abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:17:34 #52
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182277233
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:52 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Een voedingschema met het oog op vetmassa verliezen met behoudt van spiermassa. Gewoon om te kijken of ik het kan om die discipline op te brengen.

Ik heb vanmorgen snatchgrip deadlifts gedaan en nu heb ik beurse duimen van de hookgrip
Geloof mij, dat kun je prima zelf maken als je een uurtje aan info lezen besteedt.

Beurse duimen gaat al snel beter. Ik lift altijd Hookgrip en heb eigenlijk nooit last.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:20:22 #53
129836 withxhonor
straight edge
pi_182277276
Het hielp niet dat er een vouw in mn tape zat, dus nu een blaar. En de vorige keer, zonder tape, scheurde mn nagelbed in
high fives and stagedives
pi_182277296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind 500 gram kwark dus veel.
Ik ontbijt met 225 gram (halve pot) skyr, appel of aarbeien en een mix van amandelen, walnoten, hazelnoten en pecannoten. Dan heb ik echt meer dan genoeg gegeten.

Ik eet vaak twee eieren per dag. Soms lunch ik met een volkoren boterham met plak kaas, plakjes kipfilet en een gekookt of gebakken ei. Soms eet ik een ceasar salade met ei en kipfilet.

Ik kook altijd, vrij clean, geen pakjes, 200-300 gr groente, vlees/vis/vegetarisch alternatief, soms (volkoren) pasta, (zilvervies)rijst, naanbrood, kroepoek erbij, afhankelijk van wat ik maak.

's Avonds heb ik echt geen honger meer, soms wel trek. Dan eet ik wel eens studentehaver.

Al met al gaat het best aardig met eten, maar ik ben met regelmaat zwak en snoep dan toch. Ook omdat mijn lief dan een lekkere reep meeneemt of een zak drop, En tja, dan moet het ook op natuurlijk.
Als hij wat meeneemt, vraag dan of hij in vervolg pure chocola van 70+ % meeneemt. Dat is een stuk minder ongezond en vult sneller.

Ik vind 500 gram kwark totaal niet veel, eerder te weinig, omdat ik het heerlijk vind.

Hoeveel weeg je ongeveer?
pi_182277310
Ik eet met lunch ongeveer 150 gram kwark/yoghurt :o
Meer krijg ik echt niet op hoor

Maar ik kan niks met die structuur... ;(
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:24:20 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182277333
500 gr kwark krijg ik niet kwijt ik 1x of nouja. Zou ik niet willen en zou ik lang over doen (ook Ivm dat ik er whey en fruit in doe, dus extra vult)

In 2x op een dag wel. Ook wel tijdje gedaan.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:26:33 #57
129836 withxhonor
straight edge
pi_182277379
Pot skyr van 450gr is een prima tussendoortje :)
high fives and stagedives
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:29:29 #58
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182282958
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 17:52 schreef withxhonor het volgende:

[..]

Een voedingschema met het oog op vetmassa verliezen met behoudt van spiermassa. Gewoon om te kijken of ik het kan om die discipline op te brengen.

Ik heb vanmorgen snatchgrip deadlifts gedaan en nu heb ik beurse duimen van de hookgrip
Aha! Dat klinkt niet verkeerd, als houvast.
With the stars as her umbrella
pi_182285078
Ik wil ook wel mee doen.
Ik probeer 2x per week krachttraining te doen, fullbody want te weinig tijd om vaker te trainen icm werk, studie en andere sporten.
Daarnaast train ik 2 a 3x per week boksen, mma en kickboksen.
Mijn doel lag in eerste instantie op toename van kracht en massa. Ben inmiddels wat zwaarder geworden en ben weer meer vechtsporten gaan doen waarbij ik veel verbruik.
Ik ben ecto met een flink hoge verbranding en heb zonder zo veel cardio al moeite genoeg cal. binnen te krijgen dus denk dat ik gewoon fitter wil worden en op dit gewicht wil blijven.
Faka G
pi_182287259
Wat vinden jullie en waarom?

Sporten met spierpijn yay/nay?
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 08:20:55 #61
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182287284
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:17 schreef Lonaa het volgende:

Ligt eraan hoeveel en wat je gaat doen.

Zoals nu spierpijn in schouders van training maandag, maar grote kans dat ik ze vandaag weer ga doen.

1,5 week terug had ik het zo erg dat ik niet kon lopen zowat, dan laat ik het liever even zitten.

Of gewoon andere spiergroepen gaan trainen, of evt wel dezelfde, maar dan niet zo zwaar.

Conclusie: Eenmaal bezig, merk je er vaak weinig/minder van. Maar iets rekening houden met wat je gaat doen is wel handig.
pi_182287304
Ik heb het idee dat ik vaak irrationeel lang en heftige spierpijn heb. Heb een pot supps gekocht (o.a. glucosamine en magnesium) om te ondersteunen en te kijken of dat verschil gaat maken.
pi_182287322
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb het idee dat ik vaak irrationeel lang en heftige spierpijn heb. Heb een pot supps gekocht (o.a. glucosamine en magnesium) om te ondersteunen en te kijken of dat verschil gaat maken.
Krijg je genoeg eiwitten binnen, slaap je voldoende en drink je gwnoeg water? Die drie dingen maken bij mij echt het verschil tussen vreselijke "ik doe niks meer vandaag" spierpijn en geen/amper spierpijn.

Tevens is de sportschool van mijn hotel ook een mooie 4m2 aan wassen neus. }:| Ik heb maar een beetje staan improviseren met weerstandsbanden, maar dat was toch vooraf niet helemaal de bedoeling. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_182287332
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:26 schreef Sarasi het volgende:

Krijg je genoeg eiwitten binnen, slaap je voldoende en drink je gwnoeg water? Die drie dingen maken bij mij echt het verschil tussen vreselijke "ik doe niks meer vandaag" spierpijn en geen/amper spierpijn.

Tevens is de sportschool van mijn hotel ook een mooie 4m2 aan wassen neus. }:| Ik heb maar een beetje staan improviseren met weerstandsbanden, maar dat was toch vooraf niet helemaal de bedoeling. :')
Hotel 'gyms' _O- Meestal een fiets en wat spiegels.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182287337
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:26 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik krijg sowieso minimaal 1g eiwit per kg binnen. Slaap is serieuze bussiness anders gaat er nog veel meer fout dus dat zit ook wel goed. (ergens tussen 7 en 9 uur per nacht :) )
Hooguit dat ik op sommige dagen wat meer zou kunnen drinken. Maar op die dagen zit ik ook wel op 1 tot 1,5 liter.
pi_182287344
(de edit knop is verdwenen toen ik Rusland in ging, sorry)

Even vergeten mezelf kort voor te stellen: hoi, ik ga drie tot vier keer per week naar de sportschool voor krachttraining en probeer daarbij voldoende te eten. Kom net terug van een blessure van toch minstens twee maanden (gekneusd stuitje) dus voordat ik weer PRs haal zijn we wel weer even verder. :')

Momenteel op vakantie in St. Petersburg. O+
pi_182287361
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hotel 'gyms' _O- Meestal een fiets en wat spiegels.
Ze hadden toch wel echt machines staan! Maar wel niveau abdominal crunch, allemaal lekker redundant. _O- En geen power rack, deadlift platform, of überhaupt een barbell. ;(
pi_182287392
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:29 schreef Sarasi het volgende:

Ze hadden toch wel echt machines staan! Maar wel niveau abdominal crunch, allemaal lekker redundant. _O- En geen power rack, deadlift platform, of überhaupt een barbell. ;(
Nee, die zou ik in een hotelzaaltje ook nooit verwachten. Helaas. Ik heb wat dat betreft nog 'mazzel' lid te zijn van een internationale keten en dan heb je nog kans dat er een echte sportschool in de buurt is waar je heen kan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182287455
Ik heb 'mazzel' dat je bij de meeste CrossFit boxen wel een drop-in kan doen. Tegen betaling.
pi_182287469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 08:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, die zou ik in een hotelzaaltje ook nooit verwachten. Helaas. Ik heb wat dat betreft nog 'mazzel' lid te zijn van een internationale keten en dan heb je nog kans dat er een echte sportschool in de buurt is waar je heen kan.
Ja ik heb al wel wat gegoogeld hier maar om nou te proberen in 't Russisch uit te leggen dat ik deze week ergens drie keer wil komen sporten... Meh. Dat vind ik dan stiekem weer nét teveel moeite. Ik loop ook veel hier (gisteren 20k aan stappen, 13km), dus dat met wat bodyweight work moet 't 'm dan maar doen deze week. Volgende week weer voor 't echie.

Mocht iemand hier nou verstand hebben van bodyweight work en/of weerstandsbanden en daar een goede workout link voor weten ofzo, let me know. Als ik toch ga zitten aanklooien doe ik net zo lief nieuwe dingen. :P

Geen idee wat ik binnen krijg op een dag ook, trouwens. Gisterochtend scrambled eggs met zoveel zout dat ik 't niet egg kreeg, leek alsof er ook kaas doorheen zat. 's Middags een on gedefinieerde club sandwich iets, en 's avonds volgens mij iets van gevogelte in een jasje van croutons ofzo? _O- Ienemienemutte op de kaart doen kent MFP helaas niet. :P Dus ik ben nu gewoon weer terug naar 't "geen snacks" principe en voor de rest mag ik dan eten wat ik wil, zolang ik maar waar mogelijk goede keuzes maak. Vlak voor de vakantie zag ik net eindelijk weer een beetje een elf op m'n abs als ik ze aanspande, dus ik ben benieuwd hoe ik terug kom. :@
pi_182289009
quote:

Afhankelijk van de spierpijn en de (intensiteit van de) komende workout. Als ik amper kan lopen, ga ik geen intensieve hardlooptraining doen, zeg maar. Wel vind ik het erg fijn om dat een rustigere training te doen, want door het opwarmen gaat m'n spierpijn sneller weg. :P

Dat klinkt als een intrigerend eetweekje Sarasi _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_182289520
quote:

Als je dezelfde spiergroepen traint/gebruikt, dan zou ik het afraden. Maar het ligt er ook aan wat voor type spierpijn en wat voor type training. En je doelen natuurlijk.
pi_182289557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 18:22 schreef Allures het volgende:
Ik eet met lunch ongeveer 150 gram kwark/yoghurt :o
Meer krijg ik echt niet op hoor

Maar ik kan niks met die structuur... ;(
Beetje (puntje) honing erdoor, dat verzacht de structuur en maakt het wat minder droog in je mond, vergelijkbaar met Griekse Yoghurt. Wel goed roeren van te voren ook.
pi_182289604
quad's doen pijn van sprinten en backsquats.

Vandaag strict knee-to-elbows en wall walks.

Ik ga wel. :+
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:21:12 #75
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182291348
quote:

In training moet je pijn en ongemak kunnen onderscheiden.
Teveel factoren om rekening mee te houden. Een yay/nay antwoord is niet echt te geven.
pi_182292261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 10:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Beetje (puntje) honing erdoor, dat verzacht de structuur en maakt het wat minder droog in je mond, vergelijkbaar met Griekse Yoghurt. Wel goed roeren van te voren ook.
Tnx maar ik heb het met alle zuivel dus ook met (griekse) yoghurt
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:20:06 #77
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182292280
hey dit topic had ik laatst ook al geopend
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182293286
Wall walks gedaan. Ik kan ze. Ik kon ze niet. *O*
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:43:54 #79
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182293915
quote:

Spierpijn, ja :D
  woensdag 3 oktober 2018 @ 15:50:34 #80
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182295096
Voor die mensen die een voedingsschema willen opstellen, vind ik het excel document op volgende link (zie eerste post van dat topic) wel handig:

https://forum.bodybuildin(...)edingsschema.410162/

Je kan er in het tabblad 'calorieverbruik berekenen', je gegevens invullen en dan wordt je calorieverbruik berekend en krijg je je basaal metabolisme (rustmetabolisme), onderhoudsniveau en ook cut (afvallen) en bulk (aankomen) niveau.

Er zit ook een voedingstabel bij met caloriëen en macroverdeling (proteīnen, koolhydraten, vetten) die je in de aanwezige blanco dagschema's kan invullen. In deze schema's worden dan ook de (sub)totalen en percentages van je macro's automatisch berekend.

Een simpele onderverdeling van je macro's voor je dagelijkse behoefte is bv. 50% koolhydraten, 30% proteīnen en 20% vetten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je moet altijd uitproberen om te zien wat goed werkt. Zo zit ik momenteel bv. op 30 - 35% vetten, 40 - 45 % koolhydraten en 25% eiwitten (Ik let er wel op dat dit ongeveer 2 g./kg. lichaamsgewicht is).

Mijn voedingsgewoonte bestaat uit zo weinig mogelijk 'industriëel bewerkte' voedingsmiddelen te eten. Tijdens de week doe ik echt zero tolerance, in het weekend ga ik altijd wel uit eten, snackbarretje met vrienden, ... Heb ook gewoon alle zoet verbannen (behalve fruit). Moet zeggen, voor een zoetverslaafde als ik is gewoon compleet verbannen van zoete meuk 10x makkelijker dan je elke dag/week je toch iets te 'gunnen omdat je het verdient hebt' (want dan blijf je verlangen naar die meuk en zal er ongetwijfeld een dag komen dat er terugval is).

Ben sinds augustus 2017 terug bezig, toen deed ik full body 2x per week met enkel maar elastieken omdat ik het ondertussen moe was om steeds geblesseerd te zijn zonder eigenlijk echt iets inspannends te doen en was 7 kg bijgekomen. Mijn blessuregevoeligheid heeft me ook 10 jaar geleden doen stoppen met sporten, erg frustrerend.

Mijn workout is sinds januari 2018:
maandag benen (met ook rehab/activatieoefeningen),
dinsdag armen/schouders,
woensdag rehab/activatieoefeningen en houdingsoefeningen,
donderdag borst,
vrijdag rustdag,
zaterdag rug,
zondag rehab/activatieoefeningen en houdingsoefeningen.

Omdat ik blessuregevoelig ben moet ik quasi elke training wel iets aanpassen, maar over het algemeen maak ik progressie. Train nog voor een aanzienlijk deel met elastieken maar ondertussen komen er meer en meer losse gewichten aan te pas.
Heb al een bankje en losse gewichten, maar hier zal ook wel een kabeltoestel bij moeten komen (de oefeningen met de elastieken beginnen een destructief effect op mijn deurklinken te hebben). Een homegym zal ideaal zijn voor mij, de tijdswinst alleen al, je kan niets vergeten mee te nemen en je hebt geen uitvluchten meer om niet te trainen.

Enige cardio dat ik doe is wandelen van en naar het werk. Zo wandel ik 5 dagen/week ongeveer een uurtje.

Sinds oktober vorig jaar 7 kg kwijt en sterker geworden. Dat excel-documentje heeft me hierbij handig geholpen. Nu is het plan om een beetje spieren te kweken en de vettoenname hierbij relatief laag te houden.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:28:45 #81
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182298295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:20 schreef SuperNeger het volgende:
hey dit topic had ik laatst ook al geopend
huh?
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_182300990
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom past dat niet in je level met kinderen?
Omdat ik geen bakken kwark kan gaan zitten ontbijten zonder dat zij dat ook willen, bijv. En ik vind dat zij een boterham moeten eten. Dus ik hou het bij oudhollands netjes voorleven. Snaaien beperk ik tot na hun bedtijd :P
pi_182307478
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 20:17 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Omdat ik geen bakken kwark kan gaan zitten ontbijten zonder dat zij dat ook willen, bijv. En ik vind dat zij een boterham moeten eten. Dus ik hou het bij oudhollands netjes voorleven. Snaaien beperk ik tot na hun bedtijd :P
Rare redenatie. Koop je toch ook gewoon kwark voor hun als ze dat lusten (wat ik betwijfel). Brood is overigens geen noodzaak.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 07:30:12 #84
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182309879
quote:
14s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:50 schreef kl1172 het volgende:
Voor die mensen die een voedingsschema willen opstellen, vind ik het excel document op volgende link (zie eerste post van dat topic) wel handig:

https://forum.bodybuildin(...)edingsschema.410162/

Je kan er in het tabblad 'calorieverbruik berekenen', je gegevens invullen en dan wordt je calorieverbruik berekend en krijg je je basaal metabolisme (rustmetabolisme), onderhoudsniveau en ook cut (afvallen) en bulk (aankomen) niveau.

Er zit ook een voedingstabel bij met caloriëen en macroverdeling (proteīnen, koolhydraten, vetten) die je in de aanwezige blanco dagschema's kan invullen. In deze schema's worden dan ook de (sub)totalen en percentages van je macro's automatisch berekend.

Een simpele onderverdeling van je macro's voor je dagelijkse behoefte is bv. 50% koolhydraten, 30% proteīnen en 20% vetten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je moet altijd uitproberen om te zien wat goed werkt. Zo zit ik momenteel bv. op 30 - 35% vetten, 40 - 45 % koolhydraten en 25% eiwitten (Ik let er wel op dat dit ongeveer 2 g./kg. lichaamsgewicht is).

Mijn voedingsgewoonte bestaat uit zo weinig mogelijk 'industriëel bewerkte' voedingsmiddelen te eten. Tijdens de week doe ik echt zero tolerance, in het weekend ga ik altijd wel uit eten, snackbarretje met vrienden, ... Heb ook gewoon alle zoet verbannen (behalve fruit). Moet zeggen, voor een zoetverslaafde als ik is gewoon compleet verbannen van zoete meuk 10x makkelijker dan je elke dag/week je toch iets te 'gunnen omdat je het verdient hebt' (want dan blijf je verlangen naar die meuk en zal er ongetwijfeld een dag komen dat er terugval is).

Ben sinds augustus 2017 terug bezig, toen deed ik full body 2x per week met enkel maar elastieken omdat ik het ondertussen moe was om steeds geblesseerd te zijn zonder eigenlijk echt iets inspannends te doen en was 7 kg bijgekomen. Mijn blessuregevoeligheid heeft me ook 10 jaar geleden doen stoppen met sporten, erg frustrerend.

Mijn workout is sinds januari 2018:
maandag benen (met ook rehab/activatieoefeningen),
dinsdag armen/schouders,
woensdag rehab/activatieoefeningen en houdingsoefeningen,
donderdag borst,
vrijdag rustdag,
zaterdag rug,
zondag rehab/activatieoefeningen en houdingsoefeningen.

Omdat ik blessuregevoelig ben moet ik quasi elke training wel iets aanpassen, maar over het algemeen maak ik progressie. Train nog voor een aanzienlijk deel met elastieken maar ondertussen komen er meer en meer losse gewichten aan te pas.
Heb al een bankje en losse gewichten, maar hier zal ook wel een kabeltoestel bij moeten komen (de oefeningen met de elastieken beginnen een destructief effect op mijn deurklinken te hebben). Een homegym zal ideaal zijn voor mij, de tijdswinst alleen al, je kan niets vergeten mee te nemen en je hebt geen uitvluchten meer om niet te trainen.

Enige cardio dat ik doe is wandelen van en naar het werk. Zo wandel ik 5 dagen/week ongeveer een uurtje.

Sinds oktober vorig jaar 7 kg kwijt en sterker geworden. Dat excel-documentje heeft me hierbij handig geholpen. Nu is het plan om een beetje spieren te kweken en de vettoenname hierbij relatief laag te houden.
Dankjewel voor de link naar het bestand.

Wat goed dat je de motivatie hebt om thuis te trainen. Dat houd ik dus echt niet lang vol. Ik heb de sociale druk van de sportschool nodig :')

Maar zou je in het kader van blessuregevoeligheid niet juist naar de sportschool gaan? Dan heb je toch iets meer toezicht op hoe je je oefeningen uitvoert etc.

Zoet bannen zou voor mij ook goed zijn. Nog even mentaal op voorbereiden :D
  donderdag 4 oktober 2018 @ 07:34:10 #85
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_182309910
Gisteren een full-body workout gedaan en kennis gemaakt met spieren waarvan ik niet wist dat ze bestaan :o
Heerlijk spierpijn nu.

Ik was trouwens mijn sportbroek vergeten dus voor het eerst en laatst heb ik getraind in mijn spijkerbroek _O-
  donderdag 4 oktober 2018 @ 08:35:01 #86
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182310370
Leuk topic :) Heb voor volgend jaar twee zware sportdoelen op de planning staan, namelijk een marathon en een fietstocht van zo'n 1.300km. Dus ik ben volop aan het trainen en wil daarbij ook meer op mijn voeding gaan letten. Loop nu zo'n 3x per week hard met een schema voor de halve marathon, die ik in december heb, en wil daarnaast ook krachttraining gaan doen. In het voorjaar ga ik het fietsen weer opbouwen.

Heb een home gym, maar omdat ik nog met een verbouwing bezig ben staat de zolder ook nog helemaal vol met spullen ;( Volgende week is de woonkamer klaar, kan alles naar beneden en heb ik weer de ruimte om te sporten O+

Ontbijt en avondeten gaat (sinds kort :') ) goed, maar merk dat ik nog wel problemen heb met een goede lunch en tussendoortjes voor op dagen dat ik op kantoor ben. Wil het liefst een (pasta)salade oid meenemen naar werk en de tussendoortjes zelf maken (bijvoorbeeld een eimuffin oid). Dus dat uitzoeken en kijken hoe ik dat het beste kan voorbereiden is mijn doel voor de komende tijd.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182310513
Gave en heftige doelen Maraca :D _O_

Goede lunch en tussendoortjes vind ik ook lastig. Ik heb wel een aantal recepten voor lunch?
Ik weet niet waar je beschikking over hebt op je werk? (magnetron bijv)
  donderdag 4 oktober 2018 @ 10:12:01 #88
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182311496
Thnx :D

Ik werk in de detachering, dus het is afhankelijk van mijn klant wat ik tot mijn beschikking heb :+ Dus ga er maar even vanuit dat ik nergens over kan beschikken. Ik heb wel een koeltas, waardoor ik mijn spullen koel kan bewaren. En heb ook een vacuum apparaat waardoor ik meer kan preppen :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182311609
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 07:34 schreef -Miauw- het volgende:
Gisteren een full-body workout gedaan en kennis gemaakt met spieren waarvan ik niet wist dat ze bestaan :o
Heerlijk spierpijn nu.

Ik was trouwens mijn sportbroek vergeten dus voor het eerst en laatst heb ik getraind in mijn spijkerbroek _O-
:D

Gave doelen Maraca!

En goede lunch-zoek-boks. Ik moet dat echt eens prioriteit gaan geven. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 11:03:19 #90
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_182312257
quote:

[..]

Als je niet lactose intolerant/allergisch bent, zie ik niet wat er mis is om te ontbijten met kwark? Boterhammen zijn voor mij een handig voedingsmiddel, geen noodzakelijk voedingsmiddel. bv. Kwark met wat vers fruit en noten, ideaal ontbijtje, niets op aan te merken. Misschien wat meer werk als een simpele boterham, in dat opzicht begrijp ik het wel.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 07:30 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dankjewel voor de link naar het bestand.

Wat goed dat je de motivatie hebt om thuis te trainen. Dat houd ik dus echt niet lang vol. Ik heb de sociale druk van de sportschool nodig :')

Maar zou je in het kader van blessuregevoeligheid niet juist naar de sportschool gaan? Dan heb je toch iets meer toezicht op hoe je je oefeningen uitvoert etc.

Zoet bannen zou voor mij ook goed zijn. Nog even mentaal op voorbereiden :D
Ik weet wel wat ik doe zo ongeveer of waar de nodige informatie te vinden is, kan een schema voor mezelf opstellen. Heb 20 jaar geleden ook wel in sportscholen getraind en weet dat de gemiddelde sportschool in dat opzicht geen meerwaarde voor mij is.
pi_182312436
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 00:17 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Rare redenatie. Koop je toch ook gewoon kwark voor hun als ze dat lusten (wat ik betwijfel). Brood is overigens geen noodzaak.
Ok nou dat lijkt me een discussie voor OUD :P.
Daarnaast onderschrijf ik de hele 'brood is evil' theorie niet.
pi_182312494
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 11:15 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ok nou dat lijkt me een discussie voor OUD :P.
Daarnaast onderschrijf ik de hele 'brood is evil' theorie niet.
Waarom is dat iets voor OUD?
Zuivel, niet per se kwark maar volle yoghurt, is heel goed voor (jonge) kinderen. Brood kunnen ze ook prima eten, maar het is niet zo dat een ontbijt met brood beter voor kinderen is dan met yoghurt/kwark.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_182313078
quote:

[..]

Huh, wat is er mis met kwark voor je kinderen? Ik begrijp je punt denk ik gewoon niet goed.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_182313657
Moet er een punt zijn anders dan "ik kies ervoor om mijn kinderen x te geven en niet y"?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 12:40:03 #95
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182313758
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 20:59 schreef Crumpette het volgende:
Leuk topic! :Y ik lees mee.

Ik ben 32, en heb vorig jaar het concept sport ontdekt :') O+ met hardlopen. Buiten O+. Maar toen een knieblessure, dus ik ging oa naar de gym om toch iets te kunnen doen, en sterker te worden. Leuk! Ik doe wel voornamelijk apparaten, op termijn zou ik wel meer met losse gewichten willen denk ik. Lopen doe ik inmiddels ook weer!

Voeding pas ik nergens op aan omdat dat simpelweg niet in mijn leven past (kids). Wel interessant!
Volgens mij is dit topic juist bedoelt voor degenen die dat wél doen.

Anders was het wel een "sport" "fitness" topic (waar er al genoeg van zijn) en niet een sport/voeding/lifestyle topic.
pi_182314577
Ehh, dus omdat ik nu niet een partij paleo kan gaan dieten mag ik hier niet meepraten over workouts etc? Ik dacht nou juist dat dit een laagdrempelige plek zou zijn om wat te leren, maar kennelijk niet.

Ik vroeg overigens niemand om goedkeuring of tips over hoe ik mijn eten zou kunnen aanpassen he
:{w ik stelde me voor. Net als ieder ander.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:22:37 #97
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182314711
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:15 schreef Crumpette het volgende:
dus omdat ik nu niet een partij paleo kan gaan dieten mag ik hi
Rauw doet moeilijk, naar mijn mening hoor je hier net zo goed als de rest :)
pi_182314728
quote:
Ehh, dus omdat ik nu niet een partij paleo kan gaan dieten mag ik hier niet meepraten over workouts etc? Ik dacht nou juist dat dit een laagdrempelige plek zou zijn om wat te leren, maar kennelijk niet.

Ik vroeg overigens niemand om goedkeuring of tips over hoe ik mijn eten zou kunnen aanpassen he
“Voeding pas ik nergens op aan omdat dat simpelweg niet in mijn leven past (kids).”

Dan moet je niet verbaasd zijn als mensen vragen waarom dat niet kan.
Overigens zie ik de link met Paleo niet. Mss kun je die uitleggen?
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:23:55 #99
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182314747
quote:

Je maakt er nu zelf van dat je Paleo moet gaan eten, maar trainen en voeding geheel buiten beschouwing laten is naar mijn idee niet waar dit topic over gaat. Daar heb je het fitness-topic voor.Hetzelfde als iemand die graag wil afvallen of fit worden maar geen zin heeft in Fitness, die kan naar het Dieettopic.

Als je laagdrempelig iets wil leren; voeding, herstel, training en groei gaan hand in hand.

Op slecht gevoede grond kun je niet telen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rauw. op 04-10-2018 13:29:34 ]
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:24:19 #100
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_182314758
Als er had gestaan "heeft nu geen prioriteit", was het dan nog steeds zo'n issue geweest?

Ik heb niemand gehoord over mijn broodjes chocopasta namelijk. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:28:42 #101
248821 Rauw.
op je bord.
pi_182314869
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 13:24 schreef IJsdraakje het volgende:
Als er had gestaan "heeft nu geen prioriteit", was het dan nog steeds zo'n issue geweest?

Ik heb niemand gehoord over mijn broodjes chocopasta namelijk. :+
Nee, dat is volgens mij mijn hele punt.

Als broodjes chocopasta prima voor jou werkt; prima, doe je ding.
maar zeggen dat je voeding er compleet buiten laat is zo'n beetje hetzelfde als de workout maar compleet weg laten omdat je je baby al 5x per dag in bed moet tillen.

Tot zover mijn inziens over het topic en de bedoelingen erachter. Voel je echter vrij om te posten over wat je maar wil.
pi_182314957
Ik heb net 4 witte pistolets weggebunkerd en ik ga vanavond bier drinken. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')