abonnement Unibet Coolblue
pi_185269443
En go.... vandaag weer een warmterecord?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_185269496
Te gefeliciteerd met je nieuwe baan.
  woensdag 27 februari 2019 @ 07:24:59 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185269587
@E.T. Gefeliciteerd! Wat een toffe baan!
***
pi_185269963
Wat klinkt dat gaaf ET! Mooi vooruitzicht na die enge weken.

@Brighteyes hoe gaat het met jouw bedrijf? Al wat opdrachten gehad?
pi_185270061
Gefeli E.T.!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 27 februari 2019 @ 08:39:55 #6
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_185270260
Leuk ET!!! Wat ga je er doen? En kunnen Swets en jij nu samen rijden?
pi_185270660
Ooh ET dat lijkt me een geweldige baan! Gefeli!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185271305
Wat een goed nieuws ET!! Veel plezier met je baan, klinkt super!
Met een meidenkwartet
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:04:17 #9
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_185271512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 08:39 schreef Gaoxing het volgende:
Leuk ET!!! Wat ga je er doen? En kunnen Swets en jij nu samen rijden?
Sterker nog, Swets zit drie ‘bureaublokken’ verder in de kantoortuin ;) gelukkig zit er een vergaderruimte tussen en hebben we werkinhoudelijk niets met elkaar te maken :)

Ik vind het ook echt zó leuk.. kindercolleges organiseren en regelen en alles wat daar mee samen hangt. Zorgen dat de juiste professor en de juiste student-ambassador er zijn voor de lessen op uni en scholen.. echt zó veel zin in!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_185271523
ET dat klinkt echt als een héle toffe baan! Van harte! *O*
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:21:47 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185272930
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

Sterker nog, Swets zit drie ‘bureaublokken’ verder in de kantoortuin ;) gelukkig zit er een vergaderruimte tussen en hebben we werkinhoudelijk niets met elkaar te maken :)

Ik vind het ook echt zó leuk.. kindercolleges organiseren en regelen en alles wat daar mee samen hangt. Zorgen dat de juiste professor en de juiste student-ambassador er zijn voor de lessen op uni en scholen.. echt zó veel zin in!
:D Gezallich!!!

@Roomsnoes Helaas nog geen meldingen gehad. Er is nu een bedrijf bezig met mijn online marketing, mijn vindbaarheid etc. Hopelijk gaat er dan iets gebeuren als dat op orde is.
***
pi_185273354
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D Gezallich!!!

@:Roomsnoes Helaas nog geen meldingen gehad. Er is nu een bedrijf bezig met mijn online marketing, mijn vindbaarheid etc. Hopelijk gaat er dan iets gebeuren als dat op orde is.
Lijkt me wel lastig in die branche. Je hebt uitvaartbedrijven natuurlijk redelijk zelden nodig en mond op mond reclame is lastig om te etableren denk ik..?
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:48:13 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185273392
Ja, het is enorm lastig. Het balletje moet ergens gaan rollen en dan heb je kans dat het verder rolt, maar ja... die eerste is gewoon tricky.
Ik overweeg nu toch ook een advertentie in de krant toch wel, bij de rouwberichten.

Ik heb inmiddels wel een bordje voor het raam staan en er komt een groot reclamebord bij het honkbalveld. Dat hangt pal aan een dijk waar veel mensen fietsen en wandelen. Ze moeten toch mijn naam ergens mee gaan krijgen. Verder schrijf ik om de 2 weken een blog en hoop ik dat mensen dat bericht liken waardoor het zich op fb ook verder verspreid.

Oh ja, en ik wil een subtiele sticker op mijn auto laten plaatsen. Niet zo groot dat mensen het onder het rijden kunnen lezen, maar wel als hij ergens geparkeerd staat.

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 27-02-2019 11:53:44 ]
***
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:03:50 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_185273647
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

Sterker nog, Swets zit drie ‘bureaublokken’ verder in de kantoortuin ;) gelukkig zit er een vergaderruimte tussen en hebben we werkinhoudelijk niets met elkaar te maken :)

Ik vind het ook echt zó leuk.. kindercolleges organiseren en regelen en alles wat daar mee samen hangt. Zorgen dat de juiste professor en de juiste student-ambassador er zijn voor de lessen op uni en scholen.. echt zó veel zin in!
Wow, wat een superleuke baan! Heel veel plezier en succes gewenst!
in de haak.
pi_185274239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, het is enorm lastig. Het balletje moet ergens gaan rollen en dan heb je kans dat het verder rolt, maar ja... die eerste is gewoon tricky.
Ik overweeg nu toch ook een advertentie in de krant toch wel, bij de rouwberichten.

Ik heb inmiddels wel een bordje voor het raam staan en er komt een groot reclamebord bij het honkbalveld. Dat hangt pal aan een dijk waar veel mensen fietsen en wandelen. Ze moeten toch mijn naam ergens mee gaan krijgen. Verder schrijf ik om de 2 weken een blog en hoop ik dat mensen dat bericht liken waardoor het zich op fb ook verder verspreid.

Oh ja, en ik wil een subtiele sticker op mijn auto laten plaatsen. Niet zo groot dat mensen het onder het rijden kunnen lezen, maar wel als hij ergens geparkeerd staat.
Lokale sufferdje(s)?
Facebook pagina met sponsoring bericht
pi_185274335
Mag je misschien kaartjes neerleggen bij crematoria?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:45:54 #17
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_185274409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 11:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, het is enorm lastig. Het balletje moet ergens gaan rollen en dan heb je kans dat het verder rolt, maar ja... die eerste is gewoon tricky.
Ik overweeg nu toch ook een advertentie in de krant toch wel, bij de rouwberichten.

Ik heb inmiddels wel een bordje voor het raam staan en er komt een groot reclamebord bij het honkbalveld. Dat hangt pal aan een dijk waar veel mensen fietsen en wandelen. Ze moeten toch mijn naam ergens mee gaan krijgen. Verder schrijf ik om de 2 weken een blog en hoop ik dat mensen dat bericht liken waardoor het zich op fb ook verder verspreid.

Oh ja, en ik wil een subtiele sticker op mijn auto laten plaatsen. Niet zo groot dat mensen het onder het rijden kunnen lezen, maar wel als hij ergens geparkeerd staat.
Hier zat ik van de week juist te kijken of je er wellicht al bij stond hier.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:47:23 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185274443
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:37 schreef amaranta het volgende:

[..]

Lokale sufferdje(s)?
Facebook pagina met sponsoring bericht
Ja, dat is dus het idee, een advertentie in het plaatselijke sufferdje, maar dat is best kostbaar, dus dat is een afweging die ik even moet maken tegenover andere kosten.

FB heb ik nu niet bij mijn online campagne in zitten, eerst even zorgen dat google naar behoren werkt. Dat kost ook weer 75 eur per maand als ik dat er bij in zou willen doen en dit kost al 250 per maand. ;)

@Ticootje Het crematorium/De begraafplaats (eigenlijk enige op een kleine katholieke begraafplaats na) hier in de stad wordt beheerd door Yarden en die hebben hun uitvaartverzorging hier uitbesteedt aan een ander bedrijf dus die zullen geen reclame voor mij willen maken.

Wel heb ik vorige week een brief met kaartje en foldertje naar alle huisartspraktijken, verpleeghuizen en kerken in Gouda gestuurd. Om mezelf voor te stellen en zodat zij ook weten dat er een nieuwe optie op de markt is. ;)
***
  woensdag 27 februari 2019 @ 12:51:55 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185274534
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:45 schreef Books1 het volgende:

[..]

Hier zat ik van de week juist te kijken of je er wellicht al bij stond hier.
Ik doe je even een DM met mijn site en fb. :* ;)
***
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:05:19 #20
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_185274792
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is dus het idee, een advertentie in het plaatselijke sufferdje, maar dat is best kostbaar, dus dat is een afweging die ik even moet maken tegenover andere kosten.

FB heb ik nu niet bij mijn online campagne in zitten, eerst even zorgen dat google naar behoren werkt. Dat kost ook weer 75 eur per maand als ik dat er bij in zou willen doen en dit kost al 250 per maand. ;)

@:Ticootje Het crematorium/De begraafplaats (eigenlijk enige op een kleine katholieke begraafplaats na) hier in de stad wordt beheerd door Yarden en die hebben hun uitvaartverzorging hier uitbesteedt aan een ander bedrijf dus die zullen geen reclame voor mij willen maken.

Wel heb ik vorige week een brief met kaartje en foldertje naar alle huisartspraktijken, verpleeghuizen en kerken in Gouda gestuurd. Om mezelf voor te stellen en zodat zij ook weten dat er een nieuwe optie op de markt is. ;)
Ik had onlangs een begrafenis op de RK begraafplaats met een andere zelfstandige en dat was echt heel gemoedelijk maar op de IJ.H vind ik het tegenwoordig eigenlijk na de grote verbouwing erg fabriekerig aandoen en het afzuigsysteem werkt niet zo naar behoren. Hadden half vorig jaar een begrafenis en bij een andere uitvaart werd er bittergarnituur geserveerd. Resultaat wij roken naar een wandelende frietzaak.
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:09:00 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185274865
:o Ai... dat is irritant ja.

Ze hebben het zo druk meestal, ze kunnen ook bijna niet anders dan achter elkaar door. Maar dat doet wel afbreuk aan het geheel...
***
pi_185275662
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is dus het idee, een advertentie in het plaatselijke sufferdje, maar dat is best kostbaar, dus dat is een afweging die ik even moet maken tegenover andere kosten.

FB heb ik nu niet bij mijn online campagne in zitten, eerst even zorgen dat google naar behoren werkt. Dat kost ook weer 75 eur per maand als ik dat er bij in zou willen doen en dit kost al 250 per maand. ;)

@:Ticootje Het crematorium/De begraafplaats (eigenlijk enige op een kleine katholieke begraafplaats na) hier in de stad wordt beheerd door Yarden en die hebben hun uitvaartverzorging hier uitbesteedt aan een ander bedrijf dus die zullen geen reclame voor mij willen maken.

Wel heb ik vorige week een brief met kaartje en foldertje naar alle huisartspraktijken, verpleeghuizen en kerken in Gouda gestuurd. Om mezelf voor te stellen en zodat zij ook weten dat er een nieuwe optie op de markt is. ;)
Wij hebben hier ook nog een soort huis aan huis tijdschrift.
De uitstraling heet het. Weet niet of dat in meer plaatsen is.
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:48:43 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_185275728
Wijkkrantjes ja. Ik ben zelf eindredacteur van zo'n blad. Kost 75 euro per jaar om te adverteren, bereik van 1300 huishoudens, 4 edities per jaar.

Flyers verspreiden kan ook, is ook echt niet zo duur.

Kunnen de jongens ook extra zakgeld verdienen!
disclaimer
  woensdag 27 februari 2019 @ 13:50:31 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185275752
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 13:48 schreef Stormqueen het volgende:
Wijkkrantjes ja. Ik ben zelf eindredacteur van zo'n blad. Kost 75 euro per jaar om te adverteren, bereik van 1300 huishoudens, 4 edities per jaar.

Flyers verspreiden kan ook, is ook echt niet zo duur.

Kunnen de jongens ook extra zakgeld verdienen!
:o Dat is echt weinig!
*uitzoeken gaat...
***
pi_185276013
En wij hebben nog de mooi ... krant. Adv daarin valt ok mee volgens mij.
  woensdag 27 februari 2019 @ 14:25:46 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185276330
Ik wil straks ook, als die google vindbaarheid helemaal in orde is, kijken of de plaatselijke krant een interview met me willen doen. Vind ik wel doodeng, heb ik wel wat te vertellen, maar lijkt me wel een uitgelezen kans om in beeld te komen.
***
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:18:41 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_185277135
En je werkgebied uitbreiden.. mijn kant op bijv?? En aan de overkant van het water?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:33:14 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185277355
Jullie kant op zitten er wel al heel veel, dus dat is sowieso lastig.
Het zal ook best goedkomen als de Search Engine Optimisation en Search Engine Advertisement een beetje op orde komt.

Ik checkte net de advertentieprijzen en dat komt toch idd neer op +/- 125 eur per week, dus 500 eur per maand zeg maar. Zou je nog voor 2x per maand kunnen kiezen, maar toch... Duur grapje. Dan kan ik beter facebook bij mijn marketing plan trekken, dat is 75 eur per maand en gaat ook heel gericht.
Maar ik wil eerst even kijken wat SEO en SEA doet. Anders is het ook lastig inschatten wat werkt en wat niet.
***
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 februari 2019 @ 17:11:09 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_185279075
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

Sterker nog, Swets zit drie ‘bureaublokken’ verder in de kantoortuin ;) gelukkig zit er een vergaderruimte tussen en hebben we werkinhoudelijk niets met elkaar te maken :)
Zolang je koffie voor me haalt zal het vast goed komen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 februari 2019 @ 17:14:07 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_185279135
@Brighteyes

Facebook kan je makkelijk zelf en je kan onwijs gericht je doelgroep targetten. Ik zou er eens een paar euro tegenaan gooien als ik jou was. Werkt denk ik beter dan je richten op SEO en SEA. Doe je alleen search in Google of ook display?
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:28:17 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185279418
@Brighteyes, je kunt je flyer misschien ook in een aantal kerken neerleggen? Of in een bejaardentehuis? Is er een hospice in de regio? Dat soort plekken opzoeken en vragen of je wat mag neerleggen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Burdie op 27-02-2019 17:33:54 ]
KuikenGuppy
pi_185279595
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:28 schreef Burdie het volgende:
@:Brighteyes, je kunt je flyer misschien ook in een aantal kerken neerleggen? Of in een bejaardentehuis? Is er een hospice in de regio? Dat soort plekken opzoeken en vragen of je wat mag neerleggen.
Ja, dat lijkt me idd effectiever dan in een crematorium. :D
Maar geen idee of dat mag joh, ik weet niet of dat wel zo gepast is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 27 februari 2019 @ 17:47:18 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185279758
Vragen is gratis :P.
KuikenGuppy
pi_185280028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
Jullie kant op zitten er wel al heel veel, dus dat is sowieso lastig.
Het zal ook best goedkomen als de Search Engine Optimisation en Search Engine Advertisement een beetje op orde komt.

Ik checkte net de advertentieprijzen en dat komt toch idd neer op +/- 125 eur per week, dus 500 eur per maand zeg maar. Zou je nog voor 2x per maand kunnen kiezen, maar toch... Duur grapje. Dan kan ik beter facebook bij mijn marketing plan trekken, dat is 75 eur per maand en gaat ook heel gericht.
Maar ik wil eerst even kijken wat SEO en SEA doet. Anders is het ook lastig inschatten wat werkt en wat niet.
Ik zit aan de andere kant van de ijssel in een dorp waar veel mensen toch ook in Gouda begraven worden... Je zou mij eventueel wel flyers mogen opsturen die ik hier bij de huisarts neer zou kunnen leggen.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:06:53 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185280109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
@:Brighteyes

Facebook kan je makkelijk zelf en je kan onwijs gericht je doelgroep targetten. Ik zou er eens een paar euro tegenaan gooien als ik jou was. Werkt denk ik beter dan je richten op SEO en SEA. Doe je alleen search in Google of ook display?
Als het goed is ook het laatste. Ze maken voor mij een bedrijfspagina aan etc. etc.

Ik zal me eens in het fb adverteren gaan verdiepen. Tx voor de aanmoediging! :*
***
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:10:18 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185280168
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:28 schreef Burdie het volgende:
@:Brighteyes, je kunt je flyer misschien ook in een aantal kerken neerleggen? Of in een bejaardentehuis? Is er een hospice in de regio? Dat soort plekken opzoeken en vragen of je wat mag neerleggen.
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt me idd effectiever dan in een crematorium. :D
Maar geen idee of dat mag joh, ik weet niet of dat wel zo gepast is.
Ik mailde het hospice om te vragen of ik eens langs kon komen om kennis te maken en daar kreeg ik zo'n bits, kortaf mailtje van terug dat ik er eigenlijk een beetje van schrok.

'Langskomen lijkt me niet nodig. U heeft straks rechtstreeks met de familie te maken. Voor overleg kunnen we een kamertje beschikbaar stellen.'

:{ Ok...
Toch heb ik ze wel mijn kennismakingsbrief met kaartje en foldertje gestuurd.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik zit aan de andere kant van de ijssel in een dorp waar veel mensen toch ook in Gouda begraven worden... Je zou mij eventueel wel flyers mogen opsturen die ik hier bij de huisarts neer zou kunnen leggen.
Ik vind dat zo enorm eng... Het is toch iets waar je gewoon voorzichtig mee moet zijn om niet meteen een aasgier te lijken ofzo.
Wel ga ik adverteren in het blaadje van de Jeu de Boules vereniging. Over doelgroep gesproken. :+ Maar dat durf ik dan weer omdat mijn ouders daar fanatiek lid zijn en ik er op die manier toch een soort link mee heb.

Over foldertjes bij kerken en huisartsen ga ik eens nadenken...
Ik heb mijn foldertje wel van de week hier bij een heleboel huizen in de bus gedaan 's avonds. ;) :@

Ik vind het wel superlief dat jullie zo enorm meedenken! _O_ O+
***
pi_185280235
Ik zou zeker nog niet overal je spullen achterlaten. Stap voor stap, kijken wat het effect is, en dan weer bijschaven.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:20:43 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185280326
Ik hou me maar vast aan het idee dat de oprichtster van de opleiding die ik vorig jaar deed ooit 5 maanden (!!) op haar eerste melding heeft gewacht. :o :X Het komt vast straks als het totaal niet uit komt. Op de ochtend van de overdracht van ons huis ofzo. :X

En dat ik dan echt helemaal denk 'Huh, wat? Welke telefoon gaat er nou? Wat is dat voor geluid?'
***
pi_185280377
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 27 februari 2019 18:10 schreef Brighteyes

Ik mailde het hospice om te vragen of ik eens langs kon komen om kennis te maken en daar kreeg ik zo'n bits, kortaf mailtje van terug dat ik er eigenlijk een beetje van schrok.

'Langskomen lijkt me niet nodig. U heeft straks rechtstreeks met de familie te maken. Voor overleg kunnen we een kamertje beschikbaar stellen.'

Bits is mss slechts jouw interpretatie. Ze bieden wél een kamertje voor overleg aan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 27 februari 2019 @ 18:25:00 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185280413
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:23 schreef Moonah het volgende:

[..]

Bits is mss slechts jouw interpretatie. Ze bieden wél een kamertje voor overleg aan.
Oh misschien wel. :@ Ik vond dat meer een zakelijke mededeling, zo van 'dat is alles dat je hoeft te weten'.
***
pi_185281140
@Brighteyes Adverteren in de gemeentegids? En hier in de gemeente hebben ze een blad voor 50-plussers die 2x (?) per jaar uitkomt. Lijkt mij ook zinvol. En misschien een flyer in de dorpshuizen (bestaat dat, buiten een dorp? Of is het dan zoiets als een cultureel centrum ofzo?)? Bij de biljartclub (vergelijkbaar met jeu de boules :P ). Lastig hoor, een onderneming starten zonder klantenbestand. Succes!
pi_185281865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]


[..]

Ik mailde het hospice om te vragen of ik eens langs kon komen om kennis te maken en daar kreeg ik zo'n bits, kortaf mailtje van terug dat ik er eigenlijk een beetje van schrok.

'Langskomen lijkt me niet nodig. U heeft straks rechtstreeks met de familie te maken. Voor overleg kunnen we een kamertje beschikbaar stellen.'

:{ Ok...
Toch heb ik ze wel mijn kennismakingsbrief met kaartje en foldertje gestuurd.

[..]

Ik vind dat zo enorm eng... Het is toch iets waar je gewoon voorzichtig mee moet zijn om niet meteen een aasgier te lijken ofzo.
Wel ga ik adverteren in het blaadje van de Jeu de Boules vereniging. Over doelgroep gesproken. :+ Maar dat durf ik dan weer omdat mijn ouders daar fanatiek lid zijn en ik er op die manier toch een soort link mee heb.

Over foldertjes bij kerken en huisartsen ga ik eens nadenken...
Ik heb mijn foldertje wel van de week hier bij een heleboel huizen in de bus gedaan 's avonds. ;) :@

Ik vind het wel superlief dat jullie zo enorm meedenken! _O_ O+
Huisartsen zou ik zeker doen. Die draaien ook op de HAP diensten en doen ook de lijkschouwing als er iemand is overleden :)

Het is de laatste 3 maanden erg druk op de HAP met lijkschouwingen :{
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_185282141
de thuiszorgorganisaties hebben vaak ook een blaadje wat een paar keer per jaar uitkomt, je zou eens kunnen kijken welke de aanbesteding gewonnen heeft in je buurt be
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_185282365
Best lastig, BE, het 'beginnen'. Je denkt er wel zorgvuldig over na!
Ik zit er (nog niet heel concreet) ook over te denken om voor mezelf te beginnen (iets over te nemen op termijn) maar opbouw van klantenkring lijkt me erg lastig.

Wie o wie helpt me uit de brand? Ik had vandaag een pot appelmoes en daar stond op dat je hem niet mocht uitlepelen met metalen bestek. Waarom?!
pi_185282414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:53 schreef Hupje het volgende:
Best lastig, BE, het 'beginnen'. Je denkt er wel zorgvuldig over na!
Ik zit er (nog niet heel concreet) ook over te denken om voor mezelf te beginnen (iets over te nemen op termijn) maar opbouw van klantenkring lijkt me erg lastig.

Wie o wie helpt me uit de brand? Ik had vandaag een pot appelmoes en daar stond op dat je hem niet mocht uitlepelen met metalen bestek. Waarom?!
Dan kan hij barsten. Ik doe het wel gewoon
pi_185282676
En foldertjes in het bejaarden tehuis?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185283505
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 18:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh misschien wel. :@ Ik vond dat meer een zakelijke mededeling, zo van 'dat is alles dat je hoeft te weten'.
Mijn vader zat natuurlijk in een andere hoek van de uitvaartbranche (grafmonumenten), maar die stond weleens op uitvaartbeurs bij een lokale grote uitvaartondernemer, waar ook gewoon de concurrentie stond (Kramer had die beurs, en Jacqueline van dinges stond daar dan ook gewoon).

En er staan in de lokale krantjes naast de rouwadvertenties vaak advertenties van uitvaartondernemers.

Wat ik weet van vriendinnetje is dat zij in zee zijn gegaan met degene die geadviseerd werd door de thuiszorg. Dus wie weet kun je via die weg contacten warmmaken?
Kwak
pi_185283571
ET, gefeliciteerd met je nieuwe baan en je voorspoedige herstel.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 27 februari 2019 @ 20:37:18 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185283629
Ik heb bij die Jacqueline stage gelopen. O+

Ja, zo’n beurs wil ik nog zelf gaan organiseren.

En tx voor de tip v thuiszorgorganisaties, die had ik nog niet meegepakt met mijn mailing maar is wel een hele slimme!

Foldertjes ergens leggen weet ik niet goed. Maar ik ken iig 1 huisarts hier in G., ik zal eens vragen hoe zij er tegenaan kijkt.

Oh, en die advertenties die je noemt zijn dus best duur. Daar moet ik echt even goed over nadenken.

Hupje, in welke branche wil je gaan starten?
***
pi_185284478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:53 schreef Hupje het volgende:
Best lastig, BE, het 'beginnen'. Je denkt er wel zorgvuldig over na!
Ik zit er (nog niet heel concreet) ook over te denken om voor mezelf te beginnen (iets over te nemen op termijn) maar opbouw van klantenkring lijkt me erg lastig.

Wie o wie helpt me uit de brand? Ik had vandaag een pot appelmoes en daar stond op dat je hem niet mocht uitlepelen met metalen bestek. Waarom?!
Hè?! Das gek :D
Ik zou t niet weten :D
pi_185284714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:53 schreef Hupje het volgende:

Wie o wie helpt me uit de brand? Ik had vandaag een pot appelmoes en daar stond op dat je hem niet mocht uitlepelen met metalen bestek. Waarom?!
Ik denk dat dat is omdat de inhoud dan veel sneller bederft dan wanneer je een plastic lepel gebruikt. Dit geldt iig wel voor jam, dus dat lijkt me voor appelmoes ook plausibel!
pi_185284986
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:10 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik denk dat dat is omdat de inhoud dan veel sneller bederft dan wanneer je een plastic lepel gebruikt. Dit geldt iig wel voor jam, dus dat lijkt me voor appelmoes ook plausibel!
Zijn er mensen die de pot dus niet in 1x opeten?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:20:25 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185285004
O in ieder geval het liefst wel! :Y :D
***
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:24:40 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185285133
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zijn er mensen die de pot dus niet in 1x opeten?
De pot eet ik ook niet op hoor :N.
KuikenGuppy
pi_185285767
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 20:37 schreef Brighteyes het volgende:
Hupje, in welke branche wil je gaan starten?
Ik zzp nu 1 dag in de week (onderwijsgerelateerd), maar degene via wie ik aan mijn klussen kom, gaat op termijn stoppen. Ik zit er over na te denken of ik het dan over wil nemen of zoiets zelf wil starten. Maar er zijn heel veel maren, ik zie veel beren op de weg en weet niet of ik het aan durf. Vriend ziet het wel zitten (dat ik het ga doen).
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:46:18 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185285913
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:41 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik zzp nu 1 dag in de week (onderwijsgerelateerd), maar degene via wie ik aan mijn klussen kom, gaat op termijn stoppen. Ik zit er over na te denken of ik het dan over wil nemen of zoiets zelf wil starten. Maar er zijn heel veel maren, ik zie veel beren op de weg en weet niet of ik het aan durf. Vriend ziet het wel zitten (dat ik het ga doen).
Als je zoiets over kan nemen helpt dat wel. Dan heb je iig een rollende bal zeg maar. Maar spannend is het wel! Maar ook leuk!
***
pi_185291327
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 21:10 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik denk dat dat is omdat de inhoud dan veel sneller bederft dan wanneer je een plastic lepel gebruikt. Dit geldt iig wel voor jam, dus dat lijkt me voor appelmoes ook plausibel!
Geldt dat voor jam? Jam kan toch amper bederven, dat zit bombol suiker?
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:06:53 #58
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_185291391
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 06:47 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Geldt dat voor jam? Jam kan toch amper bederven, dat zit bombol suiker?
Net als appelmoes eindigt jam hier nog wel eens met schimmel (omdat het te langzaam opgegeten wordt).Schimmel is wel ok met suiker zolang er ook vocht in zit.
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:15:20 #59
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_185291420
Oh en iemand in CUL heeft het - 12 jaar geleden notabene - gevraagd aan Hak en kreeg het volgende antwoord:

quote:
Geachte mevrouw Clown

Allereerst hartelijk dank voor uw vraag via de HAK website.

Wanneer het produkt met een metalen lepel uit de pot wordt geschept kan het gebeuren dat de lepel tegen de bodem tikt. Het is helaas mogelijk dat hierdoor een stukje glas loslaat van de bodem. Dit kan voorkomen worden door een houten of kunststof lepel te gebruiken.

Deze waarschuwing is dus alleen bedoeld om glasklachten te voorkomen, en heeft niets te maken met het produkt zelf. We zetten het tegenwoordig standaard op alle etiketten van onze produkten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, horen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

HAK B.V.
Consumentenservice
  donderdag 28 februari 2019 @ 07:28:36 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185291496
Weer wat geleerd vandaag :D

En jam bederft hier idd weleens, omdat er - vooral in de binnenkant van de deksel - schimmel ontstaat... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185291555
:D Handig, de Fok! resources!
pi_185291863
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:15 schreef Gaoxing het volgende:
Oh en iemand in CUL heeft het - 12 jaar geleden notabene - gevraagd aan Hak en kreeg het volgende antwoord:

[..]

ja, ik kwam deze tegen
https://www.startpagina.n(...)s-doperwten-metalen/
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:20:41 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185293338
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:39 schreef Hupje het volgende:
:D Handig, de Fok! resources!
9 van de 10 keer als ik iets opzoek op Google kom ik bij een oud fok topic uit :')
KuikenGuppy
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:24:42 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_185293397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:06 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Net als appelmoes eindigt jam hier nog wel eens met schimmel (omdat het te langzaam opgegeten wordt).Schimmel is wel ok met suiker zolang er ook vocht in zit.
de schimmel komt meestal door het gebruik van gore messen met bijvoorbeeld boter of broodkruimels er aan. Zolang je schoon bestek gebruikt loopt het niet zo'n vaart.
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:26:39 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185293421
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de schimmel komt meestal door het gebruik van gore messen met bijvoorbeeld boter of broodkruimels er aan. Zolang je schoon bestek gebruikt loopt het niet zo'n vaart.
Ik gebruik een lepel voor m'n jam, maar doe gerust een jaar met een pot. Soms heb ik er ineens zin in en dan weer maanden niet... :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185293714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik gebruik een lepel voor m'n jam, maar doe gerust een jaar met een pot. Soms heb ik er ineens zin in en dan weer maanden niet... :D
Ik ook altijd Jam met een lepel.
pi_185293919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik gebruik een lepel voor m'n jam, maar doe gerust een jaar met een pot. Soms heb ik er ineens zin in en dan weer maanden niet... :D
Dat ja. En wat SQ zegt. Wojbeten t weinig en het wordt nooit goor.

In het huisje in de bergen hebben we jam staan uit 2003. Smaakt nog prima :D
pi_185294136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:15 schreef Gaoxing het volgende:
Oh en iemand in CUL heeft het - 12 jaar geleden notabene - gevraagd aan Hak en kreeg het volgende antwoord:

[..]

Ik wilde antwoorden dat ik dacht dat het om het glas was, maar je was me voor ;).
Hier gaat de pot appelmoes meestal gelijk leeg.

Jam hebben we in zo'n tube, van Fred&Ed, voor zover dat jam mag heten, de jongste eet dat op pannenkoeken en croissantjes.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:56:42 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185294750
Appelmoes heb ik btw in de suikervrije cupjes van de lidl. Precies een ruime portie per keer en ik eet het alleen bij m'n friet, dus bijna nooit..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185295988
Jullie lepelen een jampot leeg? Gadver mijn mental image.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185296690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 12:57 schreef Ticootje het volgende:
Jullie lepelen een jampot leeg? Gadver mijn mental image.
Nee, je haalt de jam er met de lepel uit en smeert het met de bolle kant uit.
  donderdag 28 februari 2019 @ 14:34:20 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_185297689
Je schept de jam uit de pot, laat de klodder op je boterham vallen en smeert het met een mes uit :P
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 14:34:36 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_185297694
En daarna lik je de lepel af :9
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 14:34:52 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_185297698
En je mes.
disclaimer
pi_185297958
All wat SQ says...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:03:00 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185298250
Ik sla de smerenmeteenmes-stap over, maar gebruik de lepel dan ook maar twee keer: een keer om te scheppen en smeren en een keer om af te likken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185298507
Ik doe 't met een mes uit de pot en dan smeren :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:17:56 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_185298572
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:14 schreef pinquit het volgende:
Ik doe 't met een mes uit de pot en dan smeren :P
maar als je dan niet genoeg hebt, steek je het mes er dan nog een keer in? Want dat geeft dus de schimmel :P
disclaimer
pi_185298650
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar als je dan niet genoeg hebt, steek je het mes er dan nog een keer in? Want dat geeft dus de schimmel :P
Ja! Gatver :P dat ga ik dus niet meer doen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 28 februari 2019 @ 15:53:31 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185299186
Komt hierna weer de discussie hoe je Paul uitspreekt? O+
KuikenGuppy
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:07:42 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_185299446
Da's lang geleden!

Discussies als deze zijn waar slowchats hun bestaan aan danken, ja toch niet dan. Heerlijk zo'n topic waar je gewoon een beetje mag keuvelen zonder dat je eerst op 3 kantjes sores van andere mensen moet reageren ;)
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:08:25 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_185299459
En dan weer sorry sorry voor de egopost moet zeggen ;( #faalmoeder
disclaimer
pi_185299676
En als iedereen dan is uitgepraat over Pal, Paul en Pol, kunnen we het weer hebben over hoe we de was doen toch? *)
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:21:45 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185299710
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:08 schreef Stormqueen het volgende:
En dan weer sorry sorry voor de egopost moet zeggen ;( #faalmoeder
_O- zo herkenbaar dit...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:25:52 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_185299785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:20 schreef Aure het volgende:
En als iedereen dan is uitgepraat over Pal, Paul en Pol, kunnen we het weer hebben over hoe we de was doen toch? *)
oh ja, mijn lievelings!! De was O+
disclaimer
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:27:38 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_185299804
Ik heb laatst voor het eerst jumbo huismerk wasmiddel gekocht na zo'n 15 jaar Robijnen. Ik vind het verschil in prijs dusdanig opmerkelijk dat ik het wel wil proberen (1.85 versus 5.99)
Ga ik verschil merken? Wat zijn jullie ervaringen?
disclaimer
pi_185299838
Geen idee, #teamcolorreus hier 8-)
pi_185300018
AH eigen merk O+ al járen!
Toevallig net in een andere SC discussies over strijken. Die hebben we hier ook al wel eens gehad toch?
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:39:40 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_185300041
Strijken :')
disclaimer
pi_185300067
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Strijken :')
Love it... breng mij jouw strijkgoed, doe jij mijn badkamer poetsen? ;)
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:43:26 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_185300093
Badkamer poetsen :')!!

Ik wil best komen koken?
disclaimer
pi_185300119
Ik ben van de Ariel, dus ook geen idee over jumbo huismerk.
Strijken snap ik nooit zo, mijn kleding komt gewoon kreukloos uit wasmachine (wel ff uitmeppen) en droger.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185300153
wasmiddel: eigen merk Lidl hiero..
Die dure merken leveren jeuk op bij de jongste en mij. Dus dan maar een goedkopie..
Ik strijk alleen overhemden.. De rest vouw ik gewoon strak op :P
pi_185300156
Team Hoogvliet eigen merk wasmiddel en wasverzachter.

En strijken doe ik niet aan. 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185300164
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst jumbo huismerk wasmiddel gekocht na zo'n 15 jaar Robijnen. Ik vind het verschil in prijs dusdanig opmerkelijk dat ik het wel wil proberen (1.85 versus 5.99)
Ga ik verschil merken? Wat zijn jullie ervaringen?
Yo; jumbo wasmiddel hier. Ik merk niks van verschil... Heb zowat alles al een keer gehad qua wasmiddel ofzo en wellicht dat het qua geur verschilt; merk ik niet dat de was zachter/minder zacht; minder wast; meer wast nope gewoon nope.. maar ik heb dan ook jarenlang geen extreem vieze kleren gehad (en mijn baby zit nog niet in de kruip/smeer alles over de kleren fase) dus mijn vergelijkingsmateriaal is wellicht niet extreem :D

Strijken ! Grapjassen :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:50:48 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185300189
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:20 schreef Aure het volgende:
En als iedereen dan is uitgepraat over Pal, Paul en Pol, kunnen we het weer hebben over hoe we de was doen toch? *)
Hoe vaak was jij de gordijnen?
KuikenGuppy
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:52:48 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_185300226
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe vaak was jij de gordijnen?
gordijnen wassen? :')
disclaimer
pi_185300242
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe vaak was jij de gordijnen?
Ik begreep van de oude bewoners dat ze hier nét voor de verhuis de gordijnen hebben gewassen (vorig jaar pasen); dus ik ben de komende 50 jaar goed, toch? *)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:53:30 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_185300243
#faalhuisvrouw #faalmoeder #faalleven ;(
disclaimer
pi_185300294
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:53 schreef Stormqueen het volgende:
#faalhuisvrouw #faalmoeder #faalleven ;(
Check


En gordijnen wassen?? Alleen als er op gekotst is..
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik alleen gordijnen in de slaapkamer van de meiden heb
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:56:35 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_185300300
Ik heb trouwens de gordijnen 1 keer gewassen toen ik 39 weken zwanger was van Mauw. Dat moest toen ineens echt.
disclaimer
pi_185300312
In ons oude huis één keer de gordijnen gewassen, 10cm gekrompen :(

In dit huis worden dus geen gordijnen gewassen :6
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:57:26 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_185300317
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

Check


En gordijnen wassen?? Alleen als er op gekotst is..
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik alleen gordijnen in de slaapkamer van de meiden heb
op je gordijnen kotsen??

Visuals van projectielbraken :')
disclaimer
pi_185300335
Ik durfde niet.. iets met gordijnen van 3m lang en met speciaal verduisteringsspul aan de achterkant..

Maar ja.. nood breekt wetten en toen ook maar de gordijnen in A's kamer gewassen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185300342
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst jumbo huismerk wasmiddel gekocht na zo'n 15 jaar Robijnen. Ik vind het verschil in prijs dusdanig opmerkelijk dat ik het wel wil proberen (1.85 versus 5.99)
Ga ik verschil merken? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik merk 0 verschil qua schoon met mn huismerk wasmiddeltjes. Wel qua geur (minder sterk) maar dat bevalt wel.
Kwak
pi_185300360
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

op je gordijnen kotsen??

Visuals van projectielbraken :')
T heeft een vide.. en die moest kosten, stond op dr trap om naar beneden te lopen maar was te laat...

Projectielbraken to the Max.... het zat echt overal...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185300383
SC wordt wel een QC zo... :)

Stelletje huisvrouwen hier :P
pi_185300391
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe vaak was jij de gordijnen?
Doe ik niet! Maar mijn vriend heeft ze ooit een keer in de was gedaan. Maar nu hebben we net nieuwe dus dan duurt het denk ik weer 5 jaar :+
pi_185300413
Wij hebben niet eens gordijnen.

Die was je toch niet.

Noren zijn wel gek. Die hebbem kerstgordijnen liggen die ze dan in december ophangen. Sukkols.
pi_185300414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:01 schreef Shandaly het volgende:
SC wordt wel een QC zo... :)

Stelletje huisvrouwen hier :P
ik vouw, as we speak, de was die er al een week ligt 🤐🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185300704
Gordijnen. Oja. Die namen we voor een prikkie over van de vorige bewoners 8 jaar geleden, we konden dan op ons gemak andere zoeken. 3x raden... :')
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:22:30 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185300764
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:01 schreef Shandaly het volgende:
SC wordt wel een QC zo... :)

Stelletje huisvrouwen hier :P
Ander onderwerp dan? :P
Carnaval? Bier? Seks?
KuikenGuppy
pi_185300871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:19 schreef Hupje het volgende:
Gordijnen. Oja. Die namen we voor een prikkie over van de vorige bewoners 8 jaar geleden, we konden dan op ons gemak andere zoeken. 3x raden... :')
Zes jaar in plaats van acht jaar, maar verder dit. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185301021
Ohh de gordijnen heb ik wel eens gewassen hoor, en ze moeten nodig weer. Ze zijn nogal licht van kleur en precies achter Alex aan de eettafel, en op weg naar de keuken :') die zij echt snel vies.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185301107
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe vaak was jij de gordijnen?
Moet je die wassen dan? :P

Wij zitten nu in de fase dat we nog voor 1 kamer (rol)gordijnen moeten regelen en dan heeft eindelijk alles iets van gordijnen. En we hebben overal plinten *O*.
pi_185301460
Ik heb de gordijnen vorig jaar gewassen toen de nieuwe kozijnen kwamen een jaar geleden dus.

Ik had zi'n hello freshbox van de plus op zich oke maar toch niet de normale 10,- waard.

En bijna vakantie dus ik word er ziek :'(
pi_185302206
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:53 schreef Hupje het volgende:

Wie o wie helpt me uit de brand? Ik had vandaag een pot appelmoes en daar stond op dat je hem niet mocht uitlepelen met metalen bestek. Waarom?!
Ik denk omdat je met metaal het glas kunt beschadigen en dan glassplinters in je moes hebt?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_185304932
Hè eindelijk, het gaat weer over strijken. Strijken O+ .
Ik kick dus enorm op kaarsrechte stapels strak gestreken kleding in de kast. Dus ik strijk alles behalve onderbroeken en sokken.

Wasmiddel: wij wassen met dat wat in de aanbieding is (of wat zorgt voor gratis bestelkosten bij de boodschappenbezorgservice). Wel altijd vloeibaar wasmiddel. Ik gebruik geen wasverzachter.

Gordijnen: zo’n zelfde verhaal als eerder genoemd. Vorige bewoners lieten ze hangen en wij ook :X . Ik was ze wel eens per jaar. Evenals de vouwgordijnen.
  donderdag 28 februari 2019 @ 20:53:31 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185305829
Strijken: nooit
Wassen: met wat in de aanbieding is, sinds prul zonder wasverzachter
In de droger: alles van prul, alle effen shirts van m'n man, beddengoed en handdoeken
Gordijnen wassen: nooit
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185306954
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 15:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maar als je dan niet genoeg hebt, steek je het mes er dan nog een keer in? Want dat geeft dus de schimmel :P
Maar waarom dan wel schimmel in de jam na er nogmaals met je mes in (ik ga er even van uit dat het aflikken stuk over wordt geslagen zeg maar...), en waarom dan in pindakaas of chocopasta niet?

quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst jumbo huismerk wasmiddel gekocht na zo'n 15 jaar Robijnen. Ik vind het verschil in prijs dusdanig opmerkelijk dat ik het wel wil proberen (1.85 versus 5.99)
Ga ik verschil merken? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn meiden hebben met de dark wasmiddel van de jumbo slijm gemaakt en de geur van dat spul staat me zo tegen :r dat ik het bij Robijn houd. Het slaat me gewoon op de adem. Volgens mij heb ik eerder ook wel eens andere van de jumbo geprobeerd, maar ook alweer een tijdje terug bij robijn, weet niet meer waarom.

Strijken doe ik zo weinig mogelijk, maar heb nu een bloesje wat erg gekreukt uit de was komt, die moet wel :{ .
Ik probeer het spul zoveel mogelijk netjes op te hangen zodat ik niet hoef te strijken (vind ik). Mijn man draagt op zijn werk een witte jas, dan zie je amper nog overhemd, dus ik vind dat ik die ook niet hoef te strijken en als hij dat graag wil, dan mag hij het zelf doen :6

Wasverzachter gebruik ik niet en alleen de handdoeken/ondergoed/sokken gaan in de droger, de rest hang ik op uit de wasmachine.

quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe vaak was jij de gordijnen?
Gordijnen nagenoeg nooit eigenlijk... de vitrage wel 2 keer per jaar ofzo. Als onze schoonmaakster het op haar heupen heeft *) .
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 28 februari 2019 @ 22:13:02 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185308833
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe vaak was jij de gordijnen?
Wij gaan verhuizen! *O* Nieuwe gordijnen! *) :D

Oh, en gisteren zei ik toch 'er komt een keer een melding als ik echt denk 'huh??'
Vanmorgen had ik dus een soort van een halve melding. :o
Moeder van een klasgenootje van S, diens broer komt binnenkort te overlijden. (42 jaar oud, vader van 2 kinderen ;( ) en ze hebben mij nu gevraagd een kostenbegroting te maken. Ze hebben weinig geld en geen verzekering, dus nothing fancy.
Geen idee of ze dan uiteindelijk voor mij gaan kiezen, maar toch... it's a start! :Y
***
pi_185309503
Fijn dat je al zo snel (half) gevraagd wordt BE. Wel heftig om mee te beginnen :{ wat afschuwelijk voor hem en zijn gezin.
pi_185310426
strijken: doe ik niet. ik heb een strijkijzer, maar die gebruik ik om met inkt te werken
de was: doen man en kinderen, kan ik niet
gordijnen: hebben we niet. overal hangen rolgordijntjes

ha! :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_185310565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 22:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wij gaan verhuizen! *O* Nieuwe gordijnen! *) :D

Oh, en gisteren zei ik toch 'er komt een keer een melding als ik echt denk 'huh??'
Vanmorgen had ik dus een soort van een halve melding. :o
Moeder van een klasgenootje van S, diens broer komt binnenkort te overlijden. (42 jaar oud, vader van 2 kinderen ;( ) en ze hebben mij nu gevraagd een kostenbegroting te maken. Ze hebben weinig geld en geen verzekering, dus nothing fancy.
Geen idee of ze dan uiteindelijk voor mij gaan kiezen, maar toch... it's a start! :Y
och :'(

ik weet nog van met kiro hoe het ging en dat was heel fijn (ik zit verzekerd bij een grote bekende maatschappij die dan alles regelt). we kregen de echte persoonlijke touch en dat was het meest waardevolle en zal ik nooit vergeten. er kwam een meneer en die nam alles met ons door, die legde uit wat we moesten regelen en wat dingen zouden kosten en kwam zelf met suggesties. het was zijn idee om bij de uitvaart beschuit met muisjes te serveren ipv cake toen hij er achter kwam dat er nooit iets van kraamvisites waren geweest.

zo'n persoonlijke touch is waardevoller dan alle geld in de wereld
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 1 maart 2019 @ 06:38:31 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185313520
Mooi dat jullie het zo ervaren hebben. O+

Weet je, ook al voelt het vaak nog niet zo omdat er zo veel geregeld moet worden, maar die eerste dagen na het overlijden zijn zo belangrijk voor een goede start van de rouw-verwerking/verweving.
En daar kan een goede uitvaartbegeleider echt het verschil malen voor mensen.
***
  vrijdag 1 maart 2019 @ 08:47:09 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185314470
Simmu :*.

BE, je zult wel veel verdrietige verhalen krijgen in je werk. Mijn overbuurman is een uitvaartbedrijf gestart (een paar jaar) nadat zijn dochtertje overleed, juist omdat hij had ervaren hoe belangrijk die eerste tijd is. Ik heb heel veel respect voor dit werk, ik zou het zelf denk ik niet kunnen.

Dan nu iets luchtigers, alaaf :+. Man en zoon zijn onderweg om met de kinderoptocht mee te lopen, ik ga straks langs met het andere kind langs de route staan. Super leuk :).
KuikenGuppy
  vrijdag 1 maart 2019 @ 08:52:07 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185314555
Leuk! Zijn ze ook helemaal in outfit?
***
pi_185314587
Veel plezier Burdie
Met een meidenkwartet
  vrijdag 1 maart 2019 @ 12:36:52 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185318111
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk! Zijn ze ook helemaal in outfit?
Uiteraard :) man was als joker, oudste als vliegtuig :D. Ikzelf was als Elsa en mijn jongste wilde als kip O+.
Volgend jaar gaan we zelf ook met een clubje een wagen bouwen denk ik, super leuk.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 maart 2019 @ 13:26:50 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185318977
:D Leuk hoor! :Y
Ik ben van boven de rivieren dus het zegt me niks en ben altijd weer onder de indruk van wat men elk jaar weer allemaal uit de kast haalt voor carnaval! Zo creatief en origineel! :Y
***
  vrijdag 1 maart 2019 @ 14:23:16 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185319980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
@:Brighteyes

Facebook kan je makkelijk zelf en je kan onwijs gericht je doelgroep targetten. Ik zou er eens een paar euro tegenaan gooien als ik jou was. Werkt denk ik beter dan je richten op SEO en SEA. Doe je alleen search in Google of ook display?
Done, dat stelde inderdaad bijzonder weinig voor qua moeilijkheidsgraad. :@ Tx! :*
***
pi_185326294
Hebben anderen dit artikel van de NOS over de vergoeding van inseminatie van alleenstaande of lesbisch vrouwen gelezen? Ik werd er zowel boos als verdrietig van.. ben noch alleenstaand nog lesbisch, maar ik begrijp niet hoe je met goed fatsoen deze beslissing kunt maken.
pi_185326441
Ik snap hem ergens wel. Wellicht dat het naar de aanvullende verzekering kan.
pi_185326716
Er is dus al een petitie voor: https://petities.nl/petit(...)LqW3w5SzdACnbpkhX6GQ

Ik vind het tegen discriminatie aan hangen om dit niet meer te vergoeden. Want inderdaad, of je nou geen kind kan krijgen omdat je partners ballen stuk zijn (sorry voor de botte formulering) of omdat je partner überhaupt geen ballen heeft, dat zou toch niet uit moeten maken? Zo riekt het toch naar dat m/v-stellen meer recht hebben op een kind dan v/v-stellen.
pi_185326746
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:01 schreef lunapuella het volgende:
Er is dus al een petitie voor: https://petities.nl/petit(...)LqW3w5SzdACnbpkhX6GQ

Ik vind het tegen discriminatie aan hangen om dit niet meer te vergoeden. Want inderdaad, of je nou geen kind kan krijgen omdat je partners ballen stuk zijn (sorry voor de botte formulering) of omdat je partner überhaupt geen ballen heeft, dat zou toch niet uit moeten maken? Zo riekt het toch naar dat m/v-stellen meer recht hebben op een kind dan v/v-stellen.
Ik heb de petitie al getekend. Eens met bovenstaand, riekt naar seksediscriminatie.
pi_185326859
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:01 schreef lunapuella het volgende:
Er is dus al een petitie voor: https://petities.nl/petit(...)LqW3w5SzdACnbpkhX6GQ

Ik vind het tegen discriminatie aan hangen om dit niet meer te vergoeden. Want inderdaad, of je nou geen kind kan krijgen omdat je partners ballen stuk zijn (sorry voor de botte formulering) of omdat je partner überhaupt geen ballen heeft, dat zou toch niet uit moeten maken? Zo riekt het toch naar dat m/v-stellen meer recht hebben op een kind dan v/v-stellen.
Die had ik nog niet gezien, thanks, ga m meteen tekenen. En inderdaad, compleet mee eens, ik vind het ook echt tegen discriminatie aanhangen vanwege precies wat je zegt.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 20:15:07 #137
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185326983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 19:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik snap hem ergens wel. Wellicht dat het naar de aanvullende verzekering kan.
Waarom snap je het wel? een hetero stel wel en een lesbisch stel niet.
Waar zit voor jou het verschil dat je het wel snapt?
pi_185327484
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:15 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Waarom snap je het wel? een hetero stel wel en een lesbisch stel niet.
Waar zit voor jou het verschil dat je het wel snapt?
Mwah, ik kan het wel begrijpen eigenlijk. Zolang er medisch niets mis is met de wensmoeder zou dit buiten de reguliere zorg horen imo. Geen man hebben is geen medisch probleem. Als zelf-inseminatie na tig pogingen niet werkt dan is er wel een medische indicatie voor extra hulp lijkt me.

Wensvaders hebben deze mogelijkheid niet eens. Die mogen ergens een grote zak geld vandaan toveren en hopen maar ergens een draagmoeder te vinden. Wat dat betreft hebben vrouwen al een flink voordeel.

Ik vind de aanvullende verzekering wel een mooie uitvinding hiervoor.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185327592
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:15 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Waarom snap je het wel? een hetero stel wel en een lesbisch stel niet.
Waar zit voor jou het verschil dat je het wel snapt?
Zie ff die verwoord het erg mooi.
pi_185328297
Geen man hebben is inderdaad geen medisch probleem, maar geen zaad wel. Daar gaat het hier om.

Voor zelf-inseminatie heb je nog steeds hetzelfde probleem, je moet ergens zaad vandaan halen. Voordeel van de hele procedure in het ziekenhuis is juist dat de donors medisch gescreend zijn en dat het maximale aantal kinderen per donor in de gaten gehouden wordt. Dat weer het officieuze circuit induwen lijkt me niet wenselijk.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:32:56 #141
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185329191
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:35 schreef FlyingFish het volgende:
Mwah, ik kan het wel begrijpen eigenlijk. Zolang er medisch niets mis is met de wensmoeder zou dit buiten de reguliere zorg horen imo. Geen man hebben is geen medisch probleem. Als zelf-inseminatie na tig pogingen niet werkt dan is er wel een medische indicatie voor extra hulp lijkt me.

Maar dan zou je het gelijk moeten stellen met hetero stellen, probleem bij de man is aanvullend.
want dan is er ook met de wensmoeder vaak niets mis.
En als er dan wel iets mis is met de wensmoeder, hoort een lesbisch stel ook hulp te krijgen.

ik vind het echt discriminatie en verheerlijking van de heterorelatie.

En die medische hulp is er als zelf inseminatie niet lukt niet, dat is nu net wat ze afpakken.
Net als gezond donorschap en legaliteit.
pi_185329492
Vanuit het topic wat ik gestart ben (on)bewust alleenstaand ouderschap, kwam het nieuws onverwachts en hard binnen.

Want alleenstaand en/of lesbisch met wens zijn mijn inziens ook medisch omdat het niet op de natuurlijke manier lukt.
Waarom mag donorsperma wel gebruikt worden voor stellen bij wie de natuurlijke weg niet werkt en niet bij alleenstaanden en/of lesbische stellen bij wie de natuurlijke weg van zwanger worden ook niet werkt..

Daarnaast wordt zelfinseminatie ook niet makkelijk gemaakt met donorsperma (welke uit een kliniek komt) want dat mag niet 'thuisbezorgd' worden. Alleen maar bij een organisatie met een zorgachtergrond....

Ik ben sowieso bang door dit nu volledig uit het pakket te halen dat er meer alleenstaande ouders gaan kiezen voor donoren via internet die niet geregistreerd staan en die donoren en hun kinderen dus ook niet aan de eisengrens van max 12 gezinnen (vroeger max 25 kinderen) gaat houden. Er is dan nog minder controle op zwangerschappen, kinderen en donoren. Er is recent al bewezen dat de registratie slecht was en donoren via verschillende kanalen doneerden en daardoor 50+ kinderen hadden.
Een IUI behandeling kost, bovenop het dure sperma, dan ook nog eens 850 euro. Terwijl deze doelgroep niet op en natuurlijke manier zwanger kan worden...

ik neem het onderwerp ook even mee naar het topic wat ik gestart ben

[ Bericht 3% gewijzigd door MiNi1981 op 01-03-2019 21:51:23 ]
  vrijdag 1 maart 2019 @ 21:48:17 #143
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_185329690
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 20:01 schreef lunapuella het volgende:
Er is dus al een petitie voor: https://petities.nl/petit(...)LqW3w5SzdACnbpkhX6GQ
Top, die ga ik zo even tekenen ^O^.

Het is dan geen medisch probleem, maar door dit soort dingen niet meer te vergoeden als reguliere zorg vind ik absurd. Het zorgt voor hele andere ongewenste en onveilige situaties bij stellen met een kinderwens die gevolgen kunnen hebben voor eventuele kinderen en het idee dat men nu gaat discrimineren op basis van 'levensstijl' vind ik echt een stap te ver gaan.
pi_185335364
Ik vind het een lastige discussie.

Het insinieert voor mij dat een kind krijgen (of iig kunnen verwekken dan) een recht is dat op gelijke voet staat met bv behandeling voor kanker. En daar ben ik het niet mee eens, ook niet voor heterostellen.
Maar aan de andere kant neigt het ook naar discriminatie op geslacht, of alleen kinderen voor de rijken.

En dan is er een etische kant: hoe ver gaat de samenleving om mensen een kind te geven?
Ik heb er geen antwoord op hoor, en heb makkelijk praten als vruchtbare moeder, maar ik vind het een lastig punt.
pi_185336321
Je kan inderdaad een discussie voeren over in hoeverre kinderen krijgen een recht of medische noodzaak is. Maar daarbij zou je mijns inziens geen onderscheid moeten maken tussen hetero- en lesbische stellen. En dat is wat er nu wel gebeurt.
pi_185337866
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:03 schreef lunapuella het volgende:
Geen man hebben is inderdaad geen medisch probleem, maar geen zaad wel. Daar gaat het hier om.

Voor zelf-inseminatie heb je nog steeds hetzelfde probleem, je moet ergens zaad vandaan halen. Voordeel van de hele procedure in het ziekenhuis is juist dat de donors medisch gescreend zijn en dat het maximale aantal kinderen per donor in de gaten gehouden wordt. Dat weer het officieuze circuit induwen lijkt me niet wenselijk.
Je mag gewoon via het ziekenhuis toch? Je eigen bijdrage is alleen hoger. Dan krijg je weer het medisch gebeuren.
pi_185338828
Het niet-gescreende circuit is natuurlijk sowieso toegankelijk, en moet wmb sowieso aan banden gelegd worden, voor de kinderen in eerste plaats.

Ik heb het soms moeilijk met de maakbaarheid in de samenleving. Geen partner willen of kunnen vinden, maar wel een kind willen, was vroeger een gevalletje pech of een one night stand ritselen. Ik zeg niet sat dit de oplossing is, maar is het fair om de samenleving via basispakket voor de kosten op te laten draaien..?

Het idee om voor dit soort situaties een aanvullend panket te maken, vind ik nier gek klinken. Dan kan eea wel via erkende medische instanties geregeld worden, zonder dat het onder basiszoeg valt. Het wordt dan toch voor een groot deel door de collectiviteit betaalt, waardoor het voor de meesten mogelijk zal zijn.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:12:48 #148
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_185338996
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 11:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Het niet-gescreende circuit is natuurlijk sowieso toegankelijk, en moet wmb sowieso aan banden gelegd worden, voor de kinderen in eerste plaats.

Ik heb het soms moeilijk met de maakbaarheid in de samenleving. Geen partner willen of kunnen vinden, maar wel een kind willen, was vroeger een gevalletje pech of een one night stand ritselen. Ik zeg niet sat dit de oplossing is, maar is het fair om de samenleving via basispakket voor de kosten op te laten draaien..?

Het idee om voor dit soort situaties een aanvullend panket te maken, vind ik nier gek klinken. Dan kan eea wel via erkende medische instanties geregeld worden, zonder dat het onder basiszoeg valt. Het wordt dan toch voor een groot deel door de collectiviteit betaalt, waardoor het voor de meesten mogelijk zal zijn.
Maar dit is toch ook niet het pijnpunt?

Waar je het ook belegd, aanvullend of basis, mi moet eenieder die de behandeling ondergaat bij dezelfde regeling de gelden kunnen verhalen. Op dit moment wordt er een onderscheid gemaakt obv een partnerkeuze van degene die de behandeling ondergaat. Dat is voor mij onbegrijpelijk.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:12:58 #149
11682 Moonah
Jolie femme
pi_185339000
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 11:58 schreef Roomsnoes het volgende:

Ik heb het soms moeilijk met de maakbaarheid in de samenleving.
Tot het je eigen maakbaarheid betreft...
(niet zo zeer persoonlijk naar jou bedoeld hoor).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 12:18:31 #150
5428 crew  miss_sly
pi_185339092
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 11:58 schreef Roomsnoes het volgende:


Ik heb het soms moeilijk met de maakbaarheid in de samenleving. Geen partner willen of kunnen vinden, maar wel een kind willen, was vroeger een gevalletje pech of een one night stand ritselen. Ik zeg niet sat dit de oplossing is, maar is het fair om de samenleving via basispakket voor de kosten op te laten draaien..?

Dit gold vroeger ook hoor heterostellen waarbij zwanger worden of blijven niet lukte. Waarom hebben zij dan wel recht vergoeding van hulp met de huidige technologieën en homoseksuele stellen of alleenstaanden niet? Vroeger hadden deze mensen ook gewoon pech en bleven ze kinderloos.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 12:19:54 #151
5428 crew  miss_sly
pi_185339115
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:12 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tot het je eigen maakbaarheid betreft...
(niet zo zeer persoonlijk naar jou bedoeld hoor).
En dit. Heel erg dit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185339300
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit gold vroeger ook hoor heterostellen waarbij zwanger worden of blijven niet lukte. Waarom hebben zij dan wel recht vergoeding van hulp met de huidige technologieën en homoseksuele stellen of alleenstaanden niet? Vroeger hadden deze mensen ook gewoon pech en bleven ze kinderloos.
Voor mij is dan ook niet zozeer de vraag of er medische noodzaak is. Als dat de doorslaggevende factor is, dan begrijp ik wel waarom de vergoeding eruit gaat. Maar dan reduceer je de hele kwestie tot iets heel 'mechanisch', als je begrijpt wat ik bedoel.

De vraag die volgens mij centraal staat is of we als samenleving solidair willen zijn met mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Een antwoord kan zijn: nee, kinderen krijgen is geen recht. Ik vind dat een hard en ongevoelig antwoord. Kinderen krijgen raakt voor heel veel mensen aan iets wezenlijks aan het bestaan. Ik betaal dan ook met liefde meer voor mijn zorgverzekering om solidair te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 12:35:43 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_185339336
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor mij is dan ook niet zozeer de vraag of er medische noodzaak is. Als dat de doorslaggevende factor is, dan begrijp ik wel waarom de vergoeding eruit gaat. Maar dan reduceer je de hele kwestie tot iets heel 'mechanisch', als je begrijpt wat ik bedoel.

De vraag die volgens mij centraal staat is of we als samenleving solidair willen zijn met mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Een antwoord kan zijn: nee, kinderen krijgen is geen recht. Ik vind dat een hard en ongevoelig antwoord. Kinderen krijgen raakt voor heel veel mensen aan iets wezenlijks aan het bestaan. Ik betaal dan ook met liefde meer voor mijn zorgverzekering om solidair te zijn.
^O^
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 12:42:07 #154
5428 crew  miss_sly
pi_185339432
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor mij is dan ook niet zozeer de vraag of er medische noodzaak is. Als dat de doorslaggevende factor is, dan begrijp ik wel waarom de vergoeding eruit gaat. Maar dan reduceer je de hele kwestie tot iets heel 'mechanisch', als je begrijpt wat ik bedoel.

De vraag die volgens mij centraal staat is of we als samenleving solidair willen zijn met mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Een antwoord kan zijn: nee, kinderen krijgen is geen recht. Ik vind dat een hard en ongevoelig antwoord. Kinderen krijgen raakt voor heel veel mensen aan iets wezenlijks aan het bestaan. Ik betaal dan ook met liefde meer voor mijn zorgverzekering om solidair te zijn.
Eens.
Het 'mechanische' van de voortschrijdende technologische mogelijkheden brengt het dichterbij dat mensen niet zomaar moeten leren leven met een dergelijk enorm gemis, en ik vind het onmogelijk om dan onderscheid te maken tussen mensen die wel geholpen worden en mensen die daar niet voor in aanmerking komen op basis van arbitraire zaken als seksuele geaardheid of het het niet hebben van een partner.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185340642
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:12 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tot het je eigen maakbaarheid betreft...
(niet zo zeer persoonlijk naar jou bedoeld hoor).
Eens hoor! Wat ik ook zei, makkelijk praten als vruchtbare heterovrouw.

Ik vind ook zeker dat iedereen in een gelijke situatie dezelfde mogeijkheden zou moeten hebben.

Maar dan is de vraag dus ook: hoe zit dit voor twee mannen? Die hebben geen eicellen? En deaagmoeders mag je niet betalen. Waarom is geld dan soms wel een optie voor lesbische wensouders of alleenstaande vrouwen?

Discrimineren kan niet, zonder twijfel, en als het aan mij lag kreeg iedereen die wilde een gezond kind. Maar dat het een aanvullend geval wordt als er puur zaad ontbreekt, daar kan ik geen probleem mee hebben denk ik. De mogelijkheid is er dan.
Dus binnen de huidige mogelijkheden vind ik idd dat iedereen zo gelijk migelijk behandeld moet worden. Al zegt ergens iets in mij dat ik lesbische ouders weer anders zie dan alleenstaande. Maar als ik dan verder denk, dan kom ik er ook niet uit.

Maar toch vind ik de etische discussie aanslingeren zo af en toe wel goed. Er is veel mogelijk nu, maar moeten we het allemaal ook onkritisch toestaan..?
(Waarmee ik niet zeg dat ik het niet zou toestaan! Maar de vraag stellen vind ik belangrijk)
pi_185340887
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 12:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor mij is dan ook niet zozeer de vraag of er medische noodzaak is. Als dat de doorslaggevende factor is, dan begrijp ik wel waarom de vergoeding eruit gaat. Maar dan reduceer je de hele kwestie tot iets heel 'mechanisch', als je begrijpt wat ik bedoel.

De vraag die volgens mij centraal staat is of we als samenleving solidair willen zijn met mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Een antwoord kan zijn: nee, kinderen krijgen is geen recht. Ik vind dat een hard en ongevoelig antwoord. Kinderen krijgen raakt voor heel veel mensen aan iets wezenlijks aan het bestaan. Ik betaal dan ook met liefde meer voor mijn zorgverzekering om solidair te zijn.
En wat dan voor kinderen die een zeldzame ziekte hebben waarvoor enkel in de vs een behandeling is? Dat wordt nu meestal ook niet vergoed. En voor volwassenen ook niet. Of medicijnen die tonnen per jaar kosten en enkel levensverlengend zijn? Je moet wel zonder emotie naar zulk soort beslissingen in de zorg kijken anders wordt de totale zorg onbetaalbaar voor iedereen, en ik ben erg blij dat er mensen zijn die dat doen. Kijk hoeveel er nu al geklaagd wordt over de hoogte van de zorgkosten. Snijden in niet noodzakelijke zorg in het basispakket lijkt me daarom prima, juist om de rest betaalbaar te houden voor iedereen want dat jij er met liefde extra voor betaald betekent niet dat Truus van om de hoek dat uberhaupt kan betalen of liever wat extra zou betalen voor meer/betere verpleegkundigen etc.

Waarom wordt steeds de discriminatie-kaart erbij gehaald? Bij een gezond hetero-stel worden geen extra kosten gemaakt bij het verwekken van een kind, waarom bij een gezond homo-stel/alleenstaande dan wel? Dat is toch juist ongelijke behandeling? Als een alleenstaande vrouw zelf vruchtbaarheidsproblemen heeft (echte problemen, dus niet de afwezigheid van zaad) moet zij ook gewoon op dezelfde manier geholpen worden. Voor een kind heb je nou eenmaal een man en een vrouw nodig, dat is geen discriminatie, dat is biologie. Ben je als stel geen man en vrouw dan moet je op zoek naar een andere manier. Als vrouw heb je dan tenminste nog opties, als man heb je meestal gewoon pech.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 2 maart 2019 @ 14:14:30 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185340908
Het gebeurt niet onkritisch. Er hoort een traject bij.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 2 maart 2019 @ 14:17:58 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185340985
Overigens snap ik niet zo goed waarom het informele circuit aan banden moet gelegd, nog los van hoe je dat in hemelsnaam wil regelen. Waarom wil je iets formaliseren aan het zoeken naar een man voor zaadcellen om zelf te insemineren? En waar ligt dan de grens? Mag wat ik deed wel, namelijk iemand lang en goed leren kennen en afspraken maken en daarmee een officiële vader ‘regelen’ voor mijn kind? Maar niet iemand kiezen na 1 ontmoeting? Met of zonder schriftelijk overlegde soatest? Maar mag een one night stand dan ook niet meer? En een partner nemen alleen maar om een kind van te krijgen, waarbij vervolgens de relatie niet stand houdt?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185341039
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:17 schreef Lemijn het volgende:
Overigens snap ik niet zo goed waarom het informele circuit aan banden moet gelegd, nog los van hoe je dat in hemelsnaam wil regelen. Waarom wil je iets formaliseren aan het zoeken naar een man voor zaadcellen om zelf te insemineren? En waar ligt dan de grens? Mag wat ik deed wel, namelijk iemand lang en goed leren kennen en afspraken maken en daarmee een officiële vader ‘regelen’ voor mijn kind? Maar niet iemand kiezen na 1 ontmoeting? Met of zonder schriftelijk overlegde soatest? Maar mag een one night stand dan ook niet meer? En een partner nemen alleen maar om een kind van te krijgen, waarbij vervolgens de relatie niet stand houdt?
omdat het veelal dezelfde mannen zijn die doneren en er dan dus een groot aantal kinderen rondloopt met dezelfde pa in dezelfde omgeving. die kinderen weten dat helemaal niet wat toch wel bepaalde risico's oplevert. (er is ooit onderzoek naar gedaan, dezelfde genen levert extra onderlinge aantrekkingskracht).
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 2 maart 2019 @ 14:24:58 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185341116
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:21 schreef simmu het volgende:

[..]

omdat het veelal dezelfde mannen zijn die doneren en er dan dus een groot aantal kinderen rondloopt met dezelfde pa in dezelfde omgeving. die kinderen weten dat helemaal niet wat toch wel bepaalde risico's oplevert. (er is ooit onderzoek naar gedaan, dezelfde genen levert extra onderlinge aantrekkingskracht).
Blijft de vraag hoe je dat wil doen. En los daarvan ken ik heel veel mensen die een donor hebben die alleen voor henzelf doneert, of voor 1/2/3 andere vrouwen. Dus er is meer aanbod dan alleen die merkwaardige mannen die graag 100 nakomelingen willen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185341414
Heb wel eens bij een tv-programma gezien dat een eigenaar van een kliniek met zijn eigen zaad insemineerde. Dan kunnen er dus in een kleine regio heel veel verwante mensen rondlopen, zonder daar zelf weet van te hebben. En dan kan je als ouder wel zeggen "ja, maar ik heb een kind, dus alles is goed", maar hoe is het om dat kind te zijn?
Ik zou als vrouw wel heel graag willen weten wat de eigenschappen zijn van het zaad dat ik in me krijg. Voor mijn eigen gezondheid, maar ook voor dat van mijn evt kinderen.

Natuurlijk kan je one night stands niet verbieden. Maar de kans dat een vent rondneukt om in de hele stad vrouwen van kinderen te voorzien, lijkt me minder aannemelijk. Wel etisch verwerpelijk, vind ik.

De reden dat ik vind dat het aan banden gelegd moet worden (niet verboden, maar streng gereguleerd) is dat er voor de kinderen grote nadelen aan kunnen zitten.

Ik zeg niet dat een goede individuele afspraak niet tot groot geluk kan leiden. Maar dat vind ik iets anders dan als staat allerlei vage klinieken toestaan. Wat een individu doet is één ding, wat je als staat toestaat, is een ander.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 14:51:23 #162
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185341616
Vage klinieken zijn er volgens mij niet. Ja, dat ene verhaal dat ken ik natuurlijk, dat is een exces en voorkom je nooit. Maar momenteel zijn er voor alleenstaanden en lesbische stellen behoorlijk beperkte mogelijkheden van een aantal ziekenhuizen en klinieken met ofwel een eigen spermabank ofwel de mogelijkheid om met ingekocht zaad uit (meestal?) Scandinavische landen geïnsemineerd te worden. Of met een zelf meegebrachte donor, die dan gescreend moet worden volgens hun protocol. En in de eerste twee gevallen betaal je dus voor het zaad.

Het kan hoor, dat je graag iets wil reguleren waar je absoluut geen invloed op hebt. En wat eigenlijk je zaak niet is, want privedomein (namelijk: zwanger worden, al dan niet dmv seks).
Zo zou ik er wel voordelen aan zien als roken binnenshuis wordt verboden. Het is immers slecht voor de hun gezondheid, mensen met weinig te besteden geven daar vaak hun geld aan uit, en als ik bij ze op visite moet vanwege mijn werk zit ik in de stank. Maar gelukkig doen we dat soort dingen niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 02-03-2019 15:37:42 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185342248
Het is inderdaad bizar dat de overheid hiermee een oordeel uitspreekt over met wie je al dan niet sex/een relatie hebt. Dat is niet hun rol. Het is daarnaast ook in tegenstelling met de gelijkstelling in het huwelijk, waarbij een homohuwelijk dus hetzelfde is als een heterohuwelijk.

Dat verhaal over die man is ook bizar en uitzonderlijk, normaalgesproken houden vruchtbaarheidsklinieken juist heel goed in de gaten hoe vaak en voor wie een man donor is. Dus het idee dat in een regio allemaal genetisch aan elkaar gelinkte mensen rondlopen hierdoor is volstrekte onzin.

Vanwege de ethische dilemma's is het in NL bovendien niet mogelijk om anoniem donor te zijn. Verder vind ik het ook vrij vreemd om te suggereren dat vrouwen dan maar (onveilige) sex met wildvreemden moeten gaan regelen als ze zo graag een kind willen. Die vruchtbaarheidsklinieken zijn nu juist een teken van beschaving, dat je zulke zaken faciliteert. En dat je als samenleving inderdaad solidair daarmee bent. En als je het over geld wilt hebben, laten we dan beginnen met de kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Franny_G op 02-03-2019 15:31:09 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185342374
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 15:26 schreef Franny_G het volgende:


Vanwege de ethische dilemma's is het in NL bovendien niet mogelijk om anoniem donor te zijn. Verder vind ik het ook vrij vreemd om te suggereren dat vrouwen dan maar net zolang (onveilige) sex met wildvreemden moet gaan regelen als ze zo graag een kind willen. Die vruchtbaarheidsklinieken zijn nu juist een teken van beschaving, dat je zulke zaken faciliteert. En dat je als samenleving inderdaad solidair daarmee bent. En als je het over geld wilt hebben, laten we dan beginnen met de kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken.
Wie suggereeet dat er dat maar sex met vreemden gehad moet worden..?

Als je mij bedoelt, dan heb ik dit niet gesuggereerd. Ik zei dat dat vroeger de «oplossing» was, niet dat dit beter zou zijn dan klinieken. Ik heb alleen gezegd dat ik vind dat dit soort klinieken onder streng toezicht moeten staan, zodat evt ernstige nadelen niet in de schoot van het kind belanden.
pi_185342470
Je koppelde het alleenstaand zijn met kinderwens aan de 'maakbaarheid van de samenleving' waar vroeger andere oplossingen voor waren of dan een kwestie van pech waren. Ik vind die koppeling vreemd, want dit heeft helemaal niet met maakbaarheid te maken. Je vond dat dit soort vragen wel gesteld moet kunnen worden. Ik denk niet dat je al die dingen en vooral niet dit specifieke voorbeeld echt kunt bevragen, omdat het helpen van vrouwen die hiermee zitten mbv klinieken een kwestie van beschaving is wmb , zodat zij dus niet die andere (onveilige) methodes hoeven te gebruiken.
En dat strenge toezicht is er dus al.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185342633
Ik vind mijn kommentaar dat iets vroeger op een andere manier ging, wel echt even wat anders dan suggereren dat men maar sex in de rondte moet hebben. Zoals ik in andere posts ook zeg, vind ik strenge regels in klinieken belangrijk. Dan zou ik sexen in het wilde weg suggereren?! Natuurlijk niet.

Maar ja, de maakbaarheid vind ik zeker wat om bij stil te staan, waarmee ik niet bedoel dat ik vind dat de conclusie maar moet zijn dat het niet mag. Zoals ik zei, ik gun elke wensoude hun kind. Maar ik vind het openen van het vraagstuk wel degelijk belangrijk.


Als het zo is dat er voor elke wensouder tot het uiterste gegaan wordt, betaald door de staat, waar staan homowensvaders dan?
pi_185342805
Als een homo wensvader een vrouw/baarmoeder kan vinden om het kind te dragen zijn de kosten voor inseminatie toch gelijk voor lesbische vrouwen en alleenstaanden? Die moeten ook (veel) geld betalen voor zaad omdat ze geen mannelijke partner hebben.

En natuurlijk begrijp ik ook dat het vinden van een draagmoeder vele malen lastiger is dan het vinden van donorzaad.
Maar het gaat hier om de kosten van inseminatie die wel voor stellen zouden gelden om donorzaad te gebruiken omdat de mannelijke partner geen 'werkend' zaad heeft. En dus ook betalen om donorzaad te verkrijgen om een kind te krijgen.
Waarom dan niet voor lesbische stellen en alleenstaanden?
pi_185342956
Een eventuele biologische 'onrechtvaardigheid' kun je niet per se oplossen. Maar dat hoeft geen reden te zijn de andere mogelijkheden dan ook maar moeilijker te maken.

En wat is 'tot het uiterste' gaan precies? Daar denkt iedereen weer anders over. Maar is via een donor zwanger worden al 'tot het uiterste' gaan? Ik denk dat we het dan toch over andere behandelingen hebben. En nee, de staat betaalt daarin niet alles, daar zitten dus grenzen aan (zie ook de ervaringen daarmee die in OUD worden beschreven). En ook dat is een zeer lastige discussie uiteraard.

Een belangrijk punt voor de kwestie nu vind ik, dat geld doorslaggevend kan worden in wie zich kunnen voortplanten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185344292
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 16:03 schreef Franny_G het volgende:
Een eventuele biologische 'onrechtvaardigheid' kun je niet per se oplossen.

Een belangrijk punt voor de kwestie nu vind ik, dat geld doorslaggevend kan worden in wie zich kunnen voortplanten.
nou ja, bij een heleboel chronische aandoeningen is geld al een doorslaggevende factor mbt hoe comfortabel je leven nog is. met geld kan je een aantal problemen makkelijk oplossen, zonder geld niet. denk aan een betere verzekering, steunzolen maar ook dingen als ereaders wanneer je geen boek meer kan vasthouden, of allerhande hulpmiddelen om dingen vast te houden of toch nog te kunnen doen, betere accommodaties wanneer je op vakantie gaat, tis een beste riedel van dingen die niet kunnen wanneer je geen geld hebt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_185344408
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:13 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

En wat dan voor kinderen die een zeldzame ziekte hebben waarvoor enkel in de vs een behandeling is? Dat wordt nu meestal ook niet vergoed. En voor volwassenen ook niet. Of medicijnen die tonnen per jaar kosten en enkel levensverlengend zijn? Je moet wel zonder emotie naar zulk soort beslissingen in de zorg kijken anders wordt de totale zorg onbetaalbaar voor iedereen, en ik ben erg blij dat er mensen zijn die dat doen.
Ik ben er op mijn beurt erg blij mee dat mensen met gevoel dat soort beslissingen maken, want anders had ik niet meer rondgelopen. Zelf tot een minderheid behoren, een zeldzame minderheid, maakt dit soort kwesties wat minder eenvoudig. Je ziet dat de maatschappelijke kosten hoog zijn, maar je hoopt dat er wil is om jouw leven te redden, of het leven van iemand die je lief hebt.

Ik begrijp dat er een grens is aan wat we als samenleving op kunnen brengen aan zorg. Maar laten we alsjeblieft bij alle beslissingen die we maken onze medemenselijkheid niet kwijtraken of het als iets wenselijks zien dat we die opzij schuiven. We zouden tot een survival of the fittest vervallen. Ja, er is een rekensom om te maken, en die is zowel financieel als ethisch van aard.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 17:42:26 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_185344669
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185344745
gewoon doen alsof je neus bloedt amaranta, mocht iemand moeilijk doen begin je gewoon over telefoontje 2 *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 2 maart 2019 @ 18:13:09 #173
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_185345127
Dat zou toch moeten lukken amaranta? Ik ben benieuwd!

Mijn man is er vorig jaar in geslaagd, na 20 jaar huwelijk en vrijwel even lang in het buitenland wonen, om mijn ticket naar Nederland op ‘zijn’ naam te boeken ipv m’n meisjesnaam. Bij Emirates was het bepaald niet eenvoudig om dat te veranderen.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 18:40:22 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_185345562
Niks aan t handje. Kon gewoon doorlopen.
Gelukkig die 30 euro dus niet betaald
pi_185347636
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 18:40 schreef amaranta het volgende:
Niks aan t handje. Kon gewoon doorlopen.
Gelukkig die 30 euro dus niet betaald
Goede reis :D Je weet nooit wanneer ze moeilijk doen idd. Vaak toch gevalletje geen slapende honden wakker maken.
Naar Spanje?
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:50:17 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185348796
Gelukkig zijn er mensen die goed kunnen schrijven die de kwestie even samenvatten.

Artikel van HP de Tijd: Of de overheid zich even mag bemoeien met wie u seks heeft
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185355022
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:13 schreef simmu het volgende:

nou ja, bij een heleboel chronische aandoeningen is geld al een doorslaggevende factor mbt hoe comfortabel je leven nog is. met geld kan je een aantal problemen makkelijk oplossen, zonder geld niet. denk aan een betere verzekering, steunzolen maar ook dingen als ereaders wanneer je geen boek meer kan vasthouden, of allerhande hulpmiddelen om dingen vast te houden of toch nog te kunnen doen, betere accommodaties wanneer je op vakantie gaat, tis een beste riedel van dingen die niet kunnen wanneer je geen geld hebt
Een kinderwens staat toch niet in vergelijking met het al dan niet kunnen aanschaffen van hulpmiddelen die je leven wat comfortabeler maken?

En ja, in onze (neo-liberale) samenleving lijken we er steeds meer naar toe te gaan dat de kloof tussen arm en rijk (en hoog- en laagopgeleid) groter wordt en de kansengelijkheid kleiner. Dat houdt me ook bezig mbt het onderwijs. Maar dat is in mijn ogen een zeer slechte ontwikkeling. En de tendensen in de gezondheidszorg op dit gebied stuiten mij eveneens tegen de borst.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator zondag 3 maart 2019 @ 10:08:36 #178
5428 crew  miss_sly
pi_185357871
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:50 schreef Lemijn het volgende:
Gelukkig zijn er mensen die goed kunnen schrijven die de kwestie even samenvatten.

Artikel van HP de Tijd: Of de overheid zich even mag bemoeien met wie u seks heeft

Treffende samenvatting!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_185358557
quote:
2s.gif Op zondag 3 maart 2019 01:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Een kinderwens staat toch niet in vergelijking met het al dan niet kunnen aanschaffen van hulpmiddelen die je leven wat comfortabeler maken?

En ja, in onze (neo-liberale) samenleving lijken we er steeds meer naar toe te gaan dat de kloof tussen arm en rijk (en hoog- en laagopgeleid) groter wordt en de kansengelijkheid kleiner. Dat houdt me ook bezig mbt het onderwijs. Maar dat is in mijn ogen een zeer slechte ontwikkeling. En de tendensen in de gezondheidszorg op dit gebied stuiten mij eveneens tegen de borst.
dat laatste bedoelde ik dus ook
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_185364588
Mijn schoonouders hebben via de bankgiroloterij 4 kaartjes gewonnen voor een dagje uit. Nu hebben wij de voucher gekregen om te verzilveren. Super lief natuurlijk.

Nu zitten wij te twijfelen om kaartjes te bestellen voor Wildlands Emmen. Normaliter zouden we hier niet snel voor kiezen, want entree = vrij prijzig en het is voor ons een heel stuk rijden. Nu zijn de kaartjes dus gratis en zouden we het misschien kunnen combineren met een overnachting of weekendje weg aldaar.

We twijfelen of dit park geschikt is voor ons grut van 6, 4 en 2 jaar. Sowieso gaat er een wandelwagen mee voor Sjuul en een bolderkar voor Boaz. Want ik denk niet dat die het trekt om de hele dag door het park te moeten zwalken.

Ik zag verschillende foto's en filmpjes voorbij komen op internet van boottochten e.d.
Maar is het dan zo dat op punt A in stapt en op punt A ook weer terug komt, of word je er bijvoorbeeld op punt B uit gezet (terwijl de wandelwagen en bolderkar dan bij punt A staan).

Ervaringsdeskundigen hier? Wel / geen aanrader? Hoor het graag! :)
pi_185364623
De attracties brengen je altijd weer terug naar het beginpunt. Wij zijn vorig jaar geweest met peuter van toen net 2 en die vond het heel erg leuk. Is ook goed te doen met een wagen. In de buurt zit het vakantiepark Landal Aelderholt, dat is ook echt een aanrader met jonge kinderen, met eigen speelhal en een van de goedkopere parken van Landal.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185364740
Wij zijn toevallig vorig weekend bij Aelderholt geweest, kan het inderdaad aanraden! Het nabijgelegen Zoo Bizar in Orvelte is ook heel tof.
pi_185365097
Bedankt! :)
Aelderholt ziet er leuk uit :Y
Even wachten tot het weer ietsje beter wordt en dan boeken we gewoon :s)
pi_185377769
Je kan ook centerparcs]Parc Sandur in Emmen doen, is dichterbij. Maar wel minder groot park, klein zwembadje.

Wildlands, ik ben er niet zo van gecharmeerd, mijn man en kinderen wel. Wij hebben een abonnement.

In Dalen, heb je de huttenheugte, dat is naast plopsaland.

ZooBizar in Orvelte is zeker een aanrader, wat lunapuella zegt. Dan zit je in aelderholt dichterbij.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 4 maart 2019 @ 09:05:25 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185378277
Wij zijn in 2017 geweest en vonden sommige delen van het park heel mooi en sommige delen (met name de attracties) wat minder. De boottocht is wel leuk, maar daar moesten we 45 minuten voor wachten...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185378307
Dan heb je ook nog landal, het land van Bartje.. Daar hebben we ook veel plezier gehad met onze 3,5-jarige destijds met de binnenzandbak en een zwembad met groot peutergedeelte. Aelderholt is ook leuk. Veel plezier gehad me alle activiteiten in de tent, en ze hebben een flinke ballenbak binnen. Ik zou met jonge kinderen naar het land van Bartje gaan. Orveltermarke ligt daar ook nog, maar dat is leuker met kinderen in de basisschool leeftijd (avonturen eiland).

(we gaan elk jaar met mijn ouders naar die parken :P )
pi_185378357
bij mooi weer is de drentse koe een aanrader :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 4 maart 2019 @ 10:12:07 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185379225
Jaaaaaa, land van Bartje is een echte aanrader.
En Zoo Bizar is heel erg leuk O+.
Tevens een aanrader met kleine kinderen: Kabouterland in Exloo. Sowieso is Exloo erg leuk, je kunt er ook gezellig eten/borrelen en met een beetje geluk de schaapskudde bezoeken.
Drenthe is zo leuk O+.
KuikenGuppy
  maandag 4 maart 2019 @ 10:45:59 #189
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185379711
Via de hema is landal sowieso best leuk te doen ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 maart 2019 @ 19:36:49 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_185389241
Samen met de puber geschokt, zij omdat de acteur die de vader van Archie(?) in Riverdale speelt, ik omdat ik ‘m kende als Dylan McKay in BH90210...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_185389630
quote:
9s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:36 schreef Sjeen het volgende:
Samen met de puber geschokt, zij omdat de acteur die de vader van Archie(?) in Riverdale speelt, ik omdat ik ‘m kende als Dylan McKay in BH90210...
Ik ben ook geschokt... wat was ik verliefd op Dylan....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 4 maart 2019 @ 20:09:13 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_185390076
quote:
9s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:36 schreef Sjeen het volgende:
Samen met de puber geschokt, zij omdat de acteur die de vader van Archie(?) in Riverdale speelt, ik omdat ik ‘m kende als Dylan McKay in BH90210...
+1

Mijn man en ik zeiden echt geschokt tegen elkaar dat Luke Perry was overleden en 15 minuten later hoorde we mijn dochter ook geschokt zeggen dat Luke Perry was overleden. Wij waren allebei verbaasd dat zij hem ook kende, maar dat bleek dus van Riverdale te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_185390408
Ik val blijkbaar precies tussen de relevante generaties in, want ik kende hem helemaal niet :@
  maandag 4 maart 2019 @ 20:33:47 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185390612
Ahw... Luke Perry... ;(
***
pi_185390812
Ik was ook geschokt dat hij al 52 was. In mijn hoofd was hij eeuwig 25 ofzo. Triest.
  maandag 4 maart 2019 @ 21:00:24 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_185391320
Ik ben er meer van onder de indruk dat Keith Flint dood is... :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 maart 2019 @ 21:24:57 #197
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185392162
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef livelink het volgende:
[..]

+1

Mijn man en ik zeiden echt geschokt tegen elkaar dat Luke Perry was overleden en 15 minuten later hoorde we mijn dochter ook geschokt zeggen dat Luke Perry was overleden. Wij waren allebei verbaasd dat zij hem ook kende, maar dat bleek dus van Riverdale te zijn.
Hij was echt bezig met een huge comeback, dat gunde ik hem ook zo!
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:00 schreef Moonah het volgende:
Ik ben er meer van onder de indruk dat Keith Flint dood is... :{
Dat vind ik ook erg, maar toch vind ik een eigen keus heel anders dan zo jong ineens pats boem ziek en dood.
pi_185393741
Als ik jullie zo hoor kan ik er maar beter een paar dagen extra voor uit trekken i.p.v. een weekend :D
Ideeën te over! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkle20 op 05-03-2019 09:09:28 ]
pi_185398850
quote:
17s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]

Hij was echt bezig met een huge comeback, dat gunde ik hem ook zo![..]

Dat vind ik ook erg, maar toch vind ik een eigen keus heel anders dan zo jong ineens pats boem ziek en dood.
Dat dus. Geen idee hoe de levensstijl van Luke was en of hij verslavingen had.
pi_185398860
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Dan heb je ook nog landal, het land van Bartje.. Daar hebben we ook veel plezier gehad met onze 3,5-jarige destijds met de binnenzandbak en een zwembad met groot peutergedeelte. Aelderholt is ook leuk. Veel plezier gehad me alle activiteiten in de tent, en ze hebben een flinke ballenbak binnen. Ik zou met jonge kinderen naar het land van Bartje gaan. Orveltermarke ligt daar ook nog, maar dat is leuker met kinderen in de basisschool leeftijd (avonturen eiland).

(we gaan elk jaar met mijn ouders naar die parken :P )
Daar gaan wij in de herfstvakantie heen. Dus ik lees alle tips even mee.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 09:33:39 #201
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185399523
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 08:45 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]

Daar gaan wij in de herfstvakantie heen. Dus ik lees alle tips even mee.
In de herfstvakantie zijn “Bartje’s Paardendagen”. Wij waren er afgelopen jaar. Alle kinderentertainment staat dan in het teken van de pony’s. J vond het helemaal geweldig, F heeft niet zo veel met pony’s, maar heeft zich ook goed vermaakt in zwembad en binnenzandbak. Het was wel ontzettend druk, en je moet echt op tijd je gaan aanmelden voor activiteiten.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 10:00:07 #202
11682 Moonah
Jolie femme
pi_185399968
quote:
17s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]

Hij was echt bezig met een huge comeback, dat gunde ik hem ook zo![..]

Dat vind ik ook erg, maar toch vind ik een eigen keus heel anders dan zo jong ineens pats boem ziek en dood.
Oh, ik bedoelde meer dat ik Keith Flint wel 'ken' en Luke Perry niet. En als iemand zelf kiest lijkt me dat er ook sprake is van ziek-zijn...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_185400539
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 09:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]

In de herfstvakantie zijn “Bartje’s Paardendagen”. Wij waren er afgelopen jaar. Alle kinderentertainment staat dan in het teken van de pony’s. J vond het helemaal geweldig, F heeft niet zo veel met pony’s, maar heeft zich ook goed vermaakt in zwembad en binnenzandbak. Het was wel ontzettend druk, en je moet echt op tijd je gaan aanmelden voor activiteiten.
Hier zijn dol op pony’s wij hebben wel als eerste herfstvakantie ik ga tzt eens kijken of ik ons vanuit huis al kan aanmelden voor activiteiten
  dinsdag 5 maart 2019 @ 10:56:04 #204
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_185401045
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 10:33 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]

Hier zijn dol op pony’s wij hebben wel als eerste herfstvakantie ik ga tzt eens kijken of ik ons vanuit huis al kan aanmelden voor activiteiten
Volgens mij kan dat niet. Je moet fysiek naar Bartje's Boerderij ( :') ), betaalt daar, en krijgt dan een bonnetje als bewijs. Lekker old school in de rij staan dus...
pi_185403626
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:50 schreef Lemijn het volgende:
Gelukkig zijn er mensen die goed kunnen schrijven die de kwestie even samenvatten.

Artikel van HP de Tijd: Of de overheid zich even mag bemoeien met wie u seks heeft

Goed verhaal.
Ik had de discussie gemist,maar dit artikel vat het probleem mooi samen.

Van de mensen die dit een goed plan vinden, vraag ik me af of ze dat ook zouden vinden als de lijn doorgetrokken zou worden naar heterostellen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 maart 2019 @ 19:36:24 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_185482884
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 14:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]

Done, dat stelde inderdaad bijzonder weinig voor qua moeilijkheidsgraad. :@ Tx! :*
Ja :D Geen drol! Echt SEA 'experts' zijn zelden nodig. Conversie meten is moeilijker.
Dat moeilijke deel is mijn werk
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 maart 2019 @ 23:42:55 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_185487903
Ik gooi ‘m hier ook even :)

quote:
Op zoek naar woonruimte in Leiden (en omgeving) voor een Zweedse vriendin. Ze zoekt tijdelijk (tot ongeveer eind september) een studio, kamer of klein appartement.
Wie weet raad?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 9 maart 2019 @ 07:53:58 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185490732
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 19:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]

Ja :D Geen drol! Echt SEA 'experts' zijn zelden nodig. Conversie meten is moeilijker.
Dat moeilijke deel is mijn werk
Ja, daar mag dat bureau zich mee bezig houden. ;)
***
  Moderator zaterdag 9 maart 2019 @ 08:33:48 #209
5428 crew  miss_sly
pi_185491018
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 23:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik gooi ‘m hier ook even :)[..]

Pararius.nl checken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar zaterdag 9 maart 2019 @ 10:28:08 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_185492235
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]

Pararius.nl checken.
Dank! Ik ga het doorgeven :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_185522106
Aangezien dit stiekem ook een huishoudtopic is, heeft er iemand de gouden tip om dekbedden goed in hun hoezen te houden? Afgezien van er niet onder gaan slapen natuurlijk...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 10 maart 2019 @ 17:14:58 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_185522172
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:11 schreef FlyingFish het volgende:
Aangezien dit stiekem ook een huishoudtopic is, heeft er iemand de gouden tip om dekbedden goed in hun hoezen te houden? Afgezien van er niet onder gaan slapen natuurlijk...
De onderkant instoppen. Hoezen kopen met drukknopen of een rits onderin.
disclaimer
pi_185522330
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

De onderkant instoppen. Hoezen kopen met drukknopen of een rits onderin.
Misschien verwoord ik het niet helemaal goed. Het dekbed komt niet echt uit de hoes, maar zakt wel naar beneden waardoor je bovenin zo'n leeg stuk hoes hebt.

Instoppen heb ik wel al geprobeerd, maar werkt niet goed met een drukke slaper in een junior bed icm een eenpersoonsdekbed. Dan moet ik het halve dekbed onder de matras vouwen en dat ligt weer niet fijn. En het peuterdekbed werd echt te klein voor hem.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 10 maart 2019 @ 17:25:46 #214
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185522406
Bovenin aan de binnenkant een lusje maken en op dekbed een knoopje naaien?
pi_185522715
Gewoon om de dag even ontflubberen. Og opschuddem, net hoe je t noemen wil :)
  zondag 10 maart 2019 @ 18:17:19 #216
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185523387
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Gewoon om de dag even ontflubberen. Og opschuddem, net hoe je t noemen wil :)
maar dan heb je alsnog dat ze dan een uur na het naar bed gaan zonder dekbed liggen.
  zondag 10 maart 2019 @ 18:20:02 #217
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185523453
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2019 18:17 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]

maar dan heb je alsnog dat ze dan een uur na het naar bed gaan zonder dekbed liggen.
Wilde slaper?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 10 maart 2019 @ 18:22:46 #218
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185523506
hij trapt 5 keer er tegenaan en zijn dekbed ligt er uit.
het is echt een gave :')
pi_185523691
Drukknopen aan het dekbed maken bovenaan links, rechts en midden.
En dan in de hoezen ook drukknopen maken. Dat werkte hier wel aardig.
Of lintjes aan het dekbed en in de hoes lintjes en die vastknopen kan ook nog.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 10 maart 2019 @ 19:53:08 #220
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185525705
En anders een deken in plaats van een dekbed?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185526224
Knopen oid had ik ook al bedacht, maar heb je daar geen last van als je er onder ligt?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 10 maart 2019 @ 20:35:51 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185526925
Ohh FF dat is ook mijn ergernis nr. 1 bij dekbedden :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185527403
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:13 schreef FlyingFish het volgende:
Knopen oid had ik ook al bedacht, maar heb je daar geen last van als je er onder ligt?
Viel hier wel mee, ik had kunststof drukkers gebruikt, kamsnaps. Nadeel van die kamsnaps is dat als je ze niet goed recht aandrukt, dat je ze minder goed klemmen, dus dan gaat het nog wel eens los.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185528366
Ik merk hier heel erg verschil tussen hoezen met rits onderaan en hoezen die open zijn. In die net rits verschuiven de dekbedden veel minder.
  zondag 10 maart 2019 @ 21:29:14 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_185528651
Ik bleef van de week bij iemand logeren en zij had dus de open kant van het dekbed naar boven. Bij het gezicht zeg maar.
Ze had dus nooit geweten dat dit fout was.
Scheelt wel dat ze ook nog met een laken sliep en dat die er dus nog tussen zat. Waardoor de opening wegviel onder het laken.
Maar ik heb maar het dekbed gedraaid en uitgelegd hoe hij wel hoort.

En een oud klasgenoot van mij wist ook niet hoe het moest en die zette altijd met veiligheidsspelden de insteekstrook vast.

Ik erger me trouwens ook aan de loze ruimte bovenin de overtrek als het dekbed gaat schuiven.
pi_185530003
Ik heb pas na mijn eerste bevalling van de kraamverzorgster geleerd hoe zo’n instopstrook hoort te werken :@
pi_185530353
Maar zijn de maten dan wel goed, als ze in de loop van 1 nacht al gaan flubberen?
Wij hebben 1 dekbed dat pietsjes te klein is voor de hoes, en das wel echt horror. Maar de rest zit goed.
Merk ook wel verschil tussen dun katoen en wat dikker flanelachtig. Die laatste is stroever en lijkt beter op zn plek te blijven.
pi_185530783
Voor 1 persoons is toch alles standaardmaat qua dekens en hoezen? Ik zou eerder denken dat het dekbed net iets groter is dan de hoes. Het vouwt gewoon een beetje op onderin ofzo?

Wij hebben het overigens ook bij onze eigen dekbedden, al verschilt dat ook per dekbed, maar wij slapen wat rustiger dus dat is niet elke dag opschudden.

Ik ga vrijdag eens bij de naaikraam op de markt kijken of ze daar iets van plastic drukkers hebben die ik er in kan zetten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 10 maart 2019 @ 22:49:10 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185530978
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:41 schreef FlyingFish het volgende:
Voor 1 persoons is toch alles standaardmaat qua dekens en hoezen? Ik zou eerder denken dat het dekbed net iets groter is dan de hoes. Het vouwt gewoon een beetje op onderin ofzo?

Wij hebben het overigens ook bij onze eigen dekbedden, al verschilt dat ook per dekbed, maar wij slapen wat rustiger dus dat is niet elke dag opschudden.

Ik ga vrijdag eens bij de naaikraam op de markt kijken of ze daar iets van plastic drukkers hebben die ik er in kan zetten.
Misschien een 220 dekbed in een 200 hoes?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 10 maart 2019 @ 22:52:10 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185531054
Nou heb ik altijd hoezen van Ikea, want die hebben godzijdank niet zo'n gruwelijke instopstrook, en ik hou sowieso niet van dekbedden die vastzitten aan het voeteneind, maar ik draai ons dekbed dus wel iedere dag om, en daarbij zal ook wel "opgeschud" worden.
Maar het dekbed kwijt zijn aan het hoofdeinde ken ik eigenlijk alleen maar van bedden die niet opgemaakt worden, als je 's morgens beide punten aan het voeteneind vastpakt en de boel dan een keer op en neer beweegt zit het toch gewoon goed?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185534440
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:52 schreef Leandra het volgende:
Nou heb ik altijd hoezen van Ikea, want die hebben godzijdank niet zo'n gruwelijke instopstrook, en ik hou sowieso niet van dekbedden die vastzitten aan het voeteneind, maar ik draai ons dekbed dus wel iedere dag om, en daarbij zal ook wel "opgeschud" worden.
Maar het dekbed kwijt zijn aan het hoofdeinde ken ik eigenlijk alleen maar van bedden die niet opgemaakt worden, als je 's morgens beide punten aan het voeteneind vastpakt en de boel dan een keer op en neer beweegt zit het toch gewoon goed?
Ik mis juist die instopstrook bij die ikea dingen.
Ik heb er een hekel aan, dat wanneer ik mijn dekbed een beetje optrek, mijn voeten onder het dekbed uit piepen, koud.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185535778
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 08:26 schreef Nijna het volgende:
[..]

Ik mis juist die instopstrook bij die ikea dingen.
Ik heb er een hekel aan, dat wanneer ik mijn dekbed een beetje optrek, mijn voeten onder het dekbed uit piepen, koud.
+1 Mijn dekbed moet echt vast liggen anders slaap ik gewoon slecht.
pi_185537619
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 08:26 schreef Nijna het volgende:
[..]

Ik mis juist die instopstrook bij die ikea dingen.
Ik heb er een hekel aan, dat wanneer ik mijn dekbed een beetje optrek, mijn voeten onder het dekbed uit piepen, koud.
Maar dan verschuif je dus het probleem naar boven. Dan kan je je dekbed niet optrekken omdat ie vast zit, en dan steekt er van boven te veel uit.

Knietjes optrekke :Y
  maandag 11 maart 2019 @ 12:13:32 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185537907
Hier sowieso een bed en dekbed van 220 lang, dan moet je wel heel ver het dekbed omhoog trekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 maart 2019 @ 12:31:40 #235
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185538313
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:59 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]

Maar dan verschuif je dus het probleem naar boven. Dan kan je je dekbed niet optrekken omdat ie vast zit, en dan steekt er van boven te veel uit.

Knietjes optrekke :Y
Nee toch? Mijn dekbed komt aan de bovenkant tot halverwege mijn gezicht. Maar wij hebben een lits-jumeaux dekbed er op liggen.
Team instopstrook hier.

Vorige week in Oostenrijk hadden we twee losse eenpersoons dekbedden zonder instopstrook.
Dat is al helemaal niks!
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 11 maart 2019 @ 12:42:31 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185538579
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:31 schreef laziness het volgende:
[..]

Nee toch? Mijn dekbed komt aan de bovenkant tot halverwege mijn gezicht. Maar wij hebben een lits-jumeaux dekbed er op liggen.
Team instopstrook hier.

Vorige week in Oostenrijk hadden we twee losse eenpersoons dekbedden zonder instopstrook.
Dat is al helemaal niks!
Dat hadden wij op vakantie. Wat een horror...

Hier team megagroot dekbed (220 x 240) en dan echte dons O+ en een instopstrook.

Hebben hier mensen ervaring met nieuwbouw kopen btw? Ik vind het best eng...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_185538892
Hier team instopstrook anders krijg ik koude voeten. Sowieso lig ik volgens mij vrij laag in bed (220 lang en ben niet zo groot)
  maandag 11 maart 2019 @ 13:26:40 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185539700
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hebben hier mensen ervaring met nieuwbouw kopen btw? Ik vind het best eng...
Yep ervaring genoeg. Er is ook een topic van.
Minder eng dan een bestaand huis wat mij betreft. In ieder geval geen kans om achteraf allerlei rare dingen tegen te komen ;)
En allerlei zaken meteen naar jouw wensen te kunnen laten bouwen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185541169
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 11:59 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]

Maar dan verschuif je dus het probleem naar boven. Dan kan je je dekbed niet optrekken omdat ie vast zit, en dan steekt er van boven te veel uit.

Knietjes optrekke :Y
En toch, als je aan je dekbed trekt en je voeten liggen bloot, dan moet je weer klooien om het goed te krijgen. Als het niet hoog genoeg komt dan vind ik het makkelijker om naar beneden te schuiven eventueel met mn knieën optrekken. Ik blijf bij de instopstrook ;).

Wij hebben een 220x240 dekbed, maar dan nog lukt het mn man wel eens om 's nachts het dekbed af te jatten, soms zou ik liever 1 persoons dekbed hebben hoor ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185542258
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:25 schreef Nijna het volgende:
[..]

En toch, als je aan je dekbed trekt en je voeten liggen bloot, dan moet je weer klooien om het goed te krijgen. Als het niet hoog genoeg komt dan vind ik het makkelijker om naar beneden te schuiven eventueel met mn knieën optrekken. Ik blijf bij de instopstrook ;).

Wij hebben een 220x240 dekbed, maar dan nog lukt het mn man wel eens om 's nachts het dekbed af te jatten, soms zou ik liever 1 persoons dekbed hebben hoor ;).
Wij hebben beide een 1 persoons dekbed. Ideaal! Geen gejat, of koude rug meer. ;) Mijn vriend omdat hij lang is stopt het voeteneinde niet in en heeft het snel warm en slaapt nog onder een zomerdekbed.
En ik heb het snel koud en stop het wel in. Helaas zonder instopstrook, wat ik wel handiger vind. En bovenin ruimte heb ik ook, dan ff wapperen en het zit weer goed.
pi_185542313
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:25 schreef Nijna het volgende:
[..]


Wij hebben een 220x240 dekbed, maar dan nog lukt het mn man wel eens om 's nachts het dekbed af te jatten, soms zou ik liever 1 persoons dekbed hebben hoor ;).
Daarom hebben wij 2 eenpersoons 😊😊

We hebben een nieuw bed besteld.. levertijd helaas 15 weken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185543320
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Dat hadden wij op vakantie. Wat een horror...

Hier team megagroot dekbed (220 x 240) en dan echte dons O+ en een instopstrook.

Hebben hier mensen ervaring met nieuwbouw kopen btw? Ik vind het best eng...
Ja wij hebben nieuwbouw gekocht toen ik zwanger was van onze oudste. Zo eng is het niet hoor. ;)
Wel veel werk en vlak na de aankoop al snelle beslissingen moeten nemen. Qua meerwerk en voor badkamer en keuken vooral, want dat wilden ze snel weten voor het aanleggen van leidingen etc. en daarbij het bepalen van de meerprijs. :')
pi_185543348
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:09 schreef Vicky het volgende:
[..]

Daarom hebben wij 2 eenpersoons 😊😊

We hebben een nieuw bed besteld.. levertijd helaas 15 weken..
15 weken... :o maar dan slaapt het vast heerlijk als het bed er eenmaal is...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185543371
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:48 schreef Nijna het volgende:
[..]

15 weken... :o maar dan slaapt het vast heerlijk als het bed er eenmaal is...
Swiss Sense...
Bekleding die we willen is erg geliefd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185544673
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 15:48 schreef Vicky het volgende:
[..]

Swiss Sense...
Bekleding die we willen is erg geliefd.
Wij hebben ook een swiss sense bed, nu ik erover nadenk hadden wij ook een vrij lange levertijd, geen 15 weken, maar het duurde wel even.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185547146
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Hebben hier mensen ervaring met nieuwbouw kopen btw? Ik vind het best eng...
Ja wij. 3 jaar geleden nu. Wat wil je graag weten?
  maandag 11 maart 2019 @ 19:10:03 #247
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_185547426
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 14:25 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een 220x240 dekbed, maar dan nog lukt het mn man wel eens om 's nachts het dekbed af te jatten, soms zou ik liever 1 persoons dekbed hebben hoor ;).
Daarom hebben wij twee eenpersoons. Bovendien slaapt mijn man dit jaar kennelijk het hele jaar zonder het dekbed in het laken, en ik al maanden met dekbed (nog een maand denk ik, dan wordt het weer warm).
pi_185547827
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]

Daarom hebben wij twee eenpersoons. Bovendien slaapt mijn man dit jaar kennelijk het hele jaar zonder het dekbed in het laken, en ik al maanden met dekbed (nog een maand denk ik, dan wordt het weer warm).
Lijkt me ideaal, mijn man is een koukleum ofzo, die heeft liefst het winterdekbed en dan ook nog het zomergedeelte erbij op.
Ik vind het winterdekbed op het moment soms al wat warm ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 07:23:45 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185555871
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:55 schreef Peacefulll het volgende:
[..]

Ja wij. 3 jaar geleden nu. Wat wil je graag weten?
Alles! Hoe bepaal je welke meerwerkopties je wilt, hoeveel geld moet je bijleggen aan een keuken (die zit er niet in) en een bad (alleen douche in de standaardoptie), wat kosten vloeren, muren, de tuin, enzovoorts? Hoe werkt het proces?

En ja, we zitten volgende week bij de hypotheekadviseur voor een oriëntatiegesprek en bij de verkopend makelaar van het project en ik google me suf, maar toch... ik vind niet echt antwoorden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 07:41:54 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185555981
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Hebben hier mensen ervaring met nieuwbouw kopen btw? Ik vind het best eng...
Probeer het ook eens in K&W, meer ervaring dan je je kan wensen. ;)
***
pi_185556011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 07:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Alles! Hoe bepaal je welke meerwerkopties je wilt, hoeveel geld moet je bijleggen aan een keuken (die zit er niet in) en een bad (alleen douche in de standaardoptie), wat kosten vloeren, muren, de tuin, enzovoorts? Hoe werkt het proces?

En ja, we zitten volgende week bij de hypotheekadviseur voor een oriëntatiegesprek en bij de verkopend makelaar van het project en ik google me suf, maar toch... ik vind niet echt antwoorden.
Ik zal je later vandaag even een PM sturen hoe wij het hebben gedaan.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 08:23:54 #252
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185556265
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 07:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Alles! Hoe bepaal je welke meerwerkopties je wilt, hoeveel geld moet je bijleggen aan een keuken (die zit er niet in) en een bad (alleen douche in de standaardoptie), wat kosten vloeren, muren, de tuin, enzovoorts? Hoe werkt het proces?

En ja, we zitten volgende week bij de hypotheekadviseur voor een oriëntatiegesprek en bij de verkopend makelaar van het project en ik google me suf, maar toch... ik vind niet echt antwoorden.
Je kan in K&W mijn topic vinden maar ook die van Claudia waarin alle keuzes die langs komen en in welke volgorde goed terug te lezen zijn.

Meerwerkopties is echt een geheel eigen keuze. Iedereen vindt wat anders belangrijk.
Meestal ga je vanzelf in het proces wel samen ziten met een verkoopbegeleider en elektricien etc om te kijken naar zaken als loze leidingen en stopcontacten, lichtpunten etc.
Maar over een open of dichte trap, wel of geen uitbouw etc zal je echt zelf de knoop door moeten hakken.

Er is inderdaad over hoe het hele proces verloopt weinig te vinden tenzij je iemand spreekt die het hele traject doorlopen heeft.

In principe moet je eerst de ruwbouw opties doorgeven. Alles wat ze aan extra gaten etc mee kunnen nemen in de buitenmuur is een pre. Dan komen de tekeningen voor het leidingwerk van keuken en badkamer die je aan moet gaan leveren. Dit moet allemaal vrij vlot.
Daarna heb je rustig de tijd om na te denken over vloeren, muren en als allerlaatste de tuin.

Houdt er rekening mee dat de standaardoptie van een badkamer meestal niet veel soeps is en je sowieso bij zal moeten gaan betalen om tegels etc naar je smaak te krijgen.

Over kosten kan ik je wel even een pm sturen ook. Dan heb je wat vergelijkingen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:05:58 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185556846
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 08:23 schreef laziness het volgende:
[..]

Je kan in K&W mijn topic vinden maar ook die van Claudia waarin alle keuzes die langs komen en in welke volgorde goed terug te lezen zijn.

Meerwerkopties is echt een geheel eigen keuze. Iedereen vindt wat anders belangrijk.
Meestal ga je vanzelf in het proces wel samen ziten met een verkoopbegeleider en elektricien etc om te kijken naar zaken als loze leidingen en stopcontacten, lichtpunten etc.
Maar over een open of dichte trap, wel of geen uitbouw etc zal je echt zelf de knoop door moeten hakken.

Er is inderdaad over hoe het hele proces verloopt weinig te vinden tenzij je iemand spreekt die het hele traject doorlopen heeft.

In principe moet je eerst de ruwbouw opties doorgeven. Alles wat ze aan extra gaten etc mee kunnen nemen in de buitenmuur is een pre. Dan komen de tekeningen voor het leidingwerk van keuken en badkamer die je aan moet gaan leveren. Dit moet allemaal vrij vlot.
Daarna heb je rustig de tijd om na te denken over vloeren, muren en als allerlaatste de tuin.

Houdt er rekening mee dat de standaardoptie van een badkamer meestal niet veel soeps is en je sowieso bij zal moeten gaan betalen om tegels etc naar je smaak te krijgen.

Over kosten kan ik je wel even een pm sturen ook. Dan heb je wat vergelijkingen.
Txs! Ik vind het zo raar dat in heel de documentatie van de makelaar wel al allerlei meerwerkopties aangegeven zijn enzo en zelfs al het formaat van de tegels e.d. (we mogen overigens kiezen uit 5 kleuren en zelf het verband bepalen enzo), maar dat er niets in staat over het proces... alleen maar dat ze in mei willen starten met bouwen. En die pb is heel welkom :D en nu ga ik K&W even doorspitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 maart 2019 @ 09:10:49 #254
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185556909
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 09:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]

Txs! Ik vind het zo raar dat in heel de documentatie van de makelaar wel al allerlei meerwerkopties aangegeven zijn enzo en zelfs al het formaat van de tegels e.d. (we mogen overigens kiezen uit 5 kleuren en zelf het verband bepalen enzo), maar dat er niets in staat over het proces... alleen maar dat ze in mei willen starten met bouwen. En die pb is heel welkom :D en nu ga ik K&W even doorspitten.
Dat is op je af laten komen en ervaren en er vanuit gaan dat je wel wat stress gaat hebben om bepaalde keuzes/tekeningen op tijd aan te leveren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185557710
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 19:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]

Daarom hebben wij twee eenpersoons. Bovendien slaapt mijn man dit jaar kennelijk het hele jaar zonder het dekbed in het laken, en ik al maanden met dekbed (nog een maand denk ik, dan wordt het weer warm).
Wij hebben ook 2 dekbedden. Mijn man is een koukleum, ik niet! Onze dekbedden zijn 1.55x2.20. Dat vind ik zo ideaal, ik kan nooit goed wennen als ik ergens een normaal 1 persoonsdekbed krijg. Maar goed, ik ben ook bijna 1.90, ik krijg dan altijd koude voeten.
pi_185560624
Ik zit graag 2 losse dekbedden willen maar mijn man niet

Onze nieuwe garagedeur zit er eindelijk in jeej
  dinsdag 12 maart 2019 @ 13:48:23 #257
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_185561996
Losse dekbedden vind ik superirritant. Als je dan tegen elkaar aankruipt, lig je of onder geen, of onder een dubbel dekbed.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:32:30 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185562932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 13:48 schreef Grijs het volgende:
Losse dekbedden vind ik superirritant. Als je dan tegen elkaar aankruipt, lig je of onder geen, of onder een dubbel dekbed.
Nou, dit. En met seks altijd gedoe met dekbedden. Ik vind dat in hotels of vakantiehuisjes altijd een minpuntje, losse dekbedden.
KuikenGuppy
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:44:33 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_185563156
Ik heb nooit seks onder mijn dekbed eigenlijk :P

Het enige echte nadeel aan tweepersoons dekbedden vind ik dat ik niet ongestraft vieze scheten kan laten. Ik zadel altijd mijn man er ook mee op :(
Verder geen issues overigens.
disclaimer
pi_185563215
Team losse dekbedden.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:49:24 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185563273
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nooit seks onder mijn dekbed eigenlijk :P
Oh onder het dekbed begint het bij ons wel vaak, ik heb het namelijk altijd koud :')
quote:
Het enige echte nadeel aan tweepersoons dekbedden vind ik dat ik niet ongestraft vieze scheten kan laten. Ik zadel altijd mijn man er ook mee op :(
Je kunt 'm toch buiten het dekbed laten? :P
KuikenGuppy
  dinsdag 12 maart 2019 @ 14:50:53 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_185563301
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:49 schreef Burdie het volgende:
[..]

Oh onder het dekbed begint het bij ons wel vaak, ik heb het namelijk altijd koud :')[..]

Je kunt 'm toch buiten het dekbed laten? :P
Dan zadel ik hem er evengoed mee op :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 maart 2019 @ 14:51:04 #263
5428 crew  miss_sly
pi_185563306
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nooit seks onder mijn dekbed eigenlijk :P

Het enige echte nadeel aan tweepersoons dekbedden vind ik dat ik niet ongestraft vieze scheten kan laten. Ik zadel altijd mijn man er ook mee op :(
Verder geen issues overigens.
Hartstikke gezond:
https://www.nsmbl.nl/de-scheten-van-je-partner-houden-je-gezond/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 maart 2019 @ 15:31:11 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185564144
Hier ook 2 losse. Ik een hele dikke, hij een hele dunne. Samen werkt niet, dan liggen we elkaar echt enorm in de weg. :')
***
  dinsdag 12 maart 2019 @ 16:25:13 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185565347
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nooit seks onder mijn dekbed eigenlijk :P

Het enige echte nadeel aan tweepersoons dekbedden vind ik dat ik niet ongestraft vieze scheten kan laten. Ik zadel altijd mijn man er ook mee op :(
Verder geen issues overigens.
Ik wapper altijd extra zodat iedereen geniet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:22:26 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185566789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 16:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]

Ik wapper altijd extra zodat iedereen geniet.
Tijdens de seks?
KuikenGuppy
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:23:44 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185566819
Ik heb waterpokken }:| Een heel milde variant, maar het jeukt echt enorm.
KuikenGuppy
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:29:47 #268
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185566969
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 12:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zit graag 2 losse dekbedden willen maar mijn man niet

Onze nieuwe garagedeur zit er eindelijk in jeej
hier ook zo.. en ondertussen heeft hij iedere nacht 2/3e van het dekbed en lig ik onder de extra sprei die ik maar op mijn kant van het bed heb gelegd }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:33:07 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_185567034
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:22 schreef Burdie het volgende:
[..]

Tijdens de seks?
Tijdens het beffen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185568524
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:23 schreef Burdie het volgende:
Ik heb waterpokken }:| Een heel milde variant, maar het jeukt echt enorm.
Aargh, beterschap!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185570573
Beterschap burdie.
Kidsclin, havermoutbadje ed.

Ik had bij de bakker een too good to go verrasingstas gekocht. Ik zit nu aan een bananensoes niet verkeerd.
pi_185571387
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:29 schreef Barreltje het volgende:
[..]

hier ook zo.. en ondertussen heeft hij iedere nacht 2/3e van het dekbed en lig ik onder de extra sprei die ik maar op mijn kant van het bed heb gelegd }:|
Misschien moet ik het niet te serieus nemen, maar ik snap dit nooit zo goed. Als je last hebt van slapen onder een tweepersoonsdekbed en je wilt het anders, dan doe je dat toch? Fuck dat, nachtrust prio 1, en dan laat je hem lekker het tweepersoonsdekbed en je kruipt zelf lekker onder je eigen dekbed :{w

#team2dekbedden
pi_185571413
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 17:23 schreef Burdie het volgende:
Ik heb waterpokken }:| Een heel milde variant, maar het jeukt echt enorm.
En beterschap, jeuk is ECHT HEEL ERG STOM :(
pi_185571652
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:35 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]

Misschien moet ik het niet te serieus nemen, maar ik snap dit nooit zo goed. Als je last hebt van slapen onder een tweepersoonsdekbed en je wilt het anders, dan doe je dat toch? Fuck dat, nachtrust prio 1, en dan laat je hem lekker het tweepersoonsdekbed en je kruipt zelf lekker onder je eigen dekbed :{w

#team2dekbedden
Wij hadden 220x240, superlekker dekbed. Door omstandigheden was dat heel onhandig. Nu 2x 140x200 en ik wil niks anders meer. Ik kan me nu helemaal ontrollen O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_185572352
Wij hebben twee dekens. Maar wel twee tweepersoons dekens O+, want onder een eenpersoons heb ik het nog koud.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:19:42 #276
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185572506
Twee tweepersoons dekens, past dat? Wow. Ik heb 1 tweepersoonsdeken en ik hoef niks te delen, zalig O+ .

En +1 op dit:
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 20:35 schreef Mrs.Peel het volgende:
Misschien moet ik het niet te serieus nemen, maar ik snap dit nooit zo goed. Als je last hebt van slapen onder een tweepersoonsdekbed en je wilt het anders, dan doe je dat toch? Fuck dat, nachtrust prio 1, en dan laat je hem lekker het tweepersoonsdekbed en je kruipt zelf lekker onder je eigen dekbed :{w
Burdie, }:| . Ik hoop dat het mild blijft.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185572627
Om te slapen werkt het perfect, met bed opmaken is t wat minder handig. Maar warm O+, dus het is het waard.

Brrr, waterpokken. Sterkte Burdie.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 21:40:55 #278
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185573173
Voor warm heb ik een wollen dekbed. Zo fijn. Ik ga er acuut onder liggen nu.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185573202
Nog iets wat HEEL ERG STOM is: de kanker van mijn vader is terug hoorde hij vandaag tijdens zijn 3-maandelijkse controle :{ Twee jaar geleden werd het bij toeval gevonden, hij was dus klachtenvrij net als nu. Ze hebben de tumor krap kunnen weghalen, alles leek goed. Nu zien ze lokaal nieuwe tumoren. Ze hopen dat ze door hem snel opnieuw te behandelen (nu wegbranden) ze hem nog steeds kunnen genezen. Mijn moeder is een struisvogel, ik heb haar er met geen woord over gehoord vandaag toen ik O. ophaalde, en mijn vader is heel praktisch, nu moet hij wat verbouwingsklussen verzetten :')
pi_185573209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:40 schreef Lemijn het volgende:
Voor warm heb ik een wollen dekbed. Zo fijn. Ik ga er acuut onder liggen nu.
Heerlijk O+
pi_185573569
Dat is echt HEEL STOM, Mrs.Peel. :*
  dinsdag 12 maart 2019 @ 22:11:08 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_185574091
Wij hadden het vandaag op het werk toevallig ook over dekbedden.
En mijn collega heeft een dekbed dat zich aanpast aan jouw temperatuur.
Wilde het googlen maar kan zo niks vinden.

Wel vond ik deze partner dekbedden

https://blog.smulderstext(...)men-maar-toch-apart/
pi_185575674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 22:11 schreef amaranta het volgende:
Wij hadden het vandaag op het werk toevallig ook over dekbedden.
En mijn collega heeft een dekbed dat zich aanpast aan jouw temperatuur.
Wilde het googlen maar kan zo niks vinden.

Wel vond ik deze partner dekbedden

https://blog.smulderstext(...)men-maar-toch-apart/
hebben wij ook, een temperatuur regulerend dekbed.
pi_185576075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 21:53 schreef Cholula het volgende:
Dat is echt HEEL STOM, Mrs.Peel. :*
Thx :*
pi_185579192
Dat is idd heel stom mrs peel. Hopelijk kunnen ze de tumoren wegbranden.
pi_185579322
He bah Miss Peel!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 maart 2019 @ 07:36:10 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185579395
Jakkes :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 maart 2019 @ 07:39:06 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185579421
Wat een rotbericht mrs.Peel.

Vind je het lastig dat je ouders er niet over praten?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185579499
@Lemijn Mijn vader kan er op zich wel over praten, het nieuws is nog heel vers, dus ik snap wel dat hij eerst naar alle praktische regeldingen kijkt. Maar mijn moeder, aaaargh, ja, dat vind ik echt heel erg frustrerend. Zij zal overigens nooit over haar eigen gevoelsleven praten, net zo min als dat ze er bij mij maar vraagt bij life events. Ik weet niet beter helaas. Dan heb ik meer aan mijn vader, en schoonmoeder.
  woensdag 13 maart 2019 @ 08:49:43 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185579944
Wat een rot nieuws MrsPeel :*
KuikenGuppy
  woensdag 13 maart 2019 @ 08:50:28 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185579947
Nou inderdaad, wat een vreselijk nieuws...
Wat voor soort kanker is het?
***
pi_185580109
Leverkanker ;(
  woensdag 13 maart 2019 @ 09:18:20 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_185580211
Boh... :{
***
  woensdag 13 maart 2019 @ 09:19:02 #294
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185580219
Mehhh wat een kutnieuws :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185580361
Jullie zijn lief :'(
  woensdag 13 maart 2019 @ 09:37:25 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_185580457
Wat verschrikkelijk, Mrs. Peel. Sterkte!
in de haak.
pi_185580522
Jemig Mrs.Peel, wat rot :* . Maar wel goede hoop dat ze er op tijd bij zijn. Lijkt me heel moeilijk om niet over je gevoelens te kunnen praten met je moeder.

Burdie, toch waterpokken :{ . Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_185580667
He getver Mrs Peel, wat rot. Sterkte.

Zo'n partnerdekbed lijkt me ideaal, ga het hier eens in de groep gooien.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_185580998
Vreselijk Mrs P. Heftige tijd weer. Sterkte.

Burdie, je had die inenting nog gehad toch? Balen!! Beterschap.
Herinnert me dat ik echt vandaag ga uitzoeken hoe dat hier werkt met inentingen. Bijna 9 jarige moet volgens mij weer...? (nu opzoeken)
Met een meidenkwartet
  woensdag 13 maart 2019 @ 10:24:43 #300
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185581054
Sterkte Mrs peel!
  woensdag 13 maart 2019 @ 10:30:05 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185581131
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 10:20 schreef Cathmar het volgende:
Vreselijk Mrs P. Heftige tijd weer. Sterkte.

Burdie, je had die inenting nog gehad toch? Balen!! Beterschap.
Herinnert me dat ik echt vandaag ga uitzoeken hoe dat hier werkt met inentingen. Bijna 9 jarige moet volgens mij weer...? (nu opzoeken)
Klopt, maar helaas kunnen waterpokken een bijwerking zijn van de vaccinatie tegen waterpokken ( :') ). Maar het risico op heftig verloop en mogelijk ernstige complicaties is door de vaccinatie gereduceerd van 15% tot vrijwel nihil, dus ben blij dat ik 'm heb gehad.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')