Inderdaad verschillende hoeken. Op BBC1 vliegen ze met een helikopter rondjes om het gebouw voor beelden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef Resistor het volgende:
Ik wilde net de opmerking maken 'er is niet veel meer over wat nog kan branden', maar ik zie op toch nog vlammen.
Op is niet veel meer te zien.
Op die tweede zie je nu wel wat gebeuren in het midden van het gebouw. Alsof er binnenin iets instortte...quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef Resistor het volgende:
Ik wilde net de opmerking maken 'er is niet veel meer over wat nog kan branden', maar ik zie op toch nog vlammen.
In Nederland is de verplichting om een brandmeldinstallatie te hebben afhankelijk van factoren als functie van het gebouw en zelfredzaamheid van gebruikers van het gebouw. Gebouwen met een zorgfunctie hebben sowieso deze plicht. Exacte regels voor Nederland ken ik niet, laat staan voor Engeland, maar het lijkt me logisch dat een gebouw met woonfunctie waar honderden mensen wonen wel een brandmeldinstallatie, ontruimingsplan en voldoende ontvluchtingsmogelijkheden moeten hebben. Ja, ook bij oudere gebouwen waar brandbeveiligingsmaatregelen juist bij renovatie doorgevoerd kunnen en moeten worden imo.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja,, maar ik bedoel; is er niet een wet die zegt, grote flatgebouwen moeten verplicht een brandalarm. Zoiets dergelijks. Brandpreventie.
quote:Another resident said she saw a five-year-old boy thrown from a fifth or sixth floor.
Zara told LBC: "One woman actually threw her son out of the window. I think he's OK.
"I think he might have just had some broken bones and bruises.
"There was another woman screaming 'my baby, my baby, I need to get out, I need to save my baby'.
"But we were just looking up.
"We couldn't do anything.
"There was nothing we could do."
Ziet er niet best uit als je al deze verklaringen leestquote:A 'baby thrown from a window was grabbed by a member of the public'
Press Association is reporting that a baby that was thrown from the burning tower block was caught by a member of the public.
Samira Lamrani said she saw a woman try to save a baby by dropping it from a window "on the ninth or 10th floor" to waiting members of the public below.
She told the news agency: "People were starting to appear at the windows, frantically banging and screaming.
"The windows were slightly ajar, a woman was gesturing that she was about to throw her baby and if somebody could catch her baby.
"Somebody did, a gentleman ran forward and managed to grab the baby.
"Us members of the public were reassuring them, telling them we've done what we can and that we've phoned 999, but obviously the look on their face was death.
"My daughter's friend said she observed an adult who made some sort of homemade parachute and tried to lower himself out of the window.
"The more I looked up, floor upon floor. Endless numbers of people.
"Mainly the kids, because obviously their voices, with their high pitched voices - that will remain with me for a long time.
"I could hear them screaming for their lives."
Vluchtmogelijkheden, ja (controle op het vrij en open zijn van de routes is vaak laakbaar imho)quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:23 schreef Justinn het volgende:
brandmeldinstallatie, ontruimingsplan en voldoende ontvluchtingsmogelijkheden moeten hebben. Ja, ook bij oudere gebouwen waar brandbeveiligingsmaatregelen juist bij renovatie doorgevoerd kunnen en moeten worden.
.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:32 schreef Frutsel het volgende:
via Sky:
[..]
[..]
Ziet er niet best uit als je al deze verklaringen leest
quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:32 schreef Frutsel het volgende:
via Sky:
[..]
[..]
Daar laait het echt weer op. Misschien technische ruimte wat iets langer brandwerend was, maar nu toch gaat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Midden van het gebouw fikt weer behoorlijk nu. Je kan een paar minuten terug spoelen op de live stream om het verschil te zien.
In het ene filmpje hebben ze het over een gebouw van 24 verdiepingen en die andere 27 verdiepingen, lekker consequent.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef Resistor het volgende:
Ik verbaas me er ook over.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Perox het volgende:
Pfff wat een verschrikking! Dat dit nog kan in de moderne tijd in een moderne stad.
Man man man.
![]()
![]()
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1801571&page=2quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Perox het volgende:
Pfff wat een verschrikking! Dat dit nog kan in de moderne tijd in een moderne stad.
Man man man.
![]()
![]()
Vermoedelijk een kunststof. Duurzaam en vrij goedkoop, maar rookt als een malle.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Mo_Muffin het volgende:
Die rook is echt gitzwart, da's ook niet echt gezond.
Vraag me af waar die gevelplaten nou precies van gemaakt waren.
Media loopt het al urenlang verkeerd aan te geven. Het is 24. Je kan gewoon tellen maar niemand neemt de moeite blijkbaar.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:39 schreef MCH het volgende:
[..]
In het ene filmpje hebben ze het over een gebouw van 24 verdiepingen en die andere 27 verdiepingen, lekker consequent.
Ik verwacht het juist meer dan vroeger. De huidige gebouwen zijn slechter dan 40 jaar geleden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Perox het volgende:
Man man man.
![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
God: Such nice christian families living in that building.
Inner God: Lets set the building on fire.
God: What!?
Inner God: To test their fait.
Haha rot op met je god, gek.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom laat god zoiets gebeuren? Snap er niets van.
Veel gebouwen zijn niet veilig. In het appartementsgebouw waar ik woon wordt ik idem geroosterd als er in het enige trappenhal die aanwezig is brand uitbreekt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Perox het volgende:
Man man man.
![]()
![]()
quote:'It should not be possible for a fire to develop in this way'
Matt Wrack, general secretary of the Fire Brigades Union, tells Sky News he cannot recall seeing any similar incident in his career.
"It should not be possible for a fire to develop in this way.
"That will have to be looked at. There will have to be a very thorough investigation.
"There has been a long running debate about sprinklers in buildings. They can assist firefighters. It may not help in a building like this because people would expect a fire to be contained. That's how buildings are constructed."
Niet alleen dat, maar schijnbaar slaan moderne huisbranden veel sneller over dan pakweg 40 jaar geleden, omdat het gros van de inboedel tegenwoordig van goedkoop en zeer brandbaar materiaal is gemaakt. Nieuwbouwwoningen zijn zo potdicht gemaakt dat een beetje brand de aanwezig zuurstof binnen een paar minuten uit de woning trekt (sneller dan dat er wordt aangevoerd in ieder geval), waardoor je echt maar een paar minuten hebt om de woning nog te ontvluchten voor dat je stikt vanwege te weinig zuurstof. Bij een niet werkende rookmeldingsinstallatie ben je 's-nachts in je slaap kansloos. Je bent al lang en breed gestikt in je slaap, voordat je de brand überhaupt kan horen of ruiken (als dat al kan in je slaap) door de ontrokken zuurstof.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik verwacht het juist meer dan vroeger. De huidige gebouwen zijn slechter dan 40 jaar geleden.
Hè, moet dat niet volgens de EU-richtlijnen?quote:
Ongelooflijk, gaat denkelijk dagen/weken duren voordat ze iets kunnen roepen over het precieze aantal slachtoffers volgens mij. Een hoog appartementencomplex of flatgebouw is echt een val in zo'n situatie, geen kant kun je op.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:32 schreef Frutsel het volgende:
via Sky:
[..]
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |