abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 23 december 2017 @ 16:59:18 #1
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175949483



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:00:12 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175949506
Constanteyn Roelofs heeft enige kritiek op het Forum n.a.v het Volkskrant interview. De meute van Geenstijl houdt het niet meer:

https://www.geenstijl.nl/(...)tgetintier/#comments
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175949596
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:00 schreef Ryon het volgende:
Constanteyn Roelofs heeft enige kritiek op het Forum n.a.v het Volkskrant interview. De meute van Geenstijl houdt het niet meer:

https://www.geenstijl.nl/(...)tgetintier/#comments
Zentgraaf zit er natuurlijk voor de vorm, en de onderliggende boodschap is “hij kan geen racist zijn want hij heeft een Iraanse vriendin”.

Die boodschap staat nu ook natuurlijk onderliggend in de TT hier.

Zo werkt racisme echter niet. Tenzij je denkt dat de wereld is verdeeld in blonde mensen en de rest van de wereld. Of dat je binnen een relatie niet racistisch kunt zijn naar je partner. Of dat die dame niet racitsisch kan zijn.

Slaapverwekkende onzin allemaal.
Met extra vezels!
pi_175949672
Nee je bent alleen verwelkomend als je iedereen ongeselecteerd binnenlaat. Leuk dat er inderdaad geen middenweg lijkt te bestaan.
pi_175949839
Dus, resumerend, geen racistisch partijprogramma, geen racistische kandidatenlijst en geen racistische partnerkeuze.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:11:30 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175949860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:05 schreef Mr.Major het volgende:
Nee je bent alleen verwelkomend als je iedereen ongeselecteerd binnenlaat. Leuk dat er inderdaad geen middenweg lijkt te bestaan.
Die middenweg bestaat al: namelijk het huidig Nederlandse beleid. Wat voegt het Forum concreet toe dan?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175949930
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:11 schreef 2thmx het volgende:
Dus, resumerend, geen racistisch partijprogramma, geen racistische kandidatenlijst en geen racistische partnerkeuze.
Zo werkt het niet.
Met extra vezels!
pi_175949974
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:11 schreef 2thmx het volgende:
Dus, resumerend, geen racistisch partijprogramma, geen racistische kandidatenlijst en geen racistische partnerkeuze.
Dus geen racisme. Nee, zo werkt het niet en dat is echt al meer dan 5x aan bod gekomen.
pi_175949999
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:05 schreef Mr.Major het volgende:
Nee je bent alleen verwelkomend als je iedereen ongeselecteerd binnenlaat. Leuk dat er inderdaad geen middenweg lijkt te bestaan.
Jawel, die middenweg is alleen reden voor ontevredenheid bij het FvD bijvoorbeeld.
pi_175950022
Ze kunnen prima samen donkere mensen haten bvb, dan zijn ze nog steeds gewoon racistisch.

Ook binnen een relatie kan racisme bestaan. Iemand kan zijn of haar partner of diens familie racistisch bejegenen.
Met extra vezels!
pi_175950129
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:16 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ze kunnen prima samen donkere mensen haten bvb, dan zijn ze nog steeds gewoon racistisch.

Ook binnen een relatie kan racisme bestaan. Iemand kan zijn of haar partner of diens familie racistisch bejegenen.
En zoals Timmm al terecht opmerkte: juist het idee dat omdat iemand een partner heeft met een andere achtergrond diegene dan niet racistisch kan zijn is al racistisch an sich. Dat zou dan betekenen dat alle mensen met een andere huidskleur of achtergrond hetzelfde zijn.
pi_175950169
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zoals Timmm al terecht opmerkte: juist het idee dat omdat iemand een partner heeft met een andere achtergrond diegene dan niet racistisch kan zijn is al racistisch an sich. Dat zou dan betekenen dat alle mensen met een andere huidskleur of achtergrond hetzelfde zijn.
wat
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:21:05 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175950196
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zoals Timmm al terecht opmerkte: juist het idee dat omdat iemand een partner heeft met een andere achtergrond diegene dan niet racistisch kan zijn is al racistisch an sich. Dat zou dan betekenen dat alle mensen met een andere huidskleur of achtergrond hetzelfde zijn.
Dat klopt wel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175950213
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]

wat
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou het idee dat je wanneer je getrouwd bent met een neger je automatisch niet racistisch kan zijn een beetje ver gaan en zelfs een racistische ondertoon hebben.

Wat je daarmee impliceert is dat je niet van iemand kan houden zonder dat die pwrsoon symbool staat voor het hele ras. Als je van één iemand houdt, moet je meteen van alle negers houden, alsof ze voor elkaar inwisselbaar zijn en hun primaire eigenschap het neger zijn is.

Doe toch normaal joh.

Zou dat bij de politie ook zo werken? Die zijn op zoek naar een pathologisch vrouwenhatende seriemoordenaar dus iedereen die getrouwd is valt af. O wacht, dat zijn haast enkel getrouwde mannen

Of werkt dergelijke afkeer van een bepaalde groep bij negers toevallig anders dat het daar wel absoluut onmogelijk is? Natuurlijk niet.
pi_175950275
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:16 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ze kunnen prima samen donkere mensen haten bvb, dan zijn ze nog steeds gewoon racistisch.
Zoals veel Surinamers onderling ?
pi_175950324
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zoals Timmm al terecht opmerkte: juist het idee dat omdat iemand een partner heeft met een andere achtergrond diegene dan niet racistisch kan zijn is al racistisch an sich. Dat zou dan betekenen dat alle mensen met een andere huidskleur of achtergrond hetzelfde zijn.
Precies.

En dat mensen met een andere huidskleur niet racistisch kunnen zijn.

Bijzonder opmerkelijke gedachtengang weer.
Met extra vezels!
pi_175950334
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zoals veel Surinamers onderling ?
Bijvoorbeeld. :)

Het is in ieder geval geen goede graadmeter voor racisme.
Met extra vezels!
pi_175950397
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:05 schreef Mr.Major het volgende:
Nee je bent alleen verwelkomend als je iedereen ongeselecteerd binnenlaat. Leuk dat er inderdaad geen middenweg lijkt te bestaan.
Selectie aan de poort staat gelijk aan facisme.
pi_175950410
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Selectie aan de poort staat gelijk aan facisme.
:') :O
pi_175950507
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:') :O
Het concept selectie aan de poort is blijkbaar voor velen te hoog gegrepen.
Dat artikel in de NRC bewijst dat wel, het is of “I have a dream” of “Pepe”.
Een middenweg bestaat blijkbaar niet.
pi_175950520
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:29 schreef Chivaz het volgende:
Selectie aan de poort staat gelijk aan facisme.
:? Nee tuurlijk niet.
Dat is realisme.
pi_175950537
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het concept selectie aan de poort is blijkbaar voor velen te hoog gegrepen.
Dat artikel in de NRC bewijst dat wel, het is of “I have a dream” of “Pepe”.
Een middenweg bestaat blijkbaar niet.
Die middenweg bestaat wel degelijk, maar daar is het FvD het niet mee eens. Die gaan dan weer doembeelden oprakelen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:35:31 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175950576
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het concept selectie aan de poort is blijkbaar voor velen te hoog gegrepen.
Dat artikel in de NRC bewijst dat wel, het is of “I have a dream” of “Pepe”.
Een middenweg bestaat blijkbaar niet.
Gewoon een willekeurig stukje wet waar die middenweg in vastgelegd is:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0011823/2017-12-16
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175950650
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die middenweg bestaat wel degelijk, maar daar is het FvD het niet mee eens. Die gaan dan weer doembeelden oprakelen.
Dat is dus jou eigen fantasie.
Baudet opteerde voor het Australisch model, dus mensen toelaten die wat toevoegen.
Met ongecontroleerde immigratie kunnen die doembeelden wel eens waarheid worden.
pi_175950668
Ja die vreemdelingenwet bestaat al een tijdje en onder die wet zijn massa`s kanslozen binnengekomen.
Als dat jou idee van een middenweg is 8)7
pi_175950677
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is dus jou eigen fantasie.
Baudet opteerde voor het Australisch model, dus mensen toelaten die wat toevoegen.
Met ongecontroleerde immigratie kunnen die doembeelden wel eens waarheid worden.
Wie zou er dan voor ongecontroleerde immigratie moeten zijn?
pi_175950692
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is dus jou eigen fantasie.
Baudet opteerde voor het Australisch model, dus mensen toelaten die wat toevoegen.
Ja, dat is dus gewoon redelijk gesloten. Gesloten behalve voor mensen die wat toevoegen.
pi_175950730
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja die vreemdelingenwet bestaat al een tijdje en onder die wet zijn massa`s kanslozen binnengekomen.
Als dat jou idee van een middenweg is 8)7
Als je alleen mensen toelaat die wat toevoegen dan zeg je ook meteen nee tegen mensen die wel echt hulp nodig hebben maar jou geen garantie kunnen geven op hun economische waarde. Dat vind ik vrij bekrompen.
pi_175950768
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je alleen mensen toelaat die wat toevoegen dan zeg je ook meteen nee tegen mensen die wel echt hulp nodig hebben maar jou geen garantie kunnen geven op hun economische waarde. Dat vind ik vrij bekrompen.
Joh, voor types als Bluemoon bestaan vluchtelingen niet in Nederland.
pi_175950773
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
Als je alleen mensen toelaat die wat toevoegen dan zeg je ook meteen nee tegen mensen die wel echt hulp nodig hebben maar jou geen garantie kunnen geven op hun economische waarde. Dat vind ik vrij bekrompen.
Wat is daar bekrompen aan ?
Ik noem het realistisch.
pi_175950812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat is daar bekrompen aan ?
Ik noem het realistisch ?
Dat je dan dus nee zegt tegen mensen die wel opvang nodig hebben omdat hun stad of halve land de tyfus in wordt gebombardeerd.
pi_175950847
thierrybaudet twitterde op zaterdag 23-12-2017 om 17:11:05 Slecht nieuws voor Kafka Orwellgren die zo graag de vrijheid van meningsuiting en het open debat wilde inperken via haar nep nieuws brigades. https://t.co/hvIuTwSh0I https://t.co/1GZiv65APB reageer retweet
pi_175950908
Ik had gisteren met een mijn vriendin en een vriendin van haar een interessant gesprek over immigratie, met de nodige biertjes en wijntjes op tafel.

Die vriendin loopt stage in Belgie in een opvanglocatie voor asielzoekers. Die ziet maar zelden dat mensen hun best doen om er wat van te maken, puur omdat het te lang duurt voor het hele asielproces rond is. Omdat ze niet weten of ze kunnen/mogen blijven, blijven ze in onzekerheid zitten.
Ik heb geen idee hoe het hier zit, daar ben ik op zich wel benieuwd naar. In mijn optiek moet het heel duidelijk zijn:
--> Asielaanvraag, binnen een half jaar hoort u definitief ja/nee. Beroep is mogelijk, maar dat moet binnen een maand na uitspraak behandeld worden.
--> In de tussentijd krijgt u als asielzoeker de nodige hulp in de basisbehoeften.
--> Kinderen krijgen verplicht onderwijs
--> Voor de aanvraag om het dossier op te bouwen met een tolk en psycholoog/medewerker het levensverhaal doornemen, is er sprake van crimineel verleden, oorlogsmisdaden etc.

Maar vooral: Het moet redelijk snel gaan. Niet overhaast, maar wel binnen fatsoenlijke tijden. De asielaanvrager is er niet bij gebaad om lang te moeten wachten, want dat remt af. Ook Nederland heeft er niets aan.

Bij afwijzing van de aanvraag moet het wat mij betreft ook volgens Hiddema's idee, de vliegtuigtrap. Niet vrijwillig de kans geven om binnen X dagen het land te verlaten, want dan duiken mensen de illegaliteit in.
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:48:04 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175950920
Op zich natuurlijk gewoon een standpunt dat je in mag nemen. We kunnen ook niet iedereen die hulpbehoevend is in Nederland opnemen, want volgens onze maatstaven kunnen we dan 2x meer vluhctelingen dan er Nederlanders zijn opnemen en dat gaat wellicht wat ver.

Waar trek je dan de grens? Als alleen je lul eraf gehakt wordt als je als homo in dit en dat land woont mag je niet binnen, maar als ze ook je kop afhakken wel? Als ze jou niet dood willen maken, maar alleen je tweede zoon dood willen maken, mag je niet komen? Als je zo'n 50% kans hebt geliquideerd te worden, loop je niet genoeg risico?

Ik vind het maar lastig. Volgens de huidige maatstaven mogen er eigenlijk best veel mensen binnen en als daar ook maar een vijftigste daadwerkelijk van zou komen, ziet het er hier erger uit dan in Bangladesh.

Dan klopt het systeem niet, lijkt me. Dus ik kan me voorstellen dat je dan de grens maar trekt bij helemaal niet, hoe krom dat ook lijkt. Of dat je een quotum instelt, er mogen per jaar pak em beet 10000 mensen hiernaartoe vluchten.

Ik heb eigenlijk geen idee wat hier nu exact de afspraken over zijn, de vereisten
Laffe huichelaar
pi_175950983
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je dan dus nee zegt tegen mensen die wel opvang nodig hebben omdat hun stad of halve land de tyfus in wordt gebombardeerd.
Mensen reizen geen 3000km voor opvang. Dat zijn gewoon schooiers die lekker op kosten van een ander willen leven.
pi_175950999
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat is daar bekrompen aan ?
Ik noem het realistisch.
Is dat net zoiets als dat rasrealisme van die vriendjes van Baudet?
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:50:17 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175951002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zaterdag 23-12-2017 om 17:11:05 Slecht nieuws voor Kafka Orwellgren die zo graag de vrijheid van meningsuiting en het open debat wilde inperken via haar nep nieuws brigades. https://t.co/hvIuTwSh0I https://t.co/1GZiv65APB reageer retweet
Baudet gaat de Killary/Crooked Hillary kant op, gênant wel. Ik had zo gehoopt dit soort wanvertoningen in de States te houden
Laffe huichelaar
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:52:06 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175951064
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zaterdag 23-12-2017 om 17:11:05 Slecht nieuws voor Kafka Orwellgren die zo graag de vrijheid van meningsuiting en het open debat wilde inperken via haar nep nieuws brigades. https://t.co/hvIuTwSh0I https://t.co/1GZiv65APB reageer retweet
Niveautje hoor. Misschien zou hij ook inhoudelijk op dit, op zich best interessante, nieuwsbericht kunnen reageren. Gemiste kans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175951205
Kafka Orwellgren :')

Mijn eerste indrukken van haar zijn niet heel positief, maar van politici die zich verlagen tot dit soort schoolplein-naamsverbasteringen verwacht ik nog minder.
Radio Espantoso
pi_175951260
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:42 schreef 99.999 het volgende:
Joh, voor types als Bluemoon bestaan vluchtelingen niet in Nederland.
Syriers en Afghanen bijvoorbeeld hebben wat mij betreft inderdaad niets meer met vluchtelingen te maken als ze 4000km verderop in Nederland zijn.

Dat zijn economische migranten.
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
Dat je dan dus nee zegt tegen mensen die wel opvang nodig hebben omdat hun stad of halve land de tyfus in wordt gebombardeerd.
Dus moeten we wel ons eigen land naar de tyfus helpen door die mensen binnen te laten die niks toe voegen aan ons land en alleen een kostenpost zijn ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:48 schreef timmmmm het volgende:
Waar trek je dan de grens? Als alleen je lul eraf gehakt wordt als je als homo in dit en dat land woont mag je niet binnen, maar als ze ook je kop afhakken wel? Als ze jou niet dood willen maken, maar alleen je tweede zoon dood willen maken, mag je niet komen? Als je zo'n 50% kans hebt geliquideerd te worden, loop je niet genoeg risico?
Tussen (bijvoorbeeld) een Afrikaans land waar ze niet al te vriendelijk tegen homo`s zijn en Nederland zitten nog heel wat andere landen die wel vriendelijk tegen homo`s zijn.
Waarom moeten we die dan zonodig in Nederland opvangen ?
quote:
Ik vind het maar lastig. Volgens de huidige maatstaven mogen er eigenlijk best veel mensen binnen en als daar ook maar een vijftigste daadwerkelijk van zou komen, ziet het er hier erger uit dan in Bangladesh.

Dan klopt het systeem niet, lijkt me. Dus ik kan me voorstellen dat je dan de grens maar trekt bij helemaal niet, hoe krom dat ook lijkt. Of dat je een quotum instelt, er mogen per jaar pak em beet 10000 mensen hiernaartoe vluchten.
Dat is het he.
Als je uitgaat van alle mensen die vervolgd worden, uit een oorlogsgebied komen, of honger lijden dan heb je het potentieel over honderden miljoenen (miljarden ?) mensen.
Die kunnen we niet allemaal opvangen in enkele landen in NoordWest Europa.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:50 schreef 99.999 het volgende:
Is dat net zoiets als dat rasrealisme van die vriendjes van Baudet?
:?
Geen idee wat je bedoelt, maar alleen mensen opnemen die geen kostenpost voor je land zijn heeft niks met racisme te maken hoor :W
pi_175951307
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zoals Timmm al terecht opmerkte: juist het idee dat omdat iemand een partner heeft met een andere achtergrond diegene dan niet racistisch kan zijn is al racistisch an sich. Dat zou dan betekenen dat alle mensen met een andere huidskleur of achtergrond hetzelfde zijn.
Nou racistisch an sich. Die misvatting is nou niet per se racisme toch, gewoon dommigheid. Tuurlijk kan je nog racistisch zijn. Hij is wel een goeie of gewoon andere rassen dan je partner.
pi_175951381
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie zou er dan voor ongecontroleerde immigratie moeten zijn?
Alle partijen die voorstander zijn van een ruimhartig vluchtelingenbeleid en/of de partijen die voorstander zijn van de EU met hun open grenzen beleid. Bijna alle partijen dus.
pi_175951403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Dus moeten we wel ons eigen land naar de tyfus helpen door die mensen binnen te laten die niks toe voegen aan ons land en alleen een kostenpost zijn ?
Ja, ons land gaat enorm naar de tyfus de laatste 20 jaar!
  zaterdag 23 december 2017 @ 18:06:37 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175951445
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Alle partijen die voorstander zijn van een ruimhartig vluchtelingenbeleid en/of de partijen die voorstander zijn van de EU met hun open grenzen beleid. Bijna alle partijen dus.
De meest vluchtelingvriendelijke partij zal GroenLinks zijn, en ook die zijn voor zover ik weet geen voorstander van 'ongecontroleerde immigratie'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175951449
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Alle partijen die voorstander zijn van een ruimhartig vluchtelingenbeleid en/of de partijen die voorstander zijn van de EU met hun open grenzen beleid. Bijna alle partijen dus.
Aha, je lult dus weer.
pi_175951465
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Alle partijen die voorstander zijn van een ruimhartig vluchtelingenbeleid en/of de partijen die voorstander zijn van de EU met hun open grenzen beleid. Bijna alle partijen dus.
Je bent weer lekker dom aan het lullen dus.
pi_175951490
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, je lult dus weer.
Ik wacht nog steeds op je lijstje met “fatsoenlijke” partijen die anti EU zijn en de migratie sterk willen terugdringen.
pi_175951645
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, ons land gaat enorm naar de tyfus de laatste 20 jaar!
Nee het gaat zo lekker wil je zeggen.
pi_175951655
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op je lijstje met “fatsoenlijke” partijen die anti EU zijn en de migratie sterk willen terugdringen.
Of uberhaupt 1 van de 2
pi_175951815
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is dus jou eigen fantasie.
Baudet opteerde voor het Australisch model, dus mensen toelaten die wat toevoegen.
Racisme! Racisme!!!1!!!
pi_175951823
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De meest vluchtelingvriendelijke partij zal GroenLinks zijn, en ook die zijn voor zover ik weet geen voorstander van 'ongecontroleerde immigratie'.
Ze komen er anders aardig dicht bij in de buurt. Meer vluchtelingen en zo snel mogelijk was het toch?
Wat waren de ideeen van GL als het gaat om het screenen van dat soort mensen en huisvesting?
pi_175951842
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:00 schreef Ryon het volgende:
Constanteyn Roelofs heeft enige kritiek op het Forum n.a.v het Volkskrant interview. De meute van Geenstijl houdt het niet meer:

https://www.geenstijl.nl/(...)tgetintier/#comments
Ach, dat hele verhaal slaat toch ook nergens op. Waarom wordt dat geschreven? Is het gewoon sarcastisch, dan is het niet grappig. Als hij het meent, tsja.
pi_175951916
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De meest vluchtelingvriendelijke partij zal GroenLinks zijn, en ook die zijn voor zover ik weet geen voorstander van 'ongecontroleerde immigratie'.
Ze zeggen het niet in die bewoordingen maar in de praktijk komt het daar wel op neer.
pi_175951924
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus geen racisme. Nee, zo werkt het niet en dat is echt al meer dan 5x aan bod gekomen.
Het wordt wel steeds onwaarschijnlijker, voor zover dat nog kon, dat Baudet de ideeën van Taylor aanhangt, hoewel men daar bang voor lijkt. Hij heeft een Iraanse vriendin, en volgt daarmee perfect de partijlijn, die een goede integratie en daardoor een inclusieve uniculturele samenleving voorstaat.
  zaterdag 23 december 2017 @ 18:24:52 #55
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175951941
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ze zeggen het niet in die bewoordingen maar in de praktijk komt het daar wel op neer.
Bewijs daarvan?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175951985
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:24 schreef richolio het volgende:

[..]

Bewijs daarvan?
GL wilt bijvoorbeeld niets doen tegen de influx van kansloze Afrikanen terwijl dat allemaal gelukszoekers zijn.
pi_175952027
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het wordt wel steeds onwaarschijnlijker, voor zover dat nog kon, dat Baudet de ideeën van Taylor aanhangt, hoewel men daar bang voor lijkt. Hij heeft een Iraanse vriendin, en volgt daarmee perfect de partijlijn, die een goede integratie en daardoor een inclusieve uniculturele samenleving voorstaat.
Dat doen ze niet. Ze willen maar wat graag selecteren op afkomst. Deel je niet de waarden van het DvD dan ben je wat hun betreft niet welkom. Dat is niet inclusief noch 'uniciltureel'.
pi_175952168
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het wordt wel steeds onwaarschijnlijker, voor zover dat nog kon, dat Baudet de ideeën van Taylor aanhangt, hoewel men daar bang voor lijkt. Hij heeft een Iraanse vriendin, en volgt daarmee perfect de partijlijn, die een goede integratie en daardoor een inclusieve uniculturele samenleving voorstaat.
:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175952202
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doen ze niet. Ze willen maar wat graag selecteren op afkomst. Deel je niet de waarden van het DvD dan ben je wat hun betreft niet welkom. Dat is niet inclusief noch 'uniciltureel'.
Waar staat dat of wanneer heeft hij dat ooit gezegd?
pi_175952235
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

GL wilt bijvoorbeeld niets doen tegen de influx van kansloze Afrikanen terwijl dat allemaal gelukszoekers zijn.
Is gewoon niet waar. Klaver heeft al zo vaak gezegd onderscheid te maken tussen vluchtelingen en economische migranten.

FAKE NEWS! SAD!
pi_175952246
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:37 schreef bamibij het volgende:

[..]

Is gewoon niet waar. Klaver heeft al zo vaak gezegd onderscheid te maken tussen vluchtelingen en economische migranten.

FAKE NEWS! SAD!
Hoe gaat hij dat onderscheid maken dan?
#hoedan
pi_175952272
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoe gaat hij dat onderscheid maken dan?
#hoedan
Zoals nu ook al gebeurt?
pi_175952285
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:37 schreef bamibij het volgende:

[..]

Is gewoon niet waar. Klaver heeft al zo vaak gezegd onderscheid te maken tussen vluchtelingen en economische migranten.

FAKE NEWS! SAD!
En in de praktijk werkt dat dus niet. Eenmaal dat de gelukszoekers hier zijn gaan ze nooit meer terug.
pi_175952316
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waar staat dat of wanneer heeft hij dat ooit gezegd?
In het partijprogramma.
pi_175952356
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

GL wilt bijvoorbeeld niets doen tegen de influx van kansloze Afrikanen terwijl dat allemaal gelukszoekers zijn.
Ook dit is natuurlijk weer gewoon een leugen.
pi_175952421
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En in de praktijk werkt dat dus niet. Eenmaal dat de gelukszoekers hier zijn gaan ze nooit meer terug.
Vreemd, volgens de cijfers wordt de meerderheid afgewezen? Klein aantal illegalen hou je altijd, ook onder min-pres Baudet.

Maar je geeft toe dat je vorige post een leugen was dus?
pi_175952491
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In het partijprogramma.
Welke bevolkingsgroepen zijn niet welkom volgens het verkiezingsprogramma?
pi_175952501
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

Vreemd, volgens de cijfers wordt de meerderheid afgewezen? Klein aantal illegalen hou je altijd, ook onder min-pres Baudet.

Maar je geeft toe dat je vorige post een leugen was dus?
Een afwijzing betekent niet dat ze ook daadwerkelijk het land worden uitgezet. En het klopt gewoon dat GL niets wilt doen, dat is dan ook de reden waarom ze uit de formatieonderhandelingen zijn gestapt.
pi_175952517
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Welke bevolkingsgroepen zijn niet welkom volgens het verkiezingsprogramma?
Dat zeggen ze er niet bij.
pi_175952539
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het wordt wel steeds onwaarschijnlijker, voor zover dat nog kon, dat Baudet de ideeën van Taylor aanhangt, hoewel men daar bang voor lijkt. Hij heeft een Iraanse vriendin, en volgt daarmee perfect de partijlijn, die een goede integratie en daardoor een inclusieve uniculturele samenleving voorstaat.
Wel gelachen hoor.
pi_175952542
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Een afwijzing betekent niet dat ze ook daadwerkelijk het land worden uitgezet. En het klopt gewoon dat GL niets wilt doen, dat is dan ook de reden waarom ze uit de formatieonderhandelingen zijn gestapt.
Nee hoor, ze wilden niet meegaan in de retoriek en beleidsplannen van Buma/Rutte.

Maar dit is het FvD topique. OT.
  Redactie Games zaterdag 23 december 2017 @ 18:54:30 #72
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175952579
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het wordt wel steeds onwaarschijnlijker, voor zover dat nog kon, dat Baudet de ideeën van Taylor aanhangt, hoewel men daar bang voor lijkt. Hij heeft een Iraanse vriendin, en volgt daarmee perfect de partijlijn, die een goede integratie en daardoor een inclusieve uniculturele samenleving voorstaat.
Naast de excuusneger hebben we nu de excuusiraniër?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175952590
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeggen ze er niet bij.
Man man man.
pi_175952621
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:39 schreef bamibij het volgende:

[..]

Zoals nu ook al gebeurt?
Wat doe je bij mensen die claimen uit Syrië te komen maar dat niet kunnen aantonen?
Worden die ook teruggestuurd?
pi_175952667
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Man man man.
Que?
pi_175952679
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat doe je bij mensen die claimen uit Syrië te komen maar dat niet kunnen aantonen?
Worden die ook teruggestuurd?
Dat moet je aan de IND vragen, maar volgens mij is de controle in Nederland vrij grondig.
pi_175952805
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Que?
Je claimt dat bepaalde bevolkingsgroepen niet welkom zijn, vervolgens vraag ik je waar dat staat en je geeft ronduit toe dat het nergens staat beschreven.
pi_175952853
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat moet je aan de IND vragen, maar volgens mij is de controle in Nederland vrij grondig.
Er was een journalist die met weinig moeite een vals paspoort kon regelen.
Die was dus gewoon binnengelaten als Syrische vluchteling.
Ook las ik ergens dat je niet eens een paspoort hoeft te laten zien als je uit Syrië komt.
Je kan immers claimen dat je die verloren bent.
pi_175952927
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er was een journalist die met weinig moeite een vals paspoort kon regelen.
Die was dus gewoon binnengelaten als Syrische vluchteling.
Ook las ik ergens dat je niet eens een paspoort hoeft te laten zien als je uit Syrië komt.
Je kan immers claimen dat je die verloren bent.
Die had idd alleen een vals paspoort gekocht. Die was niet daadwerkelijk binnengekomen op dat valse paspoort he..

En bron? Nog buiten dat er meer manieren om identiteit te checken zijn dan paspoort.
pi_175952935
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je claimt dat bepaalde bevolkingsgroepen niet welkom zijn, vervolgens vraag ik je waar dat staat en je geeft ronduit toe dat het nergens staat beschreven.
Niet welke groepen inderdaad. Is dit echt te ingewikkelde materie?
pi_175953146
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:54 schreef Puddington het volgende:

[..]

Naast de excuusneger hebben we nu de excuusiraniër?
Zie jij die Taylor met een zwarte binnenkomen? Het is geen excuus, en het bewijst ook helemaal niks. Maar aangezien koffiedik kijken hier normaal blijkt te zijn denk ik dat dit er niet aan onder doet.

Of jullie hebben natuurlijk je mening al klaar, en houden die toch wel op extreemrechts. Dan kan hij bij GL gaan zitten en wordt hij nog als een extreemrechtse infiltrant gezien.
pi_175953331
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet welke groepen inderdaad. Is dit echt te ingewikkelde materie?
Dan klets je toch uit je nek, je claimt dat bepaalde groepen niet welkom zijn en je kan dat gewoon niet aantonen.
pi_175953427
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dan klets je toch uit je nek, je claimt dat bepaalde groepen niet welkom zijn en je kan dat gewoon niet aantonen.
quote:
De Nederlandse samenleving heeft de afgelopen decennia een enorme instroom van immigranten te verwerken gekregen. De samenleving kan dit niet meer behappen, maar het partijkartel blijft maar doorgaan met het binnenhalen van ongehoorde aantallen kansarme immigranten. (met steun van de NPO en gesubsidieerde instanties zoals Vluchtelingenwerk).

Het geld dat we hieraan besteden zou veel effectiever en zinvoller kunnen worden besteed door opvang in de regio. Mocht asiel in ons land toch (om wat voor reden dan ook) noodzakelijk zijn, dan moet dat niet meer leiden tot een permanente verblijfsvergunning – maar slechts tot tijdelijke opvang voor zolang het nodig is. Het doel is terugkeer naar het land van herkomst zodra de situatie dat weer toelaat.

Ons immigratiebeleid moet gericht zijn op wie wij hier nodig hebben en wie wij (ook op basis van culturele achtergrond) kunnen opnemen.
Hier staat toch echt "wie wij nodig hebben" en "wie wij willen hebben op basis van culturele achtergrond". Dat ze dat niet verder specificeren doet daar weinig aan af.
pi_175953563
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]

Hier staat toch echt "wie wij nodig hebben" en "wie wij willen hebben op basis van culturele achtergrond". Dat ze dat niet verder specificeren doet daar weinig aan af.
I stand corrected, totaal overheen gelezen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:45:46 #85
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175953725
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er was een journalist die met weinig moeite een vals paspoort kon regelen.
Die was dus gewoon binnengelaten als Syrische vluchteling.
Ook las ik ergens dat je niet eens een paspoort hoeft te laten zien als je uit Syrië komt.
Je kan immers claimen dat je die verloren bent.
En dan? Zonder paspoort wordt het erg lastig om te bewijzen dat je daadwerkelijk uit Syrië komt. Hoe meer je moet verzinnen om als vluchteling door te gaan, hoe moeilijker het wordt je verhaal te staven.

Veel vluchtelingen verbranden hun paspoort in de hoop dat het de procedure makkelijker maakt, in de praktijk zet het de meesten op een achterstand.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175953727
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:') :O
Dit is toch echt waar het op neer komt. Geen fascisme, maar selectie kan niet volgens jou.
pi_175953775
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

En dan? Zonder paspoort wordt het erg lastig om te bewijzen dat je daadwerkelijk uit Syrië komt. Hoe meer je moet verzinnen om als vluchteling door te gaan, hoe moeilijker het wordt je verhaal te staven.

Veel vluchtelingen verbranden hun paspoort in de hoop dat het de procedure makkelijker maakt, in de praktijk zet het de meesten op een achterstand.
En worden die dan teruggestuurd naar Syrië als ze al daar vandaan komen?
pi_175953776
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het concept selectie aan de poort is blijkbaar voor velen te hoog gegrepen.
Dat artikel in de NRC bewijst dat wel, het is of “I have a dream” of “Pepe”.
Een middenweg bestaat blijkbaar niet.
Een valse dichotomie. Dat Baudet geen baken van inclusiviteit en tolerantie is volgens GL begrippen snapt iedereen. Volgens de insuering zal Baudet dan wel extreemrechts zijn, wat dan wordt "bewezen" door het feit dat hij gaat eten met iemand.

Totaal van het padje
pi_175953846
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie zou er dan voor ongecontroleerde immigratie moeten zijn?
Er wordt algemeen erkend dat in 2015 de situatie niet onder controle was. Dat wil niet betekenen dat die wet altijd voor oncontroleerbare situaties zorgt, maar dat kan wel.
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:50:48 #90
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175953852
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:47 schreef Monopoly het volgende:

Maar vooral: Het moet redelijk snel gaan. Niet overhaast, maar wel binnen fatsoenlijke tijden. De asielaanvrager is er niet bij gebaad om lang te moeten wachten, want dat remt af. Ook Nederland heeft er niets aan.
De procedure duurt in beginsel acht dagen. Dat is erg snel, sommigen vinden dat zelfs te snel.

Wanneer er een piekmoment aan instroom is zijn er te weinig ambtenaren om alle procedures van start te kunnen laten gaan. Er kunnen dan wachtlijsten ontstaan (totdat de procedure begint). In Griekenland bedraagt die wachttijd soms een paar jaar, in Nederland een paar maanden (tot aan zes maanden).

De tijd kan verkort worden als (A) er meer geld heengaat naar het IND en (B) de uitstroom van bevoegde ambtenaren verhoogd wordt. Dat wordt niet beschouwd als een goedkope inzet van middelen en menskracht, als het überhaupt al mogelijk is. Geen enkele partij (waaronder het FVD) is daar voorstander van.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:52:53 #91
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175953889
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En worden die dan teruggestuurd naar Syrië als ze al daar vandaan komen?
Nee, als ze echt uit Syrië komen krijgen ze waarschijnlijk asiel. Syrië is geen veilig land. Maar zonder paspoort is dat dus moeilijk te bewijzen. Mocht je van plan zijn om asiel aan te vragen, neem dan in ieder geval je paspoort mee.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175953895
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een valse dichotomie. Dat Baudet geen baken van inclusiviteit en tolerantie is volgens GL begrippen snapt iedereen. Volgens de insuering zal Baudet dan wel extreemrechts zijn, wat dan wordt "bewezen" door het feit dat hij gaat eten met iemand.

Totaal van het padje
Enorm vermoeiend inderdaad, maar dat is nu eenmaal de frame waar ze het fvd in willen duwen.
Hij is extreem rechts, hij is een fascist etc.
Maar zeg eens iets over de andere kant en dan moeten we niet speculeren of insinueren.
pi_175953912
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Baudet gaat de Killary/Crooked Hillary kant op, gênant wel. Ik had zo gehoopt dit soort wanvertoningen in de States te houden
Ik vind dit ook irritant. Laat dat maar aan geenstijl of andere opiniemakers over. Daar is het al de vraag of het leuk is (vaak wel) maar over je ambtsgenoten moet je dit niet zeggen.
pi_175953929
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er wordt algemeen erkend dat in 2015 de situatie niet onder controle was. Dat wil niet betekenen dat die wet altijd voor oncontroleerbare situaties zorgt, maar dat kan wel.
Aha en wie waren er precies voor voortzetten van die situatie?
pi_175953955
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is toch echt waar het op neer komt. Geen fascisme, maar selectie kan niet volgens jou.
Het kan prima, maar dan moet je niet doen alsof dat 'inclusiviteit' betekent.
pi_175954033
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind dit ook irritant. Laat dat maar aan geenstijl of andere opiniemakers over. Daar is het al de vraag of het leuk is (vaak wel) maar over je ambtsgenoten moet je dit niet zeggen.
Ben ik het met je eens, overigens snap ik wel dat hij de aanval opent op Ollengren.
Ik vind het een bijzonder naar persoon en ik denk dat zij op termijn de overheid wilt inzetten om “fake news” tegen te gaan, levensgevaarlijk in mijn ogen.
pi_175954053
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

Vreemd, volgens de cijfers wordt de meerderheid afgewezen? Klein aantal illegalen hou je altijd, ook onder min-pres Baudet.

Maar je geeft toe dat je vorige post een leugen was dus?
De meerderheid? Dus van de 10.000 gelukszoekers gaat de meerderheid weer terug? Als dat al zo is, schiet het nog niet op.
pi_175954219
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat doe je bij mensen die claimen uit Syrië te komen maar dat niet kunnen aantonen?
Worden die ook teruggestuurd?
Niet van die moeilijke vragen stellen.
pi_175954303
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]

Hier staat toch echt "wie wij nodig hebben" en "wie wij willen hebben op basis van culturele achtergrond". Dat ze dat niet verder specificeren doet daar weinig aan af.
Oh en jij denkt dan meteen aan rassen ofzoiets? Waarom zou je het ene ras meer nodig hebben dan het ander dan? Is dit nou die white supremacy waar we het over hebben?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 23-12-2017 20:16:52 ]
pi_175954398
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha en wie waren er precies voor voortzetten van die situatie?
Ik had niet het idee dat GL de gang van zaken een probleem vond, als je die kant op wil.
pi_175954415
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het kan prima, maar dan moet je niet doen alsof dat 'inclusiviteit' betekent.
Het kan prima. Oke, laten we dat eens onthouden. Wat betekent het wel dan?
pi_175954444
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ben ik het met je eens, overigens snap ik wel dat hij de aanval opent op Ollengren.
Ik vind het een bijzonder naar persoon en ik denk dat zij op termijn de overheid wilt inzetten om “fake news” tegen te gaan, levensgevaarlijk in mijn ogen.
Ik ook, volgens mij is ze bijzonder naief.
pi_175954541
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh en jij denkt dan meteen aan rassen ofzoiets?
Ik denk dan meteen aan dat de FvD bepaalde bevolkingsgroepen hier niet wil hebben.
pi_175954558
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het kan prima. Oke, laten we dat eens onthouden. Wat betekent het wel dan?
Wat betekent wat?
pi_175954607
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat betekent wat?
Die selectie van wie je binnenlaat.
pi_175954643
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die selectie van wie je binnenlaat.
Zoals het nu geregeld is lijkt me prima.
pi_175954739
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals het nu geregeld is lijkt me prima.
Je zegt over het programma dat het prima kan, en geen fascisme is, maar ook niet inclusiviteit. Ik noem het een inclusieve uniculturele samenleving. Wat is het dan volgens jou?
pi_175954832
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zegt over het programma dat het prima kan, en geen fascisme is, maar ook niet inclusiviteit. Wat is het dan wel.
Niet echt tolerant en ook niet inclusief. Iets waar ik geen voorstander van zou zijn.
pi_175956197
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt tolerant en ook niet inclusief. Iets waar ik geen voorstander van zou zijn.
Pragmatisch en realistisch zou ik het noemen.
pi_175956274
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 21:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Pragmatisch en realistisch zou ik het noemen.
Uhu.
  zaterdag 23 december 2017 @ 22:34:21 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175959434
Bosma heeft in zijn biografie het volgende te melden over het belang van aanwezig zijn bij debatten. Ook als je een kleine partij bent met een paar leden die de boel nog moet opbouwen:

quote:
We hebben honderdduizend dingen te doen om een partij op te bouwen,
maar in die hectische wereld van constant tijdgebrek maakt
Geert een zeer principiële keus. Hij wil aan álle belangrijke Kamerdebatten
meedoen, plus deelnemen aan álle stemmingen.
Dat betekent het voorbereiden van debatten, dus inlezen en een
tekst schrijven. Dus zitten we tot diep in de nacht te studeren op, ik
noem maar wat, de bv’tjes van minister Veerman als er een debat is
over zijn boerenbedrijf in Frankrijk. Eenzelfde molensteen om onze
nek vormen de stemmingen. Elke dinsdag stemt de Kamer over vele
tientallen moties, over uiteenlopende terreinen, van verkeer tot landbouw
– om maar twee zaken te noemen waar we geen verstand van
hebben. Dat betekent inlezen of mensen bellen om advies.
Ik heb Geert vaak vervloekt om zijn beslissing aan alle stemmingen
en belangrijke debatten mee te doen, maar achteraf kan ik hem alleen
maar gelijk geven. Het is een principieel kiezen voor de kern van het
parlementaire werk – het is waar je voor bent gekozen. De latere neergang
van Rita Verdonk wordt door velen geweten aan het verwaarlozen van haar taken als volksvertegenwoordiger. Kiezers zijn bereid je
veel te vergeven, maar dat je niet eens namens hen de debatten voert,
wordt niet gewaardeerd. En terecht.
Baudet en Hiddema lijken de lessen van Bosma niet al te serieus te nemen.. Terecht?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175959908
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:34 schreef Ryon het volgende:
Bosma heeft in zijn biografie het volgende te melden over het belang van aanwezig zijn bij debatten. Ook als je een kleine partij bent met een paar leden die de boel nog moet opbouwen:

[..]

Baudet en Hiddema lijken de lessen van Bosma niet al te serieus te nemen.. Terecht?
Mwah, er valt voor beide wat te zeggen. 't Is niet alsof Baudet en Hiddema niet bij de debatten zijn omdat ze liever lanterfanten. Baudet is buiten de Kamer bezig met deelname aan het debat en het verder opbouwen van de partij (o.a. voorbereidingen op de PS-verkiezingen en EP-verkiezingen in 2019), terwijl Hiddema zijn advocatenkantoor nog heeft. Wilders daarentegen was al TK-lid (voor de VVD) toen'ie de PVV begon en zich volledig op de TK richtte, da's toch een andere startpositie :s).

Bosma zou qua welbespraaktheid en eruditie overigens niet misstaan bij de FvD. Niet dat'ie ooit de overstap gaat maken, maar toch.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175960105
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:37 schreef bamibij het volgende:
Is gewoon niet waar. Klaver heeft al zo vaak gezegd onderscheid te maken tussen vluchtelingen en economische migranten.

FAKE NEWS! SAD!
Alleen wijken de definitie`s van wat Klaver een vluchteling of economische migrant vind, af van wat veel andere partijen vinden.....

En hij wil geen selectie houden in Afrika of op een kustwachtschip die migranten uit het water vist, nee hij wil die selectie pas in opvangkampen in Europa (Italie bijvoorbeeld).
Ja, dan ben je natuurlijk al te laat......
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:48 schreef 2thmx het volgende:
Bosma zou qua welbespraaktheid en eruditie overigens niet misstaan bij de FvD. Niet dat'ie ooit de overstap gaat maken, maar toch.
Als plaatsvervangend kamervoorzitter doet hij het ook altijd wel goed.
pi_175960200
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als plaatsvervangend kamervoorzitter doet hij het ook altijd wel goed.
Klopt, stukken beter zelfs dan Arib.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175965344
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ben ik het met je eens, overigens snap ik wel dat hij de aanval opent op Ollengren.
Ik vind het een bijzonder naar persoon en ik denk dat zij op termijn de overheid wilt inzetten om “fake news” tegen te gaan, levensgevaarlijk in mijn ogen.
Man, bazel toch niet zo stom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175965532
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 07:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Man, bazel toch niet zo stom.
Wat is daar stom aan dan. Dat er niet daadwerkelijk mensen doodgaan?
pi_175966213
Baudet zou toch juist blij moeten zijn als er iets gedaan wordt tegen fake news? Dat zou het aantal uitglijders van Yernaz, die er elke keer weer met beide benen intrapt, kunnen terugbrengen.
  zondag 24 december 2017 @ 10:24:06 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175966378
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:10 schreef Kansenjongere het volgende:
Baudet zou toch juist blij moeten zijn als er iets gedaan wordt tegen fake news? Dat zou het aantal uitglijders van Yernaz, die er elke keer weer met beide benen intrapt, kunnen terugbrengen.
Zonder al dat fake news en die had hij zijn politieke carriere nooit kunnen beginnen. Die begon met de overwinning bij het referendum, wat bol stond van het nepnieuws.
Laffe huichelaar
pi_175966610
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:34 schreef Ryon het volgende:
Bosma heeft in zijn biografie het volgende te melden over het belang van aanwezig zijn bij debatten. Ook als je een kleine partij bent met een paar leden die de boel nog moet opbouwen:

[..]

Baudet en Hiddema lijken de lessen van Bosma niet al te serieus te nemen.. Terecht?
Bosma is op zich een troll, maar wel een goed politicus, kundig voorzitter en hij heeft veel gevoel voor humor.
I´m back.
pi_175966630
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 10:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zonder al dat fake news en die had hij zijn politieke carriere nooit kunnen beginnen. Die begon met de overwinning bij het referendum, wat bol stond van het nepnieuws.
Eerder al. Een Baudet bestormde al langer de opiniepagina’s van de kranten en diverse sites. Daarbij is hij ook niet in zijn eerste leugentje gestikt.
  zondag 24 december 2017 @ 10:51:41 #121
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175966827
Tweede partij bij Maurice de Hoax *O*.

fvdemocratie twitterde op zondag 24-12-2017 om 10:38:05 Forum voor Democratie nu de tweede partij van Nederland in de peiling van Maurice de Hond. Word ook lid:… https://t.co/JklVJLXr39 reageer retweet
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 24 december 2017 @ 10:55:56 #122
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175966877
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175966962
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 07:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Man, bazel toch niet zo stom.
Het ziet er naar uit dat mensen die D’66 stemmen het met mij eens zijn.
Volgens TPO komt de scherpe daling van D’66 door het afschafffen van het referendum en het gejank over nepniews en de mogelijke gevolgen dat het kan hebben.
  zondag 24 december 2017 @ 11:09:59 #124
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175967134
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het ziet er naar uit dat mensen die D’66 stemmen het met mij eens zijn.
Volgens TPO komt de scherpe daling van D’66 door het afschafffen van het referendum en het gejank over nepniews en de mogelijke gevolgen dat het kan hebben.
Denk dat Pechtolds appartementje ook wel een rol speelt. Al blijft 't natuurlijk hilarisch om uit onvrede over (mogelijke) corruptie naar de VVD over te stappen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175967146
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 10:51 schreef 2thmx het volgende:
Tweede partij bij Maurice de Hoax *O*.

fvdemocratie twitterde op zondag 24-12-2017 om 10:38:05 Forum voor Democratie nu de tweede partij van Nederland in de peiling van Maurice de Hond. Word ook lid:… https://t.co/JklVJLXr39 reageer retweet
[ afbeelding ]
Miljoenen gore witte racisten in NL. :r
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 24 december 2017 @ 11:13:28 #126
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175967207
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:10 schreef habitue het volgende:

[..]

Miljoenen gore witte racisten in NL. :r
Vergeet al die racistische negers ook niet.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 24 december 2017 @ 11:14:57 #127
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175967235
quote:
In de kamer helaas 13e met 2 zetels. ;(
Maar alsnog een leuk bericht natuurlijk. *O*
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175967314
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:10 schreef habitue het volgende:

[..]

Miljoenen gore witte racisten in NL. :r
Buitenlanderhaat speelt bij jouw keuze toch ook gewoon flink mee? Waarom zou je daar in deze tijd nog moeilijk over doen? Iedereen weet dat er bij De Hond in zijnnwerkjes een potentie is van zeker een zetel of veertig voor dat type partijen. Op dit moment gezellig door de zusterpartijen PVV en FvD samen ingevuld.
pi_175967391
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 11:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Buitenlanderhaat speelt bij jouw keuze toch ook gewoon flink mee? Waarom zou je daar in deze tijd nog moeilijk over doen? Iedereen weet dat er bij De Hond in zijnnwerkjes een potentie is van zeker een zetel of veertig voor dat type partijen. Op dit moment gezellig door de zusterpartijen PVV en FvD samen ingevuld.
Buitenlanderhaat, ik. _O- en vertel wat is mijn keuze dan, ben benieuwd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175967402
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef habitue het volgende:

[..]

Buitenlanderhaat, ik. _O- en vertel wat is mijn keuze dan, ben benieuwd.
Het zou wel leuk zijn als je daar zelf eerlijk voor uit zou komen, dan hoeft er ook niet over gespeculeerd te worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175967420
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou wel leuk zijn als je daar zelf eerlijk voor uit zou komen, dan hoeft er ook niet over gespeculeerd te worden.
Waarom zou ik. Speculeer maar raak.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175967473
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef habitue het volgende:

[..]

Buitenlanderhaat, ik. _O- en vertel wat is mijn keuze dan, ben benieuwd.
Waarom zou je anders stemmen op een partij die zich lieert aan allerlei extreemrechtse groepen en figuren in het westen? De profilering en verkozen achterban van de FvD zijn immers erg duidelijk.
pi_175967525
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 11:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zou je anders stemmen op een partij die zich lieert aan allerlei extreemrechtse groepen en figuren in het westen? De profilering en verkozen achterban van de FvD zijn immers erg duidelijk.
Nou niet zo moeilijk 99.999, een reden voor iemand om op fvd te stemmen zou bijvoorbeeld het anti-eu standpunt kunnen zijn. Of referenda.

Of ben je dan ook al een vieze gore witte racist als je daar voorstander van bent.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175967584
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 10:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zonder al dat fake news en die had hij zijn politieke carriere nooit kunnen beginnen. Die begon met de overwinning bij het referendum, wat bol stond van het nepnieuws.
Wat een onzin. Wel leg je precies de vinger op de zere plek. Wat als de huidige regels al bestonden? Dan had de hele nee-campagne geboycot geworden? Lekker dan, nu steeds vaker blijkt dat alles gewoon klopt, zoals bijv. de corruptie in Oekraïne.

Iedereen die hier pretendeert een democraat te zijn, en voor vrije meningsuiting en vrije onafhankelijke media is, zou tegen dit plan moeten zijn, ongeacht of een iemand die zich ertegen uitspreekt een extreemrechtse nazi is of niet.
  zondag 24 december 2017 @ 11:36:42 #135
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175967596
Al bijna een jaar lang doet hij elke avond het licht uit en in de ochtend het licht aan in dit topic. En iedere dag steekt hij precies hetzelfde riedeltje af.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175967628
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:32 schreef habitue het volgende:

[..]

Nou niet zo moeilijk 99.999, een reden voor iemand om op fvd te stemmen zou bijvoorbeeld het anti-eu standpunt kunnen zijn. Of referenda.

Of ben je dan ook al een vieze gore witte racist als je daar voorstander van bent.
Oh, en dan neem je overduidelijke onderliggende ideologie (en daarmee het onderwerp waarop Baudet zich al jaren nadrukkelijk profileert) gewoon voor lief? Dat is bijzonder naïef of een grap.
pi_175967657
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het ziet er naar uit dat mensen die D’66 stemmen het met mij eens zijn.
Volgens TPO komt de scherpe daling van D’66 door het afschafffen van het referendum en het gejank over nepniews en de mogelijke gevolgen dat het kan hebben.
D66 gaat diep door het stof wat betreft de eigen idealen. Dat leden het hiermee eens zijn is echt bizar. Ik snap uberhaupt niet hoe je weldenkend tot deze conclusie kan komen. Ik hoop en verwacht met heel mijn hart dat D66 gedecimeerd wordt. Die zetels mogen wat mij betreft nog naar denk en GL toe, wat een misselijk zooitje.
pi_175967666
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wel leg je precies de vinger op de zere plek. Wat als de huidige regels al bestonden? Dan had de hele nee-campagne geboycot geworden? Lekker dan, nu steeds vaker blijkt dat alles gewoon klopt, zoals bijv. de corruptie in Oekraïne.

