abonnement Unibet Coolblue
pi_175226387
754 Bonifatius bij Dokkum vermoord -O-
2017 Demonstratie te Dokkum in de kiem gesmoord *O*


Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.

En verder!

8} oO/ <O) c_/
pi_175226404
Alweer #97 *O*

Gaan we deze week nog de 100 halen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175226412
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:01 schreef Slayage het volgende:

uiteraard gechargeerd, maar hij heeft een punt! :P
Vind ik niet, enorm eenzijdig en er staat ook nog onzin in... Maar goed, daarover verschillen we dan van mening.
pi_175226688
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet dat die KOZP cs. niet zullen rusten voordat alle zwarte pieten uitgebannen zijn? Al zou Teroele als laatste oord in Nederland een lokale intocht organiseren waar een zwarte piet te vinden is zouden ze stante pede een demonstratie op poten zetten en die kant op vertrekken...

Daarbij verzin ik het niet, het is Kijkertje die met het idee komt om de landelijke intocht maar af te schaffen, waarop ik stel dat het niet uitmaakt aangezien ze toch wel door gaan tot de laatste snik:

[..]

Het is toch helemaal niet interessant wat KOZP wil? Er zullen altijd groepen mensen zijn die het anders zien.
Mij stoort het dat mensen recht in eigen hand nemen. Dat snelwegen geblokkeerd worden. Mensen afgesneden. Dat er vuurwerkdreiging is (“maar het feest gaan om de kinderen” :') ).
Hierdoor moet ik nog zien wie de intocht volgend jaar wil doen.
KOZP moet gewoon van haar burgerrechten gebruik kunnen maken. Wat er verder mee gedaan wordt, met dat protest, is een tweede.

Hoe zie jij de landelijke intocht dan voor je volgend jaar? Ik hoop wel dat je het met me eens bent dat het met behoud van burgerrechten moet plaats vinden, en zonder geweldsdreigingen (van welke kant dan ook).
Make my day!
pi_175226708
Ik denk dat de enige oplossing is om het lokaal / regionaal te vieren.
Make my day!
pi_175226767
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:29 schreef agter het volgende:

Ik denk dat de enige oplossing is om het lokaal / regionaal te vieren.
Dan zal er nog steeds wel gedemonstreerd worden schat ik.

Wat dat betreft denk ik dat werken met dingen zoals roetveegpieten enzo veel beter werkt. Maar dat wil men vast niet horen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175226806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zal er nog steeds wel gedemonstreerd worden schat ik.
mag dat niet dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175226864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zal er nog steeds wel gedemonstreerd worden schat ik.

Wat dat betreft denk ik dat werken met dingen zoals roetveegpieten enzo veel beter werkt. Maar dat wil men vast niet horen.
Maar niet op de schaal van de landelijke intocht.
En de verschijningsvorm van ZP is dan ook geen ‘nationaal’ iets meer.

Overigens is er niets mis met demonstraties. Waar komt dat idee vandaan?
Make my day!
pi_175227030
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan zal er nog steeds wel gedemonstreerd worden schat ik.

Wat dat betreft denk ik dat werken met dingen zoals roetveegpieten enzo veel beter werkt. Maar dat wil men vast niet horen.
Dat werkt in bv Utrecht wel maar in Dokkum niet.
En het probleem manifesteert zich juist op het moment dat je het landelijk gelijk wil trekken, zoals bij een landelijke intocht voor tv.
Houd je het lokaal, is er kennelijk veel minder aan de hand.
Make my day!
pi_175227622
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:33 schreef agter het volgende:

[..]

Maar niet op de schaal van de landelijke intocht.
En de verschijningsvorm van ZP is dan ook geen ‘nationaal’ iets meer.

Overigens is er niets mis met demonstraties. Waar komt dat idee vandaan?
Er is wel iets mis met demonstraties tijdens een kinderfeest. Je moet de kinderen er gewoon buiten laten. Het is eigenlijk hetzelfde als gescheiden ouders die hun kinderen betrekken bij hun ruzies.
pi_175227927
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Er is wel iets mis met demonstraties tijdens een kinderfeest. Je moet de kinderen er gewoon buiten laten. Het is eigenlijk hetzelfde als gescheiden ouders die hun kinderen betrekken bij hun ruzies.
Mee eens, vandaar ook mijn hekel aan de anti pietenclub die al jaren bezig zijn de boel te verstoren, die gasten missen duidelijk wat empathie op dat gebied, maar verwachten wel empathie voor hun zaak
pi_175228009
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 8:55 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je zegt dat we in een rechtstaat wonen, maar hoe vaak spelen we wel niet voor eigen rechter om ergens een punt te maken.
Dat is prima, moet je vooral doen als je dat wil doen. Daar ben je vrij in. Zo ben ik er volkomen vrij in alle singersong writers af te slachten omdat ik een hekel heb aan hun muziek. Kan ik morgen mee gaan beginnen. De consequentie zal dan echter zijn dat mensen mij een gevaar voor de samenleving vinden en mij de cel in willen. Dat begrijp ik dan ook weer wel, dat heb ik dan helaas te accepteren. Ik wilde alleen mijn mede mens een plezier doen om van die kut muziek af te zijn.

Er zijn tal van zaken waarbij ik achter de mensen sta welke voor eigen rechter spelen. Voornamelijk bij klokkenluiders die iets aan het licht brengen wat voor veel mensen belangrijk is om bewust van te zijn.

In het geval van deze zwarte piet actie sta ik niet achter deze mensen die voor eigen rechter spelen, daarom hoop ik dat er consequenties aan hun actie verbonden wordt.
pi_175228174
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

mag dat niet dan?
Jawel, maar heb je dan echt helemaal niks beters te doen dan alleen maar de hele godsganselijke tijd te gaan lopen demonstreren tegen alles waar je jeuk van krijgt?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175228187
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

mag dat niet dan?
Van mijn wel. ^O^

Het is 1 van die basisrechten he.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175228211
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:33 schreef agter het volgende:

[..]

Overigens is er niets mis met demonstraties. Waar komt dat idee vandaan?
Mja, sommige mensen schijnen daar grote problemen mee te hebben. Wat mij betreft mag er gewoon gedemonstreerd worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175228276
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jawel, maar heb je dan echt helemaal niks beters te doen dan alleen maar de hele godsganselijke tijd te gaan lopen demonstreren tegen alles waar je jeuk van krijgt?
ieder zijn ding heh
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175229238
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Er is wel iets mis met demonstraties tijdens een kinderfeest. Je moet de kinderen er gewoon buiten laten. Het is eigenlijk hetzelfde als gescheiden ouders die hun kinderen betrekken bij hun ruzies.
Dan kent de burgermeester je gewoon een vak toe dat wat verder van de optocht vandaan ligt. Een zijstraat of zo.
Als je het zo oneens bent het individuele recht op demonstratie zul je de wetten aan moeten passen. Lijkt me veel lastiger.
Make my day!
pi_175229395
Ik heb me de laatste tijd wat in de KOZP denkwijze verdiept en ik kan er met m'n verstand niet bij. Op zich wil ik best nog wel geloven dat er zwarte mensen zijn die aanstoot aan zwarte piet nemen, al denk ik dat die groep vooral flink groot geworden is omdat de Quinsy's van deze wereld enorm veel olie op het vuur gegooid hebben.

Maar van de denkwijze vallen je de schoenen uit.

- Elke vorm van compromis ook maar ter sprake brengen is onbespreekbaar. Zoals een beetje zwanger niet bestaat is een beetje racisme ook niet mogelijk, en racisme=evil dus elk compromis is ook evil

- Het is voor blanken onmogelijk om een idee te hebben van hoe dit voor zwarten voelt. Omgekeerd lukt dat blijkbaar wel vrij makkelijk

- Racisme van zwart naar blank is per definitie onmogelijk. Racisme staat gelijk aan het al dan niet bewust koesteren van de wetenschappelijke leer dat rassen ongelijkwaardig zijn. Blanken hebben voordeel van het feit dat de situatie is zoals hij is, dus zwarten nadeel en het is onmogelijk dat een zwarte zijn nadelige positie zou verdedigen. Hieruit volgt dat racisme van zwart naar blank onmogelijk is. het spreekt immers voor zich dat een zwarte dit af zou willen schaffen -> dit is vreselijk hypocriet want ik krijg ondertussen sterk de indruk dat men dat helemaal niet wil maar gewoon de hierarchie van rassen herschikt heeft en blanken heel wat trapjes naar beneden gezet heeft. Zelfs volgens de eigen definitie is het dan dus mogelijk.

- Het is idioot dan nederlanders van ali op de hoek zouden verwachten dat hij afstand van IS neemt want daar heeft hij niets mee te maken. Tegelijkertijd is het volstrekt logisch dat karel van het huis ernaast afstand van de VOC en aanverwanten neemt en daar spijt voor betuigt

- het argument dat arabieren ook blanke slaven verhandeld hebben is maar stom. Dat waren namelijk maar ongeveer een miljoen tegen 10x zoveel zwarte slaven die door europeanen verhandeld zijn. Daarnaast is het argument dat deze zwarte slaven door collega-afrikanen aan europeanen verkocht zijn ook maar stom.. Wijzen "dat hij het ook doet" hoort namelijk op de kleuterschool thuis. Ik durfde niet meer te noemen dat er dan twee mogelijkheden overbleven: 1) europeanen waren gewoon superieur, ofwel 2) de hulp van de collega-afrikanen was zodanig succesvol dat wij tot dit resultaat konden komen. Wat natuurlijk weer een ongemakkelijke situatie over de grootte van het aandeel van zwarten in de slavenhandel zou opleveren

- overigens waren wij het hoe dan ook schuld want door ons geld gingen zwarten dingen doen die ze anders niet zouden doen.

en ik ben er nog een paar vergeten. :{
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 22:49:44 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175229529
- Er is in Nederland praktisch geen racisme, er wordt vooral naar Amerika gekeken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175229657
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:49 schreef Nattekat het volgende:
- Er is in Nederland praktisch geen racisme, er wordt vooral naar Amerika gekeken.
Oja, die was ik nog vergeten.

- Nederlanders zijn blind voor hun eigen racisme en daar komt de weerstand tegen protesten vandaan :P
pi_175229661
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:49 schreef Nattekat het volgende:
- Er is in Nederland praktisch geen racisme, er wordt vooral naar Amerika gekeken.
Er is heus wel racisme. Maar de gedachtegang die Caferoker van dergelijke types opnoemt zorgt ervoor dat die echte racisme niet besproken word.

Volgens mij moeten donkere mensen een nog grotere hekel aan KOZP en hun figuren hebben dan de gemiddelde blanke.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175229737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is heus wel racisme. Maar de gedachtegang die Caferoker van dergelijke types opnoemt zorgt ervoor dat die echte racisme niet besproken word.

Volgens mij moeten donkere mensen een nog grotere hekel aan KOZP en hun figuren hebben dan de gemiddelde blanke.
Het begint al met de in mijn ogen foute aanname dat blackface echt te vergelijken is met zwarte piet. Als dat wel zo zou zijn was het verhaal inderdaad anders.

Maar ik ben wel benieuwd naar de support onder zwarten. Ik las ook dat het een jaar verboden is geweest op curacao maar dat dat ondertussen weer is teruggedraaid, omdat het draagvlak voor protesten ontbrak.

Datzelfde zie je trouwens met IS en noord afrikaanse straatschoffies. Ze dwepen er wel mee maar als die in nederland aan populariteit winnen is mo van op de hoek pas echt de pineut.
pi_175229809
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is heus wel racisme. Maar de gedachtegang die Caferoker van dergelijke types opnoemt zorgt ervoor dat die echte racisme niet besproken word.

Volgens mij moeten donkere mensen een nog grotere hekel aan KOZP en hun figuren hebben dan de gemiddelde blanke.
Waarom zouden ze zich identificeren met KOZP? Ik heb ook niets met Voorpost.
Make my day!
pi_175229906
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:59 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom zouden ze zich identificeren met KOZP? Ik heb ook niets met Voorpost.
Omdat er vreselijk gepolariseerd wordt. Dat is wat Quinsy en consorten pas echt aan te rekenen valt.

Omgekeerd zie je dat bij autochtonen de steun voor de pvv stijgt. Of in ieder geval de afkeur daalt.. wat het startpunt ook was, veel mensen lijken toch wat positiever of minder negatief over wat ik voor het gemak even pvv-gedachtengoed zal noemen te gaan denken.

En eigenlijk snijdt KOZP zich zelfs nog flink in de vingers. Als er negatieve gevoelens van autochtonen richting iets dat dat niet is was dan ging dat voornamelijk tegen moslims. De meningen over negers zijn eigenlijk veel gematigder.. maar die actiegroepjes doen dat geen goed.
pi_175229957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:57 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het begint al met de in mijn ogen foute aanname dat blackface echt te vergelijken is met zwarte piet. Als dat wel zo zou zijn was het verhaal inderdaad anders.

Maar ik ben wel benieuwd naar de support onder zwarten. Ik las ook dat het een jaar verboden is geweest op curacao maar dat dat ondertussen weer is teruggedraaid, omdat het draagvlak voor protesten ontbrak.

Datzelfde zie je trouwens met IS en noord afrikaanse straatschoffies. Ze dwepen er wel mee maar als die in nederland aan populariteit winnen is mo van op de hoek pas echt de pineut.
Dat van die blackface is wel een probleem ja.

Wat betreft Curacao: dit is de 1e keer dat ik daarvan hoor. Volgens mij zijn ze daar eerder zo nuchter als Friezen ipv dat ze het Sinterklaasfeest als een probleem zien.

En de meeste donker getinte mensen in Nederland doen net zo graag met het feest mee. Ik denk echt dat de meeste KOZP types mensen zijn met een andere culturele achtergrond. Vaak zullen ze iets als zwarte piet gewoon niet begrijpen.

Als je dan types als Afriyie hebt die je wijs maken dat iedere blanke racist is van de ergste soort en dat iedere buschauffeur, agent en rechter de hele dag niets beters te doen hebben dan de donkere medemens zoveel mogelijk te onderdrukken, dan kan je dat nog weleens geloven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175229986
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:57 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het begint al met de in mijn ogen foute aanname dat blackface echt te vergelijken is met zwarte piet. Als dat wel zo zou zijn was het verhaal inderdaad anders.

Maar ik ben wel benieuwd naar de support onder zwarten. Ik las ook dat het een jaar verboden is geweest op curacao maar dat dat ondertussen weer is teruggedraaid, omdat het draagvlak voor protesten ontbrak.

Datzelfde zie je trouwens met IS en noord afrikaanse straatschoffies. Ze dwepen er wel mee maar als die in nederland aan populariteit winnen is mo van op de hoek pas echt de pineut.
KOZP vindt dat het racistisch is. Heeft op zich niets te maken met hoe ‘zwarten’ het zien. Ze hebben overigens ook witte support.

Ik begrijp niet zo goed waarom je over ‘zwarten’ spreekt als groep. (Dit bedoel ik niet aanvallend).
Make my day!
pi_175230005
Ik keek net ff een stukje Sinterklaasjournaal. Zwarte Piet is nu AIDS-Piet geworden, met al die grijsbruine vlekken op z'n muil. :')
pi_175230013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vind ik niet, enorm eenzijdig en er staat ook nog onzin in... Maar goed, daarover verschillen we dan van mening.
Het is echt een enorm slecht stuk..
pi_175230052
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:02 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Mee eens, vandaar ook mijn hekel aan de anti pietenclub die al jaren bezig zijn de boel te verstoren, die gasten missen duidelijk wat empathie op dat gebied, maar verwachten wel empathie voor hun zaak
Jup...
pi_175230055
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:03 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Omdat er vreselijk gepolariseerd wordt. Dat is wat Quinsy en consorten pas echt aan te rekenen valt.

Omgekeerd zie je dat bij autochtonen de steun voor de pvv stijgt. Of in ieder geval de afkeur daalt.. wat het startpunt ook was, veel mensen lijken toch wat positiever of minder negatief over wat ik voor het gemak even pvv-gedachtengoed zal noemen te gaan denken.

En eigenlijk snijdt KOZP zich zelfs nog flink in de vingers. Als er negatieve gevoelens van autochtonen richting iets dat dat niet is was dan ging dat voornamelijk tegen moslims. De meningen over negers zijn eigenlijk veel gematigder.. maar die actiegroepjes doen dat geen goed.
Tja. Ieder mens moet dat zelf weten.
Een bepaalde groep karaktereigenschappen aanrekenen op basis van gemeenschappelijke uiterlijke kenmerken. Je moet maar zoiet willen doen. Veel plezier.
Make my day!
pi_175230065
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:06 schreef agter het volgende:

[..]

KOZP vindt dat het racistisch is. Heeft op zich niets te maken met hoe ‘zwarten’ het zien. Ze hebben overigens ook witte support.

Ik begrijp niet zo goed waarom je over ‘zwarten’ spreekt als groep. (Dit bedoel ik niet aanvallend).
Het is er door de discussies daar ingesleten. Negers ziet men als racistisch. Blanken trouwens ook, omdat beide termen verwijzen naar de rassenindeling. Wit en zwart zijn de juiste termen in hun ogen. Waar ik benieuwd naar ben en wat ik eigenlijk niet weet is hoe bijvoorbeeld arabische nederlanders in deze terminologie passen. Allochtonen en autochtonen is trouwens ook een verboden indeling want ook dat duidt weer op uitsluiting.
pi_175230092
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:59 schreef agter het volgende:

[..]

Waarom zouden ze zich identificeren met KOZP? Ik heb ook niets met Voorpost.
Ja, dat zou ook niet moeten.

Maar een hoop mensen die zich niet bezighouden met de hele pietendiscussie geloven dat het vooral donkere mensen zijn die zich tegen zwarte piet keren en met de meest idiote beweringen komen.

Dat is namelijk wat er in de media komt, terwijl de werkelijkheid heel wat genuanceerder is.

Van die Voorpost types zijn vaak van die primitieve kaalkopjes waarvan iedereen weet dat ze maar een heel klein clubje zijn. Als je een gemiddelde blanke ziet, dan is dat niet het 1e waar je zo iemand mee associeert
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 november 2017 @ 23:11:18 #34
862 Arcee
Look closer
pi_175230107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alweer #97 *O*

Gaan we deze week nog de 100 halen?
Al lang, dit is eigenlijk al minstens #165. :Y)
pi_175230176
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:11 schreef Arcee het volgende:

[..]

Al lang, dit is eigenlijk al minstens #165. :Y)
Nog wel veel meer ook. Was er niet een user die ermee bezig is alles aan elkaar te reeksen?
Hopelijk gaat dat nog lukken. Kunnen we vol trots kijken waar we ons de afgelopen jaren mee bezig hebben gehouden B-)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175230206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:09 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het is er door de discussies daar ingesleten. Negers ziet men als racistisch. Blanken trouwens ook, omdat beide termen verwijzen naar de rassenindeling. Wit en zwart zijn de juiste termen in hun ogen. Waar ik benieuwd naar ben en wat ik eigenlijk niet weet is hoe bijvoorbeeld arabische nederlanders in deze terminologie passen. Allochtonen en autochtonen is trouwens ook een verboden indeling want ook dat duidt weer op uitsluiting.
Randstedelingen en provincialen heb ik dit weekend ook veel gehoord, als oppositie partijen.
Allemaal wij/zij denken dus. Welk kenmerk je er ook aan verbindt.
Weet je, zo denken sluit altijd mensen uit. Gaat altijd uit van een inner-group en mensen die er dus niet bijhoren. Maakt me niet uit vanuit welke groep je denkt.
Het minimale wat je van iedere (al dan niet denkbeeldige) groep kunt eisen is dat ze zich aan de wet houden. En dat de overheid die wet ook handhaaft.
En dat vind ik hier ook.
Make my day!
pi_175230231
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:42 schreef agter het volgende:

[..]

Dan kent de burgermeester je gewoon een vak toe dat wat verder van de optocht vandaan ligt. Een zijstraat of zo.
Als je het zo oneens bent het individuele recht op demonstratie zul je de wetten aan moeten passen. Lijkt me veel lastiger.
Maar dat accepteren ze niet hè..
pi_175230357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:57 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het begint al met de in mijn ogen foute aanname dat blackface echt te vergelijken is met zwarte piet. Als dat wel zo zou zijn was het verhaal inderdaad anders.
Inderdaad, want waar het bij blackface juist de bedoeling is dat hij op een stereotiepe neger lijkt is dat bij Zwarte Piet juist helemaal niet de bedoeling. Men heeft daarvoor in het verleden dan ook al diverse aanpassingen gedaan om die eventuele misinterpratie tegen te gaan.

Het is met die aanpassingen nu wel genoeg is geweest. De kleur zwart wil men behouden. Het is niet alsof die kleur alleen voorbehouden is aan het negroïde ras!

Daarbij zijn er tal van achtergronden met betrekking tot de zwarte kleur van Zwarte Piet dat het tamelijk aanmatigend van KOZP (en consorten) is om te claimen dat men hierover de waarheid in pacht heeft. Dat om hun misinterpretatie dat Zwarte Piet racistisch zou zijn ook die kleur zwart weg moet, en dus daarmee alle andere achtergronden en interpretaties van die kleur zwart. Van 'geknechte' duivel, vruchtbaarheidsritueel, de (on)doden, het abstracte duister of het kwaad, bevrijding van de slavernij tot zelfs aan de schoorsteenveger. Al die achtergronden en interpretaties waarvan Zwarte Piet de verzameling is en die in de kleur zwart een gemeenschappelijke deler hebben. Die verzameling van achtergronden en interpretaties waar meer dan 90% van de Nederlanders zich mee vereenzelvigd zou verdwijnen wanneer de anti-Pieten hun zin zouden krijgen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 november 2017 @ 23:27:49 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175230457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Oja, die was ik nog vergeten.

- Nederlanders zijn blind voor hun eigen racisme en daar komt de weerstand tegen protesten vandaan :P
- Er wordt te vaak racisme geroepen, zelfs als er totaal geen sprake van is, de meeste Nederlanders hebben het vermogen om dit verschil te zien.

Zo dan :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175230468
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dat accepteren ze niet hè..
Wet handhaven.
Geldt voor iedereen.
Make my day!
pi_175230805
Waarom bestaan er geen reuzenpepernoten? En waarom zijn de letters die ik nodig heb altijd op? Welke piet is hier verantwoordelijk voor? Als het een zwarte piet is, dan ben ik tegen zwarte piet
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 november 2017 @ 23:42:30 #42
862 Arcee
Look closer
pi_175230842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nog wel veel meer ook. Was er niet een user die ermee bezig is alles aan elkaar te reeksen?
Hopelijk gaat dat nog lukken. Kunnen we vol trots kijken waar we ons de afgelopen jaren mee bezig hebben gehouden B-)
Mwah, niet véél meer en users kunnen dat niet, maar zou mooi zijn als iemand er mee bezig was. :Y)
pi_175232444
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:57 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het begint al met de in mijn ogen foute aanname dat blackface echt te vergelijken is met zwarte piet. Als dat wel zo zou zijn was het verhaal inderdaad anders.

Waarom is het een foute aanname?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 22 november 2017 @ 04:27:30 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175232541
quote:
5s.gif Op woensdag 22 november 2017 03:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom is het een foute aanname?
Omdat Zwarte Piet niets gemeen heeft met Blackface, behalve de zwarte kleur.

Er is niet één element aan Zwarte Piet waaruit je op kunt maken dat het een figuur is om een neger na te doen, wat bij Blackface de enige reden van bestaan is.
Merk op dat een neger geen Blackface kan spelen, maar wel Zwarte Piet.
  woensdag 22 november 2017 @ 04:36:43 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175232548
quote:
5s.gif Op woensdag 22 november 2017 03:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom is het een foute aanname?
Dat kun je nog steeds niet zien _O-?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175232690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 04:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Omdat Zwarte Piet niets gemeen heeft met Blackface, behalve de zwarte kleur.

Er is niet één element aan Zwarte Piet waaruit je op kunt maken dat het een figuur is om een neger na te doen, wat bij Blackface de enige reden van bestaan is.
Merk op dat een neger geen Blackface kan spelen, maar wel Zwarte Piet.
Natuurlijk kan dat wel en dat gebeurde op een gegeven moment ook toen het toegestaan werd. Het probleem was nl niet dat ze zich niet zwart mochten schminken maar dat ze niet mochten optreden op een podium voor een blank publiek. De reden daarvan was dat blanken dan tegen zwarten op moesten kijken omdat het podium hoger was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slapen nu :O :z :W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175232827
quote:
6s.gif Op woensdag 22 november 2017 05:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]


Slapen nu :O :z :W
Ah, je leeft zozeer met je hoofd in VS dat je ook naar hun klok leeft.

Droom je wel in Nederland? Of blijf jij dan ook met je hoofd in de USA hangen?

"blackface bla, blackpete bliep", kostelijk.
pi_175232835
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

- Er wordt te vaak racisme geroepen, zelfs als er totaal geen sprake van is, de meeste Nederlanders hebben het vermogen om dit verschil te zien.

Zo dan :P
Zijn er eigenlijk al rechtzaken hierover geweest? Want het kan me vaak aan mn achterste roesten wat het volk er van vindt. Jullie inclusief, ik sluit niemand uit.
pi_175232838
Kan de TT trouwens veranderd worden naar: "Black Pete debate"

Het gebruik van de Nederlandse taal is immers niet 'inclusief'.
pi_175232874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 05:53 schreef WodanIsGroot het volgende:
Kan de TT trouwens veranderd worden naar: "Black Pete debate"

Het gebruik van de Nederlandse taal is immers niet 'inclusief'.
"Inclusiviteit" in ironisch gezien niet inclusief. Het is taalgebruik afkomstig van een clubje mensen dat mensen indeelt op grond van afkomst. Dat alle mensen gelijkwaardig zijn en of in ieder geval zouden moeten zijn en daarmee dezelfde kansen zouden moeten hebben vind ik volstrekt vanzelfsprekend. Dat er in dat opzicht misschien nog wat werk verzet moet worden is een ander verhaal.

Dat we naar een "inclusieve" samenleving toe moeten inclusief extreem lange tenen van het ene deel van de bevolking en een gewenst onoplosbaar schuldcomplex bij het andere deel vind ik want minder vanzelfsprekend. :{
  woensdag 22 november 2017 @ 07:30:11 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175233149
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Er is wel iets mis met demonstraties tijdens een kinderfeest. Je moet de kinderen er gewoon buiten laten. Het is eigenlijk hetzelfde als gescheiden ouders die hun kinderen betrekken bij hun ruzies.
"Now is not the time to talk about gun control!"

Het moment om te demonstreren is tijdens zo'n intocht, en ja daar zijn kinderen bij. Maar daar gaat het niet om.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175233257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 07:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

"Now is not the time to talk about gun control!"

...
Jeeesz, joe also lif in te JoeeSsssEeee?

https://www.google.co.uk/search?q="Now+is+not+the+time+to+talk+about+gun+control"&oq="Now+is+not+the+time+to+talk+about+gun+control"
  woensdag 22 november 2017 @ 07:52:40 #53
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175233286
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 07:47 schreef WodanIsGroot het volgende:
Jeeesz, joe also lif in te JoeeSsssEeee?
Als ik Rammstein moet geloven, wonen we er allemaal.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175233716
quote:
6s.gif Op woensdag 22 november 2017 05:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel en dat gebeurde op een gegeven moment ook toen het toegestaan werd. Het probleem was nl niet dat ze zich niet zwart mochten schminken maar dat ze niet mochten optreden op een podium voor een blank publiek. De reden daarvan was dat blanken dan tegen zwarten op moesten kijken omdat het podium hoger was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slapen nu :O :z :W
Volgens jouw redenatie dat Zwarte Piet een neger moet voorstellen bestaat er dus een wezenlijk verschil tussen het Amerikaanse blackface:
quote:
African-­American people were not allowed to perform onstage for much of the 19th century. They could not, that is, appear as themselves. The sight wasn’t tolerated by white audiences.
En de Europese/Nederlandse Sinterklaastraditie:

Wederom volgens jouw redenatie en de verwijzing naar de 'kroesharige neger' beschreven door Alberdingk Thijm waarbij dit volgens jouw aanname ook daadwerkelijk een neger was, maar waar de neger dus wél mocht optreden. Totaal tegengesteld dus aan het Amerikaanse blackface.

De neger is vanaf dat moment dan ook altijd al inclusief geweest. Heeft in Nederland altijd al mee mogen doen met het Sinterklaasfeest (zie bv ook de Surinamers bij 1 van de eerste intochten). Waarbij Schenkman hem dan ook nog een voorname status heeft gegeven, met een mogelijke verwijzing naar de door de Sint bevrijde Ethiopische slaaf Piter (gelet op het anti-slavernij standpunt van Schenkman). Zwarte Piter bleef daarna aan de zijde van de Sint, hielp hem, en was zeer zeker geen slaaf! Zwarte Piet, altijd al onderdeel van de Sint(traditie) werd in de 19e eeuw min of meer losgeweekt van de dualiteit die Sint voor die tijd was.

En omdat vroeger niet overal negers voorhanden waren zijn blanken zich als Zwarte Piet gaan schminken. Niet om dan de neger te spelen die Zwarte Piet speelt, nee om Zwarte Piet te spelen zoals ook de neger Zwarte Piet speelde. Het Sinterklaasfeest is altijd al inclusief geweest, iedere kleur kan daaraan meedoen. De kleur zwart zorgt ervoor dat er geen onderscheid is. Iedereen kan zich zwart schminken zonder dat men weet wie daar onder zit, blank of zwart.

Zwarte Piet veranderde later waarbij hij kenmerken meekreeg die misinterpretatie met het Amerikaanse blackface mogelijk maakten. Deze zijn allen weer verdwenen. Geen grote volle rode lippen, geen oorringen (onzinnig eigenlijk), geen echt kroeshaar, geen krompraat, geen dommigheid. In niets meer een Zwarte Piet die mis interpreteert kan worden als blackface.

Zwarte Piet is racisme is dan ook een verwrongen gedachtegang gebaseerd op vooroordelen van institutioneel racisme.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175233854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 07:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

"Now is not the time to talk about gun control!"

Het moment om te demonstreren is tijdens zo'n intocht, en ja daar zijn kinderen bij. Maar daar gaat het niet om.
Daar gaat het wel degelijk om, wat ik al eerder zei die mensen missen duidelijk empathie maar wij moeten wel wel empathie voor hun hebben.

Als je kind huilend vraagt waarom die boze mensen zo lopen te schreeuwen dat zwarte piet weg moet dan mag jij je kind dat proberen uit te leggen.
  woensdag 22 november 2017 @ 08:54:46 #56
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175233882
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 08:52 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Daar gaat het wel degelijk om, wat ik al eerder zei die mensen missen duidelijk empathie maar wij moeten wel wel empathie voor hun hebben.

Als je kind huilend vraagt waarom die boze mensen zo lopen te schreeuwen dat zwarte piet weg moet dan mag jij je kind dat proberen uit te leggen.
Prima.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Leukste jonkie 2022 woensdag 22 november 2017 @ 09:29:22 #57
213457 engine
pi_175234297
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 08:52 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Daar gaat het wel degelijk om, wat ik al eerder zei die mensen missen duidelijk empathie maar wij moeten wel wel empathie voor hun hebben.

Als je kind huilend vraagt waarom die boze mensen zo lopen te schreeuwen dat zwarte piet weg moet dan mag jij je kind dat proberen uit te leggen.
Zo werkt het natuurlijk niet hé.

Ik kan toch precies hetzelfde zeggen, dat jij empathie mist doordat je je niet in kunt leven in de gevoelens van andere en zelfs gaat bepalen of die gevoelens wel/niet terecht zijn. Dat getuigd ook niet van bijzonder veel empathie.

Dat over en weer beschuldigen levert niet veel op uiteindelijk. Voornamelijk meer afstand.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175234554
Niemand heeft 100% gelijk, daarom hoeft ook niemand die 100% empathie te verwachten. Laat iedereen het Sinterklaasfeest vieren zoals hijzelf wil/zijzelf willen zonder druk van buitenaf.

En dat laatste is een probleem als een groep wel die druk zet, dan krijg je tegendruk. Actie -> Reactie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 22 november 2017 @ 09:45:16 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175234591
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175234629
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:29 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet hé.

Ik kan toch precies hetzelfde zeggen, dat jij empathie mist doordat je je niet in kunt leven in de gevoelens van andere en zelfs gaat bepalen of die gevoelens wel/niet terecht zijn. Dat getuigd ook niet van bijzonder veel empathie.

Dat over en weer beschuldigen levert niet veel op uiteindelijk. Voornamelijk meer afstand.
Ik zeg hier in dit stukje nergens dat ik me niet kan inleven in hun gevoelens, dat is overigens wel zo, ik zeg niet dat ze niet terecht zijn.
Mijn punt is dat je als volwassen persoon toch kan nadenken dat er kinderen tussen staan in een sinterklaas optocht die er bang van worden als een groep mensen gaan lopen schreeuwen dat zwarte piet weg moet
Zij verwachten van ons dat wij hun standpunten begrijpen en dat zwarte piet weg moet, en zover ik wat van ze zie en lees is veel van wat wij doen racistisch, ze doen daar erg kleinzielig over.
pi_175234666
Dus de VN vindt Piet racistisch?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 09:49:47 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175234671
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
Jup.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Leukste jonkie 2022 woensdag 22 november 2017 @ 09:52:02 #63
213457 engine
pi_175234696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:43 schreef Montagui het volgende:
Niemand heeft 100% gelijk, daarom hoeft ook niemand die 100% empathie te verwachten. Laat iedereen het Sinterklaasfeest vieren zoals hijzelf wil/zijzelf willen zonder druk van buitenaf.

En dat laatste is een probleem als een groep wel die druk zet, dan krijg je tegendruk. Actie -> Reactie.
Ik heb ook het idee dat dat gebeurd. Het is niet alsof iemand bij mij in het dorp zich er echt druk over maakt, laat staan dat er protestacties zijn :')
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175234724
Ze maken er ook n film over:
De battle vân de a7
pi_175234738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
:N
pi_175234765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
Zeer triest. Doe dit nu niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175234792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
De anti-Pieten vergeten bij dergelijke acties 1 belangrijk ding, de oerdrift van alle ouders "kom niet aan mijn kinderen".
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 22 november 2017 @ 10:04:47 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175234893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
Sneu. En een prima manier om je kinderfeestsabotagegroepje nog meer gehaat te krijgen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175234912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
Zal hen eens volspuiten met vloeibaar metaal, lachen man.
pi_175234946
Wel mooi dat dat personeel gewoon de deur heeft geforceerd zodat dat volk in ieder geval niet de lol van teleurgestelde kinderen gegund wordt :Y
  Leukste jonkie 2022 woensdag 22 november 2017 @ 10:09:25 #71
213457 engine
pi_175234959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
Begin wel beter te begrijpen waarom voorstanders spreken over "het door de strot duwen".
Dit soort acties levert toch niks op.

Lekker bezig om een goed punt te verneuken met kansloze acties -O-
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 22 november 2017 @ 10:10:25 #72
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175234971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

De anti-Pieten vergeten bij dergelijke acties 1 belangrijk ding, de oerdrift van alle ouders "kom niet aan mijn kinderen".
Als het om kinderen gaat kan ineens niemand meer rationeel nadenken inderdaad.

Vreemd effect, dat.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175234986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
Met vloeibaar metaal? dat lijkt me sterk!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175234992
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als het om kinderen gaat kan ineens niemand meer rationeel nadenken inderdaad.

Vreemd effect, dat.
Lijkt mij juist prima, volgens dit argument zou je vrijwillige seks met kinderen namelijk ook gewoon toe dienen te staan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175235026
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:47 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ik zeg hier in dit stukje nergens dat ik me niet kan inleven in hun gevoelens, dat is overigens wel zo, ik zeg niet dat ze niet terecht zijn.
Mijn punt is dat je als volwassen persoon toch kan nadenken dat er kinderen tussen staan in een sinterklaas optocht die er bang van worden als een groep mensen gaan lopen schreeuwen dat zwarte piet weg moet
Zij verwachten van ons dat wij hun standpunten begrijpen en dat zwarte piet weg moet, en zover ik wat van ze zie en lees is veel van wat wij doen racistisch, ze doen daar erg kleinzielig over.
Precies, het recht op demonstratie legitimeert niet dat je een feest voor kinderen kunt vergallen! En zeker niet als dezelfde groep al meerdere keren het feest heeft te lopen verzieken bij eerdere intochten.

Burgemeester waar was je mee bezig, hoe kan zo'n kip zonder kop überhaupt burgemeester worden?

Oh ja, pvda.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als het om kinderen gaat kan ineens niemand meer rationeel nadenken inderdaad.

Vreemd effect, dat.
Mwah, het heeft er vooral mee te maken dat veel mensen de discussie an sich prima begrijpen, maar het niet vinden kunnen dat je kinderen die een feestje willen vieren daarbij betrekt.
Of in dit geval kinderen die zin hebben om naar dat huis te gaan die vervolgens voor een dichtgespoten deur staan.
pi_175235067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

De anti-Pieten vergeten bij dergelijke acties 1 belangrijk ding, de oerdrift van alle ouders "kom niet aan mijn kinderen".
In de zwarte gemeenschap zijn de vaders vaak vertrokken met de noorderzon, vandaar misschien.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235096
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt mij juist prima, volgens dit argument zou je vrijwillige seks met kinderen namelijk ook gewoon toe dienen te staan.
Daar hebben we de linksen nog maar ternauwernood van af kunnen houden in de jaren '70.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235111
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:16 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Daar hebben we de linksen nog maar ternauwernood van af kunnen houden in de jaren '70.
Bron?

Lijkt mij juist een vrij liberaal gedachtegoed.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 10:17:49 #80
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175235117
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt mij juist prima, volgens dit argument zou je vrijwillige seks met kinderen namelijk ook gewoon toe dienen te staan.
Nee, omdat je rationeel kunt vaststellen dat dit schadelijk is voor een kind en ook nog eens tegen de wet.

Het horen van onwelgevallige meningen is niet schadelijk voor de intellectuele ontwikkeling van een kind en al helemaal niet tegen de wet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175235169
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bron?

Lijkt mij juist een vrij liberaal gedachtegoed.
https://www.volkskrant.nl(...)eel-gewoon~a3633812/

Ja, dat was dus ook een liberaal gedachtegoed, de kinderen zouden net zo'n behoefte hebben aan sex als de volwassenen......
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:45 schreef thedeedster het volgende:
In het kader van “Propieten zijn stout, Antipietenzijn lief” een “leuke en ludieke” actie:

https://www.ad.nl/dordrec(...)saboteerd~a0128ef66/

“Actievoerders hebben vannacht het Sinterklaashuis in Dordrecht gesaboteerd. De sloten zijn dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het pand vanmorgen niet toegankelijk was. Ook werden stickers met de tekst ‘Zwarte Piet is racisme’ op het pand geplakt.”

Mensen, dit gaat echt keihard escaleren.
Soort aanslag ja
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175235207
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, omdat je rationeel kunt vaststellen dat dit schadelijk is voor een kind en ook nog eens tegen de wet.

Het horen van onwelgevallige meningen is niet schadelijk voor de intellectuele ontwikkeling van een kind en al helemaal niet tegen de wet.
De wet is juist irrelevant op het gebied van rationaliteit en zit vol waardeoordelen. Dat het schadelijk voor een kind is ben ik het mee eens.

Maar uiteindelijk is het niet meer dan logisch dat we beschermend naar kinderen zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175235214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, omdat je rationeel kunt vaststellen dat dit schadelijk is voor een kind en ook nog eens tegen de wet.

Het horen van onwelgevallige meningen is niet schadelijk voor de intellectuele ontwikkeling van een kind en al helemaal niet tegen de wet.
Maar het recht op demonstratie legitemeert niet het vergallen van een kinderfeest.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, omdat je rationeel kunt vaststellen dat dit schadelijk is voor een kind en ook nog eens tegen de wet.

Het horen van onwelgevallige meningen is niet schadelijk voor de intellectuele ontwikkeling van een kind en al helemaal niet tegen de wet.
Jij laat zeker je kinderen Mein Kampf lezen?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 22 november 2017 @ 10:23:17 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175235237
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar het recht op demonstratie legitemeert niet het vergallen van een kinderfeest.
Technisch gezien dus wel.

Daarbij is vergallen een beetje een subjectieve term.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175235246
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:19 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)eel-gewoon~a3633812/

Ja, dat was dus ook een liberaal gedachtegoed, de kinderen zouden net zo'n behoefte hebben aan sex als de volwassenen......
Dat is inherent ook zo. Alsof je zoontje van 9 niet een keer met zijn plasser speelt en merkt dat dat best prettig voelt. Kom op zeg. :')

Alleen zijn zij zich niet bewust van de gevaren van seks en de schade die het kan veroorzaken. En kunnen zij geen faire keuzes maken. Je laat een kind ook niet het land regeren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175235250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Technisch gezien dus wel.

Daarbij is vergallen een beetje een subjectieve term.
Bij het gooien van een waxinelichtje tegen de gouden koets, is aanslag ook een subjectieve term.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235253
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Jij laat zeker je kinderen Mein Kampf lezen?
Of de Koran.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 10:24:39 #90
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175235262
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Jij laat zeker je kinderen Mein Kampf lezen?
Die vergelijking mag je even uitleggen.

Godwinnen is best, maar in deze context is ie nogal raar.

Goed punt over de Koran trouwens. Kinderen op de basisschool laten we ook de Bijbel lezen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175235268
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is inherent ook zo. Alsof je zoontje van 9 niet een keer met zijn plasser speelt en merkt dat dat best prettig voelt. Kom op zeg. :')

Alleen zijn zij zich niet bewust van de gevaren van seks en de schade die het kan veroorzaken. En kunnen zij geen faire keuzes maken. Je laat een kind ook niet het land regeren.
Tuurlijk mag ie wel met zijn eigen plasser spelen, maar ook met die van Ome Henk?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235286
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die vergelijking mag je even uitleggen.

Godwinnen is best, maar in deze context is ie nogal raar.

Goed punt over de Koran trouwens. Kinderen op de basisschool laten we ook de Bijbel lezen.
Je zegt zelf dat een onwelvallige mening niet schadelijk is voor kinderen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235292
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die vergelijking mag je even uitleggen.

Godwinnen is best, maar in deze context is ie nogal raar.

Goed punt over de Koran trouwens. Kinderen op de basisschool laten we ook de Bijbel lezen.
Mijn basisschool niet hoor.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175235304
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar het recht op demonstratie legitemeert niet het vergallen van een kinderfeest.
Zelfs gebrek aan empathie voor kinderen is hen vreemd.

Met in datzelfde stuk in de AD nog de zich constant herhalende frame dat het Sinterklaasfeest niet inclusief zou zijn:
quote:
,,Met deze ludieke en satirische actie willen wij duidelijk maken dat we het schandalig vinden dat er in een leuke multiculturele stad als Dordrecht nog altijd sinterklaas gevierd wordt dat helaas niet voor elk kind een leuk en toegankelijk feest is."
Sinterklaas is voor élk kind een leuk en toegankelijk feest, zolang ouders niet hun eigen vooroordeel over institutioneel racisme voor hun kinderen laten spreken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 22 november 2017 @ 10:27:52 #95
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175235329
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:25 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat een onwelvallige mening niet schadelijk is voor kinderen.
Afhankelijk van de leeftijd is het natuurlijk wel je taak als opvoeder (of bijvoorbeeld leraar) om daar de context bij te omschrijven.

Als je daar al niet al wilt beginnen, tja...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175235374
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:25 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Tuurlijk mag ie wel met zijn eigen plasser spelen, maar ook met die van Ome Henk?
Draai het effe om. Wat nu als Ome Henk met zijn plasser speelt? Dat geeft toch ook een fijn gevoel? Alleen kan het kind geen keuze maken en dus is het niet oke. En dat lijkt mij zeer logisch.

Maar het is niet alsof dat geen fijn gevoel geeft op zichzelf. Zolang het op een vredige manier gaat en er dus geen pijn bij komt.

Verder nogal een irrelevante discussie, maar er zitten twee kanten aan het verhaal - een lichamelijk en een psychisch verhaal, en die rijmen niet met elkaar. Dát is het hele (zeer moeilijke) punt.

Maar mooi dat je semi-wetenschappelijke artikelen aanvoert (die alleen op die manier tot kritisch denken aanzetten) om 'links' te demoniseren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 10:30:48 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175235386
Even voor mijn beeldvorming:
We hebben nu zwarte pieten, witte pieten, veegpieten, witte klazen, zwarte klazen, en chinese klazen.

Wat is nu eigenlijk het probleem nog?
pi_175235427
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:30 schreef BadderHaring het volgende:
Even voor mijn beeldvorming:
We hebben nu zwarte pieten, witte pieten, veegpieten, witte klazen, zwarte klazen, en chinese klazen.

Wat is nu eigenlijk het probleem nog?
Het is niet goed tot zwarte pieten helemaal weg zijn. En dan gaan ze iets anders vinden om tegen te protesteren.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 22 november 2017 @ 10:39:34 #99
213457 engine
pi_175235545
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:30 schreef BadderHaring het volgende:
Even voor mijn beeldvorming:
We hebben nu zwarte pieten, witte pieten, veegpieten, witte klazen, zwarte klazen, en chinese klazen.

Wat is nu eigenlijk het probleem nog?
Een bepaalde groep mensen weigert deze klazen en pieten te erkennen :D
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 10:41:19 #100
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175235578
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Het is niet goed tot zwarte pieten helemaal weg zijn. En dan gaan ze iets anders vinden om tegen te protesteren.
en sommige mensen willen geen witte pieten en veegpieten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 10:42:35 #101
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175235603
Het is dus eigenlijk van beide kanten een uiterst kinderachtige discussie.

Mooi, dan ben ik weer bijgepraat.
pi_175235665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:42 schreef BadderHaring het volgende:
Het is dus eigenlijk van beide kanten een uiterst kinderachtige discussie.

Mooi, dan ben ik weer bijgepraat.
Dat vat het redelijk samen ja.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:47:26 #103
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175235695
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:46 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dat vat het redelijk samen ja.
Ik houd het graag simpel in discussies waar beide kanten hun hoofd in hun reet hebben zitten.
pi_175235725
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik houd het graag simpel in discussies waar beide kanten hun hoofd in hun reet hebben zitten.
:D
pi_175235824
de helden (lees: extreem rechts tuig) van de blokkade

quote:
Erkenbrander Fausto over de Holocaust: ‘Ik zal ook geen traan laten als men de trein naar het Oosten weer opnieuw opstart.’ En over de linkse activiste Anne Fleur Dekker: ‘Vast ketenen aan een radiator en zwanger maken.’
"zwartjoekel" "inboorling" welke eeuw leven deze mensen? :{

een uitgebreid artikel over het extreem rechtse groepje Erkenbrand https://www.volkskrant.nl(...)fe122e31e11bd5413198

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 10:57:28 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175235868
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:54 schreef Slayage het volgende:
de helden (lees: extreem rechts tuig) van de blokkade

[..]

"zwartjoekel" "inboorling" welke eeuw leven deze mensen? :{

een uitgebreid artikel over het extreem rechtse groepje Erkenbrand https://www.volkskrant.nl(...)fe122e31e11bd5413198

[ afbeelding ]
'bijzondere jongen'
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 10:58:01 #107
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175235875
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:54 schreef Slayage het volgende:
de helden (lees: extreem rechts tuig) van de blokkade

[..]

"zwartjoekel" "inboorling" welke eeuw leven deze mensen? :{

een uitgebreid artikel over het extreem rechtse groepje Erkenbrand https://www.volkskrant.nl(...)fe122e31e11bd5413198

[ afbeelding ]
:')

Wat een treurnis.
pi_175235886
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

:')

Wat een treurnis.
Dat is zoals de gemiddelde fokker praat
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175235902
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:54 schreef Slayage het volgende:
de helden (lees: extreem rechts tuig) van de blokkade

[..]

"zwartjoekel" "inboorling" welke eeuw leven deze mensen? :{

een uitgebreid artikel over het extreem rechtse groepje Erkenbrand https://www.volkskrant.nl(...)fe122e31e11bd5413198

[ afbeelding ]
Walgelijk, maar ik heb gemist hoe hun betrokken zijn bij die blokkade?
pi_175235906
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:58 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dat is zoals de gemiddelde fokker praat
Doe even normaal, ik heb nog nooit iemand zoiets zien roepen hier, zonder dat het weg gehaald is.
pi_175235923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is heus wel racisme. Maar de gedachtegang die Caferoker van dergelijke types opnoemt zorgt ervoor dat die echte racisme niet besproken word.

Volgens mij moeten donkere mensen een nog grotere hekel aan KOZP en hun figuren hebben dan de gemiddelde blanke.
Van de week heb ik nog een Surinamer gesproken bij mij op het werk.
Dat vind dat gezeur over zwarte piet allemaal flauwekul.
pi_175235943
Deur sinterklaashuis gesaboteerd

https://wnl.tv/2017/11/22(...)tanders-zwarte-piet/
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175235971
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Doe even normaal, ik heb nog nooit iemand zoiets zien roepen hier, zonder dat het weg gehaald is.
zoek ff het myanmar topic op zou ik zeggen etnische zuiveringen worden gevierd en het staat er allemaal nog. "zouden we hier in nederland van moeten leren" wordt er gepost.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:04:41 #114
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175235989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Doe even normaal, ik heb nog nooit iemand zoiets zien roepen hier, zonder dat het weg gehaald is.
Ach het begrip 'SJW' zie ik hier wekelijks voorbij komen. Dan diskwalificeer je jezelf eigenlijk bij voorbaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175235995
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

zoek ff het myanmar topic op zou ik zeggen etnische zuiveringen worden gevierd en het staat er allemaal nog. "zouden we hier in nederland van moeten leren" wordt er gepost.
Jij beweert iets, link het maar. En doe dan direct een TR.
pi_175236000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ach het begrip 'SJW' zie ik hier wekelijks voorbij komen. Dan diskwalificeer je jezelf eigenlijk bij voorbaat.
Daar is dan ook niets mis mee.
  woensdag 22 november 2017 @ 11:06:02 #117
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236012
Ik postte onlangs in een ander topic over het Sinterklaasfeest op mijn werk. Mijn Marokkaanse collega komt altijd met zijn hele gezin. Vrouw een hoofddoek, zoon als Sinterklaas inclusief mijter met kruis en dochter zwartgeschminckt als Piet.

Een andere collega, Christelijk gereformeerd, viert het niet omdat het een katholiek feest is.

Het is allemaal zo zinloos om er moeilijk over te doen. We hebben nu diversiteit in het pieten en sinterklaascorps, je kunt straks gewoon een Negersint op een kameel met Chinese pieten treffen. En geen kind die het gek zal vinden.

Maar gediscrimineerd en ultraconservatief Nederland rolt over straat over randzaken.
pi_175236018
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175236028
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:54 schreef Slayage het volgende:
de helden (lees: extreem rechts tuig) van de blokkade

"zwartjoekel" "inboorling" welke eeuw leven deze mensen? :{
Ja, en daarom was iedereen extreemrechts die bij die blokkade was ?

Bij elk demonstratie van "linkse figuren" zijn vast ook wel een paar extreemlinksen die meelopen, is die hele demonstratie dan ook gelijk extreemlinks ?
pi_175236030
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jij beweert iets, link het maar. En doe dan direct een TR.
je bent te lief voor deze wereld.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 november 2017 @ 11:07:24 #121
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en daarom was iedereen extreemrechts die bij die blokkade was ?

Bij elk demonstratie van "linkse figuren" zijn vast ook wel een paar extreemlinksen die meelopen, is die hele demonstratie dan ook gelijk extreemlinks ?
Wie er deelneemt is niet relevant. Het gaat om de debielheid van beide demonstraties.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:08:02 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Daar is dan ook niets mis mee.
Natuurlijk wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en daarom was iedereen extreemrechts die bij die blokkade was ?

Bij elk demonstratie van "linkse figuren" zijn vast ook wel een paar extreemlinksen die meelopen, is die hele demonstratie dan ook gelijk extreemlinks ?
"there were good people on both sides"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:08:43 #124
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236058
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236059
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

je bent te lief voor deze wereld.
Kom jij nog even terug op de vraag die ik stelde; hoe dat groepje alt right gelinkt is aan de blokkade mensen?
pi_175236062
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wie er deelneemt is niet relevant. Het gaat om de debielheid van beide demonstraties.
"there were good people on both sides"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175236064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Natuurlijk niet.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:10:02 #128
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en daarom was iedereen extreemrechts die bij die blokkade was ?

Bij elk demonstratie van "linkse figuren" zijn vast ook wel een paar extreemlinksen die meelopen, is die hele demonstratie dan ook gelijk extreemlinks ?
Geen idee, maar het zou me niet verbazen. Gewoon lekker leven en laten leven en niet vallen in naieve retoriek zoals beide groeperingen doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:11:19 #129
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236098
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Jawel, daarmee speel je het af op een bepaalde kleur, een bepaalde standaard retoriek in plaats van op de inhoud af te gaan.

Zie dat veel te vaak gebeuren hier. Je moet te allen tijde kritisch blijven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 11:12:04 #130
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236109
Ik vind zo'n fruitcake als Anne Fleur Dekker net zo'n gevaar voor de samenleving als een Erkenbrand-gekkie.

In elke groep aan de zijkanten van het politieke spectrum zitten totaalidioten.
pi_175236119
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

zoek ff het myanmar topic op zou ik zeggen etnische zuiveringen worden gevierd en het staat er allemaal nog. "zouden we hier in nederland van moeten leren" wordt er gepost.
Daar maken we dan maar gelijk de gemiddelde FOKker van?
pi_175236133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:12 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind zo'n fruitcake als Anne Fleur Dekker net zo'n gevaar voor de samenleving als een Erkenbrand-gekkie.

In elke groep aan de zijkanten van het politieke spectrum zitten totaalidioten.
anne fleur met haar scherpe tong vergelijken met extreem rechtse groepering dat streeft naar een etnisch "zuiver" europa. uhu.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175236136
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

anne fleur met haar scherpe tong vergelijken met extreem rechtse groepering dat streeft naar een etnisch "zuiver" europa. uhu.
Anne Fleur een scherpe tong _O-. Godver.
pi_175236147
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:12 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Daar maken we dan maar gelijk de gemiddelde FOKker van?
fok vindt het kennelijk best. er wordt niet direct opgeroepen tot geweld, dus mag het.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175236157
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:13 schreef Scrummie het volgende:

bijdehand varken.
nou-nou-nou

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:16:33 #138
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236159
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:12 schreef BadderHaring het volgende:
Ik vind zo'n fruitcake als Anne Fleur Dekker net zo'n gevaar voor de samenleving als een Erkenbrand-gekkie.

In elke groep aan de zijkanten van het politieke spectrum zitten totaalidioten.
Zijn we het eens een keer eens. Mensen moeten een beetje begrip voor elkaar hebben en realistisch zijn in de problematiek. Je hebt niets aan mensen die wegkijken en doen alsof het aan ons inherent racisme zou liggen en verder totaal niet willen luisteren naar andere oorzaken van de problematiek, maar ook niets aan mensen die denken dat het probleem ligt aan politieke correctheid en daarom niet naar genuanceerde punten willen luisteren.

Als die twee groepen nu er gewoon eens samen uit zouden kunnen komen, he O+ Maar dat is totaal niet realistisch, helaas :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:17:16 #139
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236175
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

anne fleur met haar scherpe tong vergelijken met extreem rechtse groepering dat streeft naar een etnisch "zuiver" europa. uhu.
Verdomme.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236187
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

fok vindt het kennelijk best. er wordt niet direct opgeroepen tot geweld, dus mag het.
Racisme is gewoon net als overal verboden, ook hier op FOK.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:19:26 #141
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Racisme is gewoon net als overal verboden, ook hier op FOK.
Terecht natuurlijk, maar onderhuids komt het op FOK! voor. Wegkijkers hebben we evengoed last van
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236221
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

Als die twee groepen nu er gewoon eens samen uit zouden kunnen komen, he O+ Maar dat is totaal niet realistisch, helaas :{
die twee marginale groepen hoeven het ook niet eens te worden met elkaar. echter dreigt altijd het gevaar dat deze twee relatief kleine groepen de toon bepalen voor het grote midden en zo dreigt dan de gehele discussie besmet te raken door standpunten van de marginale groepen op de flanken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175236226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Terecht natuurlijk, maar onderhuids komt het op FOK! voor.

Het zou maar zo een afspiegeling van de samenleving kunnen zijn, dat FOK!.
pi_175236235
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Racisme is gewoon net als overal verboden, ook hier op FOK.
je bent echt lief, zo naief nog.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175236241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Terecht natuurlijk, maar onderhuids komt het op FOK! voor.
"onderhuids"

8} 8} 8} 8} 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175236243
Wat een treurnis is dit geworden...
pi_175236246
quote:
17s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

je bent echt lief, zo naief nog.
Wat is er naïef aan?

Jij bent echt mokerdom krijg ik het idee.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:21:58 #148
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het zou maar zo een afspiegeling van de samenleving kunnen zijn, dat FOK!.
Het is geen random sample.
Maar puur racisme, ook onderhuids, zonder achtergrond, zou natuurlijk tegengegaan moeten worden, dat ben je met mij eens, toch?

Neemt niet weg dat er een probleem is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236255
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het zou maar zo een afspiegeling van de samenleving kunnen zijn, dat FOK!.
nee fok is een rechtse bastion dankzij de manier waarop ze zich profileren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:22:21 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236258
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

die twee marginale groepen hoeven het ook niet eens te worden met elkaar. echter dreigt altijd het gevaar dat deze twee relatief kleine groepen de toon bepalen voor het grote midden en zo dreigt dan de gehele discussie besmet te raken door standpunten van de marginale groepen op de flanken.
Dat is allang gebeurd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236259
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het is geen random sample.
Maar puur racisme, ook onderhuids, zonder achtergrond, zou natuurlijk tegengegaan moeten worden, dat ben je met mij eens, toch?

Neemt niet weg dat er een probleem is.
Ik beweer ook nergens anders. Ik heb echt een diepe haat naar racisme of racistische figuren.
pi_175236263
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

nee fok is een rechtse bastion dankzij de manier waarop ze zich profileren.
Lol, kan je dat hard maken?
pi_175236264
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

fok vindt het kennelijk best. er wordt niet direct opgeroepen tot geweld, dus mag het.
Wat de moderators verwijderen of niet verwijderen heeft toch niet veel te maken met de mening van de gemiddelde FOKker?
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:22:58 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236268
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

"onderhuids"

8} 8} 8} 8} 8}
Zwarte Piet ís geen racistisch karikatuur, dat is nog altijd een pijnlijke misvatting.

Dat mensen het op die manier kunnen interpreteren is een ander verhaal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

Als die twee groepen nu er gewoon eens samen uit zouden kunnen komen, he O+ Maar dat is totaal niet realistisch, helaas :{
De diverse achtergronden van Sinterklaas en Zwarte Piet bieden wel een verassende mogelijkheid.....

Daar waar de anti-Pieten in hem een neger zien kan hij een neger zijn en daar waar de pro-Pieten niets willen weten van racisme en Zwarte Piet zwart kan blijven is dan ook geen sprake van racisme en kan Zwarte Piet zwart blijven. Beide partijen zullen dan wel water bij de wijn moeten doen, maar dan kunnen we voortaan wel spreken van 2 feesten per jaar waarin we de bevrijding van de slavernij kunnen vieren, 1 in de zomer Keti Koti, en 1 in de winter, Sinterklaas.

TOF!! *O*
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 22 november 2017 @ 11:24:34 #156
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236295
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

anne fleur met haar scherpe tong vergelijken met extreem rechtse groepering dat streeft naar een etnisch "zuiver" europa. uhu.
Je maakt een valse vergelijking die ik niet maak. Ik vergelijk Anne Fleur niet met een rechtse groepering, maar met 1 lid van die groepering.
pi_175236379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Lol, kan je dat hard maken?
abre los ojos
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175236400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zwarte Piet ís geen racistisch karikatuur.
ah jij bent er zo eentje. nog in de ontkenningsfase. vijf jaar terug deelde ik jouw mening.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175236409
Waarom zouden die groepen er samen moet uitkomen. Laat iedereen lekker sinterklaas vieren hoe hij of zij wil. Als die jankers geen zwarte piet willen, dan vieren ze sinterklaas zonder zwarte piet. Laat de rest met rust. Of ga demonstreren, maar niet bij kinderen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:31:24 #160
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236417
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

ah jij bent er zo eentje. nog in de ontkenningsfase. vijf jaar terug deelde ik jouw mening.
Er is geen enkele relevante bron die onomstotelijk bewijs levert dat ZP geboren is uit racisme.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236418
Sinterklaashuis Dordrecht gesaboteerd

quote:
DORDRECHT - Anti-Pietactivisten hebben sloten van het Sinterklaashuis in Dordrecht dichtgespoten met vloeibaar metaal, waardoor het huis niet bereikbaar was. Ook zaten er stickers met de tekst ’Zwarte Piet is racisme’ op de deur.

Wie er achter de sabotage zit, is niet duidelijk. De actievoerders hebben een anonieme mail geschreven aan het AD waarin ze schrijven het een ’ludieke en satirische actie’ noemen. „Hiermee willen wij duidelijk maken dat we het schandalig vinden dat er in een leuke multiculturele stad als Dordrecht nog altijd sinterklaas gevierd wordt dat helaas niet voor elk kind een leuk en toegankelijk feest is.”

„Wij hopen dat ook Dordrecht net als vele andere steden zal overwegen de stereotyperende eigenschappen van piet aan te passen”, schrijven de actievoerders.

Niet ludiek

De politie laat weten dat het de ’satirische’ actie toch anders ziet. „Er wordt gezegd dat het ludiek is. Maar als ze op heterdaad betrapt waren, was er niets ludiek aan geweest. Dan zaten ze gewoon binnen”, schrijft een wijkagent op Twitter.

Volgens Erik Zindel van de VVV, die het Sinterklaashuis organiseert, zijn de stereotypische eigenschappen van Zwarte Piet allang aangepast. „We hebben geen zwarte pieten, maar gewoon pieten. Zonder kroeshaar en rode lippen. Het is allang geen knecht of boeman meer en de pieten mogen zelf kiezen hoe ze zich schminken. We willen geen gekleurde pieten, maar er lopen wel roetveegpieten rond.”
En wederom vernielingen vanuit de linkse kliek die de mening van andere mensen niet kunnen respecteren. :')

Toch wel apart dat geweld of vernielingen toegestaan zijn bij de linkse kliek, welke veelal worden goedgepraat, en mensen die op een vreedzame manier de bussen van een aantal beroepshuilers tegenhouden worden uitgemaakt voor Neo-Nazi's.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:31:46 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Sinterklaashuis Dordrecht gesaboteerd

[..]

En wederom vernielingen vanuit de linkse kliek die de mening van andere mensen niet kunnen respecteren. :')

Toch wel apart dat geweld of vernielingen toegestaan zijn bij de linkse kliek, welke veelal worden goedgepraat, en mensen die op een vreedzame manier de bussen van een aantal beroepshuilers tegenhouden worden uitgemaakt voor Neo-Nazi's.
Ik zie niemand die dit goedpraat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Sinterklaashuis Dordrecht gesaboteerd

[..]

En wederom vernielingen vanuit de linkse kliek die de mening van andere mensen niet kunnen respecteren. :')

Toch wel apart dat geweld of vernielingen toegestaan zijn bij de linkse kliek, welke veelal worden goedgepraat, en mensen die op een vreedzame manier de bussen van een aantal beroepshuilers tegenhouden worden uitgemaakt voor Neo-Nazi's.
En dan ook nog eens lafjes anoniem. Triest.
pi_175236478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zie niemand die dit goedpraat.
Jij ziet wel meer niet.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:35:31 #165
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jij ziet wel meer niet.
Ik zie meer dan voldoende. Ik zie alleen niemand die dit goedpraat, behalve een paar mensen die jij 'SJW's' of 'deugertjes' zou noemen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 11:35:32 #166
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Sinterklaashuis Dordrecht gesaboteerd

[..]

En wederom vernielingen vanuit de linkse kliek die de mening van andere mensen niet kunnen respecteren. :')

Toch wel apart dat geweld of vernielingen toegestaan zijn bij de linkse kliek, welke veelal worden goedgepraat, en mensen die op een vreedzame manier de bussen van een aantal beroepshuilers tegenhouden worden uitgemaakt voor Neo-Nazi's.
Euh, niemand praat dit goed en er wordt alleen benoemd dat er in de groep die de bussen tegenheid, een aantal neonazi's zaten. En dat was ook zo.

Je bent tegenstellingen aan het creëren die er niet zijn, door het verspreiden van valse informatie. Mensen als jij blokkeren oplossingen voor problemen, door radicaal zwart/wit denken.

Wat vindt je moeder daarvan?
pi_175236559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Sinterklaashuis Dordrecht gesaboteerd

[..]

En wederom vernielingen vanuit de linkse kliek die de mening van andere mensen niet kunnen respecteren. :')

Toch wel apart dat geweld of vernielingen toegestaan zijn bij de linkse kliek, welke veelal worden goedgepraat, en mensen die op een vreedzame manier de bussen van een aantal beroepshuilers tegenhouden worden uitgemaakt voor Neo-Nazi's.
Iedereen die z'n onvrede niet binnen de grenzen van de wet kan uiten zit verkeerd.

Ik zie overigens niet wat er 'vreedzaam' is aan een snelweg afsluiten. De hypocrisie zit vooral in dit soort reacties.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175236574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er is geen enkele relevante bron die onomstotelijk bewijs levert dat ZP geboren is uit racisme.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:39:39 #169
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iedereen die z'n onvrede niet binnen de grenzen van de wet kan uiten zit verkeerd.

Ik zie overigens niet wat er 'vreedzaam' is aan een snelweg afsluiten. De hypocrisie zit vooral in dit soort reacties.
De hypocrisie regeert aan beide zijden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236596
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

abre los ojos
Nee dus. Ook prima hoor.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:41:29 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee dus. Ook prima hoor.
Bijzondere argumentatie inderdaad van die jongen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er is geen enkele relevante bron die onomstotelijk bewijs levert dat ZP geboren is uit racisme.
Zoals vaker gezegd, dit topic gaat meer over de perceptie van mensen dan de feiten.

Helaas is die perceptie wel relevant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175236640
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zie meer dan voldoende. Ik zie alleen niemand die dit goedpraat, behalve een paar mensen die jij 'SJW's' of 'deugertjes' zou noemen.
Zucht...

quote:
Toch wel apart dat geweld of vernielingen toegestaan zijn bij de linkse kliek, welke veelal worden goedgepraat,
Waar zeg ik specifiek dat DIT wordt goed gepraat?

Ik zal je wat voorbeelden schetsen:

- Baudet het spreken onmogelijk maken: feest bij links
- Wilders het spreken onmogelijk maken: feest bij links
- Pegida het demonstreren onmogelijk maken: feest bij links

Bovenstaand meestal door geweld en dreigementen.

- Zelf gehinderd worden tijdens een demonstratie: hysterisch gehuil bij links

Bovenstaand gevolgd door een hoop onterechte beschuldigingen over agressief gedrag en verwijzingen naar nazi's en extreem rechts.

Geweld tegen anders denkende wordt standaard goedgepraat door de linkse kliek, zolang zij dat geweld maar uitdelen. Vreedzame tegen reacties worden beleefd door links en in de media als een agressieve tegenreactie door een hoop radicale nazi's.

Dit specifiek geval is nog niet goedgepraat omdat het net in het nieuws is, daarbij durf ik te wedden voor alles wat mij lief is dat het volk wat deze vernielingen heeft aangericht dit weekend hysterisch geschreeuwd heeft over de behandeling van de anti-pieten kliek.
pi_175236645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er is geen enkele relevante bron die onomstotelijk bewijs levert dat ZP geboren is uit racisme.
Integendeel, er zijn legio bronnen die er eerder blijk van geven dat racisme er (juist) helemaal niets mee te maken heeft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:42:39 #175
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236648
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals vaker gezegd, dit topic gaat meer over de perceptie van mensen dan de feiten.

Helaas is die perceptie wel relevant.
Mee eens, maar zij zullen ook moeten interpreteren dat de Nederlander het nooit leuk gaat vinden als zij wensen dat het feest volledig uitgekleed wordt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175236681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:42 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mee eens, maar zij zullen ook moeten interpreteren dat de Nederlander het nooit leuk gaat vinden als zij wensen dat het feest volledig uitgekleed wordt.
Nogal generaliserende opmerking dit. Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als het feest 'volledig uitgekleed wordt'. En ik ben toch echt een Nederlander.

Alsof er een 1 op 1 relatie bestaat tussen ZP standpunten en nationaliteit en/of huidskleur. Het lijkt me onzin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 11:45:12 #177
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals vaker gezegd, dit topic gaat meer over de perceptie van mensen dan de feiten.

Helaas is die perceptie wel relevant.
Klopt, die is relevant. Maar dat wil niet zeggen dat je je daar iets van aan moet trekken.

Er zijn grenzen in hoe ver je mensen tegemoet moet komen als zij zich beledigd voelen.

Zeker als je ze al heel ver tegemoet bent gekomen op eigenlijk alle punten waar ze een probleem mee hebben.
pi_175236704
Nederland en Zwarte Piet
19 november om 21:52 ·

Dringende oproep: - Ook Amsterdam en Rotterdam hebben toegezegd dat Zwarte Piet definitief zwart blijft, als dit bericht voor dinsdag 5 december minimaal 300.000 keer is gedeeld. Dat gaan wij redden door dit bericht massaal te delen!!


"Wij van gemeente Amsterdam hebben besloten dat Zwarte Piet definitief zwart blijft, als een facebookbericht daarover minimaal 300.000 wordt gedeeld voor 5 december."

Delen jongens!
standaarddrinker
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:45:45 #179
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogal generaliserende opmerking dit. Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als het feest 'volledig uitgekleed wordt'. En ik ben toch echt een Nederlander.

Alsof er een 1 op 1 relatie bestaat tussen ZP standpunten en nationaliteit en/of huidskleur. Het lijkt me onzin.
Ik bedoelde geen individu, maar ik bedoelde de gemene deler. Is inderdaad gebaseerd op aannames, maar die lijken mij vrij redelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 11:46:19 #180
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:45 schreef DrDentz het volgende:
Nederland en Zwarte Piet
19 november om 21:52 ·

Dringende oproep: - Ook Amsterdam en Rotterdam hebben toegezegd dat Zwarte Piet definitief zwart blijft, als dit bericht voor dinsdag 5 december minimaal 300.000 keer is gedeeld. Dat gaan wij redden door dit bericht massaal te delen!!


"Wij van gemeente Amsterdam hebben besloten dat Zwarte Piet definitief zwart blijft, als een facebookbericht daarover minimaal 300.000 wordt gedeeld voor 5 december."

Delen jongens!
Kansloos initiatief. Om te janken.
pi_175236748
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Euh, niemand praat dit goed en er wordt alleen benoemd dat er in de groep die de bussen tegenheid, een aantal neonazi's zaten. En dat was ook zo.
Neonazi's? Iedereen is tegenwoordig een neo-nazi, althans de mensen die er een andere mening op nahouden. Mensen die anderen bestempelen als neo-nazi omdat hun mening ze niet aanstaat kan ik al niet serieus nemen, die zijn onderdeel van het probleem.

quote:
Je bent tegenstellingen aan het creëren die er niet zijn, door het verspreiden van valse informatie. Mensen als jij blokkeren oplossingen voor problemen, door radicaal zwart/wit denken.

Wat vindt je moeder daarvan?
Tegenstellingen die er niet zijn. :')

Jij leeft onder een steen of jij bent werkelijk zo ziekelijk geïndoctrineerd door het linkse gedachtegoed dat je zelf de waarheid en werkelijkheid niet meer kunt zien. Apart dat iemand het over zwart/wit denken heeft en een zin eerder mensen die tegen de anti-zwarte pieten zijn neo nazi's noemt. :')

En de opmerking over mijn moeder is wederom een teken van zwakte, even persoonlijk worden zodat de onderliggende frustratie er even uit kan omdat je weet dat ik een gevoelige snaar heb geraakt door je te confronteren met een waarheid welke je niet wilt zien.

Daarbij raad ik je even aan om mensen te vragen hoe ik omga met volk wat geen wederzijds respect kan tonen en persoonlijk wordt zodra een mening ze niet aanstaat, vraag Chewie bijvoorbeeld eens.
pi_175236759
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Klopt, die is relevant. Maar dat wil niet zeggen dat je je daar iets van aan moet trekken.

Er zijn grenzen in hoe ver je mensen tegemoet moet komen als zij zich beledigd voelen.

Zeker als je ze al heel ver tegemoet bent gekomen op eigenlijk alle punten waar ze een probleem mee hebben.
Zou dit dan de enige legitieme reden zijn om het uiterlijk van ZP aan te passen?

Ik voel me niet beledigd op wat voor manier dan ook, maar ik vind het wel een nogal smakeloze negerkarikatuur. Is dat niet relevant?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 11:47:44 #183
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236772
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Neonazi's? Iedereen is tegenwoordig een neo-nazi, althans de mensen die er een andere mening op nahouden. Mensen die anderen bestempelen als neo-nazi omdat hun mening ze niet aanstaat kan ik al niet serieus nemen, die zijn onderdeel van het probleem.

[..]

Tegenstellingen die er niet zijn. :')

Jij leeft onder een steen of jij bent werkelijk zo ziekelijk geïndoctrineerd door het linkse gedachtegoed dat je zelf de waarheid en werkelijkheid niet meer kunt zien.

En de opmerking over mijn moeder is wederom een teken van zwakte, even persoonlijk worden zodat de onderliggende frustratie er even uit kan omdat je weet dat ik een gevoelige snaar heb geraakt door je te confronteren met een waarheid welke je niet wilt zien.

Daarbij raad ik je even aan om mensen te vragen hoe ik omga met volk wat geen wederzijds respect kan tonen en persoonlijk wordt zodra een mening ze niet aanstaat, vraag Chewie bijvoorbeeld eens.
:')

Dit soort posts.
pi_175236779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik voel me niet beledigd op wat voor manier dan ook, maar ik vind het wel een nogal smakeloze negerkarikatuur. Is dat niet relevant?
Niet echt.
pi_175236783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik bedoelde geen individu, maar ik bedoelde de gemene deler. Is inderdaad gebaseerd op aannames, maar die lijken mij vrij redelijk.
Hmm, mij niet. Ik zou hier toch voorzichtig willen zijn met zulke aannames.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175236786
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]

Toch wel apart dat geweld of vernielingen toegestaan zijn bij de linkse kliek, welke veelal worden goedgepraat, en mensen die op een vreedzame manier de bussen van een aantal beroepshuilers tegenhouden worden uitgemaakt voor Neo-Nazi's.
Leolucassen twitterde op dinsdag 21-11-2017 om 08:05:38 Toegegeven, die Erkenbranders hebben met de blokkadeactie de aandacht aardig af weten te leiden van de ontmaskerende Volkskrantpublikatie reageer retweet
Die Lucassen gaat ook steeds wilder om zich heen slaan. 8)7
pi_175236804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Niet echt.
Dan voel ik me ook vrij om jouw mening daarover als 'irrelevant' te bestempelen. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175236832
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

:')

Dit soort posts.
En op deze reacties trek ik mij soms wel eens af, wederom een zwakte bod van iemand die geen tegenargumenten meer kan geven.
pi_175236836
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan voel ik me ook vrij om jouw mening daarover als 'irrelevant' te bestempelen. :P
Dat mag :). En dat klopt ook helemaal.
pi_175236843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:45 schreef DrDentz het volgende:
Nederland en Zwarte Piet
19 november om 21:52 ·

Dringende oproep: - Ook Amsterdam en Rotterdam hebben toegezegd dat Zwarte Piet definitief zwart blijft, als dit bericht voor dinsdag 5 december minimaal 300.000 keer is gedeeld. Dat gaan wij redden door dit bericht massaal te delen!!


"Wij van gemeente Amsterdam hebben besloten dat Zwarte Piet definitief zwart blijft, als een facebookbericht daarover minimaal 300.000 wordt gedeeld voor 5 december."

Delen jongens!
Hoax. Kan me niet voorstellen dat 'de gemeente Amsterdam' een dergelijk bericht op (nota bene) facebook plaatst. Zal de wens wel de vader van de gedachte van iemand geweest zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175236856


Vind ik leuk
standaarddrinker
pi_175236859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:49 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat mag :). En dat klopt ook helemaal.
Op die manier gaan we er natuurlijk ook nooit uit komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 11:50:52 #193
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175236862
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, mij niet. Ik zou hier toch voorzichtig willen zijn met zulke aannames.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, mij niet. Ik zou hier toch voorzichtig willen zijn met zulke aannames.
Als je ziet hoeveel mensen er bij de intocht zijn en naar verschillende polls kijkt kan ik me niet voorstellen dat iedereen het wel prima gaat vinden als we over vijf jaar geen sinterklaas meer vieren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 11:50:52 #194
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236863
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou dit dan de enige legitieme reden zijn om het uiterlijk van ZP aan te passen?

Ik voel me niet beledigd op wat voor manier dan ook, maar ik vind het wel een nogal smakeloze negerkarikatuur. Is dat niet relevant?
Nee, dat vind ik niet. Ik neem kennis van je standpunt en verkies het te negeren. Er zijn inmiddels zwarte pieten, witte pieten en veegpieten en die zien er allemaal even debiel en kolderiek uit. Ik heb daar vrede mee, prima polder oplossing.

Dat jij dan in de zwarte variant nog een smakeloze negerkarikatuur ziet, is jouw probleem.
pi_175236896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou dit dan de enige legitieme reden zijn om het uiterlijk van ZP aan te passen?

Ik voel me niet beledigd op wat voor manier dan ook, maar ik vind het wel een nogal smakeloze negerkarikatuur. Is dat niet relevant?
Ik vind hem geen negerkarikatuur en al helemaal niet smakeloos. Is mijn perceptie relevant?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175236910
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:50 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat jij dan in de zwarte variant nog een smakeloze negerkarikatuur ziet, is jouw probleem.
Als dit niet een probleem van ons allemaal was zouden we niet in deel 97 van dit topic zitten lijkt me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175236920
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind hem geen negerkarikatuur en al helemaal niet smakeloos. Is mijn perceptie relevant?
Jazeker. Ieders perceptie is relevant.

Je hebt recht op je wansmaak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175236934
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Op die manier gaan we er natuurlijk ook nooit uit komen.
Nouja, dat idee had ik sowieso niet. Jij wil iets veranderen, ik niet. Tot nu toe is de grootste groep er 1 van het niet veranderen, dus heb jij je daar bij neer te leggen. Misschien dat we het over 15 jaar nog eens kunnen proberen.
pi_175236946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jazeker. Ieders perceptie is relevant.

Je hebt recht op je wansmaak.
Jammer van je edit. Het ging zo goed.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175236949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dit niet een probleem van ons allemaal was zouden we niet in deel 97 van dit topic zitten lijkt me.
Dat we in deeltje 97 zitten heeft maar weinig met het probleem te maken.
pi_175236982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nouja, dat idee had ik sowieso niet. Jij wil iets veranderen, ik niet.
Hoo even. Ik heb gezegd dat ik het een smakeloze negerkarikatuur vind en dat ik er geen enkel probleem mee zou hebben als de vormgeving totaal zou veranderen.

Dat wil niet zeggen dat het van mij moet. Als mensen zich willen kleden als een smakeloze negerkarikatuur dan mag dat, zolang dat geen bestaande wetgeving overtreedt.

Wat ik wel een beetje curieus vind is hoe fanatiek sommigen daaraan vasthouden. Er lijkt meer achter te zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:54 schreef Scrummie het volgende:

Tot nu toe is de grootste groep er 1 van het niet veranderen, dus heb jij je daar bij neer te leggen. Misschien dat we het over 15 jaar nog eens kunnen proberen.
Ehh, nee. Cultuur is geen democratie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 11:56:54 #202
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175236983
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dit niet een probleem van ons allemaal was zouden we niet in deel 97 van dit topic zitten lijkt me.
Gelukkig kom ik pas net kijken en heb ik het ook snel weer gezien, hier.

Punt is dat er twee redelijk fundamentalistische standpunten zijn die nooit bij elkaar gaan komen. Ik accepteer dat en vind beide kanten van de discussie tamelijk kolderiek. Volgens mij ligt er een prima inhoudelijke oplossing nu, dat mensen de neiging hebben om 100% gelijk te willen krijgen en de discussie zwaar gepolariseerd is en eigenlijk over hele andere dingen gaat, maakt dat dit topic voortgaat tot ver boven de 300 delen.

De hele discussie is voor een heel deel symbolisch voor de onderliggende problematiek.
pi_175236994
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jammer van je edit. Het ging zo goed.
Voel je je nu beledigd?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175237010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voel je je nu beledigd?
Het is niet constructief.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 22 november 2017 @ 11:59:01 #205
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175237029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is niet constructief.
Dat geldt voor 99% van de discussie hier.
pi_175237040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is niet constructief.
Ik moet zeggen dat ik de hoop op een constructief debat in deeltje 5 al kwijt was.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 11:59:45 #207
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237047
Wij reden vroeger met de GSis zo een snelweg dicht. Raar dat er ongelukken waren.


Dat was best makkelijk hoor!
  woensdag 22 november 2017 @ 12:03:32 #208
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237107
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik de hoop op een constructief debat in deeltje 5 al kwijt was.
Hele onzin is dat zwarte pieten "ja dat is ons ding". De zeurpieten "discriminatie".

Niemand luistert naar elkaar. Die kids boeit geen klap. Enige nadeel:
"zeurpieten herkennen ze hun oom".
pi_175237136
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik de hoop op een constructief debat in deeltje 5 al kwijt was.
En dan in deel 97 nog steeds aanwezig zijn. Dat is ook een prestatie ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 12:05:42 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175237146
Deze hele discussie is niets meer dan een stel zeurpieten dat hun racistische kijk op de wereld er bij de rest doorheen wil drukken, terwijl niemand ze dwingt om mee te doen, en een groep die deze mensen iets te serieus neemt.

Daaromheen vooral cirkelredeneringen. Elk topic heeft een dubbelganger.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175237163
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:05 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

En dan in deel 97 nog steeds aanwezig zijn. Dat is ook een prestatie ;)
Ach, van de tussenliggende 92 delen heb ik meer dan de helft gemist. Ik kom hier af en toe aapjes kijken.

Het is vooral het fanatisme waarmee men dit onderwerp benadert dat ik sociologisch en filosofisch interessant vind. Zoals eerder gezegd: voor velen lijkt het een uitlaatklep voor politieke sentimenten te zijn geworden. Dat vind ik best bijzonder.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:08:12 #212
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237190
^ klopt, hele verhaal is super simpel,
  woensdag 22 november 2017 @ 12:09:56 #213
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237216
Wij knalden zo snelwegen dicht voor de fun, dit is zo'n onzin. En nu?

Zelfs bij NOS issie weer een donker kleurtje. Elke gekleurde vriend die ik heb boeit het echt niks.
pi_175237222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:59 schreef PluggieOD het volgende:
Wij reden vroeger met de GSis zo een snelweg dicht. Raar dat er ongelukken waren.
[ afbeelding ]

Dat was best makkelijk hoor!
Vind het eigenlijk veel raarder dat er niet iemand is geweest die jullie eens flink heeft afgetuigd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 12:10:48 #215
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vind het eigenlijk veel raarder dat er niet iemand is geweest die jullie eens flink heeft afgetuigd.
Vertel :P
pi_175237258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:09 schreef PluggieOD het volgende:

Elke gekleurde vriend die ik heb boeit het echt niks.
Dit blijf ik ook een bijzondere gedachte vinden. Waarom zou de huidskleur van iemand met een mening over ZP ertoe doen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:11:56 #217
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175237265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach, van de tussenliggende 92 delen heb ik meer dan de helft gemist. Ik kom hier af en toe aapjes kijken.

Het is vooral het fanatisme waarmee men dit onderwerp benadert dat ik sociologisch en filosofisch interessant vind. Zoals eerder gezegd: voor velen lijkt het een uitlaatklep voor politieke sentimenten te zijn geworden. Dat vind ik best bijzonder.
Dit lijkt te kloppen.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:12:23 #218
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237279
Omdat niemand iets boeit. Dus uitgerekent wel of niet een kleur.
pi_175237282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Er is geen enkele relevante bron die onomstotelijk bewijs levert dat ZP geboren is uit racisme.
ik denk ook niet dat schenkman het racistisch heeft bedoeld (geboren uit racisme), maar zwarte piet is simpelweg in zijn boek een zwarte man. zie afbeeldingen uit het boek in link. daarnaast is de personage ook een eigen leven gaan leiden, "kroes haar", "dikke rode lippen", een beetje dom, praat krom nederlands, een boeman, grote oorbellen (kenmerk van een slaaf), page kleding (kenmerk van een slaaf zie link), en dan hebben we het niet gehad over de hele setting van een statige blanke man op een wit paard, die "ondersteunt" wordt door zijn zwarte minions.

als je al die punten op een afstand, dus zonder emotie, bekijkt dan zou je op zijn minst de bezwaren kunnen begrijpen en mogelijk zelfs van mening zijn, dat het ook anders/(kind) vriendelijker kan, zonder alle kenmerken van een zwarte man of een slaaf.

ik ben zelf ook hier opgegroeid met het sinterklaasfeest, ik heb alleen maar leuke herinneringen aan het feest en het feest met de pieten moet ook vooral blijven, maar wel in aangepaste vorm voor (zwarte) piet, omdat die simpelweg niet meer van deze tijd is. feit is dat piet al geruime tijd wordt aangepast, ondertussen praat hij niet meer gebrekkig nederlands, heeft hij niet altijd kroes haar, dikke lippen en een oorbel, is hij geen boeman meer, wordt hij niet altijd Zwarte Piet genoemd, maar gewoon Piet en is hij een soort manager geworden van sinterklaas terwijl sinterklaas soms een beetje dom doet.

overigens zijn sommige Pieten veel leuker zonder welke vorm van schmink dan ook ;)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175237306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:10 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Vertel :P
Nou ja, precies wat ik zeg.
Ik weet natuurlijk niet waar dat plaatsgevonden heeft maar als jij hier opzettelijk de weg dichtrijdt verwacht ik dat je vrij snel in een vecht-, steek- of schietpartij geraakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 12:14:14 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175237323
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik denk ook niet dat schenkman het racistisch heeft bedoeld (geboren uit racisme), maar zwarte piet is simpelweg in zijn boek een zwarte man. zie afbeeldingen uit het boek in link. daarnaast is de personage ook een eigen leven gaan leiden, "kroes haar", "dikke rode lippen", een beetje dom, praat krom nederlands, een boeman, grote oorbellen (kenmerk van een slaaf), page kleding (kenmerk van een slaaf zie link), en dan hebben we het niet gehad over de hele setting van een statige blanke man op een wit paard, die "ondersteunt" wordt door zijn zwarte minions.

als je al die punten op een afstand, dus zonder emotie, bekijkt dan zou je op zijn minst de bezwaren kunnen begrijpen en mogelijk zelfs van mening zijn, dat het ook anders/(kind) vriendelijker kan, zonder alle kenmerken van een zwarte man of een slaaf.

ik ben zelf ook hier opgegroeid met het sinterklaasfeest, ik heb alleen maar leuke herinneringen aan het feest en het feest met de pieten moet ook vooral blijven, maar wel in aangepaste vorm voor (zwarte) piet, omdat die simpelweg niet meer van deze tijd is. feit is dat piet al geruime tijd wordt aangepast, ondertussen praat hij niet meer gebrekkig nederlands, heeft hij niet altijd kroes haar, dikke lippen en een oorbel, is hij geen boeman meer, wordt hij niet altijd Zwarte Piet genoemd, maar gewoon Piet en is hij een soort manager geworden van sinterklaas terwijl sinterklaas soms een beetje dom doet.

overigens zijn sommige Pieten veel leuker zonder welke vorm van schmink dan ook ;)

[ afbeelding ]
als het je moeder was zou je haar herkennen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175237329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit blijf ik ook een bijzondere gedachte vinden. Waarom zou de huidskleur van iemand met een mening over ZP ertoe doen?
Dat doet er natuurlijk alles toe.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 12:14:25 #223
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237332
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:05 schreef Nattekat het volgende:
Deze hele discussie is niets meer dan een stel zeurpieten dat hun racistische kijk op de wereld er bij de rest doorheen wil drukken, terwijl niemand ze dwingt om mee te doen, en een groep die deze mensen iets te serieus neemt.

Daaromheen vooral cirkelredeneringen. Elk topic heeft een dubbelganger.
Dat is het ook van beide kanten.

Enige nadeel: een schoorsteen Piet herkent elke neef zijn oom.
Dat is praktisch wat moeilijk.
pi_175237353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Sinterklaashuis Dordrecht gesaboteerd

[..]

En wederom vernielingen vanuit de linkse kliek die de mening van andere mensen niet kunnen respecteren. :')

Toch wel apart dat geweld of vernielingen toegestaan zijn bij de linkse kliek, welke veelal worden goedgepraat, en mensen die op een vreedzame manier de bussen van een aantal beroepshuilers tegenhouden worden uitgemaakt voor Neo-Nazi's.
zat je ook te huilen over de rechtse kerk die de snelweg hebben afgezet of ligt dat anders?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175237360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach, van de tussenliggende 92 delen heb ik meer dan de helft gemist. Ik kom hier af en toe aapjes kijken.

Het is vooral het fanatisme waarmee men dit onderwerp benadert dat ik sociologisch en filosofisch interessant vind. Zoals eerder gezegd: voor velen lijkt het een uitlaatklep voor politieke sentimenten te zijn geworden. Dat vind ik best bijzonder.
Tja, beetje hetzelfde waarom het er bijvoorbeeld in #metoo fel aan toe gaat:

Erkenning verlangen
(de fanatiekelingen eisen het zelfs in woord en daad en hangen er bijkans hun hele identiteit aan op)
  woensdag 22 november 2017 @ 12:19:03 #226
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237411
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou ja, precies wat ik zeg.
Ik weet natuurlijk niet waar dat plaatsgevonden heeft maar als jij hier opzettelijk de weg dichtrijdt verwacht ik dat je vrij snel in een vecht-, steek- of schietpartij geraakt.
Nee man! En ja een weg dichtrijden is heel makkelijk. Daarom snap ik al helemaal niet dat er botsingen waren.
Dat kan veel beter. Met jij erbij.

Maar dat is off topic, 3 man op rij, of 4, gas los, rem aangeven. Snap niet helemaal dat er ongelukken waren :P Dat kan dus netter. Ik was het niet :P
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 12:20:03 #227
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175237430
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

zat je ook te huilen over de rechtse kerk die de snelweg hebben afgezet of ligt dat anders?
Kom nou even niet met dit soort debiele retoriek en veroordeel dit gedrag nou gewoon even.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175237437
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:19 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Nee man! En ja een weg dichtrijden is heel makkelijk. Daarom snap ik al helemaal niet dat er botsingen waren.
Dat kan veel beter. Met jij erbij.

Maar dat is off topic, 3 man op rij, of 4, gas los, rem aangeven. Snap niet helemaal dat er ongelukken waren :P Dat kan dus netter. Ik was het niet :P
Maar waarom zou je een weg dicht willen rijden? Om andere mensen te zieken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175237465
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zijn we het eens een keer eens. Mensen moeten een beetje begrip voor elkaar hebben en realistisch zijn in de problematiek. Je hebt niets aan mensen die wegkijken en doen alsof het aan ons inherent racisme zou liggen en verder totaal niet willen luisteren naar andere oorzaken van de problematiek, maar ook niets aan mensen die denken dat het probleem ligt aan politieke correctheid en daarom niet naar genuanceerde punten willen luisteren.

Als die twee groepen nu er gewoon eens samen uit zouden kunnen komen, he O+ Maar dat is totaal niet realistisch, helaas :{
Als het erom ging het Nederlandse Sinterklaasfeest leuk te maken voor donkere ouders en daarmee voor hun kinderen dan was deze kwestie al lang ingepolderd. Je kunt je zelfs afvragen of dat al niet het geval is.

Maar het gaat hier enerzijds om actiegroepen die zich identificeren met het slachtofferschap van racisme overal ter wereld, en die Zwarte Piet maar wat graag gebruiken als het bewijs dat Nederland zo racistisch is dat zelfs 'Blackface' normaal wordt gevonden. En anderzijds heb je groepen die met het behoud van een zo zwart mogelijke Zwarte PIet een punt wil maken over de blanke autochtone Nederlander die bedreigd wordt door immigratie. Die willen de kwestie helemaal niet opgelost hebben want dan kunnen dat punt niet meer maken.

Het is wij tegen zij van beide kanten, waarbij wij en zij worden onderscheiden door huidskleur. Dat maakt de discussie een stuk racistischer dan Zwarte Piet, van beide kanten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:22:22 #230
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237473
Neuj, gewoon voor de fun en bij 50 weer gaan. Voor de fun.
pi_175237480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:22 schreef PluggieOD het volgende:
Neuj, gewoon voor de fun en bij 50 weer gaan. Voor de fun.
Sjonnie gespot.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:23:27 #232
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237498
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het erom ging het Nederlandse Sinterklaasfeest leuk te maken voor donkere ouders en daarmee voor hun kinderen dan was deze kwestie al lang ingepolderd. Je kunt je zelfs afvragen of dat al niet het geval is.

Maar het gaat hier enerzijds om actiegroepen die zich identificeren met het slachtofferschap van racisme overal ter wereld, en die Zwarte Piet maar wat graag gebruiken als het bewijs dat Nederland zo racistisch is dat zelfs 'Blackface' normaal wordt gevonden. En anderzijds heb je groepen die met het behoud van een zo zwart mogelijke Zwarte PIet een punt wil maken over de blanke autochtone Nederlander die bedreigd wordt door immigratie. Die willen de kwestie helemaal niet opgelost hebben want dan kunnen dat punt niet meer maken.

Het is wij tegen zij van beide kanten, waarbij wij en zij worden onderscheiden door huidskleur. Dat maakt de discussie een stuk racistischer dan Zwarte Piet, van beide kanten.
Held. Het gaat om 2 kampen die zich ingraven. Maakt een kind niks uit.
Enige praktische is dat een oom geen "roetpiet" kan zijn.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:23:58 #233
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237515
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Sjonnie gespot.
Kampferrarie, ge weet!
pi_175237519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar waarom zou je een weg dicht willen rijden? Om andere mensen te zieken?
Of een bruiloft vieren. Gasten Marokkaanse bruiloften blokkeren snelweg
  woensdag 22 november 2017 @ 12:25:38 #235
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237553
Oh vagina, dadelijk wordt de foto gebruikt bij de plisie hoe je netjes een snelweg af kan sluiten zonder ongelukken!
pi_175237569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:23 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Held. Het gaat om 2 kampen die zich ingraven. Maakt een kind niks uit.
Enige praktische is dat een oom geen "roetpiet" kan zijn.
Is dat nou zo'n punt dan als er allerlei soorten Pieten zijn overal in de media maar die kinderen in een klein dorp wat meer hele zwarte Pieten zien?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175237593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:22 schreef PluggieOD het volgende:
Neuj, gewoon voor de fun en bij 50 weer gaan. Voor de fun.
Nou, dan verbaast het me dat iemand je niet uit je auto getrokken en afgetuigd heeft.

En het is inderdaad een Sjonnie actie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 12:28:19 #238
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237612
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat nou zo'n punt dan als er allerlei soorten Pieten zijn overal in de media maar die kinderen in een klein dorp wat meer hele zwarte Pieten zien?
Ja, omdat het vaak de oom is. Dat is enige praktische punt. Voor de rest zijn het 2 kampen die niet elkaar luisteren. Dat is wel een praktisch punt.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:28:47 #239
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dan verbaast het me dat iemand je niet uit je auto getrokken en afgetuigd heeft.

En het is inderdaad een Sjonnie actie.
Ik vind je lief. Beetje dom ook wel :P Doe eens aardig man.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:31:00 #240
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237663
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is dat nou zo'n punt dan als er allerlei soorten Pieten zijn overal in de media maar die kinderen in een klein dorp wat meer hele zwarte Pieten zien?
Roetpiet werkt niet, eens?
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 12:32:13 #241
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175237691
De roetpiet is voldoende onherkenbaar zoals ik het nu heb gezien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175237702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat doet er natuurlijk alles toe.
Dit lijkt me nou een typisch racistische gedachte.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175237724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:28 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Ik vind je lief. Beetje dom ook wel :P Doe eens aardig man.
Volgens mij ben ik niet onaardig. Ik spreek alleen mijn verbazing uit dat je dergelijk sjonniegedrag op de snelweg uit kunt halen zonder een pak slaag te krijgen.

Iemand dom noemen daarentegen zou ik niet omschrijven als aardig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175237732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:31 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Roetpiet werkt niet, eens?
Ja. Het punt is dat als het totaalbeeld van Zwarte Piet veranderd is, niet langer alleen maar 'negerpiet', dan maakt het ook niet meer zoveel uit dat sommige kinderen vooral helemaal zwart geschminkte Pieten op bezoek krijgen omdat dat beter als vermomming werkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:34:36 #245
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237736
Essentie. Werkt dat?
  woensdag 22 november 2017 @ 12:34:57 #246
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niet onaardig. Ik spreek alleen mijn verbazing uit dat je dergelijk sjonniegedrag op de snelweg uit kunt halen zonder een pak slaag te krijgen.

Iemand dom noemen daarentegen zou ik niet omschrijven als aardig.
Je bent te dom om te poepen geloof ik.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:35:42 #247
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja. Het punt is dat als het totaalbeeld van Zwarte Piet veranderd is, niet langer alleen maar 'negerpiet', dan maakt het ook niet meer zoveel uit dat sommige kinderen vooral helemaal zwart geschminkte Pieten op bezoek krijgen omdat dat beter als vermomming werkt.
Klopt er is ook progressie bereikt. Zwarte piet in 1944 was idd de Ton Ton Macoute bijna.
pi_175237805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit lijkt me nou een typisch racistische gedachte.
Nee hoor. De argumenten die gegeven worden voor het afschaffen van zwarte pieten hebben allemaal betrekking op hoe vervelend het wel niet is voor zwarte mensen om zo'n karikatuur te zien.

Als vervolgens blijkt dat 99% van de zwarte mensen er geen enkele aanstoot aan neemt, wat is dan precies het probleem dat moet worden opgelost met het afschaffen van zwarte piet?

Ik ben zwart, ik voel mij op geen enkele bewijze beledigd of benadeeld door zwarte piet. En dan kom jij als blanke (neem ik aan) mij vertellen dat mijn huidskleur er niet toe doet, en dat zwarte piet moet worden afgeschaft omdat het een karikatuur is van mensen van mijn afkomst(ik weet niet of dat jouw persoonlijke mening is maar zo wordt de discussie nu gevoerd). Mag ik dat aub zelf bepalen? Of moet een "helper whitey" voor mij bepalen wat beledigend en vervelend voor mij is?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 12:39:46 #249
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237832
Je bent eindelijk eerlijk, wat is je punt?
pi_175237859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:35 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Klopt er is ook progressie bereikt. Zwarte piet in 1944 was idd de Ton Ton Macoute bijna.
En in 1945 was ie er niet, omdat het bij de bevrijders wat moeilijk lag ivm de associatie met blackface en de moeizame race relations in hun legers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175237882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor. De argumenten die gegeven worden voor het afschaffen van zwarte pieten hebben allemaal betrekking op hoe vervelend het wel niet is voor zwarte mensen om zo'n karikatuur te zien.
Ten eerste: dus? Waarom zou dat de mening van een zwart persoon meer of minder legitiem zijn dan die van een blank persoon?

En ten tweede: heb je eigenlijk wel opgelet? Ik heb al een paar keer duidelijk verwoord wat ik tegen ZP heb, maar da's wel iets anders dan wat jij hier beweert. Kennelijk kunnen er ook andere argumenten worden gegeven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:44:22 #252
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175237913
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als het erom ging het Nederlandse Sinterklaasfeest leuk te maken voor donkere ouders en daarmee voor hun kinderen dan was deze kwestie al lang ingepolderd. Je kunt je zelfs afvragen of dat al niet het geval is.

Maar het gaat hier enerzijds om actiegroepen die zich identificeren met het slachtofferschap van racisme overal ter wereld, en die Zwarte Piet maar wat graag gebruiken als het bewijs dat Nederland zo racistisch is dat zelfs 'Blackface' normaal wordt gevonden. En anderzijds heb je groepen die met het behoud van een zo zwart mogelijke Zwarte PIet een punt wil maken over de blanke autochtone Nederlander die bedreigd wordt door immigratie. Die willen de kwestie helemaal niet opgelost hebben want dan kunnen dat punt niet meer maken.

Het is wij tegen zij van beide kanten, waarbij wij en zij worden onderscheiden door huidskleur. Dat maakt de discussie een stuk racistischer dan Zwarte Piet, van beide kanten.
O+

Dat ik het met jou eens ben, mijn hart maakt een sprongetje.

Het is mijns inziens een heel mooi voorbeeld van hoe polarisatie er in een discussie toe kan leiden dat een oplossing, die zo voor de hand ligt dat het eng is, nooit meer gevonden gaat worden. De kampen zijn immers zo ver uit elkaar gedreven door mensen die de discussie misbruiken, dat een polderoplossing gewoonweg niet meer mogelijk is.

Onderliggend is er enerzijds inderdaad het absurde slachtofferschap wat zo kenmerkend is voor deze tijd en anderzijds de drang om alles wat te maken heeft met de Nederlandse cultuur te omarmen en vrij te waren van elke invloed van buitenaf.

En ik vind dat discussies vanuit die invalshoeken, op essentiële onderwerpen, best gevoerd mogen worden (van beide kanten). Maar op dit onderwerp doet het verschrikkelijk pathetisch aan.
pi_175237930
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben zwart, ik voel mij op geen enkele bewijze beledigd of benadeeld door zwarte piet. En dan kom jij als blanke (neem ik aan) mij vertellen dat mijn huidskleur er niet toe doet, en dat zwarte piet moet worden afgeschaft omdat het een karikatuur is van mensen van mijn afkomst(ik weet niet of dat jouw persoonlijke mening is maar zo wordt de discussie nu gevoerd). Mag ik dat aub zelf bepalen? Of moet een "helper whitey" voor mij bepalen wat beledigend en vervelend voor mij is?
Voor alle duidelijkheid: mijn afkeer van ZP is geen poging om jou of mensen met een zwarte kleur te helpen. Ik vind dat een nogal bizar idee eigenlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:46:35 #254
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175237962
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
De roetpiet is voldoende onherkenbaar zoals ik het nu heb gezien.
Hier ben ik het niet mee eens, overigens. Bij de echt zwarte pieten moet ik nog wel eens goed kijken welke acteur het is, maar bij roetveegpieten zie je het echt direct. Nu is dat voor kinderen net wat minder, maar toch snap ik dat 'argument' ergens wel.

En op TV kun je dat met goede visagie nog wel oplossen, maar ome Piet is ook met wat vegen nog steeds ome Piet.
pi_175237964
Kunnen die mensen in het westen niet lekker hun problemen daar houden? Verder boeit het niemand of die nou piet nou zwart of wit is. Al mijn maten die donker zijn geven ook geen fuck. Eigenlijk is elke post over dit onderwerp er een teveel. Je hebt toch wel wat beters te doen.
  woensdag 22 november 2017 @ 12:47:23 #256
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237978
Wij rijden ook wegen dicht. Maar ik niet uiteraard!
  woensdag 22 november 2017 @ 12:48:23 #257
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175237993
Meeste exen van mij hadden kleurtje, die lachen zich kapot om de zwarte piet fascinatie van 10 mensen.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 22 november 2017 @ 12:51:21 #258
213457 engine
pi_175238064
Dat over de onherkenbaarheid is eigenlijk ook maar een beetje onzin. Alsof iedereen ieder jaar zwarte pieten over de vloer heeft. En voor die gevallen waar wel een zwarte piet figuur gewenst is, kun je toch wel wat regelen of je huurt iemand in om dat te doen. Alsof twee zestienjarigen zo verschrikkelijk veel geld vragen.

Is toch veel vaker gewoon je vader/buurman die wat herrie maakt of op het raam klopt en dan ga je kijken en dan staan daar cadeautjes *O*
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  woensdag 22 november 2017 @ 12:52:17 #259
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175238078
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:51 schreef eNGine10 het volgende:
Dat over de onherkenbaarheid is eigenlijk ook maar een beetje onzin. Alsof iedereen ieder jaar zwarte pieten over de vloer heeft. En voor die gevallen waar wel een zwarte piet figuur gewenst is, kun je toch wel wat regelen of je huurt iemand in om dat te doen. Alsof twee zestienjarigen zo verschrikkelijk veel geld vragen.

Is toch veel vaker gewoon je vader/buurman die wat herrie maakt of op het raam klopt en dan ga je kijken en dan staan daar cadeautjes *O*
Dat is natuurlijk ook zo. En op die paar plekken waar het anders is, kun je alsnog helemaal zwart schilderen.
pi_175238080
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ten eerste: dus? Waarom zou dat de mening van een zwart persoon meer of minder legitiem zijn dan die van een blank persoon?
Waarom zou je iemand moeten beschermen tegen iets wat voor die persoon zelf geen enkel probleem is? Welk probleem los je dan op?

quote:
En ten tweede: heb je eigenlijk wel opgelet? Ik heb al een paar keer duidelijk verwoord wat ik tegen ZP heb, maar da's wel iets anders dan wat jij hier beweert. Kennelijk kunnen er ook andere argumenten worden gegeven.
Ik beweer in zijn algemeenheid hoe die discussie gevoerd wordt en zet er nota bene bij dat ik niet weet of dit jouw persoonlijke mening is. In tegenstelling tot sommigen hier heb ik namelijk een betaalde baan en een sociaal leven en dus niet de tijd om 92 delen alle persoonlijke argumenten van iedereen te inventariseren.

Die andere argumenten ben ik dus nog niet tegengekomen, of dan classificeer ik ze niet als valide argumenten.

Dus om op je vraag terug te komen: nee, ik heb niet op gelet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 12:53:36 #261
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238106
Net wilde je me nog slaan scheurbuik.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 22 november 2017 @ 12:54:21 #262
213457 engine
pi_175238123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook zo. En op die paar plekken waar het anders is, kun je alsnog helemaal zwart schilderen.
Ook dat is prima inderdaad. Met een beetje creativiteit zijn dit soort "problemen" best op te lossen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175238131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid: mijn afkeer van ZP is geen poging om jou of mensen met een zwarte kleur te helpen. Ik vind dat een nogal bizar idee eigenlijk.
Ik ken jouw argumenten niet dus daar kan ik niets over zeggen.

Zo bizar is dat idee overigens niet. Als ik lees dat het beledigend is voor zwarte mensen, en dat het daarom moet worden afgeschaft zie ik dat toch als het opkomen voor zwarte mensen. Als ik vervolgens nauwelijks tot geen zwarte mensen tegenkom die daadwerkelijk een probleem met zwarte piet hebben vraag ik me wel af welk probleem je nu precies wilt oplossen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 12:55:50 #264
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238155
Negeren.
pi_175238159
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:53 schreef PluggieOD het volgende:
Net wilde je me nog slaan scheurbuik.
Nee, ik verbaasde me dat je nog niet geslagen was. Ik wil je niet slaan maar het verbaast me dat een ander dat nog niet gedaan heeft. Maar je bent een slechte lezer blijkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 november 2017 @ 12:56:46 #266
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238181
Manmanman, wat een leven heb jij scheurbuik.
pi_175238182
Het is ook wel tekenend dat 90% van het volk in die bussen naar Friesland roomblank was. Het is geen racisme, je kan er racisme van maken als je je best doet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 12:56:47 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175238183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:14 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Dat is het ook van beide kanten.

Enige nadeel: een schoorsteen Piet herkent elke neef zijn oom.
Dat is praktisch wat moeilijk.
Mensen moeten dit hele gezeik gewoon loslaten en geen aandacht meer aan geven. Ook politiek correct Nederland moet kappen met die zeurpieten zo disproportioneel veel aandacht geven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 12:57:41 #269
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175238202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het is ook wel tekenend dat 90% van het volk in die bussen naar Friesland roomblank was. Het is geen racisme, je kan er racisme van maken als je je best doet.
Iets is pas racisme als het bewust gebeurt. Zwarte Piet is derhalve per definitie geen racistisch iets.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 22 november 2017 @ 12:57:54 #270
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mensen moeten dit hele gezeik gewoon loslaten en geen aandacht meer aan geven. Ook politiek correct Nederland moet kappen met die zeurpieten zo disproportioneel veel aandacht geven.
Eens, Enige nadeel is dat me neefje mij herkent als roetpiet.
pi_175238215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het is ook wel tekenend dat 90% van het volk in die bussen naar Friesland roomblank was. Het is geen racisme, je kan er racisme van maken als je je best doet.
Dat zijn helper whitey's.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 12:58:26 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175238225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:57 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Eens, Enige nadeel is dat me neefje mij herkent als roetpiet.
Gewoon zwart laten, naar oud-Germaans gebruik.

Alsof Surinamers het alleenrecht op een zwarte kleur hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 22 november 2017 @ 12:58:33 #273
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175238227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zijn helper whitey's.
Ẃitte Pieten?
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 12:59:07 #274
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175238240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:57 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Eens, Enige nadeel is dat me neefje mij herkent als roetpiet.
Heb je dat getest?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 12:59:29 #275
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175238249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:57 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Eens, Enige nadeel is dat me neefje mij herkent als roetpiet.
*mijn

Dan roetpiet jij bij de neefjes van een maat, en je maat roetpiet bij jouw neefjes.

Of je schildert jezelf wel helemaal zwart. Who cares.
pi_175238259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand moeten beschermen tegen iets wat voor die persoon zelf geen enkel probleem is? Welk probleem los je dan op?
Wie zegt dat ik zwarte mensen wil beschermen? Dat maak jij ervan.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik beweer in zijn algemeenheid hoe die discussie gevoerd wordt en zet er nota bene bij dat ik niet weet of dit jouw persoonlijke mening is.
Je zegt ook dit:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De argumenten die gegeven worden voor het afschaffen van zwarte pieten hebben allemaal betrekking op hoe vervelend het wel niet is voor zwarte mensen om zo'n karikatuur te zien.
Dat impliceert dat het ook mijn argumenten zijn, of ben ik nu gek?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175238266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zijn helper whitey's.
Het is maar goed dat ze zo enorm belabberd zijn in het 'helpen' aspect dan _O-
  Leukste jonkie 2022 woensdag 22 november 2017 @ 13:00:45 #278
213457 engine
pi_175238274
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iets is pas racisme als het bewust gebeurt. Zwarte Piet is derhalve per definitie geen racistisch iets.
Wat een onzin. Lekker zelf verzonnen?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 13:01:53 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175238296
Ik vind de huidige oplossing wel mooi: nieuwe pieten wit, door de schoorsteen worden ze steeds zwarter. Ik hoop van harte dat de grote spelers dat verhaal in stand weten te houden :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175238300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ẃitte Pieten?
Blanke mensen die menen de arme zwarte man te hulp te schieten bij zijn strijd tegen de boze witmang. Vaak zien die mensen achter iedere boom racisme, als je dieper analsyeert zijn het vooral mensen die voor zichzelf iets aan willen tonen "ik ben een goed mens, ik ben tegen racisme" en de strijd tegen racisme is slechts een middel daartoe. Een Sunny Bergman of zo. Altijd zeuren over zaken waar 90% van de mensen waarvoor ze zzegt op te komen geen enkel probleem mee heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175238302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ken jouw argumenten niet dus daar kan ik niets over zeggen.
Mijn bezwaren tegen ZP zijn tweeledig:

Ten eerste vind ik het gewoon een smakeloze negerkarikatuur. Dat vind ik niet omdat wellicht een deel van de gekleurde mensen dat vindt, da's compleet irrelevant wat mij betreft.

Ten tweede, en voor mij is dat denk ik de belangrijkste reden, is de hele ZP discussie een vehikel geworden voor mensen die hun rechts-populistische sentimenten willen uiten.

Met name dat laatste is voor mij een reden om te zeggen: die ZP cultuur kan mij niet snel genoeg worden afgeschaft.

Deze twee redenen hebben helemaal niets te maken met jouw huidskleur of jouw belangen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 13:02:21 #282
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175238311
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:00 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Lekker zelf verzonnen?
Da's een beetje raar ja. Framing effecten zijn er namelijk weldegelijk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175238320
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Iets is pas racisme als het bewust gebeurt. Zwarte Piet is derhalve per definitie geen racistisch iets.
Wat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 13:03:52 #284
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175238339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn bezwaren tegen ZP zijn tweeledig:

Ten eerste vind ik het gewoon een smakeloze negerkarikatuur. Dat vind ik niet omdat wellicht een deel van de gekleurde mensen dat vindt, da's compleet irrelevant wat mij betreft.

Ten tweede, en voor mij is dat denk ik de belangrijkste reden, is de hele ZP discussie een vehikel geworden voor mensen die hun rechts-populistische sentimenten willen uiten.

Met name dat laatste is voor mij een reden om te zeggen: die ZP cultuur kan mij niet snel genoeg worden afgeschaft.

Deze twee redenen hebben helemaal niets te maken met jouw huidskleur of jouw belangen.
Dus afschaffing van ZP weet alleen maar méér mensen aan de rechts-populistische kans te krijgen.

Dan zou je dus juist tegen de afschaffing dienen te zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 13:04:41 #285
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, ik verbaasde me dat je nog niet geslagen was. Ik wil je niet slaan maar het verbaast me dat een ander dat nog niet gedaan heeft. Maar je bent een slechte lezer blijkt.
En wat denk jij dat er gebeurt als je door Plug, Fred, SD, Marcel, je weets, en je wilt gaan slaan?
pi_175238360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik zwarte mensen wil beschermen? Dat maak jij ervan.

Ik heb het over dediscussie in zijn algemeenheid. Hoe vaak heb ik nu gezegd dat ik jou argumenten niet ken?

quote:
Je zegt ook dit:

[..]

Dat impliceert dat het ook mijn argumenten zijn, of ben ik nu gek?
Als je de keuze is tussen gek of niet gek ben je inderdaad gek. Ik neem iets aan voor de discussie, dat zet ik er zelfs bij, en ik zeg dat ik niet weet of dat ook jouw mening is.

Hoe jij daar dan impliciet in leest dat het jouw argumenten zijn is me een compleet raadsel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175238370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:03 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus afschaffing van ZP weet alleen maar méér mensen aan de rechts-populistische kans te krijgen.

Dan zou je dus juist tegen de afschaffing dienen te zijn.
Da's jouw conclusie. Ik voel er weinig voor om rechts-populisten een kinderfeestje te laten misbruiken voor hun politieke agenda. Zelfs als dat contra-productief zou werken ben ik daar geen voorstander van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 13:06:01 #288
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238385
tegen de tijd dat populisme als woord gebruikt werd haakte ik af.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 13:06:11 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175238388
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:00 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Lekker zelf verzonnen?
En om dit soort uitspraken (al gooit Molurus er nog een berg bovenop) heb ik een gigantische hekel aan de zeurpieten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 22 november 2017 @ 13:06:17 #290
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238392
Teken van onvermogen.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 13:06:22 #291
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175238396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's jouw conclusie. Ik voel er weinig voor om rechts-populisten een kinderfeestje te laten misbruiken voor hun politieke agenda. Zelfs als dat contra-productief zou werken ben ik daar geen voorstander van.
Dus dan schaf je het kinderfeestje maar af?

Ik vind dat we niet de kinderen de dupe moeten laten zijn van enige invloed van beide kanten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 22 november 2017 @ 13:06:50 #292
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus dan schaf je het kinderfeestje maar af?

Ik vind dat we niet de kinderen de dupe moeten laten zijn van enige invloed van beide kanten.
Zal nattekat niet tegen zijn.
pi_175238422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn bezwaren tegen ZP zijn tweeledig:

Ten eerste vind ik het gewoon een smakeloze negerkarikatuur. Dat vind ik niet omdat wellicht een deel van de gekleurde mensen dat vindt, da's compleet irrelevant wat mij betreft.

Ten tweede, en voor mij is dat denk ik de belangrijkste reden, is de hele ZP discussie een vehikel geworden voor mensen die hun rechts-populistische sentimenten willen uiten.

Met name dat laatste is voor mij een reden om te zeggen: die ZP cultuur kan mij niet snel genoeg worden afgeschaft.

Deze twee redenen hebben helemaal niets te maken met jouw huidskleur of jouw belangen.
Dat laatste is wel een heel erg sneue mening :') "Ik mag een bepaalde groep die zich in de discussie mengt niet, dus hoop dat ze alles snel afschaffen wat daarmee te maken heeft".
pi_175238423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn bezwaren tegen ZP zijn tweeledig:

Ten eerste vind ik het gewoon een smakeloze negerkarikatuur. Dat vind ik niet omdat wellicht een deel van de gekleurde mensen dat vindt, da's compleet irrelevant wat mij betreft.

Ten tweede, en voor mij is dat denk ik de belangrijkste reden, is de hele ZP discussie een vehikel geworden voor mensen die hun rechts-populistische sentimenten willen uiten.

Met name dat laatste is voor mij een reden om te zeggen: die ZP cultuur kan mij niet snel genoeg worden afgeschaft.

Deze twee redenen hebben helemaal niets te maken met jouw huidskleur of jouw belangen.
Prima.

En ik vind beide argumenten geen reden om iets af te schaffen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175238438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dus dan schaf je het kinderfeestje maar af?
Ik zou prima kunnen leven met een radicaal andere vormgeving van dat feestje.

Die hyper-Christelijke outfit van de Sint heb ik eerlijk gezegd ook niks mee. Maak er maar een leuke fantasy style van. Ik zie hierin geen maatschappelijk probleem maar een mogelijkheid om creatief te zijn en een nieuwe traditie te creeren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175238440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat laatste is wel een heel erg sneue mening :') "Ik mag een bepaalde groep die zich in de discussie mengt niet, dus hoop dat ze alles snel afschaffen wat daarmee te maken heeft".
Ik wilde het niet zeggen maar dat is echt intens sneu inderdaad. Kinderachtig zou ik zeggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175238456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat laatste is wel een heel erg sneue mening :') "Ik mag een bepaalde groep die zich in de discussie mengt niet, dus hoop dat ze alles snel afschaffen wat daarmee te maken heeft".
Kijk, daar hebben we al de eerste die zich aangesproken voelt. Uitstekend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 november 2017 @ 13:09:16 #298
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175238462
Zo denk ik er ook over badr PSV.
  Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 13:09:21 #299
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175238464
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou prima kunnen leven met een radicaal andere vormgeving van dat feestje.

Die hyper-Christelijke outfit van de Sint heb ik eerlijk gezegd ook niks mee. Maak er maar een leuke fantasy style van. Ik zie hierin geen maatschappelijk probleem maar een mogelijkheid om creatief te zijn en een nieuwe traditie te creeren.
Een traditie moet vormen, die creëer je niet zomaar. Dan werk je opstandigheid in de hand.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175238468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Prima.

En ik vind beide argumenten geen reden om iets af te schaffen.
Dat mag. Zolang maar duidelijk is dat het niet iedereen te doen is om het redden van zwarte mensen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2017 @ 13:09:32 #301
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175238471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 13:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou prima kunnen leven met een radicaal andere vormgeving van dat feestje.

Die hyper-Christelijke outfit van de Sint heb ik eerlijk gezegd ook niks mee. Maak er maar een leuke fantasy style van. Ik zie hierin geen maatschappelijk probleem maar een mogelijkheid om creatief te zijn en een nieuwe traditie te creeren.
Ik heb een oplossing: negeer het gewoon, zap weg, klik weg. Niemand dwingt je om mee te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')