Zoiets werd in de jaren '70 ook al eens geroepen...quote:Op maandag 10 december 2018 17:38 schreef Nobu het volgende:
Op de oude voet doorproduceren in het Groningenveld gaat hoe dan ook niet veel langer dan een jaar of tien duren, dus daar moet in de nabije toekomst sowieso een alternatief voor komen.
Maar jij wilt van heel Groningen een soort Pripyat maken?quote:Op maandag 10 december 2018 17:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoiets werd in de jaren '70 ook al eens geroepen...
Maar goed, al zou dat zo zijn geeft het Nederland iig wat meer tijd en ruimte om over te gaan naar andere alternatieven ipv het stel op sprong gedrag wat er nu gedaan wordt.
De manier waarop doet er even niet toe, alle warmte en electriciteit die nu dmv van gas gegenereerd wordt moet op een andere manier geleverd worden... En dat betekent een gigantische uitbreiding van ons stroomnet en dat red je alleen maar met kerncentrales op de korte termijn.quote:Op maandag 10 december 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:
En de meest efficiente manier om elektriciteit in te zetten voor verwarming zijn toch die warmtepompen van Klaver. :p
Wellicht niet, maar op een gegeven moment bots je gewoon met de bestuurbaarheid van het land. Dat je bij de huidige kliek van 4 partijen nog één of meerdere uit het rijtje PvdA, GL, SP, 50Plus, DENK of PvdD moet betrekken en daarbij tegelijkertijd de rechtervleugel van VVD en CDA binnenboord moet houden. Het kán wel, we zijn nog geen België, maar op een gegeven moment zijn de niet-rechtspopulistische partijen gewoon op en heb je intussen een flinke dosis links (salon)populisme binnenboord gehaald.quote:Op maandag 10 december 2018 17:34 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Al wordt de PVV of het FvD 'de eerste partij'. Niemand gaat toch samenwerken met die mongolen.
Mwhoa.quote:Op maandag 10 december 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
En de meest efficiente manier om elektriciteit in te zetten voor verwarming zijn toch die warmtepompen van Klaver. :p
Alleen het meest serieuze aardbevingsgebied... Het is niet dat dat nu een bruisende dichtbevolkte miljoenenmetropool is... Ik bedoel je hebt het over Siddeburen, Loppersum, Appingedam etc... Toen de strokartonfabrieken allemaal failliet gingen interesseerde dat ook niemand.quote:Op maandag 10 december 2018 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
Maar jij wilt van heel Groningen een soort Pripyat maken?
Gaat niet gebeuren. De VVD wordt gewoon weer de grootste partij bij de volgende verkiezingen en links heeft nog nooit zoveel zetels in de Tweede Kamer gehad. Een kwalijke zaak, als je het mij vraagt. Zie Amsterdam.quote:Op maandag 10 december 2018 17:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar op een gegeven moment bots je gewoon met de bestuurbaarheid van het land. Dat je bij de huidige kliek van 4 partijen nog één of meerdere uit het rijtje PvdA, GL, SP, 50Plus, DENK of PvdD moet betrekken en daarbij tegelijkertijd de rechtervleugel van VVD en CDA binnenboord moet houden. Het kán wel, we zijn nog geen België, maar op een gegeven moment zijn de niet-rechtspopulistische partijen gewoon op en heb je intussen een flinke dosis links (salon)populisme binnenboord gehaald.
Het politieke midden is in Nederland wel veerkrachtig gebleken, ook nu zie je dat Rutte dat hele ge-eikel met die gele hesjes heel slim (smerig, maar slim) speelt. Het gaat echter meer om de duurzaamheid van het systeem op lange termijn, zeker als je wilt dat er nog zinnig beleid met één visie wordt gemaakt, in plaats van een compromis tussen 6-7 partijen. Die duurzaamheid komt onder druk te staan als van PVV of FvD er eentje 'de grootste wordt' én zij samen pakweg 40-50 zetels (50-60 met SP en 50Plus erbij) pakken. Omdat het centrum dan ofwel hard linksaf moet slaan, ofwel met de islamieten, ofwel met de boze bejaarden moet samenwerken om het rechtspopulisme buiten te houden. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren is overigens nog maar zeer de vraag in polderlandje.
Ja, nou ja, ik weet het niet. Ik vind het ook wel leuk hoor, dat dorpje Doel bezoeken, maar dit gebied is nogal groter.quote:Op maandag 10 december 2018 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alleen het meest serieuze aardbevingsgebied... Het is niet dat dat nu een bruisende dichtbevolkte miljonenmetropool is... Ik bedoel je hebt het over Siddeburen, Loppersum, Appingedam etc... Toen de strokartonfabrieken allemaal failliet gingen interesseerde dat ook niemand.
Het wordt langzaam onbestuurbaar idd. We wachten de provinciale staten verkiezingen even af nog. Maar deze versplintering zorgt voor onbestuurbaarheid.quote:Op maandag 10 december 2018 17:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar op een gegeven moment bots je gewoon met de bestuurbaarheid van het land. Dat je bij de huidige kliek van 4 partijen nog één of meerdere uit het rijtje PvdA, GL, SP, 50Plus, DENK of PvdD moet betrekken en daarbij tegelijkertijd de rechtervleugel van VVD en CDA binnenboord moet houden. Het kán wel, we zijn nog geen België, maar op een gegeven moment zijn de niet-rechtspopulistische partijen gewoon op en heb je intussen een flinke dosis links (salon)populisme binnenboord gehaald.
Het politieke midden is in Nederland wel veerkrachtig gebleken, ook nu zie je dat Rutte dat hele ge-eikel met die gele hesjes heel slim (smerig, maar slim) speelt. Het gaat echter meer om de duurzaamheid van het systeem op lange termijn, zeker als je wilt dat er nog zinnig beleid met één visie wordt gemaakt, in plaats van een compromis tussen 6-7 partijen. Die duurzaamheid komt onder druk te staan als van PVV of FvD er eentje 'de grootste wordt' én zij samen pakweg 40-50 zetels (50-60 met SP en 50Plus erbij) pakken. Omdat het centrum dan ofwel hard linksaf moet slaan, ofwel met de islamieten, ofwel met de boze bejaarden moet samenwerken om het rechtspopulisme buiten te houden. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren is overigens nog maar zeer de vraag in polderlandje.
Nee, moet dat dan?quote:Op maandag 10 december 2018 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, nou ja, ik weet het niet. Ik vind het ook wel leuk hoor, dat dorpje Doel bezoeken, maar dit gebied is nogal groter.
Wat wil je er van maken dan? Soort themapark???
Punt is, en dat zal ik niet alleen zeggen, de narratief (en de besluiten) van de middenpartijen is ongeloofwaardig geworden. Wat moet een mens dan nog stemmen?quote:Op maandag 10 december 2018 18:03 schreef BoneThugss het volgende:
Ik ben sws niet van het doem-denken.
Heb namelijk niet de ilussie dat mijn stem ook maar iets uithaalt in de Tweede en Eerste kamer.
Dan kan ik de PVV, FvD en GroenLinks de grootse mongolen vinden. Simpelweg omdat ze in mijn ogen in 'het spectrum' zitten. Extreem-links vs extreem-rechts.
Die partijen willen niet regeren, dat is niet mijn mening, maar dat blijkt uit de praktijk.
CDA, VVD.quote:Op maandag 10 december 2018 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Punt is, en dat zal ik niet alleen zeggen, de narratief (en de besluiten) van de middenpartijen is ongeloofwaardig geworden. Wat moet een mens dan nog stemmen?
Timmermans die gewoon zegt in feite: als je niet op ons stemt vergaat de wereld...?
Nah, nee.quote:Op maandag 10 december 2018 18:07 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
CDA, VVD.
Maken tenminste nog iets waar van wat ze beloven.
Iedereen lult uit z'n nek tijdens verkiezingstijd. Logisch ook.
Van Mierlo draait zich om in z'n graf.quote:
Nee, maar iedereen op de wereld weet dat we de eerste slachtoffers zijn als de zeespiegel stijgt, want dat is onze promotie wereldwijd al decennialang. God creëerde de wereld, maar de Nederlanders creëerden Nederland. Dus zou gek zijn als we niet voorop liepen. Dan kun je Chinezen, Amerikanen, Indiërs, alle grote uitstoters niet stimuleren ook wat te doen.quote:Op maandag 10 december 2018 18:11 schreef JannekeC5 het volgende:
Wij houden de knip niet dicht, door Rutten en Co betalen we al heel veel door / voor het milieu.
Laten we het hier de komende 10 jaar op dit niveau houden en wachten tot eerst de rest van de wereld op hetzelfde niveau zitten.
Wij hebben met ons kleine stukje lucht nagenoeg geen invloed op de totale uitstoot.
Zeg jij het maar. Ik weet het niet. CDA en zeker VVD vallen ook af imo.quote:Op maandag 10 december 2018 18:13 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Van Mierlo draait zich om in z'n graf.
Robot Jetten is nu aanvoerder van D66. Waar Pechtold nog een zekere charme had, zie ik alleen een kneusje met een te grote bril
Klaver ga ik geen woorden aan vuil maken.
SGP wordt hem simpelweg niet evenals CU.
PvdA gaat niet regeren en heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt dus ga ik daar niet op stemmen.
PVV en het FvD zijn te dom om te poepen.
Wat blijft er dan nog over?
Dan blijft er dus niks over, of wel?quote:Op maandag 10 december 2018 18:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zeg jij het maar. Ik weet het niet. CDA en zeker VVD vallen ook af imo.
2 uit 3?quote:Op maandag 10 december 2018 18:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik stem altijd met een dartpijltje
Gewoon, niks. Hetzelfde als nu maar dan min de zes inteeltkoppen die er nu wonen.quote:Op maandag 10 december 2018 18:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, wat wil je dan dat ermee gedaan wordt?
Leuk.quote:Op maandag 10 december 2018 18:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan blijft er dus niks over, of wel?
Ik vind jou ook maar een aparte. Je lult maar met iedereen mee en denkt blijkbaar heel quasi-intelligent te doen maar niemand heeft enig idéé over wat je nou weer voor onzin tentoonspreidt.
Het is wel zo.quote:
Ik heb wel meningen, maar ik weet nu niet wat ik zou stemmen.quote:Op maandag 10 december 2018 18:40 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het is wel zo.
Heb eens een eigen mening man. Denk je dat ik warm of koud word van een paar mensen op Internet.
Ik post hier al 15 jaar en ik heb letterlijk schijt aan FvD-stemmers, PeeVeeVee-stemmers, GroenLinks- stemmers. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan de PvdD, al is Thieme wel geefbaar.
Wil je niet dat een partij regeert, kies dan één van bovenstaande. Veel beroerder kan het niet worden.
Dat is jouw probleem.quote:Op maandag 10 december 2018 18:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb wel meningen, maar ik weet nu niet wat ik zou stemmen.
Ben er niet uit, vorige keer Nieuwe Wegen gestemd TK. Doodgeboren kindje. Ik heb wel enige overlap met VrijLinks, maar dat is geen partij. Soc-ec heb ik nog niet echt wat van hen gehoord. Sommige zaken die ze voorstaan zijn ook gewoon utopisch trouwens, met name mbt art. 23 GW.quote:Op maandag 10 december 2018 18:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem.
Ik weet verdomd goed waar ik op heb gestemd. Sure, vorige verkiezingen was het de SP, alleen al vanwege het vluchtelingen-beleid.
Nu ga ik lekker VVD of CDA stemmen, die bereiken nog wat.
Ach ja, op middellange termijn zijn de effecten ook des te drastischer voor China en India dan voor Europa en de VS.quote:Op maandag 10 december 2018 15:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
China opent komende jaren tientallen nieuwe kolencentrales:
https://www.bbc.com/news/science-environment-45640706
[..]
Europees aandeel op wereldwijde CO2 emissie Let op de al jaren gaande dalende trend van de VS en Europa en de fikse stijgingen in de rest van de wereld.
[ afbeelding ]
De milieu leugens niet maar als de overheid zelf niet het goede voorbeeld geeft om de CO2 uitstoot terug te brengen. Ik wil bijvoorbeeld best stoppen met vlees eten en 100 euro CO2 belasting op een vliegticket betalen maar dan verwacht ik van diezelfde overheid dat ze bijvoorbeeld vliegmaatschappijen ook gaan belasten voor hun uitstoot dat het kabinet een stuk minder gaat vliegen laten we zeggen 80% minder vliegen of zo en dat de CO2 belastingopbrengsten naar het verbeteren van het milieu gaan i.p.v. gaten in de begroting op te vullen.quote:Op maandag 10 december 2018 10:36 schreef harrievankempen het volgende:
Nederlanders doorzien de milieu leugens van de overheid.
Ik moet nu al betalen om mijn restafval kwijt te kunnen.quote:Op maandag 10 december 2018 10:26 schreef habitue het volgende:
De helft van alle Nederlanders hebben vrijwel geen spaargeld. Waar moeten die ineens geld vandaan toveren dan voor een PV installatie, isolering of warmtepomp.
De vorige keer heb je schijnbaar SP gestemd en de volgende verkiezingen overweeg je het CDA of de VVD?quote:Op maandag 10 december 2018 18:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem.
Ik weet verdomd goed waar ik op heb gestemd. Sure, vorige verkiezingen was het de SP, alleen al vanwege het vluchtelingen-beleid.
Ja, dat is jouw mening en die deel ik niet.quote:Op maandag 10 december 2018 19:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De vorige keer heb je schijnbaar SP gestemd en de volgende verkiezingen overweeg je het CDA of de VVD?
Weet je zelf wel waarom je stemt überhaupt? Dan zeg je wat over anderen, maar je hebt - neem ik aan toch - vaste overtuigingen, standpunten of inzichten? Ik snap nooit zo goed dat mensen over het hele politieke spectrum kunnen zwerven wat dat betreft.
Persoonlijk zal ik nooit CDA of VVD stemmen, veel erger bestaat niet, en naar mijn mening zijn dit de 2 partijen met het grootste aandeel in alles wat niet klopt in dit land (bijvoorbeeld doorgeschoten flexibilisering, nauwelijks koopkrachtstijging de afgelopen 30, 40 jaar, absurde belastingverschuiving van bedrijfsleven naar burgers die nu met een absurde lastendruk zitten opgescheept enz).
Dooddoener.quote:Op maandag 10 december 2018 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, dat is jouw mening en die deel ik niet.
Vrij land en zo.
quote:Op maandag 10 december 2018 18:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan blijft er dus niks over, of wel?
Ik vind jou ook maar een aparte. Je lult maar met iedereen mee en denkt blijkbaar heel quasi-intelligent te doen maar niemand heeft enig idéé over wat je nou weer voor onzin tentoonspreidt.
quote:Op maandag 10 december 2018 18:45 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem.
quote:Op maandag 10 december 2018 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, dat is jouw mening en die deel ik niet.
Vrij land en zo.
Om te beginnen willen we juist van co2 bronnen af en gas is dan wel een redelijk schone brandstof maar produceert best nog wel co2. Overstappen op Russisch gas vergt behoorlijke technologische aanpassing, of alle ketels aanpassen of N2 produceren en dat bijmengen. Groter probleem is dat je dan weer afhankelijk ben van een gekkie in het oosten die dus zomaar even de gaskraan dicht kan draaien. dat wil je echt niet.quote:Op maandag 10 december 2018 19:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Die klimaatellende is een gevolg van de secularisering. Voor klimaatgekkies is het een soort religie en bij religie gaat gezond verstand ten onder. Wat heb je aan al die dure milieu maatregelen wanneer je bedenkt dat de invloed van een klein kutlandje op het klimaat gering is? Schijtziek word je van die klimaatdebielen. En waarom kopen we niet gewoon goedkoop Russisch aardgas maar moet iedereen 'van het gas af?'
Het is me niet helemaal duidelijk waar ik zeg dat we niets hoeven te doen?quote:Op maandag 10 december 2018 13:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Die hele 'zij doen niets dus hoeven wij ook niet' houding is gewoon hartstikke makkelijk en lui.
Maar wat is dan "een aanvaardbaar niveau"?quote:Op dinsdag 11 december 2018 09:54 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Het is me niet helemaal duidelijk waar ik zeg dat we niets hoeven te doen?
Wat mij betreft doen we wel iets maar houden we dat wel op een aanvaardbaar nivo en moet ervoor gezorgt worden dat daar waar echt wat te halen valt de prioriteit komt te liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |