld welke weg bewandeld hij dan?
Precies, en dat is dus de reden dat Baudet nooit het achterste van zijn tong zal laten zien. Er sijpelt hier en daar eens wat door.

Kom op man, hij refereert naar een Boreaal Europa en de dag daarna zou dat volgens hem een verwijzing naar het Noorderlicht zijn. Als je een beetje helder nadenkt dan kun je dat toch op geen enkele manier serieus nemen? Het is eigenlijk ook een behoorlijke schoffering naar z'n achterban toe om er vanuit te gaan dat mensen zo dom zijn om daar in te trappen. Maar die slikken dat gretig door. :')

Echt, wat een wereld. :')
pi_185797478
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Datzelfde kunnen we zeggen van D66 en GL. De wereld gaat eraan KLIMAAT KLIMAAT!!!! Snap je?

De huidige regering gaat dit land al helemaal niet beter maken. Dat zien we al 20 jaar.
Het gaat anders al 20 jaar in grote lijnen behoorlijk prima. Van een afgrond is echt geen sprake.

Overigens wordt er m.b.t. klimaat ook niet zo dramatisch over gedaan als jij nu voorstelt, maar ik snap dat dat de makkelijkste weg is.
pi_185797514
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, maar dat is het punt niet. Het punt is dat iemand als Baudet handig inspeelt op de naïviteit van veel mensen. Het systeem klopt niet en de volledige zittende macht is inherent slecht. Daarnaast roept Baudet het beeld op dat we aan de rand van de afgrond staan, want als we nu als blanke natiestaat niet vechten voor ons voortbestaan kan het zomaar eens over zijn!

Daarmee wordt ophitserij, oorlogstaal, het aanmoedigen van een wantrouwende houding richting instituten en dit systeem en bovenal het suggereren dat er sprake zou zijn van een soort strijd tussen 'blanken' en 'de rest' genormaliseerd.

Dat is heel kwalijk.

Maar blijf vooral geloven dat Baudet de wereld, of beter gezegd, dit land daadwerkelijk gaat verbeteren.
wie is er naïef?

En wie ben jij om iemand te bestempelen als naïef? Wat een domme gedachtengang.
Kun jij het je voorstellen dat mensen het gelieg en bedrieg zat zijn?

Baudet heeft alleen zijn leven te verliezen, mag hopen dat niemand het zover laat komen. Baudet heeft geen doelstellingen waar te maken of trotse voorgangers te overtreffen zoals andere fractievoorzitters.

Ik vind het heel kwalijk iemand in een hokje te plaatsen en vervolgens hem om dat hokje te veroordelen. Nederland heeft gekozen en jij hebt je daarbij neer te leggen. Ik ook.

Wat blijft er trouwens over van dat "samenwerken" van afgelopen weekend? Niemand interesse om met Baudet samen te werken? Goed onderbouwt dan door de gevestigde orde, stiekeme snitzers zijn het, allemaal.
pi_185797516
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 00:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat anders al 20 jaar in grote lijnen behoorlijk prima. Van een afgrond is echt geen sprake.

Overigens wordt er m.b.t. klimaat ook niet zo dramatisch over gedaan als jij nu voorstelt, maar ik snap dat dat de makkelijkste weg is.
Gaat prima:

https://www.ad.nl/ad-werk(...)-jaar-niet~ae36e34f/

https://www.telegraaf.nl/(...)t-betalingsproblemen

Nog niet gesproken over andere dingen die spelen natuurlijk. Kan zijn dat jij daar niks van merkt, maar dat wil niet zeggen dat er behoorlijk wat gaande is in dit kleine landje. 65.000 Polen iemand?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')