abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183642646
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 15:31 schreef Nobu het volgende:

[..]

Duizend miljard is best een hoop geld als het enige doel is om je onderbuik tevreden te houden.
Schattig, zomaar bedragen roepen maar wel vinden dat ik de door mij aangemoedigde effecten moet kwantificeren.

Onderbouw die duizend miljard eens, wil je?
"Pools are perfect for holding water"
pi_183642669
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee dat is waar jij op uit komt als jij voor mij gaat denken. Dit is nu de derde keer dat ik je er op wijs. Je leert er kennelijk niet van. Ik stop er dus mee.
En weer een laf excuus waarin je de schuld voor je eigen onwil bij een ander legt. Ik zie een patroon.
pi_183642676
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik vind 140 miljard eigenlijk een prima bedrag. Eerder hebben we zonder te knipperen zo'n bedrag naar griekenland overgefaxed.
Dit soort bedragen hebben we ook aan allemaal banken gegeven zodat ze weer leuk konden spelen. Dan zie ik toch liever dit bedrag als investering in Nederland.
Hoe kom je daar nou bij? We hebben helemaal geen 140 miljard naar Griekenland over gemaakt en er is geen enkele bank die dat bedrag heeft gekregen. Regelrechte nonsens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183642740
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 15:27 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het punt dat Klaver probeerde te maken was dat het geen 1000 miljard ging kosten wat Baudet riep en we al voor bijvoorbeeld 14 miljard iedereen konden voorzien van warmtepompen waar meneer Klaver zo'n voorstander van is. Dat Klaver er compleet naast zit met zijn cijfers haalt zijn hele betoog onderuit en toont maar weer eens aan hoe goed Klaver daadwerkelijk nadenkt over zijn plannen. In deze woordenwisseling was Klaver daarom zeker wel de idioot. Ongeacht wat je van Baudet vind.
Het komt op mij over als een flat-earther die een "globehead" wijst op een rekenfout in de berekening van de diameter van de aarde.

Sure, het is een pijnlijke rekenfout. Absoluut. Maar dat verandert niets aan het feit dat in deze hele discussie Baudet nog steeds met afstand de grootste idioot is.

Wat hij doet is het probleem oplossen door eenvoudig te ontkennen dat er een probleem is, en dit onderbouwt met allerlei complottheorieen. Dat is toch wel een ander niveau van dom.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 10 december 2018 @ 15:40:34 #205
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183642810
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 15:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe kom je daar nou bij? We hebben helemaal geen 140 miljard naar Griekenland over gemaakt en er is geen enkele bank die dat bedrag heeft gekregen. Regelrechte nonsens.
Aan griekenland is 200 miljard cash over gemaakt en we hebben voor een veelvoud daarvan garanties afgegeven. Er is ook nog heel veel geld op andere manieren verpakt weggeven. Zo hebben we o.a. 100 miljard aan de ECB uitgeleend. Waar denk je dat die heen zijn gegaan?

En dan kunnen we die 140 miljard ook in twijfel trekken. Want een groot deel komt ten bate van fabrieken en installateurs die hun personeel aan het werk kunnen houden. Zo komt een flink deel weer terug in de vorm van belastingen en premies. Ook is het goed voor de werk gelegenheid.
Tot nooit .......
  maandag 10 december 2018 @ 15:44:36 #206
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183642878
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Schattig, zomaar bedragen roepen maar wel vinden dat ik de door mij aangemoedigde effecten moet kwantificeren.

Onderbouw die duizend miljard eens, wil je?
Dat is nog een voorzichtige schatting. Alleen al het afkoppelen van 7 miljoen huizen in Nederland gaat zeker 300 miljard kosten.
pi_183642882
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 15:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

China heeft de bouw van een veelvoud daarvan geschrapt. Van 722 in 2 jaar om wat precieser te zijn.
In India zijn er 123 geschrapt en zijn private ondernemingen al helemaal gestopt met verdere ontwikkeling.

Nederland heeft nu geen plannen voor nieuwe kolencentrales nee, er staan dan ook 3 spiksplinternieuwe.
Ik heb ook de installatie van de grootste bruinkoolcentrale ter wereld geschrapt! Ik heb er gewoon een streep door gezet. Ik dacht, moet ik dat nou wel doen? Echt fantastisch voor het milieu ben ik dus!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183642911
En ik ben vandaag ook niet gaan vliegen naar Australie, heeft weer kilo's aan co2 opgeleverd. Bam!
  maandag 10 december 2018 @ 15:50:09 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183642988
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:46 schreef habitue het volgende:
En ik ben vandaag ook niet gaan vliegen naar Australie, heeft weer kilo's aan co2 opgeleverd. Bam!
Je doet het goed! Als ik jouw was zou ik geen elektrische auto kopen. Je kan dan nooit meer co2 besparen op deze manier.
Tot nooit .......
pi_183643115
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ook, dus dat is het punt niet.
- Draagt door zijn manier van leven onevenredig zwaar bij aan de verslechtering van het wereldwijde klimaat.
- Wil niets doen aan de oorzaken van klimaatverandering, omdat 'niet iedereen mee doet'.
- Wil dat geld inzetten om negatieve gevolgen van klimaatverandering zo klein mogelijk te maken, maar alléén binnen Nederland.
- Noemt dat 'eigen verantwoordelijkheid nemen'.

Ordinair egoïsme gemixt met het beschuldigen van de ander.
pi_183643118
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het komt op mij over als een flat-earther die een "globehead" wijst op een rekenfout in de berekening van de diameter van de aarde.

Sure, het is een pijnlijke rekenfout. Absoluut. Maar dat verandert niets aan het feit dat in deze hele discussie Baudet nog steeds met afstand de grootste idioot is.

Wat hij doet is het probleem oplossen door eenvoudig te ontkennen dat er een probleem is, en dit onderbouwt met allerlei complottheorieen. Dat is toch wel een ander niveau van dom.
Hoe het op jou overkomt maakt weinig uit. Daarom schreef ik ook ongeacht wat je van baudet vind op het eind. Gewoon een ordinaire ja maar huilie dus.

Geeft verders niet hoor.

;)
pi_183643151
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 15:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hoe het op jou overkomt maakt weinig uit. Daarom schreef ik ook ongeacht wat je van baudet vind op het eind. Gewoon een ordinaire ja maar huilie dus.

Geeft verders niet hoor.

;)
Nee, het zou een "ja maar hullie" zijn als dit bedoeld was als een argument mijnerzijds met betrekking tot klimaatwetenschap of klimaatbeleid. Dat is het niet.

Je zal mij niet horen zeggen dat heel Nederland voorzien van warmtepompen *de* oplossing is. Gelukkig kan ik het me als niet-politicus permitteren om wel het bestaan van het probleem te erkennen en daar toch geen oplossingen voor te geven.

Die luxe hebben Baudet en Klaver niet.
pi_183643218
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 15:44 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat is nog een voorzichtige schatting. Alleen al het afkoppelen van 7 miljoen huizen in Nederland gaat zeker 300 miljard kosten.
Milieuactivisten geven geen neuk om financiële cijfers. Al zou het 54.000 miljard kosten om de kans te vergroten dat de aarde met 0,00000001 graden zou dalen zouden ze er nog voor zijn.
pi_183643230
Maurice de Hond grossiert wel in zinloze peilingen. De overheid neemt maatregelingen omtrent het klimaat ongeacht of X percentage van de bevolking daadwerkelijk bereid is om X bedrag af te tikken. Het enige risico is dat de overheid zich daarop verkijkt en te snel wil waardoor je taferelen als in Frankrijk krijgt. Maar vooralsnog wordt de blinde 'volkswoede' in Nederland geleid door Koning Eenoog Jan Dijkgraaf en 100 man met kekke hoedjes die vrolijke liedjes zingen. Verder proef je op straat niet direct een revolutiesfeer.

Als 25% van de mensen bereid is om per direct ¤50 per maand extra af te tikken dan is dat eigenlijk best 'goed' vanuit het perspectief van een overheid die milieubeleid wil voeren door de kosten af te wentelen op de individuele werknemers en zelfstandigen. Nu is het natuurlijk altijd makkelijker om dat tegen een opiniepeiler te roepen dan om het daadwerkelijk te doen. Net als iedere BN'er die wel een vluchteling op zijn zolder wil huisvesten, totdat hij daadwerkelijk in de gelegenheid komt, dan hoor je er niks meer van.

Eigenlijk zou je het als overheid makkelijk moeten maken voor die 25%. Richt een klimaatfonds op waar iedereen aan kan doneren via iDeal. Maak het mogelijk om op je formulier voor de loonheffing een kruisje aan te vinken dat de fiscus per maand ¤50 extra mag inhouden voor het klimaatfonds. Twee moderne, 21e-eeuwse manieren om makkelijk een vrijwillige eigen bijdrage aan het milieu te doen. Dit zal overigens nooit gebeuren om twee redenen: ten eerste zou die 25% dan heel snel afnemen, ten tweede zou het afbreuk doen aan maatregelen die zgn. voor het milieu bedoeld zijn maar die in feite vooral de begroting rond moeten krijgen.

Maar ja, zolang het vrijblijvend lullen tegen Maurice de Hond is, blijft het makkelijk. Roepen dat 'we toch iets moeten doen' ongeacht of 'iets doen' zin heeft. Wist je dat de weg naar de hel geplaveid is met mensen die vonden dat ze 'iets' moesten doen? Het is de concrete toepassing van het ietsisme op het politieke beleid. En dat is een populaire ideologie gezien de groei in de peilingen van GroenLinks.
pi_183643266
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:59 schreef habitue het volgende:

[..]

Milieuactivisten geven geen neuk om financiële cijfers. Al zou het 54.000 miljard kosten om de kans te vergroten dat de aarde met 0,00000001 graden zou dalen zouden ze er nog voor zijn.
En we zouden klimaatontkenners hetzelfde verwijt in omgekeerde vorm kunnen maken.

Wie heeft eigenlijk een realistische oplossing zonder aan wetenschapsontkenning te doen? Iemand?
pi_183643287
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De helft van alle Nederlanders? Dat is wel veel.
Zo voelt hij dat
pi_183643291
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:00 schreef Vasilevski het volgende:
Maurice de Hond grossiert wel in zinloze peilingen. De overheid neemt maatregelingen omtrent het klimaat ongeacht of X percentage van de bevolking daadwerkelijk bereid is om X bedrag af te tikken. Het enige risico is dat de overheid zich daarop verkijkt en te snel wil waardoor je taferelen als in Frankrijk krijgt. Maar vooralsnog wordt de blinde 'volkswoede' in Nederland geleid door Koning Eenoog Jan Dijkgraaf en 100 man met kekke hoedjes die vrolijke liedjes zingen. Verder proef je op straat niet direct een revolutiesfeer.

Als 25% van de mensen bereid is om per direct ¤50 per maand extra af te tikken dan is dat eigenlijk best 'goed' vanuit het perspectief van een overheid die milieubeleid wil voeren door de kosten af te wentelen op de individuele werknemers en zelfstandigen. Nu is het natuurlijk altijd makkelijker om dat tegen een opiniepeiler te roepen dan om het daadwerkelijk te doen. Net als iedere BN'er die wel een vluchteling op zijn zolder wil huisvesten, totdat hij daadwerkelijk in de gelegenheid komt, dan hoor je er niks meer van.

Eigenlijk zou je het als overheid makkelijk moeten maken voor die 25%. Richt een klimaatfonds op waar iedereen aan kan doneren via iDeal. Maak het mogelijk om op je formulier voor de loonheffing een kruisje aan te vinken dat de fiscus per maand ¤50 extra mag inhouden voor het klimaatfonds. Twee moderne, 21e-eeuwse manieren om makkelijk een vrijwillige eigen bijdrage aan het milieu te doen. Dit zal overigens nooit gebeuren om twee redenen: ten eerste zou die 25% dan heel snel afnemen, ten tweede zou het afbreuk doen aan maatregelen die zgn. voor het milieu bedoeld zijn maar die in feite vooral de begroting rond moeten krijgen.

Maar ja, zolang het vrijblijvend lullen tegen Maurice de Hond is, blijft het makkelijk. Roepen dat 'we toch iets moeten doen' ongeacht of 'iets doen' zin heeft. Wist je dat de weg naar de hel geplaveid is met mensen die vonden dat ze 'iets' moesten doen? Het is de concrete toepassing van het ietsisme op het politieke beleid. En dat is een populaire ideologie gezien de groei in de peilingen van GroenLinks.
En dan zijn de mensen zoals jij de stratenmakers van die weg naar de hel.
pi_183643296
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

En we zouden klimaatontkenners hetzelfde verwijt in omgekeerde vorm kunnen maken.

Wie heeft eigenlijk een realistische oplossing zonder aan wetenschapsontkenning te doen? Iemand?
Een 'oplossing' is er niet.

Er is wel eens onderzocht dat als alle mensen en dieren nu zouden uitsterven de natuur over 1000 jaar volledig hersteld is.

Maar we zijn fucked al zal het mijn tijd wel duren.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 10 december 2018 @ 16:05:22 #219
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183643310
.
quote:

[..]

Weinig klimaatontkenners in dit topic gezien.
  maandag 10 december 2018 @ 16:05:46 #220
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183643316
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:04 schreef BoneThugss het volgende:
Er is wel eens onderzocht dat als alle mensen en dieren nu zouden uitsterven de natuur over 1000 jaar volledig hersteld is.

We doen het ook voor voor onszelf (de mensheid).
De aarde komt er wel weer bovenop.
Tot nooit .......
pi_183643362
quote:

[..]

Kern energie ?
pi_183643368
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 16:05 schreef Nobu het volgende:
.

[..]

Weinig klimaatontkenners in dit topic gezien.
Maar ook nog niemand gezien die het probleem volledig erkent en die geloofwaardige oplossingen heeft.
pi_183643428
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kernenergie ?
Kernenergie is goed in specifieke situaties. Met name bulkvraag naar elektriciteit in dichtbevolkte gebieden.

Het is echter veel minder geschikt voor het opvangen van pieken en dalen in de vraag, en al helemaal ongeschikt voor de vele toepassingen van fossiele brandstoffen buiten de productie van elektriciteit.
pi_183643444
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:04 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Een 'oplossing' is er niet.

Maar we zijn fucked al zal het mijn tijd wel duren.
Dit lijkt me wel realistisch ja.

Politiek totaal onverkoopbaar natuurlijk, maar wel realistisch.
  maandag 10 december 2018 @ 16:14:37 #225
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183643450
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar ook nog niemand gezien die het probleem volledig erkent en die geloofwaardige oplossingen heeft.
Omdat er geen geloofwaardige oplossing is. In plaats van investeren in een warmtepomp kun je beter zorgen dat je huis blijft drijven.
pi_183643493
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 16:14 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat er geen geloofwaardige oplossing is. In plaats van investeren in een warmtepomp kun je beter zorgen dat je huis blijft drijven.
Dat laatste lijkt me ook niet erg geloofwaardig. :D

Maar wellicht is "we're all fucked" wel de enige eerlijke realistische conclusie. Dat zou kunnen. Maar zoals gezegd: die boodschap is politiek totaal onverkoopbaar.
pi_183643495
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Aan griekenland is 200 miljard cash over gemaakt en we hebben voor een veelvoud daarvan garanties afgegeven. Er is ook nog heel veel geld op andere manieren verpakt weggeven. Zo hebben we o.a. 100 miljard aan de ECB uitgeleend. Waar denk je dat die heen zijn gegaan?

En dan kunnen we die 140 miljard ook in twijfel trekken. Want een groot deel komt ten bate van fabrieken en installateurs die hun personeel aan het werk kunnen houden. Zo komt een flink deel weer terug in de vorm van belastingen en premies. Ook is het goed voor de werk gelegenheid.
We staan alleen garant voor een bedrag van 100 miljard. Dat is niet daadwerkelijk overgemaakt. Pas when the shit hits te fan moeten we dat bedrag op tafel leggen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183643545
quote:
13s.gif Op maandag 10 december 2018 15:55 schreef probeer het volgende:

[..]

- Draagt door zijn manier van leven onevenredig zwaar bij aan de verslechtering van het wereldwijde klimaat.
- Wil niets doen aan de oorzaken van klimaatverandering, omdat 'niet iedereen mee doet'.
- Wil dat geld inzetten om negatieve gevolgen van klimaatverandering zo klein mogelijk te maken, maar alléén binnen Nederland.
- Noemt dat 'eigen verantwoordelijkheid nemen'.

Ordinair egoïsme gemixt met het beschuldigen van de ander.
-probeert te denken voor een ander
-faalt daar keer op keer schromelijk in
-grossiert in stropoppen die hij vervolgens als een ware Don Quichot gaat bestrijden
- heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
pi_183643573
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

-probeert te denken

[..]
Daar verschillen we dan inderdaad in.
pi_183643609
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

We doen het ook voor voor onszelf (de mensheid).
De aarde komt er wel weer bovenop.
Ik doe wát ik doe (= láng niet alles) zelf nog het meest voor de ándere diersoorten die de dupe zijn van óns handelen. Ik vind dat vooral mensen met (klein)kinderen (een groep waar ik niet toebehoor) zich druk (zouden) moeten maken om de (toekomst van de) mensheid.
Tails tell tales
pi_183643623
quote:
16s.gif Op maandag 10 december 2018 16:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan inderdaad in.
Precies. Ik doe het gewoon.
  maandag 10 december 2018 @ 16:33:17 #232
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183643853
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen goede vergelijking. ''De Aarde is plat'' en ''De Aarde is rond'' zijn zwart wit uitspraken. Bij het klimaatvraagstuk speelt veel meer.

A) De ernst en omvang van het ''probleem''
B) De mate waarop de mens invloed heeft op oorzaak en oplossing
C) De mate waarop Nederland zou moeten bijdragen aan die oplossing

Baudet is geen ''flat-earther'' en Klaver is geen ''globehead''. Ze staan op een schaal.
pi_183643868
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Precies. Ik doe het gewoon.
Fuck it. Zullen we ophouden met dit soort posts naar elkaar toe? Dan beloof ik wat vaker te vragen naar wat je precies bedoelt.

Fijne dag verder Kapitein :*
pi_183643957
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Fuck it. Zullen we ophouden met dit soort posts naar elkaar toe? Dan beloof ik wat vaker te vragen naar wat je precies bedoelt.

Ja, jullie zijn béide toffe en goed debatterende users, de persoonlijke sneren daargelaten, dus wordt eens vriendjes }:|
Tails tell tales
pi_183644235
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me ook niet erg geloofwaardig. :D

Maar wellicht is "we're all fucked" wel de enige eerlijke realistische conclusie. Dat zou kunnen. Maar zoals gezegd: die boodschap is politiek totaal onverkoopbaar.
Tja, ik zit niet in de politiek. Maar ik denk dat mensen dat best zouden waarderen, het is iig eerlijk.

Niemand heeft 'de oplossing'. Oplossing zou kunnen zijn om alleen maar vruchten en dieren te eten die je zelf hebt geplukt / gevangen. Terug naar de basis.

Maarja, ain't gonna happen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183644259
quote:

[..]

Jij bent #ALTIJDREADY _O_
  maandag 10 december 2018 @ 17:09:04 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183644636
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:26 schreef Speekselklier het volgende:

Als we van het groningse gas af kunnen hebben ze daar geen last meer van aardbevingen.
Alternatief is russisch gas, maar wil je Poetin en kornuiten altijd te vriend houden?
Het alternatief is iedereen in het aardbevingsgebied uitkopen en de Groningse gasvelden tot de laatste druppel leegpompen. Dat is een ruim goedkoper en wsl een milieuvriendelijker alternatief dan heel Nederland van het gas afhalen en overgaan op andere manieren van energie opwekken.
pi_183644671
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Geen goede vergelijking. ''De Aarde is plat'' en ''De Aarde is rond'' zijn zwart wit uitspraken. Bij het klimaatvraagstuk speelt veel meer.

