https://www.bd.nl/bommele(...)smigranten~a120868a/quote:Markink reageerde op de stelling 'De energietransitie vergt veel arbeidskracht, en daar hebben we arbeidsmigranten voor nodig'. De VVD-voorman zei volmondig ‘ja', om toe te voegen dat dat ook geldt voor sectoren als de techniek en de zorg.
Lees ook
Burgemeester Maasdriel: Nieuwe regels gelden ook voor bestaande huisvesters van arbeidsmigranten<br>
PREMIUM
Burgemeester Maasdriel: Nieuwe regels gelden ook voor bestaande huisvesters van arbeidsmigranten
Lees meer
Gewoon nodig
,,We hebben meer vacatures openstaan dan dat er mensen beschikbaar zijn in Nederland", zei Markink. ,,Tussen de 500.000 en een miljoen arbeidskrachten komen we te kort. Als je de economie niet tot stilstand wil laten komen, dan heb je arbeidsmigranten gewoon nodig om de dingen gedaan te krijgen." We hebben een enorm probleem om al het werk gedaan te krijgen
Volgens de VVD-lijsttrekker, tevens gedeputeerde namens zijn partij in de provincie, zijn er nu al tussen de 150.000 en 200.000 arbeidsmigranten structureel aan het werk in Gelderland. ,,En dat moeten er nog meer worden. We weten niet hoe we anders het werk klaar krijgen."
CDA-lijsttrekker Gerhard Bos sluit zich daarbij aan. ,,We hebben een enorm probleem om al het werk gedaan te krijgen. We willen vaart maken, dat betekent nu keuzes maken. Als we nu mensen uit het buitenland nodig hebben, dan vrees ik dat we geen keuze hebben. Je zult open moeten staan voor arbeidsmigranten, of je het leuk vindt of niet.”
Verbaasd
De PvdA reageert een tikkeltje verbaasd op de uitspraken van Markink. Niet dat lijsttrekker Peter Kerris tegen de komst van meer arbeidsmigranten is, maar hij vindt dat in ieder geval eerst geprobeerd moet worden meer Nederlanders aan het werk te krijgen. Om dat voor elkaar te krijgen, is volgens Kerris vooral een herwaardering van praktisch werk nodig, zodat mbo'ers beter beloond worden.
De SP en 50PLUS zoeken het liever binnen de eigen landsgrenzen: ,,Er zijn nog genoeg werkzoekenden in Nederland", meent Mieke Hoezen van de SP. 50PLUS ziet liever dat meer oudere herintreders omgeschoold worden.
Blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we inderdaad een half miljoen tot een miljoen mensen naar binnen halen in een land waarbij de woningmarkt nu al verziekt is, elke dag tonnen co2 de atmosfeer ingeblazen worden dankzij files en we allemaal aan de warmtepomp moeten om minder uitstoot te produceren.
Dit verzin je niet.
Als het 20 euro meer oplevert dan ze niet halen dan wordt het gewoon gedaan. Anders ben je een dief van je eigen portomonee.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we inderdaad een half miljoen tot een miljoen mensen naar binnen halen in een land waarbij de woningmarkt nu al verziekt is, elke dag tonnen co2 de atmosfeer ingeblazen worden dankzij files en we allemaal aan de warmtepomp moeten om minder uitstoot te produceren.
Dit verzin je niet.
...hadden ze maar een opleiding moeten volgen ofzo?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:45 schreef Moustachio het volgende:
Onze kinderen moeten straks 10 jaar op de wachtlijst voor een huurhuis en kunnen een koophuis niet meer betalen. Ongekend dit. Dit land is voller dan vol.
Er zijn idd nog mensen die in jaren 70 termen denken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:46 schreef Twiitch het volgende:
Ach, weer zo'n ouwe enge babyboomer die alleen maar denkt aan onbeperkte economische groei, ongeacht de maatschappelijke impact. We leven niet meer in de jaren 70 opa.
[ afbeelding ]
Waarom hebben al die VVD lui toch allemaal dezelfde kop? Je kunt ze er zo uitpikken in een rijtje.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:46 schreef Twiitch het volgende:
Ach, weer zo'n ouwe enge babyboomer die alleen maar denkt aan onbeperkte economische groei, ongeacht de maatschappelijke impact. We leven niet meer in de jaren 70 opa, met je dikke kop.
[ afbeelding ]
Als het gaat om de komst van grote groepen arbeidsmigranten, dan geeft bijna iedereen de VVD deels de schuld.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
En dan straks weer lekker de schuld geven aan 'links' zeker?
Teveel bitterballen op de vrijmibo ouwe pik!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:52 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Waarom hebben al die VVD lui toch allemaal dezelfde kop? Je kunt ze er zo uitpikken in een rijtje.
en dat ze lui zijn en zich te goed voelen voor bepaalde werkzaamheden, en dat ze zich niet flexibel opstellen, en dat ze niet met hun tijd meegaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:51 schreef Cattivo het volgende:
VVD vind dat de laagste arbeiders te veel geld verdienen. Dus hun oplossing meer mensen naar binnenhalen zodat het loon weer naar beneden kan.
Dat 'lui' zijn is gewoon een populaire mythe. Die mensen zijn er inderdaad, maar die gaan ook niet werken als de lonen 50% stijgen. Het gros van de Nederlanders is helemaal niet lui, maar wil ook niet 40 uur per week keihard vies werken voor 1500 euro per maand en daar dan weer 400 euro terug van geven aan zijn werkgever voor huisvesting en wifi. Logisch ook.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en dat ze lui zijn en zich te goed voelen voor bepaalde werkzaamheden, en dat ze zich niet flexibel instellen, en dat ze niet met hun tijd meegaan.
Yes, and het zijn ook nog eens extra consumentenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:51 schreef Cattivo het volgende:
VVD vind dat de laagste arbeiders te veel geld verdienen. Dus hun oplossing meer mensen naar binnenhalen zodat het loon weer naar beneden kan.
Huisvesting waar ze vervolgens ook nog eens met z'n 3en of 4en wonenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat 'lui' zijn is gewoon een populaire mythe. Die mensen zijn er inderdaad, maar die gaan ook niet werken als de lonen 50% stijgen. Het gros van de Nederlanders is helemaal niet lui, maar wil ook niet 40 uur per week keihard vies werken voor 1500 euro per maand en daar dan weer 400 euro terug van geven aan zijn werkgever voor huisvesting en wifi. Logisch ook.
Als ik in Polen met een groepje Nederlanders voor 8000 euro per maand kip kon snijden zou ik dat ook wel doen. Lekker met z'n allen in één huis en na 6 maanden met 30.000 euro weer naar huis. Dan half jaar feesten en zuipen en weer opnieuw beginnen. Of 5 jaar volhouden en dan eigen huis neerzetten.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Huisvesting waar ze vervolgens ook nog eens met z'n 3en of 4en wonen
Stel nou he, ben je een Nederlander die om wat voor reden dan ook geen diploma heeft. Je wil wel werken, maar je hebt weinig keus. Je krijgt een baan aangeboden bij een kippenslachterij, minimumloon, 40u in de week. Hou je volgens mij iets van 1500 euro in de maand aan over. Sta je de hele dag tussen andere oostblokkers kippen uit te benen. Je hebt geen aanspraak, je collega's spreken allemaal geen Nederlands. Het is lopende band werk.
Ik gok dat vrijwel iedereen er na een maand wel de brui aan geeft, maar oostblokkers niet. Die wonen met z'n 3 of 4en in een woning (goedkoop dus) doen dat een half jaar/jaar en gaan vervolgens een half jaar of jaar terug naar het thuisfront omdat het geld daar veel meer waard is. Ze worden in die tijd vervangen door andere oostblokkers.
PostNL is ook een mooi Amerikaanesque voorbeeld in deze. 1/3e van ''hun'' chauffeurs'' zijn ingehuurde subcontractor chauffeurs. Spreken geen tot slecht Nederlands, rijden in oude afgetrapte busjes, krijgen niet hetzelfde loon als eigen mederwerkers voor gelijk werk, maar PostNL zegt ''Ja maar ho eens even, dat zijn wij niet hoor!!1!!''
Ja, die luie kutnederlanders ook. Race to the bottom in de praktijk. Ik heb het zien gebeuren.
En dat is precies het probleem.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik in Polen met een groepje Nederlanders voor 8000 euro per maand kip kon snijden zou ik dat ook wel doen. Lekker met z'n allen in één huis en na 6 maanden met 30.000 euro weer naar huis. Dan half jaar feesten en zuipen en weer opnieuw beginnen. Of 5 jaar volhouden en dan eigen huis neerzetten.
Voor hun is de deal gewoon veel gunstiger...
Wel geniaal, want ze laten mensen geloven in hun voordeel te stemmen en handelen daarna precies tegengesteld. Jaar-in, jaar-uit.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat een kutpartij is de VVD toch ook.
Klopt. Intussen maken wij ons druk over een partij als DENK, terwijl de VVD voor de echte afbraak zorgt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wel geniaal, want ze laten mensen geloven in hun voordeel te stemmen en handelen daarna precies tegengesteld. Jaar-in, jaar-uit.
En in die tijd dat ze in het thuisland zitten vangen ze WW LoL!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Stel nou he, ben je een Nederlander die om wat voor reden dan ook geen diploma heeft. Je wil wel werken, maar je hebt weinig keus. Je krijgt een baan aangeboden bij een kippenslachterij, minimumloon, 40u in de week. Hou je volgens mij iets van 1500 euro in de maand aan over. Sta je de hele dag tussen andere oostblokkers kippen uit te benen. Je hebt geen aanspraak, je collega's spreken allemaal geen Nederlands. Het is lopende band werk.
Ik gok dat vrijwel iedereen er na een maand wel de brui aan geeft, maar oostblokkers niet. Die wonen met z'n 3 of 4en in een woning (goedkoop dus) doen dat een half jaar/jaar en gaan vervolgens een half jaar of jaar terug naar het thuisfront omdat het geld daar veel meer waard is. Ze worden in die tijd vervangen door andere oostblokkers.
PostNL is ook een mooi Amerikaanesque voorbeeld in deze. 1/3e van ''hun'' chauffeurs'' zijn ingehuurde subcontractor chauffeurs. Spreken geen tot slecht Nederlands, rijden in oude afgetrapte busjes, krijgen niet hetzelfde loon als eigen mederwerkers voor gelijk werk, maar PostNL zegt ''Ja maar ho eens even, dat zijn wij niet hoor!!1!!''
Ja, die luie kutnederlanders ook. Race to the bottom in de praktijk. Ik heb het zien gebeuren.
Begrijp heel goed dat de UK uit de EU stapt. Dat vrij verkeer van personen maakt heel Europa kapot. Alleen big business heeft er baat bij.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik in Polen met een groepje Nederlanders voor 8000 euro per maand kip kon snijden zou ik dat ook wel doen. Lekker met z'n allen in één huis en na 6 maanden met 30.000 euro weer naar huis. Dan half jaar feesten en zuipen en weer opnieuw beginnen. Of 5 jaar volhouden en dan eigen huis neerzetten.
Voor hun is de deal gewoon veel gunstiger...
Je ziet nu ook wel in dat er een hele chaos is ?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:13 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Begrijp heel goed dat de UK uit de EU stapt. Dat vrij verkeer van personen maakt heel Europa kapot. Alleen big business heeft er baad bij.
Dat ligt aan hunzelf. Zodra ze er straks uit zijn hebben ze alles weer in eigen hand en iedereen zal er op vooruit gaan. Men kan weer voor een fatsoenlijk loon gaan werken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:14 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Je ziet nu ook wel in dat er een hele chaos is ?
Helaas moet ik je bij het laatste gelijk geven.
Er is dus een gigantische arbeidsschaarste, volgens deze vvd'er. Waarom vertaalt dit zich niet in betere arbeidsvoorwaarden en wat minder praatjes (niet meteen de meeste werkzoekenden van boven de 50 en mensen die iets minder goed binnen de lijntjes kleuren afschrijven, bijvoorbeeld) van de werkgevers? Als je een een half tot een heel miljoen mensen tekort komt op een beroepsbevolking van zo'n 9 miljoen zouden bazen onderhand zo'n beetje moeten kruipen om personeel binnen te halen.quote:Tussen de 500.000 en een miljoen arbeidskrachten komen we te kort
Ik zou bijna zeggen: wie biedt meer???quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit verzin je niet.
Op straat schoppen die uitvreters.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:23 schreef Harvest89 het volgende:
Slim plan als je nog steeds honderdduizenden werkelozen hebt.
Op deze manier wordt een eeuw aan arbeidsvoorwaardenopbouw in een generatie weer afgebroken.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:23 schreef Harvest89 het volgende:
Slim plan als je nog steeds honderdduizenden werkelozen hebt.
Dat zijn jouw gedachten, niet de mijnequote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:17 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Dat ligt aan hunzelf. Zodra ze er straks uit zijn hebben ze alles weer in eigen hand en iedereen zal er op vooruit gaan. Men kan weer voor een fatsoenlijk loon gaan werken.
Ja, alleen is dit een domme provincie bobo wrs. Zelfde als die praatjes van Buma. En Jetten over 50K Polen per jaar. Het gaat toch niet door.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
En intussen meer meer meer EU en steeds meer autonomie kwijt raken. Gadverdamme.
En de Polen en Roemenen gaan naar NL, dan kunnen de Afghanen naar Polen en Roemenië en de Kazachstanen kunnen dan naar Afghanistan en de Mongoliërs kunnen dan naar Kazachstan.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op deze manier wordt een eeuw aan arbeidsvoorwaardenopbouw in een generatie weer afgebroken.
De bedrijven zijn er niet voor de Nederlanders, maar in Nederland is arbeidscapaceit ten behoeve van bedrijven.
Ja, dan moet je dus niet op die partijen gaan stemmen die ik hierboven aangaf, dan laat je merken dat het welletjes is.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:37 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat we gewoon met zn allen moeten vinden dat het wel goed is zo. We hoeven niet meer banen en we hoeven niet meer export en we hoeven niet meer meer meer van alles.
Waarom kunnen we dat niet gewoon met zn allen afspreken dat het wel goed is zo?
Ow ik had het topic nog niet gelezen, alleen de OPquote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dan moet je dus niet op die partijen gaan stemmen die ik hierboven aangaf, dan laat je merken dat het welletjes is.
Precies.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:37 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat we gewoon met zn allen moeten vinden dat het wel goed is zo. We hoeven niet meer banen en we hoeven niet meer export en we hoeven niet meer meer meer van alles.
Op de door jouw genoemde partijen stem ik niet. Nooit gedaan ook en was ik ook niet van plan ooit te doenquote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dan moet je dus niet op die partijen gaan stemmen die ik hierboven aangaf, dan laat je merken dat het welletjes is.
Ik weiger het ook maar ik stem ook niet op anderen, deze keer teken ik een grote LUL op het stembiljet.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Op de door jouw genoemde partijen stem ik niet. Nooit gedaan ook en was ik ook niet van plan ooit te doen
Ja, dan helpt dat ook niet, Gaat vooral om mensen die er op zouden stemmen of willen stemmen, niet doen. Het zijn zowel wat economie als klimaat betreft een stelletje megalomaniacs in NL. Ja, wat klimaat betreft schaar je dan bijna elke andere partij daar ook nog onder. Dus wat moet een mensch nog stemmen hè.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Op de door jouw genoemde partijen stem ik niet. Nooit gedaan ook en was ik ook niet van plan ooit te doen
Lagerbetaalden leveren de samenleving ook helemaal niet veel op. Ze betalen weinig belasting, maar maken wel bovenmatig gebruik van al onze voorzieningen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat die extra Ferrari voor de deur en vakantiehuis in Monaco voor onze VVDers zich niet vanzelf betaalt.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:37 schreef vosss het volgende:
Ja, wat ik wel apart vind is dat hier in de buurt het ene na het andere distributiecentrum verrijst. Boeren worden wrs flink uitgekocht momenteel. En dan komt er zo'n distributiecentrum en dan verschijnen er nergens vacatures, althans niet dat ik kan zien. Maar wat ik me nu afvraag, waar huisvesten die mensen zich überhaupt die er werken. Het is vrij duidelijk dat ze grosso modo niet uit de streek zelf komen, dus dan moeten ze toch ergens gehuisvest worden, maar waar dan?quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lagerbetaalden leveren de samenleving ook helemaal niet veel op. Ze betalen weinig belasting, maar maken wel bovenmatig gebruik van al onze voorzieningen.
VVD'ers willen met het binnenhalen van buitenlandse arbeidskrachten gewoon de loonkosten drukken. Het bedrijfsleven profiteert.
Ze kosten de samenleving vaak netto geld (betalen nauwelijks belasting,wel allerlei toeslagen). Maar de bedrijven leveren ze natuurlijk wel wat op! En die euro die daar verdient wordt kost de samenleving er vaak 2. 'Maar zo moet je niet rekenen,' wordt dan gezegd.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lagerbetaalden leveren de samenleving ook helemaal niet veel op. Ze betalen weinig belasting, maar maken wel bovenmatig gebruik van al onze voorzieningen.
VVD'ers willen met het binnenhalen van buitenlandse arbeidskrachten gewoon de loonkosten drukken. Het bedrijfsleven profiteert.
Ja, wrs zullen zijn maatjes gezegd hebben: dat moet je niet zeggen!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:56 schreef DeKleineTuinman het volgende:
De Vrijmibo zal wel niet best zijn gevallen bij deze VVD'er.
Klopt, de samenleving kosten ze geld, het bedrijfsleven levert ze geld op. En die betalen ook steeds minder belasting of kunnen van allerlei ondoorzichtige regeltjes gebruikmaken. Lak hebben ze aan de samenleving.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze kosten de samenleving vaak netto geld (betalen nauwelijks belasting,wel allerlei toeslagen). Maar de bedrijven leveren ze natuurlijk wel wat op! En die euro die daar verdient wordt kost de samenleving er vaak 2. 'Maar zo moet je niet rekenen,' wordt dan gezegd.
Op deze manier groeit de economie hard zonder dat de koopkracht van de individuele werknemer stijgt.
Die worden vaak bij elkaar gepropt in een huis, soms in vakantieparken. Werkgevers die onmondige arbeiders centreren en hun winst maximaliseren door handig gebruik te maken van door de politiek gegeven tools, ik vind het altijd iets 19e eeuws hebben...quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wat ik wel apart vind is dat hier in de buurt het ene na het andere distributiecentrum verrijst. Boeren worden wrs flink uitgekocht momenteel. En dan komt er zo'n distributiecentrum en dan verschijnen er nergens vacatures, althans niet dat ik kan zien. Maar wat ik me nu afvraag, waar huisvesten die mensen zich überhaupt die er werken. Het is vrij duidelijk dat ze grosso modo niet uit de streek zelf komen, dus dan moeten ze toch ergens gehuisvest worden, maar waar dan?
VVD he, arbeid macht freiquote:Op vrijdag 15 maart 2019 22:28 schreef hugecooll het volgende:
De huidige stroom aan hoogopgeleide migranten is het land nog niet uit of ze willen er al een miljoen nieuwe bij halen
De verdozing van Nederland!quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wat ik wel apart vind is dat hier in de buurt het ene na het andere distributiecentrum verrijst. Boeren worden wrs flink uitgekocht momenteel. En dan komt er zo'n distributiecentrum en dan verschijnen er nergens vacatures, althans niet dat ik kan zien. Maar wat ik me nu afvraag, waar huisvesten die mensen zich überhaupt die er werken. Het is vrij duidelijk dat ze grosso modo niet uit de streek zelf komen, dus dan moeten ze toch ergens gehuisvest worden, maar waar dan?
SP dan maar? (Ik weet dat Marijnissen iig tegen verdringing arbeidsmarkt is!)quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, alleen is dit een domme provincie bobo wrs. Zelfde als die praatjes van Buma. En Jetten over 50K Polen per jaar. Het gaat toch niet door.
Wat wel duidelijk is, is welke kant NL opgaat en we kunnen daar als kiezer dus wat aan doen. Door niet VVD, CDA of D66 te gaan stemmen bijvoorbeeld. De kiezer heeft het zelf in handen wat dit betreft.
Nog een jaartje of 20 en dan zijn we langzaam van ze af.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 22:04 schreef xzaz het volgende:
Dit. Babyboomers zijn echt de kanker van onze samenleving.
Nee uiteraard niet, het liefst spoelt de PvdA de oorspronkelijke Nederlander door de plee en maakt hier een allochtonenparadijs van.quote:Niet dat lijsttrekker Peter Kerris tegen de komst van meer arbeidsmigranten is
Beetje treurig is het allemaal wel, heeft die landschapsprofessor gelijk in.quote:
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht zie jij kans de PvdA te belasteren. Heel knap.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 08:45 schreef Eendenkooi het volgende:
De arbeidsmigranten gebruiken zelf ook energie, ze mogen dus hun eigen windmolenpark op zee gaan bouwen. Echt waar zijn we mee bezig. Er komen 0 arbeidsmigranten bij wat mij betreft.
[..]
Nee uiteraard niet, het liefst spoelt de PvdA de oorspronkelijke Nederlander door de plee en maakt hier een allochtonenparadijs van.
Vervallen chalets op afgetakelde campings.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die zijn gewoon medeplichtig. Als je niks van dit alles wilt weten begint de enige keus zo ongeveer de SP te worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:57 schreef bamibij het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht zie jij kans de PvdA te belasteren. Heel knap.
Nederlanders voelen zich te goed om in vervallen chalets op afgetakende campings te wonen. Daarom zijn werkgevers (en dus de VVD) ook zo dolblij met Oost-Europeanen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vervallen chalets op afgetakelde campings.
https://www.bd.nl/loon-op(...)vertreding~a34b01c6/
Duidelijk wat jij gaat stemmen dan 20 maart.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:09 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Die zijn gewoon medeplichtig. Als je niks van dit alles wilt weten begint de enige keus zo ongeveer de SP te worden.
Nederlanders mogen van de wet ook niet permanent op vakantieparken wonen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederlanders voelen zich te goed om in vervallen chalets op afgetakende campings te wonen. Daarom zijn werkgevers (en dus de VVD) ook zo dolblij met Oost-Europeanen.
Hulde aan deze man! Hij helpt Nederland vrij van zeikvolk te maken! En dat zonder ook maar enige vorm van dwang!quote:Op zaterdag 16 maart 2019 11:28 schreef cempexo het volgende:
Er zijn twee items mbt dit onderwerp:
- Op dit moment zijn er nog steeds 900.000 werklozen.
- Jaarlijks vertrekken er veel Nederlanders die uitstekend zijn opgeleid, dit jaar zijn dat er ruim 150.000
Vakmensen uit Nederland worden door buitenlandse bedrijven weggekaapt. Zij worden gelokt met baan- en huisgaranties, scholing en luxe voor het hele gezin. Hierdoor is er nu sprake van een nieuwe emigratiegolf. Een op de vijf emigranten vertrekt om deze reden. Dit blijkt uit onderzoek van de Emigratiebeurs.
Afgelopen jaar vertrokken 157.000 Nederlanders naar het buitenland. Dit is bijna 30 procent meer dan tien jaar geleden.
De werkelijke reden om 500.000 nieuwe mensen binnen te halen is dus, dat er gekwalificeerde Nederlanders jaarlijks het land verlaten. Maar daar praten ze liever niet over....
https://ontslag-krijgen.n(...)-naar-het-buitenland.
Sjvb misschien? Alleen krijgen we dan een heel verhaal met weinig inhoud, wat natuurlijk vaak gebruikelijk bij vvd stemmers.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:43 schreef EipNiC het volgende:
VVD'er gezocht die dit kan beargumenteren.
Zie Nostra boven je.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:43 schreef EipNiC het volgende:
VVD'er gezocht die dit kan beargumenteren.
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:14 schreef nostra het volgende:
Vrij evident dat dat nodig is. In plaats van je daar krampachtig tegen te verzetten en á la de SP hard "NEE" te roepen, kan je beter aandacht besteden aan het scheppen van de kaders die daarvoor nodig zijn.
''Het is evident dat het nodig is.''quote:
Ik ben er ook niet mee eens, maar Nostra is vast bereid nader toe te lichten waarom dat zo evident zou zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:59 schreef EipNiC het volgende:
[..]
''Het is evident dat het nodig is.''
Geweldig argument.
Ik waag daar tegenover te stellen:
Het is evident dat het tegenovergestelde nodig is.
Laat je het weten wanneer hij zo ver is?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet mee eens, maar Nostra is vast bereid nader toe te lichten waarom dat zo evident zou zijn.
Het CBS becijfert het tekort dat door arbeidsmigratie aangezuiverd moet worden op 50.000. Per jaar. De hele energietransitie, voor zover daar nu althans concrete invulling aan wordt gegeven hoe en wanneer die dan precies moet worden uitgevoerd, heeft daar alleen maar een stuwende werking op.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:59 schreef EipNiC het volgende:
''Het is evident dat het nodig is.''
Geweldig argument.
Ik waag daar tegenover te stellen:
Het is evident dat het tegenovergestelde nodig is.
Als half oost-Europa en het Midden-oosten hier zit: Gambia en omstreken, zou me niet verbazen.quote:
Je loopt een beetje achter, dat is de situatie nu al, in grote steden is 15 jaar op een woning wachten normaal en een enorme groep potentiele kopers kan niet genoeg hypotheek krijgen om een huis te kopen.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:45 schreef Moustachio het volgende:
Onze kinderen moeten straks 10 jaar op de wachtlijst voor een huurhuis en kunnen een koophuis niet meer betalen.
Wederom zeg je hier niet meer dan dat het nodig is, terwijl die stelling juist argumentatie behoeft. Het 'loopt vast', lees ik in de titel. Wat precies loopt vast? Ik gok dat ze het niet hebben over de infrastructuur, huizenmarkt, sociale cohesie, enzovoorts.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
Het CBS becijfert het tekort dat door arbeidsmigratie aangezuiverd moet worden op 50.000. Per jaar. De hele energietransitie, voor zover daar nu althans concrete invulling aan wordt gegeven hoe en wanneer die dan precies moet worden uitgevoerd, heeft daar alleen maar een stuwende werking op.
Protectionisme is NIET de tegenstelling van massamigratie zoals voorgesteld door de VVD.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
Globalisering en vrij verkeer van personen zijn enerzijds een gegeven. Je kan daar wel allerlei nationalistische gevoelens bij hebben, maar protectionistisch Nederland afsluiten van de rest van de wereld is daar geen oplossing voor en leidt alleen maar tot (veel) grotere nadelige effecten.
Zonder twijfel, althans, voor de homo economicus en in het bijzonder zijn moeder; het bedrijfsleven. Zo 'vergeet' hij bijvoorbeeld de implicatie van ondere andere de stijging huur/koop-prijs.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
Anderzijds wegen de voordelen daarvan simpelweg op tegen de (gepercipieerde) nadelen.
