abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179508830
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 00:40 schreef FredvZ het volgende:
Je kan een keer per dag naar Leeuwarden en twee keer per dag naar Groningen blijkbaar:
[ afbeelding ]

Ik vraag me dan wel af waar ze spoor 1 verstopt hebben.
Is maar enkel spoor, maar ze hebben er wel 2 stations, de andere is een stukje naar de andere kant.
  donderdag 31 mei 2018 @ 14:48:13 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179512561
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.

http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
pi_179513775
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:48 schreef James1988 het volgende:
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.

http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenseren
pi_179513913
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
pi_179514349
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende:
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
ik zal morgen wat flyers neerleggen
pi_179514523
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende:
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
je kunt wel lekker asociaal gaan rijden in die leasebak van je :D
pi_179515376
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]

vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenseren
Het is kan heel voordelig zijn: Nu is de vraag naar locs relatief groot: de wachtrij om bij Siemens een Vectrontje te bestellen is vrij lang. Misschien kan de NS nu goede prijzen krijgen voor hun tweedehands spul.

Verkopen moeten ze het toch: Als de ICNG het ICR vervangt over een paar jaar, hebben ze niets meer aan de Traxxen.

Ik weet ook niet wat de rente was toen de NS de huidige Traxxen heeft gefinancierd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2018 @ 18:35:37 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179517711
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 00:38 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan je toch ook geen treinstation noemen:
[ afbeelding ]

Zelfs een gemiddelde tramhalte biedt nog meer comfort.
De gehele trein past dan ook niet langs het perron :P

Ook niet langs het andere perron
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 31 mei 2018 @ 18:37:43 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179517753
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 14:48 schreef James1988 het volgende:
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.

http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
Hebben ze liquiditeitsproblemen ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179517889
blijkbaar, ik kreeg ook al geen reiskostenvergoeding
pi_179518098
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 18:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hebben ze liquiditeitsproblemen ofzo?
Neu, dit stond al in de planning. Er is zelfs een hele aanbesteding geweest voor deze constructie.
  donderdag 31 mei 2018 @ 19:26:40 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179518905
Tweede keer met de trein deze week, tweede keer half uur opgelopen door een vroegtijdig opgeheven trein :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:20:28 #213
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179524309
Morgen bijna twee uur met de trein #yolo
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:50:27 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179526308
quote:
11s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:20 schreef JDude het volgende:
Morgen bijna twee uur met de trein #yolo
ja ik ook.

Instead of bijna 5 6 uur zoals dinsdag EN vandaag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 juni 2018 @ 10:59:36 #215
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_179532874
Stadshagen blijft nog wel even gesloten...
quote:
Station Stadshagen in Zwolle kan niet open als gevolg van de problemen met de bodem onder het spoor op het traject tussen Zwolle en Kampen, het Kamperlijntje. Dat heeft gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel zojuist meegedeeld.
De kosten om de grond onder het Kamperlijntje alsnog geschikt te maken voor treinen die met 140 kilometer per uur over het traject rijden, lopen in de tientallen miljoenen euro's. De kosten worden geschat op een bedrag van 35 tot 100 miljoen euro, aldus Boerman.
Volgende hoofdstuk is al wel duidelijk:
quote:
De verwachting is dat de verschillende partijen nu vooral naar elkaar zullen wijzen als het gaat om de schuldvraag rond dit debacle.
via rtvoost
pi_179533782
Godverdomme, ik roep al sinds 2009 dat investeringen in die lijn weggegooid geld zijn en die met de opening van de Hanzelijn gesloten had moeten worden, maar nee, iedereen is doof voor argumenten. Nu zitten we na vele miljoenen met nog niets en zijn de bussen nog steeds overvol.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179534776
¤35 tot 100 miljoen, gezondheid zeg :')
pi_179535405
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
pi_179537718
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
misschien kunnen ze het ombouwen tot metro. Is bij de hoekse lijn ook al zon succes
  vrijdag 1 juni 2018 @ 14:26:42 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179537755
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]

misschien kunnen ze het ombouwen tot metro. Is bij de hoekse lijn ook al zon succes
:D
pi_179540051
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?
pi_179540563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?
100 :)
Daarom past ook de stop op Stadshagen niet en juist daar gaat het hele verhaal over. 140 was voorzien, en met die snelheid zou het net passen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 16:43:41 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179540691
ProRail's voorstel was om met twee machinisten te gaan rijden, maar daar heeft Keolis weer geen zin in vanwege de kosten.
  Redactie Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 16:45:34 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179540758
Dat niet alleen: de keertijd wordt dusdanig krap dat je niet meer kunt bijplaatsen of aftrappen, waardoor je van aanvang tot einde dienst met twee stellen moet blijven rijden. Daarnaast worden de overstappen in Zwolle gewoon verschrikkelijk krap.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179541518
En het perron ligt op een uithoek voor de overstappers ook nog eens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:20:26 #226
256146 b2py
Beton!
pi_179541530
Ik hoor alleen maar maren om op korte termijn die stop alsnog te regelen, krappe aansluiting, lekker boeiend, zo spannend is de dienstregeling daar ook weer niet. Gang is alles. Kan er daarna gedacht worden aan een iets toekomstvastere oplossing.
  Redactie Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 17:57:20 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179542499
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:20 schreef b2py het volgende:
Gang is alles.
Het probleem juist dat er geen gang gemaakt kan worden op het lijntje ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:58:43 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179542533
UTO over ETCS, is er helemaal geen machinist meer nodig. :Y
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:00:13 #229
256146 b2py
Beton!
pi_179542567
Mag je dan wel een trein laten rijden als ze willen staken? :?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:04:16 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179542660
Wie zou er willen staken? De computer?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 18:44:08 #231
256146 b2py
Beton!
pi_179543515
Een of andere vage regel die verbied alsnog vervoer aan te bieden als de bestuurder wil staken ofzo
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:06:49 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179544100
Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch? :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 19:16:48 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179544385
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 19:28:35 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179544724
quote:
Tussen Maastricht en Visé rijden er geen treinen door spoorproblemen in het buitenland.
Dit duurt tenminste tot 12:00 uur op zaterdag 2 juni 2018.
ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46 Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179544987
In Siberië rijden de treinen toch ook gewoon door?
pi_179545034
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:06 schreef James1988 het volgende:
Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch? :P
Correct.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179545052
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Dit is allemaal al rechtgetrokken. Er zijn ook wissels verwijderd zodat er sneller opgerost kan worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:48:55 #238
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_179545266
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Bij vertrek uit Zwolle is het 40 km/h tot voorbij de overweg Nieuwe Veerallee. Dit IVM de boog tussen de overweg en het station. verder is alles 100km/h.
Kampen kun je niet sneller binnenkomen. ATB-NG zal je daar met een remcurve laten afremmen.
Vertrek uit Kampen, kan wel vol gas.
Verder is het vermogen beperkt op Zwolle - Kampen, omdat Prorail schijnbaar ook heeft bezuinigd op het onderstation. Die dus vermogen tekort komt.....
  vrijdag 1 juni 2018 @ 19:56:40 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179545488
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.

Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:19:29 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179546026
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:37:06 #241
256146 b2py
Beton!
pi_179546644
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:56 schreef James1988 het volgende:
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.

Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:41:20 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179546739
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?
Ik reageerde op het stukje over het vermogen van het onderstation.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:46:25 #243
256146 b2py
Beton!
pi_179546853
Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juni 2018 @ 20:46:27 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179546854
De SLT wordt toch ook al beperkt bij het optrekken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 juni 2018 @ 20:49:05 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179546935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:46 schreef b2py het volgende:
Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
En er zal ook worden gekeken naar het verwacht gebruik op de lijn. Op een druk baanvak als Den Haag - Rotterdam is veel meer treinverkeer dan op Zwolle - Kampen, waardoor er ook andere eisen aan de onderstations gesteld worden.
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 20:52:29 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179547038
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 20:19 schreef James1988 het volgende:
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179547632
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
dag
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 juni 2018 @ 21:20:10 #248
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179547700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Peter het volgende:
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:23:50 #249
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179547798
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 21:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.
Mensen tegen een hongerloontje laten werken, mensen uit hun huis zetten en maling hebben aan de natuur lijkt me nou niet écht een voorbeeld.
So we just called him Fred
  vrijdag 1 juni 2018 @ 21:40:08 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179548276
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46 Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
[ afbeelding ]
Wauw :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')