A) De ernst en omvang van het ''probleem''
B) De mate waarop de mens invloed heeft op oorzaak en oplossing
C) De mate waarop Nederland zou moeten bijdragen aan die oplossing

Baudet is geen ''flat-earther'' en Klaver is geen ''globehead''. Ze staan op een schaal.
Hierna wil GL voorkomen dat het universum verder uitdijt.
I´m back.
pi_183644721
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 16:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Tja, ik zit niet in de politiek. Maar ik denk dat mensen dat best zouden waarderen, het is iig eerlijk.

Niemand heeft 'de oplossing'. Oplossing zou kunnen zijn om alleen maar vruchten en dieren te eten die je zelf hebt geplukt / gevangen. Terug naar de basis.

Maarja, ain't gonna happen.
En ook gewoon niet haalbaar. Ik denk niet dat we met zo’n klassieke stijl van leven 8 miljard mensen in leven kunnen houden.
  maandag 10 december 2018 @ 17:13:09 #240
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183644726
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kernenergie is goed in specifieke situaties. Met name bulkvraag naar elektriciteit in dichtbevolkte gebieden.

Het is echter veel minder geschikt voor het opvangen van pieken en dalen in de vraag, en al helemaal ongeschikt voor de vele toepassingen van fossiele brandstoffen buiten de productie van elektriciteit.
Alleen als je gasloos wil moet je een alternatief hebben voor de gascentrales en de verwarming... En het enige alternatief is elektriciteit.
pi_183644759
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:03 schreef probeer het volgende:

[..]

En dan zijn de mensen zoals jij de stratenmakers van die weg naar de hel.
Want? Ik ben niet eens per se tegen alle wetgeving m.b.t. het klimaat, ik kijk alleen wel kritisch naar maatregelen die vooral gebaseerd lijken te zijn op het verlangen om nuttig en actief over te komen. Ik noem zelfs een concrete manier waarop je mensen makkelijk een vrijwillige bijdrage kunt laten doen bovenop de rekeningen waarvan een groot deel al uit belastingen bestaat.

Het punt over 'iets' doen is het volgende: als mijn baas binnen komt lopen kan ik wel druk in de weer gaan met allemaal paperassen en roepen dat ik 'druk, druk, druk' ben als hij vraagt hoe het gaat. Dan zal hij denken: goh, wat is die jongen goed bezig. Alleen dan kan ik het mijn buurman niet kwalijk nemen als hij zegt dat ik vooral een wit voetje aan het halen ben, en op een gegeven moment zal er toch iemand een keer mijn daadwerkelijke productiviteit onder de loep gaan nemen, zelfs in Nederland.

Aan beide kanten van deze discussie wordt erg emotioneel gedaan. Baudet c.s. komen weliswaar met bepaalde feiten en cijfers, maar wel overduidelijk heel selectief. En dan hebben we het nog niet over het type volk dat door De Hond op 40% wordt gepeild, die helemaal niks willen betalen. Nou ja, dan moet je toch eerst alle bestaande maatregelen afschaffen, tot die tijd zullen zij zich er ook gewoon bij neerleggen, behalve een beetje dom brallen op de feesboek. Of evt. een geel hesje aantrekken en roepen dat de politiek naar het volk moet luisteren terwijl er 10 man en 2 scootmobielen achter je staan, en in een interview van 5 minuten niet 1 concrete eis kunnen stellen.

Aan de andere kant mis ik in al het beleid een onderbouwing in de zin van: wat is het probleem, wat is als Nederland ons aandeel daarin, wat kunnen wij daar realistisch gezien aan doen, en hoe kunnen we dat zo inrichten dat het de gewone burger (die nu natuurlijk al véél meer bijdraagt dan 'niks') niet onevenredig hard raakt?

Het enige wat kennelijk door alle weldenkende mensen geaccepteerd wordt is de diagnose dat het klimaat verandert en dat dit komt door menselijke activiteit; al het andere zou onderdeel van een maatschappelijke discussie moeten zijn. In plaats daarvan worden niet alleen de eerste twee punten heilig verklaard, maar ook het idee dat de gekozen richting de enige oplossing is, dat er geen alternatief is, en dat een koerswijziging geen optie is omdat dit nu goed voelt en we het zo hebben afgesproken. Daar heb je weer de calvinistische dominee en de koopman: 'we' hebben gezondigd en we moeten lijden, en bovendien kunnen we zo innovatieve groene concepten wereldwijd verkopen, dus win-win voor 'NL'!

Als er over dit onderwerp iemand is met een grotere visie dan het bovenstaande dan hoor ik het graag, maar je realiseert je toch hopelijk wel dat als het zo doorgaat, de klimaatscepsis, de onvrede en het populisme alleen maar groter worden. Het zou anders zijn als onze energierekening en benzineprijs nu nog weinig belastingen bevatten, en de koopkracht al 10 jaar enorm steeg terwijl we lekker plankgas geven met goedkope brandstof, maar dat is nu ook niet direct aan de orde.

Nederland is kennelijk geen land van grote protesten en rellen, en dat is maar goed ook. Maar er gaat een keer een moment komen, net als bij Brexit en Trump, dat we ineens om de oren worden geslagen met een verkiezingsresultaat waardoor het onmogelijk wordt om zowel de PVV als FvD buiten te sluiten, en dan moeten al die mooie maatregelen weer herzien worden.
pi_183644764
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het alternatief is iedereen in het aardbevingsgebied uitkopen en de Groningse gasvelden tot de laatste druppel leegpompen. Dat is een ruim goedkoper en wsl een milieuvriendelijker alternatief dan heel Nederland van het gas afhalen en overgaan op andere manieren van energie opwekken.
Punt is hoe je het wendt of keert onze bestuurders zijn bijna wel verplicht om voorop te lopen. Dus of we dat nu leuk vinden of niet en of het nu wel of niet maar 0,0003 graden scheelt, het is vrij onontkoombaar.
Iedereen in de wereld weet dat NL voor een groot deel onder de zeespiegel ligt. Dus ja, als NL al niet mee wil doen of zelfs vooroploopt? Die zijn de eerste slachtoffers.
En ja daar hebben ze dus die energietransitie bij verzonnen.
I´m back.
pi_183644833
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

En ook gewoon niet haalbaar. Ik denk niet dat we met zo’n klassieke stijl van leven 8 miljard mensen in leven kunnen houden.
Dat heb jij goed begrepen mijn linkse vriend.

Er komen alleen maar mensen bij en die willen ook allemaal een mobieltje, 4K-TV, een auto en alles wat 'normaal' is.
pi_183644858
quote:

[..]

Aardige docu voor je:

I´m back.
  maandag 10 december 2018 @ 17:20:45 #245
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183644893
Haal het geld waar het is:

quote:
Tackle climate or face financial crash, say world's biggest investors

UN summit urged to end all coal burning and introduce substantial taxes on emissions
quote:
Global investors managing $32tn issued a stark warning to governments at the UN climate summit on Monday, demanding urgent cuts in carbon emissions and the phasing out of all coal burning. Without these, the world faces a financial crash several times worse than the 2008 crisis, they said.

The investors include some of the world’s biggest pension funds, insurers and asset managers and marks the largest such intervention to date. They say fossil fuel subsidies must end and substantial taxes on carbon be introduced.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183645059
quote:

[..]

Afgesproken. Jij ook een fijne dag.
pi_183645125
quote:

[..]

Ik denk dat iedereen het daar wel over eens is.
pi_183645165
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:14 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Want? Ik ben niet eens per se tegen alle wetgeving m.b.t. het klimaat, ik kijk alleen wel kritisch naar maatregelen die vooral gebaseerd lijken te zijn op het verlangen om nuttig en actief over te komen. Ik noem zelfs een concrete manier waarop je mensen makkelijk een vrijwillige bijdrage kunt laten doen bovenop de rekeningen waarvan een groot deel al uit belastingen bestaat.

Het punt over 'iets' doen is het volgende: als mijn baas binnen komt lopen kan ik wel druk in de weer gaan met allemaal paperassen en roepen dat ik 'druk, druk, druk' ben als hij vraagt hoe het gaat. Dan zal hij denken: goh, wat is die jongen goed bezig. Alleen dan kan ik het mijn buurman niet kwalijk nemen als hij zegt dat ik vooral een wit voetje aan het halen ben, en op een gegeven moment zal er toch iemand een keer mijn daadwerkelijke productiviteit onder de loep gaan nemen, zelfs in Nederland.

Aan beide kanten van deze discussie wordt erg emotioneel gedaan. Baudet c.s. komen weliswaar met bepaalde feiten en cijfers, maar wel overduidelijk heel selectief. En dan hebben we het nog niet over het type volk dat door De Hond op 40% wordt gepeild, die helemaal niks willen betalen. Nou ja, dan moet je toch eerst alle bestaande maatregelen afschaffen, tot die tijd zullen zij zich er ook gewoon bij neerleggen, behalve een beetje dom brallen op de feesboek. Of evt. een geel hesje aantrekken en roepen dat de politiek naar het volk moet luisteren terwijl er 10 man en 2 scootmobielen achter je staan, en in een interview van 5 minuten niet 1 concrete eis kunnen stellen.

Aan de andere kant mis ik in al het beleid een onderbouwing in de zin van: wat is het probleem, wat is als Nederland ons aandeel daarin, wat kunnen wij daar realistisch gezien aan doen, en hoe kunnen we dat zo inrichten dat het de gewone burger (die nu natuurlijk al véél meer bijdraagt dan 'niks') niet onevenredig hard raakt?

Het enige wat kennelijk door alle weldenkende mensen geaccepteerd wordt is de diagnose dat het klimaat verandert en dat dit komt door menselijke activiteit; al het andere zou onderdeel van een maatschappelijke discussie moeten zijn. In plaats daarvan worden niet alleen de eerste twee punten heilig verklaard, maar ook het idee dat de gekozen richting de enige oplossing is, dat er geen alternatief is, en dat een koerswijziging geen optie is omdat dit nu goed voelt en we het zo hebben afgesproken. Daar heb je weer de calvinistische dominee en de koopman: 'we' hebben gezondigd en we moeten lijden, en bovendien kunnen we zo innovatieve groene concepten wereldwijd verkopen, dus win-win voor 'NL'!

Als er over dit onderwerp iemand is met een grotere visie dan het bovenstaande dan hoor ik het graag, maar je realiseert je toch hopelijk wel dat als het zo doorgaat, de klimaatscepsis, de onvrede en het populisme alleen maar groter worden. Het zou anders zijn als onze energierekening en benzineprijs nu nog weinig belastingen bevatten, en de koopkracht al 10 jaar enorm steeg terwijl we lekker plankgas geven met goedkope brandstof, maar dat is nu ook niet direct aan de orde.

Nederland is kennelijk geen land van grote protesten en rellen, en dat is maar goed ook. Maar er gaat een keer een moment komen, net als bij Brexit en Trump, dat we ineens om de oren worden geslagen met een verkiezingsresultaat waardoor het onmogelijk wordt om zowel de PVV als FvD buiten te sluiten, en dan moeten al die mooie maatregelen weer herzien worden.
Al wordt de PVV of het FvD 'de eerste partij'. Niemand gaat toch samenwerken met die mongolen.
  maandag 10 december 2018 @ 17:38:23 #249
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183645216
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op de oude voet doorproduceren in het Groningenveld gaat hoe dan ook niet veel langer dan een jaar of tien duren, dus daar moet in de nabije toekomst sowieso een alternatief voor komen.
pi_183645255
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen als je gasloos wil moet je een alternatief hebben voor de gascentrales en de verwarming... En het enige alternatief is elektriciteit.
En de meest efficiente manier om elektriciteit in te zetten voor verwarming zijn toch die warmtepompen van Klaver. :p
  maandag 10 december 2018 @ 17:42:42 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183645288
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 17:38 schreef Nobu het volgende:

Op de oude voet doorproduceren in het Groningenveld gaat hoe dan ook niet veel langer dan een jaar of tien duren, dus daar moet in de nabije toekomst sowieso een alternatief voor komen.
Zoiets werd in de jaren '70 ook al eens geroepen...

Maar goed, al zou dat zo zijn geeft het Nederland iig wat meer tijd en ruimte om over te gaan naar andere alternatieven ipv het stel op sprong gedrag wat er nu gedaan wordt.
pi_183645364
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoiets werd in de jaren '70 ook al eens geroepen...

Maar goed, al zou dat zo zijn geeft het Nederland iig wat meer tijd en ruimte om over te gaan naar andere alternatieven ipv het stel op sprong gedrag wat er nu gedaan wordt.
Maar jij wilt van heel Groningen een soort Pripyat maken?
I´m back.
  maandag 10 december 2018 @ 17:48:06 #253
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183645384
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:

En de meest efficiente manier om elektriciteit in te zetten voor verwarming zijn toch die warmtepompen van Klaver. :p
De manier waarop doet er even niet toe, alle warmte en electriciteit die nu dmv van gas gegenereerd wordt moet op een andere manier geleverd worden... En dat betekent een gigantische uitbreiding van ons stroomnet en dat red je alleen maar met kerncentrales op de korte termijn.

Los van het feit dat de huishoudens maar verantwoordelijk zijn voor een procent of 15 van het totale gasverbruik. Want ik neem aan dat jij de huishoudens bedoelt als je het over warmtepompen hebt.
pi_183645422
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Al wordt de PVV of het FvD 'de eerste partij'. Niemand gaat toch samenwerken met die mongolen.
Wellicht niet, maar op een gegeven moment bots je gewoon met de bestuurbaarheid van het land. Dat je bij de huidige kliek van 4 partijen nog één of meerdere uit het rijtje PvdA, GL, SP, 50Plus, DENK of PvdD moet betrekken en daarbij tegelijkertijd de rechtervleugel van VVD en CDA binnenboord moet houden. Het kán wel, we zijn nog geen België, maar op een gegeven moment zijn de niet-rechtspopulistische partijen gewoon op en heb je intussen een flinke dosis links (salon)populisme binnenboord gehaald.

Het politieke midden is in Nederland wel veerkrachtig gebleken, ook nu zie je dat Rutte dat hele ge-eikel met die gele hesjes heel slim (smerig, maar slim) speelt. Het gaat echter meer om de duurzaamheid van het systeem op lange termijn, zeker als je wilt dat er nog zinnig beleid met één visie wordt gemaakt, in plaats van een compromis tussen 6-7 partijen. Die duurzaamheid komt onder druk te staan als van PVV of FvD er eentje 'de grootste wordt' én zij samen pakweg 40-50 zetels (50-60 met SP en 50Plus erbij) pakken. Omdat het centrum dan ofwel hard linksaf moet slaan, ofwel met de islamieten, ofwel met de boze bejaarden moet samenwerken om het rechtspopulisme buiten te houden. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren is overigens nog maar zeer de vraag in polderlandje.
pi_183645497
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwhoa.

"De kosten van een warmtepomp met bronboring, tussen de 10 en 15 duizend euro, wegen dan niet op tegen de besparing. Is er echter sprake van vloerverwarming en wilt u zomers ook koelen, dan is een bodembron aan te raden. U hoeft dan geen airco meer aan te schaffen.

Een warmtepomp met een buitenunit is een stuk goedkoper, zo’n 8 tot 12.000 euro inclusief installatie, maar verbruikt ook meer stroom.
Een hybride warmtepomp kost rond de 5000 euro, maar u blijft gas gebruiken en ook de vaste kosten voor uw gasaansluiting blijven gelijk.
Met subsidie is de investering in een warmtepomp een stuk lager. Een terugverdientijd onder de 10 jaar is daarmee voor verschillende situaties binnen handbereik."
  maandag 10 december 2018 @ 17:53:34 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183645500
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:47 schreef Ryan3 het volgende:

Maar jij wilt van heel Groningen een soort Pripyat maken?
Alleen het meest serieuze aardbevingsgebied... Het is niet dat dat nu een bruisende dichtbevolkte miljoenenmetropool is... Ik bedoel je hebt het over Siddeburen, Loppersum, Appingedam etc... Toen de strokartonfabrieken allemaal failliet gingen interesseerde dat ook niemand.
pi_183645543
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:49 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wellicht niet, maar op een gegeven moment bots je gewoon met de bestuurbaarheid van het land. Dat je bij de huidige kliek van 4 partijen nog één of meerdere uit het rijtje PvdA, GL, SP, 50Plus, DENK of PvdD moet betrekken en daarbij tegelijkertijd de rechtervleugel van VVD en CDA binnenboord moet houden. Het kán wel, we zijn nog geen België, maar op een gegeven moment zijn de niet-rechtspopulistische partijen gewoon op en heb je intussen een flinke dosis links (salon)populisme binnenboord gehaald.

Het politieke midden is in Nederland wel veerkrachtig gebleken, ook nu zie je dat Rutte dat hele ge-eikel met die gele hesjes heel slim (smerig, maar slim) speelt. Het gaat echter meer om de duurzaamheid van het systeem op lange termijn, zeker als je wilt dat er nog zinnig beleid met één visie wordt gemaakt, in plaats van een compromis tussen 6-7 partijen. Die duurzaamheid komt onder druk te staan als van PVV of FvD er eentje 'de grootste wordt' én zij samen pakweg 40-50 zetels (50-60 met SP en 50Plus erbij) pakken. Omdat het centrum dan ofwel hard linksaf moet slaan, ofwel met de islamieten, ofwel met de boze bejaarden moet samenwerken om het rechtspopulisme buiten te houden. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren is overigens nog maar zeer de vraag in polderlandje.
Gaat niet gebeuren. De VVD wordt gewoon weer de grootste partij bij de volgende verkiezingen en links heeft nog nooit zoveel zetels in de Tweede Kamer gehad. Een kwalijke zaak, als je het mij vraagt. Zie Amsterdam.
pi_183645554
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen het meest serieuze aardbevingsgebied... Het is niet dat dat nu een bruisende dichtbevolkte miljonenmetropool is... Ik bedoel je hebt het over Siddeburen, Loppersum, Appingedam etc... Toen de strokartonfabrieken allemaal failliet gingen interesseerde dat ook niemand.
Ja, nou ja, ik weet het niet. Ik vind het ook wel leuk hoor, dat dorpje Doel bezoeken, maar dit gebied is nogal groter.
Wat wil je er van maken dan? Soort themapark???
I´m back.
pi_183645609
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:49 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het wordt langzaam onbestuurbaar idd. We wachten de provinciale staten verkiezingen even af nog. Maar deze versplintering zorgt voor onbestuurbaarheid.

En stel nou eens dat PVV en/of FvD heel groot worden? Dat je niet zonder 1 van beide meer kunt regeren??? Ik ben wat pessimistisch aan het worden over de nabije toekomst.
I´m back.
  maandag 10 december 2018 @ 18:00:59 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183645639
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:56 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, nou ja, ik weet het niet. Ik vind het ook wel leuk hoor, dat dorpje Doel bezoeken, maar dit gebied is nogal groter.
Wat wil je er van maken dan? Soort themapark???
Nee, moet dat dan?
pi_183645657
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, moet dat dan?
Nou ja, wat wil je dan dat ermee gedaan wordt?
I´m back.
pi_183645671
Ik ben sws niet van het doem-denken.

Heb namelijk niet de ilussie dat mijn stem ook maar iets uithaalt in de Tweede en Eerste kamer.

Dan kan ik de PVV, FvD en GroenLinks de grootse mongolen vinden. Simpelweg omdat ze in mijn ogen in 'het spectrum' zitten. Extreem-links vs extreem-rechts.

Die partijen willen niet regeren, dat is niet mijn mening, maar dat blijkt uit de praktijk.
pi_183645709
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:03 schreef BoneThugss het volgende:
Ik ben sws niet van het doem-denken.

Heb namelijk niet de ilussie dat mijn stem ook maar iets uithaalt in de Tweede en Eerste kamer.

Dan kan ik de PVV, FvD en GroenLinks de grootse mongolen vinden. Simpelweg omdat ze in mijn ogen in 'het spectrum' zitten. Extreem-links vs extreem-rechts.

