abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 27 januari 2019 @ 08:32:42 #61
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184647850
Puinduinrun O+

Helaas niet voor mij dit jaar :'(
F means you're fucked
  zondag 27 januari 2019 @ 12:12:55 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184650466
Dat was weer een mentaal hoogstandje. Na eerste rondje sneed Corniel met denkbeeldig mes zijn keel door en riep Zwabber: ik stap uit.

Hopelijk hebben jullie het wel gered mannen. Mijn eigen meneer had het ook Zwaar.
pi_184650883
Off zou vandaag een duurloop training doen, maar heb er de kracht niet voor ;(
#slappehap enzo
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 27 januari 2019 @ 13:08:59 #64
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_184651235
Het idee was drie rondjes. De full monty. Ik had me redelijk vooraan geposteerd, en hoopte er het beste van. Het was koud, maar het is het type inspanning waar je het warm van krijgt, dus korte broek, en singlet met daaronder een dun termo-shirt.

Na de start (met een kanon, tering wat een herrie), ging ik lekker het veld in. Het ging niet zo zwaar als ik gedacht had, na een week veel trainen en weinig rust, en ik schoof zelfs nog een paar plaatsjes op, ondanks dat ik probeerde me in te houden.

De eerste trap op hoorde ik La_Tramposa mijn naam van verre al roepen. Dat gaf moreel, al waren de trappen niet fijn. Het is sowieso zwaar, maar 2 treden tegelijk is eigenlijk net te gek, maar 1 trede per keer voelt voor mij nog veel k#tter.

De afdaling die volgde merkte ik dat het niet goed ging. Met de regen en de wind op mijn hoofd, gecombineerd met de zware piekinspanning trap-op, had duidelijk een migraine-aanval getriggerd.

Ik liep door, en hoopte dat het minder zou worden. In de afdaling werd ik door twee lopers ingehaald die ik omhoog nog voorbij was gesneld, en ik voelde me niet zeker in mijn benen. De volgende trap-op weer het zelfde dilemma. Toch maar weer zoveel mogelijk twee treden, voor het fijnere tempo, maar het hoofd begon te bonken. Dit is niet grappig.

Ik probeerde de gedachte van uitstappen te onderdrukken, maar dat lukte niet best. Toen ik Q passeerde gaf ik dan ook maar aan dat het nekje er al af was.Bij het zien van de finishboog (en de optie om links-om aan een tweede rondje te gaan), zette ik een sprint in en klokte af. 15:06 voor 1 rondje. Een DNF

Wellicht volgend jaar weer, hopelijk dan zonder knallende koppijn. :(

Na het zoeken van mevrouw Zwabber en Zwabber zelf bleek dat ook laatstgenoemde (wegens auw-poot) een rondje had gedaan. Was ik toch niet alleen.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_184651245
Mensne tips voor mijn "blessure"?

Afgelopen training had ik nog nergens last van, tot ik ineens in mijn normale schoenen erna pijn kreeg onder mijn voet. Zegmaar het stuk tussen de bal van de voorvoet en de hiel, exact in het midden aan de buitenkant.

Als ik op sokken loop merk ik er niet zo veel van, maar op het moment dat ik schoenen aandoe kan ik amper lopen.

Ik heb vandaag mijn hardlooptraining maar gefocust op een voorvoetlanding, wat ik zeker niet gewend ben. Hele stijve kuiten nu dus, maar toch nog kunnen hardlopen.

Ik heb het al ingesmeerd met tijgerbalsem, maar dit helpt nog niet echt. Meerdere mensen die hier last van hebben gehad? Ik ben nu ongeveer een maand weer bezig met opbouwen en doe alles netjes volgens schema. Train 4x pw
  zondag 27 januari 2019 @ 13:16:43 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184651375
Klinkt als een botje. Waarschijnlijk toch iets te hard van stapel gelopen en nu de boel een beetje overbelast. Een maand bezig en dan al 4 keer per week lopen is best veel. Je moet je pezen, botten en gewrichten wel de tijd gunnen om aan de belasting van hardlopen te wennen.

Als het zo'n pijn doet dat je amper kan lopen zou ik minstens een weekje rust nemen en dan met verminderde (halve) trainingsomvang weer eens proberen hoe het dan gaat.
Huilen dan.
  zondag 27 januari 2019 @ 13:21:59 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184651493
En ik zou ook niet ineens alles op de voorvoet gaan doen, ook dat moet je rustig opbouwen. Anders zit je straks met extra blessures.
Huilen dan.
pi_184652597
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
Klinkt als een botje. Waarschijnlijk toch iets te hard van stapel gelopen en nu de boel een beetje overbelast. Een maand bezig en dan al 4 keer per week lopen is best veel. Je moet je pezen, botten en gewrichten wel de tijd gunnen om aan de belasting van hardlopen te wennen.

Als het zo'n pijn doet dat je amper kan lopen zou ik minstens een weekje rust nemen en dan met verminderde (halve) trainingsomvang weer eens proberen hoe het dan gaat.
Dankjewel, ik zal eens kijken hoe het gaat. Ik had juist een schema genomen dat rustig opbouwt, 3 tot 4x pw stond er, omdat het maar hele kleine trainingen zijn.
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 14:42:06 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_184652844
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:08 schreef Corniel het volgende:
Het idee was drie rondjes. De full monty. Ik had me redelijk vooraan geposteerd, en hoopte er het beste van. Het was koud, maar het is het type inspanning waar je het warm van krijgt, dus korte broek, en singlet met daaronder een dun termo-shirt.

Na de start (met een kanon, tering wat een herrie), ging ik lekker het veld in. Het ging niet zo zwaar als ik gedacht had, na een week veel trainen en weinig rust, en ik schoof zelfs nog een paar plaatsjes op, ondanks dat ik probeerde me in te houden.

De eerste trap op hoorde ik La_Tramposa mijn naam van verre al roepen. Dat gaf moreel, al waren de trappen niet fijn. Het is sowieso zwaar, maar 2 treden tegelijk is eigenlijk net te gek, maar 1 trede per keer voelt voor mij nog veel k#tter.

De afdaling die volgde merkte ik dat het niet goed ging. Met de regen en de wind op mijn hoofd, gecombineerd met de zware piekinspanning trap-op, had duidelijk een migraine-aanval getriggerd.

Ik liep door, en hoopte dat het minder zou worden. In de afdaling werd ik door twee lopers ingehaald die ik omhoog nog voorbij was gesneld, en ik voelde me niet zeker in mijn benen. De volgende trap-op weer het zelfde dilemma. Toch maar weer zoveel mogelijk twee treden, voor het fijnere tempo, maar het hoofd begon te bonken. Dit is niet grappig.

Ik probeerde de gedachte van uitstappen te onderdrukken, maar dat lukte niet best. Toen ik Q passeerde gaf ik dan ook maar aan dat het nekje er al af was.Bij het zien van de finishboog (en de optie om links-om aan een tweede rondje te gaan), zette ik een sprint in en klokte af. 15:06 voor 1 rondje. Een DNF

Wellicht volgend jaar weer, hopelijk dan zonder knallende koppijn. :(

Na het zoeken van mevrouw Zwabber en Zwabber zelf bleek dat ook laatstgenoemde (wegens auw-poot) een rondje had gedaan. Was ik toch niet alleen.
Dat was een heftige dus :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 27 januari 2019 @ 16:05:05 #70
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_184655310
quote:
99s.gif Op zondag 6 januari 2019 15:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik wel, ik durf dat!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
da's lang geleden!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_184656795
Zelfs het aanmoedigen was zwaar in die gure koude wind! Geen spijt dat ik een jaartje overgeslagen heb. Ik vroeg me al af waar jullie de 2e en 3e ronde bleven, Zwabber & Corniel.. Balen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 27 januari 2019 @ 19:10:55 #72
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_184659315
Jullie aanmoedigingen werden op prijs gesteld!


Q en Q jr. staan enthoussiast te klappen
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_184660730
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:09 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb vandaag mijn hardlooptraining maar gefocust op een voorvoetlanding, wat ik zeker niet gewend ben. Hele stijve kuiten nu dus, maar toch nog kunnen hardlopen.
Je moet helemaal niet voorvoet willen landen als dat niet je natuurlijke manier van lopen is. Logisch dat je geblesseerd raakt. Waarom wil je dit überhaupt? Omdat je denkt dat het beter is?

@LT en Quoi: leuk dat jullie er waren! Ik wist het niet, want ik had gisteravond niet meegelezen.

Tja, feitelijk gezien is het een blessure die ik in het najaar van 2016 al opgelopen heb tijdens een te fanatieke sprint. Mijn volledige rechterbeen is toen verrekt. Vermoedelijk zit de oorzaak 'm in zwakke hamstrings, waardoor de rest gaat compenseren. Het pijnlijkst is overigens autorijden. Het zal rust nodig hebben vrees ik, het was een tijdje veel beter en ik kon ook weer langere stukken rijden.

De CPC wordt lastig, weet ik nu al.
pi_184660743
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 09:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Toch zou ik het wel leuk vinden als er een soort SWIFT gemaakt zou worden voor hardlopen..
Dat bestaat al: https://zwift.com/en/run/
En https://www.runsocial.com/
  Moderator zondag 27 januari 2019 @ 20:19:25 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_184660799
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:10 schreef Corniel het volgende:
Jullie aanmoedigingen werden op prijs gesteld!

[ afbeelding ]
Q en Q jr. staan enthoussiast te klappen
Q wat enthousiaster dan de jr, maar wat een lieve foto O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_184661359
Vandaag heerlijk gelopen. ik was de rondjes in de buurt een beetje zat. Daarom meegereden met vriendlief die naar Stadion Galgenwaard ging. Daar mij uit de auto gegooid (mag niet mee de parkeerplek op). Vervolgens de Kromme Rijn opgezocht en deze gevolgd naar de Uithof. Via de Uithof, Zeist in en door naar Soesterberg. Uiteindelijk was het minder nat als van te voren bedacht had. Na 12,3 km was ik thuis. *O*
  zondag 27 januari 2019 @ 20:54:37 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_184661722
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 19:10 schreef Corniel het volgende:
Jullie aanmoedigingen werden op prijs gesteld!

[ afbeelding ]
Q en Q jr. staan enthoussiast te klappen
Ha kijk, het is vastgelegd! Wat leuk. Jammer dat ik de fotografe niet heb kunnen herkennen/ontmoeten :P

Jammer dat het bij jullie zo is gelopen. Hopelijk snel weer als vanouds aan den hobbel.

quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 16:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Zelfs het aanmoedigen was zwaar in die gure koude wind! Geen spijt dat ik een jaartje overgeslagen heb. Ik vroeg me al af waar jullie de 2e en 3e ronde bleven, Zwabber & Corniel.. Balen!
Stond je bovenaan bij de doedelzakken?
pi_184661880
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ha kijk, het is vastgelegd! Wat leuk. Jammer dat ik de fotografe niet heb kunnen herkennen/ontmoeten :P

Jammer dat het bij jullie zo is gelopen. Hopelijk snel weer als vanouds aan den hobbel.

[..]

Stond je bovenaan bij de doedelzakken?
Ja eerst wel, en later halverwege die trap in twee delen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_184661995
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 20:16 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Je moet helemaal niet voorvoet willen landen als dat niet je natuurlijke manier van lopen is. Logisch dat je geblesseerd raakt. Waarom wil je dit überhaupt? Omdat je denkt dat het beter is?

@LT en Quoi: leuk dat jullie er waren! Ik wist het niet, want ik had gisteravond niet meegelezen.

Tja, feitelijk gezien is het een blessure die ik in het najaar van 2016 al opgelopen heb tijdens een te fanatieke sprint. Mijn volledige rechterbeen is toen verrekt. Vermoedelijk zit de oorzaak 'm in zwakke hamstrings, waardoor de rest gaat compenseren. Het pijnlijkst is overigens autorijden. Het zal rust nodig hebben vrees ik, het was een tijdje veel beter en ik kon ook weer langere stukken rijden.

