op je gordijnen kotsen??quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Check
En gordijnen wassen?? Alleen als er op gekotst is..
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik alleen gordijnen in de slaapkamer van de meiden heb
Ik merk 0 verschil qua schoon met mn huismerk wasmiddeltjes. Wel qua geur (minder sterk) maar dat bevalt wel.quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst jumbo huismerk wasmiddel gekocht na zo'n 15 jaar Robijnen. Ik vind het verschil in prijs dusdanig opmerkelijk dat ik het wel wil proberen (1.85 versus 5.99)
Ga ik verschil merken? Wat zijn jullie ervaringen?
T heeft een vide.. en die moest kosten, stond op dr trap om naar beneden te lopen maar was te laat...quote:Op donderdag 28 februari 2019 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
op je gordijnen kotsen??
Visuals van projectielbraken
Doe ik niet! Maar mijn vriend heeft ze ooit een keer in de was gedaan. Maar nu hebben we net nieuwe dus dan duurt het denk ik weer 5 jaarquote:
ik vouw, as we speak, de was die er al een week ligt 🤐🤐quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:01 schreef Shandaly het volgende:
SC wordt wel een QC zo...
Stelletje huisvrouwen hier
Ander onderwerp dan?quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:01 schreef Shandaly het volgende:
SC wordt wel een QC zo...
Stelletje huisvrouwen hier
Zes jaar in plaats van acht jaar, maar verder dit.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:19 schreef Hupje het volgende:
Gordijnen. Oja. Die namen we voor een prikkie over van de vorige bewoners 8 jaar geleden, we konden dan op ons gemak andere zoeken. 3x raden...
Moet je die wassen dan?quote:
Ik denk omdat je met metaal het glas kunt beschadigen en dan glassplinters in je moes hebt?quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:53 schreef Hupje het volgende:
Wie o wie helpt me uit de brand? Ik had vandaag een pot appelmoes en daar stond op dat je hem niet mocht uitlepelen met metalen bestek. Waarom?!
Maar waarom dan wel schimmel in de jam na er nogmaals met je mes in (ik ga er even van uit dat het aflikken stuk over wordt geslagen zeg maar...), en waarom dan in pindakaas of chocopasta niet?quote:Op donderdag 28 februari 2019 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar als je dan niet genoeg hebt, steek je het mes er dan nog een keer in? Want dat geeft dus de schimmel
Mijn meiden hebben met de dark wasmiddel van de jumbo slijm gemaakt en de geur van dat spul staat me zo tegenquote:Op donderdag 28 februari 2019 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst jumbo huismerk wasmiddel gekocht na zo'n 15 jaar Robijnen. Ik vind het verschil in prijs dusdanig opmerkelijk dat ik het wel wil proberen (1.85 versus 5.99)
Ga ik verschil merken? Wat zijn jullie ervaringen?
Gordijnen nagenoeg nooit eigenlijk... de vitrage wel 2 keer per jaar ofzo. Als onze schoonmaakster het op haar heupen heeftquote:
Wij gaan verhuizen!quote:
ochquote:Op donderdag 28 februari 2019 22:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wij gaan verhuizen!Nieuwe gordijnen!
![]()
Oh, en gisteren zei ik toch 'er komt een keer een melding als ik echt denk 'huh??'
Vanmorgen had ik dus een soort van een halve melding.![]()
Moeder van een klasgenootje van S, diens broer komt binnenkort te overlijden. (42 jaar oud, vader van 2 kinderen) en ze hebben mij nu gevraagd een kostenbegroting te maken. Ze hebben weinig geld en geen verzekering, dus nothing fancy.
Geen idee of ze dan uiteindelijk voor mij gaan kiezen, maar toch... it's a start!![]()
Uiteraardquote:
Done, dat stelde inderdaad bijzonder weinig voor qua moeilijkheidsgraad.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:14 schreef Swetsenegger het volgende:
@:Brighteyes
Facebook kan je makkelijk zelf en je kan onwijs gericht je doelgroep targetten. Ik zou er eens een paar euro tegenaan gooien als ik jou was. Werkt denk ik beter dan je richten op SEO en SEA. Doe je alleen search in Google of ook display?
Ik heb de petitie al getekend. Eens met bovenstaand, riekt naar seksediscriminatie.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:01 schreef lunapuella het volgende:
Er is dus al een petitie voor: https://petities.nl/petit(...)LqW3w5SzdACnbpkhX6GQ
Ik vind het tegen discriminatie aan hangen om dit niet meer te vergoeden. Want inderdaad, of je nou geen kind kan krijgen omdat je partners ballen stuk zijn (sorry voor de botte formulering) of omdat je partner überhaupt geen ballen heeft, dat zou toch niet uit moeten maken? Zo riekt het toch naar dat m/v-stellen meer recht hebben op een kind dan v/v-stellen.
Die had ik nog niet gezien, thanks, ga m meteen tekenen. En inderdaad, compleet mee eens, ik vind het ook echt tegen discriminatie aanhangen vanwege precies wat je zegt.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:01 schreef lunapuella het volgende:
Er is dus al een petitie voor: https://petities.nl/petit(...)LqW3w5SzdACnbpkhX6GQ
Ik vind het tegen discriminatie aan hangen om dit niet meer te vergoeden. Want inderdaad, of je nou geen kind kan krijgen omdat je partners ballen stuk zijn (sorry voor de botte formulering) of omdat je partner überhaupt geen ballen heeft, dat zou toch niet uit moeten maken? Zo riekt het toch naar dat m/v-stellen meer recht hebben op een kind dan v/v-stellen.
Waarom snap je het wel? een hetero stel wel en een lesbisch stel niet.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 19:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik snap hem ergens wel. Wellicht dat het naar de aanvullende verzekering kan.
Mwah, ik kan het wel begrijpen eigenlijk. Zolang er medisch niets mis is met de wensmoeder zou dit buiten de reguliere zorg horen imo. Geen man hebben is geen medisch probleem. Als zelf-inseminatie na tig pogingen niet werkt dan is er wel een medische indicatie voor extra hulp lijkt me.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Waarom snap je het wel? een hetero stel wel en een lesbisch stel niet.
Waar zit voor jou het verschil dat je het wel snapt?
Zie ff die verwoord het erg mooi.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Waarom snap je het wel? een hetero stel wel en een lesbisch stel niet.
Waar zit voor jou het verschil dat je het wel snapt?
Maar dan zou je het gelijk moeten stellen met hetero stellen, probleem bij de man is aanvullend.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:35 schreef FlyingFish het volgende:
Mwah, ik kan het wel begrijpen eigenlijk. Zolang er medisch niets mis is met de wensmoeder zou dit buiten de reguliere zorg horen imo. Geen man hebben is geen medisch probleem. Als zelf-inseminatie na tig pogingen niet werkt dan is er wel een medische indicatie voor extra hulp lijkt me.
Top, die ga ik zo even tekenenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 20:01 schreef lunapuella het volgende:
Je mag gewoon via het ziekenhuis toch? Je eigen bijdrage is alleen hoger. Dan krijg je weer het medisch gebeuren.quote:Op vrijdag 1 maart 2019 21:03 schreef lunapuella het volgende:
Geen man hebben is inderdaad geen medisch probleem, maar geen zaad wel. Daar gaat het hier om.
Voor zelf-inseminatie heb je nog steeds hetzelfde probleem, je moet ergens zaad vandaan halen. Voordeel van de hele procedure in het ziekenhuis is juist dat de donors medisch gescreend zijn en dat het maximale aantal kinderen per donor in de gaten gehouden wordt. Dat weer het officieuze circuit induwen lijkt me niet wenselijk.
Maar dit is toch ook niet het pijnpunt?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 11:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Het niet-gescreende circuit is natuurlijk sowieso toegankelijk, en moet wmb sowieso aan banden gelegd worden, voor de kinderen in eerste plaats.
Ik heb het soms moeilijk met de maakbaarheid in de samenleving. Geen partner willen of kunnen vinden, maar wel een kind willen, was vroeger een gevalletje pech of een one night stand ritselen. Ik zeg niet sat dit de oplossing is, maar is het fair om de samenleving via basispakket voor de kosten op te laten draaien..?
Het idee om voor dit soort situaties een aanvullend panket te maken, vind ik nier gek klinken. Dan kan eea wel via erkende medische instanties geregeld worden, zonder dat het onder basiszoeg valt. Het wordt dan toch voor een groot deel door de collectiviteit betaalt, waardoor het voor de meesten mogelijk zal zijn.