Die partijen willen niet regeren, dat is niet mijn mening, maar dat blijkt uit de praktijk.
Punt is, en dat zal ik niet alleen zeggen, de narratief (en de besluiten) van de middenpartijen is ongeloofwaardig geworden. Wat moet een mens dan nog stemmen?
Timmermans die gewoon zegt in feite: als je niet op ons stemt vergaat de wereld...?
I´m back.
pi_183645754
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is, en dat zal ik niet alleen zeggen, de narratief (en de besluiten) van de middenpartijen is ongeloofwaardig geworden. Wat moet een mens dan nog stemmen?
Timmermans die gewoon zegt in feite: als je niet op ons stemt vergaat de wereld...?
CDA, VVD.

Maken tenminste nog iets waar van wat ze beloven.

Iedereen lult uit z'n nek tijdens verkiezingstijd. Logisch ook.
pi_183645773
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:07 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

CDA, VVD.

Maken tenminste nog iets waar van wat ze beloven.

Iedereen lult uit z'n nek tijdens verkiezingstijd. Logisch ook.
Nah, nee.
I´m back.
pi_183645821
Wij houden de knip niet dicht, door Rutten en Co betalen we al heel veel door / voor het milieu.
Laten we het hier de komende 10 jaar op dit niveau houden en wachten tot eerst de rest van de wereld op hetzelfde niveau zitten.
Wij hebben met ons kleine stukje lucht nagenoeg geen invloed op de totale uitstoot.
pi_183645860
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, nee.
Van Mierlo draait zich om in z'n graf.

Robot Jetten is nu aanvoerder van D66. Waar Pechtold nog een zekere charme had, zie ik alleen een kneusje met een te grote bril

Klaver ga ik geen woorden aan vuil maken.

SGP wordt hem simpelweg niet evenals CU.

PvdA gaat niet regeren en heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt dus ga ik daar niet op stemmen.

PVV en het FvD zijn te dom om te poepen.

Wat blijft er dan nog over?
pi_183645899
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:11 schreef JannekeC5 het volgende:
Wij houden de knip niet dicht, door Rutten en Co betalen we al heel veel door / voor het milieu.
Laten we het hier de komende 10 jaar op dit niveau houden en wachten tot eerst de rest van de wereld op hetzelfde niveau zitten.
Wij hebben met ons kleine stukje lucht nagenoeg geen invloed op de totale uitstoot.
Nee, maar iedereen op de wereld weet dat we de eerste slachtoffers zijn als de zeespiegel stijgt, want dat is onze promotie wereldwijd al decennialang. God creëerde de wereld, maar de Nederlanders creëerden Nederland. Dus zou gek zijn als we niet voorop liepen. Dan kun je Chinezen, Amerikanen, Indiërs, alle grote uitstoters niet stimuleren ook wat te doen.
I´m back.
pi_183645923
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Van Mierlo draait zich om in z'n graf.

Robot Jetten is nu aanvoerder van D66. Waar Pechtold nog een zekere charme had, zie ik alleen een kneusje met een te grote bril

Klaver ga ik geen woorden aan vuil maken.

SGP wordt hem simpelweg niet evenals CU.

PvdA gaat niet regeren en heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt dus ga ik daar niet op stemmen.

PVV en het FvD zijn te dom om te poepen.

Wat blijft er dan nog over?
Zeg jij het maar. Ik weet het niet. CDA en zeker VVD vallen ook af imo.
I´m back.
pi_183646049
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeg jij het maar. Ik weet het niet. CDA en zeker VVD vallen ook af imo.
Dan blijft er dus niks over, of wel?

Ik vind jou ook maar een aparte. Je lult maar met iedereen mee en denkt blijkbaar heel quasi-intelligent te doen maar niemand heeft enig idéé over wat je nou weer voor onzin tentoonspreidt.
pi_183646060
Ik stem altijd met een dartpijltje
pi_183646069
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 18:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik stem altijd met een dartpijltje
2 uit 3?
I´m back.
  maandag 10 december 2018 @ 18:23:30 #273
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183646074
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, wat wil je dan dat ermee gedaan wordt?
Gewoon, niks. Hetzelfde als nu maar dan min de zes inteeltkoppen die er nu wonen.
pi_183646077
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik vind jou ook maar een aparte. Je lult maar met iedereen mee en denkt blijkbaar heel quasi-intelligent te doen maar niemand heeft enig idéé over wat je nou weer voor onzin tentoonspreidt.
Leuk. :D.
I´m back.
pi_183646103
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

2 uit 3?
Ik kreeg van de security van het binnenhof geen tweede kans helaas
pi_183646339
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Leuk. :D.
Het is wel zo.

Heb eens een eigen mening man. Denk je dat ik warm of koud word van een paar mensen op Internet.

Ik post hier al 15 jaar en ik heb letterlijk schijt aan FvD-stemmers, PeeVeeVee-stemmers, GroenLinks- stemmers. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan de PvdD, al is Thieme wel geefbaar.

Wil je niet dat een partij regeert, kies dan één van bovenstaande. Veel beroerder kan het niet worden.
pi_183646367
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het is wel zo.

Heb eens een eigen mening man. Denk je dat ik warm of koud word van een paar mensen op Internet.

Ik post hier al 15 jaar en ik heb letterlijk schijt aan FvD-stemmers, PeeVeeVee-stemmers, GroenLinks- stemmers. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan de PvdD, al is Thieme wel geefbaar.

Wil je niet dat een partij regeert, kies dan één van bovenstaande. Veel beroerder kan het niet worden.
Ik heb wel meningen, maar ik weet nu niet wat ik zou stemmen.
I´m back.
pi_183646421
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb wel meningen, maar ik weet nu niet wat ik zou stemmen.
Dat is jouw probleem.

Ik weet verdomd goed waar ik op heb gestemd. Sure, vorige verkiezingen was het de SP, alleen al vanwege het vluchtelingen-beleid.

Nu ga ik lekker VVD of CDA stemmen, die bereiken nog wat.
pi_183646592
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem.

Ik weet verdomd goed waar ik op heb gestemd. Sure, vorige verkiezingen was het de SP, alleen al vanwege het vluchtelingen-beleid.

Ben er niet uit, vorige keer Nieuwe Wegen gestemd TK. Doodgeboren kindje. Ik heb wel enige overlap met VrijLinks, maar dat is geen partij. Soc-ec heb ik nog niet echt wat van hen gehoord. Sommige zaken die ze voorstaan zijn ook gewoon utopisch trouwens, met name mbt art. 23 GW.
Maar goed dat kleine kringetje: doorzetten van secularisering en voorstander van Rijnlandsmodel sociaal-economisch gezien daarvan moet ik het hebben.

Maar wie was je dan 15 jaar geleden?
I´m back.
  maandag 10 december 2018 @ 19:07:24 #280
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_183646886
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 15:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
China opent komende jaren tientallen nieuwe kolencentrales:
https://www.bbc.com/news/science-environment-45640706

[..]

Europees aandeel op wereldwijde CO2 emissie Let op de al jaren gaande dalende trend van de VS en Europa en de fikse stijgingen in de rest van de wereld.
[ afbeelding ]
Ach ja, op middellange termijn zijn de effecten ook des te drastischer voor China en India dan voor Europa en de VS.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_183646940
quote:
17s.gif Op maandag 10 december 2018 10:36 schreef harrievankempen het volgende:
Nederlanders doorzien de milieu leugens van de overheid.
De milieu leugens niet maar als de overheid zelf niet het goede voorbeeld geeft om de CO2 uitstoot terug te brengen. Ik wil bijvoorbeeld best stoppen met vlees eten en 100 euro CO2 belasting op een vliegticket betalen maar dan verwacht ik van diezelfde overheid dat ze bijvoorbeeld vliegmaatschappijen ook gaan belasten voor hun uitstoot dat het kabinet een stuk minder gaat vliegen laten we zeggen 80% minder vliegen of zo en dat de CO2 belastingopbrengsten naar het verbeteren van het milieu gaan i.p.v. gaten in de begroting op te vullen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_183647092
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:26 schreef habitue het volgende:
De helft van alle Nederlanders hebben vrijwel geen spaargeld. Waar moeten die ineens geld vandaan toveren dan voor een PV installatie, isolering of warmtepomp.
Ik moet nu al betalen om mijn restafval kwijt te kunnen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_183647104
quote:

[..]

Dat is jouw probleem.

De vorige keer heb je schijnbaar SP gestemd en de volgende verkiezingen overweeg je het CDA of de VVD? :')

Weet je zelf wel waarom je stemt überhaupt? Dan zeg je wat over anderen, maar je hebt - neem ik aan toch - vaste overtuigingen, standpunten of inzichten? Ik snap nooit zo goed dat mensen over het hele politieke spectrum kunnen zwerven wat dat betreft.

Persoonlijk zal ik nooit CDA of VVD stemmen, veel erger bestaat niet, en naar mijn mening zijn dit de 2 partijen met het grootste aandeel in alles wat niet klopt in dit land (bijvoorbeeld doorgeschoten flexibilisering, nauwelijks koopkrachtstijging de afgelopen 30, 40 jaar, absurde belastingverschuiving van bedrijfsleven naar burgers die nu met een absurde lastendruk zitten opgescheept enz).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_183647383
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De vorige keer heb je schijnbaar SP gestemd en de volgende verkiezingen overweeg je het CDA of de VVD? :')

Weet je zelf wel waarom je stemt überhaupt? Dan zeg je wat over anderen, maar je hebt - neem ik aan toch - vaste overtuigingen, standpunten of inzichten? Ik snap nooit zo goed dat mensen over het hele politieke spectrum kunnen zwerven wat dat betreft.

Persoonlijk zal ik nooit CDA of VVD stemmen, veel erger bestaat niet, en naar mijn mening zijn dit de 2 partijen met het grootste aandeel in alles wat niet klopt in dit land (bijvoorbeeld doorgeschoten flexibilisering, nauwelijks koopkrachtstijging de afgelopen 30, 40 jaar, absurde belastingverschuiving van bedrijfsleven naar burgers die nu met een absurde lastendruk zitten opgescheept enz).
Ja, dat is jouw mening en die deel ik niet.

Vrij land en zo.
pi_183647419
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 19:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Vrij land en zo.
Dooddoener.

Maar ga dan eens in op de essentie van mijn post; hoe kan het dat je 2 uitersten in het politieke spectrum overweegt? Heb je geen duidelijke eigen inzichten of overtuigingen bijvoorbeeld?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_183647719
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

quote:

[..]

Dat is jouw probleem.

quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 19:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Vrij land en zo.
:D
pi_183647839
Die klimaatellende is een gevolg van de secularisering. Voor klimaatgekkies is het een soort religie en bij religie gaat gezond verstand ten onder. Wat heb je aan al die dure milieu maatregelen wanneer je bedenkt dat de invloed van een klein kutlandje op het klimaat gering is? Schijtziek word je van die klimaatdebielen. En waarom kopen we niet gewoon goedkoop Russisch aardgas maar moet iedereen 'van het gas af?'
pi_183647887
Beetje lullig als je nog eens 50 euro extra per maand moet bijleggen voor het milieu als je al voor 500 euro extra getild wordt volgend jaar door de roverheid. Het milieu mag een dikke lul van me krijgen.
pi_183655521
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Die klimaatellende is een gevolg van de secularisering. Voor klimaatgekkies is het een soort religie en bij religie gaat gezond verstand ten onder. Wat heb je aan al die dure milieu maatregelen wanneer je bedenkt dat de invloed van een klein kutlandje op het klimaat gering is? Schijtziek word je van die klimaatdebielen. En waarom kopen we niet gewoon goedkoop Russisch aardgas maar moet iedereen 'van het gas af?'
Om te beginnen willen we juist van co2 bronnen af en gas is dan wel een redelijk schone brandstof maar produceert best nog wel co2. Overstappen op Russisch gas vergt behoorlijke technologische aanpassing, of alle ketels aanpassen of N2 produceren en dat bijmengen. Groter probleem is dat je dan weer afhankelijk ben van een gekkie in het oosten die dus zomaar even de gaskraan dicht kan draaien. dat wil je echt niet.
pi_183656446
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 13:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Die hele 'zij doen niets dus hoeven wij ook niet' houding is gewoon hartstikke makkelijk en lui.

Het is me niet helemaal duidelijk waar ik zeg dat we niets hoeven te doen?
Wat mij betreft doen we wel iets maar houden we dat wel op een aanvaardbaar nivo en moet ervoor gezorgt worden dat daar waar echt wat te halen valt de prioriteit komt te liggen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_183656651
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:54 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Het is me niet helemaal duidelijk waar ik zeg dat we niets hoeven te doen?
Wat mij betreft doen we wel iets maar houden we dat wel op een aanvaardbaar nivo en moet ervoor gezorgt worden dat daar waar echt wat te halen valt de prioriteit komt te liggen.
Maar wat is dan "een aanvaardbaar niveau"?

Ons eigen kabinet heeft zich gecommitteerd aan een reductie van de CO2 uitstoot van 25% in 2020 (ten opzichte van 1990). Is dat teveel? Moeten we iets anders doen? Wat zijn je criteria?

Ik krijg soms het gevoel dat het criterium is "het mag niks kosten". Op die manier gaan we niet veel bereiken vrees ik.

Bovendien is dit wellicht ook een mooie aanleiding om onze energieproductie te moderniseren. Daarvoor moet er geïnvesteerd worden, maar uiteindelijk wordt iedereen daar blij van... niet alleen het milieu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')