De CPC wordt lastig, weet ik nu al.

D
Die blessure heeft niks te maken met mijn voorvoet landing, waar overigens niks mis mee is aangezien je je lichaam een hoop nieuwe dingen kunt leren. Denk je dat sprinters allemaal zo sprinten zoals ze het “natuurlijk” doen?

Het ging erom dat ik druk van mijn ondervoet wilde halen, en hierdoor meer op mijn voorvoet wilde landen.
pi_184665024
Klinkt als een zware editie van sowieso een zwaar loopje, die puinduinrun! Ik zou helemaal stuk gaan op zo'n trap...

Langzaam aan kom ik uit mijn loopdip. Vandaag redelijk goed een duurloop van 18km overleefd. Morgen met een groepje van het werk een baantraining doen, in voorbereiding op het nk veldloop voor ambtenaren (ja, dat bestaat echt). Ben benieuwd of ik dan ook nog vooruit kom.
pi_184665057
En bredebroeder: een bezoekje aan een fysio wil wel helpen. Ik had 2 consulten nodig paar jaar geleden om ook een pijntje aan mijn voeten te verhelpen.
  maandag 28 januari 2019 @ 09:17:48 #82
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_184668306
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 21:04 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Die blessure heeft niks te maken met mijn voorvoet landing, waar overigens niks mis mee is aangezien je je lichaam een hoop nieuwe dingen kunt leren. Denk je dat sprinters allemaal zo sprinten zoals ze het “natuurlijk” doen?

Het ging erom dat ik druk van mijn ondervoet wilde halen, en hierdoor meer op mijn voorvoet wilde landen.
Als geen advies wilt, moet je het niet vragen...

Ik sprint ook met voor-voet-landing, dat is omdat dat voor sprinten is wat mijn lichaam van nature doet. Sterker nog, bijna iedereen die sprint doet dat. Verder zie je dat hoe sneller lopers lopen, des te vaker ze op de voorvoet landen.

Maar dat zegt niet dat het nuttig is om jezelf dit aan te leren. Je word er niet sneller van, en ik ken alleen maar verhalen van mensen die het zichzelf aanleerden die geblesseerd raakten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Corniel op 28-01-2019 09:23:34 (typo) ]
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_184668760
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:17 schreef Corniel het volgende:

[..]

Als geen advies wilt, moet je het niet vragen...

Ik sprint ook met voor-voet-landing, dat is omdat dat voor sprinten is wat mijn lichaam van nature doet. Sterker nog, bijna iedereen die sprint doet dat. Verder zie je dat hoe sneller lopers lopen, des te vaker ze op de voorvoet landen.

Maar dat zegt niet dat het nuttig is om jezelf dit aan te leren. Je word er niet sneller van, en ik ken alleen maar verhalen van mensen die het zichzelf aanleerden die geblesseerd raakten.
Ik probeer het mijzelf ook niet aan te leren. Zoals ik al aangaf, landde ik die specifieke training op mijn voorvoet omdat het middne van mijn voet nogal pijn deed. Zo kon ik toch nog hardlopen. Ik heb nooit gezegd dat ik een voorvoet-landing mijn basis wil maken, ik land liever op 't midden.
  maandag 28 januari 2019 @ 10:12:27 #84
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184668936
Als t aanblijft zou ik dan toch maar een bezoekje aan de fysio inplannen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_184669077
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 13:09 schreef BredeBroeder het volgende:
Mensne tips voor mijn "blessure"?

Afgelopen training had ik nog nergens last van, tot ik ineens in mijn normale schoenen erna pijn kreeg onder mijn voet. Zegmaar het stuk tussen de bal van de voorvoet en de hiel, exact in het midden aan de buitenkant.

Als ik op sokken loop merk ik er niet zo veel van, maar op het moment dat ik schoenen aandoe kan ik amper lopen.

Ik heb vandaag mijn hardlooptraining maar gefocust op een voorvoetlanding, wat ik zeker niet gewend ben. Hele stijve kuiten nu dus, maar toch nog kunnen hardlopen.

Ik heb het al ingesmeerd met tijgerbalsem, maar dit helpt nog niet echt. Meerdere mensen die hier last van hebben gehad? Ik ben nu ongeveer een maand weer bezig met opbouwen en doe alles netjes volgens schema. Train 4x pw
Overbelast waarschijnlijk. 4x in de week is best veel als je net begint. Je lichaam moet wennen aan de inspanningen dus misschien beter om het rustig op te bouwen? Ik zou nu vooral goed rust nemen en het weer oppakken als je geen pijn meer hebt.

Ik ben ook nog maar een beginner. Ben deze zomer gestart met hardlopen en ook al snel een overbelasting te pakken met een peesontsteking in mijn knie waardoor ik een paar weken alleen maar heb gewandeld. Daarna heb ik de 5k runner app gebruikt om naar de 5 kilometer te trainen en dat ging goed. Ik loop 2x in de week omdat ik merk dat drie keer nog teveel is voor mijn gestel en redelijk veel fiets in de week.

Nu loop ik nog steeds 2x in de week. Doordeweeks een 5km loopje en in het weekend loop ik sinds kort een 10km rondje.

Trouwens, ik lurk hier af en toe en zoek een plekkie om af en toe over hardlopen te praten, tips op te doen en raad te vragen om mezelf te verbeteren. Dus hoi :W
  Forum Admin maandag 28 januari 2019 @ 11:18:02 #86
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184669748
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 09:17 schreef Corniel het volgende:

[..]

ik ken alleen maar verhalen van mensen die het zichzelf aanleerden die geblesseerd raakten.
Misschien hebben wij dezelfde kennissen.
Maar ik zou het ook niet aanraden om het specifiek aan te gaan leren, tenzij een trainer/sportarts etc. zoiets zou adviseren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin maandag 28 januari 2019 @ 11:19:27 #87
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184669766
Ontopic, weer twee ontstoken bloedblarende tenen opgelopen dit weekend. Zou blij zijn als ik van de blaren weer even af ben.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 28 januari 2019 @ 11:27:56 #88
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184669881
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:25 schreef Tem het volgende:

[..]

Overbelast waarschijnlijk. 4x in de week is best veel als je net begint. Je lichaam moet wennen aan de inspanningen dus misschien beter om het rustig op te bouwen? Ik zou nu vooral goed rust nemen en het weer oppakken als je geen pijn meer hebt.

Ik ben ook nog maar een beginner. Ben deze zomer gestart met hardlopen en ook al snel een overbelasting te pakken met een peesontsteking in mijn knie waardoor ik een paar weken alleen maar heb gewandeld. Daarna heb ik de 5k runner app gebruikt om naar de 5 kilometer te trainen en dat ging goed. Ik loop 2x in de week omdat ik merk dat drie keer nog teveel is voor mijn gestel en redelijk veel fiets in de week.

Nu loop ik nog steeds 2x in de week. Doordeweeks een 5km loopje en in het weekend loop ik sinds kort een 10km rondje.

Trouwens, ik lurk hier af en toe en zoek een plekkie om af en toe over hardlopen te praten, tips op te doen en raad te vragen om mezelf te verbeteren. Dus hoi :W
Welkom ^O^
F means you're fucked
pi_184670378
Startbewijs voor de Asselronde is binnen, mooie tussentijdse test ^O^
Van wat ik heb gehoord/gelezen gaan we met een behoorlijke FOK!-delegatie die kant op :)
pi_184670383
En wie loopt er in Schoorl?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 januari 2019 @ 12:32:24 #91
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184670882
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:
En wie loopt er in Schoorl?
Jij?
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_184671066
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:32 schreef Frsh het volgende:

[..]

Jij?
Ja en wie nog meer ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 januari 2019 @ 12:49:23 #93
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184671162
Ik hou me voorlopig nog even weg van hardlopen met een startnummer....Ik ben op dit moment al blij dat ik een "complete" trainingsweek (3x) met de club zonder problemen heb kunnen afronden. Al merk ik dat ik me tijdens intervals echt wat meer moet temperen, want het is allemaal veel te verleidelijk.

Vanavond een training die ik voor mijn blessure heel erg leuk vond, maar waar ik nu vooral tegenop kijk. 5x6 minuten op 10km snelheid (of wat daar van over is....) met telkens 3 minuten pauze. Ik ben benieuwd :D
F means you're fucked
pi_184671252
Klinkt als een straffe training YUR :P

LT, buiten jouw weet ik niemand eigenlijk..

Even terug gelezen trouwens, mooie verslagen weer! Die Puinduin laat ik even aan mij voorbij gaan :s)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 januari 2019 @ 12:54:14 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_184671266
Als er niks meer van je 10km-snelheid over is moet een paar minuten op dat tempo lopen wel lukken toch?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 28 januari 2019 @ 12:54:56 #96
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184671282
quote:
6s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:54 schreef heywoodu het volgende:
Als er niks meer van je 10km-snelheid over is moet een paar minuten op dat tempo lopen wel lukken toch?
Zelfs dat wordt lastig :D
Naja, we zien wel
F means you're fucked
pi_184671291
Hangt er vanaf of je op je huidige 10km traint of je gewenste 10km tempo ;)

Ik vind dat trouwens erg lange intervallen voor 10km tempo.. Ik 1000tjes op 10-km tempo (iets meer dan 4 minuten) al zwaar.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 januari 2019 @ 12:58:19 #98
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184671360
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Hangt er vanaf of je op je huidige 10km traint of je gewenste 10km tempo ;)

Ik vind dat trouwens erg lange intervallen voor 10km tempo.. Ik 1000tjes op 10-km tempo (iets meer dan 4 minuten) al zwaar.
Ze zijn ook zeker pittig...gelukkig hebben we telkens 3 minuten om de hartslag weer wat te laten zakken :P

Mijn gewenste tempo weet ik wel, maar van mijn huidige 10km tempo heb ik geen flauw idee. Dus ik ga een beetje aanpielen op gevoel en dat op een tempo dat flink lager is dan mijn 10km tempo voor de blessure. Misschien de eerste paar intervals zelfs nog wat voorzichtiger dan dat, en dan eerst maar eens kijken hoe de achillespees zich houdt voordat ik misschien wat tempo opschroef
F means you're fucked
  maandag 28 januari 2019 @ 13:06:08 #99
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_184671533
@LT: Ik zal er ook zijn. 30 km is het plan. Op het tempo van een ouwe opa.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_184671874
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:00 schreef DavetheNL het volgende:
Startbewijs voor de Asselronde is binnen, mooie tussentijdse test ^O^
Van wat ik heb gehoord/gelezen gaan we met een behoorlijke FOK!-delegatie die kant op :)
Ik heb mijn nummer voor de 10EM ook binnen, dus ik ben ook in Apeldoorn zondag.
pi_184672848
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:
En wie loopt er in Schoorl?
Niet als onderdeel van een georganiseerd evenement.
Natuurlijk wel in april.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 28 januari 2019 @ 14:17:43 #102
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_184672924
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2019 14:12 schreef Guard het volgende:

[..]

Niet als onderdeel van een georganiseerd evenement.
Natuurlijk wel in april.
Dat duurt nog best wel lang he...
F means you're fucked
pi_184673942
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:
En wie loopt er in Schoorl?
Check
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_184674219
Ik heb me ook laten overhalen om de Asselronde te lopen zondag.
Gezien de trainingen van de laatste tijd best wel een afstand voor me, maar als de HM in december lukte moet dit ook wel lukken... en gezellig met Fok!kers en mensen van mijn oude loopgroep.
  maandag 28 januari 2019 @ 15:54:57 #105
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_184674847
Ik doe in Apeldoorn zondag de 8km. Achteraf gezien had ik liever de Asselronde gedaan omdat dat een mooie LDL zou zijn geweest, maar ach.....dan loop ik in de ochtend wel wat extra kilometers erbij :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_184676253
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:25 schreef Tem het volgende:
Ik loop 2x in de week omdat ik merk dat drie keer nog teveel is voor mijn gestel en redelijk veel fiets in de week.
Hartelijk welkom, je bent de eerste verstandige loper in deze topicreeks OOIT _O_

@BredeBroeder: ok, ik snap nu wat je bedoelt. Ik dacht dat je stijve kuiten de blessure waren. En die horen ook typisch bij voorvoetlanding. Ikzelf probeer juist minder voorvoet te landen, omdat het (tenzij echt heel licht en graatmager) voor langere afstanden erg belastend is. Gek genoeg heb ik nog nooit een achillesblessure gehad, want die blessure ligt letterlijk in het verlengde van kuitproblemen.

Echt, had ik maar zo'n laffe shufflepas waarmee je uren aan een stuk kunt lopen. Ok, ik stamp tenminste niet, maar toch.
pi_184677880
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja en wie nog meer ;)
Ik!
pi_184677892
Holy moly, ik had me toch een sportmassage net! Ik bleek 'eieren' van spierknopen te hebben, hij kwam met allerlei apparaten en alles. Pijnlijk en ik denk dat ik morgen één grote blauwe plek ben maar wel zeer effectief. Als iemand nog een goed adres in DH zoekt, let me know ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_184678821
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 16:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Hartelijk welkom, je bent de eerste verstandige loper in deze topicreeks OOIT

Nah, meer door schade en schande wijzer geworden. Al een paar keer in het verleden gehad dat ik veel te enthousiast was begonnen en dan weer 6 weken uitgeschakeld was. Heb gewoon geen zin om lange tijd niet te kunnen rennen. :P

April wil ik meedoen met de 1/4 marathon in Rotterdam, lijkt mij wel leuk een keer mee te maken.
pi_184681418
Vandaag weer een rondje gemaakt. 12.34 minuten over 2220 meter. Moet er dus zo'n 30 seconden af zien te krijgen. Geen pijn gehad, dus waarschijnlijk lag het toch aan de loopband. Vandaag wel voor het eerst de volledige tijd gerend. Dus dat is opzich wel een mijlpaal! Gaat de goede kant op :)
pi_184681583
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:42 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag weer een rondje gemaakt. 12.34 minuten over 2220 meter. Moet er dus zo'n 30 seconden af zien te krijgen. Geen pijn gehad, dus waarschijnlijk lag het toch aan de loopband. Vandaag wel voor het eerst de volledige tijd gerend. Dus dat is opzich wel een mijlpaal! Gaat de goede kant op :)
Gaat de goede kant op! En op de dag zelf nog wat adrenaline gaat ook nog een beetje helpen.
weet je al wanneer je mag?
pi_184681748
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:49 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Gaat de goede kant op! En op de dag zelf nog wat adrenaline gaat ook nog een beetje helpen.
weet je al wanneer je mag?
Nee. Ik wacht nog steeds op de uitslag van de test daarvoor. Zou binnen 2 weken komen. Morgen is de laatste officiële dag... Dus ik wacht met spanning af.
  maandag 28 januari 2019 @ 21:42:45 #113
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184682727
Goed bezig Pinuts!

(En voor je t weet begin je hardlopen leuk te vinden ... en 2 jaar later plan je je eerste marathon)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_184683682
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 21:42 schreef Frsh het volgende:
Goed bezig Pinuts!

(En voor je t weet begin je hardlopen leuk te vinden ... en 2 jaar later plan je je eerste marathon)
Hardlopen leuk vinden en een marathon plannen staan voor mij volledig los van elkaar ;)

Ben inmiddels rustig uit mijn winterdip aan het komen. Door het nagenoeg niet lopen zijn er toch zomaar 2a3 kg bijgekomen :(
  maandag 28 januari 2019 @ 23:37:46 #115
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_184684878
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 20:42 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag weer een rondje gemaakt. 12.34 minuten over 2220 meter. Moet er dus zo'n 30 seconden af zien te krijgen. Geen pijn gehad, dus waarschijnlijk lag het toch aan de loopband. Vandaag wel voor het eerst de volledige tijd gerend. Dus dat is opzich wel een mijlpaal! Gaat de goede kant op :)
Gaat lukken hoor! :Y En van tevoren veel koffie drinken! De caffeine doet de rest wel :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_184685410
't Gaat best goed met de enkel! Best snel herstel. Afgelopen week al 10k's kunnen lopen, op laag tempo, want sneeuwdrab en zo. Gister een 10k op normaler tempo en alleen direct naderhand een reactie die ook weer na een uur verdwenen was.
Ik ben alleen wel benieuwd wat er gaat gebeuren als ik de volgende keer weer door die enkel ga. Tot die tijd heel voorzichtig recht lopen op vlakke ondergrond. Ik vind het al spannend om in de avond op de stoep te lopen. En uiteraard oefeningen doen. Heel braaf.

Vanavond weer eens sinds weken meegedaan met de maandagtraining, intervallen! Dat ging heel goed met de enkel, alleen in de bochten iets inhouden en mijn voet overdreven goed neerzetten.
De eerste interval was zwaar, hartslag van 193 na 2 minuten. Die zakte in de rondes daarna wel, maar op een gegeven moment ging ik steeds harder lopen en hadden mijn longen het te zwaar en schoot de hartslag weer omhoog naar >190. Ondertussen verzuurden de benen, begon ik lelijk te lopen en te wiebelen en de ademhaling kreeg ik niet goed onder controle. Tijd om te stoppen dus.

Maar wel blij dat zelfs intervallen lukken. *O*

quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 13:06 schreef Corniel het volgende:
@LT: Ik zal er ook zijn. 30 km is het plan. Op het tempo van een ouwe opa.
Een opa met een jong kind die recent nog een PR op de 10k heeft gelopen, ja ja. ;)
pi_184689462
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:14 schreef wyccie het volgende:
Gaat best goed met de enkel! Best snel herstel. Afgelopen week al 10k's kunnen lopen, op laag tempo, want sneeuwdrab en zo. Gister een 10k op normaler tempo en alleen direct naderhand een reactie die ook weer na een uur verdwenen was.
Ik ben alleen wel benieuwd wat er gaat gebeuren als ik de volgende keer weer door die enkel ga. Tot die tijd heel voorzichtig recht lopen op vlakke ondergrond. Ik vind het al spannend om in de avond op de stoep te lopen. En uiteraard oefeningen doen. Heel braaf.
Zaalvoetbal en lopen/trailen is niet altijd de beste combinatie geweest voor mijn enkels....Dus mijn tip is braaf je oefeningen blijven doen en voorzichtig blijven lopen/rennen, beetje pijn kan en mag maar niet teveel en als het dik wordt pootje omhoog en koelen. Er weer doorgaan is zo gedaan en dan kan je weer opnieuw beginnen met herstellen of je scheurt het goed af.......
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_184690306
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:14 schreef wyccie het volgende:
't Gaat best goed met de enkel! Best snel herstel. Afgelopen week al 10k's kunnen lopen, op laag tempo, want sneeuwdrab en zo.
Dat is fijn! ^O^
Ja doei.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 14:09:50 #119
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_184692332
Mooie berichten wyccie!

En Corniel, jouw opa-tempo is mijn 400m interval tempo. Met wind mee. Als ik mazzel heb.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  woensdag 30 januari 2019 @ 15:34:49 #120
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_184712488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 00:14 schreef wyccie het volgende:
't Gaat best goed met de enkel! (..)

Maar wel blij dat zelfs intervallen lukken. *O*
Dat is super!

quote:
Een opa met een jong kind (..) ja ja.
Oude mannen kunnen (soms) nog kinderen krijgen, dus dat zegt niet zoveel. ;) Het ging me er meer om dat ik van plan ben om rustig te gaan lopen tijdens Schoorl.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 14:09 schreef Frsh het volgende:
En Corniel, jouw opa-tempo is mijn 400m interval tempo. Met wind mee. Als ik mazzel heb.
Je leest te veel posts van Zwabber. :P
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')