abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 december 2018 @ 17:42:42 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183645288
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2018 17:38 schreef Nobu het volgende:

Op de oude voet doorproduceren in het Groningenveld gaat hoe dan ook niet veel langer dan een jaar of tien duren, dus daar moet in de nabije toekomst sowieso een alternatief voor komen.
Zoiets werd in de jaren '70 ook al eens geroepen...

Maar goed, al zou dat zo zijn geeft het Nederland iig wat meer tijd en ruimte om over te gaan naar andere alternatieven ipv het stel op sprong gedrag wat er nu gedaan wordt.
pi_183645364
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoiets werd in de jaren '70 ook al eens geroepen...

Maar goed, al zou dat zo zijn geeft het Nederland iig wat meer tijd en ruimte om over te gaan naar andere alternatieven ipv het stel op sprong gedrag wat er nu gedaan wordt.
Maar jij wilt van heel Groningen een soort Pripyat maken?
I´m back.
  maandag 10 december 2018 @ 17:48:06 #253
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183645384
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:

En de meest efficiente manier om elektriciteit in te zetten voor verwarming zijn toch die warmtepompen van Klaver. :p
De manier waarop doet er even niet toe, alle warmte en electriciteit die nu dmv van gas gegenereerd wordt moet op een andere manier geleverd worden... En dat betekent een gigantische uitbreiding van ons stroomnet en dat red je alleen maar met kerncentrales op de korte termijn.

Los van het feit dat de huishoudens maar verantwoordelijk zijn voor een procent of 15 van het totale gasverbruik. Want ik neem aan dat jij de huishoudens bedoelt als je het over warmtepompen hebt.
pi_183645422
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Al wordt de PVV of het FvD 'de eerste partij'. Niemand gaat toch samenwerken met die mongolen.
Wellicht niet, maar op een gegeven moment bots je gewoon met de bestuurbaarheid van het land. Dat je bij de huidige kliek van 4 partijen nog één of meerdere uit het rijtje PvdA, GL, SP, 50Plus, DENK of PvdD moet betrekken en daarbij tegelijkertijd de rechtervleugel van VVD en CDA binnenboord moet houden. Het kán wel, we zijn nog geen België, maar op een gegeven moment zijn de niet-rechtspopulistische partijen gewoon op en heb je intussen een flinke dosis links (salon)populisme binnenboord gehaald.

Het politieke midden is in Nederland wel veerkrachtig gebleken, ook nu zie je dat Rutte dat hele ge-eikel met die gele hesjes heel slim (smerig, maar slim) speelt. Het gaat echter meer om de duurzaamheid van het systeem op lange termijn, zeker als je wilt dat er nog zinnig beleid met één visie wordt gemaakt, in plaats van een compromis tussen 6-7 partijen. Die duurzaamheid komt onder druk te staan als van PVV of FvD er eentje 'de grootste wordt' én zij samen pakweg 40-50 zetels (50-60 met SP en 50Plus erbij) pakken. Omdat het centrum dan ofwel hard linksaf moet slaan, ofwel met de islamieten, ofwel met de boze bejaarden moet samenwerken om het rechtspopulisme buiten te houden. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren is overigens nog maar zeer de vraag in polderlandje.
pi_183645497
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

En de meest efficiente manier om elektriciteit in te zetten voor verwarming zijn toch die warmtepompen van Klaver. :p
Mwhoa.

"De kosten van een warmtepomp met bronboring, tussen de 10 en 15 duizend euro, wegen dan niet op tegen de besparing. Is er echter sprake van vloerverwarming en wilt u zomers ook koelen, dan is een bodembron aan te raden. U hoeft dan geen airco meer aan te schaffen.

Een warmtepomp met een buitenunit is een stuk goedkoper, zo’n 8 tot 12.000 euro inclusief installatie, maar verbruikt ook meer stroom.
Een hybride warmtepomp kost rond de 5000 euro, maar u blijft gas gebruiken en ook de vaste kosten voor uw gasaansluiting blijven gelijk.
Met subsidie is de investering in een warmtepomp een stuk lager. Een terugverdientijd onder de 10 jaar is daarmee voor verschillende situaties binnen handbereik."
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 10 december 2018 @ 17:53:34 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183645500
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:47 schreef Ryan3 het volgende:

Maar jij wilt van heel Groningen een soort Pripyat maken?
Alleen het meest serieuze aardbevingsgebied... Het is niet dat dat nu een bruisende dichtbevolkte miljoenenmetropool is... Ik bedoel je hebt het over Siddeburen, Loppersum, Appingedam etc... Toen de strokartonfabrieken allemaal failliet gingen interesseerde dat ook niemand.
pi_183645543
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:49 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wellicht niet, maar op een gegeven moment bots je gewoon met de bestuurbaarheid van het land. Dat je bij de huidige kliek van 4 partijen nog één of meerdere uit het rijtje PvdA, GL, SP, 50Plus, DENK of PvdD moet betrekken en daarbij tegelijkertijd de rechtervleugel van VVD en CDA binnenboord moet houden. Het kán wel, we zijn nog geen België, maar op een gegeven moment zijn de niet-rechtspopulistische partijen gewoon op en heb je intussen een flinke dosis links (salon)populisme binnenboord gehaald.

Het politieke midden is in Nederland wel veerkrachtig gebleken, ook nu zie je dat Rutte dat hele ge-eikel met die gele hesjes heel slim (smerig, maar slim) speelt. Het gaat echter meer om de duurzaamheid van het systeem op lange termijn, zeker als je wilt dat er nog zinnig beleid met één visie wordt gemaakt, in plaats van een compromis tussen 6-7 partijen. Die duurzaamheid komt onder druk te staan als van PVV of FvD er eentje 'de grootste wordt' én zij samen pakweg 40-50 zetels (50-60 met SP en 50Plus erbij) pakken. Omdat het centrum dan ofwel hard linksaf moet slaan, ofwel met de islamieten, ofwel met de boze bejaarden moet samenwerken om het rechtspopulisme buiten te houden. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren is overigens nog maar zeer de vraag in polderlandje.
Gaat niet gebeuren. De VVD wordt gewoon weer de grootste partij bij de volgende verkiezingen en links heeft nog nooit zoveel zetels in de Tweede Kamer gehad. Een kwalijke zaak, als je het mij vraagt. Zie Amsterdam.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183645554
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen het meest serieuze aardbevingsgebied... Het is niet dat dat nu een bruisende dichtbevolkte miljonenmetropool is... Ik bedoel je hebt het over Siddeburen, Loppersum, Appingedam etc... Toen de strokartonfabrieken allemaal failliet gingen interesseerde dat ook niemand.
Ja, nou ja, ik weet het niet. Ik vind het ook wel leuk hoor, dat dorpje Doel bezoeken, maar dit gebied is nogal groter.
Wat wil je er van maken dan? Soort themapark???
I´m back.
pi_183645609
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:49 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het wordt langzaam onbestuurbaar idd. We wachten de provinciale staten verkiezingen even af nog. Maar deze versplintering zorgt voor onbestuurbaarheid.

En stel nou eens dat PVV en/of FvD heel groot worden? Dat je niet zonder 1 van beide meer kunt regeren??? Ik ben wat pessimistisch aan het worden over de nabije toekomst.
I´m back.
  maandag 10 december 2018 @ 18:00:59 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183645639
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 17:56 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, nou ja, ik weet het niet. Ik vind het ook wel leuk hoor, dat dorpje Doel bezoeken, maar dit gebied is nogal groter.
Wat wil je er van maken dan? Soort themapark???
Nee, moet dat dan?
pi_183645657
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, moet dat dan?
Nou ja, wat wil je dan dat ermee gedaan wordt?
I´m back.
pi_183645671
Ik ben sws niet van het doem-denken.

Heb namelijk niet de ilussie dat mijn stem ook maar iets uithaalt in de Tweede en Eerste kamer.

Dan kan ik de PVV, FvD en GroenLinks de grootse mongolen vinden. Simpelweg omdat ze in mijn ogen in 'het spectrum' zitten. Extreem-links vs extreem-rechts.

Die partijen willen niet regeren, dat is niet mijn mening, maar dat blijkt uit de praktijk.
pi_183645709
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:03 schreef BoneThugss het volgende:
Ik ben sws niet van het doem-denken.

Heb namelijk niet de ilussie dat mijn stem ook maar iets uithaalt in de Tweede en Eerste kamer.

Dan kan ik de PVV, FvD en GroenLinks de grootse mongolen vinden. Simpelweg omdat ze in mijn ogen in 'het spectrum' zitten. Extreem-links vs extreem-rechts.

Die partijen willen niet regeren, dat is niet mijn mening, maar dat blijkt uit de praktijk.
Punt is, en dat zal ik niet alleen zeggen, de narratief (en de besluiten) van de middenpartijen is ongeloofwaardig geworden. Wat moet een mens dan nog stemmen?
Timmermans die gewoon zegt in feite: als je niet op ons stemt vergaat de wereld...?
I´m back.
pi_183645754
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is, en dat zal ik niet alleen zeggen, de narratief (en de besluiten) van de middenpartijen is ongeloofwaardig geworden. Wat moet een mens dan nog stemmen?
Timmermans die gewoon zegt in feite: als je niet op ons stemt vergaat de wereld...?
CDA, VVD.

Maken tenminste nog iets waar van wat ze beloven.

Iedereen lult uit z'n nek tijdens verkiezingstijd. Logisch ook.
pi_183645773
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:07 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

CDA, VVD.

Maken tenminste nog iets waar van wat ze beloven.

Iedereen lult uit z'n nek tijdens verkiezingstijd. Logisch ook.
Nah, nee.
I´m back.
pi_183645821
Wij houden de knip niet dicht, door Rutten en Co betalen we al heel veel door / voor het milieu.
Laten we het hier de komende 10 jaar op dit niveau houden en wachten tot eerst de rest van de wereld op hetzelfde niveau zitten.
Wij hebben met ons kleine stukje lucht nagenoeg geen invloed op de totale uitstoot.
pi_183645860
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, nee.
Van Mierlo draait zich om in z'n graf.

Robot Jetten is nu aanvoerder van D66. Waar Pechtold nog een zekere charme had, zie ik alleen een kneusje met een te grote bril

Klaver ga ik geen woorden aan vuil maken.

SGP wordt hem simpelweg niet evenals CU.

PvdA gaat niet regeren en heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt dus ga ik daar niet op stemmen.

PVV en het FvD zijn te dom om te poepen.

Wat blijft er dan nog over?
pi_183645899
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:11 schreef JannekeC5 het volgende:
Wij houden de knip niet dicht, door Rutten en Co betalen we al heel veel door / voor het milieu.
Laten we het hier de komende 10 jaar op dit niveau houden en wachten tot eerst de rest van de wereld op hetzelfde niveau zitten.
Wij hebben met ons kleine stukje lucht nagenoeg geen invloed op de totale uitstoot.
Nee, maar iedereen op de wereld weet dat we de eerste slachtoffers zijn als de zeespiegel stijgt, want dat is onze promotie wereldwijd al decennialang. God creëerde de wereld, maar de Nederlanders creëerden Nederland. Dus zou gek zijn als we niet voorop liepen. Dan kun je Chinezen, Amerikanen, Indiërs, alle grote uitstoters niet stimuleren ook wat te doen.
I´m back.
pi_183645923
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Van Mierlo draait zich om in z'n graf.

Robot Jetten is nu aanvoerder van D66. Waar Pechtold nog een zekere charme had, zie ik alleen een kneusje met een te grote bril

Klaver ga ik geen woorden aan vuil maken.

SGP wordt hem simpelweg niet evenals CU.

PvdA gaat niet regeren en heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt dus ga ik daar niet op stemmen.

PVV en het FvD zijn te dom om te poepen.

Wat blijft er dan nog over?
Zeg jij het maar. Ik weet het niet. CDA en zeker VVD vallen ook af imo.
I´m back.
pi_183646049
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeg jij het maar. Ik weet het niet. CDA en zeker VVD vallen ook af imo.
Dan blijft er dus niks over, of wel?

Ik vind jou ook maar een aparte. Je lult maar met iedereen mee en denkt blijkbaar heel quasi-intelligent te doen maar niemand heeft enig idéé over wat je nou weer voor onzin tentoonspreidt.
pi_183646060
Ik stem altijd met een dartpijltje
pi_183646069
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2018 18:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik stem altijd met een dartpijltje
2 uit 3?
I´m back.
  maandag 10 december 2018 @ 18:23:30 #273
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183646074
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, wat wil je dan dat ermee gedaan wordt?
Gewoon, niks. Hetzelfde als nu maar dan min de zes inteeltkoppen die er nu wonen.
pi_183646077
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 18:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dan blijft er dus niks over, of wel?

Ik vind jou ook maar een aparte. Je lult maar met iedereen mee en denkt blijkbaar heel quasi-intelligent te doen maar niemand heeft enig idéé over wat je nou weer voor onzin tentoonspreidt.
Leuk. :D.
I´m back.
pi_183646103
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

2 uit 3?
Ik kreeg van de security van het binnenhof geen tweede kans helaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: