abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173290156
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?
pi_173293079
Ik wacht nog steeds op deze TS met een recensie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173307904
Mijn vriend nam me op mijn verjaardag een dagje mee naar Den Bosch en heeft ook het restaurant uitgekozen. Iets wat ik normaal altijd zelf uit wil kiezen, maar dit was top!



Waar: Gastrobar 6
Wanneer: Zaterdag 19 augustus

We hadden een 5 gangen verrassingsmenu. Vooraf nog wat brood met smeerseltjes. Heel erg lekker (warm) brood. Altijd al fijn. Het eerste gerechtje was een ceviche van makreel. Daarna een paprikasoep met daarbij nog wat zachte kippendijtjes. Als derde gang de bovenstaande makreel met mosselen en bereidingen van pompoen. Mijn favoriete gerechtje was een botermalse entrecote. En als dessert een cakeje met perzik en dragon, wat dingen met witte chocolade en een geweldige sorbet van prosecco.

Ik vond alle gerechtjes gewoon erg lekker met soms verrassende smaken. Soms ook net iets teveel smaken of dingen waarvan ik de toegevoegde waarde niet helemaal begreep. Zoals bijvoorbeeld de twee mosseltjes die bij de schol lagen.

Een hele vriendelijke ober ook die erg veel over de wijnen wist te vertellen. Al met al gewoon een hele toffe avond.

Cijfer: 8



  maandag 21 augustus 2017 @ 20:33:06 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173307977
Oh god, zoek maar vast dekking. Dat is vast veeeeel te weinig.
pi_173308001
Daarna naar de Mac.
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:34:53 #6
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173308051
Ha! *O*
pi_173308065
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:33 schreef RobinOok het volgende:
Oh god, zoek maar vast dekking. Dat is vast veeeeel te weinig.
Hij weet vast niet dat het servies daar reusachtig is.

Wel prettige foto's trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 20:36:03 ]
pi_173308277
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:33 schreef RobinOok het volgende:
Oh god, zoek maar vast dekking. Dat is vast veeeeel te weinig.
Die opmerking kwam van mij en volgens mij had ik best een punt (werd toegegeven door golfer).

Gelukkig is het tegenwoordig meestal zo dat de portionering best goed is en je precies voldaan en niet overeten het restaurant verlaat.

Krijg je veel te veel of te weinig is het restaurant geen ster waard :)
Whatever...
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:42:53 #9
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173308340
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die opmerking kwam van mij
Niet alleen van jou.
pi_173308419
Ik vond de porties zo voor 5 gangen precies goed. Ik had wel meer van het vlees willen hebben, maar dat is puur omdat die echt botermals was. :9
pi_173308966
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:45 schreef Myraela het volgende:
Ik vond de porties zo voor 5 gangen precies goed. Ik had wel meer van het vlees willen hebben, maar dat is puur omdat die echt botermals was. :9
Dat ziet er ook wel echt :9~ uit
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173309669
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:45 schreef Myraela het volgende:
Ik vond de porties zo voor 5 gangen precies goed. Ik had wel meer van het vlees willen hebben, maar dat is puur omdat die echt botermals was. :9
Uiteraard moet het lekkerste gerecht zo goed zijn dat je het liever nogmaals at... maar uiteindelijk moet je aan het eind van de avond wel echt lekker en voldoende gegeten hebben, dat is tenslotte waar je voor betaalt :)

Ziet er trouwens ook gewoon uitstekend uit.
Whatever...
pi_173312005
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 00:56 schreef golfer het volgende:
Ik wacht nog steeds op deze TS met een recensie.
Je hebt gelijk, ik zal ook eens wat posten.

Waar? Onlangs was ik in China, om precies te zijn de provincie Sichuan. We hebben daar ook een rondje door het rurale gebied van de provincie gemaakt en 1 van de overnachtingsplaatsen was Danba
Wanneer? Onlangs dus.
Wat at je? Geen idee. Ik heb in twee dagen geen enkele andere Westerse toerist gezien in die plaats. Zelfs een taxi regelen naar toeristische sights was lastig. Verder waren er ook weinig restaurants, gelukkig vonden we dit pareltje met alleen een Chinese menukaart dus ik heb gewoon wat aangewezen wat andere gasten ook op tafel hadden staan. Dat bleek iets loeiheets te zijn met ik denk rundvlees. Lekker was het wel maar de tranen stonden mij in de ogen.
Impressie? Veel tl-licht, weinig tot geen communicatie mogelijk omdat ik geen Chinees spreek. Wat me nog bij staat is dat de serveerster die de rijst kwam brengen enorm veel viezigheid onder haar nagels had, desalniettemin niet ziek van geworden. ^O^
Kosten? Ongeveer een tientje voor wat er op tafel staat.
Cijfer? 8, veel eten was nogal vettig in China. Dit absoluut niet en het was natuurlijk ook typisch iets voor die streek.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2017 22:31:32 ]
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:41:54 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173312386
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:29 schreef MCH het volgende:

[..]
dus ik heb gewoon wat aangewezen wat andere gasten ook op tafel hadden staan. Dat bleek iets loeiheets te zijn met ik denk rundvlees. Lekker was het wel maar de tranen stonden mij in de ogen.




Haha, dat is "toevallig" net het sichuangerecht dat Iwanius bij Spicy Temptation had. _O-
pi_173312453
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:41 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Haha, dat is "toevallig" net het sichuangerecht dat Iwanius bij Spicy Temptation had. _O-
Nou ja, kan je vergelijken hè. Van de bron vs. iets uit een smoezelig tentje in Roffa. Ik was overigens wel geïnspireerd door Iwa's post. :+
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:50:21 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173312643
Schavuit!
  maandag 21 augustus 2017 @ 23:30:30 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173313528
Leuk verzonnen. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173313652
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2017 23:30 schreef golfer het volgende:
Leuk verzonnen. :')
Haha, het enige wat verzonnen is is dat het onlangs was. Het is iets langer geleden en heb m'n Azië foto's nog eens doorgekeken en helaas weinig eetfoto's geschoten :(
pi_173326609
Ik at vandaag bij Ootje Eppie In Eemdijk.
Mijn mam at een broodje schepzalm, ik at een thaise omelet met mais, bosui en paprika.
Ootje eppie heeft een fijn terras tegenover het pontje.
Bij Ootje Eppie kan je zowel een nederlands broodje kaas eten, als Thaise gerechten. Ook bij de lunch.
Dat broodje schepzalm is volgens mij echt iets van de streek. Het is zalm die gerookt is op de manier van Ijsselmeerpaling.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173327191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:45 schreef krakkemieke het volgende:
Ik at vandaag bij Ootje Eppie In Eemdijk.
Mijn mam at een broodje schepzalm, ik at een thaise omelet met mais, bosui en paprika.
Ootje eppie heeft een fijn terras tegenover het pontje.
Bij Ootje Eppie kan je zowel een nederlands broodje kaas eten, als Thaise gerechten. Ook bij de lunch.
Dat broodje schepzalm is volgens mij echt iets van de streek. Het is zalm die gerookt is op de manier van Ijsselmeerpaling.
Mijn omelet kostte ongeveer 7 euro. Het broodje schepzalm 9 Euro.
Ik kreeg heerlijk wit brood bij mijn omelet. Het smaakte versgebakken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173398328
Wat is 'schep'zalm krakkemieke?
pi_173398344
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 01:37 schreef Bluezz het volgende:
Wat is 'schep'zalm krakkemieke?
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:45 schreef krakkemieke het volgende:

Dat broodje schepzalm is volgens mij echt iets van de streek. Het is zalm die gerookt is op de manier van Ijsselmeerpaling.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_173398364
Dan is het dus eigenlijk net zoiets als "gerookte zalm" lijkt me. Ervan uitgaande dat IJsselmeerpaling niet op een andere manier gerookt wordt als de paling uit andere wateren. Blijft dus de vraag waarom dat "schepzalm" wordt genoemd. Het zal w.s. jargon zijn om vreemdelingen te intimideren.

Als je het werkelijk opzoekt is de romantiek meteen weer weg. Maar zo'n discussie eventueel vind ik altijd te leuk om niet te doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 06:48:14 #24
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_173398963
Volgens internet is t een lokale term voor warmgerookte zalm.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_173405001


Waar: Kaapse Kitchen @ Fenix Food Factory
Wanneer: Vanmiddag
Wat at je: Ik deelde grote nacho's met m'n vriend
Kosten: 8,50 euro
Cijfer: 9

De Fenix Food Factory is mijn favoriete plekje in Rotterdam. Meneer Tanger is sowieso altijd een succes, maar door de wisselende keukens in de Kaapse Kitchen blijft het ook gewoon leuk om regelmatig terug te komen en iets nieuws te proberen.

Dit keer stond "Think BIG kookt" er een week met Mexicaanse gerechten. Heel erg lekker! Van mij mogen die wel wat langer blijven. De nacho's vond ik in ieder geval al geweldig. Kruidig, voldoende toppings en een goede guacamole.

[ Bericht 0% gewijzigd door Myraela op 26-08-2017 16:37:16 ]
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:03:23 #26
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173405559
Ik kom daar nooit. :D
Een keertje geweest en ik voelde me niet op mijn gemak. Beetje als over de markt lopen. Dan loop ik ook een rondje en dan is het rondje klaar en ik ook.
pi_173405817
Echt? Het is voor ons juist onze vaste plek als we overdag even ergens wat willen eten. Ik snap alleen al die plankjes niet waarmee je bij elk kraampje iets kan halen. Die zie je altijd voorbij lopen, ze moeten overal in de rij staan en krijgen dan overal het minst bijzondere dat ze aan te bieden hebben. :D Zeker die ontbijtplankjes.

Maar ik zou sowieso heel erg van al die foodhal-concepten.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:12:55 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173409022
Wanneer: 26-8-2017
Waar: Restaurant Noor in Bloemendaal
Wat:

Voorgerechten:

Vooraf voor Bluezz een carpaccio van tonijn met papadum, zwarte knoflook, Wasabi-mayonaise en groente pickels.


Voor mij steak tartaar van ossenhaas met truffelmayonaise en Parmezaanse kaas

Hoofdgerechten:


Voor B. eendenborst met gepofte peen, aardappelpuree en sinaasappelsaus.


Voor mij kalfslende van de Big green egg met grove ratatouille, tijm aardappel en bearnaisesaus.

Alle gerechten prima op smaak.
We dronken allebei 2 glazen Las Brisas sauvignon blanc uit Chili en daarbij ook nog een flesje bruisend water.

Totale kosten: ¤ 80,25

Prijs-kwaliteit: 7/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173411622
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 17:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik kom daar nooit. :D
Een keertje geweest en ik voelde me niet op mijn gemak. Beetje als over de markt lopen. Dan loop ik ook een rondje en dan is het rondje klaar en ik ook.
jij hebt geen smaak
pi_173412558
Bluezz' voorgerecht ziet er lekker uit :9
Spoilers!
pi_173413387
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 17:15 schreef Myraela het volgende:
Echt? Het is voor ons juist onze vaste plek als we overdag even ergens wat willen eten. Ik snap alleen al die plankjes niet waarmee je bij elk kraampje iets kan halen. Die zie je altijd voorbij lopen, ze moeten overal in de rij staan en krijgen dan overal het minst bijzondere dat ze aan te bieden hebben. :D Zeker die ontbijtplankjes.

Maar ik zou sowieso heel erg van al die foodhal-concepten.
Het is alleen overal zo stervensdruk in dat soort hallen dat ik zsm de deur weer uit ren :+ En het ziet er allemaal zo overdreven hip uit, maar is het ook lekker?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_173413474
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 01:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is alleen overal zo stervensdruk in dat soort hallen dat ik zsm de deur weer uit ren :+ En het ziet er allemaal zo overdreven hip uit, maar is het ook lekker?
Bij deze kun je best wel rustig met de beentjes over de rand aan de waterkant zitten.
pi_173417095
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 01:13 schreef Isabeau het volgende:
Het is alleen overal zo stervensdruk in dat soort hallen dat ik zsm de deur weer uit ren :+ En het ziet er allemaal zo overdreven hip uit, maar is het ook lekker?
Ik vind het daar wel mee vallen met de hipheid eigenlijk. Het publiek is ook heel divers. Druk is het wel, al lijkt dat ook gewoon erger omdat er dus altijd veel mensen zijn die rondlopen. Ik heb wel altijd zonder problemen een plekje.

Ik ben in de Fenix Food Factory vooral fan van Meneer Tanger. Die hebben Marokkaanse tapas. Voor 9 euro heb je 4 tapas (wij nemen dips) met extra brood. Dat is eigenlijk al een lunch voor 2 personen, maar echt heel erg lekker.

Jordy's Bakery zit er ook, maar dat ik eigenlijk het enige waar ik nog niet ben geweest daar. Vind ik echt totaal niet interessant. Het leukste is de Kaapse Kitchen, daar kwamen de bovenstaande nacho's ook vandaan en staat dus elke keer een andere keuken. Twee weken terug ofzo Roffa Streetfood met hotdogs en weer een andere keer stond er een Aziatische ondernemer met bao's. Daardoor blijft het gewoon leuk. Soms valt het een keer tegen, maar vaak vind ik het juist geweldig.

Oh en met lekker weer gaat de barbecue vaak aan. _O_
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:39:35 #34
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173419439
Ik wil gewoon ergens naartoe, gaan zitten, menu bekijken en bediend worden. :@
Als ik me door mensenmassa's moet bewegen, mensen in rijen zie staan, niet snap waar ik eten moet verkrijgen en vooral: als er overal etensluchten hangen, dan vergaat mij de zin vrij snel.

Verder niks mis met het eten wat je daar kunt krijgen, maar de manier waarop is gewoon niets voor mij.
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:43:26 #35
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173419504
Zoals bij :


Restaurant Fjord


Niet erg bijzonder, maar wel bijzonder lekker. Ze hebben een degelijke kaart van verse vis en schaaldieren en huisgerijpte steaks.

Deze keer was echt alles he-le-maal goed. De lekkerste kreeft in tijden en de tonijn was ook erg goed. Frietjes erbij, groenten van de dag, flesje Viognier. Bij elkaar 104 euro voor met zijn tweetjes.

Cijfer: 9/10
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:00:52 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173419852
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:43 schreef RobinOok het volgende:
Zoals bij :

[ link | afbeelding ]
Restaurant Fjord


Niet erg bijzonder, maar wel bijzonder lekker. Ze hebben een degelijke kaart van verse vis en schaaldieren en huisgerijpte steaks.

Deze keer was echt alles he-le-maal goed. De lekkerste kreeft in tijden en de tonijn was ook erg goed. Frietjes erbij, groenten van de dag, flesje Viognier. Bij elkaar 104 euro voor met zijn tweetjes.

Cijfer: 9/10
Ook een van mijn favoriete restaurants in Rotterdam. Eten is bijna altijd meer dan prima. Service overdag mag wat beter. Laatste keer dat ik er was nam ik een lunch inclusief koffie, waarbij ik de koffie vooraf kreeg in plaats van achteraf. Niet zo handig vind ik persoonlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173420406
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ook een van mijn favoriete restaurants in Rotterdam. Eten is bijna altijd meer dan prima. Service overdag mag wat beter. Laatste keer dat ik er was nam ik een lunch inclusief koffie, waarbij ik de koffie vooraf kreeg in plaats van achteraf. Niet zo handig vind ik persoonlijk.
Mwah, had die koffie dan na het eten besteld. Ken genoeg mensen die koffie wel voor of bij de lunch drinken, al gaat het dan vooral om broodmaaltijden.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_173420477
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:43 schreef RobinOok het volgende:
Niet erg bijzonder, maar wel bijzonder lekker.
Dat was echt precies wat ik er ook van vond. Ik vond het menu niet heel spannend, dat zijn de gerechten uiteindelijk ook niet. Maar wel echt onwijs goed. Geweldige steaks ook. En een keer hele toffe octopus daar gegeten.
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:34:10 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173420515
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:28 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Mwah, had die koffie dan na het eten besteld. Ken genoeg mensen die koffie wel voor of bij de lunch drinken, al gaat het dan vooral om broodmaaltijden.
Ik had de koffie niet besteld lieverd. Was gewoon onderdeel van het menu en werd ongevraagd op tafel gezet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173420670
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 13:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik had de koffie niet besteld lieverd. Was gewoon onderdeel van het menu en werd ongevraagd op tafel gezet.
Ah sorry, dat begreep ik verkeerd. Dat is niet echt handig dan nee :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_173451368
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 01:46 schreef Bart2002 het volgende:
Dan is het dus eigenlijk net zoiets als "gerookte zalm" lijkt me. Ervan uitgaande dat IJsselmeerpaling niet op een andere manier gerookt wordt als de paling uit andere wateren. Blijft dus de vraag waarom dat "schepzalm" wordt genoemd. Het zal w.s. jargon zijn om vreemdelingen te intimideren.

Als je het werkelijk opzoekt is de romantiek meteen weer weg. Maar zo'n discussie eventueel vind ik altijd te leuk om niet te doen
Nee het is het niet hetzeflde.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173451667
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:46 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Nee het is het niet hetzeflde.
Volgens mij wordt schepzalm op de zelfde manier gerookt als eerder de paling die nu zeldzaam is.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173451878
Oh en ik heb ooit heerlijke vis gegeten In Vollenhoven. Heel veel verse grijjze garnalen. Ik heb ze zonder saus verslonden!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173464153
Hoe kun je foto's plaatsen?
pi_173464953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 16:40 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
Hoe kun je foto's plaatsen?
Je moet je foto's eerst bij een site als imgur plaatsen. Dan kan je hier een linkje zetten :)
Spoilers!
pi_173483172
Waar: The Frog, Londen
Wanneer: Zaterdag 26 augustus

Wat:
Vooraf:
Bread, chicken butter
Cheese doughnuts
Smoked cod, crème fraiche, caviar

Hoofd:
Tuna tartare, jalapeño, avocado
Lamb, courgette, basil
Squid, potato skin, black garlic, sour cream

Na:
Passionfruit, rum, coconut

We verwachten er weinig van, omdat we er gewoon waren gaan zitten omdat er plek was en het op een leuk, parade-achtig plein zat met veel barretjes en foodtrucks en zo. We schoven erg laat aan, de keuken ging bijna dicht.

De verrassing was dan ook groot toen het eten supermooi, lekker en verrassend was. Een echte smaakexplosie, zo'n aangename verrassing. Van bovengenoemde hebben we met zijn 3-en gegeten en dat was prima (zeker voor zo'n laat diner). Een echte aanrader! Ze noemen het britse tapas, maar het is niet echt Britse keuken maar wel kleinere porties die je kunt delen.

De wijn was goed maar aan de prijs, de gin tonic was heerlijk :) Personeel is heel behulpzaam en legt bij alles goed uit wat het is.

Overal zeker niet goedkoop, maar de moeite en het geld waard. De chef is bij de culinaire tv-kijker misschien bekend van Masterchef en Great British Menu, hij heet Adam Handling.

Kleine impressie van de gerechten (geen eigen foto's):

Mijn favoriet: de tonijn met advocado en jalapeno


Cheese donuts


Squid

Cijfer: 8,5
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_173483543
Wow, die gaat zeker op de lijst hier aquawoman :)

Duck&Wafle zit daar ook in de buurt. Heel goed, maar flink duur.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_173483932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 16:18 schreef Tim86 het volgende:
Wow, die gaat zeker op de lijst hier aquawoman :)

Duck&Wafle zit daar ook in de buurt. Heel goed, maar flink duur.
Duck & Waffle hebben recent hun hele cocktail station verbouwd. Misschien omdat het mijn werk is een beetje extra geinteresseerd, maar wel een leuk stuk om te lezen!

https://talesofthecocktai(...)eir-dream-bar-layout
pi_173509466
Ben benieuwd of iemand hier heeft gegeten bij Hofstede Meerzicht in Zoetermeer?
pi_173509946
Waar: Beluga Loves You, Maastricht

Wanneer: Afgelopen weekend

Wat: Beide het vijfgangen lunchmenu gepakt met bijpassend wijnarrangement.

Amuses waren een combinatie van gegrilde en gerookte sla, knolraap (volgens mij) en nog wat andere dingetjes wat niet heel bijzonder was. Hierna de bekende Beluga amuse van basilicum, tomaat en parmazaanse kaas. De tomaat was een koekje met de tekst hit me erop, de parmazaanse kaas was een roomachtige substantie met daaronder koude basicilum gelei. Erg lekker. De amuses gingen gepaard met Cava.
Eerste gerecht was een dun en lang stukje tonijn met een diverse groentes en schuim erover. Lekker, niet wauw.
Tweede gerecht was geweldig. Zeetong en pulpo met een paella achtige jus. De jus was echt top.
Derde gerecht kabeljauw in een bernaise saus. Persoonlijk vind ik kabeljauw niet vreselijk smaakvol, maar de vis was wel perfect gegaard. Prima gerecht.
Vierde gerecht hoender. Hierbij hadden we een Merlot van Two Vines, Colombia Valley. Gerecht was lekker, maar de wijn was de ster van het gerecht.
Als toetje (vijfde gerecht) had ik het kaasplankje (mijn vrouw koos bosbessen ijs). Beide prima, maar niet wauw. Uiteraard koffie en zoetigheden als afsluiter.

Ervaring: Het was niet onze eerste keer bij Beluga en ondanks dat alle gerechten prima smaakten, misten we het wauw gevoel wat we eerder wel hebben meegemaakt. Ik denk dat dit vooral licht aan het zomermenu aangezien wij meer genieten van herfst/winter smaken. Daarnaast was het Preuvenemint in Maastricht waardoor de chefkok volgens mij niet (altijd) zelf in de keuken stond. Zoals gewoonlijk kwam hij wel in het restaurant gedag zeggen wat altijd een leuke touch is. Gezien de prijs (totaal 230 euro voor 2 personen) waren we licht teleurgesteld, maar we komen terug (in de herfst of winter...)

(geen foto's gemaakt)
pi_173527864
O ja ik wilde nog even een slechte recentie voor die Bolle neerpennen.

Ik was er vorig jaar op de oude locatie, toen was alles voortreffelijk. 9.5/10

Nu zaten we er met een groep van 5. En 3, waaronder ik moesten aan een te krappe bank zitten. Zat voor geen meter, en het duurde veeeel te lang.
5,5 uur!! gezeten, waaronder ook vrij lange sessies zonder alcohol of eten voor je neus. :N

Eten was wel echt goed, sommige gerechten voortreffelijk maar toch wat minder dan vorig jaar.

5.5/10 vanwege de ondermaatse service en ambiance en het toch een beetje tegenvallende eten tov vorig jaar. Vond het zeker geen 2 sterren waard.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173530348
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 20:04 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
Ben benieuwd of iemand hier heeft gegeten bij Hofstede Meerzicht in Zoetermeer?
We gaan er regelmatig eten, leuke tent met erg vriendelijke bediening. Eten is ook altijd prima verzorgd, lekker en betaalbaar.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 7 september 2017 @ 13:51:49 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173638217


Menu Lesclette bij restaurant Lesclette in La Clayette ad 13,50 euro

Vooraf: Rillettes de lapin.
Weliswaar uit blik en ontieglijk veel, maar toch lekker.

Dagschotel
Rôti de boeuf braisé.
Best te doen, vlees was 4 uur gegaard en redelijk zacht. Jus-tje erbij. Wat worteltjes, een ei-soufffle-achtig--groen-groentedingetje en crozets. Die vond ik het leukst. Ik dacht bij de buren te zien dat ze mac-en-cheese kregen, maar toen wij het kregen dat ik nee, toch gewoon dauphinois en toen nee, toch een soort pasta, of nee, inktvis, neeeee, euh, ik wist het niet. Blijkt het crozets te zijn. Grappig. Was leuke verrassing. Ik hoef het niet veel vaker te eten, maar zo'n kwakkie is net leuk.

Dessert
Passievrucht bavarois met aardbeiensaus.

Koffie kreeg je ook nog voor die 13,50.
Maar de halve liter wijn koste 18 euro. :?

Anyway, voor dat geld en voor een lunch en voor "ik had er wel zin in" geef ik ze een 8,5
Maar was de prijs hoger geweest was het cijfer rap achteruit gegaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 07-09-2017 14:00:23 ]
pi_173638350
^O^
  donderdag 7 september 2017 @ 14:02:16 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173638385
Nu ik het zo zie denk ik "ziet er wel sneu uit, zo'n tomaat met een verdord kroontje". En dan denk je misschien dat ze ze zo uit het bakkie op het bord hebben gesmeten, maar dat is niet waar, van alle tomaatjes wat een klein kontje gesneden zodat ze bleven staan. Rare gasten, die Fransen.
pi_173639147
Crozets moest ik opzoeken, nooit ergens gezien of gegeten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173639195
Voor 13,50 euro wil ik ook zo eten.
  donderdag 7 september 2017 @ 14:52:13 #58
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173639233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:48 schreef golfer het volgende:
Crozets moest ik opzoeken, nooit ergens gezien of gegeten.
Wij dus ook! In ons culinair woordenboek dat altijd meegaat. En meteen foto gemaakt omdat ik het anders weer vergeten ben als ik thuis ben. :)



Alleen waren het geen balletjes maar platte vierkantjes.
pi_173639578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:52 schreef RobinOok het volgende:

Wij dus ook! In ons culinair woordenboek dat altijd meegaat. En meteen foto gemaakt omdat ik het anders weer vergeten ben als ik thuis ben. :)

[ link | afbeelding ]

Alleen waren het geen balletjes maar platte vierkantjes.
Zo staat het hier ook beschreven:
http://www.france-voyage.(...)omie/crozets-547.htm
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173816641
Wanneer: 16 september 2017
Waar: Fishbar Monk, Haarlem
Wat: Om het begin van onze vakantie te vieren hier naartoe gegaan.

Sinds enkele maanden geopend aan de Turfmarkt in Haarlem in het pand waar voorheen Wijn&Co zat. Industriële inrichting met beton op de vloer, witte tegeltjes en olijfgroene mozaïek aan de muur, wandschilderingen en ronde (te kleine) zinken tafeltjes met oude schoolstoeltjes.




Het is geen bar en het is ook geen restaurant. Het zit er tussenin.
De gerechten zitten tussen een voor- en een hoofdgerecht in qua grootte en de bedoeling is dat je meerdere gerechten besteld om samen te delen.
De veel te populair doende jongen in de bediening ( " Hebben jullie er een beetje zin in? Zullen we beginnen met een lekker glaasje wijn? Willen jullie alvast wat oesters? Dat is een uitstekende keuze van jullie" etc.) die ook nog een keer veel te vaak ongevraagd bij het langslopen en vragen of we nog wat willen steeds aan mijn schouder of rug zat, maakte dat wij ons niet erg op ons gemak voelden. Nog afgezien van de slecht zittende stoeltjes en de veel te kleine tafels.

We begonnen met wat brood en asjovisboter, vergezeld van een glaasje Ugni Blanc.
We besloten daarna even een blik te werpen op de goed gevulde vitrine met viswaren bij de keuken:


Daarna hebben we een 4-tal gerechten genomen, waarvan de bedoeling was dat die na elkaar op tafel zouden komen om te delen. Echter... de 4 gerechten kwamen vrijwel tegelijkertijd en pasten dus niet bij elkaar op onze tafel. Gelukkig konden we een tafeltje naast ons dat nog niet bezet was gebruiken als bijzettafel.
De 4 gerechten om te delen:

Gamba's met knoflook. Niet kakelvers en een beetje sompig.


Gegratineerde scheermessen. Kan je niks fouts mee doen.


Pulpo van de grill met wat risotto. Prima.


Een (koude) halve kreeft, die niet losgemaakt was met daarbij een lauw botersausje.

Kosten: alles bij elkaar 57 euro
Conclusie: niet echt een tent voor ons om nog een keer naar terug te keren. We stonden na 3 kwartier alweer buiten.

6/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173817197
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:08 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 16 september 2017
Waar: Fishbar Monk, Haarlem
Wat: Om het begin van onze vakantie te vieren hier naartoe gegaan.

Sinds enkele maanden geopend aan de Turfmarkt in Haarlem in het pand waar voorheen Wijn&Co zat. Industriële inrichting met beton op de vloer, witte tegeltjes en olijfgroene mozaïek aan de muur, wandschilderingen en ronde (te kleine) zinken tafeltjes met oude schoolstoeltjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het is geen bar en het is ook geen restaurant. Het zit er tussenin.
De gerechten zitten tussen een voor- en een hoofdgerecht in qua grootte en de bedoeling is dat je meerdere gerechten besteld om samen te delen.
De veel te populair doende jongen in de bediening ( " Hebben jullie er een beetje zin in? Zullen we beginnen met een lekker glaasje wijn? Willen jullie alvast wat oesters? Dat is een uitstekende keuze van jullie" etc.) die ook nog een keer veel te vaak ongevraagd bij het langslopen en vragen of we nog wat willen steeds aan mijn schouder of rug zat, maakte dat wij ons niet erg op ons gemak voelden. Nog afgezien van de slecht zittende stoeltjes en de veel te kleine tafels.

We begonnen met wat brood en asjovisboter, vergezeld van een glaasje Ugni Blanc.
We besloten daarna even een blik te werpen op de goed gevulde vitrine met viswaren bij de keuken:
[ afbeelding ]

Daarna hebben we een 4-tal gerechten genomen, waarvan de bedoeling was dat die na elkaar op tafel zouden komen om te delen. Echter... de 4 gerechten kwamen vrijwel tegelijkertijd en pasten dus niet bij elkaar op onze tafel. Gelukkig konden we een tafeltje naast ons dat nog niet bezet was gebruiken als bijzettafel.
De 4 gerechten om te delen:
[ afbeelding ]
Gamba's met knoflook. Niet kakelvers en een beetje sompig.

[ afbeelding ]
Gegratineerde scheermessen. Kan je niks fouts mee doen.

[ afbeelding ]
Pulpo van de grill met wat risotto. Prima.

[ afbeelding ]
Een (koude) halve kreeft, die niet losgemaakt was met daarbij een lauw botersausje.

Kosten: alles bij elkaar 57 euro
Conclusie: niet echt een tent voor ons om nog een keer naar terug te keren. We stonden na 3 kwartier alweer buiten.

6/10
De stoeltjes zijn niet te klein, de Westerse welvaart heeft op jou teveel vat gehad.
pi_173817712
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:29 schreef MCH het volgende:

De stoeltjes zijn niet te klein, de Westerse welvaart heeft op jou teveel vat gehad.
Als je de volgende keer begrijpend hebt leren lezen zie je misschien dat ik het heb over te kleine tafels en slechtzittende stoelen. Niet over te kleine stoelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173818740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je de volgende keer begrijpend hebt leren lezen zie je misschien dat ik het heb over te kleine tafels en slechtzittende stoelen. Niet over te kleine stoelen.
Wij zijn echt vermakelijk samen!
pi_173818780
Die ronde tafels zijn wel echt belachelijk klein. :D Ook gewoon ingedekt voor 4 personen, dat werkt toch niet. :')
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 16 september 2017 @ 23:00:27 #65
414785 sirdanilot
pi_173819362
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:30 schreef Myraela het volgende:
Die ronde tafels zijn wel echt belachelijk klein. :D Ook gewoon ingedekt voor 4 personen, dat werkt toch niet. :')
Moet je eens naar Parijs gaan en daar iets eten, zelden zulke kleine tafeltjes gezien :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_173819779
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:08 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 16 september 2017
Waar: Fishbar Monk, Haarlem
Wat: Om het begin van onze vakantie te vieren hier naartoe gegaan.

Sinds enkele maanden geopend aan de Turfmarkt in Haarlem in het pand waar voorheen Wijn&Co zat. Industriële inrichting met beton op de vloer, witte tegeltjes en olijfgroene mozaïek aan de muur, wandschilderingen en ronde (te kleine) zinken tafeltjes met oude schoolstoeltjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het is geen bar en het is ook geen restaurant. Het zit er tussenin.
De gerechten zitten tussen een voor- en een hoofdgerecht in qua grootte en de bedoeling is dat je meerdere gerechten besteld om samen te delen.
De veel te populair doende jongen in de bediening ( " Hebben jullie er een beetje zin in? Zullen we beginnen met een lekker glaasje wijn? Willen jullie alvast wat oesters? Dat is een uitstekende keuze van jullie" etc.) die ook nog een keer veel te vaak ongevraagd bij het langslopen en vragen of we nog wat willen steeds aan mijn schouder of rug zat, maakte dat wij ons niet erg op ons gemak voelden. Nog afgezien van de slecht zittende stoeltjes en de veel te kleine tafels.

We begonnen met wat brood en asjovisboter, vergezeld van een glaasje Ugni Blanc.
We besloten daarna even een blik te werpen op de goed gevulde vitrine met viswaren bij de keuken:
[ afbeelding ]

Daarna hebben we een 4-tal gerechten genomen, waarvan de bedoeling was dat die na elkaar op tafel zouden komen om te delen. Echter... de 4 gerechten kwamen vrijwel tegelijkertijd en pasten dus niet bij elkaar op onze tafel. Gelukkig konden we een tafeltje naast ons dat nog niet bezet was gebruiken als bijzettafel.
De 4 gerechten om te delen:
[ afbeelding ]
Gamba's met knoflook. Niet kakelvers en een beetje sompig.

[ afbeelding ]
Gegratineerde scheermessen. Kan je niks fouts mee doen.

[ afbeelding ]
Pulpo van de grill met wat risotto. Prima.

[ afbeelding ]
Een (koude) halve kreeft, die niet losgemaakt was met daarbij een lauw botersausje.

Kosten: alles bij elkaar 57 euro
Conclusie: niet echt een tent voor ons om nog een keer naar terug te keren. We stonden na 3 kwartier alweer buiten.

6/10
Wat een ongezellige boel. En die lamp... zat er ook een tandarts in datzelfde pand ofzo.
  zondag 17 september 2017 @ 00:10:39 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173820463
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 23:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

Wat een ongezellige boel. En die lamp... zat er ook een tandarts in datzelfde pand ofzo.
Volgens ons was het een oude operatiekamer-lamp.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173821147
Kale sfeer en dan ook nog matig eten.
Sommigen denken dat ze er met een hippe luxe vistent wel zijn, jammergenoeg.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 17 september 2017 @ 20:45:47 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173840702
Wanneer: 17 september 2017
Waar: Restaurant Morris in Haarlem.
Wat:

Na de teleurstellende ervaring van gisteren bij Fish Monk, wilden wij onze vakantie toch op een betere manier beginnen. Dus op naar restaurant Morris aan het Spaarne, een 'until we meat again ' restaurant aan het prachtige Spaarne in het pand waar voorheen Café Restaurant Nobel zat.
Vlees dus, en een aanrader op dat front. Back to basic willen de mensen achter Morris: eenvoudig eten op zijn best. Een mooi stuk vlees (of hele vis – hebben ze ook) en wat bijgerechten zonder fratsen.
Leuke moderne inrichting met een prachtige muurschildering/graffiti:


Water op tafel en we begonnen met wat lekker brood met zelfgemaakte kruidenboter en olijfolie met daqqakruiden.
Daarbij (ook tijdens de maaltijd) dronken we een Oostenrijkse witte wijn, een Grüner Veltliner.
Bluezz nam de gegrilde Denversteak met daarbij chimichurri dressing, daarbij hadden we gegrilde courgette en verse Friethoes friet besteld:

Voor mij de gegrilde flatironsteak met een dressing van bourbon, bacon en chili-jam:


Prima klaargemaakt smakelijk vlees. Heerlijke bijgerechten, Geen tierlantijnen maar rechttoe, rechtaan eerlijk voedsel.
Lekkere muziek op de achtergrond. Aardige attente bediening.
Totale kosten 64,25 euro
Een beter begin van onze vakantie.
Aanrader!

8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173841530
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 20:45 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 17 september 2017
Waar: Restaurant Morris in Haarlem.
Wat:

Na de teleurstellende ervaring van gisteren bij Fish Monk, wilden wij onze vakantie toch op een betere manier beginnen. Dus op naar restaurant Morris aan het Spaarne, een 'until we meat again ' restaurant aan het prachtige Spaarne in het pand waar voorheen Café Restaurant Nobel zat.
Vlees dus, en een aanrader op dat front. Back to basic willen de mensen achter Morris: eenvoudig eten op zijn best. Een mooi stuk vlees (of hele vis – hebben ze ook) en wat bijgerechten zonder fratsen.
Leuke moderne inrichting met een prachtige muurschildering/graffiti:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Water op tafel en we begonnen met wat lekker brood met zelfgemaakte kruidenboter en olijfolie met daqqakruiden.
Daarbij (ook tijdens de maaltijd) dronken we een Oostenrijkse witte wijn, een Grüner Veltliner.
Bluezz nam de gegrilde Denversteak met daarbij chimichurri dressing, daarbij hadden we gegrilde courgette en verse Friethoes friet besteld:
[ afbeelding ]
Voor mij de gegrilde flatironsteak met een dressing van bourbon, bacon en chili-jam:
[ afbeelding ]

Prima klaargemaakt smakelijk vlees. Heerlijke bijgerechten, Geen tierlantijnen maar rechttoe, rechtaan eerlijk voedsel.
Lekkere muziek op de achtergrond. Aardige attente bediening.
Totale kosten 64,25 euro
Een beter begin van onze vakantie.
Aanrader!

8/10
Waar ga je heen op vakantie?
  zondag 17 september 2017 @ 21:26:26 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173841924
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 21:14 schreef MCH het volgende:


Waar ga je heen op vakantie?
Morgen vliegen we naar Gozo. Appartement en auto voor een weekje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173842417
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 21:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Morgen vliegen we naar Gozo. Appartement en auto voor een weekje.
Goeie reis en genietse daar! Liefs aan Bluezz.

En heerlijke steaks zie ik ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:24:14 #73
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174001761
Waar en wanneer: Om een kleinigheidje te vieren, heeft mijn vriendin me afgelopen vrijdag mee uit eten genomen. We hadden een shortlist (met bv. Vineum, Huson, De Jong, Yama en Joelia), waarbij ik mocht aangeven hoe graag ik naar deze restaurants wilde gaan. Eenmaal op de fiets onderweg had ik nog geen idee waar we heen gingen, aangezien ik niet weet waar de restaurants zitten – totdat me op de Oostzeedijk eenmaal daagde dat zij graag naar Fred wilde. En dat werd het dus, twee sterren. Vind ik niet erg. :D


https://www.restaurantfred.nl/

Het ligt met twee sterren voor de hand dat ik wat ga vergelijken met FG2.0, waar ik vorig jaar voor het eerst een sterrenmaaltijd nuttigde en wat hiervoor mijn enige 2-sterrenrestaurant was. Qua sfeer is het allemaal wat losser; vooral de uitstraling van de bediening, deze was ook veel opener en Rotterdamser i.p.v. vrij klassiek bij FG en daar houd ik wel van. De bediening was wel minder die strakke geoliede machine, waar ik bij FG zo van onder de indruk was, maar gewoon goed, dus dat was dan al bij al in balans. Het gaat echter vooral om het eten, dus daar komt ‘ie!

Ik ben geen wijnkenner, maar heb wel foto's gemaakt van de etiketten. Ik had nu alleen geen zin daar iets mee te doen, maar mochten jullie het willen weten; ik kan dus ff plaatjes zoeken van wat er in het wijnarrangement zat.

Het eten:

• 1e aperitief: tonijnmousse met rettich en krokantje – olijfmacaron met ibericomousse - tartaar op een krokantje
• 2e aperitief: geelstaartmakreel met lychee en sojameringue
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik uitgebreid kook, maak ik zelf graag eten met verschillende texturen en smaken, maar dit… Het was direct een smaakexplosie die de lat enorm hoog legde voor de rest. Dit is wat een aperitief hoort te zijn: fantastisch op smaak, zacht en uitgesproken tegelijk en de verschillende smaken dansten speels van de ene naar de andere kant over mijn tong. Bij elke ‘kauw’ die ik deed proefde ik iets anders, terwijl het geheel perfect in balans was (iets wat in de andere gerechten ook zo vaak het geval was). De sucade bij FG2.0 was destijds het enige wauw-gerecht, maar die had ik hier al te pakken bij het aperitief. Wát een smaken. Ik was dolenthousiast. Echt dólenthousiast.

• Zeebaarstartaar met parmezaan, truffel en mosterdcress
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de smaakexplosie van de aperitiefjes, was dit een stuk subtieler. De zeebaars was heerlijk zacht van textuur, de mousse lekker romig en de parmezaan zorgde voor een lichte bite, waar de truffel soms heel voorzichtig om de hoek kwam kijken.

• Coquille met eendenleverpaté, komkommerschuimpje, avocadomousse en komkommerappeljus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook hier weer een perfecte samenhang van smaken en texturen. Het lekkerst was het natuurlijk om van alles een hapje te nemen: dit was by far de lekkerste coquille die ik ooit op had. Het nootje was ook hier weer een heel fijn en licht knabbeltje en tilde de smaak van de rest nog net iets omhoog. Hulde ook voor hoe verschrikkelijk goed de eendenlever samenging met de zachte coquille: je proefde precies genoeg, zonder te overheersen.

• Tarbot met gepekelde venkel, saffraansoep, gefrituurde octopus en mossel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wederom: uitstekende combinatie van smaak en textuur. De octopus was licht gezouten en bijna essentieel om alles aan elkaar te knopen, maar alles was verder goed van smaak. De saffraansoep lekker stevig, zacht en romig tegelijk en de tarbot vol van smaak en perfect gegrild. Kleine smaakbom.

• Gerookte brioche met buikspek en wasabi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar ik enorm fan ben van saffraan, ben ik dat nog meer van buikspek en brioche. Ik bereid ze zelf wel eens, maar dit… Geserveerd in de schaal waar rook uit kwam, was dit de meest perfecte hamburger ooit – afgemaakt door een beetje uiencompote (?) en wasabi, waren dit wederom perfecte smaken bij elkaar. De rook zorgde ook echt voor een extra smaakdimensie.

Bij het leeghalen van de tafel maakte ik de opmerking dat ik dit eigenlijk nog wel een keer zou willen, maar de obert liep weg zonder daarop in te gaan. Vijf minuutjes later stond dit nog een keer op tafel. Ik voelde me een ware Iwanius en kon mijn geluk niet op, dat dit op deze manier nogmaals werd uitgeserveerd. Waar we totaal niet op kosten beknibbelden, was het ook mooi om te zien dat hier niet eens extra voor werd gerekend – maar ik had het er voor over gehad!

• Ossenhaas van black angus met kaantjes, aardse groentjes, gnocchi, basilicum en rodewijnjus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij het serveren maakte de ober al grappen over hoe lekker deze saus was. En potjandorie, dat was die ook. Het lekkerste vond ik dat die enorm omhoog werd gehaald door de basilicum, iets wat ik hier zelf nooit bij zou verzinnen. Een verschrikkelijk lekker gerechtje, waarbij – jawel – de verschillende texturen en smaken voor een harmonieuze smaakexplosie zorgden.

• Kaasplankje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen idee meer welke kazen dit waren, want het wijnarrangement begon zijn werk te doen. Ik weet alleen nog dat het een blauwe kaas was, waar druiven boven werden gelegd en die smaak in de kaas droop. Dat was ook wel heel erg lekker, waar ik normaal niet zo van de blauwe kaas ben.

• Witte chocolade met yoghurtijs, dragonvinaigrette en bosbessen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké. Ik ben fan van saffraan, buikspek en brioche. Maar nog meer ben ik er fan van mijn maaltijd af te sluiten met een dessert. Dat zoete maakt het voor mij altijd helemaal af. En nu heb ik al veel lekkere desserts gehad (en gemaakt, vind ik zelf) maar dit…

Ik moest er even over nadenken, want het was wat minder zoet dan ik gewend ben. Maar als je het hebt over balans… Nu heb ik dat al de hele tijd en was dat bij de hartige gerechten al zo goed, maar hier… Ik werd er sprakeloos van. Het zoetje, het zuurtje, het zachte en romige, het krokantje. En dan die dragonvinaigrette. Wat was dit een bizar goede en complete samenstelling en daarmee dus het beste en lekkerste dessert dat ik ooit had gehad. Dit schrijvende zit ik weer hoofdschuddend uit ongeloof hoe verbaasd ik was. Fantastisch.

• Nougat en bonbonnetjes, koffiechocolaatjes en amaretto-biscuit (of zoiets)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot slot kregen we bij de koffie en thee nog een enorme lading aan échte zoetigheid. Dit was wel heel erg veel en we hadden een klein beetje spijt dat we het kaasplankje alsnog hadden gedaan. Maar goed, ik ben een man en houd van chocolade, dus ik heb zoveel mogelijk opgegeten en heb alleen anderhalf koekje laten liggen. Veel te lekker om dit niet op te eten.

Prijs: die is toch niet belangrijk als je bij een tweesterrenrestaurant eet? Maar goed, het was in ieder geval minder dan de helft, vergeleken met FG2.0. Stiekem dus wel lekker hoor, we waren ¤300 kwijt inclusief fooi (geboekt via heerlijk.nl, kaasplankje met bijpassende wijn was extra).

Impressie: zoals ik al aangaf, was de sfeer best lekker Rotterdams. De bediening was lekker vlot en kwam prima casual over; het voorbeeldje van de extra brioche met varkensvlees was hier een perfect voorbeeld van. Gewoon bedienen met een kleine knipoog en het de gasten toch proberen naar de zin te maken, op een informele manier. Ik mag dat wel, helemaal als het met Rotterdamse humor gecombineerd wordt. Het eten heb ik al ruimschoots beschreven, maar ik wil toch kort vergelijken met FG2.0.

Waar ik daar vol verwachting naar toeging, ging ik blanco naar Fred. Ik vind met films altijd dat het scheelt als je zonder verwachtingen iets ingaat: dan kan het in ieder geval niet zo snel tegenvallen. Dus misschien scheelt dat. Maar waar ik bij FG2.0 met de sucade maar 1 wauw-gerecht had dat neigde naar absolute perfectie, had ik er hier 3: de aperitiefjes, de brioche met varkensvlees en de witte chocolade. En dan was er ook nog die ossenhaas van black angus, de tarbot en de coquille die mij enorm verrasten – en juist dat miste ik toch een klein beetje bij FG.

Waar ik bij FG2.0 de prijs-kwaliteit niet in verhouding vond, was dat hier ook niet het geval: we kregen veel meer dan wat ik in geld zou willen uitdrukken. FG2.0 was gewoon goed, waar je heel erg of extreem goed mag verwachten bij twee sterren. Fred is wel erg goed. Of extreem goed.

Bordopmaak vond ik trouwens ook veel mooier dan bij FG, ik vond dit echt plaatjes om naar te kijken.

Cijfer: Ik ben hier dus erg van onder de indruk en als ik het totaalplaatje een cijfer moet geven, dan ga ik wel richting de 9+/9,5. Een 9.4 dus eigenlijk. :9 Fantastisch eten, goede sfeer, prima wijnen; het was een top avond, met top eten. Ik wil nog een keer!

En natuurlijk een 10 voor mijn vriendin. O+
pi_174002258
Wat een heerlijke recensie om te lezen en te zien! :9 echt genoten!

En veel inspiratie opgedaan? O-)
pi_174002317
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat een heerlijke recensie om te lezen en te zien!

^
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:08:10 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174002332
Wel superirriant, die spoilers. Waarom is dat?
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:10:01 #77
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174002362
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat een heerlijke recensie om te lezen en te zien! :9 echt genoten!

En veel inspiratie opgedaan? O-)
Haha, ik heb er vooral van genoten. En beseft dat dit toch echt betere koks zijn dan ik. :@ Maar als ik binnenkort weer uitgebreid ga koken, ga ik hier zeker nog even aan terugdenken!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:08 schreef RobinOok het volgende:
Wel superirriant, die spoilers. Waarom is dat?
Ik vond het zoveel grote foto's en kon ze zelf niet ff verkleinen, maar zal er volgende keer rekening mee houden voor je. ;)
pi_174002371
Heerlijk verhaal. Klinkt echt super :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_174002492
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:08 schreef RobinOok het volgende:
Wel superirriant, die spoilers. Waarom is dat?
Wat een toestand weer meid.
pi_174002818
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:10 schreef vinnypassy het volgende:
Haha, ik heb er vooral van genoten. En beseft dat dit toch echt betere koks zijn dan ik. :@ Maar als ik binnenkort weer uitgebreid ga koken, ga ik hier zeker nog even aan terugdenken!

Niets zo irritant als in een restaurant zitten en denken: "Dit kan ik veel beter..." Dat overkomt je bij dit soort restaurants in ieder geval niet snel 8-) Prachtige recensie! Nu wil ik daar ook heen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Miss SHO dinsdag 26 september 2017 @ 10:49:22 #81
22592 crew  Ole
pi_174002966
Leuk verslag!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:44:59 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174004935
Leuk en lekker verslag, maar waarom die foto's in spoilers? Leest niet prettig en is nergens voor nodig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:53:53 #83
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174005113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat een toestand weer meid.
Ik zou de foto's graag zien, maar ik ga echt niet tig keer op een spoiler lopen klikken. Lezen met hindernissen. }:|
En zo'n verslag lezen zonder foto's slaat ook nergens op. Zou iemand dat doen?
pi_174005725
Nee
pi_174010579
Gaaf Vinny, Fred staat ook al een tijd op mijn verlanglijstje. De Leest trouwens ook. Moet maar goed sparen dit najaar voor zoveel lekkere uitjes :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_174011409
Ik wilde over een paar maanden naar FG (al eens geweest) maar door je review neig ik nu naar Fred :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174018452
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:10 schreef vinnypassy het volgende:

Haha, ik heb er vooral van genoten. En beseft dat dit toch echt betere koks zijn dan ik. :@ Maar als ik binnenkort weer uitgebreid ga koken, ga ik hier zeker nog even aan terugdenken!

Ik vond het zoveel grote foto's en kon ze zelf niet ff verkleinen, maar zal er volgende keer rekening mee houden voor je. ;)
Laat gaan man. Gezeur. Kleine moeite om even op de spoiler te klikken en het klapt zo uit. Ik vind het niet irritant.

V.w.b. je recensie: Ik boycot vanwege een akkekefietje met die grijze dakduif 'Hans' in 2006, Fred sedertdien ondanks de verzoeken van Fred om gewoon terug te komen. ( "ik maak het wel goed met je ") Jouw recensie zo ziende kan ik niet anders zeggen dat het er erg goed uit ziet, Heel erg goed zelfs. Misschien dat ik toch maar op het verzoek van Fred inga en weer eens langsga, want zoals iedereen weet heb ik nu al een tijdje op Parkheuvel na niet echt meer een zaak waar ik lekker los kan gaan zoals indertijd bij die 'Bolle".

Dank voor je mooie recensie.
  woensdag 27 september 2017 @ 08:36:36 #88
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174024828
Nounou, misschien moet ik Fred dan maar even om commissie vragen. ;)
pi_174025655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 12:53 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik zou de foto's graag zien, maar ik ga echt niet tig keer op een spoiler lopen klikken. Lezen met hindernissen. }:|
En zo'n verslag lezen zonder foto's slaat ook nergens op. Zou iemand dat doen?
1 keer dubbelklikken op een spoiler opent alle spoilers van die pagina.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 27 september 2017 @ 10:12:23 #90
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174025962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

1 keer dubbelklikken op een spoiler opent alle spoilers van die pagina.
Thank you! _O_
pi_174026288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:24 schreef vinnypassy het volgende:
Waar en wanneer: Om een kleinigheidje te vieren, heeft mijn vriendin me afgelopen vrijdag mee uit eten genomen.



Echt een heel leuk verslag, en dit plaatje zou ook niet misstaan in dit topic :)

CUL / We want plates
  donderdag 28 september 2017 @ 14:01:08 #92
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174052201
Afgelopen weekend had ik een vrijgezellenfeestje, dus was het zondag tijd om even bij te praten met mijn vriendin – ik had haar immers sinds zaterdagochtend 9.30u niet meer gezien. Dat deden we bij Old Scuola; daar waar Iwanius zo’n fan van is, maar mijn zus prima had gegeten. We bestelden het volgende:

Vooraf burrata met oertomaat en basilicum (we deelden deze).
Als hoofd een pizza met aubergine en basilicum en een pizza met prosciuotto en truffelpecorino.
Tot slot de huisgemaakte nutella en de tiramisu (dessert van de dag).

De burrata met oertomaat smaakte enorm naar meer. Perfect op smaak, vol umami, geen poespas, top.

En dan de pizza’s, waar het natuurlijk om draaide. Wij hebben allebei een enorm zwak voor prosciutto, maar besloten ook de aubergine te bestellen zodat we wat meer konden proeven dan 1 pizza.



Mijn vriendin is eigenlijk niet zo van de pizza, maar ze was hier heel erg enthousiast over. Ik, als liefhebber van een dunne korst en niet te veel beleg, minder. Het deeg was weliswaar smaakvol, maar voor mij te zacht en de pizza vond ik te rijkelijk belegd. Op zich qua smaak verder weinig op aan te merken, al vond ik bij sommige happen van de pizza proscioutto de truffel te veel overheersen – dat blijf ik een risico vinden als je geen verse truffel gebruikt.

Het dessert was prima; ik heb wel lekkerdere tiramisu’s op, maar de nutella was perfect. Niet te zwaar, niet te sterk qua chocoladesmaak, maar vol romig en goede, subtiele hazelnootsmaak.

De bediening was wel traag. We hadden niet gereserveerd en namen dus eerst plaats aan de bar, maar kregen pas na 20 minuten de vraag of we überhaupt de kaart wel wilden zien – ondanks dat we duidelijk hadden laten weten te willen eten, wat ook aan de bar kon. Gelukkig hadden we genoeg om over te praten, anders had ik me daar heel erg aan gestoord. En ja, het was zondag, maar 10 minuten wachten op de rekening (toen besloten we zelf maar naar de kassa te lopen) slaat natuurlijk nergens op.

Omdat ik moe was gaf ik een veel te grote fooi (mijn standaard 10%) en kwamen we uit op ¤75, inclusief twee witte wijn en twee speciaalbiertjes. Ik zou het eten een 6,5 geven, omdat voor en na lekker waren, mijn vriendin echter een 9-. De bediening scoorde echter veel lager, dat was heel misschien met een halfvol glas een heel krap zesje.
pi_174063476
Wanneer: 28-09-2017
Waar: Ratatouille food and wine, Haarlem
Wat:
In het kader van de restaurantweek (3 gerechten voor 27,50 met een toeslag van 12,50 voor een Michelinsterrestaurant zoals Ratatouille) weer eens een bezoek gebracht.
Joshua Jaring heeft weer een nieuw menu samengesteld en bood een 4e gang gratis aan.
We begonnen met een Tilly's Wineyard, sauvignon blanc/semillion uit Australië. Heerlijk fruitig en fris.
Al snel kregen we 2 kommetjes met amuses:

Karnemelkroom met een stukje ingelegde zure haring (rolmops-achtig) en twee bolletjes gefermenteerde zwarte knoflook. Heerlijk hapje!
amuse 2:

Rilette van zwartkopkip met rode besjes en een pepertje.

Voorgerecht:

Tartaar van langoustine / haringkaviaar / tiger’s milk van kokkels /kokkels/ mango rode biet / watermeloen / koriander / pimenta biquinho / avocado.
Wat een prachtige combinaties!

Tussengerecht:

Op het karkas gebraden roodpoot patrijs / gebakken cèpes (eekhoorntjesbrood) / schuim van cèpes / groene asperge / pommes dauphine / Albufeirasaus
De saus steelde de show, een saus gemaakt met witte port, madeira en ganzenlever. Absoluut heerlijk. Mals patrijsje ook.

Hoofdgerecht:

Proeverij van Rund:
Short-rib van de Black Bastard / rundersukade / rundertartaar / ossenhaas / romanesco / pompoencrème / gerookte sojabonen /vleesjusmet parelende gerookte olie.
Werd geserveerd op een stuk bot. Had voor ons niet gehoeven. Maar verder waren alle verschillende stukken vlees heerlijk en smolten in de mond. Vleessaus weer van hoge kwaliteit. Bij dit vleesgerecht dronken we een volle rode Spaanse wijn.

Dessert:

Mi-cuit van bittere chocolade/ framboos/ duindoorn/ passievrucht/ ijs van lavazatta-koffie. Allemaal smaaksensaties geserveerd in prachtige en smaakvolle kokertjes.

Voor ons alweer het bewijs dat Ratatouille en met name Joshua Jaring nog steeds verder doorgroeit en mogelijk wel onderweg is naar een volgende Michelinster. Absolute aanrader!
9,5/10

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174064191
Dat ziet er lekker uit Golfer, prima prijs ook!
Alleen snap ik de rillette niet, als in: ik herken geen rillette in de rillette.
pi_174081342
Vandaag ff gek gedaan en een saucijzenbroodje + een mars gekocht bij de Kiosk ik moest zeker wel 5 minuten wachten in de rij maar het was het dubbel en dwars waard!!

  vrijdag 29 september 2017 @ 23:05:36 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174082665
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2017 21:57 schreef fukforce het volgende:
Vandaag ff gek gedaan en een saucijzenbroodje + een mars gekocht bij de Kiosk ik moest zeker wel 5 minuten wachten in de rij maar het was het dubbel en dwars waard!!

[ afbeelding ]
Lachen joh. Je poging tot humor gisteren met die rolo was ook al zo hilarisch. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174082775


OMG!! Een piepklein kabouterdorpje waar men zich moedig handhaafde tegen de buitennatuurlijke onderdrukkers. Ook zo een parmantig groen vlaggetje ook nog op sommige huisjes.

Dus: ja leuk. Maar ook wel triest. Het gaat om voedsel enzo. Maar dit is geen voedsel zoals wij dat kennen. Het is flauwekul. Het is zonde van de tijd en van het geld. Het is zwaar doorgeslagen m.i. De decadentie ten top.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 23:16:33 #98
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174082856
Dat is een toetje! Toetjes kunnen nooit over the top zijn. En deze komt niet eens in de buurt van over the top. Je bent gewoon een ouwe Calvinist jij. Scheer je weg. We weten ondertussen wel dat jij geen geld uit wilt geven aan bijzonder eten. Alleen aan veul eten.
pi_174083002
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:16 schreef RobinOok het volgende:
Dat is een toetje! Toetjes kunnen nooit over the top zijn. En deze komt niet eens in de buurt van over the top. Je bent gewoon een ouwe Calvinist jij. Scheer je weg. We weten ondertussen wel dat jij geen geld uit wilt geven aan bijzonder eten. Alleen aan veul eten.
Dat is niet zo mevrouw Ook. Ik ben een purist op kookgebied. Zeer goed eten. Niet "veul" perse. Maar goed. Niet decadent. En dat vind ik dit soort flauwekul in ruime mate. Over the top. Maakt niet uit of het een toetje is.

En verder denk ik dat wij elkaar nog best eens zouden kunnen vinden in ons beider gezeur. Wij kunnen dat goed. Net als zeer goed koken. En zeuren dus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 23:27:48 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174083048
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:11 schreef Bart2002 het volgende:
[ afbeelding ]

OMG!! Een piepklein kabouterdorpje waar men zich moedig handhaafde tegen de buitennatuurlijke onderdrukkers. Ook zo een parmantig groen vlaggetje ook nog op sommige huisjes.

Dus: ja leuk. Maar ook wel triest. Het gaat om voedsel enzo. Maar dit is geen voedsel zoals wij dat kennen. Het is flauwekul. Het is zonde van de tijd en van het geld. Het is zwaar doorgeslagen m.i. De decadentie ten top.
Je hebt daar ook gegeten en weet dus hoe hoogstaand en lekker dat dessert was? Althans dat neem ik aan als je dat commentaar erover schrijft?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174083188
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Lachen joh. Je poging tot humor gisteren met die rolo was ook al zo hilarisch. :')
Daar hebben we onze fijnproever weer

Wat is er mis met een rolo of een saucijzenbroodje?
pi_174083201
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Je hebt daar ook gegeten en weet dus hoe hoogstaand en lekker dat dessert was? Althans dat neem ik aan als je dat commentaar erover schrijft?
Nou, ik vind die arbeid die zij daar in "investeren" een beter doel waardig. In plaats van hun tijd verspillen aan het bouwen van die visueel aansprekende kabouterdorpjes zouden zij beter hun tijd besteden aan kwalitatief zeer goed voedsel. In plaats van die zeer hoogdravende kunstwerkjes dus. Laten we wel wezen: het gaat nergens over. En het wordt niet lekkerder als we daar aantrekkelijke torentjes en huisjes van gaan bouwen, van voedsel.

Ik vind het puur decadent dus. Mag ik dat vinden? Ja, ik dacht het wel. C'est tout.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 23:43:23 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174083310
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:36 schreef fukforce het volgende:


Daar hebben we onze fijnproever weer

Wat is er mis met een rolo of een saucijzenbroodje?
Wat begrijp jij niet aan "waar heb je gegeten"?. Het is niet het topic: Wat heb je te eten gekocht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174083340
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan "waar heb je gegeten"?. Het is niet het topic: Wat heb je te eten gekocht.
Wat maak je je druk man. Wat boeit het. Jij doet het op jouw manier en hij op zijn manier. Leven en laten leven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 september 2017 @ 23:45:53 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174083348
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:36 schreef Bart2002 het volgende:

Nou, ik vind die arbeid die zij daar in "investeren" een beter doel waardig. In plaats van hun tijd verspillen aan het bouwen van die visueel aansprekende kabouterdorpjes zouden zij beter hun tijd besteden aan kwalitatief zeer goed voedsel.
Waar lees jij dat het niet kwalitatief zeer hoogwaardig voedsel is. Waarom denk je dat ze een Michelinster hebben gekregen?
quote:
Ik vind het puur decadent dus. Mag ik dat vinden? Ja, ik dacht het wel. C'est tout.
Jij mag dat vinden. Maar bespaar mij je commentaar als je geen idee hebt waar je het over hebt, qua smaak.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174083432
quote:
14s.gif Op donderdag 28 september 2017 23:01 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 28-09-2017
Waar: Ratatouille food and wine, Haarlem
Wat:
In het kader van de restaurantweek (3 gerechten voor 27,50 met een toeslag van 12,50 voor een Michelinsterrestaurant zoals Ratatouille) weer eens een bezoek gebracht.
Joshua Jaring heeft weer een nieuw menu samengesteld en bood een 4e gang gratis aan.
*knip*
nom! _O_ leuke prijs ook! toch fijn die restaurantweek.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_174083436
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Waar lees jij dat het niet kwalitatief zeer hoogwaardig voedsel is. Waarom denk je dat ze een Michelinster hebben gekregen?

[..]

Jij mag dat vinden. Maar bespaar mij je commentaar als je geen idee hebt waar je het over hebt, qua smaak.
Ik bedoel alleen dat ze het beter zouden kunnen doen voor de klant als ze minder tijd zouden besteden aan het bouwen van kabouterdorpjes. Ik snap wel dat je dat eerst even moet zien en dat dat begrip moet indalen. Het visuele aspect waar ze zeer veel tijd aan besteden heeft geen toegevoegde waarde, zo bedoel ik het. Die verspilde tijd (m.i.) zou beter besteed worden aan de kwaliteit dan aan het visuele gedeelte.

Maar goed. Daar komen we niet uit. Jij was onder de indruk. En ik dus niet. Als buitenstaander zijnde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174083486
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:50 schreef Skoap het volgende:

[..]

nom! _O_ leuke prijs ook! toch fijn die restaurantweek.
De restaurants zijn er iets minder blij mee. Het zijn vooral de tussenpersonen zonder toegevoegde waarde die eraan verdienen. Zo helpt de consument de horeca om zeep. Omdat het allemaal op een koopje moet of beter gratis.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174083509
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De restaurants zijn er iets minder blij mee. Het zijn vooral de tussenpersonen zonder toegevoegde waarde die eraan verdienen. Zo helpt de consument de horeca om zeep.
Ja dat heb ik al vaker gehoord...

Ik weet niet wat er waar van is. Ik weet er niet genoeg vanaf.

Alleen voor mezelf sprekend, ik vind het een leuke manier om onbekende restaurants te leren kennen en er daarna later, als het bevalt natuurlijk, nog eens naar terug te gaan.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zaterdag 30 september 2017 @ 00:01:36 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174083610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De restaurants zijn er iets minder blij mee. Het zijn vooral de tussenpersonen zonder toegevoegde waarde die eraan verdienen. Zo helpt de consument de horeca om zeep. Omdat het allemaal op een koopje moet of beter gratis.
Ik heb gisteren nog een tijdje met Joshua (eigenaar chefkok) gesproken over. Hij is er blij mee omdat het nog laagdrempeliger wordt voor mensen die meestal niet verder komen dan all you can eat en veul onsmakelijk eten om in aanraking te komen met verfijnd en smakelijk eten.
Hij heeft daarom ook niet zijn normale menu aangepast voor deze week, want wil dat iedereen zijn nieuwe menu, waar hij zo trots op is kan beleven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174083954
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 00:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog een tijdje met Joshua (eigenaar chefkok) gesproken over. Hij is er blij mee omdat het nog laagdrempeliger wordt voor mensen die meestal niet verder komen dan all you can eat en veul onsmakelijk eten om in aanraking te komen met verfijnd en smakelijk eten.
Hij heeft daarom ook niet zijn normale menu aangepast voor deze week, want wil dat iedereen zijn nieuwe menu, waar hij zo trots op is kan beleven.
Ook Joshua is daar blij mee, net als wij. Tot hij door krijgt dat ook hij uitgekleed wordt door profiteurs. Het is natuurlijk zo dat ze het voor veel te weinig weggeven. Waar jij altijd weer je voordeel mee doet zeg maar. Het is natuurlijk zo dat het allemaal niet echt uit kan voor die prijs die jij in je hoofd hebt. Maar er komt altijd wel weer een nieuwe die het ook wil doen voor die prijs. En ook weer failliet gaat. De klant heeft weinig affectie verder. Als hij maar copieus kan dineren voor een prijs waar het eigenlijk met goed fatsoen niet voor kan.

En dat doen wij dus. Jij ook. We gaan zeer pretentieus uit eten. Maar het moet wel spotgoedkoop. En dat kan eigenlijk niet. Maar we kunnen altijd wel weer terecht bij een nieuwe sucker.

Ik denk wel dat dat zo'n beetje de modus operandi is: het gaat altijd met kortingsacties en bonnen zonder gevoel voor wat al dat eten nou echt kost en om een restaurant in de lucht te houden met al dat personeel. Maar zolang wij maar spotgoedkoop copieus kunnen eten boeit dat niet.

Als goed voorbeeld:

Al dat eten uit #93.... En dat voor hoeveel? 115 euro. Hoe denk je dat ze daar nog iets aan verdienen als ze een restaurant in de lucht moeten houden terwijl je daar de hele avond zit voor 115 euro? Dat kan niet. Ik denk dat ze er krap 20 euro op kunnen verdienen. Hoe kan zoiets in Godesnaam uit?

Het komt er m.i. op neer dat wij graag de Tartaar van langoustine / haringkaviaar / tiger's milk van kokkels /kokkels/ mango rode biet / watermeloen / koriander / pimenta biquinho / avocado.
Willen hebben maar dan zonder de echte prijs daarvoor te betalen.

Als je dat gerechtje thuis zou willen bereiden dan ben je al meer dan het totaalbedrag van wat jij daar betaalde aan boodschappen kwijt bij wijze van spreken.

Al met al vind ik jouw benadering dus wat wereldvreemd: hoe jij denkt dat ze het jou allemaal zo spotgoedkoop aan de hand kunnen doen. En tevens nog een bedrijf runnen met personeel en vaak torenhoge huur.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 30-09-2017 00:52:14 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 september 2017 @ 04:37:01 #112
22592 crew  Ole
pi_174085622
Tjeemig..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174086044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, ik vind die arbeid die zij daar in "investeren" een beter doel waardig. In plaats van hun tijd verspillen aan het bouwen van die visueel aansprekende kabouterdorpjes zouden zij beter hun tijd besteden aan kwalitatief zeer goed voedsel. In plaats van die zeer hoogdravende kunstwerkjes dus. Laten we wel wezen: het gaat nergens over. En het wordt niet lekkerder als we daar aantrekkelijke torentjes en huisjes van gaan bouwen, van voedsel.

Ik vind het puur decadent dus. Mag ik dat vinden? Ja, ik dacht het wel. C'est tout.
Als je dat al overdreven vind zijn desserts van Het Gebaar in Antwerpen helemaal niks voor jou.


pi_174086064
Dat zijn kunstwerkjes op zich.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 september 2017 @ 08:45:33 #115
22592 crew  Ole
pi_174086193
Eerlijk gezegd vind ik dat gefrutsel met eten ook niks. Ziet er prachtig uit hoor! Maar gaat mij meer om een goed stukje vlees of vis.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174086256
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:45 schreef Ole het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dat gefrutsel met eten ook niks. Ziet er prachtig uit hoor! Maar gaat mij meer om een goed stukje vlees of vis.
Ik vind toetjes zo ie zo niet zo geweldig. Dan heb ik liever een goed stukje kaas met een drankje.
Maar inderdaad, het lekkerste is een goede lokale specialiteit van vis of vlees.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 30 september 2017 @ 09:04:29 #117
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_174086324
Je gaat hooguit een paar keer per jaar naar sterrestaurant. Dan is het wel leuk als het een beleving is en presentatie hoort daar gewoon bij.
Ik snap het gezeur niet zo. Als je het niks vindt, ga er dan vooral niet eten.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 september 2017 @ 09:05:37 #118
22592 crew  Ole
pi_174086335
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:04 schreef Kreator het volgende:
Je gaat hooguit een paar keer per jaar naar sterrestaurant. Dan is het wel leuk als het een beleving is en presentatie hoort daar gewoon bij.
Ik snap het gezeur niet zo. Als je het niks vindt, ga er dan vooral niet eten.
ok zeur niet. Ik zeg gewoon dat het niets voor mij is.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174086355
Sterren restaurant vind ik heerlijk alleen ik heb dan liever een extra gang vis of vlees dan een toetje. Ik sluit liever af met een lekkere whisky en een sigaar.
pi_174086394
Ik ga nooit naar sterrenrestaurants omdat het niet echt iets is voor mij. Maar vind het altijd wel grappig om hier te lezen en als mensen ervan genieten en plezier aan beleven is het allemaal prima toch, ieder z'n ding.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 september 2017 @ 09:22:27 #121
22592 crew  Ole
pi_174086487
Dan zijn we het eens toch?
*mooi
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 september 2017 @ 09:23:22 #122
22592 crew  Ole
pi_174086494
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:07 schreef Duveldrinker het volgende:
Sterren restaurant vind ik heerlijk alleen ik heb dan liever een extra gang vis of vlees dan een toetje. Ik sluit liever af met een lekkere whisky en een sigaar.
acclimatiseren :7
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174086498
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:22 schreef Ole het volgende:
Dan zijn we het eens toch?
*mooi
Was ik het met je oneens dan?
pi_174086553
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:23 schreef Ole het volgende:

[..]

acclimatiseren :7
Vroeger ging ik heel vaak in Rotterdam bij de Engel eten, geen ster overigens en is nu gesloten.
Die hadden boven een extra ruimte en mocht je lekker binnen een sigaartje roken ipv op de stoep buiten.
pi_174086571
Bart zit hier alleen even de boel te stangen. Vindt 'ie leuk. Al ben ik het wel met hem eens dat het meestal een beetje interessantdoenerij gedoetje is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2017 09:33:27 ]
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:44:24 #126
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174086695
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:33 schreef Tem het volgende:
Bart zit hier alleen even de boel te stangen. Vindt 'ie leuk. Al ben ik het wel met hem eens dat het meestal een beetje interessantdoenerij gedoetje is.
Behalve bij een restaurant met twee sterren. Dan weet je dat het ook briljant lekker is, de kwaliteit hoog en er weinig tot niks overbodigs op het bord ligt. *edit* oh, 1 ster, dan is het al iets minder zeker....

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld van de Valk. Je zou denken dat zij degenen zijn zonder poespas, maar zij serveren een kers op hun appelmoes. Wtf? Of een takje rozemarijn naast hun biefstuk. Oneetbaar. Of een plakje sinaasappel in de garnalen cocktail. Yuk. Dát is pas echte poespas, maar daar zou Bartje niet over vallen.

Niet iedereen gaat uit eten voor een goed stuk vlees of vis. Voor een goed stuk vlees of vis heb ik geen chef nodig. Dat is nog altijd goedkoper om gewoon zelf te maken. Daarvoor uit eten gaan is pas decadente geldverspilling. Zo'n kaboutertuin daarentegen, dat maak je thuis niet na.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 30 september 2017 @ 09:46:29 #127
22592 crew  Ole
pi_174086718
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:23 schreef Tem het volgende:

[..]

Was ik het met je oneens dan?
nee jij niet.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_174086772
De foto's van vinnypassy dekken de lading wel waarom ik het lekker vind bij een goed restaurant te eten. Ga daar binnenkort ook eens heen als ik eens een avond de tijd heb zonder kinders.
pi_174086852
Vinny en Golfer; beide wow _O_
Wat n mooie avond!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_174086878
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:44 schreef RobinOok het volgende:

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld van de Valk. Je zou denken dat zij degenen zijn zonder poespas, maar zij serveren een kers op hun appelmoes. Wtf? Of een takje rozemarijn naast hun biefstuk. Oneetbaar. Of een plakje sinaasappel in de garnalen cocktail. Yuk. Dát is pas echte poespas, maar daar zou Bartje niet over vallen.

Je krijgt niet eens appelmoes meer, al jaren. Je kunt er wel om vragen (gratis) en dan komt er een grove appelmoes zonder kers.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 30 september 2017 @ 10:10:35 #131
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174086944
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:04 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Je krijgt niet eens appelmoes meer, al jaren. Je kunt er wel om vragen (gratis) en dan komt er een grove appelmoes zonder kers.
Niets is meer wat het geweest is. :{
pi_174086959
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:44 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Behalve bij een restaurant met twee sterren. Dan weet je dat het ook briljant lekker is, de kwaliteit hoog en er weinig tot niks overbodigs op het bord ligt. *edit* oh, 1 ster, dan is het al iets minder zeker....

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld van de Valk. Je zou denken dat zij degenen zijn zonder poespas, maar zij serveren een kers op hun appelmoes. Wtf? Of een takje rozemarijn naast hun biefstuk. Oneetbaar. Of een plakje sinaasappel in de garnalen cocktail. Yuk. Dát is pas echte poespas, maar daar zou Bartje niet over vallen.

Niet iedereen gaat uit eten voor een goed stuk vlees of vis. Voor een goed stuk vlees of vis heb ik geen chef nodig. Dat is nog altijd goedkoper om gewoon zelf te maken. Daarvoor uit eten gaan is pas decadente geldverspilling. Zo'n kaboutertuin daarentegen, dat maak je thuis niet na.
Precies, lekker de kaboutertuin beleven.
pi_174102003
Vandaag ff bij Frankie's geweest voor een frikandel en patat speciaal!!

Volgende keer broodje speklap proberen met katjangsaus

  zaterdag 30 september 2017 @ 22:57:53 #134
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174102350
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:44 schreef fukforce het volgende:
Vandaag ff bij Frankie's geweest voor een frikandel en patat speciaal!!

Volgende keer broodje speklap proberen met katjangsaus

[ afbeelding ]
Volgens mij past dit meer in het wat eet je nu topic.
Als je te lui bent om te schrijven waar en wat het was, wat het kostte en hoe het smaakte.
Met foto's van een ander. Echt. Hoe sneu ben je dan?
pi_174102522
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:57 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Volgens mij past dit meer in het wat eet je nu topic.
Als je te lui bent om te schrijven waar en wat het was, wat het kostte en hoe het smaakte.
Met foto's van een ander. Echt. Hoe sneu ben je dan?
Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #25

Hoe dom ben je dan
  zaterdag 30 september 2017 @ 23:05:42 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174102588
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 september 2017 23:03 schreef fukforce het volgende:

Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #25

Hoe dom ben je dan
Hou eens op met trollen.
Je bent namelijk helemaal niet leuk. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174102658
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 september 2017 23:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Hou eens op met trollen.
Je bent namelijk helemaal niet leuk. :{w
De enige twee die hier trollen dat zijn jullie met je denigrerende opmerkingen. Ik bepaal zelf wel waar ik eet en wat ik lekker vind. Er zijn genoeg mensen hier die mijn posts wel kunnen waarderen!

[ Bericht 0% gewijzigd door fukforce op 30-09-2017 23:17:34 ]
  zaterdag 30 september 2017 @ 23:59:34 #138
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174103516
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 september 2017 23:03 schreef fukforce het volgende:

[..]

Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #25

Hoe dom ben je dan
Als je alleen titels leest? Behoorlijk dom.

quote:
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?

  zondag 1 oktober 2017 @ 06:31:19 #139
221912 minilot
Nancy boy
pi_174105053
Als fufo alsnog even een impressie, een kostenplaatje en wat meer details over zijn snackbar deelt, dan heb ik geen wezenlijk bezwaar tegen een keer een frikandel tussen de kaboutertuintjes. :7

Carry on! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:12:23 #140
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174113835
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 september 2017 23:07 schreef fukforce het volgende:

[..]

De enige twee die hier trollen dat zijn jullie met je denigrerende opmerkingen. Ik bepaal zelf wel waar ik eet en wat ik lekker vind. Er zijn genoeg mensen hier die mijn posts wel kunnen waarderen!
Welke snackbar is dat?
Zo'n goede frikandel heb ik in tijden niet gezien :D
With the stars as her umbrella
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:43:42 #141
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174114502
quote:
17s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:12 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Welke snackbar is dat?
Zo'n goede frikandel heb ik in tijden niet gezien :D
Komt omdat het een showmodel is. Van wiki. De frikandel der frikandellen. Ik betwijfel of die kutsnackbar van fukforce zulke frikandellen serveert. Vast niet.
  zondag 1 oktober 2017 @ 14:44:04 #142
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174114513
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:43 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Komt omdat het een showmodel is. Van wiki. De frikandel der frikandellen. Ik betwijfel of die kutsnackbar van fukforce zulke frikandellen serveert. Vast niet.
Neem het niet zo serieus :+
With the stars as her umbrella
  zondag 1 oktober 2017 @ 16:04:31 #143
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174116429
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:44 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Neem het niet zo serieus :+
Waarom niet?
  zondag 1 oktober 2017 @ 16:06:28 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174116488
quote:
Op zondag 1 oktober 2017 14:44 schreef -Miauw- het volgende:

Neem het niet zo serieus :+
ONZ is een paar deuren verderop. Dit is CUL
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174116701
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:06 schreef golfer het volgende:

[..]

ONZ is een paar deuren verderop. Dit is CUL
Eens hiermee, moet geen speeltuin van idioterie worden. Is het een te leuk topic voor.
pi_174116813
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 14:43 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Komt omdat het een showmodel is. Van wiki. De frikandel der frikandellen. Ik betwijfel of die kutsnackbar van fukforce zulke frikandellen serveert. Vast niet.
:D :P Showmodel... die zijn vaak niet eens van voedsel gemaakt heb ik mij laten vertellen. Nep ziet er echter uit op de foto gek genoeg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174119588
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 16:14 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Eens hiermee, moet geen speeltuin van idioterie worden. Is het een te leuk topic voor.
Misschien moet het gewoon een leuke mix zijn. Van de zwaar serieuze foodgawkers tot zij die e.e.a. niet heel erg serieus nemen. Dat is het vertrouwde mengsel wat Fok! tot 18-jarige puber heeft gemaakt. Slechts weinig site's kunnen daarop bogen. Die losse mix waar vrijwel alles kan vind ik woestaantrekkelijk. Dat het kan met een beetje humor, niet al te serieus.

De diehards in een topic mogen best een bietje geprikkeld worden. Dat houdt ze scherp en jong van geest. Erg belangrijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174119609
Sowieso klopt de kleur van die frikadel niet. Daar zit geen Hela op :{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_174119657
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:29 schreef Vanyel het volgende:
Sowieso klopt de kleur van die frikadel niet. Daar zit geen Hela op :{w
Dat er een discussie ontstaat over een frikadel, wat niet eens een echte frikadel is w.s., wegens prototype en showmodel, en dat als je er 1'tje van klei maakt dat die veel beter oogt en meer op een echte lijkt op een foto... Dat is onbetaalbaar m.i. Dat houdt ons op de been.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174120584
Het komt er m.i. op neer dat wij graag de Tartaar van langoustine / haringkaviaar / tiger's milk van kokkels /kokkels/ mango rode biet / watermeloen / koriander / pimenta biquinho / avocado.
Willen hebben maar dan zonder de echte prijs daarvoor te betalen.
Dat vraag ik wel eens af.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:20:44 #151
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_174120732
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Misschien moet het gewoon een leuke mix zijn. Van de zwaar serieuze foodgawkers tot zij die e.e.a. niet heel erg serieus nemen. Dat is het vertrouwde mengsel wat Fok! tot 18-jarige puber heeft gemaakt. Slechts weinig site's kunnen daarop bogen. Die losse mix waar vrijwel alles kan vind ik woestaantrekkelijk. Dat het kan met een beetje humor, niet al te serieus.

De diehards in een topic mogen best een bietje geprikkeld worden. Dat houdt ze scherp en jong van geest. Erg belangrijk.
Precies. Maar dan moet een review van een snackbar wel een echte review zijn en de foto's zelfgenomen. Er komt hier wel vaker een review van een shoarmazaak ofzo voorbij en dat moet gewoon kunnen.
Spoilers!
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:21:13 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174120743
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:15 schreef krakkemieke het volgende:
Het komt er m.i. op neer dat wij graag de Tartaar van langoustine / haringkaviaar / tiger's milk van kokkels /kokkels/ mango rode biet / watermeloen / koriander / pimenta biquinho / avocado.
Willen hebben maar dan zonder de echte prijs daarvoor te betalen.
Dat vraag ik wel eens af.
Nee Krak, nee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174120786
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee Krak, nee
Wat nee? Ik zit niet op die gerechten te wachten.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_174120889
Ik ben wel benieuwd naar een broodje speklap. Denk :+ ik.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_174120994
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Precies. Maar dan moet een review van een snackbar wel een echte review zijn en de foto's zelfgenomen. Er komt hier wel vaker een review van een shoarmazaak ofzo voorbij en dat moet gewoon kunnen.
Helemaal mee eens!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:44:43 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174121322
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:22 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Wat nee? Ik zit niet op die gerechten te wachten.....
Je conclusie heeft niks met dit topic te maken en er is zoals gewoonlijk weer geen touw aan vast te knopen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:16:49 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174122230
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:15 schreef krakkemieke het volgende:
Het komt er m.i. op neer dat wij graag de Tartaar van langoustine / haringkaviaar / tiger's milk van kokkels /kokkels/ mango rode biet / watermeloen / koriander / pimenta biquinho / avocado.
Willen hebben maar dan zonder de echte prijs daarvoor te betalen.
Dat vraag ik wel eens af.
Huh?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:19:33 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174122319
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Huh?
Ze vindt je een uitzuiger omdat je niet de volle mep betaalt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174122350
Het heet toch van Sterrentent tot Snackbar?

Nou dan mag een snackbar ook, maar wel met review. En eigen foto's.

Anders kan je prima terecht bij wat eten we vandaag.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:21:56 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174122384
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:19 schreef Molo het volgende:

Ze vindt je een uitzuiger omdat je niet de volle mep betaalt
Ze herhaalt een deel uit een post van een ander. Die ander vond dat blijkbaar. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:22:38 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174122407
Dubbel :D

[ Bericht 73% gewijzigd door Molo op 01-10-2017 20:24:04 (Kudtttt) ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 1 oktober 2017 @ 20:23:43 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174122432
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 20:21 schreef golfer het volgende:

[..]

Ze herhaalt een deel uit een post van een ander. Die ander vond dat blijkbaar. ;)
Het is Krak, maar ging volgens mij over je restaurantweek gebeuren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174122583
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee Krak, nee
Er gaat volgens mij iets fout met deze quote. De tekst was (dacht ik) van mij.

De conclusie blijft wat mij betreft overeind vooralsnog. Die was dat wij zeer veel voor zeer weinig willen en verwachten. En dat kan niet in principe. Er moet iets van verhouding zijn.

Dat zij dus een de Tartaar van langoustine / haringkaviaar / tiger's milk van kokkels /kokkels/ mango rode biet / watermeloen / koriander / pimenta biquinho / avocado dingetje niet voor een euro kunnen maken en dat wij die niet voor 2 euro kunnen kopen. Want zo ligt de verhouding met de betaalde rekening ongeveer. Ik beweerde dat dit ene ding al ongeveer 115 euro aan boodschappen kost. Wat wel wat overdreven is. Maar men is wat dat betreft het gevoel voor verhoudingen en wat het kost om die spullen te fabriceren met die ingrediënten wel een bietje kwijt.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bart2002 op 01-10-2017 20:34:21 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174132666
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 22:57 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Volgens mij past dit meer in het wat eet je nu topic.
Als je te lui bent om te schrijven waar en wat het was, wat het kostte en hoe het smaakte.
Met foto's van een ander. Echt. Hoe sneu ben je dan?
Wauw, wat ben jij een partij zuur zeg. Gadverdamme :r
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  maandag 2 oktober 2017 @ 12:22:07 #165
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174135475
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 10:01 schreef renwan het volgende:

[..]

Wauw, wat ben jij een partij zuur zeg. Gadverdamme :r
Je bent selluf zuur.
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:06:15 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174149133
Wanneer: 02-10-2017
Waar: Bistrobar Indonesia, Haarlem.
Wat:
Om onze vakantie in stijl af te sluiten nog maar een keer uit eten.
Dit keer naar het een paar maanden geleden geopende zoveelste restaurant van Ron Blaauw, Bistrobar Indonesia in Haarlem.
Al eerder bezochten wij in Ouderkerk a.d. Amstel Ron's Gastrobar Indonesia met als chefkok Agus Harmawan. Deze nieuwe zaak van hem in Haarlem staat ook onder supervisie van Agus.
Is gevestigd in een voormalig bankgebouw aan de Zijlstraat:

Het interieur zou je modern Indonesisch kunnen noemen met hoge en lage zitplekken:

Je kunt kiezen voor volledige rijsttafels (per 2 personen) of losse gerechtjes van elk 10 euro om met elkaar te delen. Wij hadden voor dat laatste gekozen.
Bij binnenkomst krijg je al meteen een bakje met emping en kroepoek met een smakelijke pindasaus:

We dronken er een biertje bij. Ik een gewoon vaasje en Bluezz een wit biertje uit Amsterdam, een IJwit:

Onze gerechten:

Ikan Dabu.
Tartaar van Albacore tonijn, miso en gembermayonaise, emping en soja-tapioca.


Babi Lapis.
Langzaam gegaard buikspek met steranijs-kaneel-ketjapsaus


Bumbu Goreng daging.
Langzaam gegaard en gebakken bieflapjes met sambal-gorengsaus en snijbonen.


Saté Gambing.
Geroosterde saté van geit met ketjapsaus.
Heerlijk, vooral de saus erbij. Een 2e keer door mij uitgevraagd.

Indische Saucijs.
Indisch saucijsje, sambal, zeekraal en lamsoortjes.

Ik vond het iets te veel naar djintan (komijn) smaken, maar Bluezz vond het zo lekker dat zij dit gerecht nog een keer uitgevraagd heeft.
De tweede keer dat het op tafel kwam viel het haar een beetje tegen. De djintan was nu stukken minder aanwezig en de sambal overheerste het gerecht dit keer. Ook was de zeekraal veel houteriger dan de eerste keer. Jammer van deze inconsequentie, want voor de rest is dit een prima adres om lekker wat Indonesische gerechtjes te proeven.

Gewoon de volledige prijs betaald, totaal inclusief drank ³¤ 78,50.

8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174149373
Ziet er lekker uit en een redelijke prijs ook.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:29:42 #168
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174367136
Lees hier vaak mee (en al twee keer een halve review geschreven maar toch niet afgemaakt :P) maar aangezien hier veel ervaring met Nederlandse restaurants zit: iemand een leuke tip in Groningen? Keuken maakt minder uit, liever niet Italiaans maar verder niet op zoek naar iets specifieks. Gewoon goede kwaliteit, tikje bijzonder en als het even kan ook leuke sfeer ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:46:51 #169
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_174367335
quote:
5s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:29 schreef De_Hertog het volgende:
Lees hier vaak mee (en al twee keer een halve review geschreven maar toch niet afgemaakt :P) maar aangezien hier veel ervaring met Nederlandse restaurants zit: iemand een leuke tip in Groningen? Keuken maakt minder uit, liever niet Italiaans maar verder niet op zoek naar iets specifieks. Gewoon goede kwaliteit, tikje bijzonder en als het even kan ook leuke sfeer ;).
Zelf niet geweest, maar ik hoor hele goede dingen over restaurant De Haan. Restaurant zonder bediening (!) en energieke jonge kok. Zie voor meer info over het concept http://www.restaurantdehaan.nl/hoe-werkt-het.html
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:44:06 #170
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174371147
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:46 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Zelf niet geweest, maar ik hoor hele goede dingen over restaurant De Haan. Restaurant zonder bediening (!) en energieke jonge kok. Zie voor meer info over het concept http://www.restaurantdehaan.nl/hoe-werkt-het.html
Ah, misschien had ik er even bij moeten zeggen dat het voor komend weekend is. Dat restaurant klinkt inderdaad erg leuk, maar zit vol tot ergens in januari..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 12 oktober 2017 @ 13:37:02 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174372419
Ik denk elke keer als dit topic omhoog gaat dat er een nieuwe recensie staat. Blijkt het opeens een 'ik zoek een restaurant'-topic te zijn geworden. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174372511
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 12 oktober 2017 @ 13:42:24 #173
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174372534
With the stars as her umbrella
  donderdag 12 oktober 2017 @ 13:45:29 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174372596
O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174373091
Zeurende golfertje, altijd fijn :9
pi_174373130
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:06 schreef golfer het volgende:

.........

Gewoon de volledige prijs betaald, totaal inclusief drank ³¤ 78,50.

8/10
Bedankt voor de beoordeling, Golfer. Wat vond je zelf van de prijs als ik vragen mag?
  donderdag 12 oktober 2017 @ 14:48:25 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174374051
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:07 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:

Bedankt voor de beoordeling, Golfer. Wat vond je zelf van de prijs als ik vragen mag?
De prijs/kwaliteitsverhouding was, wat mij betreft, oké.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174404839


[ Bericht 100% gewijzigd door heiden6 op 14-10-2017 19:13:26 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:28:29 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174405158
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:13 schreef heiden6 het volgende:
Vanavond gegeten bij Ceviche y Maas (Katendrecht, Rotterdam), was erg lekker en bedieding was prima. Aanrader!
Wat heb je daar gegeten? Wat kostte het?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174405845


[ Bericht 100% gewijzigd door heiden6 op 14-10-2017 19:13:18 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:04:39 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174405879
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174418590
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:03 schreef heiden6 het volgende:
Geen idee waarom de link niet fatsoenlijk wordt weergegeven...
Ik vind het sowieso raar dat 'heiden6' niet even zijn 'recensie' aankleed i.p.v. die kale tekst en slechte link. Maar goed, tis ook niet mijn topic. Het "aankleden" (zoals anderen doen = tekst,eigen foto's e.d.) is toch wel een minimum als je een recensie schrijft in dit topic lijkt mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2017 18:43:22 ]
pi_174418816
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:43 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso raar dat 'heiden6' niet even zijn 'recensie' aankleed i.p.v. die kale tekst en slechte link. Maar goed, tis ook niet mijn topic. Het "aankleden" (zoals anderen doen = tekst,eigen foto's e.d.) is toch wel een minimum als je een recensie schrijft in dit topic lijkt mij.
Ik denk niet dat jij in de positie bent om andere mensen raar te noemen.

En zeik niet zo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:05:04 #184
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174418926
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En zeik niet zo.
Hij zeikt niet. Als je geen zin hebt om uit te leggen wat je waar gegeten hebt voor hoeveel geld en wat je ervan vond kun je beter posten in het "wat eten/drinken we vandaag topic". Dat is daarvoor bedoeld.
pi_174419035
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:05 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Hij zeikt niet. Als je geen zin hebt om uit te leggen wat je waar gegeten hebt voor hoeveel geld en wat je ervan vond kun je beter posten in het "wat eten/drinken we vandaag topic". Dat is daarvoor bedoeld.
Jij bent al helemaal een zeikerd.

Maar goed, ben al weg.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_174419267
Heiden6 gaf in zijn tweede post aan wat hij at en wat dat kostte.

Het zou hen sieren als de vaste users ietsje minder vijandig doen tegen users die geen uitgebreid verhaal plaatsen. Wat meer info dan "lekker gegeten bij restaurant X" is een vereiste maar een recensie op NRC-niveau is echt niet nodig.
Spoilers!
pi_174419399
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heiden6 gaf in zijn tweede post aan wat hij at en wat dat kostte.

Het zou hen sieren als de vaste users ietsje minder vijandig doen tegen users die geen uitgebreid verhaal plaatsen. Wat meer info dan "lekker gegeten bij restaurant X" is een vereiste maar een recensie op NRC-niveau is echt niet nodig.
Hahahahaha, jammer dat de niet regular alweer weggejaagd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2017 19:43:01 ]
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:45:25 #188
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174419487
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jij bent al helemaal een zeikerd.

Maar goed, ben al weg.
Doei. :W
pi_174419714
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heiden6 gaf in zijn tweede post aan wat hij at en wat dat kostte.

Het zou hen sieren als de vaste users ietsje minder vijandig doen tegen users die geen uitgebreid verhaal plaatsen. Wat meer info dan "lekker gegeten bij restaurant X" is een vereiste maar een recensie op NRC-niveau is echt niet nodig.
Hear hear.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174427587
- knip, zie FB -

[ Bericht 50% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-10-2017 10:32:05 ]
  zondag 15 oktober 2017 @ 10:16:34 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_174427605
Dit nemen we even mee naar FB :) Kom er zo op terug.
Spoilers!
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:32:51 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174458293
Wanneer: 16-10-2017
Waar: Loetje in Overveen. (https://overveen.loetje.com/)
Wat:

Met dit mooie weer op het terras van Loetje een biefstuk (ossenhaas) gegeten met daarbij een appel compote, gebakken champignons en gebakken uien.
Biefstuk wordt geserveerd in een plas jus die je dan met een boterhammetje kunt soppen.

Biefstuk loeide nog net niet meer, zo rare wordt ie (ongevraagd) opgediend. ):O

Totale kosten, inclusief 2 glazen wijn, ¤ 51,15

Prijs/kwaliteit: 6,5/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174458339
Waarom een 6,5? wat was er mis mee?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:34:21 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174458340
Is loetje gestopt met paard? Of was dat een andere biefstukbakker?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:55:06 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174458897
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:34 schreef Isabeau het volgende:
Waarom een 6,5? wat was er mis mee?
Te (ongevraagd) rare. Veel te veel jus en de uien waren smakeloos.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:58:00 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174458979
Jus is bij loetje toch vooral gesmolten chroma?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:58:47 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174459007
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Is loetje gestopt met paard? Of was dat een andere biefstukbakker?
Piet de Leeuw.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:59:29 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174459031
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Piet de Leeuw.
It wasnt me
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:01:25 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174459097
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Jus is bij loetje toch vooral gesmolten chroma?
Blue band zeggen ze zelf.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174459229
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:55 schreef golfer het volgende:

Te (ongevraagd) rare. Veel te veel jus en de uien waren smakeloos.
Ah, duidelijk :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Miss SHO maandag 16 oktober 2017 @ 21:06:26 #201
22592 crew  Ole
pi_174459262
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Piet de Leeuw.
yup
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:15:45 #202
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174459505
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Te (ongevraagd) rare. Veel te veel jus en de uien waren smakeloos.
Te rare bestaat niet. Zeker niet bij ossenhaas.
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:17:40 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174459565
Ik vind het nog steeds echt teveel geld voor zo'n maaltijd. Dat casinobrood ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:24:21 #204
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174459754
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:17 schreef Molo het volgende:
Ik vind het nog steeds echt teveel geld voor zo'n maaltijd. Dat casinobrood ;(
Eens. Twintig jaar geleden, toen ik vrijwel nooit kookte, als ik dan eens boodschappen deed kocht ik een stuk ossenhaas, bakte dat en maakte er een knoflooksausje bij. Uit een pakje. :)
Lekkerder of misschien net zo lekker als die van Loetje, maar stuk goedkoper.
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:31:26 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174459994
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 21:15 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Te rare bestaat niet. Zeker niet bij ossenhaas.
Bejaarden moeten hun vlees doorbakken hebben, ze zijn zo vatbaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:33:49 #206
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174460111
Mhi, een ouderwetse lol.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 16 oktober 2017 @ 21:38:32 #208
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174460224
Ik heb vorige week zondag bij Loetje gegeten in Rotterdam. Ik vond het wel heel erg lekker (de saus was wel heul zout, maar ik heb ervan gesmuld en ik vond de ossenhaas juist een perfecte cuison hebben), maar de prijs-kwaliteitverhouding was inderdaad wel heel scheef. Je zit toch in een bistro/vreetschuur en dan krijg je zo'n rekening voorgeschoteld. ¤17,50 voor een paar stukjes vis vooraf, dat klopt niet helemaal.
pi_174465206
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:34 schreef Isabeau het volgende:
Waarom een 6,5? wat was er mis mee?
Kijk eens goed naar de zaak en wat op tafel staat. Eerlijkheidshalve lijkt het cijfer dan ook wel terecht. Bedoel,dit bereid je zelf thuis en ga je niet voor buiten de deur eten. Tenminste ik niet. En die boterhammen vind ik echt het voorbeeld van armoe hoe het daar zo ligt. :') Zo van: we zijn nog even snel naar de AH gerend om wat brood te halen zodat het allemaal wat meer lijkt op tafel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 09:07:35 ]
pi_174490232
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:07 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar de zaak en wat op tafel staat. Eerlijkheidshalve lijkt het cijfer dan ook wel terecht. Bedoel,dit bereid je zelf thuis en ga je niet voor buiten de deur eten. Tenminste ik niet. En die boterhammen vind ik echt het voorbeeld van armoe hoe het daar zo ligt. :') Zo van: we zijn nog even snel naar de AH gerend om wat brood te halen zodat het allemaal wat meer lijkt op tafel.
Grappig, in amsterdam wordt dat juist gezien als de charme van Loetje - niet moeilijk doen en gewoon een lekker stukkie vlees :)

Ze zijn inderdaad wel aan de prijs, maar ik vind de biefstuk Bali altijd wel erg lekker :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 18 oktober 2017 @ 14:10:52 #211
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174492900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 11:31 schreef aquawoman het volgende:

ik vind de biefstuk Bali altijd wel erg lekker :)
Dan doen ze nog een schep sambal oelek door de croma?
  woensdag 18 oktober 2017 @ 14:14:43 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_174492962
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2017 14:10 schreef RobinOok het volgende:

Dan doen ze nog een schep sambal oelek door de croma?
BlueBand!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 22 oktober 2017 @ 14:48:26 #213
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174577443

Restaurant De Jong


Tsja, we waren al 2 maanden niet geweest, hoog tijd dus voor ons favoriete restaurant. *O*
Na een ontiegelijke kutdag helemaal opgefleurd bij/door Jim de Jong.

* Ingelegde koolrabi met kabeljauw en verveine
* Komkommer en courgette
* Kreeft met gerookte boter
* Ravioli gevuld met trompette de la mort
* Reebout met snijboon

Ik had het niet meteen opgeschreven, dus paar dagen later weet ik het toch niet zo goed meer. Ahum. Behalve dan dat het waanzinnig lekker was. Alleen die courgette met komkommer misschien niet waanzinnig, maar toch leuk.

Prijs : 45 euro voor 4 gangen (inclusie dessert) met keuze uit een menu met vlees/vis of een menu zonder vlees/vis. Vegetarisch dus. Voor 55 euro krijg je alle 6 gangen. (2 van de gerechten worden in beide menu's geserveerd) En wij kregen deze keer een kadogang. :9

Cijfer : 10 (niet voor niets ons favoriet restaurant)

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 22-10-2017 15:33:40 ]
pi_174578205
Daar wil ik toch echt binnenkort ook eens gaan eten :9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174578768
Met mij natuurlijk O-)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_174578826
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:39 schreef Vanyel het volgende:
Met mij natuurlijk O-)
Met jou wil ik eik mekongen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174579041
-O- -O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_174579051
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:45 schreef Vanyel het volgende:
-O- -O-
Stommer
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174580393
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Met jou wil ik eik mekongen!
Is dat Vietnamees scharen?
pi_174582150
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:48 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Restaurant De Jong


Tsja, we waren al 2 maanden niet geweest, hoog tijd dus voor ons favoriete restaurant. *O*
Na een ontiegelijke kutdag helemaal opgefleurd bij/door Jim de Jong.

* Ingelegde koolrabi met kabeljauw en verveine
* Komkommer en courgette
* Kreeft met gerookte boter
* Ravioli gevuld met trompette de la mort
* Reebout met snijboon

Ik had het niet meteen opgeschreven, dus paar dagen later weet ik het toch niet zo goed meer. Ahum. Behalve dan dat het waanzinnig lekker was. Alleen die courgette met komkommer misschien niet waanzinnig, maar toch leuk.

Prijs : 45 euro voor 4 gangen (inclusie dessert) met keuze uit een menu met vlees/vis of een menu zonder vlees/vis. Vegetarisch dus. Voor 55 euro krijg je alle 6 gangen. (2 van de gerechten worden in beide menu's geserveerd) En wij kregen deze keer een kadogang. :9

Cijfer : 10 (niet voor niets ons favoriet restaurant)
Lachen, deze week de koolrabi met kabeljauw, ravioli (twee stuks) en reebout ook gehad. Daarnaast ook nog een moestuintje van verschillende groenten, risotto met kaviaar en een dessert met pompoenconcentraat, ijs en witte chocolade gehad.
  zondag 22 oktober 2017 @ 17:27:55 #221
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174582247
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Lachen, deze week de koolrabi met kabeljauw, ravioli (twee stuks) en reebout ook gehad. Daarnaast ook nog een moestuintje van verschillende groenten, risotto met kaviaar en een dessert met pompoenconcentraat, ijs en witte chocolade gehad.
Leuk! En!?! Goed?

(had je het 6 gangenmenu?)
pi_174583049
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Daar wil ik toch echt binnenkort ook eens gaan eten :9~
Het is ook eens in de zoveel keer leuk en de moeite waard.Maar je moet van dit soort keukens houden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 oktober 2017 @ 20:56:42 #223
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_174587607

:9

Waar? Loetje, Overveen (www.loetje.com)
Wanneer? vandaag
Wat at je? Zie hierboven. Ossenhaas De Roode Waard.
Impressie? Zie hierboven. Van binnen nog lekker rood. Goed op smaak en met spek, ui en kippenlevers ook erg lekker :) Daarbij nog patat, salade en appelcompote die niet op de foto zijn gegaan.
Kosten? Zie menukaart. Ik werd getrakteerd en heb geen rekening gezien.
Cijfer? 7,5. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_174588545
De Pleats te Burgum

Voorgerecht: mosterdsoep met Friese droge worst.
Helaas geen foto van maar was het lekkerste gerecht van de avond.

Hoofdgerecht: mixed grill


Met royaal aantal side-dishes met friet, gebakken aardappelen, salade, stoofpeertje, groenten, etc.

Toetje: Dame Blanche

De bediening was vlot en vriendelijk. Voor kinderen is er een grabbelton, een kleurplaat waar ze zich mee kunnen uitleven, en het kindermenu viel ook in de smaak.


Al met al best een aanrader als je in de buurt bent. Geen idee of je moet reserveren trouwens want het zat goed vol met groepen en gezinnen.
pi_174588714
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 17:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Leuk! En!?! Goed?

(had je het 6 gangenmenu?)
Ik had inderdaad het 6 gangenmenu. Qua eten had ik een beetje wat gemengde gevoelens. Te veel aantrekkelijke foto's gezien en ook veel goede verhalen gehoord, waardoor mijn verwachtingen ook veel te hoog waren. Ik heb lekker gegeten, maar het was voor mij zeker niet top. Kijk je naar de prijs kwaliteit verhouding dan is het zeker goed en aan te raden. Mijn cijfer zal eerder een 7,5 voor het eten zijn en 8,5 voor prijs-kwaliteit.
  zondag 22 oktober 2017 @ 21:38:27 #226
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_174589296
Waar?0 En Verre, Zwijndrecht

Wanneer? Vrijdag 20 oktober

Wat aten we? Niet zulk fotogeniek eten als we gewend zijn bij dit restaurant en de slechte camera helpt ook niet.

Voor mij vooraf zalmtartaar met ingemaakte komkommer en mango. Heel simpel maar perfect op smaak.


Voor mijn vriend Aziatisch buikspek met kimchi, hoisin en little gem. Een beetje te veel van het laatste maar het vlees en de kimchi waren verrukkelijk. De combinatie kwam echter niet helemaal tot zijn recht.


Ik at als hoofdgerecht een enorme burger met bacon, kaas, uienringen, pulled beef en cabernet sauvignon barbecuesaus. Echt niet fotogeniek, wel verschrikkelijk lekker.


De ster van de avond was het hoofdgerecht van mijn vriend. De foto van dit prachtige gerecht is kwijt helaas. Hij at kalfsentrecote met asperge, prachtige aardappels, bietenchips (?), Ibericoham en nog meer.

Helaas hebben we geen dessert gegeten. Mijn vriend kreeg kiespijn dus gingen we snel weg.

Impressie? We komen hier al jaren en het is niet voor niets ons favoriete restaurant, al toen er nog geen menukaart was maar je moest eten wat de pot schafte. We hebben chef Willem en zijn moeder zien groeien in hun zaak en we worden altijd een warm welkom geheten. Dit is een restaurant waar vrijwel iedereen zich op zijn gemak voelt. De keuken is ook zeer divers. De combinatie van barbecue/steakhouse, fine dining en wijnbar maakt het menu altijd interessant. We zijn ook regelmatig bij de Willem Kookt-avonden geweest waar hij kookt volgens een thema. Oktoberfest, Halloween, Thanksgiving, etc.
Aan het eind van deze avond kreeg ik, als sausliefhebber, nog een paar mooie flessen barbecuesaus mee naar huis. Onder meer een rode vruchten met pepervariant :9

Cijfer: Normaal een 10, vandaag een 9 vanwege de kleine misser met de little gem en mijn 20 seconden te lang gefrituurde uienringen.

Prijs
2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, 1 liter spa rood en een Leffe Blond: ¤ 76,00
Spoilers!
  zondag 22 oktober 2017 @ 21:52:03 #227
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174589973
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:26 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Te veel aantrekkelijke foto's gezien en ook veel goede verhalen gehoord, waardoor mijn verwachtingen ook veel te hoog waren.
Ja. Dat gebeurt vaker. Ik denk dat je er beter blanco naartoe kunt gaan.
  zondag 22 oktober 2017 @ 22:02:21 #228
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174590434
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

We komen hier al jaren en het is niet voor niets ons favoriete restaurant, al toen er nog geen menukaart was maar je moest eten wat de pot schafte. We hebben chef Willem en zijn moeder zien groeien in hun zaak en we worden altijd een warm welkom geheten. Dit is een restaurant waar vrijwel iedereen zich op zijn gemak voelt. De keuken is ook zeer divers.
Ik heb hier eens met mijn collega's gegeten. Wat ik me er van herinner is dat het eten verrassend goed was en ik was helemaal weg van de goede zorgen van die moeder. Mijn collega's waren stomvervelend en lacherig, terwijl zij zo mooi haar verhaal hield dat ik toen eigenhandig 25 euro fooi heb neergelegd. Dat had ze verdiend! Normaal, met zo'n groep wordt er nooit fooi betaald.

(En diezelfde collega's begrijpen niet dat ik weiger met ze naar de Jong te gaan. Echt over my dead body! Stelletje eikels)
  zondag 22 oktober 2017 @ 22:04:37 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_174590564
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik heb hier eens met mijn collega's gegeten. Wat ik me er van herinner is dat het eten verrassend goed was en ik was helemaal weg van de goede zorgen van die moeder. Mijn collega's waren stomvervelend en lacherig, terwijl zij zo mooi haar verhaal hield dat ik toen eigenhandig 25 euro fooi heb neergelegd. Dat had ze verdiend! Normaal, met zo'n groep wordt er nooit fooi betaald.

(En diezelfde collega's begrijpen niet dat ik weiger met ze naar de Jong te gaan. Echt over my dead body! Stelletje eikels)
Die moeder is goud waard. Ik moest wel wat aan haar wennen maar mijn liefde voor haar is nu onvoorwaardelijk.
Spoilers!
  zondag 22 oktober 2017 @ 22:43:55 #230
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174592439
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

Voor mijn vriend Aziatisch buikspek met kimchi, hoisin en little gem. Een beetje te veel van het laatste maar het vlees en de kimchi waren verrukkelijk. De combinatie kwam echter niet helemaal tot zijn recht.


Ik was toen ook niet laaiend enthousiast over dat gerecht. Maar blijkbaar zijn ze er zelf erg content mee als ze het 2 jaar later nog exact zo serveren. _O-

  zondag 22 oktober 2017 @ 22:45:36 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_174592535
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:43 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik was toen ook niet laaiend enthousiast over dat gerecht. Maar blijkbaar zijn ze er zelf erg content mee als ze het 2 jaar later nog exact zo serveren. _O-

[ afbeelding ]
_O-

Ik zie daar nauwelijks dezelfde dingen op de kaart. Dat heeft er echt geen 2 volle jaren op gestaan,dat geloof ik nooit.
Spoilers!
  zondag 22 oktober 2017 @ 22:53:06 #232
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_174592923
Vanuit werk direct naar de kroeg zonder te ten. Dus onderweg naar huis maar even deze gegeten.
Met nog een frikkandelbroodje als toetje en 3 flessen van die zoute yoghurt drank achtige zooi om het allemaal weg toe spoelen.
Daarna nog langs de mac voor een

[ Bericht 27% gewijzigd door borbit op 22-10-2017 23:07:11 ]
pi_174593738
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar?0 En Verre, Zwijndrecht

[knip]
Als het jullie maar gesmaakt heeft zegt ik altijd want dat telt. :s)
Ik heb gisteravond bij IDRW te Rotterdam gegeten.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 00:02:31 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 17:56:15 #234
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174716181
Waar: Ter Marsch & Co (Rotterdam)
Wanneer: Gisteren
Wat at je: omdat we de vorige keer totaal kansloos waren en we nu allebei vroeg klaar waren met werk, gingen we op tijd naar Ter Marsch. Vooraf een plankje buikspek, om daarna twee dikke burgers te eten. En ze waren lekker! Het werden de twee meest bekende:



Voor mij de Royal Dutch (dry aged rib eye, wagyu, botersla, tomaat, gefermenteerde mini pickles, pancetta, Old Amsterdam custard en noten crunch, afgetopt met ponzu/sambia-jus en de Burgeresse (Schotse Angus en wagyu met lajus van wintertruffel, jonge sla, boerenkaas, pruimtomaat, Spaanse ui, augurk, pancetta, truffelmayo en Ter Marsch saus) voor mijn vriendin.

We sloten af met een crème brûlée en een frambozen tiramisu met witte chocolade.

Impressie: góed! Ik denk dat dit in Nederland de lekkerste burgers is geweest die ik heb gegeten. Het broodje was perfect, de cuison ook en qua smaak zat het er allemaal bovenop. Pluspunt: ze waren met geen mogelijkheid normaal te eten zonder te knoeien en zo hoort het wat mij betreft. Ik vond mijn burger alleen wel de big bang missen, een echt uitgesproken smaak die er vanaf knalt; ik heb dat gewoon eenmaal graag op een burger. Dat zat door de Ter Marsch saus wel meer op de Burgeresse, die ook erg lekker was. We ware dus allebei heel erg tevreden en Ter Marsch is wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar. De ene portie patat met looksaus was trouwens ook perfect: super veel krokante patatjes en een lekker zachte mayo.

De buikspek die we vooraf op het terras hadden was overigens ook erg sterk (heel lekker zacht), de desserts waren oké. Gewoon dat, niet meer en niet minder, maar we gingen dan ook voor de burgers en die waren heul goed.

Kosten: inclusief fooi, twee Triple Karmeliet en twee Liefmans waren we ¤80 kwijt.
Cijfer: dus een hele dikke 8,5.

[ Bericht 0% gewijzigd door vinnypassy op 28-10-2017 18:04:04 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:05:13 #235
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174716338
Twee keer gegeten, lang, lang geleden. Vond ze ook goed, maar het is lichtelijk irritant dat het er altijd vol is. En om nou vooraf te gaan reserveren voor een hamburger gaat me te ver. Dus ik heb ze eigenlijk van mijn lijstje geschrapt.
pi_174716420
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:56 schreef vinnypassy het volgende:

Kosten: inclusief fooi, twee Triple Karmeliet en twee Liefmans waren we ¤80 kwijt.
Cijfer: dus een hele dikke 8,5.
Jezus wat een geld. Hoeveel betaalde je voor een burger dan?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:54:05 #237
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174718503
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:09 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Jezus wat een geld. Hoeveel betaalde je voor een burger dan?
Reken ook ongeveer ¤5 per biertje hè, het is op de Witte de With. Hamburgers waren ¤14,50 en eigenlijk was dat samen met de patat ook wel genoeg geweest (voor mijn vriendin was het zonder patat én zonder buikspek én zonder tiramisu ook genoeg geweest). Het zijn echt enorme burgers, vooral die van mij paste totaal niet in mijn mond. En daar kan best een hoop in.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 18:05 schreef RobinOok het volgende:
Twee keer gegeten, lang, lang geleden. Vond ze ook goed, maar het is lichtelijk irritant dat het er altijd vol is. En om nou vooraf te gaan reserveren voor een hamburger gaat me te ver. Dus ik heb ze eigenlijk van mijn lijstje geschrapt.
Eens hoor, daarom was het wel lekker dat we nu allebei vrij waren.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:58:39 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174718641
Prima prijzen voor die burgers zo te zien.

Wel raar dat er wel een menu, maar geen prijzen op de website staan (ik was aan het zoeken voor je reageerde op de vraag)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174718654
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:54 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Reken ook ongeveer ¤5 per biertje hè, het is op de Witte de With. Hamburgers waren ¤14,50 en eigenlijk was dat samen met de patat ook wel genoeg geweest (voor mijn vriendin was het zonder patat én zonder buikspek én zonder tiramisu ook genoeg geweest). Het zijn echt enorme burgers, vooral die van mij paste totaal niet in mijn mond. En daar kan best een hoop in.

[..]

Eens hoor, daarom was het wel lekker dat we nu allebei vrij waren.
Ah had je post anders geintrepeteerd. 14.50 is prima te doen :)
pi_174720102
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 19:54 schreef vinnypassy het volgende:
Hamburgers waren ¤14,50
32 en een halve oude gulden voor een hamburger. De wereld lijkt gek geworden. En ik weet best dat dit verboden is, dat omrekenen. In mijn tijd kocht men daar een kleine middenklasser voor. En dus nu een broodje met vlees en frutsels.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:47:25 #241
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174720131
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:46 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

32 en een halve oude gulden voor een hamburger. De wereld lijkt gek geworden. En ik weet best dat dit verboden is, dat omrekenen.
Nou inderdaad. Als ik mijn salaris omreken naar guldens schrik ik me ook een hoedje. Het is 2017 hè.
pi_174720230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:47 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Als ik mijn salaris omreken naar guldens schrik ik me ook een hoedje. Het is 2017 hè.
Dat doet er niet toe. Het mechanisme werkt zo dat 14 euro net te doen lijkt. Wel duur maar te doen. 32 gulden was belachelijk geweest. Enkel oliesjeiks zouden dat ervoor betalen. Maar nu dus wij allemaal. Hij ziet er wel ontzettend lekker uit. Maar dat mag ook wel voor 32 gulden. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 20:58:52 #243
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_174720516
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Het mechanisme werkt zo dat 14 euro net te doen lijkt. Wel duur maar te doen. 32 gulden was belachelijk geweest. Enkel oliesjeiks zouden dat ervoor betalen. Maar nu dus wij allemaal. Hij ziet er wel ontzettend lekker uit. Maar dat mag ook wel voor 32 gulden. :)
De koers van 2001 is niet meer de koers van nu, dus gaat die omrekening van 2,17 niet meer op. Met inflatie en alles erbij zou het in verhouding nu misschien een goede 25 gulden zijn en dat lijkt me prima voor een goed vullend hoofdgerecht op een zeer populaire straat in Rotterdam.

Maar goed, wat je zegt; het is erg lekker. En ik zit er totaal niet mee om daar deze rekening voor te betalen.
pi_174720836
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:58 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

De koers van 2001 is niet meer de koers van nu, dus gaat die omrekening van 2,17 niet meer op. Met inflatie en alles erbij zou het in verhouding nu misschien een goede 25 gulden zijn en dat lijkt me prima voor een goed vullend hoofdgerecht op een zeer populaire straat in Rotterdam.

Maar goed, wat je zegt; het is erg lekker. En ik zit er totaal niet mee om daar deze rekening voor te betalen.
Alles wel. Maar verdien je nu ook zoveel dat het allemaal in verhouding is? Rekening houdend met anciënniteit. Ik denk het niet eigenlijk. De "koers" heeft daar weinig mee van doen verder. Die is enkel belangrijk voor beursjongens. Ons salaris loopt daarmee niet in de pas.

Het is wel duidelijk dat we e.e.a. graag goedpraten gezien jouw rekensom dat ie nu 25 gulden zou moeten kosten. Het is een kadetje met een tartaartje en wat frutsels. Die je dan eet op een Rotterdamse "toplocatie". :) Dat drijft de koers wel op, dat begrijp ik wel.

Men zal niet zeuren. Dat klopt. Maar ik zet toch graag en veel mijn kanttekeningen bij deze excessen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 21:13:03 #245
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174721013
Vroeger ging de gewone man überhaupt nooit uit eten. Nooit of misschien 1 keer per jaar. En dan naar iets als van de Valk of de Chinees.mHet verschil met nu is dat er meer mensen uit eten gaan. Maar nog steeds heel veel mensen niet. Omdat ze het geld niet hebben of het er niet voor over hebben.

Ik vind 14,50 voor de burger bij Ter Marsch een prima prijs. Ik vind verhoudingsgewijs die van McDonalds te duur voor wat je krijgt.
pi_174721162
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 21:13 schreef RobinOok het volgende:
Vroeger ging de gewone man überhaupt nooit uit eten. Nooit of misschien 1 keer per jaar. En dan naar iets als van de Valk of de Chinees.mHet verschil met nu is dat er meer mensen uit eten gaan. Maar nog steeds heel veel mensen niet. Omdat ze het geld niet hebben of het er niet voor over hebben.

Ik vind 14,50 voor de burger bij Ter Marsch een prima prijs. Ik vind verhoudingsgewijs die van McDonalds te duur voor wat je krijgt.
Waarvan akte. Het verstandige geluid is altijd welkom. :)

Op die prijzen voortboordurende: op een Rotterdamse "toplocatie" betaalt men vermoedelijk iets als 5.000 euro (11.000 oude guldens) huur per maand. Het zou best kunnen dat omdat ze dat eerst terug moeten verdienen begrijpelijkerwijze dat daarom die spullen zo duur zijn. In principe zijn we voor onze zeer prijzige burger dan slachtoffer van de pandjesmelkers. De "investeringsmaatschappijen" en hedgefunds. Mooi is dat niet. Maar we vinden dat niet erg blijkbaar.

We gaan dan als de hond van Pavlov zelf berekeningen verzinnen waarom het wel klopt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174730746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 17:56 schreef vinnypassy het volgende:
Waar: Ter Marsch & Co (Rotterdam)
Wanneer: Gisteren
Wat at je: omdat we de vorige keer totaal kansloos waren en we nu allebei vroeg klaar waren met werk, gingen we op tijd naar Ter Marsch. Vooraf een plankje buikspek, om daarna twee dikke burgers te eten. En ze waren lekker! Het werden de twee meest bekende:



Voor mij de Royal Dutch (dry aged rib eye, wagyu, botersla, tomaat, gefermenteerde mini pickles, pancetta, Old Amsterdam custard en noten crunch, afgetopt met ponzu/sambia-jus en de Burgeresse (Schotse Angus en wagyu met lajus van wintertruffel, jonge sla, boerenkaas, pruimtomaat, Spaanse ui, augurk, pancetta, truffelmayo en Ter Marsch saus) voor mijn vriendin.

We sloten af met een crème brûlée en een frambozen tiramisu met witte chocolade.

Impressie: góed! Ik denk dat dit in Nederland de lekkerste burgers is geweest die ik heb gegeten. Het broodje was perfect, de cuison ook en qua smaak zat het er allemaal bovenop. Pluspunt: ze waren met geen mogelijkheid normaal te eten zonder te knoeien en zo hoort het wat mij betreft. Ik vond mijn burger alleen wel de big bang missen, een echt uitgesproken smaak die er vanaf knalt; ik heb dat gewoon eenmaal graag op een burger. Dat zat door de Ter Marsch saus wel meer op de Burgeresse, die ook erg lekker was. We ware dus allebei heel erg tevreden en Ter Marsch is wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar. De ene portie patat met looksaus was trouwens ook perfect: super veel krokante patatjes en een lekker zachte mayo.

De buikspek die we vooraf op het terras hadden was overigens ook erg sterk (heel lekker zacht), de desserts waren oké. Gewoon dat, niet meer en niet minder, maar we gingen dan ook voor de burgers en die waren heul goed.

Kosten: inclusief fooi, twee Triple Karmeliet en twee Liefmans waren we ¤80 kwijt.
Cijfer: dus een hele dikke 8,5.
Iwanius vond het in 2015 maar zo-zo.. Maar goed dat het jou i.i.g. gesmaakt heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2017 10:58:04 ]
  zondag 5 november 2017 @ 01:19:40 #248
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174875944

In De Keuken Van Floris


Waar: In de keuken van Floris (Rotterdam)
Wat at je: 1 amuse en 9 gangetjes. Zie foto hierboven.

Impressie: Het is wel leuk en bijzonder, maar toch vond ik de meeste gerechten niet echt bij elkaar komen tot een gerecht, tot een geheel. Meer een mooi bordje met veel mooie en bijzondere ingrediënten. Met de nadruk op veel. Niet dat je denkt "oooh, wat lekker!". Soms heb je dat, maar met die prijs doet het dan een beetje pijn. Er waren drie gerechtjes die ik wel erg mooi en lekker vond (amuse van biet, tussengerecht met ananas, ijs en citrus en hoofdgerecht met octpus en varken). Het is een mooie zaak, de sommelier vertelt blijmoedig zijn verhaal, de koks serveren mee uit, het voelt dus informeel en gezellig.

Kosten per persoon : 1 glas champagne 15,50 (of nou ja, het waren 3 glaasjes, samen 1, om te proeven, best leuk, al had ik niet door dat het niet bij het arrangement hoorde), 9 gangen menu ¤ 79,-, bijpassende wijnen ¤ 23,60. Geen koffie of friandises.
pi_174986572
Hallo dames heren

Ik heb een nieuwe Miep, wat is een leuke niet te sjieke maar ook niet te gare tent om lekker te eten en drinken ?

Bij voorbaat dank
pi_174986596
Ow in Rotterdam svp
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:43:34 #251
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174986631
Vind ik te vaag om te beantwoorden.
pi_174986653
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:43 schreef RobinOok het volgende:
Vind ik te vaag om te beantwoorden.
Wat voor info wil je ..
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:49:48 #253
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174986737
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:44 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Wat voor info wil je ..
Waar hou je ongeveer van, waar hou je niét van, wat wil je uitgeven, drink je wijn.
Moet er friet bij. Hoeveel gangen wil je?
pi_174986781
Bwah, ik heb alles gehad ,maar ik wil Miep iets leuks geven geen snobisme.
Dus het moet tussen goed en sterren inzitten. Ik ben vroeger veel uit eten geweest maar tijden zijn veranderd. Ik ben al jaren niet uit eten geweest met een vrouw zonder kinderen etc etc
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:57:07 #255
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_174986869
Hummingbird iets voor je? Aan de voet van de Erasmusbrug.
Heet alleen nog afgekort, euh, HMB denk ik...
Vineum, ook best leuk.
Mijn favoriet is de Jong, maar daar moet je van houden.
pi_174986900
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:57 schreef RobinOok het volgende:
Hummingbird iets voor je? Aan de voet van de Erasmusbrug.
Heet alleen nog afgekort, euh, HMB denk ik...
Dat klinkt goed..thnx
...
pi_175165490
Waar: Songkran ( Amsterdam )
Wanneer: Zaterdagavond
Wat at je:

YAM NEUA
Pittige biefstuksalade met knoflook, munt, limoen, vissaus en chili ( Erg lekker! )

KOENG PHAD ROEAMID
Gebakken garnalen met oestersaus, chili en verse knoflook ( Prima gerecht )

We waren met zijn 3en 91 euro kwijt incl. drank. Voorgerecht + hoofdgerecht en en 9 drankjes oid
Zou hier zeker terugkomen. Eten was erg lekker en de bediening zeer vriendelijk!

8,5/10

Daarna naar het concert van Oscar and the Wolf geweest wat ontzettend gaaf was dus al met al een top dag!

[ Bericht 3% gewijzigd door Seamonkey- op 19-11-2017 03:43:47 ]
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
  zondag 19 november 2017 @ 17:32:00 #258
63722 z80
I fink you freaky
pi_175175818
Waar: Korfu (Kleve Duitsland)
Wanneer: Net thuis.
Wat:
Vooraf Baby calamaris


En als hoofd Lamsteak.


Voor groenvoer is er een saladebar beschikbaar.
Bij binnenkomst en na het laatste gerecht wordt een bevroren glaasje Ouzo aangeboden.
Personeel is vriendelijk en neemt de tijd als het rustig is. Zodra de tent volloopt gaat het personeel in een hogere versnelling en neemt wat minder tijd voor een gesprek.
Eten is goed en het zijn echt Duitse porties, dus met lege maag aan tafel.
Schade voor het eten incl glas tonic 29.20 Euro
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 19 november 2017 @ 23:53:45 #259
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175185876
Wanneer: 19-11-2017
Waar: Xixo Vietnamese Gastrobar, Haarlem
Wat:
Vanwege een actie op Iens (50% korting op de totale rekening) terecht gekomen bij Xixo Vietnamese Gastrobar in Haarlem. Aan de Kleine Houtweg gevestigd sinds oktober 2016. Klein zaakje dat gerund wordt door de eigenaar Jayron Lee in de bediening en een Vietnamese vrouw in de keuken.
Simpele inrichting en een zich steeds herhalend bandje met 'liftmuziek'.

Omdat Jayron het in z'n eentje doet kan het soms even duren voordat er aandacht is, maar als ie eenmaal aan je tafeltje komt neemt hij alle tijd om zaken uit te leggen en te verduidelijken. Zeer vriendelijke man.
De redelijk authentieke Vietnamese keuken maakt gebruik van allemaal verse ingrediënten en een beperkt aantal kruiden.
We begonnen met Goi Cuan Traditional: koude lente rollen met groente, kruiden, vermicelli, buikspek en garnaal met een dipsaus:

Voor mij daarbij nog een Chao Tom Garnalenspies:

Bluezz bestelde een Du du xa lách: een salade van groene papaya, kruiden en pinda’s met buikspek en garnalen en vissaus dressing. Helaas ging dat even fout en kregen we de andere salade van de kaart uitgeserveerd: de Goi Ga, een koolsalade met gebraden kip, verse kruiden met een vissaus dressing.
Na onze opmerking daarover besloot Jayron dat we die salade gratis van hem kregen en serveerde hij alsnog ook de juiste salade.
Goi Ga:

Du du xa lách:


Daarna volgende onze hoofdgerechten. 2 enorme grote bowls/kommen met traditionele Pho's.
Voor Bluezz de Pho Bho Kho: Vietnamees stoofvlees met noedels en groente, kruiden en langzaam gegaard rundvlees. Heerlijk gekruid.

Ik had gekozen voor de Pho Tai: een Vietnamese noedelsoep basis die 15 uur op het fornuis heeft staan pruttelen geserveerd met dunne ossenhaas, beefballetjes en verse kruiden.

Daarbij wat hoisinsaus en scherpe chilisaus en nog een klein bordje met wat extra groentes en basilicum:

Bij het eten dronken wel allebei 2 flesjes Saigon Beer:


Heerlijke Pho's. Absoluut de moeite waard van nog een bezoek.
Zeker rekening houdende met de toch al lage prijzen en met deze actie van Iens helemaal voordelig. Totaal waren we nu met z'n tweetjes ¤ 32,45 kwijt.

7,5/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 december 2017 @ 12:34:59 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175487276
Wanneer: 3 december 2017
Waar:Effen Grijs Haarlem
Wat:

Met de restaurantkaart (50% korting op het eten) voor de tweede keer een bezoek gebracht aan restaurant Effen Grijs. De eerste keer waren we er in het voorjaar van van 2015 toen ze net een paar maanden open waren.
We besloten allebei slechts 2 gerechtjes te nemen vergezeld door een Franse sauvignon blanc en wat bruisend water.
Allereerst kwam er heerlijk vers gebakken bruin brood met aioiliboter op tafel.
Daarna volgde een amuse:

Tartaar van tonijn met krokant gebakken ui, dille en 2 crèmes. Een mierikswortelcrème en een limoencrème.
Heel lekker mondvermaakje om mee te beginnen.

Voorgerechten:
Bluezz ging op de vegetarische toer:

Gefrituurde aubergine met 5-spicekruiden, romesco, chips van paarse wortel en een kerriesaus.
Ik had gekozen voor:

Tortellini (met inktvisinkt gemaakt) gevuld met een coquille, daarbij wat gebakken bloedworst, crème van karnemelk, zeewier en zeekraal.
Gelukkig was de bloedworst niet te sterk aanwezig. Lekker voorgerecht.

Hoofdgerecht:
Voor Bluezz:

Gnudi (eens soort gnocchi, maar dan gemaakt van ricotta i.p.v. aardappel) met pompoen, oesterzwam, rucola en geschaafd oude geitenkaas er overheen.
Heel lekker. Wel vrij machtig.
Voor mij:

Langzaam gegaard stoofvlees van hert met pastinaak, geroosterde uit en venkel, beetje truffel en een heerlijke saus.

Zeer smakelijk allemaal.
Met de restaurantkaartkorting waren we totaal voor 2 personen 44,90 kwijt.
Dame van de bediening zeer attent en de (Australische) kok kan prima koken.
Blijft een prima adres om weer eens terug naar te gaan.

Prijs/kwaliteit: 8,5/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 00:14:20 #261
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175733307
Waar? Cafe Kiebert, Amsterdam Zuid. www.cafekiebert.nl
Wanneer? Vandaag
Wat at je?
Een plateau met van alles
Varkensmedaillions
Panna Cotta

Impressie? Niet de beste foto's maar goed :+




Het eten was erg lekker :). Vlees lekker mals. Goede vulling van de ravioli. Het dessert wobbelde fijn.

Kosten? Geen idee. Het was op kosten van de baas. Kerstetentje.
Cijfer? 8.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_175734123
Wobbelende toetjes O+
Aardbeien in december -O-

Wat zit er voor geels in de glaasjes op de bovenste foto, Borisz? :)
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2017 @ 07:58:38 #263
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_175734732
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 05:47 schreef minilot het volgende:

Wat zit er voor geels in de glaasjes op de bovenste foto, Borisz? :)
Pompoensoep :)
En verder Steak tartare, salade met zalm, vlees met mozarella en nog een humushapje.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_176033976
Pastel San Marcos met een cafe con leche voor 3,40 op Plaza Mayor in Salamanca, smullen :9~

  Moderator / Miss SHO woensdag 27 december 2017 @ 12:19:43 #265
22592 crew  Ole
pi_176035275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:37 schreef MCH het volgende:
Pastel San Marcos met een cafe con leche voor 3,40 op Plaza Mayor in Salamanca, smullen :9~

[ afbeelding ]
café con leche op een zonovergoten terras op Gran Canaria :6
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_176035726
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:19 schreef Ole het volgende:

[..]

café con leche op een zonovergoten terras op Gran Canaria :6
Lekker hoor, tussen de Duitse bejaarden?
  Moderator / Miss SHO woensdag 27 december 2017 @ 13:25:39 #267
22592 crew  Ole
pi_176037201
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Lekker hoor, tussen de Duitse bejaarden?
Nope. Tussen de Duitse en Britse homo's
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_176047230
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:19 schreef Ole het volgende:

[..]

café con leche op een zonovergoten terras op Gran Canaria :6
Ben jij trouwens gewoon strandklaar in de winter?
  Moderator / Miss SHO woensdag 27 december 2017 @ 18:14:17 #269
22592 crew  Ole
pi_176047345
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Ben jij trouwens gewoon strandklaar in de winter?
hoe bedoel je? Gewicht? Ben dot jaar 40 kilo afgevallen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 29 december 2017 @ 00:08:01 #270
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_176095406
Waar? Shunmen Yokohama Ramen Saito, Parkweg 406, Schiedam

Wanneer? Woensdag 27 december

Wat at je? Tan tan men (met extra eitje), gyoza, japanse thee

Impressie?

Meer foto's: https://www.facebook.com/(...)226145961011/photos/

Hij was al een aantal maanden open, maar EINDELIJK was ik dan gisteren in de gelegenheid om Shunmen te bezoeken. Geen poespas, een recht-toe-recht-aan ramen-restaurantje met een klein maar fijn menu. Chef Saito was vol gas bezig in de keuken om de vele gasten te voorzien van een warme kom noedelsoep. Soep met huisgemaakte noedels, met bloem van de Schiedamse molens. Mooi toch?

De gyoza was heerlijk met lekkere crispy onderkant. De tan tan men was precies pittig genoeg om mijn neus te laten lopen. De japanse matcha was een fijne aanvulling (met kleine pareltjes!). Dankzij Google Translate kon ik de chef vertellen dat het eten heerlijk (Oishi!) was, wat hem hartelijk deed lachen en buigen. En bij het afrekenen kreeg ik een stempel op het visitekaartje. 10 keer je kom leeggedronken? Dan is nummer 11 gratis. Ik heb het vermoeden dat mijn kaart snel vol gaat zijn....

Kosten? 10 euro voor de tan tan men met extra eitje, 4 euro voor de gyoza, 1 euro voor de thee.

Cijfer? 9. Als ie nou even een fatsoenlijke radio neerzet en alleen maar Japanse muziek draait, krijgt ie een tien ;)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_176099336
Ziet er goed uit, wou dat hier ergens zoiets in de buurt zat :{
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:55:49 #272
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_176127945
Waar: Specktakel (Haarlem), als afsluiter van een dagje Haarlem
Wanneer: Gisteren
Wat at je: Het 5-gangen umami menu (¤50 pp). Verkozen boven 3 gangen voor ¤35, want als je aangeeft erg bewust met umami om te gaan, ben ik wel benieuwd.
Impressie: We begonnen met brood met za'atar en muntyoghurt. De komijn proefde je goed, maar was toch subtiel en de yoghurt was lekker frist. Met de trek die we hadden, was dit een hele goede start!



Tonijn met zeewier, salty fingers, wasabi-mayonaise en iets van chipotle-mayo zonder rooksmaak. Of eigenlijk he ik geen idee wat die laatste saus was, ik proefde er niets bijzonders in terug. Deze was gewoon prima; niet heel bijzonder, niet super smaakvol, maar goed om de smaakpapillen alvast op te starten.



En toen kwam deze, en wat een bommetje was dit zeg! Heel erg lekker! Heel, heel erg lekker! Gegratineerde gamba's met oesterzwam, edamame, zalmkuit en yuzumayonaise. Dat laatste deed het hem, dit was echt umami (waar ik dat hiervoor miste). Romig, hartig, zoet, zout en lichtzuur. Heerlijke smakencombinatie, top!



Hierna het eerste vleesgerecht: lam met hummus, chimichurri, muntyoghurt en dukkah. Het vlees was botermals en ook hier was het een mooie, volle smaakcombinatie. Niet eentje die mij heel erg verraste, want dit was geen onbekende combi, maar wel eentje die werkt: had graag nog extra pita gehad om alles helemaal op te eten.



Vervolgens reehaas met knolsederijpuree, rode biet, groene asperge, parmezaankrokantje en een heerlijke paddenstoelensaus. Alles bij elkaar was het erg lekker en de saus was voortreffelijk en duidelijk de umamifactor in dit gerecht. Maar zoals mijn vriendin zei: "Dit kun jij ook maken." Niet om nu heel erg populair te doen, maar het gaf aan wat ik miste: dat beetje extra's, dat waar ik zelf niet op zou komen. Het was erg lekker dus, dat zonder ook maar enige twijfel, maar ik had gehoopt op iets meer verrassing. Maar goed. Lekker is lekker.



En tot slot het dessert: amandel-chocoladecake met passievruchtgel, chocoladekokoscrème, kokoscruble, mascarpone en yuzu-ijs. Dit was een kleine tegenvaller, want ik had nogal wat vragen. Waarom moest de passievrucht in een gelletje op bord? Waarom zat er mascarpone bij? Waarom niet wat meer ijs en iets minder cake? Waarom kon ik niet proeven dat er bosbessen in de bosbessenjam (?) zaten? Ik vond het ook niet in verhouding en niet alles was dus nodig wat mij betreft. Het smaakte op zich wel aardig - sterker, vies was het allerminst - maar dit was toch wel het minste gerecht. En dat terwijl ik het dessert misschien wel het belangrijkste van alles vind.
En toch ik dit gerecht op zichzelf wel een 7 geven.



Onderdeel van de impressie is ook het personeel: dat was in twee gevallen bij het uitserveren niet volledig op de hoogte van wat er op tafel kwam en dat vond ik toch wel jammer. Maakte verder geen heel grote indruk, maar toch. De sommelier deed het ook aardig, de wijn was prima.

Kosten: inclusief fooi, twee bob-wijnarrangementen en kraanwater waren we ¤140 kwijt.
Cijfer: een solide 8. Het was niet súper goed, maar gewoon goed waar niets op aan te merken was. Prima prijs-kwaliteitverhouding wel, want voor dit geld hoef je misschien ook niet te verwachten weggeblazen te worden, maar wel dat je goed eten krijgt. En dat kregen we.
pi_176132763
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 07:11 schreef anndb het volgende:
Ziet er goed uit, wou dat hier ergens zoiets in de buurt zat :{
Ik ook! Dichstbijzijnde is n half uur rijden. Maar dit wordt gelukkig steeds populairder dus komt hopelijk snel in de buurt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_176132830
Goed verslag vinny! Jammer als je t gevoel hebt het zelf ook gekund te hebben maar soms moeten goede koks zoals jij dat loslaten ;)
8 is prima positief!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 30 december 2017 @ 00:46:49 #275
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176135546
Specktakel zijn we vaak geweest, maar dat umami-diner slaan we dus maar over.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:35:52 #276
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176156957
Restaurant Héroine in Rotterdam

Waar?
Restaurant Héroine in het Industriegebouw in Rotterdam

Wanneer?
Gisteren

Wat at je?
Het viergangenmenu. Klik op foto voor meer info.

Impressie?
Industriële ruimte waar ze een soort van kuip in hebben getimmerd van hout. Als een soort lambrizering. Dus het plafond is nog oude stijl, de inrichting is modern. Goeie sfeer, kutakoestiek.
Verder beetje hip enzo, misschien te hip voor ons, maar dat moet de tijd uitwijzen. Ik zag op de website dat ze op dinsdag open zijn en dat is zeker een pré. Het eten leek op dat van ons favoriete restaurant De Jong, alleen iets internationaler, Jim zal bijvoorbeeld nooit furikake gebruiken. Die blijft dichter bij huis met zijn ingrediënten.

Kosten?
4-gangenmenu 2x42 euro, flesje wijn 32 euro, 2 glaasjes desserwijn 2x7 euro

Cijfer?
9,3
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:49:01 #277
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_176157386
Ziet er leuk uit hoor, die gaat hier op de shortlist!
pi_176283979
Interessant. Houd het meer in gedachte als " daar zit dus een nieuwe toko alla De Jong en ik wil vanavond op die lichte toer gaan eten met iemand."
  donderdag 4 januari 2018 @ 18:38:20 #279
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176286370
quote:
6s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:44 schreef Iwanius het volgende:
Interessant. Houd het meer in gedachte als " daar zit dus een nieuwe toko alla De Jong en ik wil vanavond op die lichte toer gaan eten met iemand."
l
Ja, nee, let op. Weet je nog dat je "ruzie" had met de troela van Matroos en het Meisje?
Volgens mij is zij 1 van de 3 oprichters van Héroine. :P
  zaterdag 13 januari 2018 @ 13:26:32 #280
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_176474154
Waar en wanneer: Een tijdje terug nam mijn vriendin mij mee uit eten naar Fred. We wonen nu samen, mijn appartement is verkocht en aangezien je heel gunstig kunt verkopen in Rotterdam, nam ik haar nu mee uit eten. Nadat ik FG2.0 en Fred al aan had gedaan, leek het me leuk naar het derde tweesterrenrestaurant in onze stad te gaan; het werd dus Parkheuvel.

Het eten



We kozen het winterarrangement en gingen goed van start met drie amuses (hoorntje met baba ganoush en geitenkaas, kaaskrokantje en mais met muntyoghurt). Prima, prima. Vooral het kaaskrokantje was erg lekker, de geitenkaas met baba ganoush was heerlijk romig en de babymais was lekker fris.

Kabeljauw I Rode kool I Rode couscous I Venkel



Vervolgens nog een amuse, of misschien was het toch een gang: kabeljauw met rode kool en een couscouskrokantje. Zeer smaakvol, hele subtiele bereiding. De venkel kwam pas achteraf door, wat erg fijn was na het vissige en romige. Heel goed gedaan. Het krokantje maakte het ook qua teksturen af en zeer compleet.

Noordzee krab I Perle Imperial kaviaar I Komkommer zoetzuur I Boekweit blini’s I Chlorofyl



Krab vind ik misschien nog wel lekkerder dan kreeft, maar allebei eet ik het veel te weinig. Hier werd ik dan ook erg blij van, helemaal de combinatie met het zoetzuur van komkommer; sinds Fred ben ik helemaal into intense komkommersmaak. Jammer dat het zo'n klein gerechtje was, maar qua intensiteit was het een van de beste van vanavond. Heel vol van smaak en zo'n enorme oppepper van de smaakpapillen.

Ganzenlever I Rode biet I Brioche I Walnoot I Pinot gris



En toen kwam het gerechtje waardoor ik mijn vuist ging ballen. Dit is wel iets hoor. Een van de signature dishes en ik snap wel waarom. Als je alles los proeft zijn de componenten al enorm lekker, vooral de rode biet was echt een bommetje op zichzelf. Maar als je dan alles bij elkaar doet... Eigenlijk heb ik ganzenlever en patés het liefst gewoon op toast of een broodje, vol en romig en geen zuurtje om het in balans te brengen, maar lekker decadent smaakvol. Dat had je hier wel en potverdikkie, wat tilde dat zoetzurige het romige naar een ander niveau zeg!

Tarbot I Witte biet I Rode biet ‘zoutkorst’ I Venkel I Kaviaar I Viscrème I Prei



Hierna gingen we nog een stapje omhoog qua smaak. Dit gerecht was ook weer erg compleet; de caviaar maakte het extra ziltig, de rode biet was heerlijk fris en de crème en preisaus maakten het romig en nootachtig en gaven het gerecht een vol mondgevoel. Heerlijke smaakcombinatie. De saus werd apart geserveerd, waardoor ik daar gelukkig nog een lepeltje extra van kon nemen. Gewoon zo. Als sausliefhebber echt een genot. Klein hoogtepuntje hoor.

Zeebaars I Schorseneren I Truffel I Selderij I Cantherellen I Lavas



Maar toen kwam de zeebaars en ging de smaakervaring nog weer een treetje omhoog. Ook weer zoveel smaken: het aardse van de cantherellen, het hartige van de schorseneren, het romige van de saus, de zeebaars die een perfecte karamellisatie had van het bakken en dan was er als laatste smaak nog dat unieke van de truffel. Weer zo'n verschrikkelijk smaakvol bommetje, heel erg lekker!

Hertenkalf I Hop I Rode kool I Spruitjes I Eekhoorntjesbrood I Appel I Pastinaak I Hertenjus



Daarna werd het steakmes op tafel gelegd en hoewel het echt al enorm lekker was, keek ik hier al naar uit: vlees! Het hertenkalf was bizar mals, ik denk dat dit het meest malse stukje vlees is dat ik ooit op heb: top! De saus erbij was fantastisch (ook hier kon ik weer extra opscheppen en afsluiten met een lepel alleen saus; briljant) en met de groentjes erbij was het heerlijk. Enige nadeel; de taugé, die was niet nodig en qua smaak te sterk. Mijn vriendin schoof dat zelfs aan de kant, maar los daarvan was dit wederom qua smaak weer net iets steviger dan hiervoor; prima samenstelling dus.

Kaas
We kozen voor een extra kaasplankje, bovenop het zesgangenmenu. De kaasjes waren lekker. Ik ben geen kenner, dus geen idee meer wat het was, maar vooral met de wijn erbij was het een prima gangetje.

Peer I Doyenne du comice I Vanille I Speculaas I Witte chocolade I Kaneel serehijs



Als slotstuk kregen we citroengrasijs. En potjandriedubbeltjes nog aan toe, wat vond ik dit een bijzonder nagerecht. Je proeft eerst de volle en romige, comfortabele winterse smaken van de speculaaskruiden en het zoete van de witte chocolade, om daarna achter te blijven met het frisse van het citroengras. Even later bleven toch weer die kruiden hangen, maar het doorlopen van die verschillende smaken was heel erg fijn. Prima afsluiter dus.

Hierna kregen we nog wat friandises bij een kopje koffie en thee en toen was het na vier uur dineren tijd om de rekening te gaan vragen en lekker op het fietsie terug naar huis te gaan en ons lekker dronken te voelen. Want de wijn kwam nu wel heel goed aan.

Prijs: Het stukje waar menigeen over kan vallen, maar bij twee sterren ben je niet goedkoop uit en is de prijs ook iets minder belangrijk. Alles bij elkaar, inclusief fooi (en dus 1 extra gang en 2 wijntjes erbij) waren we ¤420 kwijt.

Impressie: Qua sfeer is Parkheuvel wat stijver dan Fred en ook FG2.0. Voorbeeld: er werd continu gefluisterd, niemand praatte heel hard. Stiekem miste ik dat wel een beetje en ook qua inrichting was het iets ouderwetser allemaal. Dat deed overigens niets af aan de ervaring, maar het losse van Fred maakte de totaalervaring een stuk vlotter en aangenamer.

Hier misten we dat dus wel een beetje. Qua eten had ik echt niets te klagen, los van die taugé misschien, maar dat stelt niets voor. Waar ik bij Fred helemaal lyrisch raakte van de combinaties die op mijn tong dansten, had ik dat hier minder. Maar de opbouw naar steeds iets uitgesprokener en bereidingen waar werkelijk niets op aan te merken is, in combinatie met waanzinnige sauzen (maar dan ook echt wáánzinnig!). Ook qua teksturen zeer goed.

Cijfer: Een hele dikke 9. Bij Fred sloeg de prijs-kwaliteitverhouding nergens op (positief), bij FG2.0 ook niet was ik daar minder positief over, maar hier klopte het gewoon. Alleen... Ze hebben zoveel interessante gerechten op de kaart staan en dit was zo goed, dat ik hier het liefst veel vaker terugkom. Ook hier, net als bij Fred, was het qua complementariteit (wijn, smaken en teksturen) echt heel erg goed. Maar dan ook echt héél erg goed. Alleen jammer dat mijn portemonnee het daar niet helemaal mee eens gaat zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door vinnypassy op 13-01-2018 13:49:02 ]
  zaterdag 13 januari 2018 @ 13:32:25 #281
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176474269
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:26 schreef vinnypassy het volgende:
Parkheuvel
Mooie recensie en mijn vermoeden dat het allemaal wat ouderwets en stijfjes is werd door jou bewaarheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176474308
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Mooie recensie en mijn vermoeden dat het allemaal wat ouderwets en stijfjes is werd door jou bewaarheid.
Eens.

Toevallig nog met wat vrienden over gehad. Extra saus serveren weegt voor mij niet op tegen een ontspannen eet ervaring.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 13 januari 2018 @ 13:39:06 #283
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_176474386
Het was verder totaal ontspannen hoor en uiteindelijk is het eten het belangrijkst. Dat het wat stijfjes aandoet mag best een keer voor twee sterren, we voelden ons er gewoon volledig op ons gemak. Maar misschien is stijf niet het juiste woord, maar het is gewoon wat formeler en luxer dan je gemiddelde restaurant, maar dat is echt op geen enkele manier een terecht excuus om dit eten nooit te proberen. :)
pi_176474509
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:39 schreef vinnypassy het volgende:
Het was verder totaal ontspannen hoor en uiteindelijk is het eten het belangrijkst. Dat het wat stijfjes aandoet mag best een keer voor twee sterren, we voelden ons er gewoon volledig op ons gemak. Maar misschien is stijf niet het juiste woord, maar het is gewoon wat formeler en luxer dan je gemiddelde restaurant, maar dat is echt op geen enkele manier een terecht excuus om dit eten nooit te proberen. :)
FG en de Lindenhof (Giethoorn) hebben beiden dat relaxete sfeertje waar ik van houd.
Inter Scaldes en De Kromme Watergang lijken aan het andere einde van dat spectrum te zitten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 13 januari 2018 @ 15:15:12 #285
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176475752
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

FG en de Lindenhof (Giethoorn) hebben beiden dat relaxete sfeertje waar ik van houd.
Inter Scaldes en De Kromme Watergang lijken aan het andere einde van dat spectrum te zitten.
De Kromme Watergang vond ik ook wel vrij relaxed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176610966
Dat ziet er erg lekker uit Vinnypassy!

Tevens een opgeilpost, want ik ga morgenavond bij meneer en mevrouw Boerma in Vaassen eten. Dus maandag of dinsdag hopelijk nog een mooi verslag :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_176617978
Niet helemaal het goede topic ervoor. Toch een poging. Ik lees constant van restaurants die door Iens en andere reserveringssystemen worden uitgeknepen, toch doen heel veel restaurant daaraan mee. Dus ik vroeg me af: wat is nou fijner voor een restaurant: als ik telefonisch reserveer of als ik online reserveer?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 19 januari 2018 @ 19:46:54 #288
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_176618038
Telefonisch.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 januari 2018 @ 20:03:31 #289
22592 crew  Ole
pi_176618365
Of via hun eigen site
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 19 januari 2018 @ 20:12:44 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176618523
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:46 schreef RobinOok het volgende:
Telefonisch.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:03 schreef Ole het volgende:
Of via hun eigen site
Dat dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176618577
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:03 schreef Ole het volgende:
Of via hun eigen site
Meestal is dat zo'n ingebouwd boekingselement van Iens. Lijkt me geen verschil te maken, of gelden daar andere tarieven voor?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 19 januari 2018 @ 20:18:02 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176618616
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 20:16 schreef stavromulabeta het volgende:

Meestal is dat zo'n ingebouwd boekingselement van Iens. Lijkt me geen verschil te maken, of gelden daar andere tarieven voor?
Ik ken heel veel restaurant die gewoon hun eigen reserveringssysteem op hun eigen site hebben staan. Dus geen Iens- of Couverts-reserveringsmodule.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176619273
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 19:46 schreef RobinOok het volgende:
Telefonisch.
Het moet toch niet gekker worden. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176619501
Gij zult de mensen niet zoveel plagen...

[ Bericht 14% gewijzigd door Bart2002 op 19-01-2018 21:13:00 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_176761651
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:38 schreef RobinOok het volgende:

Ja, nee, let op. Weet je nog dat je "ruzie" had met de troela van Matroos en het Meisje?
Volgens mij is zij 1 van de 3 oprichters van Héroine. :P
Dan gaan wij er niet heen want dan weet ik dat ik teleurgesteld ga worden. Zonde van mijn tijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:26 schreef vinnypassy het volgende:
Waar en wanneer: Een tijdje terug nam mijn vriendin mij mee uit eten naar Fred. We wonen nu samen, mijn appartement is verkocht en aangezien je heel gunstig kunt verkopen in Rotterdam, nam ik haar nu mee uit eten. Nadat ik FG2.0 en Fred al aan had gedaan, leek het me leuk naar het derde tweesterrenrestaurant in onze stad te gaan; het werd dus Parkheuvel.

Het eten



We kozen het winterarrangement en gingen goed van start met drie amuses (hoorntje met baba ganoush en geitenkaas, kaaskrokantje en mais met muntyoghurt). Prima, prima. Vooral het kaaskrokantje was erg lekker, de geitenkaas met baba ganoush was heerlijk romig en de babymais was lekker fris.

Kabeljauw I Rode kool I Rode couscous I Venkel



Vervolgens nog een amuse, of misschien was het toch een gang: kabeljauw met rode kool en een couscouskrokantje. Zeer smaakvol, hele subtiele bereiding. De venkel kwam pas achteraf door, wat erg fijn was na het vissige en romige. Heel goed gedaan. Het krokantje maakte het ook qua teksturen af en zeer compleet.

Noordzee krab I Perle Imperial kaviaar I Komkommer zoetzuur I Boekweit blini’s I Chlorofyl



Krab vind ik misschien nog wel lekkerder dan kreeft, maar allebei eet ik het veel te weinig. Hier werd ik dan ook erg blij van, helemaal de combinatie met het zoetzuur van komkommer; sinds Fred ben ik helemaal into intense komkommersmaak. Jammer dat het zo'n klein gerechtje was, maar qua intensiteit was het een van de beste van vanavond. Heel vol van smaak en zo'n enorme oppepper van de smaakpapillen.

Ganzenlever I Rode biet I Brioche I Walnoot I Pinot gris



En toen kwam het gerechtje waardoor ik mijn vuist ging ballen. Dit is wel iets hoor. Een van de signature dishes en ik snap wel waarom. Als je alles los proeft zijn de componenten al enorm lekker, vooral de rode biet was echt een bommetje op zichzelf. Maar als je dan alles bij elkaar doet... Eigenlijk heb ik ganzenlever en patés het liefst gewoon op toast of een broodje, vol en romig en geen zuurtje om het in balans te brengen, maar lekker decadent smaakvol. Dat had je hier wel en potverdikkie, wat tilde dat zoetzurige het romige naar een ander niveau zeg!

Tarbot I Witte biet I Rode biet ‘zoutkorst’ I Venkel I Kaviaar I Viscrème I Prei



Hierna gingen we nog een stapje omhoog qua smaak. Dit gerecht was ook weer erg compleet; de caviaar maakte het extra ziltig, de rode biet was heerlijk fris en de crème en preisaus maakten het romig en nootachtig en gaven het gerecht een vol mondgevoel. Heerlijke smaakcombinatie. De saus werd apart geserveerd, waardoor ik daar gelukkig nog een lepeltje extra van kon nemen. Gewoon zo. Als sausliefhebber echt een genot. Klein hoogtepuntje hoor.

Zeebaars I Schorseneren I Truffel I Selderij I Cantherellen I Lavas



Maar toen kwam de zeebaars en ging de smaakervaring nog weer een treetje omhoog. Ook weer zoveel smaken: het aardse van de cantherellen, het hartige van de schorseneren, het romige van de saus, de zeebaars die een perfecte karamellisatie had van het bakken en dan was er als laatste smaak nog dat unieke van de truffel. Weer zo'n verschrikkelijk smaakvol bommetje, heel erg lekker!

Hertenkalf I Hop I Rode kool I Spruitjes I Eekhoorntjesbrood I Appel I Pastinaak I Hertenjus



Daarna werd het steakmes op tafel gelegd en hoewel het echt al enorm lekker was, keek ik hier al naar uit: vlees! Het hertenkalf was bizar mals, ik denk dat dit het meest malse stukje vlees is dat ik ooit op heb: top! De saus erbij was fantastisch (ook hier kon ik weer extra opscheppen en afsluiten met een lepel alleen saus; briljant) en met de groentjes erbij was het heerlijk. Enige nadeel; de taugé, die was niet nodig en qua smaak te sterk. Mijn vriendin schoof dat zelfs aan de kant, maar los daarvan was dit wederom qua smaak weer net iets steviger dan hiervoor; prima samenstelling dus.

Kaas
We kozen voor een extra kaasplankje, bovenop het zesgangenmenu. De kaasjes waren lekker. Ik ben geen kenner, dus geen idee meer wat het was, maar vooral met de wijn erbij was het een prima gangetje.

Peer I Doyenne du comice I Vanille I Speculaas I Witte chocolade I Kaneel serehijs



Als slotstuk kregen we citroengrasijs. En potjandriedubbeltjes nog aan toe, wat vond ik dit een bijzonder nagerecht. Je proeft eerst de volle en romige, comfortabele winterse smaken van de speculaaskruiden en het zoete van de witte chocolade, om daarna achter te blijven met het frisse van het citroengras. Even later bleven toch weer die kruiden hangen, maar het doorlopen van die verschillende smaken was heel erg fijn. Prima afsluiter dus.

Hierna kregen we nog wat friandises bij een kopje koffie en thee en toen was het na vier uur dineren tijd om de rekening te gaan vragen en lekker op het fietsie terug naar huis te gaan en ons lekker dronken te voelen. Want de wijn kwam nu wel heel goed aan.

Prijs: Het stukje waar menigeen over kan vallen, maar bij twee sterren ben je niet goedkoop uit en is de prijs ook iets minder belangrijk. Alles bij elkaar, inclusief fooi (en dus 1 extra gang en 2 wijntjes erbij) waren we ¤420 kwijt.

Impressie: Qua sfeer is Parkheuvel wat stijver dan Fred en ook FG2.0. Voorbeeld: er werd continu gefluisterd, niemand praatte heel hard. Stiekem miste ik dat wel een beetje en ook qua inrichting was het iets ouderwetser allemaal. Dat deed overigens niets af aan de ervaring, maar het losse van Fred maakte de totaalervaring een stuk vlotter en aangenamer.

Hier misten we dat dus wel een beetje. Qua eten had ik echt niets te klagen, los van die taugé misschien, maar dat stelt niets voor. Waar ik bij Fred helemaal lyrisch raakte van de combinaties die op mijn tong dansten, had ik dat hier minder. Maar de opbouw naar steeds iets uitgesprokener en bereidingen waar werkelijk niets op aan te merken is, in combinatie met waanzinnige sauzen (maar dan ook echt wáánzinnig!). Ook qua teksturen zeer goed.

Cijfer: Een hele dikke 9. Bij Fred sloeg de prijs-kwaliteitverhouding nergens op (positief), bij FG2.0 ook niet was ik daar minder positief over, maar hier klopte het gewoon. Alleen... Ze hebben zoveel interessante gerechten op de kaart staan en dit was zo goed, dat ik hier het liefst veel vaker terugkom. Ook hier, net als bij Fred, was het qua complementariteit (wijn, smaken en teksturen) echt heel erg goed. Maar dan ook echt héél erg goed. Alleen jammer dat mijn portemonnee het daar niet helemaal mee eens gaat zijn.
^O^ Leuk.

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2018 16:39:16 ]
  vrijdag 26 januari 2018 @ 22:03:00 #296
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_176768212
Febo.
zzzzz
  vrijdag 26 januari 2018 @ 22:22:29 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176768650
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:03 schreef AMAR420 het volgende:
Febo.
quote:
?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 26 januari 2018 @ 23:31:44 #298
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_176770281
Febo Zoetermeer
Een paar maanden geleden
Ik had patatjes en grillburgers en chicken wings
Een dikke 7
zzzzz
pi_176772068
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:26 schreef vinnypassy het volgende:
Waar en wanneer: Een tijdje terug nam mijn vriendin mij mee uit eten naar Fred. We wonen nu samen, mijn appartement is verkocht en aangezien je heel gunstig kunt verkopen in Rotterdam, nam ik haar nu mee uit eten. Nadat ik FG2.0 en Fred al aan had gedaan, leek het me leuk naar het derde tweesterrenrestaurant in onze stad te gaan; het werd dus Parkheuvel.

Het eten

[ afbeelding ]

We kozen het winterarrangement en gingen goed van start met drie amuses (hoorntje met baba ganoush en geitenkaas, kaaskrokantje en mais met muntyoghurt). Prima, prima. Vooral het kaaskrokantje was erg lekker, de geitenkaas met baba ganoush was heerlijk romig en de babymais was lekker fris.

Kabeljauw I Rode kool I Rode couscous I Venkel

[ afbeelding ]

Vervolgens nog een amuse, of misschien was het toch een gang: kabeljauw met rode kool en een couscouskrokantje. Zeer smaakvol, hele subtiele bereiding. De venkel kwam pas achteraf door, wat erg fijn was na het vissige en romige. Heel goed gedaan. Het krokantje maakte het ook qua teksturen af en zeer compleet.

Noordzee krab I Perle Imperial kaviaar I Komkommer zoetzuur I Boekweit blini’s I Chlorofyl

[ afbeelding ]

Krab vind ik misschien nog wel lekkerder dan kreeft, maar allebei eet ik het veel te weinig. Hier werd ik dan ook erg blij van, helemaal de combinatie met het zoetzuur van komkommer; sinds Fred ben ik helemaal into intense komkommersmaak. Jammer dat het zo'n klein gerechtje was, maar qua intensiteit was het een van de beste van vanavond. Heel vol van smaak en zo'n enorme oppepper van de smaakpapillen.

Ganzenlever I Rode biet I Brioche I Walnoot I Pinot gris

[ afbeelding ]

En toen kwam het gerechtje waardoor ik mijn vuist ging ballen. Dit is wel iets hoor. Een van de signature dishes en ik snap wel waarom. Als je alles los proeft zijn de componenten al enorm lekker, vooral de rode biet was echt een bommetje op zichzelf. Maar als je dan alles bij elkaar doet... Eigenlijk heb ik ganzenlever en patés het liefst gewoon op toast of een broodje, vol en romig en geen zuurtje om het in balans te brengen, maar lekker decadent smaakvol. Dat had je hier wel en potverdikkie, wat tilde dat zoetzurige het romige naar een ander niveau zeg!

Tarbot I Witte biet I Rode biet ‘zoutkorst’ I Venkel I Kaviaar I Viscrème I Prei

[ afbeelding ]

Hierna gingen we nog een stapje omhoog qua smaak. Dit gerecht was ook weer erg compleet; de caviaar maakte het extra ziltig, de rode biet was heerlijk fris en de crème en preisaus maakten het romig en nootachtig en gaven het gerecht een vol mondgevoel. Heerlijke smaakcombinatie. De saus werd apart geserveerd, waardoor ik daar gelukkig nog een lepeltje extra van kon nemen. Gewoon zo. Als sausliefhebber echt een genot. Klein hoogtepuntje hoor.

Zeebaars I Schorseneren I Truffel I Selderij I Cantherellen I Lavas

[ afbeelding ]

Maar toen kwam de zeebaars en ging de smaakervaring nog weer een treetje omhoog. Ook weer zoveel smaken: het aardse van de cantherellen, het hartige van de schorseneren, het romige van de saus, de zeebaars die een perfecte karamellisatie had van het bakken en dan was er als laatste smaak nog dat unieke van de truffel. Weer zo'n verschrikkelijk smaakvol bommetje, heel erg lekker!

Hertenkalf I Hop I Rode kool I Spruitjes I Eekhoorntjesbrood I Appel I Pastinaak I Hertenjus

[ afbeelding ]

Daarna werd het steakmes op tafel gelegd en hoewel het echt al enorm lekker was, keek ik hier al naar uit: vlees! Het hertenkalf was bizar mals, ik denk dat dit het meest malse stukje vlees is dat ik ooit op heb: top! De saus erbij was fantastisch (ook hier kon ik weer extra opscheppen en afsluiten met een lepel alleen saus; briljant) en met de groentjes erbij was het heerlijk. Enige nadeel; de taugé, die was niet nodig en qua smaak te sterk. Mijn vriendin schoof dat zelfs aan de kant, maar los daarvan was dit wederom qua smaak weer net iets steviger dan hiervoor; prima samenstelling dus.

Kaas
We kozen voor een extra kaasplankje, bovenop het zesgangenmenu. De kaasjes waren lekker. Ik ben geen kenner, dus geen idee meer wat het was, maar vooral met de wijn erbij was het een prima gangetje.

Peer I Doyenne du comice I Vanille I Speculaas I Witte chocolade I Kaneel serehijs

[ afbeelding ]

Als slotstuk kregen we citroengrasijs. En potjandriedubbeltjes nog aan toe, wat vond ik dit een bijzonder nagerecht. Je proeft eerst de volle en romige, comfortabele winterse smaken van de speculaaskruiden en het zoete van de witte chocolade, om daarna achter te blijven met het frisse van het citroengras. Even later bleven toch weer die kruiden hangen, maar het doorlopen van die verschillende smaken was heel erg fijn. Prima afsluiter dus.

Hierna kregen we nog wat friandises bij een kopje koffie en thee en toen was het na vier uur dineren tijd om de rekening te gaan vragen en lekker op het fietsie terug naar huis te gaan en ons lekker dronken te voelen. Want de wijn kwam nu wel heel goed aan.

Prijs: Het stukje waar menigeen over kan vallen, maar bij twee sterren ben je niet goedkoop uit en is de prijs ook iets minder belangrijk. Alles bij elkaar, inclusief fooi (en dus 1 extra gang en 2 wijntjes erbij) waren we ¤420 kwijt.

Impressie: Qua sfeer is Parkheuvel wat stijver dan Fred en ook FG2.0. Voorbeeld: er werd continu gefluisterd, niemand praatte heel hard. Stiekem miste ik dat wel een beetje en ook qua inrichting was het iets ouderwetser allemaal. Dat deed overigens niets af aan de ervaring, maar het losse van Fred maakte de totaalervaring een stuk vlotter en aangenamer.

Hier misten we dat dus wel een beetje. Qua eten had ik echt niets te klagen, los van die taugé misschien, maar dat stelt niets voor. Waar ik bij Fred helemaal lyrisch raakte van de combinaties die op mijn tong dansten, had ik dat hier minder. Maar de opbouw naar steeds iets uitgesprokener en bereidingen waar werkelijk niets op aan te merken is, in combinatie met waanzinnige sauzen (maar dan ook echt wáánzinnig!). Ook qua teksturen zeer goed.

Cijfer: Een hele dikke 9. Bij Fred sloeg de prijs-kwaliteitverhouding nergens op (positief), bij FG2.0 ook niet was ik daar minder positief over, maar hier klopte het gewoon. Alleen... Ze hebben zoveel interessante gerechten op de kaart staan en dit was zo goed, dat ik hier het liefst veel vaker terugkom. Ook hier, net als bij Fred, was het qua complementariteit (wijn, smaken en teksturen) echt heel erg goed. Maar dan ook echt héél erg goed. Alleen jammer dat mijn portemonnee het daar niet helemaal mee eens gaat zijn.
Dit heeft toch geen fuck meer met eten te maken :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 15:35:04 #300
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_176778712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 00:55 schreef renwan het volgende:

[..]

Dit heeft toch geen fuck meer met eten te maken :')
Oké oké. Want we hebben hier geen 7 gangen met waanzinnig lekker eten gekregen? Nee, ik snap je volledig!
  zaterdag 27 januari 2018 @ 16:56:47 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176779874
Alweer een topic vol.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')