Je weerlegt voor de 3e keer een voor mij non-punt (verdringing), terwijl je mij daar alleen maar mee aantoont dat ze hier dus niet hoeven te zijn: dus waarom zijn ze er?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
De werkgelegenheid voor "die Polen" is dus voornamelijk additioneel. De Nederlandse beroepsbevolking voert andere banen uit en als de Polen die productiebaantjes niet hadden ingevuld, dan was die werkgelegenheid (en mogelijk ook de banen die daaromheen gecreëerd worden) er gewoonweg niet geweest in Nederland.
Waarom zou ik daar ook maar enigszins terughoudend in zijn?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
Dat kan je natuurlijk ook willen, maar wees daar dan eerlijk in en neem ook je verliezen die dat met zich meebrengt.
Absoluut. Gelukkig bestaat er überhaupt geen 'probleem' behalve dan die geprojecteerd wordt op basis van een misplaatst doel: onophoudelijke groei .quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
. Roepen dat een paar werkloze oudere Nederlanders omscholen het probleem wel oplost is in ieder geval wel erg simplistisch.
Beroep jij je nu op instanties, die de cijfers mogen manipuleren en achteraf wil jij je erop beroepen?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Het CBS becijfert het tekort dat door arbeidsmigratie aangezuiverd moet worden op 50.000. Per jaar. De hele energietransitie, voor zover daar nu althans concrete invulling aan wordt gegeven hoe en wanneer die dan precies moet worden uitgevoerd, heeft daar alleen maar een stuwende werking op.
Globalisering en vrij verkeer van personen zijn enerzijds een gegeven. Je kan daar wel allerlei nationalistische gevoelens bij hebben, maar protectionistisch Nederland afsluiten van de rest van de wereld is daar geen oplossing voor en leidt alleen maar tot (veel) grotere nadelige effecten. Zie de Brexit (nog even los van de achterlijke uitvoering daarvan aan de zijde van het VK) en de effecten van het enerzijds kapot-tariferen en anderzijds subsidiëren van markten door Trump.
Anderzijds wegen de voordelen daarvan simpelweg op tegen de (gepercipieerde) nadelen. Die nadelen zijn vaak een kwestie van perceptie en niet gebaseerd op feiten. Zo is er nauwelijks sprake van verdringing van "Nederlandse" arbeidsplaatsen, hoewel dat wel per sector kan verschilen. Zie bijvoorbeeld het onderzoeksrapport van de SER daarover uit 2014. Langdurige arbeidsmigranten verdringen Nederlandse werknemers überhaupt niet, blijkt onder andere uit dit rapport van de SEO (voor Sociale Zaken) en leveren de collectieve sector netto geld op: bijna het dubbele van wat ze collectief claimen, bijvoorbeeld in de vorm van uitkeringen.
De werkgelegenheid voor "die Polen" is dus voornamelijk additioneel. De Nederlandse beroepsbevolking voert andere banen uit en als de Polen die productiebaantjes niet hadden ingevuld, dan was die werkgelegenheid (en mogelijk ook de banen die daaromheen gecreëerd worden) er gewoonweg niet geweest in Nederland. Dat kan je natuurlijk ook willen, maar wees daar dan eerlijk in en neem ook je verliezen die dat met zich meebrengt. Roepen dat een paar werkloze oudere Nederlanders omscholen het probleem wel oplost is in ieder geval wel erg simplistisch.
Er zin genoeg mensen die willen werken. Dat is gewoon een fantasie verhaaltje van de overheid. Ze willen gewoon een eerlijk inkomen. Terecht.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dus het betreft inderdaad sectoren waar weinig verdringing plaatsvindt, ergo werk dat Nederlanders niet meer kunnen of willen doen.
Ja, dan ben ik eigenlijk inderdaad van mening dat die sectoren niet langer plaatshoren in Nederland. Kun je wel stellen dat het leuke winsten oplevert en daarom maar moet blijven, maar bekijk het eens zo: als ik nu roep dat ik ergens in Twente weer een fabriek aan de gang wil zetten waar kleding in elkaar wordt genaaid, maar dat de overheid maar moet zorgen voor een paar duizend oosterse migranten die bereid zijn om voor een paar cent per dag zich in het zweet te werken, (omdat ik anders niet concurrerend kan draaien) dan wordt dat terecht niet gepikt. Waarom moet er dan wel met alle negatieve gevolgen van dien (nog meer druk op de woningmarkt, infrastructuur, en milieu) zo'n sector als de kassen worden behouden, die met de in Nederland gangbare arbeidsvoorwaarden kennelijk niet meer levensvatbaar is?
Beroep wat maakt het uit als deze maar op de partij stemmen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:09 schreef paddy het volgende:
Maar voor ik er verder überhaupt over kan oordelen, zou ik graag willen weten over welke beroepen de VVD het heeft qua tekort.
Wie houden die kapiteins dan voor het lapje, aan wie komen deze hun goederen kwijt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Er zin genoeg mensen die willen werken. Dat is gewoon een fantasie verhaaltje van de overheid. Ze willen gewoon een eerlijk inkomen. Terecht.
Ik oordeel misschien te snel, maar VVD lijkt mij echt een partij die mensen die lager geschoold zijn geen inkomen gunt.
We hebben niets aan alleen maar kapiteins op een schip.
Dan zeg ik nee.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Beroep wat maakt het uit als deze maar op de partij stemmen.
Klopt. Zal dus geen VVD stemmenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij nog ik hebben iets te zeggen, althans van jou neem ik het aan.
druppel op een warme plaat, pas bij alles of veel helpt het iets.quote:
De VVD lijkt "de gewone man" dan ook vooral als middel in plaats van doel te zien. Je leven zo rendabel mogelijk leiden, en alles wat ook maar enigzins een risico of kostenpost inhoudt (studie, ziekte, gedrag dat buiten de afgekaderde lijntjes valt, etc) zoveel mogelijk uit eigen zak betalen, bestraffen of uitbesteden aan de heilige markt zodat erop verdiend kan worden. Dat is waar men naartoe werkt.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:16 schreef paddy het volgende:
[..]
Er zin genoeg mensen die willen werken. Dat is gewoon een fantasie verhaaltje van de overheid. Ze willen gewoon een eerlijk inkomen. Terecht.
Ik oordeel misschien te snel, maar VVD lijkt mij echt een partij die mensen die lager geschoold zijn geen inkomen gunt.
We hebben niets aan alleen maar kapiteins op een schip.
Vele druppels.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
druppel op een warme plaat, pas bij alles of veel helpt het iets.
Tevens zie ik andere niet goed maken wat deze al jaren afgebroken hebben.
Arbeidsdruk en wonen waar is de CO2 uitstoot dan, eerlijk als ik nu nog eens mocht? Ik bedacht mij wel drie keer. Waarvoor zou ik dan nog werken om net niet kapot te gaan?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:35 schreef paddy het volgende:
[..]
Vele druppels.
En ik hoef niets te veranderen. Het is voor alle mensen die hier wonen belangrijk. Ik denk niet in achtergronden. Geen nut ook.
Wil liever de klanten van het arbeidsbureau zien slinken. Dat los je niet op door arbeidsmigranten binnen te halen, maar door mensen te helpen wel brood te zien in beroepen waar ze nu nog geen brood in zien. Arbeidsdruk is no1. Wonen is no2
Omdat er vraag naar die arbeid is en die niet wordt ingevuld vanuit "de Nederlanders". Dat wordt de komende jaren alleen maar erger met een vergrijzende bevolking en dus een dunnere beroepsbevolking.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:56 schreef EipNiC het volgende:
Je weerlegt voor de 3e keer een voor mij non-punt (verdringing), terwijl je mij daar alleen maar mee aantoont dat ze hier dus niet hoeven te zijn: dus waarom zijn ze er?
Ik geloof inderdaad niet in een groot boos complot waarin de SER, het CBS en de UvA betrokken zijn bij het manipuleren van (overigens toetsbare) onderzoeken ter ondersteuning van de Grote Boze Liberalen die de arme burger willen uitknijpen ten gunste van het grootkapitaal.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:07 schreef john2406 het volgende:
Beroep jij je nu op instanties, die de cijfers mogen manipuleren en achteraf wil jij je erop beroepen?
NWS / We moeten misdrijven verkeerd registreren, zeggen agentenquote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad niet in een groot boos complot waarin de SER, het CBS en de UvA betrokken zijn bij het manipuleren van (overigens toetsbare) onderzoeken ter ondersteuning van de Grote Boze Liberalen die de arme burger willen uitknijpen ten gunste van het grootkapitaal.
Helemaal dit. Laat de economie zich maar vormen naar de maatschappij in plaats van andersom.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit verzin je niet.
Kom maar met de argumenten dan.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 12:14 schreef nostra het volgende:
Vrij evident dat dat nodig is. In plaats van je daar krampachtig tegen te verzetten en á la de SP hard "NEE" te roepen, kan je beter aandacht besteden aan het scheppen van de kaders die daarvoor nodig zijn.
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De VVD lijkt "de gewone man" dan ook vooral als middel in plaats van doel te zien. Je leven zo rendabel mogelijk leiden, en alles wat ook maar enigzins een risico of kostenpost inhoudt (studie, ziekte, gedrag dat buiten de afgekaderde lijntjes valt, etc) zoveel mogelijk uit eigen zak betalen, bestraffen of uitbesteden aan de heilige markt zodat erop verdiend kan worden. Dat is waar men naartoe werkt.
Leuke smilie echter wat blijft er nog over dan, wie gedoogde nooit met deze partij, het zijn er maar weinige, en wat de VVD gedaan heeft kan niemand even snel terug draaien.quote:
Maar je hebt nu wel een hele sterke economie.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 16:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leuke smilie echter wat blijft er nog over dan, wie gedoogde nooit met deze partij, het zijn er maar weinige, en wat de VVD gedaan heeft kan niemand even snel terug draaien.
Aan je onderschrift te zien ben jij links, de PvdA zal de schouders wel bruin hebben, die zaten er ook eens in, en hadden de kans bij aantreden dit fiasco de nek om te draaien. Waarom deden ze het niet, hadden ze er meer van als ze het niet deden?quote:
Alsof dat aan het VVD liggen doet, als de ECB niks bijdrukken doet kan je die economie onder je voetzolen lappen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:00 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Maar je hebt nu wel een hele sterke economie.
Dus jij vindt dat de VVD geen sterke groeiende economie heeft geweekt na de recessie van 2008?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Alsof dat aan het VVD liggen doet, als de ECB niks bijdrukken doet kan je die economie onder je voetzolen lappen.
Dunnoquote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aan je onderschrift te zien ben jij links, de PvdA zal de schouders wel bruin hebben, die zaten er ook eens in, en hadden de kans bij aantreden dit fiasco de nek om te draaien. Waarom deden ze het niet, hadden ze er meer van als ze het niet deden?
Denk eens na wat hadden ze kunnen uitrichten als die instantie geen geld bijgedrukt had?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:05 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat de VVD geen sterke groeiende economie heeft geweekt na de recessie van 2008?
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:08 schreef john2406 het volgende:
De rente heeft men laag gehouden, waardoor veel inleveren moest, is maar vooruit schuiven, met andere woorden het is maar geleend. Vroeg of laat komt het echo.
De eigen economie daar de nek omgedraaid. Wat is de EU toch een geweldig projectquote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat nog vergeten wordt is dat het massaal importeren van arbeidsmigranten niet alleen desastreus is voor een land als Nederland, maar evengoed voor de landen waar al die arbeidsmigranten vandaan komen.
Uiteraard, Peter Kerris is immers van de PvdA. Heel knap dat je dat niet door had.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 09:57 schreef bamibij het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht zie jij kans de PvdA te belasteren. Heel knap.
Hou op. Mijn eerste bezwaar is het woordje ‘moeten’, we moeten helemaal niet mensen binnenhalen voor arbeid. Je kan het ook niet doen. Ook vrij verkeer is geen gegeven. Wat een dogma’s daar bij de VVD.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Globalisering en vrij verkeer van personen zijn enerzijds een gegeven. Je kan daar wel allerlei nationalistische gevoelens bij hebben, maar protectionistisch Nederland afsluiten van de rest van de wereld is daar geen oplossing voor en leidt alleen maar tot (veel) grotere nadelige effecten. Zie de Brexit (nog even los van de achterlijke uitvoering daarvan aan de zijde van het VK) en de effecten van het enerzijds kapot-tariferen en anderzijds subsidiëren van markten door Trump.
Anderzijds wegen de voordelen daarvan simpelweg op tegen de (gepercipieerde) nadelen. Die nadelen zijn vaak een kwestie van perceptie en niet gebaseerd op feiten. Zo is er nauwelijks sprake van verdringing van "Nederlandse" arbeidsplaatsen, hoewel dat wel per sector kan verschilen. Zie bijvoorbeeld het onderzoeksrapport van de SER daarover uit 2014. Langdurige arbeidsmigranten verdringen Nederlandse werknemers überhaupt niet, blijkt onder andere uit dit rapport van de SEO (voor Sociale Zaken) en leveren de collectieve sector netto geld op: bijna het dubbele van wat ze collectief claimen, bijvoorbeeld in de vorm van uitkeringen.
De werkgelegenheid voor "die Polen" is dus voornamelijk additioneel. De Nederlandse beroepsbevolking voert andere banen uit en als de Polen die productiebaantjes niet hadden ingevuld, dan was die werkgelegenheid (en mogelijk ook de banen die daaromheen gecreëerd worden) er gewoonweg niet geweest in Nederland. Dat kan je natuurlijk ook willen, maar wees daar dan eerlijk in en neem ook je verliezen die dat met zich meebrengt. Roepen dat een paar werkloze oudere Nederlanders omscholen het probleem wel oplost is in ieder geval wel erg simplistisch.
Je moet als je die productie wil verrichten. De andere keuze is dus om die productie niet te verrichten. Dat is ook een keuze natuurlijk. Wel één waarbij onze levensstandaard dan een stukje lager komt te liggen, dat wordt er vaak niet bij verteld.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:02 schreef Eendenkooi het volgende:
Hou op. Mijn eerste bezwaar is het woordje ‘moeten’, we moeten helemaal niet mensen binnenhalen voor arbeid. Je kan het ook niet doen. Ook vrij verkeer is geen gegeven.
Ja, de emiraten zijn wel een lichtend voorbeeld hoe met arbeidsmigranten om te gaan.quote:2e punt: als je migranten binnnenhaalt voor arbeid kies dan voor het Arabische / golfstaten model.
Mensen die hier al wonen aan de bak helpen lijkt me een stuk beter voor de levensstandaard van die mensen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Je moet als je die productie wil verrichten. De andere keuze is dus om die productie niet te verrichten. Dat is ook een keuze natuurlijk. Wel één waarbij onze levensstandaard dan een stukje lager komt te liggen, dat wordt er vaak niet bij verteld.
[..]
Ja, de emiraten zijn wel een lichtend voorbeeld hoe met arbeidsmigranten om te gaan.
“Dan maar geen werkgelegenheid”quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat er vraag naar die arbeid is en die niet wordt ingevuld vanuit "de Nederlanders". Dat wordt de komende jaren alleen maar erger met een vergrijzende bevolking en dus een dunnere beroepsbevolking.
Om dat probleem op te lossen kan je ruwweg drie oplossingsrichtingen kiezen: één is het hele probleem wegnemen (dan maar geen werkgelegenheid), twee is je als overheid nog meer in de markt gaan mengen door bijvoorbeeld hogere minimumlonen te eisen (wensdenken dat dat tot het gewenste resultaat gaat leiden) of drie: die arbeidstekorten opvangen door arbeidsmigranten en je als overheid te beperken tot het aanbrengen van kaders die die migratie in goede banen laten leiden (huisvesting, scholing enzovoorts).
Wacht even ... als we niet groeien gaat onze levenstandaard achteruit? Als we niet groeien blijft onzequote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Je moet als je die productie wil verrichten. De andere keuze is dus om die productie niet te verrichten. Dat is ook een keuze natuurlijk. Wel één waarbij onze levensstandaard dan een stukje lager komt te liggen, dat wordt er vaak niet bij verteld.
[..]
Dat zei ik niet, zij zijn een voorbeeld van hoe je met arbeidsmigratie moet omgaan. Overigens hebben veel westerse medewerkers in de olie-industrie een prima leven daar op het Arabische schiereiland.quote:Ja, de emiraten zijn wel een lichtend voorbeeld hoe met arbeidsmigranten om te gaan.
Die wel ja. De mensen in oa de bouw ietsje minder.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:19 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Wacht even ... als we niet groeien gaat onze levenstandaard achteruit? Als we niet groeien blijft onze
lebensstandaar gelijk zal je bedoelen !!!!
[..]
Dat zei ik niet, zij zijn een voorbeeld van hoe je met arbeidsmigratie moet omgaan. Overigens hebben veel westerse medewerkers in de olie-industrie een prima leven daar op het Arabische schiereiland.
Er zit nu nog 300.000 man in de WW, heel veel verder richting de 0 kom je daar niet. Bijstand rond de 450.000, idem. Dat zijn geen vaten waar je uit kan tappen, hooguit wat nippen. Ondertussen werken er al ruim 400.000 mensen uit het Oostblok hier en blijft er een groei in de vraag doorontwikkelen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:15 schreef Trashcanman het volgende:
Mensen die hier al wonen aan de bak helpen lijkt me een stuk beter voor de levensstandaard van die mensen.
Die ook, inderdaad. En de rest van de mensen die in de keten werkt en de samenleving die de vruchten van de belastingopbrengsten van die activiteit plukt.quote:Welke mensen hebben precies baat bij het ophogen van productie? Een paar lui die er dik aan verdienen zeker.
Het is toch dogmatisch en bekrompen door te stellen dat onze economie alleen kan groeien door bevolkingsgroei.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Er zit nu nog 300.000 man in de WW, heel veel verder richting de 0 kom je daar niet. Bijstand rond de 450.000, idem. Dat zijn geen vaten waar je uit kan tappen, hooguit wat nippen. Ondertussen werken er al ruim 400.000 mensen uit het Oostblok hier en blijft er een groei in de vraag doorontwikkelen.
[..]
Die ook, inderdaad. En de rest van de mensen die in de keten werkt en de samenleving die de vruchten van de belastingopbrengsten van die activiteit plukt.
De PvdA was toch mede coalitie, dus wat heet aan de macht.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 17:17 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar stel dat de Pvda aan de macht zou zijn? Zouden we het dan beter hebben?
Ben je het met me eens ja/nee?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:22 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Die wel ja. De mensen in oa de bouw ietsje minder.
Wat VAE betreft nee. Dat kutland behandeld arbeidsmigranten die niet vermogend zijn als stront.quote:
Nee, die blijft niet bestaan, die verdwijnt simpelweg grotendeels voor de banen waar de Oostblokkers voor ingehuurd worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:15 schreef Eendenkooi het volgende:
“Dan maar geen werkgelegenheid”
Dit is een leugen en riekt naar manipulatie. Het gaat om de groei, niet de bestaande werkgelegenheid, die blijft immers gewoon bestaan.
Neo-liberale blanke babyboomers die alleen maar aan ongebreidelde kapitalistische groei denken en daarvoor de demografie en cultuur voor op de kop willen zetten. Landen zijn voor deze groep mensen niet meer dan wat grond en rondwandelende vlees waarmee ze hun zakken kunnen vullen. Figuren als Mao en Stalin hadden raad mee geweten.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:46 schreef Twiitch het volgende:
Ach, weer zo'n ouwe enge babyboomer die alleen maar denkt aan onbeperkte economische groei, ongeacht de maatschappelijke impact. We leven niet meer in de jaren 70 opa, met je dikke kop.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 maart 2019 20:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit verzin je niet.
quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Neo-liberale blanke babyboomers die alleen maar aan ongebreidelde kapitalistische groei denken en daarvoor de demografie en cultuur voor op de kop willen zetten. Landen zijn voor deze groep mensen niet meer dan wat grond en rondwandelende vlees waarmee ze hun zakken kunnen vullen. Figuren als Mao en Stalin hadden raad mee geweten.
https://en.wikipedia.org/(...)rds_under_Mao_Zedong
En die landarbeider was nadien nog slechter af met bovengenoemde kameraden. Met neoliberaal beleid is veel mis, maar het systeem dat jij schijnt te aanbidden doet daar nog een schepje bovenop. Dat is nog slechter.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 19:15 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Neo-liberale blanke babyboomers die alleen maar aan ongebreidelde kapitalistische groei denken en daarvoor de demografie en cultuur voor op de kop willen zetten. Landen zijn voor deze groep mensen niet meer dan wat grond en rondwandelende vlees waarmee ze hun zakken kunnen vullen. Figuren als Mao en Stalin hadden raad mee geweten.
https://en.wikipedia.org/(...)rds_under_Mao_Zedong
Wel Oost-blokkers, geen Nederland meer. Dat is de keuze.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die blijft niet bestaan, die verdwijnt simpelweg grotendeels voor de banen waar de Oostblokkers voor ingehuurd worden.
Een simpel voorbeeld: ik heb best wat jaartjes rondgelopen bij één van de grootste Nederlandse baconexporteurs. Elk jaar zag je daar op de vloer minder Nederlanders. Werk waarbij je om 4 uur 's ochtends begint, varkens uit elkaar hakken, veel simpeler krijg je het niet. Net wat boven minimumloon, misschien nog wat toeslag er bovenop.
Goed, dan stop je als Nederland met migranten toelaten. De EU uit (enige oplossing), grenzen dicht, gaan met die banaan. Gaat die fabriek dan morgen dicht? Natuurlijk niet, dat draait nog wel even, maar dan met steeds minder resultaat. Dan wordt de eigenaar een jaar of 55 en kijkt naar zijn zoons en dochters en die gaan wel wat anders doen dan de aandelen van pa overnemen.
Geen Oostblokkers meer, maar ook geen fabriek meer. Da's de keuze. Denken dat je een soort status quo kunt cultiveren in een dynamische wereld, zoals die nu is, door je volledig in je eigen wereldje te storten is onzinnig.
Baudet is een eerste klas manipulator en leugenaar.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:44 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Baudet had volledig gelijk toen hij zei dat de VVD de nieuwe PvdA is. Ik heb heel vaak op jullie gestemd maar nu minacht ik jullie. Jullie doen Nederland in de uitverkoop. Bij de PvdA wist je dat nog tenminste, jullie hebben ons jaar in jaar uit bedrogen door zogenaamd voor een streng migratie beleid te zijn maar uiteindelijk gaan jullie wel de grenzen open zetten zogenaamd omdat de economie moet groeien. Bekijk het!
Daarom zeg ik dus ook dat de VVD ons bedrogen heeft.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Baudet is een eerste klas manipulator en leugenaar.
De mythe van dat de PvdA dit allemaal gedaan heeft is er een van. Een partij die 30 van de laatste 42 jaar niet geregeerd heeft.
Het toelaten van oostblokkers is in een centrum rechts kabinet gebeurd.
Waarom sleur je de PvdA erbij dan? Omdat ze in Rutte2 zaten?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:00 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dus ook dat de VVD ons bedrogen heeft.
Het zijn rattenvangers van Hamelen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 22:58 schreef Eendenkooi het volgende:
Rechts (= PVV, FvD) wil dat de economie groeit zonder dat je daarbij je cultuur, land en identiteit opgeeft.
Ben je bekend met de situatie in Japan?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 18:29 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Het is toch dogmatisch en bekrompen door te stellen dat onze economie alleen kan groeien door bevolkingsgroei.
We moeten af van het geschifte idee dat migratie alle problemen in de wereld gaat oplossen.
Ja, een zeer welvarend land met een hoge levensverwachting.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ben je bekend met de situatie in Japan?
Maar ook een land met een krimpende bevolking en dat gaat op termijn vervelende gevolgen geven.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:27 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ja, een zeer welvarend land met een hoge levensverwachting.
Probeer oplossingen te vinden die niet leunen op permanente vestiging van buitenlandse arbeiders.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Maar ook een land met een krimpende bevolking en dat gaat op termijn vervelende gevolgen geven.
Goede reden om robotisering en A.I. en andere hulpmiddelen verder te ontwikkelen. Niet om een pleur migranten binnen te halen.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Maar ook een land met een krimpende bevolking en dat gaat op termijn vervelende gevolgen geven.
De bevolkingsdichtheid in Japan mag best wel wat lager, zelfs als dat wat groei kost. Oneindig groeien is sowieso een onhaalbare VVD-illusiequote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat andere landen ook niet stil staan en wij worden een Zuid-Europees land als we niet doorgroeien.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:37 schreef vosss het volgende:
Als die Ferrari/Monaco doelgroep de enige waren die op de VVD stemden, dan haalden ze nog geen een zetel. Nog niet eens een tiende zetel.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 21:50 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Omdat die extra Ferrari voor de deur en vakantiehuis in Monaco voor onze VVDers zich niet vanzelf betaalt.
Wie z'n vraag naar 'die arbeid' is dat eigenlijk? Een dunnere bevolking impliceert minder behoeften; dát is het mooie.quote:Op zaterdag 16 maart 2019 14:38 schreef nostra het volgende:
Omdat er vraag naar die arbeid is en die niet wordt ingevuld vanuit "de Nederlanders". Dat wordt de komende jaren alleen maar erger met een vergrijzende bevolking en dus een dunnere beroepsbevolking.
Om dat probleem op te lossen kan je ruwweg drie oplossingsrichtingen kiezen: één is het hele probleem wegnemen (dan maar geen werkgelegenheid), twee is je als overheid nog meer in de markt gaan mengen door bijvoorbeeld hogere minimumlonen te eisen (wensdenken dat dat tot het gewenste resultaat gaat leiden) of drie: die arbeidstekorten opvangen door arbeidsmigranten en je als overheid te beperken tot het aanbrengen van kaders die die migratie in goede banen laten leiden (huisvesting, scholing enzovoorts).
Echt onzin. We moeten inzetten op hoogwaardige industrie en werkgelegenheid en niet allerlei laagwaardige, vervuilende en overlastgevend bedrijvigheid hier naar toe halen omdat het een paar euro oplevert voor een enkele ondernemer.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat andere landen ook niet stil staan en wij worden een Zuid-Europees land als we niet doorgroeien.
En daarom, stem SPquote:Op zondag 17 maart 2019 12:05 schreef Elfletterig het volgende:
De VVD kiest liever voor goedkope buitenlandse arbeid, net als hun Europese tweelingbroer D66. Partijen die sociaal-economisch rechts zijn, hebben vooral de belangen van het bedrijfsleven en de grootverdieners voor ogen. Mensen aan de onderkant van de samenleving zijn de klos.
Genoemde partijen zorgen voor een race to the bottom. De bestaanszekerheid van mensen aan de onderkant van de samenleving en arbeidsmarkt wordt aangetast. En als toetje krijgen ze er ook een miljoen migranten bij, van wie velen slecht integreren en nooit meer weggaan.
Wij worden een derde wereldland als we doorgaan met die ongebreidelde import van dat kansloos en doorgaans volstrekt achterlijk volk met het gemiddelde IQ van een zak bedorven aardappelen.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat andere landen ook niet stil staan en wij worden een Zuid-Europees land als we niet doorgroeien.
