abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179377619
Behalve de kop is er niets van te lezen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179377665
Wat is SDZ?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:17:11 #63
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_179377683
Station Driebergen-Zeist?
pi_179377719
Ah een leesbaarder plaatje zie ik al
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:18:50 #65
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179377725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve de kop is er niets van te lezen.
Zo beter neem ik aan? :)

En inderdaad, SDZ is Sationsgebied Driebergen-Zeist.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Sport vrijdag 25 mei 2018 @ 14:11:11 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179378880
Bij de Sun-lijn denk ik toch eerder aan de sneltram Utrecht Nieuwegein moet ik zeggen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179380138
Dat is sunij he 😜
pi_179380151
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:18 schreef Goverman het volgende:

[..]

Zo beter neem ik aan? :)

En inderdaad, SDZ is Sationsgebied Driebergen-Zeist.
Ik dacht station Delft zuid vanwege de spoorverbreding aldaar
  Redactie Sport vrijdag 25 mei 2018 @ 15:50:33 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179381568
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:00 schreef b2py het volgende:
Dat is sunij he 😜
De Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein (afgekort SUNIJ, ook wel SUN), thans ook bekend onder Regiotram Utrecht, is een trambedrijf in de gemeente Utrecht en in Nieuwegein en IJsselstein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 25 mei 2018 @ 15:54:03 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179381670
Vanochtend werd een trein van Southeastern bij London Blackfriars naar het verkeerde perron gestuurd. De trein had naar spoor 4 moeten gaan, maar werd naar spoor 2 gestuurd.

Deze trein moest keren om daarna alsnog naar het juiste perron gestuurd te worden, wat een half uur geduurd heeft. De treinen hebben hier nog steeds last van, men verwacht de treindienst rond 17:00 weer normaal te hebben.

Sporenplan:


Links van Blackfriars begint de Thameslink-tunnel, rechts zijn de lijnen naar London Bridge en Elephant & Castle.

In de TL-tunnel eindigt de derde rail en schakelen treinen over op de bovenleiding. De Southeasterntrein in kwestie heeft echter geen stroomafnemers, omdat alles in SE-gebied (muv HS1) derde rail is.

De hele dag vertragingen door een foutje in de ochtend... :X
pi_179382010
tis wat...
  vrijdag 25 mei 2018 @ 18:20:12 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179384835
Ik wist niet dat ProRail ook voor de Engelsen de wissels en seinen bediende?

Toch gewoon trein laten keren op spoor 2 ipv spoor 4.
De creativiteit in spoorwezen is soms net zo groot als dat van een Lemming. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan het vliegverkeer. Daar worden vliegtuigen gewoon van route gewisseld als de situatie daar om vraagt.
So we just called him Fred
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:44:04 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179386279
Het probleem hier is dat die trein niet verder kán rijden. De derde rail eindigt in de tunnel, na City Thameslink hangt er alleen nog maar een waslijn. Southeastern's treinen hebben echter geen stroomafnemers op het dak.

De trein moest dus wel omkeren, maar dat ging niet zomaar omdat er in de blokken achter de verkeerd gestuurde trein ook alweer treinen stonden.
pi_179387176
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:44 schreef James1988 het volgende:
Het probleem hier is dat die trein niet verder kán rijden. De derde rail eindigt in de tunnel, na City Thameslink hangt er alleen nog maar een waslijn. Southeastern's treinen hebben echter geen stroomafnemers op het dak.

De trein moest dus wel omkeren, maar dat ging niet zomaar omdat er in de blokken achter de verkeerd gestuurde trein ook alweer treinen stonden.
Lekker koppelen aan een trein met stroomafnemer en door de tunnel duwen..?
dag
pi_179387280
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:20 schreef FredvZ het volgende:
Ik wist niet dat ProRail ook voor de Engelsen de wissels en seinen bediende?

Toch gewoon trein laten keren op spoor 2 ipv spoor 4.
De creativiteit in spoorwezen is soms net zo groot als dat van een Lemming. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan het vliegverkeer. Daar worden vliegtuigen gewoon van route gewisseld als de situatie daar om vraagt.
Ongeveer een maand geleden ging het wissel voor onze trein stuk, bij Hoofddorp. In ongeveer 20 minuten konden we keren, een stuk achteruit rijden, nog een keer keren en via een ander spoor onze reis vervolgen. Het kan dus wel, soms.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 20:29:38 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179387287
En hoe komt dat ding dan weer in Southeasterngebied? :D
  vrijdag 25 mei 2018 @ 21:26:39 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179388386
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef James1988 het volgende:
En hoe komt dat ding dan weer in Southeasterngebied? :D
Jij denkt alleen maar in problemen he :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179388892
Wat staat er te fikken in utrecht?
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 22:02:06 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179389020
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 21:54 schreef TjjWester het volgende:
Wat staat er te fikken in utrecht?
Een goederenwagon heeft roodgloeiende wielen. Waarschijnlijk een warmgelopen aspot of vaste remmen.
pi_179389200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef marcop23 het volgende:

[..]

Ongeveer een maand geleden ging het wissel voor onze trein stuk, bij Hoofddorp. In ongeveer 20 minuten konden we keren, een stuk achteruit rijden, nog een keer keren en via een ander spoor onze reis vervolgen. Het kan dus wel, soms.
Dan zat jij in de achterste trein. De Thalys daarvoor deed er meen ik zo'n uur en een kwartier over en de ICD daar weer voor deed er daardoor zo'n anderhalf uur over :P
pi_179389512
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een goederenwagon heeft roodgloeiende wielen. Waarschijnlijk een warmgelopen aspot of vaste remmen.
Geen sgm zoals ik eerder las?
speak only if it improves the silence.
pi_179389611
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef James1988 het volgende:
En hoe komt dat ding dan weer in Southeasterngebied? :D
bij een volgende mogelijkheid achter een trein hangen die weer de andere kant uit gaat terug naar de zwarte broeders.
dag
  vrijdag 25 mei 2018 @ 22:57:12 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179390032
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Geen sgm zoals ik eerder las?
Niet volgens het Twitteraccount van de verkeersleiding van ProRail.
pi_179421709
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
speak only if it improves the silence.
  zondag 27 mei 2018 @ 14:05:46 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179421742
Farringdon in Londen: daar kun je straks overstappen tussen Thameslink en Crossrail.
  Redactie Sport zondag 27 mei 2018 @ 14:08:57 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179421814
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Één van de lijnen ondergrond weet ik er wel eentje: Berlin Hbf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 mei 2018 @ 14:29:44 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179422256
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Bij _DE_ metro.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 mei 2018 @ 14:39:06 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179422448
En in Châtelet–Les Halles kun je overstappen tussen RER A, RER B en RER D.
  zondag 27 mei 2018 @ 14:44:12 #89
256146 b2py
Beton!
pi_179422540
Vrijwel alle metrostations op de wereld die ondergronds zijn met overstappen op andere lijnen
pi_179422845
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:39 schreef James1988 het volgende:
En in Châtelet–Les Halles kun je overstappen tussen RER A, RER B en RER D.
In Parijs komen twee verschillende lijnen toch nooit aan hetzelfde perron?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 27 mei 2018 @ 15:03:44 #91
256146 b2py
Beton!
pi_179422934
RER B&D ironisch genoeg wel
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 mei 2018 @ 15:10:40 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179423108
waren er geen plannen om die lijnen alsnog helemaal te splitsen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 mei 2018 @ 15:16:56 #93
256146 b2py
Beton!
pi_179423256
Honderdduizend plannen denk ik
pi_179424401
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:03 schreef b2py het volgende:
RER B&D ironisch genoeg wel
http://carto.metro.free.fr/cartes/rer-idf/

Alleen de tunnel tussen Nord en Les Halles zelf lijkt door beide lijnen gebruikt te worden.

Die twee spoortjes handelen trouwens 64 treinen af per uur.
  PR/Manusje van alles zondag 27 mei 2018 @ 18:21:33 #95
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_179428000
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Hong Kong is een mooi metro netwerk. Crossplatform overstappen. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 27 mei 2018 @ 18:25:26 #96
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_179428104
Zo. Ik ben ook weer online. Laptop was recent naar de gallemieten en ik was op vakantie.
Laatste week in Engeland, even met de auto op foto-jacht voor wat treintjes.

Een leuk land met lachwekkende voetgangersoverwegen waar gewoon tegen de 100 mijl per uur (160 kilometer per uur) gereden wordt. Even via een "trapje" over een hekje, dan een bord "STOP LOOK LISTEN" en dan gewoon oversteken als het veilig is. Geen signalering, niks.
Of nog zo'n ouderwetse overweg waar een mannetje zit. Overweg beveiligd met hekken. Trein komt, hekken worden gesloten (over de weg dus). Kan het wegverkeer door, dan staat dat hek over het spoor heen.

Een aantal foto's:

We beginnen op zondag 20 mei bij de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn tussen Loughborough en Leicester.
Op 20 mei aangekomen in Hull met de ferry, en na een rustige autotocht (linksrijdend, uiteraard) bij Quorn gearriveerd. De eerste stoomtrein op deze lijn die passeerde, was de 70013 met een Diningtrain van Loughborough naar Leicester en terug en heeft hier net Quorn verlaten.

Naast 2 stoomlocomotieven was er ook één diesel actief. Dit was een Class 37, de 37714. Die passeert tussen Loughborough en Quorn.

Op maandag 21 mei was het niet heel druk met goederenverkeer. In de middag werd naar Bagworth gereden, omdat daar 2 lege steen/grindtreinen naar de groeve van Bardon Hill zouden rijden. Één daarvan werd gereden door GBRf met een bestickerde Class 66. De sticker op de zijkant is een boot van rederij MSC. De stickers zijn vanwege de samenwerking tussen MSC en GBRf voor het rijden van containertreinen in Engeland.

3 Dagen per week rijdt Colas Rail Freight een vliegtuigbrandstoftrein tussen de raffinaderij Lindsey Oil en Colnbrook. Hier wordt met een lege keteltrein bij Cossington gepasseerd onderweg naar de raffinaderij. De tractie is een al wat oudere Class 60.

Colas Rail Freight rijdt ook cementtreinen tussen Oxwellmains Lafarge en West Thurrock. Ook hier is een Class 60 de vaste kracht om de treinen heen en weer te slepen.
Wij vonden een leuke stek bij Isham op een voetgangersbrug. Deze spoorlijn gaat men zeer binnenkort elektrificeren, enkele voorbereidende werkzaamheden zijn al gestart. Normaal is de lijn tweesporig in gebruik, omdat men het driesporige traject ook gaat uitbreiden naar viersporig, zodat de goederentreinen via de "Slowline" kunnen. Het meest rechtse spoor, het nieuwe vierde spoor, is hier al aangelegd maar nog niet aangesloten. Verderop is het derde spoor buiten dienst, maar vanwege diverse vertragingen ging de goederentrein alsnog een klein stukje via het nog in dienst zijnde derde spoor, om daarna achter een volgende Hogesnelheidstrein in te voegen op de Mainline.

Op 23 mei werd er opnieuw enige aandacht besteed aan de te elektrificeren spoorlijn. De dag werd geëindigd bij Irchester op een voetpad midden in een weiland. Aldaar moesten 3 goederentreinen, waaronder deze lege cementtrein vanuit Theale naar Hope van Freightliner, passeren. 20 Seconden na deze foto was de zon geheel verdwenen achter de wolken.

Op 24 mei werd een lange autorit richting Barnetby en omgeving gemaakt. De laatste trein van de dag werd iets later geklikt als we eerst gepland hadden: namelijk tegen half 8 ipv 6 uur. Deze fraai bestickerde Class 66 van GBRf met een zware kolentrein deed ons toch even extra wachten.
De trein is onderweg vanaf de HIT-terminal Immingham naar Ratcliffe.

Vrijdag 25 mei werd opnieuw naar de Great Central Railway gereden, omdat het Diesel Friday was. Na eerst een ritje met de trein gemaakt te hebben - het regende toch - werd weer plaats genomen tussen Loughborough en Quorn.
De eerste trein die passeerde was de Driving Experience die gepland met stoom rijdt. Men kan deze trein boeken, en dan op de lok een retourtje over de lijn maken. Men mag dan oa zelf kolen scheppen en helpen met de bediening. Dit gebeurt zonder reizigers.

Diesel Friday staat bekend om de oude diesels die enkele ritten gaan maken over de lijn. Op 25 mei was het de eer aan de Class 31 D5830 en passeert hier eveneens tussen Loughborough en Quorn.
  zondag 27 mei 2018 @ 18:34:11 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179428347
Mooie plaatjes! Engeland *O*
  zondag 27 mei 2018 @ 18:48:20 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179428722
Dat plekje bij Cossington komt me bekend voor. Vroeger was er daar ook zo'n onbewaakt overpad over de spoorlijn heen, die is een paar jaar geleden gesloten.
  Moderator zondag 27 mei 2018 @ 18:54:05 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179428886
Mooie plaatjes ouwe trucker ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 27 mei 2018 @ 19:27:29 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_179429809
thanks heren.
Eerste keer écht ff voor de foto's naar Engeland. Vorig jaar wel foto's gemaakt (was de eerste keer in Engeland) maar toen was het ook citytrippen/backpacken.
Heb eerst 2 weken Polen gedaan dit jaar alleen en toen nog een week Engeland met 2 vrienden.

@ James, die hele lijn heeft vrijwel geen overwegen meer sinds daar HST's rijden. Nu wordt de lijn deels geëlektrificeerd. Ik dacht eerst naar Corby, omdat een ander deel tot mogelijk 2033 uitgesteld is.
  zondag 27 mei 2018 @ 19:36:15 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179430170
Goeie platen hoor Durk ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 27 mei 2018 @ 20:19:20 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179431813
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:27 schreef greavy het volgende:

@ James, die hele lijn heeft vrijwel geen overwegen meer sinds daar HST's rijden. Nu wordt de lijn deels geëlektrificeerd. Ik dacht eerst naar Corby, omdat een ander deel tot mogelijk 2033 uitgesteld is.
HSTs rijden al decennia lang over deze lijn, en sinds 2004 rijden er ook Meridians (Class 222).

Deze foto maakte ik in 2013 in Cossington, vanaf een overpad dat nu dus is weggehaald:


Het weghalen van overwegen (en vooral onbewaakte overpaden) is iets waar Network Rail al lang mee bezig is. Dit gaat soms erg moeilijk, bijvoorbeeld omdat het overpad in kwestie onderdeel is van een wandelroute, er geen alternatief is op redelijke afstand, en er geen budget is om een brug te bouwen.
  zondag 27 mei 2018 @ 21:15:22 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179433511
Prorail zou dan gewoon eenzijdig de wandelroute opheffen. Of ze daar nou over gaan of niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179435538
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Prorail zou dan gewoon eenzijdig de wandelroute opheffen. Of ze daar nou over gaan of niet.
Ach joh hou je snufferd eens en ga verdomme anderhalve kilometer richting Olst vanaf jouw huis langs het spoor wandelen for fucks sake.Koningin-vanaf-de-bank-zeiken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 27 mei 2018 @ 22:25:19 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179436102
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ach joh hou je snufferd eens en ga verdomme anderhalve kilometer richting Olst vanaf jouw huis langs het spoor wandelen for fucks sake.Koningin-vanaf-de-bank-zeiken.
Doe eens normaal joh. Wat je zegt ben je zelf. Tussen Driebergen-Zeist en Maarn hebben ze gewoon openbare weg afgesloten met hekken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179437439
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe eens normaal joh. Wat je zegt ben je zelf. Tussen Driebergen-Zeist en Maarn hebben ze gewoon openbare weg afgesloten met hekken.
"Haal mensen bij het spoor weg!"
"Laat mensen gewoon bij het spoor komen!"

Kiezen graag.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 27 mei 2018 @ 23:52:26 #107
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179437646
Deur nummer 2 gaarne.
pi_179437809
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:52 schreef JDude het volgende:
Deur nummer 2 gaarne.
Ik denk dat we ook gewoon van geval tot geval rationeel kunnen bekijken zonder de hele tijd zo zuur te doen of het wel of niet kan. Ik ken de situatie niet op de lijn van Utrecht naar Arnhem, misschien is er een keer een foutje gemaakt, kan best, maar over het algemeen denk ik dat mensen niet gevaarlijk dicht bij het spoor laten komen heel verstandig is omdat mensen fucking dom zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 28 mei 2018 @ 06:14:03 #109
256146 b2py
Beton!
pi_179439875
https://nos.nl/l/2233863
Miljarden voor tweede IC station Utrecht
  maandag 28 mei 2018 @ 08:12:12 #110
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179440593
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 06:14 schreef b2py het volgende:
https://nos.nl/l/2233863
Miljarden voor tweede IC station Utrecht
Nieuw college wil ook even laten zien dat ze een claim kunnen indienen. Leuk ook dat ze dat met Cora en Kajsa willen bespreken en niet met (verantwoordelijk) bewindspersoon Stientje. Wel voorspelbare timing: over anderhalf week is een AO Spoor (regulier debat in Kamer over allerlei actuele spoorse zaken) gepland in de Tweede Kamer en binnenkort is er ook een AO MIRT (regulier debat in Kamer over investeringen en lopende projecten). Dus proberen diverse mensen ‘hun’ dossier via de media en lobbies onder de aandacht te brengen, hopend dat een fractie het oppikt.

Afijn, mogelijkheden genoeg en dan niet alleen voor Lunetten. Je zou ook nog kunnen denken aan IC-stops in Bilthoven en Driebergen (richting oost/noord) en extra sprinters richting Woerden (bij gereedkomen viersporig baanvak over Amsterdam-Rijnkanaal).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  maandag 28 mei 2018 @ 08:14:02 #111
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179440605
Op zichzelf snap ik de wens voor een extra IC-station wel gezien de ontzettende en problematische groei. Maar dit is het schieten van losse flodders in een weinig samenhangend plan. Wat voor een paar extra sprinters niet ander is trouwens.
  maandag 28 mei 2018 @ 08:17:24 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179440621
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 00:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik denk dat we ook gewoon van geval tot geval rationeel kunnen bekijken zonder de hele tijd zo zuur te doen of het wel of niet kan. Ik ken de situatie niet op de lijn van Utrecht naar Arnhem, misschien is er een keer een foutje gemaakt, kan best, maar over het algemeen denk ik dat mensen niet gevaarlijk dicht bij het spoor laten komen heel verstandig is omdat mensen fucking dom zijn.
Er is een tijd geweest dat de regelgeving van en voor ProRail héél eenzijdig naar veiligheid bij spoorkruisingen keek. Inmiddels is die tijd allang weer over maar als het overleg stokt bij een onveilige situatie, partijen (ministerie, provincie, gemeente) willen geen geld investeren en na lullen als brugman kan ProRail intern ook geen financiering vinden blijft er in het geval van een rustige situatie weinig anders over dan de boel af te sluiten.
  maandag 28 mei 2018 @ 10:15:03 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179442127
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 06:14 schreef b2py het volgende:
https://nos.nl/l/2233863
Miljarden voor tweede IC station Utrecht
Miljarden gewenst vooral toch? Ben benieuwd waar dat vandaan moet gaan komen...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 mei 2018 @ 10:18:49 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179442181
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

"Haal mensen bij het spoor weg!"
"Laat mensen gewoon bij het spoor komen!"

Kiezen graag.
Ik hoef niet te kiezen hoor :) Mensen mogen van mij primadeluxe bij het spoor komen, als het maar veilig gebeurt. Ik constateer gewoon dat er een verschil is tussen hoe er in de UK vs hier met andere verkeersdeelnemers omgegaan wordt. Daar wordt hemel en aarde bewogen om een wandelroute open te houden, hier wordt als het zo uitkomt, gewoon klatsboem de openbare weg afgesloten. Dat vond ik opmerkelijk. Meer niet. Heeft niks met zeiken, de bank of de Koningin te maken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 mei 2018 @ 10:28:58 #115
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_179442337
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 08:12 schreef Goverman het volgende:

[..]

Afijn, mogelijkheden genoeg en dan niet alleen voor Lunetten. Je zou ook nog kunnen denken aan IC-stops in Bilthoven en Driebergen (richting oost/noord) en extra sprinters richting Woerden (bij gereedkomen viersporig baanvak over Amsterdam-Rijnkanaal).
We kunnen ook gewoon met alle treinen overal stoppen. Geen gezeik iedereen rijk... met een intercity-station in de wijk. *)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_179442933
Willen jullie meer of minder IC stops?
pi_179442952
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 08:12 schreef Goverman het volgende:

Afijn, mogelijkheden genoeg en dan niet alleen voor Lunetten. Je zou ook nog kunnen denken aan IC-stops in Bilthoven en Driebergen (richting oost/noord) en extra sprinters richting Woerden (bij gereedkomen viersporig baanvak over Amsterdam-Rijnkanaal).
vergeet Hoogeveen niet
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2018 @ 11:09:55 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179442997
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 10:28 schreef Eix het volgende:

[..]

We kunnen ook gewoon met alle treinen overal stoppen. Geen gezeik iedereen rijk... met een intercity-station in de wijk. *)
Sprinters hernoemen naar intercity's en de huidige IC's een nieuwe fancy naam geven. Probleem opgelost :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 mei 2018 @ 11:29:44 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179443404
Intercity direct
Met als tagline: Snel dichtbij.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 mei 2018 @ 11:31:54 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179443448
En de spinters worden:
Sprinter City
Altijd een station dichtbij
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')