Ik neem al jaren in september vakantie, nooit spijt van gehad.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:
Lol, het begint er meer en meer op te lijken dat ik nog gelijk ga krijgen over september ook
Paar weken geleden zei ik dat het me niks zou verbazen als dat Azorenhoog uiteindelijk richting het vasteland zou trekken waardoor het hier erg mooi wordt. En wat zie ik in het weerbericht... precies dat.
nouououou hoooorquote:Op woensdag 23 augustus 2017 19:32 schreef quirina het volgende:
Drie druppels regen even.
Niet zeiken joh
twitter:severeweatherEU twitterde op woensdag 23-08-2017 om 18:14:40Large scale rock avalanch at Pizzo Cengalo, in the Bregaglia Valley, southern Switzerland today! WOW! Video: Michel… https://t.co/kEwSxdR2TO reageer retweet
Of t/m mei.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:01 schreef Pisces29 het volgende:
Zoals het vandaag was, mag deze temperatuur tot november? Ah toe nou?
Ik wilde niet te gretig zijn, maar ik stem voor.quote:
Lekker toch, dan hoef je geen trui en sokken aan.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 20:29 schreef lily het volgende:
Zeurmodus:
Pfff, zondagavond toen we thuiskwamen was het 19,5 binnen in huis
Een paar dagen 24+ en vandaag 28 en hup de temperatuur binnen zit weer op 25.
Bweh![]()
Niet om het een of ander, maar ik vraag me dan meteen af of je niet een speklaagje hebt, dat je het buiten nooit koud hebt.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:51 schreef lily het volgende:
Sokken en truien draag ik nooit. Ik heb het altijd warm.
(Nee, ook niet in de winter, die hier nooit iets voorstelt).
Het ging eigenlijk over binnen in huis. Maar dan nog. Ik heb vorige week al weer een keer sokken aangehad 's avonds omdat ik koude voeten had.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar ik vraag me dan meteen af of je niet een speklaagje hebt, dat je het buiten nooit koud hebt.
Of je bent echt altijd in de auto
Elk huis is anders. Elke provincie ook. Dat snap ik dan wel dat de ene een warm huis heeft en ander snel fris.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het ging eigenlijk over binnen in huis. Maar dan nog. Ik heb vorige week al weer een keer sokken aangehad 's avonds omdat ik koude voeten had.
Lijkt me wel ideaal. Ik word al benauwd van het idee van al die lagen stof straks voor decemberquote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:34 schreef lily het volgende:
Klopt. Ik het het buiten ook niet gauw koud maar binnen inderdaad zeer zeker niet.
Speklaagje, mwah... wellicht een beetje (bmi van 23).
Ik ben altijd zo geweest....(ook toen ik dunner was).
note +1quote:Op donderdag 24 augustus 2017 00:07 schreef Nattekat het volgende:
Winter
Verwarming
Laagjes
Kou
Alles daaraan
Mensen die dat heerlijk vinden sporen echt niet of zitten de hele dag thuis
Welke zomer? Wat is er mis met 27 graden met kerst behalve dat dan het klimaat echt fucked up is?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:37 schreef Greys het volgende:
Ja de groeten, geen 27 gr met de Kerst, dan wil ik gewoon sneeuw. Even een paar dagen vriezen en sneeuw, verder zomeren jullie maar een eind weg het hele jaar.
Als je graag sneeuw wil dan is 27 graden niet zo handig natuurlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 07:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke zomer? Wat is er mis met 27 graden met kerst?
juist nietquote:Op donderdag 24 augustus 2017 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie?
Maak ik hieruit op dat je het met me eens bent?
Warmtequote:Op donderdag 24 augustus 2017 00:07 schreef Nattekat het volgende:
Winter
Verwarming
Laagjes
Kou
Alles daaraan
Mensen die dat heerlijk vinden sporen echt niet of zitten de hele dag thuis
Of zijn niet van die stinkende zweterds.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Warmte
Zweten
Stinken
Alles daaraan
Mensen die dat heerlijk vinden sporen echt niet of zitten de hele dag in de climate control
lekker in de trein zitten en de hele cabine stinkt naar rottende lijken bah bahquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Of zijn niet van die stinkende zweterds.
Tja, geen last van in de auto met airco.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
lekker in de trein zitten en de hele cabine stinkt naar rottende lijken bah bah
dan kan ik het ook uit houden als het 40 graden buiten isquote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tja, geen last van in de auto met airco.
Oh, maar ik vind het buiten dan ook prima hoor. Ik zeg alleen dat ik geen last heb van stank. Maar ik zit dan ook niet tussen mensenmassa's dat scheelt wel inderdaad.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:01 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
dan kan ik het ook uit houden als het 40 graden buiten is
Jij kan duidelijk het hoofd niet koel houden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Warmte
Zweten
Stinken
Alles daaraan
Mensen die dat heerlijk vinden sporen echt niet of zitten de hele dag in de climate control
Beetje rare statistieken, het gemiddelde wordt heel erg beïnvloed door de nachttemperaturen. Want als je bij jaren kijkt waar het echt heel heet was, dan zit dat gemiddeld maar een paar tiende hoger.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:08 schreef AQUILA. het volgende:
Heerlijk weertje vandaag.
Volgens weerstatistieken.nl lijkt augustus toch een gemiddelde maand te worden qua temperatuur door de ''eindsprint'', zie https://weerstatistieken.nl/ .
was daar raar aan, gemiddelde temperatuur van 24 uur bestaat nu eenmaal uit een dag en een nachtquote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje rare statistieken, het gemiddelde wordt heel erg beïnvloed door de nachttemperaturen. Want als je bij jaren kijkt waar het echt heel heet was, dan zit dat gemiddeld maar een paar tiende hoger.
Ongetwijfeld, maar ik vind het raar dat je dan maar weinig verschil hebt tussen een bloedhete augustusmaand en een koude zoals nu. Dan zeggen die maximumtemperaturen meer over wat het werkelijk geweest is.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:08 schreef Klonk het volgende:
[..]
was daar raar aan, gemiddelde temperatuur van 24 uur bestaat nu eenmaal uit een dag en een nacht
Wauw. Dan kan je wel ècht serieus weinig hebben kwa warmte....quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef cherrycoke het volgende:
het is bij mij 24 graden binnen ik heb 3 fans op mijzelf gericht en het zweet druipt letterlijk van mijn hoofd
In een bloedhete augustus is het s'nachts natuurlijk ook warmer, en in de statistieken zie je ook duidelijk de warme september van vorig jaar terug.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik vind het raar dat je dan maar weinig verschil hebt tussen een bloedhete augustusmaand en een koude zoals nu. Dan zeggen die maximumtemperaturen meer over wat het werkelijk geweest is.
twitter:weathernetwork twitterde op donderdag 24-08-2017 om 02:05:06Hong Kong skyline disappeared under force of Typhoon Hato as the powerful storm made landfall Wednesday, killing at… https://t.co/8QWIUBr5dR reageer retweet
ik heb liever -20 dan +30 zeker met benauwdheid erbij.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wauw. Dan kan je wel ècht serieus weinig hebben kwa warmte....
Aanstellen is ook een vakquote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wauw. Dan kan je wel ècht serieus weinig hebben kwa warmte....
Ik heb mijn meerdere ontdektquote:Op donderdag 24 augustus 2017 19:59 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik heb liever -20 dan +30 zeker met benauwdheid erbij.
met kou kan ik me kleden, warmte niet.
Nooo, max 19 in de winterquote:Op donderdag 24 augustus 2017 22:41 schreef Greys het volgende:
Binnen max 20?
Ik ben ook een hittehater maar ik vind 22-23 binnen echt niet te warm. In de winter zet ik de verwarming ook op 22
17 hierquote:
Brr.... jullie krijgen zeker niet veel aanloop in de winter. Vrienden van ons hebben het binnen altijd maximaal 20. Daar ga ik echt niet heen in de winter voor een gezellig avondje.quote:
Nee, gelukkig nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Brr.... jullie krijgen zeker niet veel aanloop in de winter.
Nee, dat is absoluut gebruikelijk. 's Zomers heb ik hier zelfs geen problemen met 26 graden binnen terwijl ik in de winter de moord zou stikken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Wij hebben een redelijk goed geïsoleerd huisje, dus de verwarming hoeft zelden lang aan. Meestal blijft ie lang rond de 19 a 20 graden hangen.... zelfs als de cv al een tijdje uit staat in de winter.
En wij gaan ook vaak onder een dekentje liggen dan, is ook lekker warm. Ik vind CV warmte vaak onprettig aanvoelen. Van die artificial, droge nep warmte.... kweenie, vind het moeilijk uit te leggen. Voelt gewoon niet prettig vind ik.
In de zomer vind ik het geen probleem als het binnen 23 graden is, kan ik prima mee dealen.
Maar in de winter zou ik de cv dan weer never nooit op 23 graden zetten.
Is dat gek?
Sehr schön!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:44 schreef Dven het volgende:
26.5°C momenteel. Afgelopen nacht bijna voor het eerst in maanden onder de 10 graden gedoken maar is blijven steken op 10.1°C, hoe bedoel je nipt!
Nu we de hoogzomer verlaten begint de mooiste periode van het jaar. Warme dagen en koele nachten met veelal een stralende zon en een lage luchtvochtigheid. Verschil in dauwpunten zegt genoeg. Waar midden juli tot midden augustus veelal dauwpunten tussen de 20 en 25 graden kende blijven ze nu steken tussen de 9 en 14 graden. Een enorm verschil! Nu tot eind oktober nazomeren en dan normaliter snel weer richting de winter.
't Stadje ligt er ook weer schitterend bij
[ afbeelding ]
Kan me dan ook echt niet meer voorstellen ooit nog eens niet tussen zoveel groen te wonen, ondanks dat het een stedelijke omgeving is!quote:
Ohja, Zutphen toch? Is zeker mooie omgeving!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:03 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind de omgeving hier ook redelijk groen. Niet zozeer de stad zelf, maar de omgeving op zich wel. Wel divers, dus niet alleen maar bomen e.d, maar ook genoeg landbouw, weilanden en meer van dat soort. Ik ben met een ruime 5 minuten in de binnenstad, maar met even zoveel minuten fiets ik tussen de boerderijen, het mais, in het bos of zit ik in de uiterwaarden aan de ijssel.
Dat klopt! Ja, jij komt er natuurlijk nog wel eens:Pquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohja, Zutphen toch? Is zeker mooie omgeving!
Klopt ja! Al heb je dan direct ook weer één van de weinige plekken in NL te pakken. Goed te zien op het volgende kaartjequote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:56 schreef dick_laurent het volgende:
Gaaf ja!
Al is er zelfs hier in de randstad nog genoeg groen te vinden. Voor mij bijv. de Utrechtse heuvelrug wat nog geen half uurtje rijden is. Tijdje terug daar eens met de drone gevlogen![]()
[ afbeelding ]
Hier 24-26quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:36 schreef lily het volgende:
Ondertussen t/m donderdag tussen de 25 en 27 hier
Dat lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 01:37 schreef Vault-Boy het volgende:
Woensdag 34 graden zegt Buienradar pfff. Wtf ineens is die zomer weer in volle glorie terug
het KNMI zegt 18-20 aanstaande woensdag, nog steeds een groot verschilquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 12:59 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Is inmiddels alweer gezakt naar 30.
Niet in Nederland dan zeker?quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 12:59 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Is inmiddels alweer gezakt naar 30.
Dordrecht.quote:
buienradar is kut, ergens er tussen in.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:50 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dordrecht.
Maar idd Buienradar zegt 30 graden voor woensdag terwijl het KNMI 20 graden zegt. Wat is het nu
Ik zie nu idd ook dat Buienradar voor mijn durp 29 geeft woensdagquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:50 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dordrecht.
Maar idd Buienradar zegt 30 graden voor woensdag terwijl het KNMI 20 graden zegt. Wat is het nu
buienradar heeft nogal eens de neiging wat optimistisch te zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie nu idd ook dat Buienradar voor mijn durp 29 geeft woensdagEn de andere apps enzo houden het op 23.
Tien graden verschil met KNMI is me nogal wat.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
buienradar heeft nogal eens de neiging wat optimistisch te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |