abonnement Unibet Coolblue
pi_182058191
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182058467
quote:
Hebben we het nou over beleid of het parlementaire stelsel?
Je koppelt stabiel beleid aan het huidige parlementaire stelsel. Ik stel dat dat verband er niet per definitie is.
  zaterdag 22 september 2018 @ 00:29:30 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182058501
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:26 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Je koppelt stabiel beleid aan het huidige parlementaire stelsel. Ik stel dat dat verband er niet per definitie is.
Nee, ik vraag waar je het ineens over hebt. Het onderwerp was het democratisch bestel/het parlementair stelsel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182058545
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ik vraag waar je het ineens over hebt. Het onderwerp was het democratisch bestel/het parlementair stelsel.
Ik heb het over het parlementaire stelsel, maar Ax1pt koppelt dit aan stabiel beleid. En ik ontkracht dat deze relatie er per definitie is.
pi_182058824
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:08 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

De enige reden dat we nu geen grote verandering hebben is omdat de VVD al 10 jaar de grootse partij is. Je weet net zo goed als ik dat als de PVDA of GL de grootste partij zou zijn geworden het beleid 180 graden gedraaid zou zijn.
De grootste partij in de Tweede Kamerverkiezingen betekent niet automatisch een plekje in de regering.

[ Bericht 4% gewijzigd door zakjapannertje op 22-09-2018 01:02:56 ]
pi_182058994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:52 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

De grootste partij in de Tweede Kamerverkiezingen betekent niet automatisch een plekje in de regering. Tenzij je een meerderheid haalt maar dat is tot nu toe niet gebeurd.
Niet automatisch, maar de praktijk wijst uit van wel.
  zaterdag 22 september 2018 @ 01:03:29 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182059036
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 01:01 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Niet automatisch, maar de praktijk wijst uit van wel.
Nope. Voorbeelden genoeg.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182059117
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 01:01 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Niet automatisch, maar de praktijk wijst uit van wel.
Zie wijziging. Ik heb wat woorden teruggenomen want in 1891 haalde de Liberale Unie wel degelijk een meerderheid en ging ook regeren. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_1891

Maar in 1977 werd de PvdA de grootste in de verkiezingen voor de Tweede Kamer maar kwam er uiteindelijk een meerderheidskabinet van CDA-VVD.
pi_182060546
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 01:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope. Voorbeelden genoeg.
Moet ik nu alle voorbeelden gaan noemen van de keren dat de grootste partij ook deel uitmaakt van de coalitie? Dat lijkt me omslachtig. Dat is namelijk in 9 van de 10 gevallen zo. Ik hoor graag wanneer de grootste partij geen deel uitmaakte van de coalitie. En dan heb ik het over de Tweede Kamer, dus niet over de plaatselijke politiek.
pi_182062001
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 07:24 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Moet ik nu alle voorbeelden gaan noemen van de keren dat de grootste partij ook deel uitmaakt van de coalitie? Dat lijkt me omslachtig. Dat is namelijk in 9 van de 10 gevallen zo. Ik hoor graag wanneer de grootste partij geen deel uitmaakte van de coalitie. En dan heb ik het over de Tweede Kamer, dus niet over de plaatselijke politiek.
verkiezingen Tweede Kamer 1977
PvdA had 53 zetels, CDA 49 en VVD 28.
Het CDA deed alsof ze een regering wilde met PvdA, maar traineerde.
De formatie klapte en binnen recordtijd was er een akkoord CDA en VVD
pi_182062052
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 09:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

verkiezingen Tweede Kamer 1977
PvdA had 53 zetels, CDA 49 en VVD 28.
Het CDA deed alsof ze een regering wilde met PvdA, maar traineerde.
De formatie klapte en binnen recordtijd was er een akkoord CDA en VVD
Dit klopt gedeeltelijk maar zelfs de PvdA durft de schuld van het mislukken van die formatie niet bij het CDA neer te leggen, Andere tijden had hier nog een leuke aflevering over.
pi_182062643

Hoe de zelfverklaarde "belangrijkste intellectueel van NL" zichzelf ontmaskert als luie domoor

quote:
Baudet denkt dat hij het bewijs heeft gevonden dat het kabinet eigenlijk alle moties naast zich neerlegt en dat het twee dagen debatteren zinloos is geweest. Hij baseert zich op Rutte's uitspraken door bij allerlei moties 'oordeel Kamer' te zeggen. Baudet: "Het bewijs is geleverd, u doet niets met de voorstellen uit de Kamer". Rutte lacht een beetje en vraagt of hij de camera's misschien uit mogen, omdat hij de heer Baudet wat pijnlijks moet uitleggen. "Ik ga u iets vertellen wat u had geweten als u hier vaker was geweest."
"Oordeel Kamer, zegt Rutte op fluisterende stem, "Betekent dat de regering met het voorstel eens is." Baudet wijst de uitleg af en zegt dat hij schriftelijke vragen gaat stellen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-lees-het-hier.html
pi_182063443
quote:
Oordeel kamer betekent niet dat de regering het er mee eens is, want anders zouden ze wel altijd voor de motie stemmen (en dat gebeurt vrijwel altijd niet).

Maar goed, zo pareert Baudet deze kritiek van Rutte ook niet.

Baudet stuntelt weer eens en lijkt me inderdaad nog niet helemaal goed ingewerkt.
pi_182063464
Als je bedenkt dat Baudet nieuw is, een klein partijtje heeft en veel zelf moet doen, heb ik, ondanks zijn foutjes, toch meer respect voor hem dan voor de leden van de gevestigde orde die zich veilig kunnen nestelen in de roede.
pi_182063474
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Als je bedenkt dat Baudet nieuw is, een klein partijtje heeft en veel zelf moet doen, heb ik, ondanks zijn foutjes, toch meer respect voor hem dan voor de leden van de gevestigde orde die zich veilig kunnen nestelen in de roede.
En Baudet kan dat niet?
pi_182063585
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Als je bedenkt dat Baudet nieuw is, een klein partijtje heeft en veel zelf moet doen, heb ik, ondanks zijn foutjes, toch meer respect voor hem dan voor de leden van de gevestigde orde die zich veilig kunnen nestelen in de roede.
Aan de andere kant, Baudet heeft een vrije rol. Hij hoeft geen coalitiebeleid te vertegenwoordigen.

Wat mij betreft maakt dat het alleen maar makkelijker. Coalitiepartijen moeten compromissen maken en die verdedigen, terwijl Baudet weinig hoeft te verdedigen en vooral kan schieten op de coalitie.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 22-09-2018 12:41:28 ]
pi_182063652
Hier onderbreekt Baudet, Dijkhoff. En eigenlijk is het verhaal van Dijkhoff veel logischer dan de warrige inbreng van Baudet. Terwijl Baudet diegene is die onderbreekt, hij zou Dijkhoff moeten verrassen en het hem moeilijk moeten maken.


En dit is gewoon pijnlijk voor Baudet.

pi_182063807
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:32 schreef luxerobots het volgende:
Hier onderbreekt Baudet, Dijkhoff. En eigenlijk is het verhaal van Dijkhoff veel logischer dan de warrige inbreng van Baudet. Terwijl Baudet diegene is die onderbreekt, hij zou Dijkhoff moeten verrassen en het hem moeilijk moeten maken.


En dit is gewoon pijnlijk voor Baudet.

Dat kan je wel zeggen ja. :P
pi_182063827
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:56 schreef Nintex het volgende:
Nou de FVD haters zijn wel als strontvliegen op dit draadje afgekomen om een groepsmasturbeersessie te houden.
Komt omdat Baudet zichzelf keer op keer voor lul zet. Ik sta altijd open voor politici maar Baudet heb ik na de debatten van de afgelopen dagen niet meer zo hoog zitten.
pi_182064639
Zijn toneel heeft wel gewerkt, want met weinig moeite krijgt hij iedereen op de kast en mag hij weer overal aanschuiven.

Als je met 10/20 zetels in de kamer zit, is dit geen goed idee. Heb je er twee dan moet je creatief zijn en Baudet laat keer op keer zien dat hij met zijn kleine invloed grote dingen kan bereiken. Ze hebben liever een volle zaal in Deventer, want Wilders ging toch al vol op het orgel tegen het huidige kabinet.

Baudet bedrijft andere politiek dan kamerleden met 8 persvoorlichters, 3 spindokters en 2 'stagaires'.
pi_182064764
LangsdeLijnEO twitterde op vrijdag 21-09-2018 om 21:43:57 Thierry #Baudet heeft eindelijk gesproken in de #APB. Wat vindt ons nieuwsforum van zijn bijdrage? Met @meilivos @JanDriessen en @floorbremer https://t.co/6MKlOJBlal reageer retweet
Sjezus _O-
pi_182064782
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:47 schreef Nintex het volgende:
Zijn toneel heeft wel gewerkt, want met weinig moeite krijgt hij iedereen op de kast en mag hij weer overal aanschuiven.

Als je met 10/20 zetels in de kamer zit, is dit geen goed idee. Heb je er twee dan moet je creatief zijn en Baudet laat keer op keer zien dat hij met zijn kleine invloed grote dingen kan bereiken. Ze hebben liever een volle zaal in Deventer, want Wilders ging toch al vol op het orgel tegen het huidige kabinet.

Baudet bedrijft andere politiek dan kamerleden met 8 persvoorlichters, 3 spindokters en 2 'stagaires'.
Baudet weet wat ie doet, en ik ben benieuwd hoever we met de nieuwe verkiezingen gaan komen, waar we eindelijk een rol van betekenis gaan spelen voor Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2018 13:57:20 ]
pi_182065053
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:47 schreef Nintex het volgende:
Zijn toneel heeft wel gewerkt, want met weinig moeite krijgt hij iedereen op de kast en mag hij weer overal aanschuiven.

Als je met 10/20 zetels in de kamer zit, is dit geen goed idee. Heb je er twee dan moet je creatief zijn en Baudet laat keer op keer zien dat hij met zijn kleine invloed grote dingen kan bereiken. Ze hebben liever een volle zaal in Deventer, want Wilders ging toch al vol op het orgel tegen het huidige kabinet.

Baudet bedrijft andere politiek dan kamerleden met 8 persvoorlichters, 3 spindokters en 2 'stagaires'.
Laten we niet doen alsof het allemaal strategie is. Hij zet zich zelf gewoon soms ontzettend voor lul.

Maar goed ik ben het wel met zijn systeemkritiek eens dus zo lang er niemand anders is die het beter verwoord of kan overbrengen krijgt hij mijn stem.

Persoonlijk vind ik het jammer dat daar niet iemand staat die sterker/scherper in de debatten is en af en toe een tikkeltje minder rechts is. Hij maakt het zijn tegenstanders soms ook wel erg makkelijk.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182065249
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 13:47 schreef Nintex het volgende:
Zijn toneel heeft wel gewerkt, want met weinig moeite krijgt hij iedereen op de kast en mag hij weer overal aanschuiven.

Als je met 10/20 zetels in de kamer zit, is dit geen goed idee. Heb je er twee dan moet je creatief zijn en Baudet laat keer op keer zien dat hij met zijn kleine invloed grote dingen kan bereiken. Ze hebben liever een volle zaal in Deventer, want Wilders ging toch al vol op het orgel tegen het huidige kabinet.

Baudet bedrijft andere politiek dan kamerleden met 8 persvoorlichters, 3 spindokters en 2 'stagaires'.
:')
pi_182065704
Baudet heeft weer gelijk. Het partijkartel speelt verontwaardigd in de zaal maar brengt niks voor elkaar tegen Rutte. Wanneer Baudet zegt dat het beneden zijn waardigheid ligt om aan dit toneel mee te doen, haakt schoft Klaver direkt in gebruikt dat om te spindokteren tegen Baudet. Klaver beweert dat Baudet dan niets doet in de kamer :')

Met zulke trollen als Klaver heb je geen vijanden nodig in een coalitie.
pi_182065883
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:25 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Baudet heeft weer gelijk. Het partijkartel speelt verontwaardigd in de zaal maar brengt niks voor elkaar tegen Rutte.
Het partijekartel krijgt niets voor elkaar tegen Rutte?

Rutte maakt toch onderdeel uit van het partijkartel? Dus het partijkartel krijgt niets voor elkaar tegen het partijkartel?

Ik volg hem niet meer.
pi_182065956
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het partijekartel krijgt niets voor elkaar tegen Rutte?

Rutte maakt toch onderdeel uit van het partijkartel? Dus het partijkartel krijgt niets voor elkaar tegen het partijkartel?

Ik volg hem niet meer.
GL D66 bijvoorbeeld maken deel uit van dat partijkartel. Maar zitten nu in de oppositie zogenaamd verontwaardigd te doen. Snappie?
pi_182065988
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:56 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

GL D66 bijvoorbeeld maken deel uit van dat partijkartel. Maar zitten nu in de oppositie zogenaamd verontwaardigd te doen. Snappie?
D66 zit niet in de oppositie en GL is terecht verontwaardigd over bijv het dividendbelastingplan.
Je suggereert toch niet dat GL stiekem in de regeringscoalitie zit, maar net doet alsof dat niet zo is?
pi_182066012
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

D66 zit niet in de oppositie en GL is terecht verontwaardigd over bijv het dividendbelastingplan.
Je suggereert toch niet dat GL stiekem in de regeringscoalitie zit, maar net doet alsof dat niet zo is?
GL maakt deel uit van dat partijkartel. D66 ook. Verontwaardigde gekibbel is alleen voor de bühne. Voor de stemmen. Met zulke schoften heb je te maken. En dat laatste is wel vaker gebleken dat dat precies zo is.
pi_182066088
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:01 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

GL maakt deel uit van dat partijkartel. D66 ook. Verntwaardigde gekibbel is alleen voor de bühne.
Maar hoezo zit GroenLinks dan in het partijkartel? Ze zijn net als vrijwel de hele oppositie tegen de dividendbelasting, maar het ziet er niet naar uit dat ze dat voor elkaar krijgen.
pi_182066240
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:01 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

GL maakt deel uit van dat partijkartel. D66 ook. Verontwaardigde gekibbel is alleen voor de bühne. Voor de stemmen. Met zulke schoften heb je te maken. En dat laatste is wel vaker gebleken dat dat precies zo is.
ach gut..... je hebt een complot gemaakt
pi_182066259
Is het Partijkartel een term die Baudet zelf heeft bedacht? Zit even op Google te zoeken en krijg uitsluitend verwijzingen naar het FvD.
pi_182066264
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar hoezo zit GroenLinks dan in het partijkartel? Ze zijn net als vrijwel de hele oppositie tegen de dividendbelasting, maar het ziet er niet naar uit dat ze dat voor elkaar krijgen.
Precies dat weet Klaver, dus loopt ie alleen toneel te spelen. Het gaat hem alleen om stemmen trekken in dit soort gevallen. Als GL in de coalitie zat was hij opeens voor. Dat verraderlijke gedraai heeft GL altijd laten zien. Het is allemaal toneel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 22-09-2018 16:29:20 ]
pi_182066350
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:24 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Als GL in de coalitie zat was ie opeens voor. Dat verraderlijke gedraai heeft GL altijd laten zien.
Hoe weet je dat?

GroenLinks heeft nog nooit in de regering gezeten.
pi_182066410
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?

GroenLinks heeft nog nooit in de regering gezeten.
Hoe weet je dat dan? Hoe weet je dat? Hoe dan? Hoe!!?

:')
pi_182066465
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:35 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dan? Hoe weet je dat? Hoe dan? Hoe!!?

:')
Eerst zat D66 nog in de oppositie.

En nu zeg je dat GroenLinks altijd zou draaien als het om zo'n maatregel als de afschaffing van de dividentbelasting zou gaan.

Nou, dat is dus vreemd aangezien ze nog nooit onderdeel van het kabinet zijn geweest.

Spijker je kennis eens bij.
pi_182066515
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eerst zat D66 nog in de oppositie.

En nu zeg je dat GroenLinks altijd zou draaien als het om zo'n maatregel als de afschaffing van de dividentbelasting zou gaan.

Nou, dat is dus vreemd aangezien ze nog nooit onderdeel van het kabinet zijn geweest.

Spijker je kennis eens bij.
Je.. hoe. eh.. ugh.... Kijk. Partijkartel. Ogenschijnlijk verschillende oppositie-partijen. De een is groen de ander christen de ander midden die weer links die rechts. Spelen altijd onder één paraplu aangaande de meest belangrijke zaken. Dan maakt coalitie of opositie in welke vorm of combinatie dan ook, nooit wat uit. Snappie?

[ Bericht 2% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 22-09-2018 18:02:36 ]
pi_182067099
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:44 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Je.. hoe. eh.. ugh.... Kijk. Partijkartel. Ogenschijnlijk vercshillende oppositie-partijen. De een is groen de ander christen de ander midden die weer links die rechts. Spelen alrijd onder één paraplu aangaande de meest belangrijke zaken. Dan maakt coalitie of opositie in welke vorm of combinatie dan ook, nooit wat uit. Snappie?
Treurig dat dit het gemiddelde niveau van de FvD-ers weerspiegelt.
pi_182067249
Lijstje fascisme: Geloven in omvolkingtheorie, EU een cultuurmarxistisch project noemen, spreken op bruinrechtse plekken, afkeer voor moderne kunst politiseren en nu dus ook officieel een afkeer voor de parlementaire democratie.

Maar Baudet een fascist noemen is framing !!!
pi_182067487
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:41 schreef theunderdog het volgende:
Lijstje fascisme: Geloven in omvolkingtheorie, EU een cultuurmarxistisch project noemen, spreken op bruinrechtse plekken, afkeer voor moderne kunst politiseren en nu dus ook officieel een afkeer voor de parlementaire democratie.

Maar Baudet een fascist noemen is framing !!!
Ik vind dat er niks mee is als mensen er daadwerkelijk voor uitkomen een fascist te zijn maar dat krampachtige gedoe, dat draaien en als je kritiek krijgt extreem boos worden. Wees een vent en kom er gewoon voor uit.
pi_182067558
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 september 2018 17:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Treurig dat dit het gemiddelde niveau van de FvD-ers weerspiegelt.
Waar heb je het over wat probeer je daar. Mij gelijkstellen aan alle FvD stemmers. Ben je ziek in je hoofd of gewoon desperaat?
pi_182067735
Ah we zijn inmiddels aanbeland op het punt, waarbij alle FvD'ers weer fascisten zijn.
Inmiddels in de peilingen de 3e of 4e partij van het land met een zeteltje of ~16.

Wel plots veel fascisten dan. Ze komen uit alle hoeken en gaten.
pi_182067859
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:08 schreef Nintex het volgende:

Inmiddels in de peilingen de 3e of 4e partij van het land met een zeteltje of ~16.
Weggegooide stemmen, deze partij komt toch nooit in aanmerking om aan te schuiven bij coalitiebesprekingen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:08 schreef Nintex het volgende:

Wel plots veel fascisten dan. Ze komen uit alle hoeken en gaten.
Er zijn ieg best veel domme mensen. Maar da's niks nieuws, dat hebben we bij LPF en PVV ook al gezien. Gelukkig is dat niet meer dan zo'n 15% van de samenleving, dus vooralsnog geen reden tot zorgen.

Die groep wordt ook niet noemenswaardig groter, ze hoppen vooral van de ene populistische partij naar de andere, en zijn elke keer weer verbaasd dan hun held van de dag niet mee mag doen. 8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 22-09-2018 18:26:13 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182068103
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:00 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Waar heb je het over wat probeer je daar. Mij gelijkstellen aan alle FvD stemmers. Ben je ziek in je hoofd of gewoon desperaat?
Ik vind het vrij opvallend dat de inhoud voornamelijk vanuit het niet-FvD-kamp komt en dit soort ondoordachte en zichzelf tegensprekende complottheorietjes vaak terug blijven komen. Voor een partij waarmee menigeen zich vooral identificeert met een soort bovengemiddeld intelligentieniveau is het eerder opvallend laag. Maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik misschien niet intelligent genoeg ben om de wereld te doorgronden zoals Baudet en consorten dat doen.
pi_182068172
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind het vrij opvallend dat de inhoud voornamelijk vanuit het niet-FvD-kamp komt en dit soort ondoordachte en zichzelf tegensprekende complottheorietjes vaak terug blijven komen. Voor een partij waarmee menigeen zich vooral identificeert met een soort bovengemiddeld intelligentieniveau is het eerder opvallend laag. Maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik misschien niet intelligent genoeg ben om de wereld te doorgronden zoals Baudet en consorten dat doen.
Hehe... ik werd nog niet zo lang geleden door een kennis aangesproken, die zei: "hee, jij bent wel intelligent. Is FvD niks voor jou?"

Ik moest me echt inhouden om niet te zeggen "nee, ik ben inderdaad niet zo dom als jij." _O- Maar goed, da's ook een figuur die gelooft in chemtrails en meer van dat soort gekkigheid.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182068254
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:08 schreef Nintex het volgende:
Ah we zijn inmiddels aanbeland op het punt, waarbij alle FvD'ers weer fascisten zijn.
Inmiddels in de peilingen de 3e of 4e partij van het land met een zeteltje of ~16.

Wel plots veel fascisten dan. Ze komen uit alle hoeken en gaten.
FvD heeft wel veel overeenkomsten met fascisme. Denk aan Entartete Kunst en kritiek op de democratie.

En voordat je boos wordt, ik zeg helemaal niet dat daar iets mis mee is. Het aantal NSB'ers en vrijwillige SS'ers die naar het Oostfront trokken was vele malen groter dan het aantal Nederlanders die actief verzet hebben gepleegd tegen de Duitsers.

Ik zie Nederland nog steeds als een fascistisch land even los of ik dat leuk vind of niet.
pi_182068328
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:42 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ik zie Nederland nog steeds als een fascistisch land even los of ik dat leuk vind of niet.
In elk geval kunnen we best zeggen dat juist de grootste voorvechters van vrijheid van meningsuiting eigenlijk geen grote voorstanders van vrijheid van meningsuiting zijn.

PVV en FvD zijn beide nogal paradoxale partijnamen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182068370
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

In elk geval kunnen we best zeggen dat juist de grootste voorvechters van vrijheid van meningsuiting eigenlijk geen grote voorstanders van vrijheid van meningsuiting zijn.

PVV en FvD zijn beide nogal paradoxale partijnamen.
Helemaal eens.

Daarom veracht ik de PVV en FvD. De NVU bv. heeft er schijt aan en zegt eerlijk waar ze voor staan. Wees een vent en kom voor je mening uit. Maar als oppergod Baudet kritiek krijgt is het "demoniseren".
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:13:22 #49
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068689
quote:
Het meest treurige vind ik nog wel dat hij de slechte beurt die hij maakt probeert te pareren door het op dedain te gooien bij de premier.

Luttele momenten nadat je het werk van een kamerlid beneden je waardigheid noemt.
Laffe huichelaar
pi_182068720
De FvD heeft punten waar ik het mee eens ben en punten waar ik het mee oneens ben.

Ze wegzetten als fascisten, omdat ze een andere kijk op de zaken hebben is heel kort door de bocht. Sterker nog, het is eerder Churchill conservatism of classic liberalism wat tegenwoordig de kop opduikt dan het fascisme van Hitler. Helaas is iedereen die niet met een Che Guevara T-shirt rondloopt en of een windmolen in zijn tuin wil om naast de Afrikaanse vluchtelingen te zetten tegenwoordig al 'Extreem rechts'.

Dus ik laat jullie gezellig 'racist', 'racist', 'racist' roepen, totdat alle linkse en sociaal democratische zetels verdampt zijn. :7
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:18:05 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068759
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 16:44 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Je.. hoe. eh.. ugh.... Kijk. Partijkartel. Ogenschijnlijk verschillende oppositie-partijen. De een is groen de ander christen de ander midden die weer links die rechts. Spelen altijd onder één paraplu aangaande de meest belangrijke zaken. Dan maakt coalitie of opositie in welke vorm of combinatie dan ook, nooit wat uit. Snappie?
Denk je dat een kabinet PvdA, GL, D66, SP hetzelfde beleid had gevoerd als het kleine decennium vvd?
Laffe huichelaar
pi_182068760
Achja, links lullen, rechts vullen
pi_182068762
quote:
Buitengewoon bizar en betreurenswaardig dat dit figuur kamerlid is, maar vermakelijk is het wel. _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182068768
Wat ik me afvraag. Baudet ziet zichzelf als de (zelfverklaarde) intellectueel van Nederland. Maar als ik zijn bijdragen zie in debatten begin ik daar ernstig aan te twijfelen. Hoe is het mogelijk dat zo veel hoogopgeleiden zijn ideeën aanhangen en op hem stemmen?
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:19:36 #55
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068781
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:18 schreef Doublepain het volgende:
Achja, links lullen, rechts vullen
De prijs voor meest nietszeggende bijdrage gaat vandaag naar jou. Gefeliciteerd
Laffe huichelaar
pi_182068788
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

De prijs voor meest nietszeggende bijdrage gaat vandaag naar jou. Gefeliciteerd
:?
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:20:31 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068798
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:18 schreef -Ondskapt- het volgende:
Wat ik me afvraag. Baudet ziet zichzelf als de (zelfverklaarde) intellectueel van Nederland. Maar als ik zijn bijdragen zie in debatten begin ik daar ernstig aan te twijfelen. Hoe is het mogelijk dat zo veel hoogopgeleiden zijn ideeën aanhangen en op hem stemmen?
Deze bijdrages zeggen niks over zijn vermeende status als intellectueel
Laffe huichelaar
pi_182068806
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:18 schreef -Ondskapt- het volgende:
Wat ik me afvraag. Baudet ziet zichzelf als de (zelfverklaarde) intellectueel van Nederland. Maar als ik zijn bijdragen zie in debatten begin ik daar ernstig aan te twijfelen.
Dat is wel heel mild uitgedrukt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:18 schreef -Ondskapt- het volgende:

Hoe is het mogelijk dat zo veel hoogopgeleiden zijn ideeën aanhangen en op hem stemmen?
Is dat dan zo?

Het is een imago dat Baudet zorgvuldig heeft getracht te creeren, dat FvD een soort intellectuele versie van PVV zou zijn. Maar is het nou werkelijk zo dat veel hoogopgeleiden op hem stemmen? Ik weet niet waar je je dan op baseert, maar het zou mij echt verbazen als het waar was.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:22:07 #59
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068817
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:20 schreef Doublepain het volgende:

[..]

:?
Je reageert nergens op, hebt het tegen niemand en over niemand specifiek en slaakt dan een dooddoener als 'links lullen, rechts vullen'.

Daar kunnen we helemaal niks mee
Laffe huichelaar
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:23:01 #60
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068839
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is wel heel mild uitgedrukt.

[..]

Is dat dan zo?

Het is een imago dat Baudet zorgvuldig heeft getracht te creeren, dat FvD een soort intellectuele versie van PVV zou zijn. Maar is het nou werkelijk zo dat veel hoogopgeleiden op hem stemmen? Ik weet niet waar je je dan op baseert, maar het zou mij echt verbazen als het waar was.
Volgens mij zijn vooral veel studenten naar Baudet gegaan.
Laffe huichelaar
pi_182068841
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je reageert nergens op, hebt het tegen niemand en over niemand specifiek en slaakt dan een dooddoener als 'links lullen, rechts vullen'.

Daar kunnen we helemaal niks mee
Ik heb het tegen de post voor je, maar jij moest zonnodig ertussen in posten..
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:24:35 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068876
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:23 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik heb het tegen de post voor je, maar jij moest zonnodig ertussen in posten..
Op die reactie slaat het ook als een tang op een varken
Laffe huichelaar
pi_182068878
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Volgens mij zijn vooral veel studenten naar Baudet gegaan.
Da's gek, want ik ken best veel studenten... maar daaronder zitten 0 FvD stemmers. Ik ken wel een aantal mensen die FvD stemmen, maar dat zijn bepaald geen studenten.

Weet je zeker dat dit meer is dan een imago dat Baudet tracht te creeren?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182068889
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Op die reactie slaat het ook als een tang op een varken
Oke Timmm

Jouw probleem :?
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:25:35 #65
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068904
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's gek, want ik ken best veel studenten... maar daaronder zitten 0 FvD stemmers. Ik ken wel een aantal mensen die FvD stemmen, maar dat zijn bepaald geen studenten.

Weet je zeker dat dit meer is dan een imago dat Baudet tracht te creeren?
enkel mijn eigen omgeving, dus ik heb geen harde cijfers. Zal vast wel een uitgebreide peiling inclusief democrafische kenmerken zijn ergens?
Laffe huichelaar
pi_182068906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's gek, want ik ken best veel studenten... maar daaronder zitten 0 FvD stemmers. Ik ken wel een aantal mensen die FvD stemmen, maar dat zijn bepaald geen studenten.

Weet je zeker dat dit meer is dan een imago dat Baudet tracht te creeren?
Ik kan al 8 opnoemen uit mijn klas, en dat is slechts hbo
pi_182068908
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Oke Timmm

Jouw probleem :?
Als je er niet in slaagt een punt over te brengen lijkt dat me eerder jouw probleem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182068928
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Deze bijdrages zeggen niks over zijn vermeende status als intellectueel
Ik vind het hele idee van intellectueel sowieso een vaag begrijp. Ik kijk wel eens het Filosifisch Kwintet op NPO. Wat ik overigens gelul in de ruimte vindt. Misschien heb ik een verkeerd beeld van intellectuelen maar Baudet vind ik inhoudelijk niet sterk.
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:26:49 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_182068930
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik kan al 8 opnoemen uit mijn klas, en dat is slechts hbo
Dat zijn scholieren, geen studenten :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:26:52 #70
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182068932
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Oke Timmm

Jouw probleem :?
Nou, ik kan er op zich wel mee leven hoor. Maar ik wijs er toch maar even op, in de hoop dat je het niveau van je bijdrages een beetje bijschaaft
Laffe huichelaar
pi_182068942
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

enkel mijn eigen omgeving, dus ik heb geen harde cijfers.
Maar dus wel in eigen omgeving studenten waarvan je weet dat ze FvD stemmen? Dat vind ik op zichzelf al best opmerkelijk, als ik eerlijk bent.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:25 schreef timmmmm het volgende:

Zal vast wel een uitgebreide peiling inclusief democrafische kenmerken zijn ergens?
Er was onlangs zo'n grafiekje van CBS, maar dat was 2015... daar kwam FvD volgens mij niet op voor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182068960
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou, ik kan er op zich wel mee leven hoor. Maar ik wijs er toch maar even op, in de hoop dat je het niveau van je bijdrages een beetje bijschaaft
Ik doe wat ik wil, ben niet te stoppen jonguh

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat zijn scholieren, geen studenten :P
:’)
pi_182069018
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is wel heel mild uitgedrukt.

[..]

Is dat dan zo?

Het is een imago dat Baudet zorgvuldig heeft getracht te creeren, dat FvD een soort intellectuele versie van PVV zou zijn. Maar is het nou werkelijk zo dat veel hoogopgeleiden op hem stemmen? Ik weet niet waar je je dan op baseert, maar het zou mij echt verbazen als het waar was.
Zo presenteert hij zichzelf en ik denk zeker wel dat hij veel hoogopgeleide stemmers heeft. Waarom die mensen juist op FvD stemmen is me een raadsel. Denk overigens dat het ook vooral jongeren zijn.
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:33:16 #74
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182069047
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:26 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ik vind het hele idee van intellectueel sowieso een vaag begrijp. Ik kijk wel eens het Filosifisch Kwintet op NPO. Wat ik overigens gelul in de ruimte vindt. Misschien heb ik een verkeerd beeld van intellectuelen maar Baudet vind ik inhoudelijk niet sterk.
Wat een intellectueel is, is sowieso subjectief lijkt me.

Ik moet de definitie opzoeken, maar het zal vast iets zijn als 'iemand met een brede basiskennis/algemene ontwikkeling (die zich op eloquente eijze mengt in het publieke debat) oid.

Wat is een goede algemene ontwikkeling en wie bepaalt dat? Er is niet een instantie die vaststelt of je intellectueel bent, dat roept iemand en dan kan je het daarmee eens zijn of niet.

Je kan beter een doctorstitel hebben dan een zelfverklaard intellectueel zijn lijkt me. Iets waar je waarde aan kan hechten ipv een verzonnen titel
Laffe huichelaar
pi_182069069
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 18:42 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

FvD heeft wel veel overeenkomsten met fascisme. Denk aan Entartete Kunst en kritiek op de democratie.

En voordat je boos wordt, ik zeg helemaal niet dat daar iets mis mee is. Het aantal NSB'ers en vrijwillige SS'ers die naar het Oostfront trokken was vele malen groter dan het aantal Nederlanders die actief verzet hebben gepleegd tegen de Duitsers.

Ik zie Nederland nog steeds als een fascistisch land even los of ik dat leuk vind of niet.
Je vergelijking is nogal gezocht en misplaatst. FvD toont vooral gelijkenissen met het D66 uit de begindagen omdat ze het politieke bestel radicaal willen hervormen. Als er één ideologie wel veel gelijkenissen heeft met het fascisme dan is het de islam wel. Kijk alleen al naar hoe joden in heel west Europa weer structureel gepest, getreiterd en geterroriseerd worden dankzij de islamitische radicalen.
pi_182069093
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat een intellectueel is, is sowieso subjectief lijkt me.
Ik zou zeggen, iemand met een groot denkvermogen, en inderdaad... wat je zegt: goed en breed algemeen ontwikkeld.

Tot op zekere hoogte subjectief... maar dat Patty Brard geen intellectueel is en Edward Witten wel, daar hoeven we denk ik geen discussie over te hebben. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182069115
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:15 schreef Nintex het volgende:
Helaas is iedereen die niet met een Che Guevara T-shirt rondloopt en of een windmolen in zijn tuin wil om naast de Afrikaanse vluchtelingen te zetten tegenwoordig al 'Extreem rechts'.
tjonge..... ben je weer het slachtoffer?
Deze maatschappelijke opinie die je beschrijft bestaat NIET
pi_182069177
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Je vergelijking is nogal gezocht en misplaatst. FvD toont vooral gelijkenissen met het D66 uit de begindagen omdat ze het politieke bestel radicaal willen hervormen. Als er één ideologie wel veel gelijkenissen heeft met het fascisme dan is het de islam wel. Kijk alleen al naar hoe joden in heel west Europa weer structureel gepest, getreiterd en geterroriseerd worden dankzij de islamitische radicalen.
Ondanks dat ik een rasechte Hollander ben heb ik geen probleem met de islam.
pi_182069295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:42 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Ondanks dat ik een rasechte Hollander ben heb ik geen probleem met de islam.
Same here.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 22 september 2018 @ 19:57:48 #80
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182069479
Nou ja ik ben een rasechte Hollander en ik hen wel problemen met de islam.

Ik vind het eigenlijk heel raar als je geen enkel probleem met welke grote religie dan ook hebt.

Als je bijvoorbeeld ziet hoe die homo's verketteren, hoe het Vaticaan in geboortebeperking staat, is de islam worst misbruikt om vrouwen te onderdrukken. Je zou eel gek zijn als je daar geen problemen in ziet.

De vraag is hoe je daarmee omgaat. Doen of er geen probleem met deze dingen is, is natuurlijk geen optie want dan zetten deze facetten van het geloof door. Aan de andere kant is de Wilderskant, deze mensen geheel en al aan de kant schuiven, ook op geen enkele manier een oplossing want dan blijft het probleem bestaan.

De meeste christenen hebben we nu, juist omdat we die niet weggezet hebben als barbaren en minderwaardige mensen maar door de dialoog aan te gaan, voor een groot deel zo ver dat soort dingen waar we problemen mee hebben terzijde te schuiven. In de bible belt hebben we nog wel extremisten en het blijft een proces, maar het christendom is om die reden al verder dan de islam. Beide kanten pakken het imo verkeerd aan door het op deze manier te spelen
Laffe huichelaar
pi_182069768
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:57 schreef timmmmm het volgende:

Nou ja ik ben een rasechte Hollander en ik hen wel problemen met de islam.

Ik vind het eigenlijk heel raar als je geen enkel probleem met welke grote religie dan ook hebt.

Als je bijvoorbeeld ziet hoe die homo's verketteren, hoe het Vaticaan in geboortebeperking staat, is de islam worst misbruikt om vrouwen te onderdrukken. Je zou eel gek zijn als je daar geen problemen in ziet.

De vraag is hoe je daarmee omgaat. Doen of er geen probleem met deze dingen is, is natuurlijk geen optie want dan zetten deze facetten van het geloof door. Aan de andere kant is de Wilderskant, deze mensen geheel en al aan de kant schuiven, ook op geen enkele manier een oplossing want dan blijft het probleem bestaan.

De meeste christenen hebben we nu, juist omdat we die niet weggezet hebben als barbaren en minderwaardige mensen maar door de dialoog aan te gaan, voor een groot deel zo ver dat soort dingen waar we problemen mee hebben terzijde te schuiven. In de bible belt hebben we nog wel extremisten en het blijft een proces, maar het christendom is om die reden al verder dan de islam. Beide kanten pakken het imo verkeerd aan door het op deze manier te spelen
Oh, ik zou niet zeggen dat er geheel geen problemen zijn met religie. Maar dat uitleggen als "problemen hebben met religie in het algemeen" lijkt me gewoon wat kort door de bocht.

Er zijn ook meer dan genoeg christenen en moslims die homo's niet verketteren, die niet tegen geboortebeperking zijn, enz, enz.

Benoem de problemen, maar ik zou wel willen pleiten tegen het schieten met hagel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182071179
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:57 schreef timmmmm het volgende:
Nou ja ik ben een rasechte Hollander en ik hen wel problemen met de islam.

Ik vind het eigenlijk heel raar als je geen enkel probleem met welke grote religie dan ook hebt.

Als je bijvoorbeeld ziet hoe die homo's verketteren, hoe het Vaticaan in geboortebeperking staat, is de islam worst misbruikt om vrouwen te onderdrukken. Je zou eel gek zijn als je daar geen problemen in ziet.

De vraag is hoe je daarmee omgaat. Doen of er geen probleem met deze dingen is, is natuurlijk geen optie want dan zetten deze facetten van het geloof door. Aan de andere kant is de Wilderskant, deze mensen geheel en al aan de kant schuiven, ook op geen enkele manier een oplossing want dan blijft het probleem bestaan.

De meeste christenen hebben we nu, juist omdat we die niet weggezet hebben als barbaren en minderwaardige mensen maar door de dialoog aan te gaan, voor een groot deel zo ver dat soort dingen waar we problemen mee hebben terzijde te schuiven. In de bible belt hebben we nog wel extremisten en het blijft een proces, maar het christendom is om die reden al verder dan de islam. Beide kanten pakken het imo verkeerd aan door het op deze manier te spelen
Dat hele Islam is wel een gevaar nu erken je dat wel?
Ga maar met ze praten, succes ermee kijg je niet.
pi_182071203
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 19:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjonge..... ben je weer het slachtoffer?
Deze maatschappelijke opinie die je beschrijft bestaat NIET
Moeten we jouw posthistorie erbij pakken. Een en al slachtoffergedrag en geframe. Zelfde geldt voor alle linkse SJW's
  zaterdag 22 september 2018 @ 21:39:26 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182071230
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:35 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Dat hele Islam is wel een gevaar nu erken je dat wel?
Ik post toch een uitgebreide post wat ik ervan vind? Waarom moet je dat dan samenvatten in één zin? Nee, een lekker gewaagd gestelde zin dekt de lading niet, volgens mij hen ik mijn mening vrij duidelijk uiteen gezet
Laffe huichelaar
pi_182071250
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:37 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Moeten we jouw posthistorie erbij pakken. Een en al slachtoffergedrag en geframe. Zelfde geldt voor alle linkse SJW's
nou nou.... je fantaseert weer..... ik ben geen SJW'er... ook al weer zo'n fantasie van je .
pi_182071509
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik post toch een uitgebreide post wat ik ervan vind? Waarom moet je dat dan samenvatten in één zin? Nee, een lekker gewaagd gestelde zin dekt de lading niet, volgens mij hen ik mijn mening vrij duidelijk uiteen gezet
Ik las je eerste zin verkeerd en die laatste alinea deed het em.
pi_182071554
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nou nou.... je fantaseert weer..... ik ben geen SJW'er... ook al weer zo'n fantasie van je .
In zowat elke comment sie je plaatst wek je suggestief dat de ander een racist is. Weet je hoe vervelend dat wordt om met zulke mensen te moeten converseren.
  zaterdag 22 september 2018 @ 22:09:02 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182071920
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:53 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

In zowat elke comment sie je plaatst wek je suggestief dat de ander een racist is. Weet je hoe vervelend dat wordt om met zulke mensen te moeten converseren.
Kijk ook even in de spiegel als je zulke posts plaatst? Elke post die jij hier plaatst is om de ocnfrontatie op te zoeoken
Laffe huichelaar
pi_182072261
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 21:53 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

In zowat elke comment sie je plaatst wek je suggestief dat de ander een racist is. Weet je hoe vervelend dat wordt om met zulke mensen te moeten converseren.
Ik benoem discriminatie. Jij fantaseert zelf het woord racisme, ( het slachtofferspel wat ik eerder noemde ?) wat ik alleen noem als het overduidelijk is. Natuurlijk kan het vervelend zijn voor je, als je niet wil weten dat bepaalde standpunten discriminerend zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 22-09-2018 22:31:33 ]
pi_182086358
quote:
Maar als ik het goed begrepen heb van Weltschmerz klopt het dus feitelijk gezien niet wat Rutte hier zegt?

Er zijn tegenwoordig 3 opties...? Want als het kabinet het er wel mee eens is kunnen ze een motie tegenwoordig ook gewoon overnemen.

Maar wel allemaal massaal op Baudet duiken die er niks van zou begrijpen...lijkt erop dat iedereen wat te vroeg is geweest met lachen...
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182087430
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 17:19 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar als ik het goed begrepen heb van Weltschmerz klopt het dus feitelijk gezien niet wat Rutte hier zegt?

Baudet zegt : het stempeltje " oordeel kamer" van een bewindspersoon tav een motie is een afwijzing van die motie en de bewindspersoon trekt zich er niks van an.
Rutte zegt: " oordeel kamer" betekent dat de bewindspersoon het eigenlijk met de motie eens is, en heeft het zo onderdeel van het beleid gemaakt.

De Tweede Kamer lachtte Baudet uit.... Omdat hij zo dom is "oordeel kamer " niet te begrijpen

juni 2017, maar kennelijk niet gelezen door Baudet, al dan niet uit luiheid of minachting voor zijn plichten als volksvertegenwoordiger :

quote:
2. Oordeel Kamer
Indien een bewindspersoon geen bezwaar heeft tegen de inhoud en strekking van een motie
laat hij/zij het oordeel daarvan over aan de Kamer.
https://www.tweedekamer.n(...)29_juni_2017_def.pdf
pi_182090853
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 17:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet zegt : het stempeltje " oordeel kamer" van een bewindspersoon tav een motie is een afwijzing van die motie en de bewindspersoon trekt zich er niks van an.
Rutte zegt: " oordeel kamer" betekent dat de bewindspersoon het eigenlijk met de motie eens is, en heeft het zo onderdeel van het beleid gemaakt.
Nee, als het kabinet het met de motie eens is dan neemt dat die over.

quote:
De Tweede Kamer lachtte Baudet uit.... Omdat hij zo dom is "oordeel kamer " niet te begrijpen
Nee, ze lachen hem uit omdat ze denken dat als ze dat allemaal doen het overkomt alsof hij dom is.

quote:
juni 2017, maar kennelijk niet gelezen door Baudet, al dan niet uit luiheid of minachting voor zijn plichten als volksvertegenwoordiger :

[..]

https://www.tweedekamer.n(...)29_juni_2017_def.pdf
Inmiddels kan het kabinet ook moties overnemen wanneer het het ermee eens is. Dat is misschien nog even wennen voor de plucheplakkers, maar als je een hand wil uitsteken naar de oppositie dan is dat geeigende weg. 'Oordeel kamer' is daarmee ook niet meer een blijk dat de regering het ermee eens is. Dus Baudet had gewoon wel een punt en Rutte reageerde misplaatst arrogant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182090959
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, als het kabinet het met de motie eens is dan neemt dat die over.
Dat doet een bewindsman ook met 'oordeel kamer' .

quote:
Nee, ze lachen hem uit omdat ze denken dat als ze dat allemaal doen het overkomt alsof hij dom is.
Slap smoesje van je

quote:
. Dus Baudet had gewoon wel een punt en Rutte reageerde misplaatst arrogant.
Johhhh je bent ziende blind . De hele kamer lacht met de reden dat Baudet het fout had.
De hele pers zou er bovenop duiken als Rutte en de hele Kamer het mis hadden.
De arrogantie komt van Baudet....
pi_182091109
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat doet een bewindsman ook met 'oordeel kamer' .
Nee, dat is niet meer zo. Er is nu immers de mogelijkheid de motie over te nemen.

quote:
Johhhh je bent ziende blind . De hele kamer lacht met de reden dat Baudet het fout had.
De hele pers zou er bovenop duiken als Rutte en de hele Kamer het mis hadden.
De arrogantie komt van Baudet....
De hele pers zou het uitmelken als Baudet voor lul stond. Maar dat doen ze niet want dan zal blijken dat het iets genuanceerder ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182091766
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De hele pers zou het uitmelken als Baudet voor lul stond. Maar dat doen ze niet want dan zal blijken dat het iets genuanceerder ligt.
Natuurlijk niet, als iemand zijn werk niet doet omdat hij daar blijkbaar naar eigen mening te weinig publicitaire winst mee kan behalen, dan ga je hem daarvoor niet belonen met extra publiciteit.
pi_182093508
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De hele pers zou het uitmelken als Baudet voor lul stond.
Hoewel hij daar zelf ongetwijfeld anders over denkt, zo interessant zijn Baudet en zijn blunders nu ook weer niet.

Bovendien zet hij zichzelf met regelmaat voor lul. In die zin is het ook niks nieuws.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 23 september 2018 @ 22:56:35 #97
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_182093877
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 22:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoewel hij daar zelf ongetwijfeld anders over denkt, zo interessant zijn Baudet en zijn blunders nu ook weer niet.

Bovendien zet hij zichzelf met regelmaat voor lul. In die zin is het ook niks nieuws.
Interessant genoeg om 140 delen over hem en zijn partij vol te posten blijkbaar... ;)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_182093946
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 22:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Interessant genoeg om 140 delen over hem en zijn partij vol te posten blijkbaar... ;)
Vermakelijk en interessant zijn echt verschillende dingen hoor. :D

Bovendien is een groot deel van die 140 delen volgepoept door MrMajor, met posts die niet aanwijsbaar iets met FvD te maken hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 23 september 2018 @ 23:03:42 #99
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_182094038
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 23:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vermakelijk en interessant zijn echt verschillende dingen hoor. :D
Wehehe, dat doet mij denken aan een vriend van de show die hier ook altijd kwam posten voor het "vermaak". :P

Maar daar zal ik verder maar niet over uitwijden. ;)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_182094093
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 23:03 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Wehehe, dat doet mij denken aan een vriend van de show die hier ook altijd kwam posten voor het "vermaak". :P

Maar daar zal ik verder maar niet over uitwijden. ;)
Ik draai ieg al een tijdje mee in deze topicreeks. Maar het is zeker niet de politieke inhoud die deze reeks voor mij interessant maakt. Heck, die is er zo goed als niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182095986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 12:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oordeel kamer betekent niet dat de regering het er mee eens is, want anders zouden ze wel altijd voor de motie stemmen (en dat gebeurt vrijwel altijd niet).

Volgens mij stemt de regering niet mee met moties vanuit de Kamer.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182099014
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 04:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Volgens mij stemt de regering niet mee met moties vanuit de Kamer.
Nee, maar de regeringspartijen wel.
  Beste debater 2022 maandag 24 september 2018 @ 10:46:14 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182099111
FVD=PVV=LPF

same ol', same ol'... rechtspopulisme verhult als volksbeweging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182100929
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
FVD=PVV=LPF

same ol', same ol'... rechtspopulisme verhult als volksbeweging.
Goed verhaal man.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 24 september 2018 @ 12:21:44 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182100936
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
FVD=PVV=LPF

same ol', same ol'... rechtspopulisme verhult als volksbeweging.
Klopt; met als toevoeging ter oriëntatie
GL=PvdA=SP Protestpopulisme verhuld als volksmoralisten
VVD=D66=CDA Fundamentalisme verhuld als betweters

In principe kun je niet maatstaven of zaken onder één hoedje brengen. Zelf geloof ik niet zo in schakeringen. In het één zal iemand werkend een SP'er zijn en in het andere een vakantievierende VVD'er om vervolgens Zondagse CU'er te zijn, etc.etc.

Zou handiger zijn wanneer we niet langer op partijen maar op onderwerpen zouden kunnen stemmen. Ook wanneer het gaat om afweging die keuzes meebrengen. Een operationeel vorm daarvoor is een meritocratische aanpak. Ook om te voorkomen dat mensen ie er geen kaas van hebben gegeten, onzinnig gaan stemmen op volksmenners.
Verwvolgens is er een regering die slechts leiding hoeft te geven aan de uitvoering binnen de randvoorwaarden, een beetje zoals nu met het verschil dat je stem er dan toe doet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Vallon op 24-09-2018 12:27:45 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182101074
Dat gebazel over populisme ook altijd. Iedere partij maakt zich daar schuldig aan zij het in een andere stijl.

De APB 2018 zijn daar een schoolvoorbeeld van. Leuke oneliners en andere fratsen om Maar het 8 uur journaal te halen.

Populisme pur sang en allemaal voor de bühne.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  maandag 24 september 2018 @ 12:30:18 #107
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182101094
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 10:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, maar de regeringspartijen wel.
Waarmee het oordeel van de Kamer dus automatisch dat van het kabinet is. Klink allemaal democratisch maar dat is het niet wanneer je leden verplicht worden te stemmen met wat de baas verordonneerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182101378
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2018 12:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarmee het oordeel van de Kamer dus automatisch dat van het kabinet is. Klink allemaal democratisch maar dat is het niet wanneer je leden verplicht worden te stemmen met wat de baas verordonneerd.
Baudet had Rutte dus gelijk moeten onderbreken, dat het een papieren werkelijkheid is.

Maar hij liet zich als een scholier door meester Mark in de hoek zetten (en het leek er daadwerkelijk op dat hij het niet begreep).

Overigens had Baudet het voor zichzelf makkelijker kunnen maken als hij plannen had gepresenteerd en de samenwerking had gezocht. Dan had hij concrete voorbeelden gehad.
  maandag 24 september 2018 @ 12:45:41 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182101383
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:29 schreef Gohf046 het volgende:
Dat gebazel over populisme ook altijd. Iedere partij maakt zich daar schuldig aan zij het in een andere stijl.

De APB 2018 zijn daar een schoolvoorbeeld van. Leuke oneliners en andere fratsen om Maar het 8 uur journaal te halen.

Populisme pur sang en allemaal voor de bühne.
Tja. Populisme is vies denigrerend, eng middelmatig en moet je dus niet mee vereenzelvigd willen worden. Nee, dan maar liever de moralisten. Lekker gezellig vanaf je troon vertellen hoe anderen het moeten doen zonder geconfronteerd te worden met de gevolgen.

Wel slim om typeringen te gebruiken waar mensen niet mee willen worden geassocieerd. Dat PVV in (vv. veroorzaak) een cordon-sanitair zit wil niet zeggen dat ze daarom geen bestaansrecht of beter , reden hebben. De politiek is relatief blind voor wat dat onzekerheden en ongelijkheid nu eenmaal, twijfel veroorzaakt die een uitweg behoeft. Mesen met een beperkte blik (nofi) kiezen dan voor esthetische one-liners en mensen met (zg.) veel inzicht voor een ethisch onderbouwd (lul)verhaal.
Ongeacht hebben de mensen die geloven, het eenvoudiger; zij hoeven allen maar een oud boekwerk te volgen.

On topic, krijg ik van deze regering meer de indruk dat zij een soort gemeenteraad zijn geworden onder Brussels bestuur. Interne brandjes blussen, democratisch keuvelen voor de bühne en braaf onderwerpen afstempelen; in ruil voor een druif uit de ruif van "ranking".
Het is een show die niet de kiezer totaal negeert; gij zult die eten en slikken want dat wat op het programma staat. Ergens ook wel ludiek, ter indicatie, dat onze MP de beschouwingen een dagje uitstelt omdat hij wat belangrijkers te doen heeft in de EU. Kwestie van prioriteiten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 24 september 2018 @ 12:54:29 #110
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182101524
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:45 schreef luxerobots het volgende:
Maar hij liet zich als een scholier door meester Mark in de hoek zetten (en het leek er daadwerkelijk op dat hij het niet begreep).
Ik begreep het eerst ook niet, stompzinnig dat ik dacht dat het kabinet het liefjes aan de kamer over laat, totdat (kudo's Weltschmerz) later mij de schellen van de ogen vielen.

Ik denk ook dat Baudet het wel begreep maar geen repliek had/heeft. Hiddema, als door de wol geverfde spreker met 10000 uur spreekervaring, had dat met een scherpe kwinkslag de grond in gejaagd. Ook omdat zo'n man (advocaat eigen) tactisch "vooruitdenkt" in het gesprek.
Baudet mist simpelweg ervaring, waar het kabinet genadeloos misbruik van maakt.... denk ook aan hoe Lillian werd weggezet. Hilarisch maar wederom schofterig.

Ik snap hoe het werkt maar het heeft geen pas om een Kamerlid met een "grap" weg te werken. Kan er eigenlijk wel kwaad om worden. Zeggen dat je dan maar betere/slimmere Kamerleden moet plaatsen is een excuus alsmede zeggen dat je je kont afveegt met wat (en wie) het Kamerlid vertegenwoordigd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 24 september 2018 @ 12:54:39 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182101526
oeps..
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182101543
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2018 12:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tja. Populisme is vies denigrerend, eng middelmatig en moet je dus niet mee vereenzelvigd willen worden. Nee, dan maar liever de moralisten. Lekker gezellig vanaf je troon vertellen hoe anderen het moeten doen zonder geconfronteerd te worden met de gevolgen.

Wel slim om typeringen te gebruiken waar mensen niet mee willen worden geassocieerd. Dat PVV in (vv. veroorzaak) een cordon-sanitair zit wil niet zeggen dat ze daarom geen bestaansrecht of beter , reden hebben. De politiek is relatief blind voor wat dat onzekerheden en ongelijkheid nu eenmaal, twijfel veroorzaakt die een uitweg behoeft. Mesen met een beperkte blik (nofi) kiezen dan voor esthetische one-liners en mensen met (zg.) veel inzicht voor een ethisch onderbouwd (lul)verhaal.
Ongeacht hebben de mensen die geloven, het eenvoudiger; zij hoeven allen maar een oud boekwerk te volgen.

On topic, krijg ik van deze regering meer de indruk dat zij een soort gemeenteraad zijn geworden onder Brussels bestuur. Interne brandjes blussen, democratisch keuvelen voor de bühne en braaf onderwerpen afstempelen; in ruil voor een druif uit de ruif van "ranking".
Het is een show die niet de kiezer totaal negeert; gij zult die eten en slikken want dat wat op het programma staat. Ergens ook wel ludiek, ter indicatie, dat onze MP de beschouwingen een dagje uitstelt omdat hij wat belangrijkers te doen heeft in de EU. Kwestie van prioriteiten.
De PVV bestaat omdat in elke samenleving minstens 20% van de mensen er primitieve denkbeelden op nahouden en zich totaal niet in de politiek verdiepen.
pi_182101553
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:29 schreef Gohf046 het volgende:

Dat gebazel over populisme ook altijd. Iedere partij maakt zich daar schuldig aan zij het in een andere stijl.
Mwah, er zit nogal een verschil tussen je er schuldig aan maken en het verheffen tot core business.

Laten we eerlijk zijn: FvD is zo goed als niet met politiek bezig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182101638
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:54 schreef Vallon het volgende:

Ik denk ook dat Baudet het wel begreep maar geen repliek had/heeft. Hiddema, als door de wol geverfde spreker met 10000 uur spreekervaring, had dat met een scherpe kwinkslag de grond in gejaagd. Ook omdat zo'n man (advocaat eigen) tactisch "vooruitdenkt" in het gesprek.
Ik vraag het me af. Er was denk ik gewoon geen goede manier meer waarop Baudet had kunnen reageren. Het probleem zat hem ook niet zozeer in het uitblijven van een scherpe reactie op de kritiek, maar vooral in het feit dat die kritiek van A tot Z terecht was. Het was ook geen geneuzel in de marge kritiek, Baudet verzaakt zijn verantwoordelijkheid als kamerlid totaal, en daar werd hij op aangesproken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 24 september 2018 @ 13:02:28 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182101645
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2018 12:55 schreef SocaWarrior het volgende:

[..]

De PVV bestaat omdat in elke samenleving minstens 20% van de mensen er primitieve denkbeelden op nahouden en zich totaal niet in de politiek verdiepen.
Ik weet niet of het primitief is, omdat dit een impliciet waardeoordeel inhoudt. Ik ben meer geneigd, instinctmatig, Ook omdat wanneer je geen "facilitijd" heb, je terug valt in basis(re)acties.

Dat is ook de reden dat wij in onze samenleving zaken specialiseren en delegeren; je kunt niet alles weten, overzien en doen.
We gaan zelfs zover dat wanneer je niet kunt aantonen dat je bevoegd bent, je wordt uitgesloten van deelname in de gedachte dat je totaal geen (des)kundigheid hebt. Ook in het kabinet tiert het populisme in de zin van populair welig. En ja dan kan je als 80% je het veroorloven om 20% weg te zetten als horkerige varkens.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182101665
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik begreep het eerst ook niet, stompzinnig dat ik dacht dat het kabinet het liefjes aan de kamer over laat, totdat (kudo's Weltschmerz) later mij de schellen van de ogen vielen.

Ik denk ook dat Baudet het wel begreep maar geen repliek had/heeft. Hiddema, als door de wol geverfde spreker met 10000 uur spreekervaring, had dat met een scherpe kwinkslag de grond in gejaagd. Ook omdat zo'n man (advocaat eigen) tactisch "vooruitdenkt" in het gesprek.
Baudet mist simpelweg ervaring, waar het kabinet genadeloos misbruik van maakt.... denk ook aan hoe Lillian werd weggezet. Hilarisch maar wederom schofterig.

Ik snap hoe het werkt maar het heeft geen pas om een Kamerlid met een "grap" weg te werken. Kan er eigenlijk wel kwaad om worden. Zeggen dat je dan maar betere/slimmere Kamerleden moet plaatsen is een excuus alsmede zeggen dat je je kont afveegt met wat (en wie) het Kamerlid vertegenwoordigd.
Waar werd Lillian dan zo weggezet? Ze is geen fantastisch debater, maar weet toch wel overeind te blijven.

Ik heb meerdere zwakke momenten gezien van Baudet deze ABP.

Dat is niet alleen ervaring, hij mist ook gewoon de vaardigheid om op het juiste moment toe te slaan, ad-rem te zijn en humor te gebruiken.

Overigens heb ik ook niet het idee dat Hiddema het zoveel beter kan, die is ook erg van de wollige praatjes.
pi_182101829
Ik heb bij Baudet ook het idee dat z'n dossierkennis niet helemaal op orde is. En dat is toch wel een basisvaardigheid om een goed politicus te kunnen zijn.
  maandag 24 september 2018 @ 13:23:51 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182101951
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Er was denk ik gewoon geen goede manier meer waarop Baudet had kunnen reageren. Het probleem zat hem ook niet zozeer in het uitblijven van een scherpe reactie op de kritiek, maar vooral in het feit dat die kritiek van A tot Z terecht was. Het was ook geen geneuzel in de marge kritiek, Baudet verzaakt zijn verantwoordelijkheid als kamerlid totaal, en daar werd hij op aangesproken.
Mogelijk en ik denk dat Baudet dit niet goed (in)gepland heeft. Het lijkt er op dat hij onbekend "was" (ook ik trouwens) met de iets gewijzigde "werkwijze" in de "tweede kamer". Het is 'm, die kans voor open doel, iig wel door de vinger geglipt omdat hij te ver over de schutting keek.

Ik denk dat wanneer Baudet iets had gerepliceerd dat het kabinet beveelt dat een Kamermeerderheid moet stemmen ; "Beste Mark, dank het is ook precies de reden dat ik jou dat - publiekelijk met camera's aan - nog laat uitleggen zodat jouw schapen weten dat zij achter het opgeworpen hek van wat jij wil moeten blijven."; hij meer wat disruptie had kunnen veroorzaken . Ke krijgt dan iig een discussie over die werkwijze.

Ik denk even aan DB, ik ga mij niet voorstellen dat alle 76 Kamerleden voorstemmende daar zelf zo voorstander zijn. Sterker nog; er is geen Kamerlid die zij het plan (inhoudelijk) kan beargumenteren. Zij volgt hier, als met andere zaken, het gwvestigde kartel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 24 september 2018 @ 13:49:39 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182102380
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 13:03 schreef luxerobots het volgende:[..]
Waar werd Lillian dan zo weggezet? Ze is geen fantastisch debater, maar weet toch wel overeind te blijven.
Ze zal best overeind blijven maar ze wordt weinig serieus genomen. Ik mixte overigens even mijn netvliesbeeld hoe Segers haar publiekelijk wegwijs maakte over "publiek sector", en hij trouwens later haar in de beschouwingen weer steunde.
In het debat met Rutte ging Lillian best goed maar kreeg Rutte niet over de streep.

Ik quote even uit het verslag:
quote:
Bron: verslag TK 21sep18 Mevrouw Marijnissen (SP):
Dan blijft mijn vraag toch staan. Als de premier ontkent ... belofte heeft gedaan aan Shell ...waarom heeft u al die Nederlanders ...., dan niet de kans gegeven om hier ook iets van te vinden?

Minister Rutte: Ja, omdat de VVD de gekke gewoonte heeft ook intern democratie te hebben. Die hebben niet alle partijen. Dat betekent dat zo'n verkiezingsprogramma wordt vastgesteld door de leden.

Mevrouw Marijnissen (SP):Voorzitter, ik heb een vraag.

Minister Rutte: Ik maak het even af. Het was geen persoonlijke opmerking: trek de schoen aan. Dat was niet mijn bedoeling. Dat betekent dat zo'n partijcongres …

De voorzitter: Voordat u verdergaat … Dit is toch een persoonlijk feit. Mevrouw Marijnissen.

Mevrouw Marijnissen (SP): Op het moment dat de premier zich van dit soort teksten gaat bedienen … Volgens mij hebben wij hier een inhoudelijk debat. .... …
Rutte poneert simplisticiteit en pareert daarmee zonder in te gaan op de inhoud. Toegegeven dat dit momenteel "usance" is.

quote:
Ik heb meerdere zwakke momenten gezien van Baudet deze ABP.
Dat is niet alleen ervaring, hij mist ook gewoon de vaardigheid om op het juiste moment toe te slaan, ad-rem te zijn en humor te gebruiken.
Overigens heb ik ook niet het idee dat Hiddema het zoveel beter kan, die is ook erg van de wollige praatjes.
Eensch, Baudet mist attitude en kennis... die een goed Kmerlid idd wel moet bezitten. Hiddema doet dat niet beter maar is met zijn "taalgebruik" wel goed om als "ijsbreker" in te zetten. Of Hiddema echt op de beleidslijn zit van Baudet, vraag ik mij trouwens af. Hiddema zit - zo lijkt het - een beetje z'n hobby te doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182102623
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, er zit nogal een verschil tussen je er schuldig aan maken en het verheffen tot core business.

Laten we eerlijk zijn: FvD is zo goed als niet met politiek bezig.
Dat is jouw mening en die mag je rustig hebben. Maar die kan ik niet serieus nemen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182102738
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 12:29 schreef Gohf046 het volgende:
Dat gebazel over populisme ook altijd. Iedere partij maakt zich daar schuldig aan zij het in een andere stijl.
Mwah, van de VVD en de PVV kun je dat inderdaad zeggen. Maar hoe zou een GL of PvdD zich daar schuldig aan maken? Of een D66 desnoods?
pi_182102907
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 21:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, als iemand zijn werk niet doet omdat hij daar blijkbaar naar eigen mening te weinig publicitaire winst mee kan behalen, dan ga je hem daarvoor niet belonen met extra publiciteit.
Het is niet aan andere volksvertegenwoordigers om te bepalen wat het werk van een kamerlid is. Zeker niet kamerleden die zelf hun werk niet doen, zoals het controleren van de regering, het maken van wetten en zonder last stemmen.

We hebben nu kamerleden die zelf hun grondwettelijke taken verzaken en vervolgens een ander kamerlid gaan verwijten dat hij niet op de juiste manier meedoet met hun zelfverzonnen spelletje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182103438
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 14:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en die mag je rustig hebben. Maar die kan ik niet serieus nemen.
Kun jij het serieus nemen als Baudet de kamer staat uit te leggen hoe vaak zijn berichtjes op social media worden bekeken?

Als FvD fan zou je dan toch plaatsvervangende schaamte moeten hebben. Heb je die ook?

Hoe idioot is het, als Baudet even de voltallige kamer minuten lang bezighoudt met zijn PR campagnes? Ik denk dan: "doe dat lekker even in je eigen tijd." Het kost bakken met geld, daar wordt ie niet voor betaald.

En nee: dat is niet mijn mening. Dat zijn de feiten: Baudet is met van alles en nog wat bezig, maar niet met het werk waarvoor hij wordt betaald.

[ Bericht 9% gewijzigd door Molurus op 24-09-2018 15:05:09 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182103943
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, van de VVD en de PVV kun je dat inderdaad zeggen. Maar hoe zou een GL of PvdD zich daar schuldig aan maken? Of een D66 desnoods?
Een populistische retoriek manifesteert zich bij uitstek aan de rechter- en linkerflank bij LPF, PVV, SP en ten dele GL. De LPF richt zich tegen de regentenklasse’’ en ‘het baantjesbolwerk in Den Haag’. De PVV keert zich met name tegen ‘progressieve elites’ of ‘de linkse kliek’. De SP richt de pijlen op ‘grootverdieners’ en ‘elites die rijker zijn na de crisis dan ervoor’. GL heeft in 2017 net als de SP scherpe kritiek op bankiers en multinationals en op ‘de achterkamertjes’ in Den Haag. Opmerkelijk is dat de populistische retoriek bij de SP niet afneemt, ook al stelde de SP zich sinds 2006 ‘gouvernementeler’ op en leek de partij zich sindsdien te matigen om regeringsdeelname mogelijk te maken.4 Opmerkelijk is ook dat GroenLinks, een partij die niet als populistisch te boek staat, een scherpe koerswijziging ingezet heeft qua populistische retoriek in 2017. Een populistische retoriek blijkt dus zowel aan de rechter-als de linkerflank te vinden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182103966
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:09 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Een populistische retoriek manifesteert zich bij uitstek aan de rechter- en linkerflank bij LPF, PVV, SP en ten dele GL. De LPF richt zich tegen de regentenklasse’’ en ‘het baantjesbolwerk in Den Haag’. De PVV keert zich met name tegen ‘progressieve elites’ of ‘de linkse kliek’. De SP richt de pijlen op ‘grootverdieners’ en ‘elites die rijker zijn na de crisis dan ervoor’. GL heeft in 2017 net als de SP scherpe kritiek op bankiers en multinationals en op ‘de achterkamertjes’ in Den Haag. Opmerkelijk is dat de populistische retoriek bij de SP niet afneemt, ook al stelde de SP zich sinds 2006 ‘gouvernementeler’ op en leek de partij zich sindsdien te matigen om regeringsdeelname mogelijk te maken.4 Opmerkelijk is ook dat GroenLinks, een partij die niet als populistisch te boek staat, een scherpe koerswijziging ingezet heeft qua populistische retoriek in 2017. Een populistische retoriek blijkt dus zowel aan de rechter-als de linkerflank te vinden.
Hoe uit GL zich populistisch? Of D66?

Dat de SP zich richt op de grootverdieners lijkt me overigens niet iets populistisch.
pi_182104032
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 14:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kun jij het serieus nemen als Baudet de kamer staat uit te leggen hoe vaak zijn berichtjes op social media worden bekeken?

Als FvD fan zou je dan toch plaatsvervangende schaamte moeten hebben. Heb je die ook?

Hoe idioot is het, als Baudet even de voltallige kamer minuten lang bezighoudt met zijn PR campagnes? Ik denk dan: "doe dat lekker even in je eigen tijd." Het kost bakken met geld, daar wordt ie niet voor betaald.

En nee: dat is niet mijn mening. Dat zijn de feiten: Baudet is met van alles en nog wat bezig, maar niet met het werk waarvoor hij wordt betaald.
Sorry maar je praat echt onzin en meet met 2 maten. Waar jij Baudet/FvD van beschuldigd doen de andere partijen net zo hard aan mee. Dat wil of kun je blijkbaar niet zien.

Zeggen dat iets feiten zijn maakt het natuurlijk nog geen feit :') het blijft nog steeds je eigen mening.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182104092
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Sorry maar je praat echt onzin en meet met 2 maten. Waar jij Baudet/FvD van beschuldigd doen de andere partijen net zo hard aan mee. Dat wil of kun je blijkbaar niet zien.

Zeggen dat iets feiten zijn maakt het natuurlijk nog geen feit :') het blijft nog steeds je eigen mening.
Het is toch een feit dat Baudet het daar over had en hij de eerste is die in de Kamer daar iets mee wil zeggen?
pi_182104191
Ik zie het nog wel als de draak steken met de hele poppenkast in Den Haag. Ze hebben het volk al zoveel leed berokkend dus Baudet staat in schril contrast.
pi_182104264
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:19 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Ik zie het nog wel als de draak steken met de hele poppenkast in Den Haag. Ze hebben het volk al zoveel leed berokkend dus Baudet staat in schril contrast.
Hij steekt vooral de draak met zichzelf. Voor iemand die beweert verandering te willen wordt het lastig samenwerken met anderen als je je continu als de clown gedraagt. Wilders kan er over mee praten.
pi_182104304
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe uit GL zich populistisch? Of D66?

Dat de SP zich richt op de grootverdieners lijkt me overigens niet iets populistisch.
GL en D66 veren met de ideeen van hun kiezers mee, om vervolgens direkt te gaan draaien wanneer ze in een coalitie zitten. Altijd. Dan ben je behoorlijk stupide wanneer je daar op blijft stemme. Zelfde geldt voor Pvda Cda en VVD stemmers.
pi_182104315
Het lijkt mij verstandig dat Baudet een keer fatsoenlijke mensen om zich heen gaat verzamelen, want een sterk politicus gaat hij niet worden. Hij is ronduit een slecht debater en kan eigenlijk alleen afgeven op het 'systeem'.

Dat mag natuurlijk, maar je bereikt er niks mee. Het had allemaal best potentie dat FvD. Maar het is inmiddels een one-man show geworden die alleen nog draait om Baudet.

Ik heb ook niet de indruk dat hij erg open staat voor input uit de achterban. Liever verzamelt hij ja-knikkers om zich heen, zodat hij z'n monologen kan afvuren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_182104327
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:22 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

GL en D66 veren met de ideeen van hun kiezers mee, om vervolgens ditekt te gaan draaien wanneer ze in een coalitie zitten. Altijd.
Begrijpend lezen is niet zo je ding geloof ik.
  Redactie Games maandag 24 september 2018 @ 15:24:20 #133
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_182104345
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:22 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

GL en D66 veren met de ideeen van hun kiezers mee, om vervolgens ditekt te gaan draaien wanneer ze in een coalitie zitten. Altijd. Dan ben je behoorlijk stupide wanneer je daar op blijft stemme. Zelfde geldt voor Pvda Cda en VVD stemmers.
Dat is knap want GL heeft nog nooit geregeerd :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_182104379
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:23 schreef Ronaldsen het volgende:
Het lijkt mij verstandig dat Baudet een keer fatsoenlijke mensen om zich heen gaat verzamelen, want een sterk politicus gaat hij niet worden. Hij is ronduit een slecht debater en kan eigenlijk alleen afgeven op het 'systeem'.

Dat mag natuurlijk, maar je bereikt er niks mee. Het had allemaal best potentie dat FvD. Maar het is inmiddels een one-man show geworden die alleen nog draait om de Baudet.

Ik heb ook niet de indruk dat hij erg open staat voor input uit de achterban. Liever verzamelt hij ja-knikkers om zich heen, zodat hij z'n monologen kan afvuren.
Andere partijen geven ook alleen af op ingebeelde angsten. Zoals global warming, Russen, etcetera.
pi_182104432
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is niet zo je ding geloof ik.
Je hebt het over populisme. GL staat voor dom-groen pupulisme. Denk je werkelijk dat ze wat menen om het millieu te beteren anders dan hun dikke inkomen?
pi_182104434
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 15:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is toch een feit dat Baudet het daar over had en hij de eerste is die in de Kamer daar iets mee wil zeggen?
Ik weet niet waar jij nu precies op reageert maar het zogenaamde feit van Molurus is dat Baudet/FvD hun werk niet doen omdat ze geen politiek bedrijven.

Wat natuurlijk echt lariekoek is. Backbenchers van de grote partijen doen natuurlijk wel waar voor ze betaald worden of niet? Namelijk hun mond houden en af en toe braaf meestemmen. Ik vind de kritiek van Molurus echt te idioot voor woorden. Even los van het feit dat je van het FvD of Baudet vind maar daar word keihard gewerkt om de partij te laten groeien en om in gesprek te komen met de achterban. Buiten al het werk wat ze met de fractie in de 2e kamer verrichtte.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182104482
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:24 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat is knap want GL heeft nog nooit geregeerd :')
Zij hebben altijd de nare coalities gesteund in belangrijke zaken. Van Griekenland, bankensteun, landjepik in het midden-oosten, russen demoniseren, alle imperialisme van de VS, Niet zo gek ook. Zij behoren tot het partijen-kartel.
pi_182104656
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij steekt vooral de draak met zichzelf. Voor iemand die beweert verandering te willen wordt het lastig samenwerken met anderen als je je continu als de clown gedraagt. Wilders kan er over mee praten.
Samenwerken met dat partijen-kartel gaat niet. Die hebben vooraf van de deepstate al allerlei uitgestippelde lijnen en beleid ingefluisterd gekregen. En daar wordt nooit van afgeweken. Dat is het rotte. Compromissen maken gaat nooit lukken dat is de hele grap van dit partijen-kartel. Iedereen die op d66 vvd cda pvda gl hebben gestemd hebben bijgedragen aan aan hun eigen verdoemenis. Deze klote situatie. Dat partijen-kartel moet eerst kapot. Dan krijgt de burger weer echte keuze en kunnen echte compromissen gemaakt worden. Waarom denk je dat GL of Pvda nooit met SP wilden samenwerken in Den Haag.

In before 'a haha bnw is verderop haha'. dan moet je het maar zelf weten als je hardnekkig onwetend wilt blijven.
  Redactie Games maandag 24 september 2018 @ 15:50:43 #139
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_182104935
Goed om te weten dat Sjerrie inderdaad idioot volk aantrekt dat totaal de weg kwijt is.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_182105034
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2018 15:50 schreef Puddington het volgende:
Goed om te weten dat Sjerrie inderdaad idioot volk aantrekt dat totaal de weg kwijt is.
Het is pas idioot als je op d66 pvda gl vvd cda blijft stemmen en tegelijkertijd blijft hopen op verandering.

Goed om te weten dat discussieren met zulke domme lieden zoals jij gewoon eigenlijk geen enkele nut heeft.
  Redactie Games maandag 24 september 2018 @ 15:59:53 #141
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_182105095
Oke schat.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_182105155
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:59 schreef Puddington het volgende:
Oke schat.
Je hebt geen argumenten meer en dan ga je maar trollen. wat voor mens ben jij, hoe denk jij. vind je jezelf geen verschrikking?
  Redactie Games maandag 24 september 2018 @ 16:08:26 #143
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_182105294
Meer dat ik weet dat als ik je ga discussiëren het niet helpt, omdat je al zo vuistdiep in je complottheorieën zit dat geen enkele vorm van reden je nog gaat overtuigen.

Ik herken een hopeloze zaak als ik hem zie.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_182105368
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 16:08 schreef Puddington het volgende:
Meer dat ik weet dat als ik je ga discussiëren het niet helpt, omdat je al zo vuistdiep in je complottheorieën zit dat geen enkele vorm van reden je nog gaat overtuigen.

Ik herken een hopeloze zaak als ik hem zie.
Op wie heb jij gestemd?
pi_182106425
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2018 15:56 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Het is pas idioot als je op d66 pvda gl vvd cda blijft stemmen en tegelijkertijd blijft hopen op verandering.

Goed om te weten dat discussieren met zulke domme lieden zoals jij gewoon eigenlijk geen enkele nut heeft.
Geld regeeert. Andere politieke partijen gaan daar geen invloed op hebben. Als je dat wel denkt ben je hopeloos naïef.
pi_182107051
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2018 15:56 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Het is pas idioot als je op d66 pvda gl vvd cda blijft stemmen en tegelijkertijd blijft hopen op verandering.

Goed om te weten dat discussieren met zulke domme lieden zoals jij gewoon eigenlijk geen enkele nut heeft.
Op FvD stemmen en dan hopen op verandering lijkt me nog veel idioter. :D

Even heel reëel: tenzij FvD en PVV tezamen een meerderheidscoalitie kunnen vormen is het volkomen uitgesloten dat zij iets gaan veranderen. Beide partijen hebben uitgebreid laten zien dat ze niet tot samenwerking met andere partijen in staat zijn, en dus zullen ze nooit worden uitgenodigd voor coalitiebesprekingen.

En zo'n meerderheid gaat er echt nooit komen. De totale omvang van dit type partijen zit al sinds LPF rond de 15%. Veel meer wordt het niet.

En dan kun je wel lekker stampvoeten over het partijkartel enzo, maar daar verander je ook niets mee. Heck, Baudet kan desgevraagd in de kamer niet eens uitleggen wat hij nou wil veranderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182107095
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Sorry maar je praat echt onzin en meet met 2 maten. Waar jij Baudet/FvD van beschuldigd doen de andere partijen net zo hard aan mee. Dat wil of kun je blijkbaar niet zien.
Ehh, nee. Het is feitelijk onjuist.

quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:14 schreef Gohf046 het volgende:

Zeggen dat iets feiten zijn maakt het natuurlijk nog geen feit :') het blijft nog steeds je eigen mening.
Mijn hemel, het lijkt wel alsof ik nu in discussie ben met een creationist. Wetenschap is toch maar een mening, etc.

Als je je er lekker bij voelt, go right ahead. Maar op deze basis is een debat of discussie vrij zinloos. Veel plezier ermee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182107475
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar hoe zou een GL of PvdD zich daar schuldig aan maken? Of een D66 desnoods?
Zeker.

Klaver maakt er ook geen geheim van dat hij z'n campagne afgekeken heeft van Obama. En Pechtold is al helemaal een populist.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182108183
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 17:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Zeker.

Klaver maakt er ook geen geheim van dat hij z'n campagne afgekeken heeft van Obama. En Pechtold is al helemaal een populist.
Maakt niet uit op wie je stemt. Iedereen is populist voor z'n eigen doelgroep en elke politicus is uit op macht om aan de knopjes te mogen draaien. Uiteindelijk dansen ze allemaal naar de pijpen van het grote geld dat de daadwerkelijke lijnen uitzet.
pi_182108328
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:11 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Maakt niet uit op wie je stemt. Iedereen is populist voor z'n eigen doelgroep en elke politicus is uit op macht om aan de knopjes te mogen draaien. Uiteindelijk dansen ze allemaal naar de pijpen van het grote geld dat de daadwerkelijke lijnen uitzet.
Amen.

Lees; Brussel, daar komt nog altijd gauw 82 procent van 'onze' wetgeving vandaan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182108506
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 18:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Amen.

Lees; Brussel, daar komt nog altijd gauw 82 procent van 'onze' wetgeving vandaan.
Brussel danst ook naar de pijpen van het grote geld. Anders hadden we wel wat geleerd van de financiële crisis van 2008/2009.

Met elke politicus bedoel ik dus ook die in Brussel zitten.
pi_182111006
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehh, nee. Het is feitelijk onjuist.

[..]

Mijn hemel, het lijkt wel alsof ik nu in discussie ben met een creationist. Wetenschap is toch maar een mening, etc.

Als je je er lekker bij voelt, go right ahead. Maar op deze basis is een debat of discussie vrij zinloos. Veel plezier ermee.
Dus Baudet verzet minder politiek werk dan de backbenchers van verschillende grote partijen?

Dat noem jij feitelijk gezien juist?

Dan is een debat indd vrij zinloos. Misschien kun je je mening staven met feiten ipv beweringen? Tot die tijd blijft het toch echt een mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gohf046 op 24-09-2018 20:22:40 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182111943
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:10 schreef Xa1pt het volgende:
Hoe uit GL zich populistisch?
Klaver en Groot Wassink besteden toch vrij regelmatig in hun speeches aandacht aan de elite die de gewone man dreigt weg te drukken en die daarom moet worden "geëlimineerd" ten koste van die laatste. Dat is toch echt klassiek populisme.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182112084
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 20:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Klaver en Groot Wassink besteden toch vrij regelmatig in hun speeches aandacht aan de elite die de gewone man dreigt weg te drukken en die daarom moet worden "geëlimineerd" ten koste van die laatste. Dat is toch echt klassiek populisme.
Que? Klaver die het woord "elite" gebruikt in deze context?

Het zou mij echt verbazen. Ik heb het zeker nog nooit gehoord.

Overigens klopt het wat mij betreft dat woordjes als "elite", "het volk", "partijkartel", enz, heel typerend zijn voor populistische retoriek. Maar ik heb Klaver er nog niet op kunnen betrappen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182112146
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:50 schreef Molurus het volgende:
Que? Klaver die het woord "elite" gebruikt in deze context?

Het zou mij echt verbazen. Ik heb het zeker nog nooit gehoord.
Voorbeeldje.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182112182
quote:
Typisch, en zeker niet sjiek. Het is voor het eerst dat ik het zie.

Overigens lijken zijn opmerkingen over het belastingklimaat voor grote multinationals me verder wel terecht, maar hij zou er verstandig aan doen om dat anders te formuleren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182112301
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 20:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Typisch, en zeker niet sjiek. Het is voor het eerst dat ik het zie.
Het is ook wat raar, omdat het electoraat van GL juist tendeert naar die elite. Of althans, niet behoort tot een doelgroep die met brandende fakkels de "winnaars" van het kapitalisme wil straffen voor hun eigen situatie. Bij de SP verwacht je dat soort retoriek dan eerder. En Groot Wassink, ja nou ach, laten we dat dan maar een exponent van een blijkbaar nog bestaande factie binnen GL beschouwen, maar helemaal helder is die man natuurlijk niet bepaald.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182112391
Baudet had gewoon gelijk, die algemene beschouwingen zijn allemaal maar schijn. En natuurlijk gaan de coalitiepartijen vol in de aanval, die zijn natuurlijk bang voor Baudet.
Check it out
pi_182112452
Er is tevens weer een VVD-er verdacht van corruptie. Maar of dit nieuws is.
Check it out
pi_182112927
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:00 schreef hjansen82 het volgende:

En natuurlijk gaan de coalitiepartijen vol in de aanval, die zijn natuurlijk bang voor Baudet.
Ik kan daar allerlei redenen voor bedenken, maar niet dat ze bang zijn. :P

Bang voor wat? Dat Baudet ineens 50 zetels binnensleept? Het lijkt mij niet reeel. Zoals gezegd: het populistische deel van het electoraat (LPF, PVV, FvD) haalt al decennialang stabiel 15% van de stemmen binnen, er zit geen enkele groei in. En die groei verwacht ook niemand. (Behalve misschien een deel van de achterban van die 3 partijen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 24-09-2018 21:28:52 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182112985
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 20:58 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is ook wat raar, omdat het electoraat van GL juist tendeert naar die elite. Of althans, niet behoort tot een doelgroep die met brandende fakkels de "winnaars" van het kapitalisme wil straffen voor hun eigen situatie.
Dat GroenLinks zeer kritisch is over het belastingklimaat voor grote multinationals vind ik niet zo verrassend. Maar ze lijken me inderdaad ook geen uitgesproken tegenstanders van kapitalisme ofzo.

quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 20:58 schreef nostra het volgende:

Bij de SP verwacht je dat soort retoriek dan eerder.
Klopt, daar zou je het eerder verwachten. En natuurlijk bij de hardcore populisten als Wilders en Baudet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182116675
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:00 schreef hjansen82 het volgende:
Baudet had gewoon gelijk, die algemene beschouwingen zijn allemaal maar schijn. En natuurlijk gaan de coalitiepartijen vol in de aanval, die zijn natuurlijk bang voor Baudet.
Die proberen alleen wat stemmen terug te winnen met hun anti-kapitaal-populisme (maar menen er natuurlijk geen donder van). Zij weten ook wel wat Rutte en zijn meesters willen is wet. dat gaat nooit van koers veranderen.
pi_182117557
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:00 schreef hjansen82 het volgende:
Baudet had gewoon gelijk, die algemene beschouwingen zijn allemaal maar schijn. En natuurlijk gaan de coalitiepartijen vol in de aanval, die zijn natuurlijk bang voor Baudet.
Zou ook een beetje raar zijn als coalitie partijen "vol in de aanval" zouden gaan, het is namelijk immers hun beleid (hun coalitie afspraken die worden uitgevoerd).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_182120635
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 20:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Klaver en Groot Wassink besteden toch vrij regelmatig in hun speeches aandacht aan de elite die de gewone man dreigt weg te drukken en die daarom moet worden "geëlimineerd" ten koste van die laatste. Dat is toch echt klassiek populisme.
Onzin, klassiek populisme is een betoogtrant, een stijl van overtuigen. Daar maakt inmiddels bijna elke partij zich schuldig aan. De strekking van het betoog is daarvoor niet zo relevant.

Inmiddels is populisme opportunistisch geherdefinieerd tot een hokje waar iedereen ingestopt wordt die het waagt de massa-immigratie, het functioneren van de EU en de neoliberale verstrengeling tussen politieke partijen en het grootbedrijf ter discussie te stellen. Eenmaal in dat hokje kun je dan de ene soort met nationaal-socialisten associeren door ze nationaal-populisten te noemen, en de andere soort met de socialistische revolutiepredikers van de 20e eeuw. Van beide moeten we natuurlijk heel bang worden en alle middelen om ze te bestrijden, en dus de status quo te beschermen, zijn geoorloofd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182120771
"Het populisme is niet links of rechts. Populisme is in principe inhoudsloos." - Maarten van Rossem.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182121019
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, klassiek populisme is een betoogtrant, een stijl van overtuigen. Daar maakt inmiddels bijna elke partij zich schuldig aan. De strekking van het betoog is daarvoor niet zo relevant.

Inmiddels is populisme opportunistisch geherdefinieerd tot een hokje waar iedereen ingestopt wordt die het waagt de massa-immigratie, het functioneren van de EU en de neoliberale verstrengeling tussen politieke partijen en het grootbedrijf ter discussie te stellen. Eenmaal in dat hokje kun je dan de ene soort met nationaal-socialisten associeren door ze nationaal-populisten te noemen, en de andere soort met de socialistische revolutiepredikers van de 20e eeuw. Van beide moeten we natuurlijk heel bang worden en alle middelen om ze te bestrijden, en dus de status quo te beschermen, zijn geoorloofd.
_O_ _O_ _O_
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182121654
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik kan daar allerlei redenen voor bedenken, maar niet dat ze bang zijn. :P

Bang voor wat? Dat Baudet ineens 50 zetels binnensleept? Het lijkt mij niet reeel. Zoals gezegd: het populistische deel van het electoraat (LPF, PVV, FvD) haalt al decennialang stabiel 15% van de stemmen binnen, er zit geen enkele groei in. En die groei verwacht ook niemand. (Behalve misschien een deel van de achterban van die 3 partijen.)
Ik heb het idee dat Baudet te veel een typetje is om zeer veel stemmen binnen te harken. Hij gebruikt niet zoals Wilders harde onliners, die een bepaald type stemmers aantrekt. In plaats daarvan hamert hij de hele tijd op zijn intellect, en dan ook nog eens op zo'n manier waardoor hij als een gieter afgaat. Ik denk dan ook dat hij een vreemde eend in de bijt is die net niet aantrekkelijk genoeg is om PVV stemmers over te halen.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182121931
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:41 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
In plaats daarvan hamert hij de hele tijd op zijn intellect, en dan ook nog eens op zo'n manier waardoor hij als een gieter afgaat.
Somehow lijkt dat toch wel te scoren bij met name non-intellectuelen. :D PVV'ers horen al jarenlang dat ze niet zo snugger zijn, en dus is dit voor sommigen een aantrekkelijk 'intellectueel' alternatief.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:41 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

Ik denk dan ook dat hij een vreemde eend in de bijt is die net niet aantrekkelijk genoeg is om PVV stemmers over te halen.
Ik denk ook niet dat FvD de potentie heeft om zo groot te worden als PVV inderdaad. Ik denk wel dat de stemmen die Baudet binnenhaalt voornamelijk uit het PVV kamp komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182122158
Persoonlijk zou ik nooit op de PVV stemmen oa omdat ik het standpunt omtrent de islam en immigratie te radicaal vind.

PVV wil de Islam verbieden en alle immigratie uit moslim landen per definitie op voorhand afwijzen.

Verbieden is geen oplossing en per definitie ook onhaalbaar buiten dat je het ook niet zou moeten willen.

Ik heb verder vrij weinig met welk geloof dan ook maar voor een gematigde versie van de Islam zou net zoals andere geloven in Nederland gewoon plek moeten zijn.

Moslims die naar het westen immigreren worden vanzelf gematigder na verloop van tijd dat proces zou je moeten stimuleren ipv de Islam als geheel te verbieden. Werkt bovendien alleen maar averechts en het verdwijnt niet opeens magisch als je het verbied.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182122412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:41 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat Baudet te veel een typetje is om zeer veel stemmen binnen te harken. Hij gebruikt niet zoals Wilders harde onliners, die een bepaald type stemmers aantrekt. In plaats daarvan hamert hij de hele tijd op zijn intellect, en dan ook nog eens op zo'n manier waardoor hij als een gieter afgaat. Ik denk dan ook dat hij een vreemde eend in de bijt is die net niet aantrekkelijk genoeg is om PVV stemmers over te halen.
Alsof Rutte Balkenende Wilders zichzelf nooit voor schut hebben gezet. Ik lees in de laatste comments hierboven, de een denkt dat FvD potentie heeft want en de ander denkt van niet omdat .. De beste stuurmannen staan weer aan wal. Als het een grote partij wordt gaat men pas geloven. Je moet gewoon nu achter hem staan. Dat partijkartel d66 vvd cda gl pvda cu moet kapot.

In plaats van als een foesbal inside gaan zitten speculeren, kun je ook gewoon op annabel of thierry stemmen. Dan zien we wel of dat werkt. Als je denkt dat je d66 of gl nog één keer de kans wilt geven omdat ze weer een paar gezichten hebben vervangen. Dan ben je pas echt dom bezig.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 25-09-2018 12:33:57 ]
pi_182122534
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:11 schreef Gohf046 het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit op de PVV stemmen oa omdat ik het standpunt omtrent de islam en immigratie te radicaal vind.

PVV wil de Islam verbieden en alle immigratie uit moslim landen per definitie op voorhand afwijzen.

Verbieden is geen oplossing en per definitie ook onhaalbaar buiten dat je het ook niet zou moeten willen.

Ik heb verder vrij weinig met welk geloof dan ook maar voor een gematigde versie van de Islam zou net zoals andere geloven in Nederland gewoon plek moeten zijn.

Moslims die naar het westen immigreren worden vanzelf gematigder na verloop van tijd dat proces zou je moeten stimuleren ipv de Islam als geheel te verbieden. Werkt bovendien alleen maar averechts en het verdwijnt niet opeens magisch als je het verbied.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182122612
Toch blijf ik de vergelijking tussen FvD en PVV maar vreemd vinden. En ondoordacht. Of wel doordacht eigenlijk, het wordt vaak gedaan om deze partij ook heel makkelijk als fout te kunnen bestempelen.
pi_182122767
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:11 schreef Gohf046 het volgende:
Moslims die naar het westen immigreren worden vanzelf gematigder na verloop van tijd
Dat is helemaal niet waar.

https://www.scp.nl/Nieuws/Moslims_steeds_religieuzer
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182122773
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:

Toch blijf ik de vergelijking tussen FvD en PVV maar vreemd vinden. En ondoordacht. Of wel doordacht eigenlijk, het wordt vaak gedaan om deze partij ook heel makkelijk als fout te kunnen bestempelen.
Niet helemaal. Beide partijen zijn fout om vergelijkbare redenen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182122898
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet helemaal. Beide partijen zijn fout om vergelijkbare redenen.
Welke vergelijkbare redenen dan, wat is er zo fout aan het partijprogramma van FvD?
pi_182122993
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

^O^
Best genuanceerd voor een non-intellectuele populist niet? ;)
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182123057
quote:
Zo ervaar ik het zelf wel. Ik ken wel redelijk wat moslims waarvan de ouders vrij streng gelovig zijn maar zelf gaan ze eigenlijk nooit meer naar de Moskee en bidden ze zelden. Meeste drinken ook alcohol.

Wanneer hun kinderen krijgen werkt dat ook door op de kinderen lijkt me.

Verder denk ik als dat zo zou zijn we er zelf ook een aandeel in hebben door een wij versus hun gevoel te creëren. Hoe harder ik roep dat iets slecht is en verkeerd hoe meer mensen geneigd zijn zich vast te houden aan iets.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182123146
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:02 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Best genuanceerd voor een non-intellectuele populist niet? ;)
Waarom die drang naar nuance. Nuance, compromissen, water bij de wijn. Weg wensen. Het is een overblijfsel van vrouwelijke opvoeding denk ik. Vrouwen houden niet van geweld en willen 't liefst alles doodrustig en happy. Al moeten ze de ene partij meer telerstellen dan de ander. Onrust is alleen maar gevaarlijk voor het fysiek zwakker geslacht. Dus waarom doen we dit. Wat zijn compromissen eigenlijk. Werkt dit nog in politiek Den Haag. En welke compromissen hebben de kartelpartijen ooit moeten sluiten. Op alle belangrijke zaken stemden zij zonder twijvel eensgezind met VS-imperialisme en EU zelfs tegen de eigen stemmers in. Kunnen we een keer gewoon stoppen met nuance. Hoe wil je een mooi gebouw bouwen. Half mooi? Beknibbelen op fundering ondat kosten? Half hoog? Grijs ipv zwart?
pi_182123251
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:06 schreef Gohf046 het volgende:
Zo ervaar ik het zelf wel. Ik ken wel redelijk wat moslims waarvan de ouders vrij streng gelovig zijn maar zelf gaan ze eigenlijk nooit meer naar de Moskee en bidden ze zelden. Meeste drinken ook alcohol.

Wanneer hun kinderen krijgen werkt dat ook door op de kinderen lijkt me.

Ja, dat is een beetje als dezelfde strekking als een student die zegt dat hij vooral met hoogopgeleide moslims omgaat. Dat zegt vrij weinig natuurlijk.

quote:
Verder denk ik als dat zo zou zijn we er zelf ook een aandeel in hebben door een wij versus hun gevoel te creëren. Hoe harder ik roep dat iets slecht is en verkeerd hoe meer mensen geneigd zijn zich vast te houden aan iets.
Heb je daar enig bewijs voor? Want volgens mij is het religieuzer worden van de wereld (vooral Islam) een wereldwijd fenomeen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182123493
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:02 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Best genuanceerd voor een non-intellectuele populist niet? ;)
Ik moet bekennen dat ik ietwat verrast was door die post. :D :@
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182123517
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:11 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Waarom die drang naar nuance. Nuance, compromissen, water bij de wijn. Weg wensen. Het is een overblijfsel van vrouwelijke opvoeding denk ik. Vrouwen houden niet van geweld en willen 't liefst alles doodrustig en happy. Al moeten ze de ene partij meer telerstellen dan de ander. Onrust is alleen maar gevaarlijk voor het fysiek zwakker geslacht. Dus waarom doen we dit. Wat zijn compromissen eigenlijk. Werkt dit nog in politiek Den Haag. En welke compromissen hebben de kartelpartijen ooit moeten sluiten. Op alle belangrijke zaken stemden zij zonder twijvel eensgezind met VS-imperialisme en EU zelfs tegen de eigen stemmers in. Kunnen we een keer gewoon stoppen met nuance. Hoe wil je een mooi gebouw bouwen. Half mooi? Beknibbelen op fundering ondat kosten? Half hoog? Grijs ipv zwart?
Ja, laten we stoppen met nuances.
pi_182123555
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we stoppen met nuances.
Nuance is vies. Net als politieke correctheid en deugen. Als iets niet goed is dan is het deugen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182123722
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:11 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Het is een overblijfsel van vrouwelijke opvoeding denk ik. Vrouwen houden niet van geweld en willen 't liefst alles doodrustig en happy. Al moeten ze de ene partij meer telerstellen dan de ander. Onrust is alleen maar gevaarlijk voor het fysiek zwakker geslacht.
Goed verhaal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182123825
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nuance is vies. Net als politieke correctheid en deugen. Als iets niet goed is dan is het deugen.
Teken van teveel feminisering.
pi_182123972
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we stoppen met nuances.
Wereld verdelen tussen zwart en wit lekker simpel toch
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182124083
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wereld verdelen tussen zwart en wit lekker simpel toch
Verschillnde culturen leven zelf het liefst gesegregeerd. Dat bewijst zichzelf keer op keer. Dat is pas een genuanceerde comment op het multiculti-debat. Dat geforceerd vermengen van culturen en mekaar móeten mogen is pas ongenuanceerd.
pi_182124232
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:15 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Verschillnde culturen leven zelf het liefst gesegregeerd. Dat bewijst zichzelf keer op keer. Dat is pas een genuanceerde comment op het multiculti-debat. Dat geforceerd vermengen van culturen en mekaar móeten mogen is pas ongenuanceerd.
Zo, daar heb je ze even tuk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182124313
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zo, daar heb je ze even tuk.
Jatoch.
pi_182124436
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Somehow lijkt dat toch wel te scoren bij met name non-intellectuelen. :D PVV'ers horen al jarenlang dat ze niet zo snugger zijn, en dus is dit voor sommigen een aantrekkelijk 'intellectueel' alternatief.

[..]

Ik denk ook niet dat FvD de potentie heeft om zo groot te worden als PVV inderdaad. Ik denk wel dat de stemmen die Baudet binnenhaalt voornamelijk uit het PVV kamp komen.
Daar zit op zich wat in, maar het probleem van Baudet en Hiddema is dat ze allebei iets afstandelijks van het gewone volk uitstralen door zichzelf als elitaire intellectuelen te verkopen. Ook komen ze niet echt in hun programma voor de gewone Nederlander op, terwijl Wilders de gewone Nederlander expliciet in zijn A4tje benoemd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:27 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Alsof Rutte Balkenende Wilders zichzelf nooit voor schut hebben gezet. Ik lees in de laatste comments hierboven, de een denkt dat FvD potentie heeft want en de ander denkt van niet omdat .. De beste stuurmannen staan weer aan wal. Als het een grote partij wordt gaat men pas geloven. Je moet gewoon nu achter hem staan. Dat partijkartel d66 vvd cda gl pvda cu moet kapot.

In plaats van als een foesbal inside gaan zitten speculeren, kun je ook gewoon op annabel of thierry stemmen. Dan zien we wel of dat werkt. Als je denkt dat je d66 of gl nog één keer de kans wilt geven omdat ze weer een paar gezichten hebben vervangen. Dan ben je pas echt dom bezig.
FvD zal ook inschikkingen moeten maken wanneer zij de grootste partij zouden worden. Beter stem je op iemand omdat het partijprogramma je aanspreekt dan vanuit het idee dat de boel grondig verandert zal worden wanneer partij X regeert. Daar leent het meerpartijensysteem zich in Nederland absoluut niet voor.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182126668
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:11 schreef Gohf046 het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit op de PVV stemmen oa omdat ik het standpunt omtrent de islam en immigratie te radicaal vind.

PVV wil de Islam verbieden en alle immigratie uit moslim landen per definitie op voorhand afwijzen.

Verbieden is geen oplossing en per definitie ook onhaalbaar buiten dat je het ook niet zou moeten willen.

Ik heb verder vrij weinig met welk geloof dan ook maar voor een gematigde versie van de Islam zou net zoals andere geloven in Nederland gewoon plek moeten zijn.

Moslims die naar het westen immigreren worden vanzelf gematigder na verloop van tijd dat proces zou je moeten stimuleren ipv de Islam als geheel te verbieden. Werkt bovendien alleen maar averechts en het verdwijnt niet opeens magisch als je het verbied.
Volledig mee eens, behalve dat ik vind dat je alle geloofsuitingen in het openbaar zou moeten verbieden. Geloven is prima, maar dat doe je maar lekker achter de voordeur.

Verder heeft de PVV maar 1 lid en dat is Wilders zelf, lekker democratisch.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182126797
Mwah in publieke functies ok. Maar als mensen een hoofdoekje of kruisje willen dragen moeten ze imo die vrijheid hebben.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182126947
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:46 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

Beter stem je op een oartijprogramma bla..

Beter stem je op iemand omdat het partijprogramma je aanspreekt dan vanuit het idee dat de boel grondig verandert zal worden wanneer partij X regeert. Daar leent het meerpartijensysteem zich in Nederland absoluut niet voor.
In het engels noemen ze dat coping. Je legt je erbij neer en verzint excuses om de werkelijkheid te verzachten 'ach ze kunnen niet anders dus..' Nog erger je praat het goed. Dat meerpartijensysteem is geen meerprartijensystem, het is een kartel. Het is één partij. Het maakt dus niet uit of je op Groenlinks of VVD stemt. Maakt echt niet uit. Voor het MKB niet voor het millieu niet. Ik zou als VVD stemmer lekker op Partij voor de Dieren stemmen. Zou mij niets verbazen als dat ook gebeurt want mensen zijn al lang de kluts kwijt. Ik denk jij ook.
pi_182126978
Want ik ook :)

Als je jezelf laat verdelen in hokjes van links of rechts of christen of groen of dit of dat. Wat voor rare zelfdiscriminatie is dat?
pi_182128099
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:14 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Dat meerpartijensysteem is geen meerprartijensystem, het is een kartel. Het is één partij. Het maakt dus niet uit of je op Groenlinks of VVD stemt. Maakt echt niet uit. Voor het MKB niet voor het millieu niet.
Je leert hier toch maar veel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182128129
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:56 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Welke vergelijkbare redenen dan, wat is er zo fout aan het partijprogramma van FvD?
Dat heb ik al vaker gevraagd, maar daar krijg je dus nooit een antwoord op.
pi_182128136
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:14 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

In het engels noemen ze dat coping. Je legt je erbij neer en verzint excuses om de werkelijkheid te verzachten 'ach ze kunnen niet anders dus..' Nog erger je praat het goed. Dat meerpartijensysteem is geen meerprartijensystem, het is een kartel. Het is één partij. Het maakt dus niet uit of je op Groenlinks of VVD stemt. Maakt echt niet uit. Voor het MKB niet voor het millieu niet. Ik zou als VVD stemmer lekker op Partij voor de Dieren stemmen. Zou mij niets verbazen als dat ook gebeurt want mensen zijn al lang de kluts kwijt. Ik denk jij ook.
Regeren is complexer dan er hier soms wordt voorgesteld. Het is gewoon zo dat iedere partij die een coalitie met andere partijen aangaat, op een aantal punten zal aan het komen inschikken. Niet alleen vanuit coalitievorming gezien is er sprake van inschikking voor de regerende partij, maar ook bij het maken van nieuw beleid. Nieuw beleid kan slechts minimaal worden veranderd door juridische en praktische beperkingen in bestaand beleid. Om te denken dat de FvD Den Haag radicaal gaat veranderen is nogal een simplistische gedachte in mijn ogen.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182128274
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 18:21 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Om te denken dat de FvD Den Haag radicaal gaat veranderen is nogal een simplistische gedachte in mijn ogen.
Nou ja, een Leefbaar heeft in Rotterdam natuurlijk best duidelijke signatuur in het gevoerde beleid mogen zetten. Maar tegelijkertijd ook niet meer dan dat én moeten slikken dat anderen dat op andere portefeuilles mochten. Dat lijkt me sowieso ook het meest wenselijk: dat de uitvoering van veranderingen een beetje gelijke tred houdt met waar de samenleving in zijn geheel naar tendeert, in plaats van vierjaarlijkse radicale veranderingen zoals in de tweepartijenstelsels nog wel eens zichtbaar is en die de laatste tijd door oplopende polarisatie alleen maar lijkt te escaleren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182147937
quote:
Ik snap nou oprecht niet wat er zo geweldig is aan -die 'dandy van de Lage Landen'. Het is een soort Jort Kelder maar dan 25 jaar ouder. Wat gaat die man nou helemaal bereiken in Den Haag?

You ain't gonna do shit.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182150587
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 17:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik snap nou oprecht niet wat er zo geweldig is aan -die 'dandy van de Lage Landen'. Het is een soort Jort Kelder maar dan 25 jaar ouder. Wat gaat die man nou helemaal bereiken in Den Haag?

You ain't gonna do shit.
Wat is dat nou weer voor argument? Alleen omdat Hiddema niet meer zo'n strak kontje heeft als Pechtold schrijf je hem af? :')
pi_182150770
DWDD besprak gisteren de problemen die samengaan met homeopathische verdunning. Is DWWD nu ook af. Is de Vara nu ook rechts-extremistisch?
pi_182151121
Baudet krijgt bijval uit een onverwachte hoek

Gekwetste ego's

Met Baudets analyse is niets mis. Haarscherp zelfs! Ik kan het hem nazeggen en met mij waarschijnlijk meer dan driekwart van de kiezers. Maar 'onze' volksvertegenwoordigers denken daar heel anders over. Baudet was nog niet uitgesproken of de andere fractievoorzitters trokken ten strijde. Dit lieten zij zich niet zeggen. Als gekwetste ego's trokken zij op naar de interruptiemicrofoons om Baudet de maat te nemen.

https://www.google.nl/amp(...)afwezig~a4605095/amp
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182152589
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:17 schreef Gohf046 het volgende:
Baudet krijgt bijval uit een onverwachte hoek

https://www.google.nl/amp(...)afwezig~a4605095/amp
"Met Baudets analyse is niets mis. Haarscherp zelfs! Ik kan het hem nazeggen en met mij waarschijnlijk meer dan driekwart van de kiezers."

Bijval van iemand die kennelijk namens 3/4 van de Nederlandse bevolking denkt te kunnen spreken. Niet heel geloofwaardig.

En al zou ie ook maar een beetje gelijk hebben... dan zou hij minimaal een poging moeten doen om het goede voorbeeld te geven. Maar dat doet ie ook niet, eerder het complete tegenovergestelde van.

Stel je nou toch eens voor dat er 150 Baudets in de tweede kamer zaten. Daar moet ik persoonlijk niet aan denken. Dan kunnen we die tweede kamer net zo goed afschaffen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Molurus op 26-09-2018 21:27:02 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182152770
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:17 schreef Gohf046 het volgende:
Baudet krijgt bijval uit een onverwachte hoek

Gekwetste ego's

Met Baudets analyse is niets mis. Haarscherp zelfs! Ik kan het hem nazeggen en met mij waarschijnlijk meer dan driekwart van de kiezers. Maar 'onze' volksvertegenwoordigers denken daar heel anders over. Baudet was nog niet uitgesproken of de andere fractievoorzitters trokken ten strijde. Dit lieten zij zich niet zeggen. Als gekwetste ego's trokken zij op naar de interruptiemicrofoons om Baudet de maat te nemen.

https://www.google.nl/amp(...)afwezig~a4605095/amp
Het grappige is dat zowel Wilders als Halsema zich al in 2009 beklaagde over deze gang van zaken. De kabinetsplannen staan al in steen gebeiteld en de inbreng van de oppositie wordt gewoon structureel genegeerd.

pi_182152808
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het grappige is dat zowel Wilders als Halsema zich al in 2009 beklaagde over deze gang van zaken. De kabinetsplannen staan al in steen gebeiteld en de inbreng van de oppositie wordt gewoon structureel genegeerd.

Geert Wilders had tenminste nog de ballen om het een nepparlement te noemen, weg te lopen en er dus consequent niet aan mee te doen.

Maar dat doet Baudet ook niet.

En als ie dan blijft dan mag hij toch echt gaan uitleggen wat hij dan precies wil gaan veranderen en hoe. Maar ook dat doet ie niet.

Sja.. dan sta je toch gewoon voor paal, wmb. Sterker nog: hij demonstreert dat hij geen kennis heeft van de procedures in de kamer. Kortom: hij heeft niet eens een idee van wat het is dat hij wil gaan veranderen. Kennelijk teveel bezig met het schrijven van romans, maken van naakfoto's van zichzelf en het snuiven van Lavendel om daar iets van mee te krijgen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 26-09-2018 21:34:42 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182153582
Ik geloof dat Baudet toch al genoeg voorstellen heeft gedaan om het systeem aan te passen niet?

Kenniskabinet, bindende referenda, open sollicitaties publieke functies, direct gekozen burgemeester, direct gekozen minister-president en eventueel vanuit een minderheidskabinet regeren zodat steun bij 1 of meerdere oppositie partijen gezocht moet worden.

Van die voorstellen kun je natuurlijk wat vinden maar stellen dat hij niks doet is natuurlijk onzin.

Of je het nou met hem eens bent of niet, Baudet heeft een punt en ook best wat ideeën om wat te veranderen of het werkt is een 2e.

Verder vind ik je reactie nogal redelijk gefrustreerd...lijkt me nergens voor nodig.

Persoonlijk kan ik me best voorstellen dat mensen Baudet een arrogante lul vinden die een veel te rechtse agenda voert of onzinnige standpunten verdedigd. Dat vind ik soms ook namelijk.

Maar zijn systeemkritiek is terecht en zolang niemand die rol beter op zich neemt krijgt ie waarschijnlijk mijn stem.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182153702
Welke concrete acties heeft FVD precies ondernomen die zouden moeten leiden tot een grondwetswijziging?
pi_182153856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:56 schreef Kansenjongere het volgende:
Welke concrete acties heeft FVD precies ondernomen die zouden moeten leiden tot een grondwetswijziging?
Als ik me niet vergis heeft hij een aantal van de door mij hierboven beschreven opties voorgedragen in de 2e kamer in de periode dat men een kabinet probeerde te vormen dmv een x-aantal moties.

Maar dat is tot nu toe nogal een vrij kansloze zaak gebleken. Maar dat veranderd imo niks aan de terechte kritiek.

Mijn vraag aan jullie is of jullie het met een (gedeelte) van die kritiek eens zijn?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182153923
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis heeft hij een aantal van de door mij hierboven beschreven opties voorgedragen in de 2e kamer in de periode dat men een kabinet probeerde te vormen dmv een x-aantal moties.

Maar dat is tot nu toe nogal een vrij kansloze zaak gebleken. Maar dat veranderd imo niks aan de terechte kritiek.

Mijn vraag aan jullie is of jullie het met een (gedeelte) van die kritiek eens zijn?
Met dit gedeelte ben ik het wel eens:
"Niks geen uitwisseling van argumenten. Geen open debat over visies en standpunten, maar monologen om jezelf te profileren en in de mediakijker te spelen. Toneelstukjes met ingestudeerde oneliners, metaforen, halfbakken grapjes en elkaar vliegen afvangen, geholpen door het volk der spindoctors."
Maar een van de eerste beelden waar ik bij die uitspraken aan moet denken is de verkleedpartij van Baudet in de Kamer.
pi_182154101
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:56 schreef Kansenjongere het volgende:
Welke concrete acties heeft FVD precies ondernomen die zouden moeten leiden tot een grondwetswijziging?
Onze grondwet is een nietsbetekenend vodje. Waarom zou FvD zijn energie daarin moeten steken om het te wijzigen?
pi_182154163
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Onze grondwet is een nietsbetekenend vodje. Waarom zou FvD zijn energie daarin moeten steken om het te wijzigen?
Diverse van de punten die Gohf046 noemde uitsluitend kunnen worden gerealiseerd door middel van een grondwetswijziging. Als ze die daadwerkelijk zouden willen realiseren zullen ze dus wel moeten. Als het alleen maar holle praat voor de bühne is, hoeven ze daar natuurlijk geen energie in te steken.
pi_182154226
Fair enough. Persoonlijk vind ik het jammer dat het vooralsnog alleen Baudet is die met deze systeemkritiek komt en opties omdat te veranderen. Want er zijn zoveel verschillende zaken die potentiële kiezers afstoot. Houding/te rechts /niet adrem genoeg/slechte debater/ spreekt vaak in overdreven metaforen en zo kun je nog wel 10 dingen verzinnen waarom het gros niet snel op hem zal stemmen.

Terwijl ik oprecht denk dat veel mensen zich herkennen in de systeemkritiek die oa in het artikel van het parool beschreven worden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182154635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:12 schreef Gohf046 het volgende:
Fair enough. Persoonlijk vind ik het jammer dat het vooralsnog alleen Baudet is die met deze systeemkritiek komt en opties omdat te veranderen.
Dit is een grap toch?
pi_182154766
Welke politieke partijen dan nog? Aan de hand van welke voorstellen blijkt dit?

Daarnaast kun je ipv zo'n opmerking te maken die imo niks toevoegt aan de discussie toch ook gewoon op een normale manier reageren en zeggen waarom ik er in jouw ogen naast zit?

Persoonlijk vind ik je reactie nogal flauw maargoed.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182154834
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:29 schreef Gohf046 het volgende:
Welke politieke partijen dan nog? Aan de hand van welke voorstellen blijkt dit?
Die voorstellen die je in reactie #206 noemde, dat zijn ideeën die Baudet als eerste uit zijn hoge hoed heeft getoverd? Als je dat gelooft vraag ik me af onder welke steen je hebt geleefd..
pi_182154875
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die voorstellen die je in reactie #206 noemde, dat zijn ideeën die Baudet als eerste uit zijn hoge hoed heeft getoverd? Als je dat gelooft vraag ik me af onder welke steen je hebt geleefd..
Nogmaals voorbeelden? Want buiten D'66 kan ik me eigenlijk geen andere partij herinneren die met soort gelijke voorstellen kwam.

Ik heb D'66 verder niet genoemd omdat er weinig over is gebleven van het originele D'66.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182155396
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nogmaals voorbeelden? Want buiten D'66 kan ik me eigenlijk geen andere partij herinneren die met soort gelijke voorstellen kwam.

Ik heb D'66 verder niet genoemd omdat er weinig over is gebleven van het originele D'66.
Je noemde bijvoorbeeld het bindende referendum. Het zal je misschien enorm verbazen, maar dat is niet bedacht door Baudet, maar hiertoe is reeds in 2005 actie ondernomen door een drietal partijen. En dan gaat het dus niet enkel om het creëren van een mediamomentje (actie ondernemen in de stijl van Baudet) maar om het daadwerkelijk in gang zetten van het traject voor de grondwetswijziging. De eerste lezing hiervoor is voltooid, een tweede lezing zit er door gebrek aan draagvlak voorlopig niet in.
Ook met betrekking tot de gekozen burgemeester speelt Baudet leentjebuur bij zijn concullega's, ook daarvan in de eerste lezing al eerder voltooid, in dat geval is het wel een tweede keer in stemming gebracht, maar toen (2005) ontbrak de benodigde tweederde meerderheid in de Eerste Kamer.
pi_182155749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:04 schreef Braindead2000 het volgende:
DWDD besprak gisteren de problemen die samengaan met homeopathische verdunning. Is DWWD nu ook af. Is de Vara nu ook rechts-extremistisch?
Ik heb ook met verbazing naar die aflevering zitten kijken. Iedereen die dat een jaar geleden gezegd zou hebben zou in die kringen zeker voor racist uitgemaakt zijn. En nu verdedigde Mathijs van Nieuwkerk zelf de stelling dat immigratie uit Islamitische landen voor segregatie in Nederland zorgt.

Gelukkig ging Prem daar dan weer met gestrekt been tegenin anders zou de verwarring compleet zijn geweest. Graag met kleine stapjes aan deze nieuwe realiteit wennen :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182156184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je noemde bijvoorbeeld het bindende referendum. Het zal je misschien enorm verbazen, maar dat is niet bedacht door Baudet, maar hiertoe is reeds in 2005 actie ondernomen door een drietal partijen. En dan gaat het dus niet enkel om het creëren van een mediamomentje (actie ondernemen in de stijl van Baudet) maar om het daadwerkelijk in gang zetten van het traject voor de grondwetswijziging. De eerste lezing hiervoor is voltooid, een tweede lezing zit er door gebrek aan draagvlak voorlopig niet in.
Ook met betrekking tot de gekozen burgemeester speelt Baudet leentjebuur bij zijn concullega's, ook daarvan in de eerste lezing al eerder voltooid, in dat geval is het wel een tweede keer in stemming gebracht, maar toen (2005) ontbrak de benodigde tweederde meerderheid in de Eerste Kamer.
In 2005 was ik 13 dus vergeef me dat ik daar niet meteen aan dacht.

Maar dat het eerder al geprobeerd is klopt. Ik had wat duidelijker moeten zijn. Voor zover ik weet is FvD momenteel de enige partij die bovengenoemde voorstellen actief steunt en wilt doorvoeren.

Ik ben er overigens van op de hoogte dat D'66 nog steeds voor de invoering van een bindend referendum zou zijn maar na dat ze hoogstpersoonlijk het raadgevend referendum de nek om hebben gedraaid kan ik dat niet serieus nemen.

Overigens zullen er nog wel enkele partijen zijn die niet perse afwijzend tegen een enkel(e) van de boven genoemde voorstellen zijn maar ik heb niet het idee dat het hoog op het to do lijstje staat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_182156467
Eigenlijk is Fvd gewoon weer de zoveelste oppositie partij die wat lawaai maakt zo nu en dan maar nooit in een coalitie zal zitten. Het past prima in het rijtje, pvv, sp, denk etc. Allemaal partijen zonder nuance of consesies die eigenlijk niet kunnen samenwerken.

Kun je wel altijd kritiek blijven leveren op het systeem of het kartel, maar ik weet nu al dat Fvd niks gaat bereiken, mede ook door het ego van Baudet.

En ik ben het niet eens geheel oneens met sommige standpunten van Fvd, je zult echter uit een ander vaatje moeten tappen om echt mee te gaan doen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_182156505
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb ook met verbazing naar die aflevering zitten kijken. Iedereen die dat een jaar geleden gezegd zou hebben zou in die kringen zeker voor racist uitgemaakt zijn. En nu verdedigde Mathijs van Nieuwkerk zelf de stelling dat immigratie uit Islamitische landen voor segregatie in Nederland zorgt.

Gelukkig ging Prem daar dan weer met gestrekt been tegenin anders zou de verwarring compleet zijn geweest. Graag met kleine stapjes aan deze nieuwe realiteit wennen :P
Het past wel in het beeld dat heel Europa aan het verrechtsen is. Mensen die nu nog steeds de linkse sprookjes over immigratie en integratie blijven verkondigen worden gewoon keihard uitgelachen en weggehoond. Iedereen weet inmiddels wel dat bepaalde culturen (met name de islamitische en de westerse) simpelweg nooit zullen gaan verenigen.
pi_182156694
Het vervelende is juist dat niet iedereen dat weet.
pi_182157101
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 00:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Het vervelende is juist dat niet iedereen dat weet.
Ach, die vereniging loopt al een tijdje. In de Randstad heb je in menig organisatie al de door domrechts zo verguisde allochtonen rondlopen tot in de hogere regionen.
pi_182158362
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:34 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

In 2005 was ik 13 dus vergeef me dat ik daar niet meteen aan dacht.

Maar dat het eerder al geprobeerd is klopt. Ik had wat duidelijker moeten zijn. Voor zover ik weet is FvD momenteel de enige partij die bovengenoemde voorstellen actief steunt en wilt doorvoeren.

Ik ben er overigens van op de hoogte dat D'66 nog steeds voor de invoering van een bindend referendum zou zijn maar na dat ze hoogstpersoonlijk het raadgevend referendum de nek om hebben gedraaid kan ik dat niet serieus nemen.

Overigens zullen er nog wel enkele partijen zijn die niet perse afwijzend tegen een enkel(e) van de boven genoemde voorstellen zijn maar ik heb niet het idee dat het hoog op het to do lijstje staat.
Natuurlijk staat het niet hoog op het to-do-lijstje omdat iedereen met enig realiteitsbesef weet dat er, in ieder geval op dit moment, geen tweederde meerderheid is voor dergelijke standpunten en dat heb je toch echt nodig voor de tweede lezing waar we inmiddels zijn aanbeland.
Als Baudet daadwerkelijk die punten zou willen bereiken dan kan hij beter medestanders zoeken dan de mensen die hij moet zien mee te krijgen tegen zich in het harnas werken. Tenzij het hem natuurlijk alleen om het mediamomentje gaat...
pi_182162314
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 00:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het past wel in het beeld dat heel Europa aan het verrechtsen is. Mensen die nu nog steeds de linkse sprookjes over immigratie en integratie blijven verkondigen worden gewoon keihard uitgelachen en weggehoond. Iedereen weet inmiddels wel dat bepaalde culturen (met name de islamitische en de westerse) simpelweg nooit zullen gaan verenigen.
Hoe kom je erbij. Iedereen weet juist dat deze cultuurclash die rechtse partijen zo graag zien gewoon in het hoofd van bange mensen zit. Het is een sprookje om te geloven voor mensen die door secularisatie geen geloof meer hebben.
pi_182172293
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij. Iedereen weet juist dat deze cultuurclash die rechtse partijen zo graag zien gewoon in het hoofd van bange mensen zit. Het is een sprookje om te geloven voor mensen die door secularisatie geen geloof meer hebben.
Dan steek jij toch lekker je kop in het zand. Vandaag weer 7 mohammedanen gearresteerd die op het punt stonden een aanslag te plegen. Nuff said.
pi_182173428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dan steek jij toch lekker je kop in het zand. Vandaag weer 7 mohammedanen gearresteerd die op het punt stonden een aanslag te plegen. Nuff said.
Ja blanke kruisvaarders als Breivik doen dat soort zaken natuurlijk niet.
pi_182173978
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dan steek jij toch lekker je kop in het zand. Vandaag weer 7 mohammedanen gearresteerd die op het punt stonden een aanslag te plegen. Nuff said.
Dit heeft geen fuck te maken met je vermeende cultuurclash.
pi_182174447
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit heeft geen fuck te maken met je vermeende cultuurclash.
Tuurlijk wel, deze lowlifes zijn daar het lichtend voorbeeld van. Ze leven in hun gesegregeerde gemeenschappen volgens traditioneel islamitische waarden en ze verwerpen de westerse samenleving. Hun haat naar ons en onze manier van leven is een voortvloeisel uit de ranzige islamcultuur dat doordrenkt is van intolerantie naar een ieder die geen moslim is.
pi_182175925
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, deze lowlifes zijn daar het lichtend voorbeeld van. Ze leven in hun gesegregeerde gemeenschappen volgens traditioneel islamitische waarden en ze verwerpen de westerse samenleving. Hun haat naar ons en onze manier van leven is een voortvloeisel uit de ranzige islamcultuur dat doordrenkt is van intolerantie naar een ieder die geen moslim is.
Er zijn maar weinig moslims die naar dit soort figuren opkijken. Maar ik snap dat je je grote duim nodig hebt om je haat te kunnen verspreiden. Demoniseren noemde je dat toch?
pi_182176479
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, deze lowlifes zijn daar het lichtend voorbeeld van. Ze leven in hun gesegregeerde gemeenschappen volgens traditioneel islamitische waarden en ze verwerpen de westerse samenleving. Hun haat naar ons en onze manier van leven is een voortvloeisel uit de ranzige islamcultuur dat doordrenkt is van intolerantie naar een ieder die geen moslim is.
Ja maar dat is toch precies hetzelfde hoe FvD en PVV lowlifes in gesegregeerde gemeenschappen volgens traditionele tokkiewaarden leven. (Je ziet ze namelijk niet in gegoede wijken) Hun haat naar onze westerse (liberale) manier van leven is een voortvloeisel uit het ranzige nationalisme en racisme dat doordrenkt is van intolerantie naar iedereen die niet 'Westers' is.
Daarbij komt dat het zeer hypocriet is om te klagen over bijvoorbeeld 'de grachtengordel' want waar woont Baudetgod ook alweer?
pi_182180439
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij. Iedereen weet juist dat deze cultuurclash die rechtse partijen zo graag zien gewoon in het hoofd van bange mensen zit. Het is een sprookje om te geloven voor mensen die door secularisatie geen geloof meer hebben.
Lol
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182188182
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:43 schreef habitue het volgende:

[..]

Lol
Je weet dat ik gelijk heb.
pi_182188384
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:43 schreef habitue het volgende:

[..]

Lol
Klopt gewoon. Er is hier en daar een cultuurclash te zien maar over de gehele linie gaat er ook genoeg goed.
pi_182190414
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 23:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch precies hetzelfde hoe FvD en PVV lowlifes in gesegregeerde gemeenschappen volgens traditionele tokkiewaarden leven. (Je ziet ze namelijk niet in gegoede wijken) Hun haat naar onze westerse (liberale) manier van leven is een voortvloeisel uit het ranzige nationalisme en racisme dat doordrenkt is van intolerantie naar iedereen die niet 'Westers' is.
Daarbij komt dat het zeer hypocriet is om te klagen over bijvoorbeeld 'de grachtengordel' want waar woont Baudetgod ook alweer?
Het gaat mij gewoon om normaal doen en mee willen doen in de maatschappij op de manier zoals dat gebruikelijk is in Nederland. Ook ieder mens in zijn waarde laten in een vrije samenleving.

Verder is massa immigratie gewoon niet goed en verstoort de harmonie van een natie.
pi_182190685
thierrybaudet twitterde op donderdag 27-09-2018 om 15:53:58 “Peer review” is fundamenteel onwetenschappelijk concept. Paradigma-wisselingen zorgen voor vooruitgang; die paradigma-wisselingen ondermijnen echter gevestigde carrières en machtsposities. Peer review is gevestigde macht en heeft vaak helaas belang bij tegenhouden vernieuwing. https://t.co/YjQ6LcY796 reageer retweet
Wat er aan vooraf ging
MartijnTonies twitterde op donderdag 27-09-2018 om 11:20:03 @thierrybaudet Als beide heren een onderbouwde kritiek hebben op klimaatwetenschap, kunnen ze dat insturen naar peer reviewed wetenschappelijke tijdschriften.In plaats daarvan komen ze met cijfertjes in een opiniestuk in Elsevier. reageer retweet
pi_182190779
Baudet de intellectueel vind het niet leuk als andere mensen zijn cijfers gaan controleren. Dat is fundamenteel onwetenschappelijk.

In de opiniehoek van de Elsevier, daar vinden de echte wetenschappelijke doorbraken plaats. Wat een visionair.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182192741

Kijk in de comments hoe hard de FvD-ers getriggerd zijn door Peterrrrrr.
pi_182194098
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2018 20:37 schreef SocaWarrior het volgende:

Kijk in de comments hoe hard de FvD-ers getriggerd zijn door Peterrrrrr.
Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen hoe Peter R een bekende Nederlander heeft kunnen worden. Hij heeft geen bijzondere expertise, en is bovendien niet zo snugger. Hij heeft vooral een grote mond.

Je hoeft geen FvD'er te zijn om het een irritant kutventje te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 28-09-2018 22:05:33 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182194356
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen hoe Peter R een bekende Nederlander heeft kunnen worden. Hij heeft bijzondere expertise, en is bovendien niet zo snugger. Hij heeft vooral een grote mond.

Je hoeft geen FvD'er te zijn om het een irritant kutventje te vinden.
Je moet die man lekker zijn niche laten uitvoeren. Dat kan hij daadwerkelijk bijzonder goed. Maar ergens is in zijn hersenpan het idee gaan leven dat dat dan geldt voor elk probleem dat de wereld ter berde brengt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182194397
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Je moet die man lekker zijn niche laten uitvoeren. Dat kan hij daadwerkelijk bijzonder goed.
Ik was in mijn post het woordje 'geen' vergeten zie ik nu. :D

Hoe dan ook: welke niche is dat dan? Hij is niet grappig, heeft vrijwel nooit iets interessants te zeggen, wat is zijn meerwaarde op tv eigenlijk?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182194414
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:07 schreef Molurus het volgende:
Hoe dan ook: welke niche is dat dan?
Misdaadjournalistiek doet hij toch vrij aardig. -< Punt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182194447
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Misdaadjournalistiek doet hij toch vrij aardig. -< Punt.
Vind je dat echt? Ik ben het daar ieg totaal mee oneens. :D

Als ik via de media geinformeerd wil worden over misdaad dan is Peter R. zo ongeveer de laatste die ik wil horen. Doe mij de feiten, maar de speculaties van Peter R. interesseren me echt niets.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182194527
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:09 schreef Molurus het volgende:
Als ik via de media geinformeerd wil worden over misdaad dan is Peter R. zo ongeveer de laatste die ik wil horen.
Dat 'informeren via de media' is het sluitstuk van zijn werk en waar hij op teert. Je kan niet van hem ontkennen dat hij zich ontzettend heeft vastgebeten in een aantal zaken, waar het OM anders had losgelaten, ook buiten die media-coverage om. En ook niet dat hij zijn werk aan het publiek geweldig kan verkopen, of jij nu zelf kijkt of niet. Het is een verschrikkelijk pedante eikel, maar ook verschrikkelijk pedante eikels kunnen wel iets.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182194823
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:14 schreef nostra het volgende:

En ook niet dat hij zijn werk aan het publiek geweldig kan verkopen, of jij nu zelf kijkt of niet. Het is een verschrikkelijk pedante eikel, maar ook verschrikkelijk pedante eikels kunnen wel iets.
Dat zijn werk verkoopt is onmiskenbaar het geval, anders zouden we hem waarschijnlijk niet zo veel op tv en in overige media zien en horen. Wat ik niet begrijp is dat verschikkelijk pedante eikels verkopen. Ik begrijp niet dat mensen daarnaar willen kijken en luisteren.

Vindt men hem grappig? Denkt men dat hij er verstand van heeft?

Op mij komt hij vooral dom en arrogant tegelijk over... en dat vind ik echt een verschrikkelijke combinatie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182195039
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zijn werk verkoopt is onmiskenbaar het geval, anders zouden we hem waarschijnlijk niet zo veel op tv en in overige media zien en horen. Wat ik niet begrijp is dat verschikkelijk pedante eikels verkopen. Ik begrijp niet dat mensen daarnaar willen kijken en luisteren.
Dat is niet zo heel moeilijk hoor:

- Niemand zit te wachten op een analyse waarom, zeg, afschaffing van de dividendbelasting een juiste keuze is, met hoor en wederhoor.

- Iedereen zit te wachten op Joran op een livecam die zegt dat hij Natalee vermoord heeft.

Afgezien daarvan geloof ik ook oprecht dat hij daadwerkelijk in het vuur gaat voor de (nabestaanden/familie van) slachtoffers. Dat hoor je bij een Holleeder, bij een Verstappen, bij de Puttense moordzaak. Ja, daar zit dat een ultiem eigen belang bij - en hij kiest zijn zaken vooraf natuurlijk volledig uit op marketability - maar daar doet hij dan vervolgens ook enorm veel voor. En als het al zo is, dat hij slechts een domme en arrogante ziel is, dan is het natuurlijk uitermate treurig dat zo iemand regelmatig meer feiten boven tafel kan (laten) halen dan het OM.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Beste debater 2022 zaterdag 29 september 2018 @ 01:22:36 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182197811
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis heeft hij een aantal van de door mij hierboven beschreven opties voorgedragen in de 2e kamer in de periode dat men een kabinet probeerde te vormen dmv een x-aantal moties.

Maar dat is tot nu toe nogal een vrij kansloze zaak gebleken. Maar dat veranderd imo niks aan de terechte kritiek.

Mijn vraag aan jullie is of jullie het met een (gedeelte) van die kritiek eens zijn?
Nou nee.

FvD is de zoveelste rechtse telg aan de populistische boom die ons reeds fantastische partijen als de LPF en PVV heeft opgeleverd; partijen die voor de bühne zich presenteren als 'voor het volk', 'voor de gewone burger', 'voor de (kots) stille meerderheid', maar in hun vezels daadwerkelijk en onveranderlijk rechts blijven, kinderen der VVD: alles voor de markt en het bedrijfsleven, en voor de gegoede burgerij. Mensen die echt geloven dat een FvD voor Jan Modaal de beste optie is zitten iets te diep in dat hele altrechtse wensdenken.

Maar FvD - zoals LPF en PVV ervoor - strooit met islam en immigratie als grootste probleem (niet de flexibilisering van de arbeidsmarkt, de versobering van sociale voorzieningen, de afbraak van de verzorgingsstaat) en dus is het een partij in opmars.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 29 september 2018 @ 01:26:49 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_182197884
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 00:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Het past wel in het beeld dat heel Europa aan het verrechtsen is. Mensen die nu nog steeds de linkse sprookjes over immigratie en integratie blijven verkondigen worden gewoon keihard uitgelachen en weggehoond. Iedereen weet inmiddels wel dat bepaalde culturen (met name de islamitische en de westerse) simpelweg nooit zullen gaan verenigen.
Geweldig zeg, die verrechtsing. Zeker voor Jan Modaal. Die heeft er écht baat bij, die verrechtsing, nietwaar? Ontslagrechtversoepeling, WW-verkorting, participatiewet, afschaffing dividendbelasting, verregaande flexibilisering arbeidsmarkt, stijgende zorgkosten d.m.v. die schitterende rechtse fetisj voor privatisering en marktdenken...

Wat een genot.

Maar in ieder geval gaan er misschien wat moskeeën dicht. Jippie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_182198817
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 01:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geweldig zeg, die verrechtsing. Zeker voor Jan Modaal. Die heeft er écht baat bij, die verrechtsing, nietwaar? Ontslagrechtversoepeling, WW-verkorting, participatiewet, afschaffing dividendbelasting, verregaande flexibilisering arbeidsmarkt, stijgende zorgkosten d.m.v. die schitterende rechtse fetisj voor privatisering en marktdenken...

Wat een genot.

Maar in ieder geval gaan er misschien wat moskeeën dicht. Jippie.
Immigratieproblematiek heeft in eerste instantie niets te maken met het sluiten van moskeeen. Het heeft te maken met demografie, sociale coherentie en samenleven.
Ik wil in de politiek een partij zien die moeilijke vragen stelt. Ik wil zien dat mensen in de politiek aan het denken worden gezet.
Ik maal persoonlijk niet om politiek correctheid. Er zijn honderdduizend problemen, voor mij is probleem BCE belangrijk, voor jou misschien AFT.
Ik wil dat er in de politiek op inhoud naar waarheid wordt gekeken. Niet op dat elke Syrier een zielige jongeman is. Het is godverdomme een schande voor de menselijkheid wanneer iemand met gezin en al moet vluchten voor vervolging of een rustiger/beter bestaan. Dat wij daar coulantie tonen en die mensen hier een warm nest bieden is meer dan fraai.

Maar daar staat wel tegenover dat wij onszelf er van moeten overtuigen dat je geen democratieonderwerper bent. Dat je hier niet komt om de boel naar de kutkloterij te helpen.

Als jij een feestje geeft en vrienden nemen vrienden meer naar jouw feestje, dan vertrouw jij op het woord van je maten dat "ze goede gasten zijn". Ze nemen een fles whisky mee waar je hele feestje van mee kan genieten, omdat jij de deur open zet voor hen.
Zodra jij ziet dat ondanks die fles whisky zij de foto's van jouw gezin uit je WC mee nemen in de jaszak, dan is het snel afgelopen.

Ik zeg hier absoluut niet mee dat elke vluchteling een dief is, ik zeg enkel dat wij een fantastisch sociaal stelsel hebben, dat moet staan voor iedereen die van goed hart is, maar dat we wel realistischer en strenger moeten zijn aan de poort. Dat werkt alleen maar bevoeglijker voor de maatschappij.
  zaterdag 29 september 2018 @ 07:41:33 #250
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182199168
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 03:17 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Immigratieproblematiek heeft in eerste instantie niets te maken met het sluiten van moskeeen. Het heeft te maken met demografie, sociale coherentie en samenleven.
Ik wil in de politiek een partij zien die moeilijke vragen stelt. Ik wil zien dat mensen in de politiek aan het denken worden gezet.
Ik maal persoonlijk niet om politiek correctheid. Er zijn honderdduizend problemen, voor mij is probleem BCE belangrijk, voor jou misschien AFT.
Ik wil dat er in de politiek op inhoud naar waarheid wordt gekeken. Niet op dat elke Syrier een zielige jongeman is. Het is godverdomme een schande voor de menselijkheid wanneer iemand met gezin en al moet vluchten voor vervolging of een rustiger/beter bestaan. Dat wij daar coulantie tonen en die mensen hier een warm nest bieden is meer dan fraai.

Maar daar staat wel tegenover dat wij onszelf er van moeten overtuigen dat je geen democratieonderwerper bent. Dat je hier niet komt om de boel naar de kutkloterij te helpen.

Als jij een feestje geeft en vrienden nemen vrienden meer naar jouw feestje, dan vertrouw jij op het woord van je maten dat "ze goede gasten zijn". Ze nemen een fles whisky mee waar je hele feestje van mee kan genieten, omdat jij de deur open zet voor hen.
Zodra jij ziet dat ondanks die fles whisky zij de foto's van jouw gezin uit je WC mee nemen in de jaszak, dan is het snel afgelopen.

Ik zeg hier absoluut niet mee dat elke vluchteling een dief is, ik zeg enkel dat wij een fantastisch sociaal stelsel hebben, dat moet staan voor iedereen die van goed hart is, maar dat we wel realistischer en strenger moeten zijn aan de poort. Dat werkt alleen maar bevoeglijker voor de maatschappij.
En wat heeft al die verrechtsing dan aan de immigratiepolitiek gedaan? Men roept wat om stemmen te trekken maar komt nooit met werkbare en menselijke oplossingen.

We hadden al links lullen, rechts vullen, maar aan de andere kant moeten ze daar ook iets op verzinnen. Populisten roepen rechts maar doen er helemaal niks mee
Laffe huichelaar
  zaterdag 29 september 2018 @ 07:43:33 #251
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182199173
was er maar een partij zoals jij die schetst
Laffe huichelaar
pi_182200469
quote:
Climate Deniers Are More Likely to Hate Democracy
If you care strongly about climate change, you’re most likely to be someone passionate about democracy. If you don’t think climate change is real, odds are that you don’t find the core principles of democracy very appealing, either.
https://motherboard.vice.(...)ly-to-hate-democracy
pi_182200598
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 07:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En wat heeft al die verrechtsing dan aan de immigratiepolitiek gedaan? Men roept wat om stemmen te trekken maar komt nooit met werkbare en menselijke oplossingen.

We hadden al links lullen, rechts vullen, maar aan de andere kant moeten ze daar ook iets op verzinnen. Populisten roepen rechts maar doen er helemaal niks mee
Omdat niemand met een werkbaar stelsel is gekomen voor immigratie.
De VVD claimt rechts te zijn, ik vind dat reuze meevallen. Op immigratie roepen ze wel eens wat, maar doen ze er niet veel aan.
Ik hoop dat na de komende verkiezingen FvD zo'n positie krijgt om het verschil te maken op immigratie.
pi_182200766
quote:
Ja, dit was me ook al eens opgevallen. Er lijkt ook een sterke relatie te zitten tussen opvattingen over klimaat en opvattingen over moslims, hoewel die niets met elkaar te maken hebben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182200793
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

De VVD claimt rechts te zijn, ik vind dat reuze meevallen. Op immigratie roepen ze wel eens wat, maar doen ze er niet veel aan.
Dat is dan ook niet wat VVD met 'rechts' bedoelt.

Het idee dat links vs rechts gaat over de vraag of je wel of niet voor immigratie bent is wat mij betreft buitengewoon verwarrend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:05:49 #256
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182200914
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:41 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Omdat niemand met een werkbaar stelsel is gekomen voor immigratie.
De VVD claimt rechts te zijn, ik vind dat reuze meevallen. Op immigratie roepen ze wel eens wat, maar doen ze er niet veel aan.
Ik hoop dat na de komende verkiezingen FvD zo'n positie krijgt om het verschil te maken op immigratie.
Uit niks blijkt dat FvD zo'n positie waar kan maken.

Normaal gesproken zou je van een partij verwachten eerst met een werkbaar plan te komen voor je ze in die positie zet maar dat heb ik nog niet gezien
Laffe huichelaar
pi_182200941
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Uit niks blijkt dat FvD zo'n positie waar kan maken.

Normaal gesproken zou je van een partij verwachten eerst met een werkbaar plan te komen voor je ze in die positie zet maar dat heb ik nog niet gezien
quote:
Wij willen:

Asielbeleid naar Australisch model: Nederland beslist zélf wie hier wordt opgevangen. Immigranten met extreme politieke ideeën die niet in lijn zijn met onze westerse beschaving dienen terstond te worden uitgezet naar het land van herkomst.
Overheidsgeld kan veel beter en effectiever worden besteed aan opvang in de regio.
Asielaanvraag leidt niet meer (semi-)automatisch tot permanente verblijfsvergunning maar (hooguit) tot tijdelijke opvang. Doel moet zijn terugkeer naar het land van herkomst;
Invoering GreenCard-systeem naar Amerikaans model voor tijdelijke arbeidsmigranten.
Actief uitzetbeleid illegalen; strafbaar stellen illegaliteit.
Dubbele paspoorthouders verliezen Nederlands paspoort bij (ernstige) misdrijven.
Bevorderen remigratie waar integratie (assimilatie) mislukt.
Hoger beroep tegen beslissingen in asielzaken beperken tot 1 instantie; feitenrelaas en- omstandigheden kunnen niet meer gewijzigd worden.
Dit alleen al is honderd keer beter dan het systeem nu.
pi_182201093
quote:
Een vaag artikel. Wat is een klimaatontkenner? Iemand die ontkent dat er een klimaat is? Dat het klimaat verandert zullen ook weinig mensen ontkennen.
Ik denk dat de correlatie tussen democratische gedachten en gedachten over klimaatverandering vooral samenhangen met de vraag of je denkt dat de mens de oorzaak is, en dat het een enorm probleem is 'omdat de meerderheid van de wetenschappers vinden dat dat zo is'. Dat mag dan wel heel democratisch klinken, maar met wetenschap heeft het niets te maken.
pi_182201142
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:07 schreef Monopoly het volgende:

[..]

[..]

Dit alleen al is honderd keer beter dan het systeem nu.
Maar is het ook werkbaar in de Nederlandse situatie, denk je?

Anders is het de zoveelste populistische natte droom.

[ Bericht 5% gewijzigd door Molurus op 29-09-2018 10:51:05 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182201171
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:18 schreef Benger het volgende:

[..]

Een vaag artikel. Wat is een klimaatontkenner? Iemand die ontkent dat er een klimaat is? Dat het klimaat verandert zullen ook weinig mensen ontkennen.
Een klimaatontkenner is iemand die ontkent dat de mens een substantiele meetbare invloed heeft op het klimaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:18 schreef Benger het volgende:

Ik denk dat de correlatie tussen democratische gedachten en gedachten over klimaatverandering vooral samenhangen met de vraag of je denkt dat de mens de oorzaak is, en dat het een enorm probleem is 'omdat de meerderheid van de wetenschappers vinden dat dat zo is'. Dat mag dan wel heel democratisch klinken, maar met wetenschap heeft het niets te maken.
Wetenschap is inderdaad geen democratie. Dat laat niet weg dat de mening van de wetenschap is dat de mens daadwerkelijk een substantiele meetbare invloed heeft op het klimaat. De enige manier om je daar onderuit te lullen is door te stellen dat wetenschappers massaal corrupt zijn en peer review volledig faalt, maar dan wordt het al snel niveau BNW.

En het opmerkelijke is dus dat dit type BNW gedachten sterk gecorreleerd is aan zorgen over immigratie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182201756
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een klimaatontkenner is iemand die ontkent dat de mens een substantiele meetbare invloed heeft op het klimaat.

[..]

Wetenschap is inderdaad geen democratie. Dat laat niet weg dat de mening van de wetenschap is dat de mens daadwerkelijk een substantiele meetbare invloed heeft op het klimaat. De enige manier om je daar onderuit te lullen is door te stellen dat wetenschappers massaal corrupt zijn en peer review volledig faalt, maar dan wordt het al snel niveau BNW.

En het opmerkelijke is dus dat dit type BNW gedachten sterk gecorreleerd is aan zorgen over immigratie.
Het begint off topic te raken maar je beeldvorming is misleidend. 'de mening van de wetenschap' is helemaal niet zo stellig. In dat zinnetje hoort nog het woordje 'waarschijnlijk'. Bovendien heeft 'de wetenschap' geen mening. Een meerderheid van de wetenschappers kan zich vinden in de kwalificatie 'waarschijnlijk'. Er is geen consensus.
Ik geloof best dat er een correlatie te vinden is tussen kritisch denken over klimaatwetenschap en over migratie.
pi_182202598
Baudet neemt zijn beneden waardigheid uitspraak terug:

https://www.parool.nl/bin(...)heid-terug~a4605291/
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182202603
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar is het ook werkbaar in de Nederlandse situatie, denk je?

Anders is het de zoveelste populistische natte droom.
Ik been geen immigratie specialist, dus om te zeggen of dat werkbaar is, is niet aan mij.

Hoewel ik denk dat er een hoop regels en papierwerk bij komt kijken bij zo'n model, lijkt het op de lange termijn wel noodzaak.
Als mensen weten dat ze bij voorbaat kansloos zijn om hier een verblijfsvergunning te krijgen, en er wordt actief gewerkt naar uitzetten bij illegaliteit, dan schrikt dat af. Men zal toch beter hun best doen.
Nu krijg je na een rechtszaak te horen dat je uitgeprocedeerd bent, en is er een kans dat je niet in een uitzetcentrum terecht komt. Dan wordt er gezegd: "U moet Nederland binnen X dagen verlaten.

Voor niemand wenselijk, ook de persoon zelf niet.
pi_182202649
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik been geen immigratie specialist, dus om te zeggen of dat werkbaar is, is niet aan mij.

Hoewel ik denk dat er een hoop regels en papierwerk bij komt kijken bij zo'n model, lijkt het op de lange termijn wel noodzaak.
Als mensen weten dat ze bij voorbaat kansloos zijn om hier een verblijfsvergunning te krijgen, en er wordt actief gewerkt naar uitzetten bij illegaliteit, dan schrikt dat af. Men zal toch beter hun best doen.
Nu krijg je na een rechtszaak te horen dat je uitgeprocedeerd bent, en is er een kans dat je niet in een uitzetcentrum terecht komt. Dan wordt er gezegd: "U moet Nederland binnen X dagen verlaten.

Voor niemand wenselijk, ook de persoon zelf niet.
Er wordt nu ook actief ingezet op uitzetten. Alleen kan dat dus zeker niet altijd.
pi_182203205
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er wordt nu ook actief ingezet op uitzetten. Alleen kan dat dus zeker niet altijd.
Het zijn vooral Afrikaanse landen die tegenwerken (Nigeria voorop) lees ik net. Is er geen internationale wet die het weigeren van teruggestuurde emigranten verboden maakt?

Zo niet, dan blijf je met zulke landen onderhandelen. Daar wordt ook niemand beter van. Hakken in het zand, dan zeggen: Dan komt er ook niemand vanuit Nigeria hier meer in om asiel aan te vragen. Bij voorbaat al niet. Hard, maar dat zet die landen onder druk om mee te werken.
pi_182203272
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 12:42 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het zijn vooral Afrikaanse landen die tegenwerken (Nigeria voorop) lees ik net. Is er geen internationale wet die het weigeren van teruggestuurde emigranten verboden maakt?

Zo niet, dan blijf je met zulke landen onderhandelen. Daar wordt ook niemand beter van. Hakken in het zand, dan zeggen: Dan komt er ook niemand vanuit Nigeria hier meer in om asiel aan te vragen. Bij voorbaat al niet. Hard, maar dat zet die landen onder druk om mee te werken.
Dat lijkt me een onwenselijke situatie waar alleen de mensen die echt in nood zijn de dupe van worden.
pi_182203905
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:57 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Baudet neemt zijn beneden waardigheid uitspraak terug:

https://www.parool.nl/bin(...)heid-terug~a4605291/
Een excuusje, zou ook mooi geweest zijn:
"..... sorry collega's, ik was een beetje dom... "
pi_182203929
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een excuusje, zou ook mooi geweest zijn:
"..... sorry collega's, ik was een beetje dom... "
Dat voelt als afgaan voor de Tweede Kamer en zijn kiezers waarschijnlijk. Zo'n talkshow is toch een net wat andere setting.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182203964
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:38 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Dat voelt als afgaan voor de Tweede Kamer en zijn kiezers waarschijnlijk. Zo'n talkshow is toch een net wat andere setting.
Blijft nog steeds de vraag wat hij daar dan precies doet als het toch allemaal zinloos is, er niks veranderd wordt en wat hem dan onderscheidt van zijn collega's die er voor het geld zouden zitten.
pi_182205496
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182205685
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:28 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Vice :')
Lijkt me anders aardig te kloppen verder.
pi_182205689
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lijkt me anders aardig te kloppen verder.
Ja, omdat het jou goed uitkomt.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182205716
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:40 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, omdat het jou goed uitkomt.
Kennelijk komt het jou niet uit.
pi_182205723
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kennelijk komt het jou niet uit.
Nee, want het strookt niet met de feiten. Het is dan ook afkomstig uit een dommig wereldverbeteraarsvodje als Vice.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182205760
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nee, want het strookt niet met de feiten. Het is dan ook afkomstig uit een dommig wereldverbeteraarsvodje als Vice.
Welke feiten?
pi_182208056
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:28 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Vice :')
Alles wat goed is wordt geinfiltreerd door SJW social engineers die alles weer verk......n. Ze zijn echt een ziekte.
pi_182208106
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt gewoon. Er is hier en daar een cultuurclash te zien maar over de gehele linie gaat er ook genoeg goed.
Ja man alle rapporten en berichtgevingen over toenemende segregatie en polarisatie zíjn fake news.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182209180
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:22 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Alles wat goed is wordt geinfiltreerd door SJW social engineers die alles weer verk......n. Ze zijn echt een ziekte.
ohhhh jij bent toch een virus... naar, gemeen,
pi_182209501
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:05 schreef Benger het volgende:

[..]

Het begint off topic te raken maar je beeldvorming is misleidend. 'de mening van de wetenschap' is helemaal niet zo stellig. In dat zinnetje hoort nog het woordje 'waarschijnlijk'.
100% zekerheden bestaan niet in de wetenschap, maar men is al enkele decennia van mening dat die invloed niet alleen bestaat, maar ook concreet meetbaar is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:05 schreef Benger het volgende:

Bovendien heeft 'de wetenschap' geen mening. Een meerderheid van de wetenschappers kan zich vinden in de kwalificatie 'waarschijnlijk'. Er is geen consensus.
Wat hier telt is niet de mening van wetenschappers. Wat hier telt zijn de wetenschappelijke publicaties die peer review succesvol hebben doorstaan. De sceptici onder de wetenschappers, zover die er zijn, publiceren vrijwel niets relevants. In veel gevallen is het niet eens hun vakgebied.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:05 schreef Benger het volgende:

Ik geloof best dat er een correlatie te vinden is tussen kritisch denken over klimaatwetenschap en over migratie.
Beide hebben geheel niets met kritisch denken te maken. Wat gelijk de correlatie verklaart, wat mij betreft.

En in een poging om het toch on topic te houden: Baudet noemt antropogene klimaatverandering niet alleen onzin, hij noemt het een 'hoax'. Kortom: hij zegt dat wetenschappers willens en wetens onzin verkopen over dit onderwerp, en daarmee wegkomen. Sja, da's gewoon BNW achterlijkheid. Dan kun je zo in het rijtje flat earthers, maanlandinghoaxers en evolutieontkenners.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 29-09-2018 23:23:26 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182209853
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 07:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En wat heeft al die verrechtsing dan aan de immigratiepolitiek gedaan? Men roept wat om stemmen te trekken maar komt nooit met werkbare en menselijke oplossingen.
Sowieso kunnen we nauwelijks zeggen dat de huidige immigratiepolitiek het resultaat is van linkse coalities. Maar toch is dat het enige dat 'rechts Nederland' doet: naar links wijzen. Realistische ideeen over hoe het dan wel zou moeten hoor ik nooit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182209893
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 11:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik been geen immigratie specialist, dus om te zeggen of dat werkbaar is, is niet aan mij.
Mag ik hieruit concluderen dat je dit bij nader inzien terugneemt?

quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:07 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit alleen al is honderd keer beter dan het systeem nu.
Ik kan deze twee uitspraken in elk geval niet met elkaar rijmen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 29 september 2018 @ 20:31:08 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182210803
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso kunnen we nauwelijks zeggen dat de huidige immigratiepolitiek het resultaat is van linkse coalities. Maar toch is dat het enige dat 'rechts Nederland' doet: naar links wijzen. Realistische ideeen over hoe het dan wel zou moeten hoor ik nooit.
De laatste x dat de Vreemdelingenwet flink op de schop is gegooid en en verscherpt werd is door toenmalig staatssecretaris Cohen bij mijn weten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182211296
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De laatste x dat de Vreemdelingenwet flink op de schop is gegooid en en verscherpt werd is door toenmalig staatssecretaris Cohen bij mijn weten.
Er is in dit land altijd een rechtse kamermeerderheid geweest en de rechtse partijen hebben de meeste ministers met de meeste dagen in dat ambt geleverd. Altijd al zo geweest.
Dus, verwijt je de regeerders iets.... wijs dan eerst naar 'rechts' .

premiers vanaf 1973
Den Uyl, van Agt, Lubbers, Kok, Balkenende Rutte
=
2 linkse premiers met samen 12 jaar in die functie
4 rechtse premiers met 33 jaar in functie

Vanaf 1945 waren dat 13 rechtse minister presidenten en 3 linkse

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_premiers_van_Nederland

[ Bericht 22% gewijzigd door Bluesdude op 29-09-2018 21:05:02 ]
pi_182211463
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:25 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja man alle rapporten en berichtgevingen over toenemende segregatie en polarisatie zíjn fake news.
Zeker niet. Maar je trapt in de klassieke valkuil om aan de hand van berichten over criminaliteit te veronderstellen dat het hier heel onveilig is. Of het is geen valkuil maar een illusie die bang rechts hoog houdt, kan ook.
pi_182213296
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeker niet. Maar je trapt in de klassieke valkuil om aan de hand van berichten over criminaliteit te veronderstellen dat het hier heel onveilig is. Of het is geen valkuil maar een illusie die bang rechts hoog houdt, kan ook.
Omgekeerd werkt toch precies hetzelfde "alles is veiliger geen vuiltje aan de lucht".
pi_182213394
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 20:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er is in dit land altijd een rechtse kamermeerderheid geweest en de rechtse partijen hebben de meeste ministers met de meeste dagen in dat ambt geleverd. Altijd al zo geweest.
Dus, verwijt je de regeerders iets.... wijs dan eerst naar 'rechts' .

premiers vanaf 1973
Den Uyl, van Agt, Lubbers, Kok, Balkenende Rutte
=
2 linkse premiers met samen 12 jaar in die functie
4 rechtse premiers met 33 jaar in functie

Vanaf 1945 waren dat 13 rechtse minister presidenten en 3 linkse

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_premiers_van_Nederland
Je ziet toch ook wel dat groot beleid wat links wilt ook wordt uitgevoerd door rechts. Ze willen het beiden. Bijvoorbeeld de klimaathype om burgers verder uit te kleden.
pi_182213959
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:26 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Omgekeerd werkt toch precies hetzelfde "alles is veiliger geen vuiltje aan de lucht".
Dat zal het nooit zijn, in geen enkel land. Er zijn hier geen buurten waar je niet normaal over straat kan lopen op welk tijdstip dan ook. Er zijn wel buurten waar het gevoel van onveiligheid een gerechtvaardigd gevoel is. Moet iets aan gebeuren. In de oplossing daarvoor komt soms ook het Marokkanenwoord terug. Maar laten we toch niet doen alsof dit land op de rand van de afgrond staat. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182214114
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:26 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Omgekeerd werkt toch precies hetzelfde "alles is veiliger geen vuiltje aan de lucht".
Er is niemand die beweert dat er geen dingen fout gaan.
pi_182214526
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat zal het nooit zijn, in geen enkel land. Er zijn hier geen buurten waar je niet normaal over straat kan lopen op welk tijdstip dan ook. Er zijn wel buurten waar het gevoel van onveiligheid een gerechtvaardigd gevoel is. Moet iets aan gebeuren. In de oplossing daarvoor komt soms ook het Marokkanenwoord terug. Maar laten we toch niet doen alsof dit land op de rand van de afgrond staat. :')
Ik zou haast zeggen: als het gaat om criminaliteit gaat het beter dan ooit tevoren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182214655
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:31 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Je ziet toch ook wel dat groot beleid wat links wilt ook wordt uitgevoerd door rechts. Ze willen het beiden. Bijvoorbeeld de klimaathype om burgers verder uit te kleden.
jaja.. een samenzwering van rechtse en linkse partijen,. gesteund door 90% van de klimaatwetenschappers ..... ze willen al het geld in eigen zak steken, Welk een gemeen complot.
Zoiets bedoel je.... ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 29-09-2018 23:14:53 ]
pi_182214965
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 22:59 schreef Molurus het volgende:
Ik zou haast zeggen: als het gaat om criminaliteit gaat het beter dan ooit tevoren.
Mêh, dat vind ik van die zitzak-uitspraken alsof er iets bereikt is en 'we' trots kunnen zijn op die prestatie. Gewoon werken aan waar de problemen zijn - en die zullen er altijd zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182215107
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Mêh, dat vind ik van die zitzak-uitspraken alsof er iets bereikt is en 'we' trots kunnen zijn op die prestatie. Gewoon werken aan waar de problemen zijn - en die zullen er altijd zijn.
Ik zeg niet dat alles perfect is, alleen dat de criminaliteitscijfers een historisch dieptepunt hebben bereikt. Da's verder geen reden om achterover te leunen, maar wel een fijne constatering waar we ook bij stil mogen staan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182215131
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat alles perfect is, alleen dat de criminaliteitscijfers een historisch dieptepunt hebben bereikt. Da's verder geen reden om achterover te leunen, maar wel een fijne constatering waar we ook bij stil mogen staan.
Absoluut.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182215365
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mag ik hieruit concluderen dat je dit bij nader inzien terugneemt?

[..]

Ik kan deze twee uitspraken in elk geval niet met elkaar rijmen.
Ik neem het niet terug, ik wil wat meer informatie. Als mijn uitspraak niet klopt, dan zal ik dat ook eerlijk toegeven.
pi_182215511
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik neem het niet terug, ik wil wat meer informatie. Als mijn uitspraak niet klopt, dan zal ik dat ook eerlijk toegeven.
Hoe kun je denken dat iets beter is als je niet weet of het werkbaar is?
Als het niet werkbaar is, is het toch per definitie niet beter?
pi_182216814
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 september 2018 23:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik neem het niet terug, ik wil wat meer informatie. Als mijn uitspraak niet klopt, dan zal ik dat ook eerlijk toegeven.
Wat kansenjongere zegt.

Als je zegt dat dat Australische model zo veel beter gaat werken hier, dan zul je toch minimaal een idee moeten hebben van hoe we dat hier praktisch gaan toepassen. Maar ik krijg de indruk dat niemand dat weet, ook Baudet niet. Het lijkt me niet aan mij om te onderzoeken of dit idee werkbaar is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182219773
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 01:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geweldig zeg, die verrechtsing. Zeker voor Jan Modaal. Die heeft er écht baat bij, die verrechtsing, nietwaar? Ontslagrechtversoepeling, WW-verkorting, participatiewet, afschaffing dividendbelasting, verregaande flexibilisering arbeidsmarkt, stijgende zorgkosten d.m.v. die schitterende rechtse fetisj voor privatisering en marktdenken...

Wat een genot.

Maar in ieder geval gaan er misschien wat moskeeën dicht. Jippie.
De verrechtsing op sociaaleconomisch beleid is gewoon de eigen schuld van links. Zolang links geen oplossingen biedt tegen de massa immigratie en de mislukte integratie van moslimimmigranten zullen ze voorlopig een marginale rol van betekenis blijven spelen, daarmee defacto neoliberaal VVD beleid in stand blijven houden.

Links houdt zich liever bezig met ranzige identiteitspolitiek die ze zonodig moeten kopieëren van de VS. Dat resoneert kennelijk bij de hyperprogressiefjes, wereldvreemde studenten en de chronische kwetsgekkies maar voor de rest boeit niemand dat wat.

Links moet eens voorbeeld nemen aan de Deense sociaaldemocraten; die zijn volledig bijgedraaid en willen nu zeer strenge eisen stellen aan de integratie van asielzoekers en überhaupt helemaal geen migranten meer binnenlaten (ook al zijn het vluchtelingen) totdat er orde op zaken is gesteld. Gevolg is dat na een enorm dieptepunt ze het in de peilingen weer erg goed doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2018 03:57:49 ]
pi_182219989
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 21:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeker niet. Maar je trapt in de klassieke valkuil om aan de hand van berichten over criminaliteit te veronderstellen dat het hier heel onveilig is. Of het is geen valkuil maar een illusie die bang rechts hoog houdt, kan ook.
Je vergelijking met criminaliteit loopt volledig mank aangezien die ook daadwerkelijk daalt. Itt tot de toenemende segregatie en polarisatie.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_182221673
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 03:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]


Links moet eens voorbeeld nemen aan de Deense sociaaldemocraten; die zijn volledig bijgedraaid en willen nu zeer strenge eisen stellen aan de integratie van asielzoekers en überhaupt helemaal geen migranten meer binnenlaten (ook al zijn het vluchtelingen) totdat er orde op zaken is gesteld. Gevolg is dat na een enorm dieptepunt ze het in de peilingen weer erg goed doen.
Aan dovemansoren gericht. Als Eva jinek wereld draait door volkskrant nos en dergelijke er niet over berichten (wat ze dus per beleid ook doen kan ook niet anders). Dan bestaat het toch lekker niet !!1

Dit alleen al laat zien dat complotten overal bestaan.
pi_182221723
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2018 05:06 schreef habitue het volgende:

[..]
Je vergelijking met criminaliteit loopt volledig mank aangezien die ook daadwerkelijk daalt.
Als de politie te beroerd is om aangiftes op te nemen daalt de criminaliteit wel. Haha.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182222047
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 13:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijft nog steeds de vraag wat hij daar dan precies doet als het toch allemaal zinloos is, er niks veranderd wordt en wat hem dan onderscheidt van zijn collega's die er voor het geld zouden zitten.
Dat is puur voor de bühne. Hij zal zich toch als kleine partij moeten zien te onderscheiden van de rest. Zeker aangezien er op sommige punten in zijn programma overeenkomsten zijn met het PVV programma. Alhoewel Wilders als ik mij niet vergis ook al eens heeft geroepen dat de Tweede Kamer een nepparlement is.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')