ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Dat snap je toch niet? ATB is zelfs een van oorsprong Amerikaans systeem dacht ik.
Klopt, maar het is lang niet overal uitgerold. Veel Amerikaanse spoorwegen zijn eigendom van de goederenboeren die daar rijden en die hebben hun eigen mechanismen en procedures. Als er al reizigerstreinen rijden zijn die te gast en hebben ze minder prioriteit dan cargo.
Op de 'commuter railroads' rond een aantal grote steden is het qua beveiliging vaak wel iets beter geregeld, maar ook daar kan het goed misgaan.
Er zijn daarnaast nog altijd enorme gebieden ('dark territory') waarin de treindienstleider ('dispatcher') geen enkele controle heeft over de infrastructuur. Er is geen treindetectie, geen interlocking, geen seinen, geen rijweginstelling. Alles gaat via gesproken danwel geschreven instructies.
De dispatcher moet volledig vertrouwen op informatie die hij via radio binnenkrijgt van machinisten, en geeft op basis van die informatie weer instructies aan de rest van het verkeer.
En dan hebben we het niet over kleine stukjes, maar soms over afstanden van meer dan 200 mijl (320 km).
En dat allemaal in het oh zo geweldige Amerika. Naar de maan vliegen kunnen ze wel maar een beetje spoorbeveiliging aanleggen is te lastig. Wat een ontwikkelingsland is het toch ook eigenlijk...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 19 december 2017 00:19 schreef dennistd het volgende: En dat allemaal in het oh zo geweldige Amerika. Naar de maan vliegen kunnen ze wel maar een beetje spoorbeveiliging aanleggen is te lastig. Wat een ontwikkelingsland is het toch ook eigenlijk...
Het is dan ook veel kleinschaliger dan wat wij hier in Europa gewend zijn...
quote:
During FY 2016 (October 2015 - September 2016), Amtrak welcomed aboard approximately 31.3 million customers, another record year. On an average day, nearly 85,700 passengers ride more than 300 Amtrak trains.
ProRail_VL twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 09:22:33 Nederland-België> In België voert het spoorpersoneel tot vanavond actie> In een aantal gevallen heeft dit impact op het internationale treinverkeer> Het is niet te voorspellen op welke treinen er impact is. reageerretweet
Grote betoging tegen pensioenhervorming in Brussel, eigenlijk rijdt in Vlaanderen alles (afgezien van de bussen & trams) maar hebben de usual suspects in Wallonië weer eens andere plannen.
Voor beiden geldt dat je er niets aan hebt als je het niet tot de beschikking hebt. Ik vind het best opvallend dat dergelijke grote snelheidsovergangen niet op een bepaalde manier bewaakt worden. Als je een systeem hebt dat je remming wel controleert maar een te hoge eindsnelheid toelaat is het al heel veel veiliger dan niets.
IC Brussel-Amsterdam rijdt slechts tussen Brussel en Den Haag van 08/01/18 t.e.m. 08/04/18. Om technische redenen zal de IC Brussel-Amsterdam van maandag 8 januari t.e.m. zondag 8 april 2018 slechts tussen Brussel en Den Haag rijden.
Reizigers met bestemming Schiphol Airport en Amsterdam moeten overstappen in Rotterdam Centraal, waar ze (zonder toeslag) de IC Direct kunnen nemen met bestemming Amsterdam.
Reizigers vanuit Amsterdam en Schiphol Airport nemen best de IC Direct naar Rotterdam Centraal (zonder toeslag) en kunnen daar overstappen op de Intercity trein naar Brussel.
De aangepaste reisschema's zullen pas later in de internationale reisplanners opgenomen worden. Gelieve enkele dagen vóór uw vertrek nogmaals de dienstregelingen te checken.
Daar kan ik maar 1 reden voor bedenken. Men gaat in de loop van het voorjaar (de aangeduide periode) weer starten met proefritten en daarvoor heeft men rollend materieel nodig.
Vanaf 9 april Benelux over de HSL? Misschien? Dan toch?
Ik had er nog niets van gehoord, maar ik kan nog wel een reden bedenken: toelating voor de stammen met 7 rijtuigen in combinatie met de twee wijzigingen aan de rijtuigen (revisie stoot- en trekwerk en verandering elektrisch pakket). Althans, daar was toch sprake van?
Op dinsdag 19 december 2017 15:37 schreef Mr_Klaasje het volgende: Voor beiden geldt dat je er niets aan hebt als je het niet tot de beschikking hebt. Ik vind het best opvallend dat dergelijke grote snelheidsovergangen niet op een bepaalde manier bewaakt worden. Als je een systeem hebt dat je remming wel controleert maar een te hoge eindsnelheid toelaat is het al heel veel veiliger dan niets.
Oh, een beetje zoals ATB-EG bij Hattemerbroek, een paar jaar geleden? Geel sein, remstandje 1 en dan met 110 door rood kachelen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Oh, een beetje zoals ATB-EG bij Hattemerbroek, een paar jaar geleden? Geel sein, remstandje 1 en dan met 110 door rood kachelen...
Eh, nee. Want daar wordt in principe nog op handelen van de machinist gecontroleerd. Zoiets. ATB-EG dicht niet alles af maar leidt wel tot substantieel minder onveilige situaties. Het dwingt een remming af en laat zien wat "het achterliggend seinbeeld" is.
[ Bericht 13% gewijzigd door Mr_Klaasje op 19-12-2017 18:57:17 ]
ATB-Vv stond uit op die plek na werkzaamheden het weekend ervoor ...
ATB-Vv zou "Hattermerbroek" waarschijnlijk niet hebben voorkomen, omdat het daarvoor niet is ontworpen. ATB-Vv is bedoeld om te werken in het geval dat ATB-EG niet kan werken: bij snelheden tot 40 km/u (wanneer er geen ATB-EG-signaal is). ATB-Vv werkt waarschijnlijk tot zo'n 70 km/u.
Wanneer je 130 rijdt en een geel sein passeert moet je afremmen naar 40 km/u, in afwachting van rood. ATB-EG monitort echter alleen óf de machinist remt, niet of hij voldoende remt.
Volgens de specs doet ATB-vv het bij snelheden lager dan 70 km/h. Daarmee is niet uitgesloten dat het ook nog bij 80 of 90 km/h werkt maar 110 km/h waarschijnlijk niet meer.
Via Google kwam ik in een oud deel van deze reeks een leuke reportage van b2py tegen (de foto's werken nog steeds). Normaal lurk ik alleen in deze reeks, maar nu wou ik nog even reageren.
Hele leuke reportage van een voor mij hele bekende plek, ik woon vlakbij de Hef.
quote:
Op donderdag 25 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende: Fok! PTA Treinentopic historie Op deze mooie donderdag 25 april ben ik na een opdracht voor school naar Rotterdam afgereisd om daar een bezoekje te brengen aan een stukje spoorhistorie. Vele malen over gelezen, vele malen door de oplossing gereisd en vele malen naar gestaard maar nog nooit 'De Hef' bezocht. De reis begon in Rotterdam niet zo soepel met bus 48 vanaf Rotterdam Centraal naar bushalte Willemsbrug, in de file op Coolsingel. Uiteindelijk met slechts vijf minuten vertraging gearriveerd en vrijwel direct het volgende plaatje geschoten waar wij deze tour zullen beginnen.
[ afbeelding ] Wij zien hier 'De Hef', de bijnaam voor de Koningshavenbrug. De brug is gebouwd 1927, nadat de draaibrug die daarvoor op dezelfde plek zat was gesloopt. In jaren '80 was dit punt in de dienstregeling dermate bepalend dat op deze plek begonnen werd met het maken van de dienstregeling. Hieruit bleek wel dat er noodzaak was voor een nieuwe spoorverbinding, met meer capaciteit en die geen last had van het waterverkeer, de laatste treinen zijn op 24 september 1993 over de brug gegaan en sindsdien buitendienst gesteld.
[ afbeelding ] Als het mandje genegeerd wordt zien we vooral een niet onderhouden stuk brug. Opvallend is dat het spoor nog steeds bevestigd is op de stalen constructie. Goed te zien is dat het spoor nog op de oude manier bevestigd werd aan de constructie, in dit geval met kraagbouwen en dat compensatielas nog steeds aanwezig is. Een dubbel hek maakt het voor ondergetekende onmogelijk om een betere foto te maken van dit deel.
[ afbeelding ] Als de fotograaf zich omdraait is dit het aanzicht. De stad Rotterdam met op de voorgrond de aardebaanconstructie van de oude spoorbaan. Tegenwoordig liggen hier om de zoveel meter oude stelcom platen en zijn er bankjes en prullenbakken aangebracht. Ondanks dat je tussen het bruisende centrum en de Kop van Zuid zit is dit een zeer aangename plek om te zijn. Heerlijk rustig.
[ afbeelding ] De Hef inclusief de aardebaanconstructie.
[ afbeelding ] Vanaf het landhoofd aan het uitende van de aardebaanconstructie is hier het landhoofd aan de andere zijde van de Nieuwe Maas te zien. Vanwege de lange lengte die dit stuk spoor door de stad en over het water liep wordt dit ook wel 'luchtspoor' genoemd. Later kom ik nog terug op de overkant.
[ afbeelding ] Een foto van een deel van het landhoofd. Goed is te zien waar de sporen hebben gelegen en uiteraard waar de brug over de Nieuwe Maas ooit is begonnen/geëindigd.
[ afbeelding ] De fotograaf is toen over de Willemsbrug gelopen en hoeft toen bovenstaande foto genomen. Hier stond vroeger een enorme brug die Rotterdam per spoor met Dordrecht verbond. De brug is in 1994 gesloopt en daarna de hoogovens in gegaan. Er is nog één pilaar gebleven, daarover later meer.
[ afbeelding ] Op deze foto goed te zien is dat het oude tracé 'Luchtspoor' anno 2013 nog steeds volop gebruikt wordt. De Verlengde Willemsbrug ligt voor een deel op het oude aardebaanlichaam
De Verlengde Willemsbrug ligt niet op het spoorlichaam; de Verlengde Willemsbrug heeft namelijk tegelijk met het Luchtspoor bestaan tussen 1963 en 1993. Op de onderstaande foto's zie je de ontmanteling van het Luchtspoor naast de Verlengde Willemsbrug:
quote:
, en de aansluiting naar de Willemsbrug is ook in een soort holte aangesloten op de weg. Eerst liep de weg onder de brug door maar is later aangesloten. Om voor de fotograaf onduidelijke redenen is de aansluiting nooit netjes op gelijke hoogte gebracht.
[ afbeelding ] Hier zien we de bewaarde steunpilaar van de Willemsspoorbrug, met op de achtergrond De Hef. Deze pilaar is blijven staan om een monument op te bevestigen wat voor de sloop van de brug elders in de haven hing. Wij zien hier daar een deel van het officieel hetende 'Maasbeeld' maar in de volksmond vaak tot 'Waslijn' wordt gedoopt.
[ afbeelding ] Als laatst resteert dit gebouwd van 'Healthcity', dat ook op een oude fundering staat. Voor mij helaas onbekend waar deze fundering voor heeft gediend. Een van jullie enig idee?
Jazeker
Tot de bouw van de nieuwe Willemsbrug (geopend 1981) lag hier de oude Willemsbrug. Deze liep vanaf de Koninginnebrug en de Van der Takstraat op het Noordereiland parallel aan de spoorbrug naar de noordelijke Maasoever.
De Maasbruggen, voor het bombardement, gezien richting Zuid. De bebouwing op de voorgrond is gesneuveld in 1940.
Noordereiland en Maasbruggen, gezien richting Noord, met linksonder de Koninginnebrug, linksboven de oude Willemsbrug en rechtsboven de spoorbrug. De Hef bevindt zich net rechts van de foto. De Nieuwe Willemsbrug is hier nog niet in aanbouw, dus de foto zal ergens uit begin jaren '70 zijn.
Spoorbrug gezien richting Zuid vanaf station Blaak, rechts de oude Willemsbrug, op dit landhoofd staat nu het gebouw van Health City. Links van het spoor zie je de oude bebouwing aan de Wijnhaven. Deze gebouwen zijn voor de bouw van de Willemsspoortunnel afgebroken, en later bovenop de tunnel weer opgebouwd.
Oude Willemsbrug ca. jaren 80
quote:
Voor zover deze historische 'les', voor mij best indrukwekkend en leuk om er geweest te zijn!
Gebruikte bronnen: Wikipedia en Feijenoordsemeesters
Bonus: de RWS-beeldbank met foto's van de bouw van de Willemsspoortunnel:
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Vanaf 9 april Benelux over de HSL? Misschien? Dan toch?
Heb ff gevraagd hoe het nu precies zit. NMBS is wat voorbarig met de melding, want er is nog geen definitieve zekerheid of het doorgaat. Afgelopen week is de HSL gerepareerd (Jep, het lag voor de verandering aan de baan in plaats van de locs): er zijn balises verplaatst en opnieuw geprogrammeerd. Binnenkort valt er een beslissing of er nu toch een proefbedrijf gereden gaat worden voor de omklap begin april (ja, dat gaat toch gewoon gebeuren als alles goed gaat). Als besloten wordt dat er alsnog een proef- en oefenbedrijf plaats gaat vinden, dan worden er inderdaad enkele stammen onttrokken aan de normale dienst, waardoor dus de IC Brussel ouderwets gaat keren op HS.
Maar goed. Heel groot voorbehoud dus. Er is nog niets besloten.
Hmm, ik ben benieuwd van welke datum die informatie is die die persoon heeft gehoord. Opvallenderwijs heb ik dan weer gehoord dat vorige donderdag de beslissing is genomen voor week 2 tot en met 6 om te keren op Den Haag HS, van week 7 tot en met 14 zou nog onzeker zijn. Op woensdagavond ligt daar in de avond een onderhoudsrooster, dat wordt aangepast tussen weken 2 en 14.
Ik heb de info met opzet behoorlijk algemeen gehouden Maar bij het overleg van vorige week donderdag zou inderdaad de intentie zijn uitgesproken, als ik het goed heb begrepen, maar nog niets definitief gemaakt te zijn. Die beslissing zou binnenkort gemaakt moeten worden.
Maar ja, ik kan het uiteraard verkeerd begrepen hebben.
Edit: kan natuurlijk ook zijn dat hij het had over die tweede periode gaat, dat die nog onzeker is.
[ Bericht 8% gewijzigd door MTL op 20-12-2017 20:43:29 ]
Weet iemand al hoe lang de buitendienststelling van Zwolle komende zomer gaat duren? Ik zit nl. te twijfelen tussen (a) een nieuw jaarabonnement of (b) maandabonnementen, waarbij ik in de zomermaanden met de auto ga.
Zes weken is lang, maar dan kunnen ze wel in één keer een hoop werkzaamheden combineren. Denk aan de aanpak van Herfte, bouw van infrastructuur voor de intercity Zwolle - Enschede, en het oplossen van de problemen op het Kamperlijntje en Zwolle - Raalte.
Je zou kunnen overwegen om een jaarabonnement te nemen en dan per aanvang van de werkzaamheden het traject aan te laten passen naar Hardinxveld-Giessendam - Hardinxveld Blauwe Zoom Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort (het goedkoopste traject). Na afloop van de werkzaamheden kies je dan weer je oude traject.
Per maand is een jaarabonnement veel goedkoper dan losse maandabonnementen.
Op woensdag 20 december 2017 21:07 schreef James1988 het volgende: Zes weken is lang, maar dan kunnen ze wel in één keer een hoop werkzaamheden combineren. Denk aan de aanpak van Herfte, bouw van infrastructuur voor de intercity Zwolle - Enschede, en het oplossen van de problemen op het Kamperlijntje en Zwolle - Raalte.
Je zou kunnen overwegen om een jaarabonnement te nemen en dan per aanvang van de werkzaamheden het traject aan te laten passen naar Hardinxveld-Giessendam - Hardinxveld Blauwe Zoom Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort (het goedkoopste traject). Na afloop van de werkzaamheden kies je dan weer je oude traject.
Per maand is een jaarabonnement veel goedkoper dan losse maandabonnementen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
In Duitsland komen veel klachten over het zitcomfort in de nieuwe ICE4 (voorheen ICx). Daarom worden nu als proef in een aantal treinen een deel van de stoelen vervangen door die van ICE3: https://www.zugreiseblog.de/ice-4-sitze/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Toen ik 2 weken terug van Kopenhagen naar Breda ging, reisde ik met een IC van Deutsche Bahn van Hamburg naar Düsseldorf. Dat was zo'n gemoderniseerde IC, hij was wel mooi van binnen maar de stoel was erg hard. De DSB IC3 die ik daarvoor had was veel comfortabeler.
Op donderdag 21 december 2017 15:36 schreef Dr_Flash het volgende: Dat is altijd met nieuwe interieurs. Dat is gebouwd om 20 jaar mee te gaan. Dus ja, dat is in het begin vrij hard ja.
Dat klopt, ik klaag er ook niet over. Het viel me gewoon op.
Over nieuwe treinen wordt met enige regelmaat geklaagd over hoe hard de stoelen zijn. Die moeten nog ingezeten worden.
Op woensdag 20 december 2017 20:57 schreef LeTourdeFrance het volgende: Weet iemand al hoe lang de buitendienststelling van Zwolle komende zomer gaat duren? Ik zit nl. te twijfelen tussen (a) een nieuw jaarabonnement of (b) maandabonnementen, waarbij ik in de zomermaanden met de auto ga.
16 dagen ergens rond laatste week juni In ieder geval nog voor de start van de zomer. En 9 dagen in februari. Dacht ook nog het weekend met Pasen of Hemelvaart.
Het is echter niet mogelijk deze testritten te rijden zonder dat reizigers hiervan iets merken. Tijdens het oefen- en proefbedrijf zal de IC Brussel tijdelijk eindigen op Den Haag Hollands Spoor in plaats van Amsterdam Centraal. NS start hier vanaf 8 januari mee. Om ruimte te maken voor het proefbedrijf vervallen er vanaf februari dagelijks enkele ritten van de IC direct
Ik gok dat dit betekent dat er overdag proefgereden gaat worden in het pad van een ICd Amsterdam - Rotterdam, die daarna via Breda doorrijdt naar Antwerpen.
Ik vind het raar dat de ICd moet lijden onder de proefritten voor de Beneluxtrein, het lijkt haast wel alsof met treintjes spelen belangrijker is dan reizigers vervoeren.
Vanmiddag was er t.h.v. Hulten (tussen Breda en Tilburg) rond 17:00 een aanrijding met een persoon, om 20:15 werd het spoor vrijgegeven. En om 20:45 gebeurde er op hetzelfde traject een tweede aanrijding.
Het zou ook niet de eerste keer zijn. Hebben we al vaker meegemaakt: de eerste trein die weer doorrijdt krijgt er weer een onder. Alsof ze in de rij staan...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Daar zul je inderdaad gelijk hebben, de Schipholtunnel en Asd-Watergraafsmeer zal wel volzitten.
Maar een verklaring waarom het proefbedrijf en inkorten niet alleen in het weekeinde, in de avonden en/of daluren plaatsvindt wordt niet gegeven. De hele operatie heeft toch al minstens 120 maanden vertraging, het vorige proefbedrijf liep ook niet goed dus waarom het nu niet wat verspreid kan worden vraag ik mij af.
Ik snap dat er proefritten nodig zijn, en ook dat daar materieel voor nodig is.
Wat ik ook niet snap is waarom er niet voor wordt gekozen om alternatief materieel in te zetten (I6/I10?) om de Benelux tot Amsterdam te kunnen laten rijden.
Ook snap ik niet helemaal waarom er dan ritten van de IC Direct zouden moeten vervallen. Het lijkt mij dat het traject Rotterdam - Breda - Antwerpen het belangrijkste is voor het proefbedrijf? Lijkt mij dat je je testbedrijf dan zodanig inricht dat je normale reizigers er geen last van hebben.
Wat ik ook niet snap is waarom er niet voor wordt gekozen om alternatief materieel in te zetten (I6/I10?) om de Benelux tot Amsterdam te kunnen laten rijden.
Ook snap ik niet helemaal waarom er dan ritten van de IC Direct zouden moeten vervallen. Het lijkt mij dat het traject Rotterdam - Breda - Antwerpen het belangrijkste is voor het proefbedrijf? Lijkt mij dat je je testbedrijf dan zodanig inricht dat je normale reizigers er geen last van hebben.
Materieel is 1 ding, maar er moet ook ruimte zijn op het spoor. Ik vermoed dat er ruimte is voor of de testtrein of voor de Brusselaar en niet allebei tegelijk.
Wat ik ook niet snap is waarom er niet voor wordt gekozen om alternatief materieel in te zetten (I6/I10?) om de Benelux tot Amsterdam te kunnen laten rijden.
Ook snap ik niet helemaal waarom er dan ritten van de IC Direct zouden moeten vervallen. Het lijkt mij dat het traject Rotterdam - Breda - Antwerpen het belangrijkste is voor het proefbedrijf? Lijkt mij dat je je testbedrijf dan zodanig inricht dat je normale reizigers er geen last van hebben.
vermoedelijk een combinatie van niet genoeg materieel en niet genoeg locs. Bij mijn weten worden er ook nog regelmatig stammetjes van/naar Onnen gesleept voor diverse werkzaamheden.
Amsterdam: geen Noord/Zuidlijn naar Schiphol, wel een 'airportsprinter' die ook nog eens 3 nieuwe stations (Rieker Business Park, een extra station tussen Lelylaan en station Sloterdijk en een halte om Haven-Stad te ontsluiten) aan zou moeten doen.
De Autoslaaptrein Düsseldorf – Verona gaat in 2018 toch niet rijden. De kosten om de trein in Italië te laten rijden stijgen dusdanig fors dat het niet lukt om de trein rendabel te kunnen aanbieden. Dat heeft de Treinreiswinkel bekend gemaakt.
(...)
quote:
De paden die de Treinreiswinkel zijn overgenomen door het Duitse Urlaubs Express. Urlaub Express ziet het wel zitten om een autoslaaptrein Düsseldorf – Verona uit te voeren. “Treinreiswinkel gaat deze trein niet aanbieden” zegt Brall. Volgens Brall zijn de rijtuigen van de Urlaub Express slecht onderhouden en zijn er zeer veel klachten over de Duitse ondernemer. En inderdaad liegen de Google Reviews er niet om. Sommige treinen worden bijvoorbeeld op het laatste moment geannuleerd, en reizigers klagen dat het lang duurt om vervolgens het geld terug te krijgen. Urlaub Express scoort uit 25 reviews een 1,6 bij Google. En ook bij Tripadvisor zijn de ervaringen uiterst kritisch.
Die zijn toch nog van de Bergland Express geweest, en hebben jaren staan wegroesten op het terrein van de voormalige HTMU-loods ten westen van Utrecht? Die rijtuigen zijn uiteindelijk naar Amsterdam gegaan en zijn daar nu hotel 'Train Lodge'.
De rijtuigen waarvan foto's op Drehscheibe staan komen van EETC af. Ze zijn ergens in 2016 verkocht aan MSM Gruppe, nadat EETC in april 2015 het bijltje erbij neergooide.
[ Bericht 34% gewijzigd door James1988 op 24-12-2017 05:19:22 ]
Mijn ouders zijn er weleens mee van Düsseldorf naar Wenen gereden. Gingen ze met de auto op vakantie, hoefden ze maar 2 korte stukjes zelf te rijden. Maar ja, de Volvo S80 van m'n pa mocht niet dus ze waren op de Suzuki Ignis van m'n moeder aangewezen. Die trein moet ergens in de Alpen door wat tunnels heen of zo, en daar mag je niet met een LPG-tank in #veiligheidsjihad
Ondanks de fotoloze herfst van dit jaar bleek 2017 toch een mooi spoors jaar te zijn geworden. Vele highlights konden van het denkbeeldige lijstje worden gestreept, zoveel zelfs dat dat hier onmogelijk in twaalf foto's samen te vatten is.
Januari In tegenstelling tot vorige jaren stond de hobby in de eerste maand van 2017 op een vrij hoog pitje. Diverse bezoekjes bracht ik aan Limburg en er werd zelfs een zondagmiddag in het Belgische Warsage gespendeerd. Toch werd de foto van de maand dichter bij huis gemaakt. In de wintermaanden is het mogelijk op zondagmiddag de lege dolimetrein tussen Veendam en Onnen goed voor het licht te fotograferen, al moet deze dan niet twee uur of meer te vroeg rijden wat nogal eens gebeurd. Op zondag 15 januari vertrok de 6412 met -90 uit Veendam en kon de lange trein in Zuidbroek onder winterse omstandigheden worden vastgelegd.
Februari In de maand februari was het wat drukker op het werk waardoor ik wat minder tijd had voor de hobby. Door een fatale keuze bij Holten dubbelde ik de eerste mogelijke foto van een 4400 met ketels, maar dat werd in maart, april en mei goed gemaakt. De keuze van de maand viel daarom op de aardgascondensaat in Groningen. De 6416 van DB Cargo verlaat "stad" op weg naar Roodeschool en passeert hier tussen alle stapelwolken tot groot geluk in de zon ter hoogte van de British American Tabacco fabriek Niemeijer.
Maart De bollenvelden in Noord-Holland hebben mij altijd al aangetrokken. Dit jaar waren de mogelijkheden ivm een groot narcissenveld direct aan het spoor bij Sassenheim uitstekend. Het kostte me wel een extra poging maar op maandag 27 maart, toen de zomertijd net ingegaan was, lukte het dan toch de staaltrein Beverwijk-Kijfhoek-Hagen vast te leggen.
April De laatste twee weken van april stonden in het teken van de grote buitendienststelling bij Assen. Hierdoor werden de aan- en afvoertrein van DB Cargo cluster Onnen via Leeuwarden afgewikkeld. Saillant detail: DB Cargo heeft de tractie tussen Onnen en Zwolle Rangeer aan Locon uitbesteed. Op de eerste rijdag van de afvoertrein waren de omstandigheden het best en kon deze foto bij Veenwouden worden gemaakt. De tweede week was het vaak slecht weer en werd tot overmaat van ramp (voor de fotografen) de trein door ProRail uren later verlegd waardoor daglicht foto´s niet meer mogelijk waren. Een paar weken later ging Locon Benelux helaas failliet.
Mei Gedreven door het laatste transport van een NSB-treinstel (ging zon-uit) werd de foto van de maand mei dan eindelijk een RRF 4400 met ketelwagens die een half uur eerder wel in de zon ging. De inmiddels bijna alledaagse trein kon op zaterdag 6 mei als gevolg van werkzaamheden op een niet alledaagse stek worden vastgelegd: bij de molen van Wijhe.
Juni In juni was het druk op het werk en waren ook het aantal mooie zonnige dagen spaarzaam, waardoor er geen foto's werden gemaakt. Gelukkig had ik eind april/begin mei de eerste buitenlandtrip erop zitten en die ging dit keer niet naar een hoog frequent bereden goederenlijn maar naar het vakantieschiereiland Sylt. Door lokkentekort rijden hier anno 2017 toch nog 218'en in het autotransport. Samen met de bonte samenstellingen van het RE-vervoer en de 218'en in de IC-dienst kon ik me hier 4 dagen uitleven. Bij het kruisingsstation Lehnshallig kon een in bloei staand koolzaadveld prima gecombineerd worden met een trein en zo werden op 30 april 2017 de DB 218 363 en 218 314 vereeuwigd.
Juli Omdat mijn vrouw d'r rijbewijs heeft gehaald kon voor het eerst met de auto op vakantie gegaan worden. Alvorens we de bijna-spoorloze Eifel in zouden rijden werden de eerste paar dagen aan de Rijn doorgebracht. Hier was het typisch zomerweer: af en toe zon maar ook veel wolken. Na een grijze dag trok het aan het eind van 12 juli gedeeltelijk open waardoor de zon even doorbrak. Hierdoor kon de Crossrail-trein Germersheim-Antwerpen in Boppard worden vastgelegd, die tot mijn geluk deze dag niet met een mintgroene 185 maar met de DE6308 reed.
Augustus Begin Augustus had ik nog vakantie terwijl mijn vrouw alweer aan het werk moest. Er werden flink wat zonnige dagen voorspeld en dus werd de tweede hobbytrip van het jaar gepland en dit keer zou het einddoel Tsjechië worden. Natuurlijk moest er eerst nog even het Duitse Elbedal bezocht worden maar op de woensdag besloot ik de grens over te gaan en een volledige week in Tsjechië te verblijven. Hoofddoel werden de in het weekend ingezette Bardotka's rond Praag. Zo zien we de 749 264 met vier gemoderniseerde dubbeldeksrijtuigen bij Petrov U Prahy passeren op weg naar Cercany.
September Eind september bood zich nog de mogelijkheid aan om drie dagen naar het Maintal te gaan, waar je werkelijk alles kan verwachten. Ik was er al weer flink wat jaren niet geweest en de modernisering heeft er inmiddels wel toegeslagen. Van de zeker vijf absolute hoogtepunten kies ik voor de zeer fraaie LTE 187 930 die met een ketelwagentrein bij Karlstadt passeerde.
Oktober (BONUS April) Omdat de nazomer nog enkele hobbytripjes toeliet moest ik dat bekopen met een zeer druk najaar op het werk, soms met werkweken van haast 80 uur. Daarom een bonus plaatje uit April. Naast de aan- en afvoertreinen van DB Cargo reden op Tweede Paasdag en de zondag daarop ook enkele onderhoudstreinen van NSR via het baanvak Groningen-Leeuwarden, omdat Onnen niet via Assen bereikbaar was. Wat betreft weersomstandigheden en geluk stak Tweede Paasdag er wel met kop en schouders boven uit. Zowel de heentrein naar Onnen (met 6 bakken ICM) als de terugtrein naar Leeuwarden (met 12 bakken VIRM) ging ondanks de vele wolken in de zon. Een van de fraaiste fotopunten is het molentje bij Visvliet, alwaar de 6416 met de overbrengingsrit in een zongaatje een haast verkleumde groep fotografen erg blij maakten. Het (overigens gezellige) lange wachten werd beloond.
November (BONUS Augustus) De Tsjechië-reis wilde ik perse beginnen in het Duitse deel van het Elbedal omdat hier vaak Tsjechische diesellocomotieven tractie geven aan treinen die de grens moeten worden overgezet. Op de heerlijk zonnige 1 augustus konden de 742 260 + 742 529 van IDS Cargo met een suikertrein bij Krippen op de foto worden gezet.
December (BONUS Augustus) Lang getwijfeld tussen een bonusplaat uit het Maintal of IRP op de Maaslijn maar uiteindelijk viel de keuze toch op de start van Independent Rail Partner met fraaie roze G2000'en. Toen eind augustus deze chartertrein naar Köln Messe Deutz vanwege werkzaamheden op creatieve wijze werd omgeleid via de Maaslijn stond half hobbyend Nederland vroeg op om dit vast te leggen. Het zonnetje deed ook aardig zijn best en zo konden de 2101 met de 186 293 (ook een van de nieuwe highlights van dit jaar) worden vastgelegd bij het binnenrijden van Venray.
Via deze weg wens ik iedereen fijne Kerstdagen toe en een gelukkig, gezond en mooi hobbyjaar 2018 toe!
Op zondag 24 december 2017 11:20 schreef Stefanovic83 het volgende: Over 2 weken met de Thalys Schiphol - Brussel. Moet ik nog tijd incalculeren voor security checks etc op Schiphol of kan ik gewoon in 1x doorlopen?
Op zondag 24 december 2017 11:20 schreef Stefanovic83 het volgende: Over 2 weken met de Thalys Schiphol - Brussel. Moet ik nog tijd incalculeren voor security checks etc op Schiphol of kan ik gewoon in 1x doorlopen?
Gewoon instappen.
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Op zondag 24 december 2017 11:20 schreef Stefanovic83 het volgende: Over 2 weken met de Thalys Schiphol - Brussel. Moet ik nog tijd incalculeren voor security checks etc op Schiphol of kan ik gewoon in 1x doorlopen?
thalys kent geen security check. Ze willen wel graag bij het instappen je ticket even zien.
En op de linker staat "Stoptrein Schiphol". Station herbouwen, treindienst opnieuw invoeren... Naja, alles beter dan dat die Amsterdammers een metro gaan bouwen
Via deze weg wens ik iedereen fijne Kerstdagen toe en een gelukkig, gezond en mooi hobbyjaar 2018 toe!
Mooie plaatjes hoor!
Hetzelfde uiteraard
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Het is weer die tijd van het jaar. De eerste twee rondes van het WK Darts zitten er goeddeels op, het land maakt zich op voor een complete shutdown ter devotie aan de übergezellige Kerstdagen. Een mooi moment om eens mijn beste (of minst beroerde) treinenfoto's van de afgelopen 12 maanden bij elkaar te schrapen Veel plezier alvast!
1. Januari Ulm Hbf, Duitsland, 15 januari 2017. Tijdens een overstap op de terugweg van het nieuwjaarsrondje zagen we deze loc 146 223-3 aan kop van een Regional-Express naar Stuttgart in de sneeuw. Rechts een werktrein.
2. Februari Amsterdam Centraal, 3 februari 2017. Eurostar-treinstel op de Dijksgracht. Op de achtergrond een rijtuig van het TEE-treinstel dat tien jaar geleden uit Canada teruggekomen is en sindsdien staat weg te rotten.
3. Maart Fähre Rødby - Puttgarden, tussen Denemarken en Duitsland, 9 maart 2017. Na een noodgedwongen met 24 uur verlengd verblijf op Groenland was ik wel even klaar met vliegen en besloot ik het laatste stuk vanaf København met de trein te doen. Op deze route gaat de trein een stukje met de boot mee. Dat is leuk
4. April Crianlarich, Schotland, 1 april 2017. Treinstel 56447 komt binnen. Op de achtergrond de Highlands. Dit zou voorlopig mijn laatste buitenlandse reis worden.
5. Mei Arnhem, 13 mei 2017. Abellio-flirt die tegenwoordig de Regional-Express tussen Arnhem en Düsseldorf rijdt.
6. Juni Eindhoven, 27 juni 2017. DB-loc 1615 met een keteltrein.
7. Juli Kesteren, 8 juli 2017. U ziet wat u ziet.
8. Augustus Nederlands Openluchtmuseum Arnhem, 26 augustus 2017. Historische tram 536 uit Rotterdam.
9. September Maastricht, 4 september 2017. NMBS-Break 398 op weg naar Liège-Guillemins, en een onbekend gebleven e-Spurt van Arriva richting Heerlen.
10. Oktober 's-Hertogenbosch, 23 oktober 2017. NSR Flirt. Naar aanleiding van een uitzending van Rail Away over de Ferrocarril de Soller had ik al in mei een weekje Mallorca geboekt voor oktober. Eenmaal op Mallorca aangekomen bleek dat ik eigenlijk alleen maar zin had in zwembad en zon. Dus u zult het met deze trein moeten doen
11. November Durrës, Albanië, 4 november 2017. De totaal in elkaar geransde en geknetterde stoptrein naar Elbasan wordt vandaag getrokken door een lomp stuk ijzer, dieselloc T669-1053. Op zich kunnen de Albanese spoorwegen ook wel toe met een ééncijferig nummersysteem voor de locs eigenlijk
12. December Deventer, 16 december 2017. We sluiten het jaar dicht bij huis af met een SGMm op weg naar Almelo. Op spoor 3 is museumtreinstel 766 zojuist binnengekomen ter gelegenheid van de oliebollenrit van de NVBS. Om veiligheidsredenen kan de identiteit van de fotograaf helaas niet onthuld worden. Ook het tijdstip waarop de foto gemaakt is, is Geheim
Januari - Het PTA TT Nieuwjaarsrondje is inmiddels een ware traditie geworden, ook dit jaar was ik erbij toen we naar Konstanz gingen.
Februari - In februari heb ik niet heel erg veel aan de treinenhobby gedaan. Hier een foto van een VIRM die een nachtje doorbracht in station Breda omdat de Moerdijkbrug toen dicht was voor wekelijkse inspectiewerkzaamheden.
Maart - In maart nam NS afscheid van de Hoekse Lijn, die in 5 maanden omgebouwd zou worden naar een metrolijn. Inmiddels weten we dat dat veel te optimistisch was.
April - Terwijl ik op weg was naar m'n werk kwam er een stammetje Traxx+ICR door 's-Hertogenbosch geraasd. Vermoedelijk op weg naar Amsterdam.
Mei - In het kader van de Open Wervendag organiseerde de projectorganisatie Noorderlijn (Antwerpen) een wandeling door een stukje van de nieuwe tramtunnel die ze in Antwerpen aan het bouwen zijn.
Juni - In juni werd het weer eens tijd voor een ouderwets dagje kilometers knallen in NRW. De Wuppertaler Schewebahn heb ik eindelijk ook eens van m'n lijstje kunnen afstrepen. De dag werd afgesloten met bier (en schnitzel) bij Gaffel am Dom, en met NS die een overstap in Eindhoven gruwelijk de mist in liet gaan
Juli - In juli werd de Citybanan-tunnel geopend in Stockholm, waarmee de forenzentreinen een eigen spoorlijn hebben gekregen en ze minder last hebben van het langeafstandsverkeer. Deze foto komt uit m'n archieven, in juli heb ik niet veel met treinen gedaan.
Augustus - Een FLIRT3 van Abellio Rail NRW staat in Arnhem gereed als stoptrein naar Düsseldorf met stops in o.a. Emmerich, Wesel, Duisburg, Düsseldorf Flughafen en Düsseldorf Hbf. Dankzij de RE 19 heeft Arnhem nu een directe verbinding met twee luchthavens.
September - In september ben ik veel te veel tijd kwijtgeraakt aan ziggy3-simulator, ofwel SimSig.
Oktober - In oktober ben ik op vakantie geweest en heb ik onder andere Wenen, Milaan en Disneyland bezocht.
November - Terwijl ik op weg was naar m'n werk zag ik deze door CAF gebouwde SNG geparkeerd staan in de 'tuin' van Rotterdam.
December - Begin december ben ik een paar dagen in Kopenhagen geweest. Net als Fles eerder dit jaar heeft gedaan ben ik met de trein naar huis gegaan, wat me eigenlijk prima beviel. Ik was voor m'n gevoel "zo" thuis, ook al heb ik 12 uur in treinen gezeten.
En dat was 'm dan voor 2017. Fijne kerst allemaal!
For helvede man. Die laatste twee foto's brengen voor mij dus de eerste keer in m'n eentje een "vreemde" grens over die niet Duitsland of België was terug in m'n herinnering en dat is fijn. Vooral omdat ik donderdag daar ben en ook al ga ik niet meer zes keer per jaar zoals vroeger, ik kom er wel drie keer per jaar en dat is okay <3
Volgens de Veiligheidsregio Zeeland is de bestuurder van de auto inmiddels uit het voertuig. Volgens de Veiligheidsregio kon de persoon zelfstandig uit het voertuig komen. De politie laat weten dat het slachtoffer geen noemenswaardig letsel lijkt te hebben maar dat hij toch voor nader onderzoek naar een ziekenhuis is gebracht
Volgens de Veiligheidsregio Zeeland is de bestuurder van de auto inmiddels uit het voertuig. Volgens de Veiligheidsregio kon de persoon zelfstandig uit het voertuig komen. De politie laat weten dat het slachtoffer geen noemenswaardig letsel lijkt te hebben maar dat hij toch voor nader onderzoek naar een ziekenhuis is gebracht
Als iemand geen noemenswaardig letsel heeft wordt er geen traumaheli opgeroepen.
Op maandag 25 december 2017 12:14 schreef Dr_Flash het volgende: Hee moet je nou eens kijken, de Poolse NVBS heeft een ritje met wadlopertjes over een gesloten lijntje gemaakt (in 2012 al hoor). Veel foto's
Tijdens de eerste route van Chojnice naar Koronowo, op het traject Tuchola - Koronowo, stopte de trein op interessante plaatsen langs het parcours en poseerde voor foto's tijdens de zogenaamde fotostop. Elke speciale trein op gesloten lijnen met veel fotostopów is een echte traktatie voor treinliefhebbers. De trein arriveerde bijna een half uur te laat in Korona, maar gezien het unieke karakter ervan vond geen van onze reizigers het als vanzelfsprekend, het belangrijkste was dat we onderweg goede foto's konden maken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 25 december 2017 12:14 schreef Dr_Flash het volgende: Hee moet je nou eens kijken, de Poolse NVBS heeft een ritje met wadlopertjes over een gesloten lijntje gemaakt (in 2012 al hoor). Veel foto's
Die Maashopper heeft wel meer van dit soort ritjes gedaan.
(Excursie nav einde inzet DH op de Maaslijn na instroom GTW. Dit was toen het alternatief omdat NS moeilijk deed over de huur van DM '90, omdat ze die zogezegd zelf nodig hadden.
In NL zie je op museumlijntjes thans ook vaak dat ze moeilijk doen met spoorlopen enzo. In Stadskanaal bij afscheid DM '90 was het ook not done.
Op maandag 25 december 2017 19:33 schreef Dr_Flash het volgende: Zware onzin. Allerlei zwakzinnigen die zichzelf belangrijk gaan vinden zodra ze een oranje hesje aan hebben. Jammer volk wel.
We hadden op de Uni zo'n vrouw rondlopen, was beheerder van de deel van een gebouw waar we veel zaten. Deed ook altijd moeilijk om het moeilijk doen.
Toen we een lustrum organiseerden en wat activiteiten in/rondom dat gebouw wilden doen was haar chef d'r ook bij.
Ze verbood ons allerlei onnozele dingen. Die vent stond letterlijk ander haar en maakte allerlei gekke gebaren.
Later die kerel: Ja, Ellen mag iets te graag d'r plasje doen. Ga je gang jongens, maak er een leuke week van en als de boel welke ochtend veegschoon is, is het goed "
Die leidinggevenden van dat soort mensen kom je helaas niet altijd tegen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
"Here’s what traveling on a Chinese high-speed railway train at 350km/h looks like. Is there anything that cannot stay upright on our trains?"
Netjes. Nu nog zo'n video wanneer de trein door een flinke wisselstraat gaat.
Dit lukt zelfs zonder wisselstraat niet in Nederland
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Verschilt heel erg per traject: op de Betuweroute gleed de ICE bijvoorbeeld prachtig over het spoor. Tussen Meteren en Utrecht was het veel en veel slechter.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De treinstellen worden geleverd tussen 2020 en 2022 en zullen worden ingezet op de lijnen Paris-Orléans-Tours, Paris-Bourges en Paris-Montargis-Nevers.
Verdere specs: 8 rijtuigen (110 meter), Vmax 200 km/u, biedt aan 373 reizigers een zitplek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
"Here’s what traveling on a Chinese high-speed railway train at 350km/h looks like. Is there anything that cannot stay upright on our trains?"
Netjes. Nu nog zo'n video wanneer de trein door een flinke wisselstraat gaat.
Dingen vallen niet om door snelheid, maar door versnelling/vertraging.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Incidentbestrijding heeft het over een Class 66. Dat is wel een beetje groot uitgevallen rangeerlocje dan
Hij werd gebruikt om te rangeren. Ik wist niet welk type het was. Ik bedoelde meer dat het geen hele trein was, zoals in dat artikel stond.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Eerste heeft als voordeel dat er geen dubbel traject in zit, tweede is wellicht qua uitzicht wat interessanter. Wat jullie?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Bij Oldenzaal is de internationale trein naar Berlijn ontruimd vanwege een dreigbrief.Alle passagiers hebben de trein verlaten.Een explosievenverkenner van de politie doorzoekt de trein met een hond.De politie spreekt van "een verdachte situatie".Over de inhoud van de brief is niets bekendgemaakt.
Eerste heeft als voordeel dat er geen dubbel traject in zit, tweede is wellicht qua uitzicht wat interessanter. Wat jullie?
Tweede rondje is een stuk langer denk ik, kost je al snel de hele dag. Plus als je achter Roermond vast komt te zitten qua verstoringen, ben je de klos. Met het Betuwerondje heb je altijd alternatieven.
Limburgrondje is "maar" 1:12 langer. Maar dat komt inderdaad door de krappe overstappen overal. In Betuwerondje zit meer rek en inderdaad ook meer alternatieven. Denk dat het die wordt. Volgens mij heb ik Dordt-Tiel-Elst zelf ook nog nooit opgeveegd .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
"Voor de berekening van stiptheid van het reizigersverkeer op het Nederlandse spoor wordt sinds dit jaar gebruik gemaakt van ov-chipgegevens."
Hoe dan? Als je na aankomst nog even gaat schijten heeft de trein +5?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 28 december 2017 15:39 schreef JDude het volgende: "Voor de berekening van stiptheid van het reizigersverkeer op het Nederlandse spoor wordt sinds dit jaar gebruik gemaakt van ov-chipgegevens."
Hoe dan? Als je na aankomst nog even gaat schijten heeft de trein +5?
In principe wel. Maar je kan zelf niet bedenken dat er 800 reizigers niet allemaal eerst even gaan zitten schijten als ze in Arnhem aankomen. En je snapt hoe hoe statistiek werkt of moet ik je dat gaan uitleggen? Moet vast lukken met vijf jaar MAVO.
In principe wel. Maar je kan zelf niet bedenken dat er 800 reizigers niet allemaal eerst even gaan zitten schijten als ze in Arnhem aankomen. En je snapt hoe hoe statistiek werkt of moet ik je dat gaan uitleggen? Moet vast lukken met vijf jaar MAVO.
Het wordt gepresenteerd als een zinnige toevoeging. Maar het zou toch betrouwbaarder moeten zijn om gewoon bij te houden hoe laat het blik ergens aankomt dan te kijken wat de inhoud vervolgens gaat doen.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel prijzenswaardig dat er weer eens wat wordt gedaan met die enorme bak data.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het wordt gepresenteerd als een zinnige toevoeging. Maar het zou toch betrouwbaarder moeten zijn om gewoon bij te houden hoe laat het blik ergens aankomt dan te kijken wat de inhoud vervolgens gaat doen.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel prijzenswaardig dat er weer eens wat wordt gedaan met die enorme bak data.
Het idee is dat als de trein van A naar B een vertraging van 6 minuten heeft, dat het effect voor de reiziger regelmatig veel groter is. Die wilde bijvoorbeeld doorreizen naar B en ziet zijn vertraging nu meteen oplopen naar 15 of 30 minuten omdat de aansluiting niet meer kan worden gehaald. Door de in- en uitcheckgegevens erbij te pakken krijg je de gehele reis te zien en niet slechts de vertraagde deeltrajecten. Enige transparantie lijkt me echter wel op zijn plaats, want dergelijke beweringen moeten natuurlijk wel kunnen worden gecontroleerd.
Het wordt gepresenteerd als een zinnige toevoeging. Maar het zou toch betrouwbaarder moeten zijn om gewoon bij te houden hoe laat het blik ergens aankomt dan te kijken wat de inhoud vervolgens gaat doen.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel prijzenswaardig dat er weer eens wat wordt gedaan met die enorme bak data.
Outliers heb je altijd, die verwijderen vanzelf bij zulke hoeveelheden data
Ook van mij een jaaroverzicht. Van elke maand één foto. Soms is het makkelijk kiezen (als er weinig foto's gemaakt waren) maar voor sommige maanden had ik wel vijf foto's kunnen plaatsen. Mocht je alle foto's willen zien, dan kun je op mijn Flickr-pagina terecht.
In januari voerde het inmiddels traditionele Nieuwjaarsrondje van deze prachtige reeks mij dit jaar naar Konstanz. Na de heenweg op zaterdag werd op zondag 15 januari teruggereisd. Nadat per catamaran de Bodensee overgestoken was kon in Friedrichshafen deze Baureihe 218 met een Dosto-stam in een flinke sneeuwbui vastgelegd worden.
Voor de februari-foto gaan we opnieuw de grens over, al is het niet ver: op station Bad Bentheim kwam op 19 februari een Noorse BM73 aan. Uiteraard gesleept, en op weg naar NedTrain Haarlem voor een revisie. Nadat de Duitse Traxx plaatsgemaakt had voor CapTrain-loc 1621 kon terwijl het licht al uit was met behulp van een paaltje nog deze foto gemaakt worden.
Eind maart was het einde der tijden voor de Hoekse Lijn als spoorlijn genaderd. Een paar dagen voor het definitieve einde werden er ritten met historisch materieel gereden over de bijna 125 jaar oude lijn. Vanaf de heuvel bij de Maeslant-kering kon op 26 maart Mat'54 766 vastgelegd worden met op de achtergrond de skyline van Rotterdam.
Op 9 april werd bij de Museum Buurt Spoorweg (Haaksbergen-Boekelo) een dieseldag georganiseerd. Naast de eigen diesellocomotieven was ook de NS 162 te gast. Deze Engelse oorlogsloc bleef na de bevrijding achter in Nederland en deed nog een tijdje dienst bij NS op (voormalige) tramlijnen. Met wat goederenwagens werd aan het eind van de dag een fotorit Stepelo-Haaksbergen gereden.
In mei werd weer de jaarlijkse rit van Westfalendampf naar Amsterdam gereden. Zoals gebruikelijk met de beide VSM 23'ers, die hier in Bad Bentheim op 27 mei de trein over hebben gegeven aan de TRI 110 428 en nu langs de trein naar een kopspoor rijden om hier water te nemen voor de terugreis naar depot Beekbergen.
Dan zijn we aanbeland op 13 juni: de datum waarop de eerste FLIRT3's voor (inmiddels) Keolis ons land binnenkwamen. De eer was aan de 7402 en 7401 die gesleept achter Strukton G1206 303001 de grens overkwamen. Op station Oldenzaal ging het aan de kant wegens een aanrijding verderop, waardoor deze oude en nieuwe Syntus/Keolis-treinen naast elkaar gefotografeerd konden worden.
Juli, de zevende maand dus al over de helft van het jaar. In december heeft Arriva de enige GTW van Connexxion overgenomen om het tekort dat ontstond na de aanrijding bij Dalfsen op te lossen. Twee weken voor de transformatie van lichtblauw naar blauw/wit wordt op 23 juli vanuit het stationsgebouw van Hardenberg (tevens bus-kantine) deze foto gemaakt.
Op 26 augustus reed de jaarlijkse Tweakers Express naar de Gamescom in Köln. Door werkzaamheden werd via Utrecht - Den Bosch - Nijmegen - Venlo gereden, waardoor er naast een Traxx voor- en achterop ook nog een dieselloc nodig was. Met IRP G2000 2101 op kop wordt hier Vierlingsbeek aan de Maaslijn gepasseerd.
Dit jaar reed de Mat'54 766 diverde ritten voor het Rode Kruis. Op 9 september werd van Den Bosch naar Amsterdam en terug gereden. Na terugkomst in 's Hertogenbosch werd er teruggekeerd naar standplaats Nijmegen, waarbij er ook door het op deze foto zichtbare Oss gereden werd. De dreigende lucht is hopelijk geen voorbode voor de toekomst van dit soort ritten.
Eind oktober werden er voor het eerst testritten met de Sprinter Nieuwe Generatie in Nederland gereden. Om een foto van deze testritten tussen Utrecht en Ede-Wageningen te maken trok ik op een doordeweekse dag (niks voor mij, want dan is mijn Weekend Vrij niet geldig ) naar Ede-Wageningen en zag daar SNG 2301 het station binnenrijden.
Anderhalve week later (4 november) sta ik weer op Ede-Wageningen. Het licht is al uit als Spoorwegmuseum-loc 1312 met divers ander materieel hier aan de kant staan op de Intercity te laten passeren. Het spul is op weg van de Watergraafsmeer naar Utrecht Maliebaan en door werkzaamheden en het niet kunnen kopmaken gaat dit via Arnhem en Deventer.
Waar ik begon met sneeuw eindig ik er ook weer mee. Op 10 december was het definief over en uit voor de Buffeltjes. Nog slechts één rit resteerde er voor DM'90 3424: van Zwolle naar Blerick, het depot van het Spoorwegmuseum in. Door werkzaamheden werd door de Achterhoek gereden waarbij ook het winterse Ruurlo gepasseerd werd. Even later zou het hard beginnen te sneeuwen en lag het halve spoorwegnet weer plat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 28 december 2017 13:03 schreef JDude het volgende: Limburgrondje is "maar" 1:12 langer. Maar dat komt inderdaad door de krappe overstappen overal. In Betuwerondje zit meer rek en inderdaad ook meer alternatieven. Denk dat het die wordt. Volgens mij heb ik Dordt-Tiel-Elst zelf ook nog nooit opgeveegd .
Limburgrondje kent mooi landschap en wisselend materieel. Blauwe Dieselgtw's, Flirts en witte en wit/blauwe elektroGTW's. Van Nijmegen tot aan Sittard via Randwyck en Kerkrade non stop in regionale treinen. Alleen in Kerkrade is het kort als je uit wilt stappen, 3 of 33 minuten.
Volgens mij alleen in de spits, in een deel van de treinen Nijmegen-Venray (die 3x per dag van/naar Venlo rijdt). In de treinen Nijmegen-Venlo-Roermond zit alleen GTW gepland.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 29 december 2017 12:46 schreef YourCaptor het volgende: Ik zag net een koploper (van Leiden richting Utrecht, bij Alphen) met frontverlichting aan de achterzijde brandend voorbij komen. Bijzonder
Dan is de machinist vergeten z'n lampjes goed te zetten. Gebeurt wel eens.
Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?
Railrunner voor jr. Zelf reizen op saldo met dal voordeel. Al tik ik ook wel eens zo'n actiedagkaart van Blokker, AH etc op de kop.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het is uiteindelijk Breda-Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Geldermalsen-Utrecht-Rotterdam-(HSL)-Breda geworden trouwens.
Had nog wel vanaf Utrecht via Arnhem naar Breda gewild maar Elst lag er nog steeds uit.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende: Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende: Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken he
Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
Hoe het in het noorden is gegaan is een beetje raar. De enige serieuze bieder was de zittende vervoerder, de rest haakte af. Nou gun ik het Arriva van harte, maar van een gezonde competitie was geen sprake.
Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
En het is in Europees verband ook compleet logisch: zowel Arriva (DB), Qbuzz (FS) als Keolis (SNCF) zijn (grotendeels) in handen van grote staatsbedrijven, terwijl EBS bijvoorbeeld voortkomt uit een busmonopolie in Israël.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 30 december 2017 01:38 schreef b2py het volgende: Leveren wel een wanprestatie op de concessie Waterland, mede oorzaak van de werkgever van de Tweeter
De enige die oorzaak van de werkgever van de Tweeter is, is de moeder van de werkgever van de Tweeter. En de zaaddonor.
NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken he
Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
Hoe het in het noorden is gegaan is een beetje raar. De enige serieuze bieder was de zittende vervoerder, de rest haakte af. Nou gun ik het Arriva van harte, maar van een gezonde competitie was geen sprake.
mja, het aanbod dat Arriva voor het noorden deed was gewoon wel goed. Ondanks het ontbreken van serieuze concurrentie is het imo wel marktconform.
Je hebt veel enkelspoor, dus hier heb je al een beperking in de mogelijkheden. Daarnaast zijn de wensen van de overheden duidelijk. Dat geeft al een goed idee wat je zou kunnen verwachten. Het bod van Arriva voldoet hier ruimschoots aan.
Dat ze 'ruimschoots' aan voldoen houdt niet in dat het niet beter kan. En het zijn a) wensen, geen eisen en b) een vervoerder kan aanvullende zaken aanbieden. Zie bijvoorbeeld Limburg waar Arriva ook naar de wensen en eisen van de provincie een prima bod had neergelegd en Abellio een bod had waar ze, ik geloof iets van 80 punten extra hadden? Noordelijke Nevenlijnen had eigenlijk op deze manier nooit gegund mogen worden
Dat alleen Arriva een bod heeft uitgebracht op de NN-concessie is nog wel te begrijpen: NS had zich teruggetrokken uit de regionale markt, Syntus/Keolis had het al druk zat met hun concessies (implementatie streekvervoer Utrecht, trein Zwenzwoka, bus Almere) en bij CXX/Transdev lijkt men niet heel vaak op railconcessies te bieden.
Echter, bij een aanbesteding waar alleen de zittende partij aan mee durft te doen is er geen sprake meer van 'gezonde marktwerking'. Als opdrachtgever weet je niet of je de best mogelijke deal hebt gekregen, je hebt alleen maar de keuze tussen aannemen van het bod (zelfs als het niet-conform is) of het bod afwijzen en het risico lopen dat je uiteindelijk helemaal geen rijdende trein meer hebt.
Het verlengen van de bestaande concessie is geen vanzelfsprekendheid (Arriva zou kunnen weigeren), voor een nieuwe aanbestedingsronde is tijd nodig en de partij die een bod heeft uitgebracht wil daar waarschijnlijk voor gecompenseerd worden.
Qbuzz kan aankloppen bij Trenitalia, die zijn al actief in Engeland (via c2c) en in Duitsland (via Netinera, voormalig Arriva Duitsland) en hebben veiligheidscertificaat deel A dus al op zak. Deel B verkrijgen is dan niet zo moeilijk meer.
Voor EBS ligt dat anders, voor zover ik weet is hun moederbedrijf niet actief in railvervoer en moeten ze dus de hele procedure nog door. Het is best mogelijk dat ze een onderaannemer inhuren voor het treinvervoer, maar dan lijkt het me eerder dat ze naar Arriva stappen. Die zitten er tenslotte al.
Waarom zou het niet reëel zijn? Is Arriva geen commercieel bedrijf dan?
Voor de DAV-trein zal waarschijnlijk de R-Net-huisstijl gaan gelden, dus of de treinen nou worden gereden door Arriva of door EBS ziet de reiziger toch niet.
dat laatste klopt, maar in principe zijn de bedrijven bij de aanbesteding elkaars concurrenten. Daarom acht ik op treinengebied samenwerking met NS, Keolis of Connexxion logischer.
Dat de bedrijven tijdens de aanbesteding elkaars concurrenten zijn is volledig terecht, maar dat sluit toekomstige samenwerking niet uit.
Daarnaast is het natuurlijk best mogelijk dat EBS z'n zinnen heeft gezet op de spoorsector en dat ze bezig zijn met de procedures voor het behalen van de nodige papieren.
Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers. Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.
Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers. Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.
Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers. Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De DSB-Rejsekort dus eah. Laten we daar even op schelden. Minimumbedrag voor treinreizen buiten de regio Hovedsteden (Greater Copenhagen) is NEGENTIG euro. Dat noem ik nog eens een OV Sjitkaart!
Maar je kan er dan wel met 29 mensen op reizen (wat dus ook betekent dat je 29 keer 600 kronen op je kaart nodig hebt). Dat zorgt voor iets langere inchecktijden in de bus maar het was wel praktisch! Maar nu heb ik dus nog 50 euro op een kaart over
Die had ik vorige maand helemaal gemist: een ontsporing op de Brennerbahn op 22 december waardoor er tot op heden geen treinverkeer mogelijk is tussen St. Jodok en Brennero http://www.tt.com/panoram(...)he-lang-gesperrt.csp
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Van de zeven treinen per uur tussen Breda en de Randstad rijden er nog maar liefst twee: de sprinters naar Dordrecht. Zelfs de excuus-IC naar Dordrecht is geschrapt "vanwege het weer", terwijl deze ook over het oude spoor rijdt.
Hadden ze buiten de vakantie eens moeten proberen .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Hoewel, dat is misschien wel sneller dan 150 groepsretourtjes.
Bij het introduceren van deze kaarten was voor iedereen al duidelijk dat die tickets misbruikt zouden worden. Niet meer dan terecht.
Voor klachten moet je bij de misbruikers zijn, niet bij de NS (die als ik het zo lees) met een prima alternatief komt.
Ook dom dat de nos zegt wegens veelvoudig gebruik. Ik denk dat daar misbruik moest staan
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Op woensdag 3 januari 2018 08:56 schreef nijnja het volgende: Bij het introduceren van deze kaarten was voor iedereen al duidelijk dat die tickets misbruikt zouden worden.
Op basis daarvan kun je NS natuurlijk wel de traditionele hersenloosheid verwijten.
Nee het gaat natuurlijk om het format. Als je serieus kunt denken dat dat op die manier een goed idee is en dat er niet mee gefraudeerd zal worden, ben je wel van een heel andere planeet gewoon.
De Spoorlijn Nijmegen – Kleve was de eerste spoorverbinding met Nijmegen. De spoorlijn, die op 8 augustus 1865 werd geopend, verbond Nijmegen via Groesbeek en Kranenburg met de Duitse stad Kleve. Vanuit Kleve kon verder worden doorgereisd in Duitsland. Na de Tweede Wereldoorlog trad het verval in. De in de oorlog vernielde spoorbrug bij Rhenen werd niet hersteld, zodat de internationale treinen van Amsterdam naar Keulen voortaan via Utrecht en Arnhem reden. In 1961 werd het tweede spoor opgebroken en was de lijn weer enkelsporig.
In 1988 reed de laatste D-trein over deze lijn. Vanaf dat jaar rijden alleen nog enkele lokale treinen, doorgaans niet langer dan één stuurstandrijtuig, met een Duitse diesellocomotief. Nadat het reizigersvervoer op de lijn al decennia eigenlijk niets meer voorstelde, is de lijn op 2 juni 1991 gesloten voor reizigersvervoer.
In 1999 is de lijn tot aan Kleve geheel in onbruik geraakt. De rails liggen heden ten dage nog over bijna het gehele traject, vanaf Nijmegen tot aan de provinciegrens Gelderland/Limburg parallel aan de Maaslijn. Op dinsdag 2 januari 2018 passeert Arriva GTW-stel 10388 "Jan Linders" ter hoogte van Malden als trein 32247 naar Roermond.
Voor de uitbouw van het Spaanse hogesnelheidsnet is het noodzakelijk dat een bestaande spoortunnel wordt vergroot. De Spanjaarden hebben zich denk ik door dit gifje laten inspireren;
Blijkbaar lezen ze hier mee, het is veranderd in misbruik
Goeie tip was het, tegoedbon gekregen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Wat ik vandaag nou weer had... eerst eoa figuur die emailadressen loopt te schooien voor een "online reizigersonderzoek" en 5 minuten later die Ipsos roodhemden er achteraan