abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:20:26 #226
256146 b2py
Beton!
pi_179541530
Ik hoor alleen maar maren om op korte termijn die stop alsnog te regelen, krappe aansluiting, lekker boeiend, zo spannend is de dienstregeling daar ook weer niet. Gang is alles. Kan er daarna gedacht worden aan een iets toekomstvastere oplossing.
  Redactie Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 17:57:20 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179542499
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:20 schreef b2py het volgende:
Gang is alles.
Het probleem juist dat er geen gang gemaakt kan worden op het lijntje ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:58:43 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179542533
UTO over ETCS, is er helemaal geen machinist meer nodig. :Y
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:00:13 #229
256146 b2py
Beton!
pi_179542567
Mag je dan wel een trein laten rijden als ze willen staken? :?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:04:16 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179542660
Wie zou er willen staken? De computer?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:44:08 #231
256146 b2py
Beton!
pi_179543515
Een of andere vage regel die verbied alsnog vervoer aan te bieden als de bestuurder wil staken ofzo
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:06:49 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179544100
Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch? :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 19:16:48 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179544385
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 19:28:35 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179544724
quote:
Tussen Maastricht en Visé rijden er geen treinen door spoorproblemen in het buitenland.
Dit duurt tenminste tot 12:00 uur op zaterdag 2 juni 2018.
ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46 Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179544987
In Siberië rijden de treinen toch ook gewoon door?
pi_179545034
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:06 schreef James1988 het volgende:
Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch? :P
Correct.
Bier.
pi_179545052
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Dit is allemaal al rechtgetrokken. Er zijn ook wissels verwijderd zodat er sneller opgerost kan worden.
Bier.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:48:55 #238
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_179545266
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Bij vertrek uit Zwolle is het 40 km/h tot voorbij de overweg Nieuwe Veerallee. Dit IVM de boog tussen de overweg en het station. verder is alles 100km/h.
Kampen kun je niet sneller binnenkomen. ATB-NG zal je daar met een remcurve laten afremmen.
Vertrek uit Kampen, kan wel vol gas.
Verder is het vermogen beperkt op Zwolle - Kampen, omdat Prorail schijnbaar ook heeft bezuinigd op het onderstation. Die dus vermogen tekort komt.....
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:56:40 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179545488
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.

Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:19:29 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179546026
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:37:06 #241
256146 b2py
Beton!
pi_179546644
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:56 schreef James1988 het volgende:
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.

Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:41:20 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179546739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?
Ik reageerde op het stukje over het vermogen van het onderstation.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:46:25 #243
256146 b2py
Beton!
pi_179546853
Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 20:46:27 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179546854
De SLT wordt toch ook al beperkt bij het optrekken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:49:05 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179546935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:46 schreef b2py het volgende:
Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
En er zal ook worden gekeken naar het verwacht gebruik op de lijn. Op een druk baanvak als Den Haag - Rotterdam is veel meer treinverkeer dan op Zwolle - Kampen, waardoor er ook andere eisen aan de onderstations gesteld worden.
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 20:52:29 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179547038
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:19 schreef James1988 het volgende:
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179547632
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
dag
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 juni 2018 @ 21:20:10 #248
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179547700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Peter het volgende:
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:23:50 #249
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179547798
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.
Mensen tegen een hongerloontje laten werken, mensen uit hun huis zetten en maling hebben aan de natuur lijkt me nou niet écht een voorbeeld.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 1 juni 2018 @ 21:40:08 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179548276
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46 Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
[ afbeelding ]
Wauw :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')