abonnement Unibet Coolblue
pi_176092143
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:53 schreef JDude het volgende:

[..]

Het wordt gepresenteerd als een zinnige toevoeging. Maar het zou toch betrouwbaarder moeten zijn om gewoon bij te houden hoe laat het blik ergens aankomt dan te kijken wat de inhoud vervolgens gaat doen.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel prijzenswaardig dat er weer eens wat wordt gedaan met die enorme bak data.
Het idee is dat als de trein van A naar B een vertraging van 6 minuten heeft, dat het effect voor de reiziger regelmatig veel groter is. Die wilde bijvoorbeeld doorreizen naar B en ziet zijn vertraging nu meteen oplopen naar 15 of 30 minuten omdat de aansluiting niet meer kan worden gehaald. Door de in- en uitcheckgegevens erbij te pakken krijg je de gehele reis te zien en niet slechts de vertraagde deeltrajecten.
Enige transparantie lijkt me echter wel op zijn plaats, want dergelijke beweringen moeten natuurlijk wel kunnen worden gecontroleerd.
pi_176092210
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 22:53 schreef JDude het volgende:

[..]

Het wordt gepresenteerd als een zinnige toevoeging. Maar het zou toch betrouwbaarder moeten zijn om gewoon bij te houden hoe laat het blik ergens aankomt dan te kijken wat de inhoud vervolgens gaat doen.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel prijzenswaardig dat er weer eens wat wordt gedaan met die enorme bak data.
Outliers heb je altijd, die verwijderen vanzelf bij zulke hoeveelheden data
  Redactie Sport donderdag 28 december 2017 @ 23:18:25 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176093100
Ook van mij een jaaroverzicht. Van elke maand één foto. Soms is het makkelijk kiezen (als er weinig foto's gemaakt waren) maar voor sommige maanden had ik wel vijf foto's kunnen plaatsen. Mocht je alle foto's willen zien, dan kun je op mijn Flickr-pagina terecht.


DB 218 427 met Dosto's, Friedrichshafen Stadt by Dennis te D, on Flickr

In januari voerde het inmiddels traditionele Nieuwjaarsrondje van deze prachtige reeks mij dit jaar naar Konstanz. Na de heenweg op zaterdag werd op zondag 15 januari teruggereisd. Nadat per catamaran de Bodensee overgestoken was kon in Friedrichshafen deze Baureihe 218 met een Dosto-stam in een flinke sneeuwbui vastgelegd worden.


Captrain 1621 met NSB 73 002, Bad Bentheim by Dennis te D, on Flickr

Voor de februari-foto gaan we opnieuw de grens over, al is het niet ver: op station Bad Bentheim kwam op 19 februari een Noorse BM73 aan. Uiteraard gesleept, en op weg naar NedTrain Haarlem voor een revisie. Nadat de Duitse Traxx plaatsgemaakt had voor CapTrain-loc 1621 kon terwijl het licht al uit was met behulp van een paaltje nog deze foto gemaakt worden.


Mat'54 766, Hoek van Holland by Dennis te D, on Flickr

Eind maart was het einde der tijden voor de Hoekse Lijn als spoorlijn genaderd. Een paar dagen voor het definitieve einde werden er ritten met historisch materieel gereden over de bijna 125 jaar oude lijn. Vanaf de heuvel bij de Maeslant-kering kon op 26 maart Mat'54 766 vastgelegd worden met op de achtergrond de skyline van Rotterdam.


NS 162, Haaksbergen by Dennis te D, on Flickr

Op 9 april werd bij de Museum Buurt Spoorweg (Haaksbergen-Boekelo) een dieseldag georganiseerd. Naast de eigen diesellocomotieven was ook de NS 162 te gast. Deze Engelse oorlogsloc bleef na de bevrijding achter in Nederland en deed nog een tijdje dienst bij NS op (voormalige) tramlijnen. Met wat goederenwagens werd aan het eind van de dag een fotorit Stepelo-Haaksbergen gereden.


VSM 23 076 + 23 071 en TRI 110 428 met Westfalendampf-Sonderzug, Bad Bentheim by Dennis te D, on Flickr

In mei werd weer de jaarlijkse rit van Westfalendampf naar Amsterdam gereden. Zoals gebruikelijk met de beide VSM 23'ers, die hier in Bad Bentheim op 27 mei de trein over hebben gegeven aan de TRI 110 428 en nu langs de trein naar een kopspoor rijden om hier water te nemen voor de terugreis naar depot Beekbergen.


Syntus 39 en Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr

Dan zijn we aanbeland op 13 juni: de datum waarop de eerste FLIRT3's voor (inmiddels) Keolis ons land binnenkwamen. De eer was aan de 7402 en 7401 die gesleept achter Strukton G1206 303001 de grens overkwamen. Op station Oldenzaal ging het aan de kant wegens een aanrijding verderop, waardoor deze oude en nieuwe Syntus/Keolis-treinen naast elkaar gefotografeerd konden worden.


Arriva GTW 10525, Hardenberg by Dennis te D, on Flickr

Juli, de zevende maand dus al over de helft van het jaar. In december heeft Arriva de enige GTW van Connexxion overgenomen om het tekort dat ontstond na de aanrijding bij Dalfsen op te lossen. Twee weken voor de transformatie van lichtblauw naar blauw/wit wordt op 23 juli vanuit het stationsgebouw van Hardenberg (tevens bus-kantine) deze foto gemaakt.


IRP 2101 met Tweakers Express, Vierlingsbeek by Dennis te D, on Flickr

Op 26 augustus reed de jaarlijkse Tweakers Express naar de Gamescom in Köln. Door werkzaamheden werd via Utrecht - Den Bosch - Nijmegen - Venlo gereden, waardoor er naast een Traxx voor- en achterop ook nog een dieselloc nodig was. Met IRP G2000 2101 op kop wordt hier Vierlingsbeek aan de Maaslijn gepasseerd.


Mat'54 766, Oss by Dennis te D, on Flickr

Dit jaar reed de Mat'54 766 diverde ritten voor het Rode Kruis. Op 9 september werd van Den Bosch naar Amsterdam en terug gereden. Na terugkomst in 's Hertogenbosch werd er teruggekeerd naar standplaats Nijmegen, waarbij er ook door het op deze foto zichtbare Oss gereden werd. De dreigende lucht is hopelijk geen voorbode voor de toekomst van dit soort ritten.


NS SNG 2301, Ede-Wageningen by Dennis te D, on Flickr

Eind oktober werden er voor het eerst testritten met de Sprinter Nieuwe Generatie in Nederland gereden. Om een foto van deze testritten tussen Utrecht en Ede-Wageningen te maken trok ik op een doordeweekse dag (niks voor mij, want dan is mijn Weekend Vrij niet geldig ;) ) naar Ede-Wageningen en zag daar SNG 2301 het station binnenrijden.


NSM 1312 + Plan D 7709 + mP 3031 + Bs 28 101 + Plan V 876, Ede-Wageningen by Dennis te D, on Flickr

Anderhalve week later (4 november) sta ik weer op Ede-Wageningen. Het licht is al uit als Spoorwegmuseum-loc 1312 met divers ander materieel hier aan de kant staan op de Intercity te laten passeren. Het spul is op weg van de Watergraafsmeer naar Utrecht Maliebaan en door werkzaamheden en het niet kunnen kopmaken gaat dit via Arnhem en Deventer.


NSM 3426, Ruurlo by Dennis te D, on Flickr

Waar ik begon met sneeuw eindig ik er ook weer mee. Op 10 december was het definief over en uit voor de Buffeltjes. Nog slechts één rit resteerde er voor DM'90 3424: van Zwolle naar Blerick, het depot van het Spoorwegmuseum in. Door werkzaamheden werd door de Achterhoek gereden waarbij ook het winterse Ruurlo gepasseerd werd. Even later zou het hard beginnen te sneeuwen en lag het halve spoorwegnet weer plat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_176096255
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:03 schreef JDude het volgende:
Limburgrondje is "maar" 1:12 langer. Maar dat komt inderdaad door de krappe overstappen overal. In Betuwerondje zit meer rek en inderdaad ook meer alternatieven. Denk dat het die wordt. Volgens mij heb ik Dordt-Tiel-Elst zelf ook nog nooit opgeveegd :@.
Limburgrondje kent mooi landschap en wisselend materieel. Blauwe Dieselgtw's, Flirts en witte en wit/blauwe elektroGTW's. Van Nijmegen tot aan Sittard via Randwyck en Kerkrade non stop in regionale treinen. Alleen in Kerkrade is het kort als je uit wilt stappen, 3 of 33 minuten.
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 02:21:24 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176098374
Schitterend overzicht Dennis :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 29 december 2017 @ 02:41:41 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176098553
Rijdt er geen LINT meer in Limburg?
  Redactie Sport vrijdag 29 december 2017 @ 05:46:14 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_176099176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 02:41 schreef James1988 het volgende:
Rijdt er geen LINT meer in Limburg?
Volgens mij alleen in de spits, in een deel van de treinen Nijmegen-Venray (die 3x per dag van/naar Venlo rijdt). In de treinen Nijmegen-Venlo-Roermond zit alleen GTW gepland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_176099840
En aangezien het nu winterstop is voor de scholen in Nijmegen en Venray rijdt de tussenslag niet en dus geen Lint.
  vrijdag 29 december 2017 @ 12:41:27 #184
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176106130
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 december 2017 @ 12:51:15 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_176106349
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:41 schreef JDude het volgende:
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
Zuigt. Sterkte.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 14:11:50 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176109276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:18 schreef dennistd het volgende:
Ook van mij een jaaroverzicht. Van elke maand één foto.
_O_

Die januarifoto is mooi geworden zeg _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:03:25 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176111641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:46 schreef YourCaptor het volgende:
Ik zag net een koploper (van Leiden richting Utrecht, bij Alphen) met frontverlichting aan de achterzijde brandend voorbij komen. Bijzonder :?
Dan is de machinist vergeten z'n lampjes goed te zetten. Gebeurt wel eens.
pi_176111734
Branden in de hel zal ie
pi_176115387
Stukje tekst over de uitstel van indiensttreding spoor vanwege software: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ftware-niet-a1586516
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 29 december 2017 @ 17:57:29 #190
408813 crew  trein2000
pi_176118512
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 december 2017 12:41 schreef JDude het volgende:
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 29 december 2017 @ 18:24:54 #191
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176119262
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?
Railrunner voor jr.
Zelf reizen op saldo met dal voordeel. Al tik ik ook wel eens zo'n actiedagkaart van Blokker, AH etc op de kop.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 december 2017 @ 18:26:25 #192
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_176119309
Het is uiteindelijk Breda-Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Geldermalsen-Utrecht-Rotterdam-(HSL)-Breda geworden trouwens.

Had nog wel vanaf Utrecht via Arnhem naar Breda gewild maar Elst lag er nog steeds uit.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_176125891
NS aast weer op regionale lijnen: https://www.volkskrant.nl(...)-en-syntus~a4551704/
dag
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:18:36 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176126080
Lijkt me prima, dat de beste moge winnen ^O^
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:27:42 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176126508
DavidEerdmans twitterde op vrijdag 29-12-2017 om 21:07:36 Beetje domme opmerking van Van Boxtel. Voor Dordrecht-Geldermalsen is NS te laat: die aanbesteding is al gesloten (met Arriva, Qbuzz en EBS als bieders). https://t.co/ayfSzOHxBi reageer retweet
Zou wel grappig zijn als Qbuzz (voorheen NS, nu Trenitalia) de MerwedeLingelijn wint :P
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:36:54 #196
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_176126964
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 december 2017 @ 21:40:36 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176127121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende:
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
Hadden ze Kubus net zo goed niet hoeven verkopen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:47:01 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176127415
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende:
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken he :s)

Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.

Hoe het in het noorden is gegaan is een beetje raar. De enige serieuze bieder was de zittende vervoerder, de rest haakte af. Nou gun ik het Arriva van harte, maar van een gezonde competitie was geen sprake.
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:22:05 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_176132138
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
En het is in Europees verband ook compleet logisch: zowel Arriva (DB), Qbuzz (FS) als Keolis (SNCF) zijn (grotendeels) in handen van grote staatsbedrijven, terwijl EBS bijvoorbeeld voortkomt uit een busmonopolie in Israël.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_176136391
Leveren wel een wanprestatie op de concessie Waterland, mede oorzaak van de werkgever van de Tweeter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')