ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 22 mei 2018 20:16 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens ik zag vandaag dat hc's speldjes op hadden met Gastheer en een voornaam en dan ook hoofdconducteur erop
En de S&V knokploegboiis hebben een leren hoesje met een ketting gekregen (voor hun sherriff penning denk ik).
Ben benieuwd, morgen voor het eerst sinds een maand naar kantoor, ik zal eens opletten op de perrons.
SaskiaBelleman twitterde op dinsdag 22-05-2018 om 10:15:16 Dat deed De Vries ook van de 3 lange gesprekken met Van Essen. Ging over de xtc-handel, feit dat Van Essen daarin “astronomische bedragen, tientallen miljoenen” had verdiend. En dat Endstra die investeerde in een railnetwerk of treinbedrijf. #Holleederreageerretweet
Welk spoorbedrijf is er (rond 2006 getuige de andere tweets) gefinancierd met drugsgeld?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 23 mei 2018 00:06 schreef Dr_Flash het volgende: Mooi dat elke boerenlul dat gewoon kan bestellen. Dat zegt dus ook niks meer.
Hmm jezelf voordoen als politieagent is verboden, maar hoe zit dat met BOA. Interessant. Een paar boetes uitschrijven en je hebt je uitrusting er alweer uit.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 23 mei 2018 09:00 schreef Salatrel het volgende: daarom altijd om inzage van een legitimatiebewijs vragen ook als ze herkenbaar gekleed zijn ze zijn verplicht het te laten zien.
Degene die het in zijn hoofd heeft gehaald om op het moment dat slechts 1 op de 3 treinen rijdt tussen Amsterdam en Utrecht een VIRM-4 in te zetten in plaats van een VIRM-4 + VIRM-6 mogen ze een enkele reis Siberië cadeau doen...
feiten waarvoor men geen boete uit kan schrijven? Denk bijvoorbeeld aan winkeldiefstal zakkenrollers of mishandeling (al is men hiervoor niet opsporingsbevoegd en doet men dit als burger)
Wanneer men niet kan of wil identificeren gaat men NA vordering inzage identiteitsbewijs pas over tot aanhouding.
Verstoring van de openbare orde en dergelijke. Als er geen tijd is voor een gesprek.
Okee, dus je zou in principe heel goed leuk op internet allemaal BOA-shit kunnen kopen en dan een beetje knokploegje gaan spelen als je ergens rottigheid ziet?
Okee, dus je zou in principe heel goed leuk op internet allemaal BOA-shit kunnen kopen en dan een beetje knokploegje gaan spelen als je ergens rottigheid ziet?
Geen idee, dat vraag ik mij dus serieus af. Er kan altijd iets stuk gaan aan een trein. Maar twee locs tegelijkertijd? Nah. Volgens mij is de kans dat je door de bliksem getroffen wordt terwijl je de jackpot wint bij een piramidespel nog groter.
Edit 2: kwoot toegevoegd.
Edit 3: zo goed?
[ Bericht 30% gewijzigd door MTL op 23-05-2018 20:20:58 ]
Misschien een storing aan de UIC-kabel waardoor de locs er niks meer van snappen? Zomaar een schot in de lucht, ik ben geen treintechneut
Mogen machinisten zo'n UIC-stekker eruit trekken als dat nodig is voor het afslepen, of mag dat alleen in de werkplaats? Kun je überhaupt nog rijden als die stekker eruit is?
Op woensdag 23 mei 2018 20:24 schreef James1988 het volgende: Misschien een storing aan de UIC-kabel waardoor de locs er niks meer van snappen? Zomaar een schot in de lucht, ik ben geen treintechneut
Mogen machinisten zo'n UIC-stekker eruit trekken als dat nodig is voor het afslepen, of mag dat alleen in de werkplaats? Kun je überhaupt nog rijden als die stekker eruit is?
Die UIC kabel is niet spannend en verder niet nodig voor het afslepen. Zolang de voorste loc in de 'normale' modus is gezet (multiple is uitgeschakeld), kan je zo rijden. Dat mag dus geen belemmering vormen. Alleen even niet vergeten om ook het deuren dicht-circuit te overbruggen, anders kan je geen tractie geven
Ik zat gisteren in een meetingroom waar een tv'tje hing met de wonderbaarlijk hoge resolutie van 1024x768. En die had alleen een VGA-poort natuurlijk.
Ja in zo'n ruimte wil je het liefst een 2 meter 4K scherm hebben of nog wat overdetop-ster. Maar op Fok is 640x480 groot zat. Eventueel kun je een foto naar like 800x600 of eventueel 1200x900 uploaden maar meer dan dat is echt nooit nodig.
Die UIC kabel is niet spannend en verder niet nodig voor het afslepen. Zolang de voorste loc in de 'normale' modus is gezet (multiple is uitgeschakeld), kan je zo rijden. Dat mag dus geen belemmering vormen. Alleen even niet vergeten om ook het deuren dicht-circuit te overbruggen, anders kan je geen tractie geven
Op donderdag 24 mei 2018 07:54 schreef Xetran het volgende: Is NS dal vrij ook geldig bij Arriva? De site is er nogal onduidelijk over.
Ik ben het met je eens! Het wordt onder het kopje "voorwaarden" alleen geïmpliceerd vanwege de overstaptijden en "andere vervoerder", en NS Webcare is het ook met je eens:
Op donderdag 24 mei 2018 11:32 schreef Dr_Flash het volgende: Zo zo, Prorail Incidentenbestrijding met zwaailicht en sirene op weg naar het oude postperron hier in Deventer. Verder gebeurt er ongeveer niets
Ze zijn druk bezig met het trainen van rijden met zwaailicht en sirene, dus ik denk dat het een oefenritje was.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nog niet hier gelezen: Gelderland gaat de komst van een RE tussen Winterswijk en Arnhem verder onderzoeken. Deze zal dan 1x uur rijden, tussen Winterswijk en Doetinchem overal stoppen en daarna non-stop doorrijden naar Arnhem. Hiervoor is alleen dubbelspoor Didam - Doetinchem de Huet nodig en geen vrije kruising bij Arnhem-Oost. Vervolgonderzoek is begin volgend jaar klaar, en beoogde realisatie is over ongeveer 6 jaar. Kosten tussen de 60 en 80 miljoen euro. De optie met vrije kruising bij Arnhem-Oost en extra perroncapaciteit in Zevenaar voor 2x/uur een RE is > 150 miljoen euro. onderzoek in pdfje
Nja, of "het publiek eraan laten wennen" of zo veel zinnigers kan ik niet zo snel bedenken.
Nou nee, het gaat gewoon precies om wat ik zei en heeft niets met het publiek te maken. Het publiek hoort namelijk te weten wat ze moeten doen bij de verschillende typen zwaailampen (of dat in de praktijk zo is is niet zo relevant, je weet ook dat je bij een verkeerslicht niet door rood mag tenslotte) en dat is dus geen issue. Ik denk dat het een goede zaak is dat er op getraind wordt.
Nou nee, het gaat gewoon precies om wat ik zei en heeft niets met het publiek te maken. Het publiek hoort namelijk te weten wat ze moeten doen bij de verschillende typen zwaailampen (of dat in de praktijk zo is is niet zo relevant, je weet ook dat je bij een verkeerslicht niet door rood mag tenslotte) en dat is dus geen issue. Ik denk dat het een goede zaak is dat er op getraind wordt.
Tussen "weten" en "doen" zit een groot verschil. Zeker met blauw-blauw raken mensen nog wel eens in paniek.
De Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein (afgekort SUNIJ, ook wel SUN), thans ook bekend onder Regiotram Utrecht, is een trambedrijf in de gemeente Utrecht en in Nieuwegein en IJsselstein.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanochtend werd een trein van Southeastern bij London Blackfriars naar het verkeerde perron gestuurd. De trein had naar spoor 4 moeten gaan, maar werd naar spoor 2 gestuurd.
Deze trein moest keren om daarna alsnog naar het juiste perron gestuurd te worden, wat een half uur geduurd heeft. De treinen hebben hier nog steeds last van, men verwacht de treindienst rond 17:00 weer normaal te hebben.
Sporenplan:
Links van Blackfriars begint de Thameslink-tunnel, rechts zijn de lijnen naar London Bridge en Elephant & Castle.
In de TL-tunnel eindigt de derde rail en schakelen treinen over op de bovenleiding. De Southeasterntrein in kwestie heeft echter geen stroomafnemers, omdat alles in SE-gebied (muv HS1) derde rail is.
De hele dag vertragingen door een foutje in de ochtend...
Ik wist niet dat ProRail ook voor de Engelsen de wissels en seinen bediende?
Toch gewoon trein laten keren op spoor 2 ipv spoor 4. De creativiteit in spoorwezen is soms net zo groot als dat van een Lemming. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan het vliegverkeer. Daar worden vliegtuigen gewoon van route gewisseld als de situatie daar om vraagt.
Het probleem hier is dat die trein niet verder kán rijden. De derde rail eindigt in de tunnel, na City Thameslink hangt er alleen nog maar een waslijn. Southeastern's treinen hebben echter geen stroomafnemers op het dak.
De trein moest dus wel omkeren, maar dat ging niet zomaar omdat er in de blokken achter de verkeerd gestuurde trein ook alweer treinen stonden.
Op vrijdag 25 mei 2018 19:44 schreef James1988 het volgende: Het probleem hier is dat die trein niet verder kán rijden. De derde rail eindigt in de tunnel, na City Thameslink hangt er alleen nog maar een waslijn. Southeastern's treinen hebben echter geen stroomafnemers op het dak.
De trein moest dus wel omkeren, maar dat ging niet zomaar omdat er in de blokken achter de verkeerd gestuurde trein ook alweer treinen stonden.
Lekker koppelen aan een trein met stroomafnemer en door de tunnel duwen..?
Op vrijdag 25 mei 2018 18:20 schreef FredvZ het volgende: Ik wist niet dat ProRail ook voor de Engelsen de wissels en seinen bediende?
Toch gewoon trein laten keren op spoor 2 ipv spoor 4. De creativiteit in spoorwezen is soms net zo groot als dat van een Lemming. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan het vliegverkeer. Daar worden vliegtuigen gewoon van route gewisseld als de situatie daar om vraagt.
Ongeveer een maand geleden ging het wissel voor onze trein stuk, bij Hoofddorp. In ongeveer 20 minuten konden we keren, een stuk achteruit rijden, nog een keer keren en via een ander spoor onze reis vervolgen. Het kan dus wel, soms.
Ongeveer een maand geleden ging het wissel voor onze trein stuk, bij Hoofddorp. In ongeveer 20 minuten konden we keren, een stuk achteruit rijden, nog een keer keren en via een ander spoor onze reis vervolgen. Het kan dus wel, soms.
Dan zat jij in de achterste trein. De Thalys daarvoor deed er meen ik zo'n uur en een kwartier over en de ICD daar weer voor deed er daardoor zo'n anderhalf uur over
Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende: Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Één van de lijnen ondergrond weet ik er wel eentje: Berlin Hbf
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende: Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende: Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Hong Kong is een mooi metro netwerk. Crossplatform overstappen.
Zo. Ik ben ook weer online. Laptop was recent naar de gallemieten en ik was op vakantie. Laatste week in Engeland, even met de auto op foto-jacht voor wat treintjes.
Een leuk land met lachwekkende voetgangersoverwegen waar gewoon tegen de 100 mijl per uur (160 kilometer per uur) gereden wordt. Even via een "trapje" over een hekje, dan een bord "STOP LOOK LISTEN" en dan gewoon oversteken als het veilig is. Geen signalering, niks. Of nog zo'n ouderwetse overweg waar een mannetje zit. Overweg beveiligd met hekken. Trein komt, hekken worden gesloten (over de weg dus). Kan het wegverkeer door, dan staat dat hek over het spoor heen.
Een aantal foto's:
We beginnen op zondag 20 mei bij de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn tussen Loughborough en Leicester.
Op 20 mei aangekomen in Hull met de ferry, en na een rustige autotocht (linksrijdend, uiteraard) bij Quorn gearriveerd. De eerste stoomtrein op deze lijn die passeerde, was de 70013 met een Diningtrain van Loughborough naar Leicester en terug en heeft hier net Quorn verlaten.
Op maandag 21 mei was het niet heel druk met goederenverkeer. In de middag werd naar Bagworth gereden, omdat daar 2 lege steen/grindtreinen naar de groeve van Bardon Hill zouden rijden. Één daarvan werd gereden door GBRf met een bestickerde Class 66. De sticker op de zijkant is een boot van rederij MSC. De stickers zijn vanwege de samenwerking tussen MSC en GBRf voor het rijden van containertreinen in Engeland.
3 Dagen per week rijdt Colas Rail Freight een vliegtuigbrandstoftrein tussen de raffinaderij Lindsey Oil en Colnbrook. Hier wordt met een lege keteltrein bij Cossington gepasseerd onderweg naar de raffinaderij. De tractie is een al wat oudere Class 60.
Colas Rail Freight rijdt ook cementtreinen tussen Oxwellmains Lafarge en West Thurrock. Ook hier is een Class 60 de vaste kracht om de treinen heen en weer te slepen. Wij vonden een leuke stek bij Isham op een voetgangersbrug. Deze spoorlijn gaat men zeer binnenkort elektrificeren, enkele voorbereidende werkzaamheden zijn al gestart. Normaal is de lijn tweesporig in gebruik, omdat men het driesporige traject ook gaat uitbreiden naar viersporig, zodat de goederentreinen via de "Slowline" kunnen. Het meest rechtse spoor, het nieuwe vierde spoor, is hier al aangelegd maar nog niet aangesloten. Verderop is het derde spoor buiten dienst, maar vanwege diverse vertragingen ging de goederentrein alsnog een klein stukje via het nog in dienst zijnde derde spoor, om daarna achter een volgende Hogesnelheidstrein in te voegen op de Mainline.
Op 23 mei werd er opnieuw enige aandacht besteed aan de te elektrificeren spoorlijn. De dag werd geëindigd bij Irchester op een voetpad midden in een weiland. Aldaar moesten 3 goederentreinen, waaronder deze lege cementtrein vanuit Theale naar Hope van Freightliner, passeren. 20 Seconden na deze foto was de zon geheel verdwenen achter de wolken.
Op 24 mei werd een lange autorit richting Barnetby en omgeving gemaakt. De laatste trein van de dag werd iets later geklikt als we eerst gepland hadden: namelijk tegen half 8 ipv 6 uur. Deze fraai bestickerde Class 66 van GBRf met een zware kolentrein deed ons toch even extra wachten. De trein is onderweg vanaf de HIT-terminal Immingham naar Ratcliffe.
Vrijdag 25 mei werd opnieuw naar de Great Central Railway gereden, omdat het Diesel Friday was. Na eerst een ritje met de trein gemaakt te hebben - het regende toch - werd weer plaats genomen tussen Loughborough en Quorn. De eerste trein die passeerde was de Driving Experience die gepland met stoom rijdt. Men kan deze trein boeken, en dan op de lok een retourtje over de lijn maken. Men mag dan oa zelf kolen scheppen en helpen met de bediening. Dit gebeurt zonder reizigers.
Diesel Friday staat bekend om de oude diesels die enkele ritten gaan maken over de lijn. Op 25 mei was het de eer aan de Class 31 D5830 en passeert hier eveneens tussen Loughborough en Quorn.
Dat plekje bij Cossington komt me bekend voor. Vroeger was er daar ook zo'n onbewaakt overpad over de spoorlijn heen, die is een paar jaar geleden gesloten.
thanks heren. Eerste keer écht ff voor de foto's naar Engeland. Vorig jaar wel foto's gemaakt (was de eerste keer in Engeland) maar toen was het ook citytrippen/backpacken. Heb eerst 2 weken Polen gedaan dit jaar alleen en toen nog een week Engeland met 2 vrienden.
@ James, die hele lijn heeft vrijwel geen overwegen meer sinds daar HST's rijden. Nu wordt de lijn deels geëlektrificeerd. Ik dacht eerst naar Corby, omdat een ander deel tot mogelijk 2033 uitgesteld is.
@ James, die hele lijn heeft vrijwel geen overwegen meer sinds daar HST's rijden. Nu wordt de lijn deels geëlektrificeerd. Ik dacht eerst naar Corby, omdat een ander deel tot mogelijk 2033 uitgesteld is.
HSTs rijden al decennia lang over deze lijn, en sinds 2004 rijden er ook Meridians (Class 222).
Deze foto maakte ik in 2013 in Cossington, vanaf een overpad dat nu dus is weggehaald:
Het weghalen van overwegen (en vooral onbewaakte overpaden) is iets waar Network Rail al lang mee bezig is. Dit gaat soms erg moeilijk, bijvoorbeeld omdat het overpad in kwestie onderdeel is van een wandelroute, er geen alternatief is op redelijke afstand, en er geen budget is om een brug te bouwen.
Op zondag 27 mei 2018 21:15 schreef Dr_Flash het volgende: Prorail zou dan gewoon eenzijdig de wandelroute opheffen. Of ze daar nou over gaan of niet.
Ach joh hou je snufferd eens en ga verdomme anderhalve kilometer richting Olst vanaf jouw huis langs het spoor wandelen for fucks sake.Koningin-vanaf-de-bank-zeiken.
Ach joh hou je snufferd eens en ga verdomme anderhalve kilometer richting Olst vanaf jouw huis langs het spoor wandelen for fucks sake.Koningin-vanaf-de-bank-zeiken.
Doe eens normaal joh. Wat je zegt ben je zelf. Tussen Driebergen-Zeist en Maarn hebben ze gewoon openbare weg afgesloten met hekken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik denk dat we ook gewoon van geval tot geval rationeel kunnen bekijken zonder de hele tijd zo zuur te doen of het wel of niet kan. Ik ken de situatie niet op de lijn van Utrecht naar Arnhem, misschien is er een keer een foutje gemaakt, kan best, maar over het algemeen denk ik dat mensen niet gevaarlijk dicht bij het spoor laten komen heel verstandig is omdat mensen fucking dom zijn.
Nieuw college wil ook even laten zien dat ze een claim kunnen indienen. Leuk ook dat ze dat met Cora en Kajsa willen bespreken en niet met (verantwoordelijk) bewindspersoon Stientje. Wel voorspelbare timing: over anderhalf week is een AO Spoor (regulier debat in Kamer over allerlei actuele spoorse zaken) gepland in de Tweede Kamer en binnenkort is er ook een AO MIRT (regulier debat in Kamer over investeringen en lopende projecten). Dus proberen diverse mensen ‘hun’ dossier via de media en lobbies onder de aandacht te brengen, hopend dat een fractie het oppikt.
Afijn, mogelijkheden genoeg en dan niet alleen voor Lunetten. Je zou ook nog kunnen denken aan IC-stops in Bilthoven en Driebergen (richting oost/noord) en extra sprinters richting Woerden (bij gereedkomen viersporig baanvak over Amsterdam-Rijnkanaal).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op zichzelf snap ik de wens voor een extra IC-station wel gezien de ontzettende en problematische groei. Maar dit is het schieten van losse flodders in een weinig samenhangend plan. Wat voor een paar extra sprinters niet ander is trouwens.
Ik denk dat we ook gewoon van geval tot geval rationeel kunnen bekijken zonder de hele tijd zo zuur te doen of het wel of niet kan. Ik ken de situatie niet op de lijn van Utrecht naar Arnhem, misschien is er een keer een foutje gemaakt, kan best, maar over het algemeen denk ik dat mensen niet gevaarlijk dicht bij het spoor laten komen heel verstandig is omdat mensen fucking dom zijn.
Er is een tijd geweest dat de regelgeving van en voor ProRail héél eenzijdig naar veiligheid bij spoorkruisingen keek. Inmiddels is die tijd allang weer over maar als het overleg stokt bij een onveilige situatie, partijen (ministerie, provincie, gemeente) willen geen geld investeren en na lullen als brugman kan ProRail intern ook geen financiering vinden blijft er in het geval van een rustige situatie weinig anders over dan de boel af te sluiten.
"Haal mensen bij het spoor weg!" "Laat mensen gewoon bij het spoor komen!"
Kiezen graag.
Ik hoef niet te kiezen hoor Mensen mogen van mij primadeluxe bij het spoor komen, als het maar veilig gebeurt. Ik constateer gewoon dat er een verschil is tussen hoe er in de UK vs hier met andere verkeersdeelnemers omgegaan wordt. Daar wordt hemel en aarde bewogen om een wandelroute open te houden, hier wordt als het zo uitkomt, gewoon klatsboem de openbare weg afgesloten. Dat vond ik opmerkelijk. Meer niet. Heeft niks met zeiken, de bank of de Koningin te maken
Afijn, mogelijkheden genoeg en dan niet alleen voor Lunetten. Je zou ook nog kunnen denken aan IC-stops in Bilthoven en Driebergen (richting oost/noord) en extra sprinters richting Woerden (bij gereedkomen viersporig baanvak over Amsterdam-Rijnkanaal).
We kunnen ook gewoon met alle treinen overal stoppen. Geen gezeik iedereen rijk... met een intercity-station in de wijk.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Afijn, mogelijkheden genoeg en dan niet alleen voor Lunetten. Je zou ook nog kunnen denken aan IC-stops in Bilthoven en Driebergen (richting oost/noord) en extra sprinters richting Woerden (bij gereedkomen viersporig baanvak over Amsterdam-Rijnkanaal).
En de nieuwe slogan voor de eerste klasse: "De reiziger betaalt wat meer maar dan City tenminste wel".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Passagiers verbaasd: trein uit Brussel rijdt zonder stoppen door naar Rotterdam GISTEREN, 20:13 BINNENLAND
Reizigers die vanmiddag met de trein van Brussel naar Rotterdam reisden kijken terug op een vreemde rit. De trein, die via de nieuwe spoorroute over Breda zou moeten rijden, reed ineens over Roosendaal, maar de trein stopte daar niet. Vervolgens sloeg hij ook het station Dordrecht over. Eerder was hij de Belgische plaats Mechelen ook al voorbijgereden.
Annet Spekschoor zat in de trein. Ze was ingestapt op station Brussel-Zuid. Bij elk station dat de trein oversloeg, groeide bij haar en medepassagiers de verbazing. Ook omdat nergens conducteurs te bekennen waren om de situatie uit te leggen.
"Er werd één keer omgeroepen dat we in Mechelen konden overstappen. Maar ook daar stopte hij niet. We keken elkaar verontwaardigd aan, iedereen stond perplex", zegt Spekschoor.
Rob Rutjes @RobRutjes @NS_online Eerste keer met de intercity Brussel. Maar dit kan je beter eem interstaatie noemen. En dan moet ik ook nog eens ouderwets in Roosendaal uitstappen. 14 uur geleden
Rob Rutjes @RobRutjes @NS_online het wordt steeds erger: stopt de trein ook niet in ROOSENDAAL. Ik wil eruit! 14 uur geleden
Een woordvoerder van de NS geeft als verklaring voor de merkwaardige treinrit een storing bij de grens, waardoor er op het laatste moment gepuzzeld moest worden in de dienstregeling om de treinen toch te kunnen laten vertrekken.
Doordat de trein een andere route nam, kon hij niet op de gebruikelijke stations stoppen. "Omdat het op het laatste moment was, kan het zijn dat in een enkele trein collega's niet op de hoogte waren van wat er zou gebeuren. Dit is inderdaad niet zoals het hoort", zegt de woordvoerder.
"Je doet wat je kan, maar het alternatief zou zijn dat we de treinen helemaal niet laten rijden. En in de meeste gevallen willen de mensen toch doorrijden naar Rotterdam of Amsterdam." Anderhalf uur vertraging
Koster zegt dat de problemen zich waarschijnlijk alleen hebben voorgedaan bij het begin van de storing en zegt dat mensen nu wel ingelicht worden. "Maar bij twijfel over de rit kan je altijd iemand om advies vragen."
Annet Spekschoor verwacht dat ze door de doordenderende trein zeker anderhalf uur later thuis is. Ze kon pas uitstappen in Rotterdam, waarna ze weer terug moest naar Breda om daar op de trein te stappen richting Zutphen. "Ik ga morgen zeker nog even contact met de NS opnemen", zegt Spekschoor.
EvaNaaijkens twitterde op dinsdag 29-05-2018 om 08:09:04 Zit een kwartier in de trein. Een iemand onwel geworden en één iemand heeft al keihard staan schreeuwen omdat ze wel een kaartje heeft maar geen zitplek. Beide afgevoerd. Beloofd een mooie dag te worden reageerretweet
Eigenlijk alleen vervelend dus voor degenen die in Breda wilden uitstappen, Roosendaal en Dordrecht stopt dat ding sowieso toch al niet meer. Maar wat een faalactie om überhaupt niets om te roepen
Eigenlijk alleen vervelend dus voor degenen die in Breda wilden uitstappen,
En de mensen die naar Tilburg willen? Of Eindhoven? Of Den Bosch? Of Weert?
quote:
Roosendaal en Dordrecht stopt dat ding sowieso toch al niet meer. Maar wat een faalactie om überhaupt niets om te roepen
Als je een andere route neemt is het wel zo netjes om te proberen om de schade voor reizigers zo veel mogelijk te beperken. Een stop in Roosendaal, Lage Zwaluwe of Dordrecht kost niet veel tijd.
En de mensen die naar Tilburg willen? Of Eindhoven? Of Den Bosch? Of Weert?
[..]
Als je een andere route neemt is het wel zo netjes om te proberen om de schade voor reizigers zo veel mogelijk te beperken. Een stop in Roosendaal, Lage Zwaluwe of Dordrecht kost niet veel tijd.
Een stop in Roosendaal was dus inderdaad voor iedereen een goed plan geweest. Even omroepen en de flexibiliteit een paar minuten stil te staan is dus al teveel gevraagd kennelijk.
Een stop in Roosendaal was dus inderdaad voor iedereen een goed plan geweest. Even omroepen en de flexibiliteit een paar minuten stil te staan is dus al teveel gevraagd kennelijk.
Maar de conducteurs waren druk bezig met hun sudokuboekje en merkten niet dat ze al voorbij Roosendaal en Dordrecht waren
Eerste keer in maanden dat ik een lang stuk ga treinen en wel van Utrecht naar Maastricht. Helaas iemand anders die juist net de behoefte had om een trein te raken.
Ik sta nu stil bij Zaltbommel: hoeveel secties zijn er tot aan Den Bosch? Dan weet ik hoeveel dubbeldekkers er nog voor mij in de file staan
Ik stond er ook van te kijken, dat is wel één van de mogelijkheden die uit de reisplanner komt rollen.
Het is niet eens zo heel veel trager dan via Gouda.
En maar 1 overstap. Via Utrecht/Arnhem altijd 2.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Interessant trouwens om te zien dat het corridor-rijden nog niet is toegepast op het personeel bij NS met tot gevolg dat er extra vertragingen ontstaan.
In Den Bosch werden 3 IC's Den Bosch-Eindhoven aan reizigers in de IC 3631 naar Tilburg gestopt. Lekker druk maar kan gebeuren.
Echter deze 3631 zou bestuurd worden door een Hoornse (!) machinist die eerst een IC van Hoorn naar Eindhoven reed en vervolgens terugpassagierde naar Den Bosch. Vanaf daar rijden naar Roosendaal en via Amsterdam terug naar huis.
Door de aanrijding bij Boxtel kon deze machinist niet terugpassagieren met tot gevolg dat de 3631 geen machinist had. Zou mooi zijn als machinisten de hele dag op een corridor bleven rijden. Dat voorkomt vertraging.
Je kan een dag later toch voor de afwisseling op een andere corridor rijden? Ik kan mij nauwelijks bedenken waarom afwisseling in 1 dienst leidt tot een betere treindienst.
Je kan een dag later toch voor de afwisseling op een andere corridor rijden? Ik kan mij nauwelijks bedenken waarom afwisseling in 1 dienst leidt tot een betere treindienst.
Man ik ben het helemaal met je eens hoor, onbegrijpelijk dat zoiets gelijks niet is ingevoerd. Maar ja, iets met de klant op 123 en dat soort geneuzel.
Op dinsdag 29 mei 2018 10:46 schreef Salatrel het volgende: Ik ga vandaag ff corridor tijden van Rotterdam naar Groningen zet je de koffie vast klaar Ziggy?
Kan mij niet voorstellen dat er machinisten de 500 Rotterdam - Groningen rijden. In 6 minuten keren in Utrecht lijkt mij onhaalbaar.
Of stap je onderweg een keer af maar blijf je op deze route?
Mijn omreisSprinter 5231 Tilburg - Weert is gestrand in Best. De Flirt heeft een defect aan een treeplank. Twee conducteurs staan driftig te bellen. Spoor 4 is geblokkeerd.
Op dinsdag 29 mei 2018 11:20 schreef Bitlord het volgende: Mijn omreisSprinter 5231 Tilburg - Weert is gestrand in Best. De Flirt heeft een defect aan een treeplank. Twee conducteurs staan driftig te bellen. Spoor 4 is geblokkeerd.
Er staan nu 300 man op Best.
Da's niet best.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zielig inderdaad. De reis duurt nu anderhalf uur langer dan gepland. Op zich overkomelijk en volgens mij kan ik na declaratie van de reis ook nog GBTV declareren waardoor ik verdien aan de reis.
Op dinsdag 29 mei 2018 11:20 schreef Bitlord het volgende: Mijn omreisSprinter 5231 Tilburg - Weert is gestrand in Best. De Flirt heeft een defect aan een treeplank. Twee conducteurs staan driftig te bellen. Spoor 4 is geblokkeerd.
Er staan nu 300 man op Best.
Lekker. Het noodweer komt vanmiddag pas. Ik vraag me af in hoeverre het zelfmoord is om tot 17:00 in Eindhoven te blijven
Overigens moet ik zeggen, ik ben erg tevreden over de manier waarop NS mij beschermt tegen hun eigen cookies, en daarmee tegen het gebruik van hun bere-informatieve site
In portrait mode kun je alleen op NIET AKKOORD klikken:
En ik landscape mode kun je helemaal nergens op klikken
Je kunt wel scrollen wat je wilt, maar dan scroll je alleen de achterliggende content
Met Chrome op Android heb ik daar geen last van, daar past het allemaal wel goed op het scherm. Ik denk dat je een browser gebruikt waarin de ontwikkelaars van NS niet getest hebben.
Op dinsdag 29 mei 2018 18:42 schreef James1988 het volgende: Ik heb geen idee, maar 't is misschien wel iets om aan NS te melden. Kunnen ze dat weer meenemen in hun tests.
Nee joh, dat leidt alleen maar af van het proberen een trein ongehinderd over de HSL te jagen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 29 mei 2018 18:42 schreef James1988 het volgende: Ik heb geen idee, maar 't is misschien wel iets om aan NS te melden. Kunnen ze dat weer meenemen in hun tests.
Ontwikkelen voor mobile web is verdomde moeilijk. Ik snap wel dat jan en alleman liever apps bouwt
Dat klopt wel ja, je hebt zooo veel verschillende devices waar het op moet werken Alleen de resoluties al.
Het zal wel weer aan mij liggen, maar de indruk die ik van die hele HSL Benelux whatever krijg is dat de nadruk toch iets meer ligt op ijzer schuiven dan op mensen vervoeren
Op dinsdag 29 mei 2018 20:39 schreef James1988 het volgende: Als je de rest van de reacties zo leest lijkt het er wel op. De mededeling dat Breda overgeslagen zou worden kwam pas toen ze Brabant binnenreden
Op dinsdag 29 mei 2018 20:22 schreef Ireyon het volgende: Toen de Beneluxtrein nog gewoon, zoals het hoort, via Roosendaal reed, had je dit soort gezeik niet
Toen was er nog geen Twitter.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De schermresolutie van het huuhawij toestel is te laag. Er is geen goede oplossing voor, behalve dan de desktop versie te pakken, akkoord te klikken en weer mobiel verder.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 30 mei 2018 01:06 schreef spectrumanalyser het volgende: De schermresolutie van het huuhawij toestel is te laag. Er is geen goede oplossing voor, behalve dan de desktop versie te pakken, akkoord te klikken en weer mobiel verder.
Ik vind het oprecht verbazingwekkend hoeveel achteruitgang gebruikers over het algemeen pikken onder het mom van vooruitgang (hoi gemiddelde Cloud-applicatie).
Op woensdag 30 mei 2018 10:45 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vind het oprecht verbazingwekkend hoeveel achteruitgang gebruikers over het algemeen pikken onder het mom van vooruitgang (hoi gemiddelde Cloud-applicatie).
helemaal mee eens. Smartphones met Symbian OS zijn waardeloos doordat er niemand apps voor bijwerkt. zelfde gaat ook op voor SmartTVs van 5 jaar en ouder. youtube doet 't daar al niet meer op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
helemaal mee eens. Smartphones met Symbian OS zijn waardeloos doordat er niemand apps voor bijwerkt. zelfde gaat ook op voor SmartTVs van 5 jaar en ouder. youtube doet 't daar al niet meer op.
Terwijl dat met 20 minuten programmeerwerk en mogelijk unsupported firmware te regelen is. Er is een "nieuwe" versie van het TLS protocol (versie 1.2 uit 2008) en er zit een oude versie van een bibliotheek in de software die maximaal 1.1 ondersteunt. YouTube heeft ondersteuning voor oudere versies uitgeschakeld en daarom werkt het niet meer.
Trouwens, met een beetje hackwerk en een proxyserver thuis is het ook op te lossen maar het wordt er allemaal niet makkelijker van. Dit zijn voor mij als ICTer ontzettend frustrerende dingen omdat het zo makkelijk is om een 5 jaar oude TV nog 5 extra jaren te geven. Ik snap best dat geld ook moet rollen maar moet je dat dan geforceerd bij de eindgebruiker gaan halen?
Nederlands-Amerikaanse loc na wereldreis in Lieren
De Veluwsche Stoomtrein Maatschappij heeft dinsdag een nieuwe aanwinst kunnen verwelkomen. Een bijzondere diesellocomotief is na een lange reis in Beekbergen/Lieren aangekomen.
Johannes Rutgers 29-05-18, 21:03 Laatste update: 21:45
Het gaat om een Amerikaanse Whitcomb; het type dat de eerste grote diesellocomotief van de Nederlandse Spoorwegen was. De machines kwamen in de Tweede Wereldoorlog met het Amerikaanse leger naar Europa, om ingezet te worden bij de bevrijding. Later keerden de meeste exemplaren weer terug naar de VS.
De loc die nu van de VSM is, heeft er een reis van bijna twee maanden op zitten. Die reis begon in Buffalo in de Verenigde Staten, en ging over het spoor (op een wagon), per schip, met een vrachtauto en het laatste stuk weer over de rails. Een VSM-loc trok de Amerikaan het laatste stuk naar de nieuwe thuisbasis. Daar wacht een grote opknapbeurt.
Nederlands-Amerikaanse loc na wereldreis in Lieren
De Veluwsche Stoomtrein Maatschappij heeft dinsdag een nieuwe aanwinst kunnen verwelkomen. Een bijzondere diesellocomotief is na een lange reis in Beekbergen/Lieren aangekomen.
Johannes Rutgers 29-05-18, 21:03 Laatste update: 21:45
Het gaat om een Amerikaanse Whitcomb; het type dat de eerste grote diesellocomotief van de Nederlandse Spoorwegen was. De machines kwamen in de Tweede Wereldoorlog met het Amerikaanse leger naar Europa, om ingezet te worden bij de bevrijding. Later keerden de meeste exemplaren weer terug naar de VS.
De loc die nu van de VSM is, heeft er een reis van bijna twee maanden op zitten. Die reis begon in Buffalo in de Verenigde Staten, en ging over het spoor (op een wagon), per schip, met een vrachtauto en het laatste stuk weer over de rails. Een VSM-loc trok de Amerikaan het laatste stuk naar de nieuwe thuisbasis. Daar wacht een grote opknapbeurt.
Wie station Leeuwarden Achter de Hoven wil bezoeken moet er op tijd bij zijn, want zoals het nu staat wordt dit station vanaf 3 september niet meer aangedaan. Per dag stoppen er 3 treinen.
Het opruimen van de perrons staat voor juli volgend jaar gepland.
Zo zonde dat er nu 2 van die krengen zijn. Het geld van 1 van beide had veel nuttiger besteed kunnen worden. Museumclubs gaan sowieso steeds zwaardere tijden tegemoet door regeltjes, milieu en vrijwilligersgebrek.
Op woensdag 30 mei 2018 23:33 schreef Bitlord het volgende: Zo zonde dat er nu 2 van die krengen zijn. Het geld van 1 van beide had veel nuttiger besteed kunnen worden. Museumclubs gaan sowieso steeds zwaardere tijden tegemoet door regeltjes, milieu en vrijwilligersgebrek.
Nee joh, samenwerken, ben je mal. Toch veel leuker om op je eigen terreintje ouwe meuk weg te laten rotten?
Nee joh, samenwerken, ben je mal. Toch veel leuker om op je eigen terreintje ouwe meuk weg te laten rotten?
De baas spelen over een wegroestende loc en elke week vergaderen op kosten van de club is belangrijker dan samenwerken en een loc rijdend krijgen en behouden.. toch?
Op woensdag 30 mei 2018 19:05 schreef Peterselieman het volgende: Wie station Leeuwarden Achter de Hoven wil bezoeken moet er op tijd bij zijn, want zoals het nu staat wordt dit station vanaf 3 september niet meer aangedaan. Per dag stoppen er 3 treinen.
Het opruimen van de perrons staat voor juli volgend jaar gepland.
Was een jaar of 6 geleden al een klote station. Alleen in de ochtendspits volgens mij een aantal keer? En dan alleen het tweede gedeelte van de trein geloof ik waar je uit kon springen? Niet eens een normale afstap, haha. Tijd om het te sluiten, ook al snap ik natuurlijk wel de gevoelens vanuit de forenzen die dagelijks daar uit stappen.
quote:
Station Leeuwarden Achter de Hoven is het minst gebruikte station van Nederland, met slechts 10 in- en uitstappers per dag.
Snap niet waar die vandaan komt, gezien ik toch altijd heel wat mensen uit de trein zag springen. Wikipedia overigens.
[ Bericht 10% gewijzigd door Carlos93 op 31-05-2018 00:09:22 ]
Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende: Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende: Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
je kunt wel lekker asociaal gaan rijden in die leasebak van je
vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenseren
Het is kan heel voordelig zijn: Nu is de vraag naar locs relatief groot: de wachtrij om bij Siemens een Vectrontje te bestellen is vrij lang. Misschien kan de NS nu goede prijzen krijgen voor hun tweedehands spul.
Verkopen moeten ze het toch: Als de ICNG het ICR vervangt over een paar jaar, hebben ze niets meer aan de Traxxen.
Ik weet ook niet wat de rente was toen de NS de huidige Traxxen heeft gefinancierd.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Station Stadshagen in Zwolle kan niet open als gevolg van de problemen met de bodem onder het spoor op het traject tussen Zwolle en Kampen, het Kamperlijntje. Dat heeft gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel zojuist meegedeeld. De kosten om de grond onder het Kamperlijntje alsnog geschikt te maken voor treinen die met 140 kilometer per uur over het traject rijden, lopen in de tientallen miljoenen euro's. De kosten worden geschat op een bedrag van 35 tot 100 miljoen euro, aldus Boerman.
Volgende hoofdstuk is al wel duidelijk:
quote:
De verwachting is dat de verschillende partijen nu vooral naar elkaar zullen wijzen als het gaat om de schuldvraag rond dit debacle.
Godverdomme, ik roep al sinds 2009 dat investeringen in die lijn weggegooid geld zijn en die met de opening van de Hanzelijn gesloten had moeten worden, maar nee, iedereen is doof voor argumenten. Nu zitten we na vele miljoenen met nog niets en zijn de bussen nog steeds overvol.
Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende: Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?
100 Daarom past ook de stop op Stadshagen niet en juist daar gaat het hele verhaal over. 140 was voorzien, en met die snelheid zou het net passen.
Dat niet alleen: de keertijd wordt dusdanig krap dat je niet meer kunt bijplaatsen of aftrappen, waardoor je van aanvang tot einde dienst met twee stellen moet blijven rijden. Daarnaast worden de overstappen in Zwolle gewoon verschrikkelijk krap.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik hoor alleen maar maren om op korte termijn die stop alsnog te regelen, krappe aansluiting, lekker boeiend, zo spannend is de dienstregeling daar ook weer niet. Gang is alles. Kan er daarna gedacht worden aan een iets toekomstvastere oplossing.
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Op vrijdag 1 juni 2018 19:06 schreef James1988 het volgende: Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch?
Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende: ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Dit is allemaal al rechtgetrokken. Er zijn ook wissels verwijderd zodat er sneller opgerost kan worden.
Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende: ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Bij vertrek uit Zwolle is het 40 km/h tot voorbij de overweg Nieuwe Veerallee. Dit IVM de boog tussen de overweg en het station. verder is alles 100km/h. Kampen kun je niet sneller binnenkomen. ATB-NG zal je daar met een remcurve laten afremmen. Vertrek uit Kampen, kan wel vol gas. Verder is het vermogen beperkt op Zwolle - Kampen, omdat Prorail schijnbaar ook heeft bezuinigd op het onderstation. Die dus vermogen tekort komt.....
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.
Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
Op vrijdag 1 juni 2018 19:56 schreef James1988 het volgende: Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.
Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
Op vrijdag 1 juni 2018 20:46 schreef b2py het volgende: Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
En er zal ook worden gekeken naar het verwacht gebruik op de lijn. Op een druk baanvak als Den Haag - Rotterdam is veel meer treinverkeer dan op Zwolle - Kampen, waardoor er ook andere eisen aan de onderstations gesteld worden.
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)
Jaaaa...jaaa... 133.000 vluchten zijn 67.000 treinen per jaar, 187 per dag.
Dat kon nog wel eens interessant worden bij Parijs, waar het merendeel van die treinen langs moet komen als ze richting het zuiden gaan. Daarbij ook meegenomen dat ook alle andere luchthavens Europese pax vluchten vervangen door treinen.
Bij de kanaaltunnel gaat het ook interessant worden als alle vakantievluchten van en naar het Britse eiland vervangen moeten worden door een trein.
Om nog maar te zwijgen over het aantal treinen en machinisten die hier voor nodig zijn...
We zetten hier weinig mensen uit hun huis maar de rest is voor ons anders ook niet vreemd.
Dan komen we de spullen wel halen op een bed, tafel, bank, stoel en fornuis na. Had je maar beter moeten nadenken voordat je ervoor gekozen hebt om van de zorgtoeslag andere schoenen voor je kinderen aan te schaffen in plaats van de zorgverzekering te betalen. Want je plicht naar de maatschappij (betaluh betaluh) is belangrijker dan je plicht je kinderen zonder gaten in hun schoenen de deur uit te laten gaan.
Ik voel mij totaal niet ontopic. Ik zit dit weekend heerlijk thuis Nu even in het treinentopic. Dat dan weer wel Maandagavond ben ik pas weer ontopic. Mag ik weer op de HSL met treintjes spelen
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)
Er is niet gezegd dat het treinstellen en worden. DB wil nieuwe locomotieven+rijtuigen bestellen voor internationale treinen (o.a. naar Amsterdam) dus daar gaat het hier waarschijnlijk over. Als ze die bij Siemens bestellen verwacht ik Vectrons met Railjet-achtige rijtuigen.
wanneer gaan de SGM/SGMm/MAT64 eruit voor de nieuwere SNG? ze zeiden 2018 en aangezien we nu op de helft van het jaar zitten.
ik heb nog een docu gevonden uit 2000, daarin zat een oude sgm met nummer 2878, die gele piepende dingen reden altijd traject alphen a/d rijn> gouda.
er staan er ook een aantal aan de kant met brandschade heeft iemand enig idee waar die dingen staan ik zou ze nog graag op de foto willen hebben voordat ze uitgefaseerd gaan worden
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Mat'64 is er alweer even uit. SGM blijft nog wel even. Vanaf december gaan de eerste nieuwe sprinters rijden. De 2-delige SGM zullen als eerste gesloopt worden. De 3-delige SGM zal nog wel even als reserve blijven en daarna waarschijnlijk gesloopt worden. Ik geloof dat recent de SGM met grote brandschade al naar de sloper is gegaan. Een ander treinstel met mindere schade is geloof ik weer opgekalefaterd en rijdt inmiddels weer rond. De 3-delige stellen krijgen momenteel een kleine revisie om ze nog wat langer in dienst te houden.
Op zaterdag 2 juni 2018 18:29 schreef cherrycoke het volgende: er staan er ook een aantal aan de kant met brandschade heeft iemand enig idee waar die dingen staan ik zou ze nog graag op de foto willen hebben voordat ze uitgefaseerd gaan worden
thanks guys even een dagje met goed weer voor uittrekken dan haal ik de dienstregeling wel van somda af
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op zaterdag 2 juni 2018 18:52 schreef cherrycoke het volgende: thanks guys even een dagje met goed weer voor uittrekken dan haal ik de dienstregeling wel van somda af
Waarom van Somda? SGM rijdt nog overal en nergens in de Randstad.
Ga een half uur op Utrecht Centraal staan en je hebt geheid een paar stellen te pakken.
Op zaterdag 2 juni 2018 18:39 schreef MTL het volgende: Ik geloof dat recent de SGM met grote brandschade al naar de sloper is gegaan. Een ander treinstel met mindere schade is geloof ik weer opgekalefaterd en rijdt inmiddels weer rond. De 3-delige stellen krijgen momenteel een kleine revisie om ze nog wat langer in dienst te houden.
klopt, die SGM's met brandschade zijn al gesloopt. Volgens mij alleen de bakken met schade. En de 1767 die uitgefikt was is ook gesloopt toen. Waren allen ter plaatse in Haarlem gesloopt.
Waarom van Somda? SGM rijdt nog overal en nergens in de Randstad.
Ga een half uur op Utrecht Centraal staan en je hebt geheid een paar stellen te pakken.
Den Haag-Dordrecht rijden ze nog standaard Amsterdam-Beverwijk sprinter en nog wat diensten richting Noord Holland dacht ik (ik dacht ook Amsterdam Zandvoort) En in Twente rijdt nog SGM tussen Apeldoorn-Almelo/Hengelo/Enschede.
Den Haag-Dordrecht rijden ze nog standaard Amsterdam-Beverwijk sprinter en nog wat diensten richting Noord Holland dacht ik (ik dacht ook Amsterdam Zandvoort) En in Twente rijdt nog SGM tussen Apeldoorn-Almelo/Hengelo/Enschede.
Op Rhenen - Breukelen - Amsterdam - Uitgeest rijden ze ook, samen met SLT.
Het einde is in zicht voor Pacers en andere treinen uit de jaren 80 in Wales: vandaag wordt bekend gemaakt wat de nieuwe exploitant, KeolisAmey, allemaal gaat veranderen wanneer zij in oktober de Wales & Borders-franchise overnemen van de zittende vervoerder, Arriva.
Er gaat een nieuwe vloot komen (deels tramtrein) gebouwd door CAF en Stadler, er gaan 5 nieuwe stations komen, de Valley Lines rond Cardiff worden geëlektrificeerd en er gaan meer treinen rijden. Uiteindelijk zal 95% van de reizen binnen Wales worden gemaakt in nieuwe treinen.
Jeetje, rijden die krengen er nog steeds? Arme reizigers Heb er één keer in gezeten en vond dat meer dan zat. Had er een beetje een Schienenbus idee bij
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...