Is maar enkel spoor, maar ze hebben er wel 2 stations, de andere is een stukje naar de andere kant.quote:Op donderdag 31 mei 2018 00:40 schreef FredvZ het volgende:
Je kan een keer per dag naar Leeuwarden en twee keer per dag naar Groningen blijkbaar:
[ afbeelding ]
Ik vraag me dan wel af waar ze spoor 1 verstopt hebben.
vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenserenquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:48 schreef James1988 het volgende:
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.
http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
ik zal morgen wat flyers neerleggenquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende:
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
je kunt wel lekker asociaal gaan rijden in die leasebak van jequote:Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende:
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
Het is kan heel voordelig zijn: Nu is de vraag naar locs relatief groot: de wachtrij om bij Siemens een Vectrontje te bestellen is vrij lang. Misschien kan de NS nu goede prijzen krijgen voor hun tweedehands spul.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenseren
De gehele trein past dan ook niet langs het perronquote:Op donderdag 31 mei 2018 00:38 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan je toch ook geen treinstation noemen:
[ afbeelding ]
Zelfs een gemiddelde tramhalte biedt nog meer comfort.
Hebben ze liquiditeitsproblemen ofzo?quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:48 schreef James1988 het volgende:
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.
http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
Neu, dit stond al in de planning. Er is zelfs een hele aanbesteding geweest voor deze constructie.quote:Op donderdag 31 mei 2018 18:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hebben ze liquiditeitsproblemen ofzo?
ja ik ook.quote:
Volgende hoofdstuk is al wel duidelijk:quote:Station Stadshagen in Zwolle kan niet open als gevolg van de problemen met de bodem onder het spoor op het traject tussen Zwolle en Kampen, het Kamperlijntje. Dat heeft gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel zojuist meegedeeld.
De kosten om de grond onder het Kamperlijntje alsnog geschikt te maken voor treinen die met 140 kilometer per uur over het traject rijden, lopen in de tientallen miljoenen euro's. De kosten worden geschat op een bedrag van 35 tot 100 miljoen euro, aldus Boerman.
via rtvoostquote:De verwachting is dat de verschillende partijen nu vooral naar elkaar zullen wijzen als het gaat om de schuldvraag rond dit debacle.
misschien kunnen ze het ombouwen tot metro. Is bij de hoekse lijn ook al zon succesquote:Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 14:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien kunnen ze het ombouwen tot metro. Is bij de hoekse lijn ook al zon succes
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
100quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?
Het probleem juist dat er geen gang gemaakt kan worden op het lijntjequote:
quote:Tussen Maastricht en Visé rijden er geen treinen door spoorproblemen in het buitenland.
Dit duurt tenminste tot 12:00 uur op zaterdag 2 juni 2018.
twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Correct.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:06 schreef James1988 het volgende:
Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch?
Dit is allemaal al rechtgetrokken. Er zijn ook wissels verwijderd zodat er sneller opgerost kan worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Bij vertrek uit Zwolle is het 40 km/h tot voorbij de overweg Nieuwe Veerallee. Dit IVM de boog tussen de overweg en het station. verder is alles 100km/h.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:56 schreef James1988 het volgende:
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.
Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
Ik reageerde op het stukje over het vermogen van het onderstation.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?
En er zal ook worden gekeken naar het verwacht gebruik op de lijn. Op een druk baanvak als Den Haag - Rotterdam is veel meer treinverkeer dan op Zwolle - Kampen, waardoor er ook andere eisen aan de onderstations gesteld worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:46 schreef b2py het volgende:
Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:19 schreef James1988 het volgende:
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Peter het volgende:
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
Mensen tegen een hongerloontje laten werken, mensen uit hun huis zetten en maling hebben aan de natuur lijkt me nou niet écht een voorbeeld.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.
Wauwquote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef dennistd het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |