Daar hebben we onze fijnproever weerquote:Op vrijdag 29 september 2017 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Lachen joh. Je poging tot humor gisteren met die rolo was ook al zo hilarisch.
Nou, ik vind die arbeid die zij daar in "investeren" een beter doel waardig. In plaats van hun tijd verspillen aan het bouwen van die visueel aansprekende kabouterdorpjes zouden zij beter hun tijd besteden aan kwalitatief zeer goed voedsel. In plaats van die zeer hoogdravende kunstwerkjes dus. Laten we wel wezen: het gaat nergens over. En het wordt niet lekkerder als we daar aantrekkelijke torentjes en huisjes van gaan bouwen, van voedsel.quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt daar ook gegeten en weet dus hoe hoogstaand en lekker dat dessert was? Althans dat neem ik aan als je dat commentaar erover schrijft?
Wat begrijp jij niet aan "waar heb je gegeten"?. Het is niet het topic: Wat heb je te eten gekocht.quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:36 schreef fukforce het volgende:
Daar hebben we onze fijnproever weer
Wat is er mis met een rolo of een saucijzenbroodje?
Wat maak je je druk man. Wat boeit het. Jij doet het op jouw manier en hij op zijn manier. Leven en laten leven.quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan "waar heb je gegeten"?. Het is niet het topic: Wat heb je te eten gekocht.
Waar lees jij dat het niet kwalitatief zeer hoogwaardig voedsel is. Waarom denk je dat ze een Michelinster hebben gekregen?quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:36 schreef Bart2002 het volgende:
Nou, ik vind die arbeid die zij daar in "investeren" een beter doel waardig. In plaats van hun tijd verspillen aan het bouwen van die visueel aansprekende kabouterdorpjes zouden zij beter hun tijd besteden aan kwalitatief zeer goed voedsel.
Jij mag dat vinden. Maar bespaar mij je commentaar als je geen idee hebt waar je het over hebt, qua smaak.quote:Ik vind het puur decadent dus. Mag ik dat vinden? Ja, ik dacht het wel. C'est tout.
nom!quote:Op donderdag 28 september 2017 23:01 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 28-09-2017
Waar: Ratatouille food and wine, Haarlem
Wat:
In het kader van de restaurantweek (3 gerechten voor 27,50 met een toeslag van 12,50 voor een Michelinsterrestaurant zoals Ratatouille) weer eens een bezoek gebracht.
Joshua Jaring heeft weer een nieuw menu samengesteld en bood een 4e gang gratis aan.
*knip*
Ik bedoel alleen dat ze het beter zouden kunnen doen voor de klant als ze minder tijd zouden besteden aan het bouwen van kabouterdorpjes. Ik snap wel dat je dat eerst even moet zien en dat dat begrip moet indalen. Het visuele aspect waar ze zeer veel tijd aan besteden heeft geen toegevoegde waarde, zo bedoel ik het. Die verspilde tijd (m.i.) zou beter besteed worden aan de kwaliteit dan aan het visuele gedeelte.quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Waar lees jij dat het niet kwalitatief zeer hoogwaardig voedsel is. Waarom denk je dat ze een Michelinster hebben gekregen?
[..]
Jij mag dat vinden. Maar bespaar mij je commentaar als je geen idee hebt waar je het over hebt, qua smaak.
De restaurants zijn er iets minder blij mee. Het zijn vooral de tussenpersonen zonder toegevoegde waarde die eraan verdienen. Zo helpt de consument de horeca om zeep. Omdat het allemaal op een koopje moet of beter gratis.quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:50 schreef Skoap het volgende:
[..]
nom!leuke prijs ook! toch fijn die restaurantweek.
Ja dat heb ik al vaker gehoord...quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De restaurants zijn er iets minder blij mee. Het zijn vooral de tussenpersonen zonder toegevoegde waarde die eraan verdienen. Zo helpt de consument de horeca om zeep.
Ik heb gisteren nog een tijdje met Joshua (eigenaar chefkok) gesproken over. Hij is er blij mee omdat het nog laagdrempeliger wordt voor mensen die meestal niet verder komen dan all you can eat en veul onsmakelijk eten om in aanraking te komen met verfijnd en smakelijk eten.quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De restaurants zijn er iets minder blij mee. Het zijn vooral de tussenpersonen zonder toegevoegde waarde die eraan verdienen. Zo helpt de consument de horeca om zeep. Omdat het allemaal op een koopje moet of beter gratis.
Ook Joshua is daar blij mee, net als wij. Tot hij door krijgt dat ook hij uitgekleed wordt door profiteurs. Het is natuurlijk zo dat ze het voor veel te weinig weggeven. Waar jij altijd weer je voordeel mee doet zeg maar. Het is natuurlijk zo dat het allemaal niet echt uit kan voor die prijs die jij in je hoofd hebt. Maar er komt altijd wel weer een nieuwe die het ook wil doen voor die prijs. En ook weer failliet gaat. De klant heeft weinig affectie verder. Als hij maar copieus kan dineren voor een prijs waar het eigenlijk met goed fatsoen niet voor kan.quote:Op zaterdag 30 september 2017 00:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog een tijdje met Joshua (eigenaar chefkok) gesproken over. Hij is er blij mee omdat het nog laagdrempeliger wordt voor mensen die meestal niet verder komen dan all you can eat en veul onsmakelijk eten om in aanraking te komen met verfijnd en smakelijk eten.
Hij heeft daarom ook niet zijn normale menu aangepast voor deze week, want wil dat iedereen zijn nieuwe menu, waar hij zo trots op is kan beleven.
Als je dat al overdreven vind zijn desserts van Het Gebaar in Antwerpen helemaal niks voor jou.quote:Op vrijdag 29 september 2017 23:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou, ik vind die arbeid die zij daar in "investeren" een beter doel waardig. In plaats van hun tijd verspillen aan het bouwen van die visueel aansprekende kabouterdorpjes zouden zij beter hun tijd besteden aan kwalitatief zeer goed voedsel. In plaats van die zeer hoogdravende kunstwerkjes dus. Laten we wel wezen: het gaat nergens over. En het wordt niet lekkerder als we daar aantrekkelijke torentjes en huisjes van gaan bouwen, van voedsel.
Ik vind het puur decadent dus. Mag ik dat vinden? Ja, ik dacht het wel. C'est tout.
Ik vind toetjes zo ie zo niet zo geweldig. Dan heb ik liever een goed stukje kaas met een drankje.quote:Op zaterdag 30 september 2017 08:45 schreef Ole het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dat gefrutsel met eten ook niks. Ziet er prachtig uit hoor! Maar gaat mij meer om een goed stukje vlees of vis.
ok zeur niet. Ik zeg gewoon dat het niets voor mij is.quote:Op zaterdag 30 september 2017 09:04 schreef Kreator het volgende:
Je gaat hooguit een paar keer per jaar naar sterrestaurant. Dan is het wel leuk als het een beleving is en presentatie hoort daar gewoon bij.
Ik snap het gezeur niet zo. Als je het niks vindt, ga er dan vooral niet eten.
acclimatiserenquote:Op zaterdag 30 september 2017 09:07 schreef Duveldrinker het volgende:
Sterren restaurant vind ik heerlijk alleen ik heb dan liever een extra gang vis of vlees dan een toetje. Ik sluit liever af met een lekkere whisky en een sigaar.
Vroeger ging ik heel vaak in Rotterdam bij de Engel eten, geen ster overigens en is nu gesloten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |