abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217139161
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:07 schreef D. het volgende:

[..]
De enige die 2,5 zegt ben jij. Ik zeg 1,5 tot 2.

Daarnaast spreek ik uit ervaring dat spiermassa afneemt, en ik heb nergens gezegd dat dat overnacht was.

En de 270gr is het resultaat. Ik probeer goed te eten, en daar zitten nou eenmaal veel eiwitten in.
Eens. Overal lees je ook 1,5 tot 2 gram. En dat dit van persoon tot persoon en van trainingsintensiteit verschilt prima, maar lijkt een algemene richtlijn voor krachtsporters.
En ik die 20 kg is afgevallen merk ook zeker dat mijn spiermassa is afgenomen, ondanks dat ik veel eiwitten heb gegeten. Maar dat is toch onvermijdelijk. En is ook prima, straks ga ik dat (hopelijk) weer opbouwen.
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 09:14:04 #127
18653 crew  D.
pi_217139189
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 05:40 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Hoe kijk jij tegen reformer pilates aan? Ik zie het zelf als een vorm van krachttraining omdat we met weerstand balans en uithoudingsvermogen trainen met focus op een sterke core. Ik kan bijv. 4 - 5 min planken en mijn man haalt de 3 min niet. Maar hij is wel veel sterker. Ik zie ook alle mannen die het proberen veel moeite hebben. Sommigen zeggen dan dat ze een blessure hebben als het niet lukt, dat viel me op. Zijn kennelijk toch andere spiergroepen die worden getraind lijkt me.
Zal wel regiogebonden zijn 8-)

Wij hebben een plankchallenge gedaan afgelopen jaar, en de mannen waren duidelijk beter :Y
pi_217139601
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:14 schreef D. het volgende:

[..]
Zal wel regiogebonden zijn 8-)

Wij hebben een plankchallenge gedaan afgelopen jaar, en de mannen waren duidelijk beter :Y
Hoe denk jij er over?
pi_217139807
Zo lang planken is ook niet nuttig meer las ik. Je kan beter kortere sets doen maar harder je buikspieren aansparren, of andere moeilijkere variaties doen.
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 10:37:00 #130
5428 crew  miss_sly
pi_217140154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 16:04 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Oh echt? Mij juist helemaal niet. Ja ik ben best veel afgevallen en probeer zeker op mijn voeding te letten, maar ik hou ook van lekker eten! Dus ik zou juist gruwelen van kip, rijst en broccoli. Ik probeer vaak juist gezond en lekker te koken of bijvoorbeeld een gezondere variant van een 'cheatmeal' te maken. Zo ben ik bijvoorbeeld fan van een Turkse pizza die ik dan zelf maak en 'shoarma' maak van kipfilet. Dat voelt echt als een mega treat en toch maar 670 kcal met 53 gram eiwit.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat een tijdje clean eten me zou helpen om vet te verliezen. Ik eet namelijk gezond, beweeg veel, drink geen alcohol. Ik leef tamelijk gezond. Misschien is het ook de leeftijd en de overgang, maar het duurt echt heel lang voor er enig resultaat is. Ik weet dat het bij mannen sneller en gemakkelijker gaat omdat zij fysiek anders in elkaar zitten, en ik zie dat ook bij mijn man. Als hij maar ongeveer zo gezond leeft en minder sport dan ik, is hij op gewicht en beginnen zijn spieren zich af te tekenen. Ik hoef geen six pack en afgetraind lichaam, maar ik wil graag dat de krachttraining een beetje te zien is. Ik doe het overigens niet alleen daarom, maar ook (juist ook weer vanwege leeftijd en overgang) voor behoud van botdensity en spiermassa-voor-zover aanwezig :) Dus ook als het niet begint te tonen, blijf ik het doen; ik vind het bovendien ook echt leuk en fijn om te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217140518
quote:

[..]
Hoe kijk jij tegen reformer pilates aan? Ik zie het zelf als een vorm van krachttraining omdat we met weerstand balans en uithoudingsvermogen trainen met focus op een sterke core. Ik kan bijv. 4 - 5 min planken en mijn man haalt de 3 min niet. Maar hij is wel veel sterker. Ik zie ook alle mannen die het proberen veel moeite hebben. Sommigen zeggen dan dat ze een blessure hebben als het niet lukt, dat viel me op. Zijn kennelijk toch andere spiergroepen die worden getraind lijkt me.
Wat je niet traint of op een andere manier traint, zal resulteren in andere prestaties. Je hebt explosieve kracht en uithoudingsvermogen/balans(kracht). Dat iemand bijv veel kan deadliften zegt niet per definitie iets over hoe lang iemand kan planken.

Verder @ Pilates. Je kunt er wellicht wel wat spier mee opbouwen, maar verwacht er niet teveel van. De mate waarin het opbouwt, ligt aan de mate waarin je het door weerstand en herhaling "sloopt". Je wordt er vooral sterker van in termen van uithoudingsvermogen en balans (spieren die je gebruikt om te balanceren en corrigeren)
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 11:06:12 #132
236264 crew  capricia
pi_217140860
quote:

[..]
Pilates was voor mij altijd meer de hersteltraining. Bijv in het weekend.
Na krachttraining/crossfit door de weeks.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 11:23:19 #133
18653 crew  D.
pi_217141098
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:49 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Hoe denk jij er over?
Het voordeel voor vrouwen is dat ze over het algemeen veel minder gewicht moeten ondersteunen, wellicht dat dat ook een factor is :Y
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 11:26:05 #134
18653 crew  D.
pi_217141134
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:12 schreef Evangelion het volgende:
Zo lang planken is ook niet nuttig meer las ik. Je kan beter kortere sets doen maar harder je buikspieren aansparren, of andere moeilijkere variaties doen.
Ik plank eigenlijk nooit, alleen voor de challenge wel gedaan :Y

Ik heb wel een 'ab wheel' in mijn schema zitten, dat voelt een beetje vergelijkbaar
pi_217141221
Normale planks vind ik wel easy, side planks zijn hel. ;(
pi_217141283
Abs heb ik heel lang niet getraind. Ofja, bij boksen wel met regelmaat even wat buikspieroefeningen, maar niet specifiek in de gym. Nu sinds kort doe ik 1x per week leg/knee raises vanuit zo'n hangende stoel en 1x per week decline crunch.
Voor wat ik zo'n beetje lees/hoor is het voor abs ook gewoon belangrijk dat je de spier tot falen traint met progressive overload dus dat 5 min planken of zo'n buikspierkwartiertje eigenlijk geen zin heeft maar dat je het eigenlijk hetzelfde moet trainen als hoe je ook bijv. je benen of je borst traint.
pi_217141294
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wat je niet traint of op een andere manier traint, zal resulteren in andere prestaties. Je hebt explosieve kracht en uithoudingsvermogen/balans(kracht). Dat iemand bijv veel kan deadliften zegt niet per definitie iets over hoe lang iemand kan planken.

Verder @ Pilates. Je kunt er wellicht wel wat spier mee opbouwen, maar verwacht er niet teveel van. De mate waarin het opbouwt, ligt aan de mate waarin je het door weerstand en herhaling "sloopt". Je wordt er vooral sterker van in termen van uithoudingsvermogen en balans (spieren die je gebruikt om te balanceren en corrigeren)
Als het gaat om het slopen van spieren door de kracht van herhaling, dan denk ik dat reformer best intensief is met de weerstanden die wij gebruiken in de les. Het is geen normale pilates les.
pi_217141378
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:42 schreef Pinuts het volgende:
Abs heb ik heel lang niet getraind. Ofja, bij boksen wel met regelmaat even wat buikspieroefeningen, maar niet specifiek in de gym. Nu sinds kort doe ik 1x per week leg/knee raises vanuit zo'n hangende stoel en 1x per week decline crunch.
Voor wat ik zo'n beetje lees/hoor is het voor abs ook gewoon belangrijk dat je de spier tot falen traint met progressive overload dus dat 5 min planken of zo'n buikspierkwartiertje eigenlijk geen zin heeft maar dat je het eigenlijk hetzelfde moet trainen als hoe je ook bijv. je benen of je borst traint.
Wat is progressieve overload? Als je iedere les full body traint, kwartier buik, kwartier benen, kwartier billen en met een warming up en cooling down zit zo’n les van een uur al vol. Dat is dan niet effectief?
pi_217141607
Het maakt niet zoveel uit hoeveel spiergroepen je traint, als ze maar voldoende rust en voeding krijgen na het trainen. Het probleem met je volledige lichaam trainen is meestal dat je niet genoeg energie hebt om nog met max kracht de oefeningen uit te voeren die pas later in de training uitgevoerd worden of dat de prestatie negatief beïnvloed wordt doordat één of meerdere van de spieren(groepen) ook al eerder betrokken was bij een andere oefening. Als je dan al iedere keer full body workout doet, zou ik wel variëren in de volgorde per training.
pi_217141714
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:51 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Wat is progressieve overload? Als je iedere les full body traint, kwartier buik, kwartier benen, kwartier billen en met een warming up en cooling down zit zo’n les van een uur al vol. Dat is dan niet effectief?
Progressive overload is iedere week iets zwaarder. Dus bijvoorbeeld nu doe je iets 8x met 10kg. Dan wil je het de volgende keer 9x met 10kg doen. En over een paar weken 8x met 12kg. Dit zodat je het lichaam wel een reden geeft om te 'groeien' ipv dat ie zoiets heeft van prima, dit kan ik aan.
Dus ook met buikspieren, ipv wekenlang de oefening 10x doen zal je of meer herhalingen moeten doen, of gewichten moeten gaan toevoegen om je lichaam 'uit te dagen'.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 12:53:43 #141
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217141818
Deze maand heb ik een super minimalistisch schema: 250x Dan Johns single kettlebell amour building complex.

Eén circuit is:
- Clean and press links
- Clean and press rechts
- 2x front squat rechts
- Clean and press rechts
- Clean and press links
- 2x front squat links

Dat elke minuut. Loop wel achter op schema, maar moet nog wel lukken.

Daarnaast nog wat Pilates/yoga achtige mat oefeningen + 20 km hardlopen.
I am a black hole shitting into the void
pi_217141991
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:38 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Progressive overload is iedere week iets zwaarder. Dus bijvoorbeeld nu doe je iets 8x met 10kg. Dan wil je het de volgende keer 9x met 10kg doen. En over een paar weken 8x met 12kg. Dit zodat je het lichaam wel een reden geeft om te 'groeien' ipv dat ie zoiets heeft van prima, dit kan ik aan.
Dus ook met buikspieren, ipv wekenlang de oefening 10x doen zal je of meer herhalingen moeten doen, of gewichten moeten gaan toevoegen om je lichaam 'uit te dagen'.
Dat is bij krachttraining belangrijk, maar niet zozeer voor massa.
pi_217143097
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dat is bij krachttraining belangrijk, maar niet zozeer voor massa.
Heel eerlijk, ik ga stoppen met op je reageren. Je hebt op alles een betweterig 'ik weet het beter dan jullie allemaal' antwoord. Ik ben er klaar mee.
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 15:14:58 #144
236264 crew  capricia
pi_217143154
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:04 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Heel eerlijk, ik ga stoppen met op je reageren. Je hebt op alles een betweterig 'ik weet het beter dan jullie allemaal' antwoord. Ik ben er klaar mee.
Eens.
Progressieve overbelasting is wel degelijke van belang wanneer je spieren wilt laten groeien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217143474
hoe meten jullie vetpercentage? mijn weegschaal klopt voor geen meter met de plaatjes op google..
pi_217144610
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:48 schreef TheInnocent het volgende:
hoe meten jullie vetpercentage? mijn weegschaal klopt voor geen meter met de plaatjes op google..
Als die er consistent naast zit is dat ook prima
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 22 maart 2025 @ 17:11:51 #147
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217144634
quote:
die plaatjes op google kloppen vaak voor geen kant
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217144666
quote:
Goh... :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_217144856
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.
Progressieve overbelasting is wel degelijke van belang wanneer je spieren wilt laten groeien.
Bro science ftw.

Anyway, hier is wel een fijne website met artikelen die ondersteund worden door (recente) wetenschappelijke bronnen.

https://mennohenselmans.com/
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 18:47:43 #150
18653 crew  D.
pi_217145386
quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')