Tot het je eigen maakbaarheid betreft...quote:Op zaterdag 2 maart 2019 11:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb het soms moeilijk met de maakbaarheid in de samenleving.
Dit gold vroeger ook hoor heterostellen waarbij zwanger worden of blijven niet lukte. Waarom hebben zij dan wel recht vergoeding van hulp met de huidige technologieën en homoseksuele stellen of alleenstaanden niet? Vroeger hadden deze mensen ook gewoon pech en bleven ze kinderloos.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 11:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb het soms moeilijk met de maakbaarheid in de samenleving. Geen partner willen of kunnen vinden, maar wel een kind willen, was vroeger een gevalletje pech of een one night stand ritselen. Ik zeg niet sat dit de oplossing is, maar is het fair om de samenleving via basispakket voor de kosten op te laten draaien..?
En dit. Heel erg dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tot het je eigen maakbaarheid betreft...
(niet zo zeer persoonlijk naar jou bedoeld hoor).
Voor mij is dan ook niet zozeer de vraag of er medische noodzaak is. Als dat de doorslaggevende factor is, dan begrijp ik wel waarom de vergoeding eruit gaat. Maar dan reduceer je de hele kwestie tot iets heel 'mechanisch', als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit gold vroeger ook hoor heterostellen waarbij zwanger worden of blijven niet lukte. Waarom hebben zij dan wel recht vergoeding van hulp met de huidige technologieën en homoseksuele stellen of alleenstaanden niet? Vroeger hadden deze mensen ook gewoon pech en bleven ze kinderloos.
quote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor mij is dan ook niet zozeer de vraag of er medische noodzaak is. Als dat de doorslaggevende factor is, dan begrijp ik wel waarom de vergoeding eruit gaat. Maar dan reduceer je de hele kwestie tot iets heel 'mechanisch', als je begrijpt wat ik bedoel.
De vraag die volgens mij centraal staat is of we als samenleving solidair willen zijn met mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Een antwoord kan zijn: nee, kinderen krijgen is geen recht. Ik vind dat een hard en ongevoelig antwoord. Kinderen krijgen raakt voor heel veel mensen aan iets wezenlijks aan het bestaan. Ik betaal dan ook met liefde meer voor mijn zorgverzekering om solidair te zijn.
Eens.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor mij is dan ook niet zozeer de vraag of er medische noodzaak is. Als dat de doorslaggevende factor is, dan begrijp ik wel waarom de vergoeding eruit gaat. Maar dan reduceer je de hele kwestie tot iets heel 'mechanisch', als je begrijpt wat ik bedoel.
De vraag die volgens mij centraal staat is of we als samenleving solidair willen zijn met mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Een antwoord kan zijn: nee, kinderen krijgen is geen recht. Ik vind dat een hard en ongevoelig antwoord. Kinderen krijgen raakt voor heel veel mensen aan iets wezenlijks aan het bestaan. Ik betaal dan ook met liefde meer voor mijn zorgverzekering om solidair te zijn.
Eens hoor! Wat ik ook zei, makkelijk praten als vruchtbare heterovrouw.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:12 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tot het je eigen maakbaarheid betreft...
(niet zo zeer persoonlijk naar jou bedoeld hoor).
En wat dan voor kinderen die een zeldzame ziekte hebben waarvoor enkel in de vs een behandeling is? Dat wordt nu meestal ook niet vergoed. En voor volwassenen ook niet. Of medicijnen die tonnen per jaar kosten en enkel levensverlengend zijn? Je moet wel zonder emotie naar zulk soort beslissingen in de zorg kijken anders wordt de totale zorg onbetaalbaar voor iedereen, en ik ben erg blij dat er mensen zijn die dat doen. Kijk hoeveel er nu al geklaagd wordt over de hoogte van de zorgkosten. Snijden in niet noodzakelijke zorg in het basispakket lijkt me daarom prima, juist om de rest betaalbaar te houden voor iedereen want dat jij er met liefde extra voor betaald betekent niet dat Truus van om de hoek dat uberhaupt kan betalen of liever wat extra zou betalen voor meer/betere verpleegkundigen etc.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
omdat het veelal dezelfde mannen zijn die doneren en er dan dus een groot aantal kinderen rondloopt met dezelfde pa in dezelfde omgeving. die kinderen weten dat helemaal niet wat toch wel bepaalde risico's oplevert. (er is ooit onderzoek naar gedaan, dezelfde genen levert extra onderlinge aantrekkingskracht).quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:17 schreef Lemijn het volgende:
Overigens snap ik niet zo goed waarom het informele circuit aan banden moet gelegd, nog los van hoe je dat in hemelsnaam wil regelen. Waarom wil je iets formaliseren aan het zoeken naar een man voor zaadcellen om zelf te insemineren? En waar ligt dan de grens? Mag wat ik deed wel, namelijk iemand lang en goed leren kennen en afspraken maken en daarmee een officiële vader ‘regelen’ voor mijn kind? Maar niet iemand kiezen na 1 ontmoeting? Met of zonder schriftelijk overlegde soatest? Maar mag een one night stand dan ook niet meer? En een partner nemen alleen maar om een kind van te krijgen, waarbij vervolgens de relatie niet stand houdt?
Blijft de vraag hoe je dat wil doen. En los daarvan ken ik heel veel mensen die een donor hebben die alleen voor henzelf doneert, of voor 1/2/3 andere vrouwen. Dus er is meer aanbod dan alleen die merkwaardige mannen die graag 100 nakomelingen willen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:21 schreef simmu het volgende:
[..]
omdat het veelal dezelfde mannen zijn die doneren en er dan dus een groot aantal kinderen rondloopt met dezelfde pa in dezelfde omgeving. die kinderen weten dat helemaal niet wat toch wel bepaalde risico's oplevert. (er is ooit onderzoek naar gedaan, dezelfde genen levert extra onderlinge aantrekkingskracht).
Wie suggereeet dat er dat maar sex met vreemden gehad moet worden..?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 15:26 schreef Franny_G het volgende:
Vanwege de ethische dilemma's is het in NL bovendien niet mogelijk om anoniem donor te zijn. Verder vind ik het ook vrij vreemd om te suggereren dat vrouwen dan maar net zolang (onveilige) sex met wildvreemden moet gaan regelen als ze zo graag een kind willen. Die vruchtbaarheidsklinieken zijn nu juist een teken van beschaving, dat je zulke zaken faciliteert. En dat je als samenleving inderdaad solidair daarmee bent. En als je het over geld wilt hebben, laten we dan beginnen met de kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken.
nou ja, bij een heleboel chronische aandoeningen is geld al een doorslaggevende factor mbt hoe comfortabel je leven nog is. met geld kan je een aantal problemen makkelijk oplossen, zonder geld niet. denk aan een betere verzekering, steunzolen maar ook dingen als ereaders wanneer je geen boek meer kan vasthouden, of allerhande hulpmiddelen om dingen vast te houden of toch nog te kunnen doen, betere accommodaties wanneer je op vakantie gaat, tis een beste riedel van dingen die niet kunnen wanneer je geen geld hebtquote:Op zaterdag 2 maart 2019 16:03 schreef Franny_G het volgende:
Een eventuele biologische 'onrechtvaardigheid' kun je niet per se oplossen.
Een belangrijk punt voor de kwestie nu vind ik, dat geld doorslaggevend kan worden in wie zich kunnen voortplanten.
Ik ben er op mijn beurt erg blij mee dat mensen met gevoel dat soort beslissingen maken, want anders had ik niet meer rondgelopen. Zelf tot een minderheid behoren, een zeldzame minderheid, maakt dit soort kwesties wat minder eenvoudig. Je ziet dat de maatschappelijke kosten hoog zijn, maar je hoopt dat er wil is om jouw leven te redden, of het leven van iemand die je lief hebt.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:13 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
En wat dan voor kinderen die een zeldzame ziekte hebben waarvoor enkel in de vs een behandeling is? Dat wordt nu meestal ook niet vergoed. En voor volwassenen ook niet. Of medicijnen die tonnen per jaar kosten en enkel levensverlengend zijn? Je moet wel zonder emotie naar zulk soort beslissingen in de zorg kijken anders wordt de totale zorg onbetaalbaar voor iedereen, en ik ben erg blij dat er mensen zijn die dat doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede reisquote:Op zaterdag 2 maart 2019 18:40 schreef amaranta het volgende:
Niks aan t handje. Kon gewoon doorlopen.
Gelukkig die 30 euro dus niet betaald
Een kinderwens staat toch niet in vergelijking met het al dan niet kunnen aanschaffen van hulpmiddelen die je leven wat comfortabeler maken?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 17:13 schreef simmu het volgende:
nou ja, bij een heleboel chronische aandoeningen is geld al een doorslaggevende factor mbt hoe comfortabel je leven nog is. met geld kan je een aantal problemen makkelijk oplossen, zonder geld niet. denk aan een betere verzekering, steunzolen maar ook dingen als ereaders wanneer je geen boek meer kan vasthouden, of allerhande hulpmiddelen om dingen vast te houden of toch nog te kunnen doen, betere accommodaties wanneer je op vakantie gaat, tis een beste riedel van dingen die niet kunnen wanneer je geen geld hebt
Treffende samenvatting!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:50 schreef Lemijn het volgende:
Gelukkig zijn er mensen die goed kunnen schrijven die de kwestie even samenvatten.
Artikel van HP de Tijd: Of de overheid zich even mag bemoeien met wie u seks heeft
dat laatste bedoelde ik dus ookquote:Op zondag 3 maart 2019 01:29 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Een kinderwens staat toch niet in vergelijking met het al dan niet kunnen aanschaffen van hulpmiddelen die je leven wat comfortabeler maken?
En ja, in onze (neo-liberale) samenleving lijken we er steeds meer naar toe te gaan dat de kloof tussen arm en rijk (en hoog- en laagopgeleid) groter wordt en de kansengelijkheid kleiner. Dat houdt me ook bezig mbt het onderwijs. Maar dat is in mijn ogen een zeer slechte ontwikkeling. En de tendensen in de gezondheidszorg op dit gebied stuiten mij eveneens tegen de borst.
Ik ben ook geschokt... wat was ik verliefd op Dylan....quote:Op maandag 4 maart 2019 19:36 schreef Sjeen het volgende:
Samen met de puber geschokt, zij omdat de acteur die de vader van Archie(?) in Riverdale speelt, ik omdat ik ‘m kende als Dylan McKay in BH90210...
+1quote:Op maandag 4 maart 2019 19:36 schreef Sjeen het volgende:
Samen met de puber geschokt, zij omdat de acteur die de vader van Archie(?) in Riverdale speelt, ik omdat ik ‘m kende als Dylan McKay in BH90210...
Hij was echt bezig met een huge comeback, dat gunde ik hem ook zo!quote:Op maandag 4 maart 2019 20:09 schreef livelink het volgende:
[..]
+1
Mijn man en ik zeiden echt geschokt tegen elkaar dat Luke Perry was overleden en 15 minuten later hoorde we mijn dochter ook geschokt zeggen dat Luke Perry was overleden. Wij waren allebei verbaasd dat zij hem ook kende, maar dat bleek dus van Riverdale te zijn.
Dat vind ik ook erg, maar toch vind ik een eigen keus heel anders dan zo jong ineens pats boem ziek en dood.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:00 schreef Moonah het volgende:
Ik ben er meer van onder de indruk dat Keith Flint dood is...
Dat dus. Geen idee hoe de levensstijl van Luke was en of hij verslavingen had.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Hij was echt bezig met een huge comeback, dat gunde ik hem ook zo![..]
Dat vind ik ook erg, maar toch vind ik een eigen keus heel anders dan zo jong ineens pats boem ziek en dood.
Daar gaan wij in de herfstvakantie heen. Dus ik lees alle tips even mee.quote:Op maandag 4 maart 2019 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Dan heb je ook nog landal, het land van Bartje.. Daar hebben we ook veel plezier gehad met onze 3,5-jarige destijds met de binnenzandbak en een zwembad met groot peutergedeelte. Aelderholt is ook leuk. Veel plezier gehad me alle activiteiten in de tent, en ze hebben een flinke ballenbak binnen. Ik zou met jonge kinderen naar het land van Bartje gaan. Orveltermarke ligt daar ook nog, maar dat is leuker met kinderen in de basisschool leeftijd (avonturen eiland).
(we gaan elk jaar met mijn ouders naar die parken)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |