Dat geldt ook voor bovenstaande afbeeldingquote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als die er consistent naast zit is dat ook prima
Niet. Ik kijk gewoon in de spiegel en gebruik progressiefotos. Volgens mijn weegschaal zou ik al mega ripped moeten zijnquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:48 schreef TheInnocent het volgende:
hoe meten jullie vetpercentage? mijn weegschaal klopt voor geen meter met de plaatjes op google..
Na 10 dagen eruit geweest te zijn en ziek te zijn geweest? Misschien moet je het nog wat tijd geven.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:49 schreef Pinuts het volgende:
Frusterend. Vandaag weer bench press gedaan. Blijft hetzelfde/zelfs iets achteruit. En dat terwijl mijn andere oefeningen gewoon vooruit gaan.
Nee je hebt ook gelijk. Maar vind het dan wel verwonderlijk dat ik met die bench press zoveel struggle terwijl ik bij mijn andere oefeningen wel ongeveer gelijke gewichten of slechts iets lager dan eerst kon pakken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Na 10 dagen eruit geweest te zijn en ziek te zijn geweest? Misschien moet je het nog wat tijd geven.
Heb je een keer met iemand naar je vorm gekeken? Zou kunnen dat daar iets te optimaliseren valt?
Netjes! Zo ver ben ik nog niet, maar ik deed zo juist wel mijn eerste unassisted chin up ooitquote:Op maandag 31 maart 2025 22:21 schreef Tele6 het volgende:
Vanavond 8 pull ups gedaan
Het zijn nog niet bepaald sets, ik doe er van alles tussendoor. Maar verdeeld over een uur heb ik er 3, 2, 2 en 1 gedaan. Plus een klein stukje hand over hand optrekken aan een touw, wat het volgende doel is.
Consistent oefenen helpt echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe ze nu een paar maanden, maar ze blijven lastigquote:Op dinsdag 1 april 2025 05:44 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Netjes! Zo ver ben ik nog niet, maar ik deed zo juist wel mijn eerste unassisted chin up ooit. Ofja, stiekem waren het er zelfs 2!
Nu dit langzaam opbouwen en daarna wil ik ook voor pull ups gaan trainen.
Dat zijn lichaamsgewicht oefeningen jaquote:Op dinsdag 1 april 2025 22:04 schreef D. het volgende:
[..]
Ik doe ze nu een paar maanden, maar ze blijven lastig
Denk dat ik dat de zwaarste oefening vind
Is ook 1 van de weinige oefeningen waar ik niet even 'wat lichter gewicht' kan pakken.
Sterker nog, ik (lean)bulk, dus het wordt enkel zwaarder
Die wil ik ook nog ooit kunnenquote:Op dinsdag 1 april 2025 22:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat zijn lichaamsgewicht oefeningen ja
Ik ben ook handstanden aan het trainen als schouder/push oefening. De oefening falen = op je bek gaan. Top
4x upper lower is fijner imo , heb het gevoel dat ik daar meer progressie mee boekquote:Op donderdag 3 april 2025 17:24 schreef Pinuts het volgende:
Ik zit nu 3 weken na mijn vakantie weer lekker in het ritme. Shape van pre-vakantie lijkt weer terug. Gewicht is nog niet helemaal op hetzelfde niveau, is nog iets hoger, maar dat kan ook omdat ik precies 3 weken geleden gestart met met creatine. Maar ik geniet weer volop van het gymmen.
Hoe kijken jullie aan tegen 3x full body vs 4x upper/lower? Nu mijn volleybalseizoen ten einde loopt twijfel ik of ik gewoon mijn 3x per week gym aan ga houden of naar een 4x per week wil gaan.
Ik ga het liefst zo vaak mogelijkquote:Op donderdag 3 april 2025 17:24 schreef Pinuts het volgende:
Ik zit nu 3 weken na mijn vakantie weer lekker in het ritme. Shape van pre-vakantie lijkt weer terug. Gewicht is nog niet helemaal op hetzelfde niveau, is nog iets hoger, maar dat kan ook omdat ik precies 3 weken geleden gestart met met creatine. Maar ik geniet weer volop van het gymmen.
Hoe kijken jullie aan tegen 3x full body vs 4x upper/lower? Nu mijn volleybalseizoen ten einde loopt twijfel ik of ik gewoon mijn 3x per week gym aan ga houden of naar een 4x per week wil gaan.
Afdaling terwijl vermoeid is altijd een risico, grote kans dat je dan je enkel verzwikt.quote:Op zondag 13 april 2025 14:44 schreef Pinuts het volgende:
Actief weekend gehad in Italië. 3 dagen gehiket door de bergen met zo'n 40.000 stappen per dag. Merkte ook echt dat mijn conditie zo veel beter is geworden! Enige jammere is dat ik tijdens de afdaling gisteren mijn enkel heb verzwikt (en daarna er nog 10 km op door moest) dus de krachttraining zal wat aangepast moeten deze week. Bovenlichaam kan natuurlijk gewoon prima en onderlichaam denk ik gewoon wat meer machines (bijv leg extension ipv squat).
Ja weet niet of het vermoeidheid was. Ik gleed uit over een gladde steen. Gewoon pech denk ik. Momenteel nog steeds dik en gevoelig. Wel krachttraining gedaan deze week maar geen cardio (als in volleybal of boksen). Helaas, maar ik weet dat ik nu gewoon even niet moet overhaastenquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Afdaling terwijl vermoeid is altijd een risico, grote kans dat je dan je enkel verzwikt.
Snelle reactie (quote:Op vrijdag 4 april 2025 06:38 schreef Pinuts het volgende:
Oke zo vaak mogelijk lees ik hier
Maar zitten er inderdaad zoals @:jiggy meld ook echt progressie voordelen aan? Nu train ik namelijk wel alles 3x per week ipv 2x bij U/L. Al train je het dan natuurlijk wat uitgebreider.
Ik ga het overigens combineren met 3 a 4x per week boksen dus dat is wellicht ook wel iets om rekening mee te houden (nu combineer ik 3x full body met 3x volleybal en 2x boksen).
Welkom! Ik had ook aan het begin van het jaar het doel gesteld om een chin up te kunnen en inmiddels kan ik er welgeteld 1quote:Op woensdag 4 juni 2025 09:46 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik lees graag voorzichtig mee. Ben sinds oktober bezig met gezonder leven, eten, sporten. Met behulp van een personal trainer en een keukenweegschaal 30 kilo afgevallen. Voor een gezond BMI moet ik nog 7.
En verder heb ik mezelf telkens ook doelen gesteld die niet direct met de weegschaal te maken hebben, zoals m'n appartement op de vierde verdieping bereiken zonder al te veel hijgen, weer in een bepaalde jurk passen voor een feestje en nu wil ik graag m'n eerste chin-up halen. Voor nu zijn scapular pull-ups al een flinke uitdaging, maar dat hoop ik de komende tijd te gaan uitbreiden.
Ik train nu drie keer per week, twee keer met PT, 1 keer circuit. Telkens full body. Geen aparte cardio nog, misschien moet ik daar toch ook maar aan geloven.
Kortom, hallo allemaal, lees graag mee om te leren van jullie ervaringen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |