abonnement Unibet Coolblue
pi_182254806


Geboren uit het niet echt hebben van een vaste plek op FOK!: dit topic.

Voor iedereen die actief met sport en voeding bezig is. Met gezond zijn/worden/leven.

Slank&Dieet zijn voornamelijk gericht op gewicht verliezen.
SPT heeft eigen sporttopics.

In dit topic komen sport, voeding, en het inrichten van je leven samen. Er is ook ruimte voor het mentale aspect.
De plek voor zowel eetlijstjes, voedingsschema's, work-outs, sportschema's, tips, valkuilen, recepten, progressie en steun.

Leer van elkaar waar mogelijk, maar doe het voor jezelf.

Wees welkom & introduceer je zelf desnoods even (is leuk!)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182255079
TS begint:

Lonaa, 28.
4 jaar geleden begonnen met eetstoornistherapie. 3 jaar geleden begonnen met het anders inrichten van mijn leven. Begonnen met sporten met een PT. 40 kg afgevallen in een jaar. Veel gehad en gepost in Dieet.
2 jaar geleden bij een sportschool aangemeld omdat ze low-key Crossfitdingen deden en kickbokslessen.
Een jaar geleden durfde ik dan eindelijk echt over te stappen naar een ekte CrossFit box. Best decision ever. O+ O+

In gewicht ben ik nu een jaar of 2 redelijk stabiel. (=/-4 kg beide kanten op). Ik merk wel zichtbare verschillen in mijn lijf, houding en spieren. So that's nice. O+

Ik zou inmiddels ook niet meer weten wat ik zonder sport zou moeten. O+

wb eten. Eten is awesome. (hoofdzakelijke reden dat er geen echte kg's meer afgaan. :') ) dus daar valt best winst te behalen. Ik blijf de keuze voor 'progressie in spieren' of 'progressie in gewicht verliezen' maar lastig vinden.

Awesome sportdingen: backsquats, deadlifts, zware dingen tillen of helemaal doodgaan tijdens Hero-WOD
Nare sportdingen: Hardlopen :r , burpees :r , lunges :r

Awesome (gezond) eten: Bijna al het eten. :')
Naar (gezond) eten: Pindakaas :r

Massieve valkuil blijft het consumeren van alcohol. En ik rook. ;(
De gezonde middenweg blijft in mijn hoofd ook wel een blijvende uitdaging. :Y

Oh, sportdoel voor 2019: Viking Run. Van 13 km. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:07:18 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182255153
tvptje voor later :)
pi_182255159
quote:
6s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:07 schreef Cue_ het volgende:
tvptje voor later :)
:*

goezo *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182255229
Ik doe ook later even voorstellen en zo.

Fijn, dit topic!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:56:17 #6
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182256174
Yay Lonaa *O*

Ga ook straks even voorstellen.
With the stars as her umbrella
pi_182256361
Ik doe ook mee!
Een jaar of 3 geleden was ik best actief met sport maar door de blessures zag ik even het spreekwoordelijke bos niet meer door de bomen/blessures
Dus gestopt. Lekker veel aangekomen. En ja dan nog maar een extra borrelplankje want het zit er toch al aan :9 die mentaliteit

Deze zomer bij een sportschool die zich richt op probleemgevalletjes het sporten weer ontdekt *O*
Alleen nu weer thuis met een blessure ;( hopelijk nog een weekje of zo, dan ga ik er weer tegen aan
Ik probeer een hele lifestyle change te doen dus ook gezonder eten

Afvallen is niet het doel maar wel leuk mee genomen. Ik zit nu op 9.5 kilo

Ik boks, doe zumba en een les met gewichtheffen en soms gewoon wat fitness of van de lesjes waarbij je een minuut iets doet en dan wat anders
Ik zou ook de buikspierles weer moeten pakken

Mijn doel voor nu is de kickboksles! Die vind ik nu nog wat te intimiderend

Maar goed, eerst nog even blessure ;(

Owja en ik eet te weinig eiwitten. Blijft een probleem (Vega met een hekel aan zuivel)
pi_182256429
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:04 schreef Allures het volgende:
Ik doe ook mee!
Een jaar of 3 geleden was ik best actief met sport maar door de blessures zag ik even het spreekwoordelijke bos niet meer door de bomen/blessures
Dus gestopt. Lekker veel aangekomen. En ja dan nog maar een extra borrelplankje want het zit er toch al aan :9 die mentaliteit

Deze zomer bij een sportschool die zich richt op probleemgevalletjes het sporten weer ontdekt *O*
Alleen nu weer thuis met een blessure ;( hopelijk nog een weekje of zo, dan ga ik er weer tegen aan
Ik probeer een hele lifestyle change te doen dus ook gezonder eten

Afvallen is niet het doel maar wel leuk mee genomen. Ik zit nu op 9.5 kilo

Ik boks, doe zumba en een les met gewichtheffen en soms gewoon wat fitness of van de lesjes waarbij je een minuut iets doet en dan wat anders
Ik zou ook de buikspierles weer moeten pakken

Mijn doel voor nu is de kickboksles! Die vind ik nu nog wat te intimiderend

Maar goed, eerst nog even blessure ;(

Owja en ik eet te weinig eiwitten. Blijft een probleem (Vega met een hekel aan zuivel)
Hola! Wat is je blessure?
En kickbokslessen incl. sparren en zulks? Dat is wel intimiderend, maar ook heel cool. :7

En wb eiwitten, er bestaat niet-dierlijke whey, als supplement? eventueel te mengen met water ipv melk?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182256457
Ik ben niet echt het supplementen type. Ik doe het liever gewoon met gewone voeding want daar kan ik nog heel veel in verbeteren
pi_182256494
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:09 schreef Allures het volgende:
Ik ben niet echt het supplementen type. Ik doe het liever gewoon met gewone voeding want daar kan ik nog heel veel in verbeteren
Als toevoeging vind ik whey soms wel makkelijk. :) Lijkt me zeker handig als je zuivel niet lekker vind.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:57:30 #11
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182257510
Zo, thuis!

Het is de bedoeling dat ik straks naar de sportschool ga maar ik kom om in zelfmedelijden. Ik heb ongeveer 4 uur geslapen vannacht, ik ben twee keer natgeregend en ik moet nog twee sollicitatiebrieven schrijven :+
Maar ok, ok, ik ga!

Ik ben vorige week weer begonnen met krachttraining en cardio. Na ook heeeel lang niet consequent iets aan sport gedaan te hebben. Inclusief de kaasplankjes-mentaliteit.

Afvallen, ja graag! Maar ik denk dat het goed is als ik de focus leg op plezier hebben in het sporten, fit willen worden en spieren kweken.

Alleen mijn eten vind ik lastig te bepalen.
Daar moet ik me nog in verdiepen.
With the stars as her umbrella
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 18:08:44 #12
5428 crew  miss_sly
pi_182257729
Ik heb een jaar of vier geleden op mijn sportschool (heel veel hartjes voor mijn sportschool O+ ) meegedaan met een programma van zes weken om af te vallen (-10), informatie te krijgen over voeding en meer en anders te bewegen.

Dat beviel erg goed en sindsdien hou ik het eigenlijk aardig bij. Samen met één van de trainers bekijk ik elke zoveel weken mijn schema. Mijn doel voor de vakantie was 40 kg bankdrukken, en dat is gelukt. Volgende doel: 50 kg met kerst. Dan word ik ook 50, dus dat vind ik een perfect doel.

Ik zit alleen wat met mijn eten. Ik wil het liefst alle eiwitten uit mijn voeding halen, maar ik moet dan zoveel eten, en dat vind ik niet fijn. Dus ik ben erg benieuwd hoe jullie het hier me eten doen.

O ja, nu even twee weken vrijwel geen sport ivm verhuizing. Dat is woensdag, dus na aankomend weekend kan ik er weer lekker tegen aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:10:39 #13
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182257761
-never mind- verkeerd begrepen :')
With the stars as her umbrella
pi_182257808
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:08 schreef miss_sly het volgende:

Ik zit alleen wat met mijn eten. Ik wil het liefst alle eiwitten uit mijn voeding halen, maar ik moet dan zoveel eten, en dat vind ik niet fijn. Dus ik ben erg benieuwd hoe jullie het hier me eten doen.

Hoeveel eiwitten denk je zelf nodig te hebben?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 18:23:12 #15
5428 crew  miss_sly
pi_182257974
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoeveel eiwitten denk je zelf nodig te hebben?
Ah ja, dat heb ik al even niet berekend, dus dat moet ik nog even uitrekenen. Het is eigenlijk meer dat ik het idee heb dat als ik weer tien kilo meer wil drukken, ik nog meer eiwitten moet eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182258119
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah ja, dat heb ik al even niet berekend, dus dat moet ik nog even uitrekenen. Het is eigenlijk meer dat ik het idee heb dat als ik weer tien kilo meer wil drukken, ik nog meer eiwitten moet eten.
Eiwitten alleen gaan dat gewicht niet omhoog krijgen hoor ;)
Denk dat het wel meevalt me het aantal "extra" eiwitten die je moet nemen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182258423
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:10 schreef -Miauw- het volgende:
-never mind- verkeerd begrepen :')
had ik ook bij de eerste 3 keer lezen. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 19:09:30 #18
5428 crew  miss_sly
pi_182258813
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]

had ik ook bij de eerste 3 keer lezen. :')
Ben ik toch benieuwd wat er dan zo onduidelijk was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182258949
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ben ik toch benieuwd wat er dan zo onduidelijk was.
je wilde alle eiwitten uit je eten halen.

Dat las als geen eiwitten meer eten. Voor mij iig
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 19:21:34 #20
5428 crew  miss_sly
pi_182259110
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

je wilde alle eiwitten uit je eten halen.

Dat las als geen eiwitten meer eten. Voor mij iig
O ja, haha, dat zou ook wel heel slim zijn als je met krachttraining bezig bent :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182259268
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, haha, dat zou ook wel heel slim zijn als je met krachttraining bezig bent :D
ja, nee, precies. Daarom was het ook gek. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182261206
Leuk topic! :Y ik lees mee.

Ik ben 32, en heb vorig jaar het concept sport ontdekt :') O+ met hardlopen. Buiten O+. Maar toen een knieblessure, dus ik ging oa naar de gym om toch iets te kunnen doen, en sterker te worden. Leuk! Ik doe wel voornamelijk apparaten, op termijn zou ik wel meer met losse gewichten willen denk ik. Lopen doe ik inmiddels ook weer!

Voeding pas ik nergens op aan omdat dat simpelweg niet in mijn leven past (kids). Wel interessant!
  Moderator maandag 1 oktober 2018 @ 21:28:34 #23
5428 crew  miss_sly
pi_182261909
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:59 schreef Crumpette het volgende:
Leuk topic! :Y ik lees mee.

Ik ben 32, en heb vorig jaar het concept sport ontdekt :') O+ met hardlopen. Buiten O+. Maar toen een knieblessure, dus ik ging oa naar de gym om toch iets te kunnen doen, en sterker te worden. Leuk! Ik doe wel voornamelijk apparaten, op termijn zou ik wel meer met losse gewichten willen denk ik. Lopen doe ik inmiddels ook weer!

Voeding pas ik nergens op aan omdat dat simpelweg niet in mijn leven past (kids). Wel interessant!
Waarom past dat niet in je level met kinderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:17:46 #24
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182263034
Wat een shitty workout zeg.
Stomme mensen zaten te ouwehoeren op apparaten en ik was zelf energieloos als ik weet niet wat. Nou ja, ik ben wél geweest.

:')

Woensdag beter dan maar!
With the stars as her umbrella
  maandag 1 oktober 2018 @ 22:30:59 #25
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182263406
Oh, dit klinkt als een goed topic voor me!

Net terug van mijn hardloopclubje, veel tempowerk gedaan. Tijdens was dat op momenten echt kudt, maar het is wel een ding waar veel vooruitgang mogelijk is, dus goed om te doen. *O*

Naast mijn hardlopen, heb ik ook een les ClubBattle waar ik trouw heenga (beste beslissing ooit om dat te proberen, een uur voluit gaan met bewegingen die ik tof vind, zonder te moeten sparren. :+ ). Ook heb ik een rondje in de fitnesszaal en doe ik af en toe wat yoga of pilates om de boel wat soepeler te krijgen.

Recent begonnen met het serieuzer kijken naar mijn eten en ook hier zijn eiwitten vaak wat weinig aanwezig, dus mja. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:23:39 #26
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182264458
Lekker bezig IJS. Gevarieerd ook!
Hoeveel keer per week train jij?
With the stars as her umbrella
  maandag 1 oktober 2018 @ 23:38:04 #27
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182264649
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:23 schreef -Miauw- het volgende:
Lekker bezig IJS. Gevarieerd ook!
Hoeveel keer per week train jij?
Meestal drie keer per week, hangt ook een beetje van de verdere plannen af. Ik probeer wel minimaal die drie keer te halen. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 00:29:21 #28
129836 withxhonor
straight edge
pi_182265190
*meedoet

ik doe 4 tot 5 keer per week crossfit, maar zou meer uit mn trainingen kunnen halen met wat meer gestructureerde voeding en minder nutella -O-

ik denk dat ik, vooral in gymnastische bewegingen, wat zou winnen als ik minder zou wegen. maar dan komt de afweging of dat me het waard is om in mn barbell stats achteruit te gaan. want het is nou eenmaal makkelijker om gewichten te bewegen met een hoger lichaamsgewicht.

ik denk er over na om een voedings template van rp strenght te kopen en dat eens een tijd te proberen.
high fives and stagedives
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:02:26 #29
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182267744
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 23:38 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Meestal drie keer per week, hangt ook een beetje van de verdere plannen af. Ik probeer wel minimaal die drie keer te halen. :Y
Netjes!


En wat eet je zoal?
With the stars as her umbrella
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:04:13 #30
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182267770
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 00:29 schreef withxhonor het volgende:
*meedoet

ik doe 4 tot 5 keer per week crossfit, maar zou meer uit mn trainingen kunnen halen met wat meer gestructureerde voeding en minder nutella -O-

ik denk dat ik, vooral in gymnastische bewegingen, wat zou winnen als ik minder zou wegen. maar dan komt de afweging of dat me het waard is om in mn barbell stats achteruit te gaan. want het is nou eenmaal makkelijker om gewichten te bewegen met een hoger lichaamsgewicht.

ik denk er over na om een voedings template van rp strenght te kopen en dat eens een tijd te proberen.
Ha, Nutella :D

Wat is een voedingstemplate en wat doet het voor je?

Ik kan het zelf opzoeken natuurlijk, maar hoor het liever van jou.
With the stars as her umbrella
pi_182267934
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 00:29 schreef withxhonor het volgende:
*meedoet

ik doe 4 tot 5 keer per week crossfit, maar zou meer uit mn trainingen kunnen halen met wat meer gestructureerde voeding en minder nutella -O-

ik denk dat ik, vooral in gymnastische bewegingen, wat zou winnen als ik minder zou wegen. maar dan komt de afweging of dat me het waard is om in mn barbell stats achteruit te gaan. want het is nou eenmaal makkelijker om gewichten te bewegen met een hoger lichaamsgewicht.

ik denk er over na om een voedings template van rp strenght te kopen en dat eens een tijd te proberen.
Dit had mijn tekst kunnen zijn. :Y
Ik snap je dilemma, denk wel dat ik persoonlijk toch langzaam gewicht kwijt wil raken. Als ik dan ook blijf liften ben ik blij als ik op hetzelfde gewicht blijf tillen. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182267948
Tevens doe ik de pinguin vandaag. :')

WOD van gisteren:
10 squats met 35 kg, 200 meter sprint, `1 minuut rust.
De eigenlijke wod was maar 100 meter sprint en 30 sec. rust maar we kunnen niet lekker 100 meter uitzetten en wel 200 meter.
De workout werd er wel ineens de helft zo leuk van. :r :')
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:04:33 #33
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182269953
owja voorstelrondje

Cue_ , 32 jaar :+

Nu 2 jaar bezig met sporten (ja daarvoor ook wel eens, maar opnieuw opgepakt)
Begonnen met personal training, doel was afvallen. Dat is gelukt, zo'n 25/30 kilo nu

Laatste jaar vooral nadruk gelegd op weightlifting (snatch + Clean and Jerk) en powerlifting (squat, deadlift, bench). Nadruk op zo zwaar mogelijk gaan met de gewichten en techniek verbeteren.

Omdat PT natuurlijk wat prijzig is, afgelopen half jaar ook lid geworden bij de crossfit box en een sportschool. Zodat ik precies kon doen wat en wanneer ik wilde.
Werkte perfect!

Gemiddeld sport ik het liefst zo'n 5 tot 7x in de week.

Totdat enkelblessure tijdens warmingup -O-
Nu 8 weken later, uitslag van de MRI en mag vanaf maandag 2 weken in het loopgips om
het toch wat rust te geven.

Merkte vooral dat door het niet sporten, m'n ritme en daardoor m'n eetpatroon ook naar de klote gaat, dus de kilo's vlogen er gezellig weer aan.
Dus straks nog twee weken erbij aan plakken, geen zin in, maar moet maar.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:04:46 #34
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182269960
Soort TVP; leuk topic!

Achtergrond; 4 jaar geleden 180kg en lui, 2 jaar geleden rond de 100kg, deed destijds veel Crossfit en at best clean, nu rond de 115kg en fitter dan ooit; gemeten op prestatie, niet op vet%.
Nu speel ik rugby en supplementeel lift ik (5/3/1 Wendler);
Voetblessure momenteel, elke trainingsdag chestday nu wat op zich niet erg is, mijn U/B lifts staan niet in proportie tot m'n lichaamsgewicht.

Voeding; sommige dagen alles wat in m'n bereik ligt, mag wel wat cleaner. Neem zo rond de 3000kcal per dag, dat is +/- mijn onderhoud als ik 4x Train p/w en 1x wedstrijd speel.
de komende weken even wat cleaner en minder Kcal ivm blessure.

Doelen; Beter worden in mijn sport, zowel fysiek, mentaal als technisch.
Meer gewicht tillen; omdat daar nog nooit een mens slechter van geworden is.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:05:03 #35
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182269967
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:02 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Netjes!

En wat eet je zoal?
Overdag eigenlijk altijd hetzelfde, namelijk brood en chocopasta. :+ Veel verbetering in mogelijk, weinig zin in nog.

's Avonds is het een vrij standaard combinatie, avg, wok, pasta, dat idee. En dan pp (want voor twee koken en daar grofweg de helft van) 200-300gr groente, 80-100gr vega en 80-100gr aardappel/pasta/rijst/whatever aan carb. En dan tussendoor fruit, af en toe een bakje kwark of yoghurt en m'n eiwitpennywafels ( :+ ), aangevuld met een koekje/stuk chocolade/kruidnoot/glas limonade hier en daar.

Keuze voor de eiwitsupps komt voort uit overwegend vegetarisch eten, allergisch zijn voor peulvruchten en noten en rustig aan moeten doen met zuivel. Shakes geprobeerd, maar bah. En de hoeveelheid zuivel die daarin zit bleek toch teveel voor me.
Doordeweeks komt het dan neer op 1600-1800 kcals per dag, in het weekend dankzij biertjes en wat meer onzinvoer zoals chips en koekjes is het doorgaans zo'n 800-1000 kcals meer. Maar ik ben (nog, wellicht ooit wel) niet bereid om dat te schrappen dus accepteer ik dat mijn voortgang gaat zoals 'ie gaat.

En drinken is verder vooral water, thee en koffie. De laatste zonder suiker/andere toevoegingen, dus dat doet weinig spannends voor de dagtotalen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:20:40 #36
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182270194
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:04 schreef Rauw. het volgende:
Soort TVP; leuk topic!

Achtergrond; 4 jaar geleden 180kg en lui, 2 jaar geleden rond de 100kg, deed destijds veel Crossfit en at best clean, nu rond de 115kg en fitter dan ooit; gemeten op prestatie, niet op vet%.
Nu speel ik rugby en supplementeel lift ik (5/3/1 Wendler);
Voetblessure momenteel, elke trainingsdag chestday nu wat op zich niet erg is, mijn U/B lifts staan niet in proportie tot m'n lichaamsgewicht.

Voeding; sommige dagen alles wat in m'n bereik ligt, mag wel wat cleaner. Neem zo rond de 3000kcal per dag, dat is +/- mijn onderhoud als ik 4x Train p/w en 1x wedstrijd speel.
de komende weken even wat cleaner en minder Kcal ivm blessure.

Doelen; Beter worden in mijn sport, zowel fysiek, mentaal als technisch.
Meer gewicht tillen; omdat daar nog nooit een mens slechter van geworden is.
Wow 80 kilo eraf. Netjes! Ik was al blij dat ik bij mij 5 kilo eraf ging (en dat was al zichtbaar bij mij).
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:25:46 #37
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182270264
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:20 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Wow 80 kilo eraf. Netjes! Ik was al blij dat ik bij mij 5 kilo eraf ging (en dat was al zichtbaar bij mij).
ik heb eerlijk gezegd nooit veel gegeven om de zichtbaarheid van mijn afvallen, sure... het was een bijkomstigheid. Eerlijk; om knapper te worden hoef je niet persé af te vallen, daar zorgt de overgebleven huid wel voor.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182270302
overgeblevenhuidboks
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:29:05 #39
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182270308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:04 schreef Rauw. het volgende:
Achtergrond; 4 jaar geleden 180kg en lui, 2 jaar geleden rond de 100kg, deed destijds veel Crossfit en at best clean, nu rond de 115kg en fitter dan ooit; gemeten op prestatie, niet op vet%.
Sowieso top dat! Ik merk al hoeveel verschil 10kg maakt voor m'n sporten, laat staan een veelvoud daarvan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182270704
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 11:04 schreef Cue_ het volgende:

Merkte vooral dat door het niet sporten, m'n ritme en daardoor m'n eetpatroon ook naar de klote gaat, dus de kilo's vlogen er gezellig weer aan.
Dus straks nog twee weken erbij aan plakken, geen zin in, maar moet maar.
Dit merk ik ook zo hard
Ik zit pas 2 weken thuis en ik snoep echt te veel
Ook omdat ik mezelf zielig vind ;( super slecht maar stiekem wel waar

En mijn man doet nu de boodschappen en we hebben toch net een ander beeld bij wat gezond is
Ik heb voor deze week de boodschappen maar besteld zodat ik er wat meer controle over heb
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:03:15 #41
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182270857
Oh ja, dat helpt hier wel enorm, d'n vent is erg gecharmeerd van veel groente (en carbs, dus hij eet meer aardappelen dan ik :+ ) bij het eten, dus dat maakt het erg makkelijk om vol te houden, ook als ik niet zelf de boodschappen doe/kook.

En met 50/50 kookdagen worden we het niet zo snel zat ook, het koken.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182272976
Leuk topic! Ik lees mee en zal wellicht zo nu en dan wat reageren.

Even voorstellen dan maar! Ik ben een man van 30, in de afgelopen jaren af en aan gesport, en van 88 kilo naar 70 kilo afgevallen. Inmiddels op een zeer acceptabel vetpercentage dus sinds een week of 6 weer fanatiek aan het bulken in combinatie met krachttraining. Op sportdagen eet ik 3000kcal, op rustdagen 2500kcal. Ik heb zittend werk, dus meer eten is niet nodig om aan te komen. Over het algemeen eet ik behoorlijk clean, echter lukt dit niet altijd.

Eetlijstje:

O: havermout met banaan, kaneel en sojamelk.
T1: 2 crackers met jam + eiwitreep
L: 4 boterhammen met ham
T2: Mexicaanse maaltijdsalade van AH
T3: zak cassave kroepoek
D: volkoren penne, kip, Italiaanse groente en tomatensaus
T4: kwark met cruesli en kaneel

Totaal 3000kcal (e:160/k:405/v:73)
pi_182273498
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een jaar of vier geleden op mijn sportschool (heel veel hartjes voor mijn sportschool O+ ) meegedaan met een programma van zes weken om af te vallen (-10), informatie te krijgen over voeding en meer en anders te bewegen.

Dat beviel erg goed en sindsdien hou ik het eigenlijk aardig bij. Samen met één van de trainers bekijk ik elke zoveel weken mijn schema. Mijn doel voor de vakantie was 40 kg bankdrukken, en dat is gelukt. Volgende doel: 50 kg met kerst. Dan word ik ook 50, dus dat vind ik een perfect doel.

Ik zit alleen wat met mijn eten. Ik wil het liefst alle eiwitten uit mijn voeding halen, maar ik moet dan zoveel eten, en dat vind ik niet fijn. Dus ik ben erg benieuwd hoe jullie het hier me eten doen.

O ja, nu even twee weken vrijwel geen sport ivm verhuizing. Dat is woensdag, dus na aankomend weekend kan ik er weer lekker tegen aan.
Wat vind je veel eten? Er is kwark verkrijgbaar met 8-13 gram eiwitten per 100 gram. Je zou er amandelen door kunnen doen, bevat als ik het mij goed herinner 14 gram eiwitten per 100 gram, en is volgens mij de noot met de hoogste eiwit-verhoudingen. Met 500 gram kwark met amandelen zit je dus als gauw op 50-80 gram eiwitten. Dat kan als ontbijt of lunch. Twee eieren erbij per dag, heb je weer 20 a 25 gram eiwitten te pakken.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:48:44 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182273544
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:46 schreef Cockwhale het volgende:
Er is kwark verkrijgbaar met 8-13 gram eiwitten per 100 gram.
Die van de Aldi, magere franse kwark, heeft 9 gram per 100gr
pi_182273618
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:48 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die van de Aldi, magere franse kwark, heeft 9 gram per 100gr
Klopt en van de Lidl bevat 8,5 gram per 100 gram, geloof ik. Beide rond de 69 cent.

Hüttekäse hebben ze ook bij de Lidl standaard verkrijgbaar. Zo'n 11 gram eiwitten per 100 gram.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:16:09 #46
5428 crew  miss_sly
pi_182274033
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 14:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wat vind je veel eten? Er is kwark verkrijgbaar met 8-13 gram eiwitten per 100 gram. Je zou er amandelen door kunnen doen, bevat als ik het mij goed herinner 14 gram eiwitten per 100 gram, en is volgens mij de noot met de hoogste eiwit-verhoudingen. Met 500 gram kwark met amandelen zit je dus als gauw op 50-80 gram eiwitten. Dat kan als ontbijt of lunch. Twee eieren erbij per dag, heb je weer 20 a 25 gram eiwitten te pakken.
Ik vind 500 gram kwark dus veel.
Ik ontbijt met 225 gram (halve pot) skyr, appel of aarbeien en een mix van amandelen, walnoten, hazelnoten en pecannoten. Dan heb ik echt meer dan genoeg gegeten.

Ik eet vaak twee eieren per dag. Soms lunch ik met een volkoren boterham met plak kaas, plakjes kipfilet en een gekookt of gebakken ei. Soms eet ik een ceasar salade met ei en kipfilet.

Ik kook altijd, vrij clean, geen pakjes, 200-300 gr groente, vlees/vis/vegetarisch alternatief, soms (volkoren) pasta, (zilvervies)rijst, naanbrood, kroepoek erbij, afhankelijk van wat ik maak.

's Avonds heb ik echt geen honger meer, soms wel trek. Dan eet ik wel eens studentehaver.

Al met al gaat het best aardig met eten, maar ik ben met regelmaat zwak en snoep dan toch. Ook omdat mijn lief dan een lekkere reep meeneemt of een zak drop, En tja, dan moet het ook op natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:19:44 #47
5428 crew  miss_sly
pi_182274109
Overigens is het nu heel erg druk met de verhuizing (morgen over) en ben ik nu al twee weken aan het inpakken en regelen en doen, waardoor eten en sporten slecht gaan en snoepen uitstekend :')
Toch een emo/stress-eter. Doorgaans heb ik weinig stress, geloof ik, want dan gaat het altijd prima, maar nu dus al even een paar weken minder.
Na aankomend weekend is alles achter de rug en kan ik weer in alle rust verder.

Ik zou bijvoorbeeld best iets willen doen met huttekase. Ik vind het wel lekker, maar om zo te eten wat saai. Iemand tips voor tussendoortjes met hurrekase.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:52:14 #48
129836 withxhonor
straight edge
pi_182276778
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 08:04 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ha, Nutella :D

Wat is een voedingstemplate en wat doet het voor je?

Ik kan het zelf opzoeken natuurlijk, maar hoor het liever van jou.
Een voedingschema met het oog op vetmassa verliezen met behoudt van spiermassa. Gewoon om te kijken of ik het kan om die discipline op te brengen.


Ik heb vanmorgen snatchgrip deadlifts gedaan en nu heb ik beurse duimen van de hookgrip
high fives and stagedives
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:59:56 #49
5428 crew  miss_sly
pi_182276923
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:52 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Een voedingschema met het oog op vetmassa verliezen met behoudt van spiermassa. Gewoon om te kijken of ik het kan om die discipline op te brengen.

Ik heb vanmorgen snatchgrip deadlifts gedaan en nu heb ik beurse duimen van de hookgrip
Kun je eens een voedingsschema delen, gewoon om te kijken wat je dan in welke hoeveelheden eet?

Lekkere oefening!
Ik kan al die termen nog steeds niet onthouden, zo irritant :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:07:03 #50
129836 withxhonor
straight edge
pi_182277022
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je eens een voedingsschema delen, gewoon om te kijken wat je dan in welke hoeveelheden eet?

Lekkere oefening!
Ik kan al die termen nog steeds niet onthouden, zo irritant :')
Ik heb ze nog niet gekocht :')

En dit is een accessory oefening voor de snatch, eerste en tweede pull, hierna high pulls gedaan, tweede pull, contactmoment in de heup, en derde pull en als laatste snatch balance, waar je de barbell vanuit je nek uitduwt en je tegelijkertijd onder het gewicht komt en het geheel afmaakt met een overhead squat .
high fives and stagedives
  Moderator dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:10:30 #51
5428 crew  miss_sly
pi_182277077
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:07 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Ik heb ze nog niet gekocht :')

En dit is een accessory oefening voor de snatch, eerste en tweede pull, hierna high pulls gedaan, tweede pull, contactmoment in de heup, en derde pull en als laatste snatch balance, waar je de barbell vanuit je nek uitduwt en je tegelijkertijd onder het gewicht komt en het geheel afmaakt met een overhead squat .
O, je moet ze kopen, dat had ik niet goed begrepen. Dacht dat je die schema's al had.

Ik heb ook wat trainingen met een PT gedaan, en dan deden we ook veel van deze oefeningen. Techniek goed trainen en dan zwaarder gaan. Heerlijk vond ik dat. Zo jammer dat PT toch wel behoorlijk prijzig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:17:34 #52
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182277233
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:52 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Een voedingschema met het oog op vetmassa verliezen met behoudt van spiermassa. Gewoon om te kijken of ik het kan om die discipline op te brengen.

Ik heb vanmorgen snatchgrip deadlifts gedaan en nu heb ik beurse duimen van de hookgrip
Geloof mij, dat kun je prima zelf maken als je een uurtje aan info lezen besteedt.

Beurse duimen gaat al snel beter. Ik lift altijd Hookgrip en heb eigenlijk nooit last.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:20:22 #53
129836 withxhonor
straight edge
pi_182277276
Het hielp niet dat er een vouw in mn tape zat, dus nu een blaar. En de vorige keer, zonder tape, scheurde mn nagelbed in
high fives and stagedives
pi_182277296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind 500 gram kwark dus veel.
Ik ontbijt met 225 gram (halve pot) skyr, appel of aarbeien en een mix van amandelen, walnoten, hazelnoten en pecannoten. Dan heb ik echt meer dan genoeg gegeten.

Ik eet vaak twee eieren per dag. Soms lunch ik met een volkoren boterham met plak kaas, plakjes kipfilet en een gekookt of gebakken ei. Soms eet ik een ceasar salade met ei en kipfilet.

Ik kook altijd, vrij clean, geen pakjes, 200-300 gr groente, vlees/vis/vegetarisch alternatief, soms (volkoren) pasta, (zilvervies)rijst, naanbrood, kroepoek erbij, afhankelijk van wat ik maak.

's Avonds heb ik echt geen honger meer, soms wel trek. Dan eet ik wel eens studentehaver.

Al met al gaat het best aardig met eten, maar ik ben met regelmaat zwak en snoep dan toch. Ook omdat mijn lief dan een lekkere reep meeneemt of een zak drop, En tja, dan moet het ook op natuurlijk.
Als hij wat meeneemt, vraag dan of hij in vervolg pure chocola van 70+ % meeneemt. Dat is een stuk minder ongezond en vult sneller.

Ik vind 500 gram kwark totaal niet veel, eerder te weinig, omdat ik het heerlijk vind.

Hoeveel weeg je ongeveer?
pi_182277310
Ik eet met lunch ongeveer 150 gram kwark/yoghurt :o
Meer krijg ik echt niet op hoor

Maar ik kan niks met die structuur... ;(
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:24:20 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182277333
500 gr kwark krijg ik niet kwijt ik 1x of nouja. Zou ik niet willen en zou ik lang over doen (ook Ivm dat ik er whey en fruit in doe, dus extra vult)

In 2x op een dag wel. Ook wel tijdje gedaan.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:26:33 #57
129836 withxhonor
straight edge
pi_182277379
Pot skyr van 450gr is een prima tussendoortje :)
high fives and stagedives
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:29:29 #58
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182282958
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:52 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Een voedingschema met het oog op vetmassa verliezen met behoudt van spiermassa. Gewoon om te kijken of ik het kan om die discipline op te brengen.

Ik heb vanmorgen snatchgrip deadlifts gedaan en nu heb ik beurse duimen van de hookgrip
Aha! Dat klinkt niet verkeerd, als houvast.
With the stars as her umbrella
pi_182285078
Ik wil ook wel mee doen.
Ik probeer 2x per week krachttraining te doen, fullbody want te weinig tijd om vaker te trainen icm werk, studie en andere sporten.
Daarnaast train ik 2 a 3x per week boksen, mma en kickboksen.
Mijn doel lag in eerste instantie op toename van kracht en massa. Ben inmiddels wat zwaarder geworden en ben weer meer vechtsporten gaan doen waarbij ik veel verbruik.
Ik ben ecto met een flink hoge verbranding en heb zonder zo veel cardio al moeite genoeg cal. binnen te krijgen dus denk dat ik gewoon fitter wil worden en op dit gewicht wil blijven.
Faka G
pi_182287259
Wat vinden jullie en waarom?

Sporten met spierpijn yay/nay?
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 08:20:55 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182287284
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Wat vinden jullie en waarom?

Sporten met spierpijn yay/nay?
Ligt eraan hoeveel en wat je gaat doen.

Zoals nu spierpijn in schouders van training maandag, maar grote kans dat ik ze vandaag weer ga doen.

1,5 week terug had ik het zo erg dat ik niet kon lopen zowat, dan laat ik het liever even zitten.

Of gewoon andere spiergroepen gaan trainen, of evt wel dezelfde, maar dan niet zo zwaar.

Conclusie: Eenmaal bezig, merk je er vaak weinig/minder van. Maar iets rekening houden met wat je gaat doen is wel handig.
pi_182287304
Ik heb het idee dat ik vaak irrationeel lang en heftige spierpijn heb. Heb een pot supps gekocht (o.a. glucosamine en magnesium) om te ondersteunen en te kijken of dat verschil gaat maken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182287322
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb het idee dat ik vaak irrationeel lang en heftige spierpijn heb. Heb een pot supps gekocht (o.a. glucosamine en magnesium) om te ondersteunen en te kijken of dat verschil gaat maken.
Krijg je genoeg eiwitten binnen, slaap je voldoende en drink je gwnoeg water? Die drie dingen maken bij mij echt het verschil tussen vreselijke "ik doe niks meer vandaag" spierpijn en geen/amper spierpijn.

Tevens is de sportschool van mijn hotel ook een mooie 4m2 aan wassen neus. }:| Ik heb maar een beetje staan improviseren met weerstandsbanden, maar dat was toch vooraf niet helemaal de bedoeling. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_182287332
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:26 schreef Sarasi het volgende:

Krijg je genoeg eiwitten binnen, slaap je voldoende en drink je gwnoeg water? Die drie dingen maken bij mij echt het verschil tussen vreselijke "ik doe niks meer vandaag" spierpijn en geen/amper spierpijn.

Tevens is de sportschool van mijn hotel ook een mooie 4m2 aan wassen neus. }:| Ik heb maar een beetje staan improviseren met weerstandsbanden, maar dat was toch vooraf niet helemaal de bedoeling. :')
Hotel 'gyms' _O- Meestal een fiets en wat spiegels.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182287337
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Krijg je genoeg eiwitten binnen, slaap je voldoende en drink je gwnoeg water? Die drie dingen maken bij mij echt het verschil tussen vreselijke "ik doe niks meer vandaag" spierpijn en geen/amper spierpijn.

Tevens is de sportschool van mijn hotel ook een mooie 4m2 aan wassen neus. }:| Ik heb maar een beetje staan improviseren met weerstandsbanden, maar dat was toch vooraf niet helemaal de bedoeling. :')
Ik krijg sowieso minimaal 1g eiwit per kg binnen. Slaap is serieuze bussiness anders gaat er nog veel meer fout dus dat zit ook wel goed. (ergens tussen 7 en 9 uur per nacht :) )
Hooguit dat ik op sommige dagen wat meer zou kunnen drinken. Maar op die dagen zit ik ook wel op 1 tot 1,5 liter.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182287344
(de edit knop is verdwenen toen ik Rusland in ging, sorry)

Even vergeten mezelf kort voor te stellen: hoi, ik ga drie tot vier keer per week naar de sportschool voor krachttraining en probeer daarbij voldoende te eten. Kom net terug van een blessure van toch minstens twee maanden (gekneusd stuitje) dus voordat ik weer PRs haal zijn we wel weer even verder. :')

Momenteel op vakantie in St. Petersburg. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_182287361
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hotel 'gyms' _O- Meestal een fiets en wat spiegels.
Ze hadden toch wel echt machines staan! Maar wel niveau abdominal crunch, allemaal lekker redundant. _O- En geen power rack, deadlift platform, of überhaupt een barbell. ;(
Your opinion of me is none of my business.
pi_182287392
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:29 schreef Sarasi het volgende:

Ze hadden toch wel echt machines staan! Maar wel niveau abdominal crunch, allemaal lekker redundant. _O- En geen power rack, deadlift platform, of überhaupt een barbell. ;(
Nee, die zou ik in een hotelzaaltje ook nooit verwachten. Helaas. Ik heb wat dat betreft nog 'mazzel' lid te zijn van een internationale keten en dan heb je nog kans dat er een echte sportschool in de buurt is waar je heen kan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182287455
Ik heb 'mazzel' dat je bij de meeste CrossFit boxen wel een drop-in kan doen. Tegen betaling.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182287469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, die zou ik in een hotelzaaltje ook nooit verwachten. Helaas. Ik heb wat dat betreft nog 'mazzel' lid te zijn van een internationale keten en dan heb je nog kans dat er een echte sportschool in de buurt is waar je heen kan.
Ja ik heb al wel wat gegoogeld hier maar om nou te proberen in 't Russisch uit te leggen dat ik deze week ergens drie keer wil komen sporten... Meh. Dat vind ik dan stiekem weer nét teveel moeite. Ik loop ook veel hier (gisteren 20k aan stappen, 13km), dus dat met wat bodyweight work moet 't 'm dan maar doen deze week. Volgende week weer voor 't echie.

Mocht iemand hier nou verstand hebben van bodyweight work en/of weerstandsbanden en daar een goede workout link voor weten ofzo, let me know. Als ik toch ga zitten aanklooien doe ik net zo lief nieuwe dingen. :P

Geen idee wat ik binnen krijg op een dag ook, trouwens. Gisterochtend scrambled eggs met zoveel zout dat ik 't niet egg kreeg, leek alsof er ook kaas doorheen zat. 's Middags een on gedefinieerde club sandwich iets, en 's avonds volgens mij iets van gevogelte in een jasje van croutons ofzo? _O- Ienemienemutte op de kaart doen kent MFP helaas niet. :P Dus ik ben nu gewoon weer terug naar 't "geen snacks" principe en voor de rest mag ik dan eten wat ik wil, zolang ik maar waar mogelijk goede keuzes maak. Vlak voor de vakantie zag ik net eindelijk weer een beetje een elf op m'n abs als ik ze aanspande, dus ik ben benieuwd hoe ik terug kom. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_182289009
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Wat vinden jullie en waarom?

Sporten met spierpijn yay/nay?
Afhankelijk van de spierpijn en de (intensiteit van de) komende workout. Als ik amper kan lopen, ga ik geen intensieve hardlooptraining doen, zeg maar. Wel vind ik het erg fijn om dat een rustigere training te doen, want door het opwarmen gaat m'n spierpijn sneller weg. :P

Dat klinkt als een intrigerend eetweekje Sarasi _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182289520
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Wat vinden jullie en waarom?

Sporten met spierpijn yay/nay?
Als je dezelfde spiergroepen traint/gebruikt, dan zou ik het afraden. Maar het ligt er ook aan wat voor type spierpijn en wat voor type training. En je doelen natuurlijk.
pi_182289557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:22 schreef Allures het volgende:
Ik eet met lunch ongeveer 150 gram kwark/yoghurt :o
Meer krijg ik echt niet op hoor

Maar ik kan niks met die structuur... ;(
Beetje (puntje) honing erdoor, dat verzacht de structuur en maakt het wat minder droog in je mond, vergelijkbaar met Griekse Yoghurt. Wel goed roeren van te voren ook.
pi_182289604
quad's doen pijn van sprinten en backsquats.

Vandaag strict knee-to-elbows en wall walks.

Ik ga wel. :+
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:21:12 #75
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182291348
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Wat vinden jullie en waarom?

Sporten met spierpijn yay/nay?
In training moet je pijn en ongemak kunnen onderscheiden.
Teveel factoren om rekening mee te houden. Een yay/nay antwoord is niet echt te geven.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182292261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Beetje (puntje) honing erdoor, dat verzacht de structuur en maakt het wat minder droog in je mond, vergelijkbaar met Griekse Yoghurt. Wel goed roeren van te voren ook.
Tnx maar ik heb het met alle zuivel dus ook met (griekse) yoghurt
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:20:06 #77
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182292280
hey dit topic had ik laatst ook al geopend
Man of Steal.
pi_182293286
Wall walks gedaan. Ik kan ze. Ik kon ze niet. *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:43:54 #79
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182293915
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Wat vinden jullie en waarom?

Sporten met spierpijn yay/nay?
Spierpijn, ja :D
With the stars as her umbrella
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:50:34 #80
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182295096
Voor die mensen die een voedingsschema willen opstellen, vind ik het excel document op volgende link (zie eerste post van dat topic) wel handig:

https://forum.bodybuildin(...)edingsschema.410162/

Je kan er in het tabblad 'calorieverbruik berekenen', je gegevens invullen en dan wordt je calorieverbruik berekend en krijg je je basaal metabolisme (rustmetabolisme), onderhoudsniveau en ook cut (afvallen) en bulk (aankomen) niveau.

Er zit ook een voedingstabel bij met caloriëen en macroverdeling (proteīnen, koolhydraten, vetten) die je in de aanwezige blanco dagschema's kan invullen. In deze schema's worden dan ook de (sub)totalen en percentages van je macro's automatisch berekend.

Een simpele onderverdeling van je macro's voor je dagelijkse behoefte is bv. 50% koolhydraten, 30% proteīnen en 20% vetten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je moet altijd uitproberen om te zien wat goed werkt. Zo zit ik momenteel bv. op 30 - 35% vetten, 40 - 45 % koolhydraten en 25% eiwitten (Ik let er wel op dat dit ongeveer 2 g./kg. lichaamsgewicht is).

Mijn voedingsgewoonte bestaat uit zo weinig mogelijk 'industriëel bewerkte' voedingsmiddelen te eten. Tijdens de week doe ik echt zero tolerance, in het weekend ga ik altijd wel uit eten, snackbarretje met vrienden, ... Heb ook gewoon alle zoet verbannen (behalve fruit). Moet zeggen, voor een zoetverslaafde als ik is gewoon compleet verbannen van zoete meuk 10x makkelijker dan je elke dag/week je toch iets te 'gunnen omdat je het verdient hebt' (want dan blijf je verlangen naar die meuk en zal er ongetwijfeld een dag komen dat er terugval is).

Ben sinds augustus 2017 terug bezig, toen deed ik full body 2x per week met enkel maar elastieken omdat ik het ondertussen moe was om steeds geblesseerd te zijn zonder eigenlijk echt iets inspannends te doen en was 7 kg bijgekomen. Mijn blessuregevoeligheid heeft me ook 10 jaar geleden doen stoppen met sporten, erg frustrerend.

Mijn workout is sinds januari 2018:
maandag benen (met ook rehab/activatieoefeningen),
dinsdag armen/schouders,
woensdag rehab/activatieoefeningen en houdingsoefeningen,
donderdag borst,
vrijdag rustdag,
zaterdag rug,
zondag rehab/activatieoefeningen en houdingsoefeningen.

Omdat ik blessuregevoelig ben moet ik quasi elke training wel iets aanpassen, maar over het algemeen maak ik progressie. Train nog voor een aanzienlijk deel met elastieken maar ondertussen komen er meer en meer losse gewichten aan te pas.
Heb al een bankje en losse gewichten, maar hier zal ook wel een kabeltoestel bij moeten komen (de oefeningen met de elastieken beginnen een destructief effect op mijn deurklinken te hebben). Een homegym zal ideaal zijn voor mij, de tijdswinst alleen al, je kan niets vergeten mee te nemen en je hebt geen uitvluchten meer om niet te trainen.

Enige cardio dat ik doe is wandelen van en naar het werk. Zo wandel ik 5 dagen/week ongeveer een uurtje.

Sinds oktober vorig jaar 7 kg kwijt en sterker geworden. Dat excel-documentje heeft me hierbij handig geholpen. Nu is het plan om een beetje spieren te kweken en de vettoenname hierbij relatief laag te houden.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:28:45 #81
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182298295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:20 schreef SuperNeger het volgende:
hey dit topic had ik laatst ook al geopend
huh?
Man of Steal.
pi_182300990
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom past dat niet in je level met kinderen?
Omdat ik geen bakken kwark kan gaan zitten ontbijten zonder dat zij dat ook willen, bijv. En ik vind dat zij een boterham moeten eten. Dus ik hou het bij oudhollands netjes voorleven. Snaaien beperk ik tot na hun bedtijd :P
pi_182307478
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:17 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Omdat ik geen bakken kwark kan gaan zitten ontbijten zonder dat zij dat ook willen, bijv. En ik vind dat zij een boterham moeten eten. Dus ik hou het bij oudhollands netjes voorleven. Snaaien beperk ik tot na hun bedtijd :P
Rare redenatie. Koop je toch ook gewoon kwark voor hun als ze dat lusten (wat ik betwijfel). Brood is overigens geen noodzaak.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 07:30:12 #84
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182309879
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:50 schreef kl1172 het volgende:
Voor die mensen die een voedingsschema willen opstellen, vind ik het excel document op volgende link (zie eerste post van dat topic) wel handig:

https://forum.bodybuildin(...)edingsschema.410162/

Je kan er in het tabblad 'calorieverbruik berekenen', je gegevens invullen en dan wordt je calorieverbruik berekend en krijg je je basaal metabolisme (rustmetabolisme), onderhoudsniveau en ook cut (afvallen) en bulk (aankomen) niveau.

Er zit ook een voedingstabel bij met caloriëen en macroverdeling (proteīnen, koolhydraten, vetten) die je in de aanwezige blanco dagschema's kan invullen. In deze schema's worden dan ook de (sub)totalen en percentages van je macro's automatisch berekend.

Een simpele onderverdeling van je macro's voor je dagelijkse behoefte is bv. 50% koolhydraten, 30% proteīnen en 20% vetten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je moet altijd uitproberen om te zien wat goed werkt. Zo zit ik momenteel bv. op 30 - 35% vetten, 40 - 45 % koolhydraten en 25% eiwitten (Ik let er wel op dat dit ongeveer 2 g./kg. lichaamsgewicht is).

Mijn voedingsgewoonte bestaat uit zo weinig mogelijk 'industriëel bewerkte' voedingsmiddelen te eten. Tijdens de week doe ik echt zero tolerance, in het weekend ga ik altijd wel uit eten, snackbarretje met vrienden, ... Heb ook gewoon alle zoet verbannen (behalve fruit). Moet zeggen, voor een zoetverslaafde als ik is gewoon compleet verbannen van zoete meuk 10x makkelijker dan je elke dag/week je toch iets te 'gunnen omdat je het verdient hebt' (want dan blijf je verlangen naar die meuk en zal er ongetwijfeld een dag komen dat er terugval is).

Ben sinds augustus 2017 terug bezig, toen deed ik full body 2x per week met enkel maar elastieken omdat ik het ondertussen moe was om steeds geblesseerd te zijn zonder eigenlijk echt iets inspannends te doen en was 7 kg bijgekomen. Mijn blessuregevoeligheid heeft me ook 10 jaar geleden doen stoppen met sporten, erg frustrerend.

Mijn workout is sinds januari 2018:
maandag benen (met ook rehab/activatieoefeningen),
dinsdag armen/schouders,
woensdag rehab/activatieoefeningen en houdingsoefeningen,
donderdag borst,
vrijdag rustdag,
zaterdag rug,
zondag rehab/activatieoefeningen en houdingsoefeningen.

Omdat ik blessuregevoelig ben moet ik quasi elke training wel iets aanpassen, maar over het algemeen maak ik progressie. Train nog voor een aanzienlijk deel met elastieken maar ondertussen komen er meer en meer losse gewichten aan te pas.
Heb al een bankje en losse gewichten, maar hier zal ook wel een kabeltoestel bij moeten komen (de oefeningen met de elastieken beginnen een destructief effect op mijn deurklinken te hebben). Een homegym zal ideaal zijn voor mij, de tijdswinst alleen al, je kan niets vergeten mee te nemen en je hebt geen uitvluchten meer om niet te trainen.

Enige cardio dat ik doe is wandelen van en naar het werk. Zo wandel ik 5 dagen/week ongeveer een uurtje.

Sinds oktober vorig jaar 7 kg kwijt en sterker geworden. Dat excel-documentje heeft me hierbij handig geholpen. Nu is het plan om een beetje spieren te kweken en de vettoenname hierbij relatief laag te houden.
Dankjewel voor de link naar het bestand.

Wat goed dat je de motivatie hebt om thuis te trainen. Dat houd ik dus echt niet lang vol. Ik heb de sociale druk van de sportschool nodig :')

Maar zou je in het kader van blessuregevoeligheid niet juist naar de sportschool gaan? Dan heb je toch iets meer toezicht op hoe je je oefeningen uitvoert etc.

Zoet bannen zou voor mij ook goed zijn. Nog even mentaal op voorbereiden :D
With the stars as her umbrella
  donderdag 4 oktober 2018 @ 07:34:10 #85
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182309910
Gisteren een full-body workout gedaan en kennis gemaakt met spieren waarvan ik niet wist dat ze bestaan :o
Heerlijk spierpijn nu.

Ik was trouwens mijn sportbroek vergeten dus voor het eerst en laatst heb ik getraind in mijn spijkerbroek _O-
With the stars as her umbrella
  donderdag 4 oktober 2018 @ 08:35:01 #86
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182310370
Leuk topic :) Heb voor volgend jaar twee zware sportdoelen op de planning staan, namelijk een marathon en een fietstocht van zo'n 1.300km. Dus ik ben volop aan het trainen en wil daarbij ook meer op mijn voeding gaan letten. Loop nu zo'n 3x per week hard met een schema voor de halve marathon, die ik in december heb, en wil daarnaast ook krachttraining gaan doen. In het voorjaar ga ik het fietsen weer opbouwen.

Heb een home gym, maar omdat ik nog met een verbouwing bezig ben staat de zolder ook nog helemaal vol met spullen ;( Volgende week is de woonkamer klaar, kan alles naar beneden en heb ik weer de ruimte om te sporten O+

Ontbijt en avondeten gaat (sinds kort :') ) goed, maar merk dat ik nog wel problemen heb met een goede lunch en tussendoortjes voor op dagen dat ik op kantoor ben. Wil het liefst een (pasta)salade oid meenemen naar werk en de tussendoortjes zelf maken (bijvoorbeeld een eimuffin oid). Dus dat uitzoeken en kijken hoe ik dat het beste kan voorbereiden is mijn doel voor de komende tijd.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182310513
Gave en heftige doelen Maraca :D _O_

Goede lunch en tussendoortjes vind ik ook lastig. Ik heb wel een aantal recepten voor lunch?
Ik weet niet waar je beschikking over hebt op je werk? (magnetron bijv)
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:12:01 #88
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182311496
Thnx :D

Ik werk in de detachering, dus het is afhankelijk van mijn klant wat ik tot mijn beschikking heb :+ Dus ga er maar even vanuit dat ik nergens over kan beschikken. Ik heb wel een koeltas, waardoor ik mijn spullen koel kan bewaren. En heb ook een vacuum apparaat waardoor ik meer kan preppen :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182311609
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 07:34 schreef -Miauw- het volgende:
Gisteren een full-body workout gedaan en kennis gemaakt met spieren waarvan ik niet wist dat ze bestaan :o
Heerlijk spierpijn nu.

Ik was trouwens mijn sportbroek vergeten dus voor het eerst en laatst heb ik getraind in mijn spijkerbroek _O-
:D

Gave doelen Maraca!

En goede lunch-zoek-boks. Ik moet dat echt eens prioriteit gaan geven. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:03:19 #90
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182312257
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:17 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Omdat ik geen bakken kwark kan gaan zitten ontbijten zonder dat zij dat ook willen, bijv. En ik vind dat zij een boterham moeten eten. Dus ik hou het bij oudhollands netjes voorleven. Snaaien beperk ik tot na hun bedtijd :P
Als je niet lactose intolerant/allergisch bent, zie ik niet wat er mis is om te ontbijten met kwark? Boterhammen zijn voor mij een handig voedingsmiddel, geen noodzakelijk voedingsmiddel. bv. Kwark met wat vers fruit en noten, ideaal ontbijtje, niets op aan te merken. Misschien wat meer werk als een simpele boterham, in dat opzicht begrijp ik het wel.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 07:30 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dankjewel voor de link naar het bestand.

Wat goed dat je de motivatie hebt om thuis te trainen. Dat houd ik dus echt niet lang vol. Ik heb de sociale druk van de sportschool nodig :')

Maar zou je in het kader van blessuregevoeligheid niet juist naar de sportschool gaan? Dan heb je toch iets meer toezicht op hoe je je oefeningen uitvoert etc.

Zoet bannen zou voor mij ook goed zijn. Nog even mentaal op voorbereiden :D
Ik weet wel wat ik doe zo ongeveer of waar de nodige informatie te vinden is, kan een schema voor mezelf opstellen. Heb 20 jaar geleden ook wel in sportscholen getraind en weet dat de gemiddelde sportschool in dat opzicht geen meerwaarde voor mij is.
pi_182312436
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:17 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Rare redenatie. Koop je toch ook gewoon kwark voor hun als ze dat lusten (wat ik betwijfel). Brood is overigens geen noodzaak.
Ok nou dat lijkt me een discussie voor OUD :P.
Daarnaast onderschrijf ik de hele 'brood is evil' theorie niet.
pi_182312494
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:15 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ok nou dat lijkt me een discussie voor OUD :P.
Daarnaast onderschrijf ik de hele 'brood is evil' theorie niet.
Waarom is dat iets voor OUD?
Zuivel, niet per se kwark maar volle yoghurt, is heel goed voor (jonge) kinderen. Brood kunnen ze ook prima eten, maar het is niet zo dat een ontbijt met brood beter voor kinderen is dan met yoghurt/kwark.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182313078
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:17 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Omdat ik geen bakken kwark kan gaan zitten ontbijten zonder dat zij dat ook willen, bijv. En ik vind dat zij een boterham moeten eten. Dus ik hou het bij oudhollands netjes voorleven. Snaaien beperk ik tot na hun bedtijd :P
Huh, wat is er mis met kwark voor je kinderen? Ik begrijp je punt denk ik gewoon niet goed.
Definitely not CIA
pi_182313657
Moet er een punt zijn anders dan "ik kies ervoor om mijn kinderen x te geven en niet y"?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:40:03 #95
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182313758
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:59 schreef Crumpette het volgende:
Leuk topic! :Y ik lees mee.

Ik ben 32, en heb vorig jaar het concept sport ontdekt :') O+ met hardlopen. Buiten O+. Maar toen een knieblessure, dus ik ging oa naar de gym om toch iets te kunnen doen, en sterker te worden. Leuk! Ik doe wel voornamelijk apparaten, op termijn zou ik wel meer met losse gewichten willen denk ik. Lopen doe ik inmiddels ook weer!

Voeding pas ik nergens op aan omdat dat simpelweg niet in mijn leven past (kids). Wel interessant!
Volgens mij is dit topic juist bedoelt voor degenen die dat wél doen.

Anders was het wel een "sport" "fitness" topic (waar er al genoeg van zijn) en niet een sport/voeding/lifestyle topic.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182314577
Ehh, dus omdat ik nu niet een partij paleo kan gaan dieten mag ik hier niet meepraten over workouts etc? Ik dacht nou juist dat dit een laagdrempelige plek zou zijn om wat te leren, maar kennelijk niet.

Ik vroeg overigens niemand om goedkeuring of tips over hoe ik mijn eten zou kunnen aanpassen he
:{w ik stelde me voor. Net als ieder ander.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:22:37 #97
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182314711
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:15 schreef Crumpette het volgende:
dus omdat ik nu niet een partij paleo kan gaan dieten mag ik hi
Rauw doet moeilijk, naar mijn mening hoor je hier net zo goed als de rest :)
pi_182314728
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:15 schreef Crumpette het volgende:
Ehh, dus omdat ik nu niet een partij paleo kan gaan dieten mag ik hier niet meepraten over workouts etc? Ik dacht nou juist dat dit een laagdrempelige plek zou zijn om wat te leren, maar kennelijk niet.

Ik vroeg overigens niemand om goedkeuring of tips over hoe ik mijn eten zou kunnen aanpassen he
:{w ik stelde me voor. Net als ieder ander.
“Voeding pas ik nergens op aan omdat dat simpelweg niet in mijn leven past (kids).”

Dan moet je niet verbaasd zijn als mensen vragen waarom dat niet kan.
Overigens zie ik de link met Paleo niet. Mss kun je die uitleggen?
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:23:55 #99
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182314747
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:15 schreef Crumpette het volgende:
Ehh, dus omdat ik nu niet een partij paleo kan gaan dieten mag ik hier niet meepraten over workouts etc? Ik dacht nou juist dat dit een laagdrempelige plek zou zijn om wat te leren, maar kennelijk niet.

Ik vroeg overigens niemand om goedkeuring of tips over hoe ik mijn eten zou kunnen aanpassen he
:{w ik stelde me voor. Net als ieder ander.
Je maakt er nu zelf van dat je Paleo moet gaan eten, maar trainen en voeding geheel buiten beschouwing laten is naar mijn idee niet waar dit topic over gaat. Daar heb je het fitness-topic voor.Hetzelfde als iemand die graag wil afvallen of fit worden maar geen zin heeft in Fitness, die kan naar het Dieettopic.

Als je laagdrempelig iets wil leren; voeding, herstel, training en groei gaan hand in hand.

Op slecht gevoede grond kun je niet telen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rauw. op 04-10-2018 13:29:34 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:24:19 #100
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182314758
Als er had gestaan "heeft nu geen prioriteit", was het dan nog steeds zo'n issue geweest?

Ik heb niemand gehoord over mijn broodjes chocopasta namelijk. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:28:42 #101
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182314869
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Als er had gestaan "heeft nu geen prioriteit", was het dan nog steeds zo'n issue geweest?

Ik heb niemand gehoord over mijn broodjes chocopasta namelijk. :+
Nee, dat is volgens mij mijn hele punt.

Als broodjes chocopasta prima voor jou werkt; prima, doe je ding.
maar zeggen dat je voeding er compleet buiten laat is zo'n beetje hetzelfde als de workout maar compleet weg laten omdat je je baby al 5x per dag in bed moet tillen.

Tot zover mijn inziens over het topic en de bedoelingen erachter. Voel je echter vrij om te posten over wat je maar wil.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182314957
Ik heb net 4 witte pistolets weggebunkerd en ik ga vanavond bier drinken. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182314964
Ander onderwerp:
Mealpreppen.. wie doet dat?

Ik.
Kook/maak/bak vaak mijn lunch de avond van te voren. Zodat ik zeker weet dat ik genoeg proteīne binnenkrijg.
pi_182314983
Ik probeer het wel mealpreppen, maar dan heb ik vaak geen zin in wat ik geprept heb en ik weiger dingen te eten waar k geen zin in heb. :')

Ik mealplan wel. :Y Dan kan ik iig nog wisselen als ik ergens geen zin in heb. :+
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:33:54 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182314995
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:23 schreef Rauw. het volgende:
Op slecht gevoede grond kun je niet telen.
Wie zegt dat diegene perse slecht eet. Voor hetzelfde geld is de basis van hem juist goed en weinig op aan te merken (let op.. weinig)
En misschien wel heel veel. tja, dat zal dan misschien (of niet) wel terug te zien zijn in de resultaten

Betekent niet dat iedereen hier zit om het ideale plaatje te bewerkstelligen in zijn/haar leven.
pi_182315003
Oh en ik heb een vraagje:
Is het zo dat op het moment je in een calorie overschot zit, de hoeveelheid proteīne minder belangrijk is, dan wanneer je in een deficiënt zit?
pi_182315030
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik probeer het wel mealpreppen, maar dan heb ik vaak geen zin in wat ik geprept heb en ik weiger dingen te eten waar k geen zin in heb. :')

Ik mealplan wel. :Y Dan kan ik iig nog wisselen als ik ergens geen zin in heb. :+
Ik weiger in elk geval dagen achter elkaar hetzelfde te eten. Dat vind ik ook niet smakelijk.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:37:22 #108
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182315056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:32 schreef Black_Baron het volgende:
Ander onderwerp:
Mealpreppen.. wie doet dat?

Ik.
Kook/maak/bak vaak mijn lunch de avond van te voren. Zodat ik zeker weet dat ik genoeg proteīne binnenkrijg.
Ik prep standaard 4 dagen vooruit voor een werkweek, planning voor de 5e dag en het weekend ontbreekt meestal. Is wel een van mijn aandachtspunten mbt voeding.
Gezien ik dan vaak buiten de deur ga lunchen en dan is het vaak net iets minder "gezond" en eiwitrijk voor lunch en ontbijt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:38:35 #109
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182315084
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:36 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik weiger in elk geval dagen achter elkaar hetzelfde te eten. Dat vind ik ook niet smakelijk.
heb ik 0,0 problemen mee, bepaalde dingen kan ik iedere dag wel eten.

mbt je Proteinevraag;
Volgens mij staan daar de neuzen allemaal een andere kant op.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:38:55 #110
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182315091
Ik prep niet, maar eet doordeweeks redelijk hetzelfde week in/week uit. Dus tis niet echt nodig :+
En vooraf koken vind ik niet fijn.
Daarbij wil ik enkel eten waar ik op dat moment ook (grotendeels) zin in heb, dus kan er ook zo vanaf wijken.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:40:08 #111
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182315115
quote:
6s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wie zegt dat diegene perse slecht eet.
Als je er niet kritisch naar kijkt omdat "ik er niet naar wil kijken" dan is er vast iets op aan te merken. In ieder geval goed om te weten wat je wel of niet ongeveer inneemt op een dag, nietwaar?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:40:09 #112
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182315116
quote:
6s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wie zegt dat diegene perse slecht eet. Voor hetzelfde geld is de basis van hem juist goed en weinig op aan te merken (let op.. weinig)
En misschien wel heel veel. tja, dat zal dan misschien (of niet) wel terug te zien zijn in de resultaten

Betekent niet dat iedereen hier zit om het ideale plaatje te bewerkstelligen in zijn/haar leven.
+1
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182315130
quote:
6s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wie zegt dat diegene perse slecht eet. Voor hetzelfde geld is de basis van hem juist goed en weinig op aan te merken (let op.. weinig)
En misschien wel heel veel. tja, dat zal dan misschien (of niet) wel terug te zien zijn in de resultaten

Betekent niet dat iedereen hier zit om het ideale plaatje te bewerkstelligen in zijn/haar leven.
+2.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:45:06 #114
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182315188
Magoe, dat was meer een stukje verwondering waarom er zoveel reacties op volgden.

Preppen, niet voor mij. Misschien moet ik het gaan doen voor m'n lunches (want hey, de broodjes chocopasta zijn niet de beste optie :P ), maar dan moet ik op zoek naar dingen die ik koud lekker vind en die makkelijk voor te bereiden zijn. Het "iedere dag hetzelfde"-argument gaat voor mij niet op in ieder geval, want lunch is altijd hetzelfde. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:45:53 #115
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182315199
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:40 schreef Rauw. het volgende:

Als je er niet kritisch naar kijkt omdat "ik er niet naar wil kijken" dan is er vast iets op aan te merken. In ieder geval goed om te weten wat je wel of niet ongeveer inneemt op een dag, nietwaar?
Dat weet hij/zij misschien ook wel. Betekent niet dat diegene het perse wil delen of te slecht vindt om er iets aan te willen/hoeven aan te passen.

Niet aan ons om er verder moeilijk over te gaan doen. Mocht diegene perfecte workout en training hebben en vragen waarom het allemaal niet lukt, dan kan je naar eten gaan vragen en moeilijk gaan doen als het niet gedeeld wil worden.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:46:29 #116
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182315207
Ik denk dat het een mooie ingang gaf om inhoudelijk te discussieren over het wegstrepen van voeding in een sportschema of in ieder geval de relevantie tot dit topic.

Even vrij uit de OP gequote;
quote:
Voor iedereen die actief met sport en voeding bezig is. Met gezond zijn/worden/leven.

In dit topic komen sport, voeding, en het inrichten van je leven samen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182315334
Waarom moet er elke keer als er zo'n dergelijk nieuw topic gestart wordt gediscussieerd worden over wie er wel en niet mag posten en over wie er zich daardoor weer niet thuisvoelt?

Lijkt mij een leuk topic om mee te lezen. Profiteer gewoon van de tips die je nuttig vindt en laat de rest links liggen. Ik zal mij later ook wel even voorstellen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:52:35 #118
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182315337
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:46 schreef Rauw. het volgende:
Ik denk dat het een mooie ingang gaf om inhoudelijk te discussieren over het wegstrepen van voeding in een sportschema of in ieder geval de relevantie tot dit topic.

Even vrij uit de OP gequote;

[..]

Dan blijft het staan dat hier dingen niet delen/openstellen voor discussie niet gelijk hoeft te staan aan daar helemaal niet mee bezig zijn, imo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182315489
Diegene is toch ook niet helemaal afgebrand oid? Zo'n probleem is het toch niet om wat feedback van iemand te krijgen.
Je voeding is waarschijnlijk het belangrijkste deel waardoor je resultaten boekt dus iemand vragen waarom diegene hier niet naar wil kijken lijkt me hier niet heel vreemd. Dit topic is tenslotte ook gemaakt om te discussiëren over het totaalplaatje.
Faka G
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:02:25 #120
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182315518
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dan blijft het staan dat hier dingen niet delen/openstellen voor discussie niet gelijk hoeft te staan aan daar helemaal niet mee bezig zijn, imo.
Volgens mij staat er in die laatste zin dat het voedingsaspect niet belangrijk genoeg is omdat kinderen. Waardoor je eigenlijk de titel en OP van dit topic al helemaal tekort schiet.

Maar laten we het maar in het midden laten, verschil van interpretatie of inzichten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:02:54 #121
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182315528
Juist, leven en laten leven.

Mealpreppen, ik probeer het wel maar ik heb de structuur er nog niet in. Meal plannen gaat iets beter.

Maar hoe prettig is het dat je iedere dag je eigen lunch mee hebt en dat je niet in de verleiding komt tot het eten van dingen die lekker zijn maar niet in je menu passen. Of nog erger, als er niets beschikbaar is wat in jouw dieet past.

Ik ga dit weekend weer aan de bak ermee :+
With the stars as her umbrella
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:15:23 #122
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182315776
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:00 schreef Atta-boy het volgende:
Diegene is toch ook niet helemaal afgebrand oid? Zo'n probleem is het toch niet om wat feedback van iemand te krijgen.
Je voeding is waarschijnlijk het belangrijkste deel waardoor je resultaten boekt dus iemand vragen waarom diegene hier niet naar wil kijken lijkt me hier niet heel vreemd. Dit topic is tenslotte ook gemaakt om te discussiëren over het totaalplaatje.
Het erop doorgaan nadat er gezegd was "daarom niet", verwonderde me vooral. Want wat win je daarmee? Net zo'n zeikdiscussie als dit geworden is creëren? :D Lijkt me positiever om dan te focussen op lui die wél aangeven aan bepaalde dingen willen te werken.

En wellicht pikken de "niet-aanpassers" dan toch ook wat dingen op, alsnog je doel bereikt zonder er een "jamaar jij hoort hier niet" aan te hangen. En die vibe kreeg ik er wel een beetje bij.

Nu ben ik er klaar mee. Streep eronder.
________________________________

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:02 schreef -Miauw- het volgende:
Maar hoe prettig is het dat je iedere dag je eigen lunch mee hebt en dat je niet in de verleiding komt tot het eten van dingen die lekker zijn maar niet in je menu passen. Of nog erger, als er niets beschikbaar is wat in jouw dieet past.
Dat is wel echt superfijn, er is hier niets anders dan wat ik meeneem. :Y Tenminste, van de dingen die ik überhaupt eet dan. Cupasoup enzo begin ik toch niet aan tenzij appelflauwte. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:23:32 #123
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182315919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:15 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het erop doorgaan nadat er gezegd was "daarom niet", verwonderde me vooral. Want wat win je daarmee? Net zo'n zeikdiscussie als dit geworden is creëren? :D Lijkt me positiever om dan te focussen op lui die wél aangeven aan bepaalde dingen willen te werken.

En wellicht pikken de "niet-aanpassers" dan toch ook wat dingen op, alsnog je doel bereikt zonder er een "jamaar jij hoort hier niet" aan te hangen. En die vibe kreeg ik er wel een beetje bij.

Nu ben ik er klaar mee. Streep eronder.
________________________________

[..]

Dat is wel echt superfijn, er is hier niets anders dan wat ik meeneem. :Y Tenminste, van de dingen die ik überhaupt eet dan. Cupasoup enzo begin ik toch niet aan tenzij appelflauwte. :+
Oja shit, dan moet je wel :o
Ook een goede stok achter de deur.
With the stars as her umbrella
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:31:01 #124
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182316031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:23 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Oja shit, dan moet je wel :o
Ook een goede stok achter de deur.
Heb ik wel een supermarkt vlakbij, dus bij nood kan ik daar altijd nog langs, maar iets aan voorbereiding moet wel. :Y

Maar vooral een evenwicht vinden in voorbereidingstijd, -moeite en dingen die ik lekker vind wat betreft gezondere lunch. En geen mogelijkheid tot verwarmen, dat maakt het vooral lastig voor me om iets te verzinnen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182316097
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:41 schreef Crumpette het volgende:

[..]

+2.
+3

Ik prep niet, eet ook geitenkaaskroketjes bij de borrel :9 en heb ook geen zin om mezelf alles te ontzeggen qua eten of alles te wegen/ergens in te voeren/volgens een schema te doen

Ik probeer bewustere keuzes te maken die meer aansluiten bij wat ik nu voor mezelf wil (gezonder leven) maar ik ben niet iemand die het eten aanpast op de sport of met eten bezig is om verder te komen in de sport

En ik heb deze hele week nog geen kwark op, shoot me

Krijg zo niet echt het idee dat ik hier hoor met mijn overgewicht en 5 kilo op de halter :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Allures op 04-10-2018 14:42:28 ]
pi_182316111
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:46 schreef Rauw. het volgende:
Ik denk dat het een mooie ingang gaf om inhoudelijk te discussieren over het wegstrepen van voeding in een sportschema of in ieder geval de relevantie tot dit topic.

Even vrij uit de OP gequote;

[..]

boterhammen zijn ook voeding? En een keus
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:39:30 #127
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182316140
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:15 schreef Crumpette het volgende:
Ehh, dus omdat ik nu niet een partij paleo kan gaan dieten mag ik hier niet meepraten over workouts etc? Ik dacht nou juist dat dit een laagdrempelige plek zou zijn om wat te leren, maar kennelijk niet.

Ik vroeg overigens niemand om goedkeuring of tips over hoe ik mijn eten zou kunnen aanpassen he
:{w ik stelde me voor. Net als ieder ander.
Volgens mij is dit topic gewoon voor iedereen. Niet te hard op je kop laten zitten door de 'hardcore lifters' (alhoewel mijn levenstijl zo ook genoemd kan worden, zonder het vele gewicht dan :@ ). Je sport en je eet, dus voldoe je volgens mij perfect aan de toegansvereisten. Dat je geen uitgedokterd voedingspatroon volgt, zou volgens mij niet veel moeten uitmaken. Oké, kritiek daarop had ik dan wel verwacht maar niet dat je hier niet welkom zou zijn. Wie weet lees je hier nog iets dat je zegt, dat ga ik eens proberen. Dat is volgens mij ook de bedoeling, om mensen die (nog) niet zo nauw kijken op hun voeding mogelijks toch iets oppikken. En ook meer ervaren users die hun levenstijl nog meer proberen bij te spijkeren of elkaar tips geven.
pi_182316167
goed gezegd hierboven :)

En Rauw komt gewoon graag met gestrekt been binnen. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:42:54 #129
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182316178
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:36 schreef Allures het volgende:

[..]

boterhammen zijn ook voeding? En een keus
Eet smakelijk dan.
't is niet mijn pakkie aan wát mensen eten.

De instelling dat iets doen met voeding "niet past" bij kinderen terwijl dit topic juist deels om voeding draait is hetgeen waar ik over viel.

Verder interesseert het mij geen hol wat je wel of niet eet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182316204
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:42 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Eet smakelijk dan.
't is niet mijn pakkie aan wát mensen eten.

De instelling dat iets doen met voeding "niet past" bij kinderen terwijl dit topic juist deels om voeding draait is hetgeen waar ik over viel.

Verder interesseert het mij geen hol wat je wel of niet eet.
zolang jij haar leven niet hebt weet jij niet wat past en als iemand dan zegt 'past voor mij niet' lijkt het me dat het voor die persoon niet past
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:48:19 #131
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182316262
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:44 schreef Allures het volgende:

[..]

zolang jij haar leven niet hebt weet jij niet wat past en als iemand dan zegt 'past voor mij niet' lijkt het me dat het voor die persoon niet past
Dat is prima, daarom wees ik nog even naar alternatieve topics die misschien beter passen, en naar de OP die de strekking nog even uitlegt van het topic.

Laatste is er wel over gezegd denk ik, als je nog even wil discussiëren gaan we wel verder in DM.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182316294
Knap dat jij even de ware interpretatie komt geven van een OP die niet eens van jou is
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:54:30 #133
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182316348
Misschien kunnen we er een discussietopic over openen en dan gaan we hier gewoon verder met waar het topic voor bedoeld is :')

Om de vraag een tig aantal posts geleden nog even wat aandacht te geven: "Wie doet er aan mealpreppen?"

[ Bericht 1% gewijzigd door -Miauw- op 04-10-2018 15:25:06 ]
With the stars as her umbrella
  donderdag 4 oktober 2018 @ 15:00:01 #134
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182316411
Ik heb wel m'n avondeten voor over twee weken geprept. :7 (Lees: wat er over was aan voedsel in de vriezer gemikt met de intentie dit over twee weken, wanneer ik alleen eet, op te warmen. :+ )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 15:06:47 #135
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182316504
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 00:29 schreef withxhonor het volgende:
*meedoet

ik doe 4 tot 5 keer per week crossfit, maar zou meer uit mn trainingen kunnen halen met wat meer gestructureerde voeding en minder nutella -O-

ik denk dat ik, vooral in gymnastische bewegingen, wat zou winnen als ik minder zou wegen. maar dan komt de afweging of dat me het waard is om in mn barbell stats achteruit te gaan. want het is nou eenmaal makkelijker om gewichten te bewegen met een hoger lichaamsgewicht.

ik denk er over na om een voedings template van rp strenght te kopen en dat eens een tijd te proberen.
die rp shit is ook allemaal minder betaald verkrijgbaar
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 15:14:42 #136
236264 crew  capricia
pi_182316588
Okay, ik doe even wat makkelijke mailprep receptjes die wij (mijn man en ik) graag eten:
Voor twee porties:

Bonen salade
10 minuten bereiding, koud serveren

blik 400 gram zwarte bonen (afspoelen)
blik 400 gram mais (afspoelen)
2 puntpaprika's, in stukjes gesneden
Bosje koriander grof gesneden
150 gram salsa hot (los meenemen, laatste moment toevoegen)

Maak hier twee salades van, en klaar. Naar believen andere ingrediënten zoals kip of rosbief ofzo toevoegen.
Totaal 340 kcal, E16, K50, V4

Heb je wel een magnetron tot je beschikking voor de lunch? (al is het koud ook niet vies)
Simpele roerbak met kip en groente 10 min
2 personen
400 gram aziatische roerbakgroente naar keuze (AH zo'n zak)
270 (of zoveel je wil) kipfilet in stukjes/reepjes of wat je zelf lekker vindt
100 gram meergranen rijst (AH 8 mins koken)
Stir fry sauce teriyaki & sesame (of een ander smaakje)

Kook de rijst in 8 min gaar en giet af. Terwijl de rijst kookt:
Gooi een wok op het vuur met weinig olie, Roerbak de kip op hoog vuur voor 4 min. Voeg roerbakgroente toe. Ook ongeveer 4 a 5 min (afhankelijk van gekozen groente).
Op het einde voeg je de saus toe aan je roerbak. Nog even verwarmen.

Verdeel de rijst en de roerbak met kip over twee porties, laat afkoelen en schuif de KK in.
Totaal 434 kcal, E41, K51, V5

Ook maken we regelmatig wraps met huttekase, gerookte kipfilet (of rosbief), avocado en rauwe spinazie klaar. Druppeltje hete saus er over. Verpakken in alu-folie, kan het zo de koelkast in.

Ik sta altijd open voor andere recepten!
Definitely not CIA
pi_182316686
https://thegreenhappiness(...)ecept-bietenburgers/

Deze prep ik 1x in de zoveel tijd (oh en flikker er gewoon wel een ei doorheen.) En verpakt ik dan in de vriezer. 45 sec in de magnetron en ze zijn warm.

Awesome met geitenkaas. Awesome op een broodje (met geitenkaas) en ik kan voorstellen dat als je kleine ballies maakt ze ook in een wrap goed te doen zijn met bijv. spinazie (met geitenkaas).
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182316710
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:23 schreef Lonaa het volgende:
https://thegreenhappiness(...)ecept-bietenburgers/

Deze prep ik 1x in de zoveel tijd (oh en flikker er gewoon wel een ei doorheen.) En verpakt ik dan in de vriezer. 45 sec in de magnetron en ze zijn warm.

Awesome met geitenkaas. Awesome op een broodje (met geitenkaas) en ik kan voorstellen dat als je kleine ballies maakt ze ook in een wrap goed te doen zijn met bijv. spinazie (met geitenkaas).
oeh die ga ik testen!
pi_182316735
Oh, en ontbijttip. Soberso Skyr van de Lidl ipv kwark (omdat minder...stroef?)
Maar, ik koop wel eens van die diepvries kersen, doe ik half doosje in een kom met havermout. In de magnetron tot warm. En dan skyr er doorheen. En wat vlokken. :D _O_

Warme kersen _O_
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182316800
Skyr door de warme havermout? Kan hem me nog niet helemaal voorstellen.

De andere recepten hierboven zien er top uit om eens te proberen!
Qua lunch ga ik vaak gewoon voor een paar boterhammen met appelstroop en hummus, en cherry tomaatjes, komkommer en een gekookt ei mee. Hier in de kantine dan soms nog een soepje of wat rauwkost kopen.
Ik ben sinds kort ook wel fan van de Lindahl Kwark, wel duur dus grotendeels magere Franse kwark van de AH met een beetje van Lindahl met smaakje er doorheen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182316856
Die lindahl is een van de enige die ik weg krijg :9
Die heb ik vaak voor lunch. 1 zo'n bakje en wat fruit of wortels

Op werkdagen. Thuis eet ik lekker wat ik wil
Een restje van het avondeten of brood
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 15:37:34 #142
236264 crew  capricia
pi_182316920
Havermout receptje met appel en rozijn en kaneel is ook zo'n favoriet hier. De smaak van warme appeltaart als ontbijt. :9~
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 15:38:12 #143
236264 crew  capricia
pi_182316928
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:33 schreef Allures het volgende:
Die lindahl is een van de enige die ik weg krijg :9
Die heb ik vaak voor lunch. 1 zo'n bakje en wat fruit of wortels

Op werkdagen. Thuis eet ik lekker wat ik wil
Een restje van het avondeten of brood
Ja. Die Lindahl vind ik ook heerlijk. :)
Definitely not CIA
pi_182317897
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:34 schreef Black_Baron het volgende:
Oh en ik heb een vraagje:
Is het zo dat op het moment je in een calorie overschot zit, de hoeveelheid proteīne minder belangrijk is, dan wanneer je in een deficiënt zit?
De moderne opinie in de bodybuildingwereld hierover is dat bij 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, spierverlies praktisch onmogelijk is.

Aan de andere kant heb je in je bulk niets aan meer dan 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Meer eiwit heeft geen extra spieropbouwend effect.

Je kunt dus 2 gram per kilo lichaamsgewicht zowel in een deficit als in een overschot aan houden. 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest opvullen met carbs.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 16:51:23 #145
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182318270
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:54 schreef -Miauw- het volgende:
Misschien kunnen we er een discussietopic over openen en dan gaan we hier gewoon verder met waar het topic voor bedoeld is :')

Om de vraag een tig aantal posts geleden nog even wat aandacht te geven: "Wie doet er aan mealpreppen?"
Ik kan niet veel preppen, want ik vind opwarmen afschuwelijk :') Doe ook sinds een tijdje om de dag boodschappen en dat lijkt veel beter voor mij te werken dan weekboodschappen. Maar wil wel de avond van tevoren mijn lunch preppen, anders rij ik langs de McDonalds/KFC/Tankstation :@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 4 oktober 2018 @ 18:17:45 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182320149
Als ik voor de hele week aan eten haal is dat binnen 3 dagen op :')
pi_182320688
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:32 schreef SausDip het volgende:

[..]

De moderne opinie in de bodybuildingwereld hierover is dat bij 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, spierverlies praktisch onmogelijk is.

Aan de andere kant heb je in je bulk niets aan meer dan 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Meer eiwit heeft geen extra spieropbouwend effect.

Je kunt dus 2 gram per kilo lichaamsgewicht zowel in een deficit als in een overschot aan houden. 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest opvullen met carbs.
Ik bedoel juist bij een calorie overschot.
Of eiwit dan minder van belang is.
pi_182321219
Je moet altijd genoeg eiwit binnenkrijgen.
Ik prep soms maaltijden. Maar eet dan altijd te veel op waardoor ik er nooit heel lang mee doe :+
Maar goed ik moet ook proberen zo veel mogelijk binnen te krijgen om genoeg kcal binnen te krijgen dus is voor mij niet zo erg :D
Faka G
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:25:02 #149
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182322125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:14 schreef capricia het volgende:
-knip-
Goede tips. Wraps O+ Ben ik sinds kort fan van.
With the stars as her umbrella
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:26:42 #150
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182322173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik kan niet veel preppen, want ik vind opwarmen afschuwelijk :') Doe ook sinds een tijdje om de dag boodschappen en dat lijkt veel beter voor mij te werken dan weekboodschappen. Maar wil wel de avond van tevoren mijn lunch preppen, anders rij ik langs de McDonalds/KFC/Tankstation :@
Herkenbaar _O-

Lunch vind ik de lastigste maaltijd van de dag. Te gemakkelijk om ongezonde dingen te eten. Of te weinig waardoor de aanloop naar het avondeten een hindernisbaan wordt :+
With the stars as her umbrella
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 20:34:03 #151
236264 crew  capricia
pi_182322353
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:25 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Goede tips. Wraps O+ Ben ik sinds kort fan van.
Ja. En die kunnen ook heel goed koud gegeten worden.
Ik prep eigenlijk alleen lunches.
Definitely not CIA
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:35:42 #152
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182322396
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. En die kunnen ook heel goed koud gegeten worden.
Ik prep eigenlijk alleen lunches.
Ja goeie :Y
Avondeten is een stuk makkelijker en ontbijt ook.

Tussendoortjes vergen ook wel enige voorbereiding, tenzij fruit.
With the stars as her umbrella
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:39:15 #153
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182322461
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 15:14 schreef capricia het volgende:
Ook maken we regelmatig wraps met huttekase, gerookte kipfilet (of rosbief), avocado en rauwe spinazie klaar. Druppeltje hete saus er over. Verpakken in alu-folie, kan het zo de koelkast in.

Ik sta altijd open voor andere recepten!
Blijft de avocado wel vers zo? Die worden al bruin als je er naar kijkt ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:43:16 #154
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182322554
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Blijft de avocado wel vers zo? Die worden al bruin als je er naar kijkt ;(
Beetje citroen erover.
En ingepakt gebeurt er volgens mij niet zoveel.
With the stars as her umbrella
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 20:43:29 #155
236264 crew  capricia
pi_182322561
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Blijft de avocado wel vers zo? Die worden al bruin als je er naar kijkt ;(
Beetje citroensap is de sleutel.
Definitely not CIA
  donderdag 4 oktober 2018 @ 22:12:14 #156
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182324550
Helder! Citroen dus :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:49:02 #157
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182329306
Vanavond maar weer eens proberen of OHP al wil, al gaat het waarschijnlijk toch weer seated OHP worden omdat staan op m'n volle voet hoogstwaarschijnlijk nog niet gaat.

Planning is 5sPRO + 5x5FSL op OHP. (Wendler)
3x20 Facepulls
5x8 BB Rows
5x5 KB Bottom-up-press (per arm)
5x10 Ab-rollouts
3x15 obliques (twists met een plaat denk ik)
Assistance gaat waarschijnlijk in circuit-vorm.

Conditioning;
Airdyne sprints 10 x 30sec on/ 30sec off.

Voeding; ~3k kcal, zo'n 35% Proteīne.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182329957
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 18:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ik bedoel juist bij een calorie overschot.
Of eiwit dan minder van belang is.
De strekking is dat je altijd 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht eet. Ongeacht deficit of overschot. Relatief gezien eet je in de bulk dus minder eiwitten dan in een deficit. In mijn geval: vullende 150gr eiwit op 3000kcal (=20% van mjnn calorieën haal ik uit eiwit). In een deficit zou ik 150gr eiwit op 2400 kcal eten, 25% van je calorien bestaat dan uit eiwit.

Eiwit wordt in een overschot dus niet minder belangrijker maar je eet er relatief wel minder van.
pi_182332494
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 09:04 schreef SausDip het volgende:

[..]

De strekking is dat je altijd 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht eet. Ongeacht deficit of overschot. Relatief gezien eet je in de bulk dus minder eiwitten dan in een deficit. In mijn geval: vullende 150gr eiwit op 3000kcal (=20% van mjnn calorieën haal ik uit eiwit). In een deficit zou ik 150gr eiwit op 2400 kcal eten, 25% van je calorien bestaat dan uit eiwit.

Eiwit wordt in een overschot dus niet minder belangrijker maar je eet er relatief wel minder van.
Wat een vrij onnozele verhouding is. Iemand met 20kg meer vetmassa hoeft niet per definitie 40 gram meer eiwitten.

Er zou gekeken moeten worden naar:

1. Hoeveel gr. eiwitten gebruikt het lichaam voor andere processen.

2. Hoeveel gr. eiwitten per kg spiermassa.

3. Hoeveel gr. extra eiwitten vanwege (intensieve) sport/beweging. (wellicht door de gemiddelde calorieverbranding als graadmeter te gebruiken)
pi_182333353
Officieel is het per vetvrije massa volgens mij idd. 2g is ook al veel. 1,5 zou genoeg moeten zijn.
Maar goed, niet iedereen weet zijn vetvrije massa dus met 1,5g per kg aanhouden zit je iig wel safe in je eiwitten
Faka G
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 18:13:06 #161
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182338993
Eyyyy mag ik meedoen? Ik vind ook dingen van sport en voeding en alles daar omheen.

Ik begin komend weekend aan een trainerscursus :D
Fear is the path to the Dark Side.
pi_182346716
Lijkt me dat iedereen gewoon mee mag doen :D
Faka G
pi_182348780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 18:13 schreef Artoo het volgende:
Eyyyy mag ik meedoen? Ik vind ook dingen van sport en voeding en alles daar omheen.

Ik begin komend weekend aan een trainerscursus :D
Je leeft nog :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182348803
Gisteren naar de fysio. Heupstrekkers helemaal vast. Aanraken deed al zeer. :')
Ik battle nog steeds een beetje met belasting vs belastbaarheid. Mijn box geeft ook 1x per week yoga. Ik denk dat dat me kan helpen om bijv. mijn houdingsspieren te verbeteren. Ik heb nogal last van diepe spierspanning.
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:40:12 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182350214
Maandag 2 weken in 't loopgips. Dus nog minder kunnen.

Hopelijk daarna weer langzaam kunne opbouwen qua sport.
En deze twee weken inhouden qua eten.
pi_182350688
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 09:33 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren naar de fysio. Heupstrekkers helemaal vast. Aanraken deed al zeer. :')
Ik battle nog steeds een beetje met belasting vs belastbaarheid. Mijn box geeft ook 1x per week yoga. Ik denk dat dat me kan helpen om bijv. mijn houdingsspieren te verbeteren. Ik heb nogal last van diepe spierspanning.
Zoiets er bij doen is idd altijd goed. Je hebt meer trainbare factoren dan kracht. Stabiliteit, coordinatie en mobiliteit ed aanpakken is altijd goed om te doen.

Ik ga morgen 5km hardlopen en daarna stop ik weer met hardlopen. Snap niet dat er zo veel mensen zo'n fan zijn van hardlopen.
Faka G
  Moderator zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:53:36 #167
5428 crew  miss_sly
pi_182351174
Ik doe het met tijden heel graag, hardlopen, en andere periodes kan ik me er niet toe zetten. Momenteel kriebelt het ook mogelijk te gaan, dus als het even kan ga ik morgenochtend maar eens.

We zijn echt nog vrij druk met de verhuizing en morgen moet het oude huis worden gepoetst en ik in orde gemaakt voor de overdracht, dus echt lekker naar de sportschool zit er nog steeds niet in. Half uurtje hardlopen moet lukken, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:02:06 #168
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182351262
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 12:14 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Zoiets er bij doen is idd altijd goed. Je hebt meer trainbare factoren dan kracht. Stabiliteit, coordinatie en mobiliteit ed aanpakken is altijd goed om te doen.

Ik ga morgen 5km hardlopen en daarna stop ik weer met hardlopen. Snap niet dat er zo veel mensen zo'n fan zijn van hardlopen.
Ik snap niet dat mensen geen fan zijn van hardlopen :P baal er van dat ik vandaag niet kan lopen. Gisteren 13km gelopen en morgen een 10km wedstrijdje
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 13:10:27 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182351355
Pff hardlopen. Mij niet gezien. Ik kan 't niet, vind 't ook niet leuk.
Buiten niet en binnen niet.
Ooit eens tot de 45min leren lopen. 2x gedaan en toen gestopt.

Daarna nooit meer opgepakt.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:15:14 #170
129836 withxhonor
straight edge
pi_182352670
Hardlopen is stom en ik doe het eigenlijk alleen als het geprogrammeerd is in de workout... eens in de blauwe maandag doe ik wel eens 5k zelf lopen. In ongeveer 25 minuten en dan ben ik weer genezen en gebeurd het weer heel lang niet :')
high fives and stagedives
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:18:02 #171
129836 withxhonor
straight edge
pi_182352691
Misschien zou ik 10 of 15kg lichter moeten zijn om makkelijker te lopen.
high fives and stagedives
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:03:42 #172
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182353130
"Hardlopen" hoort bij de sport die ik beoefen maar ik ga er niet speciaal op uit om erop te trainen.

Voor conditie bouwen zijn er meer effectieve methodes en het is niet bepaald m'n favoriet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:04:26 #173
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182353139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 15:18 schreef withxhonor het volgende:
Misschien zou ik 10 of 15kg lichter moeten zijn om makkelijker te lopen.
Dat is nooit verkeerd, maar op looptechniek is vaak ook een hele hoop te verbeteren.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:06:25 #174
406136 Le_Professeur
Arsčne Charles Ernest Wenger.
pi_182353163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:03 schreef Rauw. het volgende:
"Hardlopen" hoort bij de sport die ik beoefen maar ik ga er niet speciaal op uit om erop te trainen.

Voor conditie bouwen zijn er meer effectieve methodes en het is niet bepaald m'n favoriet.
Noem iets dat effectiever is dan
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:40:47 #175
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182353572
Hardlopen, ik ben er wel van gecharmeerd. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:49:37 #176
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182353679
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:06 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Noem iets dat effectiever is dan
HIIT.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182353746
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:49 schreef Rauw. het volgende:

[..]

HIIT.
Dat hangt er maar net vanaf wat je met conditie bedoelt Iemand die HIIT doet zal niet zo makkelijk een paar uur duursport volhouden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:05:24 #178
406136 Le_Professeur
Arsčne Charles Ernest Wenger.
pi_182353868
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:49 schreef Rauw. het volgende:

[..]

HIIT.
Dat is een trainingsvorm, dat kan ook met hardlopen
  Moderator zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:06:15 #179
236264 crew  capricia
pi_182353878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 16:49 schreef Rauw. het volgende:

[..]

HIIT.
Dat kan toch ook met hardlopen??
Definitely not CIA
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:15:15 #180
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182354005
*voor mij.
Zijn er effectievere manieren.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:16:44 #181
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182354039
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:05 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dat is een trainingsvorm, dat kan ook met hardlopen
Onderwerp was 5k's lopen zover ik het las.

Tuurlijk is hardlopen een prima vorm van conditietraining als je een hardloper bent.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:36:37 #182
406136 Le_Professeur
Arsčne Charles Ernest Wenger.
pi_182354358
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:16 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Onderwerp was 5k's lopen zover ik het las.

Tuurlijk is hardlopen een prima vorm van conditietraining als je een hardloper bent.
Denk dat hardlopen een van de effectiefste manieren is omdat het een dragende sport is en je hele lichaam wordt gebruikt. De hartslag ligt daardoor ook hoger dan bijvoorbeeld fietsen.

Het is ook functioneel, aangezien je jezelf ook voortbeweegt in het dagelijks leven dmv de benenwagen
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:43:31 #183
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182354488
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:36 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Denk dat hardlopen een van de effectiefste manieren is omdat het een dragende sport is en je hele lichaam wordt gebruikt. De hartslag ligt daardoor ook hoger dan bijvoorbeeld fietsen.

Het is ook functioneel, aangezien je jezelf ook voortbeweegt in het dagelijks leven dmv de benenwagen
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is, maar mijn sport is intervals in hoge intensiteit. Als ik 5k hardloop dan heb ik het hardloopgedeelte gecoverd voor die 80 minuten. Ik heb meer aan sprinten, vallen, opstaan, Joggen, Sprinten, vallen, opstaan. En wat ik verder aan conditiewerk doe doe ik op de roeier of airdyne.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:56:17 #184
129836 withxhonor
straight edge
pi_182354688
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het verkeerd is, maar mijn sport is intervals in hoge intensiteit. Als ik 5k hardloop dan heb ik het hardloopgedeelte gecoverd voor die 80 minuten. Ik heb meer aan sprinten, vallen, opstaan, Joggen, Sprinten, vallen, opstaan. En wat ik verder aan conditiewerk doe doe ik op de roeier of airdyne.
dit is een regelmatig terugkomende workout hier
samen met een buddy
100-80-60-40-20 cal airbike, ski erg, row
we hebben meestal 40 en 45 minuten voor de 900cal nodig..
high fives and stagedives
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:19:13 #185
406136 Le_Professeur
Arsčne Charles Ernest Wenger.
pi_182355811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het verkeerd is, maar mijn sport is intervals in hoge intensiteit. Als ik 5k hardloop dan heb ik het hardloopgedeelte gecoverd voor die 80 minuten. Ik heb meer aan sprinten, vallen, opstaan, Joggen, Sprinten, vallen, opstaan. En wat ik verder aan conditiewerk doe doe ik op de roeier of airdyne.
Dat is geen sport maar een trainingsvorm, prima als je dat doet, maar zonder basisconditie is dat ook gewoon haast niet effectief te doen. De fundering blijft duurconditie en die bouw je dan uit door te intervallen. Als je het zwart-wit bekijkt dan vergoot duur het aantal mitochondriën en kan je met interval die fabriekjes efficiënter laten werken.

Ren je op een loopband?
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:32:04 #186
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182355963
Trainingsvorm? Nee, ik heb het over rugby. Dat is wel degelijk een sport waar je hoge intensiteit afwisselt met lagere intensiteit.

ik ren op gras bij de training, buiten die training om sprint ik wel eens een heuvel op maar doe ik verder geen hardlopen.

Ik weet niet wat voor punt je probeert te maken, maar ik train niet voor een marathon of hardloopwedstrijd. Ik train om die 80 minuten tussen de lijnen het maximale te geven.
En daar is 5km hardlopen geen aanvulling op.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:37:33 #187
406136 Le_Professeur
Arsčne Charles Ernest Wenger.
pi_182356026
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:32 schreef Rauw. het volgende:
Trainingsvorm? Nee, ik heb het over rugby. Dat is wel degelijk een sport waar je hoge intensiteit afwisselt met lagere intensiteit.

ik ren op gras bij de training, buiten die training om sprint ik wel eens een heuvel op maar doe ik verder geen hardlopen.

Ik weet niet wat voor punt je probeert te maken, maar ik train niet voor een marathon of hardloopwedstrijd. Ik train om die 80 minuten tussen de lijnen het maximale te geven.
En daar is 5km hardlopen geen aanvulling op.
Dan heb je aan duurconditie ook gewoon wat hoor, om zo sneller te herstellen tussen sprints bijvoorbeeld. Het is gewoon de basis. HIIT is een trainingsvorm ja. Rugby is een sport waarbij je veel intervallen uitvoert. Maar ook een sprinter doet aan duurloopjes.
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:43:55 #188
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182356092
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:37 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dan heb je aan duurconditie ook gewoon wat hoor, om zo sneller te herstellen tussen sprints bijvoorbeeld. Het is gewoon de basis. HIIT is een trainingsvorm ja. Rugby is een sport waarbij je veel intervallen uitvoert. Maar ook een sprinter doet aan duurloopjes.
Maar ik heb het niet nodig en vind hardlopen saai, dus ik doe het niet.

Heel fijn dat je even je algemene kennis komt langs brengen, maar volgens mij gaf ik al aan dat het voor mij niets toevoegt aan mijn training om duurloop te doen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182356172
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Maar ik heb het niet nodig en vind hardlopen saai, dus ik doe het niet.

Heel fijn dat je even je algemene kennis komt langs brengen, maar volgens mij gaf ik al aan dat het voor mij niets toevoegt aan mijn training om duurloop te doen.
Volgens mij ben jij de gene die stelt dat hardlopen een prima conditietraining is voor wanneer je hardloper bent. :) De professor merkt daarbij alleen terecht op dat dat niet klopt en het niet alleen voor hardlopers baat heeft om de aerobe conditie te trainen met hardlopen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:08:50 #190
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182356424
Nou, de ei muffins zitten in de oven _O_ even kijken waar mijn koeltasje is gebleven, dan nog de wraps preppen en ik ben helemaal klaar voor morgen ^O^ even een testdagje van hoe dat gaat als ik buiten de deur ben.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:12:54 #191
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182356491
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 19:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de gene die stelt dat hardlopen een prima conditietraining is voor wanneer je hardloper bent. :) De professor merkt daarbij alleen terecht op dat dat niet klopt en het niet alleen voor hardlopers baat heeft om de aerobe conditie te trainen met hardlopen.
Ik zeg nergens dat hij ongelijk heeft, of dat hardlopen slecht is en dat iedereen er per direct mee moet stoppen. Maar in het algemeen; je hoeft niet hard te lopen, er zijn tal van andere manieren om je conditie te trainen. Dat de professor groot fan is van hardlopen dat vind ik heel erg mooi voor hem.

En zo trekken we het verhaal steeds een beetje breder en algemener terwijl ik al aangeef dat ik het gehele tijd al bij mijzelf houdt.

Ik vind hardlopen(dus niet conditietraining in het algemeen) niets toevoegen voor mijzelf.
Ik weet niet precies of er een verwarring is tussen de handeling "hardlopen" en de sport "hardlopen" waardoor het niet over komt of dat de professor en jij graag mij willen overtuigen dat ik echt moet gaan hardlopen maar volgens mij komen we hier niet echt uit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:13:43 #192
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182356497
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:08 schreef Maraca het volgende:
Nou, de ei muffins zitten in de oven _O_ even kijken waar mijn koeltasje is gebleven, dan nog de wraps preppen en ik ben helemaal klaar voor morgen ^O^ even een testdagje van hoe dat gaat als ik buiten de deur ben.
Wat heb je door je eimuffins gegooid?
With the stars as her umbrella
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:16:02 #193
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182356525
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:13 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wat heb je door je eimuffins gegooid?
beetje kaas, kerstomaatjes en spinazie :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182358239
Zo functioneel is het niet. Ben nog nooit in een situatie gekomen waarin ik 30 minuten of langer moest rennen.
Ligt er verder totaal aan wat je doelen van je training zijn of iets wel/niet handig is om te doen. Hardlopen is niet voor iedereen handig net als dat zware krachttraining niet voor iedereen handig is.
Faka G
pi_182358816
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 20:12 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat hij ongelijk heeft, of dat hardlopen slecht is en dat iedereen er per direct mee moet stoppen. Maar in het algemeen; je hoeft niet hard te lopen, er zijn tal van andere manieren om je conditie te trainen. Dat de professor groot fan is van hardlopen dat vind ik heel erg mooi voor hem.

En zo trekken we het verhaal steeds een beetje breder en algemener terwijl ik al aangeef dat ik het gehele tijd al bij mijzelf houdt.

Ik vind hardlopen(dus niet conditietraining in het algemeen) niets toevoegen voor mijzelf.
Ik weet niet precies of er een verwarring is tussen de handeling "hardlopen" en de sport "hardlopen" waardoor het niet over komt of dat de professor en jij graag mij willen overtuigen dat ik echt moet gaan hardlopen maar volgens mij komen we hier niet echt uit.
Ik wil helemaal niks. Je leest dingen en doet allerlei aannames die er niet zijn.
Ik pareer alleen jouw stelling
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 17:16 schreef Rauw. het volgende:

Tuurlijk is hardlopen een prima vorm van conditietraining als je een hardloper bent.
Hardlopen is niet alleen voor hardlopers een prima vorm van conditietraining. En andersom trouwens ook niet. Waarmee ik dus niet automatisch zeg dat het de manier of de meest effectieve manier van conditietraining is. Voordat je weer allerlei dingen leest die er niet staan... ;)

Niks meer en niks minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 06-10-2018 22:21:50 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182359107
Jullie zeggen toch gewoon hetzelfde?
Faka G
  zondag 7 oktober 2018 @ 07:54:22 #197
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182365064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 22:31 schreef Atta-boy het volgende:
Jullie zeggen toch gewoon hetzelfde?
Min of meer, ik snap het felle verweer ook niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 8 oktober 2018 @ 20:26:09 #198
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182398495
Kantoorfolks! Wat nemen jullie graag mee naar werk voor lunch? Ik heb zelf wel een aantal opties maar hoor graag de (creatieve) oplossingen van anderen :D
Fear is the path to the Dark Side.
pi_182399079
Moet je op kantoor werken om antwoord te geven? :+
Ik werk niet op kantoor maar heb voor morgen couscous salade met vis mee.

Had afgelopen 2-3 weken geen krachttraining gedaan want had er geen tijd voor en moest trainen voor een hardloopwedstrijd. Dat nu gehad en vandaag weer de eerste keer krachttraining gehad. Had het er zwaarder mee dan verwacht.
Faka G
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 21:25:01 #200
18653 crew  D.
pi_182399954
Ook even een tvp'tje :Y

Met een tip voor de Nutella-fans :P

  maandag 8 oktober 2018 @ 22:09:27 #201
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182401017
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:25 schreef D. het volgende:
Ook even een tvp'tje :Y

Met een tip voor de Nutella-fans :P

[ afbeelding ]
Namaak nutella is geen nutella :N
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 22:14:21 #202
18653 crew  D.
pi_182401140
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Namaak nutella is geen nutella :N
Ach, beetje inleveren op smaak, maar kun je wel zonder schuldgevoel eten ;)
  maandag 8 oktober 2018 @ 22:17:49 #203
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182401224
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:14 schreef D. het volgende:

[..]

Ach, beetje inleveren op smaak, maar kun je wel zonder schuldgevoel eten ;)
is nog 500 kcal dus zo veel kan je er niet zonder schuldgevoel van eten
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 22:31:34 #204
18653 crew  D.
pi_182401500
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

is nog 500 kcal dus zo veel kan je er niet zonder schuldgevoel van eten
Relatief dan :P
  Moderator dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:07:06 #205
236264 crew  capricia
pi_182411238
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:26 schreef Artoo het volgende:
Kantoorfolks! Wat nemen jullie graag mee naar werk voor lunch? Ik heb zelf wel een aantal opties maar hoor graag de (creatieve) oplossingen van anderen :D
150 gram rijst
400 gram roerbakgroente
2 Biefstukken
Zakje stir fry sauce

Maak ik 2 lunches van in 15 minuten.
Op kantoor even in de magnetron en smullen maar.
Definitely not CIA
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:14:07 #206
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182411383
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 22:31 schreef D. het volgende:

[..]

Relatief dan :P
39 kcal verschil. :+

Enige verschil is de eiwit-koolhydraat-verhouding. :P

Wraps als lunch, waarom bedenk ik dat zelf niet. O+ Vanmiddag eens kijken wat er thuis allemaal nog ligt, kan ik daarna mooi gaan plannen. :9

En m'n lijf trollt me. Ik had spierpijn in m'n kuiten verwacht, maar het zijn vooral de buikspieren die ik voel. _O- (Hardlooptraining met core-oefeningen gisteren)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182412125
Die spierpijn in je bovenbenen als je een tijdje niet gesquat hebt... :')
Maar weer wat beter onderhouden.
Faka G
pi_182412214
3km hardgelopen in 20:31 :o

Positief verrast. Tevens eerste keer meer dan 1,6 km hardlopen aan een stuk. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:17:02 #209
18653 crew  D.
pi_182421288
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 13:14 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

39 kcal verschil. :+

De ene kcal is de andere niet ;)
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:29:36 #210
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182421433
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 22:17 schreef D. het volgende:

[..]

De ene kcal is de andere niet ;)
In het geval van chocopasta schaar ik dat onder "verwaarloosbaar".

Staat er ook bij, trouwens. Beetje selectief quoten. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182422634
ik word dikker nu ik in de sportschool rondhang.
Heb een uurtje routine

2km roeien, rond de 9,5 min
25x 13,5kg pulls
10km fietsen in 24min
15min rennen, ongeveer 17km
25x 13,5kg pulls

na precies een uurtje ben ik klaar, doe het nu 3 weken en om de dag, maar het wordt er niet makkelijker op :P
  woensdag 10 oktober 2018 @ 07:44:49 #212
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182425711
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:49 schreef Atta-boy het volgende:
Moet je op kantoor werken om antwoord te geven? :+
Ik werk niet op kantoor maar heb voor morgen couscous salade met vis mee.
Nee :P

Couscous, goeie! Gaat op opties-lijstje.

Heb zelf deze week een o.a. wrap met hummus, kip en groente gehad, maar ook 2 boterhammen met ei, rijst met groente en kip/rund/varkenslapje/ei zit al in het repertoire.
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 07:45:44 #213
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182425723
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:36 schreef YebCar het volgende:
ik word dikker nu ik in de sportschool rondhang.
Heb een uurtje routine

2km roeien, rond de 9,5 min
25x 13,5kg pulls
10km fietsen in 24min
15min rennen, ongeveer 17km
25x 13,5kg pulls

na precies een uurtje ben ik klaar, doe het nu 3 weken en om de dag, maar het wordt er niet makkelijker op :P
Doe je uitsluitend pulls als krachttraining?
Fear is the path to the Dark Side.
  Moderator woensdag 10 oktober 2018 @ 08:41:59 #214
5428 crew  miss_sly
pi_182426197
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:36 schreef YebCar het volgende:
ik word dikker nu ik in de sportschool rondhang.
Heb een uurtje routine

2km roeien, rond de 9,5 min
25x 13,5kg pulls
10km fietsen in 24min
15min rennen, ongeveer 17km
25x 13,5kg pulls

na precies een uurtje ben ik klaar, doe het nu 3 weken en om de dag, maar het wordt er niet makkelijker op :P
Je doet dus 50 minuten cardio en 10 minuten krachttraining, 50 keer dezelfde oefening met hetzelfde gewicht?
Heb je dit schema zelf bedacht of met iemand opgesteld?
Heb je je voeding aangepast?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 10 oktober 2018 @ 10:30:51 #215
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182427742
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:36 schreef YebCar het volgende:
ik word dikker nu ik in de sportschool rondhang.
Heb een uurtje routine

2km roeien, rond de 9,5 min
25x 13,5kg pulls
10km fietsen in 24min
15min rennen, ongeveer 17km
25x 13,5kg pulls

na precies een uurtje ben ik klaar, doe het nu 3 weken en om de dag, maar het wordt er niet makkelijker op :P
17 km. in 15 min. ik doe het je niet na. _O-

Wel een eentonig schema om 3-4x/week te doen (dit is deels persoonlijk, maar dit schema :X ). Als je hetzelfde doet en het wordt er niet 'makkelijker' op dan kan dat misschien ook zijn omdat je te weinig rust neemt waardoor je lichaam zich moeizaam of niet aanpast. Je hebt volgens mij meer variatie/balans + rust nodig en je voeding en slaap dienen ook degelijk te zijn. Uit dit schema valt weinig af te leiden van wat je doelen zijn. Het is wat cardio en dan plots nog wat pulls hier en daar. Je schema is 'all over the place' en toch beperkt. Hier is meer uitleg bij nodig van wat je wilt bereiken.
  Moderator woensdag 10 oktober 2018 @ 10:37:24 #216
236264 crew  capricia
pi_182427885
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:36 schreef YebCar het volgende:
ik word dikker nu ik in de sportschool rondhang.
Heb een uurtje routine

2km roeien, rond de 9,5 min
25x 13,5kg pulls
10km fietsen in 24min
15min rennen, ongeveer 17km
25x 13,5kg pulls

na precies een uurtje ben ik klaar, doe het nu 3 weken en om de dag, maar het wordt er niet makkelijker op :P
Sorry, maar is dit serieus bedoeld?
Jij loopt 17KM in 15 min, dat is 68KM per uur.
Dat geloof je toch zelf niet.

En welke pull oefeningen doe je dan, en waarom geen push?
Definitely not CIA
  woensdag 10 oktober 2018 @ 10:40:33 #217
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182427938
Volgens mij mist daar een gewoon een /u. :+

Schema lijkt me niet heel veel toevoegen op lange termijn, wat is de bedoeling ervan? Zit er überhaupt een doel achter?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182428006
aah. ik zie ben de komma vergeten.
1.7km met 3 min aanlooptijd.
Dus 1.6km in 14 min zoiets. 7.8km per uur? zoiets?

schema is puur om mijn conditie te verbeteren en een beetje mijn opkomende buikje weg te werken en wat kracht te krijgen in mijn armen.

voeding pas ik niet aan. Hoewel ik wat meer over nadenk. Maar eet geen shakers of vetvrij. Mijn BMI is 21. alleen vetpercentage weet ik niet.

Voel me overigens wel fit, dus na het trainen zit ik lekker in mijn vel. Slaap en eet lekker, heb de dagen erna gewoon lekker weer zin om te gaan. Maar het wordt er niet makkelijker door.

Als ik nog 500m moet roeien dan ben ik meestal al vrij kapot. Hoe ik de 2000m ook verdeel.

doelen heb ik voor 2k roeien naar de 9min gesteld en 23min voor 10k fietsen en ik wil 2k kunnen rennen in 15 min.

[ Bericht 10% gewijzigd door YebCar op 10-10-2018 10:54:23 ]
  woensdag 10 oktober 2018 @ 10:54:48 #219
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182428200
Dat klinkt al een stuk normaler. :D

Ik adviseer toch om ergens een (fullbody) programma vandaan te vissen of om een trainer aan z'n mouw te trekken, ik denk niet dat je hier heel lang lol in blijft houden zo. Qua conditie is er al heel veel te winnen met intervallen bijvoorbeeld, daar ga je veel meer progressie door zien dan iedere keer kapot gaan op (bijvoorbeeld) de roeiert.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:07:34 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182428476
Zou idd ook eerder 4x 500 doen en dan de rust daartussen steeds kleiner maken. Of die 500m steeds sneller proberen te doen.

En variaties hierop
pi_182428572
Vandaag rustdag. ;(
Vind t altijd maar lastig.

Gisteren voor het eerst 3 km hardgelopen, in 20:31 :o Dat was sneller dan ik verwacht had. :7

Qua supps heb ik het idee dat ik wat meer energie heb de laatste week, so that's nice.
Wat betreft voeding gaat het ook best redelijk. Ik wil me eens verdiepen op wat meer carb/calorie cycling. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:31:04 #222
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182428872
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:44 schreef YebCar het volgende:
aah. ik zie ben de komma vergeten.
1.7km met 3 min aanlooptijd.
Dus 1.6km in 14 min zoiets. 7.8km per uur? zoiets?

schema is puur om mijn conditie te verbeteren en een beetje mijn opkomende buikje weg te werken en wat kracht te krijgen in mijn armen.

voeding pas ik niet aan. Hoewel ik wat meer over nadenk. Maar eet geen shakers of vetvrij. Mijn BMI is 21. alleen vetpercentage weet ik niet.

Voel me overigens wel fit, dus na het trainen zit ik lekker in mijn vel. Slaap en eet lekker, heb de dagen erna gewoon lekker weer zin om te gaan. Maar het wordt er niet makkelijker door.

Als ik nog 500m moet roeien dan ben ik meestal al vrij kapot. Hoe ik de 2000m ook verdeel.

doelen heb ik voor 2k roeien naar de 9min gesteld en 23min voor 10k fietsen en ik wil 2k kunnen rennen in 15 min.
Ik dacht nog een zin (die erg hard lijkt op jouw laatste zin hierboven) nog op te nemen in mijn vorige post van "enkel als dat je doelen zijn, is er ergens nog iets te vinden in dit schema" maar ik dacht dat dat te snel door de bocht zou zijn omdat het toch wat 'ongewoon' is. Dit zijn nogal korte termijndoelen, puur gericht op sportschool cardioapparatuur. Heb je er echt plezier in? Heb je geen groter doel, zoals een bepaalde rivier in het echt afvaren in een kajak, 100 km. fietstocht in het verschiet of 10 km. lopen of zo? Of ga je na de winter zowiezo wel buiten fietsen, lopen, ..., dan zijn dat je doelen die toch wel meer lange termijnbestendig zijn in mijn ervaring.

bv. bij mij is het sterker worden en hopelijk een mooier lichaam krijgen (was ook skinnyfat een jaar geleden, nu toch al meer skinny dan fat :P ). De records (of vergelijkingen met anderen, moet ik zowiezo niet aan beginnen) zijn hierbij niet zo belangrijk, maar wel de algemene progressie. Bijvoorbeeld heb gisteren mijn fitbike naar de zolder kunnen brengen, die kreeg ik een half jaar geleden dat gammele trapje langs geen kanten op (het was ook een onhandig zwaar ding om verticaal te verplaatsen). Daar heeft mijn krachttraining van het afgelopen jaar goed bij geholpen.

Als je ook krachttraining wil doen, dan toch fullbody doen, hoeft niet superintens te zijn aangezien conditie je hoofddoel lijkt. Je kan beide combineren op dezelfde trainingsdag maar dat is toch altijd een compromis denk ik of je moet dat net leuk vinden.
Om je buikje weg te werken is voeding doorgaans toch wel prioriteit nummer 1, heb je dat in orde? Shakes of supplementen zijn in principe niet nodig bij een goed voedingsschema, zeker niet als krachttraining toch niet je hoofddoel is. Vet is belangrijk hoor, (althans de goede vetten >:) )

quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:12 schreef Lonaa het volgende:
Vandaag rustdag. ;(
Vind t altijd maar lastig.

Gisteren voor het eerst 3 km hardgelopen, in 20:31 :o Dat was sneller dan ik verwacht had. :7

Qua supps heb ik het idee dat ik wat meer energie heb de laatste week, so that's nice.
Wat betreft voeding gaat het ook best redelijk. Ik wil me eens verdiepen op wat meer carb/calorie cycling. :)
Op rustdag kan je nog altijd wat stretchen of mobiliteitsoefeningen of zo als je echt iets wilt doen. Natuurlijk psychologisch gezien is het wel eens lekker om eens een dag niets te doen.
pi_182428905
Ik ben gewoon niet zo goed in 'niks' doen, verplicht. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:42:44 #224
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182429082
Niks doen. O+

Maar goed, daarom doe ik lessen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182429131
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:31 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Goeie,
Ik ben nu tegen de 40, heb nooit overgewicht gehad en kon in principe alles naar binnen werken.
Kan bijvoorbeeld een maand lang junkfood naar binnen werken zonder dat ik aan kwam, Alleen misselijkheid is een ander verhaal :P
Van nature heb ik een uitstekende stofwisseling in mijn lichaam.

Heb geen sportieve doelen, wel eens op een blauwe maandag het idee gekregen om een 1/2 marathon te willen lopen, maar fysieke ongemakken belemmeren me van (top)sport
bv, oorsuizingen bij kou en wind waardoor er een soort migraine optreed, te korte beenspieren en een te lange stuitje :') waardoor ik niet lang op een zadel of op de grond kan zitten. In het verleden een dubbele enkelbreuk gehad waardoor mijn enkel gevoelig is voor stoten.

Ik eet van jongs af aan al veel vis, groentes, en drink veel groene thee of warm water. Er zit veel variatie in mijn voeding, want ik lust bijna alles.

Wellicht dat ik een marathon (indoor) als doel stel, outdoor is niet mogelijk vanwege de wind (of het moet perfect windstil zijn)
  woensdag 10 oktober 2018 @ 12:04:00 #226
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182429460
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:45 schreef YebCar het volgende:

[..]
Kan bijvoorbeeld een maand lang junkfood naar binnen werken zonder dat ik aan kwam
Van nature heb ik een uitstekende stofwisseling in mijn lichaam.
Volgens mij is je stofwisseling dan niet uitstekend maar bijzonder inefficiënt

Ervan uitgaande dat je het dan hebt over veel eten en niet alleen slecht eten
pi_182429644
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Volgens mij is je stofwisseling dan niet uitstekend maar bijzonder inefficiënt

Ervan uitgaande dat je het dan hebt over veel eten en niet alleen slecht eten
Weet niet hoe je het precies wilt noemen en of het goed of niet goed is.
Ik woog vanaf mijn 17e t/m nu constant 66kg-69kg.

Kon mijzelf verhongeren een week lang en nog niet lichter worden (overigens vaak gedaan tijdens gamen) maar andersom kon het ook. Vrij veel eten zonder maar een kg aan te komen.

Heb krachttraining jaren terug gedaan icm met proteinshakes. 4 maanden volgehouden. Massa gain = 0.0 :') wel paar honderd euro armer door dat dure spul, en een afkeer gekregen aan die aarbeien en choco geur. Moet al over mijn nek als ik dat spul ruik nu.

Nu eet ik gewoon 3 of 4 maaltijden per dag, vaak beginnend met licht ontbijtje, 2x warm en dan 1x latenight snack (kan van alles zijn, van mcdonalds, shoarma, tot liter yoghurt of een noodle)
  woensdag 10 oktober 2018 @ 12:21:32 #228
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182429740
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:45 schreef YebCar het volgende:

[..]

Goeie,
Ik ben nu tegen de 40, heb nooit overgewicht gehad en kon in principe alles naar binnen werken.
Kan bijvoorbeeld een maand lang junkfood naar binnen werken zonder dat ik aan kwam, Alleen misselijkheid is een ander verhaal :P
Van nature heb ik een uitstekende stofwisseling in mijn lichaam.

Heb geen sportieve doelen, wel eens op een blauwe maandag het idee gekregen om een 1/2 marathon te willen lopen, maar fysieke ongemakken belemmeren me van topsport
bv, oorsuizingen bij kou en wind waardoor er een soort migraine optreed, te korte beenspieren en een te lange stuitje :') waardoor ik niet lang op een zadel of op de grond kan zitten. In het verleden een dubbele enkelbreuk gehad waardoor mijn enkel gevoelig is voor stoten.

Ik eet van jongs af aan al veel vis, groentes, en drink veel groene thee of warm water. Er zit veel variatie in mijn voeding, want ik lust bijna alles.

Wellicht dat ik een marathon (indoor) als doel stel
Ben ook van die leeftijd ook met mijn ongemakken. Dan moet je inderdaad wat knutselen en wat buiten de kant en klaar oplossingen proberen te werken. Vrienden van me doen ook wat lacherig over hoe ik het aanpak omdat het niet verloopt zoals bij de gemiddelde mens.

oorsuizingen, dopjes/koptelefoon/geluidswerende bescherming geen oplossing tegen de wind?

Als ik dat zo lees is zwemmen wel de uitgelezen sport, weinig stress op de gewrichten. Dat heb ik vroeger veel gedaan, maar niet iedereen vindt dat leuk als sport. Enige nadeel is dat het je doorgaans wel een groter hongergevoel geeft dan lopen of fietsen.

Lol, die late night snack die doet het waarschijnlijk voor je op je 40. Dat is nu eenmaal vadertje tijd, als oudere moeten we daar op letten (als geen buikje hebben een doel is).
  woensdag 10 oktober 2018 @ 12:23:34 #229
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182429790
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:15 schreef YebCar het volgende:
Heb krachttraining jaren terug gedaan icm met proteinshakes. 4 maanden volgehouden. Massa gain = 0.0
Ja da's toch niet uitstekend dan
  woensdag 10 oktober 2018 @ 12:26:05 #230
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182429843
Een indoormarathon lijkt me wel echt de hel, trouwens.

quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:15 schreef YebCar het volgende:

[..]

Weet niet hoe je het precies wilt noemen en of het goed of niet goed is.
Ik woog vanaf mijn 17e t/m nu constant 66kg-69kg.

Kon mijzelf verhongeren een week lang en nog niet lichter worden (overigens vaak gedaan tijdens gamen) maar andersom kon het ook. Vrij veel eten zonder maar een kg aan te komen.

Heb krachttraining jaren terug gedaan icm met proteinshakes. 4 maanden volgehouden. Massa gain = 0.0 :') wel paar honderd euro armer door dat dure spul, en een afkeer gekregen aan die aarbeien en choco geur. Moet al over mijn nek als ik dat spul ruik nu.

Nu eet ik gewoon 3 of 4 maaltijden per dag, vaak beginnend met licht ontbijtje, 2x warm en dan 1x latenight snack (kan van alles zijn, van mcdonalds, shoarma, tot liter yoghurt of een noodle)
Heb je je voedselinname wel eens bijgehouden? Dus hoeveel calorieën, de eiwit-koolhydraat-vet-verhouding, dat soort dingen?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182429964
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:21 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ben ook van die leeftijd ook met mijn ongemakken. Dan moet je inderdaad wat knutselen en wat buiten de kant en klaar oplossingen proberen te werken. Vrienden van me doen ook wat lacherig over hoe ik het aanpak omdat het niet verloopt zoals bij de gemiddelde mens.

oorsuizingen, dopjes/koptelefoon/geluidswerende bescherming geen oplossing tegen de wind?

Als ik dat zo lees is zwemmen wel de uitgelezen sport, weinig stress op de gewrichten. Dat heb ik vroeger veel gedaan, maar niet iedereen vindt dat leuk als sport. Enige nadeel is dat het je doorgaans wel een groter hongergevoel geeft dan lopen of fietsen.

Lol, die late night snack die doet het waarschijnlijk voor je op je 40. Dat is nu eenmaal vadertje tijd, als oudere moeten we daar op letten (als geen buikje hebben een doel is).
Alleen oorwarmers die je hele oorschelp afdekken helpt daartegen, maar niet echt ideaal om mee te rennen en het staat ook zo raar buiten.

Zwemmen vind ik top, elke vakantie boek ik een hotel met een zwembad en ben ik daar elke ochtend te vinden, nadeel is hier dat zwemmen niet echt in mijn werkschema past. De sportschool zit naast mijn werk. (letterlijk ernaast) dus kan ik het zo inpassen.

en misschien moet ik van de snacks afblijven snachts, maar ik kan niet slapen met een lege maag, ik word dan wakker om 2 of 3uur om eten te zoeken :D
  woensdag 10 oktober 2018 @ 13:40:13 #232
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182431240
quote:
2s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:32 schreef YebCar het volgende:

[..]

Alleen oorwarmers die je hele oorschelp afdekken helpt daartegen, maar niet echt ideaal om mee te rennen en het staat ook zo raar buiten.

Zwemmen vind ik top, elke vakantie boek ik een hotel met een zwembad en ben ik daar elke ochtend te vinden, nadeel is hier dat zwemmen niet echt in mijn werkschema past. De sportschool zit naast mijn werk. (letterlijk ernaast) dus kan ik het zo inpassen.

en misschien moet ik van de snacks afblijven snachts, maar ik kan niet slapen met een lege maag, ik word dan wakker om 2 of 3uur om eten te zoeken :D
bak (magere) kwark eten voor je gaat slapen
Zou daartegen moeten werken
pi_182434388
Korte beenspieren kan je rekken, een te lang staartbeen om andere sporten te doen heb ik tbh nog nooit van gehoord. Is het niet gewoon gewenning? Als in op een racefiets ga zitten heb ik de eerste keren ook pijn aan mijn kont.
Verder kan je genoeg gezonde dingen eten in de avond naast McDonald's :9
Faka G
pi_182434730
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 16:45 schreef Atta-boy het volgende:
Korte beenspieren kan je rekken, een te lang staartbeen om andere sporten te doen heb ik tbh nog nooit van gehoord. Is het niet gewoon gewenning? Als in op een racefiets ga zitten heb ik de eerste keren ook pijn aan mijn kont.
Verder kan je genoeg gezonde dingen eten in de avond naast McDonald's :9
Dachten ze toen ik klein was ook. Vechtsport tm mijn 15e gedaan. Vanaf mijn 13e gingen de stretches en hoge trappen steeds moeizamer. Daarna werd het ronduit pijnlijk. Ze zeiden zelf dat ik het niet meer moest beoefenen want op hoog niveau kon het niet.

en mijn staartbeentje is erfelijk iets. als ik bv met mijn billen op de harde grond zit dan voel ik hem al. Mijn kleine billetjes helpen mij ook niet echt daarbij.
pi_182435754
Er zijn mensen zonder armen die zwemmen en mensen met één been die roeien op paralympisch niveau, overal valt toch wel een mouw aan te passen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 10 oktober 2018 @ 18:38:52 #236
129836 withxhonor
straight edge
pi_182436563
wod van vanavond is een mentale slag..

for time:
500 double unders/ 1500 singles, mocht je geen doubles kunnen
100 pull ups / terug te schalen met elastiek of ringrows.
high fives and stagedives
  woensdag 10 oktober 2018 @ 19:46:38 #237
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182438125
quote:
9s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:38 schreef withxhonor het volgende:
wod van vanavond is een mentale slag..

for time:
500 double unders/ 1500 singles, mocht je geen doubles kunnen
100 pull ups / terug te schalen met elastiek of ringrows.
:'(
Fear is the path to the Dark Side.
pi_182440519
* cafpow komt binnenvallen

Interessant topic, ga meeschrijven.
Ben al jaren aan het sporten en de laatste 3jaar intensiever. Klassieke sportschool en fitness zijn niks voor mij, verveel me daar te snel. Tenzij ik alles in groepslessen doe met goede instructeurs.

Een tijdje geleden naarhet buitenland verhuist en een redelijke sportschool is ontieglijk duur maar op loofafstand maar de instructeurs zijn totaal niet motiverend. Klassieke fitness trek ik niet, verveel me te snel.

Dus ben naar een crossfit box gegaan in de buurt en vind het geweldig, ook heeft mijn box een overeenkomst met de waterpolo club en mogen we 3x per week meetrainen zonder extra kosten.

Dus doe momenteel 3x per week crossfit en 2x zwemmen. Mijn doel is gewicht(iig vet) verliezen en ben best goed op weg. Alleen kost het mij bijzonder veel moiete om 'netjes en gezond' te eten. Als ik eenmaal chips of een kitkat o.i.d. heb gegeten wat af en toe mag krijg ik er constant trek in.. :N

Het enige waar ik niet van hou is het rennen (en nog minder in de zon). En de gymnastische oefeningen vooral degene die je doet aan de bar. Doet zo'n zeer in mijn handen en mijn handjes zijn al meerdere keren opengeraakt.

Wat ik super leukvind is werken met gewichten(Kettlebells en olympische bar) en touwspringen. Na ongeveer 1 jaar kan ik eindelijk Dubbel under doen wel met 1 simpele ertussen en de box jumps, al raak ik bij box- jumps nogal eens mentaal geblokeerd
  woensdag 10 oktober 2018 @ 21:24:54 #239
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182440594
Welkom cafpow!

Hier net terug van een van mijn lesjes, was weer fijn. :9

quote:
9s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 18:38 schreef withxhonor het volgende:
wod van vanavond is een mentale slag..

for time:
500 double unders/ 1500 singles, mocht je geen doubles kunnen
100 pull ups / terug te schalen met elastiek of ringrows.
Leef je nog?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 10 oktober 2018 @ 23:09:33 #240
129836 withxhonor
straight edge
pi_182442580
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Leef je nog?
Ja hoor. We mochten het gelukkig indelen naar wens. Dus ik heb 10 rondes van 150 singles en 10 pull ups gedaan in 18.35!
high fives and stagedives
pi_182444559
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 21:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Welkom cafpow!

Hier net terug van een van mijn lesjes, was weer fijn. :9

[..]

Leef je nog?
Dank, Dank. Wat voor les deed je vandaag?

Hier vandaag rust dag gehouden en morgen zwemmen.
pi_182446874
quote:
99s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 23:09 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Ja hoor. We mochten het gelukkig indelen naar wens. Dus ik heb 10 rondes van 150 singles en 10 pull ups gedaan in 18.35!
Nice!

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 02:10 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dank, Dank. Wat voor les deed je vandaag?

Hier vandaag rust dag gehouden en morgen zwemmen.
Het heet ClubJoy Battle, aka trappen en stoten op een muziekje. :P Uurtje stuiteren dus.
SPOILER: Klik voor filmpje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182451493
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nice!

[..]

Het heet ClubJoy Battle, aka trappen en stoten op een muziekje. :P Uurtje stuiteren dus.
SPOILER: Klik voor filmpje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er leuk uit en vooral enorm energiek..
pi_182460761
Gaan er nog mensen naar de lowlands throwdown in apeldoorn dit weekend? Ik ben er het hele weekend om te judgen.
high fives and stagedives
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:08:40 #245
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182471529
Not me! Wel andere wedstrijden gepland: volgende week een NK en in november een EK.

Programma van vanavond:
3:00 longcycle 5-6 rpm
1:00 longcycle 6 rpm
1:00 longcycle max pace

7x3 deadlifts
Walking lunges met 30 kg
Ring rows
Top position hold in de ringen

Daarna veul eten :P Inmiddels val ik ook weer in de juiste gewichtsklasse dus kan ik voorzichtig weer kcal toevoegen. Eten O+
Fear is the path to the Dark Side.
pi_182471554
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:42 schreef withxhonor het volgende:
Gaan er nog mensen naar de lowlands throwdown in apeldoorn dit weekend? Ik ben er het hele weekend om te judgen.
Er gaat wel een flinke groep van mijn box. Ook om eigen mensen te supporten.

Ik kan niet ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:12:38 #247
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182471594
Na een week van verjaardagen en andere feestelijkheden, wordt het hoognodig tijd dat ik weer op mijn eten ga letten :X
With the stars as her umbrella
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:46:59 #248
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182472072
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:12 schreef -Miauw- het volgende:
Na een week van verjaardagen en andere feestelijkheden, wordt het hoognodig tijd dat ik weer op mijn eten ga letten :X
Ach, een keer een weekje in standje 'fissa' is niet zo'n probleem, toch? :) Wat vind je het moeilijkst om weer te herstellen?
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:59:13 #249
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182472207
Zal ik ook nog voorstelrondje doen?

Via paardensport (tot een jaar of 20), hardlopen (halve marathons) en powerlifting (enkele NK's) ben ik beland bij de kettlebellsport. Samen met mijn coach wil ik proberen om aansluiting te vinden op het profniveau. Ook wil ik heel graag nog de Master of Sport titel halen binnen de kettlebellsport.

Wedstrijdsport is altijd heulemaal mijn ding geweest en het is voor mij vooral de uitdaging om een balans te vinden tussen mijn werk, privéleven en (top-)sport. :P

Momenteel draai ik zo'n 6 trainingen per week: 4x kettlebelltrainingen in combinatie met powerlifting en 2x hardlopen ter ondersteuning in de vorm van LISS.
Qua eten heb ik een redelijke balans gevonden, denk ik, al blijft chocolade (in kolossale hoeveelheden) echt mijn grote zwakte. :')
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:05:35 #250
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182472277
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:46 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ach, een keer een weekje in standje 'fissa' is niet zo'n probleem, toch? :) Wat vind je het moeilijkst om weer te herstellen?
Zoete saai laten staan }:|
With the stars as her umbrella
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:07:59 #251
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182472324
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:59 schreef Artoo het volgende:
Zal ik ook nog voorstelrondje doen?

Via paardensport (tot een jaar of 20), hardlopen (halve marathons) en powerlifting (enkele NK's) ben ik beland bij de kettlebellsport. Samen met mijn coach wil ik proberen om aansluiting te vinden op het profniveau. Ook wil ik heel graag nog de Master of Sport titel halen binnen de kettlebellsport.

Wedstrijdsport is altijd heulemaal mijn ding geweest en het is voor mij vooral de uitdaging om een balans te vinden tussen mijn werk, privéleven en (top-)sport. :P

Momenteel draai ik zo'n 6 trainingen per week: 4x kettlebelltrainingen in combinatie met powerlifting en 2x hardlopen ter ondersteuning in de vorm van LISS.
Qua eten heb ik een redelijke balans gevonden, denk ik, al blijft chocolade (in kolossale hoeveelheden) echt mijn grote zwakte. :')
Tof, die wedstrijden!

LISS moest ik googlen, maar da's hoe ik zelf m'n rondjes loop zie ik. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:12:32 #252
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182472383
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:59 schreef Artoo het volgende:
Zal ik ook nog voorstelrondje doen?

Via paardensport (tot een jaar of 20), hardlopen (halve marathons) en powerlifting (enkele NK's) ben ik beland bij de kettlebellsport. Samen met mijn coach wil ik proberen om aansluiting te vinden op het profniveau. Ook wil ik heel graag nog de Master of Sport titel halen binnen de kettlebellsport.

Wedstrijdsport is altijd heulemaal mijn ding geweest en het is voor mij vooral de uitdaging om een balans te vinden tussen mijn werk, privéleven en (top-)sport. :P

Momenteel draai ik zo'n 6 trainingen per week: 4x kettlebelltrainingen in combinatie met powerlifting en 2x hardlopen ter ondersteuning in de vorm van LISS.
Qua eten heb ik een redelijke balans gevonden, denk ik, al blijft chocolade (in kolossale hoeveelheden) echt mijn grote zwakte. :')
Wow, ambities O+
With the stars as her umbrella
pi_182473796
Hier aan het twijfelen of ik vanavond naar de box ga. Morgen ga ik hoe dan ook, en de wod's van de zaterdagen zijn altijd mega zwaar. En moet morgen eerst 's ochtends bloedprikken en 's middags sta ik in de box op de vlooienmarkt die georganiseerd is zodat er een aantal atleten naar een competitie kunnen.

Wat ik trouwens leuk vind is dat de instructrice van het zwemmen op de donderdagen altijd een wod ervan maakt. Gisteren 6x AMRAP 20 minuten :
- 100meter borstcrowl
- 10 tricips dips aan de (lichaam half in het water dus)
- 10 burpees aan de kant
- 10 korte crunches.

Ik heb 5 rondes afmaakt, alleen 1 iemand (we waren met 3) heeft binnen de tijd de 6 rondes gehaald.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 13:59 schreef Artoo het volgende:
Zal ik ook nog voorstelrondje doen?

Via paardensport (tot een jaar of 20), hardlopen (halve marathons) en powerlifting (enkele NK's) ben ik beland bij de kettlebellsport. Samen met mijn coach wil ik proberen om aansluiting te vinden op het profniveau. Ook wil ik heel graag nog de Master of Sport titel halen binnen de kettlebellsport.

Wedstrijdsport is altijd heulemaal mijn ding geweest en het is voor mij vooral de uitdaging om een balans te vinden tussen mijn werk, privéleven en (top-)sport. :P

Momenteel draai ik zo'n 6 trainingen per week: 4x kettlebelltrainingen in combinatie met powerlifting en 2x hardlopen ter ondersteuning in de vorm van LISS.
Qua eten heb ik een redelijke balans gevonden, denk ik, al blijft chocolade (in kolossale hoeveelheden) echt mijn grote zwakte. :')
Wow, wat gaaf het trainen naar profniveau, moet wel lastig zijn qua tijdsindeling..
En kettlebells O+
Chocolade :9~ :9~ dat is en blijft een gevaar (voor velen incl. mij)... |:(
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:29:25 #254
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182474180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:12 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wow, ambities O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:02 schreef cafpow het volgende:

Wow, wat gaaf het trainen naar profniveau, moet wel lastig zijn qua tijdsindeling..
En kettlebells O+
Chocolade :9~ :9~ dat is en blijft een gevaar (voor velen incl. mij)... |:(
Thanks! Het is ook wel pittig hoor. Maar internationaal echt mee kunnen draaien is zoooo'n grote droom. Heb ik er bigtime voor over. *)
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:29:45 #255
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182474184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Tof, die wedstrijden!

LISS moest ik googlen, maar da's hoe ik zelf m'n rondjes loop zie ik. _O-
Ja, gewoon lekker draven :D
Fear is the path to the Dark Side.
pi_182480787
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 16:29 schreef Artoo het volgende:

[..]


[..]

Thanks! Het is ook wel pittig hoor. Maar internationaal echt mee kunnen draaien is zoooo'n grote droom. Heb ik er bigtime voor over. *)
Wat doe je dan precies? Kettlebell training is toch een trainingsvorm of heb je er wedstrijden in oid waardoor je het op professioneel niveau kan doen?
Faka G
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:11:19 #257
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182487385
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:11 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Wat doe je dan precies? Kettlebell training is toch een trainingsvorm of heb je er wedstrijden in oid waardoor je het op professioneel niveau kan doen?
De kettlebell is een tool om mee te trainen :) Kettlebellsport is afkomstig uit Rusland/het oostblok. De bewegingen lijken in de basis veel op olympisch gewichtheffen (snatch en clean & jerk). Kettlebellsport is echter in tegenstelling tot olympisch gewichtheffen een cyclische sport. Een wedstrijd duurt 10 minuten en het is de bedoeling dat je in die 10 minuten zo veel mogelijk herhalingen maakt van snatch, jerk of clean & jerk (dit heet longcycle). De kettlebells mogen in die 10 minuten niet neergezet worden en wanneer je werkt met 1 bell, mag er éénmaal van hand gewisseld worden. Een herhaling is wanneer de bell(s) boven het hoofd volledig gefixeerd is, dus echt een moment zichtbaar stil staan, met gestrekte benen en armen.

Bij de mannen is 24 kg het amateurgewicht en 32 kg het profgewicht. Bij de dames is dit 16 en 20 of 24 kg. Er zijn een aantal onderdelen in competitie: biathlon (jerk en snatch, hierbij geldt het puntentotaal van de twee onderdelen), longcycle met 1 (voor vrouwen) of 2 kettlebells (voor mannen en vrouwen) en snatch-only (gewoonlijk alleen voor vrouwen).

Hieronder wat beeldmateriaal zodat je een beetje een idee hebt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het einde van mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_182514404
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:11 schreef Artoo het volgende:

[..]

De kettlebell is een tool om mee te trainen :) Kettlebellsport is afkomstig uit Rusland/het oostblok. De bewegingen lijken in de basis veel op olympisch gewichtheffen (snatch en clean & jerk). Kettlebellsport is echter in tegenstelling tot olympisch gewichtheffen een cyclische sport. Een wedstrijd duurt 10 minuten en het is de bedoeling dat je in die 10 minuten zo veel mogelijk herhalingen maakt van snatch, jerk of clean & jerk (dit heet longcycle). De kettlebells mogen in die 10 minuten niet neergezet worden en wanneer je werkt met 1 bell, mag er éénmaal van hand gewisseld worden. Een herhaling is wanneer de bell(s) boven het hoofd volledig gefixeerd is, dus echt een moment zichtbaar stil staan, met gestrekte benen en armen.

Bij de mannen is 24 kg het amateurgewicht en 32 kg het profgewicht. Bij de dames is dit 16 en 20 of 24 kg. Er zijn een aantal onderdelen in competitie: biathlon (jerk en snatch, hierbij geldt het puntentotaal van de twee onderdelen), longcycle met 1 (voor vrouwen) of 2 kettlebells (voor mannen en vrouwen) en snatch-only (gewoonlijk alleen voor vrouwen).

Hieronder wat beeldmateriaal zodat je een beetje een idee hebt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is het einde van mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
Lijkt me enorm gaaf deze wedstrijdvorm. Zelf vind ik het heerlijk om met Kettlebells te werken tijdens onze WOD. Jammer dat ze de laatste tijd weinig gebruikt zijn. Moet zeggen dat ik het fijner vind voor de handen ook, alleen 10 minuten lang zonder neerzetten...auch..lijkt me wel pijnlijk voor de handen.

Wat gebeurd er als je ze toch neerzet? Is het einde oefening, of begint de teller van het aantal reps opnieuw?

Gisteren een leuke wod gehad, een:
21-15-9-6-3 --> 20MIN
- Box Jump
- Clean and yerk
- Toes 2 Bar
- Push-ups

Voor het eerst gewerkt met ongeveer 30KG in totaal(bar+schijven) en tot vorige week werkte ik met max schijven van 10LB en gisteren dus met 15LB per zijde :)

Ook was ik enorm trots want ik heb voor het eerst alle box jumps gedaan zonder schijven op de grond of tussendoor te steppen *O*

Ben tot ongeveer de helft van de ronde van 6 gekomen.
pi_182515268
Hoi :W
Ik denk dat dit wel een leuk topic aan het worden is en een leuke reeks kan worden :) daar wil ik aan meedoen!

Mijn sport is survivalrunning. Ik doe nu ruim drie jaar aan survival, en ben begonnen aan mijn derde seizoen KSR (korte survivalrun, ca 7-9 km met zo'n 30 hindernissen). Ik train twee keer in de week anderhalf uur, probeer daarnaast iedere week ook nog een gewone duurloop te doen van 5-15 km, en ik doe ongeveer 4 yogalesjes van een halfuur per week om aan kracht en lenigheid te werken.

Niet altijd komt er evenveel terecht van trainen, maar de afgelopen weken zit ik qua sport best wel in een goede flow en gaat het wel lekker. Jammer alleen dat eten dan weer matig gaat :')

Ik eet "when-at-home-vegan": thuis veganistisch, en buiten de deur meestal vegetarisch (tenzij mijn oma stoofvlees maakt). De afgelopen weken heb ik alleen iets te veel zooi gegeten (er is helaas te veel veganistische zooi ook). Ik heb de indruk dat ik te vaak stress aan het weg-eten ben, en daar moet ik mee stoppen.

Vandaag was een goed dagje: ik heb meegelopen met de survivalrun van Ede, en hem met bandje uitgelopen! *O* Bijna 2.5 uur gedaan over 9 km en de eindhindernis hangend aan mijn onderarmen gedaan ipv gewoon aan mijn handen, maar alsnog w/

Ik geloof dat survivalrunning en crossfit deels een beetje dezelfde mentaliteit hebben. Bij mijn vereniging zitten ook wel wat ex-crossfitters die toch liever buiten sporten. Lekker stukgaan tijdens de training, en continu jezelf uit blijven dagen. We hebben nu een trainer die als "toetje" nu telkens ons 60 m laat apenhangen en iedereen doet het ook nog (en hij schreeuwt je erdoorheen als je dat nodig hebt) ~O>
  zondag 14 oktober 2018 @ 20:22:22 #260
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182516188
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:34 schreef cafpow het volgende:

[..]

Lijkt me enorm gaaf deze wedstrijdvorm. Zelf vind ik het heerlijk om met Kettlebells te werken tijdens onze WOD. Jammer dat ze de laatste tijd weinig gebruikt zijn. Moet zeggen dat ik het fijner vind voor de handen ook, alleen 10 minuten lang zonder neerzetten...auch..lijkt me wel pijnlijk voor de handen.

Wat gebeurd er als je ze toch neerzet? Is het einde oefening, of begint de teller van het aantal reps opnieuw?

Goeie workout, cafpow :D De stang moet je gewoon standaard meerekenen hoor, dat gewicht til je ook gewoon op.

Kettlebellsport kan inderdaad wel nasty zijn voor je handen, maar zoals met vrijwel alles is 'techniek' de oplossing tegen zere handen. Kettlebellsport is enorm technisch (efficiëntie en het vinden van ontspanning - zonder ontspanning haal je het einde van de 10:00 set niet) en met een goede techniek hoef je eigenlijk nooit je handen kapot te trekken. Techniek, en magnesium. :P

Als je kettlebell tijdens de wedstrijdset neerzet, ben je 'af'. Neerzetten = niet verder gaan.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_182517302
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:27 schreef Tele6 het volgende:

[....]

Ik eet "when-at-home-vegan": thuis veganistisch, en buiten de deur meestal vegetarisch (tenzij mijn oma stoofvlees maakt). De afgelopen weken heb ik alleen iets te veel zooi gegeten (er is helaas te veel veganistische zooi ook). Ik heb de indruk dat ik te vaak stress aan het weg-eten ben, en daar moet ik mee stoppen.

Heel herkenbaar, dat heb ik ook enorm. Zo zit ik bijvoorbeeld zonder werk, heb wel genoeg te doen met 4 honden en 2 katten(overigens ben ik in het buitenland dus de honden wonen in achtertuin/voortuin).
Maar doordat ik zonder werk zit en soms hele dagen thuis zitten ga ik me vervelen (i.p.v. stressen) en daardoor enorm snaaien...en vaak is het snaaien ongezonde troep...niet een appel of banaan(ook wel eens).

quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:27 schreef Tele6 het volgende:

[....]
We hebben nu een trainer die als "toetje" nu telkens ons 60 m laat apenhangen en iedereen doet het ook nog (en hij schreeuwt je erdoorheen als je dat nodig hebt) ~O>
Wij hebben een instructrice die de zaterdagen de WOD bepaald, en meestal zijn het fatale WOD's. Die van gisteren was een peuleschil vergeleken bij anderen. En de warmup en en abs sectie zijn altijd tabata's.

En de tabata voor abs en core zijn altijd aan het eind. En ooit haalde ze het in haar hoofd om een tabata te doen met squat's maar met een workout partner op de rug. Dus je gebruikte eigen lichaamsgewicht +lichaamsgewicht van partner. En ieder 4 rondes.

Of tabata waarin je mag planken met 25LB's op de rug. Het zijn altijd van die tabata's waarna je neerploft en gedurende 1 uur niet zou willen opstaan |:(

Maar meestal zijn dat wel de leukste momenten waarin we enorm om elkaars gekreun lachen want iedereen is kapot en je hoort de meest rare geluidjes _O-
pi_182517461
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 20:22 schreef Artoo het volgende:

[..]

Goeie workout, cafpow :D De stang moet je gewoon standaard meerekenen hoor, dat gewicht til je ook gewoon op.

Kettlebellsport kan inderdaad wel nasty zijn voor je handen, maar zoals met vrijwel alles is 'techniek' de oplossing tegen zere handen. Kettlebellsport is enorm technisch (efficiëntie en het vinden van ontspanning - zonder ontspanning haal je het einde van de 10:00 set niet) en met een goede techniek hoef je eigenlijk nooit je handen kapot te trekken. Techniek, en magnesium. :P

Als je kettlebell tijdens de wedstrijdset neerzet, ben je 'af'. Neerzetten = niet verder gaan.
Oh, wat jammer dat je niet de rest van de tijd verder mag om je record te breken... :P Maar had wel verwacht dat neerzetten einde oefening zou betekenen.

Ik moet zeggen dat ik zelf wel enorm snel blaren op mijn handen krijg en ze relatief snel openhaal,
maar bij KB valt het enorm mee.
Maar goed ik ben dan ook een vrouw met nogal gevoelige huid.
Daarom heb ik een hekel aan de gymnastische/calestenische oefeningen, en frustreer ik me er enorm bij.
Ik hou het maar 5 seconden hangend aan de bar vol, omdat dan mijn handen pijn gaan doen. :'(
pi_182518897
Als je het vaak genoeg doet krijg je wel eelt. Ik had ooit behoorlijk tere handjes, maar daar kom je snel genoeg vanaf als je twee keer per week anderhalf uur aan touwen hangt :P nu heb ik dikke stukken eelt overal. Soms blaren onder het eelt, dat is bar irritant, want met wat pech gaat er dan een heel stuk af en dat had ik net zo mooi bij elkaar getraind :')
pi_182519676
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:44 schreef YebCar het volgende:
aah. ik zie ben de komma vergeten.
1.7km met 3 min aanlooptijd.
Dus 1.6km in 14 min zoiets. 7.8km per uur? zoiets?

schema is puur om mijn conditie te verbeteren en een beetje mijn opkomende buikje weg te werken en wat kracht te krijgen in mijn armen.

voeding pas ik niet aan. Hoewel ik wat meer over nadenk. Maar eet geen shakers of vetvrij. Mijn BMI is 21. alleen vetpercentage weet ik niet.

Voel me overigens wel fit, dus na het trainen zit ik lekker in mijn vel. Slaap en eet lekker, heb de dagen erna gewoon lekker weer zin om te gaan. Maar het wordt er niet makkelijker door.

Als ik nog 500m moet roeien dan ben ik meestal al vrij kapot. Hoe ik de 2000m ook verdeel.

doelen heb ik voor 2k roeien naar de 9min gesteld en 23min voor 10k fietsen en ik wil 2k kunnen rennen in 15 min.
vorige week dit gepost en daarna nog 4x gegaan

Roeien doe ik nu 2x 1000m in 4:30 per 1000m met een pauze van een 2 minuten
Fietsen ben ik wel een beetje geschrokken in welke tempo het ging, alsof ik vloog, elke keer sneller
Vandaag in 20:01 gedaan om de 10km te halen ipv de 26 in het begin.
Zag ook een 24pi in mijn schermpje, wat in het begin 12 was geloof ik.
hardlopen ren ik nu 20min over de 3km

Dus ik mijn doelen eigenlijk behaald wat ik wilde.
Misschien ga ik de komende tijd puur focussen op de fiets.. Altijd al willen weten of ik een uur lang continue dezelfde wattage kan trappen
  maandag 15 oktober 2018 @ 07:47:46 #265
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182523406
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 21:42 schreef withxhonor het volgende:
Gaan er nog mensen naar de lowlands throwdown in apeldoorn dit weekend? Ik ben er het hele weekend om te judgen.
Alleen de uitslagen gezien, vind het gaaf om te zien dat er een aantal NL atleten nog aardig aansluiting hebben weten te vinden bij Games atleet Mundwiler. _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182524042
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2018 07:47 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Alleen de uitslagen gezien, vind het gaaf om te zien dat er een aantal NL atleten nog aardig aansluiting hebben weten te vinden bij Games atleet Mundwiler. _O_
Elite man 2 en 3 komen uit mijn box. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 15 oktober 2018 @ 20:22:33 #267
129836 withxhonor
straight edge
pi_182536829
Het is dat Elwin de ringdip/hspu/burpee over the bar workout vergooide, anders had nog wel eens eerste kunnen worden..
high fives and stagedives
  maandag 15 oktober 2018 @ 20:24:07 #268
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182536864
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Elite man 2 en 3 komen uit mijn box. :7
Echt? Cool :D
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 15 oktober 2018 @ 21:05:51 #269
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182537940
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 09:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Elite man 2 en 3 komen uit mijn box. :7
:D

Holy crap, ik ben stuk. Hellinkjes lopen is niet mijn sterkste punt. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:19:09 #270
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182540051
Ondanks poot in 't gips kan je best nog wat doen.
Vandaag aan de pull up gewerkt en ook nog wat squats en lunges (variatie dan). En merk 't al goed :)
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:26:01 #271
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182540219
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:19 schreef Cue_ het volgende:
Ondanks poot in 't gips kan je best nog wat doen.
Vandaag aan de pull up gewerkt en ook nog wat squats en lunges (variatie dan). En merk 't al goed :)
Squats met been in het gips? :D Leg uit! Doe je dan single leg variaties?
Fear is the path to the Dark Side.
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:27:00 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182540249
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 22:26 schreef Artoo het volgende:

[..]

Squats met been in het gips? :D Leg uit! Doe je dan single leg variaties?
Aan paal vasthouden en meer achterover hangend zeg maar.

Gips is redelijk flexibel bij kuit/scheenbeen, dat helpt ook ;)
  maandag 15 oktober 2018 @ 23:09:50 #273
129836 withxhonor
straight edge
pi_182541140
Vandaag was afzien..

Tc 30 minuten
1k row
50 wallballs 9/6kg
40 kettlebell swings 32/24kg
30 burpee pull ups
40 kettlebell swings
50 wallballs
800m run

Ik had 25.54 nodig, rx
high fives and stagedives
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:29:57 #274
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_182544382
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:09 schreef withxhonor het volgende:
Vandaag was afzien..

Tc 30 minuten
1k row
50 wallballs 9/6kg
40 kettlebell swings 32/24kg
30 burpee pull ups
40 kettlebell swings
50 wallballs
800m run

Ik had 25.54 nodig, rx
Gure workout! Wat is tc?
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:32:12 #275
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182544398
Time cap.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_182549734
Poeh.
Shoulder Press 5x1
Push Press 5x1
Push Jerk 5x1

In theorie iedere lift extra gewicht erop.

Mijn schouders zijn af.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182554140
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 23:09 schreef withxhonor het volgende:
Vandaag was afzien..

Tc 30 minuten
1k row
50 wallballs 9/6kg
40 kettlebell swings 32/24kg
30 burpee pull ups
40 kettlebell swings
50 wallballs
800m run

Ik had 25.54 nodig, rx
Inderdaad zeg, enorm afzien, knap dat je het toch hebt gehaald!
pi_182554148
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 13:30 schreef Lonaa het volgende:
Poeh.
Shoulder Press 5x1
Push Press 5x1
Push Jerk 5x1

In theorie iedere lift extra gewicht erop.

Mijn schouders zijn af.
100% schouder dag blijkbaar...vind het wel veel in 1x voor de schouders...
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:29:44 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182554170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

100% schouder dag blijkbaar...vind het wel veel in 1x voor de schouders...
Moagh vind het zelf altijd wel lekkere training.
pi_182554276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

100% schouder dag blijkbaar...vind het wel veel in 1x voor de schouders...
Was het ook wel.

Morgen backsquats en GHD situps. Donderdag rustdag.

Dikke prima dus.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_182554328
Hier vandaag wordt het zwemmen.

En wod van gisteren:
TC 18'

30-20-10
Deadlift 80%
Pull up of push-up

Ook nog tabata als finisher met:
Squat met 25Lbs
Zitten in paralelle squat houding met 25Lbs
Zitten in halve squat houding met 25Lbs
schijf van 25Lbs voor je houden gestrekte armen

Zelf in 14minuten geeindigd. Met ongeveer 45 Kilo gewerkt (incl. barbell). En mijn maximaal (1rep) ligt op 69.

Moet het rugwerk wel rustig aan opbouwen, heb een tijdje geleden rugblessure gehad en het trekt nog vrij veel bij echt zware deadlifts,vooral aan de rechterkant van de lage rug.

En aangezien ik nog geen pull up heb, maar push-ups gedaan en geprobeerd de stricte versie ervan te doen, ondanks dat ik nog lang niet met de borst de vloer raak.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:46:33 #282
129836 withxhonor
straight edge
pi_182554609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:28 schreef cafpow het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, enorm afzien, knap dat je het toch hebt gehaald!
Het roeien ging super lekker. In de warming up 2 rondes van 500m geroeid en mn tempo onder de 1.40 kunnen houden en in de 1000m onder de 1.50.
De tweede ronde kb swings was doorbijten en hardlopen is altijd stom :')
high fives and stagedives
pi_182560652
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:46 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Het roeien ging super lekker. In de warming up 2 rondes van 500m geroeid en mn tempo onder de 1.40 kunnen houden en in de 1000m onder de 1.50.
De tweede ronde kb swings was doorbijten en hardlopen is altijd stom :')
Hardlopen vind ik ook altijd stom ;) Hou er absoluut niet van, ben enorm sloom en daarnaast vind ik de bestrating ook niet echt goed om te lope(wegens, ongelijke tegels, gaten in de vloer enz)...
  woensdag 17 oktober 2018 @ 00:31:26 #284
129836 withxhonor
straight edge
pi_182562860
Ik ga stuk op mn ademhaling. Na een tijdje wordt die heel oppervlakkig en dan kom je tekort :')
high fives and stagedives
  woensdag 17 oktober 2018 @ 07:22:50 #285
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182564293
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 17:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

100% schouder dag blijkbaar...vind het wel veel in 1x voor de schouders...
Zijn 15 singles opbouwend in gewicht. Het valt wel mee.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:09:18 #286
129836 withxhonor
straight edge
pi_182565187
Vanmorgen weer hardlopen


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1200m ft 4.48

Deadlift every 90s
10 x 40kg
09 x 70kg
08 x 90kg
07 x 110kg
06 x 120kg
06 x 130kg
05 x 140kg
05 x 150kg
04 x 160kg
03 x 170kg
5x3 @ 170kg

En omdat ik hopeloos ben met abmat situps had ik 8.35 nodig voor de wod :')
high fives and stagedives
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 09:42:08 #287
18653 crew  D.
pi_182565616
Dit topic werkt wel motiverend :Y

Nouja, 170kg deadlift wat minder :D
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:46:41 #288
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182565687
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:42 schreef D. het volgende:
Dit topic werkt wel motiverend :Y

Nouja, 170kg deadlift wat minder :D
Ik voel me anders echt een slapjanus met mijn 3x12 20 kg chest press :')
With the stars as her umbrella
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:51:14 #289
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182565772
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:46 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik voel me anders echt een slapjanus met mijn 3x12 20 kg chest press :')
Je moet ergens beginnen. *O*

Tenminste, dat hou ik mezelf maar voor. Kracht in m'n bovenlijf, ik heb het echt niet. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 09:52:03 #290
18653 crew  D.
pi_182565783
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:46 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik voel me anders echt een slapjanus met mijn 3x12 20 kg chest press :')
Zolang er vooruitgang in zit ben je goed bezig :Y
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:53:57 #291
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182565800
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen. *O*

Tenminste, dat hou ik mezelf maar voor. Kracht in m'n bovenlijf, ik heb het echt niet. :')
Ik heb ook verrassend weinig kracht in mijn armen, wauw _O-
Maar het gaat al ietsjes beter. Ik houd het nu wel vol dat pressen, zij het met moeite.
With the stars as her umbrella
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:54:38 #292
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182565814
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:52 schreef D. het volgende:

[..]

Zolang er vooruitgang in zit ben je goed bezig :Y
Yesss, dat merk ik wel al een beetje *O*
With the stars as her umbrella
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:55:17 #293
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182565821
Lekker bezig allemaal!

Ik ben toch maar begonnen met calorieën tellen, omdat ik mogelijk te weinig eet. Het gaat nog een hele klus worden om aan de 2.000 te komen :o :'( Vroegah toen ik nog verkeerd at en te zwaar werd had ik moeite om eronder te blijven _O- echt fml
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:57:01 #294
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182565848
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:53 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik heb ook verrassend weinig kracht in mijn armen, wauw _O-
Maar het gaat al ietsjes beter. Ik houd het nu wel vol dat pressen, zij het met moeite.
beetje opdrukken erbij
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:57:07 #295
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182565850
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:52 schreef D. het volgende:

[..]

Zolang er vooruitgang in zit ben je goed bezig :Y
Sowieso dit. :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:53 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik heb ook verrassend weinig kracht in mijn armen, wauw _O-
Maar het gaat al ietsjes beter. Ik houd het nu wel vol dat pressen, zij het met moeite.
*O*

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:55 schreef Maraca het volgende:
Lekker bezig allemaal!

Ik ben toch maar begonnen met calorieën tellen, omdat ik mogelijk te weinig eet. Het gaat nog een hele klus worden om aan de 2.000 te komen :o :'( Vroegah toen ik nog verkeerd at en te zwaar werd had ik moeite om eronder te blijven _O- echt fml
Stiekem is het nog best een uitdaging om met alleen goede* voeding genoeg binnen te krijgen ja. :')

*Goede: wat dus niet valt onder dingen als koek, snoep, chips, frituurbende, pizza, frisdrank, dat idee.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:58:24 #296
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182565876
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Sowieso dit. :Y

[..]

*O*

[..]

Stiekem is het nog best een uitdaging om met alleen goede* voeding genoeg binnen te krijgen ja. :')

*Goede: wat dus niet valt onder dingen als koek, snoep, chips, frituurbende, pizza, frisdrank, dat idee.
daarom hebben ze dus pindakaas uitgevonden
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:59:10 #297
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182565889
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:57 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Sowieso dit. :Y

[..]

*O*

[..]

Stiekem is het nog best een uitdaging om met alleen goede* voeding genoeg binnen te krijgen ja. :')

*Goede: wat dus niet valt onder dingen als koek, snoep, chips, frituurbende, pizza, frisdrank, dat idee.
Ja, dat dus _O- ff kip20 bij de McDonalds en ik kom er zo aan. Maar dat is dus weer niet de bedoeling :'(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 10:00:04 #298
18653 crew  D.
pi_182565916
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:54 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Yesss, dat merk ik wel al een beetje *O*
Nou dan, ophouden met die slapjanus-instelling :P
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:00:28 #299
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182565925
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

daarom hebben ze dus pindakaas uitgevonden
Mag ik niet. :(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:01:21 #300
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_182565947
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mag ik niet. :(
hoezooooo?
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:02:47 #301
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_182565967
Mijn lijf faalt met eten. :')

Edit voor de nieuwe: LIF / Het grote sport-workout-eet-topic. #2

[ Bericht 38% gewijzigd door IJsdraakje op 17-10-2018 10:12:21 ]
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')