abonnement Unibet Coolblue
pi_177561195
Iceland MPs propose ban on circumcision of boys

MPs from five different political parties in Iceland have proposed a ban on the circumcision of boys.

The bill, which has been submitted to the country’s parliament, suggests a six-year prison term for anyone found guilty of “removing sexual organs in whole or in part”.

Circumcising girls has been illegal in Iceland since 2005, but there are currently no laws to regulate the practice against boys.

Describing circumcision as a “violation” of young boys’ rights, the bill states the only time it should be considered is for “health reasons”.

Addressing religious traditions, it insists the “rights of the child” always exceed the “right of the parents to give their children guidance when it comes to religion”.

Children, though, would be given the opportunity to decide for themselves once they reached the age of consent. Although the bill fails to make clear how old this would be, the age of sexual consent in Iceland is 15.

The legislation was put forward by eight of Iceland's 63-member parliament, including MPs from the Progressive Party - part of the ruling coalition in Reykjavik - the Pirate Party, the Left Greens – also in coalition – and the People’s Party.

The move follows advice from doctors in Denmark, who have said boys under the age of 18 should not be circumcised.

The Danish Medical Association said it had considered suggesting a legal ban on the procedure for children

http://www.independent.co(...)jewish-a8188701.html

------------------

Doctors in Denmark want to stop circumcision for under-18s

'It is most consistent with the individual’s right to self-determination that parents not be allowed to make this decision,' says Ethics Board

Boys should not be circumcised until they are old enough to choose for themselves, doctors in Denmark have said.

The Danish Medical Association said it had considered suggesting a legal ban on the procedure for children under the age of 18, because it believed circumcision should be “an informed, personal choice” that young men make for themselves.

When parents have their sons circumcised, it robs boys of the ability to make decisions about their own bodies, and choose their cultural and religious beliefs for themselves, the organisation said.

Lise Møller, chair of the Doctors' Association Ethics Board, said it was wrong to deny an individual the right to choose whether or not they wanted to be circumcised.

“To be circumcised should be an informed, personal choice," she said.

"It is most consistent with the individual’s right to self-determination that parents not be allowed to make this decision, but that it is left up to the individual when he has come of age."

The organisation said that because male circumcision is not without risk it should only be performed on children when there is a documented medical need.

The doctors stopped short of calling for an all-out legal ban on the procedure, which is currently allowed but remains relatively rare in Denmark, because it said the move could have too many negative consequences.

“We have discussed it thoroughly, also in our ethics committee," Ms Møller said. "We came to the conclusion that it is difficult to predict the consequences of a ban – both for the involved boys, who could for example face bullying or unauthorised procedures with complications – and for the cultural and religious groups they belong to."

The Danish Health and Medicines Authority estimates that somewhere between 1,000 and 2,000 circumcisions are performed in Denmark each year, primarily on Jewish and Muslim boys.

The majority of those procedures occur outside of the public health system and are done as part of a religious ceremony in the child's home, or in a private clinic.

The Danish Health Ministry announced on Monday that beginning in 2017 all circumcisions, regardless of where they take place, will have to be reported to Denmark's national patient registry.

According to a major 2007 study by the World Health Organization, roughly 30 per cent of the global male population is circumcised.

Past polls have shown that upwards of 87 per cent of Danes support banning the practice on boys under the age of 18, the Local reported.

http://www.independent.co(...)er-18s-a7459291.html

------------------

Inmiddels uiteraard ook al controverse over. Moslims die klagen over discriminatie en joden die weer tactloos (al dan niet subtiele) verwijzingen lopen te maken naar de 2e wereld oorlog en onderdrukking van hun geloof.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-43111800
http://www.thejournal.ie/(...)rsy-3871108-Feb2018/

Voor mensen die een Nederlandse bron willen

https://www.trouw.nl/reli(...)vigen-boos~a15fee6f/

Wat mij betreft is het bizar dat het nog steeds doodnormaal is om frivool, onnodige plastische chirurgie toe te passen op mensen die nog niet de leeftijd hebben bereikt om zelf die keuze te kunnen BEGRIJPEN... laat staan een voorkeur te kunnen UITEN.
pi_177561205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kind van vijf gaat niet meer naar een consultatiebureau. En er wordt al helemaal niet naar een piemeltje gekeken. Dat mag je ook weigeren. Oftewel, verbieden heeft geen zin.
Geen snikkelcontrole => einde kindertoeslaginfuus.
Bij vaststelling verminking: flinke boete.
pi_177561229
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Geen snikkelcontrole => einde kindertoeslaginfuus.
Bij vaststelling verminking: flinke boete.
Nogmaals, een controle kan je niet verplichten. En die kinderbijslag mogen ze in hun piep steken, alsof dat een vetpot is. :')

Verder, mijn zoontjes en ik beslis over ze. Simpel.
pi_177561281
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, een controle kan je niet verplichten. En die kinderbijslag mogen ze in hun piep steken, alsof dat een vetpot is. :')

Verder, mijn zoontjes en ik beslis over ze. Simpel.
Nee, dat doe je dus niet. Niet als het om onomkeerbare onnodige ingrepen gaat. Dat is de essentie van de discussie hier.
pi_177561307
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Nee, dat doe je dus niet. Niet als het om onomkeerbare onnodige ingrepen gaat. Dat is de essentie van de discussie hier.
Nogmaals, ik beslis over mijn kinderen en niet de staat. Van een besnijdenis gaan ze niet dood, noch zullen ze later klagen. Ken duizenden jongens en niemand die klaagt voerde besnijdenis.

Wat is het volgende? Mijn kinderen die geen ramadan meer mogen doen?
pi_177561374
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat is het volgende? Mijn kinderen die geen ramadan meer mogen doen?
Is al in China ingevoerd.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 21:43:16 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177561378
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, ik beslis over mijn kinderen en niet de staat. Van een besnijdenis gaan ze niet dood, noch zullen ze later klagen. Ken duizenden jongens en niemand die klaagt voerde besnijdenis.

Wat is het volgende? Mijn kinderen die geen ramadan meer mogen doen?
Dat doe je dus niet. Je kind is niet je bezit.


Het is geen eigendom, het is een mens. Een mens dat nu nog geen keuzes kan maken, zeker niet over de integriteit van zijn of haar eigen lichaam.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177561397
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:43 schreef alilami het volgende:

[..]

Is al in China ingevoerd.
Ja, is immers indoctrinatie. Maar ey de doop is heel normaal hoor. :')
pi_177561445
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat doe je dus niet. Je kind is niet je bezit.

Het is geen eigendom, het is een mens. Een mens dat nu nog geen keuzes kan maken, zeker niet over de integriteit van zijn of haar eigen lichaam.
Vind jij. Mag ik wat anders vinden?
pi_177561513
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:43 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, is immers indoctrinatie. Maar ey de doop is heel normaal hoor. :')
Als er een hier geïndoctrineerd is...
  vrijdag 2 maart 2018 @ 21:47:05 #11
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177561526
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, ik beslis over mijn kinderen en niet de staat.
Nee. Je kind is een individu met een eigen lichamelijke integriteit. Daar mag je niet zomaar alles mee doen waar je zin in hebt, ongeacht welk sproookjesfiguur je daarmee tevreden denkt te stellen en ongeacht hoe weinig last ze er volgens jou van hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177561534
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Als er een hier geïndoctrineerd is...
Oh gossie, dat geldt alleen voor moslims natuurlijk. Lekker hypocriet hoor.
pi_177561559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, ik beslis over mijn kinderen en niet de staat. Van een besnijdenis gaan ze niet dood, noch zullen ze later klagen. Ken duizenden jongens en niemand die klaagt voerde besnijdenis.

Wat is het volgende? Mijn kinderen die geen ramadan meer mogen doen?
Als dat zou kunnen. Cultuur hier wordt/is steeds meer verziekt door fanatieke sprookjesgelovers.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 21:48:38 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177561571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vind jij. Mag ik wat anders vinden?
Natuurlijk mag je anders vinden, daar is het een forum voor, maar dan moet je niet gek opkijken dat niet iedereen het daar mee eens is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177561597
Goed: ik heb de troll wel genoeg gevoerd.
pi_177561608
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:48 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen. Cultuur hier wordt/is steeds meer verziekt door fanatieke sprookjesgelovers.
Ah. Dus kinderen verbieden mee te doen aan ramadan, maar de doop is verder wel prima? Het is je overduidelijk niet te doen om de kinderen, maar je eigen ziekelijke haat.
pi_177561630
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je anders vinden, daar is het een forum voor, maar dan moet je niet gek opkijken dat niet iedereen het daar mee eens is.
Uhu, ik denk dat je vooral tegen de anderen moet zeggen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 21:51:21 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177561644
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Uhu, ik denk dat je vooral tegen de anderen moet zeggen.
Logisch, je houdt er een nogal controversieel standpunt op na. Zolang dat zonder gescheld kan zie ik het probleem niet.


De meeste mensen plaatsen lichamelijke integriteit van een baby boven de wensen van een gelovige. Volledig terecht imo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177561660
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

.
Logisch, je houdt er een nogal controversieel standpunt op na. Zolang dat zonder gescheld kan zie ik het probleem niet
Het is maar hoe je het bekijkt.
pi_177561745
Als een kind door een hond gebeten wordt, is de kans groot dat zo’n gebeurtenis – afhankelijk van de aard van de verwondingen – leidt tot een levenslange angst voor honden. Een hondenbeet kan vervelende, maar ook vreselijke gevolgen hebben; van een krasje op de pink tot een wond in het gezicht. Soms hebben bijtincidenten een dodelijke afloop. Gemiddeld gebeurt dat ongeveer één keer per jaar. Ruim een kwart van de slachtoffers zijn kinderen.
https://www.houdenvanhonden.nl/kinderen-en-je-hond/hondenbeten/

save the babies, honten verbieden
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177561749
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Logisch, je houdt er een nogal controversieel standpunt op na. Zolang dat zonder gescheld kan zie ik het probleem niet.

De meeste mensen plaatsen lichamelijke integriteit van een baby boven de wensen van een gelovige. Volledig terecht imo
Nog afgezien van wat de meeste mensen (hier) vinden: als de wet dit verbiedt heb je je daar aan te houden. Sommige fanatieke gelovigen hebben het daar nogal moeilijk mee. NB: die wetgeving komt in Europa democratisch tot stand.
pi_177561764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:54 schreef alilami het volgende:
Als een kind door een hond gebeten wordt, is de kans groot dat zo’n gebeurtenis – afhankelijk van de aard van de verwondingen – leidt tot een levenslange angst voor honden. Een hondenbeet kan vervelende, maar ook vreselijke gevolgen hebben; van een krasje op de pink tot een wond in het gezicht. Soms hebben bijtincidenten een dodelijke afloop. Gemiddeld gebeurt dat ongeveer één keer per jaar. Ruim een kwart van de slachtoffers zijn kinderen.
https://www.houdenvanhonden.nl/kinderen-en-je-hond/hondenbeten/

save the babies, honten verbieden
Ja, maar dat is anders hoor! Ze zijn echt blind.
pi_177561797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Nog afgezien van wat de meeste mensen (hier) vinden: als de wet dit verbiedt heb je je daar aan te houden. Sommige fanatieke gelovigen hebben het daar nogal moeilijk mee. NB: die wetgeving komt in Europa democratisch tot stand.
De wet zal besnijdenis in Nederland verbieden. Dat betekent dat je kinderen in NL niet meer mag besnijden. Het besnijden van je kinderen in Turkije en Marokko is per wet toegestaan. Of wil Nederland soms ook de Marokkaanse/Turkse wet veranderen? Oftewel: ik houd me aan de wet door mijn zoontjes niet in Nederland gelaten besnijden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 21:56:25 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177561808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Nog afgezien van wat de meeste mensen (hier) vinden: als de wet dit verbiedt heb je je daar aan te houden. Sommige fanatieke gelovigen hebben het daar nogal moeilijk mee. NB: die wetgeving komt in Europa democratisch tot stand.
Tja. Jezelf boven de wet plaatsen onder de noemer religie is iets wat wel vaker voorkomt. Helaas.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177561815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt.
Hoe zou je het anders moeten bekijken?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 21:56:40 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177561816
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ah. Dus kinderen verbieden mee te doen aan ramadan, maar de doop is verder wel prima? Het is je overduidelijk niet te doen om de kinderen, maar je eigen ziekelijke haat.
Hoe heeft een doop invloed op de lichamelijke integriteit van een mens?
En FYI; mijn kinderen zijn geen van beiden gedoopt; als ze daar behoefte aan hebben dan kunnen ze zich laten dopen als ze volwassen zijn, en degene die al volwassen is heeft daar tot nu toe geen behoefte aan gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 21:57:01 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177561833
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De wet zal besnijdenis in Nederland verbieden. Dat betekent dat je kinderen in NL niet meer mag besnijden. Het besnijden van je kinderen in Turkije en Marokko is per wet toegestaan. Of wil Nederland soms ook de Marokkaanse/Turkse wet veranderen? Oftewel: ik houd me aan de wet door mijn zoontjes niet in Nederland gelaten besnijden.
En dan in Nederland alsnog vervolgd worden, dat is de realiteit.

Bij een baby kan je de oorlellen, milt, nier, de halve toko leeghalen en het heeft een nornaal leven. Dat is simpelweg geen argument.


Jij vindt dat dat kind een besnijdenis krijgt. Overtuig hem maar om dat op z'n 18e te doen, maar ik weet heel goed waarom dat geen optie is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177561856
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dan in Nederland alsnog vervolgd worden, dat is de realiteit.
Hoe dan? De wet verbiedt besnijden in NL. Bovendien, hoe willen ze het controleren? Je bent immers niet verplicht je piemel te laten zien en dat is ook niet iets wat ze je kunnen verplichten. :D

Je vergelijk is zo krom. Appels met peren.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2018 21:58:17 ]
pi_177561922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De wet zal besnijdenis in Nederland verbieden. Dat betekent dat je kinderen in NL niet meer mag besnijden. Het besnijden van je kinderen in Turkije en Marokko is per wet toegestaan. Of wil Nederland soms ook de Marokkaanse/Turkse wet veranderen? Oftewel: ik houd me aan de wet door mijn zoontjes niet in Nederland gelaten besnijden.
Als het buitenland zo slecht georganiseerd is dat ze onnodige jongensverminkingen toestaan, stel ik snikkelcontrole aan de grens voor. Verminkte snikkel => je komt er niet meer in.
pi_177561927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De wet zal besnijdenis in Nederland verbieden. Dat betekent dat je kinderen in NL niet meer mag besnijden. Het besnijden van je kinderen in Turkije en Marokko is per wet toegestaan. Of wil Nederland soms ook de Marokkaanse/Turkse wet veranderen? Oftewel: ik houd me aan de wet door mijn zoontjes niet in Nederland gelaten besnijden.
Dat ligt er maar net aan hoe het in de wet geregeld is. Voor vrouwenbesnijdenis is het momenteel ook niet (meer) zo makkelijk dat ouders de ingreep in het buitenland uitvoeren en daarmee aan strafbaarheid ontkomen.
pi_177561932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe heeft een doop invloed op de lichamelijke integriteit van een mens?
En FYI; mijn kinderen zijn geen van beiden gedoopt; als ze daar behoefte aan hebben dan kunnen ze zich laten dopen als ze volwassen zijn, en degene die al volwassen is heeft daar tot nu toe geen behoefte aan gehad.
Leandra, het gaat me om de dubbele maten die hier gehanteerd worden. Besnijdenis is indoctrinatie. Doop is dat dan ook, maar dat is prima en hoeven we niet te verbieden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:00:33 #32
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177561935
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe dan? De wet verbiedt besnijden in NL. Bovendien, hoe willen ze het controleren? Je bent immers niet verplicht je piemel te laten zien en dat is ook niet iets wat ze je kunnen verplichten. :D

Je vergelijk is zo krom. Appels met peren.
Om dezelfde reden dat je vervolgd kan worden in Nederland als je in het buitenland iemand in elkaar tikt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177561943
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Als het buitenland zo slecht georganiseerd is dat ze onnodige jongensverminkingen toestaan, stel ik snikkelcontrole aan de grens voor. Verminkte snikkel => je komt er niet meer in.
Je spoort 'm niet.
pi_177561946
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe dan? De wet verbiedt besnijden in NL. Bovendien, hoe willen ze het controleren? Je bent immers niet verplicht je piemel te laten zien en dat is ook niet iets wat ze je kunnen verplichten. :D

Je vergelijk is zo krom. Appels met peren.
Wat een onzin, het verbod op vrouwenbesnijdenis wordt ook gehandhaafd zonder dat je je kut hoeft te laten zien aan de politie.
pi_177561981
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
Leandra, het gaat me om de dubbele maten die hier gehanteerd worden. Besnijdenis is indoctrinatie. Doop is dat dan ook, maar dat is prima en hoeven we niet te verbieden.
Sinds wanneer wordt er een deel van het lichaam afgesneden tijdens de doop?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:02:05 #36
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177561996
Maar goed, dit is exact de reden waarom ik zelden discussieer met gelovigen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177562002
Is al verboden in NL, maar toch gebeurt het?

Hoewel de gedachte altijd is dat meisjes uit landen waar besnijdenis ”normaal” is, ook in hun land van herkomst zullen worden besneden is dat niet altijd waar. De schatting is dat in Nederland zelf ook tientallen meisjes jaarlijks besneden worden.En dat is dus zwaar strafbaar. Veel vaker komt het echter voor dat een jong meisje tijdens de lange zomervakantie meegaat naar het land van herkomst, daar besneden wordt en dan een aantal weken heeft om op te knappen. Terug in Nederland weet de omgeving er dan niet van en komt er vaak ook niet achter.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177562005
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt er een deel van het lichaam afgesneden tijdens de doop?
Het argument dat door velen gegeven wordt is niet zozeer het snijden, maar het feit dat het indoctrinatie is. Dat is de doop dus ook.
pi_177562027
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Het argument dat door velen gegeven wordt is niet zozeer het snijden, maar het feit dat het indoctrinatie is. Dat is de doop dus ook.
Ja mijn liefste dat is de doop dus ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177562032
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:00 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat een onzin, het verbod op vrouwenbesnijdenis wordt ook gehandhaafd zonder dat je je kut hoeft te laten zien aan de politie.
Ja en dat is dus ook niet te controleren.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:03:43 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177562047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:00 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Leandra, het gaat me om de dubbele maten die hier gehanteerd worden. Besnijdenis is indoctrinatie. Doop is dat dan ook, maar dat is prima en hoeven we niet te verbieden.
Nou, besnijdenis is vooral een fysieke ingreep die onomkeerbaar is.
Die paar druppels water uit de rivier de Jordaan hebben geen ander effect dan een paar druppels kraanwater, zolang je er zelf niet in gelooft boeit het weinig of er wel of geen dominee/priester is geweest die wat druppels water over je hoofd gegooid heeft.
Die besnijdenis echter, blijft de rest van je leven gevolgen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:03:49 #42
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177562051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:02 schreef alilami het volgende:
Is al verboden in NL, maar toch gebeurt het?

Hoewel de gedachte altijd is dat meisjes uit landen waar besnijdenis ”normaal” is, ook in hun land van herkomst zullen worden besneden is dat niet altijd waar. De schatting is dat in Nederland zelf ook tientallen meisjes jaarlijks besneden worden.En dat is dus zwaar strafbaar. Veel vaker komt het echter voor dat een jong meisje tijdens de lange zomervakantie meegaat naar het land van herkomst, daar besneden wordt en dan een aantal weken heeft om op te knappen. Terug in Nederland weet de omgeving er dan niet van en komt er vaak ook niet achter.
Ik kan je verzekeren dat een arts dit ondanks zijn beroepsgeheim gewoon meldt. Simpelweg omdat het zware mishandeling is met blijvend letsel.

Dat ligt in het geval van jongensbesnijdenis iets anders, maar doelbewust iets doen wat tegen de wet is mag imo extra zwaar bestraft worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177562083
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, besnijdenis is vooral een fysieke ingreep die onomkeerbaar is.
Die paar druppels water uit de rivier de Jordaan hebben geen ander effect dan een paar druppels kraanwater, zolang je er zelf niet in gelooft boeit het weinig of er wel of geen dominee/priester is geweest die wat druppels water over je hoofd gegooid heeft.
Die besnijdenis echter, blijft de rest van je leven gevolgen hebben.
Gevolgen? Men praat hier alsof hij zelf een besnijdenis heeft ondergaan en getraumatiseerd is. Met alle respect, maar ik ken heel wat islamitische jongens (familie etc) en niemand heeft er last van. Daar gaat het argument dus.

Maar, je kinderen laten vasten mag dus wel?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:04:58 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177562086
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat je vervolgd kan worden in Nederland als je in het buitenland iemand in elkaar tikt.
Ik vraag me ook af wat jeugdzorg in NL er van vindt als ik in een willekeurig buitenland een driehoekje uit de oorlel van mijn kind zou laten knippen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177562095
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, besnijdenis is vooral een fysieke ingreep die onomkeerbaar is.
Die paar druppels water uit de rivier de Jordaan hebben geen ander effect dan een paar druppels kraanwater, zolang je er zelf niet in gelooft boeit het weinig of er wel of geen dominee/priester is geweest die wat druppels water over je hoofd gegooid heeft.
Die besnijdenis echter, blijft de rest van je leven gevolgen hebben.
Dus het is een tandje erger als die indoctrinatie tot besnijdenis leidt dan tot een doop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177562118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gevolgen? Men praat hier alsof hij zelf een besnijdenis heeft ondergaan en getraumatiseerd is. Met alle respect, maar ik ken heel wat islamitische jongens (familie etc) en niemand heeft er last van. Daar gaat het argument dus.

Maar, je kinderen laten vasten mag dus wel?
Omdat geïndoctrineerd. Nee opzouten met je kinderen laten verhongeren. :(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177562140
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Omdat geïndoctrineerd. Nee opzouten met je kinderen laten verhongeren. :(
Oh, vasten ook al niet. Maar dopen mag wel. Dan is het niet indoctrinatie? Zie je zelf wel hoe hypocriet je bent?
pi_177562145
Mensen, geloof is achterlijk. :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:07:18 #49
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177562153
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af wat jeugdzorg in NL er van vindt als ik in een willekeurig buitenland een driehoekje uit de oorlel van mijn kind zou laten knippen.
Dan kom je geheid onder toezicht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177562154
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
Gevolgen? Men praat hier alsof hij zelf een besnijdenis heeft ondergaan en getraumatiseerd is. Met alle respect, maar ik ken heel wat islamitische jongens (familie etc) en niemand heeft er last van.
Jij praat met heel wat islamitische jongens over hun verwijderde voorhuid?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177562157
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, vasten ook al niet. Maar dopen mag wel. Dan is het niet indoctrinatie? Zie je zelf wel hoe hypocriet je bent?
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja mijn liefste dat is de doop dus ook.
LEZEN mijn liefste.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:07:36 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177562159
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gevolgen? Men praat hier alsof hij zelf een besnijdenis heeft ondergaan en getraumatiseerd is. Met alle respect, maar ik ken heel wat islamitische jongens (familie etc) en niemand heeft er last van. Daar gaat het argument dus.

Maar, je kinderen laten vasten mag dus wel?
Kinderen mogen vasten met Ramadan als ze dat zelf willen hè? Dus je kinderen verplicht laten vasten lijkt me geen teken van goed moslimschap.
Je kinderen moedwillig voedsel onthouden terwijl ze het nodig hebben ook niet, en zal ook gewoon strafbaar zijn.

Dus niet met van die non-argumenten komen, want "je kinderen" is in deze alles tussen de 2 en de 18, en een tweejarige laten vasten lijkt me een prima reden om iemand uit de ouderlijke macht te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177562163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij praat met heel wat islamitische jongens over hun verwijderde voorhuid?
~O> Kinky
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:07:55 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177562170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:07 schreef ludovico het volgende:
Mensen, geloof is achterlijk. :D
Of iemand gelooft of niet moet ie lekker zelf weten. Het gaat erom dat je je geloof opdringt aan een mens dat nog niet eens zindelijk is en daar dus helemaal geen weloverwogen keuze over kan maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177562194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kinderen mogen vasten met Ramadan als ze dat zelf willen hè? Dus je kinderen verplicht laten vasten lijkt me geen teken van goed moslimschap.
Je kinderen moedwillig voedsel onthouden terwijl ze het nodig hebben ook niet, en zal ook gewoon strafbaar zijn.

Dus niet met van die non-argumenten komen, want "je kinderen" is in deze alles tussen de 2 en de 18, en een tweejarige laten vasten lijkt me een prima reden om iemand uit de ouderlijke macht te zetten.
Kinderen kunnen prima vasten als ze 12/13 jaar oud zijn. Je kinderen dopen is ook moedwillig, hoe gaan we dat doen? Verbieden?
pi_177562195
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Of iemand gelooft of niet moet ie lekker zelf weten. Het gaat erom dat je je geloof opdringt aan een mens dat nog niet eens zindelijk is.
Je moet inderdaad zelf weten of je achterlijk bent ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:08:36 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177562200
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dan kom je geheid onder toezicht.
Daar ga ik ook vanuit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:09:02 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177562215
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kinderen kunnen prima vasten als ze 12/13 jaar oud zijn. Je kinderen dopen is ook moedwillig, hoe gaan we dat doen? Verbieden?
Dopen heeft geen lichamelijke gevolgen, al is het net zo domme traditie
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:09:46 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177562237
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar ga ik ook vanuit.
Volledig terecht ook. Mensen die hun kind als bezit zien..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177562249
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dopen heeft geen lichamelijke gevolgen, al is het net zo domme traditie
Vasten ook niet. :)
pi_177562259
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kinderen kunnen prima vasten als ze 12/13 jaar oud zijn. Je kinderen dopen is ook moedwillig, hoe gaan we dat doen? Verbieden?
Serieuze vraag: als dit soort dingen allemaal zo belangrijk voor je zijn: waarom ga je dan niet in een land wonen waar ze meer gewaardeerd worden?
pi_177562262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:07 schreef ludovico het volgende:
Mensen, geloof is achterlijk. :D
mensen die over een paar weken gaan stemmen en denken een verschil te maken, zijn pas achterlijke gelovigen <O)
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:10:30 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177562269
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:08 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kinderen kunnen prima vasten als ze 12/13 jaar oud zijn. Je kinderen dopen is ook moedwillig, hoe gaan we dat doen? Verbieden?
Ja, maar dat vroeg je niet hè.... je had het over "je kinderen" en gaf daarbij geen leeftijd.
Maar nogmaals; wat zijn de fysieke gevolgen van een doop voor het kind?

Want je komt maar met vergelijkingen die wel fysieke gevolgen hebben, terwijl het dopen van een kind dat niet heeft, doe eens wat beter je best, en ja, gaatjes in oren prikken zouden ze wat mij betreft ook mogen verbieden tot een kind 12 is en dat zelf kan bepalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177562301
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dopen heeft geen lichamelijke gevolgen, al is het net zo domme traditie
De rechter heeft zich al eens over die vergelijking uitgesproken en benoemde inderdaad de onomkeerbaarheid (van de besnijdenis dus) als reden voor het verschil in beoordeling.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:11:32 #65
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177562304
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vasten ook niet. :)
Vasten word dan ook niet verboden. Je kind dwingen te vasten is dat wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177562313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:10 schreef alilami het volgende:

[..]

mensen die over een paar weken gaan stemmen en denken een verschil te maken, zijn pas achterlijke gelovigen <O)
Je maakt door te stemmen meer verschil dan door te blijven geloven in een door de ander opgelegd geloof.
pi_177562362
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vasten ook niet. :)
Nou... Generatie die geboren was in de hongerswinter heeft anders aangepast DNA
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:13:41 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177562372
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vasten ook niet. :)
Nee? Voor een kind van 4 niet bijvoorbeeld?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177562414
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee? Voor een kind van 4 niet bijvoorbeeld?
Er zijn er zelfs die vasten als je zwanger zijn :')
pi_177562422
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:11 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Je maakt door te stemmen meer verschil dan door te blijven geloven in een door de ander opgelegd geloof.
Als de islam alcohol verbiedt, en je volgt het advies en drinkt niet, met alle positieve gevolgen van dien. Maar hoe zal stemmen jou redden van de negatieve gevolgen van alcohol?

:|W
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177562465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:15 schreef alilami het volgende:

[..]

Als de islam alcohol verbiedt, en je volgt het advies en drinkt niet, met alle positieve gevolgen van dien. Maar hoe zal stemmen jou redden van de negatieve gevolgen van alcohol?

:|W
Ik snap je niet. Door te stemmen gebruik ik alcohol?
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:17:45 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177562494
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Er zijn er zelfs die vasten als je zwanger zijn :')
Ook absurd, en ook niet nodig, zwanger, ziek enz zijn allemaal gronden om niet te hoeven vasten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177562523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik snap je niet. Door te stemmen gebruik ik alcohol?
Ik geef maar een voorbeeldje van een gelovige stemmer die geloven achterlijk noemt, terwijl diegene achterlijker bezig is dan een gelovige die vast (vasten = gezond = medisch bewezen).
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177562550
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook absurd, en ook niet nodig, zwanger, ziek enz zijn allemaal gronden om niet te hoeven vasten.
Dat heb ik ook begrepen, maar er lijkt bij een aantal mensen een soort wedstrijd aan de gang te zijn om maar zo streng mogelijk in de leer te zijn, men hitst elkaar op of denkt dat men een beter moslim is door het zichzelf moeilijker te maken dan zelfs volgens de Koran noodzakelijk.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 maart 2018 @ 22:21:47 #75
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177562627
Leuk dat vasten, maar vasten is niet bij wet verboden, je kind laten vasten wel. Dus die discussie kan stoppen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177562820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Leuk dat vasten, maar vasten is niet bij wet verboden, je kind laten vasten wel. Dus die discussie kan stoppen.
Zou je denken. Er zijn mensen voor wie Allah/de Koran >> de wet.
pi_177562855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:19 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat heb ik ook begrepen, maar er lijkt bij een aantal mensen een soort wedstrijd aan de gang te zijn om maar zo streng mogelijk in de leer te zijn, men hitst elkaar op of denkt dat men een beter moslim is door het zichzelf moeilijker te maken dan zelfs volgens de Koran noodzakelijk.
Het jezelf "moeilijker" maken moet je zelf weten zolang je het maar veilig doet.
pi_177562891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:29 schreef up7 het volgende:

[..]

Het jezelf "moeilijker" maken moet je zelf weten zolang je het maar veilig doet.
Binnen de grenzen van de nationale wet, uiteraard. Toch?
pi_177562911
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:30 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Binnen de grenzen van de nationale wet, uiteraard. Toch?
Dat staat in de Koran, toch?
pi_177562926
In Nederland is jongensbesnijdenis niet verboden, en dat moet ook zo blijven.

De Raad voor de Volksgezondheid en Zorg

de stelling die Professor Arie Nieuwenhuijzen Kruseman, voorzitter KNMG, kort en krachtig verwoordde als: “je snijdt niet in een gezond kind”.
De KNMG meent dat meisjesbesnijdenis en jongensbesnijdenis aan elkaar gelijk te stellen handelingen zijn, aangezien bij beide – volgens de KNMG – de lichamelijke integriteit wordt geschonden. Lichamelijke integriteit geldt in medisch-ethisch opzicht als een belangrijke (fundamentele) morele waarde; het is ook als mensenrecht erkend. Het is echter niet de enige morele waarde die of het enige mensenrecht dat geldt in deze casus. Die voorstelling van zaken is te simpel en te eenzijdig. Het standpunt van de KNMG is om die reden eenzijdig en versimpelend.
Jongensbesnijdenis is al eeuwenlang een religieus en/of cultureel gebruik in onder meer de Joodse en in de Islamitische traditie en moet binnen die context worden beoordeeld. Jongensbesnijdenis is een religieuze of culturele praktijk, geen medische handeling, die zich niet zomaar laat afschaffen door de KNMG omdat er “geen medisch voordeel” mee gediend wordt of omdat er soms ernstige complicaties kunnen optreden. Indien het oogmerk van de KNMG is complicaties te voorkomen, doet men er beter aan daartoe bevoegde medici de handeling te laten verrichten dan op te roepen tot afzien daarvan.
Het gaat bij jongensbesnijdenis niet alleen om de waarde van lichamelijke integriteit, maar ook om de godsdienstvrijheid en het recht van ouders hun kinderen naar eigen overtuiging groot te brengen. Ook dat zijn mensenrechten die in deze casus in het geding zijn en meewegen. De KNMG baseert zich in haar opvatting echter uitsluitend op de morele waarde van lichamelijke integriteit. Lichamelijke integriteit is niet de enige morele waarde en niet per se het doorslaggevende mensenrecht. De KNMG biedt geen ruimte aan verscheidenheid van religieuze en culturele tradities en gebruiken die al eeuwen maatschappelijk en juridisch zijn geaccepteerd. De KNMG zegt respect te hebben “voor de diepe religieuze, symbolische en culturele gevoelens die met de praktijk van niet-therapeutische circumcisie omgeven zijn”, maar dat respect weerklinkt niet in haar standpunt.
Er zijn ethische en juridische grenzen aan besnijdenis. In juridisch opzicht liggen die grenzen vast in wetgeving. Meisjesbesnijdenis is strafbaar en dus verboden, maar niet als apart delict: het geldt als een vorm van mishandeling. Jongensbesnijdenis wordt niet als mishandeling beschouwd. De opvatting van de KNMG dat jongensbesnijdenis “in een aantal opzichten een vergelijkbare ingreep is” als meisjesbesnijdenis is niet juist: de twee praktijken zijn in de meeste opzichten niet te vergelijken vanwege de omvang en de ernst van de schending van de lichamelijke integriteit bij bijna alle vormen van meisjesbesnijdenis. Een standpuntbepaling over meisjesbesnijdenis impliceert geenszins dat er een medische of maatschappelijke noodzaak is tot een discussie of standpuntbepaling over jongensbesnijdenis. In het advies over bestrijding van vrouwelijke genitale verminking (2005) is daarom jongensbesnijdenis buiten beschouwing gelaten. Meisjesbesnijdenis en jongensbesnijdenis hebben een andere achtergrond, een onderscheiden omvang en onderling verschillende implicaties. De ene besnijdenis is de andere niet.
https://web.archive.org/w(...)tandpunt-jongensbesn
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177562952
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:31 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat staat in de Koran, toch?
Als dat zo is: hoe kan het dan dat sommige mensen de sharia boven de nationale wet stellen?
pi_177563009
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:31 schreef alilami het volgende:
Het gaat bij jongensbesnijdenis niet alleen om de waarde van lichamelijke integriteit, maar ook om de godsdienstvrijheid en het recht van ouders hun kinderen naar eigen overtuiging groot te brengen.
Nou die twee zaken weeg je af en dan kom je gewoon tot de conclusie dat die gelovigen even heel snel normaal moeten gaan doen.

Je wordt hier toch pislink van eigenlijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Als dat zo is: hoe kan het dan dat sommige mensen de sharia boven de nationale wet stellen?
Die begrijp ik niet. Je kunt toch prima de "sharia" boven de nationale sharia stellen zonder de grenzen van de nationale wet te overtreden? Hangt er maar net van af wat er in staat.
pi_177563038
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je wordt hier toch pislink van eigenlijk?
Niet echt.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177563062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Als dat zo is: hoe kan het dan dat sommige mensen de sharia boven de nationale wet stellen?
Dat wordt toch veel belangrijker geacht...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:35 schreef alilami het volgende:

[..]

Niet echt.
Ik wel, het leven van een handelingsonbekwaam wezen mag wel beschermd worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou die twee zaken weeg je af en dan kom je gewoon tot de conclusie dat die gelovigen even heel snel normaal moeten gaan doen.

Je wordt hier toch pislink van eigenlijk?
Voor mij bevat die zin ook een grote tegenstrijdigheid.
pi_177563130
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:35 schreef up7 het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet. Je kunt toch prima de "sharia" boven de nationale sharia stellen zonder de grenzen van de nationale wet te overtreden? Hangt er maar net van af wat er in staat.
Er kunnen tegenstrijdigheden in staan en de vraag is dan wat je laat prevaleren. Ik ben van mening dat dit ten alle tijde de nationale wetgeving moet zijn.
pi_177563135
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voor mij bevat die zin ook een grote tegenstrijdigheid.
Vertel?

Naar mijn idee is dat juist de kern van het dillemma, de afweging tussen die zaken wat belangrijker is dan het ander.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563158
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou die twee zaken weeg je af en dan kom je gewoon tot de conclusie dat die gelovigen even heel snel normaal moeten gaan doen.

Je wordt hier toch pislink van eigenlijk?
Niet happen naar de reli-trollen in dit topic.
pi_177563176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Niet happen naar de reli-trollen in dit topic.
_O-
Ik ben gewoon steeds meer klaar en klaar met reli gekkies, de Joden lusten er ook wel pap van met hun kale vrouwen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik wel, het leven van een handelingsonbekwaam wezen mag wel beschermd worden.
Ze worden niet doodgemaakt hoor :')

In tegenstelling tot:

[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177563195
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:40 schreef alilami het volgende:
Ze worden niet doodgemaakt hoor
Wel gemutileerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563242
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Er kunnen tegenstrijdigheden in staan en de vraag is dan wat je laat prevaleren. Ik ben van mening dat dit ten alle tijde de nationale wetgeving moet zijn.
Ik geloof er niets van. Nationale wetgeving zegt "je eerst geborenen moeten dood" dan zeg jij "staat in de wet, mijn kind, dat staat boven het sprookjesboek waar we (zogenaamd) in geloven.
pi_177563243
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Er kunnen tegenstrijdigheden in staan en de vraag is dan wat je laat prevaleren. Ik ben van mening dat dit ten alle tijde de nationale wetgeving moet zijn.
Nazi-Duitsland:
Ik ben van mening dat dit ten alle tijde de nationale wetgeving moet zijn.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177563252
quote:
Ehh, waar gaat dit over dan? Dat er groot onrecht gebeurt in de leven legitimeert het minder kwade onrecht niet hè?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563429
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vertel?

Naar mijn idee is dat juist de kern van het dillemma, de afweging tussen die zaken wat belangrijker is dan het ander.
Dat godsdienstvrijheid kennelijk niet geldt voor het kind. Het is de godsdienstvrijheid van de ouders om het kind volgens eigen overtuiging op te voeden. Als dat kind later zelf kan nadenken en ervoor kiest die overtuiging niet te volgen, kan die ingreep niet worden teruggedraaid.

Ik las een verhaal van een (Nederlandse) Marokkaan die zelf wel besneden was (keuze van zijn ouders), maar er voor koos zijn eigen zoon niet op jonge leeftijd te laten besnijden. Volgens hem was er niets zo in strijd met godsdienstvrijheid als het laten besnijden van je jonge zoon.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:49:59 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177563473
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voor mij bevat die zin ook een grote tegenstrijdigheid.
Vooral omdat de "godsdienstvrijheid" een argument is dat gebruikt wordt, maar het kind heeft dat dus niet, het gaat om de godsdienstvrijheid van de ouders waarmee men het goedkeurt de fysieke integriteit van het kind te schenden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177563475
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O-
Ik ben gewoon steeds meer klaar en klaar met reli gekkies, de Joden lusten er ook wel pap van met hun kale vrouwen.
Volgens mij hebben de besneden jongens meer last van racisme dat jij in het andere topic tentoonspreidt "niet-blanken hebben een lager iq", dan van hun besnijdenis. M.a.w. het besnijden gaat door.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177563563
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vooral omdat de "godsdienstvrijheid" een argument is dat gebruikt wordt, maar het kind heeft dat dus niet, het gaat om de godsdienstvrijheid van de ouders waarmee men het goedkeurt de fysieke integriteit van het kind te schenden.
Precies. Dat een minderjarig kind gedurende de opvoeding die vrijheid nog niet benut, dat kan ik me voorstellen, maar dat kind moet er later ook (zonder gevolgen) vanaf kunnen zien. Godsdienstvrijheid geldt immers ook voor dat kind.
pi_177563612
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:50 schreef alilami het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de besneden jongens meer last van racisme dat jij in het andere topic tentoonspreidt "niet-blanken hebben een lager iq", dan van hun besnijdenis. M.a.w. het besnijden gaat door.
Och jee, er zijn mensen die last hebben van wat feitjes...

Zou ik mij minder voelen als er mensen zijn die constateren dat donkere mensen de 100 meter sprint zwaar domineren? Dat dit misschien ook genetische redenen heeft? Nee natuurlijk niet. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vertel?

Naar mijn idee is dat juist de kern van het dillemma, de afweging tussen die zaken wat belangrijker is dan het ander.
In Nederland buigt de regering voor de islam, en voordat de islam er was kropen ze de joden in hun kont.....want ze hadden wel meegewerkt aan het wegsluizen van al die joden. Je zal nog eerder een wet krijgen waarbij ieder hollands jongetje besneden zal worden dan dat er ooit een wet zal komen die dat barbaarse gebruik verbied. En het is erg genoeg dat de dingen zo zijn, ik heb trouwens een tijd in Aussie gewoond en daar besnijden ze ook! Ik heb daar weleens discussies over gehad maar hele normale westerse mensen doen dat hun kind aan, want....dan ziet zijn snikkel er hetzelfde uit als die van papa...
Ik kan alleen maar bedenken dat een hoop mensen griezelen van normale geslachtsdelen en vooral van een stuk voorhuid, dat is allemaal maar vies bah!

Zelf snap ik er gewoonweg de ballen niet van, schiet mij maar lek. Ik kan me nog zo goed herinneren dat je je pasgeboren baby tegen alles wil beschermen, dat moederinstinct is toch heel sterk, en er dan in laten snijden!

Onbegrijpelijk!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177563757
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:56 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

In Nederland buigt de regering voor de islam, en voordat de islam er was kropen ze de joden in hun kont.....want ze hadden wel meegewerkt aan het wegsluizen van al die joden. Je zal nog eerder een wet krijgen waarbij ieder hollands jongetje besneden zal worden dan dat er ooit een wet zal komen die dat barbaarse gebruik verbied. En het is erg genoeg dat de dingen zo zijn, ik heb trouwens een tijd in Aussie gewoond en daar besnijden ze ook! Ik heb daar weleens discussies over gehad maar hele normale westerse mensen doen dat hun kind aan, want....dan ziet zijn snikkel er hetzelfde uit als die van papa...
Ik kan alleen maar bedenken dat een hoop mensen griezelen van normale geslachtsdelen en vooral van een stuk voorhuid, dat is allemaal maar vies bah!

Zelf snap ik er gewoonweg de ballen niet van, schiet mij maar lek. Ik kan me nog zo goed herinneren dat je je pasgeboren baby tegen alles wil beschermen, dat moederinstinct is toch heel sterk, en er dan in laten snijden!

Onbegrijpelijk!
:* O+
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177563850
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Leuk dat vasten, maar vasten is niet bij wet verboden, je kind laten vasten wel. Dus die discussie kan stoppen.
Oh je kind laten vasten is verboden? Maar je kind dopen niet?
pi_177563888
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 22:19 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat heb ik ook begrepen, maar er lijkt bij een aantal mensen een soort wedstrijd aan de gang te zijn om maar zo streng mogelijk in de leer te zijn, men hitst elkaar op of denkt dat men een beter moslim is door het zichzelf moeilijker te maken dan zelfs volgens de Koran noodzakelijk.
Wedijvert met elkaar in het vragen om vergiffenis van uw Heer en om het Paradijs, welks uitgestrektheid de hemelen en de aarde is, bereid voor de godvrezenden,
(Koran 3:133)

Sadaqqu Allah ou 3adiem! 8-)
pi_177563911
Zes kinderen tussen de twaalf maanden en negen jaar oud zijn verdronken tijdens een doopdienst in Zimbabwe.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)dienst.1769350.lynkx

:')
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177563988
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:06 schreef alilami het volgende:
Zes kinderen tussen de twaalf maanden en negen jaar oud zijn verdronken tijdens een doopdienst in Zimbabwe.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)dienst.1769350.lynkx

:')
Hahaha, ik ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen. Dopen is dus ook al niet zonder risico's. _O-
pi_177564028
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:06 schreef alilami het volgende:
Zes kinderen tussen de twaalf maanden en negen jaar oud zijn verdronken tijdens een doopdienst in Zimbabwe.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)dienst.1769350.lynkx

:')
Laat me raden....ze hadden hun zwemdiploma nog niet!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177564113
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, ik ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen. Dopen is dus ook al niet zonder risico's. _O-
Niets waar religie een rol in speelt is zonder risico daarom hebben we het in Nederland afgeschaft, behalve in de biblebelt. Daar gaan ook nog vaak kinderen dood door ziektes waartegen ze niet inge-ent zijn.
Relie mensen schijnen vaak te denken....ach als er eentje het loodje legt dan maken we toch gewoon weer een nieuwe!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177564139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:06 schreef alilami het volgende:
Zes kinderen tussen de twaalf maanden en negen jaar oud zijn verdronken tijdens een doopdienst in Zimbabwe.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)dienst.1769350.lynkx

:')
In Amerika sterven er jaarlijks zo'n 100 jongetjes na een besnijdenis.

Wat doet deze informatie er precies toe?
pi_177564140
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Niets waar religie een rol in speelt is zonder risico daarom hebben we het in Nederland afgeschaft, behalve in de biblebelt. Daar gaan ook nog vaak kinderen dood door ziektes waartegen ze niet inge-ent zijn.
Relie mensen schijnen vaak te denken....ach als er eentje het loodje legt dan maken we toch gewoon weer een nieuwe!
Waarom hoor ik je niet pleiten voor een verbod op een doop van jonge kinderen? Waar komen die dubbele moralen vandaan?

Overigens, 60% van alle Amerikaanse baby's worden heel jong besnijden. Alle Amerikaanse mannen zijn getraumatiseerd of overleden? :?
pi_177564155
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:13 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Niets waar religie een rol in speelt is zonder risico daarom hebben we het in Nederland afgeschaft, behalve in de biblebelt. Daar gaan ook nog vaak kinderen dood door ziektes waartegen ze niet inge-ent zijn.
Relie mensen schijnen vaak te denken....ach als er eentje het loodje legt dan maken we toch gewoon weer een nieuwe!
Niks mis met oefenen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177564174
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom hoor ik je niet pleiten voor een verbod op een doop van jonge kinderen? Waar komen die dubbele moralen vandaan?

Overigens, 60% van alle Amerikaanse baby's worden heel jong besnijden. Alle Amerikaanse mannen zijn getraumatiseerd of overleden? :?
Tering, zeg schat, ik vind je lief enzo maar het is wel vervelend als mensen al een aantal keer het verschil tussen dopen - geen blijvende schade - en besnijden - wel blijvende schade - keer op keer moeten uitleggen en je nog steeds het verschil niet kunt repeteren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177564199
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

In Amerika sterven er jaarlijks zo'n 100 jongetjes na een besnijdenis.

Wat doet deze informatie er precies toe?
In 2118 zijn alle users in dit topic dood. Sommige mensen willen zich graag voorbereiden op het hiernamaals zonder lastiggevallen te worden door de niet-gelovigen.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177564221
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tering, zeg schat, ik vind je lief enzo maar het is wel vervelend als mensen al een aantal keer het verschil tussen dopen - geen blijvende schade - en besnijden - wel blijvende schade - keer op keer moeten uitleggen en je nog steeds het verschil niet kunt repeteren.
Ook een doop is onomkeerbaar. Ook bij een doop kiezen de kinderen niet zelf. Ook een doop kan je niet ongedaan maken en een doop heeft consequenties voor de status van een kind. Hetzelfde geldt voor de besnijdenis, behalve dat daar drie druppels bloed bij gemoeid is. Maar in feite is het toch echt hetzelfde.
pi_177564275
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ook een doop is onomkeerbaar. Ook bij een doop kiezen de kinderen niet zelf. Ook een doop kan je niet ongedaan maken en een doop heeft consequenties voor de status van een kind. Hetzelfde geldt voor de besnijdenis, behalve dat daar drie druppels bloed bij gemoeid is. Maar in feite is het toch echt hetzelfde.
Nou, dat is de Nederlandse rechter in ieder geval al niet met je eens.
pi_177564292
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:21 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, dat is de Nederlandse rechter in ieder geval al niet met je eens.
Naar mijn weten dus wel, aangezien beide rituelen toegestaan zijn. :)
pi_177564399
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Naar mijn weten dus wel, aangezien beide rituelen toegestaan zijn. :)
Dat beide is toegestaan betekent uiteraard niet dat de ingreep en gevolgen vergelijkbaar zijn. :')
Als beide (gezaghebbende) ouders het eens zijn over de besnijdenis of doop is er geen probleem, wanneer er een verschil van mening is tussen de ouders wordt dat anders.
pi_177564427
lol :'(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177564433
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat beide is toegestaan betekent uiteraard niet dat de ingreep en gevolgen vergelijkbaar zijn. :')
Als beide (gezaghebbende) ouders het eens zijn over de besnijdenis of doop is er geen probleem, wanneer er een verschil van mening is tussen de ouders wordt dat anders.
Huh, zeg je nu dat besnijden goed is mits vader en moeder het beide goed vinden?
pi_177564507
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Huh, zeg je nu dat besnijden goed is mits vader en moeder het beide goed vinden?
Dan is het momenteel toegestaan of in iedergeval niet verboden. Het ging niet over mijn mening, maar wat de rechter er van zegt.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 23:42:04 #122
117098 Hathor
Effe niet
pi_177564778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ook een doop is onomkeerbaar. Ook bij een doop kiezen de kinderen niet zelf. Ook een doop kan je niet ongedaan maken en een doop heeft consequenties voor de status van een kind. Hetzelfde geldt voor de besnijdenis, behalve dat daar drie druppels bloed bij gemoeid is. Maar in feite is het toch echt hetzelfde.
Wat zit jij nou slap uit je nek te lullen muts? Een doop is niet onomkeerbaar? Laat me niet lachen man, je kan je namelijk gewoon laten uitschrijven bij de Katholieke kerk, dan is tevens dat hele doopritueel ook niet meer relevant. Zo simpel kan het allemaal zijn om een zegening met een beetje water op je voorhoofd ongedaan te maken, in tegenstelling tot een een stuk huid dat van je snikkel afgeknipt word.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 03-03-2018 00:41:31 ]
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177565022
Zoals ik al zei: een vader (zonder gezag) die zijn zoontjes zonder toestemming van de moeder liet besnijden, is veroordeeld voor mishandeling.
Dat zal bij doop niet snel gebeuren, vermoed ik.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 23:56:03 #124
117098 Hathor
Effe niet
pi_177565125
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:06 schreef alilami het volgende:
Zes kinderen tussen de twaalf maanden en negen jaar oud zijn verdronken tijdens een doopdienst in Zimbabwe.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)dienst.1769350.lynkx

:')
Tsja...Zimbabwanen...zelfs een simpele handeling als een doop weten ze nog te verprutsen, je kan ook helemaal niks aan die mensen overlaten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 3 maart 2018 @ 00:27:57 #125
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177565859
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh je kind laten vasten is verboden? Maar je kind dopen niet?
Onder dwang dus, dat had ik er niet bij gezet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177565876
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:18 schreef alilami het volgende:

[..]

In 2118 zijn alle users in dit topic dood. Sommige mensen willen zich graag voorbereiden op het hiernamaals zonder lastiggevallen te worden door de niet-gelovigen.
Daarom noemen ze islam ook wel een death cult...het hiernamaals is belangrijker als het leven
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177565943
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 00:28 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Daarom noemen ze islam ook wel een death cult...het hiernamaals is belangrijker als het leven
Een stelletje satanisten noemen het onterecht een death cult.

28/77 But seek, with that (wealth) which Allah has bestowed on you, the home of the Hereafter, and forget not your portion of legal enjoyment in this world, and do good as Allah has been good to you, and seek not mischief in the land. Verily, Allah likes not the Mufsidun (those who commit great crimes and sins, oppressors, tyrants, mischief-makers, corrupts).
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" &gt;vrijdag 5 januari 2018 08:29&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" &gt;xminator&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177567143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:18 schreef alilami het volgende:
In 2118 zijn alle users in dit topic dood. Sommige mensen willen zich graag voorbereiden op het hiernamaals zonder lastiggevallen te worden door de niet-gelovigen.
Sommigen die niet lastiggevallen willen worden door niet-gelovingen houden zich wel heel erg bezig met diezelfde niet-gelovigen. Die energie kunnen ze beter stoppen in het voorbereiden op het hiernamaals. Maar ja, dat is logica en daar hebben sommigen niet veel van begrepen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177567766
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 16:07 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En ik vind dat mijn ouders niet het recht hadden om zomaar aan mijn edele delen te snijden, gelukkig deden ze dat ook niet, en ik heb net zo min het recht om dat bij mijn kinderen te doen.
Als ze nu ooit (inmiddels volwassen) die behoefte krijgen ben ik de laatste die ze iets in de weg legt, hoewel ik er wel mijn mening erover zou geven.
Wat loop je nu te zeiken als je ouders dat niet hebben gedaan, lopen er zoveel besneden piemeltjes om je heen die er om lopen te huilen dat jij je dit zo moet aantrekken, het enige wat dit is betreft misplaatste arrogantie en net als dat hele genderneutrale debat is het volstrekt hypocriet, dat jij het niet begrijpt, betekent niet dat het slecht is of iets in die richting.
pi_177567798
Wat ik ook niet snap is als het uit geloofsovertuiging gedaan wordt.
Is God niet goed genoeg dat je bijna letterlijk direct aanpassingen moet gaan doen ?
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2018 @ 03:37:53 #131
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177567829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 03:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat loop je nu te zeiken als je ouders dat niet hebben gedaan, lopen er zoveel besneden piemeltjes om je heen die er om lopen te huilen dat jij je dit zo moet aantrekken, het enige wat dit is betreft misplaatste arrogantie en net als dat hele genderneutrale debat is het volstrekt hypocriet, dat jij het niet begrijpt, betekent niet dat het slecht is of iets in die richting.
Kerel, wat lul je nou?
Ik trek me helemaal niks aan, mijn deel is nog volledig intact. :D
Heb wel te doen met al die jongens/mannen die gewoon helemaal geen eigen keus in die beslissing hadden.
Als er hier iemand is die een en ander niet begrijpt dan ben jij dat wel. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177567845
Er is best wel n dunne lijn tussen strafbaar verminken en ritueel traditie. Omdat toevallig het een traditie is mag het. Stel je ouders snijden een stukje van je middel vinger af, want hey je middelvinger opsteken is niet beleeft weet ik veel verzin iets. Dan is dat gewoon verminking/kindermishandeling en staan zware straffen op.
pi_177567882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 03:41 schreef wawowiewa het volgende:
Er is best wel n dunne lijn tussen strafbaar verminken en ritueel traditie. Omdat toevallig het een traditie is mag het. Stel je ouders snijden een stukje van je middel vinger af, want hey je middelvinger opsteken is niet beleeft weet ik veel verzin iets. Dan is dat gewoon verminking/kindermishandeling en staan zware straffen op.
Ook traditie kan strafbare verminking of mishandeling opleveren, dat ligt natuurlijk maar net aan waar het om gaat. Zo is vrouwenbesnijdenis binnen sommige culturen een traditie, maar toch is het strafbaar. Jongensbesnijdenis is een beetje een vaag gebied.
pi_177567920
Je zou die magrebhijnse maar als moeder hebben zeggen. Die zou nog vrolijk je voet af laten hakken als dat in haar sprookjesboek staat omdat je eigendom van haar bent.
Ik ben oprecht verontrust als zij de gemiddelde moslimmoeder is (tevens als ik verontrust ben over ouders in de bijbelbelt die vaccinaties en dergelijke niet toepassen).
Hoe kun je een doop (paar spatjes water op je voorhoofd, wat onder de douche in veelvoud gebeurd) gelijk stellen aan het amputeren van een gezond lichaamsdeel?
En dan gewoon opscheppen hoe je dit als het bij wet verplicht zou zijn het vrolijk in een ander land zou doen.
Ik zou spreken van een maatschappij die naast de nederlandse bestaat waar zij in denkt te leven, totaal geen ontzag voor alles en iedereen behalve haar religie.
Eerlijk waar, als je echt van je kind houdt, en als je er echt op vertrouwd dat hij de islam zal omarmen, laat hem dan vrij om die keuze zelf te maken als hij daar oud en wijs genoeg voor is.
Wat is daar op tegen? Simpel om er mee te wachten? Dan kunnen diegenen die liever hun huid hadden willen behouden, en diegenen bij wie de ingreep fout is gegaan leed bespaard blijven. Iedereen blij lijkt me
pi_177568340
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 03:30 schreef wawowiewa het volgende:
Wat ik ook niet snap is als het uit geloofsovertuiging gedaan wordt.
Is God niet goed genoeg dat je bijna letterlijk direct aanpassingen moet gaan doen ?
Besnijdenis is onderdeel van het convenant tussen Joden en God. Als Jood moet je laten zien dat je bereid bent iets op te offeren - en dat is dus onder meer de voorhuid van je zoon.

Christenen hebben een nieuw convenant gesloten waarin de besnijdenis is vervangen door de doop (plus communie etc). Een Christen mag zich daarom nadrukkelijk ook niet laten besnijden.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177568367
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 06:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]


Christenen hebben een nieuw convenant gesloten.
Eh hoe? Dat kan toch niet?
  zaterdag 3 maart 2018 @ 07:31:09 #137
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177568395
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 04:07 schreef opreis het volgende:
Je zou die magrebhijnse maar als moeder hebben zeggen. Die zou nog vrolijk je voet af laten hakken als dat in haar sprookjesboek staat omdat je eigendom van haar bent.
Ik ben oprecht verontrust als zij de gemiddelde moslimmoeder is (tevens als ik verontrust ben over ouders in de bijbelbelt die vaccinaties en dergelijke niet toepassen).
Hoe kun je een doop (paar spatjes water op je voorhoofd, wat onder de douche in veelvoud gebeurd) gelijk stellen aan het amputeren van een gezond lichaamsdeel?
En dan gewoon opscheppen hoe je dit als het bij wet verplicht zou zijn het vrolijk in een ander land zou doen.
Ik zou spreken van een maatschappij die naast de nederlandse bestaat waar zij in denkt te leven, totaal geen ontzag voor alles en iedereen behalve haar religie.
Eerlijk waar, als je echt van je kind houdt, en als je er echt op vertrouwd dat hij de islam zal omarmen, laat hem dan vrij om die keuze zelf te maken als hij daar oud en wijs genoeg voor is.
Wat is daar op tegen? Simpel om er mee te wachten? Dan kunnen diegenen die liever hun huid hadden willen behouden, en diegenen bij wie de ingreep fout is gegaan leed bespaard blijven. Iedereen blij lijkt me
Dit. Al die posts heb ik nog geen een goede reden gelezen waarom je niet een paar jaartjes kunt wachten. Er wordt alleen maar om heen geouwehoerd. Gaan we het lekker over doop hebben en zo...

En als je als onbesneden niet in het hiernamaals waarin je dan gelooft zal komen, wat zegt dat dan over dat hiernamaals?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 07:35:18 #138
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177568400
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 06:56 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Besnijdenis is onderdeel van het convenant tussen Joden en God. Als Jood moet je laten zien dat je bereid bent iets op te offeren - en dat is dus onder meer de voorhuid van je zoon.
Lekker makkelijk. Iets lichamelijks offeren dat niet van jezelf is...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177568939
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 07:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit. Al die posts heb ik nog geen een goede reden gelezen waarom je niet een paar jaartjes kunt wachten. Er wordt alleen maar om heen geouwehoerd. Gaan we het lekker over doop hebben en zo...
Ik snap niet waarom mensen "het over de doop hebben" raar vinden in dit topic.
Nogmaals: de doop is het christelijke alternatief voor besnijden. De twee zijn direct aan elkaar gelinkt.
En hoewel de doop zeker een grote stap voorwaarts is ten opzichte van het fysiek merken van het kind gaat het nog steeds uit van dezelfde gedachtengang dat de wensen van het kind zelf er totaal niet toe doen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177568941
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 07:40 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als het je om indoctrineren te doen, zoals jij zelf aangeeft hierboven, dan neem ik aan dat ook het dopen van kinderen verboden wordt. Ook dat is immers een vorm van 'indoctrinatie' volgens jou.

Verder, zo wet maakt niks uit. Men gaat in vaderlanden of andere landen waar het wel kan gewoon heen voor het besnijden van hun zoontjes.
Ik ben met je eens dat ook dat daar onderdeel van uit maakt, alhoewel het verschil tussen genitale verminking en een plens water over je hoofd overduidelijk nogal aanzienlijk is.

Dat religies het absurde "voorrecht" hebben tot dit soort waanzin ,die strijdig is met de integriteit van het lichaam is, is gebaseerd op:
Ja maar we deden het een eeuwen geleden ook al zo en daarom is elke discussie hierover taboe want onze uiterst bemoeizuchtige hemelse dictator heeft dat zo besloten.

Als iemand van een jaar of 16 zelf kan besluiten dit geloof ik daadwerkelijk, dan kunnen ze zelf beslissen om aan die waanzin mee te doen.
De religieuze indoctrinatie van kinderen volledig uitbannen is onmogelijk maar dit soort uitwassen zijn een goed begin.
Overigens heb ik niet gepleit voor een daadwerkelijk verbod in Nederland aangezien de discussie eerst gevoerd moet worden, daarmee wordt er in ieder geval eens fatsoenlijk over nagedacht en verdwijnt een absurd taboe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 03-03-2018 09:20:14 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 08:55:23 #141
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177568980
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:51 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom mensen "het over de doop hebben" raar vinden in dit topic.
Nogmaals: de doop is het christelijke alternatief voor besnijden. De twee zijn direct aan elkaar gelinkt.
En hoewel de doop zeker een grote stap voorwaarts is ten opzichte van het fysiek merken van het kind gaat het nog steeds uit van dezelfde gedachtengang dat de wensen van het kind zelf er totaal niet toe doen.
En aldus wordt het een jijbak.

Eerst moet dus altijd de “tuin” van de buren in orde zijn, voor we aan de “tuin” van Mo mogen komen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177569108
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:51 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom mensen "het over de doop hebben" raar vinden in dit topic.
Nogmaals: de doop is het christelijke alternatief voor besnijden. De twee zijn direct aan elkaar gelinkt.
En hoewel de doop zeker een grote stap voorwaarts is ten opzichte van het fysiek merken van het kind gaat het nog steeds uit van dezelfde gedachtengang dat de wensen van het kind zelf er totaal niet toe doen.
Een beetje water over je zoons hoofd vind ik niet gelijk staan aan een stuk van hem afsnijden.
Wat is het doel van de besnijdenis? Mag je anders niet mee doen met je geloof?
pi_177569109
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 08:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En aldus wordt het een jijbak.

Eerst moet dus altijd de “tuin” van de buren in orde zijn, voor we aan de “tuin” van Mo mogen komen.
Ik heb er geen enkel probleem mee om beide tegelijk aan te pakken. Dat kan namelijk gewoon als je voor de onderliggende gedachtengang gaat - en dan pak je voetafbinders en nekverlengers ook meteen mee .

Maar als je dan echt moet kiezen tussen doop en besnijden mag besnijdenis als eerste gaan. Zeker de versie waarin de mohel de baby nog even schoonpijpt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aanstootgevend op 03-03-2018 09:19:37 ]
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177569131
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 09:05 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkel probleem mee om beide tegelijk aan te pakken. Dat kan namelijk gewoon.
Maar als je dan echt moet kiezen mag besnijdenis als eerste gaan. Zeker de versie waarin de mohel de baby nog even schoonpijpt.
Met gratis en voor niets herpes erbij!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177569579
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 09:06 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Met gratis en voor niets herpes erbij!

Onderdeel van de traditie. En volgens onze CDA staatssecretaris moeten we tradities koesteren.
Gelukkig is herpes heel knuffelbaar
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177571964
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 03:30 schreef wawowiewa het volgende:
Wat ik ook niet snap is als het uit geloofsovertuiging gedaan wordt.
Is God niet goed genoeg dat je bijna letterlijk direct aanpassingen moet gaan doen ?
En op de laatste dag creëerde God bij de man de voorhuid en zag dat het niet goed was. :)
pi_177573641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:18 schreef alilami het volgende:

[..]

In 2118 zijn alle users in dit topic dood. Sommige mensen willen zich graag voorbereiden op het hiernamaals zonder lastiggevallen te worden door de niet-gelovigen.
Zijn op zich best plekken op deze aarde te vinden waar dat prima kan.
pi_177574397
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 11:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

En op de laatste dag creëerde God bij de man de voorhuid en zag dat het niet goed was. :)
God maakt geen fouten, het was dus bewust en we moeten eraan of erin geloven. Genoeg niet-religieuze redenen zo te zien. Is dit de "functionaliteit" wat je graag zou willen houden?
quote:
Randomized trials have demonstrated that male circumcision (MC) reduces heterosexual acquisition of HIV, herpes simplex virus type 2, human papillomavirus (HPV), and genital ulcer disease among men, and it reduces HPV, genital ulcer disease, bacterial vaginosis, and trichomoniasis among female partners.
http://www.annualreviews.(...)ev-med-092412-090539
quote:
Strong, consistent evidence was found for protection against cervical cancer (eight of nine studies involving women in multiple non-African settings), cervical dysplasia (four of five studies involving women in Africa and other continents), herpes simplex virus type 2 infection (six of six studies, including one RCT, involving women in Africa, Asia, and the USA), chlamydia (four of five studies, involving women in five continents), and syphilis (six of six studies, involving women in Africa and Asia).
http://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(17)30386-8/fulltext
quote:
Men circumcised in childhood/adolescence are at substantially reduced risk of invasive penile cancer, and this effect could be mediated partly through an effect on phimosis. Expansion of circumcision services in sub-Saharan Africa as an HIV prevention strategy may additionally reduce penile cancer risk.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3139859/
quote:
Data on 402 908 children were identified from 12 studies (one randomised controlled trial, four cohort studies, and seven case–control studies). Circumcision was associated with a significantly reduced risk of urinary tract infection (OR = 0.13; 95% CI, 0.08 to 0.20; p<0.001) with the same odds ratio (0.13) for all three types of study design.
http://adc.bmj.com/content/90/8/853
pi_177574498
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 12:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zijn op zich best plekken op deze aarde te vinden waar dat prima kan.
Hier in Nederland bijvoorbeeld en we doen er goed aan om dat zo te houden.
pi_177574637
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:28 schreef up7 het volgende:

[..]

God maakt geen fouten, het was dus bewust en we moeten eraan of erin geloven. Genoeg niet-religieuze redenen zo te zien. Is dit de "functionaliteit" wat je graag zou willen houden?

[..]


[..]


[..]


[..]

Ik heb al deze redenen aan mijn zoon voorgelegd en toch zei hij NEE!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177574686
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:38 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik heb al deze redenen aan mijn zoon voorgelegd en toch zei hij NEE!
Maar hij is toch niet handelsbekwaam? Je moet je dus niet zo achter je zoon verbergen, of geldt dat alleen voor moeders die hun zoontje willen laten besnijden? Dat is toch een ietje fietje hypocriet?

Ben je eigenlijk nog wel een goede ouder als je dat allemaal riskeert door je zoontje niet te laten besnijden? Dit zijn toch medische redenen?

[ Bericht 9% gewijzigd door up7 op 03-03-2018 13:58:20 ]
pi_177574841
Er zijn honderden medische onderzoeken te vinden die vóór circumcisie pleiten, en honderden die er tégen pleiten. M.a.w. er is niet aangetoond dat circumcisie voordelen voor iedereen heeft.
Conclusie: circumcisie is onnodig tot er daadwerkelijk iets aan de hand is. Medische noodzaak dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177574919
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Er zijn honderden medische onderzoeken te vinden die vóór circumcisie pleiten, en honderden die er tégen pleiten. M.a.w. er is niet aangetoond dat circumcisie voordelen voor iedereen heeft.
Conclusie: circumcisie is onnodig tot er daadwerkelijk iets aan de hand is. Medische noodzaak dus.
Jij meent dat de kennelijk honderden onderzoeken die het hebben over voordelen en nadelen tegen elkaar opwegen, Dat heb je niet gefundeerd. Gaat het om de aantallen of ken je een weging toe? Hoe weeg je een gevalletje urine infectie met een gevalletje klaarkomen duurt wat langer?

Ik vind trouwens de preventieve aspecten van circumcisie toch aardig klinken als "medische noodzaak".

[ Bericht 3% gewijzigd door up7 op 03-03-2018 14:01:28 ]
pi_177575014
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:54 schreef up7 het volgende:

[..]

Jij meent dat de kennelijk honderden onderzoeken die het hebben over voordelen en nadelen tegen elkaar opwegen, Dat heb je niet gefundeerd. Gaat het om de aantallen of ken je een weging toe? Hoe weeg je een gevalletje urine infectie met een gevalletje klaarkomen duurt wat langer?
Desnoods in het Centrale Islam topic verder?

Interresant onderwerp :)
pi_177575110
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, een controle kan je niet verplichten. En die kinderbijslag mogen ze in hun piep steken, alsof dat een vetpot is. :')

Verder, mijn zoontjes en ik beslis over ze. Simpel.
Echt? Je baby pijn doen moet je toch niet willen? Voor geen een God.
pi_177575295
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 13:54 schreef up7 het volgende:
Jij meent dat de kennelijk honderden onderzoeken die het hebben over voordelen en nadelen tegen elkaar opwegen, Dat heb je niet gefundeerd. Gaat het om de aantallen of ken je een weging toe? Hoe weeg je een gevalletje urine infectie met een gevalletje klaarkomen duurt wat langer?

Ik vind trouwens de preventieve aspecten van circumcisie toch aardig klinken als "medische noodzaak".
Als het absoluut noodzakelijk was dat iedereen besneden zou worden, dan waren er geen honderden onderzoeken die zeggen dat het niet noodzakelijk is. Dat is genoeg gefundeerd an sich.
Als iedereen zegt dat 1+1=2, dan is dat zo. Als de helft van de mensen zegt 1+1=2 en de andere helft zegt 1+1=3, dan is het zeer dubieus of 1+1=2.

Urine-infectie is medische noodzaak.

Wat jij vindt, boeit niet.

Een medische noodzaak is als er iets aan de hand is dat direct verholpen dient te worden. Nood als in watersnoodramp of hongersnood. Als in: er moet NU iets gedaan worden.
Circumcisie is geen noodzaak, want er leven honderden miljoenen jongens die hun voorhuid nog hebben en die geen enkele last hebben. Ergo: circumcisie is geen medische noodzaak.

Zo moeilijk is het niet, maar probeer vooral jezelf voor de gek te houden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 14:16:19 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177575443
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als het absoluut noodzakelijk was dat iedereen besneden zou worden, dan waren er geen honderden onderzoeken die zeggen dat het niet noodzakelijk is. Dat is genoeg gefundeerd an sich.
Als iedereen zegt dat 1+1=2, dan is dat zo. Als de helft van de mensen zegt 1+1=2 en de andere helft zegt 1+1=3, dan is het zeer dubieus of 1+1=2.

Urine-infectie is medische noodzaak.

Wat jij vindt, boeit niet.

Een medische noodzaak is als er iets aan de hand is dat direct verholpen dient te worden. Nood als in watersnoodramp of hongersnood. Als in: er moet NU iets gedaan worden.
Circumcisie is geen noodzaak, want er leven honderden miljoenen jongens die hun voorhuid nog hebben en die geen enkele last hebben. Ergo: circumcisie is geen medische noodzaak.

Zo moeilijk is het niet, maar probeer vooral jezelf voor de gek te houden.
Ik zou de discussie niet aangaan met hem. Heeft weinig zin.
pi_177575495
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou de discussie niet aangaan met hem. Heeft weinig zin.
Ik wacht op zijn drogredenen om mijn zeer aannemelijke verhaal te ondermijnen en dan ga ik door met hem uitlachen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177575848
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als het absoluut noodzakelijk was dat iedereen besneden zou worden,
Nonsens, er zijn veel erg gehecht geraakt aan hun stukje voorhuid. Die zijn niet vatbaar voor medische redenen die in tegenspraak is met hun overtuiging dat er geen medische redenen voor zijn.
quote:
dan waren er geen honderden onderzoeken die zeggen dat het niet noodzakelijk is. Dat is genoeg gefundeerd an sich.
Ach zolang het maar in jouw straatje past, nee, jij houdt jezelf niet voor de "gek". My point exactly.
quote:
Als iedereen zegt dat 1+1=2, dan is dat zo. Als de helft van de mensen zegt 1+1=2 en de andere helft zegt 1+1=3, dan is het zeer dubieus of 1+1=2.
_O-
quote:
Wat jij vindt, boeit niet.
Het hoeft je niet te boeien maar ik zal eraan werken. :*
quote:
Een medische noodzaak is als er iets aan de hand is dat direct verholpen dient te worden. Nood als in watersnoodramp of hongersnood. Als in: er moet NU iets gedaan worden.
Circumcisie is geen noodzaak, want er leven honderden miljoenen jongens die hun voorhuid nog hebben en die geen enkele last hebben. Ergo: circumcisie is geen medische noodzaak.
Je maakt een grove denkfout, niet de eerste ook. Je wil werken aan een toekomst van honderden miljoenen die hun voorhuid hebben en daar heel veel last hebben. Dan heb ik het niet alleen over de eerder genoemde medische redenen, maar allerlei jongens die het stukje voorhuidje liever kwijt zijn dan ze lief is. Maar spijkerbroek is spijkerhard, het mag (misschien) op je 16e of 18e.
quote:
Zo moeilijk is het niet, maar probeer vooral jezelf voor de gek te houden.
Wie de schoen past, trekke hem aan.
pi_177575936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 04:07 schreef opreis het volgende:
Je zou die magrebhijnse maar als moeder hebben zeggen. Die zou nog vrolijk je voet af laten hakken als dat in haar sprookjesboek staat omdat je eigendom van haar bent.
Ik ben oprecht verontrust als zij de gemiddelde moslimmoeder is (tevens als ik verontrust ben over ouders in de bijbelbelt die vaccinaties en dergelijke niet toepassen).
Hoe kun je een doop (paar spatjes water op je voorhoofd, wat onder de douche in veelvoud gebeurd) gelijk stellen aan het amputeren van een gezond lichaamsdeel?
En dan gewoon opscheppen hoe je dit als het bij wet verplicht zou zijn het vrolijk in een ander land zou doen.
Ik zou spreken van een maatschappij die naast de nederlandse bestaat waar zij in denkt te leven, totaal geen ontzag voor alles en iedereen behalve haar religie.
Eerlijk waar, als je echt van je kind houdt, en als je er echt op vertrouwd dat hij de islam zal omarmen, laat hem dan vrij om die keuze zelf te maken als hij daar oud en wijs genoeg voor is.
Wat is daar op tegen? Simpel om er mee te wachten? Dan kunnen diegenen die liever hun huid hadden willen behouden, en diegenen bij wie de ingreep fout is gegaan leed bespaard blijven. Iedereen blij lijkt me

Dit. Hierop zou ik wel een antwoord willen van mensen die voor jongetjesbabybesnijdenis zijn. Zijn jullie bang dat teveel jongemannen er geen zin in hebben?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_177575944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:30 schreef up7 het volgende:

[..]

Nonsens, er zijn veel erg gehecht geraakt aan hun stukje voorhuid. Die zijn niet vatbaar voor medische redenen die in tegenspraak is met hun overtuiging dat er geen medische redenen voor zijn.

[..]

Ach zolang het maar in jouw straatje past, nee, jij houdt jezelf niet voor de "gek". My point exactly.

[..]

_O-

[..]

Het hoeft je niet te boeien maar ik zal eraan werken. :*

[..]

Je maakt een grove denkfout, niet de eerste ook. Je wil werken aan een toekomst van honderden miljoenen die hun voorhuid hebben en daar heel veel last hebben. Dan heb ik het niet alleen over de eerder genoemde medische redenen, maar allerlei jongens die het stukje voorhuidje liever kwijt zijn dan ze lief is. Maar spijkerbroek is spijkerhard, het mag (misschien) op je 16e of 18e.

[..]

Wie de schoen past, trekke hem aan.
Hoezo het mag misschien op hun 16e of 18e? Dan is een kind toch gewoon in staat om zelf te beslissen?
En ik ken werkelijk niemand die klaagt over zijn voorhuid.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 14:34:54 #162
117098 Hathor
Effe niet
pi_177575996
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:33 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hoezo het mag misschien op hun 16e of 18e? Dan is een kind toch gewoon in staat om zelf te beslissen?
En ik ken werkelijk niemand die klaagt over zijn voorhuid.
Hij heeft blijkbaar een hele grote duim waar hij heel hard op zit te zuigen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177576056
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:30 schreef up7 het volgende:

[..]

_O-

1 meester heeft een bezit. 1 vader heeft een kind.

En dan?
pi_177576087
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:33 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hoezo het mag misschien op hun 16e of 18e? Dan is een kind toch gewoon in staat om zelf te beslissen?
Geen idee hoe spijkerbroek erover denkt. Van mij mag het bij de geboorte.
quote:
En ik ken werkelijk niemand die klaagt over zijn voorhuid.
De klagers kunnen hun voorhuid nu operatief verwijderen dus dat dunkt me. Denk je niet dat het veranderd als moslims, joden en christenen niet tot jongensbesnijdenis over kunnen gaan?
pi_177576154
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:36 schreef Faz3D het volgende:

[..]

1 meester heeft een bezit. 1 vader heeft een kind.

En dan?
Ik moest lachen om spijkerbroek's "1+1=2 en geen 3 dus spijkerbroek heeft gelijk"-doctrine. Vond het komisch, jij niet?
pi_177576185
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:37 schreef up7 het volgende:

[..]

Geen idee hoe spijkerbroek erover denkt. Van mij mag het bij de geboorte.

[..]

De klagers kunnen hun voorhuid nu operatief verwijderen dus dat dunkt me. Denk je niet dat het veranderd als moslims, joden en christenen niet tot jongensbesnijdenis over kunnen gaan?
Hoeveel mensen ken je die erover klagen dan??
pi_177576212
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:40 schreef up7 het volgende:

[..]

Ik moest lachen om spijkerbroek's "1+1=2 en geen 3 dus spijkerbroek heeft gelijk"-doctrine. Vond het komisch, jij niet?
Quick maths is altijd komisch :P

Ik zat te wachten op een serieus antwoord ;)

Maare, is het dan: het kind of een kind of de kinderen?
pi_177576381
Maar stel nou dat je zoon later zegt dat hij geen moslim wil zijn en zijn voorhuid terug wil. Wat zijn dan de mogelijkheden?
pi_177576400
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:41 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken je die erover klagen dan??
Ik geloof dat je me niet hebt begrepen. Iemand die "last" heeft van zijn voorhuid kan dat operatief verwijderen. Waarom zouden ze dan (bij jou) moeten klagen? Dat er ook wat veranderd als moslims, joden en christenen niet meer over kunnen gaan tot jongensbesnijdenis lijkt mij voor zich spreken.
pi_177576466
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:42 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Quick maths is altijd komisch :P

Ik zat te wachten op een serieus antwoord ;)
Op welke vraag? :? Maar hoe diep heb je in je glaasje gekeken? Als het meer dan 1 meter is dan wel eerst even ontnuchteren. :P
quote:
Maare, is het dan: het kind of een kind of de kinderen?
Het ligt eraan hoeveel je er hebt.
pi_177576467
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:30 schreef up7 het volgende:

[..]

Nonsens, er zijn veel erg gehecht geraakt aan hun stukje voorhuid. Die zijn niet vatbaar voor medische redenen die in tegenspraak is met hun overtuiging dat er geen medische redenen voor zijn.

[..]

Ach zolang het maar in jouw straatje past, nee, jij houdt jezelf niet voor de "gek". My point exactly.

[..]

_O-

[..]

Het hoeft je niet te boeien maar ik zal eraan werken. :*

[..]

Je maakt een grove denkfout, niet de eerste ook. Je wil werken aan een toekomst van honderden miljoenen die hun voorhuid hebben en daar heel veel last hebben. Dan heb ik het niet alleen over de eerder genoemde medische redenen, maar allerlei jongens die het stukje voorhuidje liever kwijt zijn dan ze lief is. Maar spijkerbroek is spijkerhard, het mag (misschien) op je 16e of 18e.

[..]

Wie de schoen past, trekke hem aan.
_O- _O- _O- _O- _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik wacht op zijn drogredenen om mijn zeer aannemelijke verhaal te ondermijnen en dan ga ik door met hem uitlachen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 14:55:22 #172
117098 Hathor
Effe niet
pi_177576581
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:48 schreef up7 het volgende:

[..]

Ik geloof dat je me niet hebt begrepen. Iemand die "last" heeft van zijn voorhuid kan dat operatief verwijderen. Waarom zouden ze dan (bij jou) moeten klagen? Dat er ook wat veranderd als moslims, joden en christenen niet meer over kunnen gaan tot jongensbesnijdenis lijkt mij voor zich spreken.
Volgens jouw eigen woorden zijn er honderden miljoenen die er last van hebben, dan hebben ze blijkbaar toch tegen iemand lopen klagen, anders zou jij niet over zulke delicate informatie beschikken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177576796
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Volgens jouw eigen woorden zijn er honderden miljoenen die er last van hebben,
Dat heb ik niet gezegd. Lees het goed.
pi_177576863
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:04 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Lees het goed.
[/quote]

Dat jongensbesnijdenis te vergelijken was/is met de (Ger Gem) Geloofsbelijdenis? Zoiets las ik, je denkt zelf dat het ‘ware geloof’ iets omhelst ofzo.

/boeiend

[ Bericht 0% gewijzigd door Faz3D op 03-03-2018 15:16:24 ]
pi_177576954
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:07 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Dat jongensbesnijdenis te vergelijken is met de (Ger Gem) Geloofsbelijdenis? Zoiets las ik, je denkt zelf dat het ‘ware geloof’ iets omhelst ofzo.

/boeiend
pi_177577169
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:47 schreef Mekamotut het volgende:
Maar stel nou dat je zoon later zegt dat hij geen moslim wil zijn en zijn voorhuid terug wil. Wat zijn dan de mogelijkheden?
Hoe is het eigenlijk met jouw zoon afgelopen?
  zaterdag 3 maart 2018 @ 15:23:33 #177
117098 Hathor
Effe niet
pi_177577244
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:04 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Lees het goed.
Je maakt een grove denkfout, niet de eerste ook. Je wil werken aan een toekomst van honderden miljoenen die hun voorhuid hebben en daar heel veel last hebben

Dit waren jouw eigen woorden niet?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177577339
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom hoor ik je niet pleiten voor een verbod op een doop van jonge kinderen? Waar komen die dubbele moralen vandaan?

Overigens, 60% van alle Amerikaanse baby's worden heel jong besnijden. Alle Amerikaanse mannen zijn getraumatiseerd of overleden? :?
Ik quote even een random post van je om je aandacht te trekken. Serieuze vraag uit interesse, wat is de reden dat je je zoon wil laten besnijden?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177577351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je maakt een grove denkfout, niet de eerste ook. Je wil werken aan een toekomst van honderden miljoenen die hun voorhuid hebben en daar heel veel last hebben

Dit waren jouw eigen woorden niet?
Dit waren jouw woorden:
Volgens jouw eigen woorden zijn er honderden miljoenen die er last van hebben,

toekomst, het is (nog) niet verboden.
pi_177578076
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met jouw zoon afgelopen?
Zijn voorhuid zit er nog aan.
Recht van de sterkste.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2018 @ 16:12:19 #181
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177578424
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even ter illustratie.

Dit moeten we hier toch echt niet willen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 3 maart 2018 @ 16:18:28 #182
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177578532
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:12 schreef Mo_Muffin het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even ter illustratie.

Dit moeten we hier toch echt niet willen.
Dit is natuurlijk een beetje onzin. Hier gaat dat veel netter omdat we betere mogelijkheden hebben.

Plaats dan foto's of filmpjes van kinderen die door medische redenen besneden worden en de pijn die ze daarvan hebben.

Ik ben bv helemaal tegen niet noodzakelijk besnijdenis geworden toen ik als tiener oppas was voor een peuter die besneden moest worden. Wat een pijn had dat arme kind.
Was noodzakelijk, medische noodzaak, maar het was niet niets. De napijn was stevig. Vanaf dat moment had ik geen enkel begrip meer voor ouders die hun kind dat aan deden zonder noodzaak. En dan maar als baby zodat ze minder kunnen aangeven, gruwelijk gewoon.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2018 @ 16:19:49 #183
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177578560
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een beetje onzin. Hier gaat dat veel netter omdat we betere mogelijkheden hebben.

Plaats dan foto's of filmpjes van kinderen die door medische redenen besneden worden en de pijn die ze daarvan hebben.

Ik ben bv helemaal tegen niet noodzakelijk besnijdenis geworden toen ik als tiener oppas was voor een peuter die besneden moest worden. Wat een pijn had dat arme kind.
Was noodzakelijk, medische noodzaak, maar het was niet niets. De napijn was stevig. Vanaf dat moment had ik geen enkel begrip meer voor ouders die hun kind dat aan deden zonder noodzaak. En dan maar als baby zodat ze minder kunnen aangeven, gruwelijk gewoon.
De gedachte erachter is dezelfde.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177578601
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:12 schreef Mo_Muffin het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even ter illustratie.

Dit moeten we hier toch echt niet willen.
Gelukkig gebeurd dat hier ook niet.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 16:23:43 #185
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177578648
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:19 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

De gedachte erachter is dezelfde.
De uitvoer is vooral niet hetzelfde. Waardoor de impact ook anders is. Wat het een scheef vergelijk maakt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177581003
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:21 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Gelukkig gebeurd dat hier ook niet.
Zou Mo_Muffin een afbeelding van een abortus, uitgevoerd in de rimboe gepast vinden als argument tegen abortus? Ik denk het niet.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:04:20 #187
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177583756
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

Verder, mijn zoontjes en ik beslis over ze. Simpel.
Je eigen kinderen verminken omdat je als volwassene nog in sprookjes gelooft....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 3 maart 2018 @ 20:08:32 #188
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177583886
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

Overigens, 60% van alle Amerikaanse baby's worden heel jong besnijden.
kuchekucheallemaalreligekkieskuchekuche

quote:
Alle Amerikaanse mannen zijn getraumatiseerd
Jij volgt het nieuws nooit?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177583981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 14:47 schreef Mekamotut het volgende:
Maar stel nou dat je zoon later zegt dat hij geen moslim wil zijn en zijn voorhuid terug wil. Wat zijn dan de mogelijkheden?
Dan is zijn voorhuid wel het laatste waar hij zich druk over zal maken. De vraag is eerder of zijn hoofd er dan ook niet afgesneden wordt.
pi_177584291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 23:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overigens, 60% van alle Amerikaanse baby's worden heel jong besnijden. Alle Amerikaanse mannen zijn getraumatiseerd of overleden? :?
Nouja, zodra ze er achter komen dat hun christelijke ouders branden in de hel omdat ze hun kind besneden hebben pinken ze vast een traantje weg.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177584340
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dan is zijn voorhuid wel het laatste waar hij zich druk over zal maken. De vraag is eerder of zijn hoofd er dan ook niet afgesneden wordt.
Ik snap niet dat ouders dit willen voor hun zoon. De reden dat ze het als baby al laten doen zegt meer dat de zoon er over 15-16 jaar niet meer aan mee zal willen werken.
Best ziek nu ik er er even over nadenk.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2018 @ 21:45:38 #192
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177587302
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 18:13 schreef up7 het volgende:

[..]

Zou Mo_Muffin een afbeelding van een abortus, uitgevoerd in de rimboe gepast vinden als argument tegen abortus? Ik denk het niet.
Volgens mij doen ze daar in de rimboe niet aan.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2018 @ 21:50:56 #193
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177587462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Verder, mijn zoontjes en ik beslis over ze. Simpel.
Kinderen als je bezit zien, hun eigen individualiteit ontkennen, ronduit triest.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177587666
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:50 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Kinderen als je bezit zien, hun eigen individualiteit ontkennen, ronduit triest.
Ja, een wijze man schreef:
Je kinderen zijn je kinderen niet.
Zij zijn de zonen en dochters van ‘s levens hunkering naar zichzelf.
Zij komen door je, maar zijn niet van je, en hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe.

Je mag hen je liefde geven, maar niet je gedachten,
want zij hebben hun eigen gedachten.
Je mag hun lichamen huisvesten, maar niet hun zielen,
want hun zielen toeven in het huis van morgen, dat je niet bezoeken kunt,
zelfs niet in je dromen.

Je mag proberen gelijk hen te worden,
maar tracht niet hen aan jou gelijk te maken.
Want het leven gaat niet terug, noch blijft het dralen bij gisteren.
Jullie zijn de bogen, waarmee jouw kinderen als levende pijlen
worden weggeschoten.
pi_177588138
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 20:23 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik snap niet dat ouders dit willen voor hun zoon. De reden dat ze het als baby al laten doen zegt meer dat de zoon er over 15-16 jaar niet meer aan mee zal willen werken.
Best ziek nu ik er er even over nadenk.
Dat is ook een gebruikt argument. Ze doen het zo vroeg, omdat ze bang zijn dat het later niet meer gebeurt. Dat zegt genoeg.

Is jouw vrouw er inmiddels ook vanaf gestapt, of wil zij het eigenlijk het liefst nog steeds?
pi_177588178
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 16:12 schreef Mo_Muffin het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even ter illustratie.

Dit moeten we hier toch echt niet willen.
Dit is de besnijdenis van een meisje. Waarom vergelijk je appels met peren?
pi_177588218
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 21:56 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja, een wijze man schreef:
Je kinderen zijn je kinderen niet.
Zij zijn de zonen en dochters van ‘s levens hunkering naar zichzelf.
Zij komen door je, maar zijn niet van je, en hoewel ze bij je zijn, behoren ze je niet toe.

Je mag hen je liefde geven, maar niet je gedachten,
want zij hebben hun eigen gedachten.
Je mag hun lichamen huisvesten, maar niet hun zielen,
want hun zielen toeven in het huis van morgen, dat je niet bezoeken kunt,
zelfs niet in je dromen.

Je mag proberen gelijk hen te worden,
maar tracht niet hen aan jou gelijk te maken.
Want het leven gaat niet terug, noch blijft het dralen bij gisteren.
Jullie zijn de bogen, waarmee jouw kinderen als levende pijlen
worden weggeschoten.
Als dit jouw opvatting is, vraag ik me oprecht af waarom jij je zoon dan hebt gedoopt?
pi_177588237
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 15:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik quote even een random post van je om je aandacht te trekken. Serieuze vraag uit interesse, wat is de reden dat je je zoon wil laten besnijden?
Meerdere redenen. Het is een traditie, een religieuze verplichting en het is schoner.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2018 @ 22:12:48 #199
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177588293
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Meerdere redenen. Het is een traditie, een religieuze verplichting en het is schoner.
Als je zelden of nooit wast wel.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_177588299
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:10 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als dit jouw opvatting is, vraag ik me oprecht af waarom jij je zoon dan hebt gedoopt?
Zodat hij schoongewassen is van de erfzonde. En daarvoor hoef ik niks van mijn volkomen perfecte zoon af te laten snijden.
pi_177588325
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:12 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zodat hij schoongewassen is van de erfzonde. En daarvoor hoef ik niks van mijn volkomen perfecte zoon af te laten snijden.
Oftewel: jij besmet je kind met jouw opvatting. Het is niet de opvatting van je zoontje.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:14:52 #202
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177588387
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oftewel: jij besmet je kind met jouw opvatting. Het is niet de opvatting van je zoontje.
Maar die besmetting is 'omkeerbaar'. Verminking niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177588419
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar die besmetting is 'omkeerbaar'. Verminking niet.
Lieve schat, het is ze daar niet om te doen. Je kinderen laten meedoen aan de ramadan ( wat ok omkeerbaar is) vinden ze hier ook al niet goed. De dubbele maten.
pi_177588441
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oftewel: jij besmet je kind met jouw opvatting. Het is niet de opvatting van je zoontje.
Nee mijn zoon mag zelf kiezen als hij 7 is, of hij wel of niet zijn eerste heilige communie wil doen. Als hij niet wil hoeft het niet.
En als je mij kent weet je dat ik allang van God los ben.
pi_177588465
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:16 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee mijn zoon mag zelf kiezen als hij 7 is, of hij wel of niet zijn eerste heilige communie wil doen. Als hij niet wil hoeft het niet.
En als je mij kent weet je dat ik allang van God los ben.
Dan vind ik het extra raar waarom je niet gewacht heb met de doop tot hij zelf de keus had kunnen maken? Past niet bij je.
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:19:12 #206
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177588567
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

Lieve schat, het is ze daar niet om te doen.
Mij wel.

Ik vind dat je kinderen onder de 18 helemaal niet moet blootstellen aan religie, maar verminking is echt 5 bruggen te ver.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177588568
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lieve schat, het is ze daar niet om te doen. Je kinderen laten meedoen aan de ramadan ( wat ok omkeerbaar is) vinden ze hier ook al niet goed. De dubbele maten.
Wie zegt dat? En het gaat over het chirurgisch verwijderen van de voorhuid, niet vasten.

En jezelf buitenspel zetten betekent niet dat andere mensen dat ook doen.
pi_177588586
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Mij wel.

Ik vind dat je kinderen onder de 18 helemaal niet moet blootstellen aan religie, maar verminking is echt 5 bruggen te ver.
Ok, dus het dopen van kinderen vind jij ook niet kunnen?
pi_177588601
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:19 schreef havanagila het volgende:

[..]

Wie zegt dat? En het gaat over het chirurgisch verwijderen van de voorhuid, niet vasten.

En jezelf buitenspel zetten betekent niet dat andere mensen dat ook doen.
Lees een paar pagina's terug. Dat is toch echt dubbele maten.
pi_177588621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dan vind ik het extra raar waarom je niet gewacht heb met de doop tot hij zelf de keus had kunnen maken? Past niet bij je.
Dopen in is verder onschuldig, het gaat om de communie.
Dopen is om de erfzonde weg te wassen.
Als hij in groep 4 zegt dat hij niet zijn communie wil doen is het niet verplicht. En ik zou hem niks kwalijk nemen.
Wat gebeurt er met jouw zoon als hij toch afziet van moslim worden?
pi_177588685
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:20 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dopen in is verder onschuldig, het gaat om de communie.
Dopen is om de erfzonde weg te wassen.
Als hij in groep 4 zegt dat hij niet zijn communie wil doen is het niet verplicht. En ik zou hem niks kwalijk nemen.
Wat gebeurt er met jouw zoon als hij toch afziet van moslim worden?
Dopen geeft een bepaalde status en tekent iemand ook levenslang. Ik voed mijn kinderen zo op dat ze überhaupt nooit van de islam zouden afzien, maar juist van de islam gaan houden. Net zoals mijn ouders met hun 5 kinderen hebben gedaan ( die allen overtuigend moslim zijn).
pi_177588815
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dopen geeft een bepaalde status en tekent iemand ook levenslang. Ik voed mijn kinderen zo op dat ze überhaupt nooit van de islam zouden afzien, maar juist van de islam gaan houden. Net zoals mijn ouders met hun 5 kinderen hebben gedaan ( die allen overtuigend moslim zijn).
Nee man, ik ben zelf gedoopt, heb mijn eerste communie gedaan, vormsel. En ik geloof 0,0. Of God had blijkbaar een hekel aan mij.Daarom vraag ik aan mijn kinderen of ze überhaupt behoefte hebben aan het lichaam van Christus.
Zoiets afdwingen zou ik nooit doen.
pi_177588862
Kvind het toch jammer dat de discussie niet uit is uitgelopen naar het centrale Islam gebeuren.
pi_177588885
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:26 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee man, ik ben zelf gedoopt, heb mijn eerste communie gedaan, vormsel. En ik geloof 0,0. Of God had blijkbaar een hekel aan mij.Daarom vraag ik aan mijn kinderen of ze überhaupt behoefte hebben aan het lichaam van Christus.
Zoiets afdwingen zou ik nooit doen.
Ja, jij bent ook niet opgegroeid in een traditioneel Marokkaans/Urks gezin, dan lulde je wel anders.
pi_177588893
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:26 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee man, ik ben zelf gedoopt, heb mijn eerste communie gedaan, vormsel. En ik geloof 0,0. Of God had blijkbaar een hekel aan mij.Daarom vraag ik aan mijn kinderen of ze überhaupt behoefte hebben aan het lichaam van Christus.
Zoiets afdwingen zou ik nooit doen.
Dopen is dus gedaan omwille van jouw vrouw?
pi_177588915
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:28 schreef havanagila het volgende:

[..]

Ja, jij bent ook niet opgegroeid in een traditioneel Marokkaans/Urks gezin, dan lulde je wel anders.
Alsof je alle Marokkanen kent. En traditioneel zijn heeft weinig te maken met religie, maar gewoon met de cultuur van ons.
pi_177588950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Alsof je alle Marokkanen kent. En traditioneel zijn heeft weinig te maken met religie, maar gewoon met de cultuur van ons.
Cultuur is een drogreden. Het is eerder te uit te spreken als kultuur. Al die kulargumenten. Word er nogal misselijk van.
pi_177588967
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:30 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Cultuur is een drogreden. Het is kultuur.
Ben blij dat ik in een Marokkaans gezin ben grootgebracht. Had niet anders gewild. :)
pi_177588971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:28 schreef havanagila het volgende:

[..]

Ja, jij bent ook niet opgegroeid in een traditioneel Marokkaans/Urks gezin, dan lulde je wel anders.
Nee ik groeide op op een woonwagenkamp. Je wil niet weten hoe gelovig mijn ouders bijvoorbeeld zijn.
Dopen, communie en vormsel worden groots gevierd.
Vooral Maria is populair.
pi_177589014
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ben blij dat ik in een Marokkaans gezin ben grootgebracht. Had niet anders gewild. :)
Ik ben blij dat het Nederland nog vrij is.

Al die culturen maakt het vrij zijn nogal behoorlijk moeilijk.
pi_177589034
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:33 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het Nederland nog vrij is.

Al die culturen maakt het vrij zijn nogal behoorlijk moeilijk.
Oh, want Nederlanders heb je geen cultuur wil je zeggen? Elk mens groeit op in een cultuur.
pi_177589084
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dopen is dus gedaan omwille van jouw vrouw?
Nee.
Diep in mij zit mijn katholieke opvoeding. Met erfzonde gaat een kind niet naar de hemel, maar blijft aan de rand van de hemel.
En natuurlijk wil ik dat niet.
Ik heb inmiddels geleerd van het leven en begrepen dat of God is een verzinsel of hij heeft een schurfthekel aan ons.
Hij doet verder iig niet veel.

Ik zal wel klinken als een ketter eerste klas.
pi_177589086
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:33 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, want Nederlanders heb je geen cultuur wil je zeggen? Elk mens groeit op in een cultuur.
Bezwaar: in deze cultuur.
pi_177589111
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:35 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Correctie: in deze cultuur.
Waar religie, en het daaruit voortkomende besnijden, ook gewoon onderdeel van is.
pi_177589136
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:35 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee.
Diep in mij zit mijn katholieke opvoeding. Met erfzonde gaat een kind niet naar de hemel, maar blijft aan de rand van de hemel.
En natuurlijk wil ik dat niet.
Ik heb inmiddels geleerd van het leven en begrepen dat of God is een verzinsel of hij heeft een schurfthekel aan ons.
Hij doet verder iig niet veel.

Ik zal wel klinken als een ketter eerste klas.
Hmmm, grappig. Heb je ook met minder religieuze moslims of joden. Ondanks dat ze minder of helemaal niet geloven blijven ze toch nog wel vasthouden aan bepaalde religieuze regels en zie je ze hun zoons bijvoorbeeld toch nog wel besnijden.
pi_177589182
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Meerdere redenen. Het is een traditie, een religieuze verplichting en het is schoner.
Hmm ok. Hygiëne is niet meer geldig, dat was wel zo in de tijd dat Abraham leefde, maar tegenwoordig douchen we elke dag.

Traditie, kan, maar is dat een goede reden om iemand te verminken? Vrouwenbesnijdenis is voor sommigen ook traditie, zou jij blij zijn als je ouders dat bij jou hadden gedaan?

Religieus, waarschijnlijk staat het in de boeken vanwege de hygiëne en om mensen zich daar aan te laten houden hebben ze er een goddelijk sausje over gegoten in de soenna
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177589208
Besnijdenis komt uit een tijd en omgeving waar het wassen van je pielemuis niet heel makkelijk was. Tegenwoordig kunnen we dat wel en is besnijdenis totaal onnodig (tenzij medische aandoening).
  zaterdag 3 maart 2018 @ 22:45:24 #228
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177589378
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hmmm, grappig. Heb je ook met minder religieuze moslims of joden. Ondanks dat ze minder of helemaal niet geloven blijven ze toch nog wel vasthouden aan bepaalde religieuze regels en zie je ze hun zoons bijvoorbeeld toch nog wel besnijden.
Is misschien nog wel het bizarste: je weet niet waarvoor je het doet, maar doet het toch maar en maakt daarmee een onomkeerbare keuze voor je kind waar je zelf niet eens achter staat qua motivatie.

Ik heb er al genoeg bedenkingen mee als je je kind iets oplegt waar het zelf nog niet voor kan kiezen, maar om dat dan te doen omdat gewoon ach ja weetnie...daar kan ik al helemaal niet bij.
pi_177589415
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Is misschien nog wel het bizarste: je weet niet waarvoor je het doet, maar doet het toch maar en maakt daarmee een onomkeerbare keuze voor je kind waar je zelf niet eens achter staat qua motivatie.

Ik heb er al genoeg bedenkingen mee als je je kind iets oplegt waar het zelf nog niet voor kan kiezen, maar om dat dan te doen omdat gewoon ach ja weetnie...daar kan ik al helemaal niet bij.
Sociale druk.
Zoals (schoon)moeders die blijven vragen wanneer [kind] nou eindelijk besneden wordt.
pi_177589420
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hmmm, grappig. Heb je ook met minder religieuze moslims of joden. Ondanks dat ze minder of helemaal niet geloven blijven ze toch nog wel vasthouden aan bepaalde religieuze regels en zie je ze hun zoons bijvoorbeeld toch nog wel besnijden.
Ik trek de lijn bij echt blijvende veranderingen invoeren omwille van het geloof.
Zeker als ik eigenlijk denk dat God mij sowieso haat anders had ik wel een ander leven gehad.
En ik begrijp dat dit niet echt fatsoenlijk is maar zo voelt het.
Ik geloof allang niet meer in de zwaarste taken gaan naar de sterkst onderdanen.

Dus er iets afsnijden is in mijn ogen mishandeling, een beetje gewijd water is in mijn ogen redelijk onschuldig.
pi_177589460
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Is misschien nog wel het bizarste: je weet niet waarvoor je het doet, maar doet het toch maar en maakt daarmee een onomkeerbare keuze voor je kind waar je zelf niet eens achter staat qua motivatie.

Ik heb er al genoeg bedenkingen mee als je je kind iets oplegt waar het zelf nog niet voor kan kiezen, maar om dat dan te doen omdat gewoon ach ja weetnie...daar kan ik al helemaal niet bij.
Die mensen doen het omdat ze ermee opgegroeid zijn? Bij religieuze mensen kan je nog zeggen dat ze dit doen omwille van hun religie.
pi_177589483
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die mensen doen het omdat ze ermee opgegroeid zijn? Bij religieuze mensen kan je nog zeggen dat ze dit doen omwille van hun religie.
In vrijwel alle gevallen zijn mensen religieus omdat ze er mee opgegroeid zijn. Bekeerlingen op latere leeftijd uit een atheïstisch gezin zijn er niet of nauwelijks.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2018 22:49:30 ]
pi_177589651
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:36 schreef havanagila het volgende:

[..]

Waar religie, en het daaruit voortkomende besnijden, ook gewoon onderdeel van is.
Elke ongelovige geloofd.

@ Amadeus, klopt ja.

Ongelovigen geloven in zichzelf.
pi_177589730
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:55 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Elke ongelovige geloofdt.

@ Amadeus, klopt ja.
Ja, vandaar het woord ongelovig.
pi_177590335
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Besnijdenis komt uit een tijd en omgeving waar het wassen van je pielemuis niet heel makkelijk was. Tegenwoordig kunnen we dat wel en is besnijdenis totaal onnodig (tenzij medische aandoening).
Hoe bedoel je niet makkelijk?
pi_177590451
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:19 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet makkelijk?
Geen zeep, ziekteverwekkers in het water, etc
  zaterdag 3 maart 2018 @ 23:33:48 #237
117098 Hathor
Effe niet
pi_177590708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dopen geeft een bepaalde status en tekent iemand ook levenslang. Ik voed mijn kinderen zo op dat ze überhaupt nooit van de islam zouden afzien, maar juist van de islam gaan houden. Net zoals mijn ouders met hun 5 kinderen hebben gedaan ( die allen overtuigend moslim zijn).
Ik heb je in dit topic al eerder gezegd dat een doping iemand niet voor het leven tekent, omdat men ten alle tijden de kerk kan verlaten, je reageerde toen niet, maar je moet nu gewoon ophouden met je leugens want je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk met je nonsens over een ritueel met een beetje water. Ook geeft een doop geen enkele status, buiten de uitvoerend priester, je familie, en jijzelf, is er namelijk helemaal niemand bij betrokken en heeft niemand ter wereld ook maar enig idee of jij gedoopt bent of niet, en dus is er geen status mee gemoeid, waar haal je die onzin uberhaupt vandaan? Dus nogmaals, gewoon kappen met je leugens en je idiote hersenspinsels.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177592557
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die mensen doen het omdat ze ermee opgegroeid zijn? Bij religieuze mensen kan je nog zeggen dat ze dit doen omwille van hun religie.
Ben jij zelf eigenlijk besneden? En zo niet, waarom niet? Ga je het nog laten doen? Is wel zo eerlijk, toch? Eerst zelf even ondergaan wat je je kinderen aan wilt doen. Nee, toch niet? Te pijnlijk? Ah, oke... hypocriet..
pi_177592637
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 01:31 schreef MrAero het volgende:

[..]

Ben jij zelf eigenlijk besneden? En zo niet, waarom niet? Ga je het nog laten doen? Is wel zo eerlijk, toch? Eerst zelf even ondergaan wat je je kinderen aan wilt doen. Nee, toch niet? Te pijnlijk? Ah, oke... hypocriet..
:')
pi_177592711
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 01:41 schreef up7 het volgende:

[..]

:')
Ohja, vergeten, God vindt vagina's prima, het zijn piemels waar hij problemen mee heeft 8)7 Het is wat. Dan maak je een oneindig groot universum, en op planeet Aarde zet je een paar mensen neer, en dan kan je eindelijk achterover zitten en genieten van je schepping. Maar dan blijft er iets knagen.. die piemels van die mensen op Aarde.. die zitten je niet lekker.. er mist iets.. of beter gezegd, er zit teveel aan. Dan nog maar even een paar honderdduizend jaar wachten en uiteindelijk wat mensen in de woestijn influisteren dat de voorhuid van alle piemels eraf moet _O-
  zondag 4 maart 2018 @ 01:55:49 #241
123170 alors
zlata1234
pi_177592716
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Besnijdenis komt uit een tijd en omgeving waar het wassen van je pielemuis niet heel makkelijk was. Tegenwoordig kunnen we dat wel en is besnijdenis totaal onnodig (tenzij medische aandoening).
Toch is het nog steeds zo dat vrouwen met een besneden man veel minder vaak baarmoederhalskanker ontwikkelen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_177592734
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, een controle kan je niet verplichten. En die kinderbijslag mogen ze in hun piep steken, alsof dat een vetpot is. :')

Verder, mijn zoontjes en ik beslis over ze. Simpel.
Zou je als ouder in jouw ideale wereld ook naar wens vingers af mogen laten knippen bij je persoonlijk bezit?
pi_177592752
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 01:55 schreef alors het volgende:

[..]

Toch is het nog steeds zo dat vrouwen met een besneden man veel minder vaak baarmoederhalskanker ontwikkelen.
Als we voortaan gewoon bij ieder pasgeboren meisje de baarmoeder weghalen kan dat ene kankervirus zich volgens mij ook minder makkelijk verspreiden onder mannen. Dat zou ook bij mannen een hoop kanker schelen! Ik zeg doen.
pi_177592838
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Die mensen doen het omdat ze ermee opgegroeid zijn? Bij religieuze mensen kan je nog zeggen dat ze dit doen omwille van hun religie.
Voor jou is de religie dus waarschijnlijk het hoogste?
Mag ik je dan nu de volgende voorleggen? Stel er is iemand met een ander geloof, die stelt dat volgens zijn religie hij de hand van zn eerst geboren zoon moet afhakken. Zou je deze dan ook verdedigen uit religieuze vrijheid? Waar ligt bij jou de grens met wat wel of niet toelaatbaar is bij een kind.
Of ben je er zo heilig van overtuigd dat jij het gelijk aan je zijde hebt dat de islam de enige waarheid is?
Zelfs dan hoop ik dat je je in kan beelden hoe het voor mensen is die er van overtuigd zijn dat de islam niet de waarheid is hoe onbegrijpelijk het is dat iemand dit zijn of haar kinderen aandoet.
En kom aub niet aanzetten met dopen is hetzelfde, ik ben benieuwd waar de grens ligt en voor mij is er een groot verschil tussen water op je hoofd en het verwijderen van lichaamsdelen
pi_177593194
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Meerdere redenen. Het is een traditie, een religieuze verplichting en het is schoner.
Hoe is het eigenlijk een religieuze verplichting in de Islam geworden ?

Eerst had je de Joden. Daarvoor was het een religieuze verplichting vanuit God.

Toen kwam Jezus, die jullie de profeet Isa noemen. Die was zelf besneden, besloot dat dat niet cool was, schafte besnijdenis af en voerde de doop in. De Bijbel benadrukt hierbij ook dat besnijdenis voor christenen NIET de bedoeling is (ook logisch, want dan zeg je eigenlijk dat je geen vertrouwen hebt in Jezus). Meerdere Pausen benadrukten daarna ook nog dat het een zonde is om als christen je kind te besnijden en dat het je de toegang tot de hemel kan ontzeggen.

En toen kwam Mohammed en die zei "fuck you Isa, stomme Jood - je hebt het helemaal mis" en draaide alles weer terug ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Aanstootgevend op 04-03-2018 06:58:58 ]
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177593655
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 23:19 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Hoe bedoel je niet makkelijk?
Weinig water en zeep.
pi_177594014
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:39 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Besnijdenis komt uit een tijd en omgeving waar het wassen van je pielemuis niet heel makkelijk was. Tegenwoordig kunnen we dat wel en is besnijdenis totaal onnodig (tenzij medische aandoening).
Precies, vergelijkbaar dat delen van varkensharten ook geïmpliceerd kunnen worden als hartklep bij een moslim.

Uiteindelijk wil je toch dat je geliefde blijft leven?

Stop dus dat malle zinloze geloof dat werkelijk geen enkel doel dient. Er bestaat helemaal geen God die dergelijke voorstellen dicteert in een door de mens bedacht heilig boekje.

Besnijdenis is een verminking van de genitaliën, volkomen zinloos en zonder doel. En bovendien onomkeerbaar. Je verminkt het kind voor het leven. Anno 2018 verwacht je toch dat mensen niet meer in dit soort onzin trappen.
pi_177594167
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Precies, vergelijkbaar dat delen van varkensharten ook geïmpliceerd kunnen worden als hartklep bij een moslim.

Uiteindelijk wil je toch dat je geliefde blijft leven?

Stop dus dat malle zinloze geloof dat werkelijk geen enkel doel dient. Er bestaat helemaal geen God die dergelijke voorstellen dicteert in een door de mens bedacht heilig boekje.
Is er ook allemaal ingezet in een tijd dat die dingen ook echt slecht waren. Bijvoorbeeld varkensvlees blijft niet lang goed buiten de koelkast. Een hoofddoek beschermt het haar tegen zand. En besnijdenis is makkelijker schoon te houden.
pi_177594200
Topic voor mannen met castratie angst gespot
pi_177594294
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:28 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Is er ook allemaal ingezet in een tijd dat die dingen ook echt slecht waren. Bijvoorbeeld varkensvlees blijft niet lang goed buiten de koelkast. Een hoofddoek beschermt het haar tegen zand. En besnijdenis is makkelijker schoon te houden.
Prima, maar we leven hier in Nederland onder de zeespiegel en niet in een of andere dorre woestijn.

Het besnijdenisargument betreffende hygiëne hoeft dan ook niet op te gaan.

Ik heb inderdaad ernstige twijfels bij het waarheidsgehalte binnen het religieuze karakter. In de jaren zeventig liepen Afghaanse en Egyptische vrouwen ook gewoon rond zonder hoofddoek terwijl het moslimlanden waren.

Als je bij een gemiddelde moslim een beetje doorvraagt waarom varkensvlees nu echt niet kan dan blijven ze veelal het antwoord schuldig. Terwijl in zowat elke product (waaronder tuin bouillon blokjes) varkensvetten zitten verwerkt. Dus men vervangt het lapje vlees maar via een omweg wordt er toch aspecten van varkensvlees genuttigd. Men beseft het niet eens.
pi_177594414
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

Nogmaals, ik beslis over mijn kinderen en niet de staat.
Als het om verminking gaat kun je daar ernstig over twijfelen.

Besnijdenis bij meisjes is (terecht) al verboden. Dus dat het bij jongens nu ook ter discussie staat is zo vreemd niet. Als het niet ook in westerse culturen gemeengoed was geweest, dan was het denk ik al lang en breed verboden.
pi_177594686
Kinderen verminken is toch gewoon not done, hoe moeilijk kan dat nou zijn. Als we daar al niet uitkomen...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 4 maart 2018 @ 11:08:58 #253
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177596274
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 01:55 schreef alors het volgende:

[..]

Toch is het nog steeds zo dat vrouwen met een besneden man veel minder vaak baarmoederhalskanker ontwikkelen.
Dank je, je bent de eerste die hier een reden inbrengt die gebaseerd is op feiten en cijfers. Een andere zou zijn dat er een verminderd risico is op HIV-besmetting.

Baarmoederhalskanker wordt meestal veroorzaakt door het HPV-virus. Daar is inmiddels een vaccinatie voor ontwikkeld.

Voor overige virale infecties bestaan er condooms, die nog meer bescherming bieden ook.
  zondag 4 maart 2018 @ 11:09:45 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177596286
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 09:55 schreef truthortruth het volgende:
Kinderen verminken is toch gewoon not done, hoe moeilijk kan dat nou zijn. Als we daar al niet uitkomen...
Het is inderdaad tekenend dat we daar al niet uitkomen...
pi_177596309
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dank je, je bent de eerste die hier een reden inbrengt die gebaseerd is op feiten en cijfers. Een andere zou zijn dat er een verminderd risico is op HIV-besmetting.

Baarmoederhalskanker wordt meestal veroorzaakt door het HPV-virus. Daar is inmiddels een vaccinatie voor ontwikkeld.

Voor overige virale infecties bestaan er condooms, die nog meer bescherming bieden ook.
Sterker nog: het argument "als je besneden bent is de barriere om onveilige seks te hebben een stuk kleiner" is eigenlijk een argument TEGEN besnijdenis...

Daarnaast vraag ik mij überhaupt af waarom Joden en moslims er van uitgaan dat hun babyzoontje veel onveilige seks met HIV besmette vrouwen of mannen gaat hebben.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 4 maart 2018 @ 11:13:39 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177596381
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:10 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Sterker nog: het argument "als je besneden bent is de barriere om onveilige seks te hebben een stuk kleiner" is eigenlijk een argument TEGEN besnijdenis...
In een omgeving waar seks buiten een relatie als iets zondigs wordt gezien wel idd.
pi_177596430
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]

In een omgeving waar seks buiten een relatie als iets zondigs wordt gezien wel idd.
In een omgeving waar dat niet zo gezien wordt ook. Neuk rustig met 30 man op je orgiefeestje, maar doe het veilig ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 4 maart 2018 @ 11:32:09 #258
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177596890
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:15 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

In een omgeving waar dat niet zo gezien wordt ook. Neuk rustig met 30 man op je orgiefeestje, maar doe het veilig ;)
Ja nee ik bedoelde het als volgt: als in een maatschappij waar seks buiten het huwelijk zondig gezien wordt het feit naar buiten komt dat je besneden met minder risico rond kunt neuken, dan zou dit niet in het plaatje passen van de heersende moraal. Gezien dat in dit soort maatschappijen dingen als muziek en het haar van vrouwen al weggemoffeld moeten worden in het kader van die moraal, dan zou je eerder verwachten dat besnijdenis dan ook

In een omgeving waar seks buiten relaties ingeburgerd is, zal het een pre zijn. In Oost- en Zuid-Afrika zijn er massa's mannen die zich hebben laten besnijden nadat de WHO becijferd had dat het aandeel aan besmettingen teruggebracht kon worden.
pi_177596977
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja nee ik bedoelde het als volgt: als in een maatschappij waar seks buiten het huwelijk zondig gezien wordt het feit naar buiten komt dat je besneden met minder risico rond kunt neuken, dan zou dit niet in het plaatje passen van de heersende moraal. Gezien dat in dit soort maatschappijen dingen als muziek en het haar van vrouwen al weggemoffeld moeten worden in het kader van die moraal, dan zou je eerder verwachten dat besnijdenis dan ook

In een omgeving waar seks buiten relaties ingeburgerd is, zal het een pre zijn. In Oost- en Zuid-Afrika zijn er massa's mannen die zich hebben laten besnijden nadat de WHO becijferd had dat het aandeel aan besmettingen teruggebracht kon worden.
Wat er vervolgens toe leidt dat het aantal besmettingen toeneemt...
Immers, als je de kans met 20% vermindert dor jezelf te laten besnijden maar de frequentie van het risicovolle gedrag met 500% verhoogt door je condooms altijd thuis te laten...

Waarbij de vraag nog steeds is waarom men het nodig vindt babies te besnijden. Die hebben hoop ik nog geen onveilige seks.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_177597064
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 03:37 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Kerel, wat lul je nou?
Ik trek me helemaal niks aan, mijn deel is nog volledig intact. :D
Heb wel te doen met al die jongens/mannen die gewoon helemaal geen eigen keus in die beslissing hadden.
Als er hier iemand is die een en ander niet begrijpt dan ben jij dat wel. :')
Wie ben jij om voor die jongens en mannen te klagen? Laat ze dat lekker zelf doen als ze er zoveel last van hebben. Vragen ze jou toch niet voor om dat te doen.
pi_177597234
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie ben jij om voor die jongens en mannen te klagen? Laat ze dat lekker zelf doen als ze er zoveel last van hebben. Vragen ze jou toch niet voor om dat te doen.
JA! Waarom überhaupt nog ergens druk om maken als het jezelf niet raakt. :')
  zondag 4 maart 2018 @ 11:48:11 #262
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177597259
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:35 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wat er vervolgens toe leidt dat het aantal besmettingen toeneemt...
Immers, als je de kans met 20% vermindert dor jezelf te laten besnijden maar de frequentie van het risicovolle gedrag met 500% verhoogt door je condooms altijd thuis te laten...

Waarbij de vraag nog steeds is waarom men het nodig vindt babies te besnijden. Die hebben hoop ik nog geen onveilige seks.
Het condoomgebruik staat buiten kijf, helemaal in samenlevingen waar feiten belangrijker zijn dan mannelijke promiscuïteit en het bijbehorende egoïstische geleuter ("Een keer zonder schatje, ik ben schoon, van de eerste keer kun je niet zwanger worden, ik ben je echt grote, als je een maagd verkracht ben je weer schoon") niet gaat vliegen.

In samenlevingen waar vrouwen en feiten minder stem hebben en bijgeloof nog welig tiert is dit een schadelijke boodschap inderdaad door precies wat jij beschrijft met die percentages.

En inderdaad, om baby's te besnijden uit dit motief terwijl het juist de bedoeling is dat ie het alleen met zijn vrouw doet later (en zij het alleen met hem) is al helemaal raar want dan zou het overbodig moeten zijn.
pi_177598044
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 11:47 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

JA! Waarom überhaupt nog ergens druk om maken als het jezelf niet raakt. :')
Omdat zij die besneden zijn er over het algemeen helemaal geen probleem mee hebben :'). Dus wie ben jij dan?
pi_177598192
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat zij die besneden zijn er over het algemeen helemaal geen probleem mee hebben :'). Dus wie ben jij dan?
Toen kinderen nog met harde hand opgevoed werden waren er ook heel weinig klachten. Dus wat is je punt?
  zondag 4 maart 2018 @ 12:37:52 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177598305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
...
Verder, mijn zoontjes en ik beslis over ze. Simpel.
Even puur hypothetisch: stel jouw man gaat twijfelen hierover. Hij heeft als vader net zo hard iets te zeggen over deze beslissing en als jouw echtgenoot al helemaal. Wat als hij iets zegt van: "Schat, ik vertrouw er 100% op dat onze kinderen de islam later omarmen, waarom laten we ze zelf niet beslissen als je oud genoeg zijn want het zit me niet lekker dat wij die beslissing voor ze nemen."

Wat ga jij dan doen? En opnieuw: puur hypothetisch want ik voel een antwoord aankomen als: "Dat zou hij nooit doen." Probeer het je even voor te stellen, doen alsof, je weet wel.
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2018 @ 12:39:53 #266
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177598350
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat zij die besneden zijn er over het algemeen helemaal geen probleem mee hebben :'). Dus wie ben jij dan?
Dom uit je nek lullen gaat je goed af.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2018 @ 12:41:50 #267
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_177598384
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Even puur hypothetisch: stel jouw man gaat twijfelen hierover. Hij heeft als vader net zo hard iets te zeggen over deze beslissing en als jouw echtgenoot al helemaal. Wat als hij iets zegt van: "Schat, ik vertrouw er 100% op dat onze kinderen de islam later omarmen, waarom laten we ze zelf niet beslissen als je oud genoeg zijn want het zit me niet lekker dat wij die beslissing voor ze nemen."

Wat ga jij dan doen? En opnieuw: puur hypothetisch want ik voel een antwoord aankomen als: "Dat zou hij nooit doen." Probeer het je even voor te stellen, doen alsof, je weet wel.
Je vraagt nu wel het onmogelijke hoor.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 4 maart 2018 @ 17:47:19 #268
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177605362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ok, dus het dopen van kinderen vind jij ook niet kunnen?
Je draait weg bij het onderwerp. Ik vind dat besnijden misdadig is en er moet 25 jaar geleden een verbod op komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177612043
Een discussie over besnijdenissen op FOK is altijd hetzelfde. Onbesneden mannen gillen het hardst dat dit niet moet gebeuren. Ik begrijp dat wel, immers moeten die er niet aan denken dat er in hun eigen voorhuid gesneden wordt.
Uiteraard komt dan ook weer de eeuwige oorlel voorbij, alsof dat hetzelfde is. Aan het afsnijden van een oorlel zit geen enkel voordeel, terwijl een besnijdenis genoeg voordelen heeft. Het is hygiënischer (in de Westerse wereld is dit niet heel belangrijk, want de meeste mensen nemen dagelijks een douche. Toch zullen veel onbesneden mannen daar beneden wel een geurtje hebben na een dag werken). Het zou ervoor zorgen dat je minder makkelijk HIV krijgt, mits je laag besneden bent. Een laatste, en misschien wel het belangrijkste voordeel, is dat het gevoel gewoon beter is als er geen voorhuid in de weg zit. Dit heb je vooral bij hoge besnijdenissen. De voorhuid is best gevoelig, maar wel minder gevoelig dan de eikel of de huid onder de voorhuid. Als je een relatief ongevoelig laagje weghaalt, zou dat een positieve invloed op het gevoel moeten hebben. Dit is dan vooral bij hoge besnijdenissen, dus dan heb je wel weer meer kans op HIV :P

Als het in de EU verboden wordt, dan laten moslimouders hun zoon nog steeds besnijden. Met wat geluk doen ze het in het land van herkomst, maar met wat pech wordt zo'n besnijdenis door een onervaren dokter uitgevoerd, met alle gevolgen van dien.
Ik lees ergens in dit topic dat bij vrouwenbesnijdenis de ouders veroordeeld worden als hun dochter besneden blijkt te zijn. Bij jongens is het toch een ander verhaal, daar is soms een medische noodzaak voor. Ook zijn er genoeg mannen die van zichzelf al een korte voorhuid hebben en besneden lijken. Ik ben bang dat als het hier verboden wordt, dat veel moslimouders hun kind dan gedeeltelijk laten besnijden, zodat het lijkt alsof het jochie een van nature korte voorhuid heeft. Daar heeft het jochie ook niets aan, dat is het slechtste van twee werelden. Geen hygiënisch voordeel en een altijd droge eikel, waarvan sommige mensen stellen dat dat minder gevoelig is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2018 04:07 schreef opreis het volgende:
Eerlijk waar, als je echt van je kind houdt, en als je er echt op vertrouwd dat hij de islam zal omarmen, laat hem dan vrij om die keuze zelf te maken als hij daar oud en wijs genoeg voor is.
Wat is daar op tegen? Simpel om er mee te wachten? Dan kunnen diegenen die liever hun huid hadden willen behouden, en diegenen bij wie de ingreep fout is gegaan leed bespaard blijven. Iedereen blij lijkt me
Dit is een hele goede vraag! Als je als baby besneden bent, dan geeft dat later een veel mooier resultaat. Tevens is er weinig ongemak (denk aan pijn bij ongewenste erecties) en heelt alles een stuk sneller. Als je weet dat je kind later toch besneden zal worden, kan je het beter voor de puberteit laten doen.
Bedenk ook dat een moslimjongen zich eerder zal schamen als hij niet besneden is, terwijl zijn geloofsgenoten dat allemaal wel zijn.
pi_177612157
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 12:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat zij die besneden zijn er over het algemeen helemaal geen probleem mee hebben :'). Dus wie ben jij dan?
Precies. De baby's die eraan doodgaan kunnen niet klagen en degenen die het wel overleven weten niet beter en kunnen dus ook niet weten wat ze missen. Overigens is allang duidelijk dat besnijdenis een negatieve impact heeft op bijvoorbeeld de jonge mentale ontwikkeling. Geheel verbazingwekkend natuurlijk dat jongetjes anders ontwikkelen als hun eerste maanden worden gekenmerkt door liefde in plaats van een of ander roofdier die onverdoofd een gedeelte van je lichaam heeft geamputeerd en er constant zout in de wond gewreven wordt.
  zondag 4 maart 2018 @ 23:29:11 #271
117098 Hathor
Effe niet
pi_177612165
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:17 schreef BillDauterive het volgende:

Bedenk ook dat een moslimjongen zich eerder zal schamen als hij niet besneden is, terwijl zijn geloofsgenoten dat allemaal wel zijn.
Waarom zou hij zich moeten schamen? Praat men in moslimkringen de hele dag over hun penis of zo? Lijkt me een non issue.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177612269
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:17 schreef BillDauterive het volgende:
Een discussie over besnijdenissen op FOK is altijd hetzelfde. Onbesneden mannen gillen het hardst dat dit niet moet gebeuren. Ik begrijp dat wel, immers moeten die er niet aan denken dat er in hun eigen voorhuid gesneden wordt.
Bij het lezen over dit soort barbaarse onzin heb ik geen wee gevoel in mijn voorhuid maar woedde over hoe casual mensen praten over het afsnijden van stukjes baby. Vergelijk het met wat jij misschien voelt als een baby voor je neus geslagen wordt. Wordt jij dat overtuigd door argumenten als het veroorzaakt geen permanente schade en hij weet er over een jaar toch niks meer van?
quote:
Uiteraard komt dan ook weer de eeuwige oorlel voorbij, alsof dat hetzelfde is. Aan het afsnijden van een oorlel zit geen enkel voordeel, terwijl een besnijdenis genoeg voordelen heeft. Het is hygiënischer (in de Westerse wereld is dit niet heel belangrijk, want de meeste mensen nemen dagelijks een douche. Toch zullen veel onbesneden mannen daar beneden wel een geurtje hebben na een dag werken).
Mooi. Snij het eraf als je oud genoeg bent om zelf een keuze te maken.
quote:
Het zou ervoor zorgen dat je minder makkelijk HIV krijgt, mits je laag besneden bent.
Blijf dit vooral herhalen. Valse veiligheid is de beste veiligheid nietwaar?
quote:
Een laatste, en misschien wel het belangrijkste voordeel, is dat het gevoel gewoon beter is als er geen voorhuid in de weg zit. Dit heb je vooral bij hoge besnijdenissen. De voorhuid is best gevoelig, maar wel minder gevoelig dan de eikel of de huid onder de voorhuid. Als je een relatief ongevoelig laagje weghaalt, zou dat een positieve invloed op het gevoel moeten hebben. Dit is dan vooral bij hoge besnijdenissen, dus dan heb je wel weer meer kans op HIV :P
Ook onzin. Impotentie is een groter probleem in landen met veel besnijdenissen en als jij je eikel bloot hebt te hele dag wordt hij ongevoeliger. Een voorhuid is bij seks achter de eikel.
quote:
Als het in de EU verboden wordt, dan laten moslimouders hun zoon nog steeds besnijden. Met wat geluk doen ze het in het land van herkomst, maar met wat pech wordt zo'n besnijdenis door een onervaren dokter uitgevoerd, met alle gevolgen van dien.
Goede argumenten om de sancties en toezicht op de mutilatie van kinderen te verscherpen.
quote:
Ik lees ergens in dit topic dat bij vrouwenbesnijdenis de ouders veroordeeld worden als hun dochter besneden blijkt te zijn. Bij jongens is het toch een ander verhaal, daar is soms een medische noodzaak voor. Ook zijn er genoeg mannen die van zichzelf al een korte voorhuid hebben en besneden lijken. Ik ben bang dat als het hier verboden wordt, dat veel moslimouders hun kind dan gedeeltelijk laten besnijden, zodat het lijkt alsof het jochie een van nature korte voorhuid heeft. Daar heeft het jochie ook niets aan, dat is het slechtste van twee werelden. Geen hygiënisch voordeel en een altijd droge eikel, waarvan sommige mensen stellen dat dat minder gevoelig is.

[..]

Dit is een hele goede vraag! Als je als baby besneden bent, dan geeft dat later een veel mooier resultaat. Tevens is er weinig ongemak (denk aan pijn bij ongewenste erecties) en heelt alles een stuk sneller. Als je weet dat je kind later toch besneden zal worden, kan je het beter voor de puberteit laten doen.
Bedenk ook dat een moslimjongen zich eerder zal schamen als hij niet besneden is, terwijl zijn geloofsgenoten dat allemaal wel zijn.
Tsja een generatie van ongemak onder de douche waar de meeste moslims toch al de onderbroek aanhouden of toestaan dat ouders nog honderden jaren zonder reden stukken kind afsnijden. Hmm lastig.
pi_177612323
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom zou hij zich moeten schamen? Praat men in moslimkringen de hele dag over hun penis of zo? Lijkt me een non issue.
Het probleem met de moslimwereld is dat men elkaar de hele dag enorm in de gaten loopt te houden om te controleren of men wel streng genoeg in de leer is.
pi_177612376
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:17 schreef BillDauterive het volgende:
Een laatste, en misschien wel het belangrijkste voordeel, is dat het gevoel gewoon beter is als er geen voorhuid in de weg zit. Dit heb je vooral bij hoge besnijdenissen. De voorhuid is best gevoelig, maar wel minder gevoelig dan de eikel of de huid onder de voorhuid. Als je een relatief ongevoelig laagje weghaalt, zou dat een positieve invloed op het gevoel moeten hebben. Dit is dan vooral bij hoge besnijdenissen, dus dan heb je wel weer meer kans op HIV :P
Hoe kan het gevoel van een hoge besnijdenis beter zijn dan zowel een lage besnijdenis als helemaal geen besnijdenis?

Dat de eikel zo gevoelig is lijkt me vooral een reden om dat ook zo te willen houden en te voorkomen dat de huid daarvan, door het ontbreken van een bescherming, dikker en minder gevoelig wordt.
pi_177612418
Dat hele ge-eikel ( :') ) over hoge of lage besnijdenis is niet relevant: gewoon niet besnijden.
pi_177612719
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom zou hij zich moeten schamen? Praat men in moslimkringen de hele dag over hun penis of zo? Lijkt me een non issue.
Als jij de enige bent waarvan de piemel er anders uit ziet, dan zal je je er vast wel voor schamen. Zelfs al praten ze er bijna nooit over. Op mijn basisschool werd na gym altijd degene die als eerste schaamhaar had belachelijk gemaakt, dat zal nu vast niet anders zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bij het lezen over dit soort barbaarse onzin heb ik geen wee gevoel in mijn voorhuid maar woedde over hoe casual mensen praten over het afsnijden van stukjes baby. Vergelijk het met wat jij misschien voelt als een baby voor je neus geslagen wordt. Wordt jij dat overtuigd door argumenten als het veroorzaakt geen permanente schade en hij weet er over een jaar toch niks meer van?

Jij ziet een besnijdenis als schade, als iets slechts doen (zoals de meeste mensen in dit topic en dat is begrijpelijk). Ik vind dat erg kort door de bocht. Hier op dit forum zijn vaker topics over besnijdenissen geweest en in elk topic zeggen de meeste besneden mannen dat ze blij zijn besneden te zijn. Er zijn uitzonderingen, maar de meesten zien het als iets positiefs.
Dit klinkt best raar, want je haalt een stuk (gevoelig) vel van je huid weg.

quote:
Ook onzin. Impotentie is een groter probleem in landen met veel besnijdenissen en als jij je eikel bloot hebt te hele dag wordt hij ongevoeliger. Een voorhuid is bij seks achter de eikel.
Er zijn studies die aantonen dat de eikel ongevoeliger wordt na besnijdenis, net als dat er studies zijn die aantonen dat de eikel niet ongevoeliger wordt na besnijdenis. Of het onzin is, zou ik niet zo stellig zeggen. Ik heb zelf het idee dat de eikel wat ongevoeliger is nadat ik besneden ben, maar dat die wel weer heel gevoelig is als ik opgewonden ben.

quote:
Goede argumenten om de sancties en toezicht op de mutilatie van kinderen te verscherpen.
Als er een verbod op religieuze besnijdenissen komt, dan hoop ik ook dat het toezicht verscherpt wordt. Je moet er toch niet aan denken dat een kwakzalver kinderen gaat besnijden? Dan krijg je van die Zuid-Afrikaanse toestanden waar sommige stammen hun tieners diep in de bergen laten besnijden en waarbij jaarlijks tientallen jongeren doodgaan. Nou zou het hier in West-Europa niet zo'n vaart lopen, maar toch moet je het risico op een infectie of andere complicaties zo laag mogelijk houden. Alleen echte doktoren horen dit te doen en daar kan je alleen zeker van zijn als je het niet illegaal maakt.
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe kan het gevoel van een hoge besnijdenis beter zijn dan zowel een lage besnijdenis als helemaal geen besnijdenis?

Dat de eikel zo gevoelig is lijkt me vooral een reden om dat ook zo te willen houden en te voorkomen dat de huid daarvan, door het ontbreken van een bescherming, dikker en minder gevoelig wordt.
Hoog is niet per se beter dan laag. Bij een hoge besnijdenis houd je meer van de binnenhuid over, terwijl die bij een lage besnijdenis weggesneden wordt. De meeste Nederlanders (West-Europeanen) hebben een lage besnijdenis, omdat de doktoren dit geleerd kregen. Vanuit Amerika is er een nieuwe methode populair geworden, waardoor er meer van de gevoeligere binnenhuid overblijft.
Of het gevoel van een hoge besnijdenis beter is dan van geen besnijdenis, is lastig te zeggen. Ik vind zelf van wel, juist omdat er geen 'jasje' van voorhuid meer voor zit. Zo'n beschermlaagje is niet verkeerd, maar kan ook in de weg gaan zitten.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:56:11 #277
117098 Hathor
Effe niet
pi_177612758
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Het probleem met de moslimwereld is dat men elkaar de hele dag enorm in de gaten loopt te houden om te controleren of men wel streng genoeg in de leer is.
Wat een ongelofelijke kutgemeenschap moet dan dan zijn zeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 5 maart 2018 @ 00:58:47 #278
117098 Hathor
Effe niet
pi_177612768
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:48 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Als jij de enige bent waarvan de piemel er anders uit ziet, dan zal je je er vast wel voor schamen. Zelfs al praten ze er bijna nooit over. Op mijn basisschool werd na gym altijd degene die als eerste schaamhaar had belachelijk gemaakt, dat zal nu vast niet anders zijn.

[..]

Dat verklaart dan meteen de reden waarom Turken en Marokkanen na het voetbal tijdens het douchen hun onderbroek aanhouden, niet? De schaamtecultuur is diep geworteld in deze.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177612788
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:48 schreef BillDauterive het volgende:

Als jij de enige bent waarvan de piemel er anders uit ziet, dan zal je je er vast wel voor schamen. Zelfs al praten ze er bijna nooit over. Op mijn basisschool werd na gym altijd degene die als eerste schaamhaar had belachelijk gemaakt, dat zal nu vast niet anders zijn.
Op Nederlandse basisscholen is het hebben van voorhuid echt geen reden om te pesten. En als besnijdenis eindelijk illegaal wordt dan is dat voor iedereen in Nederland zo. Dus na een paar jaar, op basisscholen, waar kinderen in een klas over het algemeen dezelfde leeftijd hebben, zal dus praktisch niemand nog besneden zijn. Misschien 1 of 2 jaartjes waar kinderen net geboren werden vlak voor de periode waarin het illegaal werd gemaakt. Oftewel, dit is absoluut geen reden om het legaal te houden.

quote:
Jij ziet een besnijdenis als schade, als iets slechts doen (zoals de meeste mensen in dit topic en dat is begrijpelijk). Ik vind dat erg kort door de bocht. Hier op dit forum zijn vaker topics over besnijdenissen geweest en in elk topic zeggen de meeste besneden mannen dat ze blij zijn besneden te zijn. Er zijn uitzonderingen, maar de meesten zien het als iets positiefs.
Leuk voor die mensen die het als positief hebben ervaren. Maar de mensen die het niet wilden kunnen nu moeilijk een stukje boterhamworst om hun pik heen winden als voorhuid.

quote:
Er zijn studies die aantonen dat de eikel ongevoeliger wordt na besnijdenis, net als dat er studies zijn die aantonen dat de eikel niet ongevoeliger wordt na besnijdenis. Of het onzin is, zou ik niet zo stellig zeggen. Ik heb zelf het idee dat de eikel wat ongevoeliger is nadat ik besneden ben, maar dat die wel weer heel gevoelig is als ik opgewonden ben.
Lekker mensen zelf laten beslissen dus.

quote:
Als er een verbod op religieuze besnijdenissen komt, dan hoop ik ook dat het toezicht verscherpt wordt. Je moet er toch niet aan denken dat een kwakzalver kinderen gaat besnijden? Dan krijg je van die Zuid-Afrikaanse toestanden waar sommige stammen hun tieners diep in de bergen laten besnijden en waarbij jaarlijks tientallen jongeren doodgaan. Nou zou het hier in West-Europa niet zo'n vaart lopen, maar toch moet je het risico op een infectie of andere complicaties zo laag mogelijk houden. Alleen echte doktoren horen dit te doen en daar kan je alleen zeker van zijn als je het niet illegaal maakt.
Het argument hier is dus: "hou het legaal, anders gaan ze het alsnog doen, maar dan onveilig?" Zo werkt dat niet he. Je moet je gewoon aan de wet houden. "Laat mensen gewoon legaal crystal meth kopen, anders doen ze het sowieso, maar dan is het van een schimmige dealer en dat is onveilig." "Laat mensen gewoon zo hard rijden als ze willen, anders doen ze het alsnog, maar dan kijken ze ondertussen steeds om zich heen, zoekend naar flitspalen of politie ipv focussen op de weg, dat is onveilig." "Laat mensen gewoon winkels beroven, anders doen ze het alsnog en zijn ze geneigd om geen getuigen achter te laten, dat is onveiliger." Nee, de wet is de wet en daar houd je je maar aan.
pi_177612915
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 01:03 schreef MrAero het volgende:

[..]

Op Nederlandse basisscholen is het hebben van voorhuid echt geen reden om te pesten. En als besnijdenis eindelijk illegaal wordt dan is dat voor iedereen in Nederland zo. Dus na een paar jaar, op basisscholen, waar kinderen in een klas over het algemeen dezelfde leeftijd hebben, zal dus praktisch niemand nog besneden zijn. Misschien 1 of 2 jaartjes waar kinderen net geboren werden vlak voor de periode waarin het illegaal werd gemaakt. Oftewel, dit is absoluut geen reden om het legaal te houden.
Naja, er zijn ook genoeg mensen die om medische reden besneden moeten worden. Maar hier bedoelde ik het andersom, aan Marokkaanse of Turkse jongens die naar het land van herkomst op vakantie gaan en dan door leeftijdsgenoten uitgelachen worden oid. Ik weet niet hoe het daar in die cultuur werkt, maar kan me wel voorstellen dat je toch iets anders behandeld wordt. Als je hier in religieuze families je kind niet laat dopen, dan kijkt de familie ook op je neer.

quote:
Leuk voor die mensen die het als positief hebben ervaren. Maar de mensen die het niet wilden kunnen nu moeilijk een stukje boterhamworst om hun pik heen winden als voorhuid.
Zo'n vies klef koud stukje worst lijkt me ook niet echt een goede oplossing :P De mensen die het niet als positief ervaren, hoeven er ook niet meteen negatief tegenover te staan.

quote:
Het argument hier is dus: "hou het legaal, anders gaan ze het alsnog doen, maar dan onveilig?" Zo werkt dat niet he. Je moet je gewoon aan de wet houden. "Laat mensen gewoon legaal crystal meth kopen, anders doen ze het sowieso, maar dan is het van een schimmige dealer en dat is onveilig." "Laat mensen gewoon zo hard rijden als ze willen, anders doen ze het alsnog, maar dan kijken ze ondertussen steeds om zich heen, zoekend naar flitspalen of politie ipv focussen op de weg, dat is onveilig." "Laat mensen gewoon winkels beroven, anders doen ze het alsnog en zijn ze geneigd om geen getuigen achter te laten, dat is onveiliger." Nee, de wet is de wet en daar houd je je maar aan.
Ja, dat is inderdaad het argument, want je weet net zo goed als ik dat de meeste moslims hun kinderen toch wel laten besnijden. Maghrebijnse zegt zelf dat ze dan naar Marokko gaat met haar zoons en zo zullen veel andere (aanstaande) ouders er ook over denken.
Het is niet zo zwart/wit als een vrouwenbesnijdenis. Daar is nooit een medische reden voor, dus dat is makkelijk te controleren. Als Maghrebijnse over een aantal jaar van vakantie terugkomt en haar zoontjes bij controle ineens besneden blijken te zijn, dan kan ze zeggen dat er een acute ontsteking en dus een medische reden voor een besnijdenis was. De arts in het Marokkaanse dorp werkt daar wel mee, want die wil de traditie ook in stand houden.

Wil je iets doen aan de besnijdenis van kinderen, dan heeft het geen enkel nut als een IJsland, of heel West-Europa ze verbiedt, want dan worden de jongens ergens anders besneden. Waarschijnlijk worden ze dan niet door een ervaren dokter geholpen of hebben ze niet dezelfde hygiënische omstandigheden als hier in Nederland.
Wil je het aantal kinderbesnijdenissen effectief verminderen, dan moet je het bij de wortel aanpakken en het de Islam en het Jodendom laten verbieden, maar dat gaat erg lastig worden.
  maandag 5 maart 2018 @ 01:56:07 #281
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_177612985
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:48 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Als dat zou kunnen. Cultuur hier wordt/is steeds meer verziekt door fanatieke sprookjesgelovers.
Amerikanen?
pi_177613141
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 01:36 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Naja, er zijn ook genoeg mensen die om medische reden besneden moeten worden. Maar hier bedoelde ik het andersom, aan Marokkaanse of Turkse jongens die naar het land van herkomst op vakantie gaan en dan door leeftijdsgenoten uitgelachen worden oid. Ik weet niet hoe het daar in die cultuur werkt, maar kan me wel voorstellen dat je toch iets anders behandeld wordt. Als je hier in religieuze families je kind niet laat dopen, dan kijkt de familie ook op je neer.
In die cultuur doen ze niet aan gezamenlijke douches. Heb je gezien hoe ze hun vrouwen dwingen te kleden? Die mensen schamen zich nog voor een ontblote enkel. Jongetjes op school hebben dus niks om zich voor te schamen.

quote:
Zo'n vies klef koud stukje worst lijkt me ook niet echt een goede oplossing :P De mensen die het niet als positief ervaren, hoeven er ook niet meteen negatief tegenover te staan.
Ze hoeven niet negatief te zijn over besnijdenissen, maar als we het over baby's hebben is dat toch wel even een ander verhaal, en daar gaat het om. Van mij mag iedereen z'n voorhuid eraf laten snijden, maar dan moet het wel hun eigen keuze zijn. Het is enorm achterwaarts om dat al te doen als ze een baby zijn en die keuze niet kunnen maken. "Ja, maar dan geneest het sneller en zo hoeven ze niet een paar weken last te hebben als ze later besluiten om zich te laten besnijden." Ja, laten we ook alvast blinde darmen en galblazen uit baby's halen zodat ze daar later geen last van hebben; ze genezen nu toch sneller..

quote:
Ja, dat is inderdaad het argument, want je weet net zo goed als ik dat de meeste moslims hun kinderen toch wel laten besnijden. Maghrebijnse zegt zelf dat ze dan naar Marokko gaat met haar zoons en zo zullen veel andere (aanstaande) ouders er ook over denken.
Prima, maar dan wordt het hier tenminste niet meer getolereerd en mogen ze een paar 100 euro neertellen om heen en weer te vliegen. Laat het ze maar voelen.

quote:
Wil je het aantal kinderbesnijdenissen effectief verminderen, dan moet je het bij de wortel aanpakken en het de Islam en het Jodendom laten verbieden, maar dat gaat erg lastig worden.
Reken maar dat de meerderheid van die immigranten het geld er niet voor (over) heeft om heen en weer te reizen naar een land waar besnijdenis wel mag. En zo wel, prima, maar doe het dan lekker daar, niet hier. Door eraan mee te werken zeg je in feite "geen probleem", en dat is het verkeerde signaal om uit te zenden. Nee, gewoon weigeren. Laat ze maar eens goed nadenken over die religieuze overtuiging van ze. Waarom zou een almachtige God een probleem hebben met babypiemels? :') Laat ze maar beseffen hoe fucking belachelijk dat klinkt.

[ Bericht 3% gewijzigd door MrAero op 05-03-2018 03:05:07 ]
pi_177613155
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:48 schreef BillDauterive het volgende:

Hoog is niet per se beter dan laag. Bij een hoge besnijdenis houd je meer van de binnenhuid over, terwijl die bij een lage besnijdenis weggesneden wordt. De meeste Nederlanders (West-Europeanen) hebben een lage besnijdenis, omdat de doktoren dit geleerd kregen. Vanuit Amerika is er een nieuwe methode populair geworden, waardoor er meer van de gevoeligere binnenhuid overblijft.
Of het gevoel van een hoge besnijdenis beter is dan van geen besnijdenis, is lastig te zeggen. Ik vind zelf van wel, juist omdat er geen 'jasje' van voorhuid meer voor zit. Zo'n beschermlaagje is niet verkeerd, maar kan ook in de weg gaan zitten.
Je kwam zelf met het argument dat het een voordeel is van besnijdenis, maar dat neem je dus terug. Duidelijk.
pi_177613158
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 01:03 schreef MrAero het volgende:

Leuk voor die mensen die het als positief hebben ervaren. Maar de mensen die het niet wilden kunnen nu moeilijk een stukje boterhamworst om hun pik heen winden als voorhuid.
Friends. :D
pi_177614306
Dus, op een rijtje:

Voordelen van besnijdenis bij babies:
• Als je je baby als seksspeeltje wil uitlenen aan de buren is de kans op AIDS bij onveilige seks iets lager
• In de Islam en het Jodendom is besneden zijn een voorwaarde om in de hemel te komen. Aangezien ook mensen onder de 18 dood kunnen gaan en je je kind de hemel gunt moet je het dus zo vroeg mogelijk doen
• In de Islam is het gebruikelijk om de hele dag elkaars penissen te vergelijken (nohomo). Jongens/mannen die nog intact zijn worden als minderwaardig gezien.

Nadelen van besnijdenis bij babies:
• Je ontneemt het kind de mogelijkheid om later zelf te kiezen wat hij wil
• In het christendom, met name het katholicisme, is besnijden niet toegestaan. Ouders die hun kind toch besnijden zijn zondaars en zullen niet in de hemel komen.
• Als je baby wilde seks heeft met Robert M of Mohammed moet dat altijd met condoom.
• In het traditionele Jodendom wordt na besnijdenis de penis schoongepijpt. Hierbij worden soms herpesinfecties overgedragen waardoor het kind overlijdt.
pi_177614522
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 01:56 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Amerikanen?
Ook ja.
pi_177614827
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 00:48 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Als jij de enige bent waarvan de piemel er anders uit ziet, dan zal je je er vast wel voor schamen. Zelfs al praten ze er bijna nooit over. Op mijn basisschool werd na gym altijd degene die als eerste schaamhaar had belachelijk gemaakt, dat zal nu vast niet anders zijn.

[..]

Jij ziet een besnijdenis als schade, als iets slechts doen (zoals de meeste mensen in dit topic en dat is begrijpelijk). Ik vind dat erg kort door de bocht. Hier op dit forum zijn vaker topics over besnijdenissen geweest en in elk topic zeggen de meeste besneden mannen dat ze blij zijn besneden te zijn. Er zijn uitzonderingen, maar de meesten zien het als iets positiefs.
Dit klinkt best raar, want je haalt een stuk (gevoelig) vel van je huid weg.

[..]

Er zijn studies die aantonen dat de eikel ongevoeliger wordt na besnijdenis, net als dat er studies zijn die aantonen dat de eikel niet ongevoeliger wordt na besnijdenis. Of het onzin is, zou ik niet zo stellig zeggen. Ik heb zelf het idee dat de eikel wat ongevoeliger is nadat ik besneden ben, maar dat die wel weer heel gevoelig is als ik opgewonden ben.

[..]

Als er een verbod op religieuze besnijdenissen komt, dan hoop ik ook dat het toezicht verscherpt wordt. Je moet er toch niet aan denken dat een kwakzalver kinderen gaat besnijden? Dan krijg je van die Zuid-Afrikaanse toestanden waar sommige stammen hun tieners diep in de bergen laten besnijden en waarbij jaarlijks tientallen jongeren doodgaan. Nou zou het hier in West-Europa niet zo'n vaart lopen, maar toch moet je het risico op een infectie of andere complicaties zo laag mogelijk houden. Alleen echte doktoren horen dit te doen en daar kan je alleen zeker van zijn als je het niet illegaal maakt.

[..]

Hoog is niet per se beter dan laag. Bij een hoge besnijdenis houd je meer van de binnenhuid over, terwijl die bij een lage besnijdenis weggesneden wordt. De meeste Nederlanders (West-Europeanen) hebben een lage besnijdenis, omdat de doktoren dit geleerd kregen. Vanuit Amerika is er een nieuwe methode populair geworden, waardoor er meer van de gevoeligere binnenhuid overblijft.
Of het gevoel van een hoge besnijdenis beter is dan van geen besnijdenis, is lastig te zeggen. Ik vind zelf van wel, juist omdat er geen 'jasje' van voorhuid meer voor zit. Zo'n beschermlaagje is niet verkeerd, maar kan ook in de weg gaan zitten.
Jij vindt het erg kort door de bocht dat een baby schade heeft als je hem bewerkt met een mes en wekenlang pijn laat ervaren. Zou je dat ook vinden wanneer ik een stukje van je wegsnijd waarvan ik denk dat je het toch niet nodig hebt?

De meeste mensen die besneden zijn hebben dat gedaan om een medische reden of is het overkomen als klein kind. Medische mensen zijn natuurlijk blij dat ongemak is weggenomen en degenen die als kind verminkt zijn door hun ouders kunnen helemaal niet weten wat ze missen en willen waarschijnlijk niet hun ouders zien als de enge baby verminkende sociopathen die het zijn.
  maandag 5 maart 2018 @ 07:57:39 #288
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177614929
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 21:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, een controle kan je niet verplichten. En die kinderbijslag mogen ze in hun piep steken, alsof dat een vetpot is. :')

Verder, mijn zoontjes en ik beslis over ze. Simpel.
Waar ligt de grens bij dat laatste? Voorhuidje prima, mag ik ook een duim afknippen bij mijn zoontje?
pi_177614976
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 07:57 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waar ligt de grens bij dat laatste? Voorhuidje prima, mag ik ook een duim afknippen bij mijn zoontje?
Appels met peren noemen we dat.
  maandag 5 maart 2018 @ 08:49:46 #290
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177615451
Waarom gaan mensen in discussie met Maghrebijnse? Het is niet alsof je haar overtuigd krijgt van jouw gelijk.
pi_177615537
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 23:17 schreef BillDauterive het volgende:
Het is hygiënischer (in de Westerse wereld is dit niet heel belangrijk, want de meeste mensen nemen dagelijks een douche. Toch zullen veel onbesneden mannen daar beneden wel een geurtje hebben na een dag werken).
Bullshit! Hygiene wordt bepaald door wassen.
quote:
Tevens is er weinig ongemak (denk aan pijn bij ongewenste erecties) en heelt alles een stuk sneller.
Baby's krijgen ook erecties. Ndus.
  maandag 5 maart 2018 @ 09:05:35 #292
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177615679
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 08:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Appels met peren noemen we dat.
Waarom? Beide onderdelen van je lichaam met een duidelijk functie, waarbij verwijdering pijn doet en volslagen zinloos is.
pi_177633354
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarom? Beide onderdelen van je lichaam met een duidelijk functie, waarbij verwijdering pijn doet en volslagen zinloos is.
Zinloos voor jou. Maar daarom doe je het ook niet. Voor mensen die het doen is het dus verre van zinloos. De klachtenstorm komt van onbesneden types, over het algemeen, die kunnen dan ook niet verder kijken dan "oh oh ik verlies een deel van mijn lichaam" terwijl het voor besneden mensen vaak om veel meer gaat in deze.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 02:34:53 #294
117098 Hathor
Effe niet
pi_177633363
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarom? Beide onderdelen van je lichaam met een duidelijk functie, waarbij verwijdering pijn doet en volslagen zinloos is.
Ik snap niet waarom je dat nog aan die achterlijke trut probeert uit te leggen, die zit vastgeslibt in haar eigen religieuze strontput.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 02:36:22 #295
117098 Hathor
Effe niet
pi_177633371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 02:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zinloos voor jou. Maar daarom doe je het ook niet. Voor mensen die het doen is het dus verre van zinloos. De klachtenstorm komt van onbesneden types, over het algemeen, die kunnen dan ook niet verder kijken dan "oh oh ik verlies een deel van mijn lichaam" terwijl het voor besneden mensen vaak om veel meer gaat in deze.
Hoeveel meer praten we over dan precies? Enlighten me... Want om meer dan religieuze bullshit kan het gewoon niet gaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177633381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 02:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoeveel meer praten we over dan precies? Enlighten me... Want om meer dan religieuze bullshit kan het gewoon niet gaan.
Waarom niet? Daar gaat het voor deze mensen toch echt vaak precies om. En dat jij er weinig mee hebt interesseert me weinig. Dan moet je in een zelfverklaard atheistische staat gaan wonen. Noord-Korea bijvoorbeeld. Veel plezier.
  dinsdag 6 maart 2018 @ 02:45:04 #297
117098 Hathor
Effe niet
pi_177633387
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 02:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom niet? Daar gaat het voor deze mensen toch echt vaak precies om. En dat jij er weinig mee hebt interesseert me weinig. Dan moet je in een zelfverklaard atheistische staat gaan wonen. Noord-Korea bijvoorbeeld. Veel plezier.
Nederland is ook prima, kanker maar een eind op met je religieuze prietpraat.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177633580
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 02:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom niet? Daar gaat het voor deze mensen toch echt vaak precies om. En dat jij er weinig mee hebt interesseert me weinig. Dan moet je in een zelfverklaard atheistische staat gaan wonen. Noord-Korea bijvoorbeeld. Veel plezier.
Waarom ? Het christendom wijst besnijdenis met kracht af. Dus hij kan ook prima in een christelijk land als Nederland blijven wonen ;)
pi_177634140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 04:32 schreef Kassamiep het volgende:
Waarom ? Het christendom wijst besnijdenis met kracht af. Dus hij kan ook prima in een christelijk land als Nederland blijven wonen ;)
Helemaal niet.

Genoeg Orthodoxe Christenen als in egypt of ethiopie waar men mannen ook besnijdt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_177634189
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 05:08 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Helemaal niet.

Genoeg Orthodoxe Christenen als in egypt of ethiopie waar men mannen ook besnijdt.
En dat gaat lijnrecht tegen de Bijbel - waarin letterlijk staat dat je niet moet besnijden als je gaat dopen - in. Katholieken doen daar nog een schepje bovenop en noemen je "onchristelijk" en eisen boetedoening.
pi_177634205
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2018 02:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nederland is ook prima, kanker maar een eind op met je religieuze prietpraat.
Zozo. Wij blijven lekker besnijden jongen. Stuk schoner. desnoods in het buitenland. Zo'n certificaatje ter bewijs van medische noodzaak is zo geregeld. :Y)
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')