vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenserenquote:Op donderdag 31 mei 2018 14:48 schreef James1988 het volgende:
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.
http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
ik zal morgen wat flyers neerleggenquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende:
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
je kunt wel lekker asociaal gaan rijden in die leasebak van jequote:Op donderdag 31 mei 2018 15:39 schreef MTL het volgende:
Schandalig idd. Het is de schuld van de SNCF. Misschien moeten we gaan staken. Mobiliseer jij de vakbonden?
Het is kan heel voordelig zijn: Nu is de vraag naar locs relatief groot: de wachtrij om bij Siemens een Vectrontje te bestellen is vrij lang. Misschien kan de NS nu goede prijzen krijgen voor hun tweedehands spul.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vandaar dat ik tegenwoordig 90 cent moet betalen voor een flesje cola ipv 70.. om dit staaltje kapitaalvernietiging te compenseren
De gehele trein past dan ook niet langs het perronquote:Op donderdag 31 mei 2018 00:38 schreef FredvZ het volgende:
Dit kan je toch ook geen treinstation noemen:
[ afbeelding ]
Zelfs een gemiddelde tramhalte biedt nog meer comfort.
Hebben ze liquiditeitsproblemen ofzo?quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:48 schreef James1988 het volgende:
NS heeft hun Traxx-locs verkocht aan Akiem, en least ze voortaan terug.
http://railcolornews.com/(...)5-traxx-locomotives/
Neu, dit stond al in de planning. Er is zelfs een hele aanbesteding geweest voor deze constructie.quote:Op donderdag 31 mei 2018 18:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hebben ze liquiditeitsproblemen ofzo?
ja ik ook.quote:
Volgende hoofdstuk is al wel duidelijk:quote:Station Stadshagen in Zwolle kan niet open als gevolg van de problemen met de bodem onder het spoor op het traject tussen Zwolle en Kampen, het Kamperlijntje. Dat heeft gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel zojuist meegedeeld.
De kosten om de grond onder het Kamperlijntje alsnog geschikt te maken voor treinen die met 140 kilometer per uur over het traject rijden, lopen in de tientallen miljoenen euro's. De kosten worden geschat op een bedrag van 35 tot 100 miljoen euro, aldus Boerman.
via rtvoostquote:De verwachting is dat de verschillende partijen nu vooral naar elkaar zullen wijzen als het gaat om de schuldvraag rond dit debacle.
misschien kunnen ze het ombouwen tot metro. Is bij de hoekse lijn ook al zon succesquote:Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 14:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
misschien kunnen ze het ombouwen tot metro. Is bij de hoekse lijn ook al zon succes
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 12:57 schreef MTL het volgende:
Het hele traject zal wel onderheid moeten worden om alsnog 140 km/u mogelijk te maken.
100quote:Op vrijdag 1 juni 2018 16:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Uhm, ze rijden gewoon 140 km/u nu hoor! Het enige probleem is afremmen en optrekken om een stop bij Stadshagen mogelijk te maken. Dan hoef je toch alleen rondom Stadshagen het te onderheien?
Het probleem juist dat er geen gang gemaakt kan worden op het lijntjequote:
quote:Tussen Maastricht en Visé rijden er geen treinen door spoorproblemen in het buitenland.
Dit duurt tenminste tot 12:00 uur op zaterdag 2 juni 2018.
twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Correct.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:06 schreef James1988 het volgende:
Er zijn regels rondom stakingsbreking, besmet werk en zulks, maar daar is geen sprake van als er toch al geen machinist voor nodig is toch?
Dit is allemaal al rechtgetrokken. Er zijn ook wissels verwijderd zodat er sneller opgerost kan worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Bij vertrek uit Zwolle is het 40 km/h tot voorbij de overweg Nieuwe Veerallee. Dit IVM de boog tussen de overweg en het station. verder is alles 100km/h.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet dat Zwolle - Kampen één blok is, maar in hoeverre is de boel rond beide stations geoptimaliseerd, zodat je sneller kunt binnenkomen en vertrekken? Daarmee kun je namelijk nog wat tijd winnen.
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:56 schreef James1988 het volgende:
Men is bij het ontwerp uitgegaan van wat een SLT verbruikt, terwijl een FLIRT een stuk krachtiger is.
Dat had voorkomen kunnen worden als de exploitant eerder bij het ontwerp betrokken was geweest, of als de opdrachtgever van de elektrificatie (de provincie Overijssel) ook voor het materieel had gezorgd.
Ik reageerde op het stukje over het vermogen van het onderstation.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Dus als je daar een SLT laat rijden past het wel?
En er zal ook worden gekeken naar het verwacht gebruik op de lijn. Op een druk baanvak als Den Haag - Rotterdam is veel meer treinverkeer dan op Zwolle - Kampen, waardoor er ook andere eisen aan de onderstations gesteld worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:46 schreef b2py het volgende:
Nouja bezuinigd, hangt van de opdracht af die de ingenieurs hebben meegekregen he. "Maak de goedkoopste oplossing" is het logisch.
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:19 schreef James1988 het volgende:
Handelsblatt/Reuters: DB wil een order t.w.v. ¤ 1 miljard plaatsen bij Siemens voor 18 ICE 4-treinstellen van 7 bakken; 50 rijtuigen om bestaande ICE4's te verlengen van 12 naar 13 rijtuigen; en 20 nieuwe EuroCity-treinen.
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Peter het volgende:
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
Mensen tegen een hongerloontje laten werken, mensen uit hun huis zetten en maling hebben aan de natuur lijkt me nou niet écht een voorbeeld.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ze nou eens in China gaan kijken, hoe het moet.
Wauwquote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef dennistd het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Jaaaa...jaaa... 133.000 vluchten zijn 67.000 treinen per jaar, 187 per dag.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:17 schreef Peter het volgende:
Beter internationaal treinverkeer kan 133.000 vluchten vanaf Schiphol schelen, per jaar..
https://www.volkskrant.nl(...)-goedkoop-~b764f987/
65 jaar geleden hadden de spoorwegen er geen enkele moeite me om onder zulke omstandigheden treinen te laten rijden:quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef dennistd het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:ICB_Loek twitterde op vrijdag 01-06-2018 om 19:26:46Vanwege flinke wateroverlast door hevige regenval in #Eijsden is er geen treinverkeer mogelijk tussen #Maastricht en #Visé. @StruktonRail is druk bezig om het op te lossen. #ProRail https://t.co/WaQTVTmQnm reageer retweet
Mooie foto welquote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
65 jaar geleden hadden de spoorwegen er geen enkele moeite me om onder zulke omstandigheden treinen te laten rijden:
[ afbeelding ]
We zetten hier weinig mensen uit hun huis maar de rest is voor ons anders ook niet vreemd.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 21:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Mensen tegen een hongerloontje laten werken, mensen uit hun huis zetten en maling hebben aan de natuur lijkt me nou niet écht een voorbeeld.
Dan komen we de spullen wel halen op een bed, tafel, bank, stoel en fornuis na. Had je maar beter moeten nadenken voordat je ervoor gekozen hebt om van de zorgtoeslag andere schoenen voor je kinderen aan te schaffen in plaats van de zorgverzekering te betalen. Want je plicht naar de maatschappij (betaluh betaluh) is belangrijker dan je plicht je kinderen zonder gaten in hun schoenen de deur uit te laten gaan.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
We zetten hier weinig mensen uit hun huis maar de rest is voor ons anders ook niet vreemd.
Er is niet gezegd dat het treinstellen en worden. DB wil nieuwe locomotieven+rijtuigen bestellen voor internationale treinen (o.a. naar Amsterdam) dus daar gaat het hier waarschijnlijk over. Als ze die bij Siemens bestellen verwacht ik Vectrons met Railjet-achtige rijtuigen.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor treinstellen worden die EC stellen dan? Want nu zit er feitelijk geen verschil tussen rijtuigen die DB inzet in EC en IC's toch? (Ja ik weet dat in een EC ook niet-Duitse rijtuigen rijden)
Tussen Dordrecht en Den Haag rijden er genoeg.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:29 schreef cherrycoke het volgende:
er staan er ook een aantal aan de kant met brandschade heeft iemand enig idee waar die dingen staan ik zou ze nog graag op de foto willen hebben voordat ze uitgefaseerd gaan worden
Ik heb vandaag bij een overweg moeten wachten voor een kruisende trein. Telt dat mee?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit in een treinEn hoe ontopic voel JIJ je vandaag?
Een DDZ is vanochtend over mij heen gedenderdquote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb vandaag bij een overweg moeten wachten voor een kruisende trein. Telt dat mee?
Waarom van Somda? SGM rijdt nog overal en nergens in de Randstad.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:52 schreef cherrycoke het volgende:
thanks guys even een dagje met goed weer voor uittrekken dan haal ik de dienstregeling wel van somda af
klopt, die SGM's met brandschade zijn al gesloopt. Volgens mij alleen de bakken met schade. En de 1767 die uitgefikt was is ook gesloopt toen.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 18:39 schreef MTL het volgende:
Ik geloof dat recent de SGM met grote brandschade al naar de sloper is gegaan. Een ander treinstel met mindere schade is geloof ik weer opgekalefaterd en rijdt inmiddels weer rond.
De 3-delige stellen krijgen momenteel een kleine revisie om ze nog wat langer in dienst te houden.
Den Haag-Dordrecht rijden ze nog standaardquote:Op zaterdag 2 juni 2018 19:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom van Somda? SGM rijdt nog overal en nergens in de Randstad.
Ga een half uur op Utrecht Centraal staan en je hebt geheid een paar stellen te pakken.
Op Rhenen - Breukelen - Amsterdam - Uitgeest rijden ze ook, samen met SLT.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 19:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Den Haag-Dordrecht rijden ze nog standaard
Amsterdam-Beverwijk sprinter en nog wat diensten richting Noord Holland dacht ik (ik dacht ook Amsterdam Zandvoort)
En in Twente rijdt nog SGM tussen Apeldoorn-Almelo/Hengelo/Enschede.
Ik vond je huis al leeg aandoen toen ik er langs kwam gefietst.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit in een treinEn hoe ontopic voel JIJ je vandaag?
Ik ga ook met de trein 😱quote:Op zaterdag 2 juni 2018 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit in een treinEn hoe ontopic voel JIJ je vandaag?
quote:Op zondag 3 juni 2018 12:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)_is_treinfanaat.html
Als ik zou staan te wachten op een random VIRM en er komt opeens MAt '46 voorbij zou ik ook zo blij reagerenquote:
Mensen die hun passie met trots dragen.quote:Op zondag 3 juni 2018 12:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.dumpert.nl/me(...)_is_treinfanaat.html
Over het algemeen mis ik de Mat'64 niet, maar het geluid van een optrekkende Mat'64 blijftquote:Op zondag 3 juni 2018 13:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
In 2013 was eenmalig 10 bakken Mat64 als intercity Alkmaar - Maastricht ingezet. ook zoiets
Zeker nooit in een mat'54 gezeten?quote:Op zondag 3 juni 2018 16:37 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Over het algemeen mis ik de Mat'64 niet, maar het geluid van een optrekkende Mat'64 blijft.
Hij herkent die loc aan de hoorn. Held.quote:
Zo, echt wel.quote:Op zondag 3 juni 2018 12:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als ik zou staan te wachten op een random VIRM en er komt opeens MAt '46 voorbij zou ik ook zo blij reageren
Jammer dat ie er op een dwergsein uit gaat, daardoor hoor je alleen het eerst stel aanzetten...quote:Op zondag 3 juni 2018 13:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
In 2013 was eenmalig 10 bakken Mat64 als intercity Alkmaar - Maastricht ingezet. ook zoiets
In Tsjechië deze zomer 7 of 14 dagen onbeperkt reizen met de trein vanaf 31 euro!quote:Op dinsdag 5 juni 2018 10:33 schreef b2py het volgende:
Ik ga in Italië met de trein in de zomervakantie, niet te geloven
Slechts tussen Noorderkempen en Antwerpen. Want ook NMBS heeft geen alternatief materieel dat naar Breda kan.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:55 schreef Ireyon het volgende:
Breda wordt door de IC Direct/Brussel zo vaak overgeslagen dat de NMBS maar zelf treinen gaat rijden![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |