abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185648524
Alle VVDers exporteren naar de UK.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 12:54:01 #77
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_185648560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:51 schreef HPoi het volgende:
Alle VVDers exporteren naar de UK.
En daarna de dijken doorsteken?
pi_185648611
Arbeidsmigranten voor de energietransitie?

Dan komen die Poolse momteurs hier met hun oude rokende (door ons ooit geexporteerde) dieselauto hier rijden om warmtepompen te instaleren en te isoleren en dat mogen wij dan betalen?

Zoiets?

Of bedoelen ze 500000 Roemenen en Bulgaren, die hier in ongeisoleerde keten gaan wonen om tomaten te plukken in de een kas, die minstens 170000 m3 gas per jaar eruit blaast. Om vervolgens die tomaten over de wereld te vliegen en rond te rijden met dieseltrucks.

Terwijl wij ons huizen mogen stoken op groen gemaakte kolenstroom?
.
pi_185648621
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:43 schreef EipNiC het volgende:
VVD'er gezocht die dit kan beargumenteren.
Zie Nostra boven je. :)

quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:14 schreef nostra het volgende:
Vrij evident dat dat nodig is. In plaats van je daar krampachtig tegen te verzetten en á la de SP hard "NEE" te roepen, kan je beter aandacht besteden aan het scheppen van de kaders die daarvoor nodig zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185648631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zie Nostra boven je. :)
''Het is evident dat het nodig is.''

Geweldig argument.

Ik waag daar tegenover te stellen:

Het is evident dat het tegenovergestelde nodig is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2019 12:59:59 ]
pi_185648638
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:54 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En daarna de dijken doorsteken?
iig de kanaaltunnel vol laten lopen en een no deal brexit.
pi_185648652
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:59 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Geweldig argument.

Ik ben er ook niet mee eens, maar Nostra is vast bereid nader toe te lichten waarom dat zo evident zou zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185648670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 13:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet mee eens, maar Nostra is vast bereid nader toe te lichten waarom dat zo evident zou zijn.
Laat je het weten wanneer hij zo ver is?
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:04:49 #84
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_185648704
Flikker op met die migranten. We hoeven niet altijd maar te blijven groeien. Dat is grotendeels ook de oorzaak van het hele klimaatprobleem.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_185648762
Hahahahahah
pi_185648820
En hoeveel daarvan zal weer in de WW eindigen?
Hoeveel overlast gaan dronken en stelende Polen opleveren?
pi_185648900
1: Waar gaan die mensen wonen?
2: Is het misschien een idee dat de lonen van al dat werk gaan stijgen zodat Nederlanders het werk willen doen? WERK MOET LONEN- VVD :')
3: Waar ga je een miljoen mensen vandaan halen die in een ander land met veel te veel man in een kleine kutruimte willen wonen voor een ieder jaar krimpende hoeveelheid extra geld dan ze zouden krijgen in Oost Europa?
4: We hebben groepen immigranten waarvan meer dan de helft werkloos is. Zou het niet handig zijn als die eerst aan het werk worden gezet?
pi_185649018
De VVD maakt weer duidelijk waar ze staan. Pro-multicultuur. Multiculturaliteit is een voedingsbodem voor haat, criminaliteit, terreur, balkanisatie, parallelle samenlevingen, erosie van sociale samenhang.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:29:04 #89
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_185649095
Grappig en diep triest eigenlijk. Paar jaar terug werd er nog ingezet op het creëren van meer werkgelegenheid, en nu is er de roep om arbeiders te importeren :')

https://www.rtlz.nl/busin(...)orgen-voor-meer-werk

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-meer-banen-creeren

Heel de politiek is een grote farce, niets meer dan een misselijkmakende poppenkast die enkel zijn best doet zichzelf te rechtvaardigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Woelwater op 16-03-2019 13:48:07 ]
pi_185649324
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 12:59 schreef EipNiC het volgende:

Geweldig argument.

Het CBS becijfert het tekort dat door arbeidsmigratie aangezuiverd moet worden op 50.000. Per jaar. De hele energietransitie, voor zover daar nu althans concrete invulling aan wordt gegeven hoe en wanneer die dan precies moet worden uitgevoerd, heeft daar alleen maar een stuwende werking op.

Globalisering en vrij verkeer van personen zijn enerzijds een gegeven. Je kan daar wel allerlei nationalistische gevoelens bij hebben, maar protectionistisch Nederland afsluiten van de rest van de wereld is daar geen oplossing voor en leidt alleen maar tot (veel) grotere nadelige effecten. Zie de Brexit (nog even los van de achterlijke uitvoering daarvan aan de zijde van het VK) en de effecten van het enerzijds kapot-tariferen en anderzijds subsidiëren van markten door Trump.

Anderzijds wegen de voordelen daarvan simpelweg op tegen de (gepercipieerde) nadelen. Die nadelen zijn vaak een kwestie van perceptie en niet gebaseerd op feiten. Zo is er nauwelijks sprake van verdringing van "Nederlandse" arbeidsplaatsen, hoewel dat wel per sector kan verschilen. Zie bijvoorbeeld het onderzoeksrapport van de SER daarover uit 2014. Langdurige arbeidsmigranten verdringen Nederlandse werknemers überhaupt niet, blijkt onder andere uit dit rapport van de SEO (voor Sociale Zaken) en leveren de collectieve sector netto geld op: bijna het dubbele van wat ze collectief claimen, bijvoorbeeld in de vorm van uitkeringen.

De werkgelegenheid voor "die Polen" is dus voornamelijk additioneel. De Nederlandse beroepsbevolking voert andere banen uit en als de Polen die productiebaantjes niet hadden ingevuld, dan was die werkgelegenheid (en mogelijk ook de banen die daaromheen gecreëerd worden) er gewoonweg niet geweest in Nederland. Dat kan je natuurlijk ook willen, maar wees daar dan eerlijk in en neem ook je verliezen die dat met zich meebrengt. Roepen dat een paar werkloze oudere Nederlanders omscholen het probleem wel oplost is in ieder geval wel erg simplistisch.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_185649428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 13:16 schreef Glazenmaker het volgende:
1: Waar gaan die mensen wonen?
Als half oost-Europa en het Midden-oosten hier zit: Gambia en omstreken, zou me niet verbazen.
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:51:43 #92
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_185649456
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2019 20:45 schreef Moustachio het volgende:
Onze kinderen moeten straks 10 jaar op de wachtlijst voor een huurhuis en kunnen een koophuis niet meer betalen.
Je loopt een beetje achter, dat is de situatie nu al, in grote steden is 15 jaar op een woning wachten normaal en een enorme groep potentiele kopers kan niet genoeg hypotheek krijgen om een huis te kopen.

OT is het echt weer totale waanzin, steeds maar verbaasd zijn over de opkomst van rechts en het populisme, om vervolgens nog meer olie op het vuur te gooien door nog meer immigranten toe te laten, wanneer trekken die politici hun kop nou eens uit hun kont :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_185649520
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 13:43 schreef nostra het volgende:
Het CBS becijfert het tekort dat door arbeidsmigratie aangezuiverd moet worden op 50.000. Per jaar. De hele energietransitie, voor zover daar nu althans concrete invulling aan wordt gegeven hoe en wanneer die dan precies moet worden uitgevoerd, heeft daar alleen maar een stuwende werking op.
Wederom zeg je hier niet meer dan dat het nodig is, terwijl die stelling juist argumentatie behoeft. Het 'loopt vast', lees ik in de titel. Wat precies loopt vast? Ik gok dat ze het niet hebben over de infrastructuur, huizenmarkt, sociale cohesie, enzovoorts.

quote:
Globalisering en vrij verkeer van personen zijn enerzijds een gegeven. Je kan daar wel allerlei nationalistische gevoelens bij hebben, maar protectionistisch Nederland afsluiten van de rest van de wereld is daar geen oplossing voor en leidt alleen maar tot (veel) grotere nadelige effecten.
Protectionisme is NIET de tegenstelling van massamigratie zoals voorgesteld door de VVD.

quote:
Anderzijds wegen de voordelen daarvan simpelweg op tegen de (gepercipieerde) nadelen.
Zonder twijfel, althans, voor de homo economicus en in het bijzonder zijn moeder; het bedrijfsleven. Zo 'vergeet' hij bijvoorbeeld de implicatie van ondere andere de stijging huur/koop-prijs.

quote:
De werkgelegenheid voor "die Polen" is dus voornamelijk additioneel. De Nederlandse beroepsbevolking voert andere banen uit en als de Polen die productiebaantjes niet hadden ingevuld, dan was die werkgelegenheid (en mogelijk ook de banen die daaromheen gecreëerd worden) er gewoonweg niet geweest in Nederland.
Je weerlegt voor de 3e keer een voor mij non-punt (verdringing), terwijl je mij daar alleen maar mee aantoont dat ze hier dus niet hoeven te zijn: dus waarom zijn ze er?
quote:
Dat kan je natuurlijk ook willen, maar wees daar dan eerlijk in en neem ook je verliezen die dat met zich meebrengt.
Waarom zou ik daar ook maar enigszins terughoudend in zijn?
quote:
. Roepen dat een paar werkloze oudere Nederlanders omscholen het probleem wel oplost is in ieder geval wel erg simplistisch.
Absoluut. Gelukkig bestaat er überhaupt geen 'probleem' behalve dan die geprojecteerd wordt op basis van een misplaatst doel: onophoudelijke groei .
  zaterdag 16 maart 2019 @ 13:59:03 #94
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_185649554
En de samenleving betaald de prijs :')
pi_185649640
quote:

[..]

Globalisering en vrij verkeer van personen zijn enerzijds een gegeven. Je kan daar wel allerlei nationalistische gevoelens bij hebben, maar protectionistisch Nederland afsluiten van de rest van de wereld is daar geen oplossing voor en leidt alleen maar tot (veel) grotere nadelige effecten. Zie de Brexit (nog even los van de achterlijke uitvoering daarvan aan de zijde van het VK) en de effecten van het enerzijds kapot-tariferen en anderzijds subsidiëren van markten door Trump.

Anderzijds wegen de voordelen daarvan simpelweg op tegen de (gepercipieerde) nadelen. Die nadelen zijn vaak een kwestie van perceptie en niet gebaseerd op feiten. Zo is er nauwelijks sprake van verdringing van "Nederlandse" arbeidsplaatsen, hoewel dat wel per sector kan verschilen. Zie bijvoorbeeld het onderzoeksrapport van de SER daarover uit 2014. Langdurige arbeidsmigranten verdringen Nederlandse werknemers überhaupt niet, blijkt onder andere uit dit rapport van de SEO (voor Sociale Zaken) en leveren de collectieve sector netto geld op: bijna het dubbele van wat ze collectief claimen, bijvoorbeeld in de vorm van uitkeringen.

De werkgelegenheid voor "die Polen" is dus voornamelijk additioneel. De Nederlandse beroepsbevolking voert andere banen uit en als de Polen die productiebaantjes niet hadden ingevuld, dan was die werkgelegenheid (en mogelijk ook de banen die daaromheen gecreëerd worden) er gewoonweg niet geweest in Nederland. Dat kan je natuurlijk ook willen, maar wees daar dan eerlijk in en neem ook je verliezen die dat met zich meebrengt. Roepen dat een paar werkloze oudere Nederlanders omscholen het probleem wel oplost is in ieder geval wel erg simplistisch.
Beroep jij je nu op instanties, die de cijfers mogen manipuleren en achteraf wil jij je erop beroepen?

CBS krijgen maar die cijfers die ingegeven worden niet die werkelijke toch?
pi_185649666
Ik heb de vraag hier nog niet gezien, en het nieuwsbericht beantwoord mij die vraag ook niet.

Over welke beroepen hebben ze het?

Zolang wij nog meer dan genoeg werkzoekenden hebben zou ik daar niet aan beginnen. Er zijn nu al zoveel mensen met behoud van uitkering aan het werk. Misschien deze mensen eerst een kans geven op een vaste baan?

Maar voor ik er verder überhaupt over kan oordelen, zou ik graag willen weten over welke beroepen de VVD het heeft qua tekort.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_185649668
Dus het betreft inderdaad sectoren waar weinig verdringing plaatsvindt, ergo werk dat Nederlanders niet meer kunnen of willen doen.

Ja, dan ben ik eigenlijk inderdaad van mening dat die sectoren niet langer plaatshoren in Nederland. Kun je wel stellen dat het leuke winsten oplevert en daarom maar moet blijven, maar bekijk het eens zo: als ik nu roep dat ik ergens in Twente weer een fabriek aan de gang wil zetten waar kleding in elkaar wordt genaaid, maar dat de overheid maar moet zorgen voor een paar duizend oosterse migranten die bereid zijn om voor een paar cent per dag zich in het zweet te werken, (omdat ik anders niet concurrerend kan draaien) dan wordt dat terecht niet gepikt. Waarom moet er dan wel met alle negatieve gevolgen van dien (nog meer druk op de woningmarkt, infrastructuur, en milieu) zo'n sector als de kassen worden behouden, die met de in Nederland gangbare arbeidsvoorwaarden kennelijk niet meer levensvatbaar is?
pi_185649726
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dus het betreft inderdaad sectoren waar weinig verdringing plaatsvindt, ergo werk dat Nederlanders niet meer kunnen of willen doen.

Ja, dan ben ik eigenlijk inderdaad van mening dat die sectoren niet langer plaatshoren in Nederland. Kun je wel stellen dat het leuke winsten oplevert en daarom maar moet blijven, maar bekijk het eens zo: als ik nu roep dat ik ergens in Twente weer een fabriek aan de gang wil zetten waar kleding in elkaar wordt genaaid, maar dat de overheid maar moet zorgen voor een paar duizend oosterse migranten die bereid zijn om voor een paar cent per dag zich in het zweet te werken, (omdat ik anders niet concurrerend kan draaien) dan wordt dat terecht niet gepikt. Waarom moet er dan wel met alle negatieve gevolgen van dien (nog meer druk op de woningmarkt, infrastructuur, en milieu) zo'n sector als de kassen worden behouden, die met de in Nederland gangbare arbeidsvoorwaarden kennelijk niet meer levensvatbaar is?
Er zin genoeg mensen die willen werken. Dat is gewoon een fantasie verhaaltje van de overheid. Ze willen gewoon een eerlijk inkomen. Terecht.

Ik oordeel misschien te snel, maar VVD lijkt mij echt een partij die mensen die lager geschoold zijn geen inkomen gunt.

We hebben niets aan alleen maar kapiteins op een schip.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_185649738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 14:09 schreef paddy het volgende:

Maar voor ik er verder überhaupt over kan oordelen, zou ik graag willen weten over welke beroepen de VVD het heeft qua tekort.
Beroep wat maakt het uit als deze maar op de partij stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')