abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185674021
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 16:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat doe je als je vrouw iets wil en jij niet? Teken je dan een penis of ga je overleggen om samen tot een compromis te komen?
Als we het niet alle twee willen gaat het niet door, of biedt jij deze dan iets aan? Waardoor jij toch je zin krijgt.
pi_185674853
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 15:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

SP en FvD stemmen vaak heel verschillend in de 2e kamer, zoals bij de Deliveroo ZZP'ers, sociale huurwoningen, gaswinning Groningen.

En dat mag natuurlijk maar ik zie niet in hoe je die 2 partijen over houdt, terwijl ze zo ver van elkaar af staan.
Het zijn ook de twee partijen die ik overhoud. Als je tegen kansloze migratie bent kun je in principe bij 2 partijen terecht, PVV en FvD. Op de eerste stem ik niet omdat ik het een prutserige schreeuwerspartij vind. FvD heeft qua onderwijs en op enkele andere gebieden ook nog wel plannen waar ik achter sta.

Maar, en hier is waar ik bij de SP uit kom. FvD is economisch rechts, ik ben economisch links. Vind dat rijkdom beter verdeelt moet, vind dat de verzorgingsstaat intact moet worden gehouden etc. Het minpunt van de SP is dan weer dat ze migratie veelal niet serieus nemen. En ik wil toch echt dat de buitengrenzen van de EU eens dicht gaan voor kansloze migranten die hier meestal alleen voor ellende zorgen.

En zo kom je in dubio tussen 2 partijen op de uitersten van het politieke spectrum. Als de SP anti-migratie was dan zou ik niet eens twijfelen over waar mijn stem naartoe ging. Stemmen doe ik echter sowieso wel, daar is bij mij geen greintje twijfel over i.t.t. @Elfletterig
pi_185675008
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 17:24 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Het zijn ook de twee partijen die ik overhoud. Als je tegen kansloze migratie bent kun je in principe bij 2 partijen terecht, PVV en FvD. Op de eerste stem ik niet omdat ik het een prutserige schreeuwerspartij vind. FvD heeft qua onderwijs en op enkele andere gebieden ook nog wel plannen waar ik achter sta.

Maar, en hier is waar ik bij de SP uit kom. FvD is economisch rechts, ik ben economisch links. Vind dat rijkdom beter verdeelt moet, vind dat de verzorgingsstaat intact moet worden gehouden etc. Het minpunt van de SP is dan weer dat ze migratie veelal niet serieus nemen. En ik wil toch echt dat de buitengrenzen van de EU eens dicht gaan voor kansloze migranten die hier meestal alleen voor ellende zorgen.

En zo kom je in dubio tussen 2 partijen op de uitersten van het politieke spectrum. Als de SP anti-migratie was dan zou ik niet eens twijfelen over waar mijn stem naartoe ging. Stemmen doe ik echter sowieso wel, daar is bij mij geen greintje twijfel over i.t.t. @:Elfletterig
Mijn overwegingen zijn bijna dezelfde. Maar een SP-fan ben ik ook niet. Het liefst zie ik een nieuwe, sociaal-democratische partij links van het midden, met een duidelijk seculier karakter en een kritische houding ten aanzien van migratie en integratie. De SP is me op dat front toch te mild.
pi_185675287
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 17:24 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

En zo kom je in dubio tussen 2 partijen op de uitersten van het politieke spectrum. Als de SP anti-migratie was dan zou ik niet eens twijfelen over waar mijn stem naartoe ging. Stemmen doe ik echter sowieso wel, daar is bij mij geen greintje twijfel over i.t.t. @:Elfletterig
De SP heeft altijd gewaarschuwd voor arbeidsmigratie vanwege open grenzen binnen de EU, nog voor de naam EU bestond. En het heeft als standpunt om vluchtelingen vooral in de regio op te vangen maar (let op!) dat ook te helpen faciliteren.

https://www.sp.nl/standpunt/asielzoekers-en-vluchtelingen

De PVV komt vaak niet verder dan "motten we niet, grenzen dicht" en dat is niet constructief en ook niet haalbaar binnen Europa. Baudet zegt het wat netter ;)
pi_185679030
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 14:44 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wie z'n vraag naar 'die arbeid' is dat eigenlijk? Een dunnere bevolking impliceert minder behoeften; dát is het mooie.
Nee, een dunnere beroepsbevolking impliceert just een hogere financiële behoefte. "De mensen" worden tegenwoordig een jaar of 78, lopen vanaf hun 70e met een rollator, krijgen kanker op hun 75e en leven daar nog 3 jaar goed mee door met een chemo die een ton per jaar kost.

Dat plaatje moet je wel financieren en dat kan je niet door af te bouwen, omdat je die Polen of moslims niet in YBY wil hebben. Prima als je dat niet wil, maar dan breek je die verzorgingsstaat nog vele malen harder af dan rechts beleid heeft gedaan.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_185679968
quote:
7s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Nee, een dunnere beroepsbevolking impliceert just een hogere financiële behoefte. "De mensen" worden tegenwoordig een jaar of 78, lopen vanaf hun 70e met een rollator, krijgen kanker op hun 75e en leven daar nog 3 jaar goed mee door met een chemo die een ton per jaar kost.

Dat plaatje moet je wel financieren en dat kan je niet door af te bouwen, omdat je die Polen of moslims niet in YBY wil hebben. Prima als je dat niet wil, maar dan breek je die verzorgingsstaat nog vele malen harder af dan rechts beleid heeft gedaan.
Meh, geloof er geen fuck van.
  zondag 17 maart 2019 @ 21:52:52 #207
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185680058
quote:
7s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Denk dat de traditionele gastarbeiders ons tot nu toe meer gekost hebben dan opgeleverd dus dit verhaal van jou rammelt. En wat ik al 100 x gezegd heb maar waar je nog geen 1x op gereageerd heb:
waarom ga je niet op zoek naar een oplossing waar permanente vestiging voor migranten geen onderdeel van is? Ik zal een eerste hint geven: minder ambtenaren, dat mes snijdt bovendien aan 2 kanten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eendenkooi op 17-03-2019 22:27:20 ]
pi_185680309
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Maar ook een land met een krimpende bevolking en dat gaat op termijn vervelende gevolgen geven.
Waarom kunnen economische modellen niet omgaan met bevolkingskrimp?
pi_185680754
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 22:10 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Waarom kunnen economische modellen niet omgaan met bevolkingskrimp?
Ik denk dat men van potjes gesnoept heeft die er niet voor bestemt waren.
Nu als de krimp doorzet komt dat misschien, als het zo is, aan het licht?
pi_185681654
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2019 21:52 schreef Eendenkooi het volgende:
een oplossing waar permanente vestiging voor migranten geen onderdeel van is? Ik zal een eerste hint geven: minder ambtenaren
Meer reguleren door minder overheid? Juist ja.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zondag 17 maart 2019 @ 23:55:19 #211
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_185681755
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Is dit hoe de VVD communiceert met volk, middels oneliners?
pi_185681756
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2019 23:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Te beginnen in de top en die wat overblijven kunnen toch best een tandje bijzetten of niet?
pi_185681772
Waar er minder van zijn, kunnen ook minder fouten van komen, zie ik dat niet juist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')