abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185672716
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep WE ik stem niet, althans wel ik maak mijn stem ongeldig, twijfel steeds meer als ik niet ga dat iemand anders deze krijgt dan. ( stift ligt klaar rood, ik teken een grote ... op het biljet)

Mijn vertrouwen is over in de politiek dankzij de VVD. en de rest.
Dat lijkt me verstandig, want je lijkt niet eens te weten waar deze verkiezingen over gaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185672744
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, alleen de dame of heer die jouw stembiljet voorbij ziet komen en het op het stapeltje "ongeldig" legt zal er misschien wat van denken.

Neemt niet weg dat het jouw stem is en je er mee moet doen wat je wil.
Denken doet men toch wat men wil, dat kan ik deze niet verbieden.
En het is en blijft anoniem he wat zal mij dat jeuken wat anderen denken, ik heb er geen Euro minder door. Of meer door.

Het jeukt mij zelfs niet wat een Fries van mij denken doet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 15:53:36 ]
pi_185672818
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat lijkt me verstandig, want je lijkt niet eens te weten waar deze verkiezingen over gaan.
Waterschappen etc. Hoe men het interpreteren doet weet ik inderdaad niet, en hoe men cijfers verdwijnen laat al helemaal niet.

Uiteindelijk eerste kamer, waar het om draaien gaat, en men schijt in de broek tot nog toe, in de tweede kamer.
pi_185672827
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denken doet men toch wat men wil, dat kan ik deze niet verbieden.
En het is en blijft anoniem he wat zal mij dat jeuken wat anderen denken, ik heb er geen Euro minder door. Of meer door.
Je stem weggooien heeft letterlijk 0,0 invloed. In jouw geval zeg ik dus "doen".
pi_185672869
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je stem weggooien heeft letterlijk 0,0 invloed.
Bij 1 persoon JA, maar als ik alleen heeft het sowieso geen doel, vandaar dat ik het hier schrijf. Ik hoop dat anderen meelezen en hun denktank aanzetten, hoe kan men de politiek weer daar krijgen waar (het volk) het hebben wil?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 15:58:08 ]
pi_185672914
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij 1 persoon JA, maar als ik alleen heeft het sowieso geen doel, vandaar dat ik het hier schrijf. Ik hoop dat anderen meelezen en hun denktank aanzetten, hoe kan met de politiek weer daar krijgen waar (het volk) het hebben wil?
Het heeft 0,0 invloed. Er gaan niet ineens 2 miljoen mensen naar de stembus om vervolgens een piemel op hun stembiljet te tekenen.

En als ze het wel doen, krijgt de VVD vermoedelijk die stem omdat ze denken "oh, dit moet naar de grootste lul in Den Haag".
pi_185672983
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het heeft 0,0 invloed. Er gaan niet ineens 2 miljoen mensen naar de stembus om vervolgens een piemel op hun stembiljet te tekenen.

En als ze het wel doen, krijgt de VVD vermoedelijk die stem omdat ze denken "oh, dit moet naar de grootste lul in Den Haag".
Waarom de VVD alleen er waren zat die gedogen deden in het verleden, die deze in het zadel lieten, hielpen. Dus leg mij dat maar eens uit, kwarteten in de tweede kamer? De idialen in de uitverkoop.
pi_185673026
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom de VVD alleen er waren zat die gedogen deden in het verleden, die deze in het zadel lieten, hielpen. Dus leg mij dat maar eens uit, kwarteten in de tweede kamer? De idialen in de uitverkoop.
Ik weet niet precies wat je schrijft want het is onbegrijpelijk maar er zijn meer partijen dan de VVD waar je op kan stemmen.

En als je niet gaat stemmen of je biljet als toiletpapier gebruikt heb ik daar geen moeite mee.
Maar het heeft 0,0 effect, behalve dat je je enige kans op jouw democratische invloed weggeeft.
pi_185673072
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je schrijft want het is onbegrijpelijk maar er zijn meer partijen dan de VVD waar je op kan stemmen.

En als je niet gaat stemmen of je biljet als toiletpapier gebruikt heb ik daar geen moeite mee.
Er waren maar heel weinig die niet gedogen deden in het verleden. Dus dan rest niet veel meer.
Gedogen wat dus niet meer in de oppositie om uitleg konden vragen, en dus de oppositie eigenlijk overbodig mee werd gemaakt.
pi_185673103
Dan streep inderdaad ook maar de eerste kamer weg, en laat MAO aan de macht of niet?
pi_185673134
Waarom krijg ik ineens die kutreclames van de VVD op Fok ? :(

ik heb helemaal niks met die partij :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185673173
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:08 schreef TLC het volgende:
Waarom krijg ik ineens die kutreclames van de VVD op Fok ? :(

ik heb helemaal niks met die partij :r
Wis je geschiedenis eens en je koekies, ik heb er geen last van gelukkig.
pi_185673178
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er waren maar heel weinig die niet gedogen deden in het verleden. Dus dan rest niet veel meer.
Gedogen wat dus niet meer in de oppositie om uitleg konden vragen, en dus de oppositie eigenlijk overbodig mee werd gemaakt.
We hebben in Nederland het "poldermodel". Soms steun je als partij een andere partij op punten waar je misschien niet 100% achter staat in ruil voor steun voor een punt waar die andere partij misschien niet 100% achter staat. Compromissen sluiten is een onderdeel van het "poldermodel".

Zo kan het dat een motie van de SP, PVV of GL het soms toch haalt vanwege goed polderen (of omdat het gewoon een goede motie is).

Politieke partijen hebben alleen een "afbakening" in hun partijprogramma. Na de verkiezingen zullen ze moeten samenwerken en inleveren op punten, om op andere vlakken hun doel te halen.

Tenzij partijen >75 zetels in de 2e kamer halen gaat dat niet veranderen en dat is misschien maar goed ook.

Marijnissen, Baudet of Klaver zouden ook een penis kunnen tekenen als protest maar politiek bereiken ze daar niet zoveel mee.
pi_185673199
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We hebben in Nederland het "poldermodel". Soms steun je als partij een andere partij op punten waar je misschien niet 100% achter staat in ruil voor steun voor een punt waar die andere partij misschien niet 100% achter staat.

Zo kan het dat een motie van de SP, PVV of GL het soms toch haalt vanwege goed polderen (of omdat het gewoon een goede motie is).

Politieke partijen hebben alleen een "afbakening" in hun partijprogramma. Na de verkiezingen zullen ze moeten samenwerken en inleveren op punten, om op andere vlakken hun doel te halen.

Tenzij partijen >75 zetels in de 2e kamer halen gaat dat niet veranderen en dat is misschien maar goed ook.

Marijnissen of Klaver zouden ook een penis kunnen tekenen als protest maar politiek bereiken ze daar niet zoveel mee.
Juist en het gedogen kwam door steun of kreeg men er iets voor terug?
pi_185673216
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Juist en het gedogen kwam door steun of kreeg men er iets voor terug?
Als je m'n reactie hebt begrepen stel je die vraag niet.
pi_185673232
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar tenminste altijd wel stemmen. Het ergste is wanneer mensen zo apathisch worden door alle leugens en bedrog dat ze niet meer stemmen.
Ik heb sterk getwijfeld of ik wel moet gaan. Er is geen partij waarop ik wil stemmen. Dus het is noodgewongen stemmen op de minst slechte partij. Om het on-topic te maken en tevens waarom ik de SP serieus overweeg, zijn uitgerekend de opmerkingen die Marijnissen heeft gemaakt over de race to the bottom.
pi_185673239
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je m'n reactie hebt begrepen stel je die vraag niet.
Ik stel hem wel, gekochte steun dus, althans dat maak ik ervan, vertrouwen is over, als bij jou het kwartje nog niet gevallen is maakt niet uit hoor.
Ieder mens zit anders in elkaar.
pi_185673273
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:42 schreef probeer het volgende:

[..]

... Je weet dat we stemmen voor de Provinciale Staten he?
De Provinciale Staten kunnen me gestolen worden. Per saldo stemmen we gewoon voor de Eerste Kamer en de machtsverhoudingen in Den Haag.

En dat is inherent aan het rare systeem dat we hebben. Liefst zou ik zien dat de Provinciale Statenverkiezingen werden losgekoppeld van de Eerste Kamer. Ook zou je ze niet allemaal tegelijk moeten houden, maar verspreid over een langere periode. Dan krijgen provincies echt de aandacht die ze verdienen.
pi_185673338
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik stel hem wel, gekochte steun dus, althans dat maak ik ervan, vertrouwen is over, als bij jou het kwartje nog niet gevallen is maakt niet uit hoor.
Ieder mens zit anders in elkaar.
Als je liever hebt dat partijen die in de oppositie zitten 4 jaar lang overal "tegen" stemmen en 0,0 van hun eigen programma bereiken, dan begrijp ik dat "kwartje" van jou.

Vergelijk het met een baan. Ik was het niet altijd eens met mijn werkgever maar kon door voorstellen te doen tijdens vergaderingen soms toch een meerderheid krijgen om het "slechte besluit" iets minder slecht te maken. Als ik dwars m'n mond had gehouden, had ik niets bereikt.

Het leven bestaat uit compromissen sluiten, op het werk, in relaties en in de politiek.
Uitzonderingen daarop zijn dictators en narcisten.
pi_185673364
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je liever hebt dat partijen die in de oppositie zitten 4 jaar lang overal "tegen" stemmen en 0,0 van hun eigen programma bereiken, dan begrijp ik dat "kwartje" van jou.
Waarom tegen stemmen als iets goed ik kan men mij best overhalen, zonder mij iets te hoeven aanbieden, tenzij het is niet goed he?
Kan jij wel denken of is rekenen meer jouw hobby?
pi_185673394
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom tegen stemmen als iets goed ik kan men mij best overhalen, zonder mij iets te hoeven aanbieden, tenzij het is niet goed he?
Kan jij wel denken of is rekenen meer jouw hobby?
Beledig je altijd mensen als je je zin niet krijgt in een discussie?
pi_185673497
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Beledig je altijd mensen als je je zin niet krijgt in een discussie?
Waarom beledigen ieder mens is ergens goed voor, echter als iemand zich op een gebied begeeft wat hem niet liggen doet?
Ga eens in op, mij overhalen als iets goed is, waarom moet dat altijd iets kosten, als het werkelijk zo goed is hoeft dat niks op te brengen hoor, uiteindelijk brengt het voor iedereen iets op dan!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 16:24:57 ]
pi_185673540
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom beledigen ieder mens is ergens goed voor, echter als iemand zich op een gebied begeeft wat hem niet liggen doet?
Ga eens in op mij overhalen als iets goed is, waarom moet dat altijd iets kosten, als het werkelijk zo goed is hoeft dat niks op te brengen hoor, uiteindelijk brengt het voor iedereen iets op dan!
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:10 schreef MaGNeT het volgende:
pi_185673573
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

PVV valt al af deze zat eens in een gedoogkabinet, wat rest dan nog, die twee anderen?

Sorry verkeerd gelezen.
Op dat goed daar zou ik het graag willen hebben, juist daar, niks te koop geen ideaal overboord van geen enkele partij. Een gedegen Oppositie in de kamers, welke keuren doet of iets goed is.

Vraag mij af waar Mark het van afgekeken heeft van Brussel of van waar?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 16:30:18 ]
pi_185673996
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

PVV valt al af deze zat eens in een gedoogkabinet, wat rest dan nog, die twee anderen?

Sorry verkeerd gelezen.
Op dat goed daar zou ik het graag willen hebben, juist daar, niks te koop geen ideaal overboord van geen enkele partij. Een gedegen Oppositie in de kamers, welke keuren doet of iets goed is.

Vraag mij af waar Mark het van afgekeken heeft van Brussel of van waar?
Wat doe je als je vrouw iets wil en jij niet (of vice versa)? Teken je dan een penis of ga je overleggen om samen tot een compromis te komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')