SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Ik hoop het want het is gewoon bagger tot nu toe.quote:
Mijn vakantie viel in juni dus ik vind het prima allemaalquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoop het want het is gewoon bagger tot nu toe.
Drie keer raden wie er vakantie in juli had.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mijn vakantie viel in juni dus ik vind het prima allemaal
Jijquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Drie keer raden wie er vakantie in juli had.
Helaas welquote:
Ik ook! Net weer een weekje aan het werk, en gelukkig nog steeds kutweerquote:
Fris en zon hier.quote:
Geniet er maar van. Onweer is zeldzaam in 2017quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 10:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Fris en zon hier.
Vannacht tijdens het slapen kapot geschrokken van het onweer
gaafquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Trekt weer een lekker buitje ten noorden van Eindhoven langs... En gisteravond was het helemaal feest. Geen filter nodig....
[ afbeelding ]
Dit is bij de Hurk? Zou meer west zijn, ik weet..quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Trekt weer een lekker buitje ten noorden van Eindhoven langs... En gisteravond was het helemaal feest. Geen filter nodig....
[ afbeelding ]
Klein beetje verder. Bij afslag Veldhoven-Zuid.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:59 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Dit is bij de Hurk? Zou meer west zijn, ik weet..
Nicequote:Op zaterdag 19 augustus 2017 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Stevig luchtje.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 13:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klein beetje verder. Bij afslag Veldhoven-Zuid.
Gozer met een gebroken bierglas gestoken?quote:Op zondag 20 augustus 2017 11:24 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, als t dan van t weekend voor de verandering ook even droog en zonnig blijft... aangezien ik de hele week weer in de gevangenis mag zitten 😂
Dat sowiesoquote:Op zondag 20 augustus 2017 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gozer met een gebroken bierglas gestoken?
regen? Geen druppel nog gehad, net paar uur over de Hilversumse hei gelopenquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:39 schreef Stefanovich het volgende:
Wát een dramatisch weekend...veel te koud..grijs en bakken met regen
scholen beginnen vandaag weer en de temperatuur schiet gelijk omhoogquote:Op zondag 20 augustus 2017 23:29 schreef Greys het volgende:
Er staat voor hier in ZH zelfs een 28 voor woensdag.
Voor de voorspelling hier valt dat wel mee. 2 warme dagen rond de 24 graden voor de komende 2 weken. Rest 20 en vaak regen. Same old, same old.quote:Op maandag 21 augustus 2017 06:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
scholen beginnen vandaag weer en de temperatuur schiet gelijk omhoog![]()
Ja, na 8 dagen op een tropisch eiland komen we weer in het warme Limburgquote:Op maandag 21 augustus 2017 09:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk, eindelijk weer eens een weekje zomer.
Morgen gaan we weer plakkenquote:Op zondag 20 augustus 2017 23:03 schreef lily het volgende:
Weer op Nederlandse bodem na 8 dagen hitte. Hoewel ik niet naar huis wilde is het wel lekker dat je kleding niet voortdurend aan je lijf plakt
Lucky Bastard!quote:Op maandag 21 augustus 2017 17:39 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, na 8 dagen op een tropisch eiland komen we weer in het warme Limburg
https://twitter.com/NASA/status/899667251833516032quote:Op maandag 21 augustus 2017 17:34 schreef DjinN het volgende:
Hoi mensen!
Welke live stream voor de eclipse kunnen jullie aanraden ?
Gewoon op YT:quote:Op maandag 21 augustus 2017 17:34 schreef DjinN het volgende:
Hoi mensen!
Welke live stream voor de eclipse kunnen jullie aanraden ?
Hier schuift de aarde al om 20:50 voor de zon, om er pas morgen om 6:33 weer voor weg te trekken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 18:45 schreef Nattekat het volgende:
20:51 zonsverduistering in Nederland
Ik heb 5 minuten bonusquote:Op maandag 21 augustus 2017 18:49 schreef Resistor het volgende:
[..]
Hier schuift de aarde al om 20:50 voor de zon, om er pas morgen om 6:33 weer voor weg te trekken.
Heb je niet gewoon koorts?quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
Heel gek, zat net even buiten....en de zon scheen, en het voelde gewoon warm aan.
Wist niet dat dat kon in de zomer!
Het schijnt dat er zelfs mensen buiten zitten vandaag. Bizar dat dat kan, zo eind augustus!quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
Heel gek, zat net even buiten....en de zon scheen, en het voelde gewoon warm aan.
Wist niet dat dat kon in de zomer!
Dat is het al weken (op een regendag na)quote:
gewoon alles opetenquote:Nu de stroomstoring nog even verhelpen zodat m'n boodschappen niet verleppen in de koelkast en vriezer en ik ben tevreden.
Er ligt een halve koe van koopeenkoe in de vriezer dus ik was stiekem best blij toen er weer stroom was na een uur. Duur grapje andersquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 15:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is het al weken (op een regendag na)
[..]
gewoon alles opeten
Of fietsenquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 15:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is het al weken (op een regendag na)
[..]
gewoon alles opeten
Ik ook, goede dag om vrij te hebben.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 17:01 schreef Nattekat het volgende:
Ochtend gewerkt, zonnig.
Klaar met werk, weg zon.
Rip
Morgen vrij
Meisje bij het weerbericht vertelde gister dat het eind van de week 21 graden wordt en dat dat echt geweldigfantastisch is, en vooral 'heel kloppend met de tijd van het jaar'.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 13:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het schijnt dat er zelfs mensen buiten zitten vandaag. Bizar dat dat kan, zo eind augustus!
Ja van mij hoeft het allemaal niet meer. Flopmaand dit. Ook al is het nu wel mooi weer.... ik zit toch weer de hele week op werk dus ik heb er geen zak meer aan.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De 1e zomerse dag van augustus, normaal gesproken 7.
Niet lekker barbecueen vanavond naar je werk? Ik vind het wel lekker hoor. Ook al ben ik aan het werk. Lekker zicht op buiten, schuifpui open, dakramen open. Heerlijk.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja van mij hoeft het allemaal niet meer. Flopmaand dit. Ook al is het nu wel mooi weer.... ik zit toch weer de hele week op werk dus ik heb er geen zak meer aan.
Ftfyquote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:51 schreef AQUILA. het volgende:
Laat het zo nog maar vijf weken blijven en dan mag de herfst wel beginnen.
September wordt mooi.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja van mij hoeft het allemaal niet meer. Flopmaand dit. Ook al is het nu wel mooi weer.... ik zit toch weer de hele week op werk dus ik heb er geen zak meer aan.
Ik zit idd in een donkere kelder ja 😂quote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Niet lekker barbecueen vanavond naar je werk? Ik vind het wel lekker hoor. Ook al ben ik aan het werk. Lekker zicht op buiten, schuifpui open, dakramen open. Heerlijk.
Maar jij zat geloof ik in een donkere kelder hè? Dat is inderdaad minder...
eerst moet de zomer nog komenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 09:51 schreef AQUILA. het volgende:
Laat het zo nog maar twee weken blijven en dan mag de herfst wel beginnen.
quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:26 schreef Greys het volgende:
Heerlijke week wordt het zo te zien, ook het weekend wordt prachtig als het zo blijft.
Het hele jaar wordt prachtig als het zo blijft...quote:Op woensdag 23 augustus 2017 11:26 schreef Greys het volgende:
Heerlijke week wordt het zo te zien, ook het weekend wordt prachtig als het zo blijft.
Dit tot december?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het hele jaar wordt prachtig als het zo blijft...
Truequote:Op woensdag 23 augustus 2017 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het hele jaar wordt prachtig als het zo blijft...
Ik neem al jaren in september vakantie, nooit spijt van gehad.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Lol, het begint er meer en meer op te lijken dat ik nog gelijk ga krijgen over september ook
Paar weken geleden zei ik dat het me niks zou verbazen als dat Azorenhoog uiteindelijk richting het vasteland zou trekken waardoor het hier erg mooi wordt. En wat zie ik in het weerbericht... precies dat.
nouououou hoooorquote:Op woensdag 23 augustus 2017 19:32 schreef quirina het volgende:
Drie druppels regen even.
Niet zeiken joh
twitter:severeweatherEU twitterde op woensdag 23-08-2017 om 18:14:40Large scale rock avalanch at Pizzo Cengalo, in the Bregaglia Valley, southern Switzerland today! WOW! Video: Michel… https://t.co/kEwSxdR2TO reageer retweet
Of t/m mei.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:01 schreef Pisces29 het volgende:
Zoals het vandaag was, mag deze temperatuur tot november? Ah toe nou?
Ik wilde niet te gretig zijn, maar ik stem voor.quote:
Lekker toch, dan hoef je geen trui en sokken aan.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:29 schreef lily het volgende:
Zeurmodus:
Pfff, zondagavond toen we thuiskwamen was het 19,5 binnen in huis
Een paar dagen 24+ en vandaag 28 en hup de temperatuur binnen zit weer op 25.
Bweh![]()
Niet om het een of ander, maar ik vraag me dan meteen af of je niet een speklaagje hebt, dat je het buiten nooit koud hebt.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:51 schreef lily het volgende:
Sokken en truien draag ik nooit. Ik heb het altijd warm.
(Nee, ook niet in de winter, die hier nooit iets voorstelt).
Het ging eigenlijk over binnen in huis. Maar dan nog. Ik heb vorige week al weer een keer sokken aangehad 's avonds omdat ik koude voeten had.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar ik vraag me dan meteen af of je niet een speklaagje hebt, dat je het buiten nooit koud hebt.
Of je bent echt altijd in de auto
Elk huis is anders. Elke provincie ook. Dat snap ik dan wel dat de ene een warm huis heeft en ander snel fris.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het ging eigenlijk over binnen in huis. Maar dan nog. Ik heb vorige week al weer een keer sokken aangehad 's avonds omdat ik koude voeten had.
Lijkt me wel ideaal. Ik word al benauwd van het idee van al die lagen stof straks voor decemberquote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:34 schreef lily het volgende:
Klopt. Ik het het buiten ook niet gauw koud maar binnen inderdaad zeer zeker niet.
Speklaagje, mwah... wellicht een beetje (bmi van 23).
Ik ben altijd zo geweest....(ook toen ik dunner was).
note +1quote:Op donderdag 24 augustus 2017 00:07 schreef Nattekat het volgende:
Winter
Verwarming
Laagjes
Kou
Alles daaraan
Mensen die dat heerlijk vinden sporen echt niet of zitten de hele dag thuis
Welke zomer? Wat is er mis met 27 graden met kerst behalve dat dan het klimaat echt fucked up is?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:37 schreef Greys het volgende:
Ja de groeten, geen 27 gr met de Kerst, dan wil ik gewoon sneeuw. Even een paar dagen vriezen en sneeuw, verder zomeren jullie maar een eind weg het hele jaar.
Als je graag sneeuw wil dan is 27 graden niet zo handig natuurlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 07:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke zomer? Wat is er mis met 27 graden met kerst?
juist nietquote:Op donderdag 24 augustus 2017 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie?
Maak ik hieruit op dat je het met me eens bent?
Warmtequote:Op donderdag 24 augustus 2017 00:07 schreef Nattekat het volgende:
Winter
Verwarming
Laagjes
Kou
Alles daaraan
Mensen die dat heerlijk vinden sporen echt niet of zitten de hele dag thuis
Of zijn niet van die stinkende zweterds.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Warmte
Zweten
Stinken
Alles daaraan
Mensen die dat heerlijk vinden sporen echt niet of zitten de hele dag in de climate control
lekker in de trein zitten en de hele cabine stinkt naar rottende lijken bah bahquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Of zijn niet van die stinkende zweterds.
Tja, geen last van in de auto met airco.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
lekker in de trein zitten en de hele cabine stinkt naar rottende lijken bah bah
dan kan ik het ook uit houden als het 40 graden buiten isquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja, geen last van in de auto met airco.
Oh, maar ik vind het buiten dan ook prima hoor. Ik zeg alleen dat ik geen last heb van stank. Maar ik zit dan ook niet tussen mensenmassa's dat scheelt wel inderdaad.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:01 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dan kan ik het ook uit houden als het 40 graden buiten is
Jij kan duidelijk het hoofd niet koel houden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Warmte
Zweten
Stinken
Alles daaraan
Mensen die dat heerlijk vinden sporen echt niet of zitten de hele dag in de climate control
Beetje rare statistieken, het gemiddelde wordt heel erg beïnvloed door de nachttemperaturen. Want als je bij jaren kijkt waar het echt heel heet was, dan zit dat gemiddeld maar een paar tiende hoger.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:08 schreef AQUILA. het volgende:
Heerlijk weertje vandaag.
Volgens weerstatistieken.nl lijkt augustus toch een gemiddelde maand te worden qua temperatuur door de ''eindsprint'', zie https://weerstatistieken.nl/ .
was daar raar aan, gemiddelde temperatuur van 24 uur bestaat nu eenmaal uit een dag en een nachtquote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje rare statistieken, het gemiddelde wordt heel erg beïnvloed door de nachttemperaturen. Want als je bij jaren kijkt waar het echt heel heet was, dan zit dat gemiddeld maar een paar tiende hoger.
Ongetwijfeld, maar ik vind het raar dat je dan maar weinig verschil hebt tussen een bloedhete augustusmaand en een koude zoals nu. Dan zeggen die maximumtemperaturen meer over wat het werkelijk geweest is.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
was daar raar aan, gemiddelde temperatuur van 24 uur bestaat nu eenmaal uit een dag en een nacht
Wauw. Dan kan je wel ècht serieus weinig hebben kwa warmte....quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef cherrycoke het volgende:
het is bij mij 24 graden binnen ik heb 3 fans op mijzelf gericht en het zweet druipt letterlijk van mijn hoofd
In een bloedhete augustus is het s'nachts natuurlijk ook warmer, en in de statistieken zie je ook duidelijk de warme september van vorig jaar terug.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik vind het raar dat je dan maar weinig verschil hebt tussen een bloedhete augustusmaand en een koude zoals nu. Dan zeggen die maximumtemperaturen meer over wat het werkelijk geweest is.
twitter:weathernetwork twitterde op donderdag 24-08-2017 om 02:05:06Hong Kong skyline disappeared under force of Typhoon Hato as the powerful storm made landfall Wednesday, killing at… https://t.co/8QWIUBr5dR reageer retweet
ik heb liever -20 dan +30 zeker met benauwdheid erbij.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wauw. Dan kan je wel ècht serieus weinig hebben kwa warmte....
Aanstellen is ook een vakquote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wauw. Dan kan je wel ècht serieus weinig hebben kwa warmte....
Ik heb mijn meerdere ontdektquote:Op donderdag 24 augustus 2017 19:59 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik heb liever -20 dan +30 zeker met benauwdheid erbij.
met kou kan ik me kleden, warmte niet.
Nooo, max 19 in de winterquote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:41 schreef Greys het volgende:
Binnen max 20?
Ik ben ook een hittehater maar ik vind 22-23 binnen echt niet te warm. In de winter zet ik de verwarming ook op 22
17 hierquote:
Brr.... jullie krijgen zeker niet veel aanloop in de winter. Vrienden van ons hebben het binnen altijd maximaal 20. Daar ga ik echt niet heen in de winter voor een gezellig avondje.quote:
Nee, gelukkig nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Brr.... jullie krijgen zeker niet veel aanloop in de winter.
Nee, dat is absoluut gebruikelijk. 's Zomers heb ik hier zelfs geen problemen met 26 graden binnen terwijl ik in de winter de moord zou stikken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Wij hebben een redelijk goed geïsoleerd huisje, dus de verwarming hoeft zelden lang aan. Meestal blijft ie lang rond de 19 a 20 graden hangen.... zelfs als de cv al een tijdje uit staat in de winter.
En wij gaan ook vaak onder een dekentje liggen dan, is ook lekker warm. Ik vind CV warmte vaak onprettig aanvoelen. Van die artificial, droge nep warmte.... kweenie, vind het moeilijk uit te leggen. Voelt gewoon niet prettig vind ik.
In de zomer vind ik het geen probleem als het binnen 23 graden is, kan ik prima mee dealen.
Maar in de winter zou ik de cv dan weer never nooit op 23 graden zetten.
Is dat gek?
Sehr schön!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:44 schreef Dven het volgende:
26.5°C momenteel. Afgelopen nacht bijna voor het eerst in maanden onder de 10 graden gedoken maar is blijven steken op 10.1°C, hoe bedoel je nipt!
Nu we de hoogzomer verlaten begint de mooiste periode van het jaar. Warme dagen en koele nachten met veelal een stralende zon en een lage luchtvochtigheid. Verschil in dauwpunten zegt genoeg. Waar midden juli tot midden augustus veelal dauwpunten tussen de 20 en 25 graden kende blijven ze nu steken tussen de 9 en 14 graden. Een enorm verschil! Nu tot eind oktober nazomeren en dan normaliter snel weer richting de winter.
't Stadje ligt er ook weer schitterend bij
[ afbeelding ]
Kan me dan ook echt niet meer voorstellen ooit nog eens niet tussen zoveel groen te wonen, ondanks dat het een stedelijke omgeving is!quote:
Ohja, Zutphen toch? Is zeker mooie omgeving!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:03 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind de omgeving hier ook redelijk groen. Niet zozeer de stad zelf, maar de omgeving op zich wel. Wel divers, dus niet alleen maar bomen e.d, maar ook genoeg landbouw, weilanden en meer van dat soort. Ik ben met een ruime 5 minuten in de binnenstad, maar met even zoveel minuten fiets ik tussen de boerderijen, het mais, in het bos of zit ik in de uiterwaarden aan de ijssel.
Dat klopt! Ja, jij komt er natuurlijk nog wel eens:Pquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohja, Zutphen toch? Is zeker mooie omgeving!
Klopt ja! Al heb je dan direct ook weer één van de weinige plekken in NL te pakken. Goed te zien op het volgende kaartjequote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:56 schreef dick_laurent het volgende:
Gaaf ja!
Al is er zelfs hier in de randstad nog genoeg groen te vinden. Voor mij bijv. de Utrechtse heuvelrug wat nog geen half uurtje rijden is. Tijdje terug daar eens met de drone gevlogen![]()
[ afbeelding ]
Hier 24-26quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:36 schreef lily het volgende:
Ondertussen t/m donderdag tussen de 25 en 27 hier
Dat lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 01:37 schreef Vault-Boy het volgende:
Woensdag 34 graden zegt Buienradar pfff. Wtf ineens is die zomer weer in volle glorie terug
het KNMI zegt 18-20 aanstaande woensdag, nog steeds een groot verschilquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 12:59 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Is inmiddels alweer gezakt naar 30.
Niet in Nederland dan zeker?quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 12:59 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Is inmiddels alweer gezakt naar 30.
Dordrecht.quote:
buienradar is kut, ergens er tussen in.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:50 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dordrecht.
Maar idd Buienradar zegt 30 graden voor woensdag terwijl het KNMI 20 graden zegt. Wat is het nu
Ik zie nu idd ook dat Buienradar voor mijn durp 29 geeft woensdagquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:50 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dordrecht.
Maar idd Buienradar zegt 30 graden voor woensdag terwijl het KNMI 20 graden zegt. Wat is het nu
buienradar heeft nogal eens de neiging wat optimistisch te zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie nu idd ook dat Buienradar voor mijn durp 29 geeft woensdagEn de andere apps enzo houden het op 23.
Tien graden verschil met KNMI is me nogal wat.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
buienradar heeft nogal eens de neiging wat optimistisch te zijn.
buienradar doet wel vaker raar met dat soort dingenquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Tien graden verschil met KNMI is me nogal wat.
Kan ik nou gaan barbecuen of niet? De voorspelling verandert steedsquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:50 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dordrecht.
met wolken kun je toch ook eten?quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:19 schreef Pisces29 het volgende:
En dan wil je lekker in de tuin gaan eten. Hallo wolkendek.
25quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:50 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dordrecht.
KNMI is altijd aan de lage kant.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 14:37 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het KNMI zegt 18-20 aanstaande woensdag, nog steeds een groot verschil
Jup. Maar gewoon te fris zonder trui.quote:
vind ik ook.quote:Op zondag 27 augustus 2017 00:55 schreef DemonRage het volgende:
Op een of andere manier ervaar ik bij dezelfde temperatuur nazomerweer veel aangenamer en prettiger dan hoogzomerweer. Denk dat het met de stand van de zon te maken heeft ofzo.
Dat is toch geen vergelijking?quote:Op zondag 27 augustus 2017 00:55 schreef DemonRage het volgende:
Op een of andere manier ervaar ik bij dezelfde temperatuur nazomerweer veel aangenamer en prettiger dan hoogzomerweer. Denk dat het met de stand van de zon te maken heeft ofzo.
Dit ja. Stukken fijner dan de weken ervoor. Ook in het weekend. Lekker buiten rommelen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
Achja, augustus eindigd tenminste nog een beetje zomers. Maakt de maand iets minder kansloos gelukkig.
twitter:MattSitkowski twitterde op zondag 27-08-2017 om 14:23:12This image and the forecast of what is still to fall.... This is surreal. #HoustonFlood #Harvey https://t.co/zK9WojsMAH reageer retweet
Fucking eng.quote:Op zondag 27 augustus 2017 14:37 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MattSitkowski twitterde op zondag 27-08-2017 om 14:23:12This image and the forecast of what is still to fall.... This is surreal. #HoustonFlood #Harvey https://t.co/zK9WojsMAH reageer retweet
Zelfs ik als hittehater vind dit heel fijn weer. Niet achterlijk heet en fijne nachttemperaturen dus gewoon lekker slapen. Zo mag het van mij echt wel.quote:Op zondag 27 augustus 2017 15:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ja dit.
Ik ben deze week vrij![]()
Morgen en overmorgen wandelen in Limburgia
http://www.1limburg.nl/de(...)ers?context=topstoryquote:De zomer van dit jaar komt in het rijtje met zeven warmste zomers ooit gemeten op het KNMI-weerstation op de luchthaven bij Beek.
Alleen de zomers van 1947, 1976, 1994, 1995 en 2003 waren warmer. In 2006 was het ongeveer net zo warm als dit jaar. Dat meldt Meteo Limburg.
Recordwarm
In de maand juni was het in Noord- en Midden-Limburg dit jaar recordwarm. En ook de maand juli was warmer dan normaal. De gemiddelde maandtemperatuur van augustus komt op een normaal peil uit.
Tropisch
Dinsdag wordt het met 30 tot 32 graden nog even tropisch warm in Limburg, de enige tropische dag van deze maand. Daarmee komt het totaal aantal tropische dagen in deze zomer (juni-augustus) uit op zeven. De laatste keer dat het tropisch warm was in onze provincie was op woensdag 19 juli, de tweede wandeldag van de Nijmeegse Vierdaagse. Donderdag 22 juni was de warmste dag van deze zomer: toen steeg het kwik naar 35 graden.
Het aantal zomerse dagen (25-29 graden) komt deze zomer in Limburg uit op 33 à 34. Dat ligt iets hoger dan het gemiddelde van 29 zomerse dagen.
quote:Op maandag 28 augustus 2017 15:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit is toch wel erg lekker hoor vandaag.
Zeker! Maar je leert er wel mee leven. En als importBrabo laten ze je over het algemeen wel met rust.quote:Op maandag 28 augustus 2017 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Limburg![]()
alleen jammer dat er limburgers wonen
Nou, gelukkig maar dan.quote:Op maandag 28 augustus 2017 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker! Maar je leert er wel mee leven. En als importBrabo laten ze je over het algemeen wel met rust.
Morgenquote:Op maandag 28 augustus 2017 17:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is dit de laatste stuiptrekking van deze zomer?
Dat hoopten we vorig jaar rond deze tijd ookquote:Op maandag 28 augustus 2017 19:06 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat er in september nog wel meer mooie dagen komen. Maar geen 27 gr waarschijnlijk nee.
Ik niet hoorquote:Op maandag 28 augustus 2017 19:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat hoopten we vorig jaar rond deze tijd ook
Dan ben je ook wel een lichte koukleum. Korte broek en T-shirt bij 23 binnen/21 buiten nog prima te doen.quote:Op maandag 28 augustus 2017 22:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het juist jammer dat het 's avonds al weer zo afkoelt. Heb al weer een vestje aan. Al is het volgens de thermometer nog wel 26 binnen. Voelt toch fris.
quote:Op maandag 28 augustus 2017 22:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het juist jammer dat het 's avonds al weer zo afkoelt. Heb al weer een vestje aan. Al is het volgens de thermometer nog wel 26 binnen. Voelt toch fris.
Zit je in de winter dan in je skipak tv te kijken ?quote:Op maandag 28 augustus 2017 22:33 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op maandag 28 augustus 2017 23:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Zit je in de winter dan in je skipak tv te kijken ?
Straks maar eens richting het strand, nu het nog kan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Genieten vandaag van deze (voorlopig) laatste mooie dag!
Och...gezien Texas is het kinderspel...quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 06:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voorlopig de laatste mooie dag hier. Morgen veel regen op het menu.
Accumelatief op de Zeeuwse eilanden tot boven de 80 MM tot en met donderdagmiddag als we Arpege moeten gelovenquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 09:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gezien de Atacama is het de zondvloedquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 10:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Och...gezien Texas is het kinderspel...
Nee.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Het zou wel lekker zijn als het vanavond ging onweren
We komen nog aardig goed weg morgen in Phantasialand geloof ikquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 09:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus je vindt de hele dag keiharde regen meer "leefbaar"quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:51 schreef poederbrief het volgende:
Gelukkig wordt het morgen weer meer leefbaar.
Als je binnen zit ie ik het probleem niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 16:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus je vindt de hele dag keiharde regen meer "leefbaar"
[ afbeelding ]
Eerst BBQ-en.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 17:40 schreef KingRoland het volgende:
Doe maar bakken met regen morgen.
Goed voor de plantjes.
In Lelystad ook bewolkt, maar prima temperatuur. Benauwd zelfs. Laat de ribbetjes en de hamburgers even garen. :-Pquote:
Ben jij een agrariër?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 17:40 schreef KingRoland het volgende:
Doe maar bakken met regen morgen.
Goed voor de plantjes.
Ik woon in het noordwesten, help mij!quote:In het noordwesten en westen lokaal veel regen
Er zijn momenteel geen waarschuwingen van kracht.
Vanaf later vanavond valt in het noordwesten en later westen van tijd tot tijd zware (buiige) regen. Plaatselijk kan meer dan 50 mm in 24 uur vallen.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:06 schreef roislecxe het volgende:
Het is buiten alweer afgekoeld van 31.2 naar 29.8.
Heb m'n vestje maar weer aangetrokken.
Die hebben/hadden gelukkig last van smog.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:11 schreef dick_laurent het volgende:
Midden des lands al laaaang weer zwaar bewolkt.
Zuiden des lands as usual nog volop in de zon 🙄
[ afbeelding ]
Ik zit met 27 ook nog niet zo verkeerd, maar met 24 neem ik ook genoegen. Zul je zien dat het bewolkt is of raakt en het aanvoelt als 30+. Maar goed, heel de dag plensregen is ook niet alles.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:51 schreef dick_laurent het volgende:
Ja hoor... Zuid limburg morgen gewoon weer droog en 30 graden.
Enige stukje NL dat nog een beetje meedoet met het fenomeen "zomer"
quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 19:49 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen heb ik in het Oosten dus gewoon weer een zwoel heet dagje met later kans op onweersbuien die niet gaan vallen, maar wel net over de grens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |