abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:01:51 #1
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913060
https://nos.nl/artikel/22(...)boden-op-straat.html

Dat werd tijd, we gaan de goede kant op. Ik ben er blij mee, jullie ook?
"Hoka Hey!"
  Forum Admin vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:03:45 #2
35723 crew  GGMM
pi_180913093
Mooi zo, alleen proleten roken.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_180913105
Oh, alleen op bepaalde plekken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180913106
Post Iwanius hier nog? Ben benieuwd wat hij hiervan vindt.
pi_180913112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:04 schreef Montagui het volgende:
Oh, alleen op bepaalde plekken.
Op de link van OP klikken.. :')!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:07:50 #6
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180913156
Goede zaak.
Maar dan ook wel handhaven aub.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_180913186
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Op de link van OP klikken.. :')!
:7
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180913240
Aan de ene kant een beetje kansloos, iedereen lekker janken over dat ze geen kanker willen inademen van die gore rokers, ondertussen wel allemaal autorijden of op van die lawaaierige kutscooters rondrijden want fietsen is moeite.

Aan de andere kant boeit het me eigenlijk niet zoveel meer nu ik niet meer rook. En een elektrische sigaret is een prima vervanger en laat ook geen troep achter op de grond.
pi_180913250
quote:
Deze drie instellingen hebben samen besloten dat zij roken voor hun ingangen willen verbieden, ter bescherming van de gezondheid van de 30.000 studenten, scholieren, patiënten en medewerkers die daar dagelijks zijn.
Onzin, zeg nou gewoon dat je het roken wil tegengaan door rokers te pesten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Goede zaak.
Maar dan ook wel handhaven aub.
De universiteit hier heeft al een paar maanden een rookverbodsbod op de openbare weg staan, dat mag natuurlijk niet maar daarop werd ook niet gehandhaafd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:16:07 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180913277
Tja ze komen vanzelf wel bij iets terecht wat ook jou treft. Maar vier vooral feest dat we steeds repressiever worden.
And so is the past
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:17:46 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180913298
Roken in bushokjes is ook wel een partij aso.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180913300
^O^ *O* 8-) w/ :W
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_180913309
Het artikel zodat we niet hoeven te klikken.

Verschillende Nederlandse steden gaan een rookverbod invoeren in de gebieden rondom onderwijsinstellingen, ziekenhuizen en sportverenigingen. In Groningen staat de gemeenteraad op het punt een plan goed te keuren waarmee circa 30 instellingen zelf een gebiedsverbod kunnen aanvragen. In Amstelveen ligt een soortgelijk plan, dat de peuk ook uit de bushokjes moet weren.

Vandaag werd bekend dat in Rotterdam mogelijk drie rookvrije straten krijgt. Het gaat om het gebied rond het Erasmus MC, de Hogeschool Rotterdam en het Erasmiaans Gymnasium. Deze drie instellingen hebben samen besloten dat zij roken voor hun ingangen willen verbieden, ter bescherming van de gezondheid van de 30.000 studenten, scholieren, patiënten en medewerkers die daar dagelijks zijn. Omdat er verder geen andere bedrijven en woonhuizen in het gebied staan, zou dit in de praktijk betekenen dat er in het hele gebied niet meer mag worden gerookt.

'Moreel besef'

Nietrokersvereniging Clean Air Nederland juicht het eerste officiële rookverbod voor complete straten al toe. Volgens de organisatie worden er ook boetes uitgedeeld aan mensen die toch opsteken. Maar voordat dit zover is, moet de gemeente het plan van de drie instellingen nog wel goedkeuren.

Daarover wordt momenteel overleg gevoerd, zegt Wijnand van den Brink, lid van het college van bestuur van de Hogeschool Rotterdam in het NOS Radio 1 Journaal. Over handhaving zegt hij desgevraagd dat hij hoopt op het morele besef van studenten, patiënten en werkenden in het gebied. In Groningen moeten de instellingen zelf actief meewerken aan handhaving.

"Eigenlijk is het heel normaal dat er niet wordt gerookt in een gebied met een ziekenhuis - waar mensen worden behandeld voor de gevolgen van roken - en een school, waar de jongere generatie wordt opgeleid", zegt Van den Brink. "Toen roken in klaslokalen en vliegtuigen werd verboden, werd ook gedacht dat het niet te handhaven was, maar nu is het volkomen normaal om daar niet te roken."

Rookhok

Om het rookverbod officieel te maken hebben Erasmus MC, Hogeschool Rotterdam en Erasmiaans Gymnasium een brief gestuurd aan de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb. "We kunnen het roken op onze eigen terreinen beperken, maar voor regels en handhaving in de openbare ruimte hebben we zijn steun hard nodig", aldus de woordvoerder van de hogeschool tegen het AD. De gemeente heeft er nog geen knoop over doorgehakt, maar staat er welwillend tegenover.

Het rookverbod rond het ziekenhuis en de scholen zou betekenen dat rokers eerst een stuk moeten lopen, voordat ze hun sigaret kunnen opsteken. Bij de hoofdingang van het Erasmus MC staat nu nog een veelgebruikt rookhok voor patiënten. Dat zou met het rookverbod moeten verdwijnen of verplaatst moeten worden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_180913319
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Goede zaak.
Maar dan ook wel handhaven aub.
Ja, met van die slagbomen met zo'n hokje aan beide uiteinden van de straat zodat ze mensen preventief kunnen fouilleren en bij een overtreding 3 jaar dwangarbeid :')

Dat zal de rokers leren!!
pi_180913328
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:04 schreef Montagui het volgende:
Oh, alleen op bepaalde plekken.
-O- Was te verwachten. Ze zouden een keer iets goeds doen.
pi_180913335
Lijkt een beetje op de maatregel dat er geen coffeeshops in een straal van 250 rond scholen mag zitten, ook zo kansloos :')
pi_180913339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:13 schreef schaapblaat het volgende:
Aan de ene kant een beetje kansloos, iedereen lekker janken over dat ze geen kanker willen inademen van die gore rokers, ondertussen wel allemaal autorijden of op van die lawaaierige kutscooters rondrijden want fietsen is moeite.
Tja, maar transport is een noodzaak, roken niet. En voor bepaalde functies/posities zul je verder moeten reizen, dat kan helaas niet allemaal per fiets. Er komen al betere alternatieven zoals elektrisch rijden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:20:49 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180913343
Prima dat roken wordt tegengegaan maar dit begint totale waanzin te worden.
pi_180913403
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Prima dat roken wordt tegengegaan maar dit begint totale waanzin te worden.
Dat sowieso.
pi_180913417
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:20 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Tja, maar transport is een noodzaak, roken niet. En voor bepaalde functies/posities zul je verder moeten reizen, dat kan helaas niet allemaal per fiets. Er komen al betere alternatieven zoals elektrisch rijden.
Dat klopt, en alternatieven zoals elektrisch rijden zijn ook zeker een vooruitgang. Maar als ik zie hoeveel studenten er op een scooter/snorfiets rondrijden, hoeveel ouders hun kinderen met de auto naar school brengen en hoeveel mensen zich 'te goed' voelen voor het OV dan is er op dat vlak veel meer te winnen als ze zich echt druk maken om de gezondheid van mensen/studenten.

Maar roken is tegenwoordig wel een makkelijker doelwit gezien ze een minderheid worden en dus minder weerstand bieden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:27:24 #21
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180913441
Roken :')
#KICKOUTZP
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:27:52 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180913454
Studenten rijden hier bijna allemaal op swapfietsen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180913492
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:27 schreef Copycat het volgende:
Studenten rijden hier bijna allemaal op swapfietsen.
Deden ze dat hier maar. Tegenwoordig is het ook hip om er een sportpijp op te zetten zodat ze nog meer herrie maken ><
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:30:15 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Prima dat roken wordt tegengegaan maar dit begint totale waanzin te worden.
Wat is er waanzinnig aan dat roken wordt teruggedrongen op publieke plaatsen zoals ziekenhuizen en scholen? Vergeet ook niet de negatieve voorbeeld functie die rokers uitstralen. Roken buiten prima, maar niet in de directe omgeving van bv kinderen of zieken ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:30:37 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180913499
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:30 schreef schaapblaat het volgende:

Deden ze dat hier maar. Tegenwoordig is het ook hip om er een sportpijp op te zetten zodat ze nog meer herrie maken ><
Studentn of vmbo-ertjes?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180913514
Kansloze actie weer, dat het nu binnen niet roken is, ok daar kan ik nog inkomen.
Maar buiten op straat?
Alsof als je een vleugje sigaretten rook inademt je gelijk kanker hebt.

Dan moeten ze ook alle andere shit gaan weren auto's/brommers/vliegtuigen/industrie etc etc.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:31:58 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180913519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:30 schreef matspontius het volgende:

Wat is er waanzinnig aan dat roken wordt teruggedrongen op publieke plaatsen zoals ziekenhuizen en scholen? Vergeet ook niet de negatieve voorbeeld functie die rokers uitstralen. Roken buiten prima, maar niet in de directe omgeving van bv kinderen of zieken ...
Bij ziekenhuizen ook altijd zo’n treurig gezicht. Van die halve zombies die met hun rollator en beademing nabij een shaggie aan het rollen zijn.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180913528
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja ze komen vanzelf wel bij iets terecht wat ook jou treft. Maar vier vooral feest dat we steeds repressiever worden.
Dit.
pi_180913534
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:13 schreef schaapblaat het volgende:
Aan de ene kant een beetje kansloos, iedereen lekker janken over dat ze geen kanker willen inademen van die gore rokers, ondertussen wel allemaal autorijden of op van die lawaaierige kutscooters rondrijden want fietsen is moeite.

Aan de andere kant boeit het me eigenlijk niet zoveel meer nu ik niet meer rook. En een elektrische sigaret is een prima vervanger en laat ook geen troep achter op de grond.
Die kanker uit auto's zal inderdaad best net zo erg zijn, aan de sgravendijkwal wonen was net zo erg als 7 sigaretten roken per dag had ik eens gehoord.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180913535
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Studentn of vmbo-ertjes?
Allebei.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:35:04 #31
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913566
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bij ziekenhuizen ook altijd zo’n treurig gezicht. Van die halve zombies die met hun rollator en beademing nabij een shaggie aan het rollen zijn.
Ik vind rokers sowieso een treurig gezicht, buiten dat ze een uur in de wind stinken. Ze mogen wat mij betreft best roken maar doe dat buiten het gezichtsveld en reukveld van openbare plekken.

Wat mij betreft mogen ze hier de perrons van de NS ook meenemen. Staan ze daar met zijn allen treurig in een wit vierkant te paffen - zit het halve perron alsnog in de rook en rookt lekker mee
"Hoka Hey!"
pi_180913569
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bij ziekenhuizen ook altijd zo’n treurig gezicht. Van die halve zombies die met hun rollator en beademing nabij een shaggie aan het rollen zijn.
Tegenover de ingang van het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis bijvoorbeeld. Staat een rookhokje met altijd wel een paar kankerpatienten samen met doktoren en verpleegsters.
pi_180913571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:20 schreef Hexagon het volgende:
Prima dat roken wordt tegengegaan maar dit begint totale waanzin te worden.
Wat is daar eigenlijk prima aan, vanuit een liberaal perspectief?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180913579
Ik vind het bijzonder te zien hoe dat “niet roken” vakkundig de burger door de strot wordt geduwd.

En er is niemand die er trots bij verteld dat sportverenigingen, speeltuinen en degelijke keihard geen subsidie ontvangen als ze niet per direct (1 april 2018) rookvrij zijn.

Zo lijkt het net of besturen een bewuste keuze maken, maar nee hoor. Of je wordt rookvrij of je sluit de tent.

Dat vind ik nogal hypocriet.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:36:15 #35
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is daar eigenlijk prima aan, vanuit een liberaal perspectief?
Prima in de zin van beperking van gezondheidsschade en kosten gezondheidszorg bv?
"Hoka Hey!"
pi_180913603
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja ze komen vanzelf wel bij iets terecht wat ook jou treft. Maar vier vooral feest dat we steeds repressiever worden.
Dan is het alleen nog maar genieten :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:37:43 #37
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind het bijzonder te zien hoe dat “niet roken” vakkundig de burger door de strot wordt geduwd.

En er is niemand die er trots bij verteld dat sportverenigingen, speeltuinen en degelijke keihard geen subsidie ontvangen als ze niet per direct (1 april 2018) rookvrij zijn.

Zo lijkt het net of besturen een bewuste keuze maken, maar nee hoor. Of je wordt rookvrij of je sluit de tent.

Dat vind ik nogal hypocriet.
Hoe wil je dit dan regelen? Elke vereniging en instantie vriendelijk vragen of ze hier op willen letten? Dat zal goed werken hoor :N
"Hoka Hey!"
pi_180913609
Roken is natuurlijk gedrag, want Indianen doen het ook al duizenden jaren
Eens kijken
pi_180913628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat is er waanzinnig aan dat roken wordt teruggedrongen op publieke plaatsen zoals ziekenhuizen en scholen? Vergeet ook niet de negatieve voorbeeld functie die rokers uitstralen. Roken buiten prima, maar niet in de directe omgeving van bv kinderen of zieken ...
Ik vind dikke mensen ook een negatief straatbeeld geven, die ook maar verwijderen van straat?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:39:06 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180913632
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind het bijzonder te zien hoe dat “niet roken” vakkundig de burger door de strot wordt geduwd.

En er is niemand die er trots bij verteld dat sportverenigingen, speeltuinen en degelijke keihard geen subsidie ontvangen als ze niet per direct (1 april 2018) rookvrij zijn.

Zo lijkt het net of besturen een bewuste keuze maken, maar nee hoor. Of je wordt rookvrij of je sluit de tent.

Dat vind ik nogal hypocriet.
Wat is daar hypocriet aan?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:39:16 #41
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:38 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik vind dikke mensen ook een negatief straatbeeld geven, die ook maar verwijderen van straat?
Wie heeft het over verwijderen?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:40:31 #42
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913652
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:37 schreef Maharski het volgende:
Roken is natuurlijk gedrag, want Indianen doen het ook al duizenden jaren
_O- _O- :W :W Doodgaan aan longkanker, longemfyseem, leverkanker, COPD is ook heel natuurlijk gedrag ....
"Hoka Hey!"
pi_180913656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wie heeft het over verwijderen?
Jij wilt geen rokers in de buurt van kinderen etc, wat wil je er mee doen dan
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_180913663
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:40 schreef matspontius het volgende:
Doodgaan aan longkanker, longemfyseem, leverkanker, COPD is ook heel natuurlijk gedrag ....
JA!
Eens kijken
pi_180913675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:36 schreef matspontius het volgende:

[..]

Prima in de zin van beperking van gezondheidsschade en kosten gezondheidszorg bv?
Het lijkt me niet de taak van de overheid om te zorgen dat de zorgindustrie veel geld kan verdienen aan demente hoogbejaarden met kunstheupen in verpleeghuizen. Het is een gegeven dat rokers veel minder zorgkosten maken, maar het is niet zo dat zorgverzekeraars en farmaceuten e.d. recht hebben op die extra omzet.

Het lijkt me ook niet aan de overheid om mensen te dwingen tot een gezonde levensstijl, de burgers zijn er immers niet voor de staat maar andersom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:41:57 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180913690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat is er waanzinnig aan dat roken wordt teruggedrongen op publieke plaatsen zoals ziekenhuizen en scholen? Vergeet ook niet de negatieve voorbeeld functie die rokers uitstralen. Roken buiten prima, maar niet in de directe omgeving van bv kinderen of zieken ...
Er komen overal kinderen dus wat voor waanzinnige maatregelen moeten er komen om hun tere zieltjes weg te houden van die duivelse sigaretten waar je kennelijk meteen aan begint als je ze ziet.
pi_180913691
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:35 schreef Drxx het volgende:

[..]

Tegenover de ingang van het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis bijvoorbeeld. Staat een rookhokje met altijd wel een paar kankerpatienten samen met doktoren en verpleegsters.
_O-

Kunst an sich zou je zeggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180913693
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:01 schreef matspontius het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)boden-op-straat.html

Dat werd tijd, we gaan de goede kant op. Ik ben er blij mee, jullie ook?
Ik ook blij :)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:42:28 #49
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913704
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:40 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Jij wilt geen rokers in de buurt van kinderen etc, wat wil je er mee doen dan
Gewoon iets verder weg, buiten het gezicht- en reukveld. Roken in de buitenlucht prima, maar dan wel een stukje lopen Is nog gezond ook ...
"Hoka Hey!"
pi_180913724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:42 schreef matspontius het volgende:

[..]

Gewoon iets verder weg, buiten het gezicht- en reukveld. Roken in de buitenlucht prima, maar dan wel een stukje lopen Is nog gezond ook ...
Maar die kleine duivels zijn overal
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:43:26 #51
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913726
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me niet de taak van de overheid om te zorgen dat de zorgindustrie veel geld kan verdienen aan demente hoogbejaarden met kunstheupen in verpleeghuizen. Het is een gegeven dat rokers veel minder zorgkosten maken, maar het is niet zo dat zorgverzekeraars en farmaceuten e.d. recht hebben op die extra omzet.

Het lijkt me ook niet aan de overheid om mensen te dwingen tot een gezonde levensstijl, de burgers zijn er immers niet voor de staat maar andersom.
Rokers leveren minder zorgkosten? Jij werkt in de gezondheidszorg?
"Hoka Hey!"
pi_180913734
Roken is een geboorterecht.
Eens kijken
pi_180913738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:38 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik vind dikke mensen ook een negatief straatbeeld geven, die ook maar verwijderen van straat?
Hoewel de opkomst van obesitas inderdaad een groot probleem is, zorgt het er niet voor dat mensen minder goed kunnen ademhalen omdat er een dikzak in de buurt is. Dat probleem heb ik bijvoorbeeld met rokers, vooral bij tramhokjes.

Maar je zou wel kunnen stellen dat door dikke mensen je minder prettig in het OV kan zitten, qua ruimte :P
pi_180913745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:42 schreef matspontius het volgende:

[..]

Gewoon iets verder weg, buiten het gezicht- en reukveld. Roken in de buitenlucht prima, maar dan wel een stukje lopen Is nog gezond ook ...
Ja nou dat wil ik met dikkerds ook, zo lelijk op straat he
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:44:26 #55
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er komen overal kinderen dus wat voor waanzinnige maatregelen moeten er komen om hun tere zieltjes weg te houden van die duivelse sigaretten waar je kennelijk meteen aan begint als je ze ziet.
Er staat toch duidelijk openbare plekken. Helemaal voorkomen gaat niet en is ook niet nodig maar wel op plekken waar bv vele kinderen samenkomen
"Hoka Hey!"
pi_180913758
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me niet de taak van de overheid om te zorgen dat de zorgindustrie veel geld kan verdienen aan demente hoogbejaarden met kunstheupen in verpleeghuizen. Het is een gegeven dat rokers veel minder zorgkosten maken, maar het is niet zo dat zorgverzekeraars en farmaceuten e.d. recht hebben op die extra omzet.

Het lijkt me ook niet aan de overheid om mensen te dwingen tot een gezonde levensstijl, de burgers zijn er immers niet voor de staat maar andersom.
Liberale gedachte.

Zolang je de ander er niet pijn mee doet...
Harddrugs ook toestaan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:45:02 #57
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:43 schreef Maharski het volgende:
Roken is een geboorterecht.
Doodgaan ook ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:45:59 #58
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:44 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ja nou dat wil ik met dikkerds ook, zo lelijk op straat he
Bij dikkerd rook je tenminste niet mee ......
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:46:26 #61
471637 TomStall
I buried Joey
pi_180913789
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja ze komen vanzelf wel bij iets terecht wat ook jou treft. Maar vier vooral feest dat we steeds repressiever worden.
Eens.

Ik rook niet, maar heb er ook niet zo´n enorm probleem mee. Beetje heksenjacht als je het mij vraagt zeker als je het vergelijkt met uitlaatgassen ed zoals al aangehaald is.

Enigste vervelende vind ik peuken op straat (of strand etc) en wanneer ik rook ruik wat bijvoorbeeld door een open deur of raam de sportschool in waait.
pi_180913802
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O-

Kunst an sich zou je zeggen.
Het is nogal een eh... Apart gezicht ja :') Snap sowieso niet hoe ze dachten dat dat een goed idee was.

Maar ja, je kunt ze die vrijheid ook niet zomaar ontnemen. Oh wacht, volgens het artikel in de OP kan dat straks wel :+
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:47:55 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180913826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Er staat toch duidelijk openbare plekken. Helemaal voorkomen gaat niet en is ook niet nodig maar wel op plekken waar bv vele kinderen samenkomen
Want als kinderen een sigaret zien rennen ze meteen naar de winkel voor een pakje?

Iedereen weet dat roken slecht voor je is. Waarom nemen we iedere verantwoordelijkheid voor eigen handelen bij mensen weg?
pi_180913867

Koop nu Camel! Doctor's choice. *;

Roken, het beste dat je als mens kunt doen. Begin er nu mee.
Eens kijken
pi_180913868
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:47 schreef Drxx het volgende:

[..]

Het is nogal een eh... Apart gezicht ja :') Snap sowieso niet hoe ze dachten dat dat een goed idee was.

Maar ja, je kunt ze die vrijheid ook niet zomaar ontnemen. Oh wacht, volgens het artikel in de OP kan dat straks wel :+
Kvind het wel een mooi treurig gezicht, mooi man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:50:20 #66
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want als kinderen een sigaret zien rennen ze meteen naar de winkel voor een pakje?

Iedereen weet dat roken slecht voor je is. Waarom nemen we iedere verantwoordelijkheid voor eigen handelen bij mensen weg?
Ja, jong volwassenen en pubers weten dat ook?
"Hoka Hey!"
pi_180913894
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:43 schreef matspontius het volgende:

[..]

Rokers leveren minder zorgkosten? Jij werkt in de gezondheidszorg?
Ik kan mijn verstand gebruiken, ben weerbaar tegen propaganda en kan onderzoeken lezen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Liberale gedachte.

Zolang je de ander er niet pijn mee doet...
Harddrugs ook toestaan?
Ik zie geen goede reden om het te verbieden, ook omdat het verbod nou niet bepaald een succes is gebleken om het zacht uit te drukken. Toestaan is sowieso de verkeerde vraag, niet verbieden is het uitgangspunt, verbieden is de uitzondering die gelegitimeerd dient te worden door een voorzienbaar en onverdeeld positief gevolg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180913906
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:45 schreef matspontius het volgende:
Doodgaan ook ...
Het gaat erom dat je tussen geboorte en dood, je tijd goed hebt besteed. En dan is roken gewoon een hele goede keuze.
Eens kijken
pi_180913923
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan mijn verstand gebruiken, ben weerbaar tegen propaganda en kan onderzoeken lezen.

[..]

Ik zie geen goede reden om het te verbieden, ook omdat het verbod nou niet bepaald een succes is gebleken om het zacht uit te drukken. Toestaan is sowieso de verkeerde vraag, niet verbieden is het uitgangspunt, verbieden is de uitzondering die gelegitimeerd dient te worden door een voorzienbaar en onverdeeld positief gevolg.
Naja de normaal is op dit moment dat het verboden is, dus dan wordt aanpassen toestaan hè....
Mja dat positieve gevolg is er denk ik ook niet echt, maar je zult mensen hebben die zeggen dat als je het legaliseert dat drugsgebruik zal toenemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:53:27 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180913941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, jong volwassenen en pubers weten dat ook?
Ik ben op de basisschool in de jaren 90 al doodgegooid met allerlei antirook informatie, en in de brugklas opnieuw. Dus wie het op zn 18e nog niet weet had wat beter moeten opletten op school.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:54:00 #71
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan mijn verstand gebruiken, ben weerbaar tegen propaganda en kan onderzoeken lezen.

[..]

Ik zie geen goede reden om het te verbieden, ook omdat het verbod nou niet bepaald een succes is gebleken om het zacht uit te drukken. Toestaan is sowieso de verkeerde vraag, niet verbieden is het uitgangspunt, verbieden is de uitzondering die gelegitimeerd dient te worden door een voorzienbaar en onverdeeld positief gevolg.
Kom dan maar eens met wat bewijzen en cijfers, ben benieuwd. Ik zie dagelijks de gevolgen van roken en welke behandelingen en kosten daaraan verbonden zijn .....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:55:04 #72
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180913982
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben op de basisschool in de jaren 90 al doodgegooid met allerlei antirook informatie, en in de brugklas opnieuw. Dus wie het op zn 18e nog niet weet had wat beter moeten opletten op school.
Ah, de verantwoordelijkheid neerleggen bij de jonge mensen zelf - ja dat zal goed werken
"Hoka Hey!"
pi_180914035
Ik vind dat ze nu wel overdrijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kom dan maar eens met wat bewijzen en cijfers, ben benieuwd. Ik zie dagelijks de gevolgen van roken en welke behandelingen en kosten daaraan verbonden zijn .....
En toch willen ze soft drugs legaal maken.
pi_180914039
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kom dan maar eens met wat bewijzen en cijfers, ben benieuwd. Ik zie dagelijks de gevolgen van roken en welke behandelingen en kosten daaraan verbonden zijn .....
https://schooltv.nl/video(...)klas-wat-kost-roken/

2.5 miljard kosten vs 4 miljard baten van roken voor de samenleving.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180914063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik vind rokers sowieso een treurig gezicht, buiten dat ze een uur in de wind stinken. Ze mogen wat mij betreft best roken maar doe dat buiten het gezichtsveld en reukveld van openbare plekken.

Wat mij betreft mogen ze hier de perrons van de NS ook meenemen. Staan ze daar met zijn allen treurig in een wit vierkant te paffen - zit het halve perron alsnog in de rook en rookt lekker mee
Dat is niet te handhaven. Ga mensen die na een behoorlijke vertraging al gestrest zijn maar eens beboeten als er helemaal niet meer gerookt mag worden.
pi_180914065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah, de verantwoordelijkheid neerleggen bij de jonge mensen zelf - ja dat zal goed werken
Bij wie anders dan? Hun ouders?
pi_180914111
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:57 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik vind dat ze nu wel overdrijven.

[..]

En toch willen ze soft drugs legaal maken.
Je kan softdrugs ook op andere (veel minder schadelijke manieren) consumeren.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:00:50 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180914132
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:55 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah, de verantwoordelijkheid neerleggen bij de jonge mensen zelf - ja dat zal goed werken
Ja die zijn ook verantwoordelijk dat ze goede cijfers halen op school. Dat ze netjes stoppen voor het rode licht en nog meer.

Maar kennelijk moet de staat werkelijk ieder risico wegreguleren.
pi_180914143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:43 schreef matspontius het volgende:

[..]

Rokers leveren minder zorgkosten? Jij werkt in de gezondheidszorg?
Als alle Nederlanders zouden stoppen met roken, stijgen de zorgkosten flink.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ost-6630088-a1545710
pi_180914195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:01 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Als alle Nederlanders zouden stoppen met roken, stijgen de zorgkosten flink.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ost-6630088-a1545710
Omdat ze eerder dood gaan. Lekker laten roken dus? :')

Waarom zou je ook iets doen aan bijvoorbeeld zelfmoordpreventie. Daarmee stijgen de zorgkosten alleen maar!
pi_180914227
Bier [harddrugs] drinken in het openbaar, wat gaan ze daar aan doen?
´
pi_180914233
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat ze eerder dood gaan. Lekker laten roken dus? :')

Waarom zou je ook iets doen aan bijvoorbeeld zelfmoordpreventie. Daarmee stijgen de zorgkosten alleen maar!
Wel typisch dat je niet over je eigen leven mag beslissen volgens jou.

Zelfmoord is misschien ook een iets minder rationele keuze. Iets wat gebeurt terwijl iemand geholpen had kunnen worden. Mensen die daar achteraf blij mee zijn etc. Achja kun je misschien ook van roken zeggen maar het resultaat is misschien wat minder extreem en verdient om die reden misschien minder snel ingrijpen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:07:57 #83
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180914270
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:01 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Als alle Nederlanders zouden stoppen met roken, stijgen de zorgkosten flink.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ost-6630088-a1545710
Zorgkosten zijn wat anders dan accijns - die kun je tegen elkaar wegstrepen maar nioet met elkaar vergelijken

Harde en zachte euro’s bij elkaar opgeteld kost roken de Nederlandse samenleving dan jaarlijks per saldo 33 miljard euro. Het komt neer op 2.000 euro per Nederlander per jaar
"Hoka Hey!"
pi_180914297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat ze eerder dood gaan. Lekker laten roken dus? :')
Nee, het argument dat rokers de samenleving bakken met geld kost wordt alleen ontkracht.
pi_180914334
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wel typisch dat je niet over je eigen leven mag beslissen volgens jou.

Zelfmoord is misschien ook een iets minder rationele keuze. Iets wat gebeurt terwijl iemand geholpen had kunnen worden. Mensen die daar achteraf blij mee zijn etc. Achja kun je misschien ook van roken zeggen maar het resultaat is misschien wat minder extreem en verdient om die reden misschien minder snel ingrijpen.
Waar zeg ik dat je niet over je eigen leven mag beslissen? Kan mij het verrekken dat je rookt.

Zelfmoord minder rationele keuze? Want? Dat denk ik niet.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:10:59 #86
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180914338
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:09 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Nee, het argument dat rokers de samenleving bakken met geld kost wordt alleen ontkracht.
kosten voor de samenleving is wat anders als zorgkosten
"Hoka Hey!"
pi_180914345
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:09 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Nee, het argument dat rokers de samenleving bakken met geld kost wordt alleen ontkracht.
Ah, daar heb je dan inderdaad een punt.
pi_180914364
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zorgkosten zijn wat anders dan accijns - die kun je tegen elkaar wegstrepen maar nioet met elkaar vergelijken

Harde en zachte euro’s bij elkaar opgeteld kost roken de Nederlandse samenleving dan jaarlijks per saldo 33 miljard euro. Het komt neer op 2.000 euro per Nederlander per jaar
Hoe kom je daar nou weer bij dan?
pi_180914382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:

[..]

Zorgkosten zijn wat anders dan accijns - die kun je tegen elkaar wegstrepen maar nioet met elkaar vergelijken

Harde en zachte euro’s bij elkaar opgeteld kost roken de Nederlandse samenleving dan jaarlijks per saldo 33 miljard euro. Het komt neer op 2.000 euro per Nederlander per jaar
Alcohol is veel schadelijker en kost de samenleving veel meer. Geweld, vandalisme, zorgkosten, verkeersongelukken en ga zo maar door. Toch zie je weinig mensen die tegen roken zijn en ook voorstander zijn van een alcoholverbod. Waarschijnlijk omdat ze zelf drinken.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:12:45 #90
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180914386
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij dan?
artikel lezen en begrijpen :)
"Hoka Hey!"
pi_180914407
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat je niet over je eigen leven mag beslissen? Kan mij het verrekken dat je rookt.

Zelfmoord minder rationele keuze? Want? Dat denk ik niet.
Omdat je nogal beïnvloed wordt door een zieke toestand van je geest. Blijkt veelal bij veel mensen die rondgelopen hebben met een depressie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180914423
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Alcohol is veel schadelijker en kost de samenleving veel meer. Geweld, vandalisme, zorgkosten, verkeersongelukken en ga zo maar door. Toch zie je weinig mensen die tegen roken zijn en ook voorstander zijn van een alcoholverbod. Waarschijnlijk omdat ze zelf drinken.
Framing ook wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180914447
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat je niet over je eigen leven mag beslissen? Kan mij het verrekken dat je rookt.

Zelfmoord minder rationele keuze? Want? Dat denk ik niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat ze eerder dood gaan. Lekker laten roken dus? :')

Waarom zou je ook iets doen aan bijvoorbeeld zelfmoordpreventie. Daarmee stijgen de zorgkosten alleen maar!
Dat impliceer je door die vraag te stellen waardoor het lijkt alsof je mensen NIET lekker moet laten roken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180914550
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Alcohol is veel schadelijker en kost de samenleving veel meer. Geweld, vandalisme, zorgkosten, verkeersongelukken en ga zo maar door. Toch zie je weinig mensen die tegen roken zijn en ook voorstander zijn van een alcoholverbod. Waarschijnlijk omdat ze zelf drinken.
Sowieso moet alles verboden worden waar een ander last van heeft. Van alcohol tot vuurwerk. En ook zwembaden in tuinen moeten verboden worden en graag zwetende mensen die stinken naar uienparfum. En verbied die stinkende shoarma broodjes en patat van Smullers en eten in treinen. Even kijken waar ik als individu nog meer last van zou kunnen ondervinden. O ja de barbecue ook verbieden.
pi_180914563
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:20 schreef Cherni het volgende:
de barbecue ook verbieden.
Ben je gek? De enige hinder die jij nog zal ondervinden is die BBQ op je kop, ben je helemaal besodemieterd?

Eenieders vrijheid heeft tot natuurlijke grenzen de vrijheid der anderen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180914582
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Sowieso moet alles verboden worden waar een ander last van heeft. Van alcohol tot vuurwerk. En ook zwembaden in tuinen moeten verboden worden en graag zwetende mensen die stinken naar uienparfum. En verbied die stinkende shoarma broodjes en patat van Smullers en eten in treinen. Even kijken waar ik als individu nog meer last van zou kunnen ondervinden. O ja de barbecue ook verbieden.
Houtkachels, paasvuur :P
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:22:33 #97
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180914584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:37 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dan is het alleen nog maar genieten :)
Er komt een punt dat er niets meer te genieten valt, ook voor jou.
And so is the past
pi_180914669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben je gek? De enige hinder die jij nog zal ondervinden is die BBQ op je kop, ben je helemaal besodemieterd?

Eenieders vrijheid heeft tot natuurlijke grenzen de vrijheid der anderen.
Kijk omdat de zware anti niet roker wel met een BBQ de buren bestookt moet dat natuurlijk wel kunnen.

Begrijp mij niet verkeerd. Voor mij hoeft er niets verboden te worden. Leven en laten leven waarbij je wel rekening houd met een ander. Maar ik chargeer maar weer even hoe maf die zware anti rook brigade is door zelfs roken in de openlucht te willen verbieden.
pi_180914680
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Er komt een punt dat er niets meer te genieten valt, ook voor jou.
Zou me al heel veel voldoening geven als de accijns op drank flink omhoog zouden gaan
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:28:41 #100
186611 Haags
pi_180914704
Terecht :)
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:29:17 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180914719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:27 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Zou me al heel veel voldoening geven als de accijns op drank flink omhoog zouden gaan
Fijn dat mensen zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze graag mn keuzes extra willen belasten 8)7
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:29:42 #102
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180914725
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:27 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Zou me al heel veel voldoening geven als de accijns op drank flink omhoog zouden gaan
Ah je snapt er dus niets van, duidelijk.

Wat vind jij leuk?
And so is the past
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:30:26 #103
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180914735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Fijn dat mensen zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze graag mn keuzes extra willen belasten 8)7
Het aantal mensen dat blindelings achter dit beleid aanloopt is best wel eng.
And so is the past
pi_180914747
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ah je snapt er dus niets van, duidelijk.

Wat vind jij leuk?
Zeg dan gewoon wat je wilt het is te warm voor spelletjes :(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:31:05 #105
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180914749
Hitler was ook fel tegen roken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180914755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Fijn dat mensen zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze graag mn keuzes extra willen belasten 8)7
Word met rokers al jaren gedaan, word tijd dat de drankorgels aan de beurt zijn
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:32:54 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180914781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:31 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Word met rokers al jaren gedaan, word tijd dat de drankorgels aan de beurt zijn
End at is omdat? Eigenlijk puur om mensen het licht in de ogen niet te gunnen?
pi_180914829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
Hitler was ook fel tegen roken.
Maar hij rookte zelf wel flink toen die verbrand werd. :( Hypocriet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180914936
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

End at is omdat? Eigenlijk puur om mensen het licht in de ogen niet te gunnen?
Puur om de reactie te zien/horen van de drinkers. Rokers zijn al jaren de klos
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:40:43 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180914949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:39 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Puur om de reactie te zien/horen van de drinkers. Rokers zijn al jaren de klos
Dus omdat je het zelf kut hebt het leven van anderen ook maar gaan verkutten?
pi_180914957
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

End at is omdat? Eigenlijk puur om mensen het licht in de ogen niet te gunnen?
Dat is het. Niet meer dan dat. Maar dat gaat steeds een grotere rol spelen. Zo zal de roker die zelf niet drinkt zijn gram willen halen. Jij pakt mij en ga ik het jou ook lastig maken.
pi_180914984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus omdat je het zelf kut hebt het leven van anderen ook maar gaan verkutten?
Ik weet zeker dat jij een drinker bent
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:44:02 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180915017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:42 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat jij een drinker bent
Ik drink inderdaad graag speciaalbier

En betuttelaars die kennelijk zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze me daar vanaf willen pesten die kunnen wat mij betreft de tyfus krijgen.
pi_180915024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus omdat je het zelf kut hebt het leven van anderen ook maar gaan verkutten?
Geldt dat ook niet voor de anti-rook brigade?
´
pi_180915025
Het is jammer dat men het leven en laten leven steeds minder gaat accepteren. Het word een ziekte om alles proberen te reguleren.

Wat een wereld
pi_180915028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kom dan maar eens met wat bewijzen en cijfers, ben benieuwd. Ik zie dagelijks de gevolgen van roken en welke behandelingen en kosten daaraan verbonden zijn .....
En waarom zie je de kosten van een gezonde levensstijl dan niet? Denk je dat die mensen die veel later aan iets anders doodgaan geen zorgkosten maken of zo? Hoogbejaardheid is de kip met de gouden eieren voor de gezondheidsindustrie. Daar kun je met je longkanker nooit tegenop.

Het RIVM heeft dat onderzocht in 2011 als ik het me goed herinner en geconcludeerd dat, niet gecorrigeerd voor inflatie, een roker gemiddeld 60.000 euro minder aan zorgkosten maakt in zijn (kortere) leven en een dikkertje 40.000 minder. Alleen zorgkosten he, dan hebben we het nog niet eens over AOW, pensioenen, accijnzen etc.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja de normaal is op dit moment dat het verboden is, dus dan wordt aanpassen toestaan hè....
Mja dat positieve gevolg is er denk ik ook niet echt, maar je zult mensen hebben die zeggen dat als je het legaliseert dat drugsgebruik zal toenemen.
Dat lijkt vooral het geval wanneer de farmaceutische industrie de legale pusher is. In landen waar recreatieve drugs gedecriminaliseerd zijn zien we een afname van het gebruik. Dat is ook logisch want voor gewetenloze en gewelddadige types is er dan niet veel meer aan te verdienen, en dus ook geen prikkel om mensen verslaafd te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:44:37 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180915032
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Geldt dat ook niet voor de anti-rook brigade?
Geen idee, daar behoor ik niet toe
pi_180915052
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Geldt dat ook niet voor de anti-rook brigade?
Hexagon is dat niet. Die is juist tegen deze maatregel.
pi_180915090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen idee, daar behoor ik niet toe
Hazo. Nouja, voor het gemak schaar ik de anti-rook brigade ook maar onder de mensen die een kutleven hebben omdat ze rokers hun peuk niet gunnen.
´
pi_180915113
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Hexagon is dat niet. Die is juist tegen deze maatregel.
Ja, ik zie het. Ik heb dan ook niet alles gelezen want ik word schijtziek van zulke figuren. 8-)
´
pi_180915135
Eerlijk gezegd vind ik dat roken in de open lucht niet erg.
Wat ik wel heel asociaal vind is dat rokers peuken van zich af gooien op straat. Gedraag je een beetje denk ik dan. De ergste gooien ook nog eens het cellofaantje van een pakje van zich af.

Dat weggooien van peuken en plastic op straat werkt niet echt aan een goed imago van rokers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180915138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik drink inderdaad graag speciaalbier

En betuttelaars die kennelijk zo begaan zijn met mijn gezondheid dat ze me daar vanaf willen pesten die kunnen wat mij betreft de tyfus krijgen.
Ik sluit me hier wel bij aan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180915172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt vooral het geval wanneer de farmaceutische industrie de legale pusher is. In landen waar recreatieve drugs gedecriminaliseerd zijn zien we een afname van het gebruik. Dat is ook logisch want voor gewetenloze en gewelddadige types is er dan niet veel meer aan te verdienen, en dus ook geen prikkel om mensen verslaafd te maken.
Naja ik ben voor, maareh, hoe hou je het goed in de gaten?

We hebben nu al x doden per jaar met Xtc enzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180915192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:50 schreef Sigaartje het volgende:
cellofaantje
Is dat een strijk instrument?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180915263
Rokers pesten, altijd goed!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180915297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja ik ben voor, maareh, hoe hou je het goed in de gaten?

We hebben nu al x doden per jaar met Xtc enzo.
xtc zelf is amper dodelijk, vaak schuilt er achter die paar xtc-doden per jaar een cocktail van diverse drugs die hen fataal is geworden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180915330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja ik ben voor, maareh, hoe hou je het goed in de gaten?

We hebben nu al x doden per jaar met Xtc enzo.
Terwijl het verboden is. Waarom komt dat dan niet juist door het verbod?

En wat dan nog? Wil je een staat die alle burgers dwingt tot risicoloos gedrag?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180915372
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

xtc zelf is amper dodelijk, vaak schuilt er achter die paar xtc-doden per jaar een cocktail van diverse drugs die hen fataal is geworden.
Ja dat zal best, legaliseer het en kijk wat er met het aantal doden gebeurt, want de mens is helaas dom en dan kun je je afvragen of je ze in bescherming moet nemen door bepaalde keuzes weg te nemen.... Als dat überhaupt zin heeft, maar het lijkt mij wel handig om dat eerst uit te zoeken...

Speel je wel met mensenlevens alleen. Maarja, dat is de enige manier, misschien gaan er nu structureel jaarlijks onnodig veel mensen dood omdat het crimineel is. Daarnaast, nemen mensen het risico zelf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180915375
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

xtc zelf is amper dodelijk, vaak schuilt er achter die paar xtc-doden per jaar een cocktail van diverse drugs die hen fataal is geworden.
Onverantwoordelijk gebruik/geen kennis van zaken is in de meeste gevallen wel de oorzaak inderdaad. Af en toe komt er wel een trimbos melding van vervuilde pillen langs, maar het gros is gewoon veilig.

Ik spreek op feestjes/festivals nog wel eens (vaak jonge) mede gebruikers en het gebrek aan kennis over wat ze tot zich nemen is wel een beetje zorgwekkend af en toe.

Goede voorlichting hierover zal wel helpen, maar roekeloos gebruik zal je, net als met alcohol, altijd wel houden.
pi_180915398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Terwijl het verboden is. Waarom komt dat dan niet juist door het verbod?

En wat dan nog? Wil je een staat die alle burgers dwingt tot risicoloos gedrag?
In sommige gevallen wel, dat iedereen verplicht verzekerd is voor de zorg vind ik bijvoorbeeld alleen maar goed. Zorgt voor evident betere uitkomsten voor iedereen als je het mij vraagt.

Dus ik ben iets meer pragmatisch, laat maar eens zien wat de uitkomsten zijn van legaliseren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_180915426
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:01 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Onverantwoordelijk gebruik/geen kennis van zaken is in de meeste gevallen wel de oorzaak inderdaad. Af en toe komt er wel een trimbos melding van vervuilde pillen langs, maar het gros is gewoon veilig.

Ik spreek op feestjes/festivals nog wel eens (vaak jonge) mede gebruikers en het gebrek aan kennis over wat ze tot zich nemen is wel een beetje zorgwekkend af en toe.

Goede voorlichting hierover zal wel helpen, maar roekeloos gebruik zal je, net als met alcohol, altijd wel houden.
Ik ben een burgerlul die zn pillen laat testen (zit hier ook in de buurt). Vind het altijd wel een fijne gedachte al vinden mn vrienden het maar onzin.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:03:36 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_180915443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Liberale gedachte.

Zolang je de ander er niet pijn mee doet...
Harddrugs ook toestaan?
Sowieso
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:05:22 #133
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_180915486
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:12 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Alcohol is veel schadelijker en kost de samenleving veel meer. Geweld, vandalisme, zorgkosten, verkeersongelukken en ga zo maar door. Toch zie je weinig mensen die tegen roken zijn en ook voorstander zijn van een alcoholverbod. Waarschijnlijk omdat ze zelf drinken.
Inderdaad. Laten we de alcohol eerst maar eens aan banden leggen. Wat is dat funest voor de gezondheid en de maatschappij zeg.

Maar nee hoor, blijf van ons biertje/rose/wijntje af!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_180915490
Ik rook in ieder geval nooit op straat. Drinken doe je toch ook niet op straat?
Doe het thuis. Maar ik erger me er niet aan, maar ik zou het zelf nooit doen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180915504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat zal best, legaliseer het en kijk wat er met het aantal doden gebeurt, want de mens is helaas dom en dan kun je je afvragen of je ze in bescherming moet nemen door bepaalde keuzes weg te nemen.... Als dat überhaupt zin heeft, maar het lijkt mij wel handig om dat eerst uit te zoeken...

Speel je wel met mensenlevens alleen. Maarja, dat is de enige manier, misschien gaan er nu structureel jaarlijks onnodig veel mensen dood omdat het crimineel is. Daarnaast, nemen mensen het risico zelf.
Tuurlijk heeft dat zin. Vroeger gingen er ook heel veel mensen dood aan slechte illegaal gestookte alcohol. Dat heb je tegenwoordig haast niet meer in West Europa. Zal met drugs ook zo zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180915533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

In sommige gevallen wel, dat iedereen verplicht verzekerd is voor de zorg vind ik bijvoorbeeld alleen maar goed. Zorgt voor evident betere uitkomsten voor iedereen als je het mij vraagt.
Het zorgt vooral voor heel veel overbodige bureaucratie.

quote:
Dus ik ben iets meer pragmatisch, laat maar eens zien wat de uitkomsten zijn van legaliseren.
Nee. Voorbeelden te over maar jij bent degene die iets wil verbieden om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Dan is het aan jou om te laten zien dat die mensen effectief beschermd zijn, nog voordat dat afgewogen kan worden tegen het recht op zelfbeschikking.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180915546
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik ben een burgerlul die zn pillen laat testen (zit hier ook in de buurt). Vind het altijd wel een fijne gedachte al vinden mn vrienden het maar onzin.
Verstandige keus! Ik zal eerlijk bekennen dat ik ze, toen ik net begon, nooit heb laten testen. Het mannetje waar ik ze altijd vandaan haalde snoepte er zelf ook regelmatig van dus ik hanteerde de "als hij er niet kapot aan gaat, dan ik ook niet" methode. Niet echt verantwoord inderdaad.

Tegenwoordig ben ik verstandiger geworden en laat ik alles wat ik koop testen, kleine moeite en zo voorkom je nare situaties.

Edit: we dwalen zo wel een beekje af van het onderwerp rookverbod
pi_180915566
Het verbieden van buiten roken vind ik vanuit gezondheidaperspectief pure flauwe kul. Toch ben ik voor een dergelijk verbod, maar dan vanwege de smerige lucht die van sigaretten af komen.
pi_180915706
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:08 schreef spiritusbus het volgende:
Het verbieden van buiten roken vind ik vanuit gezondheidaperspectief pure flauwe kul. Toch ben ik voor een dergelijk verbod, maar dan vanwege de smerige lucht die van sigaretten af komen.
Dus het gaat al lang niet meer om rookvrij maar reukvrij. Dat is toch zeer merkwaardig omdat er talloze geuren zijn die niet te pruimen zijn.
pi_180915767
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus het gaat al lang niet meer om rookvrij maar reukvrij. Dat is toch zeer merkwaardig omdat er talloze geuren zijn die niet te pruimen zijn.
Noem er eens een paar die, let wel, door een hobby veroorzaakt worden.
pi_180915890
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:16 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Noem er eens een paar die, let wel, door een hobby veroorzaakt worden.
Roken is geen hobby. Het is net zoals een broodje shoarma. Ook een broodje shoarma is niet nodig of bbq. Zelfs iemand die drinkt ruik je. En wiet moet dat nu ook verboden worden. Maar al zou het een hobby zijn het heeft er niets mee te maken. Het getuigt dus juist dat je een ander niets gunt als je wel al die andere zaken kunt accepteren omdat ze zogenaamd maatschappelijk nut hebben.
pi_180915904
Haal die zooi dan gewoon uit de schappen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:23:04 #143
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180915910
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dus het gaat al lang niet meer om rookvrij maar reukvrij. Dat is toch zeer merkwaardig omdat er talloze geuren zijn die niet te pruimen zijn.
Het gaat wel degelijk om rookvrij. Als je in open hok buiten staat rook je als nog mee. Ik snap het probleem niet zo goed. Als je wil roken mag dat uiteraard maar dan niet op openbare plekken of in openbare ruimten. Reden is dat roken overlast veroorzaakt qua meeroken en stank. Als je iemand anders overlast geeft moet je dat vermijden en dat kan door dit ergens anders te doen
"Hoka Hey!"
pi_180915940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat wel degelijk om rookvrij. Als je in open hok buiten staat rook je als nog mee. Ik snap het probleem niet zo goed. Als je wil roken mag dat uiteraard maar dan niet op openbare plekken of in openbare ruimten. Reden is dat roken overlast veroorzaakt qua meeroken en stank. Als je iemand anders overlast geeft moet je dat vermijden en dat kan door dit ergens anders te doen
Het gaat erom dat het doorschiet waar ooit een tijd komt dat je zelfs in het openbaar gewoon ergens op straat niet meer mag gaan roken vanwege stank.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:25:26 #145
206731 Mortaxx
Doomer
pi_180915954
Gaan ze auto's op straat dan ook verbieden? :')

Nog even en je mag ook niet meer in je eigen tuin roken
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:30:12 #146
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916037
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het doorschiet waar ooit een tijd komt dat je zelfs in het openbaar gewoon ergens op straat niet meer mag gaan roken vanwege stank.

Het schiet niet door. Dit gaat om openbare ruimten en openbare plekken. Zal ik dan eens een voorbeeld geven. Ik ga met mijn dochtertje van 1 naar een grote speeltuin bij ons in de buurt. Daar geld geen rookverbod. Wat krijg je dan? Van die tokkies die doodleuk een peuk opsteken tussen al die spelende kleintjes. Moet kunnen toch want het recht van roken moet bestaan. Hoe staat het met het recht van niet meeroken en in dit geval gaat het dan met name om de kleintjes?

En zeg niet dat het meevalt want je ruikt die pestlucht door de gehele speeltuin en die speeltuin is groot
"Hoka Hey!"
pi_180916041
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:25 schreef Mortaxx het volgende:
Gaan ze auto's op straat dan ook verbieden? :')

Nog even en je mag ook niet meer in je eigen tuin roken
Die hebben maatschappelijk nut. Dus nee. Al zijn ze nog schadelijker dan een sigaret zal dat geen enkel probleem zijn. Kijk voor de lol eens op je kozijnen als je in een straat woont met veel wegverkeer. En met die mechanische afzuiging blaas je de hele tent vol. Zeker als je de filters niet regelmatig vervangt. Een airco geeft hetzelfde probleem.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:30:36 #148
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916043
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:25 schreef Mortaxx het volgende:
Gaan ze auto's op straat dan ook verbieden? :')

Nog even en je mag ook niet meer in je eigen tuin roken
Dat zal nooit gebeuren want dat is je eigen terrein
"Hoka Hey!"
pi_180916072
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren want dat is je eigen terrein
Totdat de buren klagen over zogenaamde stank. Neem van mij aan dat je dat soort idioten hebt. En kan er weer een maatschappelijke discussie gestart worden.
In de VS is daar al sprake van.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:32:18 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180916074
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:25 schreef Mortaxx het volgende:
Gaan ze auto's op straat dan ook verbieden? :')

Dat niet, maar de schone, elektrische auto zal wel meer en meer de overhand krijgen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:33:14 #151
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916089
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Totdat de buren klagen over zogenaamde stank. Neem van mij aan dat je dat soort idioten hebt. En kan er weer een maatschappelijke discussie gestart worden.
In de VS is daar al sprake van.
Ok, ook daar zit nogal een verschil tussen een paar sigaretten op een dag of zo'n verslaafde die 3 pakjes opsteekt. Je kan ook rekening houden met je buren he ...
"Hoka Hey!"
pi_180916115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:33 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ok, ook daar zit nogal een verschil tussen een paar sigaretten op een dag of zo'n verslaafde die 3 pakjes opsteekt. Je kan ook rekening houden met je buren he ...
Dat is iets heel anders dan overal een verbod voor invoeren. Helaas heb je mensen die 15 min. per dag wat muziek overlast niet eens kunnen verdragen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:35:54 #153
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916129
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat niet, maar de schone, elektrische auto zal wel meer en meer de overhand krijgen.
Precies, benzine en dieselauto's bestaan over 30 jaar niet meer. Net zoals houtkachels en schoorstenen :Y
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:37:10 #154
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916149
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders dan overal een verbod voor invoeren. Helaas heb je mensen die 15 min. per dag wat muziek overlast niet eens kunnen verdragen.
Nogmaals een verbod op eigen terrein kan niet. Echter zal een klacht over iemand die 3 pakjes per dag opsteekt wel meer impact hebben dan iemand die een paar sigaretten rookt
"Hoka Hey!"
pi_180916206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nogmaals een verbod op eigen terrein kan niet. Echter zal een klacht over iemand die 3 pakjes per dag opsteekt wel meer impact hebben dan iemand die een paar sigaretten rookt
Man man in deze tijd waar alles om het individu draait kunnen velen niet eens meer wat spelende kinderen verdragen. Je merkt gewoon dat de vraag op regulering en verboden toeneemt in een ernstige vorm.
pi_180916214
pi_180916219
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:22 schreef Cherni het volgende:

[..]

Roken is geen hobby. Het is net zoals een broodje shoarma. Ook een broodje shoarma is niet nodig of bbq. Zelfs iemand die drinkt ruik je. En wiet moet dat nu ook verboden worden. Maar al zou het een hobby zijn het heeft er niets mee te maken. Het getuigt dus juist dat je een ander niets gunt als je wel al die andere zaken kunt accepteren omdat ze zogenaamd maatschappelijk nut hebben.
Wiet versta ik onder roken, dus ja, ook dat mag van mij worden verboden in de openbare ruimte.

Volgens mij is op een willekeurige plaats bbq-en niet toegestaan en iemand die drinkt of een broodje shoarma eet ruik ik meestal niet als ik die op een meter passeer.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:41:04 #158
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916229
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:39 schreef Cherni het volgende:

[..]

Man man in deze tijd waar alles om het individu draait kunnen velen niet eens meer wat spelende kinderen verdragen. Je merkt gewoon dat de vraag op regulering en verboden toeneemt in een ernstige vorm.
Het gaat om roken in dit topic. Wil jij de gehele dag in de rooklucht en stank van een ander zitten?
"Hoka Hey!"
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:41:50 #159
206731 Mortaxx
Doomer
pi_180916247
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat om roken in dit topic.
Is roken in dit topic nu ook al een probleem! :{
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:42:25 #160
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916261
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Is roken in dit topic nu ook al een probleem! :{
Yep, verbieden maar _O-
"Hoka Hey!"
pi_180916274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het schiet niet door. Dit gaat om openbare ruimten en openbare plekken. Zal ik dan eens een voorbeeld geven. Ik ga met mijn dochtertje van 1 naar een grote speeltuin bij ons in de buurt. Daar geld geen rookverbod. Wat krijg je dan? Van die tokkies die doodleuk een peuk opsteken tussen al die spelende kleintjes. Moet kunnen toch want het recht van roken moet bestaan. Hoe staat het met het recht van niet meeroken en in dit geval gaat het dan met name om de kleintjes?

En zeg niet dat het meevalt want je ruikt die pestlucht door de gehele speeltuin en die speeltuin is groot
Dan vraag je toch even of ze verderop willen roken ivm de kinderen, daar heb je geen aparte wet voor nodig. En als ze zo asociaal zijn om dat niet te doen -wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt in ieder geval- helpt een rookverbod op zulke plaatsen ook niet want daar trekken ze zich dan toch niets van aan.

In de jaren 90 kon ik me voorstellen dat mensen overlast hadden van roken maar sinds er op de werkplek, openbare gebouwen, het openbaar vervoer en de horeca niet meer gerookt mag worden is de overlast met 95% gedaald en beschouw ik de beroepsklagers tegenwoordig als azijnpissers eerste klas. 'Ik vind het een smerige gewoonte dus mag het voor mij verboden worden', wat een gezellige samenleving krijg je daarvan zeg.

Ik erger me ook vaak aan gewoontes van anderen, maar schreeuwen om een verbod is het laatste wat in me op zal komen.
pi_180916309
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:41 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat om roken in dit topic. Wil jij de gehele dag in de rooklucht en stank van een ander zitten?
Waar zit je de gehele dag in de stank en rooklucht van een ander? Ik nergens terwijl ik op een paar meter afstand iemand zie roken ruik ik zelden iets tenzij ik mij ga ergeren en ga er vol op letten. Zekf ben ik een gelegenheidsroker die niet thuis en tijdens het werk rook. Alleen als ik ga stappen neem ik er eentje bij een speciaal biertje.
pi_180916314
De verbods fetsjisten hebben zich weer verzameld om alles wat hun niet bevalt maar te verbieden. Triest volk. Ik wil verbod fetisjist worden alleen maar om deze verbod fetsjisten te kunnen verbieden en we weer kunnen leven en laten leven. :D
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:46:38 #164
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_180916352
Zal wel stinken als een van die banden in de fik vliegt door het roken.
pi_180916361
Doodgaan en laten doodgaan
pi_180916478
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:40 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Wiet versta ik onder roken, dus ja, ook dat mag van mij worden verboden in de openbare ruimte.

Volgens mij is op een willekeurige plaats bbq-en niet toegestaan en iemand die drinkt of een broodje shoarma eet ruik ik meestal niet als ik die op een meter passeer.
Kijk jij hebt er geen last van. Maar als ik een werkplek moet overnemen van een collega die net een broodje shoarma heeft gegeten dan is dat niet prettig. Niet erg ik zet gewoon de deuren even open en het is opgelost. Of fruitresten dat in de warmte al een paar uur in een prullenbak ligt. Dan weet je het wel.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:53:18 #167
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:42 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dan vraag je toch even of ze verderop willen roken ivm de kinderen, daar heb je geen aparte wet voor nodig. En als ze zo asociaal zijn om dat niet te doen -wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt in ieder geval- helpt een rookverbod op zulke plaatsen ook niet want daar trekken ze zich dan toch niets van aan.

In de jaren 90 kon ik me voorstellen dat mensen overlast hadden van roken maar sinds er op de werkplek, openbare gebouwen, het openbaar vervoer en de horeca niet meer gerookt mag worden is de overlast met 95% gedaald en beschouw ik de beroepsklagers tegenwoordig als azijnpissers eerste klas. 'Ik vind het een smerige gewoonte dus mag het voor mij verboden worden', wat een gezellige samenleving krijg je daarvan zeg.

Ik erger me ook vaak aan gewoontes van anderen, maar schreeuwen om een verbod is het laatste wat in me op zal komen.
Je draait de zaak om. Rokers kunnen zelf een stukje verderop gaan, als je niet snapt dat je in een speeltuin niet kan roken dan schort er toch wel iets aan je inlevingsniveau. Roken is een puur egoistische bezigheid, gericht op het bevredigen van je eigen genot. Zodra anderen daar last van hebben qua meeroken en stank wordt het een probleem. Een verbod in en om openbare ruimten en openbare plekken is daarom prima - daarbuiten mag iedereen doen wat ie wil aangezien er dan geen overlast wordt veroorzaakt
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:54:37 #168
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916531
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:45 schreef Basp1 het volgende:
De verbods fetsjisten hebben zich weer verzameld om alles wat hun niet bevalt maar te verbieden. Triest volk. Ik wil verbod fetisjist worden alleen maar om deze verbod fetsjisten te kunnen verbieden en we weer kunnen leven en laten leven. :D
Het gaat in dat geval om ROKEN, niet om alles. Wat wordt er nog meer verboden dan?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:54:48 #169
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_180916537
Alleen tokkies roken, dus dit lijkt mij een goede zaak.
Bedankt Hans.
pi_180916614
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat in dat geval om ROKEN, niet om alles. Wat wordt er nog meer verboden dan?
Duurt niet lang meer en men gaat zich storten op vet en suiker
pi_180916628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat in dat geval om ROKEN, niet om alles. Wat wordt er nog meer verboden dan?
Dat is nu juist het punt. Omdat jij last hebt moet het verboden worden maar als ik last van jou bezigheden heb moet ik dat maar accepteren omdat he je rookt niet en dus is het goed.
pi_180916662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het gaat in dat geval om ROKEN, niet om alles. Wat wordt er nog meer verboden dan?
roken in de buitenruimte als we naar de luchtsamenstelling 2 meter van de roker kijken zal blijken dat je al veel meer andere vervuilende stoffen in ademt dan van sigarettenrook afkomstig is.

Of te wel een verbod niet voor de gezondheid van de verbods fetsjisten maar gewoon omdat het kan.
pi_180916681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren want dat is je eigen terrein
https://www.ad.nl/gezond/(...)-ook-taboe~aa62fa3f/
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:01:15 #174
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916683
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is nu juist het punt. Omdat jij last hebt moet het verboden worden maar als ik last van jou bezigheden heb moet ik dat maar accepteren omdat he je rookt niet en dus is het goed.
Van wat voor bezigheden zou jij dan bv last van mij hebben?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:02:06 #175
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916706
quote:
Die neem je toch niet serieus he?
"Hoka Hey!"
pi_180916707
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:02:48 #177
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916724
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

roken in de buitenruimte als we naar de luchtsamenstelling 2 meter van de roker kijken zal blijken dat je al veel meer andere vervuilende stoffen in ademt dan van sigarettenrook afkomstig is.

Of te wel een verbod niet voor de gezondheid van de verbods fetsjisten maar gewoon omdat het kan.
Heb je daar een bron of studie voor?
"Hoka Hey!"
pi_180916740
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Die neem je toch niet serieus he?
Ik niet, Clean Air Nederland wel.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:03:39 #179
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180916747
Maak het gewoon 25 euro per pakje zoals in Australië. Ben je zo van het rokersprobleem af :)
Don't let my username fool you...
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:03:59 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:03 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik niet, Clean Air Nederland wel.
Nou, die krijgen geen poot aan de grond. Dat gaat echt te ver ....
"Hoka Hey!"
pi_180916784
Roken binnenshuis zou in bv huurwoningen ook verboden moeten worden vind ik.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:05:19 #182
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180916791
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:03 schreef Metalfreak het volgende:
Maak het gewoon 25 euro per pakje zoals in Australië. Ben je zo van het rokersprobleem af :)
Echt niet, want het is een verslaving. Dan wordt het net als een gokverslaving bv ....
"Hoka Hey!"
pi_180916877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:03 schreef Metalfreak het volgende:
Maak het gewoon 25 euro per pakje zoals in Australië. Ben je zo van het rokersprobleem af :)
Dan creeer je echter een nieuw probleem, namelijk dat van illegale productie/handel. Dat ontstaat nu al: https://nos.nl/artikel/21(...)kt-in-nederland.html
pi_180916895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Echt niet, want het is een verslaving. Dan wordt het net als een gokverslaving bv ....
Dan haal je je peuken gewoon bij Harrie op de hoek ipv de winkel.
pi_180916898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Van wat voor bezigheden zou jij dan bv last van mij hebben?
Weet ik veel. Het is al bizar dat velen zich dat niet eens afvragen. Maar een zware anti roker die op een werkplek van 2m2 een broodje shoarma eet vindt dat schijnbaar heel normaal. Die personen laten meteen het werk liggen als er ook maar een vleugje van stank waar te nemen valt als het om sigaretten lucht gaat. Maar de eigen stank die ze achter laten vinden ze schijnbaar heel normaal.

Helaas is het anti roken een hype die compleet doorschiet.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:11:28 #186
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180916949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Echt niet, want het is een verslaving. Dan wordt het net als een gokverslaving bv ....
Nee hoor, in Australië is het heel effectief gebleken. Er zijn diverse manieren en hulptrajecten om van de verslaving af te komen hoor. Er zijn toch heel wat rokers die succesvol zijn gestopt.
Don't let my username fool you...
pi_180916960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:02 schreef Sicstus het volgende:

[..]

goede ontwikkeling
Slechte zaak, ja roken kan en mag steeds meer uitgeband worden in het openbaar maar dit tast direct de privacy aan. Als dit wordt verboden is straks de doorgang vrij om dingen die jij leuk vindt te verbieden. Er zijn grenzen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:12:14 #188
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180916969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dan creeer je echter een nieuw probleem, namelijk dat van illegale productie/handel. Dat ontstaat nu al: https://nos.nl/artikel/21(...)kt-in-nederland.html
Gewoon die prijzen Europabreed invoeren en beter onderzoek dan naar illegale handel/productie.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:13:28 #189
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180917003
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Weet ik veel. Het is al bizar dat velen zich dat niet eens afvragen. Maar een zware anti roker die op een werkplek van 2m2 een broodje shoarma eet vindt dat schijnbaar heel normaal. Die personen laten meteen het werk liggen als er ook maar een vleugje van stank waar te nemen valt als het om sigaretten lucht gaat. Maar de eigen stank die ze achter laten vinden ze schijnbaar heel normaal.

Helaas is het anti roken een hype die compleet doorschiet.
Nee hoor, geen hype. Alles wat met luchtvervuiling te maken heeft en waar andere mensen last van hebben moet zo veel mogelijk gereduceerd worden. Hieronder vallen ok bv houtkachels, auto's, etc. Het punt waar jij maar steeds overheen kletst is het meeroken. Meeroken is wel degelijk schadelijk voor diegene die indirect meerookt en daarom niet vraagt. Dus buiten de stank is dat nog een punt van aandacht ...
"Hoka Hey!"
pi_180917089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:13 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee hoor, geen hype. Alles wat met luchtvervuiling te maken heeft en waar andere mensen last van hebben moet zo veel mogelijk gereduceerd worden. Hieronder vallen ok bv houtkachels, auto's, etc. Het punt waar jij maar steeds overheen kletst is het meeroken. Meeroken is wel degelijk schadelijk voor diegene die indirect meerookt en daarom niet vraagt. Dus buiten de stank is dat nog een punt van aandacht ...
Die zware anti rook brigade lult allang niet meer om het meeroken alleen. Was het dat maar. Zelfs hier in deze draad geeft men dat aan.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:19:00 #191
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180917153
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die zware anti rook brigade lult allang niet meer om het meeroken alleen. Was het dat maar. Zelfs hier in deze draad geeft men dat aan.
Persoonlijk vind ik meeroken de belangrijkste reden want daar ondervinden mensen aanwijsbare last van. Stank is natuurlijk subjectief. Ik vind sigaretten bv ronduit smerig terwijl sigaren me absoluut niet storen qua reuk ...
"Hoka Hey!"
pi_180917232
Is iemand wel eens in die buurt geweest?
Het "hoekje" wat ze rookvrij willen maken juich ik wel toe.
Het is voor de deur van Sophia Kinderziekenhuis enzo, bijna geheel een medische buurt en hogeschool.

Wil je roken ben je op 2 minuten loopafstand bij het Museumpark.

Ik ben tegen algemene verboden, maar als er een plek is waar ik het logisch vind is dat plekje het wel.
Hell To The Liars
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:22:13 #193
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180917243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:21 schreef Droopie het volgende:
Is iemand wel eens in die buurt geweest?
Het "hoekje" wat ze rookvrij willen maken juich ik wel toe.
Het is voor de deur van Sophia Kinderziekenhuis enzo, bijna geheel een medische buurt en hogeschool.

Wil je roken ben je op 2 minuten loopafstand bij het Museumpark.

Ik ben tegen algemene verboden, maar als er een plek is waar ik het logisch vind is dat plekje het wel.
Jij snapt het _O_
"Hoka Hey!"
pi_180917351
Echt bekrompen volk wat het eens is met deze maatregel.
pi_180917360
Nog een paar jaar en dan kan de helft van alle ziekenhuizen dicht en kunnen veel artsen eindelijk een een leuke baan opzoeken toch? Dat is toch de doel stelling van alles of is het nu weer dat de lucht niet fris is. Het gaat toch om de gezondheid of hebben we nu weer een landelijke "wij bepalen wat je wel in de lucht mag ruiken politie" Ik weet het ook niet meer nu.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_180917440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:21 schreef Droopie het volgende:
Is iemand wel eens in die buurt geweest?
Het "hoekje" wat ze rookvrij willen maken juich ik wel toe.
Het is voor de deur van Sophia Kinderziekenhuis enzo, bijna geheel een medische buurt en hogeschool.

Wil je roken ben je op 2 minuten loopafstand bij het Museumpark.

Ik ben tegen algemene verboden, maar als er een plek is waar ik het logisch vind is dat plekje het wel.
Prima. Maar als dadelijk iedereen in dat park gaat roken is het ook weer niet goed. En komt er weer de vraag of we niet een verbod kunnen krijgen voor het roken in dat park.

Het is zoals in de horeca. Mensen werden naar buiten gejaagd en nu dat geaccepteerd is komt er de vraag om een verbod op een terras.
pi_180917473


[ Bericht 100% gewijzigd door mar1m op 03-08-2018 13:30:34 ]
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:35:56 #198
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180917609
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

Prima. Maar als dadelijk iedereen in dat park gaat roken is het ook weer niet goed. En komt er weer de vraag of we niet een verbod kunnen krijgen voor het roken in dat park.

Het is zoals in de horeca. Mensen werden naar buiten gejaagd en nu dat geaccepteerd is komt er de vraag om een verbod op een terras.
Ja, omdat ze met zijn allen bij de (warme) deur hangen waardoor alsnog de lucht naar binnen trekt. Waarom niet gewoon een stuk verderop in de open lucht, is dat nou zo moeilijk?
"Hoka Hey!"
pi_180917650
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:19 schreef matspontius het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik meeroken de belangrijkste reden want daar ondervinden mensen aanwijsbare last van. Stank is natuurlijk subjectief. Ik vind sigaretten bv ronduit smerig terwijl sigaren me absoluut niet storen qua reuk ...
:7
Maar het is natuurlijk allebei even shit.

Je hoort een ander niet op te zadelen met je rookwalm en je peuken.
Lijkt mij heel simpel.

Maar als je erover begint tegenover publieksrokers, worden ze kwaad.
Ik vind dat niet erg getuigen van een hoog IQ.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180917755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, omdat ze met zijn allen bij de (warme) deur hangen waardoor alsnog de lucht naar binnen trekt. Waarom niet gewoon een stuk verderop in de open lucht, is dat nou zo moeilijk?
Dat is niet zo moeilijk. Maar dan nog is het niet goed. Men gaat zolang door dat roken een criminele daad is. En om eerlijk te zijn wil ik genieten als gelegenheidsroker van een peuk en geen opgejaagd wild zijn. Juist omdat ik een gelegenheidsroker ben stoort mij die waanzin.

Overigens gaat het niet alleen om bij de deur staan maar op het complete terras.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-op-terras-verbieden

Er zijn zelfs idioten die het roken in eigen huis willen verbieden.
pi_180917762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Heb je daar een bron of studie voor?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-na-een-dag-a1586194
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:42:02 #202
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180917773
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:37 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

:7
Maar het is natuurlijk allebei even shit.

Je hoort een ander niet op te zadelen met je rookwalm en je peuken.
Lijkt mij heel simpel.

Maar als je erover begint tegenover publieksrokers, worden ze kwaad.
Ik vind dat niet erg getuigen van een hoog IQ.
Heb je het nou over mijn IQ of over die van de publieksrokers?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:44:37 #203
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180917837
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk. Maar dan nog is het niet goed. Men gaat zolang door dat roken een criminele daad is. En om eerlijk te zijn wil ik genieten als gelegenheidsroker van een peuk en geen opgejaagd wild zijn.

Overigens gaat het niet alleen om bij de deur staan maar op het complete terras.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-op-terras-verbieden
Het laten meeroken van anderen is niet bepaald een daad van naastenliefde. Je kan niet ontkennen dat gedeelte erg asociaal is. Door een stuk verderop te gaan voorkom je dit grotendeels dus ik zie het probleem in deze niet zo
"Hoka Hey!"
pi_180917886
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het laten meeroken van anderen is niet bepaald een daad van naastenliefde. Je kan niet ontkennen dat gedeelte erg asociaal is. Door een stuk verderop te gaan voorkom je dit grotendeels dus ik zie het probleem in deze niet zo
Probleem is dan wel dat je vaak niet met je biertje van het terras af mag.
pi_180917900
Longkanker krijgen rokers gemiddeld na plus minus 20 jaar roken. Die mensen trekken dus 20 jaar lang hun longen dagelijks een groot gedeelte van de dag vol met rook.
Dat incidentele vleugje rook wat een mee-roker soms binnenkrijgt is compleet verwaarloosbaar in verhouding tot zelf roken.

Anti-rokers zijn simpelweg intolerante mensen of mensen met weinig cognitief vermogen waar de overheids propaganda zodoende makkelijk invloed op uit kan oefenen.
pi_180917907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:42 schreef matspontius het volgende:

[..]

Heb je het nou over mijn IQ of over die van de publieksrokers?
In het algemeen. Ik heb niet alle reacties gelezen hier.

Aan de andere kant vind ik dat cafegedoe een heel gedoe.
Als iemand van de blauwe knoop in een cafe komt en klaagt over al dat alchoholgebruik, kom dan niet in een cafe, vind ik. Datzelfde geldt voor roken. Als je daar moeite mee hebt, blijf dan weg. Voor medewerkers: ga dan niet in een kroeg werken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180917913
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:25 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Echt bekrompen volk wat het eens is met deze maatregel.
Echte junk taal
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:49:54 #208
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180917962
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:47 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Longkanker krijgen rokers gemiddeld na plus minus 20 jaar roken. Die mensen trekken dus 20 jaar lang hun longen dagelijks een groot gedeelte van de dag vol met rook.
Dat incidentele vleugje rook wat een mee-roker soms binnenkrijgt is compleet verwaarloosbaar in verhouding tot zelf roken.

Anti-rokers zijn simpelweg intolerante mensen of mensen met weinig cognitief vermogen waar de overheids propaganda zodoende makkelijk invloed op uit kan oefenen.
Graag een bron of onderzoeken van deze bewering
"Hoka Hey!"
pi_180917995
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:48 schreef Xan21 het volgende:

[..]

Echte junk taal
Je zal vast de aanname hebben gedaan dat ik rook? Welnu, dat is niet het geval.
pi_180918003
Nee, het ergst zijn de peuken op straat dus. Ik spreek ze wel eens aan, de mensen die dat doen. Dan krijg je altijd een sneer. Van wat mot je joh?

Dan zeg ik: denk eens na.
Maar dat is helemaal vragen om problemen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:51:16 #211
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180918005
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:47 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Longkanker krijgen rokers gemiddeld na plus minus 20 jaar roken. Die mensen trekken dus 20 jaar lang hun longen dagelijks een groot gedeelte van de dag vol met rook.
Dat incidentele vleugje rook wat een mee-roker soms binnenkrijgt is compleet verwaarloosbaar in verhouding tot zelf roken.

Anti-rokers zijn simpelweg intolerante mensen of mensen met weinig cognitief vermogen waar de overheids propaganda zodoende makkelijk invloed op uit kan oefenen.
Zie dit: https://www.rijksoverheid(...)voor-mijn-gezondheid
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:03:45 #212
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180918310
quote:
Dus meeroken is geen goede reden op het roken aan banden te leggen in/op openbare ruimten en plekken?
"Hoka Hey!"
pi_180918413
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:49 schreef matspontius het volgende:

[..]

Graag een bron of onderzoeken van deze bewering
https://www.cbs.nl/en-gb/(...)-13-years-on-average

Hier staat niet letterlijk die 20 jaar, echter als zwaar roken "slechts" 13 jaar van je leven afhaald dan kun je wel nagaan dat daar een enorme periode van roken aan vooraf gegaan is.

quote:
Een theoretische kans is er altijd. Het gaat om de verhoudingen. Iemand die zich serieus zorgen maakt over een vleugje meeroken op straat moet sowieso een stofmasker op vanwege alle autodampen.
Er bestaan zoveel onderzoeken over alledaagse consumenten producten die kanker zouden kunnen veroorzaken. En die onderzoeken zijn niet per defenitie onjuist, echter is het risico enorm klein. Maar de term "kankerverwekkend" is nou eenmaal goeie clickbait.

Niet rokers worden simpelweg door de overheid voor hun karretje gespannen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:15:51 #214
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180918595
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:08 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/en-gb/(...)-13-years-on-average

Hier staat niet letterlijk die 20 jaar, echter als zwaar roken "slechts" 13 jaar van je leven afhaald dan kun je wel nagaan dat daar een enorme periode van roken aan vooraf gegaan is.

[..]

Een theoretische kans is er altijd. Het gaat om de verhoudingen. Iemand die zich serieus zorgen maakt over een vleugje meeroken op straat moet sowieso een stofmasker op vanwege alle autodampen.
Er bestaan zoveel onderzoeken over alledaagse consumenten producten die kanker zouden kunnen veroorzaken. En die onderzoeken zijn niet per defenitie onjuist, echter is het risico enorm klein. Maar de term "kankerverwekkend" is nou eenmaal goeie clickbait.

Niet rokers worden simpelweg door de overheid voor hun karretje gespannen.
Dus een zwaarwegend advies en de daarbij behorende risico inschatting van de rijksoverheid leg je gewoon naast je neer? Het gaat hier om duizenden doden en allerlei grote risico's voor kleine kinderen. Allemaal onzin?

Je hebt overduidelijk geen enkel benul over dit onderwerp en blijft maar stug volharden in je eigen waarheden ........
"Hoka Hey!"
pi_180918890
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:15 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus een zwaarwegend advies en de daarbij behorende risico inschatting van de rijksoverheid leg je gewoon naast je neer? Het gaat hier om duizenden doden en allerlei grote risico's voor kleine kinderen. Allemaal onzin?

Je hebt overduidelijk geen enkel benul over dit onderwerp en blijft maar stug volharden in je eigen waarheden ........
Ik erken toch dat er risico's zijn? Maar als je dat betrekt op het vleugje rook op straat dan zijn die risico's verwaarloosbaar klein. Anders wordt het als je van een situatie uitgaat dat er door ouders thuis gerookt wordt of in de auto of in de kroeg of op een feestje bij iemand thuis.

Maar daar gaat dit topic niet over, dit topic gaat over roken op straat.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:26:54 #216
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180918900
Prima zaak. En naast de gezondheidsoverwegingen hebben rokers dit ook aan zichzelf te danken door de troep die ze overal achterlaten. Want echt een vrolijk gezicht is het niet, al die peuken op de grond.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:28:34 #217
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180918928
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:47 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Longkanker krijgen rokers gemiddeld na plus minus 20 jaar roken. Die mensen trekken dus 20 jaar lang hun longen dagelijks een groot gedeelte van de dag vol met rook.
Dat incidentele vleugje rook wat een mee-roker soms binnenkrijgt is compleet verwaarloosbaar in verhouding tot zelf roken.

Anti-rokers zijn simpelweg intolerante mensen of mensen met weinig cognitief vermogen waar de overheids propaganda zodoende makkelijk invloed op uit kan oefenen.
Of je er nou aan dood gaat of niet, het is altijd irritant om in de vieze rook van iemand anders te moeten staan. Dat jij die rook nou heerlijk vindt... Ik zelf word bijkans misselijk wanneer ik lang genoeg in de rook sta of zit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:30:10 #218
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180918969
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:26 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Ik erken toch dat er risico's zijn? Maar als je dat betrekt op het vleugje rook op straat dan zijn die risico's verwaarloosbaar klein. Anders wordt het als je van een situatie uitgaat dat er door ouders thuis gerookt wordt of in de auto of in de kroeg of op een feestje bij iemand thuis.

Maar daar gaat dit topic niet over, dit topic gaat over roken op straat.
Nee, het gaat over roken in en om openbare plekken en gebouwen. Met roken op straat in de open lucht heb ik verder niet zo'n probleem. Roken hoort niet in en om gebouwen en plekken als speeltuinen, ziekenhuizen, basisscholen, etc. Daarbuiten mag wat mij betreft ieder lekker zijn stinkstok opsteken .....
"Hoka Hey!"
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:31:00 #219
9859 crew  Karina
Woman
pi_180918986
Als de (lokale)overheid niet wil dat er gerookt wordt in de horeca, in parken, voor gebouwen, waarom wordt het dan niet verboden? Oftewel illegaal, geen sigaretten meer verkopen, niet meer produceren, fabrieken dicht, gewoon helemaal niks meer.

Ik vraag het me af :7

/ikrookwel
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:31:32 #220
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919004
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Of je er nou aan dood gaat of niet, het is altijd irritant om in de vieze rook van iemand anders te moeten staan. Dat jij die rook nou heerlijk vindt... Ik zelf word bijkans misselijk wanneer ik lang genoeg in de rook sta of zit.
Het ultieme genot is altijd als zo'n roker, die net zijn peuk heeft weggegooid, naast je komt zitten in een overvolle trein .. :r
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:33:17 #221
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180919049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:31 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het ultieme genot is altijd als zo'n roker, die net zijn peuk heeft weggegooid, naast je komt zitten in een overvolle trein .. :r
Oh, ook heerlijk inderdaad!

Of wanneer het trappenhuis van je gebouw zo heerlijk rokerig ruikt omdat rokers denken dat de lucht uit je mond direct wegtrekt wanneer je de peuk bij de voordeur uittrapt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:34:22 #222
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919080
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:33 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh, ook heerlijk inderdaad!

Of wanneer het trappenhuis van je gebouw zo heerlijk rokerig ruikt omdat rokers denken dat de lucht uit je mond direct wegtrekt wanneer je de peuk bij de voordeur uittrapt.
Maat het allerlekkerste is toch wel een tongzoen met een roker :r :r Als is ze nog zo lekker, no way dat dat ooit gaat gebeuren ....
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:35:33 #223
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919113
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:31 schreef Karina het volgende:
Als de (lokale)overheid niet wil dat er gerookt wordt in de horeca, in parken, voor gebouwen, waarom wordt het dan niet verboden? Oftewel illegaal, geen sigaretten meer verkopen, niet meer produceren, fabrieken dicht, gewoon helemaal niks meer.

Ik vraag het me af :7

/ikrookwel
Fabrieken dicht? Enig idee hoeveel geld hiermee gemoeid is?
"Hoka Hey!"
pi_180919148
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:31 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het ultieme genot is altijd als zo'n roker, die net zijn peuk heeft weggegooid, naast je komt zitten in een overvolle trein .. :r
Of zo'n gozer die met z'n zweetoksels naast je komt zitten als ie 10 bier heeft gehad en gigantisch uit z'n bek stinkt.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:37:38 #225
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919166
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:36 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Of zo'n gozer die met z'n zweetoksels naast je komt zitten als ie 10 bier heeft gehad en gigantisch uit z'n bek stinkt.
Uit zijn bek stinkt door het roken of door het zuipen of door het kotsen of door de combinatie?
"Hoka Hey!"
pi_180919177
Als je roken gaat verbieden, moet je alcohol ook verbieden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180919272
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:37 schreef matspontius het volgende:

[..]

Uit zijn bek stinkt door het roken of door het zuipen of door het kotsen of door de combinatie?
Er hangt altijd zo'n lekkere weeïge zure geur om iemand heen die stevig heeft gedronken, dan heb ik eerlijk gezegd liever iemand naast me zitten die heeft gerookt.
pi_180919342
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Of je er nou aan dood gaat of niet, het is altijd irritant om in de vieze rook van iemand anders te moeten staan. Dat jij die rook nou heerlijk vindt... Ik zelf word bijkans misselijk wanneer ik lang genoeg in de rook sta of zit.
Eerder haalde ik al aan dat dat intolerantie is. In een samenleving heb je soms enigszins last van elkaar. Ik ruik soms de bbq of frietpan van de buren. Of hoor de maaimachine van de buren, of de boormachine etc. Hoeft van mij allemaal niet verboden te worden. Iets meer tolerantie zou wenselijk zijn.
pi_180919344
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:37 schreef Sigaartje het volgende:
Als je roken gaat verbieden, moet je alcohol ook verbieden.
Eens, over een tijdje zullen ze vast beginnen met plaatjes op bierflesjes en in de horeca alleen alcohol nuttigen in het daarvoor bestemde afgesloten alcoholhok. Dan hebben niet-drinkers tenminste geen last van die ranzige geur.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:44:01 #230
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919357
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:37 schreef Sigaartje het volgende:
Als je roken gaat verbieden, moet je alcohol ook verbieden.
Ja, want meedrinken gebeurt uit vrije wil toch?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:45:06 #231
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:43 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Eens, over een tijdje zullen ze vast beginnen met plaatjes op bierflesjes en in de horeca alleen alcohol nuttigen in het daarvoor bestemde afgesloten alcoholhok. Dan hebben niet-drinkers tenminste geen last van die ranzige geur.
Goed plan voor een volgende stap, gaat de goede kant op zo. Iedereen die stinkt in zijn eigen hok ..
"Hoka Hey!"
pi_180919402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, want meedrinken gebeurt uit vrije wil toch?
Het risico dat je wordt aangereden door iemand die heeft gedronken wordt vergroot, dat moet je toch niet willen.
pi_180919414
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, het gaat over roken in en om openbare plekken en gebouwen. Met roken op straat in de open lucht heb ik verder niet zo'n probleem. Roken hoort niet in en om gebouwen en plekken als speeltuinen, ziekenhuizen, basisscholen, etc. Daarbuiten mag wat mij betreft ieder lekker zijn stinkstok opsteken .....
In openbare plekken is al lang verboden en om openbare plekken is nog steeds buiten. Prima dat je voor deze maatregel bent, echter zal de gezonheidswinst nihil zijn.
pi_180919435
Hoe willen ze dit gaan handhaven? Gaan ze dan een krijtlijn om het ziekenhuis zetten tot waar je niet mag roken? Ik vind dat zolang er een speciale rookplek is (zoals bij de meeste ziekenhuizen) dat het gewoon moet kunnen
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:47:39 #235
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919445
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:46 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

In openbare plekken is al lang verboden en om openbare plekken is nog steeds buiten. Prima dat je voor deze maatregel bent, echter zal de gezonheidswinst nihil zijn.
Dat is jou interpretatie. Is die nog ergens op gebaseerd?
"Hoka Hey!"
pi_180919449
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, want meedrinken gebeurt uit vrije wil toch?
Meeroken is inderdaad het probleem nu, maar chirurgen klagen nu al over rokers, het zal niet lang duren dat het straks ook over drinkers gaat.

En daarna is McDonald’s aan de beurt, geloof me.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:48:13 #237
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919454
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef Fearce23 het volgende:
Hoe willen ze dit gaan handhaven? Gaan ze dan een krijtlijn om het ziekenhuis zetten tot waar je niet mag roken? Ik vind dat zolang er een speciale rookplek is (zoals bij de meeste ziekenhuizen) dat het gewoon moet kunnen
Gewoon buiten het terrein van het ziekenhuis, is dat nou zo moeilijk?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:49:21 #238
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180919477
Jippieeee!!

En in hetzelfde leven straks:

Geen suikers meer eten, geen voertuigen meer rijden, geen vlees eten, geen alcohol, geen soja, geen e smoker.
pi_180919520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat is jou interpretatie. Is die nog ergens op gebaseerd?
Zeker, echter val ik dan in herhaling.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:53:40 #240
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180919589
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:43 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Eerder haalde ik al aan dat dat intolerantie is. In een samenleving heb je soms enigszins last van elkaar. Ik ruik soms de bbq of frietpan van de buren. Of hoor de maaimachine van de buren, of de boormachine etc. Hoeft van mij allemaal niet verboden te worden. Iets meer tolerantie zou wenselijk zijn.
Het probleem met specifiek rokers is dat ze vaak helemaal niet door lijken te hebben dat ze wel eens overlast zouden kunnen veroorzaken. Zoals ik al zeg is het een combinatie van gezondheidsproblemen (hoeft niet direct kanker te zijn, misselijkheid is al irritant genoeg), de nare geur en het feit dat de peuken overal worden neergegooid.

Ik snap je punt wel hoor, maar vind het niet helemaal vergelijkbaar.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_180919638
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:53 schreef Strani het volgende:

[..]

Het probleem met specifiek rokers is dat ze vaak helemaal niet door lijken te hebben dat ze wel eens overlast zouden kunnen veroorzaken. Zoals ik al zeg is het een combinatie van gezondheidsproblemen (hoeft niet direct kanker te zijn, misselijkheid is al irritant genoeg), de nare geur en het feit dat de peuken overal worden neergegooid.

Ik snap je punt wel hoor, maar vind het niet helemaal vergelijkbaar.
Dan scheer je alle rokers over één kam. Zijn er genoeg die wel rekening houden met anderen.
pi_180919656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:53 schreef Strani het volgende:

[..]

Het probleem met specifiek rokers is dat ze vaak helemaal niet door lijken te hebben dat ze wel eens overlast zouden kunnen veroorzaken. Zoals ik al zeg is het een combinatie van gezondheidsproblemen (hoeft niet direct kanker te zijn, misselijkheid is al irritant genoeg), de nare geur en het feit dat de peuken overal worden neergegooid.

Ik snap je punt wel hoor, maar vind het niet helemaal vergelijkbaar.
Alsof niet rokers rekening houden met anderen. Hou je zelf eens een spiegel voor zou ik zeggen. Of leef jij op een zolderkamer.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:56:30 #243
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919663
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:51 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Zeker, echter val ik dan in herhaling.
Je hebt no steeds niet duidelijk gemaakt waar dit pecies op gebaseerd is dus met die herhaling valt het wel mee ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:58:54 #244
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180919717
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Alsof niet rokers rekening houden met anderen. Hou je zelf eens een spiegel voor zou ik zeggen. Of leef jij op een zolderkamer.
Dat is wel heel erg defensief. En ja, ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met anderen, zowel in huis als daarbuiten. En daarom frustreert het me des te meer wanneer anderen dat niet doen, en in het dagelijks leven zijn die 'anderen' vaak rokers.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:00:15 #245
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180919749
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:55 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Dan scheer je alle rokers over één kam. Zijn er genoeg die wel rekening houden met anderen.
Absoluut, hoewel er weinig zullen zijn die er de tijd voor zullen nemen om een plek voor hun peuk te vinden, zodat ze hem niet op de stoep hoeven te gooien.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:00:26 #246
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919753
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg defensief. En ja, ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met anderen, zowel in huis als daarbuiten. En daarom frustreert het me des te meer wanneer anderen dat niet doen, en in het dagelijks leven zijn die 'anderen' vaak rokers.
Roken is ook een vrij egoistische bezigheid dus zo vreemd is dat dan ook weer niet
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:01:25 #247
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180919774
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:02:47 #248
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180919798
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:01 schreef Manke het volgende:
[ afbeelding ]
Laten we nou maar eerst met die rokers beginnen :Y
"Hoka Hey!"
pi_180919875
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg defensief. En ja, ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met anderen, zowel in huis als daarbuiten. En daarom frustreert het me des te meer wanneer anderen dat niet doen, en in het dagelijks leven zijn die 'anderen' vaak rokers.
En ik als gelegenheidsroker ook. Ik zou je wel eens willen meenemen naar mijn werk waar veel niet rokers de meest ranzige zooi achter laten inclusief stank. Het zijn weer allemaal van die vooroordelen dat het vaak alleen om rokers gaat.

Ik ben vrij makkelijk, maar niet een keer is de buurman langs gekomen of ik last heb van zijn bbq als die rook overwaait. En dat is dan een niet roker. Over zijn klassieke muziek nog maar te zwijgen. Maar nogmaals ik heb daar geen problemen mee. Ik stoor mij daar totaal niet aan. Maar als hij mij zou aanspreken over die paar sigaretjes kan hij een behoorlijk weerwoord verwachten. Bovendien houd hij er niet tekening mee dat ik nachtdienst draai. Ook niet erg. Maar dit soort mensen moeten vooral niet zeuren over mijn gedrag.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:06:19 #250
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180919877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Laten we nou maar eerst met die rokers beginnen :Y
En dan de blowers en drinkers?
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:10:18 #251
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180919960
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:06 schreef Cherni het volgende:

[..]

En ik als gelegenheidsroker ook. Ik zou je wel eens willen meenemen naar mijn werk waar veel niet rokers de meest ranzige zooi achter laten inclusief stank. Het zijn weer allemaal van die vooroordelen dat het vaak alleen om rokers gaat.

Ik ben vrij makkelijk, maar niet een keer is de buurman langs gekomen of ik last heb van zijn bbq als die rook overwaait. En dat is dan een niet roker. Over zijn klassieke muziek nog maar te zwijgen. Maar nogmaals ik heb daar geen problemen mee. Ik stoor mij daar totaal niet aan. Maar als hij mij zou aanspreken over die paar sigaretjes kan hij een behoorlijk weerwoord verwachten. Bovendien houd hij er niet tekening mee dat ik nachtdienst draai. Ook niet erg. Maar dit soort mensen moeten vooral niet zeuren over mijn gedrag.
Je zegt dat het je niet stoort, maar in gedachten hou je wel een mooi lijstje bij van dingen die je tegen je buurman kan zeggen mocht hij ooit eens langskomen, waarvan blijkbaar tot op heden nog geen sprake is geweest.

Maar goed; natuurlijk zijn veel niet-rokers ook asociale mensen en ook zij mogen daar gewoon op worden aangesproken. In dit topic gaat het echter om rokers en opmerkingen als 'hullie doen het ook' zijn dan niet erg constructief.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:11:33 #252
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180919987
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:06 schreef Manke het volgende:

[..]

En dan de blowers en drinkers?
Wat mij betreft zouden voor alcohol en roken dezelfde regels moeten gelden: Allemaal prima, zolang het geen overlast en/of vervuiling veroorzaakt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_180920000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Gewoon buiten het terrein van het ziekenhuis, is dat nou zo moeilijk?
En hoe weet je welk deel bij het ziekenhuis hoort? Alle ziekenhuizen hier in de buurt hebben geen duidelijke grens en er staan ook geen hekken omheen ofso
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:13:34 #254
9859 crew  Karina
Woman
pi_180920025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Fabrieken dicht? Enig idee hoeveel geld hiermee gemoeid is?
Joh waarom dacht je dat ik dat postte ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_180920054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Je zegt dat het je niet stoort, maar in gedachten hou je wel een mooi lijstje bij van dingen die je tegen je buurman kan zeggen mocht hij ooit eens langskomen, waarvan blijkbaar tot op heden nog geen sprake is geweest.

Maar goed; natuurlijk zijn veel niet-rokers ook asociale mensen en ook zij mogen daar gewoon op worden aangesproken. In dit topic gaat het echter om rokers en opmerkingen als 'hullie doen het ook' zijn dan niet erg constructief.
Natuurlijk. Al is het maar om hem even een spiegel voor te houden.
Maar het is gelukkig nog leven en laten leven en dan werkt het prima en is het vooralsnog niet nodig.
pi_180920067
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:

[..]

Precies, benzine en dieselauto's bestaan over 30 jaar niet meer. Net zoals houtkachels en schoorstenen :Y
Maar of de wereld er dan leuker op geworden is....
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:17:57 #258
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180920117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:11 schreef Strani het volgende:

[..]

Wat mij betreft zouden voor alcohol en roken dezelfde regels moeten gelden: Allemaal prima, zolang het geen overlast en/of vervuiling veroorzaakt.
Behalve als iedereen het doet, zoals autorijden :P

Letterlijk alles wat we doen is vervuilend, en de industrie vervuilt nog meer, zoals de hoogovens. dat beetje rook van een sigaret is een druppel op de hete plaat.

Juist bij ziekenhuizen moet het getolereerd worden, omdat sommigen het nodig hebben door de stress daarbinnen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:21:10 #259
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180920166
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:17 schreef Manke het volgende:

[..]

Behalve als iedereen het doet, zoals autorijden :P

Letterlijk alles wat we doen is vervuilend, en de industrie vervuilt nog meer, zoals de hoogovens. dat beetje rook van een sigaret is een druppel op de hete plaat.

Juist bij ziekenhuizen moet het getolereerd worden.
Verschil is wel een beetje dat je bij sigaretten vaak direct in de rook staat/zit. Dat is bij de andere voorbeelden toch minder het geval.

Waarom juist bij ziekenhuizen, trouwens?

Edit: Okay, ik heb je edit gezien. Dat moet dan maar door middel van rookhokjes..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:22:01 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180920180
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja ze komen vanzelf wel bij iets terecht wat ook jou treft. Maar vier vooral feest dat we steeds repressiever worden.
En het vooral maar blijven verpakken in mooie politiek correcte praatjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180920186
Wat ik wel heel goed vind is dat ze het gelijk in Rotterdam doen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:22:31 #262
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180920188
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Tja ze komen vanzelf wel bij iets terecht wat ook jou treft. Maar vier vooral feest dat we steeds repressiever worden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:23:05 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180920201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:22 schreef Sigaartje het volgende:
Wat ik wel heel goed vind is dat ze het gelijk in Rotterdam doen.
Dat heeft al een keer gerookt wil je zeggen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180920275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat heeft al een keer gerookt wil je zeggen?
Zo kandie wel weer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180920322
Als het om de rook gaat hou ik daar rekening mee. Maar als mensen om de reuk zeuren ben ik er klaar mee.
pi_180920324
Ik bedoel, Rotterdam heeft al luchtvervuiling genoeg.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180920350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat heeft al een keer gerookt wil je zeggen?
Het zou je sieren deze misselijke grap terug te halen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:36:48 #268
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180920484
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:12 schreef Fearce23 het volgende:

[..]

En hoe weet je welk deel bij het ziekenhuis hoort? Alle ziekenhuizen hier in de buurt hebben geen duidelijke grens en er staan ook geen hekken omheen ofso
Kom op zeg, ik werk zelf in een ziekenhuis op twee locaties en het is daar overduidelijk waar het terrein van het ziekenhuis begint. Zelf beetje nadenken kan geen kwaad en anders gewoon even vragen ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:37:09 #269
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180920488
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:13 schreef Karina het volgende:

[..]

Joh waarom dacht je dat ik dat postte ;)
Had al zo'n vermoeden :Y
"Hoka Hey!"
pi_180920492
Het maakt me persoonlijk allemaal niet zo veel uit, ik rook amper nog, maar die anti rook lobby, daar zitten geen mensen tussen die op een feestje de gangmaker kunnen zijn zeg.
-nee-
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:37:53 #271
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180920512
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:29 schreef Cherni het volgende:
Als het om de rook gaat hou ik daar rekening mee. Maar als mensen om de reuk zeuren ben ik er klaar mee.
Dat komt doordat je bent vergeten hoe goor het ruikt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:38:11 #272
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180920519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:21 schreef Strani het volgende:

[..]

Verschil is wel een beetje dat je bij sigaretten vaak direct in de rook staat/zit. Dat is bij de andere voorbeelden toch minder het geval.

Waarom juist bij ziekenhuizen, trouwens?

Edit: Okay, ik heb je edit gezien. Dat moet dan maar door middel van rookhokjes..
Voor veel patiënten is roken een laatste troost.
Ik denk dat er gewoon iets anders achter de plannen zit.
Vandaag de dag wordt er genoeg rekening gehouden om geen overlast te zijn.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:39:48 #273
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180920550
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:37 schreef Marsenal het volgende:
Het maakt me persoonlijk allemaal niet zo veel uit, ik rook amper nog, maar die anti rook lobby, daar zitten geen mensen tussen die op een feestje de gangmaker kunnen zijn zeg.
Nee, rokers zijn echte party animals. De hele tijd maar aan die verslavingsstok hangen en uit je bek stinken, heel gezellig inderdaad
"Hoka Hey!"
pi_180920553
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:37 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat komt doordat je bent vergeten hoe goor het ruikt.
Nogmaals, er ruikt nog al wat meer goor. Dan vraag je toch ook niet om een verbod mag ik hopen.
pi_180920605
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:39 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, rokers zijn echte party animals. De hele tijd maar aan die verslavingsstok hangen en uit je bek stinken, heel gezellig inderdaad
Je staat er niet heel objectief in zeg. Je hebt nog meer mensen dan de anti-rooklobby en de rokers. Er zitten nog 5 miljard mensen tussen die het geen ene conjo boeit. En heel veel rokers boeit het ook niet, zoals mij. Ik rook thuis op het terras m’n sigaretje wel.
-nee-
pi_180920619
Nu nog een verbod op roken in een straal van 20 meter bij openstaande ramen en deuren.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:43:36 #277
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_180920629
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:30 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het zou je sieren deze misselijke grap terug te halen.
:')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_180920645
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat heeft al een keer gerookt wil je zeggen?
:D
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:45:31 #279
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_180920660
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nogmaals, er ruikt nog al wat meer goor. Dan vraag je toch ook niet om een verbod mag ik hopen.
Klopt, maar er zijn weinig dingen waar mensen direct naast je gaan staan/zitten om die geur te verspreiden. Geloof me nou; voor de meeste niet-rokers is de geur van sigarettenrook echt heel, heel goor.

En dan zijn sigaren trouwens nog eens vijf stappen erger.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_180921060
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:31 schreef Karina het volgende:
Als de (lokale)overheid niet wil dat er gerookt wordt in de horeca, in parken, voor gebouwen, waarom wordt het dan niet verboden? Oftewel illegaal, geen sigaretten meer verkopen, niet meer produceren, fabrieken dicht, gewoon helemaal niks meer.

Ik vraag het me af :7

/ikrookwel
Het werkt praktisch beter als je iets geleidelijk de deur uit doet ipv radicaal.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:10:09 #281
9859 crew  Karina
Woman
pi_180921171
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het werkt praktisch beter als je iets geleidelijk de deur uit doet ipv radicaal.
Het geleidelijke is wel heeel geleidelijk, dat duurt zo langzamerhand al 25 jaar?

Ik zie overigens hier bij het ziekenhuis, waar voor de deur een klein rookhoekje is, vaak patiënten incl. rolstoel en/of infuus lekker paffen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_180921393
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:10 schreef Karina het volgende:

[..]

Het geleidelijke is wel heeel geleidelijk, dat duurt zo langzamerhand al 25 jaar?

Ik zie overigens hier bij het ziekenhuis, waar voor de deur een klein rookhoekje is, vaak patiënten incl. rolstoel en/of infuus lekker paffen.
Klopt. Door het zo te doen krijg je blijkbaar een iets bewustere maatschappij want men leeft over het algemeen gezonder en het maatschappelijke debat heeft meer effect dan de politieman. Als je zoiets per direct verbiedt dan krijg je dat men gaat protesteren en stimuleer je handel in illegale producten.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:21:55 #283
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180921457
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Je staat er niet heel objectief in zeg. Je hebt nog meer mensen dan de anti-rooklobby en de rokers. Er zitten nog 5 miljard mensen tussen die het geen ene conjo boeit. En heel veel rokers boeit het ook niet, zoals mij. Ik rook thuis op het terras m’n sigaretje wel.
Niet zo bijdehand doen. Jij zet mensen in een hoekje weg en daar reageer ik dan op. Dus niet de zaken omdraaien he ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:22:30 #284
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180921468
Belachelijk.
De vrijheid van het individu wordt steeds meer aan banden gelegd.
En er zijn kennelijk allerlei enge collectivisten die het toejuichen dat de staat zich gaat bemoeien met individuele vrijheden.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:24:20 #285
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180921507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 15:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat heeft al een keer gerookt wil je zeggen?
Wat een oliedomme en simpele opmerking
"Hoka Hey!"
pi_180921594
Kunnen ze dan in die straten ook meteen speciale zuurbestendige urinoirs neerzetten? Dan zijn de azijnpissers helemaal blij.

Wat een land is dit toch aan het worden. :N
pi_180921821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:03 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus meeroken is geen goede reden op het roken aan banden te leggen in/op openbare ruimten en plekken?
Wat vind jij van auto-vrije binnensteden? Als we het dan toch over luchtkwaliteit hebben ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_180921840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, het gaat over roken in en om openbare plekken en gebouwen. Met roken op straat in de open lucht heb ik verder niet zo'n probleem. Roken hoort niet in en om gebouwen en plekken als speeltuinen, ziekenhuizen, basisscholen, etc. Daarbuiten mag wat mij betreft ieder lekker zijn stinkstok opsteken .....
Ah. Helemaal mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180921900
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kom dan maar eens met wat bewijzen en cijfers, ben benieuwd. Ik zie dagelijks de gevolgen van roken en welke behandelingen en kosten daaraan verbonden zijn .....
En toch leveren rokers geld op, ondanks jouw peroonlijke ervaringen

http://www.stoprokenvanda(...)lands-maatsschappij/
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:53:20 #290
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180921948
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is daar eigenlijk prima aan, vanuit een liberaal perspectief?
"Het liberalisme heeft als uitgangspunt zo veel mogelijk vrijheid van het individu zolang hij de vrijheid van anderen niet beperkt".

Echt liberale rokers maken die keuze zelf al, roken zonder overlast voor anderen te veroorzaken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:57:28 #291
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180922033
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 11:07 schreef matspontius het volgende:

Harde en zachte euro’s bij elkaar opgeteld kost roken de Nederlandse samenleving dan jaarlijks per saldo 33 miljard euro.
Dat bedrag is hoofdzakelijk opgebouwd uit rook.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180922051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:22 schreef Eiwitshake het volgende:
Belachelijk.
De vrijheid van het individu wordt steeds meer aan banden gelegd.
En er zijn kennelijk allerlei enge collectivisten die het toejuichen dat de staat zich gaat bemoeien met individuele vrijheden.
Tja daar lijkt geen einde aan te komen. Je krijgt nog commentaar van steeds dezelfde personen als je tijdens je pauze roggebrood belegd met kaas en appelstroop eet. Dan krijg je de gehele riedel hoe ongezond kaas wel niet is over je heen met alle ingrediënten etc. Och ik laat ze lekker lullen en als ik klaar ben met mijn middagmaal heeft het mij in iedergeval gesmaakt.
pi_180922098
Tabak uit de winkels, geheel rookverbod
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:00:07 #294
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180922100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:22 schreef Eiwitshake het volgende:
Belachelijk.
De vrijheid van het individu wordt steeds meer aan banden gelegd.
De individu laat al heel lang zien dat hij niet zo goed om kan gaan met al zijn vrijheden....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:00:45 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180922116
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:03 schreef matspontius het volgende:

Dus meeroken is geen goede reden op het roken aan banden te leggen in/op openbare ruimten en plekken?
'Meeroken' buiten is echt bullshit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180922176
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De individu laat al heel lang zien dat hij niet zo goed om kan gaan met al zijn vrijheden....
En voor die paar mensen die er niet mee kunnen omgaan moeten we er maar een politiestaat van gaan maken met allerhande reguleringen die niet te handhaven zijn? Bovendien krijgen mensen daardoor steeds vaker een kort lontje.
pi_180922177
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:00 schreef Bottendaal het volgende:
Tabak uit de winkels, geheel rookverbod
Prima plan, de war on drugs werkt immers ook zo goed.
pi_180922219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De individu laat al heel lang zien dat hij niet zo goed om kan gaan met al zijn vrijheden....
Dus moet straks 50% van de mensen elkaar in de gaten gaan houden om te klikken welke stompzinnig regels nu weer overtreden gaan worden. Regels moet je alleen invoeren als deze te handhaven zijn.

Op naar Chinese toestanden met een persoonlijke sociale score waarbij je door rood lopen bij een verder lege oversteek al flinke minpunten krijgt. :D
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:05:35 #299
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180922221
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:03 schreef Cherni het volgende:

En voor die paar mensen die er niet mee kunnen omgaan moeten we er maar een politiestaat van gaan maken met allerhande reguleringen die niet te handhaven zijn? Bovendien krijgen mensen daardoor steeds vaker een kort lontje.
Nou, 'een paar'....er lopen nogal wat mongolen rond die denken dat de wereld er alleen is voor hun eigen plezier. En die schijt hebben aan de rest. Zeker in Nederland.

En, nee, geen politiestaat. Het juiste woord is 'samenleving'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180922247
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:00 schreef Bottendaal het volgende:
Tabak uit de winkels, geheel rookverbod
Ik vind dat groene thee en quinoa verboden moeten worden.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:07:43 #301
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180922261
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 17:05 schreef Basp1 het volgende:

Regels moet je alleen invoeren als deze te handhaven zijn.
Als de bevolking zich aanwent om zich gewoon AAN DE REGELS TE HOUDEN, zit dat met die handhaving wel goed.

Overigens is deze regel prima te handhaven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')