abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 03:25:53 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175802464
Afgelopen zaterdag reed de Mat'54 766 van de Stichting Hondekop haar jaarlijkse oliebollenrit. De rit voerde dit jaar naar het oosten van het land en zelfs daarbuiten.

Vanuit Utrecht werd via Amersfoort en Deventer koers gezet naar het buitenland. Voor het eerst sinds vele jaren was er weer een Hondekop in Duitsland te bewonderen. Op weg naar Bad Bentheim passeert het stel hier het voormalige Stellwerk in Gildehaus.

Vanaf Bad Bentheim kun je met een elektrisch treinstel dat alleen 1500 volt lust niet anders dan weer terug naar Hengelo. Parallel aan de Verlengde Koppelleiding komt het stel hier ongeveer twee kilometer voor Hengelo Oost opnieuw voorbij.

Vanuit Hengelo werd via Deventer en Zwolle naar Emmen gereden. Dat bood de kans om de trein in te halen via Geerdijk († 2016) en zo bij passage van Hardenberg een tegenlichtfoto vanuit het stationsgebouw te maken.

Nadat de trein in Emmen een halfuur gestaan had werd het tijd om via Zwolle en de Hanzelijn terug naar Utrecht te gaan. Kort na vertrek uit de Drentse stad passeerde de trein station Emmen Zuid alwaar voor deze foto het luchtruim gekozen werd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 december 2017 @ 07:55:19 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175803170
Tof :D
  maandag 18 december 2017 @ 08:00:56 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175803204
Een voordeel van text-to-speech in de FLIRT... je kunt teksten aanpassen zonder een stemactrice nodig te hebben. Deze unit heeft me zojuist begroet met "Beste reiziger". :s)
pi_175804668
Jep :)
En sinds vandaag worden de Flirts langzaam voorzien van de update waarmee er geen (tractie)beperkingen meer zijn, samen met nog een heleboel andere verbeteringen.
pi_175804797
Ik heb wel geluk met treinen de laatste tijd :') Intercity van Maastricht naar Alkmaar in Eindhoven opgeheven vanwege 5 (!!!) minuten vertraging 8)7
  maandag 18 december 2017 @ 10:35:24 #256
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_175805400
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:54 schreef MTL het volgende:
Jep :)
En sinds vandaag worden de Flirts langzaam voorzien van de update waarmee er geen (tractie)beperkingen meer zijn, samen met nog een heleboel andere verbeteringen.
Flirt heeft toch geen tractiebeperking, maar alleen een verzoek aan de machinist om maximaal 60% procent tractie te geven?

Wordt er dan nu niet juist een softwarematige beperking ingebouwd? Dat je dan dus wel 100% tractie mag geven, maar de software daar 60% van maakt.
pi_175805765
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:35 schreef ReisT het volgende:

[..]

Flirt heeft toch geen tractiebeperking, maar alleen een verzoek aan de machinist om maximaal 60% procent tractie te geven?

Wordt er dan nu niet juist een softwarematige beperking ingebouwd? Dat je dan dus wel 100% tractie mag geven, maar de software daar 60% van maakt.
Als ik de materieelmanager goed heb begrepen, is er nu een aanpassing gedaan, waardoor de trein nu de wettelijk voorgeschreven tijden haalt als je 100% tractie geeft. Ik kan mij voorstellen dat er gewoon een beperking in de aanzetversnelling is ingebouwd, en niet zo zeer een tractiebeperking.
pi_175806129
ja maar -O-
pi_175806796
Wat 'ja maar'? Rijden zul je :P
En als er geen sticker meer in het treinstel aanwezig is over de 60% tractie, dan mag je gewoon 100% er tegenaan >:)
pi_175806848
ja hallo weet je hoeveel van die stickers weggepunnikt worden :')
pi_175807002
Staat zo in de machinisteninfo. Kan daar ook weinig aan doen :P
pi_175811546
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:04 schreef J.B. het volgende:
Ik heb wel geluk met treinen de laatste tijd :') Intercity van Maastricht naar Alkmaar in Eindhoven opgeheven vanwege 5 (!!!) minuten vertraging 8)7
Oh nee dan moet je maar liefst 5 minuten wachten op de volgende _O-

Nadeel van die hoge frequentie, als je 2 minuten buiten je pad valt is het gauw gedaan met de rit.
pi_175811591
Jep. Bij vertraging van meer dan 4 minuten (dus vanaf 5 minuten) wordt een trein nu opgeheven, tenzij de trein ervoor al opgeheven was, of het de IC Den Helder - Nijmegen betreft, die zit wat ruimer in het pad.
pi_175812975
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Oh nee dan moet je maar liefst 5 minuten wachten op de volgende _O-

Nadeel van die hoge frequentie, als je 2 minuten buiten je pad valt is het gauw gedaan met de rit.
Ik was wel mijn zeer gewaardeerde zitplaats daardoor kwijt :'(
  maandag 18 december 2017 @ 16:30:51 #265
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175813313
Nietszeggende brief van Prorail naar de provincie Overijssel rondom de Kamperlijn problemen, met als uitsmijter:
quote:
ProRail kan u daarom nog niet aangeven wanneer het probleem voor de reizigers opgelost is en wil daar ook niet over speculeren
pdfje
pi_175814149
De bekleding in DDZ is echt van belabberde kwaliteit. Groot deel van de stoelen is nu al versleten. :')
pi_175814345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands :P
Die goede oude tijd, met Koning Beator aan de macht.
pi_175814510
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:30 schreef boriq het volgende:
Nietszeggende brief van Prorail naar de provincie Overijssel rondom de Kamperlijn problemen, met als uitsmijter:

[..]

pdfje
Zou wel fijn zijn als je het ‘daarom’ deel er ook even bij zet
pi_175815077
https://www.volkskrant.nl(...)-vergroten~a4546357/


Geen verbetering de komende jaren door concurrentie helaasch
pi_175815111
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 17:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Zou wel fijn zijn als je het ‘daarom’ deel er ook even bij zet
Het is natuurlijk sowieso een flater van jewelste dat er blijkbaar gewoon niet naar die onderbouw gekeken is. Of niet dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 december 2017 @ 17:47:35 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175815135
De punctualiteits-KPI is er toch ook nog? NS zei een paar weken geleden dat ze daar op het randje zitten.
pi_175815140
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:44 schreef Basekid_NZ het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-vergroten~a4546357/

Geen verbetering de komende jaren door concurrentie helaasch
Dus omdat ze nu gaan doen wat zo'n beetje iedereen hier al jaaaren roept is het helaas? :D Maak het even :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175815160
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is natuurlijk sowieso een flater van jewelste dat er blijkbaar gewoon niet naar die onderbouw gekeken is. Of niet dan.
Ja, de tering zeg.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175815219
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175815454
quote:
Ja, raar gezicht eah!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175815803
Wtf 8)7
pi_175815900
Hey, ik ga volgende week vanaf Madrid met de hogesnelheidstrein. Duurt dat inchecken in Spanje echt een half uur?
pi_175815930
Nee twee, het wachten wel 28
pi_175816088
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:29 schreef b2py het volgende:
Nee twee, het wachten wel 28
De wachtrij?
pi_175816174
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:28 schreef MCH het volgende:
Hey, ik ga volgende week vanaf Madrid met de hogesnelheidstrein. Duurt dat inchecken in Spanje echt een half uur?
Jij ziet een ontspoorde Talgo en denkt hieraan?
pi_175816256
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 17:47 schreef James1988 het volgende:
De punctualiteits-KPI is er toch ook nog? NS zei een paar weken geleden dat ze daar op het randje zitten.
Die zit pas op 1 strike. En dit jaar lijkt die gewoon gehaald te gaan worden.
Minimum is 82,5%, NS zit na de sneeuwdagen op 83,3%.

http://nieuws.ns.nl/wat-d(...)e-hogesnelheidslijn/
pi_175816557
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:29 schreef b2py het volgende:
Nee twee, het wachten wel 28
que :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175816638
Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo 8)7
pi_175816640
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

que :?
Het inchecken duurt twee minuten, wachten een half uur.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175816647
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef b2py het volgende:
Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo 8)7
Ik moest er ook een keer over nadenken hoor. Zo duidelijk was het niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175816683
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het inchecken duurt twee minuten, wachten een half uur.
Oh je reageerde op die klaphark. Die reacties zie ik helemaal niet joh _O- Leve custom CSS ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175816736
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik moest er ook een keer over nadenken hoor. Zo duidelijk was het niet.
Had ik dan 2 en 28 moeten schrijven?
pi_175816774
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Had ik dan 2 en 28 moeten schrijven?
Nee, het was niet direct duidelijk waar het antwoord over ging :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175816803
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef b2py het volgende:
Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo 8)7
Je reageert als een autistische Fles
pi_175816868
Autistisch2 dus?
pi_175816964
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:08 schreef b2py het volgende:
Autistisch2 dus?
:Y
pi_175816996
Ik heb er in ieder geval zin in en voor 90 minuten was het maar twee tientjes :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2017 19:11:46 ]
pi_175817020
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 19:10 schreef MCH het volgende:

[..]

:Y
St0er
pi_175819317
Over die crash in 'Murica:
quote:
Vandaag was de eerste dag van een nieuwe dienstregeling, waarbij een nieuw stuk spoor in gebruik werd genomen. Op dat nieuwe stuk gebeurde het ongeluk. De trein gaat daar met 130 kilometer per uur een stuk sneller dan voorheen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175825412
O jee, en blijkbaar reed de conducteur de trein als we de NOS mogen geloven.
  maandag 18 december 2017 @ 23:36:24 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175826139
Voor de boog in kwestie geldt een snelheidslimiet van 30 mph (50 km/u):


T = Talgo, P = Passenger (non Talgo)

Kort voor de boog geldt een maximumsnelheid van 79 mph (127 km/u).

Op Amtrak's traintracker-site zou zijn gezien dat de trein 81 mph (130 km/u) reed voordat hij ontspoorde, maar de informatie op die site is niet realtime.

Er is geen positive train control (treinbeveiliging) aanwezig op het traject waar de trein reed.
pi_175826430
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:16 schreef dcm360 het volgende:
O jee, en blijkbaar reed de conducteur de trein als we de NOS mogen geloven.
Ja, nou en. En voordat andere mensen gaan zeuren; De conductor controleert in de VS de kaartjes en de Engineer rijdt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 23:50:44 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175826634
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:36 schreef James1988 het volgende:
Er is geen positive train control (treinbeveiliging) aanwezig op het traject waar de trein reed.
Dat snap je toch niet? :X
ATB is zelfs een van oorsprong Amerikaans systeem dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 23:51:41 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175826656
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:16 schreef dcm360 het volgende:
O jee, en blijkbaar reed de conducteur de trein als we de NOS mogen geloven.
In Frankrijk kijken ze je raar aan als je zegt dat een conducteur de kaartjes controleert ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 23:53:09 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175826691
Dit topic is trouwens....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')