abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 december 2017 @ 16:59:18 #1
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175949483

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:00:12 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175949506
Constanteyn Roelofs heeft enige kritiek op het Forum n.a.v het Volkskrant interview. De meute van Geenstijl houdt het niet meer:

https://www.geenstijl.nl/(...)tgetintier/#comments
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175949596
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:00 schreef Ryon het volgende:
Constanteyn Roelofs heeft enige kritiek op het Forum n.a.v het Volkskrant interview. De meute van Geenstijl houdt het niet meer:

Zentgraaf zit er natuurlijk voor de vorm, en de onderliggende boodschap is “hij kan geen racist zijn want hij heeft een Iraanse vriendin”.

Die boodschap staat nu ook natuurlijk onderliggend in de TT hier.

Zo werkt racisme echter niet. Tenzij je denkt dat de wereld is verdeeld in blonde mensen en de rest van de wereld. Of dat je binnen een relatie niet racistisch kunt zijn naar je partner. Of dat die dame niet racitsisch kan zijn.

Slaapverwekkende onzin allemaal.
Met extra vezels!
pi_175949672
Nee je bent alleen verwelkomend als je iedereen ongeselecteerd binnenlaat. Leuk dat er inderdaad geen middenweg lijkt te bestaan.
pi_175949839
Dus, resumerend, geen racistisch partijprogramma, geen racistische kandidatenlijst en geen racistische partnerkeuze.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:11:30 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175949860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:05 schreef Mr.Major het volgende:
Nee je bent alleen verwelkomend als je iedereen ongeselecteerd binnenlaat. Leuk dat er inderdaad geen middenweg lijkt te bestaan.
Die middenweg bestaat al: namelijk het huidig Nederlandse beleid. Wat voegt het Forum concreet toe dan?
--
pi_175949930
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:11 schreef 2thmx het volgende:
Dus, resumerend, geen racistisch partijprogramma, geen racistische kandidatenlijst en geen racistische partnerkeuze.
Zo werkt het niet.
Met extra vezels!
pi_175949974
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:11 schreef 2thmx het volgende:
Dus geen racisme. Nee, zo werkt het niet en dat is echt al meer dan 5x aan bod gekomen.
pi_175949999
quote:
Jawel, die middenweg is alleen reden voor ontevredenheid bij het FvD bijvoorbeeld.
pi_175950022
Ze kunnen prima samen donkere mensen haten bvb, dan zijn ze nog steeds gewoon racistisch.

Ook binnen een relatie kan racisme bestaan. Iemand kan zijn of haar partner of diens familie racistisch bejegenen.
Met extra vezels!
pi_175950129
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:16 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ze kunnen prima samen donkere mensen haten bvb, dan zijn ze nog steeds gewoon racistisch.

Ook binnen een relatie kan racisme bestaan. Iemand kan zijn of haar partner of diens familie racistisch bejegenen.
En zoals Timmm al terecht opmerkte: juist het idee dat omdat iemand een partner heeft met een andere achtergrond diegene dan niet racistisch kan zijn is al racistisch an sich. Dat zou dan betekenen dat alle mensen met een andere huidskleur of achtergrond hetzelfde zijn.
pi_175950169
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zoals Timmm al terecht opmerkte: juist het idee dat omdat iemand een partner heeft met een andere achtergrond diegene dan niet racistisch kan zijn is al racistisch an sich. Dat zou dan betekenen dat alle mensen met een andere huidskleur of achtergrond hetzelfde zijn.
wat
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:21:05 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175950196
quote:

[..]

Dat klopt wel.
--
pi_175950213
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]

wat
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou het idee dat je wanneer je getrouwd bent met een neger je automatisch niet racistisch kan zijn een beetje ver gaan en zelfs een racistische ondertoon hebben.

Wat je daarmee impliceert is dat je niet van iemand kan houden zonder dat die pwrsoon symbool staat voor het hele ras. Als je van één iemand houdt, moet je meteen van alle negers houden, alsof ze voor elkaar inwisselbaar zijn en hun primaire eigenschap het neger zijn is.

Doe toch normaal joh.

Zou dat bij de politie ook zo werken? Die zijn op zoek naar een pathologisch vrouwenhatende seriemoordenaar dus iedereen die getrouwd is valt af. O wacht, dat zijn haast enkel getrouwde mannen

Of werkt dergelijke afkeer van een bepaalde groep bij negers toevallig anders dat het daar wel absoluut onmogelijk is? Natuurlijk niet.
pi_175950275
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:16 schreef Volkorenbrood het volgende:
Zoals veel Surinamers onderling ?
pi_175950324
quote:

[..]

Precies.

En dat mensen met een andere huidskleur niet racistisch kunnen zijn.

Bijzonder opmerkelijke gedachtengang weer.
Met extra vezels!
pi_175950334
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:23 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Zoals veel Surinamers onderling ?
Bijvoorbeeld. :)

Het is in ieder geval geen goede graadmeter voor racisme.
Met extra vezels!
pi_175950397
quote:
Selectie aan de poort staat gelijk aan facisme.
pi_175950410
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

:') :O
pi_175950507
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het concept selectie aan de poort is blijkbaar voor velen te hoog gegrepen.
Dat artikel in de NRC bewijst dat wel, het is of “I have a dream” of “Pepe”.
Een middenweg bestaat blijkbaar niet.
pi_175950520
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:29 schreef Chivaz het volgende:
:? Nee tuurlijk niet.
Dat is realisme.
pi_175950537
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Die middenweg bestaat wel degelijk, maar daar is het FvD het niet mee eens. Die gaan dan weer doembeelden oprakelen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:35:31 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175950576
quote:

[..]

Gewoon een willekeurig stukje wet waar die middenweg in vastgelegd is:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0011823/2017-12-16
--
pi_175950650
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die middenweg bestaat wel degelijk, maar daar is het FvD het niet mee eens. Die gaan dan weer doembeelden oprakelen.
Dat is dus jou eigen fantasie.
Baudet opteerde voor het Australisch model, dus mensen toelaten die wat toevoegen.
Met ongecontroleerde immigratie kunnen die doembeelden wel eens waarheid worden.
pi_175950668
Ja die vreemdelingenwet bestaat al een tijdje en onder die wet zijn massa`s kanslozen binnengekomen.
Als dat jou idee van een middenweg is 8)7
pi_175950677
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Baudet opteerde voor het Australisch model, dus mensen toelaten die wat toevoegen.
Met ongecontroleerde immigratie kunnen die doembeelden wel eens waarheid worden.
Wie zou er dan voor ongecontroleerde immigratie moeten zijn?
pi_175950692
quote:

[..]

Ja, dat is dus gewoon redelijk gesloten. Gesloten behalve voor mensen die wat toevoegen.
pi_175950730
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja die vreemdelingenwet bestaat al een tijdje en onder die wet zijn massa`s kanslozen binnengekomen.
Als dat jou idee van een middenweg is 8)7
Als je alleen mensen toelaat die wat toevoegen dan zeg je ook meteen nee tegen mensen die wel echt hulp nodig hebben maar jou geen garantie kunnen geven op hun economische waarde. Dat vind ik vrij bekrompen.
pi_175950768
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je alleen mensen toelaat die wat toevoegen dan zeg je ook meteen nee tegen mensen die wel echt hulp nodig hebben maar jou geen garantie kunnen geven op hun economische waarde. Dat vind ik vrij bekrompen.
Joh, voor types als Bluemoon bestaan vluchtelingen niet in Nederland.
pi_175950773
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
Wat is daar bekrompen aan ?
Ik noem het realistisch.
pi_175950812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik noem het realistisch ?
Dat je dan dus nee zegt tegen mensen die wel opvang nodig hebben omdat hun stad of halve land de tyfus in wordt gebombardeerd.
pi_175950847
thierrybaudet twitterde op zaterdag 23-12-2017 om 17:11:05 Slecht nieuws voor Kafka Orwellgren die zo graag de vrijheid van meningsuiting en het open debat wilde inperken via haar nep nieuws brigades. https://t.co/hvIuTwSh0I https://t.co/1GZiv65APB reageer retweet
pi_175950908
Ik had gisteren met een mijn vriendin en een vriendin van haar een interessant gesprek over immigratie, met de nodige biertjes en wijntjes op tafel.

Die vriendin loopt stage in Belgie in een opvanglocatie voor asielzoekers. Die ziet maar zelden dat mensen hun best doen om er wat van te maken, puur omdat het te lang duurt voor het hele asielproces rond is. Omdat ze niet weten of ze kunnen/mogen blijven, blijven ze in onzekerheid zitten.
Ik heb geen idee hoe het hier zit, daar ben ik op zich wel benieuwd naar. In mijn optiek moet het heel duidelijk zijn:
--> Asielaanvraag, binnen een half jaar hoort u definitief ja/nee. Beroep is mogelijk, maar dat moet binnen een maand na uitspraak behandeld worden.
--> In de tussentijd krijgt u als asielzoeker de nodige hulp in de basisbehoeften.
--> Kinderen krijgen verplicht onderwijs
--> Voor de aanvraag om het dossier op te bouwen met een tolk en psycholoog/medewerker het levensverhaal doornemen, is er sprake van crimineel verleden, oorlogsmisdaden etc.

Maar vooral: Het moet redelijk snel gaan. Niet overhaast, maar wel binnen fatsoenlijke tijden. De asielaanvrager is er niet bij gebaad om lang te moeten wachten, want dat remt af. Ook Nederland heeft er niets aan.

Bij afwijzing van de aanvraag moet het wat mij betreft ook volgens Hiddema's idee, de vliegtuigtrap. Niet vrijwillig de kans geven om binnen X dagen het land te verlaten, want dan duiken mensen de illegaliteit in.
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:48:04 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175950920
Op zich natuurlijk gewoon een standpunt dat je in mag nemen. We kunnen ook niet iedereen die hulpbehoevend is in Nederland opnemen, want volgens onze maatstaven kunnen we dan 2x meer vluhctelingen dan er Nederlanders zijn opnemen en dat gaat wellicht wat ver.

Waar trek je dan de grens? Als alleen je lul eraf gehakt wordt als je als homo in dit en dat land woont mag je niet binnen, maar als ze ook je kop afhakken wel? Als ze jou niet dood willen maken, maar alleen je tweede zoon dood willen maken, mag je niet komen? Als je zo'n 50% kans hebt geliquideerd te worden, loop je niet genoeg risico?

Ik vind het maar lastig. Volgens de huidige maatstaven mogen er eigenlijk best veel mensen binnen en als daar ook maar een vijftigste daadwerkelijk van zou komen, ziet het er hier erger uit dan in Bangladesh.

Dan klopt het systeem niet, lijkt me. Dus ik kan me voorstellen dat je dan de grens maar trekt bij helemaal niet, hoe krom dat ook lijkt. Of dat je een quotum instelt, er mogen per jaar pak em beet 10000 mensen hiernaartoe vluchten.

Ik heb eigenlijk geen idee wat hier nu exact de afspraken over zijn, de vereisten
Laffe huichelaar
pi_175950983
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat je dan dus nee zegt tegen mensen die wel opvang nodig hebben omdat hun stad of halve land de tyfus in wordt gebombardeerd.
Mensen reizen geen 3000km voor opvang. Dat zijn gewoon schooiers die lekker op kosten van een ander willen leven.
pi_175950999
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik noem het realistisch.
Is dat net zoiets als dat rasrealisme van die vriendjes van Baudet?
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:50:17 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175951002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
thierrybaudet twitterde op zaterdag 23-12-2017 om 17:11:05 Slecht nieuws voor Kafka Orwellgren die zo graag de vrijheid van meningsuiting en het open debat wilde inperken via haar nep nieuws brigades. https://t.co/hvIuTwSh0I https://t.co/1GZiv65APB reageer retweet
Baudet gaat de Killary/Crooked Hillary kant op, gênant wel. Ik had zo gehoopt dit soort wanvertoningen in de States te houden
Laffe huichelaar
  zaterdag 23 december 2017 @ 17:52:06 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175951064
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Niveautje hoor. Misschien zou hij ook inhoudelijk op dit, op zich best interessante, nieuwsbericht kunnen reageren. Gemiste kans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175951205
Kafka Orwellgren :')

Mijn eerste indrukken van haar zijn niet heel positief, maar van politici die zich verlagen tot dit soort schoolplein-naamsverbasteringen verwacht ik nog minder.
Radio Espantoso
pi_175951260
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:42 schreef 99.999 het volgende:
Joh, voor types als Bluemoon bestaan vluchtelingen niet in Nederland.
Syriers en Afghanen bijvoorbeeld hebben wat mij betreft inderdaad niets meer met vluchtelingen te maken als ze 4000km verderop in Nederland zijn.

Dat zijn economische migranten.
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
Dus moeten we wel ons eigen land naar de tyfus helpen door die mensen binnen te laten die niks toe voegen aan ons land en alleen een kostenpost zijn ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:48 schreef timmmmm het volgende:
Waar trek je dan de grens? Als alleen je lul eraf gehakt wordt als je als homo in dit en dat land woont mag je niet binnen, maar als ze ook je kop afhakken wel? Als ze jou niet dood willen maken, maar alleen je tweede zoon dood willen maken, mag je niet komen? Als je zo'n 50% kans hebt geliquideerd te worden, loop je niet genoeg risico?
Tussen (bijvoorbeeld) een Afrikaans land waar ze niet al te vriendelijk tegen homo`s zijn en Nederland zitten nog heel wat andere landen die wel vriendelijk tegen homo`s zijn.
Waarom moeten we die dan zonodig in Nederland opvangen ?
quote:
Ik vind het maar lastig. Volgens de huidige maatstaven mogen er eigenlijk best veel mensen binnen en als daar ook maar een vijftigste daadwerkelijk van zou komen, ziet het er hier erger uit dan in Bangladesh.

Dan klopt het systeem niet, lijkt me. Dus ik kan me voorstellen dat je dan de grens maar trekt bij helemaal niet, hoe krom dat ook lijkt. Of dat je een quotum instelt, er mogen per jaar pak em beet 10000 mensen hiernaartoe vluchten.
Dat is het he.
Als je uitgaat van alle mensen die vervolgd worden, uit een oorlogsgebied komen, of honger lijden dan heb je het potentieel over honderden miljoenen (miljarden ?) mensen.
Die kunnen we niet allemaal opvangen in enkele landen in NoordWest Europa.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:50 schreef 99.999 het volgende:
Is dat net zoiets als dat rasrealisme van die vriendjes van Baudet?
:?
Geen idee wat je bedoelt, maar alleen mensen opnemen die geen kostenpost voor je land zijn heeft niks met racisme te maken hoor :W
pi_175951307
quote:

[..]

Nou racistisch an sich. Die misvatting is nou niet per se racisme toch, gewoon dommigheid. Tuurlijk kan je nog racistisch zijn. Hij is wel een goeie of gewoon andere rassen dan je partner.
pi_175951381
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alle partijen die voorstander zijn van een ruimhartig vluchtelingenbeleid en/of de partijen die voorstander zijn van de EU met hun open grenzen beleid. Bijna alle partijen dus.
pi_175951403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Dus moeten we wel ons eigen land naar de tyfus helpen door die mensen binnen te laten die niks toe voegen aan ons land en alleen een kostenpost zijn ?
Ja, ons land gaat enorm naar de tyfus de laatste 20 jaar!
  zaterdag 23 december 2017 @ 18:06:37 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175951445
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Alle partijen die voorstander zijn van een ruimhartig vluchtelingenbeleid en/of de partijen die voorstander zijn van de EU met hun open grenzen beleid. Bijna alle partijen dus.
De meest vluchtelingvriendelijke partij zal GroenLinks zijn, en ook die zijn voor zover ik weet geen voorstander van 'ongecontroleerde immigratie'.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175951449
quote:

[..]

Aha, je lult dus weer.
pi_175951465
quote:

[..]

Je bent weer lekker dom aan het lullen dus.
pi_175951490
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, je lult dus weer.
Ik wacht nog steeds op je lijstje met “fatsoenlijke” partijen die anti EU zijn en de migratie sterk willen terugdringen.
pi_175951645
quote:
8s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, ons land gaat enorm naar de tyfus de laatste 20 jaar!
Nee het gaat zo lekker wil je zeggen.
pi_175951655
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op je lijstje met “fatsoenlijke” partijen die anti EU zijn en de migratie sterk willen terugdringen.
Of uberhaupt 1 van de 2
pi_175951815
quote:

[..]

Racisme! Racisme!!!1!!!
pi_175951823
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De meest vluchtelingvriendelijke partij zal GroenLinks zijn, en ook die zijn voor zover ik weet geen voorstander van 'ongecontroleerde immigratie'.
Ze komen er anders aardig dicht bij in de buurt. Meer vluchtelingen en zo snel mogelijk was het toch?
Wat waren de ideeen van GL als het gaat om het screenen van dat soort mensen en huisvesting?
pi_175951842
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:00 schreef Ryon het volgende:

Ach, dat hele verhaal slaat toch ook nergens op. Waarom wordt dat geschreven? Is het gewoon sarcastisch, dan is het niet grappig. Als hij het meent, tsja.
pi_175951916
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze zeggen het niet in die bewoordingen maar in de praktijk komt het daar wel op neer.
pi_175951924
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus geen racisme. Nee, zo werkt het niet en dat is echt al meer dan 5x aan bod gekomen.
Het wordt wel steeds onwaarschijnlijker, voor zover dat nog kon, dat Baudet de ideeën van Taylor aanhangt, hoewel men daar bang voor lijkt. Hij heeft een Iraanse vriendin, en volgt daarmee perfect de partijlijn, die een goede integratie en daardoor een inclusieve uniculturele samenleving voorstaat.
  zaterdag 23 december 2017 @ 18:24:52 #55
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175951941
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ze zeggen het niet in die bewoordingen maar in de praktijk komt het daar wel op neer.
Bewijs daarvan?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175951985
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:24 schreef richolio het volgende:

[..]

Bewijs daarvan?
GL wilt bijvoorbeeld niets doen tegen de influx van kansloze Afrikanen terwijl dat allemaal gelukszoekers zijn.
pi_175952027
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het wordt wel steeds onwaarschijnlijker, voor zover dat nog kon, dat Baudet de ideeën van Taylor aanhangt, hoewel men daar bang voor lijkt. Hij heeft een Iraanse vriendin, en volgt daarmee perfect de partijlijn, die een goede integratie en daardoor een inclusieve uniculturele samenleving voorstaat.
Dat doen ze niet. Ze willen maar wat graag selecteren op afkomst. Deel je niet de waarden van het DvD dan ben je wat hun betreft niet welkom. Dat is niet inclusief noch 'uniciltureel'.
pi_175952168
quote:

[..]

:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175952202
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doen ze niet. Ze willen maar wat graag selecteren op afkomst. Deel je niet de waarden van het DvD dan ben je wat hun betreft niet welkom. Dat is niet inclusief noch 'uniciltureel'.
Waar staat dat of wanneer heeft hij dat ooit gezegd?
pi_175952235
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

GL wilt bijvoorbeeld niets doen tegen de influx van kansloze Afrikanen terwijl dat allemaal gelukszoekers zijn.
Is gewoon niet waar. Klaver heeft al zo vaak gezegd onderscheid te maken tussen vluchtelingen en economische migranten.

FAKE NEWS! SAD!
pi_175952246
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:37 schreef bamibij het volgende:

[..]

Is gewoon niet waar. Klaver heeft al zo vaak gezegd onderscheid te maken tussen vluchtelingen en economische migranten.

FAKE NEWS! SAD!
Hoe gaat hij dat onderscheid maken dan?
#hoedan
pi_175952272
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoe gaat hij dat onderscheid maken dan?
#hoedan
Zoals nu ook al gebeurt?
pi_175952285
quote:

[..]

FAKE NEWS! SAD!
En in de praktijk werkt dat dus niet. Eenmaal dat de gelukszoekers hier zijn gaan ze nooit meer terug.
pi_175952316
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waar staat dat of wanneer heeft hij dat ooit gezegd?
In het partijprogramma.
pi_175952356
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ook dit is natuurlijk weer gewoon een leugen.
pi_175952421
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:40 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

En in de praktijk werkt dat dus niet. Eenmaal dat de gelukszoekers hier zijn gaan ze nooit meer terug.
Vreemd, volgens de cijfers wordt de meerderheid afgewezen? Klein aantal illegalen hou je altijd, ook onder min-pres Baudet.

Maar je geeft toe dat je vorige post een leugen was dus?
pi_175952491
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In het partijprogramma.
Welke bevolkingsgroepen zijn niet welkom volgens het verkiezingsprogramma?
pi_175952501
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

Vreemd, volgens de cijfers wordt de meerderheid afgewezen? Klein aantal illegalen hou je altijd, ook onder min-pres Baudet.

Een afwijzing betekent niet dat ze ook daadwerkelijk het land worden uitgezet. En het klopt gewoon dat GL niets wilt doen, dat is dan ook de reden waarom ze uit de formatieonderhandelingen zijn gestapt.
pi_175952517
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Welke bevolkingsgroepen zijn niet welkom volgens het verkiezingsprogramma?
Dat zeggen ze er niet bij.
pi_175952539
quote:

[..]

Wel gelachen hoor.
pi_175952542
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:51 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Een afwijzing betekent niet dat ze ook daadwerkelijk het land worden uitgezet. En het klopt gewoon dat GL niets wilt doen, dat is dan ook de reden waarom ze uit de formatieonderhandelingen zijn gestapt.
Nee hoor, ze wilden niet meegaan in de retoriek en beleidsplannen van Buma/Rutte.

Maar dit is het FvD topique. OT.
  Redactie Games zaterdag 23 december 2017 @ 18:54:30 #72
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175952579
quote:

[..]

Naast de excuusneger hebben we nu de excuusiraniër?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175952590
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeggen ze er niet bij.
Man man man.
pi_175952621
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:39 schreef bamibij het volgende:

[..]

Zoals nu ook al gebeurt?
Wat doe je bij mensen die claimen uit Syrië te komen maar dat niet kunnen aantonen?
Worden die ook teruggestuurd?
pi_175952667
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Man man man.
Que?
pi_175952679
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat doe je bij mensen die claimen uit Syrië te komen maar dat niet kunnen aantonen?
Dat moet je aan de IND vragen, maar volgens mij is de controle in Nederland vrij grondig.
pi_175952805
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Que?
Je claimt dat bepaalde bevolkingsgroepen niet welkom zijn, vervolgens vraag ik je waar dat staat en je geeft ronduit toe dat het nergens staat beschreven.
pi_175952853
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dat moet je aan de IND vragen, maar volgens mij is de controle in Nederland vrij grondig.
Er was een journalist die met weinig moeite een vals paspoort kon regelen.
Die was dus gewoon binnengelaten als Syrische vluchteling.
Ook las ik ergens dat je niet eens een paspoort hoeft te laten zien als je uit Syrië komt.
Je kan immers claimen dat je die verloren bent.
pi_175952927
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ook las ik ergens dat je niet eens een paspoort hoeft te laten zien als je uit Syrië komt.
Die had idd alleen een vals paspoort gekocht. Die was niet daadwerkelijk binnengekomen op dat valse paspoort he..

En bron? Nog buiten dat er meer manieren om identiteit te checken zijn dan paspoort.
pi_175952935
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je claimt dat bepaalde bevolkingsgroepen niet welkom zijn, vervolgens vraag ik je waar dat staat en je geeft ronduit toe dat het nergens staat beschreven.
Niet welke groepen inderdaad. Is dit echt te ingewikkelde materie?
pi_175953146
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:54 schreef Puddington het volgende:

[..]

Naast de excuusneger hebben we nu de excuusiraniër?
Zie jij die Taylor met een zwarte binnenkomen? Het is geen excuus, en het bewijst ook helemaal niks. Maar aangezien koffiedik kijken hier normaal blijkt te zijn denk ik dat dit er niet aan onder doet.

Of jullie hebben natuurlijk je mening al klaar, en houden die toch wel op extreemrechts. Dan kan hij bij GL gaan zitten en wordt hij nog als een extreemrechtse infiltrant gezien.
pi_175953331
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet welke groepen inderdaad. Is dit echt te ingewikkelde materie?
Dan klets je toch uit je nek, je claimt dat bepaalde groepen niet welkom zijn en je kan dat gewoon niet aantonen.
pi_175953427
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dan klets je toch uit je nek, je claimt dat bepaalde groepen niet welkom zijn en je kan dat gewoon niet aantonen.
quote:
De Nederlandse samenleving heeft de afgelopen decennia een enorme instroom van immigranten te verwerken gekregen. De samenleving kan dit niet meer behappen, maar het partijkartel blijft maar doorgaan met het binnenhalen van ongehoorde aantallen kansarme immigranten. (met steun van de NPO en gesubsidieerde instanties zoals Vluchtelingenwerk).

Het geld dat we hieraan besteden zou veel effectiever en zinvoller kunnen worden besteed door opvang in de regio. Mocht asiel in ons land toch (om wat voor reden dan ook) noodzakelijk zijn, dan moet dat niet meer leiden tot een permanente verblijfsvergunning – maar slechts tot tijdelijke opvang voor zolang het nodig is. Het doel is terugkeer naar het land van herkomst zodra de situatie dat weer toelaat.

Ons immigratiebeleid moet gericht zijn op wie wij hier nodig hebben en wie wij (ook op basis van culturele achtergrond) kunnen opnemen.
Hier staat toch echt "wie wij nodig hebben" en "wie wij willen hebben op basis van culturele achtergrond". Dat ze dat niet verder specificeren doet daar weinig aan af.
pi_175953563
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Hier staat toch echt "wie wij nodig hebben" en "wie wij willen hebben op basis van culturele achtergrond". Dat ze dat niet verder specificeren doet daar weinig aan af.
I stand corrected, totaal overheen gelezen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:45:46 #85
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175953725
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En dan? Zonder paspoort wordt het erg lastig om te bewijzen dat je daadwerkelijk uit Syrië komt. Hoe meer je moet verzinnen om als vluchteling door te gaan, hoe moeilijker het wordt je verhaal te staven.

Veel vluchtelingen verbranden hun paspoort in de hoop dat het de procedure makkelijker maakt, in de praktijk zet het de meesten op een achterstand.
--
pi_175953727
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is toch echt waar het op neer komt. Geen fascisme, maar selectie kan niet volgens jou.
pi_175953775
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

En dan? Zonder paspoort wordt het erg lastig om te bewijzen dat je daadwerkelijk uit Syrië komt. Hoe meer je moet verzinnen om als vluchteling door te gaan, hoe moeilijker het wordt je verhaal te staven.

Veel vluchtelingen verbranden hun paspoort in de hoop dat het de procedure makkelijker maakt, in de praktijk zet het de meesten op een achterstand.
En worden die dan teruggestuurd naar Syrië als ze al daar vandaan komen?
pi_175953776
quote:

[..]

Een valse dichotomie. Dat Baudet geen baken van inclusiviteit en tolerantie is volgens GL begrippen snapt iedereen. Volgens de insuering zal Baudet dan wel extreemrechts zijn, wat dan wordt "bewezen" door het feit dat hij gaat eten met iemand.

Totaal van het padje
pi_175953846
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt algemeen erkend dat in 2015 de situatie niet onder controle was. Dat wil niet betekenen dat die wet altijd voor oncontroleerbare situaties zorgt, maar dat kan wel.
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:50:48 #90
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175953852
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:47 schreef Monopoly het volgende:

Maar vooral: Het moet redelijk snel gaan. Niet overhaast, maar wel binnen fatsoenlijke tijden. De asielaanvrager is er niet bij gebaad om lang te moeten wachten, want dat remt af. Ook Nederland heeft er niets aan.
De procedure duurt in beginsel acht dagen. Dat is erg snel, sommigen vinden dat zelfs te snel.

Wanneer er een piekmoment aan instroom is zijn er te weinig ambtenaren om alle procedures van start te kunnen laten gaan. Er kunnen dan wachtlijsten ontstaan (totdat de procedure begint). In Griekenland bedraagt die wachttijd soms een paar jaar, in Nederland een paar maanden (tot aan zes maanden).

De tijd kan verkort worden als (A) er meer geld heengaat naar het IND en (B) de uitstroom van bevoegde ambtenaren verhoogd wordt. Dat wordt niet beschouwd als een goedkope inzet van middelen en menskracht, als het überhaupt al mogelijk is. Geen enkele partij (waaronder het FVD) is daar voorstander van.
--
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:52:53 #91
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175953889
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En worden die dan teruggestuurd naar Syrië als ze al daar vandaan komen?
Nee, als ze echt uit Syrië komen krijgen ze waarschijnlijk asiel. Syrië is geen veilig land. Maar zonder paspoort is dat dus moeilijk te bewijzen. Mocht je van plan zijn om asiel aan te vragen, neem dan in ieder geval je paspoort mee.
--
pi_175953895
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een valse dichotomie. Dat Baudet geen baken van inclusiviteit en tolerantie is volgens GL begrippen snapt iedereen. Volgens de insuering zal Baudet dan wel extreemrechts zijn, wat dan wordt "bewezen" door het feit dat hij gaat eten met iemand.

Totaal van het padje
Enorm vermoeiend inderdaad, maar dat is nu eenmaal de frame waar ze het fvd in willen duwen.
Hij is extreem rechts, hij is een fascist etc.
Maar zeg eens iets over de andere kant en dan moeten we niet speculeren of insinueren.
pi_175953912
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Baudet gaat de Killary/Crooked Hillary kant op, gênant wel. Ik had zo gehoopt dit soort wanvertoningen in de States te houden
Ik vind dit ook irritant. Laat dat maar aan geenstijl of andere opiniemakers over. Daar is het al de vraag of het leuk is (vaak wel) maar over je ambtsgenoten moet je dit niet zeggen.
pi_175953929
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er wordt algemeen erkend dat in 2015 de situatie niet onder controle was. Dat wil niet betekenen dat die wet altijd voor oncontroleerbare situaties zorgt, maar dat kan wel.
Aha en wie waren er precies voor voortzetten van die situatie?
pi_175953955
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is toch echt waar het op neer komt. Geen fascisme, maar selectie kan niet volgens jou.
Het kan prima, maar dan moet je niet doen alsof dat 'inclusiviteit' betekent.
pi_175954033
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind dit ook irritant. Laat dat maar aan geenstijl of andere opiniemakers over. Daar is het al de vraag of het leuk is (vaak wel) maar over je ambtsgenoten moet je dit niet zeggen.
Ben ik het met je eens, overigens snap ik wel dat hij de aanval opent op Ollengren.
Ik vind het een bijzonder naar persoon en ik denk dat zij op termijn de overheid wilt inzetten om “fake news” tegen te gaan, levensgevaarlijk in mijn ogen.
pi_175954053
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:48 schreef bamibij het volgende:

[..]

De meerderheid? Dus van de 10.000 gelukszoekers gaat de meerderheid weer terug? Als dat al zo is, schiet het nog niet op.
pi_175954219
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Niet van die moeilijke vragen stellen.
pi_175954303
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Oh en jij denkt dan meteen aan rassen ofzoiets? Waarom zou je het ene ras meer nodig hebben dan het ander dan? Is dit nou die white supremacy waar we het over hebben?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 23-12-2017 20:16:52 ]
pi_175954398
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha en wie waren er precies voor voortzetten van die situatie?
Ik had niet het idee dat GL de gang van zaken een probleem vond, als je die kant op wil.
pi_175954415
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het kan prima, maar dan moet je niet doen alsof dat 'inclusiviteit' betekent.
Het kan prima. Oke, laten we dat eens onthouden. Wat betekent het wel dan?
pi_175954444
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ben ik het met je eens, overigens snap ik wel dat hij de aanval opent op Ollengren.
Ik vind het een bijzonder naar persoon en ik denk dat zij op termijn de overheid wilt inzetten om “fake news” tegen te gaan, levensgevaarlijk in mijn ogen.
Ik ook, volgens mij is ze bijzonder naief.
pi_175954541
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh en jij denkt dan meteen aan rassen ofzoiets?
Ik denk dan meteen aan dat de FvD bepaalde bevolkingsgroepen hier niet wil hebben.
pi_175954558
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het kan prima. Oke, laten we dat eens onthouden. Wat betekent het wel dan?
Wat betekent wat?
pi_175954607
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat betekent wat?
Die selectie van wie je binnenlaat.
pi_175954643
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die selectie van wie je binnenlaat.
Zoals het nu geregeld is lijkt me prima.
pi_175954739
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals het nu geregeld is lijkt me prima.
Je zegt over het programma dat het prima kan, en geen fascisme is, maar ook niet inclusiviteit. Ik noem het een inclusieve uniculturele samenleving. Wat is het dan volgens jou?
pi_175954832
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zegt over het programma dat het prima kan, en geen fascisme is, maar ook niet inclusiviteit. Wat is het dan wel.
Niet echt tolerant en ook niet inclusief. Iets waar ik geen voorstander van zou zijn.
pi_175956197
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet echt tolerant en ook niet inclusief. Iets waar ik geen voorstander van zou zijn.
Pragmatisch en realistisch zou ik het noemen.
pi_175956274
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 21:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Pragmatisch en realistisch zou ik het noemen.
Uhu.
  zaterdag 23 december 2017 @ 22:34:21 #111
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175959434
Bosma heeft in zijn biografie het volgende te melden over het belang van aanwezig zijn bij debatten. Ook als je een kleine partij bent met een paar leden die de boel nog moet opbouwen:

quote:
We hebben honderdduizend dingen te doen om een partij op te bouwen,
maar in die hectische wereld van constant tijdgebrek maakt
Geert een zeer principiële keus. Hij wil aan álle belangrijke Kamerdebatten
meedoen, plus deelnemen aan álle stemmingen.
Dat betekent het voorbereiden van debatten, dus inlezen en een
tekst schrijven. Dus zitten we tot diep in de nacht te studeren op, ik
noem maar wat, de bv’tjes van minister Veerman als er een debat is
over zijn boerenbedrijf in Frankrijk. Eenzelfde molensteen om onze
nek vormen de stemmingen. Elke dinsdag stemt de Kamer over vele
tientallen moties, over uiteenlopende terreinen, van verkeer tot landbouw
– om maar twee zaken te noemen waar we geen verstand van
hebben. Dat betekent inlezen of mensen bellen om advies.
Ik heb Geert vaak vervloekt om zijn beslissing aan alle stemmingen
en belangrijke debatten mee te doen, maar achteraf kan ik hem alleen
maar gelijk geven. Het is een principieel kiezen voor de kern van het
parlementaire werk – het is waar je voor bent gekozen. De latere neergang
van Rita Verdonk wordt door velen geweten aan het verwaarlozen van haar taken als volksvertegenwoordiger. Kiezers zijn bereid je
veel te vergeven, maar dat je niet eens namens hen de debatten voert,
wordt niet gewaardeerd. En terecht.
Baudet en Hiddema lijken de lessen van Bosma niet al te serieus te nemen.. Terecht?
--
pi_175959908
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:34 schreef Ryon het volgende:
Bosma heeft in zijn biografie het volgende te melden over het belang van aanwezig zijn bij debatten. Ook als je een kleine partij bent met een paar leden die de boel nog moet opbouwen:

[..]

Baudet en Hiddema lijken de lessen van Bosma niet al te serieus te nemen.. Terecht?
Mwah, er valt voor beide wat te zeggen. 't Is niet alsof Baudet en Hiddema niet bij de debatten zijn omdat ze liever lanterfanten. Baudet is buiten de Kamer bezig met deelname aan het debat en het verder opbouwen van de partij (o.a. voorbereidingen op de PS-verkiezingen en EP-verkiezingen in 2019), terwijl Hiddema zijn advocatenkantoor nog heeft. Wilders daarentegen was al TK-lid (voor de VVD) toen'ie de PVV begon en zich volledig op de TK richtte, da's toch een andere startpositie :s).

Bosma zou qua welbespraaktheid en eruditie overigens niet misstaan bij de FvD. Niet dat'ie ooit de overstap gaat maken, maar toch.
pi_175960105
quote:

FAKE NEWS! SAD!
Alleen wijken de definitie`s van wat Klaver een vluchteling of economische migrant vind, af van wat veel andere partijen vinden.....

En hij wil geen selectie houden in Afrika of op een kustwachtschip die migranten uit het water vist, nee hij wil die selectie pas in opvangkampen in Europa (Italie bijvoorbeeld).
Ja, dan ben je natuurlijk al te laat......
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:48 schreef 2thmx het volgende:
Bosma zou qua welbespraaktheid en eruditie overigens niet misstaan bij de FvD. Niet dat'ie ooit de overstap gaat maken, maar toch.
Als plaatsvervangend kamervoorzitter doet hij het ook altijd wel goed.
pi_175960200
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als plaatsvervangend kamervoorzitter doet hij het ook altijd wel goed.
Klopt, stukken beter zelfs dan Arib.
pi_175965344
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Man, bazel toch niet zo stom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175965532
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 07:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is daar stom aan dan. Dat er niet daadwerkelijk mensen doodgaan?
pi_175966213
Baudet zou toch juist blij moeten zijn als er iets gedaan wordt tegen fake news? Dat zou het aantal uitglijders van Yernaz, die er elke keer weer met beide benen intrapt, kunnen terugbrengen.
  zondag 24 december 2017 @ 10:24:06 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175966378
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 10:10 schreef Kansenjongere het volgende:
Baudet zou toch juist blij moeten zijn als er iets gedaan wordt tegen fake news? Dat zou het aantal uitglijders van Yernaz, die er elke keer weer met beide benen intrapt, kunnen terugbrengen.
Zonder al dat fake news en die had hij zijn politieke carriere nooit kunnen beginnen. Die begon met de overwinning bij het referendum, wat bol stond van het nepnieuws.
Laffe huichelaar
pi_175966610
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Bosma is op zich een troll, maar wel een goed politicus, kundig voorzitter en hij heeft veel gevoel voor humor.
I´m back.
pi_175966630
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 10:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zonder al dat fake news en die had hij zijn politieke carriere nooit kunnen beginnen. Die begon met de overwinning bij het referendum, wat bol stond van het nepnieuws.
Eerder al. Een Baudet bestormde al langer de opiniepagina’s van de kranten en diverse sites. Daarbij is hij ook niet in zijn eerste leugentje gestikt.
  zondag 24 december 2017 @ 10:51:41 #121
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175966827
Tweede partij bij Maurice de Hoax *O*.

fvdemocratie twitterde op zondag 24-12-2017 om 10:38:05 Forum voor Democratie nu de tweede partij van Nederland in de peiling van Maurice de Hond. Word ook lid:… https://t.co/JklVJLXr39 reageer retweet
  zondag 24 december 2017 @ 10:55:56 #122
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175966877
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175966962
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 07:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ziet er naar uit dat mensen die D’66 stemmen het met mij eens zijn.
Volgens TPO komt de scherpe daling van D’66 door het afschafffen van het referendum en het gejank over nepniews en de mogelijke gevolgen dat het kan hebben.
  zondag 24 december 2017 @ 11:09:59 #124
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175967134
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Volgens TPO komt de scherpe daling van D’66 door het afschafffen van het referendum en het gejank over nepniews en de mogelijke gevolgen dat het kan hebben.
Denk dat Pechtolds appartementje ook wel een rol speelt. Al blijft 't natuurlijk hilarisch om uit onvrede over (mogelijke) corruptie naar de VVD over te stappen.
pi_175967146
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 10:51 schreef 2thmx het volgende:
Tweede partij bij Maurice de Hoax *O*.

fvdemocratie twitterde op zondag 24-12-2017 om 10:38:05 Forum voor Democratie nu de tweede partij van Nederland in de peiling van Maurice de Hond. Word ook lid:… https://t.co/JklVJLXr39 reageer retweet
[ afbeelding ]
Miljoenen gore witte racisten in NL. :r
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 24 december 2017 @ 11:13:28 #126
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175967207
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:10 schreef habitue het volgende:

[..]

Vergeet al die racistische negers ook niet.
  zondag 24 december 2017 @ 11:14:57 #127
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175967235
quote:
In de kamer helaas 13e met 2 zetels. ;(
Maar alsnog een leuk bericht natuurlijk. *O*
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175967314
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:10 schreef habitue het volgende:

[..]

Buitenlanderhaat speelt bij jouw keuze toch ook gewoon flink mee? Waarom zou je daar in deze tijd nog moeilijk over doen? Iedereen weet dat er bij De Hond in zijnnwerkjes een potentie is van zeker een zetel of veertig voor dat type partijen. Op dit moment gezellig door de zusterpartijen PVV en FvD samen ingevuld.
pi_175967391
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 11:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Buitenlanderhaat speelt bij jouw keuze toch ook gewoon flink mee? Waarom zou je daar in deze tijd nog moeilijk over doen? Iedereen weet dat er bij De Hond in zijnnwerkjes een potentie is van zeker een zetel of veertig voor dat type partijen. Op dit moment gezellig door de zusterpartijen PVV en FvD samen ingevuld.
Buitenlanderhaat, ik. _O- en vertel wat is mijn keuze dan, ben benieuwd.
pi_175967402
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef habitue het volgende:

[..]

Het zou wel leuk zijn als je daar zelf eerlijk voor uit zou komen, dan hoeft er ook niet over gespeculeerd te worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175967420
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou wel leuk zijn als je daar zelf eerlijk voor uit zou komen, dan hoeft er ook niet over gespeculeerd te worden.
Waarom zou ik. Speculeer maar raak.
pi_175967473
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef habitue het volgende:

[..]

Waarom zou je anders stemmen op een partij die zich lieert aan allerlei extreemrechtse groepen en figuren in het westen? De profilering en verkozen achterban van de FvD zijn immers erg duidelijk.
pi_175967525
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2017 11:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zou je anders stemmen op een partij die zich lieert aan allerlei extreemrechtse groepen en figuren in het westen? De profilering en verkozen achterban van de FvD zijn immers erg duidelijk.
Nou niet zo moeilijk 99.999, een reden voor iemand om op fvd te stemmen zou bijvoorbeeld het anti-eu standpunt kunnen zijn. Of referenda.

Of ben je dan ook al een vieze gore witte racist als je daar voorstander van bent.
pi_175967584
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 10:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wel leg je precies de vinger op de zere plek. Wat als de huidige regels al bestonden? Dan had de hele nee-campagne geboycot geworden? Lekker dan, nu steeds vaker blijkt dat alles gewoon klopt, zoals bijv. de corruptie in Oekraïne.

Iedereen die hier pretendeert een democraat te zijn, en voor vrije meningsuiting en vrije onafhankelijke media is, zou tegen dit plan moeten zijn, ongeacht of een iemand die zich ertegen uitspreekt een extreemrechtse nazi is of niet.
  zondag 24 december 2017 @ 11:36:42 #135
168304 Mani89
pi_175967596
Al bijna een jaar lang doet hij elke avond het licht uit en in de ochtend het licht aan in dit topic. En iedere dag steekt hij precies hetzelfde riedeltje af.

pi_175967628
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:32 schreef habitue het volgende:

[..]

Nou niet zo moeilijk 99.999, een reden voor iemand om op fvd te stemmen zou bijvoorbeeld het anti-eu standpunt kunnen zijn. Of referenda.

Of ben je dan ook al een vieze gore witte racist als je daar voorstander van bent.
Oh, en dan neem je overduidelijke onderliggende ideologie (en daarmee het onderwerp waarop Baudet zich al jaren nadrukkelijk profileert) gewoon voor lief? Dat is bijzonder naïef of een grap.
pi_175967657
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

D66 gaat diep door het stof wat betreft de eigen idealen. Dat leden het hiermee eens zijn is echt bizar. Ik snap uberhaupt niet hoe je weldenkend tot deze conclusie kan komen. Ik hoop en verwacht met heel mijn hart dat D66 gedecimeerd wordt. Die zetels mogen wat mij betreft nog naar denk en GL toe, wat een misselijk zooitje.
pi_175967666
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wel leg je precies de vinger op de zere plek. Wat als de huidige regels al bestonden? Dan had de hele nee-campagne geboycot geworden? Lekker dan, nu steeds vaker blijkt dat alles gewoon klopt, zoals bijv. de corruptie in Oekraïne.

Iedereen die hier pretendeert een democraat te zijn, en voor vrije meningsuiting en vrije onafhankelijke media is, zou tegen dit plan moeten zijn, ongeacht of een iemand die zich ertegen uitspreekt een extreemrechtse nazi is of niet.
Het had ons vermoedelijk wel heel veel leugens en Russische propganda bespaard. Want dat het Nee-kamp zich daar voornamelijk mee profileerde kan je natuurlijk niet ontkennen. Dat Oekraïne een corrupt land is heeft waar nog heel veel moet veranderen heeft overigens nooit iemand ontkend.
  zondag 24 december 2017 @ 11:40:31 #139
168304 Mani89
pi_175967674
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

In de kamer helaas 13e met 2 zetels. ;(
Maar alsnog een leuk bericht natuurlijk. *O*
Ik vind het prima zo, stel je voor dat je als fonkelnieuwe partij gelijk met 20 man de kamer binnen marcheert. Niet gezond. Nu chillen we nog lekker met 2 man in de achterbanken en kunnen we 4 jaar lang groeien tot we 76 zetels hebben.
pi_175967690
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geloof je dat dan ook? Of heb je je mening toch al klaar liggen?
pi_175967702
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

D66 gaat diep door het stof wat betreft de eigen idealen. Dat leden het hiermee eens zijn is echt bizar. Ik snap uberhaupt niet hoe je weldenkend tot deze conclusie kan komen. Ik hoop en verwacht met heel mijn hart dat D66 gedecimeerd wordt. Die zetels mogen wat mij betreft nog naar denk en GL toe, wat een misselijk zooitje.
Heb je de argumenten voor te afschaffen van het huidige raadgevend referendum ook tot je genomen? Argumenten die overigens vrij breed gedeeld worden en niet echt bizar zijn, eerder een gevolg van er nog eens goed over nadenken.
pi_175967717
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het had ons vermoedelijk wel heel veel leugens en Russische propganda bespaard. Want dat het Nee-kamp zich daar voornamelijk mee profileerde kan je natuurlijk niet ontkennen. Dat Oekraïne een corrupt land is heeft waar nog heel veel moet veranderen heeft overigens nooit iemand ontkend.
Wat is er dan nep geweest? Dat vlagverbrandingsfilmpje? Jij denkt dat dat relevant was?
pi_175967729
quote:
10s.gif Op zondag 24 december 2017 11:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, en dan neem je overduidelijke onderliggende ideologie (en daarmee het onderwerp waarop Baudet zich al jaren nadrukkelijk profileert) gewoon voor lief? Dat is bijzonder naïef of een grap.
Niet iedereen is zo obsessief met die man bezig als jij he.
pi_175967806
Maargoed ik ga lekker met mn buitenlande vriendin brunchen. :9 tabee
  zondag 24 december 2017 @ 11:47:09 #145
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175967823
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:40 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik vind het prima zo, stel je voor dat je als fonkelnieuwe partij gelijk met 20 man de kamer binnen marcheert. Niet gezond. Nu chillen we nog lekker met 2 man in de achterbanken en kunnen we 4 jaar lang groeien tot we 76 zetels hebben.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar die 15 zetels hebben we nog niet hé :P Ik probeer alleen te waken voor teveel optimisme. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175967831
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je de argumenten voor te afschaffen van het huidige raadgevend referendum ook tot je genomen? Argumenten die overigens vrij breed gedeeld worden en niet echt bizar zijn, eerder een gevolg van er nog eens goed over nadenken.
Uiteraard heb ik de voor- en nadelen overwogen.
Ik zal de zogenoemde nadelen even opnoemen en weerleggen.

1) Het is raadgevend en dat is krom.
Oke, dan maak je het bindend.

2) De uitkomst was niet zoals verwacht
Als je alleen referenda-uitslagen accepteert die overeenkomen met die van de regering heb je geen referenda nodig.

3) referenda over internationale verdragen kunnen niet
Oke, dan voeg je dat toe, dat is geen reden om het hele referendum maar buiten de deur te zetten.

4) een ja of nee is niet genuanceerd genoeg.
Elke beslissing is een ja of nee. Of je nog een keer je reet moet afvegen om een poepvlek te voorkomen, en of je Noord-Korea moet bombarderen; alles is ja of nee. De bevolking heeft meer dan ooit de mogelijkheid om zich te informeren en daarmee een weloverwogen beslissing te maken. Verder is het geen ja of nee, maar zijn het er een aantal miljoen.

Heb ik er tijdens het schrijven van deze reactie nog een over het hoofd gezien, dan hoor ik dat graag.
  zondag 24 december 2017 @ 11:48:36 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175967859
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee natuurkijk niet, dat is niemand van plan. Alleen jouw intellectueel wil je dat doen geloven, maar verder vindt helemaal niemand dit.

Filmpjes als die van die Russische fakenewsfabriek, die worden dan wel geweerd en dat is niet de enige onzin die toen over ons uitgestort werd. Er is een verschil tussen dingen waar je het wel of niet mee eens kan zijn en dingen die feitelijk onjuist zijn, verzonnen of in scene gezet. Zoals dat filmpje.

Of bikvoorbeeld zoals Baudet die verzint dat D66 ergens tegen heeft gestemd omdat Pechtold een gift van een topdiplomaat heeft gekregen.

Baudet begint wat dat betreft een beetje de Trump van de lage landen te worden. Hij leeft in zijn eigen werkelijkheid waarin mensen dingen willen die gewoon alleen in zijn hoofd zo zijn, komt met zijn ordinaire Crooked Hillary gedoe richting Ollongren en maakt zijn politieke tegenstanders op basis van leugens verdacht van strafbare feiten. Je hoeft het immers niet zo nauw te nemen met de waarheid.

Ik zit helemaal niet zo te wachten op die manier van politiek vedrijven in Nederland
Laffe huichelaar
pi_175967863
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:46 schreef habitue het volgende:
Maargoed ik ga lekker met mn buitenlande vriendin brunchen. :9 tabee
Mogelijk alsnog racist!
pi_175967960
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nee natuurkijk niet, dat is niemand van plan. Alleen jouw intellectueel wil je dat doen geloven, maar verder vindt helemaal niemand dit.

Filmpjes als die van die Russische fakenewsfabriek, die worden dan wel geweerd en dat is niet de enige onzin die toen over ons uitgestort werd. Er is een verschil tussen dingen waar je het wel of niet mee eens kan zijn en dingen die feitelijk onjuist zijn, verzonnen of in scene gezet. Zoals dat filmpje.

Of bikvoorbeeld zoals Baudet die verzint dat D66 ergens tegen heeft gestemd omdat Pechtold een gift van een topdiplomaat heeft gekregen.

Baudet begint wat dat betreft een beetje de Trump van de lage landen te worden. Hij leeft in zijn eigen werkelijkheid waarin mensen dingen willen die gewoon alleen in zijn hoofd zo zijn, komt met zijn ordinaire Crooked Hillary gedoe richting Ollongren en maakt zijn politieke tegenstanders op basis van leugens verdacht van strafbare feiten. Je hoeft het immers niet zo nauw te nemen met de waarheid.

Ik zit helemaal niet zo te wachten op die manier van politiek vedrijven in Nederland
Dat zeg je nu, maar er werd zo vaak gezegd en nu nog steeds dat het leugens waren, terwijl het gewoon blijkt te kloppen. Waarom dat niet als nepnieuws bestempeld zou worden, geen idee?

Ach, dat ene filmpje. Dat was na een uur al debunked. Daar heb je echt geen censuurwet voor nodig.

Dat is een hele andere discussie, waarin ik het overigens wel met je eens ben.
pi_175967965
quote:
1s.gif Op zondag 24 december 2017 11:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is er dan nep geweest? Dat vlagverbrandingsfilmpje? Jij denkt dat dat relevant was?
Zeker de helft van de 'argumenten' van het Nee-kamp klopte weinig van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')