De SP is inderdaad één van de partijen die ik nog overweeg. De andere is Forum.quote:
Maar tenminste altijd wel stemmen. Het ergste is wanneer mensen zo apathisch worden door alle leugens en bedrog dat ze niet meer stemmen.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De SP is inderdaad één van de partijen die ik nog overweeg. De andere is Forum.
Op de rest stem ik sowieso niet.
Forum zie ik nog wel gevangen worden om coalitie partner te worden bij de SP betwijfel ik het tenzeerste.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... Je weet dat we stemmen voor de Provinciale Staten he?quote:Op zondag 17 maart 2019 15:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Forum zie ik nog wel gevangen worden om coalitie partner te worden bij de SP betwijfel ik het tenzeerste.
Ik ben bang dat FvD ook gewoon hetzelfde neo-liberale rechtse geluid is.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Yep WE ik stem niet, althans wel ik maak mijn stem ongeldig, twijfel steeds meer als ik niet ga dat iemand anders deze krijgt dan. ( stift ligt klaar rood, ik teken een grote ... op het biljet)quote:Op zondag 17 maart 2019 15:42 schreef probeer het volgende:
[..]
... Je weet dat we stemmen voor de Provinciale Staten he?
Ja, ik moedig je 100% aan om dat te doen. Hoe meer mensen hun stem weggooien, hoe meer die van mij telt.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep WE ik stem niet, althans wel ik maak mijn stem ongeldig, twijfel steeds meer als ik niet ga dat iemand anders deze krijgt dan. ( stift ligt klaar rood, ik teken een grote ... op het biljet)
Mijn vertrouwen is over in de politiek dankzij de VVD. en de rest.
Als jij dat denkt? Ik denk er anders over als nu eens de helft niet meer stemt en hun stem ongeldig maakt zou men dan wakker worden in de politiek?quote:Op zondag 17 maart 2019 15:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, ik moedig je 100% aan om dat te doen. Hoe meer mensen hun stem weggooien, hoe meer die van mij telt.
SP en FvD stemmen vaak heel verschillend in de 2e kamer, zoals bij de Deliveroo ZZP'ers, sociale huurwoningen, gaswinning Groningen.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, alleen de dame of heer die jouw stembiljet voorbij ziet komen en het op het stapeltje "ongeldig" legt zal er misschien wat van denken.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als jij dat denkt? Ik denk er anders over als nu eens de helft niet meer stemt en hun stem ongeldig maakt zou men dan wakker worden in de politiek?
Of pak hem beet 90%?
Dat lijkt me verstandig, want je lijkt niet eens te weten waar deze verkiezingen over gaan.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep WE ik stem niet, althans wel ik maak mijn stem ongeldig, twijfel steeds meer als ik niet ga dat iemand anders deze krijgt dan. ( stift ligt klaar rood, ik teken een grote ... op het biljet)
Mijn vertrouwen is over in de politiek dankzij de VVD. en de rest.
Denken doet men toch wat men wil, dat kan ik deze niet verbieden.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, alleen de dame of heer die jouw stembiljet voorbij ziet komen en het op het stapeltje "ongeldig" legt zal er misschien wat van denken.
Neemt niet weg dat het jouw stem is en je er mee moet doen wat je wil.
Waterschappen etc. Hoe men het interpreteren doet weet ik inderdaad niet, en hoe men cijfers verdwijnen laat al helemaal niet.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandig, want je lijkt niet eens te weten waar deze verkiezingen over gaan.
Je stem weggooien heeft letterlijk 0,0 invloed. In jouw geval zeg ik dus "doen".quote:Op zondag 17 maart 2019 15:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Denken doet men toch wat men wil, dat kan ik deze niet verbieden.
En het is en blijft anoniem he wat zal mij dat jeuken wat anderen denken, ik heb er geen Euro minder door. Of meer door.
Bij 1 persoon JA, maar als ik alleen heeft het sowieso geen doel, vandaar dat ik het hier schrijf. Ik hoop dat anderen meelezen en hun denktank aanzetten, hoe kan men de politiek weer daar krijgen waar (het volk) het hebben wil?quote:Op zondag 17 maart 2019 15:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je stem weggooien heeft letterlijk 0,0 invloed.
Het heeft 0,0 invloed. Er gaan niet ineens 2 miljoen mensen naar de stembus om vervolgens een piemel op hun stembiljet te tekenen.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij 1 persoon JA, maar als ik alleen heeft het sowieso geen doel, vandaar dat ik het hier schrijf. Ik hoop dat anderen meelezen en hun denktank aanzetten, hoe kan met de politiek weer daar krijgen waar (het volk) het hebben wil?
Waarom de VVD alleen er waren zat die gedogen deden in het verleden, die deze in het zadel lieten, hielpen. Dus leg mij dat maar eens uit, kwarteten in de tweede kamer? De idialen in de uitverkoop.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het heeft 0,0 invloed. Er gaan niet ineens 2 miljoen mensen naar de stembus om vervolgens een piemel op hun stembiljet te tekenen.
En als ze het wel doen, krijgt de VVD vermoedelijk die stem omdat ze denken "oh, dit moet naar de grootste lul in Den Haag".
Ik weet niet precies wat je schrijft want het is onbegrijpelijk maar er zijn meer partijen dan de VVD waar je op kan stemmen.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom de VVD alleen er waren zat die gedogen deden in het verleden, die deze in het zadel lieten, hielpen. Dus leg mij dat maar eens uit, kwarteten in de tweede kamer? De idialen in de uitverkoop.
Er waren maar heel weinig die niet gedogen deden in het verleden. Dus dan rest niet veel meer.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je schrijft want het is onbegrijpelijk maar er zijn meer partijen dan de VVD waar je op kan stemmen.
En als je niet gaat stemmen of je biljet als toiletpapier gebruikt heb ik daar geen moeite mee.
Wis je geschiedenis eens en je koekies, ik heb er geen last van gelukkig.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:08 schreef TLC het volgende:
Waarom krijg ik ineens die kutreclames van de VVD op Fok ?![]()
ik heb helemaal niks met die partij
We hebben in Nederland het "poldermodel". Soms steun je als partij een andere partij op punten waar je misschien niet 100% achter staat in ruil voor steun voor een punt waar die andere partij misschien niet 100% achter staat. Compromissen sluiten is een onderdeel van het "poldermodel".quote:Op zondag 17 maart 2019 16:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er waren maar heel weinig die niet gedogen deden in het verleden. Dus dan rest niet veel meer.
Gedogen wat dus niet meer in de oppositie om uitleg konden vragen, en dus de oppositie eigenlijk overbodig mee werd gemaakt.
Juist en het gedogen kwam door steun of kreeg men er iets voor terug?quote:Op zondag 17 maart 2019 16:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We hebben in Nederland het "poldermodel". Soms steun je als partij een andere partij op punten waar je misschien niet 100% achter staat in ruil voor steun voor een punt waar die andere partij misschien niet 100% achter staat.
Zo kan het dat een motie van de SP, PVV of GL het soms toch haalt vanwege goed polderen (of omdat het gewoon een goede motie is).
Politieke partijen hebben alleen een "afbakening" in hun partijprogramma. Na de verkiezingen zullen ze moeten samenwerken en inleveren op punten, om op andere vlakken hun doel te halen.
Tenzij partijen >75 zetels in de 2e kamer halen gaat dat niet veranderen en dat is misschien maar goed ook.
Marijnissen of Klaver zouden ook een penis kunnen tekenen als protest maar politiek bereiken ze daar niet zoveel mee.
Als je m'n reactie hebt begrepen stel je die vraag niet.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist en het gedogen kwam door steun of kreeg men er iets voor terug?
Ik heb sterk getwijfeld of ik wel moet gaan. Er is geen partij waarop ik wil stemmen. Dus het is noodgewongen stemmen op de minst slechte partij. Om het on-topic te maken en tevens waarom ik de SP serieus overweeg, zijn uitgerekend de opmerkingen die Marijnissen heeft gemaakt over de race to the bottom.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar tenminste altijd wel stemmen. Het ergste is wanneer mensen zo apathisch worden door alle leugens en bedrog dat ze niet meer stemmen.
Ik stel hem wel, gekochte steun dus, althans dat maak ik ervan, vertrouwen is over, als bij jou het kwartje nog niet gevallen is maakt niet uit hoor.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je m'n reactie hebt begrepen stel je die vraag niet.
De Provinciale Staten kunnen me gestolen worden. Per saldo stemmen we gewoon voor de Eerste Kamer en de machtsverhoudingen in Den Haag.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:42 schreef probeer het volgende:
[..]
... Je weet dat we stemmen voor de Provinciale Staten he?
Als je liever hebt dat partijen die in de oppositie zitten 4 jaar lang overal "tegen" stemmen en 0,0 van hun eigen programma bereiken, dan begrijp ik dat "kwartje" van jou.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:14 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik stel hem wel, gekochte steun dus, althans dat maak ik ervan, vertrouwen is over, als bij jou het kwartje nog niet gevallen is maakt niet uit hoor.
Ieder mens zit anders in elkaar.
Waarom tegen stemmen als iets goed ik kan men mij best overhalen, zonder mij iets te hoeven aanbieden, tenzij het is niet goed he?quote:Op zondag 17 maart 2019 16:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je liever hebt dat partijen die in de oppositie zitten 4 jaar lang overal "tegen" stemmen en 0,0 van hun eigen programma bereiken, dan begrijp ik dat "kwartje" van jou.
Beledig je altijd mensen als je je zin niet krijgt in een discussie?quote:Op zondag 17 maart 2019 16:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom tegen stemmen als iets goed ik kan men mij best overhalen, zonder mij iets te hoeven aanbieden, tenzij het is niet goed he?
Kan jij wel denken of is rekenen meer jouw hobby?
Waarom beledigen ieder mens is ergens goed voor, echter als iemand zich op een gebied begeeft wat hem niet liggen doet?quote:Op zondag 17 maart 2019 16:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Beledig je altijd mensen als je je zin niet krijgt in een discussie?
quote:Op zondag 17 maart 2019 16:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom beledigen ieder mens is ergens goed voor, echter als iemand zich op een gebied begeeft wat hem niet liggen doet?
Ga eens in op mij overhalen als iets goed is, waarom moet dat altijd iets kosten, als het werkelijk zo goed is hoeft dat niks op te brengen hoor, uiteindelijk brengt het voor iedereen iets op dan!
quote:Op zondag 17 maart 2019 16:10 schreef MaGNeT het volgende:
Zo kan het dat een motie van de SP, PVV of GL het soms toch haalt vanwege goed polderen (of omdat het gewoon een goede motie is).
PVV valt al af deze zat eens in een gedoogkabinet, wat rest dan nog, die twee anderen?quote:
Wat doe je als je vrouw iets wil en jij niet (of vice versa)? Teken je dan een penis of ga je overleggen om samen tot een compromis te komen?quote:Op zondag 17 maart 2019 16:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
PVV valt al af deze zat eens in een gedoogkabinet, wat rest dan nog, die twee anderen?
Sorry verkeerd gelezen.
Op dat goed daar zou ik het graag willen hebben, juist daar, niks te koop geen ideaal overboord van geen enkele partij. Een gedegen Oppositie in de kamers, welke keuren doet of iets goed is.
Vraag mij af waar Mark het van afgekeken heeft van Brussel of van waar?
Als we het niet alle twee willen gaat het niet door, of biedt jij deze dan iets aan? Waardoor jij toch je zin krijgt.quote:Op zondag 17 maart 2019 16:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat doe je als je vrouw iets wil en jij niet? Teken je dan een penis of ga je overleggen om samen tot een compromis te komen?
Het zijn ook de twee partijen die ik overhoud. Als je tegen kansloze migratie bent kun je in principe bij 2 partijen terecht, PVV en FvD. Op de eerste stem ik niet omdat ik het een prutserige schreeuwerspartij vind. FvD heeft qua onderwijs en op enkele andere gebieden ook nog wel plannen waar ik achter sta.quote:Op zondag 17 maart 2019 15:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
SP en FvD stemmen vaak heel verschillend in de 2e kamer, zoals bij de Deliveroo ZZP'ers, sociale huurwoningen, gaswinning Groningen.
En dat mag natuurlijk maar ik zie niet in hoe je die 2 partijen over houdt, terwijl ze zo ver van elkaar af staan.
Mijn overwegingen zijn bijna dezelfde. Maar een SP-fan ben ik ook niet. Het liefst zie ik een nieuwe, sociaal-democratische partij links van het midden, met een duidelijk seculier karakter en een kritische houding ten aanzien van migratie en integratie. De SP is me op dat front toch te mild.quote:Op zondag 17 maart 2019 17:24 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het zijn ook de twee partijen die ik overhoud. Als je tegen kansloze migratie bent kun je in principe bij 2 partijen terecht, PVV en FvD. Op de eerste stem ik niet omdat ik het een prutserige schreeuwerspartij vind. FvD heeft qua onderwijs en op enkele andere gebieden ook nog wel plannen waar ik achter sta.
Maar, en hier is waar ik bij de SP uit kom. FvD is economisch rechts, ik ben economisch links. Vind dat rijkdom beter verdeelt moet, vind dat de verzorgingsstaat intact moet worden gehouden etc. Het minpunt van de SP is dan weer dat ze migratie veelal niet serieus nemen. En ik wil toch echt dat de buitengrenzen van de EU eens dicht gaan voor kansloze migranten die hier meestal alleen voor ellende zorgen.
En zo kom je in dubio tussen 2 partijen op de uitersten van het politieke spectrum. Als de SP anti-migratie was dan zou ik niet eens twijfelen over waar mijn stem naartoe ging. Stemmen doe ik echter sowieso wel, daar is bij mij geen greintje twijfel over i.t.t. @:Elfletterig
De SP heeft altijd gewaarschuwd voor arbeidsmigratie vanwege open grenzen binnen de EU, nog voor de naam EU bestond. En het heeft als standpunt om vluchtelingen vooral in de regio op te vangen maar (let op!) dat ook te helpen faciliteren.quote:Op zondag 17 maart 2019 17:24 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Het zijn ook de twee partijen die ik overhoud. Als je tegen kansloze migratie bent kun je in principe bij 2 partijen terecht, PVV en FvD. Op de eerste stem ik niet omdat ik het een prutserige schreeuwerspartij vind. FvD heeft qua onderwijs en op enkele andere gebieden ook nog wel plannen waar ik achter sta.
Maar, en hier is waar ik bij de SP uit kom. FvD is economisch rechts, ik ben economisch links. Vind dat rijkdom beter verdeelt moet, vind dat de verzorgingsstaat intact moet worden gehouden etc. Het minpunt van de SP is dan weer dat ze migratie veelal niet serieus nemen. En ik wil toch echt dat de buitengrenzen van de EU eens dicht gaan voor kansloze migranten die hier meestal alleen voor ellende zorgen.
En zo kom je in dubio tussen 2 partijen op de uitersten van het politieke spectrum. Als de SP anti-migratie was dan zou ik niet eens twijfelen over waar mijn stem naartoe ging. Stemmen doe ik echter sowieso wel, daar is bij mij geen greintje twijfel over i.t.t. @:Elfletterig
Nee, een dunnere beroepsbevolking impliceert just een hogere financiële behoefte. "De mensen" worden tegenwoordig een jaar of 78, lopen vanaf hun 70e met een rollator, krijgen kanker op hun 75e en leven daar nog 3 jaar goed mee door met een chemo die een ton per jaar kost.quote:Op zondag 17 maart 2019 14:44 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Wie z'n vraag naar 'die arbeid' is dat eigenlijk? Een dunnere bevolking impliceert minder behoeften; dát is het mooie.
Meh, geloof er geen fuck van.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, een dunnere beroepsbevolking impliceert just een hogere financiële behoefte. "De mensen" worden tegenwoordig een jaar of 78, lopen vanaf hun 70e met een rollator, krijgen kanker op hun 75e en leven daar nog 3 jaar goed mee door met een chemo die een ton per jaar kost.
Dat plaatje moet je wel financieren en dat kan je niet door af te bouwen, omdat je die Polen of moslims niet in YBY wil hebben. Prima als je dat niet wil, maar dan breek je die verzorgingsstaat nog vele malen harder af dan rechts beleid heeft gedaan.
Denk dat de traditionele gastarbeiders ons tot nu toe meer gekost hebben dan opgeleverd dus dit verhaal van jou rammelt. En wat ik al 100 x gezegd heb maar waar je nog geen 1x op gereageerd heb:quote:Op zondag 17 maart 2019 21:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, een dunnere beroepsbevolking impliceert just een hogere financiële behoefte. "De mensen" worden tegenwoordig een jaar of 78, lopen vanaf hun 70e met een rollator, krijgen kanker op hun 75e en leven daar nog 3 jaar goed mee door met een chemo die een ton per jaar kost.
Dat plaatje moet je wel financieren en dat kan je niet door af te bouwen, omdat je die Polen of moslims niet in YBY wil hebben. Prima als je dat niet wil, maar dan breek je die verzorgingsstaat nog vele malen harder af dan rechts beleid heeft gedaan.
Waarom kunnen economische modellen niet omgaan met bevolkingskrimp?quote:Op zaterdag 16 maart 2019 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat men van potjes gesnoept heeft die er niet voor bestemt waren.quote:Op zondag 17 maart 2019 22:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Waarom kunnen economische modellen niet omgaan met bevolkingskrimp?
Meer reguleren door minder overheid? Juist ja.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:52 schreef Eendenkooi het volgende:
een oplossing waar permanente vestiging voor migranten geen onderdeel van is? Ik zal een eerste hint geven: minder ambtenaren
Is dit hoe de VVD communiceert met volk, middels oneliners?quote:Op zondag 17 maart 2019 23:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Meer reguleren door minder overheid? Juist ja.
Te beginnen in de top en die wat overblijven kunnen toch best een tandje bijzetten of niet?quote:Op zondag 17 maart 2019 23:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Meer reguleren door minder overheid? Juist ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |