abonnement Unibet Coolblue
pi_181562437
quote:
Advocaat Lili en Howick: ‘We kunnen uitzetting niet voorkomen’

De in Nederland opgegroeide Armeense kinderen Lili (12) en Howick (13) zijn “heel erg verdrietig en boos” nu hun uitzetting onafwendbaar lijkt, zo zeiden ze woensdag in het NOS Jeugdjournaal. In dezelfde uitzending liet de advocaat van de kinderen, Flip Schüller, weten dat hij niets meer voor de kinderen kan doen.

“Ik heb sinds vrijdag goed uitgezocht of er nog mogelijkheden zijn om bij een nog hogere, internationale rechter door te gaan. En helaas kan dat niet. We kunnen de uitzetting niet voorkomen”, zei de advocaat. Afgelopen vrijdag oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar hun geboorteland, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Uiterlijk 8 september moeten ze terug.

Dit is een angstaanjagende periode”, aldus Howick. “Hoe moeten we daar leven, we hebben daar niks. We spreken de taal niet, we hebben er geen familie en vrienden. We kunnen er niet wonen.” “Het is gemeen en niet eerlijk. Daar denk je de hele dag aan”, aldus Lili. Als de twee worden uitgezet, komen ze waarschijnlijk terecht in een weeshuis. Hun moeder is te kleinbehuisd om de twee op te vangen, vertelde Howick.

De enige die de uitzetting nog kan voorkomen is staatssecretaris Mark Harbers van Immigratie, maar hij zei woensdag dat “het niet voor de hand ligt dat we tot een ander oordeel komen”. Een onmenselijk oordeel, vindt Howick. “We hopen dat hij een beetje menselijk wordt en ons toch kan helpen.”

Ook Defence for Children heeft die hoop nog niet opgegeven, zegt een woordvoerster. Volgens haar toont deze zaak aan dat de politiek er werk van moet maken om kinderrechten een voorname rol te laten spelen in migratiewetgeving.
Uitzetting is blijkbaar niet te voorkomen en biedt de gang naar een internationaal gerechtshof zoals het EHRM geen mogelijkheid. Ik vind het verontrustend dat ondanks de maatregelen de asielprocedures te versnellen sinds 2010 het nog steeds mogelijk blijkt meer dan 10 jaar door te kunnen procederen vanwege beroepsmogelijkheden etc.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181562478
Ah, sneu voor die kinderen zeg.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 augustus 2018 @ 23:34:19 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181562550
Een rechtstreeks gevolg van waardeloos beleid. Waarom moeten de kinderen er de dupe van zijn dat mama tot het maximale het systeem gefrustreerd heeft? Die kinderen zijn hoogstwaarschijnlijk Nederlandser dan een boel 3e generatie allochtonen in Nederland.

Als men dit wil voorkomen moet er wat gebeuren aan het eindeloos bezwaar maken, maar je kan het niet maken om twee kinderen uit te zetten die net zoveel met het "thuisland" hebben als een Nederlander in Salou.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181562750
Van mij mogen die kinderen wel blijven. In plaats daar van een enkeltje armenie voor alle sjw's die er al 10 jaar om heen springen en die voortdurende valse hoop gegeven hebben.

Verder vind ik dat de sc nu verplicht is om zijn rug kaarsrecht te houden in alle andere gevallen. Als je volledig nederlands opgegroeide kinder er uit durft te zetten dan ajb zeker die duizenden klaplopers/gelukszoekers die binnenkomen met leugens en aangeleerde zielige verhalen meteen terug in de roeiboot zetten.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_181562781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Een rechtstreeks gevolg van waardeloos beleid. Waarom moeten de kinderen er de dupe van zijn dat mama tot het maximale het systeem gefrustreerd heeft? Die kinderen zijn hoogstwaarschijnlijk Nederlandser dan een boel 3e generatie allochtonen in Nederland. Als men dit wil voorkomen moet er wat gebeuren aan het eindeloos bezwaar maken,
Het gaat er denk ik om het asielrechtsysteem zodanig aan te passen dat eindeloos geprocedeer binnen de kaders die de mensenrechtenverdragen bieden zoveel mogelijk uit te sluiten.

quote:
maar je kan het niet maken om twee kinderen uit te zetten die net zoveel met het "thuisland" hebben als een Nederlander in Salou.
Je kan het wel maken maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs. Het is ouders ook toegestaan met hun kinderen naar een land te emigreren waarvan de kinderen de taal niet kennen bijvoorbeeld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 augustus 2018 @ 23:52:14 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181562984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het gaat er denk ik om het asielrechtsysteem zodanig aan te passen dat eindeloos geprocedeer binnen de kaders die de mensenrechtenverdragen bieden zoveel mogelijk uit te sluiten.

[..]

Je kan het wel maken maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs. Het is ouders ook toegestaan met hun kinderen naar een land te emigreren waarvan de kinderen de taal niet kennen bijvoorbeeld.
Voor wat je eerste opmerking betreft, eens. Het loont om moedwillig jaren te ''kopen'' door middel van bezwaar op bezwaar. Dat het niet altijd werkt zie je nu ook, maar ik vind niet dat die kinderen daar de dupe van moeten worden.

Nederland heeft doorgaans een groot hart en heeft wel vaker op dit soort gebieden over het hart gestreken, ik zie niet in waarom dat nu niet het geval zou moeten zijn. Ik las hier een tijd terug dat de woordvoerder van we are here een verblijfsvergunning heeft gekregen. Ik kan dat echt niet rijmen met elkaar.

Als we niet willen dat dit soort situaties ontstaan moeten we er wat aan doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181563036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:42 schreef quo_ het volgende:
Van mij mogen die kinderen wel blijven.
Probleem is dat je dan de moeder ook tot Nederland toelaat vanwege het recht op gezinshereniging en je daarmee haar kwalijke gedrag feitelijk beloond. Het schept ook een slecht precedent zou je hieraan toegeven. Oktober 2017 was de rekening voor de belastingbetaler al een geschatte 750.000 euro t.a.v. deze casus. Erg veel van dit soort gevallen zou ik zeker niet willen stimuleren.

Uitgezette Armeense moeder startte 7 procedures om in Nederland te blijven
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 augustus 2018 @ 23:55:33 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181563080
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is dat je dan de moeder ook tot Nederland toelaat vanwege het recht op gezinshereniging en je daarmee haar kwalijke gedrag feitelijk beloond. Het schept ook een slecht precedent zou je hieraan toegeven. Oktober 2017 was de rekening voor de belastingbetaler al een geschatte 750.000 euro t.a.v. deze casus. Erg veel van dit soort gevallen zou ik zeker niet willen stimuleren.

Uitgezette Armeense moeder startte 7 procedures om in Nederland te blijven
Op de blaren zitten.. en de procedures aanpassen, want wat je zegt over het precedent klopt, maar dat kun je dus voorkomen door het überhaupt niet mogelijk te maken dat diezelfde situatie ontstaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181563454
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Op de blaren zitten.. en de procedures aanpassen, want wat je zegt over het precedent klopt, maar dat kun je dus voorkomen door het überhaupt niet mogelijk te maken dat diezelfde situatie ontstaat.
Het op de blaren zitten was het kinderpardon dat in 2012 in werking trad al naar mijn weten. Je kunt niet aan de gang blijven. Laat juristen de lekken die er blijkbaar nog zijn 1st maar eens boven water krijgen en daarna de wetgever het asielrechtssysteem voldoende aanpassen indien mogelijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181591830
Heb de zaak niet zo gevolgd, maar wel even de reactie gezien van de advocate na de uitspraak van afgelopen week :r .

Journalist: had u misschien de boel wat minder moeten rekken? (oid)
Advocate : we hebben het niet gerekt, we hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt in asielprocedures.

:r
Somebody that I used to know
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:22:30 #11
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_181592336
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-koningin~aa7a3678/

Toch mooi dat volgens de kinderen moeder hier wel voor ze kan zorgen maar in Armenië niet :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:25:19 #12
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_181592400
Overigens hoop ik dat de procedures snel aangepast worden, zodat dit soort lange trajecten niet meer mogelijk zijn. Heel sneu voor de kinderen dit. Maar de kinderen hier laten en zelfs nog moeder weer terug laten komen, schept een verkeerd voorbeeld.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:21:40 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181593532
Ze mogen dankbaar zijn dat ze hier zolang hebben kunnen profiteren van alles wat Nederland hun heeft gegeven.
Natuurlijk is het sneu. Ze hadden die kinderen gewoon veel sneller moeten uitzetten. Maar dat neemt het feit niet weg dát ze nu echt terug moeten naar hun eigen land.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181593620
Het zijn twee blanken dus mag het gerust.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181593624
Eigenlijk hadden ze direct terug gemoeten toen bekend was dat het verblijf enkel tijdelijk was. Dit heeft veel te lang aangemodderd, en 12 (!) x in beroep gegaan Ze zijn hier nu opgegroeid, je kunt het gewoon niet maken dat de kinderen nu nog terug gestuurd worden..Ik vind dat hier toch ook een beschuldigende vinger mag worden gewezen naar de asieladvocaten. Het is voor hun een prima werkverschaffing. Regel gewoon veranderen. Een keer procedure eventueel nog 1 keer in beroep, en daarna zelf betalen.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:28:03 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181593653
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:26 schreef michiel_merk het volgende:
Ze zijn hier nu opgegroeid, je kunt het gewoon niet maken dat de kinderen nu nog terug gestuurd worden.
Dus ouders met opgroeiende kinderen mogen ook niet emigreren?

Armenie is geen ontwikkelingsland, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181594049
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:26 schreef michiel_merk het volgende:
Ze zijn hier nu opgegroeid, je kunt het gewoon niet maken dat de kinderen nu nog terug gestuurd worden.
Het zijn maar blanken hoor.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181594101
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus ouders met opgroeiende kinderen mogen ook niet emigreren?

Armenie is geen ontwikkelingsland, hoor.
Gek genoeg is "ze kennen het land niet en spreken de taal niet en zijn in land X opgegroeid" opeens geen argument meer als ze vanaf het buitenland naar Nederland willen komen. Maar moet je vanaf Nederland terug naar het buitenland dan kan het opeens niet meer.

Dat die kinderen geen Armeens spreken geloof ik trouwens geen snars van. Wat praten ze dan met hun moeder of sprak die direct accentloos Nederlands toen ze hier de grens overstak?

En nu kan de moeder opeens niet voor ze zorgen, gezien het trackrecord van de moeder is dit weer de zoveelste truc om een verblijfsvergunning af te dwingen.

Het is echt heel sneu voor de kinderen maar niet Nederland maar moeder is verantwoordelijk voor de situatie. Het is niet dat de mededeling dat ze moeten vertrekken onverwacht komt, ze hebben zich daar 10 jaar op voor kunnen bereiden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181594158
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus ouders met opgroeiende kinderen mogen ook niet emigreren?

Armenie is geen ontwikkelingsland, hoor.
Ouders met opgroeiende kinderen die emigreren in een normale situatie is even wat anders, dat dit verhaal. Deze kinderen komen hoogstwaarschijnlijk in een weeshuis terecht en er is amper wat geregeld voor hun..Armenie is een prachtig land als je van de natuur en bergen houd ^O^ ..werkloosheid is daar 37,5 procent (3 miljoen mensen) En wie kan werken gaat naar Rusland....
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:59:33 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181594348
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:52 schreef michiel_merk het volgende:

Deze kinderen komen hoogstwaarschijnlijk in een weeshuis terecht en er is amper wat geregeld voor hun..
Waarom in een weeshuis? Ze hebben toch een moeder? Die, incidentally, deze hele situatie veroorzaakt heeft, natuurlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181594365
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Voor wat je eerste opmerking betreft, eens. Het loont om moedwillig jaren te ''kopen'' door middel van bezwaar op bezwaar. Dat het niet altijd werkt zie je nu ook, maar ik vind niet dat die kinderen daar de dupe van moeten worden.

Nederland heeft doorgaans een groot hart en heeft wel vaker op dit soort gebieden over het hart gestreken, ik zie niet in waarom dat nu niet het geval zou moeten zijn. Ik las hier een tijd terug dat de woordvoerder van we are here een verblijfsvergunning heeft gekregen. Ik kan dat echt niet rijmen met elkaar.

Als we niet willen dat dit soort situaties ontstaan moeten we er wat aan doen.
Dit is al honderd keer aangekaart hier maar vooruit, nog één keer. Er zijn geen asielprocedures die 10 jaar duren. Onzin, bullshit en fake nieuws. Ook deze kinderen en hun moeder hebben hier niet door procedures en bezwaren 'jaren gekocht'.

Een beschikking en een definitief besluit van de Raad van State is binnen ongeveer een jaar na aankomst binnen. Ook in 2008. Wat er daarna gebeurt is dat het verblijf in Nederland illegaal is. Herhaalde en opvolgende asielaanvragen maken het verblijfsrecht niet legaal meer. Dus sinds 2008 is dit gezin illegaal in Nederland. Het enige wat faalt is uitzetting en dat komt omdat deze mensen niet mee wilden werken aan terugkeer en gedwongen uitzetting lastig is bij gezinnen.

Maar de Nederlandse Staat valt niets te verwijten. Deze mensen hebben het aan zichzelf te danken dat zij al 10 jaar illegaal in Nederland verblijven en weigeren mee te werken.
  Moderator vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:07:07 #22
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_181594540
Komt er nog een live TV programma waar we ze uit kunnen zwaaien?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_181594737
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:07 schreef onlogisch het volgende:
Komt er nog een live TV programma waar we ze uit kunnen zwaaien?
Hello&Goodbye! Ik ben voor.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:17:49 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181594750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Een rechtstreeks gevolg van waardeloos beleid. Waarom moeten de kinderen er de dupe van zijn dat mama tot het maximale het systeem gefrustreerd heeft? Die kinderen zijn hoogstwaarschijnlijk Nederlandser dan een boel 3e generatie allochtonen in Nederland.

Als men dit wil voorkomen moet er wat gebeuren aan het eindeloos bezwaar maken, maar je kan het niet maken om twee kinderen uit te zetten die net zoveel met het "thuisland" hebben als een Nederlander in Salou.
Oh, maar er is helemaal geen eindeloos bezwaar maken meer mogelijk. Per procedure dan, want je kunt per asielprocedure één keer in beroep en één keer in cassatie. Dit is ook echt het minimum wat je als rechtstaat hoort te bieden.

Tot eind jaren '90 (even uit mijn blote hoofd)waren er meer mogelijkheden maar die zijn er dus al uit gesloopt. Wat ze toen helaas verzuimd hebben, is om alle zijweggetjes van hernieuwde en parallel lopende procedures op andere gronden te versperren zodat zo ongeveer elke asielzoeker na zijn afwijzing het probeert op medische gronden, op humanitaire gronden, op reguliere gronden en ga zo maar door.

Met de huidige migratiestromen en -mogelijkheden is het huidige systeem hopeloos verouderd. Het kost klauwen met geld en vooral tijd waardoor die humanitaire grond bijna altijd het eindstation is.

Overigens ken ik Armenië en de Armeniërs iets te goed om het verhaal van "ja, ze komen in een weeshuis en niemand kijkt daar naar ze om" zomaar te slikken. Dat zou namelijk echt uitzonderlijk zijn. Ik moet de eerste Armeense familie nog tegenkomen die familieleden -hoe ver ook dus je hebt altijd wel familie- laat stikken en al helemaal kinderen. Ook het "we spreken de taal niet" geloof ik geen klap van.

Dit staat trouwens wel los van hoe unfair dit is voor de kinderen, maar we hoeven echt niet wakker te liggen van die twee kinderen want die komen daar echt wel goed terecht, niet naar Nederlandse maatstaven misschien maar ze worden echt niet in een achterlijk land zonder voorzieningen gedropt. Die kaart die al-tijd getrokken wordt geloof ik gewoon niet meer.
pi_181595098
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh, maar er is helemaal geen eindeloos bezwaar maken meer mogelijk. Per procedure dan, want je kunt per asielprocedure één keer in beroep en één keer in cassatie. Dit is ook echt het minimum wat je als rechtstaat hoort te bieden.

Tot eind jaren '90 (even uit mijn blote hoofd)waren er meer mogelijkheden maar die zijn er dus al uit gesloopt. Wat ze toen helaas verzuimd hebben, is om alle zijweggetjes van hernieuwde en parallel lopende procedures op andere gronden te versperren zodat zo ongeveer elke asielzoeker na zijn afwijzing het probeert op medische gronden, op humanitaire gronden, op reguliere gronden en ga zo maar door.
Zal wel parallel lopen met de Europese rechten en de rechten van de mens om die mogelijkheid te bieden.

quote:
Met de huidige migratiestromen en -mogelijkheden is het huidige systeem hopeloos verouderd. Het kost klauwen met geld en vooral tijd waardoor die humanitaire grond bijna altijd het eindstation is.

Overigens ken ik Armenië en de Armeniërs iets te goed om het verhaal van "ja, ze komen in een weeshuis en niemand kijkt daar naar ze om" zomaar te slikken. Dat zou namelijk echt uitzonderlijk zijn. Ik moet de eerste Armeense familie nog tegenkomen die familieleden -hoe ver ook dus je hebt altijd wel familie- laat stikken en al helemaal kinderen. Ook het "we spreken de taal niet" geloof ik geen klap van.

Dit staat trouwens wel los van hoe unfair dit is voor de kinderen, maar we hoeven echt niet wakker te liggen van die twee kinderen want die komen daar echt wel goed terecht, niet naar Nederlandse maatstaven misschien maar ze worden echt niet in een achterlijk land zonder voorzieningen gedropt. Die kaart die al-tijd getrokken wordt geloof ik gewoon niet meer.
Misschien moet een post-Nexit Nederland maar worden ingericht met wat jij en andere glazen bol experts allemaal "geloven" en aan hun water aanvoelen.

Ik vind dat je alle rechtzaken in Nederland per individueel geval moet bekijken en niet moet gaan lopen groeperen. Jouw zaak is niet de zaak van je buurman. Je buurman en jij zijn geen unit die je kunt verenigen. Andere levens, andere ervaringen en personen waar je tegenaan loopt. Rechtspraak blijft afwegen en wordt niet beter als je de "zijwegen" eraf slaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 31-08-2018 12:40:55 ]
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:52:31 #26
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181595522
Ze spreken de taal niet ? Dan hadden ze de taal al een jaar eerder moeten gaan leren, daar hebben ze echt ruimschoots de tijd voor gehad. Dat is dus hun eigen schuld hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:23:38 #27
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181596155
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 12:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zal wel parallel lopen met de Europese rechten en de rechten van de mens om die mogelijkheid te bieden.

[..]

Misschien moet een post-Nexit Nederland maar worden ingericht met wat jij en andere glazen bol experts allemaal "geloven" en aan hun water aanvoelen.
Glazen bol? Man, ik heb decennia lang gewerkt met vluchtelingen, heb een universitaire (bij)graad in de Armenologie, ben getrouwd geweest met een Armeense politieke vluchteling en zit nog steeds vrij diep in die gemeenschap. :D
quote:
Ik vind dat je alle rechtzaken in Nederland per individueel geval moet bekijken en niet moet gaan lopen groeperen. Jouw zaak is niet de zaak van je buurman. Je buurman en jij zijn geen unit die je kunt verenigen. Andere levens, andere ervaringen en personen waar je tegenaan loopt. Rechtspraak blijft afwegen en wordt niet beter als je de "zijwegen" eraf slaat.
Wie zegt dat ik van het individuele aspect af wil? Ik wil dat het immigratiebeleid in het geheel hervormd wordt en toegespitst wordt op de praktijk. Nergens zeg ik dat ik met één maat alle gevallen wil bezien.
pi_181596598
Jong en volledige immersie? De beste manier om een taal te leren!
Doe een opleiding tot verpleegkundige en je bent daarna gewoon weer in Nederland met een werkvisum.
pi_181599179
quote:
Rutte: uitzetting Lily en Howick doorzetten
„Alstublieft, breng ons niet naar een weeshuis”, deden Howick en Lili gisteren een wanhopige oproep aan Koning en kabinet om uitzetting naar Armenië te voorkomen. Maar de kinderen hoeven helemaal niet naar een weeshuis, het kabinet heeft altijd de intentie gehad om de kinderen met hun moeder te herenigen. Dat zei premier Rutte vrijdagmiddag na afloop van de ministerraad.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-howick-doorzetten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181599561
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:02 schreef Postbus100 het volgende:
Heb de zaak niet zo gevolgd, maar wel even de reactie gezien van de advocate na de uitspraak van afgelopen week :r .

Journalist: had u misschien de boel wat minder moeten rekken? (oid)
Advocate : we hebben het niet gerekt, we hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt in asielprocedures.

:r
Hij heeft gelijk. Heeft gedaan wat een advocaat moet doen.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:09:51 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181601067
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Moeder wil dus gewoon nog steeds met gebruikmaking van haar kinderen haar zin door drijven dus. Goed dat de regering daar niet intrapt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181601187
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Een rechtstreeks gevolg van waardeloos beleid. Waarom moeten de kinderen er de dupe van zijn dat mama tot het maximale het systeem gefrustreerd heeft? Die kinderen zijn hoogstwaarschijnlijk Nederlandser dan een boel 3e generatie allochtonen in Nederland.

Als men dit wil voorkomen moet er wat gebeuren aan het eindeloos bezwaar maken, maar je kan het niet maken om twee kinderen uit te zetten die net zoveel met het "thuisland" hebben als een Nederlander in Salou.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het gaat er denk ik om het asielrechtsysteem zodanig aan te passen dat eindeloos geprocedeer binnen de kaders die de mensenrechtenverdragen bieden zoveel mogelijk uit te sluiten.

[..]

Je kan het wel maken maar het verdient zeker geen schoonheidsprijs. Het is ouders ook toegestaan met hun kinderen naar een land te emigreren waarvan de kinderen de taal niet kennen bijvoorbeeld.
quote:
De premier zou 'dolgraag' de regels zo willen aanpassen dat zaken als die van Lili en Howick niet meer voorkomen. ,,Daar praten we ook al jaren over. Maar het is heel lastig om het aantal rechtszaken en de mogelijkheden om in beroep te gaan, te beperken.''
https://www.ad.nl/home/br(...)senwerk-is~aad6670e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181601243
Er zijn slechts een paar mensen die profiteren van de asiel industrie, met name asiel advocaten.
Ook de "vluchtelingen" profiteren niet. Over de ruggen van de vluchtelingen en de belastingbetaler hebben de asieladvocaten bijna 1 miljoen geïncasseerd. Met dit geld had je het gezin ook in een villa kunnen onderbrengen, zoal de familie Flodder.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:57:01 #34
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181602088
quote:
Premier Mark Rutte:
We zijn streng voor mensen die niet onder de criteria voor oorlogs­vluch­te­lin­gen vallen.
In principe komt het daar op neer.

Maar goed, het beleid in deze laat ook behoorlijk te wensen over, het duurt allemaal veel te lang, wordt tijd dat daar eens iets aan gedaan wordt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181602448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:16 schreef Oud_student het volgende:
Er zijn slechts een paar mensen die profiteren van de asiel industrie, met name asiel advocaten.
Ook de "vluchtelingen" profiteren niet. Over de ruggen van de vluchtelingen en de belastingbetaler hebben de asieladvocaten bijna 1 miljoen geïncasseerd. Met dit geld had je het gezin ook in een villa kunnen onderbrengen, zoal de familie Flodder.
Niet alleen de zieligheidsindustrie profiteert:
NWS / Helft bijstandsgerechtigden heeft niet-westerse achtergrond, gratis geld heeft ook een sterk aantrekkende werking.

Jammer dat de politiek zo doof is voor signalen uit de samenleving.
pi_181603677
Het is dat ik niet op vakantie ga op dit moment maar als ik in het vliegtuig zit waar Lily en Howick in zitten dan zou ik voorkomen dat het vliegtuig op stijgt... je weet wel, zoals in Zweden:

https://www.oneworld.nl/movement/een-gedwongen-uitzetting-voorkomen/
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:44:17 #37
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181604481
Goed nieuws dit. Dat zij de taal niet kennen is inderdaad totale onzin natuurlijk. We hebben hier 3e generatie Turken die nog beter Turks spreken dan Nederland. Tevens is Armenie, welliswaar 2e wereld land, veilig.

Ook dat zij daar niemand hebben is bullshit.

Ik hoop alleen wel dat Nederland dat verschrikkelijke mens en evt. haar kinderere later een rekening opstuurt wat ze de Nederlandse belastingbetaler wel niet hebben gekost zonder daar wat tegenover te stellen!
pi_181604594
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:57 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

In principe komt het daar op neer.

Maar goed, het beleid in deze laat ook behoorlijk te wensen over, het duurt allemaal veel te lang, wordt tijd dat daar eens iets aan gedaan wordt.
Het aantal beroepsmogelijkheden en het aantal mogelijke asielprocedures wettelijk beperken is niet eenvoudig.
quote:
De premier zou 'dolgraag' de regels zo willen aanpassen dat zaken als die van Lili en Howick niet meer voorkomen. ,,Daar praten we ook al jaren over. Maar het is heel lastig om het aantal rechtszaken en de mogelijkheden om in beroep te gaan, te beperken.''
pi_181604730
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus ouders met opgroeiende kinderen mogen ook niet emigreren?

Armenie is geen ontwikkelingsland, hoor.
Armenie is een straatarm land.
pi_181604805
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 19:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het aantal beroepsmogelijkheden en het aantal mogelijke asielprocedures wettelijk beperken is niet eenvoudig.

[..]

Waarom is dat eigenlijk zo lastig? Onmogelijk is het blijkbaar niet...
pi_181604830
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom in een weeshuis? Ze hebben toch een moeder? Die, incidentally, deze hele situatie veroorzaakt heeft, natuurlijk.
Die moeder heeft toch psychische problemen zodat ze niet goed voor de kinderen kan zorgen ofzo?
pi_181605034
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk zo lastig? Onmogelijk is het blijkbaar niet...
Weet ik niet, maar ben er wel heel nieuwsgierig naar.

Ik kan me goed voorstellen dat het internationaal (Europees) gezien lastig is.
pi_181605050
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Die moeder heeft toch psychische problemen zodat ze niet goed voor de kinderen kan zorgen ofzo?
Dat, en de moeder heeft geen woonruimte waar ze met twee kinderen kan wonen.
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:28:21 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181605473
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat, en de moeder heeft geen woonruimte waar ze met twee kinderen kan wonen.
Is dat een bewezen feit of is gewoon maar iets t dat zij zegt ? Ze lijkt me niet te verlegen om te liegen om haar zin door te drammen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:31:07 #45
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181605536
De grens moet ergens worden getrokken.
Man of Steal.
pi_181606169
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Die moeder heeft toch psychische problemen zodat ze niet goed voor de kinderen kan zorgen ofzo?
De moeder loog 10 jaar geleden over haar naam en nationaliteit om in Nederland te kunnen blijven. Ze fingeerde bij al haar beroepen gezondheidsklachten en politieke redenen om hier te kunnen blijven. Ze loog dat ze niet wist waar haar kinderen waren om ze hier te kunnen houden. Ze liegt nu over haar gemoedstoestand en weigert met Armeense instanties te praten over haar 'problemen' om de kinderen hier te kunnen houden.

En die kinderen weten echt wel dat ze niet naar een tehuis gaan zodra ze in Armenie zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:54:46 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181608014
Dus de kinderen liegen ook :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181610877
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 11:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus ouders met opgroeiende kinderen mogen ook niet emigreren?

Armenie is geen ontwikkelingsland, hoor.
Armenië is niet te vergelijken met een normaal westers land:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/armenie
pi_181615378
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:11 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat, en de moeder heeft geen woonruimte waar ze met twee kinderen kan wonen.
beide jammer maar ze heeft in beide gevallen 10 jaar de tijd gehad om er wat mee te doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 1 september 2018 @ 06:55:05 #50
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181615395
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:18 schreef Hawk123 het volgende:

[..]

Armenië is niet te vergelijken met een normaal westers land:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/armenie
. Neem dan gelijk de 3 miljoen Armeniërs op. En oja, Rwanda is geen Armenië, nog minder welvarend, dus neem die ook maar op. Word een mierenhoop hier op deze naïeve manier, maar ach, lekker boeien!
pi_181615600
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 23:18 schreef Hawk123 het volgende:

[..]

Armenië is niet te vergelijken met een normaal westers land:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/armenie
Alles is te vergelijken met een normaal westers land.
Conscience do cost.
pi_181617328
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 10:02 schreef Postbus100 het volgende:
Heb de zaak niet zo gevolgd, maar wel even de reactie gezien van de advocate na de uitspraak van afgelopen week :r .

Journalist: had u misschien de boel wat minder moeten rekken? (oid)
Advocate : we hebben het niet gerekt, we hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt in asielprocedures.

:r
Tsja, als dat het enige criterium is voor de asieladvocatuur zonder rekening te houden met het feit dat kinderen na jaren procederen alsnog kunnen worden uitgezet dan is het nogal hypocriet de tegenpartij ervan te beschuldigen onvoldoende rekening te houden met de kinderen. De tegenpartij kan zich dan moreel op hetzelfde beroepen we hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt in asielprocedures.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:07:03 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181617343
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tsja, als dat het enige criterium is voor de asieladvocatuur zonder rekening te houden met het feit dat kinderen na jaren procederen alsnog kunnen worden uitgezet dan is het nogal hypocriet de tegenpartij ervan te beschuldigen onvoldoende rekening te houden met de kinderen. De tegenpartij kan zich dan moreel op hetzelfde beroepen we hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt in asielprocedures.
Wie kaatst moet de bal verwachten :Y)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181617400
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 17:57 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

In principe komt het daar op neer.

Maar goed, het beleid in deze laat ook behoorlijk te wensen over, het duurt allemaal veel te lang, wordt tijd dat daar eens iets aan gedaan wordt.
Daar komt het helemaal niet op neer. Als wij daadwerkelijk streng waren, dan had men dit niet zo kunnen rekken. Dat waren deze kinderen niet al die tijd in onzekerheid gebracht. Wij zijn niet streng, wij zijn incompetent.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 11:14:02 #55
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181617427
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar komt het helemaal niet op neer. Als wij daadwerkelijk streng waren, dan had men dit niet zo kunnen rekken. Dat waren deze kinderen niet al die tijd in onzekerheid gebracht. Wij zijn niet streng, wij zijn incompetent.
Lees het bericht waar je op reageert nog eens voor je reageert.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181617469
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tsja, als dat het enige criterium is voor de asieladvocatuur zonder rekening te houden met het feit dat kinderen na jaren procederen alsnog kunnen worden uitgezet dan is het nogal hypocriet de tegenpartij ervan te beschuldigen onvoldoende rekening te houden met de kinderen. De tegenpartij kan zich dan moreel op hetzelfde beroepen we hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt in asielprocedures.
Zover had ik nog niet doorgedacht, maar amen. Misschien vind ik het daarom een tenenkrommende opmerking van die advocaat.
Somebody that I used to know
pi_181617484
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:14 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Lees het bericht waar je op reageert nog eens voor je reageert.
Je had een toevoeging. Maar het 'in principe komt het daarop neer' had je volledig weg kunnen laten.

Wij zijn alles behalve streng.
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 11:18:55 #58
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181617492
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je had een toevoeging. Maar het 'in principe komt het daarop neer' had je volledig weg kunnen laten.

Wij zijn alles behalve streng.
Waar heb ik beweerd dat men streng is?

Lees gewoon eerst voor je ergens op reageert en doe niet zo vermoeiend, doei.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181617506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tsja, als dat het enige criterium is voor de asieladvocatuur zonder rekening te houden met het feit dat kinderen na jaren procederen alsnog kunnen worden uitgezet dan is het nogal hypocriet de tegenpartij ervan te beschuldigen onvoldoende rekening te houden met de kinderen. De tegenpartij kan zich dan moreel op hetzelfde beroepen we hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de wet biedt in asielprocedures.
Eens.

Daarna nog werd gesproken over de mogelijkheid om naar het EHRM te stappen... 8)7

Hoe dan ook, wel in en in triest voor deze kinderen. Zij verdienen dit niet.
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:19:48 #60
3542 Gia
User under construction
pi_181617510
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:01 schreef Igen het volgende:
Die moeder heeft toch psychische problemen zodat ze niet goed voor de kinderen kan zorgen ofzo?
Ja maar, in Nederland kan ze dat wel? Dan heeft ze die problemen niet?
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 20:11 schreef Physsic het volgende:
Dat, en de moeder heeft geen woonruimte waar ze met twee kinderen kan wonen.
Ze heeft in Nederland ook geen woonruimte waar ze met twee kinderen kan wonen.
pi_181617515
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 06:55 schreef Ciclon het volgende:

[..]

. Neem dan gelijk de 3 miljoen Armeniërs op. En oja, Rwanda is geen Armenië, nog minder welvarend, dus neem die ook maar op. Word een mierenhoop hier op deze naïeve manier, maar ach, lekker boeien!
Goede voorstellen, daar kan Klaver van GL wel wat mee!
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181617541
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja maar, in Nederland kan ze dat wel? Dan heeft ze die problemen niet?

[..]

Ze heeft in Nederland ook geen woonruimte waar ze met twee kinderen kan wonen.
Nou en?

Het was een antwoord op de vraag waarom de kinderen naar een weeshuis gaan..
  zaterdag 1 september 2018 @ 11:23:40 #63
3542 Gia
User under construction
pi_181617568
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:21 schreef Physsic het volgende:

Nou en?

Het was een antwoord op de vraag waarom de kinderen naar een weeshuis gaan..
Misschien kunnen ze daar ook naar een pleeggezin? Waarom zou dat alleen hier kunnen?
pi_181617569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:18 schreef theunderdog het volgende:

Wij zijn alles behalve streng.
Dit, we wilden geen heksenjacht op illegalen en dit geval toont de keerzijde ervan. You can't have your cake and eat it too.
quote:
In Den Haag geen draagvlak voor jacht op illegalen
20 maart 2012

De ministers Opstelten en Leers hebben afspraken met de politie gemaakt over een illegalen-quotum. Er zouden dit jaar 4800 mensen zonder verblijfsvergunning moeten worden opgepakt in Nederland. Wat GroenLinks betreft blijft de uitspraak van de Haagse gemeenteraad uit 2007 als een paal boven water staan. PvdA, D66, SP, HSP, ID en GroenLinks hebben zich toen tegen een heksenjacht op illegalen uitgesproken.

Raadslid Inge Vianen: “Er bestaat in de Haagse raad nog steeds een meerderheid die tegen het opjagen van illegalen is. GroenLinks doet daarom een dringend beroep op burgemeester Jozias van Aartsen om de minister te laten weten dat Den Haag niet van dergelijke praktijken gediend is.”
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181617838
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:19 schreef Physsic het volgende:

[..]
Hoe dan ook, wel in en in triest voor deze kinderen. Zij verdienen dit niet.
Daar zal wel eenstemmigheid over zijn in politieke kringen. Het zal mij dan ook niet verbazen als de kinderen na hun 18e alsnog een verblijfsvergunning krijgen vanuit een gentleman's agreement. Dat zullen we pas weten als de kinderen die leeftijd bereikt hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181617907
quote:
In de veertig jaar dat ik bij de IND heb gewerkt, heb ik veel zaken als deze voorbij zien komen. Steeds weer wordt beweerd dat de overheid dit soort schrijnende zaken veroorzaakt. Nee, beste mensen, dat zijn deze asiel/gelukszoekers zélf.
https://www.ad.nl/lezersb(...)huis-kopen~af3b8aa4/
pi_181618207
quote:
Nee, beste mensen, dat zijn deze asiel/gelukszoekers zélf.
https://www.ad.nl/lezersb(...)huis-kopen~af3b8aa4/
Life, Liberty and the pursuit of Happiness

Het najagen van geluk is een nogal fundamentele menselijke behoefte. De term gelukzoekers vind ik dan ook misplaatst. We hebben het hier vooral over egocentristen of personen met NPS.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 01-09-2018 12:40:21 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181618214
Ik vond / vind die sentimentele jankbrief echt zo verdomde tenenkrommend.

Doodsbang zijn ze. Missen mama oh zo vreselijk en mamma is blijkbaar opeens heel erg ziek.

Waarschijnlijk is de brief fijntjes zin voor zin bedacht en ingefluisterd door de plots zo doodzieke mamma en haar team van helpers.

Wanneer is een "Nee" eindelijk genoeg voor dit soort mensen?
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2018 @ 12:49:21 #69
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181619006
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja maar, in Nederland kan ze dat wel? Dan heeft ze die problemen niet?

[..]

Ze heeft in Nederland ook geen woonruimte waar ze met twee kinderen kan wonen.
quote:
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:24:13 #70
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_181619662
Ik weet niet meer precies waar, maar ik las deze week ergens via Blendle dat de moeder zich heel actief met de opvoeding bemoeit vanuit het buitenland, en dat zij ten tijde dat ze in NL was een zeer betrokken moeder was. Het hele 'weeshuis' verhaal is dus echt onwaarschijnlijk en wordt gebruikt als een extra pressiemiddel. Als moeder haar kinderen ophaalt op het vliegveld mogen ze gewoon met haar mee, ze is niet uit de ouderlijke macht ontzet. Verder...die brief van de kids. Ik kan best een eind met hun emotie meegaan maar dan dat stukje: 'De enige optie voor ons is hier blijven en onze moeder terug laten komen' strijkt me toch bijzonder tegen de haren in.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_181619975
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:24 schreef Vivi het volgende:
Verder...die brief van de kids. Ik kan best een eind met hun emotie meegaan maar dan dat stukje: 'De enige optie voor ons is hier blijven en onze moeder terug laten komen' strijkt me toch bijzonder tegen de haren in.
Dat is vanuit de kinderen bezien te verwachten en ze kunnen de kwalijke precedentwerking die er vanuit zou gaan helemaal nog niet overzien. De uitspraak van de RvS zet het verdienmodel van de asieladvocatuur flink onder druk en zet er nu ook morele vraagtekens bij in het geval van eindeloos doorprocederen. Vrouwe justitia heeft niet voor niets een weegschaal ter hand. Als het belang van kinderen zo belangrijk zou zijn geldt dat voor beide partijen en niet voor 1.



[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 01-09-2018 13:46:50 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181652391
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:03 schreef DrMabuse het volgende:
Ik vond / vind die sentimentele jankbrief echt zo verdomde tenenkrommend.

Doodsbang zijn ze. Missen mama oh zo vreselijk en mamma is blijkbaar opeens heel erg ziek.

Waarschijnlijk is de brief fijntjes zin voor zin bedacht en ingefluisterd door de plots zo doodzieke mamma en haar team van helpers.

Wanneer is een "Nee" eindelijk genoeg voor dit soort mensen?
Vanavond op RTL 4 beelden gezien van dat "vreselijke tehuis" waar ze wellicht / tijdelijk heen zouden gaan.

Zag er echt prima en netjes uit.

Gewoon modern ingericht , tot aan een Apple PC met groot scherm waarop een jongen aan het werken was.

"Maar och....ze spreken de taal niet" werd er toen gezegd.

En hun mama is blijkbaar opeens bijna stervende in een verkrot huis, weigert nog mee te werken en is niet meer in staat ook maar iets voor ze te kunnen doen.

Dit circus gaat nog wel even duren vrees ik.
pi_181652559
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Vanavond op RTL 4 beelden gezien van dat "vreselijke tehuis" waar ze wellicht / tijdelijk heen zouden gaan.

Zag er echt prima en netjes uit.

Gewoon modern ingericht , tot aan een Apple PC met groot scherm waarop een jongen aan het werken was.

"Maar och....ze spreken de taal niet" werd er toen gezegd.

En hun mama is blijkbaar opeens bijna stervende in een verkrot huis, weigert nog mee te werken en is niet meer in staat ook maar iets voor ze te kunnen doen.

Dit circus gaat nog wel even duren vrees ik.
Welk programma was dat?
pi_181652725
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181653464
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 22:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Danku.
''Maar tot nu toe weigert hun moeder alle hulp die haar wordt geboden.''

... Diepe zucht.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 2 september 2018 @ 23:17:58 #77
408813 crew  trein2000
pi_181653937
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 22:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''Maar tot nu toe weigert hun moeder alle hulp die haar wordt geboden.''

... Diepe zucht.
Bewust traineren. Ze ziet niet in dat ze mede daarmee alle hoop voor de kinderen de grond in boort. Hier kun je niet aan toegeven als regering. Dan is het hek van de dam.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181654639
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 13:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Glazen bol? Man, ik heb decennia lang gewerkt met vluchtelingen, heb een universitaire (bij)graad in de Armenologie, ben getrouwd geweest met een Armeense politieke vluchteling en zit nog steeds vrij diep in die gemeenschap. :D

[..]

Wie zegt dat ik van het individuele aspect af wil? Ik wil dat het immigratiebeleid in het geheel hervormd wordt en toegespitst wordt op de praktijk. Nergens zeg ik dat ik met één maat alle gevallen wil bezien.
Wat? Bestaat dat ? :D
pi_181654837
Hetgeen wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat we deze kinderen keihard nodig hebben. Het is allemaal zo dubbelzinnig, aan de ene kant zitten we te springen om personeel. Uit alle windstreken van de wereld worden werkkrachten aangetrokken om onze economie te trekken. En tegelijkertijd donderen we gezonde kinderen het land uit die ons land in de toekomst hard nodig heeft. Goed geïntegreerd, spreekt beide vloeiend Nederlands, wil niks te maken hebben met Armenië, geen dubbele agenda echt voor Nederland willen kiezen, trots om Nederlander te mogen zijn. Die stuur je dan toch niet weg....
  maandag 3 september 2018 @ 00:40:02 #80
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181654989
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:18 schreef MakkieR het volgende:
Hetgeen wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat we deze kinderen keihard nodig hebben. Het is allemaal zo dubbelzinnig, aan de ene kant zitten we te springen om personeel. Uit alle windstreken van de wereld worden werkkrachten aangetrokken om onze economie te trekken. En tegelijkertijd donderen we gezonde kinderen het land uit die ons land in de toekomst hard nodig heeft. Goed geïntegreerd, spreekt beide vloeiend Nederlands, wil niks te maken hebben met Armenië, geen dubbele agenda echt voor Nederland willen kiezen, trots om Nederlander te mogen zijn. Die stuur je dan toch niet weg....
Gewoon het land uit, hebben de hele boel bij elkaar bedonderd. Tuurlijk, liever 1000 Armeniërs dan 100 Algerijnen, maar toch, ze verdienen het om het land uitgedonderd te worden.
pi_181655165
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:18 schreef MakkieR het volgende:
Hetgeen wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat we deze kinderen keihard nodig hebben. Het is allemaal zo dubbelzinnig, aan de ene kant zitten we te springen om personeel. Uit alle windstreken van de wereld worden werkkrachten aangetrokken om onze economie te trekken. En tegelijkertijd donderen we gezonde kinderen het land uit die ons land in de toekomst hard nodig heeft. Goed geïntegreerd, spreekt beide vloeiend Nederlands, wil niks te maken hebben met Armenië, geen dubbele agenda echt voor Nederland willen kiezen, trots om Nederlander te mogen zijn. Die stuur je dan toch niet weg....
Ja, het is triest voor deze kinderen. En ja, als we Howick en Lili nu in Nederland zouden houden dan zouden ze ongetwijfeld een nuttige bijdrage zijn voor de samenleving in de toekomst.

Het beste zouden we, als we het over dit Roemeense drietal hebben, zelfs zijn geweest als we ze direct 10 jaar geleden een verblijfsvergunning hadden gegeven. Dat had ons een klein miljoen aan advocatenkosten geweest. De tijd van al die rechters hadden we trouwens ook wel beter kunnen besteden.

Maar de reden dat we deze soap van meer dan een decennium mogen meemaken is dat deze moeder wist, waarschijnlijk van eerdere succesverhalen van immigranten die na jaren afwijzen alsnog een verblijfsvergunning, dat het loont om nooit een nee te accepteren en in plaats daarvan alles bij elkaar liegen, bedriegen en proces na proces na proces aan te spannen.

Als ze dit niet uit haarzelf wist, dan zal ze het ongetwijfeld gehoord hebben van 1 van haar eerste advocaten die een eigen belang hebben bij zulk soort mensen zo lang mogelijk aan het lijntje te houden.

Nu zijn deze kinderen en deze moeder uitbundig in het nieuws geweest en zal het nieuws in Roemenie en andere landen waar veel mensen maar wat graag naar het welvarende Nederland willen vertrekken ook gevolgt worden.

Daarom is de precedentwerking alleen al genoeg redenen om er alles aan te doen om deze kinderen nooit een verblijfsvergunning te laten krijgen. En daarna om er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat asielprocedures nooit meer zo lang kunnen duren.

Dat is uiteindelijk in het belang van iedereeen. Ook van toekomstige asielzoekers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 05:41:19 #82
408813 crew  trein2000
pi_181656355
Ze zijn weer ondergedoken, de IND weet niet waar ze zijn. Zucht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181656382
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 05:41 schreef trein2000 het volgende:
Ze zijn weer ondergedoken, de IND weet niet waar ze zijn. Zucht.
Je kunt je kinderen ook niet vroeg genoeg leren liegen en bedriegen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_181656458
Zo dom...
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 06:47:45 #85
408813 crew  trein2000
pi_181656535
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 06:33 schreef Physsic het volgende:
Zo dom...
Ik vind het hele apparaat rondom die kinderen sowieso achterlijk. Ze hebben véél te vroeg de media gezocht. Daardoor maken ze het ook voor de staatssecretaris onmogelijk om nog iets te doen.

Ze hadden veel meer kans op succes gehad als ze het niet via de media hadden gespeeld. Die kaart hadden ze altijd nog kunnen trekken, bijvoorbeeld na de uitspraak van de RvS...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 september 2018 @ 06:52:17 #86
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181656564
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 05:41 schreef trein2000 het volgende:
Ze zijn weer ondergedoken, de IND weet niet waar ze zijn. Zucht.
Die moeten echt niet zo moeilijk te vinden zijn. Zitten bij activisten die met deze zaak bezig zijn of bij familie. Het zou me niet eens verbazen als ze gewoon ergens naar school gaan.
De mensen die ze onderdak verschaffen mogen wmb ook flink gestraft voor zover dat mogelijk is onder de wet. Iig onttrekking aan het ouderlijk gezag lijkt me, belemmering van rechtsgang?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181656592
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 06:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind het hele apparaat rondom die kinderen sowieso achterlijk. Ze hebben véél te vroeg de media gezocht. Daardoor maken ze het ook voor de staatssecretaris onmogelijk om nog iets te doen.

Ze hadden veel meer kans op succes gehad als ze het niet via de media hadden gespeeld. Die kaart hadden ze altijd nog kunnen trekken, bijvoorbeeld na de uitspraak van de RvS...
Ik ben echt verbaasd. Bij Laat op Eén gaven de kinderen aan enorm bang te zijn voor de uitzetting, het moment waarop de DT&V hen plotseling op komt halen.
Ik zei thuis nog: waarom spreken ze met die kinderen niet gewoon een datum af, om ze een beetje tegemoet te komen in de ellende. Dan kan de uitzetting rustig verlopen.
Ik kreeg het antwoord: omdat ze bang zijn dat die kinderen dan vluchten.
Ik dacht: onzin, dat doen die kinderen toch niet..

En wat blijkt, moeder heeft ervoor gezorgd dat de kinderen nu zitten ondergedoken. :r Ze zouden te veel stress hebben. Ik ben er zeker van dat dit hen uiteindelijk meer stress op zal leveren (tenzij ze opeens toch een verblijfsvergunning krijgen). Ze kunnen er nu wel van uitgaan dat de DT&V hen op geen enkele manier zal waarschuwen zodra ze er achter komen waar ze verblijven. De uitzetting zal dan helemaal onverwacht komen.

Bovendien zegt de moeder dat ze gaat kinderen heeft laten onderbrengen. Wie werkt mee aan zoiets..?

Hoe lang denkt de moeder dat ze die kinderen ongemerkt ergens kan laten verblijven? Want ik neem aan dat de kinderen bijvoorbeeld dan ook niet naar school gaan..
pi_181656605
Waar woonden die kinderen dan voor hun vlucht?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 07:02:11 #89
408813 crew  trein2000
pi_181656612
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 06:52 schreef nixxx het volgende:

[..]

Die moeten echt niet zo moeilijk te vinden zijn. Zitten bij activisten die met deze zaak bezig zijn of bij familie. Het zou me niet eens verbazen als ze gewoon ergens naar school gaan.
De mensen die ze onderdak verschaffen mogen wmb ook flink gestraft voor zover dat mogelijk is onder de wet. Iig onttrekking aan het ouderlijk gezag lijkt me, belemmering van rechtsgang?
Onttrekking is het niet want moeder heeft gezag...
En het lijkt mij dat die kids idd wel te vinden zijn.
Verder heeft physicc natuurlijk helemaal gelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 september 2018 @ 07:02:41 #90
22565 asco
Los in deze tent
pi_181656615
Ze willen het liefst hele schepen met Afrikanen hier laten aanmeren maar deze 2 totaal vernederlandse kinderen moeten wel weg. Wat een land, wat een beleid. 🙄
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 07:03:43 #91
408813 crew  trein2000
pi_181656621
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 07:02 schreef asco het volgende:
Ze willen het liefst hele schepen met Afrikanen hier laten aanmeren maar deze 2 totaal vernederlandse kinderen moeten wel weg. Wat een land, wat een beleid. 🙄
Je moet dit debiele gedrag niet willen belonen. Dan is het hek van de dam. Ze hebben het echt zelf verpest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 september 2018 @ 07:06:26 #92
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181656632
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet dit debiele gedrag niet willen belonen. Dan is het hek van de dam. Ze hebben het echt zelf verpest.
Dit sowieso.

Als ze dit toelaten dan is het hek van de dam en dan komt iedereen straks hierheen om op deze manier toegelaten te worden. De moeder heeft dit zelf veroorzaakt, niks meer niks minder.

Oppakken en uitzetten moeten ze met dit soort mensen doen, meteen degene die het onderduiken faciliteren erbij.
  maandag 3 september 2018 @ 07:07:13 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181656636
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 07:02 schreef asco het volgende:
Ze willen het liefst hele schepen met Afrikanen hier laten aanmeren maar deze 2 totaal vernederlandse kinderen moeten wel weg. Wat een land, wat een beleid. 🙄
Ja maar De Wet is nu eenmaal De Wet en de Dienst Terugkeer en Vertrek zijn echt géén naziʼs en iedere burger heeft gewoonweg de plicht om zich als een mak lam naar de slachtbank te laten brengen wanneer de autoriteiten aan zijn deur kloppen en we gaan zelf ook ieder jaar naar het buitenland op vakantie dus hoe erg kan dat Armenië nu helemaal zijn en daarom driewerf schande dat die kinderen zo moeilijk doen over hun vertrek. Dan beginnen ze daar toch een bed and breakfast?!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 07:09:13 #94
408813 crew  trein2000
pi_181656646
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 07:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja maar De Wet is nu eenmaal De Wet en de Dienst Terugkeer en Vertrek zijn echt géén naziʼs en iedere burger heeft gewoonweg de plicht om zich als een mak lam naar de slachtbank te laten brengen wanneer de autoriteiten aan zijn deur kloppen en we gaan zelf ook ieder jaar naar het buitenland op vakantie dus hoe erg kan dat Armenië nu helemaal zijn en daarom driewerf schande!
Dat dt&v en de IND niet altijd even netjes met mensen omgaan klopt. Mar deze casus toont juist aan waarom dat nodig is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 september 2018 @ 07:09:35 #95
22565 asco
Los in deze tent
pi_181656648
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je moet dit debiele gedrag niet willen belonen. Dan is het hek van de dam. Ze hebben het echt zelf verpest.
Ja ik weet het. Maar het is wel zo krom als een hoepel. Waarom krijgen ze al die illegalen en criminelen zogenaamd niet uitgezet en deze 2 kinderen dan wel? Wat mij betreft was er vanaf morgen hier een beleid naar Amerikaans voorbeeld maar laat deze 2 kinderen dan ook nog maar binnen.
  maandag 3 september 2018 @ 07:11:02 #96
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181656661
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:09 schreef asco het volgende:

[..]

Ja ik weet het. Maar het is wel zo krom als een hoepel. Waarom krijgen ze al die illegalen en criminelen zogenaamd niet uitgezet en deze 2 kinderen dan wel? Wat mij betreft was er vanaf morgen hier een beleid naar Amerikaans voorbeeld maar laat deze 2 kinderen dan ook nog maar binnen.
Omdat die geen uitspraak van de rechter hebben en allemaal nog door de molen moeten voordat dat mag.

Die moeder/kinderen hebben dat wel.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 07:11:37 #97
408813 crew  trein2000
pi_181656666
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:09 schreef asco het volgende:

[..]

Ja ik weet het. Maar het is wel zo krom als een hoepel. Waarom krijgen ze al die illegalen en criminelen zogenaamd niet uitgezet en deze 2 kinderen dan wel? Wat mij betreft was er vanaf morgen hier een beleid naar Amerikaans voorbeeld maar laat deze 2 kinderen dan ook nog maar binnen.
Dan komt moeder er ook weer in. Het is een weeffout in het systeem.

Echter we moeten het niet omdraaien, de kinderen zijn primair slachtoffer van het gedrag van moeder. Het systeem heeft dit alleen gefaciliteerd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 september 2018 @ 07:47:14 #98
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_181656859
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar komt het helemaal niet op neer. Als wij daadwerkelijk streng waren, dan had men dit niet zo kunnen rekken. Dat waren deze kinderen niet al die tijd in onzekerheid gebracht. Wij zijn niet streng, wij zijn incompetent.
Inderdaad precies dit. Uitzetten ala, maar na zo’n periode is gewoon onmenselijk. Lonksom zet je je deuren wagen wijd open zonder te weten wat je binnenhaalt en rechtson tief je kinderen die hun hele leven al in Nederland wonen de grens over.
pi_181656895
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Echter we moeten het niet omdraaien, de kinderen zijn primair slachtoffer van het gedrag van moeder.
Dat moge onderhand wel overduidelijk zijn en je kunt dat als overheid moeilijk gaan belonen zonder dat het ernstige consequenties heeft.

quote:
Dan komt moeder er ook weer in. Het is een weeffout in het systeem.
Het systeem heeft dit alleen gefaciliteerd.
Met inachtneming van internationale verdragen en recht is het blijkbaar lastig binnen deze kaders de wetgeving aan te passen. Dit vermoeden had ik al langere tijd en daarom ben ik voorstander van een eigen europees vluchtelingen en migratieverdrag om juist dit soort van misbruik tegen te gaan.

quote:
https://www.ad.nl/home/br(...)senwerk-is~aad6670e/
De premier zou 'dolgraag' de regels zo willen aanpassen dat zaken als die van Lili en Howick niet meer voorkomen. ,,Daar praten we ook al jaren over. Maar het is heel lastig om het aantal rechtszaken en de mogelijkheden om in beroep te gaan, te beperken.''
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181656941
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 07:47 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Inderdaad precies dit. Uitzetten ala, maar na zo’n periode is gewoon onmenselijk. Lonksom zet je je deuren wagen wijd open zonder te weten wat je binnenhaalt en rechtson tief je kinderen die hun hele leven al in Nederland wonen de grens over.
Het europees hof staat alleen detentie van illegalen toe mits op korte termijn zicht is op daadwerkelijke uitzetting. Dit is vaak niet mogelijk omdat migrant niet meewerkt aan opheldering van zijn identiteit of het thuisland niet meewerkt. Dan blijft alleen het strafbaar stellen van illegaliteit en strafbaar stellen van het verlenen van hulp aan illegaliteit over in combinatie met een heksenjacht op illegalen en dat vindt men dan weer ongewenst.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 08:14:22 #101
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181656992
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 07:09 schreef asco het volgende:
Ja ik weet het. Maar het is wel zo krom als een hoepel. Waarom krijgen ze al die illegalen en criminelen zogenaamd niet uitgezet en deze 2 kinderen dan wel? Wat mij betreft was er vanaf morgen hier een beleid naar Amerikaans voorbeeld maar laat deze 2 kinderen dan ook nog maar binnen.
Niet die kinderen binnen laten. De volgende stap is dat we dan weer 10 jaar gaan procederen.
Moeder wil dan ook terug om voor de kinderen te zorgen. En dan verzinnen ze er ook nog wel een vader bij.
Tot nooit .......
pi_181657044
Als de moeder vanuit Armenie ervoor kan zorgen dat ze op verschillende adressen kan onderduiken, dan kan ze er ook voor zorgen dat ze in Armenie niet in een tehuis terechtkomen. Ze is de boel aan het bedonderen.
pi_181657088
Ik word echt een beetje Lily en Howick moe, wat een soap is dit geworden, allemaal veroorzaakt door de moeder.
pi_181657100
Walgelijke actie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_181657104
Wat ik me nu afvraag is of het telefoon en internet verkeer is afgeluisterd want geheel onverwacht komt het onderduiken niet gezien de historie? Of dit binnen de huidige kaders van de wetgeving mogelijk is weet ik niet. Mochten ze dat hebben gedaan dan zullen ze waarschijnlijk weten waar de kinderen zich bevinden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181657131
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:29 schreef MadameMossel het volgende:
Ik word echt een beetje Lily en Howick moe, wat een soap is dit geworden, allemaal veroorzaakt door de moeder.
Ik had een sterk vermoeden van NPS maar ik ben er nu zover dat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zo is.

quote:
https://nl.wikipedia.org/(...)oonlijkheidsstoornis
Personen die lijden aan een NPS kunnen in eerste instantie overkomen als charmant en sociaal. Tevens kunnen ze zich interessant voordoen en zodoende kunnen ze op normale wijze relaties aangaan. Maar na verloop van tijd blijkt hun egocentrisme doorgaans een ernstig obstakel. Niet zelden eisen ze een voorkeursbehandeling. Als ze die niet krijgen, voelen ze zich snel gekrenkt of ondergewaardeerd. Hierdoor zijn ze gevoelig voor een depressie. Anderzijds kan hun kwetsbaarheid ook tot woedeaanvallen leiden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181657152
Ze kunnen in Armenië prima behandeld worden en op hun leeftijd is de taal leren totaal geen beletsel. Alles beter dan dit gesol waar ze zelf 'dankzij' hun moeder aan blijven meewerken.
pi_181657185
Heeft die moeder het nou echt niet door dat ze het zo alleen maar erger maakt?
pi_181657226
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft die moeder het nou echt niet door dat ze het zo alleen maar erger maakt?
Voor haar kinderen wel maar daar gaat het haar vermoedelijk niet om.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 08:51:27 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181657259
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heeft die moeder het nou echt niet door dat ze het zo alleen maar erger maakt?
Die moeder gebruikt haar kinderen.
  maandag 3 september 2018 @ 08:51:45 #111
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181657263
Ze hadden die kinderen ook vast moeten zetten zodat ze niet weer de benen konden nemen....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181657278
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 08:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Die moeder gebruikt haar kinderen.
Dan is dat op een hele domme manier. Ze bereikt hier helemaal niks mee. Kinderen moeten terug, punt. Of dat vandaag is of over 4 maanden. Of ik het ermee eens ben is weer wat anders, maargoed.

Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen.
  maandag 3 september 2018 @ 09:15:29 #113
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181657482
quote:
"Gisteren heb ik Lili en Howick naar een veilige plek laten brengen", schrijft Armina. "Ze hebben een erg zwaar jaar achter de rug. Ik hoorde gisteren (...) dat mijn kinderen posttraumatische stressstoornis hebben, dat ze ziek zijn en niet naar Armenië kunnen komen omdat hun kans op herstel hier nul is."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-zegt-moeder-armina

Dat is pas echte moeder liefde, je kinderen niet bij je willen hebben en ze in de ellende storten om je zin door te drammen. *;
Als de kinderen op hun moeder lijken zal het allemaal wel meevallen hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 3 september 2018 @ 09:16:50 #114
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181657506
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 00:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat? Bestaat dat ? :D
Jazeker, maar in Nederland alleen als bijvakken tot een jaar of tien terug. Volgens mij kan het nu niet meer want de hoogleraar is overleden. :'( Oxford heeft nog wel een vakgroep en verder zullen er in Duitsland en de VS de nodige universiteiten zijn waar dit als hoofdrichting gevolgd kan worden.
pi_181657527
Wie heet er überhaupt howick :?
  maandag 3 september 2018 @ 09:20:50 #116
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181657554
Wat een drama. Een niet westers land had ze al tijden geleden het land uitgebonjourd. Kinderen of niet.
  maandag 3 september 2018 @ 09:21:08 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181657558
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:51 schreef deedeetee het volgende:
Ze hadden die kinderen ook vast moeten zetten zodat ze niet weer de benen konden nemen....
Daar hebben we gelukkig wetten voor om dat te voorkomen. In tegenstelling tot tienduizenden kansloze recente immigranten bijvoorbeeld uit Noord-Afrika veroorzaken deze kinderen geen gevaar of overlast voor hun directe omgeving.

Desondanks kunnen die laatsten onder de radar blijven rondtrekken van centrum naar centrum, van EU-land tot EU-land zonder dat er gehandhaafd of opgespoord wordt. Maar deze twee pubertjes die gewoon naar school willen moeten koste wat kost uitgezet worden omdat hun moeder er een zooitje van heeft gemaakt want oh jee die precedentwerking toch.

Dat er hele volksstammen schaterlachend opbellen naar huis dat je hier gewoon maar wat kunt doen en geld toe krijgt, daar gaat natuurlijk geen enkele aanzuigende werking vanuit :')
  maandag 3 september 2018 @ 09:22:50 #118
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181657580
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:18 schreef vredesdruif het volgende:
Wie heet er überhaupt howick :?
Het broertje van Lili bijvoorbeeld.
  maandag 3 september 2018 @ 09:23:40 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181657596
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:20 schreef Jellereppe het volgende:
Wat een drama. Een niet westers land had ze al tijden geleden het land uitgebonjourd. Kinderen of niet.
Dat dacht ik gisteren ook zoiets bij het bericht dat een stel We Are Here-vrouwen nu een pand heeft gekraakt vlak bij Femke Halsema en haar een brief stuurde dat ze er wel even over willen praten met koffie.

Moet je in Hongarije, Saoedi-Arabië of Turkije proberen. Dan krijg je die koffie via je endeldarm toegediend en daarna staat er een laarsafdruk op je reet.

Er moet toch iets van een tussenweg mogelijk zijn?
  maandag 3 september 2018 @ 09:24:05 #120
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181657604
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:18 schreef vredesdruif het volgende:
Wie heet er überhaupt howick :?
Betekent "Jantje" in het Armeens. Kort voor Hovanes (Jan/Johannes).
  maandag 3 september 2018 @ 09:24:35 #121
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181657615
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:23 schreef Qarrad het volgende:
Dat dacht ik gisteren ook zoiets bij het bericht dat een stel We Are Here-vrouwen nu een pand heeft gekraakt vlak bij Femke Halsema en haar een brief stuurde dat ze er wel even over willen praten met koffie.

Moet je in Hongarije, Saoedi-Arabië of Turkije proberen. Dan krijg je die koffie via je endeldarm toegediend en daarna staat er een laarsafdruk op je reet.

Er moet toch iets van een tussenweg mogelijk zijn?
Tuurlijk is een tussenweg mogelijk, maar dan moet NL haar asiel- en vluchtelingenbeleid aanpassen.
pi_181657733
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tuurlijk is een tussenweg mogelijk, maar dan moet NL haar asiel- en vluchtelingenbeleid aanpassen.
Dat heeft nogal consequenties. Het europees hof staat alleen detentie van illegalen toe mits op korte termijn zicht is op daadwerkelijke uitzetting. Dit is vaak niet mogelijk omdat migrant niet meewerkt aan opheldering van de identiteit of het thuisland niet meewerkt. Dan blijft alleen het strafbaar stellen van illegaliteit en strafbaar stellen van het verlenen van hulp aan illegaliteit over in combinatie met een heksenjacht op illegalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-09-2018 09:46:04 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181657791
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat er hele volksstammen schaterlachend opbellen naar huis dat je hier gewoon maar wat kunt doen en geld toe krijgt, daar gaat natuurlijk geen enkele aanzuigende werking vanuit :')
Illegalen krijgen geen geld toe en hebben slechts recht op bed, bad, brood en dat eigenlijk alleen onder de voorwaarde mee te werken aan terugkeer voor zover ik weet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181657993
Jezus zijn ze nou nog niet weg.
  maandag 3 september 2018 @ 09:59:16 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181658042
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Illegalen krijgen geen geld toe en hebben slechts recht op bed, bad, brood en dat eigenlijk alleen onder de voorwaarde mee te werken aan terugkeer voor zover ik weet.
Ja, maar de Albanezen, Georgiërs, Marokkanen en Algerijnen waar ik het bijvoorbeeld over heb, hebben zich eerst als asielzoeker aangemeld. Tijdens die procedure zijn ze niet illegaal en krijgen ze wel degelijk voorzieningen en geld. Tevens hebben ze de werkwijze om voor het einde van de procedure door te trekken naar een ander land om het kunstje te herhalen.
pi_181658065
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja, maar de Albanezen, Georgiërs, Marokkanen en Algerijnen waar ik het bijvoorbeeld over heb, hebben zich eerst als asielzoeker aangemeld. Tijdens die procedure zijn ze niet illegaal en krijgen ze wel degelijk voorzieningen en geld. Tevens hebben ze de werkwijze om voor het einde van de procedure door te trekken naar een ander land om het kunstje te herhalen.
Ja, de moeder van Lili en Howick doet al haar kunstjes tenminste in Nederland.
  maandag 3 september 2018 @ 10:08:26 #127
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_181658176
Soms heb je zin om mensen gewoon vol op hun ogen te slaan, die aandachtshoer in de slachtofferrol van een moeder van ze is zo iemand.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  maandag 3 september 2018 @ 10:09:45 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181658193
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 10:08 schreef Catkiller het volgende:
Soms heb je zin om mensen gewoon vol op hun ogen te slaan, die aandachtshoer in de slachtofferrol van een moeder van ze is zo iemand.
En alles over de ruggen van haar kinderen. Hoe langer je dit nu gaat rekken, hoe pijnlijker het voor die kinderen wordt.

Bedankt mama, voor alles.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181658199
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het europees hof staat alleen detentie van illegalen toe mits op korte termijn zicht is op daadwerkelijke uitzetting. Dit is vaak niet mogelijk omdat migrant niet meewerkt aan opheldering van zijn identiteit of het thuisland niet meewerkt. Dan blijft alleen het strafbaar stellen van illegaliteit en strafbaar stellen van het verlenen van hulp aan illegaliteit over in combinatie met een heksenjacht op illegalen en dat vindt men dan weer ongewenst.
Dat geldt zelfs voor de Nederlandse rechter. Blijkt een illegaal achteraf onterecht in detentie te hebben gezeten, kan hij een leuke schadevergoeding verwachten.
pi_181658233
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 08:31 schreef Digi2 het volgende:
Wat ik me nu afvraag is of het telefoon en internet verkeer is afgeluisterd want geheel onverwacht komt het onderduiken niet gezien de historie? Of dit binnen de huidige kaders van de wetgeving mogelijk is weet ik niet. Mochten ze dat hebben gedaan dan zullen ze waarschijnlijk weten waar de kinderen zich bevinden.
Moest ik ook aan denken, maar ik verwacht niet dat de politie (en justitie) zich op die manier inzet voor DT&V.
Kan goed zijn dat ik ernaast zit. Was in dit geval wel een goede methode geweest, maar wellicht te ingrijpend (privacyrecht enzo).
pi_181658635
Hier zullen die Esther van Dijken en Defence for Cilderen wel achter zitten.

Gelukkig kunnen wij dat Defence for Children vrij makkelijk stoppen als wij samenwerken.

quote:
Word donateur!
De Kinderrechtenhelpdesk is het kloppend hart van de organisatie. Via de Kinderrechtenhelpdesk krijgen wij vragen en signalen van kinderen, ouders, advocaten en hulpverleners. Deze kinderen helpen we direct. Maar dat kunnen we alleen doen met uw steun. Als u vindt dat Defence for Children moet opkomen voor kwetsbare kinderen, laat dan uw hart voor kinderrechten spreken? Vul dan dit formulier in! Zelf een bedrag overmaken kan op IBAN: NL30INGB0000003166.

Hartelijk dank.
Bij de ING betaal je zakelijk ¤ 0,10 voor een bijschrijving. Kortom maak automatisch een of meerdere keren per dag ¤ 0,01 over aan Defence for Children. Dat kost jou ¤ 0,01 * 365 = ¤ 3,65 per jaar en het kost hen ¤ 0,09 * 365 = ¤ 32,85.

Als wij met veel mensen samenwerken, dan roken wij hen binnen de kortste keren uit.
pi_181658968
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 06:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben echt verbaasd. Bij Laat op Eén gaven de kinderen aan enorm bang te zijn voor de uitzetting, het moment waarop de DT&V hen plotseling op komt halen.
Ik zei thuis nog: waarom spreken ze met die kinderen niet gewoon een datum af, om ze een beetje tegemoet te komen in de ellende. Dan kan de uitzetting rustig verlopen.
Ik kreeg het antwoord: omdat ze bang zijn dat die kinderen dan vluchten.
Ik dacht: onzin, dat doen die kinderen toch niet..

En wat blijkt, moeder heeft ervoor gezorgd dat de kinderen nu zitten ondergedoken. :r Ze zouden te veel stress hebben. Ik ben er zeker van dat dit hen uiteindelijk meer stress op zal leveren (tenzij ze opeens toch een verblijfsvergunning krijgen). Ze kunnen er nu wel van uitgaan dat de DT&V hen op geen enkele manier zal waarschuwen zodra ze er achter komen waar ze verblijven. De uitzetting zal dan helemaal onverwacht komen.

Bovendien zegt de moeder dat ze gaat kinderen heeft laten onderbrengen. Wie werkt mee aan zoiets..?

Hoe lang denkt de moeder dat ze die kinderen ongemerkt ergens kan laten verblijven? Want ik neem aan dat de kinderen bijvoorbeeld dan ook niet naar school gaan..
En hier ben IK nou weer ontzettend verbaasd over......gezien de hele voorgeschiedenis, is het ronduit bizar om hier nog verbaasd over te zijn.....
  maandag 3 september 2018 @ 11:01:55 #133
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181658990
Je kon er natuurlijk de klok op gelijk zetten dat ze die kinderen weer zou laten onderduiken. :')
pi_181659008
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:01 schreef Voszje het volgende:
Je kon er natuurlijk de klok op gelijk zetten dat ze die kinderen weer zou laten onderduiken. :')
Gezellig achter een boekenkast
  maandag 3 september 2018 @ 11:06:21 #135
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181659057
Nederland moet nu laten zien dat het niet met zich laat sollen. Anders is het hek van de dam natuurlijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 3 september 2018 @ 11:06:59 #136
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181659066
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 11:03 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Gezellig achter een boekenkast
Schrijvende in hun dagboek.
pi_181659075
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:06 schreef Voszje het volgende:

[..]

Schrijvende in hun dagboek.
vervolgens lekker verraden worden door NSB'ers
pi_181659160
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 11:07 schreef Evertjan het volgende:

[..]

vervolgens lekker verraden worden door NSB'ers
Altijd leuk die misplaatste parallellen trekken met WO2......alleen jammer dat diegenen die deze kids "verraden" juist de patriotten zijn en de eigenaren van die boekenkast de landverraders die alleen de zogenaamde rechtsstaat koesteren als het in hun straatje te pas komt.
  maandag 3 september 2018 @ 11:13:09 #139
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181659161
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 11:07 schreef Evertjan het volgende:

[..]

vervolgens lekker verraden worden door NSB'ers
Volgens de brief van de moeder spelen ze nu op een veilige plek met andere kinderen, kwestie van tijd dus. Voor de kinderen vind ik het sneu, maar een NSB-actie zou ik het toch niet noemen. :s)
  maandag 3 september 2018 @ 11:24:05 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181659371
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, de moeder van Lili en Howick doet al haar kunstjes tenminste in Nederland.
De moeder van inderdaad. De kinderen zelf kun je niets aanrekenen.
  maandag 3 september 2018 @ 11:25:12 #141
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181659395
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:13 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Altijd leuk die misplaatste parallellen trekken met WO2......alleen jammer dat diegenen die deze kids "verraden" juist de patriotten zijn en de eigenaren van die boekenkast de landverraders die alleen de zogenaamde rechtsstaat koesteren als het in hun straatje te pas komt.
Joden aangeven was ook compleet legaal, dus die vlieger gaat niet op.

Dat iets wettig is betekent niet automatisch dat het ook goed of rechtvaardig is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181659417
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Joden aangeven was ook compleet legaal, dus die vlieger gaat niet op.
De uiteindelijke bestemming is alleen ietsje anders.
  maandag 3 september 2018 @ 11:26:30 #143
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181659422
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:26 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De uiteindelijke bestemming is alleen ietsje anders.
Maar dat wisten de meeste aangevers ook niet. Die volgden slechts de wet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181659470
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar dat wisten de meeste aangevers ook niet. Die volgden slechts de wet.
Er zijn nog wel een hele hoop meer verschillen natuurlijk :') Beetje vreemd om deze vergelijking nu te maken hier vanwege het woordje 'onderduiken'.
  maandag 3 september 2018 @ 11:28:54 #145
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181659471
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Joden aangeven was ook compleet legaal, dus die vlieger gaat niet op.

Dat iets wettig is betekent niet automatisch dat het ook goed of rechtvaardig is.
Joden waren ook gewoon Nederlandse burgers die je dan bij een buitenlandse bezetter aangaf.
Deze kinderen zijn geen Nederlandse burgers en het is door een normaal, fatsoenlijk rechtssysteem besloten dat ze het land uit moeten.

De situatie is wmb moeilijk te vergelijken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 3 september 2018 @ 11:30:17 #146
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_181659500
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 11:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

Joden waren ook gewoon Nederlandse burgers die je dan bij een buitenlandse bezetter aangaf.
Deze kinderen zijn geen Nederlandse burgers en het is door een normaal, fatsoenlijk rechtssysteem besloten dat ze het land uit moeten.

De situatie is wmb moeilijk te vergelijken.
Mee eens, maar ik kan er een beetje slecht tegen als mensen zeggen dat het volgens de wet moet dus dan is het goed.

En verder vind ik het raar dat we de 'misdrijven' van de moeder de kinderen gaan aanrekenen.
Erfzonde is nogal een christelijk ding, ik dacht dat we in dit land redelijk seculier waren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_181659801
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik kan er een beetje slecht tegen als mensen zeggen dat het volgens de wet moet dus dan is het goed.

En verder vind ik het raar dat we de 'misdrijven' van de moeder de kinderen gaan aanrekenen.
Erfzonde is nogal een christelijk ding, ik dacht dat we in dit land redelijk seculier waren.
Bij zo'n redenering zou je het hele recht op gezinshereniging op de helling moeten zetten lijkt me en of dat wenselijk is?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181659843
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik kan er een beetje slecht tegen als mensen zeggen dat het volgens de wet moet dus dan is het goed.

En verder vind ik het raar dat we de 'misdrijven' van de moeder de kinderen gaan aanrekenen.
Erfzonde is nogal een christelijk ding, ik dacht dat we in dit land redelijk seculier waren.
Niemand rekent ze iets aan. Hun moeder doet hun dit aan.
pi_181659860
Toen ik in deel 1 van dit topic opperde om deze kinderen te arresteren vanwege vluchtgevaar werd ik van alle kanten aangevallen.

Zie hier mijn gelijk. Geen dank.
  maandag 3 september 2018 @ 11:49:52 #150
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_181659874
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 11:48 schreef Confetti het volgende:
Toen ik in deel 1 van dit topic opperde om deze kinderen te arresteren vanwege vluchtgevaar werd ik van alle kanten aangevallen.

Zie hier mijn gelijk. Geen dank.
Je zou de mensen moeten arresteren die dit mogelijk maken.
pi_181659892
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 11:48 schreef Confetti het volgende:
Toen ik in deel 1 van dit topic opperde om deze kinderen te arresteren vanwege vluchtgevaar werd ik van alle kanten aangevallen.

Zie hier mijn gelijk. Geen dank.
Je hebt gelijk.
pi_181659925
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:49 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je zou de mensen moeten arresteren die dit mogelijk maken.
De huidige handelswijze is niet uit de lucht gegrepen hoor. De mogelijkheid om verder te blijven procederen is bedacht met goede intenties. Het is alleen jammer dat kanslozen daar misbruik van maken (en uiteindelijk nog zichzelf ermee hebben). Maar het zou wel eens aangepast moeten worden ja, jammer voor de welwillende mensen.
pi_181659988
Verder niks anders dan de familie Andropov en die zijn ook uitgezet. Die kinderen zijn hier overigens allemaal geboren en hebben dus nog meer een band met Nederland dan Lily en Howick. Maar verder ook grotendeels hier illegaal gewoond en nooit enige kans gemaakt op verblijfsrecht. Het is een keer over, alle ellende die zulke kinderen meemaken is alleen de ouders aan te rekenen.
pi_181660003
quote:
15s.gif Op maandag 3 september 2018 11:48 schreef Confetti het volgende:
Toen ik in deel 1 van dit topic opperde om deze kinderen te arresteren vanwege vluchtgevaar werd ik van alle kanten aangevallen.

Zie hier mijn gelijk. Geen dank.
Ik vermoed dat het juridisch gezien toelaatbaar was tot detentie over te gaan gezien de historie en omdat er op korte termijn uitzicht is op daadwerkelijke uitzetting. Blijkbaar vond men detentie van de kinderen toch te ver gaan vanuit een humaan perspectief en heeft anders overwogen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181660021
quote:
Prinses Laurentien hoopt op oplossing voor Lili en Howick
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-voor-lili-en-howick
|:( :') |:(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181660057
Ja je moet streng zijn, maar deze kinderen kun je echt niet meer terug sturen. Dit zijn Nederlanders met Nederlandse normen en waarden, zo zijn ze opgegroeid. De overheid heeft hier gefaald, direct terug of niet wanneer het om kinderen gaat.
pi_181660148
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:59 schreef Apekoek het volgende:
Ja je moet streng zijn, maar deze kinderen kun je echt niet meer terug sturen. Dit zijn Nederlanders met Nederlandse normen en waarden, zo zijn ze opgegroeid. De overheid heeft hier gefaald, direct terug of niet wanneer het om kinderen gaat.
Dat betekent dat je kinderen na de eerste procedure per definitie terugstuurt, terwijl de situatie veranderd kan zijn en ze daardoor mogelijk wel recht hebben op asiel.
Vind je dat rechtvaardig?
pi_181660152
Moeder in brief: Lili en Howick ondergedoken....

https://www.ad.nl/binnenl(...)dergedoken~a2d59f4c/

=====

Wordt kort dag als ze voor 8 september wegmoeten....
pi_181660189
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:59 schreef Apekoek het volgende:
Ja je moet streng zijn, maar deze kinderen kun je echt niet meer terug sturen. Dit zijn Nederlanders met Nederlandse normen en waarden, zo zijn ze opgegroeid. De overheid heeft hier gefaald, direct terug of niet wanneer het om kinderen gaat.
Dan zit je met de keerzijde dat de overheid illegaliteit en hulp aan illegaliteit strafbaar zal moeten stellen en er een heksenjacht op illegalen gaat ontstaan wil je dit "falen" tegengaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181660209
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:59 schreef Apekoek het volgende:
Ja je moet streng zijn, maar deze kinderen kun je echt niet meer terug sturen. Dit zijn Nederlanders met Nederlandse normen en waarden, zo zijn ze opgegroeid. De overheid heeft hier gefaald, direct terug of niet wanneer het om kinderen gaat.
Wat een hoop onzin :') De overheid heeft niet gefaald, die advocaten van die moeder hebben gefaald, waardoor ze gewoon weg moet met kroost. Bovendien verhuizen er vaak genoeg gezinnen met kinderen die de Nederlandse normen en waarden hebben naar het buitenland, ook bijvoorbeeld naar Azië e.d.
  maandag 3 september 2018 @ 12:05:16 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181660227
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:06 schreef PzKpfw het volgende:
Nederland moet nu laten zien dat het niet met zich laat sollen. Anders is het hek van de dam natuurlijk.
Jij denkt serieus dat na die tienduizenden gevallen waarbij Nederland het lulletje van de klas was, de zaak Lily en Howick inslaat als een bom in Noord-Afrika?
  maandag 3 september 2018 @ 12:06:36 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181660255
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin :') De overheid heeft niet gefaald, die advocaten van die moeder hebben gefaald, waardoor ze gewoon weg moet met kroost. Bovendien verhuizen er vaak genoeg gezinnen met kinderen die de Nederlandse normen en waarden hebben naar het buitenland, ook bijvoorbeeld naar Azië e.d.
Er is een behoorlijk verschil tussen een vrijwillige, gecontroleerde verhuizing op basis van een kans in het buitenland en na 10 jaar stress gedwongen terug moeten naar een gebrek aan kansen.
pi_181660264
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:59 schreef Apekoek het volgende:
Ja je moet streng zijn, maar deze kinderen kun je echt niet meer terug sturen. Dit zijn Nederlanders met Nederlandse normen en waarden, zo zijn ze opgegroeid. De overheid heeft hier gefaald, direct terug of niet wanneer het om kinderen gaat.
Dat kan niet volgens allerlei internationale regels, Rutte heeft dit zelf nog gezegt.

De enige reden waarom Armina heeft gelogen, rechtzaak na rechtzaak na rechtzaak heeft aangespannen en de kinderen meerdere keren heeft verborgen voor de IND is omdat zij weet dat ze kansloos was om op normale manier een verblijfsvergunning te kunnen krijgen. Deze tactiek, die de belastingbetaler al een klein miljoen gekost heeft, is dan het beste.

Als je nu Lili en Howick alsnog toelaat, dan zullen nog veel meer nieuwe kansloze asielzoekers exact hetzelfde doen. En tenzij we ineens allerlei internationale verdragen op gaan zeggen, wat niet gaat gebeuren, dan kunnen we niets doen om die kansloze asielzoekers te beletten hetzelfde te doen als deze 'moeder'.

Oftewel het domste wat je nu zou kunnen doen is het liegen, bedriegen en manipuleren nu alsnog te belonen en ze een verblijfsvergunning te geven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181660311
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Er is een behoorlijk verschil tussen een vrijwillige, gecontroleerde verhuizing op basis van een kans in het buitenland en na 10 jaar stress gedwongen terug moeten naar een gebrek aan kansen.
Die 10 jaar stress kies je wel zelf voor hè... Tis niet alsof dit voor het eerst is dat ze horen dat hun aanvraag is afgewezen. Ik snap best dat ze meer kansen voor zichzelf en de kinderen wilde, maar dat is geen legitieme reden om hier een verblijfsvergunning te krijgen.
pi_181660344
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat betekent dat je kinderen na de eerste procedure per definitie terugstuurt, terwijl de situatie veranderd kan zijn en ze daardoor mogelijk wel recht hebben op asiel.
Vind je dat rechtvaardig?
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dan zit je met de keerzijde dat de overheid illegaliteit en hulp aan illegaliteit strafbaar zal moeten stellen en er een heksenjacht op illegalen gaat ontstaan wil je dit "falen" tegengaan.
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin :') De overheid heeft niet gefaald, die advocaten van die moeder hebben gefaald, waardoor ze gewoon weg moet met kroost. Bovendien verhuizen er vaak genoeg gezinnen met kinderen die de Nederlandse normen en waarden hebben naar het buitenland, ook bijvoorbeeld naar Azië e.d.
Ik weet weinig tot niets over deze zaak en wat de standaardprocedures zijn. Dus mijn mening stelt wellicht weinig voor, maar toch voor wat het waard is.

Deze kinderen die hier zijn opgegroeid met de Nederlandse normen en waarden kun je moeilijk terug sturen, dit zijn juist de mensen die graag willen bijdragen aan de toekomst van Nederland. Stel je voor dat wij met onze Nederlandse normen en waarden in een keer in een land moeten gaan leven waar je niets van weet en waar je de normen en waarden niet mee deelt. Deze kinderen zullen hun stabiliteit verliezen en wellicht daar in de goot belanden.

Ik snap dat de beslissing omtrent hun consequenties heeft voor het grotere geheel omtrent immigratie, maar dit kan gewoon niet.
pi_181660368
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Die 10 jaar stress kies je wel zelf voor hè... Tis niet alsof dit voor het eerst is dat ze horen dat hun aanvraag is afgewezen. Ik snap best dat ze meer kansen voor zichzelf en de kinderen wilde, maar dat is geen legitieme reden om hier een verblijfsvergunning te krijgen.
Maar die kinderen kunnen er zelf helemaal niets aan doen, hier hebben zij niet voor gekozen...
pi_181660370
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:02 schreef Bocaj het volgende:
Moeder in brief: Lili en Howick ondergedoken....

https://www.ad.nl/binnenl(...)dergedoken~a2d59f4c/

=====

Wordt kort dag als ze voor 8 september wegmoeten....
Ze kunnen niet eeuwig onderduiken. Want dat houdt in dat ze ook niet naar school kunnen.
pi_181660409
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:11 schreef T-D het volgende:

[..]

Ze kunnen niet eeuwig onderduiken. Want dat houdt in dat ze ook niet naar school kunnen.
De vorige keer werden ze na een paar weken gevonden. En toen dreigde er niet eens een snelle uitzetting.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 3 september 2018 @ 12:14:36 #169
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_181660418
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:11 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar die kinderen kunnen er zelf helemaal niets aan doen, hier hebben zij niet voor gekozen...
Dus de kinderen moeten dan maar hier blijven, en mama in Armenië? De bedoeling is natuurlijk dat mama dan ook weer terugkomt, want hier kan ze blijkbaar wel voor hen zorgen. Zo werkt het natuurlijk niet.
pi_181660430
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De vorige keer werden ze na een paar weken gevonden. En toen dreigde er niet eens een snelle uitzetting.
Hadden ze gewoon meteen in een gesloten jeugdinstelling moeten plaatsen.
pi_181660443
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:11 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar die kinderen kunnen er zelf helemaal niets aan doen, hier hebben zij niet voor gekozen...
Kinderen zijn nu eenmaal afhankelijk van de keuzes van hun ouders en de moeder is niet uit haar ouderlijke macht gezet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181660446
Het kan een heel drama worden als ze opgehaald worden en uitgezet....

Ik zou het vroeg in de morgen doen ofzo.....
pi_181660447
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:11 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar die kinderen kunnen er zelf helemaal niets aan doen, hier hebben zij niet voor gekozen...
Kinderen vallen onder de verantwoordelijkheid van de ouders. Anders kunnen we letterlijk elke minderjarige asielzoeker meteen een verblijfsvergunning geven die hier met zijn ouders komt, aangezien het iedereen vrij staat maar door te blijven procederen (wat iedereen dan ook gaat doen).

De enige reden dat ze hier al zo lang wonen is omdat de moeder maar geen nee wilde accepteren en bleef liegen. Nu moet ze wel en zijn de kinderen hier de dupe van.
pi_181660459
Er wordt de moeder van alle kanten hulp aangeboden en dat weigert ze, dat deel snap ik niet.
pi_181660461
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:10 schreef Apekoek het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik weet weinig tot niets over deze zaak en wat de standaardprocedures zijn. Dus mijn mening stelt wellicht weinig voor, maar toch voor wat het waard is.

Deze kinderen die hier zijn opgegroeid met de Nederlandse normen en waarden kun je moeilijk terug sturen, dit zijn juist de mensen die graag willen bijdragen aan de toekomst van Nederland. Stel je voor dat wij met onze Nederlandse normen en waarden in een keer in een land moeten gaan leven waar je niets van weet en waar je de normen en waarden niet mee deelt. Deze kinderen zullen hun stabiliteit verliezen en wellicht daar in de goot belanden.

Ik snap dat de beslissing omtrent hun consequenties heeft voor het grotere geheel omtrent immigratie, maar dit kan gewoon niet.
En dat is het grote probleem momenteel.
Onze normen en waarden, wat totaal niet strookt met de normen en waarden van ALLE mensen die hier naar toe komen, van gelukzoekers tot asiekzoekers.

Willen wij onze normen en waarden in de toekomst veiligstellen, moet wij niet zo slaplullig gaan optreden tegen mensen die tegen die normen en waarden ingaan.

Juist wat we hebben moeten we beschermen.
pi_181660474
Die kinderen zijn een speelbal van de moeder geworden en dat slaat negatief op hun neer....
pi_181660499
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:11 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar die kinderen kunnen er zelf helemaal niets aan doen, hier hebben zij niet voor gekozen...
Die kinderen zijn vooral het slachtoffer van een zieke moeder die geen nee wil horen en een leger advocaten die de kids steeds een nieuwe wortel voorhoudt en daar een dikke boterham aan verdient.
Verder moet dat steeds in beroep kunnen ernstig aangepakt worden.
  maandag 3 september 2018 @ 12:20:03 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181660519
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:11 schreef T-D het volgende:

[..]

Ze kunnen niet eeuwig onderduiken. Want dat houdt in dat ze ook niet naar school kunnen.
Niet naar school, niet naar de dokter, niet op vakantie, etc. Ja mam, dat zal de kinderen goed doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181660523
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:16 schreef Marsani het volgende:
Er wordt de moeder van alle kanten hulp aangeboden en dat weigert ze, dat deel snap ik niet.
quote:
Het begint erop te lijken dat moeder bewust in een krot woont om op deze manier de sympathiefactor nog hoger op te drijven. Ze schijnt oprecht elke vorm van hulp te weigeren, dus wie is er nu schuldig aan het feit dat haar kinderen daar in de "ellende" terecht komen.
Bron. Dick_Pelle (nu.nl)
pi_181660536
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet naar school, niet naar de dokter, niet op vakantie, etc. Ja mam, dat zal de kinderen goed doen.
Normaal leven is het in ieder geval niet.
  maandag 3 september 2018 @ 12:21:50 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181660538
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Die 10 jaar stress kies je wel zelf voor hè... Tis niet alsof dit voor het eerst is dat ze horen dat hun aanvraag is afgewezen. Ik snap best dat ze meer kansen voor zichzelf en de kinderen wilde, maar dat is geen legitieme reden om hier een verblijfsvergunning te krijgen.
Die kinderen hebben niet voor die 10 jaar stress gekozen, toch?
pi_181660549
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:16 schreef Marsani het volgende:
Er wordt de moeder van alle kanten hulp aangeboden en dat weigert ze, dat deel snap ik niet.
Als de moeder alle hulp van de autoriteiten in Armenie zou accepteren, dan zou dat betekenen dat haar kinderen een normaal leven op kunnen bouwen in dat land. En daarmee verkleint ze de kans dat haar kinderen alsnog in Nederland een verblijfsvergunning krijgen en ze zelf daarna ook weer gezellig terug kan.

Ook weigert ze iedere medische hulp of onderzoek. Als men erachter komt dat er helemaal niets waar is van haar vermeende onvermogen om voor haar kinderen te zorgen, dan vervalt ook die reden weer.

Ze heeft, en Lili en Howick onlangs ook in hun brief naar Rutte, meerdere keren het doemscenario van een weeshuis in Armenie genoemd. Terwijl Nederland en Armenie er alles aan willen doen om de kinderen gewoon met hun moeder te herenigen in Armenie, proberen moeder en kinderen het weeshuis excuus te gebruiken om alsnog allemaal in Nederland te kunnen blijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181660608
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die kinderen hebben niet voor die 10 jaar stress gekozen, toch?
Klopt, maar het is natuurlijk niet te doen om de kinderen te laten blijven omdat hun ouders ervoor kiezen om maar te blijven liegen, rekken en doorprocederen. Dan weet je al meteen dat in de toekomst werkelijk iedereen uit zo'n arm land met jonge kinderen dit gaat doen.
pi_181660613
PeterTBD twitterde op zaterdag 01-09-2018 om 21:43:05 GA JE MEE donderdag 6 sept? Om 12:00 uur demonstreren we in Den Haag aan de Lange Vijverberg om de uitzetting van #Howick & #Lili te voorkomen.⊙ En teken je de petitie om dat tegen te houden > https://t.co/hfrXlqeWQJIn Armenië belanden de 2 tieners in een overbezet weeshuis reageer retweet
Dit is ook weer een demonstratie voor een bepaald type mens. Wie gaat er nu op een werkdag demonteren om die tijd?
pi_181660657
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:25 schreef maan_man het volgende:
PeterTBD twitterde op zaterdag 01-09-2018 om 21:43:05 GA JE MEE donderdag 6 sept? Om 12:00 uur demonstreren we in Den Haag aan de Lange Vijverberg om de uitzetting van #Howick & #Lili te voorkomen.⊙ En teken je de petitie om dat tegen te houden > https://t.co/hfrXlqeWQJIn Armenië belanden de 2 tieners in een overbezet weeshuis reageer retweet
Dit is ook weer een demonstratie voor een bepaald type mens. Wie gaat er nu op een werkdag demonteren om die tijd?
Omdat op tijdstip en die plek bepaalde politieke figuren aanwezig zijn, die iets aan de schrijnende situatie waarin Howick en Lili zitten, kunnen doen. Deportatie is geen prettig uistapje, die kinderen zijn nu al zwaar getraumatiseerd door de scheiding met hun moeder.
pi_181660710
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:25 schreef maan_man het volgende:
PeterTBD twitterde op zaterdag 01-09-2018 om 21:43:05 GA JE MEE donderdag 6 sept? Om 12:00 uur demonstreren we in Den Haag aan de Lange Vijverberg om de uitzetting van #Howick & #Lili te voorkomen.⊙ En teken je de petitie om dat tegen te houden > https://t.co/hfrXlqeWQJIn Armenië belanden de 2 tieners in een overbezet weeshuis reageer retweet
Dit is ook weer een demonstratie voor een bepaald type mens. Wie gaat er nu op een werkdag demonteren om die tijd?
Ik zie de vrouwen met dreadlocks, de Quincy Gario's en de deugende gepensioneerden uit nette wijken al staan hoor.
pi_181660757
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:28 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Omdat op tijdstip en die plek bepaalde politieke figuren aanwezig zijn, die iets aan de schrijnende situatie waarin Howick en Lili zitten, kunnen doen. Deportatie is geen prettig uistapje, die kinderen zijn nu al zwaar getraumatiseerd door de scheiding met hun moeder.
Allemaal heel erg. Laten wij ze daarom maar snel herenigingen met de moeder.
pi_181660788
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2018 12:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik zie de vrouwen met dreadlocks, de Quincy Gario's en de deugende gepensioneerden uit nette wijken al staan hoor.
Vergeet de Quinoakutten niet!
pi_181660840
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:25 schreef maan_man het volgende:
PeterTBD twitterde op zaterdag 01-09-2018 om 21:43:05 GA JE MEE donderdag 6 sept? Om 12:00 uur demonstreren we in Den Haag aan de Lange Vijverberg om de uitzetting van #Howick & #Lili te voorkomen.⊙ En teken je de petitie om dat tegen te houden > https://t.co/hfrXlqeWQJIn Armenië belanden de 2 tieners in een overbezet weeshuis reageer retweet
Dit is ook weer een demonstratie voor een bepaald type mens. Wie gaat er nu op een werkdag demonteren om die tijd?
zijn profiel zegt toch alles

Peter RA ♥Palestina
@PeterTBD
1: Indo 2: EU 3: NL #NvdV19: http://bit.ly/2lrMxSC StopMoslimhaat @TFBoulevard @OpenCoffeeGBL StandUp4Palestine 🇵🇸 Credo:

:')
pi_181660860
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:34 schreef maan_man het volgende:

[..]

Allemaal heel erg. Laten wij ze daarom maar snel herenigingen met de moeder.
Dat gaat niet gebeuren, de kinderen zullen in een weeshuis terecht komen. Over 3 jaar moet Howick in het leger om te gaan vechten tegen azerbeidzjan.
pi_181660991

En we gaan nog niet naar huis
Nog lange niet, nog lange niet
En we gaan nog niet naar huis
Want moeder is niet thuis

En al was m’n moeder thuis
Dan gingen we niet, dan gingen we niet
En al was m’n moeder thuis
Dan gingen we niet naar huis
pi_181661015
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:25 schreef maan_man het volgende:
PeterTBD twitterde op zaterdag 01-09-2018 om 21:43:05 GA JE MEE donderdag 6 sept? Om 12:00 uur demonstreren we in Den Haag aan de Lange Vijverberg om de uitzetting van #Howick & #Lili te voorkomen.⊙ En teken je de petitie om dat tegen te houden > https://t.co/hfrXlqeWQJIn Armenië belanden de 2 tieners in een overbezet weeshuis reageer retweet
Dit is ook weer een demonstratie voor een bepaald type mens. Wie gaat er nu op een werkdag demonteren om die tijd?
De petitie tekenen om de demonstratie tegen te houden? :P

Daar zie je de ‘precedentwerking’ trouwens al terugkomen:
quote:
Naast Howick en Lili zijn er nog ruim 400 andere kinderen die dreigen uitgezet te worden. Help ons te pleiten voor een kinderpardon voor al deze kinderen, teken de petitie #zezijnalthuis:
pi_181661048
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren, de kinderen zullen in een weeshuis terecht komen. Over 3 jaar moet Howick in het leger om te gaan vechten tegen azerbeidzjan.
Heb jij het filmpje van RTL gezien dat hier eerder is geplaatst? Een opvanghuis voor kinderen waar inderdaad ook enkele wezen zitten, maar als moeder zich laat behandelen, dan zal het verblijf in deze respectabele opvang tijdelijk zijn.
  maandag 3 september 2018 @ 12:49:08 #194
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181661068
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:39 schreef grrrrg het volgende:
Dat gaat niet gebeuren, de kinderen zullen in een weeshuis terecht komen. Over 3 jaar moet Howick in het leger om te gaan vechten tegen azerbeidzjan.
Als we ALLE kinderen in de wereld die in het leger moeten hier gaan opvangen dan wordt het echt een drukke bedoeling hoor.
Tot nooit .......
  maandag 3 september 2018 @ 12:49:57 #195
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181661083
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

De petitie tekenen om de demonstratie tegen te houden? :P

Daar zie je de ‘precedentwerking’ trouwens al terugkomen:

[..]

Mensen zijn gewoon knettergek dat ze dit soort demonstraties opzetten en kijken niet verder dan hun neus lang is en wat voor gevolgen dit globaal kan hebben.
pi_181661096
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Dat gaat niet gebeuren, de kinderen zullen in een weeshuis terecht komen. Over 3 jaar moet Howick in het leger om te gaan vechten tegen azerbeidzjan.
Maar dat is toch niet onze schuld?
  maandag 3 september 2018 @ 12:51:06 #197
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181661105
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 12:49 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Mensen zijn gewoon knettergek dat ze dit soort demonstraties opzetten en kijken niet verder dan hun neus lang is en wat voor gevolgen dit globaal kan hebben.
De mensen die dit opzetten werken veelal voor stichtingen die van de overheid geld ontvangen om dit soort dingen te doen. Als ze niets doen raken ze hun subsidie kwijt.
Tot nooit .......
pi_181661163
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:10 schreef Apekoek het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik weet weinig tot niets over deze zaak en wat de standaardprocedures zijn. Dus mijn mening stelt wellicht weinig voor, maar toch voor wat het waard is.

Deze kinderen die hier zijn opgegroeid met de Nederlandse normen en waarden kun je moeilijk terug sturen, dit zijn juist de mensen die graag willen bijdragen aan de toekomst van Nederland. Stel je voor dat wij met onze Nederlandse normen en waarden in een keer in een land moeten gaan leven waar je niets van weet en waar je de normen en waarden niet mee deelt. Deze kinderen zullen hun stabiliteit verliezen en wellicht daar in de goot belanden.

Ik snap dat de beslissing omtrent hun consequenties heeft voor het grotere geheel omtrent immigratie, maar dit kan gewoon niet.
Jouw mening stelt net zoveel voor als de mening van anderen. 😊

Mensen die zeggen dat voorkomen moet worden dat procedures zo lang kunnen duren (of dat er zo veel procedures kunnen worden gestart), beseffen vaak niet dat hierdoor automatisch de rechten van asielzoekers (moeten) worden beperkt. Daarmee voorkom je situaties zoals deze, maar creëer je ergens anders weer problemen.
Dus ik was benieuwd hoe jij daar over dacht.
  maandag 3 september 2018 @ 12:55:11 #199
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181661171
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Klopt, maar het is natuurlijk niet te doen om de kinderen te laten blijven omdat hun ouders ervoor kiezen om maar te blijven liegen, rekken en doorprocederen. Dan weet je al meteen dat in de toekomst werkelijk iedereen uit zo'n arm land met jonge kinderen dit gaat doen.
Klopt. Dit is namelijk wat er al decennia lang gebeurt. Dit is niet het eerste geval van minderjarigen die op deze manier in het nieuws komen. Alleen is het dweilen met de kraan open zolang het asielrecht zo in elkaar zit dat iemand de ene na de andere procedure kan aanspannen.

Deze gevallen zijn een rechtstreeks gevolg van het verouderde immigratiesysteem en van de mensen die hier gebruik van maken. Dan kun je zulke kinderen hier wel de consequenties van laten ondervinden, de consequenties voor de staat blijven gewoon bestaan want na Lily en Howick staan Samir en Fatima al klaar of de volgende Mauro.

Klauwen met belastinggeld kost dat en dat had voorkomen kunnen worden door het systeem aan te passen in plaats van steeds maar naar een andere plek van de dijk te rennen om daar weer een prop geld in te steken.
  maandag 3 september 2018 @ 12:55:51 #200
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181661176
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De mensen die dit opzetten werken veelal voor stichtingen die van de overheid geld ontvangen om dit soort dingen te doen. Als ze niets doen raken ze hun subsidie kwijt.
Dat moeten ze eens aanpakken, de maatschappelijke gevolgen bestraffen die dit soort lui veroorzaken. Ongeacht van subsidie of niet.
pi_181661177
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als we ALLE kinderen in de wereld die in het leger moeten hier gaan opvangen dan wordt het echt een drukke bedoeling hoor.
Dat wordt het al vanwege eritreers die kunnen het als een legitiem argument gebruiken voor hun asielaanvraag in Nederland. Dit betreft echter wel een militaire dictatuur en dat is Armenië niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-09-2018 13:00:56 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181661217
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:28 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Omdat op tijdstip en die plek bepaalde politieke figuren aanwezig zijn, die iets aan de schrijnende situatie waarin Howick en Lili zitten, kunnen doen. Deportatie is geen prettig uistapje, die kinderen zijn nu al zwaar getraumatiseerd door de scheiding met hun moeder.
Het wordt steeds beter nu zijn ze al zwaar getraumatiseerd. Niemand houdt ze tegen om te gaan he. Zelfs op die leeftijd heb je het besef dat je beter kunt gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 3 september 2018 @ 12:58:33 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181661221
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jouw mening stelt net zoveel voor als de mening van anderen. 😊

Mensen die zeggen dat voorkomen moet worden dat procedures zo lang kunnen duren (of dat er zo veel procedures kunnen worden gestart), beseffen vaak niet dat hierdoor automatisch de rechten van asielzoekers (moeten) worden beperkt. Daarmee voorkom je situaties zoals deze, maar creëer je ergens anders weer problemen.
Dus ik was benieuwd hoe jij daar over dacht.
Je hoeft de rechten van asielzoekers niet te beperken als je het systeem zo aanpast dat de prodecures helderder en sneller gaan. Het grootste deel van de ellende is de vertraging bij de beoordeling van de eerste aanvraag, de beroepsmogelijkheid daarna plus cassatie. Daar hebben ze nu geloof ik al aan gewerkt.

Iedereen wint erbij als een asielzoeker binnen een redelijke termijn weet dat zijn aanvraag gehonoreerd of afgewezen wordt, helemaal omdat ze dan niet de mogelijkheid hebben om allerlei andere procedures te starten om tijd te winnen totdat je dan eindelijk de jackpot wint van de status van schrijnend geval.
pi_181661257
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je hoeft de rechten van asielzoekers niet te beperken als je het systeem zo aanpast dat de prodecures helderder en sneller gaan. Het grootste deel van de ellende is de vertraging bij de beoordeling van de eerste aanvraag, de beroepsmogelijkheid daarna plus cassatie. Daar hebben ze nu geloof ik al aan gewerkt.

Iedereen wint erbij als een asielzoeker binnen een redelijke termijn weet dat zijn aanvraag gehonoreerd of afgewezen wordt, helemaal omdat ze dan niet de mogelijkheid hebben om allerlei andere procedures te starten om tijd te winnen totdat je dan eindelijk de jackpot wint van de status van schrijnend geval.
De procedures bij de IND gaan al veel sneller, het wachten op de rechtszittingen duurt nog lang.
Je kan echter nog steeds meerdere procedures (op andere gronden) starten.

Deze moeder had ook al na iets meer dan een jaar haar eerste (definitieve?) afwijzing.
  maandag 3 september 2018 @ 13:01:17 #205
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181661260
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je hoeft de rechten van asielzoekers niet te beperken als je het systeem zo aanpast dat de prodecures helderder en sneller gaan. Het grootste deel van de ellende is de vertraging bij de beoordeling van de eerste aanvraag, de beroepsmogelijkheid daarna plus cassatie. Daar hebben ze nu geloof ik al aan gewerkt.

Iedereen wint erbij als een asielzoeker binnen een redelijke termijn weet dat zijn aanvraag gehonoreerd of afgewezen wordt, helemaal omdat ze dan niet de mogelijkheid hebben om allerlei andere procedures te starten om tijd te winnen totdat je dan eindelijk de jackpot wint van de status van schrijnend geval.
80% van de schreinende gevallen wist bij het invullen van ze gegevens al dat kansloos waren.
Tot nooit .......
pi_181661272
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je hoeft de rechten van asielzoekers niet te beperken als je het systeem zo aanpast dat de prodecures helderder en sneller gaan. Het grootste deel van de ellende is de vertraging bij de beoordeling van de eerste aanvraag, de beroepsmogelijkheid daarna plus cassatie. Daar hebben ze nu geloof ik al aan gewerkt.

Iedereen wint erbij als een asielzoeker binnen een redelijke termijn weet dat zijn aanvraag gehonoreerd of afgewezen wordt, helemaal omdat ze dan niet de mogelijkheid hebben om allerlei andere procedures te starten om tijd te winnen totdat je dan eindelijk de jackpot wint van de status van schrijnend geval.
Een asielzoeker hoort binnen een half jaar of zijn eerste aanvraag is geweigerd dan wel goedgekeurd. Daartegen kan je nog in beroep gaan wat volgens mij ook maximaal een half jaar duurt (maar dat weet ik niet zeker). Het is vooral dat mensen op 5 verschillende gronden asiel aanvragen die allemaal 0,5+0,5 jaar mogen duren.

En om op je eerdere post terug te komen. Het systeem is inderdaad niet perfect, maar dat wil niet zeggen dat we de uitkomst van het systeem maar moeten negeren want het duurt lang. Dat was met die Mauro ook al gebeurd omdat het 'zo zielig' was.
  maandag 3 september 2018 @ 13:02:44 #207
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181661278
quote:
Prinses Laurentien vindt dat er een oplossing moet worden gezocht voor de Armeense kinderen Howick en Lili. Op NPO Radio 5 zei Laurentien dat ze het "heel erg eens" is met Youp van 't Hek. Die schreef zaterdag in zijn column in NRC Handelsblad dat het ongelooflijk is dat niemand van de 150 parlementariërs een creatieve oplossing heeft voor de twee onschuldige kinderen.
https://nos.nl/artikel/22(...)-howick-en-lili.html
Idioot mens.... Er is al een oplossing. Gewoon naar hun eigen land waar ook hun moeder is en prima opvang. Hoe eerder hoe beter het is voor het welzijn van die kinderen.
Het gaat niet over * een * oplossing. Maar gewoon om hun hun zin te geven. Nee dank je wel, die oplossing hoop ik niet te zien te krijgen maar ik vrees het ergste.
Waarom koopt zij geen huis in Armenië voor dit gezin ? Dat is ook een oplossing. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181661320
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Een asielzoeker hoort binnen een half jaar of zijn eerste aanvraag is geweigerd dan wel goedgekeurd. Daartegen kan je nog in beroep gaan wat volgens mij ook maximaal een half jaar duurt (maar dat weet ik niet zeker). Het is vooral dat mensen op 5 verschillende gronden asiel aanvragen die allemaal 0,5+0,5 jaar mogen duren.

En om op je eerdere post terug te komen. Het systeem is inderdaad niet perfect, maar dat wil niet zeggen dat we de uitkomst van het systeem maar moeten negeren want het duurt lang. Dat was met die Mauro ook al gebeurd omdat het 'zo zielig' was.
En onze mede FOK!-user Mauro heeft achteraf ook toegegeven dat het terecht was geweest als hij destijds uitgezet was.

Dat men misbruik maakt van de vele mogelijkheden is soms best begrijpelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 3 september 2018 @ 13:08:36 #209
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181661381
Wat ik niet snap is dat er allerlei 'Linkse' figuren op twitter dit beleid van profiteren en dwarsliggen goed gaan lopen praten.

Mensen zijn echt debiel tegenwoordig.
  maandag 3 september 2018 @ 13:09:42 #210
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181661402
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

De procedures bij de IND gaan al veel sneller, het wachten op de rechtszittingen duurt nog lang.
Je kan echter nog steeds meerdere procedures (op andere gronden) starten.

Deze moeder had ook al na iets meer dan een jaar haar eerste (definitieve?) afwijzing.
Haar eerste afwijzing na iets meer dan een jaar klopt wel met de situatie van 10 jaar terug, want dat is dan de eerste afwijzing geweest. Daarna is er nog een termijn van anderhalf jaar voor het beroep (inclusief de uitloopmogelijkheden) en nog eentje van net iets minder dan een jaar voor cassatie.

Volgens mij kun je in ieder geval nog steeds niet de aanvraag op reguliere gronden doen voordat je 5 jaar hier bent. Wat je wel vaak hoort is dat er na de afwikkeling van de eerste complete asielprocedure dan een aanvraag op medische gronden volgt.

Het is mij een raadsel waarom deze apart aangespannen moet worden, aangezien medische klachten relevant zijn voor het vluchtverhaal, helemaal aangezien het in 99% van de gevallen om geestelijke klachten gaat zoals PTSS.

Tenzij het medische verhaal niet relevant is in het kader van het vluchtverhaal, zou dit dus inbegrepen moeten worden bij de asielprocedure. En ja, ik ken zulke gevallen die kanker kregen tijdens hun procedure of die een nierziekte bleken te hebben waar geen goede behandeling voor is in het land van herkomst. Die hebben allemaal verblijf gekregen op die grond, en terecht ook.

Maar mensen die expres die klachten pas uit hun mouw trekken op het moment dat de procedure afgerond is, die zou je die mogelijkheid niet moeten bieden. Ik heb hier ook bijgezeten, dit soort gevallen. Te gênant voor woorden, mensen die doen alsof ze van het padje zijn of dat ze een hartaanval hebben en dan ook nog heel slecht geacteerd. Hop, ambulances, crisisdienst, alsof het niets kost, maar de "crisis" kan dan mooi het dossiertje in.

Maar dit staat opnieuw los van deze twee kinderen, die hier part noch deel aan hebben.
  maandag 3 september 2018 @ 13:11:38 #211
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181661446
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En onze mede FOK!-user Mauro heeft achteraf ook toegegeven dat het terecht was geweest als hij destijds uitgezet was.

Dat men misbruik maakt van de vele mogelijkheden is soms best begrijpelijk.
Hee, ik begrijp het 100%. Ik zou het zelf ook doen. Het punt is dat het niet kan, want zoals eerder aangehaald kunnen we dan ten eerste een stuk of 3 miljard vrouwen hier onderdak gaan bieden wegens onderdrukking in de rest van de wereld.
pi_181661465
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:15 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kinderen vallen onder de verantwoordelijkheid van de ouders. Anders kunnen we letterlijk elke minderjarige asielzoeker meteen een verblijfsvergunning geven die hier met zijn ouders komt, aangezien het iedereen vrij staat maar door te blijven procederen (wat iedereen dan ook gaat doen).

De enige reden dat ze hier al zo lang wonen is omdat de moeder maar geen nee wilde accepteren en bleef liegen. Nu moet ze wel en zijn de kinderen hier de dupe van.
Laat de kinderen dan kiezen, pleeggezin of naar mama in Armenie. Dat zou nog een alternatieve oplossing bieden.
  maandag 3 september 2018 @ 13:13:03 #213
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181661478
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hee, ik begrijp het 100%. Ik zou het zelf ook doen. Het punt is dat het niet kan, want zoals eerder aangehaald kunnen we dan ten eerste een stuk of 3 miljard vrouwen hier onderdak gaan bieden wegens onderdrukking in de rest van de wereld.
Niet? Die pipo van WeAreHere heeft na 16jaar toch ook z'n papiertje gehad, terwijl er voor tonnen aan schade en overlast is veroorzaakt waar hij mede aan verantwoordelijk is.
pi_181661510
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar zie je de ‘precedentwerking’ trouwens al terugkomen:

[..]
Naast Howick en Lili zijn er nog ruim 400 andere kinderen die dreigen uitgezet te worden. Help ons te pleiten voor een kinderpardon voor al deze kinderen, teken de petitie #zezijnalthuis:
Tsja, er is al een kinderpardon geweest en destijds kwam de vraag al boven of er geen aanzuigende werking vanuit zou gaan? Mijnsinziens reden te meer er paal en perk aan te stellen en zeer zeker niet voor herhaling vatbaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181661530
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:12 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Laat de kinderen dan kiezen, pleeggezin of naar mama in Armenie. Dat zou nog een alternatieve oplossing bieden.
Nee dat is het niet. Bovendien hebben ze dan gelijk het recht om hun moeder alsnog naar Nederland te halen. Daar is het deze moeder ook om te doen.

Willen we dat afschaffen? Dan moeten we internationale verdragen op gaan zeggen. Lijkt mij ook niet de bedoeling.

Oftewel, het is geen perfecte oplossing. Die is er niet in dit geval waarin de moeder alles doet om haarzelf en kinderen in Nederland te houden. Maar het is wel met afstand de beste oplossing om deze kinderen gewoon uit te zetten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181661553
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Bovendien hebben ze dan gelijk het recht om hun moeder alsnog naar Nederland te halen. Daar is het deze moeder ook om te doen.

Willen we dat afschaffen? Dan moeten we internationale
Aha, dat recht zou dan gewijzigd moeten worden. Maar dat is trekken aan een dood paard.
  maandag 3 september 2018 @ 13:18:05 #217
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_181661590
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat na die tienduizenden gevallen waarbij Nederland het lulletje van de klas was, de zaak Lily en Howick inslaat als een bom in Noord-Afrika?
Jij trekt wel heel snel conclusies.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_181661621
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:16 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Aha, dat recht zou dan gewijzigd moeten worden. Maar dat is trekken aan een dood paard.
Precies. Het is ook logisch dat we kinderen willen herenigen met hun ouders indien mogelijk. Maar dan alleen in Nederland voor de kinderen die hier legaal zijn. Indien je misbruik van die regel zo makkelijk maakt dan is het hek van de dam.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181661634
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Precies. Het is ook logisch dat we kinderen willen herenigen met hun ouders indien mogelijk. Maar dan alleen in Nederland voor de kinderen die hier legaal zijn. Indien je misbruik van die regel zo makkelijk maakt dan is het hek van de dam.
Mee eens! Kende de regelgeving niet.
pi_181661636
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:12 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Laat de kinderen dan kiezen, pleeggezin of naar mama in Armenie. Dat zou nog een alternatieve oplossing bieden.
Dat is niet mogelijk vanwege het recht op gezinshereniging. Wat ik al vaker stelde is dat dit recht dus op de helling zou moeten en acht je dat wenselijk? Ik in ieder geval niet. De moeder zou haar ouderlijke macht ontzegt moeten worden en dan nog zullen er de nodige voetangels aan vastzitten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181661665
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Haar eerste afwijzing na iets meer dan een jaar klopt wel met de situatie van 10 jaar terug, want dat is dan de eerste afwijzing geweest. Daarna is er nog een termijn van anderhalf jaar voor het beroep (inclusief de uitloopmogelijkheden) en nog eentje van net iets minder dan een jaar voor cassatie.

Volgens mij kun je in ieder geval nog steeds niet de aanvraag op reguliere gronden doen voordat je 5 jaar hier bent. Wat je wel vaak hoort is dat er na de afwikkeling van de eerste complete asielprocedure dan een aanvraag op medische gronden volgt.

Het is mij een raadsel waarom deze apart aangespannen moet worden, aangezien medische klachten relevant zijn voor het vluchtverhaal, helemaal aangezien het in 99% van de gevallen om geestelijke klachten gaat zoals PTSS.

Tenzij het medische verhaal niet relevant is in het kader van het vluchtverhaal, zou dit dus inbegrepen moeten worden bij de asielprocedure. En ja, ik ken zulke gevallen die kanker kregen tijdens hun procedure of die een nierziekte bleken te hebben waar geen goede behandeling voor is in het land van herkomst. Die hebben allemaal verblijf gekregen op die grond, en terecht ook.

Maar mensen die expres die klachten pas uit hun mouw trekken op het moment dat de procedure afgerond is, die zou je die mogelijkheid niet moeten bieden. Ik heb hier ook bijgezeten, dit soort gevallen. Te gênant voor woorden, mensen die doen alsof ze van het padje zijn of dat ze een hartaanval hebben en dan ook nog heel slecht geacteerd. Hop, ambulances, crisisdienst, alsof het niets kost, maar de "crisis" kan dan mooi het dossiertje in.

Maar dit staat opnieuw los van deze twee kinderen, die hier part noch deel aan hebben.
De procedures zijn prima inderdaad en verlopen snel. Deze mensen kregen bij hun asielaanvraag in 2008 een tijdelijke verbijfstitel. Die tijdelijke verbijfstitel verloren ze na de afwijzing van de asielaanvraag.

Maar dan gaat het mis want de mogelijkheden voor vreemdelingendetentie, dwanguitzetting en het onder druk zetten van die mensen om mee te werken aan uitzetting is amper aan de orde. Waarom niet? Omdat wat politieke partijen vonden dat gezinnen met kinderen NOOIT op straat mogen worden gezet. Ook als ze niet meewerken moeten wij ze gratis opvang bieden in een gezinslocatie totdat de kinderen 18 jaar oud zijn.

Wat moet gebeuren is dat ook gezinnen de straat op geknikkerd worden als ze niet meewerken. Dan waren ze allang vertrokken naar eigen land.
  maandag 3 september 2018 @ 13:24:08 #222
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181661689
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

De procedures zijn prima inderdaad en verlopen snel. Deze mensen kregen bij hun asielaanvraag in 2008 een tijdelijke verbijfstitel. Die tijdelijke verbijfstitel verloren ze na de afwijzing van de asielaanvraag.

Maar dan gaat het mis want de mogelijkheden voor vreemdelingendetentie, dwanguitzetting en het onder druk zetten van die mensen om mee te werken aan uitzetting is amper aan de orde. Waarom niet? Omdat wat politieke partijen vonden dat gezinnen met kinderen NOOIT op straat mogen worden gezet. Ook als ze niet meewerken moeten wij ze gratis opvang bieden in een gezinslocatie totdat de kinderen 18 jaar oud zijn.

Wat moet gebeuren is dat ook gezinnen de straat op geknikkerd worden als ze niet meewerken. Dan waren ze allang vertrokken naar eigen land.
Daar geloof ik niet in.
Mensen die moeten vertrekken moet je actief begeleiden en zorgen dat ze ook daadwerkelijk weg gaan.

Anders krijg je van die tentenkampen.
pi_181661722
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 13:24 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet in.
Mensen die moeten vertrekken moet je actief begeleiden en zorgen dat ze ook daarwerkelijk weg gaan.

Anders krijg je van die tentenkampen.
Dat kan dus niet want je kan niet iemand actief begeleiden die niet meewerkt. En dan krijg je dus gezinnen zoals deze die rustig op een gezinslocatie hun leven doorbrengen. Gratis opvang en ook nog eens gratis scholing voor de kids. En na 10 jaar ga je janken dat ze toch echt moeten blijven.
pi_181661737
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tsja, er is al een kinderpardon geweest en destijds kwam de vraag al boven of er geen aanzuigende werking vanuit zou gaan? Mijnsinziens reden te meer er paal en perk aan te stellen en zeer zeker niet voor herhaling vatbaar.
Zolang het langdurige verblijf (volledig) te wijten is aan het falen van de overheid (in zowel wetgeving als de uitvoering daarvan), kan ik me helemaal vinden in een Kinderpardon.
Was dat destijds ook niet de reden voor het Kinderpardon?
  maandag 3 september 2018 @ 13:28:59 #225
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181661744
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:26 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat kan dus niet want je kan niet iemand actief begeleiden die niet meewerkt. En dan krijg je dus gezinnen zoals deze die rustig op een gezinslocatie hun leven doorbrengen. Gratis opvang en ook nog eens gratis scholing voor de kids. En na 10 jaar ga je janken dat ze toch echt moeten blijven.
Meewerken of niet moet niet uitmaken. Als dat het wel doet dan klopt de regelgeving wat dat betreft niet.

Ik ben het er verder mee eens dat je het ze zo moeilijk mogelijk mag maken, maar ook dat heeft complicaties.
pi_181661746
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 13:24 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet in.
Mensen die moeten vertrekken moet je actief begeleiden en zorgen dat ze ook daadwerkelijk weg gaan.

Anders krijg je van die tentenkampen.
Nou de advocaten van de asielzoekers zijn tot op de ochtend van vertrek nog krampachtig bezig om data te laten verschuiven of nog een zaak aan te spannen :') Dus het is sowieso altijd maar de vraag wanneer iemand vertrekt.
pi_181661762
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:55 schreef Ericr het volgende:
Verder niks anders dan de familie Andropov en die zijn ook uitgezet. Die kinderen zijn hier overigens allemaal geboren en hebben dus nog meer een band met Nederland dan Lily en Howick. Maar verder ook grotendeels hier illegaal gewoond en nooit enige kans gemaakt op verblijfsrecht. Het is een keer over, alle ellende die zulke kinderen meemaken is alleen de ouders aan te rekenen.
De familie Andropov is heel anders, die familie begon met onderduiken en pas 5 jaar voor hun deportatie vroegen ze asiel aan. Het is wel hard voor de kinderen, maar die hebben zich niet aan de regels gehouden en Oekraine is redelijk veilig.
De moeder van Howick en Lili heeft zich altijd aan de regels gehouden. 10 jaar geleden ging het echt niet goed in Armenie.
pi_181661773
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:30 schreef grrrrg het volgende:

[..]

De familie Andropov is heel anders, die familie begon met onderduiken en pas 5 jaar voor hun deportatie vroegen ze asiel aan. Het is wel hard voor de kinderen, maar die hebben zich niet aan de regels gehouden en Oekraine is redelijk veilig.
De moeder van Howick en Lili heeft zich altijd aan de regels gehouden. 10 jaar geleden ging het echt niet goed in Armenie.
Ga weg joh :') _O-
pi_181661820
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zolang het langdurige verblijf (volledig) te wijten is aan het falen van de overheid (in zowel wetgeving als de uitvoering daarvan), kan ik me helemaal vinden in een Kinderpardon.
Was dat destijds ook niet de reden voor het Kinderpardon?
Volgens mij ook, maar de overheid faalt hier niet naar mijn mening. Het is de afweging deze incidenten accepteren of een structurele oplossing binnen het strafrecht en die is eveneens weinig rooskleurig zoals ik al herhaaldelijk geschetst heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-09-2018 13:43:21 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 13:34:35 #230
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181661856
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou de advocaten van de asielzoekers zijn tot op de ochtend van vertrek nog krampachtig bezig om data te laten verschuiven of nog een zaak aan te spannen :') Dus het is sowieso altijd maar de vraag wanneer iemand vertrekt.
Van mij mogen ze mensen die dit faciliteren best aanpakken. Advocaten, onderduikadressen.

Begrijp mij niet verkeerd, echte asielzoekers moet je gewoon toelaten. (degene die het netjes volgens de regels doen) Maar degene die het systeem misbruiken zoals hier het geval is mogen ze keihard aanpakken wat mij betreft.
pi_181661924
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 13:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Van mij mogen ze mensen die dit faciliteren best aanpakken. Advocaten, onderduikadressen.

Begrijp mij niet verkeerd, echte asielzoekers moet je gewoon toelaten. Maar degene die het systeem misbruiken zoals hier het geval is mogen ze keihard aanpakken wat mij betreft.
Als iemand binnenkomt en een advocaat krijgt toegewezen is het natuurlijk nog niet duidelijk of het om een echte of een neppe vluchteling gaat. Je kan als advocaat ook moeilijk halverwege het proces zeggen: "Deze heeft een beetje een raar verhaal, tabee". Dus die mensen doen helaas gewoon hun werk.

Waar ik me wel aan erger zijn die zogenaamde 'vluchtelingenorganisaties' die allemaal mensen in dienst hebben om bij asielzoekers in te fluisteren hoe ze Nederland zo goed mogelijk bij de kloten moeten pakken.
  maandag 3 september 2018 @ 13:38:37 #233
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181661926
quote:
Die oplossing is er al, namelijk deportatie..
  maandag 3 september 2018 @ 13:44:28 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181662037
quote:
6s.gif Op maandag 3 september 2018 13:13 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Niet? Die pipo van WeAreHere heeft na 16jaar toch ook z'n papiertje gehad, terwijl er voor tonnen aan schade en overlast is veroorzaakt waar hij mede aan verantwoordelijk is.
Dat is inderdaad heel raar en bevestigt mijn beeld dat het een puinhoop vol willekeur is. Ik zou deze twee kinderen in elk geval zo willen ruilen voor die pipo.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 13:48:13 #235
408813 crew  trein2000
pi_181662111
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Haar eerste afwijzing na iets meer dan een jaar klopt wel met de situatie van 10 jaar terug, want dat is dan de eerste afwijzing geweest. Daarna is er nog een termijn van anderhalf jaar voor het beroep (inclusief de uitloopmogelijkheden) en nog eentje van net iets minder dan een jaar voor cassatie.

Volgens mij kun je in ieder geval nog steeds niet de aanvraag op reguliere gronden doen voordat je 5 jaar hier bent. Wat je wel vaak hoort is dat er na de afwikkeling van de eerste complete asielprocedure dan een aanvraag op medische gronden volgt.

Het is mij een raadsel waarom deze apart aangespannen moet worden, aangezien medische klachten relevant zijn voor het vluchtverhaal, helemaal aangezien het in 99% van de gevallen om geestelijke klachten gaat zoals PTSS.

Tenzij het medische verhaal niet relevant is in het kader van het vluchtverhaal, zou dit dus inbegrepen moeten worden bij de asielprocedure. En ja, ik ken zulke gevallen die kanker kregen tijdens hun procedure of die een nierziekte bleken te hebben waar geen goede behandeling voor is in het land van herkomst. Die hebben allemaal verblijf gekregen op die grond, en terecht ook.

Maar mensen die expres die klachten pas uit hun mouw trekken op het moment dat de procedure afgerond is, die zou je die mogelijkheid niet moeten bieden. Ik heb hier ook bijgezeten, dit soort gevallen. Te gênant voor woorden, mensen die doen alsof ze van het padje zijn of dat ze een hartaanval hebben en dan ook nog heel slecht geacteerd. Hop, ambulances, crisisdienst, alsof het niets kost, maar de "crisis" kan dan mooi het dossiertje in.

Maar dit staat opnieuw los van deze twee kinderen, die hier part noch deel aan hebben.
Kortom, de oplossing is een verzamelprocedure waarin op alle gronden getoetst wordt. Daarna 1 keer beroep en 1 keer cassatie en dan klaar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 3 september 2018 @ 13:48:21 #236
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181662115
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

De procedures zijn prima inderdaad en verlopen snel.
Deze mensen kregen bij hun asielaanvraag in 2008 een tijdelijke verbijfstitel. Die tijdelijke verbijfstitel verloren ze na de afwijzing van de asielaanvraag.
Na enige decennia aan ervaring met de procedures van de IND kan ik je melden dat dat niet correct is. Misschien dat het inmiddels verbeterd is, maar de termen "prima en snel" zijn misplaatst in de situatie van pakweg 10 jaar geleden.
quote:
Maar dan gaat het mis want de mogelijkheden voor vreemdelingendetentie, dwanguitzetting en het onder druk zetten van die mensen om mee te werken aan uitzetting is amper aan de orde. Waarom niet? Omdat wat politieke partijen vonden dat gezinnen met kinderen NOOIT op straat mogen worden gezet. Ook als ze niet meewerken moeten wij ze gratis opvang bieden in een gezinslocatie totdat de kinderen 18 jaar oud zijn.

Wat moet gebeuren is dat ook gezinnen de straat op geknikkerd worden als ze niet meewerken. Dan waren ze allang vertrokken naar eigen land.
Nee hoor, dan hadden we alleen nog meer gevallen gehad van schrijnende gevallen in de media. Ik ben het trouwens eens met het beleid dat het onmenselijk is om gezinnen met kinderen op straat te knikkeren. We zijn wel iets beter dan dat hier. En de keerzijde hiervan is dat we daarmee gechanteerd worden.
  maandag 3 september 2018 @ 13:51:52 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181662161
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kortom, de oplossing is een verzamelprocedure waarin op alle gronden getoetst wordt. Daarna 1 keer beroep en 1 keer cassatie en dan klaar.
Nou nee, dat zou ik ook niet willen zeggen of dat de oplossing is. Want dan gooi je mensen die hier komen werken op één hoop met de puinzooi van de asielindustrie.

Er moet "gewoon even" gekeken worden naar bijvoorbeeld het vluchtelingenverdrag. Dit is in de jaren '50 toegesneden op de situatie toen. Dit is massa-immigratie en geen vluchtelingenstroom. Het is van de zotte dat het daar wel onder valt en dit is ook nog de reden dat het zo'n puinhoop is bij de asielaanvragen want het is de enige mogelijkheid om hier te mogen verblijven.

We hebben onszelf de das omgedaan door een beetje te wensdenken dat grenzen niet meer nodig waren en te verzuimen om het immigratiebeleid erop aan te passen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 13:54:24 #238
408813 crew  trein2000
pi_181662205
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou nee, dat zou ik ook niet willen zeggen of dat de oplossing is. Want dan gooi je mensen die hier komen werken op één hoop met de puinzooi van de asielindustrie.

Er moet "gewoon even" gekeken worden naar bijvoorbeeld het vluchtelingenverdrag. Dit is in de jaren '50 toegesneden op de situatie toen. Dit is massa-immigratie en geen vluchtelingenstroom. Het is van de zotte dat het daar wel onder valt en dit is ook nog de reden dat het zo'n puinhoop is bij de asielaanvragen want het is de enige mogelijkheid om hier te mogen verblijven.

We hebben onszelf de das omgedaan door een beetje te wensdenken dat grenzen niet meer nodig waren en te verzuimen om het immigratiebeleid erop aan te passen.
Ik had het uiteraard over asielgronden, niet over 'werkvergunningen'. Ik denk dat het wijzigen van dat verdrag niet gaat lukken. je moet er gewoon uitstappen en dan een gemoderniseerde versie in je nationale wetgeving opnemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181662214
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee hoor, dan hadden we alleen nog meer gevallen gehad van schrijnende gevallen in de media. Ik ben het trouwens eens met het beleid dat het onmenselijk is om gezinnen met kinderen op straat te knikkeren. We zijn wel iets beter dan dat hier. En de keerzijde hiervan is dat we daarmee gechanteerd worden.
Ondertussen is er een bed, bad brood regeling n.a.v. een uitspraak van het europees hof en daar zouden gezinnen naar mijn idee ook terecht moeten kunnen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181662366
quote:
Moeder Armeense kinderen Lili en Howick: 'Ze zitten ondergedoken'

De Armeense kinderen Lili en Howick (12 en 13) zijn afgelopen weekend ondergedoken, schrijft hun moeder in een brief aan het AD.

"Gisteren (zaterdag, red.) heb ik Lili en Howick naar een veilige plek laten brengen", aldus de moeder in de krant van maandag. De twee kinderen moeten Nederland uiterlijk zaterdag verlaten.

Twee weken geleden oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar Armenië, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Toen de moeder werd uitgezet, heeft ze de kinderen ook al eens laten onderduiken.

Volgens het AD weten de autoriteiten niet waar de kinderen nu zijn. De Immigratie- en Naturalisatiedienst zegt tegen de krant niet in te willen gaan op "individuele zaken".

De kinderen zijn in 2008 met hun moeder naar Nederland gekomen. Vorige week vroegen Lili en Howick in een laatste poging aan koning Willem-Alexander en minister-president Mark Rutte om niet uitgezet te worden. De premier liet daarop weten dat het kabinet hun uitzetting door wil zetten.
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-ondergedoken.html

Ja lekker onderduiken, dáármee zijn die kinderen geholpen :')
1) tegenwerken van een rechterlijke uitspraak helpt je niet om in Nederland te blijven
2) ze kunnen niks: niet naar school, en elke keer als ze buiten zijn moeten ze over hun schouder kijken. Lekker leven heb je dan. Dan kun je maar beter vrij zijn in Armenië.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181662389
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Er moet "gewoon even" gekeken worden naar bijvoorbeeld het vluchtelingenverdrag. Dit is in de jaren '50 toegesneden op de situatie toen. Dit is massa-immigratie en geen vluchtelingenstroom. Het is van de zotte dat het daar wel onder valt en dit is ook nog de reden dat het zo'n puinhoop is bij de asielaanvragen want het is de enige mogelijkheid om hier te mogen verblijven.

We hebben onszelf de das omgedaan door een beetje te wensdenken dat grenzen niet meer nodig waren en te verzuimen om het immigratiebeleid erop aan te passen.
Hier ben ik het mee eens. Wat mij betreft komt er een eigen europees vluchtelingen en migratie verdrag i.p.v. de huidige internationale verdragen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 14:12:29 #242
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181662590
Misschien even een gek ideetje hoor... waarom laten we mensen hun asieladvocaten niet zelf betalen? Dat je bij een strafrechtelijke zaak een advocaat toegewezen krijgt als je die niet kunt betalen is een goed recht. Maar asielrecht...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181663182
Ik vind dat je kinderen die al ruim 10 jaar hier wonen, naar school gaan en hun leven opgebouwd hebben niet nu even eruit kan trappen !
Waar zijn we hier nee bezig ?
Ik erger me groen en geel aan sommige "stoer klinkende" reacties als "deporteren" en "gelukszoekers"
Wat een walgelijke houding.
Ik dacht dat we de periode van bruine hemden al zo'n 70 jaar achter ons hadden...
Het gaat hier nota bene om kinderen.
see what is invisible to others.
pi_181663332
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:40 schreef IShootPeople het volgende:
Ik vind dat je kinderen die al ruim 10 jaar hier wonen, naar school gaan en hun leven opgebouwd hebben niet nu even eruit kan trappen !
Waar zijn we hier nee bezig ?
Ik erger me groen en geel aan sommige "stoer klinkende" reacties als "deporteren" en "gelukszoekers"
Wat een walgelijke houding.
Ik dacht dat we de periode van bruine hemden al zo'n 70 jaar achter ons hadden...
Het gaat hier nota bene om kinderen.
Ik erger me groen en geel aan mensen die het zielig vinden dat ze hier al tien jaar wonen en het vergoelijken dat er niet wordt geluisterd naar de rechtspraak. Kom aan, ik vind dat mensen die niet willen luisteren maar moeten voelen. En ja ontzettend triest dat hun kinderen hier de dupe van zijn, maar dat is geen reden om het dan maar toe te staan.
Somebody that I used to know
pi_181663376
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:40 schreef IShootPeople het volgende:
Ik erger me groen en geel aan sommige "stoer klinkende" reacties als "deporteren"
"Deporteren" is gewoon een correcte term, hoor.
de·por·te·ren (deporteerde, heeft gedeporteerd)
1 (van personen) wegvoeren, bv. naar een ballingsoord; het land uitzetten
bron: Van Dale
Dat jij er meteen vergassen en verbranden bij denkt, is jouw probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181663405
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"Deporteren" is gewoon een correcte term, hoor.
de·por·te·ren (deporteerde, heeft gedeporteerd)
1 (van personen) wegvoeren, bv. naar een ballingsoord; het land uitzetten
bron: Van Dale
Dat jij er meteen vergassen en verbranden bij denkt, is jouw probleem.
Nou ja, Armenië is natuurlijk geen ballingsoord voor hen, het is hun thuisland.
Somebody that I used to know
pi_181663431
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:12 schreef nixxx het volgende:
Misschien even een gek ideetje hoor... waarom laten we mensen hun asieladvocaten niet zelf betalen? Dat je bij een strafrechtelijke zaak een advocaat toegewezen krijgt als je die niet kunt betalen is een goed recht. Maar asielrecht...
Omdat Achmed die in Syrië daadwerkelijk z'n been kwijtraakte tijdens de oorlog wellicht geen geld heeft en dan het land wordt uitgezet. Terwijl een of andere Afghaan met Taliban sponsoring dan een advocaat in de arm kan nemen.
pi_181663486
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 14:49 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou ja, Armenië is natuurlijk geen ballingsoord voor hen, het is hun thuisland.
Die kinderen worden uit Nederland gezet. De locatie waar ze naar uitgezet worden (het ballingsoord), is in dit geval Armenië.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 3 september 2018 @ 14:53:39 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181663507
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik had het uiteraard over asielgronden, niet over 'werkvergunningen'. Ik denk dat het wijzigen van dat verdrag niet gaat lukken. je moet er gewoon uitstappen en dan een gemoderniseerde versie in je nationale wetgeving opnemen.
Ik had het over immigratie in het algemeen omdat de asielprocedure nu misbruikt wordt om te immigreren.
pi_181663604
quote:
0s.gif [b]Op maandag 3 september 2018 14:40 schreef [url=http://forum.fok.nl
Ik erger me groen en geel aan sommige "stoer klinkende" reacties als "deporteren" en "gelukszoekers"
Wat een walgelijke houding.

De term gelukzoekers vind ik dan ook misplaatst en heeft ondertussen een nogal negatieve betekenis gekregen omdat met er naar mijn opvatting met name egocentristen mee bedoeld worden. Het najagen van geluk is een nogal fundamentele menselijke behoefte.

Life, Liberty and the pursuit of Happiness
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 15:00:26 #251
3542 Gia
User under construction
pi_181663634
Ik hoop dat de mensen die deze kinderen helpen onderduiken een flinke straf krijgen.
Wmb 1 maand de bak in, om dit soort zaken te ontmoedigen.
Belachelijk!
pi_181663677
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:00 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de mensen die deze kinderen helpen onderduiken een flinke straf krijgen.
Wmb 1 maand de bak in, om dit soort zaken te ontmoedigen.
Belachelijk!
Ondermijnen van het Nederlands rechtssysteem idd. Flink aanpakken, dat volk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181663727
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:00 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de mensen die deze kinderen helpen onderduiken een flinke straf krijgen.
Wmb 1 maand de bak in, om dit soort zaken te ontmoedigen.
Belachelijk!
Is een NoGo,
quote:
Hulp aan illegaal niet strafbaar

DEN HAAG - Mensen die illegalen helpen, moeten daar niet voor gestraft worden. Kerken, artsen en andere burgers mogen niet de dupe worden van het strafbaar stellen van illegaal verblijf in Nederland. Dat vindt een meerderheid in de Tweede Kamer, bleek dinsdag tijdens een debat met minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel over zijn begroting.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181663752
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgens mij ook, maar de overheid faalt hier niet naar mijn mening. Het is de afweging deze incidenten accepteren of een structurele oplossing binnen het strafrecht en die is eveneens weinig rooskleurig zoals ik al herhaaldelijk geschetst heb.
In dit geval niet, nee. Waarschijnlijk ook niet in de andere 400 gevallen (uitzonderingen daargelaten). Geen Kinderpardon dus.
pi_181663822
Ik zie het eerlijk gezegd nog wel gebeuren dat de staatssecretaris overstag gaat.

We gaan het zien.
pi_181663965
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:10 schreef Physsic het volgende:
Ik zie het eerlijk gezegd nog wel gebeuren dat de staatssecretaris overstag gaat.

We gaan het zien.
Ik ook wel, het jammere is ook gewoon dat volgens mij het grootste deel van Nederland het gewoon fair vindt dat ze terug naar Armenië gaan. Maar je kan moeilijk op het malieveld gaan staan met een bordje: "ZET ZE ERUIT". :')
pi_181663968
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:10 schreef Physsic het volgende:
Ik zie het eerlijk gezegd nog wel gebeuren dat de staatssecretaris overstag gaat.

We gaan het zien.
Ik hoop dat hij zijn rug recht houdt.

Ik weet niet, voordat ik iets van deze zaak wist, dacht ik: hm, asielzoekers, Nederland is vast te streng geweest. Maar hoe meer ik lees over de procedure, denk ik dat Nederland het gewoon bij het rechte eind heeft en dat ze gewoon voet bij stuk moet houden.

Bij Mauro had ik dat minder. Daar vond ik toch wel meer kanten aan de zaak zitten waardoor ik het zelf lastiger vond te beoordelen of de overheid het wel helemaal bij het juiste eind had. Ken die zaak ook niet zo goed en kan de vinger er niet op leggen.
Somebody that I used to know
pi_181664017
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:16 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik ook wel, het jammere is ook gewoon dat volgens mij het grootste deel van Nederland het gewoon fair vindt dat ze terug naar Armenië gaan. Maar je kan moeilijk op het malieveld gaan staan met een bordje: "ZET ZE ERUIT". :')
Er is ook wel onevenredig veel aandacht voor de tegenstanders van de uitzetting. NOS bericht volop, nu is Laurentien weer bereid gevonden, op Twitter zijn veel smekers. De voorstanders sneeuwen een beetje onder of laten zich niet horen (want nee, dat is geen populaire opvatting)
Somebody that I used to know
pi_181664028
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 15:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

In dit geval niet, nee. Waarschijnlijk ook niet in de andere 400 gevallen (uitzonderingen daargelaten). Geen Kinderpardon dus.
Een ieder kan zijn eigen mening vormen over opnieuw een kinderpardon. Alleen al hopen op een verblijfsvergunning inzake schrijnende gevallen m.b.t. discretionaire bevoegdheid levert naar mijn idee al genoeg aanzuigende werking op. Er is bovendien door Rutte aangegeven dat er eigenlijk geen uitzicht is op wezenlijke verbetering binnen de gestelde kaders van internationaal recht en verdragen. Opnieuw een kinderpardon binnen deze context zou een toevloed van nog meer misbruik van het asielrechtssysteem veroorzaken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 03-09-2018 15:28:19 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181664072
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 15:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Er is ook wel onevenredig veel aandacht voor de tegenstanders van de uitzetting. NOS bericht volop, nu is Laurentien weer bereid gevonden, op Twitter zijn veel smekers. De voorstanders sneeuwen een beetje onder of laten zich niet horen (want nee, dat is geen populaire opvatting)
Ja dat is het ook gewoon. Elk weldenkend mens zal zeggen dat dit het juiste is. Maar 'eigenlijk kan je dat niet maken ow ow' want zielige kinderen enzo. Het is een beetje als gaan demonstreren voor het behouden van een verhoogde pensioenleeftijd, aangezien het terugbrengen naar 65-jaar enorm veel geld gaat kosten. Het klinkt logisch, maar ga jij maar eens de media opzoeken met dat als statement :')
pi_181664101
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:10 schreef Physsic het volgende:
Ik zie het eerlijk gezegd nog wel gebeuren dat de staatssecretaris overstag gaat.

We gaan het zien.
Het zou me zeer verwonderen want een uitspraak van de RvS naast je neerleggen zonder dat er echt wezenlijk andere omstandigheden zijn lijkt me het idee van de rechtsstaat te ondermijnen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 september 2018 @ 15:38:58 #262
408813 crew  trein2000
pi_181664374
Kortom, om dit probleem op te lossen moeten we verdragen gaan opzeggen. Kan iemand mij vertellen waarom we dat niet zouden moeten doen? Ik zie namelijk geen enkele reden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181664504
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 15:38 schreef trein2000 het volgende:
Kortom, om dit probleem op te lossen moeten we verdragen gaan opzeggen. Kan iemand mij vertellen waarom we dat niet zouden moeten doen? Ik zie namelijk geen enkele reden.
Omdat wij als land daar niet over gaan. De lijntjes lopen via de EU en die zal de internationale verdragen moeten opzeggen en met een eigen verdrag komen. Voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren, bovendien kunnen landen nog veel doen binnen de huidige kaders zoals Denemarken en Zwitserland al hebben gedaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181664522
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 15:38 schreef trein2000 het volgende:
Kortom, om dit probleem op te lossen moeten we verdragen gaan opzeggen. Kan iemand mij vertellen waarom we dat niet zouden moeten doen? Ik zie namelijk geen enkele reden.
Om te beginnen vanwege internationale betrekkingen en Europese verplichtingen. Europese landen houden elkaar soort van gegijzeld met de verplichting om aan een grote hoeveelheid verdragen te voldoen.

Je ziet het bijvoorbeeld bij landen als Polen die met allerlei Europese sancties worden bedreigd omdat ze niet in de pas lopen met de EU. Ook zaken als handelsbetrekkingen zullen eronder lijden als je bepaalde verdragen op gaat zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door voetbalmanager2 op 03-09-2018 15:50:59 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181664791
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een ieder kan zijn eigen mening vormen over opnieuw een kinderpardon. Alleen al hopen op een verblijfsvergunning inzake schrijnende gevallen m.b.t. discretionaire bevoegdheid levert naar mijn idee al genoeg aanzuigende werking op. Er is bovendien door Rutte aangegeven dat er eigenlijk geen uitzicht is op wezenlijke verbetering binnen de gestelde kaders van internationaal recht en verdragen. Opnieuw een kinderpardon binnen deze context zou een toevloed van nog meer misbruik van het asielrechtssysteem veroorzaken?
Zo zei een moeder in een reportage over langdurige asielprocedures letterlijk: over zes maanden wordt [pietje] vijf jaar en dat betekent dat we een beroep kunnen doen op het Kinderpardon.

Kortom: gezinnen zien dat als een reële optie en zijn bereid hun verblijf tot dat moment te rekken.
Zij worden kennelijk door anderen (vreemdelingenadvocaat, Vluchtelingenwerk?) geïnformeerd over deze wet. Ik begrijp dat niet zo goed. Het is al jaren duidelijk dat je niet in aanmerking komt voor het Kinderpardon als je eerder niet actief hebt meegewerkt aan je uitzetting. De kans op succes is zo klein (in 2016 nog maar aan één kind toegewezen). Waarom zou je deze mensen die valse hoop dan nog geven..?

Dat laatste geldt overigens in het geval van Howick en Lili. :N
  maandag 3 september 2018 @ 16:03:54 #266
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181664873
Ik begin nu steeds meer begrip te krijgen voor de Hongaren. Daar zouden wij mss nog iets van kunnen leren. Dit soort mensen verdiend geen al te humane aanpak. Daar maken ze te vaak en te veel misbruik van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181664874
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 15:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zo zei een moeder in een reportage over langdurige asielprocedures letterlijk: over zes maanden wordt [pietje] vijf jaar en dat betekent dat we een beroep kunnen doen op het Kinderpardon.

Kortom: gezinnen zien dat als een reële optie en zijn bereid hun verblijf tot dat moment te rekken.
Zij worden kennelijk door anderen (vreemdelingenadvocaat, Vluchtelingenwerk?) geïnformeerd over deze wet. Ik begrijp dat niet zo goed. Het is al jaren duidelijk dat je niet in aanmerking komt voor het Kinderpardon als je eerder niet actief hebt meegewerkt aan je uitzetting. De kans op succes is zo klein (in 2016 nog maar aan één kind toegewezen). Waarom zou je deze mensen die valse hoop dan nog geven..?

Dat laatste geldt overigens in het geval van Howick en Lili. :N
Werkverschaffing voor de advocaat zelf. Die kan lekker doorprocederen en facturen schrijven. Ze weten donders goed dat de kansen op succes nihil zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181665088
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Werkverschaffing voor de advocaat zelf. Die kan lekker doorprocederen en facturen schrijven. Ze weten donders goed dat de kansen op succes nihil zijn.
Triest toch? Zeker als het kinderen betreft.

Blegh.
pi_181665146
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 16:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Triest toch? Zeker als het kinderen betreft.

Blegh.
Zéér triest. Kwalijk ook. En schandalig. Over de ruggen van mensen. Blegh.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181665444
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

Heb jij het filmpje van RTL gezien dat hier eerder is geplaatst? Een opvanghuis voor kinderen waar inderdaad ook enkele wezen zitten, maar als moeder zich laat behandelen, dan zal het verblijf in deze respectabele opvang tijdelijk zijn.
Ik refereerde naar dat filmpje.

Begrijp totaal niet waarom RTL dat huis als negatief naar voren bracht.

Wat alleen maar duidelijk werd uit die reportage is dat de moeder steeds alles doet om de zaak te saboteren en te rekken met haar navelstaarderij en het ranzig gebruik van haar "zielige"kinderen.

Ik persoonlijk kan die koppen van die 2 niet meer zien.
pi_181665504
Ik vind het zo jammer voor die kinderen dat hun moeder hun leven zo moeilijk heeft gemaakt. "Bedankt, mam, voor de gewéldige start van ons leven"...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 3 september 2018 @ 16:39:01 #272
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181665510
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:35 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik refereerde naar dat filmpje.

Begrijp totaal niet waarom RTL dat huis als negatief naar voren bracht.

Wat alleen maar duidelijk werd uit die reportage is dat de moeder steeds alles doet om de zaak te saboteren en te rekken met haar navelstaarderij en het ranzig gebruik van haar "zielige"kinderen.

Ik persoonlijk kan die koppen van die 2 niet meer zien.
LOl +1
Kunnen ze de moeder niet uit de ouderlijke macht zetten en gewoon de jeugdzorg daar de kinderen naar het thuisland laten halen ? Dat gesol ermee is echt nergens goed voor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181665547
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 13:30 schreef grrrrg het volgende:

[..]

De familie Andropov is heel anders, die familie begon met onderduiken en pas 5 jaar voor hun deportatie vroegen ze asiel aan. Het is wel hard voor de kinderen, maar die hebben zich niet aan de regels gehouden en Oekraine is redelijk veilig.
De moeder van Howick en Lili heeft zich altijd aan de regels gehouden. 10 jaar geleden ging het echt niet goed in Armenie.
Mwoaah

quote:
Wat haar zaak bemoeilijkt, is dat zij volgens de rechter consequent haar ware identiteit en nationaliteit heeft verzwegen. Zo lang deze niet zijn vastgesteld, is het moeilijk om een gezin uit te zetten. Al in 2011 verwierp de Raad van State haar verweer dat ze staatloos is en geen paspoort heeft. Uiteindelijk hebben de Armeense autoriteiten vastgesteld dat zij een landgenoot is en zijn onlangs reisdocumenten voor haar en haar kinderen beschikbaar gesteld. Daarop staan andere namen dan die in de Nederlandse media bekend zijn. Moeder blijft hun aliassen volhouden.
https://www.volkskrant.nl(...)rocederen-~b734e420/
pi_181665564

quote:
Nu.nl
De Armeense kinderen Lili en Howick (12 en 13) zijn afgelopen weekend ondergedoken, schrijft hun moeder in een brief aan het AD. Twee weken geleden oordeelde de Raad van State dat de beide kinderen terug moeten naar Armenië, waar hun moeder vorig jaar al naar is uitgezet. Bekijk hoe het Kinderpardon werkt en waarom Lili en Howick hier niet succesvol gebruik van konden maken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 september 2018 @ 16:52:06 #275
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181665718
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik begin nu steeds meer begrip te krijgen voor de Hongaren. Daar zouden wij mss nog iets van kunnen leren. Dit soort mensen verdiend geen al te humane aanpak. Daar maken ze te vaak en te veel misbruik van.
Iedereen verdient een humane aanpak in een beschaafd land. De keerzijde hiervan is dat er mensen misbruik van maken. Om "dit soort mensen" een andere status dan mens te geven zul je een heel ongemakkelijke set van criteria moeten gaan creëren.
pi_181665787
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

LOl +1
Kunnen ze de moeder niet uit de ouderlijke macht zetten en gewoon de jeugdzorg daar de kinderen naar het thuisland laten halen ? Dat gesol ermee is echt nergens goed voor.
Als dat zou kunnen, zou ik ze nog wel een verblijfsvergunning gunnen.
Maar of dat nou het beste is..
  maandag 3 september 2018 @ 16:59:20 #277
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181665843
quote:
Uiteindelijk hebben de Armeense autoriteiten vastgesteld dat zij een landgenoot is en zijn onlangs reisdocumenten voor haar en haar kinderen beschikbaar gesteld. Daarop staan andere namen dan die in de Nederlandse media bekend zijn. Moeder blijft hun aliassen volhouden.
Dit vind ik trouwens het meest verbazingwekkende van dit hele verhaal. Armenië en ook Azerbeidzjan staan erom bekend ontzettend slecht mee te werken bij het identificeren en accepteren van landgenoten, vandaar dat Armeniërs massaal beweerden uit Azerbeidzjan te komen en andersom. Die liepen en lopen nog steeds rond met aliassen zonder dat beide staten het veel interesseert.

Ik denk dus dat er achter de schermen heel hard is samengewerkt met de Armeense regering, wat ik een goede zaak vind.
  maandag 3 september 2018 @ 17:02:26 #278
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181665886
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:38 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vind het zo jammer voor die kinderen dat hun moeder hun leven zo moeilijk heeft gemaakt. "Bedankt, mam, voor de gewéldige start van ons leven"...
Ze heeft ervoor gezorgd dat ze tien jaar lang goede zorg en onderwijs hebben gehad. De keerzijde hiervan is nu. Oh ja, en het transferbeleid van de regering om asielzoekers zo vaak mogelijk te verplaatsen mag ook niet onbenoemd blijven. Ze zijn 17 keer verplaatst zag ik ergens. Dat was echt niet in het belang van deze kinderen, maar in het belang van de staat, die het liefst ziet dat de mensen zo weinig mogelijk netwerk opbouwen.
pi_181665908
Ik vermoed dat het uit de ouderlijke macht halen van de kinderen weinig oplost want dat hoeft nog niet te betekenen dat het recht op gezinshereniging dan niet meer van toepassing zou zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181666203
Kunnen deze kinderen niet geadopteerd worden?
pi_181666210
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ze heeft ervoor gezorgd dat ze tien jaar lang goede zorg en onderwijs hebben gehad. De keerzijde hiervan is nu. Oh ja, en het transferbeleid van de regering om asielzoekers zo vaak mogelijk te verplaatsen mag ook niet onbenoemd blijven. Ze zijn 17 keer verplaatst zag ik ergens. Dat was echt niet in het belang van deze kinderen, maar in het belang van de staat, die het liefst ziet dat de mensen zo weinig mogelijk netwerk opbouwen.
Twee keer onderduiken op last van mams om uit de handen van de staat te blijven mag ook niet onbenoemd blijven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181666228
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:22 schreef woxxel het volgende:
Kunnen deze kinderen niet geadopteerd worden?
Door hun eigen moeder in Armenië bijvoorbeeld
pi_181666287
Deze kinderen zijn de dupe. En het gaat er nu niet om wie zn schuld het is maar wat het beste zou zijn voor ze
pi_181666311
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:03 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat het uit de ouderlijke macht halen van de kinderen weinig oplost want dat hoeft nog niet te betekenen dat het recht op gezinshereniging dan niet meer van toepassing zou zijn.
Begrijpelijk. Zou een oplossing zijn waarbij de ‘onschuldigen’ niet verder de dupe worden en de ‘schuldige’ er niet beter van wordt.
Alleen zouden de kinderen hun moeder dan niet meer zien en dat is weer ook niet in hun belang..
pi_181666594
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:29 schreef woxxel het volgende:
Deze kinderen zijn de dupe. En het gaat er nu niet om wie zn schuld het is maar wat het beste zou zijn voor ze
Zo simpel is het dus niet. Er hangt gigantisch veel aan vast zoals precedentwerking, rechtstatelijkheid en gelijkberechtigdheid. Dit is een ware box of Pandora die je zou kunnen openen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 september 2018 @ 17:52:09 #286
74056 crew  ToT
pi_181666599
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:29 schreef woxxel het volgende:
Deze kinderen zijn de dupe. En het gaat er nu niet om wie zn schuld het is maar wat het beste zou zijn voor ze
Het beste voor alle zielige kinderen van asiel- en gelukszoekers is natuurlijk hen stuk voor stuk ongezien een Nederlands paspoort te geven. Alleen is dat niet bepaald het beste voor ons land om dat te doen. Bepaald gedrag moet je niet belonen omdat er toevallig onschuldige en zielige kindjes als joker ingezet worden.
pi_181666711
Kinderen mogen niet het slachtoffer worden van politieke spelletjes die volwassenen met elkaar spelen.
Die hebben er niet om gevraagd om hier als nederlanders op te groeien in een nederlandse samenleving, met nederlandse normen en waarden. En vervolgens eruit getrapt te worden omdat een of ander figuur uit Den Haag denkt dat dat "Het wel lekker zal doen" bij de eerst volgende verkiezingen.
see what is invisible to others.
pi_181666841
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 17:57 schreef IShootPeople het volgende:
Kinderen mogen niet het slachtoffer worden van politieke spelletjes die volwassenen met elkaar spelen.
Die hebben er niet om gevraagd om hier als nederlanders op te groeien in een nederlandse samenleving, met nederlandse normen en waarden. En vervolgens eruit getrapt te worden omdat een of ander figuur uit Den Haag denkt dat dat "Het wel lekker zal doen" bij de eerst volgende verkiezingen.
Gelukkig hebben we in Nederland de scheiding der machten dus kunnen we politieke spelletjes er grotendeels buiten laten. Politici laten zich er dan ook weinig over uit. De RvS heeft uitspraak gedaan en het is in een rechtsstaat te doen gebruikelijk dat vonnis te volgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 september 2018 @ 18:05:01 #289
74056 crew  ToT
pi_181666885
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 17:57 schreef IShootPeople het volgende:
Kinderen mogen niet het slachtoffer worden van politieke spelletjes die volwassenen met elkaar spelen.
Die hebben er niet om gevraagd om hier als nederlanders op te groeien in een nederlandse samenleving, met nederlandse normen en waarden. En vervolgens eruit getrapt te worden omdat een of ander figuur uit Den Haag denkt dat dat "Het wel lekker zal doen" bij de eerst volgende verkiezingen.
Right, de wet volgen is puur populair doen voor toekomstige verkiezingen ja.
Zonet was er ook iemand op de Frontpage die vond dat de wet volgen rechts-extremistisch was.
  maandag 3 september 2018 @ 18:15:54 #290
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_181667104
Ik mensen die hun kinderen als excuus voor iets gebruiken walgelijk.
With love :*
pi_181667293
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 18:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Right, de wet volgen is puur populair doen voor toekomstige verkiezingen ja.
Zonet was er ook iemand op de Frontpage die vond dat de wet volgen rechts-extremistisch was.
Je moet me wel goed quoten, maar begrijpend lezen is kennelijk niet je sterkste kant.

Van veel rechts-extremisten niet trouwens.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 3 september 2018 @ 18:28:19 #292
74056 crew  ToT
pi_181667368
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:25 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

Je moet me wel goed quoten, maar lezen is kennelijk niet je sterkste kant.

Van veel rechts-extremisten niet trouwens.
:')
pi_181667398
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 18:28 schreef ToT het volgende:

[..]

:')
Flipje Holland is een bekende radicale moslim op FOK!

Daar komen nog veel extremere uitspraken uit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 3 september 2018 @ 18:30:54 #294
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181667412
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Twee keer onderduiken op last van mams om uit de handen van de staat te blijven mag ook niet onbenoemd blijven.
Zitten we dus al op 19 verplaatsingen, dat is bijna twee verhuizingen per jaar. En het dan gek vinden dat nieuwkomers zo moeilijk inburgeren.
pi_181667424
Ik snap de voorstanders van uitzetting wel, maar persoonlijk mogen ze van mij blijven, volgens mij is de samenleving ook niet slechter geworden nadat soortgelijke gevallen een pardon kregen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_181667460
Kunnen de Ad Hominems achterwege blijven ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181667462
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 17:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Het beste voor alle zielige kinderen van asiel- en gelukszoekers is natuurlijk hen stuk voor stuk ongezien een Nederlands paspoort te geven. Alleen is dat niet bepaald het beste voor ons land om dat te doen. Bepaald gedrag moet je niet belonen omdat er toevallig onschuldige en zielige kindjes als joker ingezet worden.
Mwah, dat weet ik nog zo net niet. Misschien is het op langere termijn wel beter dat ze wel gewoon in hun eigen land opgroeien. Wat in ieder geval niet goed voor ze is, is de onduidelijkheid over waar ze aan toe zijn.

En dat houdt die moeder zelf ook stand totdat de staat voor haar zwicht. Maar die doet dat niet.
Somebody that I used to know
pi_181667470
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:30 schreef Qarrad het volgende:
Zitten we dus al op 19 verplaatsingen, dat is bijna twee verhuizingen per jaar. En het dan gek vinden dat nieuwkomers zo moeilijk inburgeren.
Als ze volgens de wet terug moeten, dan is inburgeren irrelevant.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 3 september 2018 @ 18:34:41 #299
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_181667493
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als ze volgens de wet terug moeten, dan is inburgeren irrelevant.
Het gros gaat dus niet terug.
pi_181667496
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit vind ik trouwens het meest verbazingwekkende van dit hele verhaal. Armenië en ook Azerbeidzjan staan erom bekend ontzettend slecht mee te werken bij het identificeren en accepteren van landgenoten, vandaar dat Armeniërs massaal beweerden uit Azerbeidzjan te komen en andersom. Die liepen en lopen nog steeds rond met aliassen zonder dat beide staten het veel interesseert.

Ik denk dus dat er achter de schermen heel hard is samengewerkt met de Armeense regering, wat ik een goede zaak vind.
Lijkt me echt zo zwaar, dat werken bij de IND enzo. Niets is wat het lijkt en je kan eigenlijk niemand op z'n blauwe /bruine ogen geloven.
Somebody that I used to know
pi_181667499
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het gros gaat dus niet terug.
En dat moet dus wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')