Iedereen die hier pretendeert een democraat te zijn, en voor vrije meningsuiting en vrije onafhankelijke media is, zou tegen dit plan moeten zijn, ongeacht of een iemand die zich ertegen uitspreekt een extreemrechtse nazi is of niet.
Het had ons vermoedelijk wel heel veel leugens en Russische propganda bespaard. Want dat het Nee-kamp zich daar voornamelijk mee profileerde kan je natuurlijk niet ontkennen. Dat Oekraïne een corrupt land is heeft waar nog heel veel moet veranderen heeft overigens nooit iemand ontkend.
  zondag 24 december 2017 @ 11:40:31 #139
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175967674
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

In de kamer helaas 13e met 2 zetels. ;(
Maar alsnog een leuk bericht natuurlijk. *O*
Ik vind het prima zo, stel je voor dat je als fonkelnieuwe partij gelijk met 20 man de kamer binnen marcheert. Niet gezond. Nu chillen we nog lekker met 2 man in de achterbanken en kunnen we 4 jaar lang groeien tot we 76 zetels hebben.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175967690
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou wel leuk zijn als je daar zelf eerlijk voor uit zou komen, dan hoeft er ook niet over gespeculeerd te worden.
Geloof je dat dan ook? Of heb je je mening toch al klaar liggen?
pi_175967702
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

D66 gaat diep door het stof wat betreft de eigen idealen. Dat leden het hiermee eens zijn is echt bizar. Ik snap uberhaupt niet hoe je weldenkend tot deze conclusie kan komen. Ik hoop en verwacht met heel mijn hart dat D66 gedecimeerd wordt. Die zetels mogen wat mij betreft nog naar denk en GL toe, wat een misselijk zooitje.
Heb je de argumenten voor te afschaffen van het huidige raadgevend referendum ook tot je genomen? Argumenten die overigens vrij breed gedeeld worden en niet echt bizar zijn, eerder een gevolg van er nog eens goed over nadenken.
pi_175967717
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het had ons vermoedelijk wel heel veel leugens en Russische propganda bespaard. Want dat het Nee-kamp zich daar voornamelijk mee profileerde kan je natuurlijk niet ontkennen. Dat Oekraïne een corrupt land is heeft waar nog heel veel moet veranderen heeft overigens nooit iemand ontkend.
Wat is er dan nep geweest? Dat vlagverbrandingsfilmpje? Jij denkt dat dat relevant was?
pi_175967729
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 11:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, en dan neem je overduidelijke onderliggende ideologie (en daarmee het onderwerp waarop Baudet zich al jaren nadrukkelijk profileert) gewoon voor lief? Dat is bijzonder naïef of een grap.
Niet iedereen is zo obsessief met die man bezig als jij he.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175967806
Maargoed ik ga lekker met mn buitenlande vriendin brunchen. :9 tabee
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 24 december 2017 @ 11:47:09 #145
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175967823
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:40 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik vind het prima zo, stel je voor dat je als fonkelnieuwe partij gelijk met 20 man de kamer binnen marcheert. Niet gezond. Nu chillen we nog lekker met 2 man in de achterbanken en kunnen we 4 jaar lang groeien tot we 76 zetels hebben.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar die 15 zetels hebben we nog niet hé :P Ik probeer alleen te waken voor teveel optimisme. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175967831
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je de argumenten voor te afschaffen van het huidige raadgevend referendum ook tot je genomen? Argumenten die overigens vrij breed gedeeld worden en niet echt bizar zijn, eerder een gevolg van er nog eens goed over nadenken.
Uiteraard heb ik de voor- en nadelen overwogen.
Ik zal de zogenoemde nadelen even opnoemen en weerleggen.

1) Het is raadgevend en dat is krom.
Oke, dan maak je het bindend.

2) De uitkomst was niet zoals verwacht
Als je alleen referenda-uitslagen accepteert die overeenkomen met die van de regering heb je geen referenda nodig.

3) referenda over internationale verdragen kunnen niet
Oke, dan voeg je dat toe, dat is geen reden om het hele referendum maar buiten de deur te zetten.

4) een ja of nee is niet genuanceerd genoeg.
Elke beslissing is een ja of nee. Of je nog een keer je reet moet afvegen om een poepvlek te voorkomen, en of je Noord-Korea moet bombarderen; alles is ja of nee. De bevolking heeft meer dan ooit de mogelijkheid om zich te informeren en daarmee een weloverwogen beslissing te maken. Verder is het geen ja of nee, maar zijn het er een aantal miljoen.

Heb ik er tijdens het schrijven van deze reactie nog een over het hoofd gezien, dan hoor ik dat graag.
  zondag 24 december 2017 @ 11:48:36 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175967859
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wel leg je precies de vinger op de zere plek. Wat als de huidige regels al bestonden? Dan had de hele nee-campagne geboycot geworden? Lekker dan, nu steeds vaker blijkt dat alles gewoon klopt, zoals bijv. de corruptie in Oekraïne.


Nee natuurkijk niet, dat is niemand van plan. Alleen jouw intellectueel wil je dat doen geloven, maar verder vindt helemaal niemand dit.

Filmpjes als die van die Russische fakenewsfabriek, die worden dan wel geweerd en dat is niet de enige onzin die toen over ons uitgestort werd. Er is een verschil tussen dingen waar je het wel of niet mee eens kan zijn en dingen die feitelijk onjuist zijn, verzonnen of in scene gezet. Zoals dat filmpje.

Of bikvoorbeeld zoals Baudet die verzint dat D66 ergens tegen heeft gestemd omdat Pechtold een gift van een topdiplomaat heeft gekregen.

Baudet begint wat dat betreft een beetje de Trump van de lage landen te worden. Hij leeft in zijn eigen werkelijkheid waarin mensen dingen willen die gewoon alleen in zijn hoofd zo zijn, komt met zijn ordinaire Crooked Hillary gedoe richting Ollongren en maakt zijn politieke tegenstanders op basis van leugens verdacht van strafbare feiten. Je hoeft het immers niet zo nauw te nemen met de waarheid.

Ik zit helemaal niet zo te wachten op die manier van politiek vedrijven in Nederland
Laffe huichelaar
pi_175967863
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:46 schreef habitue het volgende:
Maargoed ik ga lekker met mn buitenlande vriendin brunchen. :9 tabee
Mogelijk alsnog racist!
pi_175967960
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee natuurkijk niet, dat is niemand van plan. Alleen jouw intellectueel wil je dat doen geloven, maar verder vindt helemaal niemand dit.

Filmpjes als die van die Russische fakenewsfabriek, die worden dan wel geweerd en dat is niet de enige onzin die toen over ons uitgestort werd. Er is een verschil tussen dingen waar je het wel of niet mee eens kan zijn en dingen die feitelijk onjuist zijn, verzonnen of in scene gezet. Zoals dat filmpje.

Of bikvoorbeeld zoals Baudet die verzint dat D66 ergens tegen heeft gestemd omdat Pechtold een gift van een topdiplomaat heeft gekregen.

Baudet begint wat dat betreft een beetje de Trump van de lage landen te worden. Hij leeft in zijn eigen werkelijkheid waarin mensen dingen willen die gewoon alleen in zijn hoofd zo zijn, komt met zijn ordinaire Crooked Hillary gedoe richting Ollongren en maakt zijn politieke tegenstanders op basis van leugens verdacht van strafbare feiten. Je hoeft het immers niet zo nauw te nemen met de waarheid.

Ik zit helemaal niet zo te wachten op die manier van politiek vedrijven in Nederland
Dat zeg je nu, maar er werd zo vaak gezegd en nu nog steeds dat het leugens waren, terwijl het gewoon blijkt te kloppen. Waarom dat niet als nepnieuws bestempeld zou worden, geen idee?

Ach, dat ene filmpje. Dat was na een uur al debunked. Daar heb je echt geen censuurwet voor nodig.

Dat is een hele andere discussie, waarin ik het overigens wel met je eens ben.
pi_175967965
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is er dan nep geweest? Dat vlagverbrandingsfilmpje? Jij denkt dat dat relevant was?
Zeker de helft van de 'argumenten' van het Nee-kamp klopte weinig van.
pi_175967975
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mogelijk alsnog racist!
pi_175967976
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker de helft van de 'argumenten' van het Nee-kamp klopte weinig van.
Zeker heel deze comment klopt niks van.
pi_175967980
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:43 schreef habitue het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo obsessief met die man bezig als jij he.
Heeft niks met enige obsessie te maken. Die man staat heel duidelijk ergens voor en dat negeren lijkt me nogal naïef.
pi_175967991
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heeft niks met enige obsessie te maken. Die man staat heel duidelijk ergens voor en dat negeren lijkt me nogal naïef.
Klopt, zulke goede ideeën, die moet je wel toepassen.
pi_175967999
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik de voor- en nadelen overwogen.
Ik zal de zogenoemde nadelen even opnoemen en weerleggen.

1) Het is raadgevend en dat is krom.
Oke, dan maak je het bindend.

2) De uitkomst was niet zoals verwacht
Als je alleen referenda-uitslagen accepteert die overeenkomen met die van de regering heb je geen referenda nodig.

3) referenda over internationale verdragen kunnen niet
Oke, dan voeg je dat toe, dat is geen reden om het hele referendum maar buiten de deur te zetten.

4) een ja of nee is niet genuanceerd genoeg.
Elke beslissing is een ja of nee. Of je nog een keer je reet moet afvegen om een poepvlek te voorkomen, en of je Noord-Korea moet bombarderen; alles is ja of nee. De bevolking heeft meer dan ooit de mogelijkheid om zich te informeren en daarmee een weloverwogen beslissing te maken. Verder is het geen ja of nee, maar zijn het er een aantal miljoen.

Heb ik er tijdens het schrijven van deze reactie nog een over het hoofd gezien, dan hoor ik dat graag.
Ok en je dan nu even serieus inlezen in de argumenten en het nog eens proberen. Want dit is een grap, toch?
pi_175968028
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt, zulke goede ideeën, die moet je wel toepassen.
Ja, jij steunt ook partijen als Vlaams Belang, Front National en FPÖ? Of clubjes als Erkenbrand?
pi_175968070
Waarom is D66 het trouwens eens met de ideeën van Taylor?

https://mobile.twitter.com/D66/status/938010842347573248
pi_175968132
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

D66 gaat diep door het stof wat betreft de eigen idealen. Dat leden het hiermee eens zijn is echt bizar. Ik snap uberhaupt niet hoe je weldenkend tot deze conclusie kan komen. Ik hoop en verwacht met heel mijn hart dat D66 gedecimeerd wordt. Die zetels mogen wat mij betreft nog naar denk en GL toe, wat een misselijk zooitje.
Alles moet nu eenmaal wijken voor de EU. Dat mag op geen enkele manier in gevaar komen, daarom censuur en het afschaffen van het referendum.
Bosma had gelijk, D’66 is een partij zonder ideologie.
pi_175968176
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, jij steunt ook partijen als Vlaams Belang, Front National en FPÖ? Of clubjes als Erkenbrand?
Nee? Ik weet nauwelijks waar die voor staan en hoe zich dat verhoudt tot de problemen in het land. Er zullen vast goede en slechtere aspecten in de partijprogramma's staan. Maar die partijen hebben niks met het FvD te maken dus ik zie niet in waarom je het vraagt.
Erkenband heeft herhaaldelijk bewezen dat het er achterlijke ideeën op nahoudt. Daar moet ik niks van hebben.
pi_175968180
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:58 schreef Mr.Major het volgende:
Waarom is D66 het trouwens eens met de ideeën van Taylor?

https://mobile.twitter.com/D66/status/938010842347573248
lmao
Hoe durft het fvd integratie tussen de lakens aan te moedigen! Smerige raci...... uhm oeps.
pi_175968191
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

D66 gaat diep door het stof wat betreft de eigen idealen. Dat leden het hiermee eens zijn is echt bizar. Ik snap uberhaupt niet hoe je weldenkend tot deze conclusie kan komen. Ik hoop en verwacht met heel mijn hart dat D66 gedecimeerd wordt. Die zetels mogen wat mij betreft nog naar denk en GL toe, wat een misselijk zooitje.
Aldus de aanhanger van een partij wiens voorman gezellig loopt te keuvelen met een fucking nazi.

Ga toch heen, vent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968194
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Alles moet nu eenmaal wijken voor de EU. Dat mag op geen enkele manier in gevaar komen, daarom censuur en het afschaffen van het referendum.
Bosma had gelijk, D’66 is een partij zonder ideologie.
Daar lijkt het wel op. Maar zou je voor het groots europees rijk zo veel op het spel zetten?
pi_175968203
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aldus de aanhanger van een partij wiens voorman gezellig loopt te keuvelen met een fucking nazi.

Ga toch heen, vent.
Niets meer dan laster.
pi_175968212
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Alles moet nu eenmaal wijken voor de EU. Dat mag op geen enkele manier in gevaar komen, daarom censuur en het afschaffen van het referendum.
Bosma had gelijk, D’66 is een partij zonder ideologie.
Het referendum had in deze vorm simpelweg geen enkele toegevoegde waarde.

Nog even los van het feit dat referenda een waardeloos instrument zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968241
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niets meer dan laster.
Waarom dan precies?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968250
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het referendum had in deze vorm simpelweg geen enkele toegevoegde waarde.

Nog even los van het feit dat referenda een waardeloos instrument zijn.
Dan breidt je het toch uit? D66 zijnde is dit toch een totaal onlogische stap?

Even los daarvan inderdaad.
pi_175968286
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan breidt je het toch uit? D66 zijnde is dit toch een totaal onlogische stap?

Even los daarvan inderdaad.
Uitbreiden ging sowieso niet lukken omdat je in een coalitie zit met drie partijen die uitgesproken tegenstander zijn van referenda.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968293
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom dan precies?
Omdat het geen nazi is, en Baudet hier wordt opgeplakt dat hij het uberhaupt met die vent zijn omstreden ideeën eens is.
  zondag 24 december 2017 @ 12:10:57 #169
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175968323
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aldus de aanhanger van een partij wiens voorman gezellig loopt te keuvelen met een fucking nazi.

Ga toch heen, vent.
Niveautje weer in dit topic _O_.

Overigens is Taylor socialist noch antisemiet (volgens WIkipedia). Bijzondere nationaalsocialist, dan.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175968349
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uitbreiden ging sowieso niet lukken omdat je in een coalitie zit met drie partijen die uitgesproken tegenstander zijn van referenda.
Dat is geen reden om het maar af te schaffen. Alsof GL het verdrag van Parijs afschaft, of universele mensenrechten, want wat zij met het klimaat en vluchtelingen wil, dat kan nooit met een coalitie die zo denkt over klimaat en immigratie.

Dan zeg je toch: geen internationale verdragen. Verder is het prima, en kan je het raadgevend referendum gebruiken om te kijken of er nog andere problemen zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ze het een goed idee vonden. Zeg dat dan gewoon. Als ze het wel een goed idee vinden, dan hebben ze al hun geloofwaardigheid verloren.
pi_175968355
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat het geen nazi is, en Baudet hier wordt opgeplakt dat hij het uberhaupt met die vent zijn omstreden ideeën eens is.
Taylor koestert onfrisse ideeën. Toegegeven, hij wil minderheden niet over de kling jagen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Niet bepaald een type waar je gezellig mee gaat zitten keuvelen, zoals Baudet deed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968389
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is geen reden om het maar af te schaffen. Alsof GL het verdrag van Parijs afschaft, of universele mensenrechten, want wat zij met het klimaat en vluchtelingen wil, dat kan nooit met een coalitie die zo denkt over klimaat en immigratie.
Drie van de vier coalitiepartijen zijn fel gekant tegen referenda. Daarom is de wet gesneuveld. Zo werkt coalitievorming in ons mooie land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 12:13:55 #173
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175968391
Wat The Jewish Daily Forward over Taylor schrijft: "[he] has been trying to de-Nazify the movement and draw the white nationalist circle wider to include Jews of European descent."

Wat FvD-critici ervan maken: "Muuuuu, nazi!11!!"
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175968399
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Taylor koestert onfrisse ideeën. Toegegeven, hij wil minderheden niet over de kling jagen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Niet bepaald een type waar je gezellig mee gaat zitten keuvelen, zoals Baudet deed.
Daar is niet alles mee gezegd maar goed, toegegeven. Dat zegt echter niks over Baudet.
pi_175968441
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:13 schreef 2thmx het volgende:
Wat The Jewish Daily Forward over Taylor schrijft: "[he] has been trying to de-Nazify the movement and draw the white nationalist circle wider to include Jews of European descent."

Wat FvD-critici ervan maken: "Muuuuu, nazi!11!!"
Dat hij geen probleem heeft met joden, was ik mij bewust.

Het is overigens veelzeggend dat de FvD-aanhangers in deze reeks doen alsof Taylor een doodnormale man is met volstrekt normale ideeën.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968443
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Drie van de vier coalitiepartijen zijn fel gekant tegen referenda. Daarom is de wet gesneuveld. Zo werkt coalitievorming in ons mooie land.
Ik ben me bewust van het feit dat er compromissen gesloten moeten worden. Kritiek afwimpelen als: ja maar coalitie, slaat nergens op natuurlijk. D66 had hier de poot stijver moeten houden.
pi_175968466
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:13 schreef 2thmx het volgende:
Wat The Jewish Daily Forward over Taylor schrijft: "[he] has been trying to de-Nazify the movement and draw the white nationalist circle wider to include Jews of European descent."

Wat FvD-critici ervan maken: "Muuuuu, nazi!11!!"
Een echt frisse vent is het natuurlijk ook niet. Maar goed, dat labeltjes plakken is makkelijk en dermate uit de hand gelopen dat iedereen tegenwoordig een jodenhater is als ze niet progressief en globalistisch genoeg zijn.
pi_175968467
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ben me bewust van het feit dat er compromissen gesloten moeten worden. Kritiek afwimpelen als: ja maar coalitie, slaat nergens op natuurlijk. D66 had hier de poot stijver moeten houden.
Dus D66 had de onderhandelingen moeten laten mislukken vanwege een tandeloze referendumwet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968487
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar is niet alles mee gezegd maar goed, toegegeven. Dat zegt echter niks over Baudet.
Als zijn geflirt met extreem-rechts beperkt was gebleven tot deze ene ontmoeting, dan had je een punt gehad. Maar dat is dus niet het geval, zoals hier al duizend keer duidelijk is gemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 12:18:05 #180
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175968501
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hij geen probleem heeft met joden, was ik mij bewust.
Wat is jouw postmoderne definitie van 'nazi' dan, wanneer je er mensen die geen antisemiet (noch socialist) zijn eronder schaart?
quote:
Het is overigens veelzeggend dat de FvD-aanhangers in deze reeks doen alsof Taylor een doodnormale man is met volstrekt normale ideeën.
Ja, want dat zijn de twee opties in het leven: óf je bent een nazi óf je bent een doodnormale man met volstrekt normale ideeën.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175968509
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus D66 had de onderhandelingen moeten laten mislukken vanwege een tandeloze referendumwet.
Alsof de andere partijen niet anders hadden gekund dan de coalitie verbreken. Wat een onzinnige verdraaiing van de werkelijkheid zeg. Ze zijn overal uitgekomen, maar dat raadgevend referendum dat ze lachend naast zich neer kunnen leggen (en ook daadwerkelijk doen), dat had ze de das om gedaan.

En dan mij verwijten de politiek niet te begrijpen.
pi_175968550
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:18 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wat is jouw postmoderne definitie van 'nazi' dan, wanneer je er mensen die geen antisemiet (noch socialist) zijn eronder schaart?

[..]

Ja, want dat zijn de twee opties in het leven: óf je bent een nazi óf je bent een doodnormale man met volstrekt normale ideeën.
Nazi is in mijn optiek gewoon een paraplubegrip voor figuren die doen aan rasdenken.

Maar wat vind jij zelf dan precies van Taylor?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968567
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als zijn geflirt met extreem-rechts beperkt was gebleven tot deze ene ontmoeting, dan had je een punt gehad. Maar dat is dus niet het geval, zoals hier al duizend keer duidelijk is gemaakt.
Oh ja, er zijn nog 2 triviale verdraaide interpretaties van een paar opmerkingen. Helemaal vergeten. Hij heeft ook maar 10 keer aangegeven wat hij allemaal voor redelijke dingen vindt en dat hij dit soort ideeën niet goed vindt, dus dat telt dan weer niet.
pi_175968575
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alsof de andere partijen niet anders hadden gekund dan de coalitie verbreken. Wat een onzinnige verdraaiing van de werkelijkheid zeg. Ze zijn overal uitgekomen, maar dat raadgevend referendum dat ze lachend naast zich neer kunnen leggen (en ook daadwerkelijk doen), dat had ze de das om gedaan.

En dan mij verwijten de politiek niet te begrijpen.
De VVD en het CDA wilden koste wat kost van de referendumwet af. En aangezien het referendum in deze vorm toch tandeloos was, heeft D66 ingestemd met afschaffing ervan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 12:22:23 #185
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175968613
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nazi is in mijn optiek gewoon een paraplubegrip voor figuren die doen aan rasdenken.
Je hebt dus je eigen definitie die niet matcht met de standaarddefinitie. Handig.
quote:
Maar wat vind jij zelf dan precies van Taylor?
Dat heb je een paar topics terug ook al gevraagd :'). Maar je raakt er niet over uitgepraat hè :9~ . Alles om af te leiden van het echte issue: de falende multiculti-samenleving die steeds verder ontspoort en het onvermogen van de gevestigde politieke partijen om hiermee om te gaan.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175968630
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh ja, er zijn nog 2 triviale verdraaide interpretaties van een paar opmerkingen. Helemaal vergeten. Hij heeft ook maar 10 keer aangegeven wat hij allemaal voor redelijke dingen vindt en dat hij dit soort ideeën niet goed vindt, dus dat telt dan weer niet.
Dat telt inderdaad niet. Ik zal eerlijk zijn: ik geloof Baudet daarin gewoonweg niet. Hij flirt keer op keer opzichtig met extreem-rechts, doet allerlei twijfelachtige uitspraken om vervolgens te roepen dat hij niets moet weten van racisme.

Nogmaals, ik vertrouw Baudet daarin gewoon niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968660
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De VVD en het CDA wilden koste wat kost van de referendumwet af. En aangezien het referendum in deze vorm toch tandeloos was, heeft D66 ingestemd met afschaffing ervan.
Koste wat het kost. Ze hadden daarna natuurlijk nogmaals de coalitie met GL geprobeerd, of met de PVV. Dat referendum moest namelijk koste wat kost de deur uit.

D66 had ook in kunnen zetten op een bindend referendum. Dat had inderdaad niet gelukt, maar doen alsof ze hierdoor gedwongen werden door de situatie is echt onzin.
pi_175968672
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 12:22 schreef 2thmx het volgende:

Dat heb je een paar topics terug ook al gevraagd :'). Maar je raakt er niet over uitgepraat hè :9~ . Alles om af te leiden van het echte issue: de falende multiculti-samenleving die steeds verder ontspoort en het onvermogen van de gevestigde politieke partijen om hiermee om te gaan.
Duidelijk.

Verdere uitleg is overbodig. Je hoort inderdaad prima thuis bij het FvD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175968680
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat telt inderdaad niet. Ik zal eerlijk zijn: ik geloof Baudet daarin gewoonweg niet. Hij flirt keer op keer opzichtig met extreem-rechts, doet allerlei twijfelachtige uitspraken om vervolgens te roepen dat hij niets moet weten van racisme.

Nogmaals, ik vertrouw Baudet daarin gewoon niet.
Dat mag natuurlijk
pi_175968692
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Koste wat het kost. Ze hadden daarna natuurlijk nogmaals de coalitie met GL geprobeerd, of met de PVV. Dat referendum moest namelijk koste wat kost de deur uit.

D66 had ook in kunnen zetten op een bindend referendum. Dat had inderdaad niet gelukt, maar doen alsof ze hierdoor gedwongen werden door de situatie is echt onzin.
D66 heeft gewoon een afweging gemaakt. Hoeveel was de bestaande referendumwet de partij waard? Te weinig om er een halszaak van te maken blijkbaar. Prima.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 12:25:19 #191
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175968693
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Duidelijk.

Verdere uitleg is overbodig. Je hoort inderdaad prima thuis bij het FvD.
Allicht _O_.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175968705
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik de voor- en nadelen overwogen.
Ik zal de zogenoemde nadelen even opnoemen en weerleggen.

1) Het is raadgevend en dat is krom.
Oke, dan maak je het bindend.

2) De uitkomst was niet zoals verwacht
Als je alleen referenda-uitslagen accepteert die overeenkomen met die van de regering heb je geen referenda nodig.

3) referenda over internationale verdragen kunnen niet
Oke, dan voeg je dat toe, dat is geen reden om het hele referendum maar buiten de deur te zetten.

4) een ja of nee is niet genuanceerd genoeg.
Elke beslissing is een ja of nee. Of je nog een keer je reet moet afvegen om een poepvlek te voorkomen, en of je Noord-Korea moet bombarderen; alles is ja of nee. De bevolking heeft meer dan ooit de mogelijkheid om zich te informeren en daarmee een weloverwogen beslissing te maken. Verder is het geen ja of nee, maar zijn het er een aantal miljoen.

Heb ik er tijdens het schrijven van deze reactie nog een over het hoofd gezien, dan hoor ik dat graag.
Ben je nu serieus of gewoon aan het trollen?
pi_175968819
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je nu serieus of gewoon aan het trollen?
Waarom denk je dat er zwart ondergoed bestaat?
I´m back.
pi_175968881
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je nu serieus of gewoon aan het trollen?
Met de beste wil van de wereld zie ik niet in hoe dit een troll moet zijn.
pi_175968924
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

D66 heeft gewoon een afweging gemaakt. Hoeveel was de bestaande referendumwet de partij waard? Te weinig om er een halszaak van te maken blijkbaar. Prima.
Dat is wel erg makkelijk. Het kwam ze gewoon niet goed uit en ze gebruiken de coalitie gewoon als excuus om het af te schaffen. We gaan ook niks meer horen over het bindend referendum.

Je mag overigens best van mij vinden dat het goed is dat het referendum er niet meer is hoor, van het raadgevend referendum vind ik dat zelfs ook wel. Maar hoe D66 zich daarin opstelt, tsja.
pi_175968959
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:20 schreef Mr.Major het volgende:
Oh ja, er zijn nog 2 triviale verdraaide interpretaties van een paar opmerkingen. Helemaal vergeten.
Nou ja, het is wel meer dan dat natuurlijk. Die gebeurtenissen betekenen op zichzelf staand niet zoveel - en dat excuus past Baudet dan ook telkens toe - maar het wordt inmiddels wel een beetje een patroon.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175969151
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heeft niks met enige obsessie te maken. Die man staat heel duidelijk ergens voor en dat negeren lijkt me nogal naïef.
Ja man iedereen die Baudet op zijn woord gelooft dat hij ver van racisme weg wil blijven, afgaat op zijn partijprogramma en niet dagelijks zijn woorden op de "racistische code weegschaal" legt is verdomde naief of een racist!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175969230
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is wel erg makkelijk. Het kwam ze gewoon niet goed uit en ze gebruiken de coalitie gewoon als excuus om het af te schaffen. We gaan ook niks meer horen over het bindend referendum.

Je mag overigens best van mij vinden dat het goed is dat het referendum er niet meer is hoor, van het raadgevend referendum vind ik dat zelfs ook wel. Maar hoe D66 zich daarin opstelt, tsja.
Jij denkt dat de afschaffing is georkestreerd door D66? Dat terwijl met name CDA en VVD uitgesproken tegenstander zijn van het referendum? Juist ja.

Maar goed, D66 zal balen dat je teleurgesteld bent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175969273
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 10:51 schreef 2thmx het volgende:
Tweede partij bij Maurice de Hoax *O*.

fvdemocratie twitterde op zondag 24-12-2017 om 10:38:05 Forum voor Democratie nu de tweede partij van Nederland in de peiling van Maurice de Hond. Word ook lid:… https://t.co/JklVJLXr39 reageer retweet
[ afbeelding ]
Prachtig dit.
pi_175969281
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Prachtig dit.
We gaan hard _O_
  zondag 24 december 2017 @ 12:57:00 #201
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175969341
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 12:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Prachtig dit.
Mooie afsluiting van het jaar inderdaad :s). Volgend jaar weer 13 zetels erbij en 't begint ergens op te lijken >:O .
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175969364
Mirjam152 twitterde op zaterdag 23-12-2017 om 20:40:22 Straalbezopen verschijnt Juncker op één of andere bijeenkomst. En alle andere zelfverrijkers doen of dit doodnormaal is. Moet u eens doen op uw werk! Of een broodje kroket eten in de pauze, als voetballer. En nee, Juncker is niet geestig. Het is diep triest. https://t.co/4UCKmcDC3i https://t.co/OtpBn1CwpM reageer retweet
Waarom wordt het wangedrag van Juncker nooit eens uitgelicht in de MSM?
pi_175969371
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat de afschaffing is georkestreerd door D66? Dat terwijl met name CDA en VVD uitgesproken tegenstander zijn van het referendum? Juist ja.

Maar goed, D66 zal balen dat je teleurgesteld bent.
Dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Waar is dit nou weer voor nodig.

Dat denk ik ook ja :D
pi_175969619
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mirjam152 twitterde op zaterdag 23-12-2017 om 20:40:22 Straalbezopen verschijnt Juncker op één of andere bijeenkomst. En alle andere zelfverrijkers doen of dit doodnormaal is. Moet u eens doen op uw werk! Of een broodje kroket eten in de pauze, als voetballer. En nee, Juncker is niet geestig. Het is diep triest. https://t.co/4UCKmcDC3i https://t.co/OtpBn1CwpM reageer retweet
Waarom wordt het wangedrag van Juncker nooit eens uitgelicht in de MSM?
Begint idd onderhand een beetje al te gênant te worden...
Maar ja, goed, voor een Luxemburger schijnt-ie praktisch geheelonthouder te zijn, daar wordt binnen de EU het meest gezopen per hoofd van de bevolking.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 13:16:39 #205
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175969721
https://www.geenstijl.nl/(...)rry-baudet/#comments

Laatste kans voor Thierry Baudet

quote:
De Correspondent had er zoals gebruikelijk weer 100.000 woorden voor nodig, pikant was de onthulling over de ‘geheime’ bijeenkomst met de Amerikaanse racist Jared Taylor en Thierry Baudet wel.

Ik zet ‘geheime’ overigens tussen aanhalingstekens omdat de binnenstad van Amsterdam zich niet leent voor heimelijke ontmoetingen. Wijk uit naar het buitenland of een biljartkamer achterin een café in Drenthe maar ga nooit paraderen over de hoofdstedelijke Herengracht als je als herkenbaar Kamerlid onderduims van gedachten wilt wisselen.

Wat ons brengt op de inhoud. Thierry Baudet moet lekker dineren met wie hij wil. Maar onze jonge vriend moet niet raar opkijken dat hij kritiek krijgt wanneer hij vijf uur lang met een gecertificeerde racist om de tafel gaat zitten in een Amsterdams hotel.

Baudet had ook kennis kunnen nemen van de denkbeelden van deze white supremacist door zijn boeken te lezen. Jammer overigens dat Theo Hiddema niet aanwezig was. Hij is zoals bekend in tegenstelling tot Taylor voor rassenvermenging (waar D66, gek genoeg, weer tegenstander van is).

Maar Baudet zit in de gevarenzone. Een eventueel volgende onthulling over extreemrechtse contacten zal fataal zijn, Forum voor Democratie wordt dan teruggebracht tot een schertspartij.

Vóór de onthulling van De Correspondent zei Baudet al onomwonden afstand te nemen van extreemrechts gedachtegoed. Dat diner met Taylor was in oktober, Baudet distantieerde zich van extreemrechts in De Volkskrant en NRC Handelsblad van november. Ik ben geneigd hem te geloven. Meermaals heb ik de jeune premier ontmoet. Het is een lief kind, misschien zelfs te naïef voor de politiek. Het is een nieuwsgierig figuur en op academisch gebied een allesvreter.

Bovendien vallen in het partijprogramma van Forum van Democratie geen racistische alinea’s te ontwaren. Maar de bijeenkomst met Jared Taylor was oliedom en bovenal onnodig.

Daarom is dit de laatste kans voor Baudet: het rassengeklets van Taylor wordt vermoedelijk niet ondersteund door de Forum voor Democratie-achterban. Er hangt nu wel een al dan niet onterecht onwelriekend bouquet om Baudet heen - en het is niet de geur van lavendel.

Nog een openbaarmaking zoals bovenstaande en het is einde oefening.
Momenteel groeit de Partij van de Liefde nog in de peilingen, maar bij Geenstijl zien ze een mogelijk gevaar. Baudet laat zich "naïef" gemakkelijk in de rechts-extremistische hoek drukken.

De Geenstijl-kudde gaat mee in de gedachte van "elke politicus praat wel eens met een dictator of extremist" en beschuldigt Bas van "heksenjacht". Terecht?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175969971
Als premier in functie met een dictator praten is wel wat anders dan als Admiraal van de Renaissancevloot geheel vrijwillig van gedachten wisselen met een dubieus type.

Baudet mag praten met wie hij wil, en iedereen mag daar een mening over hebben.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175969979
quote:
5s.gif Op zondag 24 december 2017 13:16 schreef Ryon het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)rry-baudet/#comments

Laatste kans voor Thierry Baudet

[..]

Momenteel groeit de Partij van de Liefde nog in de peilingen, maar bij Geenstijl zien ze een mogelijk gevaar. Baudet laat zich "naïef" gemakkelijk in de rechts-extremistische hoek drukken.

De Geenstijl-kudde gaat mee in de gedachte van "elke politicus praat wel eens met een dictator of extremist" en beschuldigt Bas van "heksenjacht". Terecht?
Die Bas heeft gelijk. Zoals ik eerder al hier meldde is het een doodvonnis in de politiek wanneer je trackrecord laat zien dat je bovengemiddeld met dit soort randfiguren om tafel gaat. De opsomming in het artikel van de correspondent waarin sequentieel wordt weergegeven waar hij mee bevriend is, zijn interesse ligt en wat hij heeft geretweet de laatste periode is dodelijk voor hem. Als hij geen drastische maatregelen neemt om de zweem van alt-right en supermacisme achter zich te laten is het politieke einde van Baudet nabij. Die halfbakken verklaringen worden niet geaccepteerd dus de keuze is aan hem.
pi_175970063
quote:
5s.gif Op zondag 24 december 2017 13:16 schreef Ryon het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)rry-baudet/#comments

Laatste kans voor Thierry Baudet

[..]

Momenteel groeit de Partij van de Liefde nog in de peilingen, maar bij Geenstijl zien ze een mogelijk gevaar. Baudet laat zich "naïef" gemakkelijk in de rechts-extremistische hoek drukken.

De Geenstijl-kudde gaat mee in de gedachte van "elke politicus praat wel eens met een dictator of extremist" en beschuldigt Bas van "heksenjacht". Terecht?
Verstandige woorden van Bassie.
I´m back.
pi_175970073
Daarnaast sprak het interview in de Volkskrant met Baudet dit weekend ook niet veel hoop uit. Meneer vindt het maar verschrikkelijk in Den Haag en vindt iedereen eigenlijk maar incompetent en vermoeiend. In een polder-politiek land zoals Nederland ga je dan niets bereiken. Zeker niet de plannen die hij voor ogen heeft. Vooralsnog lijkt hij meer op een Don Quichot dan op een politicus. Wat dat betreft snapt Wilders het spelletje beter.
pi_175970095
Ik geloof niet dat het einde oefening zou zijn, want het merendeel van de FVD-achterban vindt een beetje schurken met extreem-rechts in alle eerlijkheid maar wat mooi.
pi_175970108
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:33 schreef Tem het volgende:
Daarnaast sprak het interview in de Volkskrant met Baudet dit weekend ook niet veel hoop uit. Meneer vindt het maar verschrikkelijk in Den Haag en vindt iedereen eigenlijk maar incompetent en vermoeiend. In een polder-politiek land zoals Nederland ga je dan niets bereiken. Zeker niet de plannen die hij voor ogen heeft. Vooralsnog lijkt hij meer op een Don Quichot dan op een politicus. Wat dat betreft snapt Wilders het spelletje beter.
Ja, dat tweetje van gister deed ook niet veel goed. Hij zou misschien eens moeten dineren met Bosma.
I´m back.
pi_175970117
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Ik geloof niet dat het einde oefening zou zijn, want het merendeel van de FVD-achterban vindt een beetje schurken met extreem-rechts in alle eerlijkheid maar wat mooi.
Maar dat is uiteindelijk maar een klein percentage van het electoraat. Daarmee kan hij zijn beoogde plannen niet realiseren.
pi_175970147
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar dat is uiteindelijk maar een klein percentage van het electoraat. Daarmee kan hij zijn beoogde plannen niet realiseren.
Dat kan hij sowieso niet. VVD noemt hij “een kutpartij”, dus die willen nu al enkele jaren niet met hem samenwerken, terwijl je niet zonder de VVD kan. FVD zal met dit gedrag bewust of onbewust net als SP en PVV een eeuwige oppositiepartij worden, ongeacht het aantal zetels.
pi_175970149
Maar ik vind het prima, van mij mag die partij marginaal blijven. Vind het maar een enge narcist met psychopathische trekjes.
pi_175970178
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:37 schreef Tem het volgende:
Maar ik vind het prima, van mij mag die partij marginaal blijven. Vind het maar een enge narcist met psychopathische trekjes.
Wat best jammer is trouwens, want een redelijk deel van dat verkiezingsprogramma is best in orde en legitiem. Alleen heeft de achterban de pech dat er een clown aan het roer staat die er niks van waar zal maken door al die domme misstappen.
pi_175970216
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:38 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat best jammer is trouwens, want een redelijk deel van dat verkiezingsprogramma is best in orde en legitiem. Alleen heeft de achterban de pech dat er een clown aan het roer staat die er niks van waar zal maken door al die domme misstappen.
Ja, ik zie ook niet wie anders die partij zou moeten trekken. Baudet is FvD, kan die twee niet los zien op dit moment.
pi_175970229
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:37 schreef Tem het volgende:
Maar ik vind het prima, van mij mag die partij marginaal blijven. Vind het maar een enge narcist met psychopathische trekjes.
Naar kereltje, bovendien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175970259
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar kereltje, bovendien.
Baudet is de enige in de Tweede Kamer die Pechtold voorbij streeft qua arrogantie, narcisme, opwekkende irritatie en naar karakter.

Maar wel direct met een straatlengte. :P
  zondag 24 december 2017 @ 13:42:42 #219
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175970280
Het ingewikkelde is dat Baudet aangegeven heeft niet te geloven in de rol van de oppositie ("het partijkartel beslist toch") en dat het niet uitmaakt om met een klein aantal zetels het debat aan te gaan. Tegelijkertijd maakt hij het door zijn uitspraken en zijn kring aan vrienden praktisch onmogelijk om bestuurlijke verantwoordelijkheid te nemen. Baudet komt dus voor geen enkele politieke rol meer in aanmerking.

De PVV heeft aangegeven altijd een "herkenbaar rechtsgeluid tegen de Islam" te verkondigen "ook als wij maar één zetel hebben". Een zetelaantal dat afgelopen verkiezingen extreem laag leek te zijn (de PVV werd gepeild op 30+ zetels) maar met de opkomst van Baudet weer mogelijk wordt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175970330
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 12:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op. Maar zou je voor het groots europees rijk zo veel op het spel zetten?
D66 heeft daar weinig moeite mee, ze geloven niet in Nederland. Ze vinden de burgers dom en bekrompen en ze vinden dat Nederland internationaal niets voorsteld.
En dat soort mensen moet ons dan vertegenwoordigen, je staat in principe altijd met 1-0 achter met dit soort figuren in de regering.
  zondag 24 december 2017 @ 13:46:56 #221
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175970386
Annabel Nanninga:

ANanninga twitterde op donderdag 21-12-2017 om 17:16:23 In Amsterdam: 4251 bijstandgerechtigde statushouders in 2017, kosten 179 miljoen euro. @fvdemocratie Amsterdam wil… https://t.co/jWGWPYOM2A reageer retweet
Gooit het namens FVD Amsterdam op "kosten van immigratie loopt de spuigaten uit". Wederom een klassiek PVV-thema, waar de PVV in de beginjaren veel onderzoek naar liet doen en het nieuws pakte.

Twee problemen:

(A) Gemeente Amsterdam gaat niet over eventuele immigratiestoppen. De opvattingen van het Forum hierover zijn dus niet relevant.

(B) De PVV in de Kamer gaat hier wel over en is i.t.t het Forum wel degelijk bij de begrotingsdebatten geweest die over deze problematiek en kosten gingen.

Wat is dan concreet de toegevoegde waarde van het Forum (met het oog op de PVV) en in het bijzonder die van FVD Amsterdam?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175970449
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 13:46 schreef Ryon het volgende:
Annabel Nanninga:

ANanninga twitterde op donderdag 21-12-2017 om 17:16:23 In Amsterdam: 4251 bijstandgerechtigde statushouders in 2017, kosten 179 miljoen euro. @fvdemocratie Amsterdam wil… https://t.co/jWGWPYOM2A reageer retweet
Gooit het namens FVD Amsterdam op "kosten van immigratie loopt de spuigaten uit". Wederom een klassiek PVV-thema, waar de PVV in de beginjaren veel onderzoek naar liet doen en het nieuws pakte.

Twee problemen:

(A) Gemeente Amsterdam gaat niet over eventuele immigratiestoppen. De opvattingen van het Forum hierover zijn dus niet relevant.

(B) De PVV in de Kamer gaat hier wel over en is i.t.t het Forum wel degelijk bij de begrotingsdebatten geweest die over deze problematiek en kosten gingen.

Wat is dan concreet de toegevoegde waarde van het Forum (met het oog op de PVV) en in het bijzonder die van FVD Amsterdam?
Je weet zelf natuurlijk ook best dat het het FVD niet om meedoen of oplossingen gaat, maar om zetels vergaren via misleidende Twitterberichten, de achterban zo het gevoel gevend dat ze zogenaamd iets doen.
pi_175970460
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 13:46 schreef Ryon het volgende:
Annabel Nanninga:

ANanninga twitterde op donderdag 21-12-2017 om 17:16:23 In Amsterdam: 4251 bijstandgerechtigde statushouders in 2017, kosten 179 miljoen euro. @fvdemocratie Amsterdam wil… https://t.co/jWGWPYOM2A reageer retweet
Gooit het namens FVD Amsterdam op "kosten van immigratie loopt de spuigaten uit". Wederom een klassiek PVV-thema, waar de PVV in de beginjaren veel onderzoek naar liet doen en het nieuws pakte.

Twee problemen:

(A) Gemeente Amsterdam gaat niet over eventuele immigratiestoppen. De opvattingen van het Forum hierover zijn dus niet relevant.

(B) De PVV in de Kamer gaat hier wel over en is i.t.t het Forum wel degelijk bij de begrotingsdebatten geweest die over deze problematiek en kosten gingen.

Wat is dan concreet de toegevoegde waarde van het Forum (met het oog op de PVV) en in het bijzonder die van FVD Amsterdam?
Die is er niet. Ik krijg het idee dat die FvD'ers geen idee hebben wat een gemeenteraad precies doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 13:51:00 #224
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175970463
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

D66 heeft daar weinig moeite mee, ze geloven niet in Nederland.
Dit vat 't wel bondig samen. D66'ers gaan er prat op 'internationaal gericht' te zijn, zelfs wanneer dit geen enkel duidelijk doel dient. Van het verengelsen van 't onderwijs tot het afschaffen van de dividendbelasting en de voortgaande migratie naar Nederland vanuit moslimlanden: het wordt allemaal blind gesteund, zonder er ooit een seconde rationaal over na te denken . Daarom is 't globalisme ook in feite een surrogaatreligie.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175970475
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 13:46 schreef Ryon het volgende:
Annabel Nanninga:

ANanninga twitterde op donderdag 21-12-2017 om 17:16:23 In Amsterdam: 4251 bijstandgerechtigde statushouders in 2017, kosten 179 miljoen euro. @fvdemocratie Amsterdam wil… https://t.co/jWGWPYOM2A reageer retweet
Gooit het namens FVD Amsterdam op "kosten van immigratie loopt de spuigaten uit". Wederom een klassiek PVV-thema, waar de PVV in de beginjaren veel onderzoek naar liet doen en het nieuws pakte.

Twee problemen:

(A) Gemeente Amsterdam gaat niet over eventuele immigratiestoppen. De opvattingen van het Forum hierover zijn dus niet relevant.

(B) De PVV in de Kamer gaat hier wel over en is i.t.t het Forum wel degelijk bij de begrotingsdebatten geweest die over deze problematiek en kosten gingen.

Wat is dan concreet de toegevoegde waarde van het Forum (met het oog op de PVV) en in het bijzonder die van FVD Amsterdam?
Goede vraag, ik vond al van het begin af aan dat Nanninga niet de juiste persoon was om op de lijst te zetten.
Ze zal ongetwijfeld wel een stemmentrekker zijn maar in mijn ogen voegt zij verder weinig tot niets toe.
  zondag 24 december 2017 @ 13:54:44 #226
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175970530
Volgens mij zat dit Volkskrant-interview met Baudet eerst nog achter de betaalmuur, maar nu is 't in ieder geval vrijelijk te lezen: https://www.volkskrant.nl(...)6bd39edd799fb6dde3a4
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175970608
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 13:33 schreef Tem het volgende:
Daarnaast sprak het interview in de Volkskrant met Baudet dit weekend ook niet veel hoop uit. Meneer vindt het maar verschrikkelijk in Den Haag en vindt iedereen eigenlijk maar incompetent en vermoeiend. In een polder-politiek land zoals Nederland ga je dan niets bereiken. Zeker niet de plannen die hij voor ogen heeft. Vooralsnog lijkt hij meer op een Don Quichot dan op een politicus. Wat dat betreft snapt Wilders het spelletje beter.
Ik vind het onzin dat hij zich daarmee buitenspel zou zetten. Ja dat kan, maar dat is dan ook kinderachtig van die mensen die dat doen.
pi_175970619
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Ik geloof niet dat het einde oefening zou zijn, want het merendeel van de FVD-achterban vindt een beetje schurken met extreem-rechts in alle eerlijkheid maar wat mooi.
Ik heb mijn swastikavlag ook weer afgestoft. De goede oude tijd herleeft weer.
pi_175970621
quote:
5s.gif Op zondag 24 december 2017 13:16 schreef Ryon het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)rry-baudet/#comments

Laatste kans voor Thierry Baudet

[..]

Momenteel groeit de Partij van de Liefde nog in de peilingen, maar bij Geenstijl zien ze een mogelijk gevaar. Baudet laat zich "naïef" gemakkelijk in de rechts-extremistische hoek drukken.

De Geenstijl-kudde gaat mee in de gedachte van "elke politicus praat wel eens met een dictator of extremist" en beschuldigt Bas van "heksenjacht". Terecht?
Joost is het er niet mee eens:

JoostNiemoller twitterde op zondag 24-12-2017 om 11:29:32 Weer zo'n stuk over @thierrybaudet en Jared Taylor, waaruit blijkt dat de journalist, @baspaternotte alleen maar maar de oneliners kent en zich nooit in de diepe analyse van Taylor over de etnische verdeelde VS verdiept heeft. 'Racist' roepen volstaat. https://t.co/S5MfEiK9Th reageer retweet
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 14:00:25 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175970625
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind het onzin dat hij zich daarmee buitenspel zou zetten. Ja dat kan, maar dat is dan ook kinderachtig van die mensen die dat doen.
Als hij consequent verstek laat gaan bij belangrijke debatten dan kun je dat moeilijk anderen verwijten, lijkt mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175970644
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als hij consequent verstek laat gaan bij belangrijke debatten dan kun je dat moeilijk anderen verwijten, lijkt mij.
Ik ben Baudet niet. Ik verwijt het ze allebei en volgens mij kan dat prima
pi_175970670
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joost is het er niet mee eens:

JoostNiemoller twitterde op zondag 24-12-2017 om 11:29:32 Weer zo'n stuk over @thierrybaudet en Jared Taylor, waaruit blijkt dat de journalist, @baspaternotte alleen maar maar de oneliners kent en zich nooit in de diepe analyse van Taylor over de etnische verdeelde VS verdiept heeft. 'Racist' roepen volstaat. https://t.co/S5MfEiK9Th reageer retweet
Als Paternotte slechts de gevolgen van het gedrag wil aankaarten, kan hij wel eens een soort van gelijk hebben. Baudet moet hier minder luchtig over doen, al is het maar omdat anderen er makkelijk kritiek op kunnen hebben.
Als hij echter denkt dat dit gesprek daadwerkelijk iets betekent, tsja, dan slaat hij toch de plank mis.

En inderdaad moet je de uitspraken ook in de context van de VS zien. CNN had een lang interview met Taylor (dat best interessant is trouwens).
  zondag 24 december 2017 @ 14:04:41 #233
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175970680
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ben Baudet niet. Ik verwijt het ze allebei en volgens mij kan dat prima
Volgens mij niet, aangezien ik geen flauw idee heb hoe het kinderachtig van pakweg Pechtold, Rutte of Wilders zou zijn dat Baudet buitenspel staat omdat hij doodeenvoudig niet komt opdagen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175970703
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joost is het er niet mee eens:

JoostNiemoller twitterde op zondag 24-12-2017 om 11:29:32 Weer zo'n stuk over @thierrybaudet en Jared Taylor, waaruit blijkt dat de journalist, @baspaternotte alleen maar maar de oneliners kent en zich nooit in de diepe analyse van Taylor over de etnische verdeelde VS verdiept heeft. 'Racist' roepen volstaat. https://t.co/S5MfEiK9Th reageer retweet
Verrassend.

Joost 'schedelmeter' Niemoller vindt Taylor niet racistisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175970704
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als Paternotte slechts de gevolgen van het gedrag wil aankaarten, kan hij wel eens een soort van gelijk hebben. Baudet moet hier minder luchtig over doen, al is het maar omdat anderen er makkelijk kritiek op kunnen hebben.
Als hij echter denkt dat dit gesprek daadwerkelijk iets betekent, tsja, dan slaat hij toch de plank mis.
Nou ja, kennelijk gaat Joost ervan uit dat Taylor een diepe analyse heeft, die niet racistisch is. Ik heb het hem maar even gevraagd wat dit dan is, zal wel geen antwoord krijgen, verwacht ik.

Het is een beetje als Steiners antroposofie, nee, jongens niet racistisch, echt niet. Sla je het eerste boekje van Steiner open dat je in je handen krijgt gedrukt van een antroposoof en lees je de eerste bladzijde dan word je meteen al geconfronteerd met apert racisme.
I´m back.
pi_175970710
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij niet, aangezien ik geen flauw idee heb hoe het kinderachtig van pakweg Pechtold, Rutte of Wilders zou zijn dat Baudet buitenspel staat omdat hij doodeenvoudig niet komt opdagen.
Buitenspel staan is iets anders dan de bal niet spelen.
  zondag 24 december 2017 @ 14:06:33 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175970726
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Buitenspel staan is iets anders dan de bal niet spelen.
Pff, dat is te moeilijk voor mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175970757
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, kennelijk gaat Joost ervan uit dat Taylor een diepe analyse heeft, die niet racistisch is. Ik heb het hem maar even gevraagd wat dit dan is, zal wel geen antwoord krijgen, verwacht ik.
Ik geloof niet dat het gedachtegoed van hem met een eenvoudig racisme of white supremacy goed wordt beschreven nee.
pi_175970781
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het gedachtegoed van hem met een eenvoudig racisme of white supremacy goed wordt beschreven nee.
O, vertel.
I´m back.
pi_175970799
quote:
9s.gif Op zondag 24 december 2017 14:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Pff, dat is te moeilijk voor mij.
Ik bedoel dat als Baudet niet meedoet in een aantal debatten of iemand Orwellongren noemt dat geen reden is om hem niet bij het vormen van een coalitie te betrekken.
pi_175970811
quote:
9s.gif Op zondag 24 december 2017 14:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Pff, dat is te moeilijk voor mij.
Magnetrontijden en buitenspel.
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 14:11:19 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175970827
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joost is het er niet mee eens:

JoostNiemoller twitterde op zondag 24-12-2017 om 11:29:32 Weer zo'n stuk over @thierrybaudet en Jared Taylor, waaruit blijkt dat de journalist, @baspaternotte alleen maar maar de oneliners kent en zich nooit in de diepe analyse van Taylor over de etnische verdeelde VS verdiept heeft. 'Racist' roepen volstaat. https://t.co/S5MfEiK9Th reageer retweet
Tjah, twee dingen:

(1) Joost Niemoller vindt Taylor het eigenlijk wel bij het rechte eind hebben.

(2) Niemoller is een "goede bekende" van Baudet (ze hebben regelmatig contact) en.. precies de man waarvoor Bas Patternotte waakt. Als Baudet mensen als Niemoller niet laat vallen gaat dat tegen hem keren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175970840
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het gedachtegoed van hem met een eenvoudig racisme of white supremacy goed wordt beschreven nee.
Laat me raden: jij vindt Niemoller een getalenteerd auteur met een scherpe pen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 14:12:44 #244
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175970854
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik bedoel dat als Baudet niet meedoet in een aantal debatten of iemand Orwellongren noemt dat geen reden is om hem niet bij het vormen van een coalitie te betrekken.
Om mee te mogen onderhandelen met de grote jongens moet je als partijtje wel veel meer in je mars hebben dan af en toe mee debatteren of ministers met respect te bejegenen. Als zelfs dat nog een brug te ver is, dan is de regering nog een paar stappen verder ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175970877
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 14:14:45 #246
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175970895
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik bedoel dat als Baudet niet meedoet in een aantal debatten of iemand Orwellongren noemt dat geen reden is om hem niet bij het vormen van een coalitie te betrekken.
Dat laatste sowieso niet, dat eerste is op zijn best twijfelachtig. Maar er gebeurt natuurlijk nog veel meer in Den Haag dan alleen maar het vormen van een coalitie. Er worden regelmatig allerlei partijen betrokken bij gesprekken over diverse wetsvoorstellen, of ze nu wel of niet een regeringspartij zijn. Als je niet thuisgeeft bij debatten over een bepaald onderwerp, dan geef je het signaal af dat je het niet van belang vindt. Het risico dat je dan ook niet bij een achterkamertjesoverleg wordt betrokken is levensgroot aanwezig. Baudet zal dat niet echt erg vinden (want partijkartel dit dat), maar het verkleint wel je invloed.

Hoeveel je met twee zetels nog voor elkaar kan krijgen laten bijvoorbeeld de SGP en de Dierenpartij wel zien. Op deze manier zie ik dat FvD echt niet doen, en dat heeft weinig met de standpunten zelf te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175970900
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, vertel.
In theorie draagt zijn "oplossing" wel bij aan een aantal problemen. Het gaat verder dan racisme en daar dan een smoes bij verzinnen om maar niet naar een zwarte te hoeven kijken.
Dat zegt overigens niet over de oplossing, die nog steeds niet werkt of uberhaupt wenselijk is (ik heb me hier altijd sterk uitgesproken tegen segregatie), maar ik irriteer me mateloos aan mensen die bleren racisme. Die man is niet dom en heeft er wel over nagedacht.

Al is het maar als gedachtenexperiment. Wat zijn de nadelen, en wat zijn de voordelen. Je ziet nu dat er segregatie van etniciteiten is. Als je Taylor mag geloven is dat niet erg. Wat zijn die voordelen van de schilderswijk vol moslims? Misschien heeft hij wel ideeën hoe je dat juist kan laten werken. Dat mag best besproken worden.

Of het uiteindelijk goed is (ik kan het me niet voorstellen) dat is aan Baudet om te kiezen, zijn kiezers om dat dan te beoordelen, en de politiek om dat eventueel wel of niet te gebruiken bij het vormen van beleid.
pi_175970906
quote:
3s.gif Op zondag 24 december 2017 14:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Om mee te mogen onderhandelen met de grote jongens moet je als partijtje wel veel meer in je mars hebben dan af en toe mee debatteren of ministers met respect te bejegenen. Als zelfs dat nog een brug te ver is, dan is de regering nog een paar stappen verder ;)
Zo'n ongeïnteresseerde soepkip als Baudet moet je helemaal niet in je kabinet willen hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 14:15:29 #249
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175970912
quote:
Al voordat ik op de link klikte wist ik al dat "The Bell Curve" genoemd zou worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175970916
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 02:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
FreeMindNellie twitterde op donderdag 30-11-2017 om 19:33:09 Hoi D66. Ik ben een neger. D66 bepaald niet welke woorden er wel of niet gebruikt mogen worden. Ik ben een trotse, fiere neger en mr Hiddema heeft 100% gelijk. Walg van die D66 liberals die nog nooit een neger hebben gesproken, maar wel de goedmens uithangen. ?????? https://t.co/PgqcnszwNp https://t.co/hDBhXRLcX2 reageer retweet
Dit account is al ontmaskerd als troll nav zijn leugentje dat een broer MH17-slachtoffer is.
De echte Gordon Nelson is de persoon op de foto, maar hij is niet de accounthouder

quote:
De echte Nelson zegt slachtoffer te zijn van identiteitsfraude. "Ik heb geen Twitter-account. Mijn naam en de profielfoto van mijn Facebookaccount zijn door iemand misbruikt."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ande-blijkt-nep.html

In haatdragende rechtse kringen is dit account kennelijk nog steeds populair
pi_175970934
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In theorie draagt zijn "oplossing" wel bij aan een aantal problemen. Het gaat verder dan racisme en daar dan een smoes bij verzinnen om maar niet naar een zwarte te hoeven kijken.
Dat zegt overigens niet over de oplossing, die is nog steeds niet werkt of wenselijk is, maar ik irriteer me mateloos aan mensen die bleren racisme. Die man is niet dom en heeft er wel over nagedacht.
Want intelligente mensen kunnen niet racistisch zijn? Weet je wat ik een beetje zat wordt? Dat niemand tegenwoordig meer racist kan worden genoemd. Deze man pleit er nota bene voor om rassen hun eigen werelddeel te geven zodat er geen vermenging plaatsvindt, en nog loop jij hier doodleuk te verklaren dat de man geen racist is.

Kom nou.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175970940
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit account is al ontmaskerd als troll nav zijn leugentje dat een broer MH17-slachtoffer is.
De echte Gordon Nelson is de persoon op de foto, maar hij is niet de accounthouder

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ande-blijkt-nep.html

In haatdragende rechtse kringen is dit account kennelijk nog steeds populair
Dit soort idioten heb je altijd natuurlijk. Goed dat dit ontmaskert is. Baudet kan er niet veel aan doen.
  zondag 24 december 2017 @ 14:17:49 #253
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175970955
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit account is al ontmaskerd als troll nav zijn leugentje dat een broer MH17-slachtoffer is.
De echte Gordon Nelson is de persoon op de foto, maar hij is niet de accounthouder

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ande-blijkt-nep.html

In haatdragende rechtse kringen is dit account kennelijk nog steeds populair
Dat is best heftig. Zeker gezien de gretigheid waarmee de Forum achterban zich op dit berichtje stortte.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175970970
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want intelligente mensen kunnen niet racistisch zijn? Weet je wat ik een beetje zat wordt? Dat niemand tegenwoordig meer racist kan worden genoemd. Deze man pleit er nota bene voor om rassen hun eigen werelddeel te geven zodat er geen vermenging plaatsvindt, en nog loop jij hier doodleuk te verklaren dat de man geen racist is.

Kom nou.
Dat zeg ik niet. Die vent is wel racistisch, maar niet dom. Dat zeg ik. Ik heb nog wat toegevoegd aan de reactie dat wel interessant is misschien.
pi_175970991
quote:
11s.gif Op zondag 24 december 2017 14:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is best heftig. Zeker gezien de gretigheid waarmee de Forum achterban zich op dit berichtje stortte.
Het had ook echt kunnen zijn toch? Dan had het wel leuk geweest. Het is niet voor niets dat ook de NOS hier aandacht aan besteed. We bepalen hier niet voor zwarte mensen wat zij wel en wat zij niet als scheldwoord zien. Als zij er trots op zijn, wat van mij prima mag, dan lijkt het me onzinnig dat men dit niet meer "mag zeggen"

Maar goed het blijkt een troll. Die heb je wel vaker op het internet. Jammer maar helaas.
pi_175970997
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Die vent is wel racistisch, maar niet dom. Dat zeg ik. Ik heb nog wat toegevoegd aan de reactie dat wel interessant is misschien.
Ik vind een intelligente racist ook vele malen enger dan zo'n hersendode Tokkie die roept dat alle zwarten terug moeten naar hun eigen land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175971028
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In theorie draagt zijn "oplossing" wel bij aan een aantal problemen. Het gaat verder dan racisme en daar dan een smoes bij verzinnen om maar niet naar een zwarte te hoeven kijken.
Dat zegt overigens niet over de oplossing, die nog steeds niet werkt of uberhaupt wenselijk is (ik heb me hier altijd sterk uitgesproken tegen segregatie), maar ik irriteer me mateloos aan mensen die bleren racisme. Die man is niet dom en heeft er wel over nagedacht.

Al is het maar als gedachtenexperiment. Wat zijn de nadelen, en wat zijn de voordelen. Je ziet nu dat er segregatie van etniciteiten is. Als je Taylor mag geloven is dat niet erg. Wat zijn die voordelen van de schilderswijk vol moslims? Misschien heeft hij wel ideeën hoe je dat juist kan laten werken. Dat mag best besproken worden.

Of het uiteindelijk goed is (ik kan het me niet voorstellen) dat is aan Baudet om te kiezen, zijn kiezers om dat dan te beoordelen, en de politiek om dat eventueel wel of niet te gebruiken bij het vormen van beleid.
Wat is dan die diepe analyse?
I´m back.
pi_175971029
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind een intelligente racist ook vele malen enger dan zo'n hersendode Tokkie die roept dat alle zwarten terug moeten naar hun eigen land.
Oke.
pi_175971049
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is dan die diepe analyse?
De mogelijke voordelen van segregatie bespreken, of waar in deze situatie kansen liggen, aangezien het beleid nu tot segregatie leidt, is best een interessante analyse.

Wat niet betekent dat segregatie gelijk goed is. Maar dat standpunt neemt het FvD dan ook niet in.
  zondag 24 december 2017 @ 14:22:35 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175971053
Goeie dooddoener op al het fake news. Het maakt niet uit dat het fake is, want het had ook echt kunnen zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 24 december 2017 @ 14:23:26 #261
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971069
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 14:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want intelligente mensen kunnen niet racistisch zijn? Weet je wat ik een beetje zat wordt? Dat niemand tegenwoordig meer racist kan worden genoemd.
Komt doordat decennialang tal van mensen, van Fortuyn tot Cliteur, geheel ten onrechte voor racist zijn uitgemaakt. Dan neemt uiteindelijk niemand zo'n begrip meer serieus, zelfs niet als 't daadwerkelijk om racisten gaat.

Tja, eigen schuld van links. Niet dat links 't een moer kan schelen overigens, want links is niet daadwerkelijk anti-racistisch, zoals links ook niet daadwerkelijk anti-Jodenhaat is, zoals elke keer weer blijkt wanneer een 'moderne antisemiet' de kop opsteekt.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971074
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
Goeie dooddoener op al het fake news. Het maakt niet uit dat het fake is, want het had ook echt kunnen zijn.
Dat zeg ik niet. Ik zeg: het had leuk geweest als het echt is. Dat is het niet. Dus is het nepnieuws, dus doen we er niks mee.

Jezus, ben ik dan zo onduidelijk?
  zondag 24 december 2017 @ 14:23:54 #263
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971076
Stop links racisme.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971098
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De mogelijke voordelen van segregatie bespreken, of waar in deze situatie kansen liggen, aangezien het beleid nu tot segregatie leidt, is best een interessante analyse.

Wat niet betekent dat segregatie gelijk goed is. Maar dat standpunt neemt het FvD dan ook niet in.
Dus dan is die segregatie een soort rassenscheiding? Of hoe moet ik dat zien?
I´m back.
  zondag 24 december 2017 @ 14:25:55 #265
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175971122
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg: het had leuk geweest als het echt is. Dat is het niet. Dus is het nepnieuws, dus doen we er niks mee.

Jezus, ben ik dan zo onduidelijk?
We doen er helemaal niet niks mee, want dergelijke berichten duiken keer op keer weer op. Totdat op een gegeven moment de mensen die wél een beetje hebben opgelet, doodvermoeid als ze zijn van de herhaalde leugens, niet meer reageren. En vanaf dan is het waar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 24 december 2017 @ 14:26:25 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175971131
De voordelen van het creëren van tweederangs burgers. Hoe zien die er eigenlijk uit?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175971142
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 14:23 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Komt doordat decennialang tal van mensen, van Fortuyn tot Cliteur, geheel ten onrechte voor racist zijn uitgemaakt. Dan neemt uiteindelijk niemand zo'n begrip meer serieus, zelfs niet als 't daadwerkelijk om racisten gaat.

Tja, eigen schuld van links. Niet dat links 't een moer kan schelen overigens, want links is niet daadwerkelijk anti-racistisch, zoals links ook niet daadwerkelijk anti-Jodenhaat is, zoals elke keer weer blijkt wanneer een 'moderne antisemiet' de kop op steekt.
Laten we de situatie eens omdraaien:
Clinton erkent Jeruzalem als hoofdstad van Palestina. Een jood slaat een donertent kort en klein.

De berichten dat terrorisme ook door andere geloven kan worden veroorzaakt, of uberhaupt niets met geloof te maken hebben, zouden dagenlang te lezen zijn.
pi_175971149
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De mogelijke voordelen van segregatie bespreken, of waar in deze situatie kansen liggen, aangezien het beleid nu tot segregatie leidt, is best een interessante analyse.

Wat niet betekent dat segregatie gelijk goed is. Maar dat standpunt neemt het FvD dan ook niet in.
De diepe analyse van de heer Taylor komt neer op het volgende: alle rassen hun eigen werelddeel.

Daar heeft hij vast lang over nagedacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 24 december 2017 @ 14:27:49 #269
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175971161
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het had ook echt kunnen zijn toch? Dan had het wel leuk geweest. Het is niet voor niets dat ook de NOS hier aandacht aan besteed. We bepalen hier niet voor zwarte mensen wat zij wel en wat zij niet als scheldwoord zien. Als zij er trots op zijn, wat van mij prima mag, dan lijkt het me onzinnig dat men dit niet meer "mag zeggen"

Maar goed het blijkt een troll. Die heb je wel vaker op het internet. Jammer maar helaas.
Het is dus niet echt. Het is dan ook allesbehalve "leuk". Het is iemand die zich uitgeeft als "MH17-nabestaande" om over de ruggen van de echte slachtoffers (met gestolen foto's bovendien) allerlei Forum standpunten te verkondigen. Hoe knettergek in je kokosnoot ben je als je als individu denkt dat zoiets verstandig is?

Dat is niet alleen niet leuk, het is niet alleen 'Fake News", het is ook behoorlijk gestoord.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175971172
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De mogelijke voordelen van segregatie bespreken, of waar in deze situatie kansen liggen, aangezien het beleid nu tot segregatie leidt, is best een interessante analyse.

Wat niet betekent dat segregatie gelijk goed is. Maar dat standpunt neemt het FvD dan ook niet in.
Daarom denk/hoop ik ook dat Baudet met Taylor had gesproken over vrije associatie en immigratie. Ik denk ook dat de splijtzwam tussen die twee vooral rust op ras. Taylor is er van overtuigd dat ras bepalend is voor je opvattingen, Baudet zo ver ik weet trekt die lijn op cultuur. Ik vind dat Baudet daar dan ook gelijk in hebben, genoeg allochtonen die wel volwaardig meedraaien in de maatschappij het uitsluiten van mensen vanwege ras is iets waar ik absoluut niet achter kan staan.
  zondag 24 december 2017 @ 14:28:50 #271
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971181
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Laten we de situatie eens omdraaien:
Clinton erkent Jeruzalem als hoofdstad van Palestina. Een jood slaat een donertent kort en klein.

De berichten dat terrorisme ook door andere geloven kan worden veroorzaakt, of uberhaupt niets met geloof te maken hebben, zouden dagenlang te lezen zijn.
Uiteraard, maar dat is algemeen bekend. Ondertussen doet links aan victim-blaming. Anja Meulenbelt schreef zelfs op Facebook dat 't restaurant ook niet onschuldig is, aangezien er een Israëlische vlag hing. Wat maar weer bewijst dat het 'antiracisme' van links een flinterdun laagje i, puur voor de schijn. Links racisme, waaronder antisemitisme, is daarentegen een realiteit en meot gestopt worden. Stop links racisme.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971217
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:26 schreef Janneke141 het volgende:
De voordelen van het creëren van tweederangs burgers. Hoe zien die er eigenlijk uit?
Je kan wel lacherig doen, maar ten eerste gebeurd dat allang, en dan zijn het geen probleemwijken maar wijken met een eigen karakter of weet ik veel hoe ze het draaien.

Daarnaast kan in die realiteit het nadeel ook een voordeel hebben. Misschien kan je in die wijken wel een ander soort gemeenschapszin creeren, of heeft die Taylor een idee hoe je ondanks die segregatie toch een verbonden land kan creëren, hij vind het immers een goed idee dat er in de VS een zwart en een wit deel is (ja binnen de VS). Als hij erover nagedacht heeft ziet hij vast een kracht in die samenleving. Ik ben daar wels benieuwd naar. Sceptisch ben ik ook, maar dat is geen reden om hem te boycotten.

Ik zou rustig 6 uur met die man kunnen dineren.
  zondag 24 december 2017 @ 14:31:35 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175971247
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kan wel lacherig doen, maar ten eerste gebeurd dat allang, en dan zijn het geen probleemwijken maar wijken met een eigen karakter of weet ik veel hoe ze het draaien.

Daarnaast kan in die realiteit het nadeel ook een voordeel hebben. Misschien kan je in die wijken wel een ander soort gemeenschapszin creeren, of heeft die Taylor een idee hoe je ondanks die segregatie toch een verbonden land kan creëren, hij vind het immers een goed idee dat er in de VS een zwart en een wit deel is (ja binnen de VS). Als hij erover nagedacht heeft ziet hij vast een kracht in die samenleving. Ik ben daar wels benieuwd naar. Sceptisch ben ik ook, maar dat is geen reden om hem te boycotten.

Ik zou rustig 6 uur met die man kunnen dineren.
Tja, zo kun je het ook bekijken. Ik vind het vooral eng.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175971257
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Daarom denk/hoop ik ook dat Baudet met Taylor had gesproken over vrije associatie en immigratie. Ik denk ook dat de splijtzwam tussen die twee vooral rust op ras. Taylor is er van overtuigd dat ras bepalend is voor je opvattingen, Baudet zo ver ik weet trekt die lijn op cultuur. Ik vind dat Baudet daar dan ook gelijk in hebben, genoeg allochtonen die wel volwaardig meedraaien in de maatschappij het uitsluiten van mensen vanwege ras is iets waar ik absoluut niet achter kan staan.
Precies, ik heb ook oprecht het idee dat Baudet andere ideeën fascinerend vind. Ik vind dat zelf ook, en kan echt genieten van een gesprek met iemand die iets heel anders ziet dan ik. Dat dat in de politiek niet handig is, is dan soms jammer.
pi_175971289
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:30 schreef Mr.Major het volgende:

Ik zou rustig 6 uur met die man kunnen dineren.
Daarom stem je waarschijnlijk ook FvD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175971297
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:30 schreef Mr.Major het volgende:
n.

Ik zou rustig 6 uur met die man kunnen dineren.
Dinerend en al racistisch lullen ?
Dat pleit dus niet voor jou. Het zegt wat hoe jij racisme bagatelliseert .
pi_175971302
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 13:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind het onzin dat hij zich daarmee buitenspel zou zetten. Ja dat kan, maar dat is dan ook kinderachtig van die mensen die dat doen.
Als je lak hebt aan alles in Den Haag, niet op komt dagen bij debatten, verveeld rondhangt, andere partijen en collega's via de media schoffeert en iedereen daar als minderwaardig en dommig wegzet, vind ik het begrijpelijk dat men geen zin heeft met zo'n kerel te onderhandelen. Dat hij zichzelf god's gift to the nation vindt met een bijna religieuze opdracht om het land te redden, wil nog niet zeggen dat andere partijen er dan maar in mee moeten gaan. Daar is niets kinderachtigs aan.
  zondag 24 december 2017 @ 14:34:21 #278
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971318
quote:
Zo werd het geframed in alle media die ik onder ogen kreeg: pro-Palestijnse activist sloeg ruiten in van joods restaurant. Antisemitisme, dus. Maar lees even dit verslag in De Correspondent, en sla die zin niet over die alle andere media wel oversloegen: "We hebben de Israëlische vlag opgeraapt en weer aan de gevel gehangen". Kijk, dit was dus niet alleen een joods restaurant, dit restaurant hoort ook bij dat deel van de joodse gemeenschappen dat vierkant achter de bezettingspolitiek van Israel staat, dat graag wil laten weten, om vervolgens elk protest daartegen weg probeert te zetten als jodenhaat. Zo doen Israel en de vertegenwoordigers en de bondgenoten van Israel in Nederland dat al jaren: de pogingen om ook de BDS beweging af te schilderen als antisemitisch worden opgevoerd. En de media, die daar toch wat kritische geluiden over zouden kunnen laten horen, gaan daar maar al te vaak in mee. Nee, ik ben er absoluut niet voor om ruiten in te slaan, en degene die dacht de Palestijnen daar mee te ondersteunen had kunnen weten hoe zijn actie ogenblikkelijk door de Israel lobby gebruikt zou worden. Ik ben er wel erg tegen hoe protest tegen Israel en werkelijk antisemitisme door elkaar worden gehaald - ook door de man die ruiten insloeg van een joods restaurant heeft aan deze verwarring bijgedragen - we moeten absoluut waakzaam blijven tegen werkelijke jodenhaat maar ondertussen het begrip antisemitisme niet politiek laten vervuilen door de Israel verdedigers.
https://www.facebook.com/(...)37006519?pnref=story
Dat jullie niet denken dat ik 't verzin hè :{. Zo gaat links dus om met antisemitisme anno 2017.

Stop links racisme.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971343
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 14:28 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat is algemeen bekend. Ondertussen doet links aan victim-blaming. Anja Meulenbelt schreef zelfs op Facebook dat 't restaurant ook niet onschuldig is, aangezien er een Israëlische vlag hing.
lol wut?
Heb je een linkje naar dat artikel ben wel benieuwd.
pi_175971346
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dinerend en al racistisch lullen ?
Dat pleit dus niet voor jou. Het zegt wat hoe jij racisme bagatelliseert .
Later troll
  zondag 24 december 2017 @ 14:36:16 #281
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971354
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

lol wut?
Heb je een linkje naar dat artikel ben wel benieuwd.
Zie de post boven de jouwe :).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971389
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Als je lak hebt aan alles in Den Haag, niet op komt dagen bij debatten, verveeld rondhangt, andere partijen en collega's via de media schoffeert en iedereen daar als minderwaardig en dommig wegzet, vind ik het begrijpelijk dat men geen zin heeft met zo'n kerel te onderhandelen. Dat hij zichzelf god's gift to the nation vindt met een bijna religieuze opdracht om het land te redden, wil nog niet zeggen dat andere partijen er dan maar in mee moeten gaan. Daar is niets kinderachtigs aan.
Dat mag je vinden. Ik denk dat als hij qua zetelaantal een daadwerkelijke partner is, hij voldoende Nederlanders vertegenwoordigd om hem serieus te nemen ondanks deze character flaws.
pi_175971414
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Ik denk dat als hij qua zetelaantal een daadwerkelijke partner is, hij voldoende Nederlanders vertegenwoordigd om hem serieus te nemen ondanks deze character flaws.
Ja, maar zo werkt het dus niet. Je hebt niet recht op samenwerking omdat je veel mensen vertegenwoordigt.
pi_175971421
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Ik denk dat als hij qua zetelaantal een daadwerkelijke partner is, hij voldoende Nederlanders vertegenwoordigd om hem serieus te nemen ondanks deze character flaws.
Dan moeten die zetels eerst worden verzilverd. Als hij zo doorgaat zoals 'ie nu doet is het een bitcoin-index die ineens klapt.
pi_175971433
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kan wel lacherig doen, maar ten eerste gebeurd dat allang, en dan zijn het geen probleemwijken maar wijken met een eigen karakter of weet ik veel hoe ze het draaien.

Daarnaast kan in die realiteit het nadeel ook een voordeel hebben. Misschien kan je in die wijken wel een ander soort gemeenschapszin creeren, of heeft die Taylor een idee hoe je ondanks die segregatie toch een verbonden land kan creëren, hij vind het immers een goed idee dat er in de VS een zwart en een wit deel is (ja binnen de VS). Als hij erover nagedacht heeft ziet hij vast een kracht in die samenleving. Ik ben daar wels benieuwd naar. Sceptisch ben ik ook, maar dat is geen reden om hem te boycotten.

Ik zou rustig 6 uur met die man kunnen dineren.
De "diepe" analyse is uiteindelijk dat Taylor een soort Apartheid voor ogen staat gebaseerd op ouderwets biologisch racisme; nee, ik hoef niet te gaan dineren met hem, hoogstens een saté kroket uit de muur te trekken bij de FeBo in de Leidschestraat om dat te deduceren.

O, ja en Apartheid werkt niet (bijna vergeten mede te delen).
I´m back.
pi_175971435
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:34 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat jullie niet denken dat ik 't verzin hè :{. Zo gaat links dus om met antisemitisme anno 2017.

Stop links racisme.
Nou sorry hoor, maar dit is toch echt vrijheid van meningsuiting, zo'n vlag. Dat kan toch niet! Dat moslims scanderen en bleren dat jeruzalem niet in zionistische handen mag vallen, dat is gewoon een teken van onderdrukking.

Ik vind het overigens volledig terecht wat Trump heeft gedaan. Complimenten aan de POTUS.
pi_175971437
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Later troll
Tsja, het is nou eenmaal de waarheid.

Overigens is vanuit jouw positie als FvD-supportert begrijpelijk. Je doet zo overkomen alsof een uitgebreid diner met een 'ras-realist' als Taylor geen big deal is, waarmee je indirect dus Baudet vrij probeert te pleiten.

Dat jij er zo over denkt, sterkt mij in mijn gedachte dat er iets flink mis is met het FvD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175971438
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 14:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar zo werkt het dus niet. Je hebt niet recht op samenwerking omdat je veel mensen vertegenwoordigt.
Dat ook, kijk maar naar de PVV bijvoorbeeld.
  zondag 24 december 2017 @ 14:40:42 #289
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971455
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]

lol wut?
Heb je een linkje naar dat artikel ben wel benieuwd.
De oorverdovende stilte vanuit de zelfverklaard 'antiracistische' hoek na weer de zoveelste antisemitische aanslag zegt natuurlijk ook wel genoeg. Wie werkelijk antiracistisch is, is tegen elke vorm van racisme, met name tegen gewelddadig racisme. Trek je conclusie (en stop links racisme :{).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971474
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:39 schreef Tem het volgende:

[..]

Dan moeten die zetels eerst worden verzilverd. Als hij zo doorgaat zoals 'ie nu doet is het een bitcoin-index die ineens klapt.
Dan doet hij daarom niet mee. Veel zetels is wel een vereiste voorafgaand aan dit gedachtenexperiment natuurlijk
  zondag 24 december 2017 @ 14:41:46 #291
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175971487
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:40 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De oorverdovende stilte vanuit de zelfverklaard 'antiracistische' hoek na weer de zoveelste antisemitische aanslag zegt natuurlijk ook wel genoeg. Wie werkelijk antiracistisch is, is tegen elke vorm van racisme, met name tegen gewelddadig racisme. Trek je conclusie (en stop links racisme :{).
Als iemand kritiek heeft op Israël en haar politiek beleid. Is dat dan meteen antisemitisme of racisme?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175971493
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, het is nou eenmaal de waarheid.

Overigens is vanuit jouw positie als FvD-supportert begrijpelijk. Je doet zo overkomen alsof een uitgebreid diner met een 'ras-realist' als Taylor geen big deal is, waarmee je indirect dus Baudet vrij probeert te pleiten.

Dat jij er zo over denkt, sterkt mij in mijn gedachte dat er iets flink mis is met het FvD.
Dan denk je dat toch lekker. Maar probeer het niet als feit de verkopen.
pi_175971517
quote:
5s.gif Op zondag 24 december 2017 14:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als iemand kritiek heeft op Israël en haar politiek beleid. Is dat dan meteen antisemitisme of racisme?
Als iemand immigratie en de EU bekritiseert, is dat dan gelijk racisme en bekrompen nationalisme?

Het antwoord is in mijn optiek hetzelfde.
  zondag 24 december 2017 @ 14:43:08 #294
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971518
quote:
5s.gif Op zondag 24 december 2017 14:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als iemand kritiek heeft op Israël en haar politiek beleid. Is dat dan meteen antisemitisme of racisme?
Is het afbreken van een Joods restaurant 'kritiek op Israël'? Want daar gaat 't hier om. Of 't omleggen van Joodse kinderen, het uitmoorden van bezoekers aan een Joods museum, et cetera?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971522
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan denk je dat toch lekker. Maar probeer het niet als feit de verkopen.
Tsja, jij bent hier degene die denkt dat er een zinnig gesprek valt te voeren over segregatie op basis van ras.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175971558
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, jij bent hier degene die denkt dat er een zinnig gesprek valt te voeren over segregatie op basis van ras.
Lijkt me wel handig een zinnig gesprek te voeren over een van de grootste problemen van de huidige maatschappij, niet?

Wel opmerkelijk als je erover nadenkt. Ik zie segregatie als groot probleem, maar zou met Taylor willen praten. De mensen die dat niet willen, bagatelliseren vaak juist die segregatie. Wat is er aan de hand?
pi_175971570
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:40 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De oorverdovende stilte vanuit de zelfverklaard 'antiracistische' hoek na weer de zoveelste antisemitische aanslag zegt natuurlijk ook wel genoeg. Wie werkelijk antiracistisch is, is tegen elke vorm van racisme, met name tegen gewelddadig racisme. Trek je conclusie (en stop links racisme :{).
Wat jij de hele tijd loopt te bazelen heeft niets met het FvD te maken waar dit topic over gaat. Leuk dat je een soort bliksemafleider zoekt maar er is geen enkele correlatie met het FvD en jouw gewauwel. Wat wil je er nou mee zeggen? soort van ja, maar hullie doen het ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 14:45:24 ]
pi_175971585
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 14:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lijkt me wel handig een zinnig gesprek te voeren over een van de grootste problemen van de huidige maatschappij, niet?
Blijkbaar hebben wij een ander idee van 'de grootste problemen van de huidige maatschappij'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175971602
quote:
2s.gif Op zondag 24 december 2017 14:40 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De oorverdovende stilte vanuit de zelfverklaard 'antiracistische' hoek na weer de zoveelste antisemitische aanslag zegt natuurlijk ook wel genoeg. Wie werkelijk antiracistisch is, is tegen elke vorm van racisme, met name tegen gewelddadig racisme. Trek je conclusie (en stop links racisme :{).
Ik vind het ongeloofelijk dat men dit geweld weet goed te praten. De beste man is een Jood en heeft een Israëlische vlag.
Dat zegt voor de rest helemaal niets over zijn politieke opvattingen of dat hij het gedrag van de Israëlische regering goedkeurt.
Niet dat het wat moet uit maken overigens.

En jammer weer dat het oorverdovend stil is aan de linkerkant, geweld plegen van uit politieke overwegingen is echt beneden alle peil maar helaas heel normaal de laatste tijd.
  zondag 24 december 2017 @ 14:46:38 #300
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175971610
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:44 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat jij de hele tijd loopt te bazelen heeft niets met het FvD te maken waar dit topic over gaat. Leuk dat je een soort bliksemafleider zoekt maar er is geen enkele correlatie met het FvD en jouw gewauwel. Wat wil je er nou mee zeggen? soort van ja, maar hullie doen het ook?
Het topic gaat over racisme momenteel en de vraag wat wel of geen racisme is. Ik spreek me uit tegen racisme, maar dan consequent tegen elke vorm van racisme, inclusief links racisme zoals antisemitisme. Dacht dat users hier graag wilden weten wat FvD'ers van racisme vinden. Nou, bij dezen :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175971625
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben wij een ander idee van 'de grootste problemen van de huidige maatschappij'.
En tegelijkertijd vind je het wel heel erg dat Taylor het voorstaat. Als het zo erg is, zou je zeggen dat je ook heel scherp bent op of dat probleem bestaat of ontstaat, me dunkt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')