abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217745025
Niks luilakken. Haha. Momenteel op vakantie/reis in Azië maar ook hier trainen we lekker door. Qua voeding gewoon beetje gebalanceerd maar probeer wel op voldoende eiwitten te letten. En qua cardio zit het helemaal goed want ik loop meestal zo'n beetje alles. Zit vandaag (hier nu 18:45 uur) ook al boven de 30.000 stappen.
Geen doel opzich maar misschien vallen we zelfs wel af deze periode (doel is gewoon stabiel blijven).
pi_217756619
Ik ga nog altijd braaf 5x per week
pi_217756965
Even een voedingsvraag, moet je bij een groter calorietekort ook meer eiwitten eten of heeft dit weinig meerwaarde? Nu op vakantie loop ik veel en verbrand voor mijn gevoel (ook vanwege de warmte) als een malle. Probeer nog steeds ongeveer 2 gram eiwitten per kg te halen (schatting uiteraard, tracken kan/doe ik hier niet). Opzich chill voor de cut maar moet niet te hard gaan. Heeft meer eiwit nog zin voor spierbehoud of gewoon meer koolhydraten/vet?
  Moderator maandag 26 mei 2025 @ 16:47:16 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_217760007
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 10:37 schreef Questular het volgende:
Ik ga nog altijd braaf 5x per week
Same 4 a 5 keer :Y !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 4 juni 2025 @ 09:46:02 #180
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_217845219
Ik lees graag voorzichtig mee. Ben sinds oktober bezig met gezonder leven, eten, sporten. Met behulp van een personal trainer en een keukenweegschaal 30 kilo afgevallen. Voor een gezond BMI moet ik nog 7.

En verder heb ik mezelf telkens ook doelen gesteld die niet direct met de weegschaal te maken hebben, zoals m'n appartement op de vierde verdieping bereiken zonder al te veel hijgen, weer in een bepaalde jurk passen voor een feestje en nu wil ik graag m'n eerste chin-up halen. Voor nu zijn scapular pull-ups al een flinke uitdaging, maar dat hoop ik de komende tijd te gaan uitbreiden.

Ik train nu drie keer per week, twee keer met PT, 1 keer circuit. Telkens full body. Geen aparte cardio nog, misschien moet ik daar toch ook maar aan geloven.

Kortom, hallo allemaal, lees graag mee om te leren van jullie ervaringen. :s)
pi_217854184
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2025 09:46 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik lees graag voorzichtig mee. Ben sinds oktober bezig met gezonder leven, eten, sporten. Met behulp van een personal trainer en een keukenweegschaal 30 kilo afgevallen. Voor een gezond BMI moet ik nog 7.

En verder heb ik mezelf telkens ook doelen gesteld die niet direct met de weegschaal te maken hebben, zoals m'n appartement op de vierde verdieping bereiken zonder al te veel hijgen, weer in een bepaalde jurk passen voor een feestje en nu wil ik graag m'n eerste chin-up halen. Voor nu zijn scapular pull-ups al een flinke uitdaging, maar dat hoop ik de komende tijd te gaan uitbreiden.

Ik train nu drie keer per week, twee keer met PT, 1 keer circuit. Telkens full body. Geen aparte cardio nog, misschien moet ik daar toch ook maar aan geloven.

Kortom, hallo allemaal, lees graag mee om te leren van jullie ervaringen. :s)
Welkom! Ik had ook aan het begin van het jaar het doel gesteld om een chin up te kunnen en inmiddels kan ik er welgeteld 1 *O*.
Je PT zal ongetwijfeld goede tips hiervoor hebben maar ik heb voornamelijk getraind met halve en negatieve chin ups. Dus op een box staan en vanaf daar optrekken (waardoor je dus niet uithangt maar slechts de halve beweging doet). En als dat niet meer lukte (meestal lukte het 2 a 3x) dan nog een aantal negatives waarbij je opspringt, bovenin even vasthoudt en dan heel langzaam laten zakken.
Ik train ze nu nog steeds in setjes van 5 waarbij ik ga van volledige chin up (vaak 1), naar half (2 of 3) en negatives (wat over is tot 5). En merk dat ik nog steeds sterker wordt!
Zodra ik een aantal echte kan dan ooit eens richten op pull ups. Wie weet kan ik er aan het einde van het jaar 1 :)

En zo lang het nog niet nodig is lekker nog zonder cardio doen toch. Gewoon lekker stappen zetten en actief zijn.
pi_217940794
Holy moly. Gisteren terug gekomen van vakantie. Daar 3x per week krachttraining gedaan maar toch continue andere gyms en progressie moeilijk te tracken. Ook omdat de stangen overal in gewicht verschilde etc (ik heb geleerd dat 10 kg overal anders weegt, haha).

Vandaag weer getraind in mijn eigen gym en bij iedere oefening ineens minimaal +3 reps. Die zag ik niet aankomen. Gewicht is stabiel gebleven dus echt een kcal overschot niet gehad. Normaal wel in een calotietekort dus dat zal het dan wel zijn maar damn, krijg meteen zin in een bulk. Haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')