abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:13:09 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173253204
Op het Damrak kan je met een vrachtwagen 100en slachtoffers maken. Zo'n enorme stroom mensen moet beschermd worden. Wat is er mis met hier en daar een betonblok?

quote:
Amsterdam: geen extra maatregelen

De gemeente Amsterdam neemt ook na de terreuraanslagen in Spanje geen extra maatregelen om het onmogelijk te maken op trekpleisters in de stad op een menigte in te rijden met een auto, bus of vrachtwagen.

Ook nu weer vragen bijvoorbeeld winkeliers om maatregelen, maar burgemeester Eberhard van der Laan, hoofdofficier van justitie Theo Hofstee en politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg achten het onmogelijk 'maatregelen consequent te nemen voor alle plekken in het centrum en daarbuiten zonder de stad daarmee te verlammen', laat een woordvoerder weten. "Bovendien kan ook dan een aanslag niet worden uitgesloten."

De filosofie is overzichtelijk: in een stad vol trekpleisters zouden heel veel drukke plekken afgezet moeten worden. Plaats je betonblokken om het Stationsplein, wat doe je dan met het Damrak? Wat met de Dam, wat met het Rokin? Blokkeer je de Kalverstraat, moet dat dan ook met de Nieuwendijk en de P.C. Hooftstraat in Zuid? Als nu betonblokken of andere obstakels worden geplaatst, wanneer kunnen die dan weer weg? Over een maand? Een jaar? Vijf jaar?

Uiteenlopende reacties
De vragen die nu actueel zijn, zijn grotendeels dezelfde als na de aanslagen in pakweg Nice, Berlijn, Londen en Stockholm. En de reacties op dreiging in bijvoorbeeld Rotterdam en Amsterdam verschillen. Waar in tijden van eerdere dreiging langere tijd zwaarbewapende eenheden rond Rotterdam Centraal postten, werden in Amsterdam de met automatische wapens uitgeruste Bewakingseenheid (BE) van de politie maar zo kort mogelijk rond het Centraal Station ingezet.

Het Amsterdamse stadsbestuur stelt 'voortdurend alert' te zijn en benadrukt dat het steeds contact houdt met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), het Openbaar Ministerie en de politie. Maar 'boven op alle zichtbare en onzichtbare maatregelen' die al zijn getroffen, treft Amsterdam geen extra maatregelen zo lang er geen serieuze 'signalen zijn van concrete dreiging'.

'Begrijpelijke zorgen'
Nadat vertegenwoordigers van de winkeliers in de Kalverstraat en de Nieuwendijk opnieuw om ingrepen hadden gevraagd, is hen volgens de gemeente in 'een goed gesprek' het beleid uitgelegd. "De zorgen zijn begrijpelijk," vindt de woordvoerder. "We hebben afgesproken verder te praten over dreiging en veiligheid, net zoals dat naar aanleiding van eerdere aanslagen is gebeurd met bijvoorbeeld Joodse instellingen, redacties en poppodia."

Al in 2013 heeft de NCTV het dreigingsniveau in Nederland verhoogd naar 'substantieel'. Sindsdien geldt in grote steden waaronder Amsterdam al verhoogde waakzaamheid. Wat de precieze maatregelen zijn die bij dat dreigingsniveau horen, is geheim.

Alle grote steden laten weten dat ze worstelen met de vraag: waar begin je en waar eindig je? In de drukke binnensteden zijn overal mensen opeengepakt op terrassen, bij stations en entrees. "Aanslagen zoals die in Spanje passen in het huidige dreigingsbeeld en benadrukken de realiteit waar alle grote steden in Europa op dit moment mee te maken hebben," stelt burgemeester Van der Laan in een verklaring. "Die aanslagen tonen aan dat een aanslag op elk moment en op elke plek kan plaatsvinden."

https://www.parool.nl/ams(...)aatregelen~a4512014/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:16:13 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_173253251
Wat daar mis mee is is dat je je manier van leven gaat aanpassen aan die gare terroristen. Dat is nou net wat ze willen.
pi_173253260
TS is bang!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173253270
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:13 schreef Nikonlover het volgende:
Wat de precieze maatregelen zijn die bij dat dreigingsniveau horen, is geheim.
Tuurlijk zijn die geheim. Simpelweg omdat die er niet zijn.

Hooguit dat er een teampje special forces ofzo 24/7 op alert staat, maar dan heb je het ook gehad. Als dat al het geval is.

Verder is het vooral de kop in het zand, hopen dat er niets gebeurd, en als het dan toch gebeurd met zn allen ons afvragen of we dit niet aan hadden zien komen, wat dan ontkent wordt door onze weglach minister president.

:{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:18:26 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173253286
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef remlof het volgende:
Wat daar mis mee is is dat je je manier van leven gaat aanpassen aan die gare terroristen. Dat is nou net wat ze willen.
Dat en het heeft geen zin om te beginnen, sluit je de ene winkelstraat af pakken ze wel een ander.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:19:39 #6
3542 Gia
User under construction
pi_173253305
Mij lijkt Utrecht sowieso een grotere kanshebber op een aanslag.
Pak je daar Centraal Station, dan ligt zo ongeveer het hele treinnet van Nederland op zijn gat.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:20:41 #7
3542 Gia
User under construction
pi_173253333
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn die geheim. Simpelweg omdat die er niet zijn.

Hooguit dat er een teampje special forces ofzo 24/7 op alert staat, maar dan heb je het ook gehad. Als dat al het geval is.

Verder is het vooral de kop in het zand, hopen dat er niets gebeurd, en als het dan toch gebeurd met zn allen ons afvragen of we dit niet aan hadden zien komen, wat dan ontkent wordt door onze weglach minister president.

:{
lol
gebeurt
ontkend
pi_173253365
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

lol
gebeurt
ontkend
Komt allemaal door "hont" hier op FOK!, ik weet niet meer wat nou met een d of een t is :@ :'( :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173253366
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef remlof het volgende:
Wat daar mis mee is is dat je je manier van leven gaat aanpassen aan die gare terroristen. Dat is nou net wat ze willen.
Je kunt die anti-terrorisme drempels ook kunstzinnig aanpakken. Dus dan heb je een beeldje hier, een bankje daar, paar grote plantenbakken met leuke blommekes erin en dan alles van gewapend beton. Drempeltje aan het begin en einde van je drukke winkelstraat.
I´m back.
  Boks-Chick zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:22:53 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173253377
Wat Remlof zegt inderdaad. Zodra je angst gaat laten regeren krijgen ze juist wat ze willen.
+ dat die maatregelen nooit zullen helpen voorkomen. Je kan je hierop namelijk niet op voorbereiden. Nooit. Niet zonder een politiestaat te worden zonder enige bewegingsvrijheid en als je dat wel zou willen kan het nog niet want het is simpelweg niet haalbaar (geld én mensen) om op elke straathoek een agent of militair te zetten, compeet met de door jou gewenste betonblokken. En dan nog weet men heus wel een aanslag te plegen wanneer ze willen.

Ze hoeven namelijk niet met een tuut de damrak op. Elke markt en winkelstraat voldoet als je snel en makkelijk de nodige doden wil veroorzaken. Een vrachtwagen vol gas over de vespucci-markt (Amsterdamse markt die de meesten buiten Amsterdam niet kennen) maakt met gemak tientallen slachtoffers en ongetwijfeld de nodige doden. En wanneer dat gebeurt wordt dat net zulk wereldnieuws als Barcelona van de week.
lolwut
pi_173253396
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:22 schreef BrandX het volgende:
Zodra je angst gaat laten regeren krijgen ze juist wat ze willen.
Wat willen ze dan?
I´m back.
  Boks-Chick zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:25:20 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173253424
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat willen ze dan?
Angst creëren toch? Waarom ze dat precies willen blijft mij onduidelijk en onbegrijpelijk, omdat ze met hun vage aanslagen ook hun 'mede' gelovigen met evenveel gemak doden.
lolwut
pi_173253429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat willen ze dan?
Angst zaaien denk ik.

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat ze alleen grote plaatsen pakken. Dender een keer over de jaarlijkse braderie in schubbekutteveen zou ik denken. Dat je zelfs daar al niet meer veilig bent.

Maargoed, geen idee waarom men dat niet doet. Hopelijk breng ik ze niet op ideeën nu :@ :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173253456
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef BrandX het volgende:

[..]

Angst creëren toch? Waarom ze dat precies willen blijft mij onduidelijk en onbegrijpelijk, omdat ze met hun vage aanslagen ook hun 'mede' gelovigen met evenveel gemak doden.
Volgens mij willen ze zoveel mogelijk mensen doden. Straffen als het ware.
I´m back.
  Boks-Chick zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:27:23 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173253468
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

Angst zaaien denk ik.

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat ze alleen grote plaatsen pakken. Dender een keer over de jaarlijkse braderie in schubbekutteveen zou ik denken. Dat je zelfs daar al niet meer veilig bent.

Maargoed, geen idee waarom men dat niet doet. Hopelijk breng ik ze niet op ideeën nu :@ :X
Ik vraag me dat ook wel eens af. Net als met een paar lui onderdelen van een bom een voetbalstadion in smokkelen en die daar in elkaar zetten en af laten gaan. Man, ook al doet die bom zelf geen schade veroorzaken, de paniek die volgt alleen al zal genoeg dood en verderf zaaien.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:29:43 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173253509
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij willen ze zoveel mogelijk mensen doden. Straffen als het ware.
ja dat is ook wat ik er van begrijp. Maar hoezo je dan je medegelovigen ook gewoon vermoord is beyond me. Zal wel iets met onvrijwillige vrijwillige martelaarsschap te maken hebben ofzo :').

Maar goed, voor mij persoonlijk lukt het ze niet om mij bang te krijgen. En al helemaal niet om een hekel te krijgen aan moslims. Daarvoor ken ik te veel moslims waar niets mis mee is, waarvan ik met een aantal ook bevriend ben.
lolwut
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:29:54 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173253512
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:27 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik vraag me dat ook wel eens af. Net als met een paar lui onderdelen van een bom een voetbalstadion in smokkelen en die daar in elkaar zetten en af laten gaan. Man, ook al doet die bom zelf geen schade veroorzaken, de paniek die volgt alleen al zal genoeg dood en verderf zaaien.
Ik heb nog wel een paar ideeën waarmee je met eenvoudige middelen absolute paniek kunt veroorzaken. Die ga ik hier uiteraard niet posten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173253517
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

Angst zaaien denk ik.
Ja, en zodat? Werd gezegd dat ze het westen wilden uitlokken tot de grote eindstrijd tegen de islam bij Dabiq, maar ja, IS is bijna opgerold en ze krijgen sws al genoeg bommetjes op hun dak. Dus hun doel is nu wrs zoveel mogelijk kuffar over de kling jagen.
quote:
Overigens blijf ik het vreemd vinden dat ze alleen grote plaatsen pakken. Dender een keer over de jaarlijkse braderie in schubbekutteveen zou ik denken. Dat je zelfs daar al niet meer veilig bent.
Klopt idd, maar omdat die lui niet bekend zijn met Schubbekutteveen, er nog nooit geweest zijn, zal het daar niet echt gebeuren.
quote:
Maargoed, geen idee waarom men dat niet doet. Hopelijk breng ik ze niet op ideeën nu :@ :X
Ja, het is nu gewoon geweld om het geweld, doden, afslachten, wraak nemen.
I´m back.
  Boks-Chick zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:32:26 #19
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173253545
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een paar ideeën waarmee je met eenvoudige middelen absolute paniek kunt veroorzaken. Die ga ik hier uiteraard niet posten.
Tjah, als wij als simpele niet-terroristen al genoeg kunnen verzinnen, kunnen zij dat toch ook lijkt me. Blijf het hoe dan ook een domme manier vinden om anderen te overtuigen van jouw standpunten. Je jaagt mensen simpelweg eerder tegen je in het schild dan dat ze er eens rustig over na gaan denken wat je nou wil en waarom, om vervolgens in ieder geval begrip voor je te kunnen krijgen. Op deze wijze bereik je dat gewoon niet imo.
lolwut
pi_173253552
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:29 schreef BrandX het volgende:

[..]

ja dat is ook wat ik er van begrijp. Maar hoezo je dan je medegelovigen ook gewoon vermoord is beyond me. Zal wel iets met onvrijwillige vrijwillige martelaarsschap te maken hebben ofzo :').

Maar goed, voor mij persoonlijk lukt het ze niet om mij bang te krijgen. En al helemaal niet om een hekel te krijgen aan moslims. Daarvoor ken ik te veel moslims waar niets mis mee is, waarvan ik met een aantal ook bevriend ben.
Statistisch is de kans idd klein dat je het slachtoffer wordt, alleen als het moment daar is dan kun je daar toevallig zijn. En wellicht is met simpele aanpassingen in drukke bekende winkelstraten toch een drempel op te gooien tegen dit soort acties. Wat ik al zei integreer het in je straatmeubilair, dus beeldjes, bankjes, plantenbakken van gewapend beton. Drempeltje hier, drempeltje daar. Zijn wel meer dingen te verzinnen.
I´m back.
pi_173253553
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef BrandX het volgende:

[..]

Angst creëren toch? Waarom ze dat precies willen blijft mij onduidelijk en onbegrijpelijk, omdat ze met hun vage aanslagen ook hun 'mede' gelovigen met evenveel gemak doden.
Omdat ze de westerse samenleving haten. En hun 'mede' gelovigen leven niet zoals zij dat graag zouden zien... niet conservatief / orthodox ofwel fundamentalistisch genoeg.
pi_173253580
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is nu gewoon geweld om het geweld, doden, afslachten, wraak nemen.
Oh men dat is wel jammer want eerst was het zo strategisch en helemaal artistiek.
wooblabalurg
pi_173253621
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oh men dat is wel jammer want eerst was het zo strategisch en helemaal artistiek.
Ja, het westen zo boos maken dat ze de in hadith nummertje zoveel voorspelde eindstrijd zouden ingaan tegen de islam (vrede zij met hem) op de vlakte van Dabiq. Hierbij zouden de kuffar verslagen worden en daarna zal de Mahdi verschijnen en de hele wereld islamitisch zijn. Vrede zij met hem.
I´m back.
pi_173253636
Waarom denkt iedereen toch dat je met hier en daar een betonblok een vrachtwagen(tje) tegenhoudt :{
Zo'n blok vliegt als een legosteentje weg als je er een paar ton op snelheid tegenaan zet.
pi_173253646
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het westen zo boos maken dat ze de in hadith nummertje zoveel voorspelde eindstrijd zouden ingaan tegen de islam (vrede zij met hem) op de vlakte van Dabiq. Hierbij zouden de kuffar verslagen worden en daarna zal de Mahdi verschijnen en de hele wereld islamitisch zijn. Vrede zij met hem.
In welke aflevering van Game of Thrones is dit?
wooblabalurg
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:38:43 #26
3542 Gia
User under construction
pi_173253656
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef BrandX het volgende:

[..]

Angst creëren toch? Waarom ze dat precies willen blijft mij onduidelijk en onbegrijpelijk, omdat ze met hun vage aanslagen ook hun 'mede' gelovigen met evenveel gemak doden.
Vooral in steden als Amsterdam.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:30 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, en zodat? Werd gezegd dat ze het westen wilden uitlokken tot de grote eindstrijd tegen de islam bij Dabiq, maar ja, IS is bijna opgerold en ze krijgen sws al genoeg bommetjes op hun dak. Dus hun doel is nu wrs zoveel mogelijk kuffar over de kling jagen.

Ja, het is nu gewoon geweld om het geweld, doden, afslachten, wraak nemen.
Dit dus, kan overal gebeuren.
Ik heb niet de indruk dat ze nog gaan voor zorgvuldig geplande aanslagen op meerdere plekken tegelijk.
pi_173253662
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

In welke aflevering van Game of Thrones is dit?
In hun glossy met de sprekende titel Dabiq hebben ze dit uitgelegd, toen ze nog dachten dat ze dit waanzinnige plan tot uitvoering konden brengen.
I´m back.
pi_173253676
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Vooral in steden als Amsterdam.

[..]

Dit dus, kan overal gebeuren.
Ik heb niet de indruk dat ze nog gaan voor zorgvuldig geplande aanslagen op meerdere plekken tegelijk.
Nee, klopt, lijkt me niet echt een gecoördineerde aanpak achter schuil te gaan.
I´m back.
  Donald Duck held zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:41:05 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_173253695
Met betonblokken begin je bijvoorbeeld al niks tegen een bakfiets.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:41:17 #30
3542 Gia
User under construction
pi_173253696
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:37 schreef Piles het volgende:
Waarom denkt iedereen toch dat je met hier en daar een betonblok een vrachtwagen(tje) tegenhoudt :{
Zo'n blok vliegt als een legosteentje weg als je er een paar ton op snelheid tegenaan zet.
Maar het remt wel af, waardoor meer mensen makkelijk een winkel in kunnen vluchten.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:42:17 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173253706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Met betonblokken begin je bijvoorbeeld al niks tegen een bakfiets.
Inderdaad. En de baas van GroenLinks is een Marokkaan, dus daar ga je al.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173253720
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar het remt wel af, waardoor meer mensen makkelijk een winkel in kunnen vluchten.
Ik denk ook aan elektronische beveiliging gekoppeld aan een alarm. Rijdt er een auto snel een winkelstraat in, die snelheid elektronisch meten en boven een bepaalde snelheid dan een alarm laten afgaan.
I´m back.
pi_173253770
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:19 schreef Gia het volgende:
Mij lijkt Utrecht sowieso een grotere kanshebber op een aanslag.
Pak je daar Centraal Station, dan ligt zo ongeveer het hele treinnet van Nederland op zijn gat.
Ze zijn te dom om een echt heftige aanslag te plegen op de drinkwatervoorziening, internet of stroomnet.

Dus doden ze met moeite een paar toeristen en argeloze voorbijgangers. Wat een trieste kneuzen. Jammer dat we er nog zoveel binnen laten en een hoop die er niet horen hier laten blijven.
Whatever...
pi_173253791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk ook aan elektronische beveiliging gekoppeld aan een alarm. Rijdt er een auto snel een winkelstraat in, die snelheid elektronisch meten en boven een bepaalde snelheid dan een alarm laten afgaan.
Gecombineerd met automatisch kerende stoeptegels met mega hoge spijkermatten :P
pi_173253802
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef remlof het volgende:
Wat daar mis mee is is dat je je manier van leven gaat aanpassen aan die gare terroristen. Dat is nou net wat ze willen.
Want IS heeft aandelen in de betonindustrie ??
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_173253809
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:47 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Gecombineerd met automatisch kerende stoeptegels met mega hoge spijkermatten :P
Ja, kan ook idd. Dat er uit de grond bijvoorbeeld dikke metalen platen omhoog schieten.
I´m back.
pi_173253819
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk ook aan elektronische beveiliging gekoppeld aan een alarm. Rijdt er een auto snel een winkelstraat in, die snelheid elektronisch meten en boven een bepaalde snelheid dan een alarm laten afgaan.
Dit is geniaal.
Waarom dit nog niet bestaat snap ik dus echt niet.
wooblabalurg
pi_173253833
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:50 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit is geniaal.
Waarom dit nog niet bestaat snap ik dus echt niet.
Omdat mensen dan in paniek raken.
I´m back.
pi_173253842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij willen ze zoveel mogelijk mensen doden. Straffen als het ware.
Precies, omdat ze de Westerse leefstijl haten.
pi_173253843
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat mensen dan in paniek raken.
Mensen die dit willen zijn nog niet in paniek?
wooblabalurg
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:53:33 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173253872
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kan ook idd. Dat er uit de grond bijvoorbeeld dikke metalen platen omhoog schieten.
Je hebt van die paaltjes die zelfs vrachtwagens tegen houden. Alleen zijn ze erg duur en is het lastig die overal te plaatsen natuurlijk. Want volgens mij zijn het flinke palen die diep de grond in gaan.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173253893
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:51 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mensen die dit willen zijn nog niet in paniek?
Ik denk dat het veiligheidsdenken op zich steeds beter ontwikkeld is in NL. Je moet dit niet anders zien dan een risico inventarisatie & evaluatie en vervolgens maatregelen om het risico te verminderen.
I´m back.
pi_173254002
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt van die paaltjes die zelfs vrachtwagens tegen houden. Alleen zijn ze erg duur en is het lastig die overal te plaatsen natuurlijk. Want volgens mij zijn het flinke palen die diep de grond in gaan.

[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe duur dat is, maar wellicht een betere uitgave dan al het geld dat naar deradicalisatie projecten gaat in Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 19-08-2017 13:09:21 ]
I´m back.
pi_173254034
Zet je de hele binnenstad vol met palen en betonblokken rijden ze door naar Amstelveen of Breukelen. Elke dorp of stad met meer dan 1000 inwoners heeft wel een weekmarkt waar je met gemak 10 doden of meer kunt "scoren" . Dat zijn een hoop paaltjes hoor.

Buiten de grote evenementen om lijkt dit me nauwelijks te beveiligen.
blablablabla
pi_173254127
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:05 schreef Elan het volgende:
Zet je de hele binnenstad vol met palen en betonblokken rijden ze door naar Amstelveen of Breukelen. Elke dorp of stad met meer dan 1000 inwoners heeft wel een weekmarkt waar je met gemak 10 doden of meer kunt "scoren" . Dat zijn een hoop paaltjes hoor.

Buiten de grote evenementen om lijkt dit me nauwelijks te beveiligen.
Dat klopt, er zijn potentiële doelwitten genoeg. Toch is met name de Kalverstraat wel een plek waar een verhoogd risico geldt i.m.o.
Altijd achterlijk veel mensen en je kunt er geen kant op, zijn nauwelijks steegjes, laat staan zijstraatjes waar je heen kunt vluchten.
Zie op de 1 of andere manier een soort domino-effect aldaar :{
pi_173254147
Is het niet goedkoper om geen vrachtauto's en busjes te verhuren aan moslims?
pi_173254159
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Is het niet goedkoper om geen vrachtauto's en busjes te verhuren aan moslims?
Dan kapen of stelen ze er wel 1, of meerdere...
pi_173254170
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Is het niet goedkoper om geen vrachtauto's en busjes te verhuren aan moslims?
Artikel 1 van de GW.
I´m back.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:15:18 #49
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173254181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:19 schreef Gia het volgende:
Mij lijkt Utrecht sowieso een grotere kanshebber op een aanslag.
Pak je daar Centraal Station, dan ligt zo ongeveer het hele treinnet van Nederland op zijn gat.
Utrecht CS pleeg je niet zomaar effe een aanslag denk ik. Is goed beveiligd daar.
Plus dat het treinnet op z'n gat ligt, ach, dat zal ze niet boeien vermoed ik zo.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173254192
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Met betonblokken begin je bijvoorbeeld al niks tegen een bakfiets.
Of een bierfiets met verwarde mensen.
pi_173254193
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:11 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Dat klopt, er zijn potentiële doelwitten genoeg. Toch is met name de Kalverstraat wel een plek waar een verhoogd risico geldt i.m.o.
Altijd achterlijk veel mensen en je kunt er geen kant op, zijn nauwelijks steegjes, laat staan zijstraatjes waar je heen kunt vluchten.
Zie op de 1 of andere manier een soort domino-effect aldaar :{
Durf te wedden dat het risico uiteindelijk mee valt.
Het is al een ingewikkeld proces om op normale snelheid de binnenstad van Amsterdam te bereiken per vrachtwagen. Laat staan met 80 kilometer per uur.
blablablabla
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:16:55 #52
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173254201
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef remlof het volgende:
Wat daar mis mee is is dat je je manier van leven gaat aanpassen aan die gare terroristen. Dat is nou net wat ze willen.
Wat ze willen is zo veel mogelijk slachtoffers.

Achterlijke redenatie is dit altijd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173254243
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Durf te wedden dat het risico uiteindelijk mee valt.
Het is al een ingewikkeld proces om op normale snelheid de binnenstad van Amsterdam te bereiken per vrachtwagen. Laat staan met 80 kilometer per uur.
Voor het zebrapad, hoek P&C / Rabobank kun je zo linksaf de Kalverstraat inslaan en vanaf daar flink gas gaan geven. Het maakt volgens mij weinig uit of je al snelheid hebt of pas in de straat zelf snelheid maakt.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:20:43 #54
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_173254253
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt van die paaltjes die zelfs vrachtwagens tegen houden. Alleen zijn ze erg duur en is het lastig die overal te plaatsen natuurlijk. Want volgens mij zijn het flinke palen die diep de grond in gaan.

[ afbeelding ]
Wat een ontzettend laxerende onzin. Dit zorgt alleen maar voor vindingrijkheid bij terroristen. Vinden ze andere manieren. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_173254267
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Artikel 1 van de GW.
Dan geen voertuigen verhuren aan mensen die een strafblad hebben.
Dan ben je er ook en ga je met een boogje om de gw heen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:21:55 #56
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173254268
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat willen ze dan?
Vergelden en jihad voeren, dat is wat ze willen. Niets anders.
Het is gewoon een kwalijk gevolg die direct is te herleiden tot rechtstreekse oproepen in de Koran.
Misschien moeten we dat gewoon eens wel effe gaan erkennen met elkaar.
Ayaan Hirsi Ali heeft er fantastische boeken over geschreven. Lees het boek 'Ketters' eens van haar!

Dit is gewoon schieten op de ongelovigen hoor. De viespeuken die in zonde leven en vijanden zijn van de profeet en Allah. Dit is de mondiale Eindstrijd, de zuivering, het grote werk.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:21:57 #57
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_173254269
Gewoon de radicale islam niet meer erkennen als godsdienst maar beschouwen als criminele organisatie. Waarom zou dat niet kunnen? Het prediken van haat, discriminatie tegen vrouwen en homo's, laat staan oproepen tot jihad, lijkt me zo strafbaar als wat. Dan kun je een hoop van dat soort figuren preventief oppakken.
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:22:56 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_173254283
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Wat ze willen is zo veel mogelijk slachtoffers.

Achterlijke redenatie is dit altijd.
Ze willen onze samenleving ontwrichten en dat gaat het best als er veel doden vallen. Het gaat ze echt niet om de body count an sich.
pi_173254291
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:13 schreef Nikonlover het volgende:
Op het Damrak kan je met een vrachtwagen 100en slachtoffers maken. Zo'n enorme stroom mensen moet beschermd worden. Wat is er mis met hier en daar een betonblok?

[..]

Ja en zo zijn er nog vele plekken in Nederland waar je heel wat slachtoffers kunt maken door met een vrachtwagen op een meute in te rijden.
pi_173254301
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze willen onze samenleving ontwrichten en dat gaat het best als er veel doden vallen. Het gaat ze echt niet om de body count an sich.
Als je dan extra veiligheidsmaatregelen neemt, dan bereiken ze hun doel dan?
I´m back.
pi_173254303
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze willen onze samenleving ontwrichten en dat gaat het best als er veel doden vallen. Het gaat ze echt niet om de body count an sich.
Met een grote sneeuwmachine of blaadjes van een boom kun je Nederland ook aardig ontregelen. :')
pi_173254309
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:19 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Voor het zebrapad, hoek P&C / Rabobank kun je zo linksaf de Kalverstraat inslaan en vanaf daar flink gas gaan geven. Het maakt volgens mij weinig uit of je al snelheid hebt of pas in de straat zelf snelheid maakt.
Ik weet waar je bedoelt, maar is dat hele gebied niet überhaupt verboden voor vrachtwagens?
Zou al vroegtijdig opvallen als je daar dan heen probeert te sneaken. Waarschijnlijk staan er ook teams paraat voor een dergelijke situatie.

https://www.amsterdam.nl/(...)voertuigbeperkingen/
blablablabla
pi_173254313
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Is het niet goedkoper om geen vrachtauto's en busjes te verhuren aan moslims?
Hoe zie je dat voor je? "Bent u moslim? J / N" op het formulier?
pi_173254315
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je dan extra veiligheidsmaatregelen neemt, dan bereiken ze hun doel dan?
Geloof er weinig van dat ze dan een flesje alcoholvrije champagne opentrekken
pi_173254321
Binnenkort hebben ze drones die lading kunnen afwerpen. Zijn paaltjes niet zo relevant meer ;)
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:25:29 #66
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173254328
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze willen onze samenleving ontwrichten en dat gaat het best als er veel doden vallen. Het gaat ze echt niet om de body count an sich.
Gek, volgens mij willen ze Islamitische overheersing door alle ongelovigen af te slachten.

Ze stoppen heus niet met het plegen van aanslagen omdat "de maatschappij ontwricht is".
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173254337
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geloof er weinig van dat ze dan een flesje alcoholvrije champagne opentrekken
Nee, maar remlof zegt in feite dat als je extra veiligheidsmaatregelen gaat nemen, dat je dan doet wat ze willen en dat moet je niet doen. Ik begrijp die hele redenering niet.
I´m back.
pi_173254341
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik weet waar je bedoelt, maar is dat hele gebied niet überhaupt verboden voor vrachtwagens?
Zou al vroegtijdig opvallen als je daar dan heen probeert te sneaken. Waarschijnlijk staan er ook teams paraat voor een dergelijke situatie.

https://www.amsterdam.nl/(...)voertuigbeperkingen/
Voor vrachtwagens idd wel, maar voor busjes niet.
pi_173254342
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gek, volgens mij willen ze Islamitische overheersing door alle ongelovigen af te slachten.

Ze stoppen heus niet met het plegen van aanslagen omdat "de maatschappij ontwricht is".
Dit.

Of omdat er opeens ergens een betonblokje extra ligt. :{
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:26:41 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_173254361
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik heb betonblokken voor m'n zolderkamerdeur
Ik doe de schuttingdeur op slot.
I´m back.
pi_173254384
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dan geen voertuigen verhuren aan mensen die een strafblad hebben.
Dan ben je er ook en ga je met een boogje om de gw heen.
Dat kan ook niet, bovendien dan stelen ze er één.
I´m back.
pi_173254420
Stel dat je de dam beveiligt met betonblokken. Er kan geen busje of vrachtwagen meer op. Vervolgens komt er een terrorist die 20 mensen doodschiet en er raken 100 mensen gewond.

Hoe kunnen de hulpverlenende instanties dan snel ter plekke komen?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:31:00 #74
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_173254431
quote:
Mogelijk imam omgekomen in Alcanar

De Spaanse politie heeft vanmorgen in
Ripoll het huis van een imam doorzocht,
meldt de krant El Pais.Mogelijk was hij
nauw betrokken bij de aanslagen van
donderdag en is hij omgekomen bij de
ontploffing in een huis in Alcanar.

Ripoll was de thuisbasis van de meeste
verdachten.In het huis van de imam zijn
dna-sporen verzameld,die kunnen worden
vergeleken met het dna op de lichamen
die in Alcanar zijn gevonden.

In Alcanar waren de verdachten woensdag
bezig met explosieven en gasflessen,die
voortijdig ontploften.Er vielen twee
doden.Door de explosie moesten ze hun
plan voor een bomaanslag laten varen.
Mooi voorbeeld. Als je de radicale islam niet meer erkent als godsdienst maar beschouwt als criminele organisatie dan had je zo'n figuur preventief kunnen opsluiten en/of het land uit schoppen. Een imam is nu bij uitstek iemand die je gemakkelijk kunt volgen in zijn activiteiten (anders dan een stel tieners die een aanslag plegen). Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat een imam betrokken kan zijn bij het plegen van een aanslag. Dat is echt 100% te voorkomen.
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
pi_173254446
Onlangs nog gevlogen en veel strenger dan Schiphol kan de beveiliging niet. Op straat ligt dat wat lastiger, maar daar zijn de grenzen van wat mogelijk is ook niet eindeloos.
pi_173254456
Niemand neemt Amsterdam toch meer serieus?
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:33:12 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_173254460
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gek, volgens mij willen ze Islamitische overheersing door alle ongelovigen af te slachten.

Ze stoppen heus niet met het plegen van aanslagen omdat "de maatschappij ontwricht is".
Stap 1 is het ontwrichten van de samenleving
Stap 2 is die over te nemen
Stap 3 is iedereen bekeren tot de Islam en de rest af te slachten

Dus we moeten gewoon voorkomen dat ze zelfs stap 1 maar kunnen maken.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:35:07 #78
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173254494
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Stap 1 is het ontwrichten van de samenleving
Stap 2 is die over te nemen
Stap 3 is iedereen bekeren tot de Islam en de rest af te slachten

Dus we moeten gewoon voorkomen dat ze zelfs stap 1 maar kunnen maken.
Stap 2 begint vanzelf wel zodra ze hier genoeg broeders hebben met dank aan de NGO's.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_173254528
Amsterdam staat in alle verkeerde lijstjes bovenaan. Het is het achterlijkste gehucht van heel Nederland. Wie neemt dat dorp nou nog serieus?
pi_173254532
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Stap 1 is het ontwrichten van de samenleving
Stap 2 is die over te nemen
Stap 3 is iedereen bekeren tot de Islam en de rest af te slachten

Dus we moeten gewoon voorkomen dat ze zelfs stap 1 maar kunnen maken.
Ik denk niet dat ze direct bijvoorbeeld heel Spanje willen over nemen hoor.
Iedereen bekeren tot de islam zal ook een lastig werkje worden, want wij zijn idd met meer.
Nee, je moet het echt zien in het kader van koran en hadiths. Proberen de kuffar tot een grote eindstrijd te verleiden bij Dabiq, waarna het westen verslagen wordt en de Mahdi verschijnt en op magische wijze voltrekt dan het eea waardoor mensen of overgaan op de islam of worden afgeslacht, ze mogen zelf kiezen.
I´m back.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:39:23 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_173254560
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze direct bijvoorbeeld heel Spanje willen over nemen hoor.
Iedereen bekeren tot de islam zal ook een lastig werkje worden, want wij zijn idd met meer.
Nee, je moet het echt zien in het kader van koran en hadiths. Proberen de kuffar tot een grote eindstrijd te verleiden bij Dabiq, waarna het westen verslagen wordt en de Mahdi verschijnt en op magische wijze voltrekt dan het eea waardoor mensen of overgaan op de islam of worden afgeslacht, ze mogen zelf kiezen.
Ik denk dat ze helemaal geen flikker kunnen bereiken en op een gegeven moment zal het dus vanzelf wel ophouden.
pi_173254566
Omdat het schijnveiligheid biedt.
pi_173254586
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:19 schreef Gia het volgende:
Mij lijkt Utrecht sowieso een grotere kanshebber op een aanslag.
Pak je daar Centraal Station, dan ligt zo ongeveer het hele treinnet van Nederland op zijn gat.
Schiphol en de Efteling stonden op plannen maar dat is niet gebeurd.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:40:46 #84
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_173254588
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Stap 1 is het ontwrichten van de samenleving
Stap 2 is die over te nemen
Stap 3 is iedereen bekeren tot de Islam en de rest af te slachten
Stap 4 is sterven als martelaar
Gewoon beginnen bij stap 4
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
pi_173254609
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat ze helemaal geen flikker kunnen bereiken en op een gegeven moment zal het dus vanzelf wel ophouden.
Nee, ze bereiken ook niets idd, behalve dood en verderf. Of het ophoudt? Ik weet het niet.
Maar wat erachter zit is dus een magisch wereldbeeld waarbij zij de weg bereiden, via dood en verderf zaaien in het westen, voor de eindstrijd en de komst van de Mahdi.
I´m back.
pi_173254623
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze direct bijvoorbeeld heel Spanje willen over nemen hoor.
Iedereen bekeren tot de islam zal ook een lastig werkje worden, want wij zijn idd met meer.
Nee, je moet het echt zien in het kader van koran en hadiths. Proberen de kuffar tot een grote eindstrijd te verleiden bij Dabiq, waarna het westen verslagen wordt en de Mahdi verschijnt en op magische wijze voltrekt dan het eea waardoor mensen of overgaan op de islam of worden afgeslacht, ze mogen zelf kiezen.
Je hebt natuurlijk ook wel verschillende groeperingen die het allen op hun eigen manier doen. De ene groep gebruikt geweld, terwijl de andere groep aan invloed probeert te winnen. Allerlei dubieuze olie- en golfstaten investeren natuurlijk niet voor niets flink in Europa. Dat heeft ook hier mee te maken. Zeker als je ziet waar men in investeert.
pi_173254639
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk ook wel verschillende groeperingen die het allen op hun eigen manier doen. De ene groep gebruikt geweld, terwijl de andere groep aan invloed probeert te winnen. Allerlei dubieuze olie- en golfstaten investeren natuurlijk niet voor niets flink in Europa. Dat heeft ook hier mee te maken. Zeker als je ziet waar men in investeert.
Klopt idd, de dawa gaat ook gewoon door, en het ene clubje fanaten heeft weer een andere insteek als het andere clubje fanaten.
I´m back.
pi_173254661
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gek, volgens mij willen ze Islamitische overheersing door alle ongelovigen af te slachten.

Ze stoppen heus niet met het plegen van aanslagen omdat "de maatschappij ontwricht is".
Dat lijkt me sterk, want ze plegen zo'n aanslag niet alleen als er geen moslims in de buurt zijn.
pi_173254666
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, de dawa gaat ook gewoon door, en het ene clubje fanaten heeft weer een andere insteek als het andere clubje fanaten.
Precies. Ik geloof dus niet zo in een opeenvolgend stappenplan, maar eerder in allerlei stappen van allerlei groeperingen die door elkaar lopen.

Ik vind het wel tricky allemaal. Niet zo zeer deze aanslagen nu, maar het hele plaatje.
pi_173254673
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ze bereiken ook niets idd, behalve dood en verderf. Of het ophoudt? Ik weet het niet.
Maar wat erachter zit is dus een magisch wereldbeeld waarbij zij de weg bereiden, via dood en verderf zaaien in het westen, voor de eindstrijd en de komst van de Mahdi.
Het wordt hoog tijd dat er eens een roze olifant komt, die het verhaaltje uitblaast :P
pi_173254679
Overigens zou ik het wel prettig vinden omdat ik er bijna dagelijks langs kom met de fiets, maar dan nog is er altijd een ander doelwit of manier om toch veel slachtoffers te maken. Neem de gay pride bijvoorbeeld, onmogelijk om te voorkomen als er dan iets gebeurt.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:47:57 #92
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173254697
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze willen onze samenleving ontwrichten en dat gaat het best als er veel doden vallen. Het gaat ze echt niet om de body count an sich.
Jij komt ook niet veel verder dan wat Vader de Omroeper van de NOS jou als schattig lief kindje je vertelt hè?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173254734
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Ik geloof dus niet zo in een opeenvolgend stappenplan, maar eerder in allerlei stappen van allerlei groeperingen die door elkaar lopen.

Ik vind het wel tricky allemaal. Niet zo zeer deze aanslagen nu, maar het hele plaatje.
Ja, kijk voor de toekomst moeten we wel inzetten op het schragen van de seculiere staat in ieder geval. Daarom ben ik wel sceptisch mbt bepaalde sociale wetenschappers die zeggen dat we in een post-seculiere samenleving zitten of die beweren dat we moeten gaan nadenken over hoe we de superdiversiteit moeten aanpakken in de grote steden van Europa. Ik zag al een aankondigingspostertje, van de UvA, voor een actiedag in september waarop secularisme gezien werd als één van de factoren die tot islamofobie leidt samen met racisme, seksisme e.d.
Mooiste zou zijn als de islam het hier in het westen zal vergaan zoals het christendom. Gemarginaliseerd, onbetekenend, getemd, achter de gordijnen.
I´m back.
pi_173254769
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kijk voor de toekomst moeten we wel inzetten op het schragen van de seculiere staat in ieder geval. Daarom ben ik wel sceptisch mbt bepaalde sociale wetenschappers die zeggen dat we in een post-seculiere samenleving zitten of die beweren dat we moeten gaan nadenken over hoe we de superdiversiteit moeten aanpakken in de grote steden van Europa. Ik zag al een aankondigingspostertje, van de UvA, voor een actiedag in september waarop secularisme gezien werd als één van de factoren die tot islamofobie leidt samen met racisme, seksisme e.d.
Mooiste zou zijn als de islam het hier in het westen zal vergaan zoals het christendom. Gemarginaliseerd, onbetekenend, getemd, achter de gordijnen.
Dat de religie een soort verlichting doormaakt :)
pi_173254773
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kijk voor de toekomst moeten we wel inzetten op het schragen van de seculiere staat in ieder geval. Daarom ben ik wel sceptisch mbt bepaalde sociale wetenschappers die zeggen dat we in een post-seculiere samenleving zitten of die beweren dat we moeten gaan nadenken over hoe we de superdiversiteit moeten aanpakken in de grote steden van Europa. Ik zag al een aankondigingspostertje, van de UvA, voor een actiedag in september waarop secularisme gezien werd als één van de factoren die tot islamofobie leidt samen met racisme, seksisme e.d.
Mooiste zou zijn als de islam het hier in het westen zal vergaan zoals het christendom. Gemarginaliseerd, onbetekenend, getemd, achter de gordijnen.
In dat laatste geloof ik niet zo. In ieder geval niet op de hele korte termijn. Niets wijst daarop naar mijn beleving.

Met dat eerste ben ik het ook wel eens. Het lijkt erop dat de islam juist meer ruimte krijgt i.p.v. minder. Vaak met als argument dat we anders niet raar op moeten kijken dat er meer aanslagen komen. Dat klinkt mij een beetje als "Islam of je leven" i.p.v. "Geld of je leven". Er zijn ook stromingen die op deze manier proberen invloed te vergroten.

Ik ben sceptisch over het stimuleren en sponsoren van overheden van bepaalde stromingen.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:54:18 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_173254774
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:47 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Jij komt ook niet veel verder dan wat Vader de Omroeper van de NOS jou als schattig lief kindje je vertelt hè?
En jij leest duidelijk alleen wat je wil lezen.
pi_173254783
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat de religie een soort verlichting doormaakt :)
De mensen moeten verlichting doormaken en dan kunnen ze de belachelijk teksten van hun religie schrappen.
I´m back.
pi_173254802
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De mensen moeten verlichting doormaken en dan kunnen ze de belachelijk teksten van hun religie schrappen.
Denk dat er wel een kern zit in 'moslims moeten hun religie wat minder serieus nemen en minder snel beledigd zijn'. Maar goed, daar kom je wellicht over generaties, niet binnen 10 jaar... die tijd is er alleen niet.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:57:35 #99
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173254825
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze direct bijvoorbeeld heel Spanje willen over nemen hoor.
Iedereen bekeren tot de islam zal ook een lastig werkje worden, want wij zijn idd met meer.
Nee, je moet het echt zien in het kader van koran en hadiths. Proberen de kuffar tot een grote eindstrijd te verleiden bij Dabiq, waarna het westen verslagen wordt en de Mahdi verschijnt en op magische wijze voltrekt dan het eea waardoor mensen of overgaan op de islam of worden afgeslacht, ze mogen zelf kiezen.
:Y ^O^

Overigens wel een godvergeten domme tactiek hoor zeg. Maar goed.
Als dit de manier moet zijn waarop de Islam populair moet worden, en onze harten moet veroveren... Jaja. Daar is wel over nagedacht hoor!
Maar ja, het leven is lastig als je heftig geïndoctrineerd bent en iedereen om je heen ook.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173254867
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

In dat laatste geloof ik niet zo. In ieder geval niet op de hele korte termijn. Niets wijst daarop naar mijn beleving.
Onder invloed van de actualiteiten zie je idd een intensivering van islamitische religie. Mensen zien het ook als identiteitspolitiek bijna: onderdeel van hun psychologische make-up, belangrijker dan het behoren tot de maatschappij. Daarnaast zien beter opgeleide jonge moslims het als een soort van emancipatie. De redenering hierachter is dat de eerste generatie altijd ja en amen overal op heeft gezegd en zich aanpasten, maar dat zij dat niet meer willen doen. Wij zijn ook NL'ers, zeggen zij, dus wen maar aan ons, en onze religie, onze gebruiken etc.
quote:
Met dat eerste ben ik het ook wel eens. Het lijkt erop dat de islam juist meer ruimte krijgt i.p.v. minder. Vaak met als argument dat we anders niet raar op moeten kijken dat er meer aanslagen komen. Dat klinkt mij een beetje als "Islam of je leven" i.p.v. "Geld of je leven". Er zijn ook stromingen die op deze manier proberen invloed te vergroten.
Ja, die redenering is idd uitermate naïef. Pas je je niet aan aan de islam zoveel mogelijk, dan kun je terrorisme verwachten. Pas je je wel aan dan kun je ook terrorisme verwachten. Verbied je het salafisme of werk je die tegen; dan kun je terrorisme verwachten. Laat je ze de vrije hand: dan kun je ook terrorisme verwachten. Je kunt ook niet echt voorspellen wie terrorist zal worden. Kan een salafist zijn, maar ook iemand die tot voor 3 weken geleden nog hoerde en snoerde en nog nooit een moskee van binnen heeft gezien. Kan een hoog opgeleide zijn met uitstekende netwerken, kan ook een laagopgeleide zijn in een sociaal isolement.
I´m back.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:01:16 #101
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173254869
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:54 schreef remlof het volgende:

[..]

En jij leest duidelijk alleen wat je wil lezen.
Ik geef toe dat ik wat te snel was met mijn reactie.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173254873
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef remlof het volgende:
Wat daar mis mee is is dat je je manier van leven gaat aanpassen aan die gare terroristen. Dat is nou net wat ze willen.
Aldus meneer van: ''Doe mij die sleepnetwet maar.''
pi_173254908
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:57 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

:Y ^O^

Overigens wel een godvergeten domme tactiek hoor zeg. Maar goed.
Als dit de manier moet zijn waarop de Islam populair moet worden, en onze harten moet veroveren... Jaja. Daar is wel over nagedacht hoor!
Maar ja, het leven is lastig als je heftig geïndoctrineerd bent en iedereen om je heen ook.
Ik denk dat we er te weinig bij stilstaan dat moslims een magisch wereldbeeld hebben. Daarom komt de tactiek en het doel nogal onbenullig bij ons over.
I´m back.
pi_173254920
Voorspellend vermogen A'dam:


Damrak 72'


Damrak 2015

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 14:04:58 ]
pi_173254981
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:04 schreef LelijKnap het volgende:
Voorspellend vermogen A'dam:

[ afbeelding ]
Damrak 72'

[ afbeelding ]
Damrak 2015
Dat is wel goed aangepast dan.
I´m back.
pi_173254991
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze direct bijvoorbeeld heel Spanje willen over nemen hoor.
Iedereen bekeren tot de islam zal ook een lastig werkje worden, want wij zijn idd met meer.
Nee, je moet het echt zien in het kader van koran en hadiths. Proberen de kuffar tot een grote eindstrijd te verleiden bij Dabiq, waarna het westen verslagen wordt en de Mahdi verschijnt en op magische wijze voltrekt dan het eea waardoor mensen of overgaan op de islam of worden afgeslacht, ze mogen zelf kiezen.
Ja? Zag gisteren toch echt een heel plein aan Spanjolen 2 rechtse demonstranten omsingelen en belagen: 'No to fascism!!'. Een dag na twee islamitische aanslagen.
pi_173254993
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onder invloed van de actualiteiten zie je idd een intensivering van islamitische religie. Mensen zien het ook als identiteitspolitiek bijna: onderdeel van hun psychologische make-up, belangrijker dan het behoren tot de maatschappij. Daarnaast zie je beter opgeleide jonge moslims het als een soort van emancipatie. de redenering hierachter is dat de eerste generatie altijd ja en amen overal op heeft gezegd en zich aanpasten, maar dat zij dat niet meer willen doen. Wij zijn ook NL'ers, zeggen zij, dus wen maar aan ons, en onze religie, onze gebruiken etc.
[quote]
[..]
Eens. Dat heeft ook z'n uitwerking op diverse fronten. Doordat de factor is vergroot en de groep mondiger is geworden (zowel door scholing als aantallen), zie je dat meer en meer zaken af worden gedwongen of dankzij kapitalisme geregeld kunnen worden. Een zwembadeigenaar regelt gescheiden zwemmen, omdat daar aan verdiend wordt. Mijn mening is dat hoe groter het aandeel wordt, hoe meer en hoe fanatieker je dit ziet.

quote:
Ja, die redenering is idd uitermate naïef. Pas je je niet aan aan de islam zoveel mogelijk, dan kun je terrorisme verwachten. Pas je je wel aan dan kun je ook terrorisme verwachten. Verbiedt je het salafisme of werk je die tegen; dan kun je terrorisme verwachten. Laat je ze de vrije hand: dan kun je ook terrorisme verwachten. Je kunt ook niet echt voorspellen wie terrorist zal worden. Kan een salafist zijn, maar ook iemand die tot voor 3 weken geleden nog hoerde en snoerde en nog nooit een moskee van binnen heeft gezien. Kan een hoog opgeleide zijn met uitstekende netwerken, kan ook een laagopgeleide zijn in een sociaal isolement.
Ja, precies dit. Veel van de stokpaardjes - onopgeleid, werkloos, achterbuurt, buitengesloten - blijken niet altijd op te gaan.

Maar men gaat er vaak wel vanuit. Freek de Jonge die bepaalde grappen niet maakt omdat daar consequenties op staan. De manier van reageren op aanslagen op televisie. Naar mijn idee vaak toch een beetje van "Oh jee, laten we dit maar niet doen of zeggen, anders... ".
pi_173255019
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is wel goed aangepast dan.
Wat esthetiek betreft idd, maar wel een easy target nu. Anders had je slechts 2 manieren gehad erop te komen.
pi_173255034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja? Zag gisteren toch echt een heel plein aan Spanjolen 2 rechtse demonstranten omsingelen en belagen: 'No to fascism!!'. Een dag na twee islamitische aanslagen.
Ja, nou ja, ik denk dat fascisme wel gevoelig nog steeds ligt in Spanje, gezien hun verleden.
I´m back.
pi_173255045
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja? Zag gisteren toch echt een heel plein aan Spanjolen 2 rechtse demonstranten omsingelen en belagen: 'No to fascism!!'. Een dag na twee islamitische aanslagen.
Een dag na 2 aanslagen is fascisme wel even bon ton?
pi_173255047
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat we er te weinig bij stilstaan dat moslims een magisch wereldbeeld hebben. Daarom komt de tactiek en het doel nogal onbenullig bij ons over.
Ik denk dat de discussie teveel gaat over of dat er één plan is of niet. Het is 'of' 'of'. Of de hele groep heeft dat plan of niet.

Zo werkt het niet. Je hebt diverse groepen, diverse plannen, diverse tactieken, ook nog eens diverse stadia van diverse plannen, etc. en vast ook diverse doelen. En die zijn het ook vast niet allemaal met elkaar eens.

Maar dan nog kan dat allemaal behoorlijk vervelend worden.
pi_173255055
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat esthetiek betreft idd, maar wel een easy target nu. Anders had je slechts 2 manieren gehad erop te komen.
Wacht even, is onderste foto situatie van nu dan?
I´m back.
pi_173255062
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, ik denk dat fascisme wel gevoelig nog steeds ligt in Spanje, gezien hun verleden.
Uhu, maar ze zien dat niet (Ur)fascisme niet in de islam (religie vd gekleurde burger) ben ik bang.
pi_173255078
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:13 schreef Nikonlover het volgende:
Op het Damrak kan je met een vrachtwagen 100en slachtoffers maken. Zo'n enorme stroom mensen moet beschermd worden. Wat is er mis met hier en daar een betonblok?

[..]

Er is geen beginnen aan. Daar zit het probleem ook.
pi_173255079
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, ik denk dat fascisme wel gevoelig nog steeds ligt in Spanje, gezien hun verleden.
En je hebt vaak ook nog wel interne twisten. Madrid versus bepaalde streken. Vaak vindt men in een bepaalde streek ook iets, omdat Madrid een tegenovergestelde mening heeft.
pi_173255080
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eens. Dat heeft ook z'n uitwerking op diverse fronten. Doordat de factor is vergroot en de groep mondiger is geworden (zowel door scholing als aantallen), zie je dat meer en meer zaken af worden gedwongen of dankzij kapitalisme geregeld kunnen worden. Een zwembadeigenaar regelt gescheiden zwemmen, omdat daar aan verdiend wordt. Mijn mening is dat hoe groter het aandeel wordt, hoe meer en hoe fanatieker je dit ziet.
Ja, zeker om dat ze het zo sterk zien als hun identiteit, ben je er niet licht vanaf.
quote:
[..]

Ja, precies dit. Veel van de stokpaardjes - onopgeleid, werkloos, achterbuurt, buitengesloten - blijken niet altijd op te gaan.
Klopt idd, geen peil op te trekken.
quote:
Maar men gaat er vaak wel vanuit. Freek de Jonge die bepaalde grappen niet maakt omdat daar consequenties op staan. De manier van reageren op aanslagen op televisie. Naar mijn idee vaak toch een beetje van "Oh jee, laten we dit maar niet doen of zeggen, anders... ".
Ja, was wel ontluisterend dat Freek zelf niet inziet dat dat eigenlijk een beperking is van zijn uitingsmogelijkheden dus en het gewoon accepteert.
I´m back.
pi_173255085
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wacht even, is onderste foto situatie van nu dan?
Ja :P. Weet niet tot wanneer het was zoals de eerste. Er was een giga-renovatie een paar jaar geleden iig.
pi_173255091
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

En je hebt vaak ook nog wel interne twisten. Madrid versus bepaalde streken. Vaak vindt men in een bepaalde streek ook iets, omdat Madrid een tegenovergestelde mening heeft.
Ja, het verleden zit nog vlak onder de oppervlakte in Spanje, wij beseffen dat niet goed.
I´m back.
pi_173255096
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Uhu, maar ze zien dat niet (Ur)fascisme niet in de islam (religie vd gekleurde burger) ben ik bang.
Nah, ik vermoed dat ze dan denken aan het regime van de caudillo.
I´m back.
pi_173255102
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het verleden zit nog vlak onder de oppervlakte in Spanje, wij beseffen dat niet goed.
Het speelt dagelijks daar. Men wil zich ook nog steeds afscheiden toch als bepaalde Basken?
pi_173255108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja :P. Weet niet tot wanneer het was zoals de eerste. Er was een giga-renovatie een paar jaar geleden iig.
O, okee, ja, weet wel van die verbouwing. Nou ja, dan kun je nu dus makkelijk even een aanslag plegen op het Damrak.
I´m back.
pi_173255120
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het speelt dagelijks daar. Men wil zich ook nog steeds afscheiden toch als bepaalde Basken?
Klopt, met name Catalonië, waarin Barcelona ook ligt, wil afscheiden. Heeft wel vooral ook sociaal-economische motieven.
I´m back.
pi_173255125
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, okee, ja, weet wel van die verbouwing. Nou ja, dan kun je nu dus makkelijk even een aanslag plegen op het Damrak.
En op alle markten en andere plekken waar veel mensen komen. Er is geen beginnen aan natuurlijk.
pi_173255133
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:04 schreef LelijKnap het volgende:
Voorspellend vermogen A'dam:

[ afbeelding ]
Damrak 72'

[ afbeelding ]
Damrak 2015
Moderne auto's hadden ze in Amsterdam begin jaren '70.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173255135
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een dag na 2 aanslagen is fascisme wel even bon ton?
Nee, maar je prioriteiten liggen dan overhoop volgens mij. Het was echt een ini-mini groepje rechtse gasten en men voelde de noodzaak hen te omsingelen, duwen en zelfs te trappen en slaan. Ik zou denken; leg je focus ff waar het hoort.
pi_173255138
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, met name Catalonië, waarin Barcelona ook ligt, wil afscheiden. Heeft wel vooral ook sociaal-economische motieven.
Ik wist niet eens dat Barcelona er deel van uitmaakte trouwens. Ik weet ook werkelijk weinig over Spanje en de geschiedenis.
pi_173255145
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Moderne auto's hadden ze in Amsterdam begin jaren '70.
Dat is een tuk tuk.Niet modern.
pi_173255146
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat Barcelona er deel van uitmaakte trouwens. Ik weet ook werkelijk weinig over Spanje en de geschiedenis.
Is wel een interessante geschiedenis natuurlijk.
I´m back.
pi_173255148
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Moderne auto's hadden ze in Amsterdam begin jaren '70.
Damrak. (Foto: Wikipedia/Michiel1972)

Staat er toch onder op http://www.napnieuws.nl/2(...)locatie-wintermarkt/
pi_173255149
Amsterdam? In die kut stad wil je nog niet dood gevonden worden!
pi_173255158
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Damrak. (Foto: Wikipedia/Michiel1972)

Staat er toch onder op http://www.napnieuws.nl/2(...)locatie-wintermarkt/
Ja kut, die fotograaf is geboren in 1972. Of vind je die Vito niet wat modern?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173255159
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Damrak. (Foto: Wikipedia/Michiel1972)

Staat er toch onder op http://www.napnieuws.nl/2(...)locatie-wintermarkt/
Lijkt me foutief gezien kleding en auto's. Zal er op gesoept zijn dan.
I´m back.
pi_173255160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, maar je prioriteiten liggen dan overhoop volgens mij. Het was echt een ini-mini groepje rechtse gasten en men voelde de noodzaak hen te omsingelen, duwen en zelfs te trappen en slaan. Ik zou denken; leg je focus ff waar het hoort.
Want je kunt niet tegen fascisme zijn en deze aanslagen keihard veroordelen natuurlijk.

Volgens mij zie je tegenstellingen die er niet zijn. Juist met dit soort aanslagen zie je fascisten wel eens hun politieke agenda naar voren halen over de rug van slachtoffers, ik snap niet wat er vreemd aan is om daar tegen te ageren.
pi_173255163
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is wel een interessante geschiedenis natuurlijk.
Als je echt ver terug gaat zeker. Ik ben niet zo'n geschiedenis man volgens mij. Dat is wel een faal aan mijn kant.
pi_173255166
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:21 schreef JubaUrbicus het volgende:
Amsterdam? In die kut stad wil je nog niet dood gevonden worden!
Wat is er kut aan?
pi_173255187
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja kut, die fotograaf is geboren in 1972. Of vind je die Vito niet wat modern?
Nou ja hoe dan ook, die lelijke blauwe kutpaaltjes stonden er toen wrs ook wel al. En anders; nu iig niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 14:24:18 ]
pi_173255195
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou ja hoe dan ook, die lelijke blauwe kutpaaltjes stonden er toen wrs ook wel al. En anders; nu iig niet meer.
In de jaren 80 stonden die er niet.

Hier Damrak in 1994:



[ Bericht 18% gewijzigd door Ryan3 op 19-08-2017 14:29:46 ]
I´m back.
pi_173255250
"Er is helemaal niks aan de hand. Beschermingsmaatregelen zijn onnodig en nutteloos." Wat ik dan weer wel vreemd is dat waar je vroeger nog regelmatig politici op fietsen naar hun werk zag gaan, reizen ze nu met auto's en hebben ze bodyguards en als er een of andere Top in Den Haag is dan wordt de halve stad beveiligd door militairen. Heel vreemd.
pi_173255265
En de NPO die die boodschap ook altijd verspreidt beveiligt zich zelf wel. Heel vreemd.
pi_173255287
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:28 schreef Braindead2000 het volgende:
En de NPO die die boodschap ook altijd verspreidt beveiligt zich zelf wel. Heel vreemd.
Niet echt toch? Bleek gisteren. Politici komen nog steeds met de fiets trouwens. Wat en hoe moet je alles beveiligen. Dat is de vraag.
pi_173255304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de jaren 80 stonden die er niet.

Hier Damrak in 1994:

[ afbeelding ]
Het is heel interessant te zien hoe men verkeer is gaan regelen in die buurt. Dit herken ik ook niet.
pi_173255317
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:21 schreef JubaUrbicus het volgende:
Amsterdam? In die kut stad wil je nog niet dood gevonden worden!
Amsterdam O+
pi_173255318
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want je kunt niet tegen fascisme zijn en deze aanslagen keihard veroordelen natuurlijk.

Volgens mij zie je tegenstellingen die er niet zijn. Juist met dit soort aanslagen zie je fascisten wel eens hun politieke agenda naar voren halen over de rug van slachtoffers, ik snap niet wat er vreemd aan is om daar tegen te ageren.
De daad; het omsingelen, intimideren, schoppen en meppen is sowieso abject. Jij maakt er van 'over de rug van slachtoffers'. Misschien is dat waar. Maar misschien zijn ze ook oprecht boos? Wie ben jij om hun ongenoegen mbt het eea (de islam) uit de straat te trappen? Wat als een van hen iemand verloren is? Dat kan je niet zomaar invullen. Dat recht heb jij niet. Ook niet als het (vermeende) fascisten betreft.
Hoe dan ook, in de context; verkeerde prioriteiten. Ik vind het bovendien erg laf. Bel vandaag dan ook aan bij die moskee, waar die dooie jihadimam werkte.
pi_173255326
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In de jaren 80 stonden die er niet.

Hier Damrak in 1994:

[ afbeelding ]
Jezus man, 94' lijkt oerhistorie. En toen leefde ik al :{.
pi_173255351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is heel interessant te zien hoe men verkeer is gaan regelen in die buurt. Dit herken ik ook niet.
Deze is genomen ter hoogte van beursgebouw en die andere uit 2015 meer tegen de kop aan, dus perspectief is anders. Toch lijkt het erop dat men meer ruimte gecreëerd heeft.
I´m back.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:33:57 #146
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173255356
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jezus man, 94' lijkt oerhistorie. En toen leefde ik al :{.
Echt he, zo lang geleden lijkt het niet maar die auto's man, allemaal van die dozen. Wat dat betreft ziet het heden er toch wel 'futuristisch' uit :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:34:31 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173255367
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Deze is genomen ter hoogte van beursgebouw en die andere uit 2015 meer tegen de kop aan, dus perspectief is anders. Toch lijkt het erop dat men meer ruimte gecreëerd heeft.
2015 is ook weer redelijk oud aangezien er juist de afgelopen 2 jaar heel veel werkzaamheden zijn geweest in dat gebied.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173255370
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jezus man, 94' lijkt oerhistorie. En toen leefde ik al :{.
Rijdt er wel net ook voor die tijd al een tamelijk oud renaultje 5 langs.
I´m back.
pi_173255372
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jezus man, 94' lijkt oerhistorie. En toen leefde ik al :{.
Ja. Soms komt iets hard aan. Heb ik ook. En dan zie je iets waar je van dacht dat het de tijd van je ouders was. Dat is soms niet zo. Je maakte er deel vanuit.
pi_173255380
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De daad; het omsingelen, intimideren, schoppen en meppen is sowieso abject. Jij maakt er van 'over de rug van slachtoffers'. Misschien is dat waar. Maar misschien zijn ze ook oprecht boos?
Boos over slachtoffers en dan boos worden op mensen die er niks mee te maken hebben. Daar wordt - terecht - tegen geageerd.

quote:
Hoe dan ook, in de context; verkeerde prioriteiten. Ik vind het bovendien erg laf. Bel vandaag dan ook aan bij die moskee, waar die dooie jihadimam werkte.
Dan zul je toch eerst moeten weten of die imam in een grotere groep opereerde en z'n gedachtegoed kon delen. En dan nog is eigenrichting een heel slecht idee.
pi_173255382
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Deze is genomen ter hoogte van beursgebouw en die andere uit 2015 meer tegen de kop aan, dus perspectief is anders. Toch lijkt het erop dat men meer ruimte gecreëerd heeft.
Zo druk heb ik het nog nooit gezien.
pi_173255390
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

2015 is ook weer redelijk oud aangezien er juist de afgelopen 2 jaar heel veel werkzaamheden zijn geweest in dat gebied.
Was in 2014, dacht ik?

I´m back.
pi_173255400
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Deze is genomen ter hoogte van beursgebouw en die andere uit 2015 meer tegen de kop aan, dus perspectief is anders. Toch lijkt het erop dat men meer ruimte gecreëerd heeft.


Lijkt erop alsof auto's er niet meer kunnen komen. Twee bus/trambanen en bredere fietspaden. Of zie ik dat verkeerd?
pi_173255401
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rijdt er wel net ook voor die tijd al een tamelijk oud renaultje 5 langs.
En dat is geen Turbo. Maar wel leuk dit soort foto's. Iets anders is het werkelijk kijken. Je kent het wel maar zag het nooit. Als je begrijpt wat ik bedoel.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:36:56 #155
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173255405
Het is overal in de binnenstad een stuk verbeterd (visueel).





Al die grachten zonder hekjes zijn natuurlijk ook aardige obstakels voor terroristen die hard door de straten willen rijden :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173255414
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Echt he, zo lang geleden lijkt het niet maar die auto's man, allemaal van die dozen. Wat dat betreft ziet het heden er toch wel 'futuristisch' uit :P
Ja, het is echt heel hard gegaan :{ .
pi_173255415
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt erop alsof auto's er niet meer kunnen komen. Twee bus/trambanen en bredere fietspaden. Of zie ik dat verkeerd?
Klopt idd, trambanen en twee fietspaden, daardoor is de boel wrs ook ruimer gaan lijken.
I´m back.
pi_173255426
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Rijdt er wel net ook voor die tijd al een tamelijk oud renaultje 5 langs.
Ja nou wat er voor en achter zit geeft ook niet het idee van; dat hoort bij hetzelfde tijdperk van nu.
pi_173255436
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is overal in de binnenstad een stuk verbeterd (visueel).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Al die grachten zonder hekjes zijn natuurlijk ook aardige obstakels voor terroristen die hard door de straten willen rijden :P
Ziet er mooier uit, en een stad wil ruimer en opener lijken, dat begrijp ik wel, alleen houdt dat nu toch misschien een risico in.
I´m back.
pi_173255441
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is overal in de binnenstad een stuk verbeterd (visueel).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Al die grachten zonder hekjes zijn natuurlijk ook aardige obstakels voor terroristen die hard door de straten willen rijden :P
Foto 2 is dan ook een utopie.
pi_173255448
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Soms komt iets hard aan. Heb ik ook. En dan zie je iets waar je van dacht dat het de tijd van je ouders was. Dat is soms niet zo. Je maakte er deel vanuit.
Ja precies. Vooral die kleurige jaren 90 kledij :{. Dat hoort bij een vaag verleden van m'n ouders idd.
pi_173255467
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja nou wat er voor en achter zit geeft ook niet het idee van; dat hoort bij hetzelfde tijdperk van nu.
Die Peugeotjes 206 zie je nog regelmatig, die Vectra zelden en die Volkswagen Polo zelden. Maar die zijn wel ongeveer jaren 90. Renaultje 5 meer jaren 80.
I´m back.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:41:35 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173255485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ziet er mooier uit, en een stad wil ruimer en opener lijken, dat begrijp ik wel, alleen houdt dat nu toch misschien een risico in.
Je kan ook met creatieve obstakels iets beveiligen. Kijk maar eens naar de straten rond de Nederlandse Bank in Amsterdam (waar het goud ligt)



Al die grote keien liggen er niet voor niets.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173255490
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Boos over slachtoffers en dan boos worden op mensen die er niks mee te maken hebben. Daar wordt - terecht - tegen geageerd.

[..]

Dan zul je toch eerst moeten weten of die imam in een grotere groep opereerde en z'n gedachtegoed kon delen. En dan nog is eigenrichting een heel slecht idee.
Ja, je noemt het wel 'tegen ageren' en 'tegen fascisme' zijn. Maar ze werden gewoon tot bloedens toe geslagen. Dat is nimmer terecht.

En eigenrichting is idd een heel slecht idee. Behalve als het 'fascisten' betreft. Dan noemen we vechten 'ageren tegen'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 14:44:32 ]
pi_173255513
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je kan ook met creatieve obstakels iets beveiligen. Kijk maar eens naar de straten rond de Nederlandse Bank in Amsterdam (waar het goud ligt)

[ afbeelding ]

Al die grote keien liggen er niet voor niets.
Je kunt idd iets integreren in het straatmeubilair van gewapend beton: beeldjes, plantenbakken, bankjes etc.
I´m back.
pi_173255517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Was in 2014, dacht ik?

[ afbeelding ]
Ja en eerder. Kwam er dat jaar voor het laatst dagelijks.
pi_173255523
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, je noemt het wel 'tegen ageren' en 'tegen fascisme' zijn. Maar ze werden gewoon tot bloedens toe geslagen. Dat is nimmer terecht.

En eigenrichting is idd een heel slecht idee. Behalve als het 'fascisten' betreft. Dan noemen we 'vechten' 'ageren tegen'.
De vraag is ook wie bepaalt wat "fascisme" is of "een mening die geweld toe zou moeten staan". Figuren als Xa1pt bepalen dat natuurlijk graag zelf op hun eigen, kenmerkende en eenzijdige wijze.
pi_173255546
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Peugeotjes 206 zie je nog regelmatig, die Vectra zelden en die Volkswagen Polo zelden. Maar die zijn wel ongeveer jaren 90. Renaultje 5 meer jaren 80.
Mm, in het achterland misschien.
pi_173255584
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mm, in het achterland misschien.
Ja, dat zal idd.
I´m back.
pi_173255604
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

De vraag is ook wie bepaalt wat "fascisme" is of "een mening die geweld toe zou moeten staan". Figuren als Xa1pt bepalen dat natuurlijk graag zelf op hun eigen, kenmerkende en eenzijdige wijze.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk aan wie die paar mannen toebehoorden. Volgens mij was alleen bekend dat ze tegen islamisering/islamitisch terrorisme wilde protesteren. Zag geen symboliek of zo. Los daarvan zag ik andere beelden van een (andere?) groep die iets groter was, die bep. vlaggen zwaaiden. Weet alleen niet welke dat nou was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 14:51:58 ]
pi_173255673
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt erop alsof auto's er niet meer kunnen komen. Twee bus/trambanen en bredere fietspaden. Of zie ik dat verkeerd?
Pfff, wat een tyfusdrukte.
pi_173255706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is mij ook niet helemaal duidelijk bij wie die paar mannen toebehoorden. Volgens mij was alleen bekend dat ze tegen islamisering/islamitisch terrorisme wilde protesteren. Zag geen symboliek of zo. Los daarvan zag ik andere beelden van een (andere?) groep die iets groter was, die bep. vlaggen zwaaiden. Weet alleen niet welke dat nou was.
Op het filmpje dat ik zag had in ieder geval een van de twee een shirt aan met daarop "Iberos Pueblo Indomito".

Dan heb ik het hier over:
pi_173255832
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Op het filmpje dat ik zag had in ieder geval een van de twee een shirt aan met daarop "Iberos Pueblo Indomito".

Dan heb ik het hier over:
Ah oke, dat had ik gemist toen ik het gisternacht zag. Dat heeft iets te maken met Iberiërs?

De Iberiërs leefden op het Iberisch Schiereiland en zijn waarschijnlijk een mengvolk van de plaatselijke oerbevolking en Noord-Afrikaanse immigranten. Van de 9e tot de 6e eeuw v.Chr. ontstaat in Oost-Spanje een Iberische cultuur. Deze bestond naast het koninkrijk Tartessos dat geheel Zuid-Spanje omvatte.
pi_173255851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:51 schreef tralalala het volgende:

[..]

Pfff, wat een tyfusdrukte.
Ja, vooral die kut toeristen die met z'n drieën naast elkaar lopen.
pi_173255860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, je noemt het wel 'tegen ageren' en 'tegen fascisme' zijn. Maar ze werden gewoon tot bloedens toe geslagen. Dat is nimmer terecht.

En eigenrichting is idd een heel slecht idee. Behalve als het 'fascisten' betreft. Dan noemen we vechten 'ageren tegen'.
Dat gaat inderdaad veel te ver, maar je stelling dat ze hun prioriteiten verkeerd hebben liggen klopt niet. Je kunt prima - los van het geweld - tegen fascisme zijn, juist na deze aanslagen. Want demagogen grijpen dit maar al te graag aan om hun politieke agenda er doorheen te drukken.
pi_173255907
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat gaat inderdaad veel te ver, maar je stelling dat ze hun prioriteiten verkeerd hebben liggen klopt niet. Je kunt prima - los van het geweld - tegen fascisme zijn, juist na deze aanslagen. Want demagogen grijpen dit maar al te graag aan om hun politieke agenda er doorheen te drukken.
Ja, maar juist het gegeven dat ze tot geweld en intimidatie overgaan geeft blijk van hoe de prioriteiten daar liggen. Je kan het ook gewoon afkeuren door je niet bij hen aan te sluiten en je eigen 'We zijn niet bang'-dommigheid ten toon te stellen.
pi_173255928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah oke, dat had ik gemist toen ik het gisternacht zag. Dat heeft iets te maken met Iberiërs?

De Iberiërs leefden op het Iberisch Schiereiland en zijn waarschijnlijk een mengvolk van de plaatselijke oerbevolking en Noord-Afrikaanse immigranten. Van de 9e tot de 6e eeuw v.Chr. ontstaat in Oost-Spanje een Iberische cultuur. Deze bestond naast het koninkrijk Tartessos dat geheel Zuid-Spanje omvatte.
Ja, maar weet er het fijne niet van. Lijkt er wel op dat hun manier van uiten voor anderen reden was om ze in een bepaalde groep te plaatsen.
pi_173255948
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar juist het gegeven dat ze tot geweld en intimidatie overgaan geeft blijk van hoe de prioriteiten daar liggen. Je kan het ook gewoon afkeuren door je niet bij hen aan te sluiten en je eigen 'We zijn niet bang'-dommigheid ten toon te stellen.
Ik geloof dat de meesten dat ook gewoon gedaan hebben.
pi_173256010
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meesten dat ook gewoon gedaan hebben.
Ja de meeste, behalve die waar ik het over had.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, maar weet er het fijne niet van. Lijkt er wel op dat hun manier van uiten voor anderen reden was om ze in een bepaalde groep te plaatsen.
Ik ga deze zo even lezen https://nl.wikipedia.org/wiki/Iberisch_Schiereiland
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:11:46 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_173256058
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Moderne auto's hadden ze in Amsterdam begin jaren '70.
Die auto's zijn idd van rond 1990 op z'n vroegst.
pi_173256092
Het ging overigens om een shirt met deze afbeelding: https://secura.e-sim.org/article.html?id=6692
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:13:57 #182
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173256096
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef Geralt het volgende:

[..]

Angst zaaien denk ik.

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat ze alleen grote plaatsen pakken. Dender een keer over de jaarlijkse braderie in schubbekutteveen zou ik denken. Dat je zelfs daar al niet meer veilig bent.

Maargoed, geen idee waarom men dat niet doet. Hopelijk breng ik ze niet op ideeën nu :@ :X
Dat snap ik ook niet. De meest angstige personen wonen in de kleinere dorpen, de mensen in de grote steden beseffen dat er een minieme kans op een aanslag, maar laten zich niet kisten. Kijk maar naar bijvoorbeeld Parijs, waar ruim 90% van de inwoners op Macron en niet op Le Pen stemden afgelopen jaar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173256159
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:13 schreef Halcon het volgende:
Het ging overigens om een shirt met deze afbeelding: https://secura.e-sim.org/article.html?id=6692
Ze zijn echt door alles en iedereen binnengevallen (inc NL) lees ik net. Maar ze leggen de focus op de islamitische invasie of zo? Ik zie nu btw dat het logo (dat cirkeltje met kruis) idd dezelfde is als van die grotere groep die ik ook had gezien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2017 15:18:28 ]
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:22:27 #184
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173256223
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt erop alsof auto's er niet meer kunnen komen. Twee bus/trambanen en bredere fietspaden. Of zie ik dat verkeerd?
Die baan aan de linkerkant van de foto is nog steeds te gebruiken door auto's
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173260047
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat ze helemaal geen flikker kunnen bereiken en op een gegeven moment zal het dus vanzelf wel ophouden.
En anders drink je effe een koppie thee met ze. Dat werkt al jaaaaaren....niet.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173263988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:28 schreef Braindead2000 het volgende:
"Er is helemaal niks aan de hand. Beschermingsmaatregelen zijn onnodig en nutteloos." Wat ik dan weer wel vreemd is dat waar je vroeger nog regelmatig politici op fietsen naar hun werk zag gaan, reizen ze nu met auto's en hebben ze bodyguards en als er een of andere Top in Den Haag is dan wordt de halve stad beveiligd door militairen. Heel vreemd.
De politici weten ook wel dat de bedreigingen gemeend zijn en hebben zichzelf wel goed beveiligd. Wat de rest van de bedreigden die niet in Den Haag wonen overkomt boeit de politici niet. En dat noemt zich volksvertegenwoordiger.
pi_173264024
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:37 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En anders drink je effe een koppie thee met ze. Dat werkt al jaaaaaren....niet.
Onjuist; die benadering blijkt juist effectiever dan een repressieve aanpak.
pi_173266902
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 21:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onjuist; die benadering blijkt juist effectiever dan een repressieve aanpak.
Verschillen overbruggen, blijven praten, contact blijven maken.
pi_173268557
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja precies. Vooral die kleurige jaren 90 kledij :{. Dat hoort bij een vaag verleden van m'n ouders idd.
Dat je blij bent dat je kleuren niet geheel ziet. Uit wat voor rare tijd kwamen wij? Ook met vrij slechte muziek.
pi_173268601
Makom alef
pi_173268606
"Het vuur in mijn zaad is nu gedooft" Andre hazes. Zo voel ik dat nog niet.
pi_173269742
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:25 schreef BrandX het volgende:

[..]

Angst creëren toch? Waarom ze dat precies willen blijft mij onduidelijk en onbegrijpelijk, omdat ze met hun vage aanslagen ook hun 'mede' gelovigen met evenveel gemak doden.
Zonder angst zou IS bijzonder irrelevant worden, Al-Qaida ging na verloop ineens "intellectueel" doen en discussiëren wat volgens de organisatie ethisch en onethisch was en IS liep ze voorbij door de handen in de modder te steken. Een Al-Qaida zal een clear target uitzoeken zoals met Charlie Hepdo het geval was. Al-Qaida is niet zo willekeurig zoals IS, dat maar wat rondroept en er is altijd iemand die weinig doel in z'n leven heeft en het wel wil doen. Puur om de naam IS hoog te houden, vooral nu ze het kalifaat toch wel redelijk kwijt zijn. En die lichtelijke intensivering van aanslagen waren ook wel te verwachten met het verliezen van het kalifaat, ik heb dat een jaar geleden al een paar keer hier neergepend. Daar zat overigens weinig voorspellen bij want het laat zich met aankondigingen en hoe het verloopt wel redelijk raden.
pi_173270781
Ja hoi, winkels moeten ook bevoorraad worden. groetjes
  User die overal opduikt 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 07:03:32 #194
186611 Haags
pi_173272650
Gelukkig zitten er allemaal experts in dit topic. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_173272727
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:13 schreef Nikonlover het volgende:
Op het Damrak kan je met een vrachtwagen 100en slachtoffers maken. Zo'n enorme stroom mensen moet beschermd worden. Wat is er mis met hier en daar een betonblok?

[..]

Staat daar altijd vast, ik heb verder geen idee waar die vrachtwagen vandaan moet komen, en lopen continue agenten of de stille, plus het damrak is tig keer meer overzichtelijk dan een kilometerslange Ramblas of een boulevard zoals die in Nice, bovendien heb je geen idee wat voor maatregelen er al zijn genomen dus wat dat betreft.

En als het Damrak zo Goed wordt beschermd zoeken ze wel een ander plekje uit ergens in het land.
  zondag 20 augustus 2017 @ 07:46:58 #196
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173272798
Er is onder jihadies gewoon grote angst om een aanslag in Nederland te overleven en 7 jaar thee te moeten slurpen met d66 en groenlinks zieligheidsvolk. Ik kan me hun angst, eerlijk gezegd, wel voorstellen als je hoopt op de hemel maar belandt in de hel.
  zondag 20 augustus 2017 @ 08:10:26 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173272860
Stel je zet overal Beiroetblokken neer, heb je meer slachtoffers door de eerste de beste brand omdat de Brandweer er niet bij kan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173272891
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Stel je zet overal Beiroetblokken neer, heb je meer slachtoffers door de eerste de beste brand omdat de Brandweer er niet bij kan
Waarom Beiroetblokken? Wat is er mis met Amsterdammertjes?
  zondag 20 augustus 2017 @ 08:39:53 #199
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_173272943
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 07:25 schreef DeParo het volgende:

En als het Damrak zo Goed wordt beschermd zoeken ze wel een ander plekje uit ergens in het land.
Ze kunnen ook zomaar op een station of winkelstraat in een middelgrote plaats opduiken. Ergens waar het niet verwacht wordt, en waar de bewaking wat minder op scherp staat dan op de Dam en Utrecht Centraal, maar waar alsnog ruimschoots genoeg mensen lopen om te kunnen raken.
pi_173273010
Overal in Europa worden mensen aan gort gereden door islamitische terroristen.
Reactie Amsterdam: Geen extra maatregelen nodig, we moeten niet overdrijven, de kans is ontzettend klein dat je iets overkomt.

Mensen worden met "Dames en Heren" aangesproken en moeten kiezen uit een dames- en herentoilet.
Reactie Amsterdam: WE MOETEN ONMIDDELLIJK MAATREGELEN NEMEN EN DEZE SCHANDALIGE PRAKTIJKEN VERBIEDEN. HELE BEVOLKINGSGROEPEN WORDEN LEVENSGEVAARLIJK GEKWETST. HIER MOET PER DIRECT EEN EINDE AANKOMEN!!!!.

|:(
  zondag 20 augustus 2017 @ 08:59:04 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173273018
quote:
15s.gif Op zondag 20 augustus 2017 08:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Waarom Beiroetblokken? Wat is er mis met Amsterdammertjes?
Datgeen wat een vrachtwagen tegen houd, houd ook een brandweerwagen tegen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173273252
Je kan niet alles afblokken. Daarnaast weet men dat dan ook en gaat men ergens anders een aanslag plegen.
pi_173273292
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:19 schreef Gia het volgende:
Mij lijkt Utrecht sowieso een grotere kanshebber op een aanslag.
Pak je daar Centraal Station, dan ligt zo ongeveer het hele treinnet van Nederland op zijn gat.
Het gaat ze totaal niet om verlammen van de infrastructuur, dus dat kan geen reden zijn om UCS te raken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173273334
Als het daar om zou gaan, mik je gewoon wat blaadjes op de rails. Dan ligt ook alles plat.
pi_173273545
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 09:36 schreef Halcon het volgende:
Als het daar om zou gaan, mik je gewoon wat blaadjes op de rails. Dan ligt ook alles plat.
Ga mensen tips geven.......
pi_173273676
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 09:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

blijf lekker op je zolderkamertje, bang mannetje.
Winkelstraten moeten bevoorraad kunnen worden (vrachtwagens), de vuilnis moet opgehaald kunnen worden (vrachtwagen), en de brandweer moet er kunnen komen (vrachtwagen).
En dan ga jij straks zeker janken omdat er tientallen doden vallen en voorop lopen in de protestmars tegen geweld. Je facebook profieltje aanpassen, op Twitter roepen hoe erg je het wel niet vindt en op instagram een leuke filtertje van de nederlandse vlag erop. En dan heeft Havermoutje wel weer haar plicht gedaan als de millennial die ze is _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173273695
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En dan ga jij straks zeker janken omdat er tientallen doden vallen en voorop lopen in de protestmars tegen geweld. Je facebook profieltje aanpassen, op Twitter roepen hoe erg je het wel niet vindt en op instagram een leuke filtertje van de nederlandse vlag erop. En dan heeft Havermoutje wel weer haar plicht gedaan als de millennial die ze is _O_
ik heb geen Facebook, ik ben veel te oud om millennial te zijn en ik doe niet aan Instagram. Verder woon ik in Amsterdam itt tot bange jochies als jij
pi_173273701
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb geen Facebook, ik ben veel te oud om millennial te zijn en ik doe niet aan Instagram. Verder woon ik in Amsterdam itt tot bange jochies als jij
Oh dus het is niet erg als ze jou opblazen of omverrijden, noted.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173273723
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oh dus het is niet erg als ze jou opblazen of omverrijden, noted.
de kans daarop is zo klein dat ik me er niet druk om maak. Ik wordt eerder omver gereden door doorgesnoven provinciaal
pi_173273733
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

de kans daarop is zo klein dat ik me er niet druk om maak. Ik wordt eerder omver gereden door doorgesnoven provinciaal
Amsterdam is echt een metropol ja, muts.
pi_173273738
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:13 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Amsterdam is echt een metropol ja, muts.
nu nog eens in begrijpelijk nederlands graag
pi_173273751
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nu nog eens in begrijpelijk nederlands graag
Muts.
pi_173273763
Amsterdam is een niet boeiend dorp. Ook in de ogen van IS, blijkbaar.
pi_173273801
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:14 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Muts.
intelligent antwoord
pi_173273820
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:15 schreef Halcon het volgende:
Amsterdam is een niet boeiend dorp. Ook in de ogen van IS, blijkbaar.
Gelukkig maar. We zijn niet groot genoeg en van enig belang.
pi_173273849
Ik denk dat je door IS niet eens serieus genomen wordt als je komt met het plan een aanslag te plegen in Amsterdam. Waar?
pi_173275719
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:22 schreef Jaroon het volgende:
Ik denk dat je door IS niet eens serieus genomen wordt als je komt met het plan een aanslag te plegen in Amsterdam. Waar?
Dam?

Elk ander plein?

Evenementen?
pi_173275737
Schiphol, pretparken of Utrecht centraal zie ik het ook eerder gebeuren.
pi_173275754
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dam?

Elk ander plein?

Evenementen?
Ja. En daar kun je niet altijd hele grote stenen neerleggen. Maar het gaat nog wel gebeuren hier. Dan gaan we massaal roepen hoe erg het is en met een beetje geluk een stille tocht.
pi_173275772
Ondertussen mogen bepaalde mensen wel gewoon haat prediken. Dat is vrijheid van meningsuiting.
pi_173276049
Of vrijheid van religie, dan mag het ook blijkbaar.
pi_173278120
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb geen Facebook, ik ben veel te oud om millennial te zijn en ik doe niet aan Instagram. Verder woon ik in Amsterdam itt tot bange jochies als jij
Ik vermoed dat de Amsterdammers wel extra maatregelen nemen om aanslagen te voorkomen. Maar dat tegen de media verzwijgen om niet als bangerikken te worden weggezet Ons kent ons..
pi_173278376
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die Peugeotjes 206 zie je nog regelmatig, die Vectra zelden en die Volkswagen Polo zelden. Maar die zijn wel ongeveer jaren 90. Renaultje 5 meer jaren 80.
Waarschijnlijk allemaal weggeroest die Vectra's
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_173278412
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de Amsterdammers wel extra maatregelen nemen om aanslagen te voorkomen. Maar dat tegen de media verzwijgen om niet als bangerikken te worden weggezet Ons kent ons..
Je kan er weinig tegen doen. Het enige wat je kan zeggen is "ga minder met de metro"
pi_173279080
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 07:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Staat daar altijd vast, ik heb verder geen idee waar die vrachtwagen vandaan moet komen, en lopen continue agenten of de stille, plus het damrak is tig keer meer overzichtelijk dan een kilometerslange Ramblas of een boulevard zoals die in Nice, bovendien heb je geen idee wat voor maatregelen er al zijn genomen dus wat dat betreft.

En als het Damrak zo Goed wordt beschermd zoeken ze wel een ander plekje uit ergens in het land.
Maar op het Damrak is het toch al een keer gelukt?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173279126
Dit soort terrorisme waait voorlopig nog niet over, maar den duur zal het vanzelf ophouden. Goedschiks of kwaadschiks.
pi_173279228
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:53 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar op het Damrak is het toch al een keer gelukt?
Wat?
pi_173279287
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat?
Die schreeuwer bij dodenherdenking
pi_173279320
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:03 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Die schreeuwer bij dodenherdenking
Dat was een gek en geen aanslag.
pi_173279452
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat was een gek en geen aanslag.
Ja, dat klopt.
pi_173279569
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:53 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar op het Damrak is het toch al een keer gelukt?
Wat bedoel je?
pi_173279580
er moet hier eerst een aanslag komen willen onze 'lijders' wakker worden. kan lulletje rutte eindelijk die neppe smile van zijn uitgestreken smoel halen.
pi_173279628
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:12 schreef FlipjeHolland het volgende:
er moet hier eerst een aanslag komen willen onze 'lijders' wakker worden. kan lulletje rutte eindelijk die neppe smile van zijn uitgestreken smoel halen.
Het is bijna alsof je er op zit te wachten.
pi_173279690
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is bijna alsof je er op zit te wachten.
iedereen zit er op te wachten. belgie, frankrijk, spanje, duitsland zijn al geweest. het is alleen een kwestie van wanneer het gebeurt.
pi_173279701
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:15 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

iedereen zit er op te wachten. belgie, frankrijk, spanje, duitsland zijn al geweest. het is alleen een kwestie van wanneer het gebeurt.
Dat roepen we ook al 25 jaar.
pi_173279715
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat roepen we ook al 25 jaar.
en dus maar gewoon negeren?
pi_173279756
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:16 schreef FlipjeHolland het volgende:

[..]

en dus maar gewoon negeren?
Wie zegt dat het wordt genegeerd, misschien is er in al die tijd geen aanslag gepleegd omdat het hier wat beter op orde is, omdat het het moeilijk is in Nederland een dusdanige aanslag te plegen.
pi_173279990
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:03 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Die schreeuwer bij dodenherdenking
Nee een auto die met een rotvaart mensen omver reed, (hij zou suikerpatient zijn) daarna niks meer over gehoord. De doofpot is geduldig.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173280007
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nee een auto die met een rotvaart mensen omver reed, (hij zou suikerpatient zijn) daarna niks meer over gehoord. De doofpot is geduldig.
Toen die 15 camera's het allemaal niet deden!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_173280042
We zijn als land nu nog niet populair genoeg om aanslagen te plegen.
pi_173280067
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:29 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Toen die 15 camera's het allemaal niet deden!
Bij de NS centraal station Amsterdam. Wel bijzonder dat ineens niets werkt.
  Spellchecker zondag 20 augustus 2017 @ 15:36:18 #242
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173280179
quote:
19s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:27 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik vraag me dat ook wel eens af. Net als met een paar lui onderdelen van een bom een voetbalstadion in smokkelen en die daar in elkaar zetten en af laten gaan. Man, ook al doet die bom zelf geen schade veroorzaken, de paniek die volgt alleen al zal genoeg dood en verderf zaaien.
Of op Lowlands ... Koningsdag ...
pi_173280267
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:36 schreef maily het volgende:

[..]

Of op Lowlands ... Koningsdag ...
Dat kun je ook moeilijk afblokken met palen. En tegen wie?
pi_173280548
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de Amsterdammers wel extra maatregelen nemen om aanslagen te voorkomen. Maar dat tegen de media verzwijgen om niet als bangerikken te worden weggezet Ons kent ons..
ik heb in #206 al proberen uit te leggen waarom je niet zomaar straten kan afsluiten. Maar blijf vooral weg uit Amsterdam als je bang bent ^O^
pi_173281308
Al die extreemrechtse gekkies in dit topic die stiekem hopen op een aanslag in NL :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Maverick_tfd op 20-08-2017 17:28:23 ]
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 19:51:59 #246
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173286355
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:36 schreef maily het volgende:

[..]

Of op Lowlands ... Koningsdag ...
Precies. Ik kan in een paar minuten tijd tientalle mogelijke doelwitten bedenken. Dan moet zo'n terroristencel dat toch ook kunnen. En wanneer ze het land niet (goed) kennen: ook zij hebben beschikking tot internet enzo.
lolwut
pi_173286396
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:51 schreef BrandX het volgende:

[..]

Precies. Ik kan in een paar minuten tijd tientalle mogelijke doelwitten bedenken. Dan moet zo'n terroristencel dat toch ook kunnen.
je zit te popelen
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 19:54:10 #248
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173286411
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je zit te popelen
huh?
lolwut
pi_173286493
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:54 schreef BrandX het volgende:

[..]

huh?
popelen werkw.
Uitspraak: ['popələ(n)]
Vervoegingen: popelde (verl.tijd enkelv.)
Vervoegingen: heeft gepopeld (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen

staan te popelen om... (erg ongeduldig zijn om te beginnen met...) `De deelnemers stonden te popelen om van start te gaan.`
popelen van ongeduld (erg ongeduldig zijn)
  zondag 20 augustus 2017 @ 19:59:43 #250
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_173286529
Amsterdam heeft de meest creatieve oplossing tegen een terroristische aanval ooit. Als er een aanslag is geweest achteraf ontkennen dat het een aanslag was, maar een suikerpatiënt die onwel is geworden, maar dat heeft niets met de ramadan te maken
Non possumus non loqui
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 20:01:52 #251
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173286576
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

popelen werkw.
Uitspraak: ['popələ(n)]
Vervoegingen: popelde (verl.tijd enkelv.)
Vervoegingen: heeft gepopeld (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen

staan te popelen om... (erg ongeduldig zijn om te beginnen met...) `De deelnemers stonden te popelen om van start te gaan.`
popelen van ongeduld (erg ongeduldig zijn)
:{ :{ :{
als je mijn posts allemaal hebt gelezen kan je lezen dat ik juist niet sta te popelen om een terroristische aanslag.

Evenals dat ik niet sta te popelen voor allerlei maatregelen zoals gevraagd in het topic zoals betonblokken. En wel om de belangrijkste reden dat dat nutteloos is omdat er zo een ander target gevonden is, zonder al te veel moeite. En ik dus niet vóór ben om een hoop van mijn eigen vrijheid op te geven voor maatregelen die niet het gewenste effect (geen gelukte aanslag) zal hebben.

Ik sta te popelen... :|W ben je wel helemaal lekker?
lolwut
pi_173286769
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:28 schreef Braindead2000 het volgende:
"Er is helemaal niks aan de hand. Beschermingsmaatregelen zijn onnodig en nutteloos." Wat ik dan weer wel vreemd is dat waar je vroeger nog regelmatig politici op fietsen naar hun werk zag gaan, reizen ze nu met auto's en hebben ze bodyguards en als er een of andere Top in Den Haag is dan wordt de halve stad beveiligd door militairen. Heel vreemd.
Rutte zit nog regelmatig op een terrasje een biertje te drinken anders :@
dag
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 20:12:33 #253
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173286798
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Rutte zit nog regelmatig op een terrasje een biertje te drinken anders :@
En hij niet alleen :P En de nodige komen gewoon nog steeds op de fiets :Y
lolwut
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 20:14:12 #254
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173286843
daarover gesproken, hoe makkelijk is het wel niet om op het binnenhof een bom af te laten gaan :D Gewoon fietsend en wel maar liefst. Bommetje in je fietstas en je hebt de poppen aan het dansen :')
lolwut
pi_173287142
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef remlof het volgende:
Wat daar mis mee is is dat je je manier van leven gaat aanpassen aan die gare terroristen. Dat is nou net wat ze willen.
Wat een onzin.
Ja dat is wat ze willen, maar als je bv betonblokken ergens plaats om het inrijden te blokkeren dan pas je je leven helemaal niet aan.
Niemand heeft er last van als die blokken daar liggen, dus het past geen enkel leven aan.
Het levert geen angst op als die dingen er liggen of wat dan ook.
Maar je kan er een hele boel ellende mee besparen.

Dat terrorisme gedoe kan mij echt gestolen worden hoor, al zouden ze morgen een bom naast mij opblazen het zij zo (nou leef ik toch niet in een omgeving waar ze zullen komen maar toch).
Heeft geen nut om ergens bang voor te zijn.
Maar als je met zoiets simpels al een aanslag kunt voorkomen dan ben je achterlijk als je dat niet doet.
pi_173287201
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:01 schreef BrandX het volgende:

Evenals dat ik niet sta te popelen voor allerlei maatregelen zoals gevraagd in het topic zoals betonblokken. En wel om de belangrijkste reden dat dat nutteloos is omdat er zo een ander target gevonden is, zonder al te veel moeite. En ik dus niet vóór ben om een hoop van mijn eigen vrijheid op te geven voor maatregelen die niet het gewenste effect (geen gelukte aanslag) zal hebben.
Natuurlijk vinden ze wel weer wat anders, maar omdat ze toch wel een doel vinden moet je ze maar ergens door laten gaan knallen met de wagens?
Even betonblok op drukke plekken kan een hoop ellende voorkomen, dan moeten ze naar plekken waar ze veel minder kunnen uitrichten.

Welke vrijheid lever je in als er ergens een betonblok ligt? Je loopt er nog steeds net zo makkelijk langs hoor.
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 20:39:20 #257
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173287494
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Natuurlijk vinden ze wel weer wat anders, maar omdat ze toch wel een doel vinden moet je ze maar ergens door laten gaan knallen met de wagens?
Even betonblok op drukke plekken kan een hoop ellende voorkomen, dan moeten ze naar plekken waar ze veel minder kunnen uitrichten.

Welke vrijheid lever je in als er ergens een betonblok ligt? Je loopt er nog steeds net zo makkelijk langs hoor.
mijn bewegingsvrijheid, en de vrijheid voor hulpdiensten voor wanneer er wat is. En dat hoeft dus geen aanslag te zijn he, maar bijvoorbeeld een uitgeslagen brand, of iemand met een hartaanval oid.
lolwut
pi_173287927
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:14 schreef BrandX het volgende:
daarover gesproken, hoe makkelijk is het wel niet om op het binnenhof een bom af te laten gaan :D Gewoon fietsend en wel maar liefst. Bommetje in je fietstas en je hebt de poppen aan het dansen :')
En dan? Die gebouwen zijn beveiligd genoeg.
pi_173288198
Laten we eerlijk zijn. Je kan als politicus in dit land nog met je fiets naar je werk gaan. Hoe mooi is dat?
pi_173288234
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ja dat is wat ze willen, maar als je bv betonblokken ergens plaats om het inrijden te blokkeren dan pas je je leven helemaal niet aan.
Niemand heeft er last van als die blokken daar liggen, dus het past geen enkel leven aan.
Het levert geen angst op als die dingen er liggen of wat dan ook.
Maar je kan er een hele boel ellende mee besparen.

Dat terrorisme gedoe kan mij echt gestolen worden hoor, al zouden ze morgen een bom naast mij opblazen het zij zo (nou leef ik toch niet in een omgeving waar ze zullen komen maar toch).
Heeft geen nut om ergens bang voor te zijn.
Maar als je met zoiets simpels al een aanslag kunt voorkomen dan ben je achterlijk als je dat niet doet.
Het betonblok voor het hoofd van Remlof kan er mooi voor gebruikt worden.
pi_173288874
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:12 schreef FlipjeHolland het volgende:
er moet hier eerst een aanslag komen willen onze 'lijders' wakker worden. kan lulletje rutte eindelijk die neppe smile van zijn uitgestreken smoel halen.
Er zijn toch al aanslagen gebeurd in Nederland of hadden die te weinig doden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173289033
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:39 schreef BrandX het volgende:

[..]

mijn bewegingsvrijheid, en de vrijheid voor hulpdiensten voor wanneer er wat is. En dat hoeft dus geen aanslag te zijn he, maar bijvoorbeeld een uitgeslagen brand, of iemand met een hartaanval oid.
Ja, dat had ik ook al aangekaart. Als je een plein barricadeert met betonblokken zodat busjes geen schade meer aan kunnen richten, gaat je dat toch levens kosten omdat hulpdiensten ook niet door de betonblokken heen kunnen rijden.

Erg lastig bij een terroristische aanslag. Maar ook voor ander leed zoals jij omschrijft.

Dan zijn die paaltjes die op afstand bediend kunnen worden wellicht een betere oplossing, al is het schijnveiligheid natuurlijk. Pakken ze gewoon een groepje mensen bij een stoplicht en als ze toch het plein op willen pakken ze andere middelen.
pi_173290356
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:39 schreef BrandX het volgende:

mijn bewegingsvrijheid, en de vrijheid voor hulpdiensten voor wanneer er wat is. En dat hoeft dus geen aanslag te zijn he, maar bijvoorbeeld een uitgeslagen brand, of iemand met een hartaanval oid.
Bewegingsvrijheid?
Ben je zo ongelofelijk dik dat je de hele breedte van een straat nodig hebt om er door heen te kunnen ofzo? Hoe kan in vredesnaam een betonblok je bewegingsvrijheid ontnemen?

Ook in andere gevallen van wat meer beveiliging. Wat zijn Nederlanders ook altijd zeikers. Waar het ook maar om gaat.
Voor hulpdiensten is ook wel weer wat op te vinden.
pi_173290594
Zwolle staat ook vol met die betonblokken, hartstikke irritant. Temeer omdat d'r enkele aanslag gepleegd gaat worden.
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 22:55:41 #265
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173291388
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bewegingsvrijheid?
Ben je zo ongelofelijk dik dat je de hele breedte van een straat nodig hebt om er door heen te kunnen ofzo? Hoe kan in vredesnaam een betonblok je bewegingsvrijheid ontnemen?

Ook in andere gevallen van wat meer beveiliging. Wat zijn Nederlanders ook altijd zeikers. Waar het ook maar om gaat.
Voor hulpdiensten is ook wel weer wat op te vinden.
Dit ja, altijd maar miepen dat alles extreem veilig moet, terwijl elke maatregel die je wil nemen totaal niet realistisch haalbaar is. Als je maar een paar betonblokken wil neerzetten die mijn bewegingsvrijheid (om nog maar te zwijgen van mijn gewone straatbeeldvervuiling) niet belemmeren (ik hoef nergens omheen te lopen enzo) hebben ze totaal geen nut.

Een paar blokken houdt een vrachtwagen niet tegen. Die drukt die dingen gewoon opzij of knalt er vol over heen als hij kneiterhard aan komt rijden. En aangezien die blokken in de door jullie genoemde drukke winkelgebieden liggen, neemt hij dus toch wel mensen mee. Als hij al niet meer ravage veroorzaakt doordat die dingen gruwelijk in de weg liggen wanneer mensen weg willen rennen, of dat ze dusdanig verschoven zijn dat hulpdiensten er niet tijdig bij kunnen komen.

Om nog maar te zwijgen van het gegeven dat ze dan maar niet het damrak opknallen met dat ding, maar de eerste de beste andere markt. Ten Katemarkt ofzo. Of ach, waarom niet gewoon op de kinkerstraat blijven, druk zat. Of we knallen gewoon gezellig de dappermarkt op.

Maar goed, blijkbaar ben ik veel minder angsthazig aangelegd dan jullie en geloof ik niet in schijnveiligheid mbv een paar betonblokken in de straat, en jullie wel. Prima, jullie goed recht, maar ik geloof er niet in :).
lolwut
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:57:50 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173291436
Verbazend dat er daadwerkelijk mensen bestaan die denken dat betonblokken zin hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:59:03 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173291460
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Verbazend dat er daadwerkelijk mensen bestaan die denken dat betonblokken zin hebben.
Ze zorgen er hoogstens voor dat een andere locatie het doelwit wordt, en dat is dan gewoon een paar honderd meter verderop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:59:42 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173291475
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze zorgen er hoogstens voor dat een andere locatie het doelwit wordt, en dat is dan gewoon een paar honderd meter verderop.
Precies. Je bent wel een debiel van een terrorist als je je Hertz-busje op zo'n blok ramt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:03:10 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173291553
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. Je bent wel een debiel van een terrorist als je je Hertz-busje op zo'n blok ramt.
Het is natuurlijk ook handig in noodgevallen, zo'n betonblok... staat de brandweer daar vast bij het betonblok terwijl jij 50 meter verderop in je brandende huis zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173291794
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:55 schreef BrandX het volgende:

Dit ja, altijd maar miepen dat alles extreem veilig moet, terwijl elke maatregel die je wil nemen totaal niet realistisch haalbaar is. Als je maar een paar betonblokken wil neerzetten die mijn bewegingsvrijheid (om nog maar te zwijgen van mijn gewone straatbeeldvervuiling) niet belemmeren (ik hoef nergens omheen te lopen enzo) hebben ze totaal geen nut.

Een paar blokken houdt een vrachtwagen niet tegen. Die drukt die dingen gewoon opzij of knalt er vol over heen als hij kneiterhard aan komt rijden. En aangezien die blokken in de door jullie genoemde drukke winkelgebieden liggen, neemt hij dus toch wel mensen mee. Als hij al niet meer ravage veroorzaakt doordat die dingen gruwelijk in de weg liggen wanneer mensen weg willen rennen, of dat ze dusdanig verschoven zijn dat hulpdiensten er niet tijdig bij kunnen komen.

Om nog maar te zwijgen van het gegeven dat ze dan maar niet het damrak opknallen met dat ding, maar de eerste de beste andere markt. Ten Katemarkt ofzo. Of ach, waarom niet gewoon op de kinkerstraat blijven, druk zat. Of we knallen gewoon gezellig de dappermarkt op.

Maar goed, blijkbaar ben ik veel minder angsthazig aangelegd dan jullie en geloof ik niet in schijnveiligheid mbv een paar betonblokken in de straat, en jullie wel. Prima, jullie goed recht, maar ik geloof er niet in :).
Nou ik weet wel zeker dat jij niet minder angsthazig bent aangelegd.
Als er iets is waar ik absoluut niet bang voor ben dan is het wel terrorisme, wat ik in eerdere post ook al gezegd heb.
Al zal het mijzelf morgen overkomen, couldnt care less.
Ik ga mij er absoluut niet door laten weerhouden.

Alleen als je door zoiets ongelofelijk simpels als even een blok neerleggen al zoveel ellende kan voorkomen, waarom zou je dat dan in vredesnaam niet doen?

En juist mensen als jij hebben een raar angstig en beperkend beeld.
Een blok wat daar ligt beperkt jouw bewegingsvrijheid totaal niet. Ja je zult eens een halve meter om dat ding moeten heen lopen, goh wat een beperking zeg. Wat een gejank zeg.
Een vrachtwagen rijdt even door een flinke betonblok heen? Dacht het even niet.

Zo'n ding ligt ook totaal niet in de weg als iemand weg wil rennen, je kunt er simpelweg al op springen en met groot gemak omheen. Jij met je bewegingsvrijheid :'(
Je persoonlijke angst....
pi_173291804
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Verbazend dat er daadwerkelijk mensen bestaan die denken dat betonblokken zin hebben.
Verbazend dat mensen denken van niet.

quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:59 schreef Leandra het volgende:

Ze zorgen er hoogstens voor dat een andere locatie het doelwit wordt, en dat is dan gewoon een paar honderd meter verderop.
En dus hebben ze voor een locatie dus al nut..... Duhhh

quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

Precies. Je bent wel een debiel van een terrorist als je je Hertz-busje op zo'n blok ramt.
Haha lol 1 post verder en je spreekt je eigen post al tegen dat het wel helpt _O- _O- 8)7
pi_173291870
Het een aanslag plegen is niet moeilijk.
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:20:21 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173291911
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Verbazend dat mensen denken van niet.

[..]

En dus hebben ze voor een locatie dus al nut..... Duhhh
Want het helpt echt als ze niet op locatie A kunnen komen en dan locatie B maar pakken?
Op de Kalverstraat is het minder erg en minder druk dan op het Damrak?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:22:29 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173291960
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Verbazend dat mensen denken van niet.

Het werkt/kan werken als je één specifieke, niet al te grote locatie wil beveiligen die voor noodzakelijk verkeer (hulpdiensten, leveranciers, OV) op korte afstand alsnog bereikbaar blijft. Als algemene beveiliging tegen aanslagen is het volkomen zinloos. Ze zoeken wel een locatie (of middel) uit waarmee het wel lukt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173291975
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want het helpt echt als ze niet op locatie A kunnen komen en dan locatie B maar pakken?
Op de Kalverstraat is het minder erg en minder druk dan op het Damrak?
Men zal gaan voor iets makkelijks Dat zou ik ook doen..
pi_173293835
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Verbazend dat mensen denken van niet.

[..]

En dus hebben ze voor een locatie dus al nut..... Duhhh

[..]

Haha lol 1 post verder en je spreekt je eigen post al tegen dat het wel helpt _O- _O- 8)7
blijf vooral op je zolderkamer en weg uit Amsterdam als je zo bang bent
pi_173294026
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb in #206 al proberen uit te leggen waarom je niet zomaar straten kan afsluiten. Maar blijf vooral weg uit Amsterdam als je bang bent ^O^
Bang ben ik niet, maar een arme sloeber die het zich niet kan permitteren om Amsterdam te bezoeken. En aangezien Amsterdammers niet van kleine schooiers houden, kan ik ook niet op de bonnefooi.
pi_173294111
HaverMoutKoekje is trouwens het prototype van een ontaarde 'provinciale' die naar de 'grote' stad is verhuisd.
pi_173294180
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 07:56 schreef WodanIsGroot het volgende:
HaverMoutKoekje is trouwens het prototype van een ontaarde 'provinciale' die naar de 'grote' stad is verhuisd.
:Y
pi_173294186
Oh, zijn de argumenten nu op?
pi_173294206
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Oh, zijn de argumenten nu op?
Sinds wanneer is dit een argument dan?

quote:
blijf vooral op je zolderkamer en weg uit Amsterdam als je zo bang bent
pi_173294211
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 21:00 schreef Jaroon het volgende:
Laten we eerlijk zijn. Je kan als politicus in dit land nog met je fiets naar je werk gaan. Hoe mooi is dat?
Behalve als je een islam kritische politicus bent.
pi_173294248
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dit een argument dan?

[..]

alsof dat mijn enige reactie was.
  Boks-Chick maandag 21 augustus 2017 @ 11:25:43 #284
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173296947
[/q]
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nou ik weet wel zeker dat jij niet minder angsthazig bent aangelegd.
Als er iets is waar ik absoluut niet bang voor ben dan is het wel terrorisme, wat ik in eerdere post ook al gezegd heb.
Al zal het mijzelf morgen overkomen, couldnt care less.
Ik ga mij er absoluut niet door laten weerhouden.

Alleen als je door zoiets ongelofelijk simpels als even een blok neerleggen al zoveel ellende kan voorkomen, waarom zou je dat dan in vredesnaam niet doen?

En juist mensen als jij hebben een raar angstig en beperkend beeld.
Een blok wat daar ligt beperkt jouw bewegingsvrijheid totaal niet. Ja je zult eens een halve meter om dat ding moeten heen lopen, goh wat een beperking zeg. Wat een gejank zeg.
Een vrachtwagen rijdt even door een flinke betonblok heen? Dacht het even niet.

Zo'n ding ligt ook totaal niet in de weg als iemand weg wil rennen, je kunt er simpelweg al op springen en met groot gemak omheen. Jij met je bewegingsvrijheid :'(
Je persoonlijke angst....
ik heb geen angst lieverd, ik heb een broertje dood aan het verpesten van mijn gewone bewegingsvrijheid in een normaal straatbeeld.

Ik jank niet, ik geloof niet in nodeloze betonblokken omdat het niets helpt voorkomen, alleen maar het verlegt. Ik heb in mijn beleving meer realiteitszin.

maar goed, wat ik al zei:
quote:
geloof ik niet in schijnveiligheid mbv een paar betonblokken in de straat, en jullie wel. Prima, jullie goed recht, maar ik geloof er niet in :).
lolwut
pi_173296976
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:55 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dit ja, altijd maar miepen dat alles extreem veilig moet, terwijl elke maatregel die je wil nemen totaal niet realistisch haalbaar is. Als je maar een paar betonblokken wil neerzetten die mijn bewegingsvrijheid (om nog maar te zwijgen van mijn gewone straatbeeldvervuiling) niet belemmeren (ik hoef nergens omheen te lopen enzo) hebben ze totaal geen nut.

Een paar blokken houdt een vrachtwagen niet tegen. Die drukt die dingen gewoon opzij of knalt er vol over heen als hij kneiterhard aan komt rijden. En aangezien die blokken in de door jullie genoemde drukke winkelgebieden liggen, neemt hij dus toch wel mensen mee. Als hij al niet meer ravage veroorzaakt doordat die dingen gruwelijk in de weg liggen wanneer mensen weg willen rennen, of dat ze dusdanig verschoven zijn dat hulpdiensten er niet tijdig bij kunnen komen.

Om nog maar te zwijgen van het gegeven dat ze dan maar niet het damrak opknallen met dat ding, maar de eerste de beste andere markt. Ten Katemarkt ofzo. Of ach, waarom niet gewoon op de kinkerstraat blijven, druk zat. Of we knallen gewoon gezellig de dappermarkt op.

Maar goed, blijkbaar ben ik veel minder angsthazig aangelegd dan jullie en geloof ik niet in schijnveiligheid mbv een paar betonblokken in de straat, en jullie wel. Prima, jullie goed recht, maar ik geloof er niet in :).
Waar ga je het allemaal neerzetten dan? Dat beperkt mij ook. Het heeft weinig zin. Men gaat op zoek naar kwetsbare plekken.
  Spellchecker maandag 21 augustus 2017 @ 11:30:06 #286
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173297007
In Marseille vanmorgen een auto tegen bushokje gereden ... een dode.
pi_173297915
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:30 schreef maily het volgende:
In Marseille vanmorgen een auto tegen bushokje gereden ... een dode.
ja laten we voor zekerheid maar bushokjes afschaffen
  maandag 21 augustus 2017 @ 12:34:03 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173298274
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja laten we voor zekerheid maar bushokjes afschaffen
Nee, betonblokken neerleggen zodat je niet meer met grote voertuigen bij bushokjes kan komen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_173298403
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, betonblokken neerleggen zodat je niet meer met grote voertuigen bij bushokjes kan komen.
Dat is een heel karwei dan. Ook dat bepalen waar.
pi_173298422
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:21 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

alsof dat mijn enige reactie was.
Oh ja, we hadden ook nog deze stropop:

quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je zit te popelen
pi_173298504
Je kan overal betonblokken neer gaan zetten. De vraag komt toch op of dat zinnig is.Ga je het hele Leidseplein blokkeren uit angst?
pi_173298547
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, betonblokken neerleggen zodat je niet meer met grote voertuigen bij bushokjes kan komen.
Dan vinden ze wel een ander plekje. De hele binnenstad van Amsterdam is druk.
pi_173298548
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oh ja, we hadden ook nog deze stropop:

[..]

je roep nu maar wat om te trollen.
pi_173298556
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 06:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

blijf vooral op je zolderkamer en weg uit Amsterdam als je zo bang bent
In een vreselijke stad als Amsterdam wil ik absoluut niet komen hoor.
Lees je uberhaupt wat ik gezegd heb hier? Ik ben wel de laatste die bang is voor terrorisme.
Ik ga komende maand nog weer naar Barcelona, is gek genoeg geregeld ten tijde van die aanval daar. Ik reis op het moment veel naar grote steden.

Wat ik hier nou al vaker gezegd heb omdat mensen niet kunnen lezen:
Betonblokken bv beperken helemaal niets, leveren geen enkele overlast op. Is zoiets simpel maar als je daarmee al erge dingen kunt voorkomen. Waarom zou je het dan niet doen?
Heeft niets met angst of wat dan ook te maken, of toegeven aan terrorisme.

Toegeven wordt als je ergens maar met beperkt aantal mag komen, of alleen maar met hevige controle.

quote:
19s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:25 schreef BrandX het volgende:

ik heb geen angst lieverd, ik heb een broertje dood aan het verpesten van mijn gewone bewegingsvrijheid in een normaal straatbeeld.

Nogmaals: Een betonblok wat ergens ligt beperkt je totaal niet om daar te kunnen lopen.
Je bent vast niet zo dik dat je kont niet door de straat past als daar een blok ligt.
Mocht dat wel zo zijn dan ben jij het probleem en niet terrorisme, want dan past er maar 1 persoon tegelijk door die straat en heb jij een gigantisch gezondheidsprobleem.

quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 07:37 schreef torentje het volgende:

Bang ben ik niet, maar een arme sloeber die het zich niet kan permitteren om Amsterdam te bezoeken. En aangezien Amsterdammers niet van kleine schooiers houden, kan ik ook niet op de bonnefooi.
Waarom zou je uberhaupt naar Amsterdam willen?
pi_173298559
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je roep nu maar wat om te trollen.
Die post was niet van jou, bedoel je ?
pi_173298581
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:46 schreef Jaroon het volgende:
Je kan overal betonblokken neer gaan zetten. De vraag komt toch op of dat zinnig is.Ga je het hele Leidseplein blokkeren uit angst?
Waarom altijd dat woordje angst?
Wat heeft het toch allemaal met angst te maken. Niets.

Voorkomen is beter dan genezen. Nederlanders zijn altijd zo goed in zeiken tegen de politiek dat ze altijd pas reageren als er doden vallen.
Dus moeten er eerst 100 doden vallen door zo'n aanval?

Het is geen angst maar gewoon een simpel dingetje om iets te blokkeren. Niemand die er last van heeft om een blokje neer te leggen. Ja je verplaatst wellicht het probleem, maar moet je daarom maar mensen maar toelaten om ergens met alle gemak mensen te doden? Nee tuurlijk niet.
pi_173298582
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

In een vreselijke stad als Amsterdam wil ik absoluut niet komen hoor.
Lees je uberhaupt wat ik gezegd heb hier? Ik ben wel de laatste die bang is voor terrorisme.
Ik ga komende maand nog weer naar Barcelona, is gek genoeg geregeld ten tijde van die aanval daar. Ik reis op het moment veel naar grote steden.

Wat ik hier nou al vaker gezegd heb omdat mensen niet kunnen lezen:
Betonblokken bv beperken helemaal niets, leveren geen enkele overlast op. Is zoiets simpel maar als je daarmee al erge dingen kunt voorkomen. Waarom zou je het dan niet doen?
Heeft niets met angst of wat dan ook te maken, of toegeven aan terrorisme.

Toegeven wordt als je ergens maar met beperkt aantal mag komen, of alleen maar met hevige controle.

[..]

Nogmaals: Een betonblok wat ergens ligt beperkt je totaal niet om daar te kunnen lopen.
Je bent vast niet zo dik dat je kont niet door de straat past als daar een blok ligt.
Mocht dat wel zo zijn dan ben jij het probleem en niet terrorisme, want dan past er maar 1 persoon tegelijk door die straat en heb jij een gigantisch gezondheidsprobleem.

[..]

Waarom zou je uberhaupt naar Amsterdam willen?
Je weet niet eens waar je over praat. Wat is er vreselijk aan?
Wat heb je tegen Amsterdam? Je lost het niet op met blokkades. Dan zoekt men een andere plek.
pi_173298602
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:51 schreef Jaroon het volgende:

Je weet niet eens waar je over praat. Wat is er vreselijk aan?
Wat heb je tegen Amsterdam? Je lost het niet op met blokkades. Dan zoekt men een andere plek.
Blokkades stoppen wel een aanslag op de drukste locaties. Voorkomen grote aantallen slachtoffers, ja ze gaan naar andere plekken maar dat houdt wel in dat ze minder kunnen aanrichten en dat is altijd een goed iets.

Wat ik tegen Amsterdam heb? Ik vind het absoluut geen mooie stad. Ik snap niet wat iedereen daar mee heeft. Waarom zou iedereen daar willen zijn, laat staan gaan wonen.
pi_173298608
Amsterdammers zijn mensen die vooral aardig stemmen omdat men geen moeite heeft vaak met buitenlanders.Hou je bek dan als provinciaal wezen.
pi_173298664
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]


Het is geen angst maar gewoon een simpel dingetje om iets te blokkeren. Niemand die er last van heeft om een blokje neer te leggen.
je hebt er dus wel last van, zoals hier al meerdere keren is uitgelegd
pi_173298678
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 12:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je hebt er dus wel last van, zoals hier al meerdere keren is uitgelegd
Niet per definitie natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')