quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef Caland het volgende:
Zelfs in zo'n topic wordt een link gelegd tussen de brand en vluchtelingen. Dat is toch gewoon heel erg treurig?
Het is inderdaad niet te filmen. Wat een leven moet je hebben als werkelijk alles in het teken staat van de racistische veenbrand die in je onderbuik woedt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef Caland het volgende:
Zelfs in zo'n topic wordt een link gelegd tussen de brand en vluchtelingen. Dat is toch gewoon heel erg treurig?
Okee, dan posten we alleen over de brand zelf.quote:
Een monoloog en/of circlejerk is geen discussie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:03 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het is een forum. Een discussie is daarvoor gemaakt.
Heb je het over mij?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef Caland het volgende:
je hebt zelf al gezegd dat je een racist bent, dus daarop beoordelen we ook je eigen posts. In jouw post stond meer dan dat, ook een generalisatie. Discussieren over moderaties hoort hier niet, dat hoort in FB. Dat zou je moeten weten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Heb je het over mij?
Als ik aanhaal dat als er een brand is in een studentenhuis dat versperde noodwegen bijgedragen kunnen hebben aan het aantal slachtoffers ben ik dan ook een racist?
Nou het eerste wat in mijn hoofd schoot was dat het wel eens een aanslag kon zijn, ik was bang voor een nieuwe tactiek van de IS aanhangers. Toen er meer nieuws kwam, en ook over de bezetting van de flat was ik bang voor een rechts-extremistische reactie. Daarna las ik dat veel mensen wakker waren i.v.m.. de ramadan en toen durfde ik wel een gokje te wagen dat het eens te maken kon hebben met onveilig koken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:06 schreef Caland het volgende:
Heldenquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Zit je dan, uitgeblust... letterlijk en figuurlijk
Daar wil ik je dan oprecht heel veel sterkte mee wensen in de toekomst.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:21 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nou het eerste wat in mijn hoofd schoot was dat het wel eens een aanslag kon zijn, ik was bang voor een nieuwe tactiek van de IS aanhangers. Toen er meer nieuws kwam, en ook over de bezetting van de flat was ik bang voor een rechts-extremistische reactie. Daarna las ik dat veel mensen wakker waren i.v.m.. de ramadan en toen durfde ik wel een gokje te wagen dat het eens te maken kon hebben met onveilig koken.
En hoequote:
Kijk maar naar de bijlmerramp.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:24 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En hoe
En wat een treurnis weer.. Ik rij regelmatig langs een bijlmer-achtig flatgebouw waar maar geen einde aan komt, en moet er ook regelmatig aan denken dat daar gewoon een klein dorp aan mensen woont, en wat er allemaal wel niet fout kan gaan.
Arme kerels... die hebben vrijwel machteloos moeten toekijken. Keihard werken om toch zoveel mogelijk te blussen natuurlijk. Maar toch weten dat ze een heleboel mensen niet zouden kunnen redden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Zit je dan, uitgeblust... letterlijk en figuurlijk
Brandveiligheid is zo ongeveer het eerste waar op bezuinigd wordt en dat is helaas echt geen Brits probleem.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Het feit dat zo'n heel gebouw affikt heeft geen flikker te maken met één vuurtje. Dat soort dingen gebeuren dagelijks, ook in flats. Dat die hele flat is afgebrand komt waarschijnlijk door slecht onderhoud, bezuinigingen, en andere zaken grootschaliger dan één enkele misplaatse pan, ontploffende koelkast of samsung galaxy.
Ze mogen van geluk spreken dat het gebouw het niet begeven heeft, dan had het nog een veel groter probleem geweest, kijk maar naar 9/11.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:27 schreef Frutsel het volgende:
Vraag me sowieso af hoe lang het duurt voor ze in kaart hebben hoeveel mensen er überhaupt vermist zijn. Lijkt me een totale chaos daar nu.
Ik las dat ze het gebouw systematisch uitkammen. Zal dus wel minder chaotisch zijn dan het lijkt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:27 schreef Frutsel het volgende:
Vraag me sowieso af hoe lang het duurt voor ze in kaart hebben hoeveel mensen er überhaupt vermist zijn. Lijkt me een totale chaos daar nu.
Yupquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Arme kerels... die hebben vrijwel machteloos moeten toekijken. Keihard werken om toch zoveel mogelijk te blussen natuurlijk. Maar toch weten dat ze een heleboel mensen niet zouden kunnen redden.
Ik zou die job niet aankunnen.
Nope. Gelukkig las/hoorde ik van interviews dat er wel mensen waren met individuele rookmelders in hun woning, maar tegen die tijd was het voor velen al te laat... dan moet je gewoon, zeker in zo'n hoog gebouw, goed geregelde centrale alarmen hebbenquote:Op woensdag 14 juni 2017 14:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Brandveiligheid is zo ongeveer het eerste waar op bezuinigd wordt en dat is helaas echt geen Brits probleem.
Misschien aanleiding om verscherpte controles uit te voeren op daadwerkelijke bewoning en huiseigenaren verantwoordelijk gaan houden bij grootschalig misbruik, sommige groepen gaan daar wat vrijer mee om dan andere, en ontruimingsroutes zijn berekend op een gemiddeld aantal bewoners per flat. Plaats je groepen die gemiddeld genomen groter zijn zullen er aanvullende maatregelen moeten komen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:27 schreef Frutsel het volgende:
Stuk voor stuk helden die hulpverleners. Ik zou hun werk absoluut niet aankunnen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Arme kerels... die hebben vrijwel machteloos moeten toekijken. Keihard werken om toch zoveel mogelijk te blussen natuurlijk. Maar toch weten dat ze een heleboel mensen niet zouden kunnen redden.
Maar dat voorkomt dit soort rampen niet. Normaal gesproken zou bijvoorbeeld een keukenbrand er niet toe mogen leiden dat een heel gebouw een tientallen meters hoge fakkel wordt. Het aantal bewoners per flat heeft op de brandbaarheid van een gebouw geen invloed.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Misschien aanleiding om verscherpte controles uit te voeren op daadwerkelijke bewoning en huiseigenaren verantwoordelijk gaan houden bij grootschalig misbruik, sommige groepen gaan daar wat vrijer mee om dan andere, en ontruimingsroutes zijn berekend op een gemiddeld aantal bewoners per flat. Plaats je groepen die gemiddeld genomen groter zijn zullen er aanvullende maatregelen moeten komen.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar dat voorkomt dit soort rampen niet. Normaal gesproken zou bijvoorbeeld een keukenbrand er niet toe mogen leiden dat een heel gebouw een tientallen meters hoge fakkel wordt. Het aantal bewoners per flat heeft op de brandbaarheid van een gebouw geen invloed.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
Het feit dat zo'n heel gebouw affikt heeft geen flikker te maken met één vuurtje. Dat soort dingen gebeuren dagelijks, ook in flats. Dat die hele flat is afgebrand komt waarschijnlijk door slecht onderhoud, bezuinigingen, en andere zaken grootschaliger dan één enkele misplaatse pan, ontploffende koelkast of samsung galaxy.
Helden. Allemaal.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Jawel joh, alwetende, gewoon een combinatie van factoren en slechte goedkope bouw. En het gebruik van blijkbaartochnietzo brandvertragende materialen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |