abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 maart 2019 @ 23:27:43 #151
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185660439
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ben je bekend met de situatie in Japan?
Ja, een zeer welvarend land met een hoge levensverwachting.
pi_185660667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:27 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Ja, een zeer welvarend land met een hoge levensverwachting.
Maar ook een land met een krimpende bevolking en dat gaat op termijn vervelende gevolgen geven.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 23:43:23 #153
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185660704
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Maar ook een land met een krimpende bevolking en dat gaat op termijn vervelende gevolgen geven.
Probeer oplossingen te vinden die niet leunen op permanente vestiging van buitenlandse arbeiders.
pi_185667057
quote:

[..]

Goede reden om robotisering en A.I. en andere hulpmiddelen verder te ontwikkelen. Niet om een pleur migranten binnen te halen.
  zondag 17 maart 2019 @ 11:49:21 #155
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185667596
Waarom zo bekrompen denken? Trek Oekraine of Turkije bij de EU en de textielfabrieken in Twente kunnen weer open. Lekker concurreren met Bangladesh en dergelijke landen, mooi man. _O_
  zondag 17 maart 2019 @ 11:58:12 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185667750
quote:

[..]

De bevolkingsdichtheid in Japan mag best wel wat lager, zelfs als dat wat groei kost. Oneindig groeien is sowieso een onhaalbare VVD-illusie
The End Times are wild
pi_185667866
De VVD kiest liever voor goedkope buitenlandse arbeid, net als hun Europese tweelingbroer D66. Partijen die sociaal-economisch rechts zijn, hebben vooral de belangen van het bedrijfsleven en de grootverdieners voor ogen. Mensen aan de onderkant van de samenleving zijn de klos.

Genoemde partijen zorgen voor een race to the bottom. De bestaanszekerheid van mensen aan de onderkant van de samenleving en arbeidsmarkt wordt aangetast. En als toetje krijgen ze er ook een miljoen migranten bij, van wie velen slecht integreren en nooit meer weggaan.
pi_185667885
het houdt niet op, niet vanzelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 17-03-2019 12:44:43 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 17 maart 2019 @ 14:05:21 #159
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185670332
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 21:37 schreef vosss het volgende:
Ik vind dat we gewoon met zn allen moeten vinden dat het wel goed is zo. We hoeven niet meer banen en we hoeven niet meer export en we hoeven niet meer meer meer van alles.

Waarom kunnen we dat niet gewoon met zn allen afspreken dat het wel goed is zo?
Omdat andere landen ook niet stil staan en wij worden een Zuid-Europees land als we niet doorgroeien.
  zondag 17 maart 2019 @ 14:07:43 #160
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_185670408
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 21:50 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Omdat die extra Ferrari voor de deur en vakantiehuis in Monaco voor onze VVDers zich niet vanzelf betaalt.
Als die Ferrari/Monaco doelgroep de enige waren die op de VVD stemden, dan haalden ze nog geen een zetel. Nog niet eens een tiende zetel.

Echter weten ze het voor elkaar te krijgen een groot deel van de resterende 99,9 % ook op hun te laten stemmen.
pi_185671213
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:38 schreef nostra het volgende:
Omdat er vraag naar die arbeid is en die niet wordt ingevuld vanuit "de Nederlanders". Dat wordt de komende jaren alleen maar erger met een vergrijzende bevolking en dus een dunnere beroepsbevolking.

Om dat probleem op te lossen kan je ruwweg drie oplossingsrichtingen kiezen: één is het hele probleem wegnemen (dan maar geen werkgelegenheid), twee is je als overheid nog meer in de markt gaan mengen door bijvoorbeeld hogere minimumlonen te eisen (wensdenken dat dat tot het gewenste resultaat gaat leiden) of drie: die arbeidstekorten opvangen door arbeidsmigranten en je als overheid te beperken tot het aanbrengen van kaders die die migratie in goede banen laten leiden (huisvesting, scholing enzovoorts).
Wie z'n vraag naar 'die arbeid' is dat eigenlijk? Een dunnere bevolking impliceert minder behoeften; dát is het mooie.
  zondag 17 maart 2019 @ 15:24:55 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185672067
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:05 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Omdat andere landen ook niet stil staan en wij worden een Zuid-Europees land als we niet doorgroeien.
Echt onzin. We moeten inzetten op hoogwaardige industrie en werkgelegenheid en niet allerlei laagwaardige, vervuilende en overlastgevend bedrijvigheid hier naar toe halen omdat het een paar euro oplevert voor een enkele ondernemer.
The End Times are wild
pi_185672115
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 12:05 schreef Elfletterig het volgende:
De VVD kiest liever voor goedkope buitenlandse arbeid, net als hun Europese tweelingbroer D66. Partijen die sociaal-economisch rechts zijn, hebben vooral de belangen van het bedrijfsleven en de grootverdieners voor ogen. Mensen aan de onderkant van de samenleving zijn de klos.

Genoemde partijen zorgen voor een race to the bottom. De bestaanszekerheid van mensen aan de onderkant van de samenleving en arbeidsmarkt wordt aangetast. En als toetje krijgen ze er ook een miljoen migranten bij, van wie velen slecht integreren en nooit meer weggaan.
En daarom, stem SP
"Pools are perfect for holding water"
pi_185672156
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:05 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wij worden een derde wereldland als we doorgaan met die ongebreidelde import van dat kansloos en doorgaans volstrekt achterlijk volk met het gemiddelde IQ van een zak bedorven aardappelen.

Ophoeren daarmee. De wereld is niet van iedereen. Fuck dat :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185672266
quote:
14s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:26 schreef probeer het volgende:

[..]

En daarom, stem SP
De SP is inderdaad één van de partijen die ik nog overweeg. De andere is Forum.
Op de rest stem ik sowieso niet.
  zondag 17 maart 2019 @ 15:38:12 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_185672337
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar tenminste altijd wel stemmen. Het ergste is wanneer mensen zo apathisch worden door alle leugens en bedrog dat ze niet meer stemmen.
The End Times are wild
pi_185672417
Dat is toch 10 tot 20x meer dan D66 aangaf :P
pi_185672451
quote:

[..]

Forum zie ik nog wel gevangen worden om coalitie partner te worden bij de SP betwijfel ik het tenzeerste.
pi_185672465
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Forum zie ik nog wel gevangen worden om coalitie partner te worden bij de SP betwijfel ik het tenzeerste.
... Je weet dat we stemmen voor de Provinciale Staten he?
pi_185672500
quote:

[..]

Ik ben bang dat FvD ook gewoon hetzelfde neo-liberale rechtse geluid is.
pi_185672517
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Yep WE ik stem niet, althans wel ik maak mijn stem ongeldig, twijfel steeds meer als ik niet ga dat iemand anders deze krijgt dan. ( stift ligt klaar rood, ik teken een grote ... op het biljet)

Mijn vertrouwen is over in de politiek dankzij de VVD. en de rest.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 15:45:23 ]
pi_185672605
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep WE ik stem niet, althans wel ik maak mijn stem ongeldig, twijfel steeds meer als ik niet ga dat iemand anders deze krijgt dan. ( stift ligt klaar rood, ik teken een grote ... op het biljet)

Ja, ik moedig je 100% aan om dat te doen. Hoe meer mensen hun stem weggooien, hoe meer die van mij telt.
pi_185672639
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, ik moedig je 100% aan om dat te doen. Hoe meer mensen hun stem weggooien, hoe meer die van mij telt.
Als jij dat denkt? Ik denk er anders over als nu eens de helft niet meer stemt en hun stem ongeldig maakt zou men dan wakker worden in de politiek?

Of pak hem beet 90%?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 15:49:02 ]
pi_185672658
quote:

[..]

SP en FvD stemmen vaak heel verschillend in de 2e kamer, zoals bij de Deliveroo ZZP'ers, sociale huurwoningen, gaswinning Groningen.

En dat mag natuurlijk maar ik zie niet in hoe je die 2 partijen over houdt, terwijl ze zo ver van elkaar af staan.
pi_185672710
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij dat denkt? Ik denk er anders over als nu eens de helft niet meer stemt en hun stem ongeldig maakt zou men dan wakker worden in de politiek?

Of pak hem beet 90%?
Nee, alleen de dame of heer die jouw stembiljet voorbij ziet komen en het op het stapeltje "ongeldig" legt zal er misschien wat van denken.

Neemt niet weg dat het jouw stem is en je er mee moet doen wat je wil.

Ik heb in POL ook al 2 mensen voorbij zien komen die trots meldden hun stembiljet door midden gescheurd te hebben. Ook prima. Mijn stem telt, die van hen niet.
pi_185672716
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat lijkt me verstandig, want je lijkt niet eens te weten waar deze verkiezingen over gaan.
pi_185672744
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, alleen de dame of heer die jouw stembiljet voorbij ziet komen en het op het stapeltje "ongeldig" legt zal er misschien wat van denken.

Neemt niet weg dat het jouw stem is en je er mee moet doen wat je wil.
Denken doet men toch wat men wil, dat kan ik deze niet verbieden.
En het is en blijft anoniem he wat zal mij dat jeuken wat anderen denken, ik heb er geen Euro minder door. Of meer door.

Het jeukt mij zelfs niet wat een Fries van mij denken doet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 15:53:36 ]
pi_185672818
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat lijkt me verstandig, want je lijkt niet eens te weten waar deze verkiezingen over gaan.
Waterschappen etc. Hoe men het interpreteren doet weet ik inderdaad niet, en hoe men cijfers verdwijnen laat al helemaal niet.

Uiteindelijk eerste kamer, waar het om draaien gaat, en men schijt in de broek tot nog toe, in de tweede kamer.
pi_185672827
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denken doet men toch wat men wil, dat kan ik deze niet verbieden.
En het is en blijft anoniem he wat zal mij dat jeuken wat anderen denken, ik heb er geen Euro minder door. Of meer door.
Je stem weggooien heeft letterlijk 0,0 invloed. In jouw geval zeg ik dus "doen".
pi_185672869
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je stem weggooien heeft letterlijk 0,0 invloed.
Bij 1 persoon JA, maar als ik alleen heeft het sowieso geen doel, vandaar dat ik het hier schrijf. Ik hoop dat anderen meelezen en hun denktank aanzetten, hoe kan men de politiek weer daar krijgen waar (het volk) het hebben wil?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 15:58:08 ]
pi_185672914
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij 1 persoon JA, maar als ik alleen heeft het sowieso geen doel, vandaar dat ik het hier schrijf. Ik hoop dat anderen meelezen en hun denktank aanzetten, hoe kan met de politiek weer daar krijgen waar (het volk) het hebben wil?
Het heeft 0,0 invloed. Er gaan niet ineens 2 miljoen mensen naar de stembus om vervolgens een piemel op hun stembiljet te tekenen.

En als ze het wel doen, krijgt de VVD vermoedelijk die stem omdat ze denken "oh, dit moet naar de grootste lul in Den Haag".
pi_185672983
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het heeft 0,0 invloed. Er gaan niet ineens 2 miljoen mensen naar de stembus om vervolgens een piemel op hun stembiljet te tekenen.

En als ze het wel doen, krijgt de VVD vermoedelijk die stem omdat ze denken "oh, dit moet naar de grootste lul in Den Haag".
Waarom de VVD alleen er waren zat die gedogen deden in het verleden, die deze in het zadel lieten, hielpen. Dus leg mij dat maar eens uit, kwarteten in de tweede kamer? De idialen in de uitverkoop.
pi_185673026
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom de VVD alleen er waren zat die gedogen deden in het verleden, die deze in het zadel lieten, hielpen. Dus leg mij dat maar eens uit, kwarteten in de tweede kamer? De idialen in de uitverkoop.
Ik weet niet precies wat je schrijft want het is onbegrijpelijk maar er zijn meer partijen dan de VVD waar je op kan stemmen.

En als je niet gaat stemmen of je biljet als toiletpapier gebruikt heb ik daar geen moeite mee.
Maar het heeft 0,0 effect, behalve dat je je enige kans op jouw democratische invloed weggeeft.
pi_185673072
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je schrijft want het is onbegrijpelijk maar er zijn meer partijen dan de VVD waar je op kan stemmen.

En als je niet gaat stemmen of je biljet als toiletpapier gebruikt heb ik daar geen moeite mee.
Er waren maar heel weinig die niet gedogen deden in het verleden. Dus dan rest niet veel meer.
Gedogen wat dus niet meer in de oppositie om uitleg konden vragen, en dus de oppositie eigenlijk overbodig mee werd gemaakt.
pi_185673103
Dan streep inderdaad ook maar de eerste kamer weg, en laat MAO aan de macht of niet?
pi_185673134
Waarom krijg ik ineens die kutreclames van de VVD op Fok ? :(

ik heb helemaal niks met die partij :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_185673173
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:08 schreef TLC het volgende:
Waarom krijg ik ineens die kutreclames van de VVD op Fok ? :(

ik heb helemaal niks met die partij :r
Wis je geschiedenis eens en je koekies, ik heb er geen last van gelukkig.
pi_185673178
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er waren maar heel weinig die niet gedogen deden in het verleden. Dus dan rest niet veel meer.
Gedogen wat dus niet meer in de oppositie om uitleg konden vragen, en dus de oppositie eigenlijk overbodig mee werd gemaakt.
We hebben in Nederland het "poldermodel". Soms steun je als partij een andere partij op punten waar je misschien niet 100% achter staat in ruil voor steun voor een punt waar die andere partij misschien niet 100% achter staat. Compromissen sluiten is een onderdeel van het "poldermodel".

Zo kan het dat een motie van de SP, PVV of GL het soms toch haalt vanwege goed polderen (of omdat het gewoon een goede motie is).

Politieke partijen hebben alleen een "afbakening" in hun partijprogramma. Na de verkiezingen zullen ze moeten samenwerken en inleveren op punten, om op andere vlakken hun doel te halen.

Tenzij partijen >75 zetels in de 2e kamer halen gaat dat niet veranderen en dat is misschien maar goed ook.

Marijnissen, Baudet of Klaver zouden ook een penis kunnen tekenen als protest maar politiek bereiken ze daar niet zoveel mee.
pi_185673199
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We hebben in Nederland het "poldermodel". Soms steun je als partij een andere partij op punten waar je misschien niet 100% achter staat in ruil voor steun voor een punt waar die andere partij misschien niet 100% achter staat.

Zo kan het dat een motie van de SP, PVV of GL het soms toch haalt vanwege goed polderen (of omdat het gewoon een goede motie is).

Politieke partijen hebben alleen een "afbakening" in hun partijprogramma. Na de verkiezingen zullen ze moeten samenwerken en inleveren op punten, om op andere vlakken hun doel te halen.

Tenzij partijen >75 zetels in de 2e kamer halen gaat dat niet veranderen en dat is misschien maar goed ook.

Marijnissen of Klaver zouden ook een penis kunnen tekenen als protest maar politiek bereiken ze daar niet zoveel mee.
Juist en het gedogen kwam door steun of kreeg men er iets voor terug?
pi_185673216
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Juist en het gedogen kwam door steun of kreeg men er iets voor terug?
Als je m'n reactie hebt begrepen stel je die vraag niet.
pi_185673232
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar tenminste altijd wel stemmen. Het ergste is wanneer mensen zo apathisch worden door alle leugens en bedrog dat ze niet meer stemmen.
Ik heb sterk getwijfeld of ik wel moet gaan. Er is geen partij waarop ik wil stemmen. Dus het is noodgewongen stemmen op de minst slechte partij. Om het on-topic te maken en tevens waarom ik de SP serieus overweeg, zijn uitgerekend de opmerkingen die Marijnissen heeft gemaakt over de race to the bottom.
pi_185673239
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je m'n reactie hebt begrepen stel je die vraag niet.
Ik stel hem wel, gekochte steun dus, althans dat maak ik ervan, vertrouwen is over, als bij jou het kwartje nog niet gevallen is maakt niet uit hoor.
Ieder mens zit anders in elkaar.
pi_185673273
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:42 schreef probeer het volgende:

[..]

De Provinciale Staten kunnen me gestolen worden. Per saldo stemmen we gewoon voor de Eerste Kamer en de machtsverhoudingen in Den Haag.

En dat is inherent aan het rare systeem dat we hebben. Liefst zou ik zien dat de Provinciale Statenverkiezingen werden losgekoppeld van de Eerste Kamer. Ook zou je ze niet allemaal tegelijk moeten houden, maar verspreid over een langere periode. Dan krijgen provincies echt de aandacht die ze verdienen.
pi_185673338
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik stel hem wel, gekochte steun dus, althans dat maak ik ervan, vertrouwen is over, als bij jou het kwartje nog niet gevallen is maakt niet uit hoor.
Ieder mens zit anders in elkaar.
Als je liever hebt dat partijen die in de oppositie zitten 4 jaar lang overal "tegen" stemmen en 0,0 van hun eigen programma bereiken, dan begrijp ik dat "kwartje" van jou.

Vergelijk het met een baan. Ik was het niet altijd eens met mijn werkgever maar kon door voorstellen te doen tijdens vergaderingen soms toch een meerderheid krijgen om het "slechte besluit" iets minder slecht te maken. Als ik dwars m'n mond had gehouden, had ik niets bereikt.

Het leven bestaat uit compromissen sluiten, op het werk, in relaties en in de politiek.
Uitzonderingen daarop zijn dictators en narcisten.
pi_185673364
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je liever hebt dat partijen die in de oppositie zitten 4 jaar lang overal "tegen" stemmen en 0,0 van hun eigen programma bereiken, dan begrijp ik dat "kwartje" van jou.
Waarom tegen stemmen als iets goed ik kan men mij best overhalen, zonder mij iets te hoeven aanbieden, tenzij het is niet goed he?
Kan jij wel denken of is rekenen meer jouw hobby?
pi_185673394
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom tegen stemmen als iets goed ik kan men mij best overhalen, zonder mij iets te hoeven aanbieden, tenzij het is niet goed he?
Kan jij wel denken of is rekenen meer jouw hobby?
Beledig je altijd mensen als je je zin niet krijgt in een discussie?
pi_185673497
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Beledig je altijd mensen als je je zin niet krijgt in een discussie?
Waarom beledigen ieder mens is ergens goed voor, echter als iemand zich op een gebied begeeft wat hem niet liggen doet?
Ga eens in op, mij overhalen als iets goed is, waarom moet dat altijd iets kosten, als het werkelijk zo goed is hoeft dat niks op te brengen hoor, uiteindelijk brengt het voor iedereen iets op dan!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 16:24:57 ]
pi_185673540
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom beledigen ieder mens is ergens goed voor, echter als iemand zich op een gebied begeeft wat hem niet liggen doet?
Ga eens in op mij overhalen als iets goed is, waarom moet dat altijd iets kosten, als het werkelijk zo goed is hoeft dat niks op te brengen hoor, uiteindelijk brengt het voor iedereen iets op dan!
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:10 schreef MaGNeT het volgende:
pi_185673573
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

PVV valt al af deze zat eens in een gedoogkabinet, wat rest dan nog, die twee anderen?

Sorry verkeerd gelezen.
Op dat goed daar zou ik het graag willen hebben, juist daar, niks te koop geen ideaal overboord van geen enkele partij. Een gedegen Oppositie in de kamers, welke keuren doet of iets goed is.

Vraag mij af waar Mark het van afgekeken heeft van Brussel of van waar?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2019 16:30:18 ]
pi_185673996
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

PVV valt al af deze zat eens in een gedoogkabinet, wat rest dan nog, die twee anderen?

Sorry verkeerd gelezen.
Op dat goed daar zou ik het graag willen hebben, juist daar, niks te koop geen ideaal overboord van geen enkele partij. Een gedegen Oppositie in de kamers, welke keuren doet of iets goed is.

Vraag mij af waar Mark het van afgekeken heeft van Brussel of van waar?
Wat doe je als je vrouw iets wil en jij niet (of vice versa)? Teken je dan een penis of ga je overleggen om samen tot een compromis te komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')