Omdat Prorail's Unimog in Rotterdam stond en die vanwege regeltjes alleen mag slepen ip duwen?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:26 schreef Adrie072 het volgende:
Je kan bijna rollend naar Hoofddorp en je bent onderweg met z`n allen naar Schiphol, waarom zou je dan terug naar Rotterdam willen?twitter:gtm twitterde op dinsdag 29-05-2018 om 11:13:42@mijvoorbeterov @OvDRail_Jeroen Ik zit erin, was de trein van 9:11 rtd shl. 1,5 uur stil gestaan. Nu terug naar Rotterdam. Airco kon gelukkig elk kwartier aan. reageer retweet
met 4 bakken max komt het wel voor. Op de heenweg doe ik het in 3 etappes ic naar Ut dan spr Zl en dan spr Gn. Na de pauze in 1 keer terugquote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:05 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat er machinisten de 500 Rotterdam - Groningen rijden. In 6 minuten keren in Utrecht lijkt mij onhaalbaar.
Of stap je onderweg een keer af maar blijf je op deze route?
Da's niet best.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:20 schreef Bitlord het volgende:
Mijn omreisSprinter 5231 Tilburg - Weert is gestrand in Best. De Flirt heeft een defect aan een treeplank. Twee conducteurs staan driftig te bellen. Spoor 4 is geblokkeerd.
Er staan nu 300 man op Best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als conducteur of machinist?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
met 4 bakken max komt het wel voor. Op de heenweg doe ik het in 3 etappes ic naar Ut dan spr Zl en dan spr Gn. Na de pauze in 1 keer terug
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Da's niet best.
Zielig inderdaad. De reis duurt nu anderhalf uur langer dan gepland. Op zich overkomelijk en volgens mij kan ik na declaratie van de reis ook nog GBTV declareren waardoor ik verdien aan de reis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker. Het noodweer komt vanmiddag pas. Ik vraag me af in hoeverre het zelfmoord is om tot 17:00 in Eindhoven te blijvenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:20 schreef Bitlord het volgende:
Mijn omreisSprinter 5231 Tilburg - Weert is gestrand in Best. De Flirt heeft een defect aan een treeplank. Twee conducteurs staan driftig te bellen. Spoor 4 is geblokkeerd.
Er staan nu 300 man op Best.
In Zuid-Limburg is het nu al prijs met het weerquote:Op dinsdag 29 mei 2018 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker. Het noodweer komt vanmiddag pas. Ik vraag me af in hoeverre het zelfmoord is om tot 17:00 in Eindhoven te blijven
Groetjes vanaf Utrecht Zuilenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 15:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Utrecht onder water in 3... 2.... 1....
Nee joh, dat leidt alleen maar af van het proberen een trein ongehinderd over de HSL te jagen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 18:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen idee, maar 't is misschien wel iets om aan NS te melden. Kunnen ze dat weer meenemen in hun tests.
Dat klopt wel ja, je hebt zooo veel verschillende devices waar het op moet werkenquote:Op dinsdag 29 mei 2018 18:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb geen idee, maar 't is misschien wel iets om aan NS te melden. Kunnen ze dat weer meenemen in hun tests.
Ontwikkelen voor mobile web is verdomde moeilijk. Ik snap wel dat jan en alleman liever apps bouwt
twitter:Tieschellekens twitterde op dinsdag 29-05-2018 om 17:58:24Na het debacle van gisteren op het spoor blijft de bananentrein van @NS_online in @ROTTERDAMCENTRA want de ruitenwissers zijn defect Er is al veel wateroverlast maar dit is pas echt om te huilen https://t.co/eLwYYHeEV5 reageer retweet
Lijkt wel door de hitte bevangen, de NS.twitter:Tieschellekens twitterde op dinsdag 29-05-2018 om 18:48:04Eerst kapotte ruitenwisser en nu ontvoert #Bananentrein van @NS_online reizigers naar @noorderkempen in @België Vanwege draadbreuk bij @breda Van daaruit moeten we weer naar @Breda liften. @ROVER_online https://t.co/8qYjTFHRbo reageer retweet
Bedoelde u "Vlaams-Brabant"?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:39 schreef James1988 het volgende:
Als je de rest van de reacties zo leest lijkt het er wel op. De mededeling dat Breda overgeslagen zou worden kwam pas toen ze Brabant binnenreden
Toen was er nog geen Twitter.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:22 schreef Ireyon het volgende:
Toen de Beneluxtrein nog gewoon, zoals het hoort, via Roosendaal reed, had je dit soort gezeik niet
Scrollen bestaat langer dan 4 decennia. Nee.quote:Op woensdag 30 mei 2018 01:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
De schermresolutie van het huuhawij toestel is te laag. Er is geen goede oplossing voor, behalve dan de desktop versie te pakken, akkoord te klikken en weer mobiel verder.
hier heb je materieelbevoegdheid. zo heb je de NS site niet nodig, kun je gewoon zelf een trein besturen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 08:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, je moeder. Ik doe het wel zonder de NS site
helemaal mee eens. Smartphones met Symbian OS zijn waardeloos doordat er niemand apps voor bijwerkt. zelfde gaat ook op voor SmartTVs van 5 jaar en ouder. youtube doet 't daar al niet meer op.quote:Op woensdag 30 mei 2018 10:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het oprecht verbazingwekkend hoeveel achteruitgang gebruikers over het algemeen pikken onder het mom van vooruitgang (hoi gemiddelde Cloud-applicatie).
Wat wil hij dan? Als er een draadbreuk is kan er niet gestopt worden in breda, das logisch.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:02 schreef Adrie072 het volgende:
twitter:Tieschellekens twitterde op dinsdag 29-05-2018 om 17:58:24Na het debacle van gisteren op het spoor blijft de bananentrein van @NS_online in @ROTTERDAMCENTRA want de ruitenwissers zijn defect Er is al veel wateroverlast maar dit is pas echt om te huilen https://t.co/eLwYYHeEV5 reageer retweet
Lijkt wel door de hitte bevangen, de NS.twitter:Tieschellekens twitterde op dinsdag 29-05-2018 om 18:48:04Eerst kapotte ruitenwisser en nu ontvoert #Bananentrein van @NS_online reizigers naar @noorderkempen in @België Vanwege draadbreuk bij @breda Van daaruit moeten we weer naar @Breda liften. @ROVER_online https://t.co/8qYjTFHRbo reageer retweet
Terwijl dat met 20 minuten programmeerwerk en mogelijk unsupported firmware te regelen is. Er is een "nieuwe" versie van het TLS protocol (versie 1.2 uit 2008) en er zit een oude versie van een bibliotheek in de software die maximaal 1.1 ondersteunt. YouTube heeft ondersteuning voor oudere versies uitgeschakeld en daarom werkt het niet meer.quote:Op woensdag 30 mei 2018 11:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
helemaal mee eens. Smartphones met Symbian OS zijn waardeloos doordat er niemand apps voor bijwerkt. zelfde gaat ook op voor SmartTVs van 5 jaar en ouder. youtube doet 't daar al niet meer op.
twitter:nsreiziger twitterde op woensdag 30-05-2018 om 11:54:23https://t.co/5EW9i6imdC: "Nederlands-Amerikaanse loc na wereldreis in Lieren" https://t.co/s5dp2OnkSF #ns https://t.co/1NIBZ0GN81 reageer retweet
Heb je niks aan zonder vergunningquote:Op woensdag 30 mei 2018 11:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
hier heb je materieelbevoegdheid. zo heb je de NS site niet nodig, kun je gewoon zelf een trein besturen. [ afbeelding ]
dat ding mag toch geen milieuzones inquote:Op woensdag 30 mei 2018 12:01 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:nsreiziger twitterde op woensdag 30-05-2018 om 11:54:23https://t.co/5EW9i6imdC: "Nederlands-Amerikaanse loc na wereldreis in Lieren" https://t.co/s5dp2OnkSF #ns https://t.co/1NIBZ0GN81 reageer retweet
[ afbeelding ]
Nederlands-Amerikaanse loc na wereldreis in Lieren
De Veluwsche Stoomtrein Maatschappij heeft dinsdag een nieuwe aanwinst kunnen verwelkomen. Een bijzondere diesellocomotief is na een lange reis in Beekbergen/Lieren aangekomen.
Johannes Rutgers 29-05-18, 21:03 Laatste update: 21:45
Het gaat om een Amerikaanse Whitcomb; het type dat de eerste grote diesellocomotief van de Nederlandse Spoorwegen was. De machines kwamen in de Tweede Wereldoorlog met het Amerikaanse leger naar Europa, om ingezet te worden bij de bevrijding. Later keerden de meeste exemplaren weer terug naar de VS.
De loc die nu van de VSM is, heeft er een reis van bijna twee maanden op zitten. Die reis begon in Buffalo in de Verenigde Staten, en ging over het spoor (op een wagon), per schip, met een vrachtauto en het laatste stuk weer over de rails. Een VSM-loc trok de Amerikaan het laatste stuk naar de nieuwe thuisbasis. Daar wacht een grote opknapbeurt.
Zo zonde dat er nu 2 van die krengen zijn. Het geld van 1 van beide had veel nuttiger besteed kunnen worden. Museumclubs gaan sowieso steeds zwaardere tijden tegemoet door regeltjes, milieu en vrijwilligersgebrek.quote:Op woensdag 30 mei 2018 14:00 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat ding mag toch geen milieuzones in
Nee joh, samenwerken, ben je mal. Toch veel leuker om op je eigen terreintje ouwe meuk weg te laten rotten?quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Zo zonde dat er nu 2 van die krengen zijn. Het geld van 1 van beide had veel nuttiger besteed kunnen worden. Museumclubs gaan sowieso steeds zwaardere tijden tegemoet door regeltjes, milieu en vrijwilligersgebrek.
De baas spelen over een wegroestende loc en elke week vergaderen op kosten van de club is belangrijker dan samenwerken en een loc rijdend krijgen en behouden.. toch?quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee joh, samenwerken, ben je mal. Toch veel leuker om op je eigen terreintje ouwe meuk weg te laten rotten?
Was een jaar of 6 geleden al een klote station. Alleen in de ochtendspits volgens mij een aantal keer? En dan alleen het tweede gedeelte van de trein geloof ik waar je uit kon springen? Niet eens een normale afstap, haha. Tijd om het te sluiten, ook al snap ik natuurlijk wel de gevoelens vanuit de forenzen die dagelijks daar uit stappen.quote:Op woensdag 30 mei 2018 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
Wie station Leeuwarden Achter de Hoven wil bezoeken moet er op tijd bij zijn, want zoals het nu staat wordt dit station vanaf 3 september niet meer aangedaan. Per dag stoppen er 3 treinen.
Het opruimen van de perrons staat voor juli volgend jaar gepland.
Snap niet waar die vandaan komt, gezien ik toch altijd heel wat mensen uit de trein zag springen. Wikipedia overigens.quote:Station Leeuwarden Achter de Hoven is het minst gebruikte station van Nederland, met slechts 10 in- en uitstappers per dag.
Is maar enkel spoor, maar ze hebben er wel 2 stations, de andere is een stukje naar de andere kant.quote:Op donderdag 31 mei 2018 00:40 schreef FredvZ het volgende:
Je kan een keer per dag naar Leeuwarden en twee keer per dag naar Groningen blijkbaar:
[ afbeelding ]
Ik vraag me dan wel af waar ze spoor 1 verstopt hebben.
vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenserenquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:48 schreef James1988 het volgende:
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.
http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
ik zal morgen wat flyers neerleggenquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende:
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
je kunt wel lekker asociaal gaan rijden in die leasebak van jequote:Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende:
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
Het is kan heel voordelig zijn: Nu is de vraag naar locs relatief groot: de wachtrij om bij Siemens een Vectrontje te bestellen is vrij lang. Misschien kan de NS nu goede prijzen krijgen voor hun tweedehands spul.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenseren
De gehele trein past dan ook niet langs het perronquote:Op donderdag 31 mei 2018 00:38 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan je toch ook geen treinstation noemen:
[ afbeelding ]
Zelfs een gemiddelde tramhalte biedt nog meer comfort.
Hebben ze liquiditeitsproblemen ofzo?quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:48 schreef James1988 het volgende:
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.
http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
Neu, dit stond al in de planning. Er is zelfs een hele aanbesteding geweest voor deze constructie.quote:Op donderdag 31 mei 2018 18:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hebben ze liquiditeitsproblemen ofzo?
ja ik ook.quote:
Volgende hoofdstuk is al wel duidelijk:quote:Station Stadshagen in Zwolle kan niet open als gevolg van de problemen met de bodem onder het spoor op het traject tussen Zwolle en Kampen, het Kamperlijntje. Dat heeft gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel zojuist meegedeeld.
De kosten om de grond onder het Kamperlijntje alsnog geschikt te maken voor treinen die met 140 kilometer per uur over het traject rijden, lopen in de tientallen miljoenen euro's. De kosten worden geschat op een bedrag van 35 tot 100 miljoen euro, aldus Boerman.
via rtvoostquote:De verwachting is dat de verschillende partijen nu vooral naar elkaar zullen wijzen als het gaat om de schuldvraag rond dit debacle.
misschien kunnen ze het ombouwen tot metro. Is bij de hoekse lijn ook al zon succesquote:Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 14:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien kunnen ze het ombouwen tot metro. Is bij de hoekse lijn ook al zon succes
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
100quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?
Het probleem juist dat er geen gang gemaakt kan worden op het lijntjequote:
quote:Tussen Maastricht en Visé rijden er geen treinen door spoorproblemen in het buitenland.
Dit duurt tenminste tot 12:00 uur op zaterdag 2 juni 2018.
twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Correct.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:06 schreef James1988 het volgende:
Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch?
Dit is allemaal al rechtgetrokken. Er zijn ook wissels verwijderd zodat er sneller opgerost kan worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Bij vertrek uit Zwolle is het 40 km/h tot voorbij de overweg Nieuwe Veerallee. Dit IVM de boog tussen de overweg en het station. verder is alles 100km/h.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:56 schreef James1988 het volgende:
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.
Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
Ik reageerde op het stukje over het vermogen van het onderstation.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?
En er zal ook worden gekeken naar het verwacht gebruik op de lijn. Op een druk baanvak als Den Haag - Rotterdam is veel meer treinverkeer dan op Zwolle - Kampen, waardoor er ook andere eisen aan de onderstations gesteld worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:46 schreef b2py het volgende:
Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:19 schreef James1988 het volgende:
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Peter het volgende:
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
Mensen tegen een hongerloontje laten werken, mensen uit hun huis zetten en maling hebben aan de natuur lijkt me nou niet écht een voorbeeld.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.
Wauwquote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef dennistd het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Jaaaa...jaaa... 133.000 vluchten zijn 67.000 treinen per jaar, 187 per dag.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Peter het volgende:
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
65 jaar geleden hadden de spoorwegen er geen enkele moeite me om onder zulke omstandigheden treinen te laten rijden:quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef dennistd het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Mooie foto welquote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
65 jaar geleden hadden de spoorwegen er geen enkele moeite me om onder zulke omstandigheden treinen te laten rijden:
[ afbeelding ]
We zetten hier weinig mensen uit hun huis maar de rest is voor ons anders ook niet vreemd.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Mensen tegen een hongerloontje laten werken, mensen uit hun huis zetten en maling hebben aan de natuur lijkt me nou niet écht een voorbeeld.
Dan komen we de spullen wel halen op een bed, tafel, bank, stoel en fornuis na. Had je maar beter moeten nadenken voordat je ervoor gekozen hebt om van de zorgtoeslag andere schoenen voor je kinderen aan te schaffen in plaats van de zorgverzekering te betalen. Want je plicht naar de maatschappij (betaluh betaluh) is belangrijker dan je plicht je kinderen zonder gaten in hun schoenen de deur uit te laten gaan.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
We zetten hier weinig mensen uit hun huis maar de rest is voor ons anders ook niet vreemd.
Er is niet gezegd dat het treinstellen en worden. DB wil nieuwe locomotieven+rijtuigen bestellen voor internationale treinen (o.a. naar Amsterdam) dus daar gaat het hier waarschijnlijk over. Als ze die bij Siemens bestellen verwacht ik Vectrons met Railjet-achtige rijtuigen.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)
Tussen Dordrecht en Den Haag rijden er genoeg.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:29 schreef cherrycoke het volgende:
er staan er ook een aantal aan de kant met brandschade heeft iemand enig idee waar die dingen staan ik zou ze nog graag op de foto willen hebben voordat ze uitgefaseerd gaan worden
Ik heb vandaag bij een overweg moeten wachten voor een kruisende trein. Telt dat mee?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit in een treinEn hoe ontopic voel JIJ je vandaag?
Een DDZ is vanochtend over mij heen gedenderdquote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb vandaag bij een overweg moeten wachten voor een kruisende trein. Telt dat mee?
Waarom van Somda? SGM rijdt nog overal en nergens in de Randstad.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:52 schreef cherrycoke het volgende:
thanks guys even een dagje met goed weer voor uittrekken dan haal ik de dienstregeling wel van somda af
klopt, die SGM's met brandschade zijn al gesloopt. Volgens mij alleen de bakken met schade. En de 1767 die uitgefikt was is ook gesloopt toen.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:39 schreef MTL het volgende:
Ik geloof dat recent de SGM met grote brandschade al naar de sloper is gegaan. Een ander treinstel met mindere schade is geloof ik weer opgekalefaterd en rijdt inmiddels weer rond.
De 3-delige stellen krijgen momenteel een kleine revisie om ze nog wat langer in dienst te houden.
Den Haag-Dordrecht rijden ze nog standaardquote:Op zaterdag 2 juni 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom van Somda? SGM rijdt nog overal en nergens in de Randstad.
Ga een half uur op Utrecht Centraal staan en je hebt geheid een paar stellen te pakken.
Op Rhenen - Breukelen - Amsterdam - Uitgeest rijden ze ook, samen met SLT.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 19:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Den Haag-Dordrecht rijden ze nog standaard
Amsterdam-Beverwijk sprinter en nog wat diensten richting Noord Holland dacht ik (ik dacht ook Amsterdam Zandvoort)
En in Twente rijdt nog SGM tussen Apeldoorn-Almelo/Hengelo/Enschede.
Ik vond je huis al leeg aandoen toen ik er langs kwam gefietst.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit in een treinEn hoe ontopic voel JIJ je vandaag?
Ik ga ook met de trein 😱quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit in een treinEn hoe ontopic voel JIJ je vandaag?
quote:Op zondag 3 juni 2018 12:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)_is_treinfanaat.html
Als ik zou staan te wachten op een random VIRM en er komt opeens MAt '46 voorbij zou ik ook zo blij reagerenquote:
Mensen die hun passie met trots dragen.quote:Op zondag 3 juni 2018 12:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)_is_treinfanaat.html
Over het algemeen mis ik de Mat'64 niet, maar het geluid van een optrekkende Mat'64 blijftquote:Op zondag 3 juni 2018 13:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
In 2013 was eenmalig 10 bakken Mat64 als intercity Alkmaar - Maastricht ingezet. ook zoiets
Zeker nooit in een mat'54 gezeten?quote:Op zondag 3 juni 2018 16:37 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Over het algemeen mis ik de Mat'64 niet, maar het geluid van een optrekkende Mat'64 blijft.
Hij herkent die loc aan de hoorn. Held.quote:
Zo, echt wel.quote:Op zondag 3 juni 2018 12:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als ik zou staan te wachten op een random VIRM en er komt opeens MAt '46 voorbij zou ik ook zo blij reageren
Jammer dat ie er op een dwergsein uit gaat, daardoor hoor je alleen het eerst stel aanzetten...quote:Op zondag 3 juni 2018 13:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
In 2013 was eenmalig 10 bakken Mat64 als intercity Alkmaar - Maastricht ingezet. ook zoiets
In Tsjechië deze zomer 7 of 14 dagen onbeperkt reizen met de trein vanaf 31 euro!quote:Op dinsdag 5 juni 2018 10:33 schreef b2py het volgende:
Ik ga in Italië met de trein in de zomervakantie, niet te geloven
Slechts tussen Noorderkempen en Antwerpen. Want ook NMBS heeft geen alternatief materieel dat naar Breda kan.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:55 schreef Ireyon het volgende:
Breda wordt door de IC Direct/Brussel zo vaak overgeslagen dat de NMBS maar zelf treinen gaat rijden![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |