Zo beter neem ik aan?quote:Op vrijdag 25 mei 2018 13:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve de kop is er niets van te lezen.
Ik dacht station Delft zuid vanwege de spoorverbreding aldaarquote:Op vrijdag 25 mei 2018 13:18 schreef Goverman het volgende:
[..]
Zo beter neem ik aan?
En inderdaad, SDZ is Sationsgebied Driebergen-Zeist.
De Sneltram Utrecht - Nieuwegein/IJsselstein (afgekort SUNIJ, ook wel SUN), thans ook bekend onder Regiotram Utrecht, is een trambedrijf in de gemeente Utrecht en in Nieuwegein en IJsselstein.quote:
Lekker koppelen aan een trein met stroomafnemer en door de tunnel duwen..?quote:Op vrijdag 25 mei 2018 19:44 schreef James1988 het volgende:
Het probleem hier is dat die trein niet verder kán rijden. De derde rail eindigt in de tunnel, na City Thameslink hangt er alleen nog maar een waslijn. Southeastern's treinen hebben echter geen stroomafnemers op het dak.
De trein moest dus wel omkeren, maar dat ging niet zomaar omdat er in de blokken achter de verkeerd gestuurde trein ook alweer treinen stonden.
Ongeveer een maand geleden ging het wissel voor onze trein stuk, bij Hoofddorp. In ongeveer 20 minuten konden we keren, een stuk achteruit rijden, nog een keer keren en via een ander spoor onze reis vervolgen. Het kan dus wel, soms.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 18:20 schreef FredvZ het volgende:
Ik wist niet dat ProRail ook voor de Engelsen de wissels en seinen bediende?
Toch gewoon trein laten keren op spoor 2 ipv spoor 4.
De creativiteit in spoorwezen is soms net zo groot als dat van een Lemming. Ze zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan het vliegverkeer. Daar worden vliegtuigen gewoon van route gewisseld als de situatie daar om vraagt.
Jij denkt alleen maar in problemen hequote:Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef James1988 het volgende:
En hoe komt dat ding dan weer in Southeasterngebied?
Een goederenwagon heeft roodgloeiende wielen. Waarschijnlijk een warmgelopen aspot of vaste remmen.quote:
Dan zat jij in de achterste trein. De Thalys daarvoor deed er meen ik zo'n uur en een kwartier over en de ICD daar weer voor deed er daardoor zo'n anderhalf uur overquote:Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef marcop23 het volgende:
[..]
Ongeveer een maand geleden ging het wissel voor onze trein stuk, bij Hoofddorp. In ongeveer 20 minuten konden we keren, een stuk achteruit rijden, nog een keer keren en via een ander spoor onze reis vervolgen. Het kan dus wel, soms.
Geen sgm zoals ik eerder las?quote:Op vrijdag 25 mei 2018 22:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een goederenwagon heeft roodgloeiende wielen. Waarschijnlijk een warmgelopen aspot of vaste remmen.
bij een volgende mogelijkheid achter een trein hangen die weer de andere kant uit gaat terug naar de zwarte broeders.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 20:29 schreef James1988 het volgende:
En hoe komt dat ding dan weer in Southeasterngebied?
Één van de lijnen ondergrond weet ik er wel eentje: Berlin Hbfquote:Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
Bij _DE_ metro.quote:Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
In Parijs komen twee verschillende lijnen toch nooit aan hetzelfde perron?quote:Op zondag 27 mei 2018 14:39 schreef James1988 het volgende:
En in Châtelet–Les Halles kun je overstappen tussen RER A, RER B en RER D.
http://carto.metro.free.fr/cartes/rer-idf/quote:
Hong Kong is een mooi metro netwerk. Crossplatform overstappen.quote:Op zondag 27 mei 2018 14:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ondergrondse kruisingsstations(beide lijnen ondergronds) voor de trein? Bij de metro is beurs een goed voorbeeld.
HSTs rijden al decennia lang over deze lijn, en sinds 2004 rijden er ook Meridians (Class 222).quote:Op zondag 27 mei 2018 19:27 schreef greavy het volgende:
@ James, die hele lijn heeft vrijwel geen overwegen meer sinds daar HST's rijden. Nu wordt de lijn deels geëlektrificeerd. Ik dacht eerst naar Corby, omdat een ander deel tot mogelijk 2033 uitgesteld is.
Ach joh hou je snufferd eens en ga verdomme anderhalve kilometer richting Olst vanaf jouw huis langs het spoor wandelen for fucks sake.Koningin-vanaf-de-bank-zeiken.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Prorail zou dan gewoon eenzijdig de wandelroute opheffen. Of ze daar nou over gaan of niet.
Doe eens normaal joh. Wat je zegt ben je zelf. Tussen Driebergen-Zeist en Maarn hebben ze gewoon openbare weg afgesloten met hekken.quote:Op zondag 27 mei 2018 22:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ach joh hou je snufferd eens en ga verdomme anderhalve kilometer richting Olst vanaf jouw huis langs het spoor wandelen for fucks sake.Koningin-vanaf-de-bank-zeiken.
"Haal mensen bij het spoor weg!"quote:Op zondag 27 mei 2018 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eens normaal joh. Wat je zegt ben je zelf. Tussen Driebergen-Zeist en Maarn hebben ze gewoon openbare weg afgesloten met hekken.
Ik denk dat we ook gewoon van geval tot geval rationeel kunnen bekijken zonder de hele tijd zo zuur te doen of het wel of niet kan. Ik ken de situatie niet op de lijn van Utrecht naar Arnhem, misschien is er een keer een foutje gemaakt, kan best, maar over het algemeen denk ik dat mensen niet gevaarlijk dicht bij het spoor laten komen heel verstandig is omdat mensen fucking dom zijn.quote:
Nieuw college wil ook even laten zien dat ze een claim kunnen indienen. Leuk ook dat ze dat met Cora en Kajsa willen bespreken en niet met (verantwoordelijk) bewindspersoon Stientje. Wel voorspelbare timing: over anderhalf week is een AO Spoor (regulier debat in Kamer over allerlei actuele spoorse zaken) gepland in de Tweede Kamer en binnenkort is er ook een AO MIRT (regulier debat in Kamer over investeringen en lopende projecten). Dus proberen diverse mensen ‘hun’ dossier via de media en lobbies onder de aandacht te brengen, hopend dat een fractie het oppikt.quote:Op maandag 28 mei 2018 06:14 schreef b2py het volgende:
https://nos.nl/l/2233863
Miljarden voor tweede IC station Utrecht
Er is een tijd geweest dat de regelgeving van en voor ProRail héél eenzijdig naar veiligheid bij spoorkruisingen keek. Inmiddels is die tijd allang weer over maar als het overleg stokt bij een onveilige situatie, partijen (ministerie, provincie, gemeente) willen geen geld investeren en na lullen als brugman kan ProRail intern ook geen financiering vinden blijft er in het geval van een rustige situatie weinig anders over dan de boel af te sluiten.quote:Op maandag 28 mei 2018 00:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat we ook gewoon van geval tot geval rationeel kunnen bekijken zonder de hele tijd zo zuur te doen of het wel of niet kan. Ik ken de situatie niet op de lijn van Utrecht naar Arnhem, misschien is er een keer een foutje gemaakt, kan best, maar over het algemeen denk ik dat mensen niet gevaarlijk dicht bij het spoor laten komen heel verstandig is omdat mensen fucking dom zijn.
Miljarden gewenst vooral toch? Ben benieuwd waar dat vandaan moet gaan komen...quote:Op maandag 28 mei 2018 06:14 schreef b2py het volgende:
https://nos.nl/l/2233863
Miljarden voor tweede IC station Utrecht
Ik hoef niet te kiezen hoorquote:Op zondag 27 mei 2018 23:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
"Haal mensen bij het spoor weg!"
"Laat mensen gewoon bij het spoor komen!"
Kiezen graag.
We kunnen ook gewoon met alle treinen overal stoppen. Geen gezeik iedereen rijk... met een intercity-station in de wijk.quote:Op maandag 28 mei 2018 08:12 schreef Goverman het volgende:
[..]
Afijn, mogelijkheden genoeg en dan niet alleen voor Lunetten. Je zou ook nog kunnen denken aan IC-stops in Bilthoven en Driebergen (richting oost/noord) en extra sprinters richting Woerden (bij gereedkomen viersporig baanvak over Amsterdam-Rijnkanaal).
vergeet Hoogeveen nietquote:Op maandag 28 mei 2018 08:12 schreef Goverman het volgende:
Afijn, mogelijkheden genoeg en dan niet alleen voor Lunetten. Je zou ook nog kunnen denken aan IC-stops in Bilthoven en Driebergen (richting oost/noord) en extra sprinters richting Woerden (bij gereedkomen viersporig baanvak over Amsterdam-Rijnkanaal).
Sprinters hernoemen naar intercity's en de huidige IC's een nieuwe fancy naam geven. Probleem opgelostquote:Op maandag 28 mei 2018 10:28 schreef Eix het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon met alle treinen overal stoppen. Geen gezeik iedereen rijk... met een intercity-station in de wijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |