abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 10:50:09 #1
8781 crew  Frutsel
pi_171685054

AP twitterde op woensdag 14-06-2017 om 12:27:08 The Latest: Police say 6 dead in London fire; tower block not in danger of collapsing, fire brigade says. https://t.co/bXxjivA87G reageer retweet
quote:
Doden en tientallen gewonden bij enorme brand in woontoren Londen

Bij een zeer grote brand in een woontoren met 27 etages in het westen van Londen is een onbekend aantal doden gevallen en meer dan vijftig personen gewond geraakt. Circa tweehonderd brandweerlieden zijn bezig met het bestrijden van het vuur. De vrees bestaat dat het gebouw zal instorten.

Een woordvoerder van de brandweer zei tijdens een persconferentie dat er dodelijke slachtoffers zijn gevallen, maar dat ze niet wil speculeren om hoeveel doden het gaat. "Het exacte aantal is niet te noemen en we willen geen incomplete informatie geven", aldus de brandweer.

De brand is door nog onbekende oorzaak op de tweede verdieping begonnen en heeft zich snel door de hele torenflat uitgebreid. Om 00.54 uur (plaatselijke tijd) werd er melding gemaakt van het vuur in de Grenfell Tower. Volgens de woordvoerster, die al bijna dertig jaar bij de brandweer werkt, is dit ''een ongekend incident''. Ze heeft nog nooit zo'n ernstige brand meegemaakt.

Brandweerlieden zijn druk bezig met een reddingsoperatie. Een brigadier laat weten dat de brandweerlieden uitgerust zijn met ademluchttoestellen en "heel hard moeten werken in extreem lastige omstandigheden".

De Grenfell-toren ligt vlak bij de wijk Notting Hill en telt in totaal 120 appartementen, die in mei zijn gerenoveerd. Enkele bewoners zijn opgevangen in een buurtcentrum in de buurt, schrijft een journaliste van The Guardian.

Ambulances
De Londense ambulancedienst laat weten dat er meer dan honderd mensen van het medische personeel aanwezig zijn en er ruim twintig ambulances zijn opgeroepen. Zij hebben minstens vijfitg gewonden naar vijf Londense ziekenhuizen vervoerd.

Volgens verschillende Britse media zitten er nog mensen vast in de toren.

Brandveiligheid
Bewoners zeggen al eerder te hebben geklaagd over de brandveiligheid in de Grenfell Tower. Een actiegroep die beheerders en gemeente wees op het brandgevaar, regeerde woensdag in sociale media dan ook met de verzuchting dat hun waarschuwingen aan dovemansoren waren gericht.

De actiegroep heeft de betrokken verhuurinstantie KCTMO (Kensington en Chelsea Tenant Management Organisation) in maart nog beschuldigd van ''criminele nalatigheid'' als het om brandveiligheid gaat.

De groep klaagde naar eigen zeggen onder meer vergeefs bij de eigenaar, de deelgemeente Kensington/Chelsea. Het pand dat in 1974 gereedkwam, werd in de jaren 2015 en 2016 gerenoveerd en onder meer voorzien van nieuwe ramen en isolatiemateriaal.

De burgemeester van Londen, Sadiq Khan, heeft deze geluiden ook gehoord en zegt dat de vragen over de veiligheid beantwoord moeten worden. Enkele bewoners laten weten dat zij het advies kregen om bij een brand in hun appartement te blijven.
quote:
'Kortsluiting koelkast oorzaak brand Londen'

LONDEN - De enorme brand in een flatgebouw in Londen zou veroorzaakt zijn door kortsluiting in een koelkast.

Dat melden verschillende Britse kranten.

Een woordvoerster van de brandweer meldde dat er 'verscheidene doden' zijn gevallen. Het is nog onduidelijk om hoeveel slachtoffers het gaat. Ruim vijftig mensen zijn met verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

De brandweer is uitgerukt met zo'n veertig brandweerwagens en tweehonderd brandweermannen. Verder zijn nog eens twintig ambulanceteams ter plaatse. Enkele metrolijnen rijden niet vanwege de brand. Ook de A40, een belangrijke verkeersader voor West-Londen, is dicht.
quote:
Resident says his neighbour told him fire started in a fridge

One resident who spoke to the BBC gave more information about the possibility that it may have started in a fridge.

Mahad Egal, who escaped from his flat on the fourth floor with his family, including two small children, was in tears as described what he knew.

He told the Victoria Derbyshire show: "The fire started on the fourth floor, my neighbour told me it was his fridge that exploded.

"We were one of the first 10 families who got out no later then 1.10am and at this point the fire was no higher than an average tree. "At first it seemed it was controllable, but really quickly the fire started to rise as the cladding caught fire.

"Initially we thought it would be fine and the firefighters would be able to put the fire out. But there was a sense of hesitation from the firefighters; they didn't start putting out the fire with water until 3am."

"There is a stay-put policy that says in case of an emergency if you are within your property stay in. "I have lived in Grenfell Tower since February and since then I have been campaigning against the safety shortfalls.
"For example, the gas pipes that were being installed in the stairwell, that is hazardous and temperamental. This was one of the reasons people were not leaving their flats as they would have assumed it was safer to stay in their flats.

"So many people were left; we had so many relatives and families who were still trapped in, calling and saying please let the fire services know that we are still here.

"There was a kid that called and said that he's trapped in his room. It is a very terrible situation and I can confirm that lives have been lost. There has been fatalities of some of our friends, families, loved ones and neighbours."

Volgens brandadvies kregen mensen ook het advies binnen te blijven en ramen en deuren gesloten te houden

update OP volgt

[ Bericht 20% gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 12:40:16 ]
pi_171685058
Heftig
Zonder wrijving geen glans
pi_171685065
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:30 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, maar JUIST tegen doorslaande branden heb je dus maatregelen waardoor een compartiment best 30 minuten brandvertragend hoort te zijn. Dat is juist ook de reden waarom afvalcontainers en dat soort geneuzel in van die vervelende ruimtes met zware deuren staan, die ook nog eens vanzelf dichtvallen (en men die dus standaard saboteert). Juist in dat soort ruimtes kunnen branden ontstaan.

Kijk, dat het hier dus NIET heeft gewerkt zoals het moet ben ik met je eens, daar heeft dus iemand zitten slapen waardoor het via ventilatiekanalen en/of gevelbeplating in no time kon verspreiden. Maar dat hóórt niet, zeker niet bij hoogbouw.
Wat ik me dan vooral afvraag is of de snelheid waarmee de brand zich verspreidde is toe te wijden aan interne bouwkundige oorzaken (verkeerde compartimentering, rook/luchtkanalen etc.) of extern via bijvoorbeeld de gevelbeplating die brandgevaarlijk bleek. Vooralsnog lijkt het namelijke juist het laatste het geval te zijn. Als de brand zich vliegensvlug heeft verspreid via de gevel(beplating) dan kan je wel compartimentering hebben die de brand 30 minuten tegen houdt, maar dan staat dus wel ná die 30 minuten alsnog het hele gebouw van binnen in de brand.

Ik vermoed dat er gebruik is gemaakt van brandbare materialen (hout, coating e.d.) op de gevel. Door kunststoffen materialen krijg je in korte tijd een zeer snelle rookontwikkeling. Gecombineerd met een niet werkend brandalarm, heb je binnen de kortste keren veel doden. De meeste doden bij brand vallen als gevolg van rookvergifiting en niet het vuur of de hitte zelf. Tijdige alarmering is dan cruciaal.
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:51:53 #4
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_171685088
quote:
Firemen working at incidents aren't supposed to talk to the media. But many are walking past, coming off their duties at the scene. They smell of burning. 'We've never seen anything like it,' is all one will say.
http://www.bbc.com/news/live/uk-england-london-40239008
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_171685133
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:50 schreef Justinn het volgende:

[..]

Wat ik me dan vooral afvraag is of de snelheid waarmee de brand zich verspreidde is toe te wijden aan interne bouwkundige oorzaken (verkeerde compartimentering, rook/luchtkanalen etc.) of extern via bijvoorbeeld de gevelbeplating die brandgevaarlijk bleek. Vooralsnog lijkt het namelijke juist het laatste het geval te zijn. Als de brand zich vliegensvlug heeft verspreid via de gevel(beplating) dan kan je wel compartimentering hebben die de brand 30 minuten tegen houdt, maar dan staat dus wel ná die 30 minuten alsnog het hele gebouw van binnen in de brand.

Ik vermoed dat er gebruik is gemaakt van brandbare materialen (hout, coating e.d.) op de gevel. Door kunststoffen materialen krijg je in korte tijd een zeer snelle rookontwikkeling. Gecombineerd met een niet werkend brandalarm, heb je binnen de kortste keren veel doden. De meeste doden bij brand vallen als gevolg van rookvergifiting en niet het vuur of de hitte zelf. Tijdige alarmering is dan cruciaal.
Ja, klopt. Mensen kunnen ook geen kant op door de rook lees je overal. En vergis je niet, rook(gassen) kunnen/zullen uiteindelijk bij de juiste samenstelling en temperatuur ook gewoon ontbranden. En dan is er dus helemaal geen houden meer aan.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 juni 2017 @ 10:54:48 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_171685148
Geen brandalarm schijnbaar? Lekker dan :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_171685220
Wauw... kortsluiting door een koelkast? http://www.telegraaf.nl/b(...)kortsluiting___.html
Dat kan toch niet?!
pi_171685222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Ja lachen zeg.

:{
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:59:41 #9
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171685244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja lachen zeg.

Wij hebben in onze woonflat voor zover ik weet ook geen centrale brandalarm. Op kantoor hebben we het wel, maar elke keer als die afgaat wordt het massaal genegeerd.
Sisco Certified
pi_171685247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:58 schreef Kim-Holland het volgende:
Wauw... kortsluiting door een koelkast? http://www.telegraaf.nl/b(...)kortsluiting___.html
Dat kan toch niet?!
Ja, dat kan, maar het is nog veel te vroeg om de oorzaak aan te wijzen. Dit is slechts een gerucht.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171685258
quote:
Dat kan toch niet?!
Omdat de Telegraaf het meldt? Dat maakt het wel ongeloofwaardig inderdaad
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 juni 2017 @ 11:00:45 #12
284411 crew  heywoodu
pi_171685262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja lachen zeg.

Dat kan toch niet man, een hele flat in de fik en er gaat geen brandalarm af. Dan heb je nog mazzel dat buren elkaar wakker zijn gaan maken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:01:54 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171685279
quote:
Dat kan toch niet?!
Tsja, half Londen is ooit afgebrand door een klein brandje in een bakkerij....

Ik weet niet hoe de situatie nu was, maar op die site van de actiegroep zag je vrij veel losse brandbare troep in het gebouw liggen. Als een vonkje overspringt naar een oude sofa, en dan wat gordijnen oid, dan gaat het heel hard.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:01:54 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171685280
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:03:16 #15
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171685308
Sisco Certified
pi_171685321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat kan toch niet man, een hele flat in de fik en er gaat geen brandalarm af. Dan heb je nog mazzel dat buren elkaar wakker zijn gaan maken.
Is een brandalarm niet verplicht, dan?

Ik heb hier in mijn rijtjeshuis al een rookmelder.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171685333
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat de Telegraaf het meldt? Dat maakt het wel ongeloofwaardig inderdaad
Ja okee, daar heb je een punt. ;) Maar Televaag linkt ook naar Britse bronnen.
pi_171685372
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ook, maar die heb ik van het plafond gemept. Dat ding ging zomaar uit het niets af :')
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:08:45 #19
45532 ziggyziggyziggy
pi_171685391
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:05 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja okee, daar heb je een punt. ;) Maar Televaag linkt ook naar Britse bronnen.
Nee, dat doen ze niet. Er staat "Dat melden verschillende Britse kranten.". Zelfs geen titels van die kranten, laat staan links. Dat is geen bronvermelding, dat is van horen zeggen en geen serieuze journalistiek.
pi_171685406
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik ook, maar die heb ik van het plafond gemept. Dat ding ging zomaar uit het niets af :')
Ja, als-ie te licht afgesteld is, gaat-ie al af als je een beetje deodorant op sprayed. :Y
pi_171685413
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:04 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Een rookmelder is iets anders dan een brandalarm.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:12:12 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171685454
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:09 schreef Justinn het volgende:

[..]

Een rookmelder is iets anders dan een brandalarm.
Precies. Als je rookmelder afgaat als je op de 19e verdieping zit door een brand op de 4e, dan ben je al veeeeeeel te laat.

En ik denk eigenlijk niet dat dit gebouw een algeheel automatisch brandalarm had....
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:13:36 #23
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171685479
God: Such nice christian families living in that building.
Inner God: Lets set the building on fire.
God: What!?
Inner God: To test their fait.
Sisco Certified
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 11:13:43 #24
8781 crew  Frutsel
pi_171685482
quote:

[..]

Dan is misschien je batterij leeg?

Maar laten we het maar weer tot Londen beperken :)
pi_171685483
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Precies. Als je rookmelder afgaat als je op de 19e verdieping zit door een brand op de 4e, dan ben je al veeeeeeel te laat.

En ik denk eigenlijk niet dat dit gebouw een algeheel automatisch brandalarm had....
Het is ook wel een gaar gebouw hoor. Hartstikke levensgevaarlijk als je denkt in veiligheidstermen als brandgevaar. Voor een habbekrats gebouwd.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:13:53 #26
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_171685486
quote:

[..]

Dan is de battterij bijna leeg en moet er een nieuwe in.
Dat soort dingen hoor je toch te weten imo. :{
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:13:59 #27
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171685489
quote:

[..]

Toch weer het voordeel van de ramadan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:15:39 #28
45532 ziggyziggyziggy
pi_171685512
quote:
What caused the fire?
Posted at 11:10
An exploding fridge, and the cladding which was added to the facade of Grenfell Tower during a refurbishment a year ago, have both being cited by a number of residents as possible causes of the fire.

However, the London Fire Brigade has stressed it does not know the cause of the fire at this stage.

London Fire Brigade Commissioner Dany Cotton said it would be " wrong for us to speculate over cause at this moment".

"We will continue to look at the cause of the fire and investigate what happened."
http://www.bbc.com/news/live/uk-england-london-40239008

Dus. Hoop speculaties, maar degenen die dit soort dingen normaal onderzoeken en er daadwerkelijk verstand van hebben (de brandweer) hebben het nog veel te druk met belangrijkere zaken, zoals blussen en mensen redden.
pi_171685514
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja,, maar ik bedoel; is er niet een wet die zegt, grote flatgebouwen moeten verplicht een brandalarm. Zoiets dergelijks. Brandpreventie.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:19:45 #30
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171685591
Waarom laat god zoiets gebeuren? Snap er niets van.
Sisco Certified
pi_171685595
Ik wilde net de opmerking maken 'er is niet veel meer over wat nog kan branden', maar ik zie op toch nog vlammen.

Op is niet veel meer te zien.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:21:12 #32
45532 ziggyziggyziggy
pi_171685614
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef Resistor het volgende:
Ik wilde net de opmerking maken 'er is niet veel meer over wat nog kan branden', maar ik zie op toch nog vlammen.

Inderdaad verschillende hoeken. Op BBC1 vliegen ze met een helikopter rondjes om het gebouw voor beelden.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:23:34 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171685667
quote:

Op die tweede zie je nu wel wat gebeuren in het midden van het gebouw. Alsof er binnenin iets instortte...
pi_171685669
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja,, maar ik bedoel; is er niet een wet die zegt, grote flatgebouwen moeten verplicht een brandalarm. Zoiets dergelijks. Brandpreventie.
In Nederland is de verplichting om een brandmeldinstallatie te hebben afhankelijk van factoren als functie van het gebouw en zelfredzaamheid van gebruikers van het gebouw. Gebouwen met een zorgfunctie hebben sowieso deze plicht. Exacte regels voor Nederland ken ik niet, laat staan voor Engeland, maar het lijkt me logisch dat een gebouw met woonfunctie waar honderden mensen wonen wel een brandmeldinstallatie, ontruimingsplan en voldoende ontvluchtingsmogelijkheden moeten hebben. Ja, ook bij oudere gebouwen waar brandbeveiligingsmaatregelen juist bij renovatie doorgevoerd kunnen en moeten worden imo.

edit: een brandmeldinstallatie is dus compleet iets anders dan een niet geschakelde rookmelder die men thuis heeft hangen en uit laksheid van het plafond af schopt zodra de batterij leeg is. :')
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:24:46 #35
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_171685693
Hoe groot is de kans dat er nog overlevenden zijn in dat gebouw...
Sisco Certified
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:27:55 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171685764
Midden van het gebouw fikt weer behoorlijk nu. Je kan een paar minuten terug spoelen op de live stream om het verschil te zien.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 11:32:08 #37
8781 crew  Frutsel
pi_171685848
via Sky:
quote:
Another resident said she saw a five-year-old boy thrown from a fifth or sixth floor.

Zara told LBC: "One woman actually threw her son out of the window. I think he's OK.

"I think he might have just had some broken bones and bruises.

"There was another woman screaming 'my baby, my baby, I need to get out, I need to save my baby'.

"But we were just looking up.
"We couldn't do anything.
"There was nothing we could do."
quote:
A 'baby thrown from a window was grabbed by a member of the public'

Press Association is reporting that a baby that was thrown from the burning tower block was caught by a member of the public.
Samira Lamrani said she saw a woman try to save a baby by dropping it from a window "on the ninth or 10th floor" to waiting members of the public below.

She told the news agency: "People were starting to appear at the windows, frantically banging and screaming.

"The windows were slightly ajar, a woman was gesturing that she was about to throw her baby and if somebody could catch her baby.
"Somebody did, a gentleman ran forward and managed to grab the baby.
"Us members of the public were reassuring them, telling them we've done what we can and that we've phoned 999, but obviously the look on their face was death.

"My daughter's friend said she observed an adult who made some sort of homemade parachute and tried to lower himself out of the window.
"The more I looked up, floor upon floor. Endless numbers of people.
"Mainly the kids, because obviously their voices, with their high pitched voices - that will remain with me for a long time.

"I could hear them screaming for their lives."
Ziet er niet best uit als je al deze verklaringen leest :{
pi_171685865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:23 schreef Justinn het volgende:
brandmeldinstallatie, ontruimingsplan en voldoende ontvluchtingsmogelijkheden moeten hebben. Ja, ook bij oudere gebouwen waar brandbeveiligingsmaatregelen juist bij renovatie doorgevoerd kunnen en moeten worden.
Vluchtmogelijkheden, ja (controle op het vrij en open zijn van de routes is vaak laakbaar imho)
Ontruimingsplan, is afhankelijk van de aanwezigheid van een brandmeld/ontruimingsinstallatie.
brandmeldinstallatie, niet verplicht bij dit soort flats in Nederland.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:33:30 #39
438527 MissButterflyy
pi_171685876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:32 schreef Frutsel het volgende:
via Sky:

[..]

[..]

.

Wat afschuwelijk.
pi_171685939
quote:
via Sky:

[..]

[..]

pi_171685950
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Midden van het gebouw fikt weer behoorlijk nu. Je kan een paar minuten terug spoelen op de live stream om het verschil te zien.
Daar laait het echt weer op. Misschien technische ruimte wat iets langer brandwerend was, maar nu toch gaat.

Wat naar onderen begint het ook wat harder te roken, ik ben benieuwd hoe lang het beton het nog vol gaat houden.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:38:17 #42
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171685982
Pfff wat een verschrikking! Dat dit nog kan in de moderne tijd in een moderne stad.
Man man man.
:'( :'( :'(
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2017 @ 11:38:37 #43
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171685989
Die rook is echt gitzwart, da's ook niet echt gezond.
Vraag me af waar die gevelplaten nou precies van gemaakt waren. :{
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:39:13 #44
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171686004

Bij gebouw.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_171686006
quote:

In het ene filmpje hebben ze het over een gebouw van 24 verdiepingen en die andere 27 verdiepingen, lekker consequent.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:39:20 #46
438527 MissButterflyy
pi_171686007
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Perox het volgende:
Pfff wat een verschrikking! Dat dit nog kan in de moderne tijd in een moderne stad.
Man man man.
Ik verbaas me er ook over.
pi_171686010
Word er wel geblust? Of is het gebied afgezet en doet men er niets aan?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:39:32 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171686012
Je ziet veel van dit soort gebouwen in de achtergrond staan. Ben benieuwd of die nu allemaal snel verbeterd gaan worden....
quote:
Man man man.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1801571&page=2

Een aantal keer per jaar... En dan praten we over moderne steden....
pi_171686028
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Mo_Muffin het volgende:
Die rook is echt gitzwart, da's ook niet echt gezond.
Vraag me af waar die gevelplaten nou precies van gemaakt waren. :{
Vermoedelijk een kunststof. Duurzaam en vrij goedkoop, maar rookt als een malle.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:40:24 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171686029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:39 schreef MCH het volgende:

[..]

In het ene filmpje hebben ze het over een gebouw van 24 verdiepingen en die andere 27 verdiepingen, lekker consequent.
Media loopt het al urenlang verkeerd aan te geven. Het is 24. Je kan gewoon tellen maar niemand neemt de moeite blijkbaar.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:40:25 #51
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171686031
quote:
Man man man.
Ik verwacht het juist meer dan vroeger. De huidige gebouwen zijn slechter dan 40 jaar geleden.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:41:13 #52
438527 MissButterflyy
pi_171686049
Je foto doet het nog steeds niet.
pi_171686066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
God: Such nice christian families living in that building.
Inner God: Lets set the building on fire.
God: What!?
Inner God: To test their fait.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom laat god zoiets gebeuren? Snap er niets van.
Haha rot op met je god, gek.
OT: Wat naar voor de bewoners / families.
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2017 @ 11:43:20 #54
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171686093
Ja, laten we god erbij halen, dat zet altijd wel zoden aan de dijk. :')
pi_171686108
quote:
Man man man.
Veel gebouwen zijn niet veilig. In het appartementsgebouw waar ik woon wordt ik idem geroosterd als er in het enige trappenhal die aanwezig is brand uitbreekt.

Heb dit al tig keer aangegeven. Geen branddeuren die etages tijdelijk kunnen afsluiten voor vuur en rook (sommige deuren liggen er gewoon uit) de directe omgeving is voor hulpverleners nauwelijks te bereiken wegens obstakels, etc.

Hoe vaak je dit ook aangeeft. Men luistert niet en men doet er niets aan.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 11:46:31 #56
8781 crew  Frutsel
pi_171686151
quote:
'It should not be possible for a fire to develop in this way'

Matt Wrack, general secretary of the Fire Brigades Union, tells Sky News he cannot recall seeing any similar incident in his career.

"It should not be possible for a fire to develop in this way.

"That will have to be looked at. There will have to be a very thorough investigation.

"There has been a long running debate about sprinklers in buildings. They can assist firefighters. It may not help in a building like this because people would expect a fire to be contained. That's how buildings are constructed."
pi_171686196
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:40 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik verwacht het juist meer dan vroeger. De huidige gebouwen zijn slechter dan 40 jaar geleden.
Niet alleen dat, maar schijnbaar slaan moderne huisbranden veel sneller over dan pakweg 40 jaar geleden, omdat het gros van de inboedel tegenwoordig van goedkoop en zeer brandbaar materiaal is gemaakt. Nieuwbouwwoningen zijn zo potdicht gemaakt dat een beetje brand de aanwezig zuurstof binnen een paar minuten uit de woning trekt (sneller dan dat er wordt aangevoerd in ieder geval), waardoor je echt maar een paar minuten hebt om de woning nog te ontvluchten voor dat je stikt vanwege te weinig zuurstof. Bij een niet werkende rookmeldingsinstallatie ben je 's-nachts in je slaap kansloos. Je bent al lang en breed gestikt in je slaap, voordat je de brand überhaupt kan horen of ruiken (als dat al kan in je slaap) door de ontrokken zuurstof.
pi_171686202
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_171686213
Niet normaal, de veiligheid heeft blijkbaar niet echt prioriteit gehad, je zal maar in een van die torens wonen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171686235
Goh, er is nu een hoogwerker bij. Met 1 enkel pisstraaltje, 3 verdiepingen onder waar er nu vuur zichtbaar is :')
pi_171686242
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 10:54 schreef heywoodu het volgende:
Hè, moet dat niet volgens de EU-richtlijnen?
O ja, Brexit....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_171686259
quote:
via Sky:

[..]

[..]

Ongelooflijk, gaat denkelijk dagen/weken duren voordat ze iets kunnen roepen over het precieze aantal slachtoffers volgens mij. Een hoog appartementencomplex of flatgebouw is echt een val in zo'n situatie, geen kant kun je op.
pi_171686281
quote:

[..]

Sommige bewoners hadden in hun eigen appartement een eigen brandalarm laten installeren en die zijn wel afgegaan wat verschillende mensen heeft gered.
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:53:37 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171686298
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:50 schreef Resistor het volgende:
Goh, er is nu een hoogwerker bij. Met 1 enkel pisstraaltje, 3 verdiepingen onder waar er nu vuur zichtbaar is :')
Doet me denken aan iets wat ik zag staan op de wiki pagina van de grote brand van Londen:
quote:
When Bloodworth arrived, the flames were consuming the adjoining houses and creeping towards the paper warehouses and flammable stores on the river front. The more experienced firemen were clamouring for demolition, but Bloodworth refused on the grounds that most premises were rented and the owners could not be found. Bloodworth is generally thought to have been appointed to the office of Lord Mayor as a yes man, rather than by possessing requisite capabilities for the job. He panicked when faced with a sudden emergency[28] and, when pressed, made the oft-quoted remark, "Pish! A woman could piss it out", and left.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 juni 2017 @ 11:57:10 #65
284411 crew  heywoodu
pi_171686362
quote:
"The windows were slightly ajar, a woman was gesturing that she was about to throw her baby and if somebody could catch her baby. Somebody did, a gentleman ran forward and managed to grab the baby."
Dit soort helden verdient direct een lintje _O_ ;(
pi_171686371
Grenfell Tower resident estimate
Posted at 11:55

Notting Dale ward councillor Judith Blakeman, who lives across the road from Grenfell Tower, said it had between 400 and 600 people living in it.

;(
  woensdag 14 juni 2017 @ 11:58:44 #67
438527 MissButterflyy
pi_171686384
Ik lees dat brandweer boven de 20ste verdieping nog niet heeft kunnen komen.
pi_171686401
Wel een goede GBA hebben ze blijkbaar in de UK, een ruime schatting over hoeveel mensen er in dat gebouw wonen.
pi_171686405
:')
pi_171686409
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees dat brandweer boven de 20ste verdieping nog niet heeft kunnen komen.
Maar sommige mensen zijn wel uit eigen beweging van de bovenste verdieping naar beneden kunnen komen.
pi_171686419
'A number of fatalities' confirmed as huge blaze 'sparked by faulty FRIDGE' engulfs 27-storey London tower block: Trapped residents build ropes from sheets and hurl themselves from windows

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)k.html#ixzz4jyA5Vqf0
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook

woensdag 14 juni 2017 @ 12:04:27 #72
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171686475
edit: blijf maar weg okay

[ Bericht 85% gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 12:07:04 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:04:50 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171686482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:59 schreef MCH het volgende:
Wel een goede GBA hebben ze blijkbaar in de UK, een ruime schatting over hoeveel mensen er in dat gebouw wonen.
Dat is in Nederland in dergelijke flats niet anders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171686501
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is in Nederland in dergelijke flats niet anders.
Hoezo? In Nederland weten ze echt wel een betere schatting te geven. Niet of er misschien 400 tot 600 mensen wonen.
pi_171686515

pi_171686520
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoezo? In Nederland weten ze echt wel een betere schatting te geven. Niet of er misschien 400 tot 600 mensen wonen.
Het dodental van de Bijlmerramp is ook nooit met zekerheid vastgesteld, omdat er veel illegalen in de flat woonden. Ik weet niet of het in dit geval ook zo is, maar dat zou wel kunnen.
pi_171686536
https://grenfellactiongro(...)grenfell-tower-fire/

Blogje van de bewonersvereniging die blijkbaar al jaren voor brandgevaar waarschuwen (2016):

quote:
It is a truly terrifying thought but the Grenfell Action Group firmly believe that only a catastrophic event will expose the ineptitude and incompetence of our landlord, the KCTMO, and bring an end to the dangerous living conditions and neglect of health and safety legislation that they inflict upon their tenants and leaseholders.
pi_171686590
quote:
Je schrijft je hier niet echt in bij de gemeente, zeg maar. Wij gingen toen vol goede moed naar het stadhuis om ons in te schrijven, maar werden teruggestuurd. Dat gaat allemaal via gemeentebelasting en een beetje gebaseerd op 'eerlijkheid' aangezien je dus niet zoals in NL een GBA uittreksel voor vanalles nodig hebt.
Ja doei.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:10:57 #79
438527 MissButterflyy
pi_171686591
Nu.nl zegt dat er geen instortingsgevaar meer is.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:11:13 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171686595
quote:
Het Verenigd Koninkrijk kent inderdaad geen systeem dat vergelijkbaar is met het vroegere GBA (thans Basisregistratie Personen, BRP). Je schrijft je niet in bij de gemeente, je draagt wel belastingen af (Council tax).
pi_171686597
quote:

[..]

Bijlmerramp ;)
pi_171686602
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:10 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl zegt dat er geen instortingsgevaar meer is.
dat vind ik wel bijzonder, als er nog brand woedt in het pand zelf
pi_171686615
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik weet niet of die wet er is voor gebouwen die vandaag de dag worden gebouwd, maar het is geen verplichting voor bestaande gebouwen. Ik heb zelf in twee flats uit de jaren zeventig gewoond en die hadden geen brandalarm. Zelf heb ik ook wel eens in het holst van de nacht op de ramen van de buren staan bonken toen het restaurant onder de flat in lichterlaaie stond.
pi_171686618
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:11 schreef mschol het volgende:

[..]

De brand is onder controle, er is continue een engineer aanwezig en die blijft zeggen dat brandweerlieden naar binnen kunnen, waarschijnlijk doelen ze dat de fundamenten van het pand niet al te zwaar beschadigd zijn of iets in die richting dus zal er wel iets mee te maken hebben om zo'n signaal te geven en te kunnen verspreiden hehe.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 12:12:48 #85
8781 crew  Frutsel
pi_171686620
quote:

[..]

Ja dat lijkt me ook maar toch..

quote:
Tower 'not in danger of collapsing'

London Fire Brigade says a structural engineer has checked the building and it is not in danger of collapsing. Firefighters are still working to bring the blaze under control.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:12:48 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171686621
quote:

[..]

Nah, neem bijvoorbeeld m'n buurman. Die is gescheiden en z'n dochter woont er niet officieel volgens mij, maar is er wel altijd.

Volgens mij staan kinderen sowieso niet altijd ingeschreven.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:12:58 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171686625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 11:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit soort helden verdient direct een lintje _O_ ;(

;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_171686646
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nah, neem bijvoorbeeld m'n buurman. Die is gescheiden en z'n dochter woont er niet officieel volgens mij, maar is er wel altijd.

Volgens mij staan kinderen sowieso niet altijd ingeschreven.
Natuurlijk staat je kind ingeschreven, kinderen hebben tegenwoordig zelfs paspoorten.
pi_171686652
Hoeveel zouden er zijn omgekomen doordat de noodborden in die flat je het advies geven om in je appartement te blijven en ramen en deuren te sluiten als de brand jouw appartement nog niet heeft bereikt?

http://i.imgur.com/IKcuGMy.jpg
pi_171686688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Natuurlijk staat je kind ingeschreven, kinderen hebben tegenwoordig zelfs paspoorten.
Kinderen staan op 1 adres ingeschreven, met al die regelingen van gescheiden ouders weten de overheden in eerste instantie echter niet bij welke ouder de kinderen zijn mocht er iets als dit gebeuren. Elke week is er 2x een enorme volksverhuizing van kinderen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:17:40 #91
438527 MissButterflyy
pi_171686705
quote:

[..]

Dat betekent nog niet dat ze er zijn.

Mijn kinderen zijn de helft van de tijd bij m'n ex, maar staan wel bij mij ingeschreven.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:17:58 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171686711
quote:

[..]

Volgens mij valt het allemaal wel tegen. Mensen verwachten ook altijd dat instanties precies weten wie er in een gecrashed vliegtuig zitten maar dat is ook vaak onduidelijk. Door bureaucratie enzo is het lang niet altijd up to date. Laat staan dat je dus mensen hebt die er wonen, en mensen die er 'wonen' maar eigenlijk voornamelijk ergens anders verblijven.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 juni 2017 @ 12:18:26 #93
284411 crew  heywoodu
pi_171686720
6 doden vooralsnog, maar politie verwacht dat het nog stijgt
pi_171686721
Aardig vuurtje
Zonder wrijving geen glans
pi_171686725
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat betekent nog niet dat ze er zijn.

Mijn kinderen zijn de helft van de tijd bij m'n ex, maar staan wel bij mij ingeschreven.
Klopt maar in plaats van zulke sensatiebeluste cijfers te publiceren kun je misschien beter eerst wat research doen en juist zulke dingen zijn makkelijk uit te sluiten.
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2017 @ 12:19:36 #96
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171686737
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:18 schreef heywoodu het volgende:
Dat klinkt ook wel erg 'optimistisch'.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:19:41 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_171686738
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:18 schreef MCH het volgende:

[..]

Klopt maar in plaats van zulke sensatiebeluste cijfers te publiceren kun je misschien beter eerst wat research doen en juist zulke dingen zijn makkelijk uit te sluiten.
Tis nog maar net ochtend in Engeland. vandaar 400 tot 600. Een exacter aantal komt heus wel straks als instanties tijd hebben gehad zaken te checken.
pi_171686764
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:19 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat klinkt ook wel erg 'optimistisch'.
Dat aantal is dan ook gewoon alleen wat ze al bevestigd hebben door daadwerkelijk lichamen te vinden, al dan niet van mensen die gesprongen zijn.
Ja doei.
pi_171686815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:18 schreef MCH het volgende:

[..]

Met 120 wooneenheden in een Londonse flat vind ik het een alles behalve sensatiebelust cijfer.

Exacte cijfers zullen dagen duren. Maar door de hoge prijzen van deze flat zullen er amper togeen arme mensen wonen en meestal is de boekhouding dan toch wat beter op orde.
pi_171686869
quote:
Bij de Bijlmerramp vielen officieel ook slechts 43 doden.
pi_171686975
Ik vind het wel bijzonder dat een baby niet doodgaat als ie uit het raam wordt gegooid maar wel opgevangen wordt vanaf de 9de.
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:31:28 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171686986
quote:

[..]

Er zijn zoveel mensen in dergelijke flats die bij de vriend/vriendin wonen maar nog ergens anders ingeschreven staan. Illegale onderverhuur etc. Dat is in NL niet zoveel anders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:32:12 #103
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171686999
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Er zijn zoveel mensen in dergelijke flats die bij de vriend/vriendin wonen maar nog ergens anders ingeschreven staan. Illegale onderverhuur etc. Dat is in NL niet zoveel anders.
Klopt bij Bijlmerramp was ook gebleken dat er ontiegelijk veel illegalen wonen.
pi_171687003
Zo was een van de geinterviewden die avond bij z'n vriendin die daar woonde aan het slapen, hij stond daar zelf niet ingeschreven dus.
Ja doei.
pi_171687025
quote:

[..]

Hij brandt niet meer.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_171687037
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:33 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Hij brandt niet meer.
Jawel, kijk de Russische stream maar.
pi_171687046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Jawel, kijk de Russische stream maar.
Dat is rook.
Als kool uitgebrand is maar het is nog gloeiend heet rookt het ook als je er water op doet. :')
pi_171687053
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:34 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Dat is rook.
Als kool uitgebrand is maar het is nog gloeiend heet rookt het ook als je er water op doet. :')
Ik zie nu links nog vlammen.
pi_171687056
Er was gezegd dat de brand weer een beetje was aangewakkerd, wrsch door opkomende wind.
Ja doei.
pi_171687070
quote:
Als ik naar die foto's kijk, dan vrees ik ook dat er veel meer doden zijn.
pi_171687072
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik zie nu links nog vlammen.
De brand in de Grenfell Tower brak aan het begin van de nacht uit. Halverwege de nacht brandde het gebouw met 24 verdiepingen als een fakkel, nu komt er alleen nog veel rook uit. De brandweer heeft 40 wagens en 200 brandweerlieden ingezet.

Nos.nl
pi_171687093

† In Memoriam † woensdag 14 juni 2017 @ 12:38:11 #113
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171687113
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:36 schreef SecretPret het volgende:

[..]

De brand in de Grenfell Tower brak aan het begin van de nacht uit. Halverwege de nacht brandde het gebouw met 24 verdiepingen als een fakkel, nu komt er alleen nog veel rook uit. De brandweer heeft 40 wagens en 200 brandweerlieden ingezet.

Nos.nl
En op BBC1 zeggen ze dat er nog steeds sprake van vlammen is.
pi_171687131
Ocherm.

Echt, de private huizenmarkt hier en wat er allemaal mag (en dat houdt dus in: wat er allemaal niet HOEFT of geregeld wordt..) is echt zo erbarmelijk. Labour heeft daar vorig jaar nog een voorstel voor gedaan om dat allemaal beter te regelen zodat landlords niet met slecht onderhoud enzo weg komen, maar dat is door de Tories tegengehouden, van de 300+ tories die tegen stemden waren er minstens 70 zelf private landlord ;(
Ja doei.
pi_171687134
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:38 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En op BBC1 zeggen ze dat er nog steeds sprake van vlammen is.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
Er was gezegd dat de brand weer een beetje was aangewakkerd, wrsch door opkomende wind.
Ja doei.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 juni 2017 @ 12:46:27 #116
284411 crew  heywoodu
pi_171687294
quote:
Voor die man is er nog wel hoop lijkt me? Het staat niet meer van top tot teen volledig in de fik..
pi_171687345
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Voor die man is er nog wel hoop lijkt me? Het staat niet meer van top tot teen volledig in de fik..
Laten we het hopen..
pi_171687348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

En zolang er brandbaar materiaal aanwezig is zal het gebouw blijven branden. brandweer materieel kan niet in de buurt komen en de wind heeft vrij spel.

Fucking belachelijk dat er geen manier van blussen is bij dit soort hoogbouw. Zolang het één flat bereft is het nog wel in te dammen (met een altijd riscovolle binnenaanval), brand de gevelbekleding; brand alles boven de 30m sowieso uit.
pi_171687416
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:48 schreef warhamstr het volgende:

Fucking belachelijk dat er geen manier van blussen is bij dit soort hoogbouw. Zolang het één flat bereft is het nog wel in te dammen (met een altijd riscovolle binnenaanval), brand de gevelbekleding; brand alles boven de 30m sowieso uit.
Tja men bouwt en bouwt maar, en de hulpdiensten mogen toekijken en de lijken ruimen als het fout gaat. Men zou beter een keer een stel verantwoordelijke bestuurders de lijken laten ruimen.
pi_171687448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:51 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tja men bouwt en bouwt maar, en de hulpdiensten mogen toekijken en de lijken ruimen als het fout gaat. Men zou beter een keer een stel verantwoordelijke bestuurders de lijken laten ruimen.
Laat de Tories die tegen wettelijke aanpassingen stemden om private en social housing veiliger te maken maar aantreden, zou ik zeggen.
Ja doei.
pi_171687483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:51 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat is bs want 'de hulpdiensten' en inspectie hebben gewoon de macht en alle recht om een gebouw ondeugdelijk te verklaren (over Nederland sprekend) Gevaren worden gewoon onderschat.
pi_171687507
SIX dead and dozens missing as massive blaze 'sparked by faulty fridge' engulfs 27-storey tower block in just 15 minutes: Residents hurl themselves from windows while others make ropes from sheets - amid fears the building will COLLAPSE

bron;Daily mail.
  roze woensdag 14 juni 2017 @ 12:55:54 #123
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_171687515
quote:
Damn.
Your beauty never ever scared me.
pi_171687530
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:55 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Damn.
Die onderste is echt wel gered hoor
  roze woensdag 14 juni 2017 @ 12:57:09 #125
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_171687537
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Ja maar toch heftig om te zien vind ik.
Your beauty never ever scared me.
pi_171687550
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Precies, denk dat er zich veel taferelen hebben afgespeeld afgelopen nacht waar je geen foto's van wilt zien.
pi_171687686
quote:
Dat is wel een heel empatisch bericht, tijdens zo een brand. Die politici gaan ook letterlijk over lijken, zeg. :N
pi_171687713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:54 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Dat is bs want 'de hulpdiensten' en inspectie hebben gewoon de macht en alle recht om een gebouw ondeugdelijk te verklaren (over Nederland sprekend) Gevaren worden gewoon onderschat.
De inspectie en de hulpdiensten mogen toetsen aan de regels, als die regels dit toestaan dan houd het op.

Neem heel simpel iets als beurzen, ik heb jarenlang beurzen mede georganiseerd, men stelt strenge eisen aan de breedte van de paden en komt dit ook altijd vlak voor opening controleren, maar niemand die het ook maar iets interesseert dat er een stand naast staat die omvalt als er 2 mensen tegen aan rennen en het hele pad gelijk geheel geblokkeerd is.
pi_171687742
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:06 schreef hottentot het volgende:

[..]

De inspectie en de hulpdiensten mogen toetsen aan de regels, als die regels dit toestaan dan houd het op.

Neem heel simpel iets als beurzen, ik heb jarenlang beurzen mede georganiseerd, men stelt strenge eisen aan de breedte van de paden en komt dit ook altijd vlak voor opening controleren, maar niemand die het ook maar iets interesseert dat er een stand naast staat die omvalt als er 2 mensen tegen aan rennen en het hele pad gelijk geheel geblokkeerd is.
Daar heb je helaas gelijk in. :'(
pi_171687745
Bewoners boven de 21ste verdieping worden verwacht allemaal omgekomen te zijn door het advies van de brandweer om in hun appartement te blijven. (geen idee of ontruimen toen nog een optie was)
pi_171687755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:07 schreef hottentot het volgende:
Bewoners boven de 21ste verdieping worden verwacht allemaal omgekomen te zijn door het advies van de brandweer om in hun appartement te blijven. (geen idee of ontruimen toen nog een optie was)
Niet? :X

Dat is dus halverwegen het 'zwarte'gedeelte en daarobven??
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:08:17 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_171687760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is wel een heel empatisch bericht, tijdens zo een brand. Die politici gaan ook letterlijk over lijken, zeg. :N
Ik vind het niet meer dan logisch eigenlijk.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:08:38 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_171687766
quote:
advies van de landlord toch?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:08:50 #135
64831 2NutZ
pi_171687772
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar het mocht nog wel even wachten eigenlijk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 juni 2017 @ 13:10:23 #136
284411 crew  heywoodu
pi_171687800
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:08 schreef Re het volgende:

[..]

Voormalig structural engineer (of iets in die richting) van de Londense brandweer zei een tijdje terug op CNN nog dat dat bij brand in dergelijke gebouwen redelijk standaard is.
pi_171687818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat kan. Als je het puur zakelijk bekijkt.

Maar dit is tijdens de brand, en dan wordt het al gebruikt zo van "I told you so." Terwijl er nog niet eens duidelijk is hoeveel mensen er gewond zijn of overleden, uberhaupt.

Ik vind het persoonlijk heel erg hard.
pi_171687833
quote:

[..]

Landlord hanteerde op bebording met informatie omtrent wat te doen bij brand het volgende: Bij brand in je appartement, appartement verlaten en indien mogelijk deuren en ramen sluiten. Bij brand elders in de flat in je appartement blijven en advies van de brandweer opvolgen.

In het nieuws spreekt men over het advies van de brandweer om in het appartement te blijven boven de 21 ste verdieping, of men dan doelt op die borden of op een deze nacht afgegeven advies is mij onduidelijk.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:12:52 #139
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171687849
quote:
Er stond ook dat protocol: naar beneden zo snel mogelijk als je het ruikt ofzo
En als je het niet ruikt maar gewoon hoort ofzo moet je in je kamer blijven met ramen en deuren gesloten
pi_171687868
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Voormalig structural engineer (of iets in die richting) van de Londense brandweer zei een tijdje terug op CNN nog dat dat bij brand in dergelijke gebouwen redelijk standaard is.
Yep, hier net zo.

Overgrote meerderheid van de branden in een flat is nietszeggend, elke keer grootschalige ontruiming kan op de lange duur misschien wel tot meer doden en gewonden leiden dan nu het geval is.
pi_171687883
quote:

[..]

Ja, staat ook op borden in het gebouw. Even zoeken, ik zag daar daarnet wat van voorbij komen.
Ja doei.
pi_171687921
Ja doei.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:17:14 #143
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171687951
quote:
Dat bedoelde ik dus, als je het ziet moet je wel degelijk naar beneden
pi_171687980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Als je het door het ENIGE trappenhuis omhoog ziet komen ook natuurlijk
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:20:26 #145
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171688033
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:18 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Als je het door het ENIGE trappenhuis omhoog ziet komen ook natuurlijk
Tja, in t midden van t gebouw. Zoveel mogelijk woningen
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:20:41 #146
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_171688040
edit: doe maar niet

[ Bericht 48% gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 13:23:58 ]
*Hosselcopter*
pi_171688117
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:39 schreef motorbloempje het volgende:
Ocherm.

Echt, de private huizenmarkt hier en wat er allemaal mag (en dat houdt dus in: wat er allemaal niet HOEFT of geregeld wordt..) is echt zo erbarmelijk. Labour heeft daar vorig jaar nog een voorstel voor gedaan om dat allemaal beter te regelen zodat landlords niet met slecht onderhoud enzo weg komen, maar dat is door de Tories tegengehouden, van de 300+ tories die tegen stemden waren er minstens 70 zelf private landlord ;(
Dit was volgens mij sociale woningbouw.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:24:30 #148
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_171688130

[ Bericht 12% gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 13:26:10 ]
*Hosselcopter*
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 13:24:49 #149
8781 crew  Frutsel
pi_171688144
quote:
stond om 12.40u al in OP jonguh.. euh meissie
:P
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:25:08 #150
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171688152
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:23 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Of het moeten diplomaten zijn van de landen
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 juni 2017 @ 13:25:12 #151
284411 crew  heywoodu
pi_171688153
64 in het ziekenhuis, waarvan 20 kritiek
pi_171688164
quote:
Triest, zie je gewoon je hele hebben en houden wegbranden.

En die 2e foto :X hoe moet zo iemand zich voelen ;(
pi_171688204
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:23 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Zeker niet alles dan, gaan gemeubileerd weg voor boven de 1700 pond.
pi_171688208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:25 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Of het moeten diplomaten zijn van de landen
Ik bedoelde meer dat je de schuld niet bij een een of andere huisjesmelker moet zoeken.
pi_171688241
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Zo staat het er niet.

Binnen blijven tenzij het vuur op jouw woning betrekking heeft.
pi_171688266
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

stond om 12.40u al in OP jonguh.. euh meissie
:P
Het is hier pas 12.29 8-)
Ja doei.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 13:31:41 #157
8781 crew  Frutsel
pi_171688312
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is hier pas 12.29 8-)
:D
pi_171688320
heeft toch gewoon invloed op jouw flat als het boven in de fik staat en het kan uitbreiden? :D sowieso wegwezen
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_171688350
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:29 schreef Dibble het volgende:

[..]

Niet voor vluchtelingen. Lees; het is opgekocht door de Council. Er zitten illegalen en vluchtelingen in. Dit krijg je als je ze allemaal bij elkaar propt. Hele flatgebouwen branden af.
Dit gaat dus net zo'n ramp worden als de Bijlmer ramp waarbij het zeer lang duurde voordat slachtoffer lijsten officieel werden.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:34:20 #160
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171688359
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dit gaat dus net zo'n ramp worden als de Bijlmer ramp waarbij het zeer lang duurde voordat slachtoffer lijsten officieel werden.
Straks komen er 20 man met witte pakken bij die flat in Londen kijken.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 13:36:06 #161
8781 crew  Frutsel
pi_171688405
quote:
Emergency service told family on 21st floor to put towels in front of door'

Resident of the area Ahmad Chellat, told Sky News he who was speaking to a relative on the 21st floor of the building and the emergency services told her to put wet towels at the base of doors to keep out smoke.

He said: "I had two members of my family in the building. One of them is safe and my brother in law is missing with his wife and three children.

"The children are 20, 16 and 8.

"The last time I spoke to them was about 2.15. Before that I spoke to them.

"The woman, she was calm, she wasn't panicked. I said 'where is your husband?' She said he's talking to the emergency. I said why didn't you come out. She said 'they tell us to stay in'.

"I said what did they ask you to do? She said they asked us to cover the doors with towels but the fire is coming heavily.

"And then about ten or 15 minutes later we phoned them back and she said they are coming to us. The last thing she said 'Smoke is coming heavily through the door'.

"That was the last time I heard of her'."

"He lives in the side where there was no fire. His side never got burned until maybe an hour."
:{ Triest...
pi_171688411
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:25 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Triest, zie je gewoon je hele hebben en houden wegbranden.

En die 2e foto :X hoe moet zo iemand zich voelen ;(
die zat kennelijk op de 11de verdieping :o
pi_171688494
Waarom is mijn posting omtrent de te verwachten rotzooi in de doorgangen weggehaald? Gezien de bestemming van de flat is dat een vrij normale conclusie. Bij studentenwoningen had ik dezelfde conclusie getrokken.

Verder:

quote:
Those who fled said that no fire alarm sounded, sprinklers failed and stairways were blocked in the building.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:41:08 #164
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_171688512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

De raad heeft deze 'Grace and Favour' huurflats aan vooral derde wereld migranten en vluchtelingen gegeven. Ze hebben een lijst met het aantal bewoners die geregistreerd staan en hun identiteit, maar dit zegt nog niets. Veel Migranten proppen hun woning vol met familieleden en vrienden, allemaal ongeregisteerd. Wie weet hoeveel mensen er in dit gebouw zaten toen de vuur uitbrak. Klinkt meer als Bangladesh, India of Pakistan toestanden. De vuur verspreidde zich ook te snel om door een zogenaamde koelkast veroorzaakt te zijn.
*Hosselcopter*
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 13:43:01 #165
8781 crew  Frutsel
pi_171688557
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:41 schreef Dibble het volgende:

[..]

De raad heeft deze 'Grace and Favour' huurflats aan vooral derde wereld migranten en vluchtelingen gegeven. Ze hebben een lijst met het aantal bewoners die geregistreerd staan en hun identiteit, maar dit zegt nog niets. Veel Migranten proppen hun woning vol met familieleden en vrienden, allemaal ongeregisteerd. Wie weet hoeveel mensen er in dit gebouw zaten toen de vuur uitbrak. Klinkt meer als Bangladesh, India of Pakistan toestanden. De vuur verspreidde zich ook te snel om door een zogenaamde koelkast veroorzaakt te zijn.
De vuur ja? En ja vuur kan zich best razendsnel verspreiden hoor.

We gaan in elk geval niet speculeren over randzaken en vluchtelingen issues erbij halen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:43:56 #166
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171688586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De vuur ja? En ja vuur kan zich best razendsnel verspreiden hoor.

We gaan in elk geval niet speculeren over randzaken en vluchtelingen issues erbij halen.
Hij heeft wel een punt
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 13:44:36 #167
8781 crew  Frutsel
pi_171688603
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:43 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt
Ik ook: dus nogmaals en stond ook al in een vorig topic, dat gaan we niet doen.
pi_171688722
Media werd al volop gezegd dat er waarschijnlijk veel ongeregistreerde mensen verbleven, sowieso ook vluchtelingen omdat een Syrier werd geinterviewed, maar ovee het algemeen een working class flat met veel nationaliteiten zowel allochtonen als autochtonen verder zo.
pi_171688734
edit: je doet maar maar niet hier

ik blijf niet herhalen en waarschuwen

[ Bericht 43% gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 13:50:35 ]
pi_171688826
IDGAF wie de bewoners waren, het waren iig mensen, waarvan nu een onzeker aantal hardstikke dood is. Gewoon een verschrikkelijk incident so far.
pi_171688846
Alleen dat ze een kleurtje hebben zijn het nog geen vluchtelingen. Ik woon in London in East, als ik 10 minuten loop zit ik in vergelijkbare wijken en met ook dit soort flats. Zijn gewoon Britten met Brits passpoort die allemaal werken in kleine winkeltjes, metro, etc. of bezig zijn in hun eigen community.
pi_171688863
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:54 schreef JopJuh het volgende:
Alleen dat ze een kleurtje hebben zijn het nog geen vluchtelingen. Ik woon in London in East, als ik 10 minuten loop zit ik in vergelijkbare wijken en met ook dit soort flats. Zijn gewoon Britten met Brits passpoort die allemaal werken in kleine winkeltjes, metro, etc. of bezig zijn in hun eigen community.
Voed deze nutteloze opstookdiscussie nu niet. -O-
Ja doei.
pi_171688896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:54 schreef JopJuh het volgende:
Nieuwberichten spreken overduidelijk over dat er ook vluchtelingen zijn geplaatst, verhoudingen zijn mij onbekend.

Zolang er relevant, neutraal en feitelijk over die mensen word gepraat heeft Frutsel van de postings af te blijven.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:58:36 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_171688958
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:27 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zeker niet alles dan, gaan gemeubileerd weg voor boven de 1700 pond.
Nu is mijn kennis van de markt in London niet heel hoog. Maar dat klinkt als een schijntje voor een dergelijke centrale ligging op loopafstand van Hyde Park.
pi_171688970
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:56 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nieuwberichten spreken overduidelijk over dat er ook vluchtelingen zijn geplaatst, verhoudingen zijn mij onbekend.

Zolang er relevant, neutraal en feitelijk over die mensen word gepraat heeft Frutsel van de postings af te blijven.
Dat komt, denk ik, omdat hij wil dat de discussie over de brand gaat en niet over eventuele.....mensen die hem zou kunnen aangestoken hebben. Eventueel. Wat maar een gedachte is. Geen feit.
  woensdag 14 juni 2017 @ 13:59:56 #176
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171689004
Ik zou misschien ook nog wel naar beneden gesprongen zijn als ik "zeker" wist dat ik niet meer weg kon komen.
Dan heeft je familie in ieder geval snel zekerheid en nog wat te begraven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_171689009
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:57 schreef Pendora het volgende:

[..]

Volgens translate:

Alle waar goede Hindustan Onze

Geen idee verder
Ah..duidelijk. ;)
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:01:29 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171689037
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:59 schreef nixxx het volgende:
Ik zou misschien ook nog wel naar beneden gesprongen zijn als ik "zeker" wist dat ik niet meer weg kon komen.
Dan heeft je familie in ieder geval snel zekerheid en nog wat te begraven.
Dat doe je volgens mij altijd wel als het alternatief verbranden is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171689040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:59 schreef hottentot het volgende:

[..]

Moslim patriotisme over dat de hele wereld hun thuisland is.

(Vergeet ook niet dat deze user prat gaat op zijn eigen gelovigheid)
Ah, dit is duidelijker. Thx.
pi_171689043
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat komt, denk ik, omdat hij wil dat de discussie over de brand gaat en niet over eventuele.....mensen die hem zou kunnen aangestoken hebben. Eventueel. Wat maar een gedachte is. Geen feit.
Ik stelde alleen maar dat het in de lijn der verwachting ligt dat een flat waarin vluchtelingen zijn opgevangen last heeft van rommel in de doorgangen en vuchtroutes zonder verder een verkeerd woord te gebruiken.

Nieuwsberichten staven dit. Maar Frutsel vind dat zoiets niet gezegd mag worden.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 14:02:07 #181
8781 crew  Frutsel
pi_171689051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 13:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Inderdaad... dat er gemeld wordt dat er vluchtelingen zouden zitten is geen probleem. Vervolgens gaan echter mensen vooroordelen maken over die mensen en dat is wel een probleem. Het topic hoeft niet te gaan over moslims, terrorisme, god of vluchtelingen met de gebruikelijke stokpaardjes, one-liners en vooroordelen. ONZ is dan een deur verderop zeker voor users met een bepaalde posthistorie.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:03:18 #182
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171689062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Inderdaad... dat er gemeld wordt dat er vluchtelingen zouden zitten is geen probleem. Vervolgens gaan echter mensen vooroordelen maken over die mensen en dat is wel een probleem. Het topic hoeft niet te gaan over moslims, terrorisme, god of vluchtelingen met de gebruikelijke stokpaardjes, one-liners en vooroordelen. ONZ is dab een deur verderop zeker voor users met een bepaalde posthistorie.
Het is een forum. Een discussie is daarvoor gemaakt.
pi_171689066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:01 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik stelde alleen maar dat het in de lijn der verwachting ligt dat een flat waarin vluchtelingen zijn opgevangen last heeft van rommel in de doorgangen en vuchtroutes zonder verder een verkeerd woord te gebruiken.

Nieuwsberichten staven dit. Maar Frutsel vind dat zoiets niet gezegd mag worden.
Ja okee, en ik dacht dacht dat rechts-extremisten hem aangestoken zouden kunnen hebben, de brand, maar dat is een aanname.

Ik weet wel dat jij het gewoon als een feit bedoelde, hoor? Dat wel.

Ik hou er verder mijn mond over.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:04:25 #184
64831 2NutZ
pi_171689083
edit: blijf dan gewoon weg als het je niet aan staat?

[ Bericht 92% gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 14:05:22 ]
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:06:06 #185
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171689118
Zelfs in zo'n topic wordt een link gelegd tussen de brand en vluchtelingen. Dat is toch gewoon heel erg treurig? :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171689145
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef Caland het volgende:
Zelfs in zo'n topic wordt een link gelegd tussen de brand en vluchtelingen. Dat is toch gewoon heel erg treurig? :')
Omdat die aanslagen nog in mijn hoofd zaten. Sorry, hoor?
pi_171689152
quote:
Ja doei.
pi_171689181
quote:
Het is inderdaad niet te filmen. Wat een leven moet je hebben als werkelijk alles in het teken staat van de racistische veenbrand die in je onderbuik woedt.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:09:25 #189
64831 2NutZ
pi_171689189
En dit blijft wel allemaal staan zeker? :D hierboven _O- :') :'(
pi_171689201
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Okee, dan posten we alleen over de brand zelf. :Y

Geen enkel probleem.
pi_171689202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:03 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Het is een forum. Een discussie is daarvoor gemaakt.
Een monoloog en/of circlejerk is geen discussie.
NEE!
pi_171689228
Corbyn tried to pass law to make homes safe last year – the Conservatives rejected it

http://www.thelondonecono(...)ives-rejected/14/06/
pi_171689324
quote:
Heb je het over mij?

Als ik aanhaal dat als er een brand is in een studentenhuis dat versperde noodwegen bijgedragen kunnen hebben aan het aantal slachtoffers ben ik dan ook een racist?
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 14:16:12 #194
8781 crew  Frutsel
pi_171689361
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

Heb je het over mij?

Als ik aanhaal dat als er een brand is in een studentenhuis dat versperde noodwegen bijgedragen kunnen hebben aan het aantal slachtoffers ben ik dan ook een racist?
je hebt zelf al gezegd dat je een racist bent, dus daarop beoordelen we ook je eigen posts. In jouw post stond meer dan dat, ook een generalisatie. Discussieren over moderaties hoort hier niet, dat hoort in FB. Dat zou je moeten weten.

Nu graag ontopic
pi_171689462

Zit je dan, uitgeblust... letterlijk en figuurlijk -O-
Ja doei.
pi_171689466
Is er al bekend in hoeverre de gedachten van de politici bij de nabestaanden zijn.
pi_171689469
quote:
Nou het eerste wat in mijn hoofd schoot was dat het wel eens een aanslag kon zijn, ik was bang voor een nieuwe tactiek van de IS aanhangers. Toen er meer nieuws kwam, en ook over de bezetting van de flat was ik bang voor een rechts-extremistische reactie. Daarna las ik dat veel mensen wakker waren i.v.m.. de ramadan en toen durfde ik wel een gokje te wagen dat het eens te maken kon hebben met onveilig koken.

Het is niet raar dat deze links worden gelegd, en ook die opmerking van hottentot vind ik niet verkeerd, dit is een logische conclusie wat je trekt als je weet dat zulke flats veelal bewoond worden door bepaald volk. En dat zou hij ook gezegd hebben als het een blanke tuig buurt geweest zou zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 14-06-2017 14:24:03 ]
pi_171689493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Helden _O_
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:24:04 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171689542
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:21 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nou het eerste wat in mijn hoofd schoot was dat het wel eens een aanslag kon zijn, ik was bang voor een nieuwe tactiek van de IS aanhangers. Toen er meer nieuws kwam, en ook over de bezetting van de flat was ik bang voor een rechts-extremistische reactie. Daarna las ik dat veel mensen wakker waren i.v.m.. de ramadan en toen durfde ik wel een gokje te wagen dat het eens te maken kon hebben met onveilig koken.
Daar wil ik je dan oprecht heel veel sterkte mee wensen in de toekomst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171689555
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:22 schreef Infection het volgende:

[..]

Helden _O_
En hoe _O_

En wat een treurnis weer.. Ik rij regelmatig langs een bijlmer-achtig flatgebouw waar maar geen einde aan komt, en moet er ook regelmatig aan denken dat daar gewoon een klein dorp aan mensen woont, en wat er allemaal wel niet fout kan gaan.
pi_171689568
quote:
15s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:24 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En hoe _O_

En wat een treurnis weer.. Ik rij regelmatig langs een bijlmer-achtig flatgebouw waar maar geen einde aan komt, en moet er ook regelmatig aan denken dat daar gewoon een klein dorp aan mensen woont, en wat er allemaal wel niet fout kan gaan.
Kijk maar naar de bijlmerramp.
pi_171689583
Het feit dat zo'n heel gebouw affikt heeft geen flikker te maken met één vuurtje. Dat soort dingen gebeuren dagelijks, ook in flats. Dat die hele flat is afgebrand komt waarschijnlijk door slecht onderhoud, bezuinigingen, en andere zaken grootschaliger dan één enkele misplaatse pan, ontploffende koelkast of samsung galaxy.
Ja doei.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 14:27:00 #203
8781 crew  Frutsel
pi_171689603
Vraag me sowieso af hoe lang het duurt voor ze in kaart hebben hoeveel mensen er überhaupt vermist zijn. Lijkt me een totale chaos daar nu.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:28:28 #204
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171689641
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Arme kerels... die hebben vrijwel machteloos moeten toekijken. Keihard werken om toch zoveel mogelijk te blussen natuurlijk. Maar toch weten dat ze een heleboel mensen niet zouden kunnen redden.

Ik zou die job niet aankunnen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:28:45 #205
262 Re
Kiss & Swallow
pi_171689653
kan wel in de 100 lopen ben ik bang, of meer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:28:48 #206
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171689656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Het feit dat zo'n heel gebouw affikt heeft geen flikker te maken met één vuurtje. Dat soort dingen gebeuren dagelijks, ook in flats. Dat die hele flat is afgebrand komt waarschijnlijk door slecht onderhoud, bezuinigingen, en andere zaken grootschaliger dan één enkele misplaatse pan, ontploffende koelkast of samsung galaxy.
Brandveiligheid is zo ongeveer het eerste waar op bezuinigd wordt en dat is helaas echt geen Brits probleem.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171689657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:27 schreef Frutsel het volgende:
Vraag me sowieso af hoe lang het duurt voor ze in kaart hebben hoeveel mensen er überhaupt vermist zijn. Lijkt me een totale chaos daar nu.
Ze mogen van geluk spreken dat het gebouw het niet begeven heeft, dan had het nog een veel groter probleem geweest, kijk maar naar 9/11.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:29:35 #208
45532 ziggyziggyziggy
pi_171689682
quote:
Ik las dat ze het gebouw systematisch uitkammen. Zal dus wel minder chaotisch zijn dan het lijkt.
pi_171689695
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

Arme kerels... die hebben vrijwel machteloos moeten toekijken. Keihard werken om toch zoveel mogelijk te blussen natuurlijk. Maar toch weten dat ze een heleboel mensen niet zouden kunnen redden.

Yup ;( Niet alleen kerels, overigens. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door motorbloempje op 14-06-2017 14:38:08 ]
Ja doei.
pi_171689709
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Brandveiligheid is zo ongeveer het eerste waar op bezuinigd wordt en dat is helaas echt geen Brits probleem.
Nope. Gelukkig las/hoorde ik van interviews dat er wel mensen waren met individuele rookmelders in hun woning, maar tegen die tijd was het voor velen al te laat... dan moet je gewoon, zeker in zo'n hoog gebouw, goed geregelde centrale alarmen hebben -O-
Ja doei.
pi_171689732
quote:
Misschien aanleiding om verscherpte controles uit te voeren op daadwerkelijke bewoning en huiseigenaren verantwoordelijk gaan houden bij grootschalig misbruik, sommige groepen gaan daar wat vrijer mee om dan andere, en ontruimingsroutes zijn berekend op een gemiddeld aantal bewoners per flat. Plaats je groepen die gemiddeld genomen groter zijn zullen er aanvullende maatregelen moeten komen.
pi_171689832
quote:

[..]

Stuk voor stuk helden die hulpverleners. Ik zou hun werk absoluut niet aankunnen.
pi_171689966
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:32 schreef hottentot het volgende:

[..]

Misschien aanleiding om verscherpte controles uit te voeren op daadwerkelijke bewoning en huiseigenaren verantwoordelijk gaan houden bij grootschalig misbruik, sommige groepen gaan daar wat vrijer mee om dan andere, en ontruimingsroutes zijn berekend op een gemiddeld aantal bewoners per flat. Plaats je groepen die gemiddeld genomen groter zijn zullen er aanvullende maatregelen moeten komen.
Maar dat voorkomt dit soort rampen niet. Normaal gesproken zou bijvoorbeeld een keukenbrand er niet toe mogen leiden dat een heel gebouw een tientallen meters hoge fakkel wordt. Het aantal bewoners per flat heeft op de brandbaarheid van een gebouw geen invloed.
pi_171689991
Dat dus:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar dat voorkomt dit soort rampen niet. Normaal gesproken zou bijvoorbeeld een keukenbrand er niet toe mogen leiden dat een heel gebouw een tientallen meters hoge fakkel wordt. Het aantal bewoners per flat heeft op de brandbaarheid van een gebouw geen invloed.
quote:
Ja doei.
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 14:44:04 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_171689993
quote:

[..]

Helden. Allemaal.
pi_171690129

Vroeger, toen we kinderen waren in de jaren 80, leerden we juist dat je altijd het gebouw zsm diende te verlaten bij brand. Maar ja, tijden zullen wel weer zijn veranderd.

[ Bericht 16% gewijzigd door Hdero op 14-06-2017 14:56:17 ]
pi_171690135
quote:
Jawel joh, alwetende, gewoon een combinatie van factoren en slechte goedkope bouw. En het gebruik van blijkbaartochnietzo brandvertragende materialen.
pi_171690230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Toegankelijkheid van vluchtwegen, en het weghouden van brandbaar materiaal in doorgangen staat wel in direct verband tot het aantal slachtoffers. Was de brand daarmee voorkomen? Nee natuurijk niet, de verspreiding van de brand heeft een bouwkundige oorzaak. Was het aantal gewonden/doden minder geweest, ja die aanname durf ik wel te maken als mensen die uit het pand hebben weten te vluchten melding maken geblokkeerde trappen.
pi_171690259
.

[ Bericht 99% gewijzigd door warhamstr op 14-06-2017 14:58:52 ]
pi_171690282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:56 schreef hottentot het volgende:

[..]

Toegankelijkheid van vluchtwegen, en het weghouden van brandbaar materiaal in doorgangen staat wel in direct verband tot het aantal slachtoffers. Was de brand daarmee voorkomen? Nee natuurijk niet, de verspreiding van de brand heeft een bouwkundige oorzaak. Was het aantal gewonden/doden minder geweest, ja die aanname durf ik wel te maken als mensen die uit het pand hebben weten te vluchten melding maken geblokkeerde trappen.
Ik heb ook geleerd dat je binnengangen van elkaar afgesloten moest houden door deuren te sluiten om zodoende dr luchttoevoer af te snijden.
pi_171690336
Niet echt ontopic, maar ik krijg zojuist een briefje op de deurmat dat er deze week, in het kader van een veiligheidsonderzoek, een brandweerman langs komt om het huis te controleren op brandveiligheid, en indien nog niet aanwezig, rookmelders op te hangen.

Mooi initiatief van de verhuurder, dit zijn wel de dingen die dit soort tragedies tegen gaan.
pi_171690344
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:59 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik heb ook geleerd dat je binnengangen van elkaar afgesloten moest houden door deuren te sluiten om zodoende dr luchttoevoer af te snijden.
Heel slim vooral doen, maar als er een heftige brand is dan veranderen ruimtes (denk aan muren die breken, en deuren kapot branden) dan krijg je dus wel tocht/trek en zal een gebouw simpelweg afbranden.

Die maatregel o deuren en ramen dicht te houden is in de beginfase van een brand heel belangrijk.
pi_171690373
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:59 schreef Hdero het volgende:

[..]

Vooral om het idee van gescheiden compartimenten in stand te houden, deuren in gangen zijn veelal brandvertragend uitgevoerd. Bij een goed beheer van de compartimenten kan een binnenbrand noit zo snel om zich heen grijpen.

In dit geval waarbij het hele gebouw was ingepakt met brandbaar materiaal en de woningen hiervan slechts waren afgescheiden door een aluminium inzet buitenwandje is er weinig te doen tegen verspreiding omdat de constructie als geheel een smeekbede tot een ramp is.
pi_171690394
Ik denk dat een koelkast in theorie best wel zou kunnen hoor
Koelkast vliegt in brand en staat bij het raam , in de omgeving van de koelkast staan brandbare zaken
Het raam barst door de hitte en de vlammen steken de blijkbaar brandbare beplating aan de buitenkant aan.
pi_171690610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:05 schreef Martinovibes het volgende:
Ik denk dat een koelkast in theorie best wel zou kunnen hoor
Koelkast vliegt in brand en staat bij het raam , in de omgeving van de koelkast staan brandbare zaken
Het raam barst door de hitte en de vlammen steken de blijkbaar brandbare beplating aan de buitenkant aan.
Vergeet ook niet dat de koelkast zelf op menig oud en nieuw vuur altijd de grote kaskraker was met zijn enorme brandbaarheid.

Verder kunnen ze al ontploffen door een blik rabarber :P

http://www.telegraph.co.u(...)retirement-flat.html
pi_171690825
De brandbare beplating 8)7 was zo aangebracht dat er ruimte tussen het beton zat, waardoor er een soort schoorsteeneffect optrad 8)7 Een dubbele constructiefout dus.
Daardoor kon de brand zich zo snel uitbreiden. Een vergelijkbaar effect trad op bij een grote brand in de metro jaren geleden, waarbij een schuine roltrapschacht met houten roltrap + smeerolie als schoorsteen fungeerde ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171690866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:25 schreef Oud_student het volgende:
De brandbare beplating 8)7 was zo aangebracht dat er ruimte tussen het beton zat, waardoor er een soort schoorsteeneffect optrad 8)7 Een dubbele constructiefout dus.
Daardoor kon de brand zich zo snel uitbreiden. Een vergelijkbaar effect trad op bij een grote brand in de metro jaren geleden, waarbij een schuine roltrapschacht met houten roltrap + smeerolie als schoorsteen fungeerde ;(
Ga maar recente high-rise branden Googlen... (oa Dubai en Slotzi Grozny (dacht ik) Overal nekt de gevelbeplating iedere veiligheidsplan. Vuur zit letterlijk binnen seconden in de hele gevel.

[ Bericht 1% gewijzigd door warhamstr op 14-06-2017 15:56:50 ]
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:32:32 #228
117098 Hathor
Effe niet
pi_171690988
quote:
Dat is in deze zeer zeker het geval, op het journaal werd gemeld dat er zelfs al meerdere keren klachten zijn ingediend bij de beheerder van het gebouw omtrent de slechte veiligheidsvoorzieningen, en dat er oa. maar een nooduitgang was, wat natuurlijk veel te weinig is voor zo'n groot pand. Maar de beheerder heeft blijkbaar alles aan zijn laars gelapt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_171691024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is in deze zeer zeker het geval, op het journaal werd gemeld dat er zelfs al meerdere keren klachten zijn ingediend bij de beheerder van het gebouw omtrent de slechte veiligheidsvoorzieningen, en dat er oa. maar een nooduitgang was, wat natuurlijk veel te weinig is voor zo'n groot pand. Maar de beheerder heeft blijkbaar alles aan zijn laars gelapt.
De beheerder moet voldoen aan de wettelijke regels, en daar zit het problem, die zijn veel te laks en zeker voor oude gebouwen niet toereikend. Hoe kan het dat deze beplating wettelijk nog is toegestaan nadat wereldwijd al meerdere megabranden hierdoor zijn veroorzaakt.
pi_171691069
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:27 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Ga maar recente high-rise branden Googlen... (oa Dubai en Slotzi (dacht ik) Overal nekt de gevelbeplating iedere veiligheidsplan. Vuur zit letterlijk binnen seconden in de hele gevel.
Maar wat ik nog niet helemaal begrijp is, als de brand in de gevels zit, dan heeft het zuurstof en is hij toch 'tevreden', oftewel contained? Hoe en waarom probeert hij dan naar binnen uit te slaan?

Ik denk hierbij aan een contained brandje in een kampvuur oid. .
pi_171691126
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:37 schreef Hdero het volgende:

[..]

Maar wat ik nog niet helemaal begrijp is, als de brand in de gevels zit, dan heeft het zuurstof en is hij toch 'tevreden', contained? Hoe en waarom probeert hij dan naar binnen uit te slaan?

Ik denk hierbij aan een contained brandje in een kampvuur oid.
Je moet deze flat zien als een betonskelet met naar de buitenzijde van elke woning een aluminium inzetwand van vloer tot plafond met glas. Zulke wanden zijn totaal niet brandvertragend daarom kon het vuur ook overal zo gemakkelijk naar binnen gaan.

Vuur heeft een wil, maar of het wil of niet het zal elke richting opgaan die het geboden word.
pi_171691144
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

De beheerder moet voldoen aan de wettelijke regels, en daar zit het problem, die zijn veel te laks en zeker voor oude gebouwen niet toereikend. Hoe kan het dat deze beplating wettelijk nog is toegestaan nadat wereldwijd al meerdere megabranden hierdoor zijn veroorzaakt.
De Britten hebben blijkbaar hun wet- en regelgeving niet op orde.
pi_171691158
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:37 schreef Hdero het volgende:

[..]

Maar wat ik nog niet helemaal begrijp is, als de brand in de gevels zit, dan heeft het zuurstof en is hij toch 'tevreden', contained? Hoe en waarpm probeert hij dan naar binnen uit te slaan?

Ik denk hierbij aan een contained brandje in een kampvuur oid.
Omdat alles bij de juiste temperatuur een brandstof word.

Wat vaak gebeurt bij high-rise branden:
Brand in kunststof gevelbekleding (misschien aangestoken door uitslaand brand uit een flatwoning) word aangewakkert door wind en zuigende werking doordat het vuur zuurstof nodig heeft> ramen gaan kapot door onstane hitte > gordijnen, vloerbedekking, meubels en apparatuur vliegen in brand enz. enz.

Als de brandweer dan al om diverse redenen geen succesvolle blussing heeft uit kunnen voeren is er eigenlijk geen houden aan. Je praat dan over het tijdsbestek van minuten.
pi_171691182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:40 schreef hottentot het volgende:

[..]

Vuur heeft een wil, maar of het wil of niet het zal elke richting opgaan die het geboden word.
Precies dat bedoelde ik. Dus nog een foutje erbij.

Dank voor de verklaring.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:47:59 #235
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_171691311
Eigenlijk is het best wel raar dat we zulke hoge gebouwen bouwen terwijl in geval van nood de brandweer niet in staat is zo hoog te komen.
pi_171691317

In dit filmpje kun je zien hoe snel het kan gaan met de rookgassen en verspreiding van de brand.
Zoiets stel ik mij er maar bij voor in het geval van de flat.
pi_171691385
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:47 schreef YazooW het volgende:
Eigenlijk is het best wel raar dat we zulke hoge gebouwen bouwen terwijl in geval van nood de brandweer niet in staat is zo hoog te komen.
We willen misschien de weerbaarheid van de mensen testen. ;) Zonder oorlog, geen helden zoiets.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:52:20 #238
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_171691408
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:27 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Ga maar recente high-rise branden Googlen... (oa Dubai en Slotzi (dacht ik) Overal nekt de gevelbeplating iedere veiligheidsplan. Vuur zit letterlijk binnen seconden in de hele gevel.
Slotzi :P Grozny bedoel je denk ik.

Daarvoor had je ook nog deze in Istanbul:

En deze vorig jaar in Dubai:
pi_171691459
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:48 schreef Persefoneia het volgende:

In dit filmpje kun je zien hoe snel het kan gaan met de rookgassen en verspreiding van de brand.
Zoiets stel ik mij er maar bij voor in het geval van de flat.
Als er geen sprake is van een pauze of onderbreking in de beelden, heeft het 1 minuut 12 seconden geduurd voordat dat hele dakje in vlammen opging.
pi_171691488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:47 schreef YazooW het volgende:
Dat is "ingecalculeerd"...
Dwz dat er voor een heel erg groot probleem (onmogelijkheid tot het blussen van een grote brand op hoogte) een heleboel lapmiddeltjes worden ingesteld/bedacht.

Dus:
-droge stijgleidingen (die niet (goed) bereikbaar zijn)
-deuren die volgens een A4tje van de fabrikant een uur vuurvast zijn...
-bewoners vertellen zich op te sluiten in hun flat (die dus als ratten in de val zitten als het vuur uit de klauwen loopt)
-Hopen dat er altijd een succesvolle binnenaanval gedaan kan worden door een ploegje vrijwillige brandweermannen met een opkomsttijd van een kwartier (als het erg tegen zit)
-Hopen of een factor geluk waardoor alles toch nog erg mee viel (slechts 6 doden op de 600 bewoners bijv.)

Komt er dus gewoon op neer dat er een afbrandscenario zonder mogelijkheid tot redding is op zo'n flat.
pi_171691507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:52 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ja dat zei ik :9
  Moderator woensdag 14 juni 2017 @ 15:56:43 #242
8781 crew  Frutsel
pi_171691521
Er worden drones ingezet om in de appartementen te kijken.

pi_171691565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:55 schreef warhamstr het volgende:

[..]

-bewoners vertellen zich op te sluiten in hun flat (die dus als ratten in de val zitten als het vuur uit de klauwen loopt)
-
Is dat bedoeld om een stormloop te voorkomen waarbij mensen doodgegedrukt worden?
pi_171691596
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef Frutsel het volgende:

[ afbeelding ]
Beetje postduif uitgerust met een camera daarheen te sturen was te simpel. :P
pi_171691680
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:58 schreef Hdero het volgende:

[..]

Is dat bedoeld om een stormloop te voorkomen waarbij mensen doodgegedrukt worden?
Ik weet waar het allemaal voor bedoeld is chef.

Maar het is een gegeven dat je in een ruitjeshuis met ~5 personen gebruik kunt maken van minimaal twee deuren en een set ramen op de begane grond om je huis uit te komen.
In zo een kutflat heb je een trappenhuis waarover in het gunstigste geval iedereen binnen een paar seconden buiten zou moeten kunnen staan. Wat natuurlijk nooit kan. Dus moeten mensen in een brandend gebouw afwachten tot het gebouw niet meer brand. Of er achter komen dat het gebouw nog steeds brand en er geen weg meer uit is.
pi_171691893
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:03 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Maar het is een gegeven dat je in een ruitjeshuis met ~5 personen gebruik kunt maken van minimaal twee deuren en een set ramen op de begane grond om je huis uit te komen.
In zo een kutflat heb je een trappenhuis waarover in het gunstigste geval iedereen binnen een paar seconden buiten zou moeten kunnen staan. Wat natuurlijk nooit kan. Dus moeten mensen in een brandend gebouw afwachten tot het gebouw niet meer brand. Of er achter komen dat het gebouw nog steeds brand en er geen weg meer uit is.
Rijteshuis bedoel je denk ik. Dus mensen worden bewust voor de gek gehouden, volgens jou, om in een brand te sterven als het door de brandweer niet geblust kan worden.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:15:39 #247
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171691990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef Frutsel het volgende:

[ afbeelding ]
Hmm.. dat maakt het "geen instortingsgevaar" ook een beetje twijfelachtig..

Tenzij het die aasgieren van tabloids zijn.
pi_171692056
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:03 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Volgens mij is de norm voor een klein huisje met een of 2 verdiepingen, dat eenieder buiten op straat binnen 3 minuten staat of zo. Toch? Weet niet wat dat is voor een wolkenkrabber.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:18:15 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171692072
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef nixxx het volgende:

[..]

Waarom twijfelachtig? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_171692113
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom twijfelachtig? :?
Als ze dat gezegd hebben dan zijn ze ongeloofwaardig. Want ze vertrouwen het niet om er zelf voet in te zetten.
pi_171692124
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef nixxx het volgende:

[..]

denk dat het veel sneller is om overlevenden te vinden met een drone dan handmatig
pi_171692143
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef Hdero het volgende:

[..]

Als ze dat gezegd hebben dan zijn ze ongeloofwaardig. Want ze vertrouwen het niet om er zelf voet in te zetten.
of ze kunnen er niet goed bij vanwege rommel
pi_171692193
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef mschol het volgende:

[..]

denk dat het veel sneller is om overlevenden te vinden met een drone dan handmatig
Niet als dat dingen enkel buitenaan blijft en het niet durft om naar binnen te vliegen.

Er zullen geen overlevenden zijn binnen dat gebouw, de enige overlevenden waren in de beginfase al naar buiten gevlucht lijkt mij. Je bedoelt dus eerder overledenen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:24:50 #254
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171692236
quote:

[..]

Denk niet dat er nog overlevenden zijn.. is het waarschijnlijk nog verstandiger om eerst drones te sturen..waarom brandweermannen riskeren.

Neem mijn opmerking terug. Ook als ze 100% zeker zijn dat er niets in gaat storten is het toch slim om drones te gebruiken.
pi_171692246
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:22 schreef Hdero het volgende:

[..]

Niet als dat dingen enkel buitenaan blijft en het niet durft om naar binnen te vliegen.

Er zullen geen overlevenden zijn binnen dat gebouw, de enige overlevenden waren in de beginfase al naar buiten gevlucht lijkt mij. Je bedoelt dus eerder overledenen.
er kwam hier een plaatje langs van een man die uit het raam met iets wapperde ofzo, dat was overdag, dus ruim nadat het ergste vuur geweest was

ik verwacht ook niet veel overlevenden, maar ze zouden er wel kunnen zijn
pi_171692299
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:25 schreef mschol het volgende:

[..]

er kwam hier een plaatje langs van een man die uit het raam met iets wapperde ofzo, dat was overdag, dus ruim nadat het ergste vuur geweest was

ik verwacht ook niet veel overlevenden, maar ze zouden er wel kunnen zijn
Echt? Hoe heeft hij het overleefd? Waar kreeg hij zijn zuurstof al die tijd vandaan?
pi_171692381
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:29 schreef Hdero het volgende:

[..]

Echt? Hoe heeft hij het overleefd? Waar kreeg hij zijn zuurstof al die tijd vandaan?
Hij hing uit het raam....
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171692418
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:52 schreef YazooW het volgende:

[..]

Daarvoor had je ook nog deze in Istanbul:

En deze vorig jaar in Dubai:
En alle drie dezelfde beplating ;)
pi_171692422
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:29 schreef Hdero het volgende:

[..]

Zat voornamelijk onder het vuur.
pi_171692429
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij hing uit het raam....
Maar daar was overal rook. :? Zeker met een mondmasker op?
pi_171692446
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:35 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zat voornamelijk onder het vuur.
Dus op de lage verdiepingen of zo. ^O^
  woensdag 14 juni 2017 @ 16:36:30 #262
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_171692455
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef Hdero het volgende:

[..]

En uit welk gegeven haal jij precies de conclusie dat ze het zelf niet vertrouwen om er een voet in te zetten? :?
pi_171692469
quote:

[..]

Is nog maar de vraag wat er van sommigen over is, urenlang in een brandende schoorsteen zitten waarbinnen de temperaturen enorm kunnen oplopen breekt een hele hoop dingen af. Kan mij in het ergste geval voorstellen dat men van sommigen 3 stukjes bot en een kunstheup terugvind.

Zijn wel vaker felle branden geweest waarbij van veel slachtoffers helemaal niets is terug gevonden.
pi_171692519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:36 schreef Dven het volgende:

[..]

En uit welk gegeven haal jij precies de conclusie dat ze het zelf niet vertrouwen om er een voet in te zetten? :?
Dat deed mogelijk die ander. Ik opperde gewoon een plausibele verklaring voor die conclusie.
pi_171692546
Er is zeker wel instortingsgevaar. Anders hadden ze allang wat meer materieel rond die flat neergezet. Een aantal kranen met manbak zijn een heel handig hulpmiddel bij dit soort objecten, als het veilig genoeg is om naast het gebouw te gaan staan.
pi_171692576
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:41 schreef warhamstr het volgende:
Er is zeker wel instortingsgevaar. Anders hadden ze allang wat meer materieel rond die flat neergezet. Een aantal kranen met manbak zijn een heel handig hulpmiddel bij dit soort objecten, als het veilig genoeg is om naast het gebouw te gaan staan.
Vooral de zwatgeblakerde aard van de buitenkant doet vermoeden.
pi_171692910
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 16:44 schreef Hdero het volgende:

[..]

Vooral de zwatgeblakerde aard van de buitenkant doet vermoeden.
Aan wat roet kun je geen structurele schade afleiden :s)
pi_171693006
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:00 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Aan wat roet kun je geen structurele schade afleiden :s)
Heb je daar een bron voor? Meen het oprecht. :)
pi_171693305
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:05 schreef Hdero het volgende:

[..]

Het gaat om de stevigheid van de betonnen constructie, de rest is allemaal bijzaak.
pi_171693325
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:05 schreef Hdero het volgende:

[..]

Daar hoef je geen bron voor te hebben.
pi_171693355
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het gaat om de stevigheid van de betonnen constructie, de rest is allemaal bijzaak.
En waarom zou roetvorming helemaal niets over structurele integriteit zeggen, denk je?
pi_171693365
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:22 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Daar hoef je geen bron voor te hebben.
Dit is NWS, en niet KLB joh. Kun je weer weg? :)
pi_171693399
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:24 schreef Hdero het volgende:

[..]

Dit is NWS, en niet KLB joh. Kun je weer weg? :)
Zeer irrelevant.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:34:35 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_171693532
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:24 schreef Hdero het volgende:

[..]

En waarom zou roetvorming helemaal niets over structurele integriteit zeggen, denk je?
Omdat roet zich op elk oppervlak hecht en de hoeveelheid roet afhangt van het type brandstof, maar niets zegt over de hevigheid of duur van de brand, noch over de bereikte temperatuur. Je kan er dus niet aan zien of de structuur beschadigd is.
are we infinite or am I alone
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:41:49 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171693644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Tja, bij een grote en hete brand verdampt het kristalwater en is beton zijn stevigheid kwijt.
Waarom bouwen we in Europa dit soort gebouwen uit beton en niet uit staal zoals in de VS?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:41:56 #276
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_171693646
quote:
Residents at the block were so concerned about fire safety after the recent refurbishment works in March that they requested an independent fire safety assessor to come in to review the safety of the building, but their request was rejected, the Labour councillor responsible for the block said.

She said tenants were concerned about the fire risk during and after recent refurbishment works and repeatedly raised their concerns with her.

Judith Blackman, Labour housing spokeswoman and who is on the board of the Kensington and Chelsea Tenant Management Organisation (KCTMO), which runs the council’s homes, said:

We were constantly being fobbed off. All our concerns were being ignored. Our request for an independent safety adjudicator was turned down. We were told it was unnecessary.

Blackman said she raised the concerns of the residents with colleagues on the board so frequently that the board tried to have her removed from her position. The board said there was no need to employ an independent assessor, told her that their own checks were adequate, and said it “was not necessary to fund or instruct an independent adjudicator at this time”.

Blackman said:

I was treated like I was a nuisance. I raised 19 complaints on behalf of individual residents. Every single time we were told that the board had satisfied itself that the fire safety was fine. We were told that the go inside and wait policy was absolutely right.

In a letter to KCTMO, Blackman shared the residents’ concerns with the group. “I can’t think it all my 34 years on the Council of anything that has gone on for so long in such an irresponsible manner and caused such concern to residents,” she wrote.
https://www.theguardian.c(...)te-city-latimer-road
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:44:03 #277
45206 Pietverdriet
pi_171693680
Dat plaatmateriaal waarmee de gevel zou zijn bedekt, is bekend welke dat is?
pi_171693762
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Zogenaamde Rainscreen Cladding: https://en.wikipedia.org/wiki/Rainscreen

Kan zo snel het specifieke materiaal niet vinden.

http://www.independent.co(...)-cause-a7789336.html
Ja doei.
pi_171693763
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, bij een grote en hete brand verdampt het kristalwater en is beton zijn stevigheid kwijt.
Waarom bouwen we in Europa dit soort gebouwen uit beton en niet uit staal zoals in de VS?
Afhankelijk van de constructie hebben beiden hun voor en nadelen ook bij brand, wil je echt brandveilig bouwen zou je beter volledig geimpregneerde boomstammen gebruiken.

Staal heeft als nadeel dat het verslapt bij verwarming, menig stalen gebouw is daarom ingestort door brand.
pi_171693765
quote:
In vorig topic staat een posting met wat details van dit gebouw op skyscrapers.com oid. Misschien dat je daar wat aan hebt
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:49:01 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171693773
quote:
Het zou gaan om Reynobond (bron).
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:49:12 #282
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_171693778
Tering. Zit nu pas alles te volgen.
Daar komt zeker nog een remake over van de towering inferno 1974.
Toch maar weer opnieuw bekijken.
pi_171693780
http://www.rydon.co.uk/wh(...)udies/grenfell-tower

Dit is de leverancier, overigens.
Ja doei.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:52:39 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171693840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.rydon.co.uk/wh(...)udies/grenfell-tower

Dit is de leverancier, overigens.
Rydon is het bedrijf dat de renovatie heeft gedaan (of iig het projectmanagement), het is niet de leverancier van de wandbekleding.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:52:57 #285
89730 Drugshond
pi_171693873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die krijgen een zodanige juridische rekening dat ze failliet gaan.
Omdat?

Welke eigenschap heeft de fabrikant dan aan zijn materiaal toebedeelt welke onjuist blijkt te zijn? Of welke wet is er overtreden?
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:54:24 #287
89730 Drugshond
pi_171693877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Rydon is het bedrijf dat de renovatie heeft gedaan (of iig het projectmanagement), het is niet de leverancier van de wandbekleding.
Ze hebben we hun goedkeuring verleent als trekker van het project. Dan ben je dus ook eindverantwoordelijke.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:54:36 #288
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_171693882
quote:
Tory minister warned against beefing up fire safety rules to include sprinklers because it could discourage house building

A former Tory housing minister warned MPs against beefing up fire safety regulations, because it could discourage house building.

Brandon Lewis admitted automatic sprinklers save lives, but said it was not the government's responsibility to encourage developers to fit them.

It was revealed this morning that successive ministers had "sat on" evidence that suggested thousands of tower blocks like London's Grenfell House were vulnerable to fire.

The coroner's report into a 2009 blaze in London recommended building regulations be updated, and called for developers refurbishing high-rise blocks to be encouraged to install sprinkler systems.

But five years later, Mr Lewis told MPs: "We believe that it is the responsibility of the fire industry, rather than the Government, to market fire sprinkler systems effectively and to encourage their wider installation."

He said the Tory government had committed to being the first to reduce regulations nationwide, pledging a one in-two out rule.

He added: "The cost of fitting a fire sprinkler system may affect house building—something we want to encourage—so we must wait to see what impact that regulation has."

Earlier in his comments, made in a 2014 Westminster Hall debate to mark Fire Sprinklers Week, he admitted: "Sprinklers work. We know that. No one can deny it.

"The myths around sprinklers have been well explained and debunked here today.

"They are an effective way of controlling fires and of protecting lives and property."

Theresa May's new chief of staff Gavin Barwell was the latest of a string of Tory ministers to pledge a review of building regulations, after a damning report into the fire at Lakanal House in London in 2009, which claimed six lives.

London Labour MP Jim Fitzpatrick this morning said the Lakanal House should have been a "wake up call."

He said: “Four years later, we’re still trying to get the government to undertake that review.”

He said successive ministers had said they were “looking at it”, adding the delay had been worsened by responsibility for building regulations being split between three ministers.

He added: “You’d have to ask them why they’ve sat on it for four years.”

In response to this morning's devastating fire in West London: "A review took place after the fire in Camberwell and the government has that review.

"I believe we need to ask questions about what facilities and resources have been given to every local authority that has tower blocks within their area, and frankly most do."

Asked what should happen to government ministers, he said: "Obviously ministers that served and received those reports must be questioned.

"But today every focus and every concentration must be on saving and protecting life."

The Tories ignored two coroner’s reports into fatal high rise fires that called for safety improvements.

The inquiry into the Shirley Towers fire, that led to the death of two firefighters, the coroner wrote to the then Communities Secretary Eric Pickles to press for sprinklers to be fitted in all high rise properties.

The same call was made by the coroner Frances Kirkham into the 2009 Lakanal House fire in Southwark, London, which killed six people

Ms Kirkham wrote a Rule 43 letter to Mr Pickles in 2013 setting out a series of recommendations.

Rule 43 letters are only sent when the coroner believes there is a risk other deaths will occur unless action is taken.

Ms Kirkham told Mr Pickles the Department for Local Government should retro-fit sprinklers in all high rise residential properties.

The coroner also said building regulations should be updated to take into account the cladding of buildings and she called for updated advice on whether residents caught in a fire should stay put or try to escape.

In addition the coroner said landlords should keep up to date information on who was living in the building and design plans to help firefighters in “information boxes” by the property.

Mr Pickles rejected the call for the retro fitting of sprinklers. He also dismissed calls for landlords to provide more information to aid firefighters.

“We have considered your recommendation that those responsible for residential high rise buildings be required to provide relevant information for operational purposes in premises information boxes.

“However, on balance we consider that a regulatory requirement is unnecessary and disproportionate,” he wrote in a letter to Ms Kirkham.

An investigation by the magazine Inside Housing found that since the 2009 Lakanal House disaster only 18 of the 2,925 council owned high rises have fitted sprinklers in some of the flats.
http://www.mirror.co.uk/n(...)-beefing-up-10622601
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:55:35 #289
45206 Pietverdriet
pi_171693896
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het zou gaan om Reynobond (bron).
Als kunststoffen als Polyethyleen eenmaal branden dan branden ze blijkbaar erg goed.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:56:28 #290
89730 Drugshond
pi_171693904
Zelfde verhaal als die parkeergarage in Eindhoven. BAM krijgt de rekening en mag zelf uitzoeken hoe dat e.e.a. zit met zijn onderaannemers.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:57:40 #291
45206 Pietverdriet
pi_171693916
Als materiaal is goedgekeurd voor woningbouw kan je een aannemer het niet verwijten dat deze het gebruiken.
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:58:22 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171693929
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Als materiaal is goedgekeurd voor woningbouw kan je een aannemer het niet verwijten dat deze het gebruiken.
Mits de installatie goed gebeurt:

quote:
"One architect, who has been responsible for several re-cladding projects but asked not to be named, said that the common rainscreen system used on Grenfell Tower is designed to include fire-breaks at every floor and around every window.

He said that if installed correctly, flames should not be able to sweep through the cavities behind the panels because of the fire retardant breaks.

The issue is the cavity between the existing wall and the rainscreen,” he said. “There needs to be firestops at every floor level and around every window.”

It is not yet known what caused the fire or how it spread. Rydon, the contractor said it “met all required building control, fire regulation and health and safety standards”.

The architect added that 1970s blocks such as Grenfell featured “one escape stair which is not designed for a mass evacuation, but is designed for a small number of people to get out whose individual flats are on fire”.

He said the “stay put” strategy which was in place at Grenfell was intended to stop people getting hurt if a small number of flats were on fire.

“The ‘stay put’ strategy clearly wouldn’t work when the fire is roaring up outside the building,” he said. “That is a strategy that would lead to certain death in the circumstances of this fire.”
Bron:
The Guardian
pi_171694006
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mits de installatie goed gebeurt:

[..]

Bron:
The Guardian
Dan nog hangt strafbaarheid van vele factoren af.

Stel de wet stelt als norm een vertraging van 5 minuten als eis, stel de vertraging met tussenstukken is 20 min, en zonder 6 minuten, dan is er wettelijk nog steeds helemaal niet mis mee.

En zelfs als het zo is dat het tussenstukken beter is, wie stelt ze verplicht, wie heeft de tekeningen gemaakt, wie heeft dit goedgekeurd, wie heeft dit gebouwd etc..
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:03:37 #294
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_171694011
Nu een nieuwe persconferentie.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:04:21 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171694026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 17:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ze hebben we hun goedkeuring verleent als trekker van het project. Dan ben je dus ook eindverantwoordelijke.
Eens, maar het is in de bouwwereld niet ongebruikelijk om met onderaannemers en onder-onderaannemers te werken.

Een Rydon houdt dan bijvoorbeeld toezicht op het project (budget, tijdslijnen, of er conform opdracht wordt gewerkt) maar kijkt niet of elk schroefje, boutje en spijkertje correct wordt gebruikt. Daarvoor vertrouwt men vaak op de kennis en kunde van de monteurs in kwestie.

Als straks blijkt dat een onderaannemer niet goed heeft gehandeld (bijvoorbeeld onder tijdsdruk) dan zal Rydon een boete doorschuiven naar die onderaannemer. Dat zal contractueel zo geregeld zijn. Indien er sprake is van vervolging zal dat op persoonlijke titel gaan.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:04:39 #296
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_171694032
Inmiddels 12 doden bevestigd.
pi_171694070

;(
Ja doei.
  woensdag 14 juni 2017 @ 18:06:57 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171694075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 18:03 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dan nog hangt strafbaarheid van vele factoren af.

Stel de wet stelt als norm een vertraging van 5 minuten als eis, stel de vertraging met tussenstukken is 20 min, en zonder 6 minuten, dan is er wettelijk nog steeds helemaal niet mis mee.

En zelfs als het zo is dat het tussenstukken beter is, wie stelt ze verplicht, wie heeft de tekeningen gemaakt, wie heeft dit goedgekeurd, wie heeft dit gebouwd etc..
Als de fabrikant aangeeft dat die tussenstukken verplicht zijn om de brandveiligheid te garanderen, dan is het klip en klaar: zonder tussenstukken is er geen brandveilige situatie. Een aannemer heeft dan geblunderd door niet conform instructies de boel te installeren.

Als die tussenstukken er wél zaten en correct waren geïnstalleerd maar nu blijkt dat ze niet naar behoren hebben gefunctioneerd, dan ligt de aansprakelijkheid bij de fabrikant. Als de panelen en tussenstukken aan alle normen voldoen ligt het aan de regelgeving.
pi_171694239
De brandweer blijft de hele nacht aanwezig....
Ja doei.
pi_171694245
En geweldige initiatieven worden opgezet O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')