Ik verwacht het juist meer dan vroeger. De huidige gebouwen zijn slechter dan 40 jaar geleden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Perox het volgende:
Pfff wat een verschrikking! Dat dit nog kan in de moderne tijd in een moderne stad.
Man man man.
![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
God: Such nice christian families living in that building.
Inner God: Lets set the building on fire.
God: What!?
Inner God: To test their fait.
Haha rot op met je god, gek.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:19 schreef FoolWithMokey het volgende:
Waarom laat god zoiets gebeuren? Snap er niets van.
Veel gebouwen zijn niet veilig. In het appartementsgebouw waar ik woon wordt ik idem geroosterd als er in het enige trappenhal die aanwezig is brand uitbreekt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:38 schreef Perox het volgende:
Pfff wat een verschrikking! Dat dit nog kan in de moderne tijd in een moderne stad.
Man man man.
![]()
![]()
quote:'It should not be possible for a fire to develop in this way'
Matt Wrack, general secretary of the Fire Brigades Union, tells Sky News he cannot recall seeing any similar incident in his career.
"It should not be possible for a fire to develop in this way.
"That will have to be looked at. There will have to be a very thorough investigation.
"There has been a long running debate about sprinklers in buildings. They can assist firefighters. It may not help in a building like this because people would expect a fire to be contained. That's how buildings are constructed."
Niet alleen dat, maar schijnbaar slaan moderne huisbranden veel sneller over dan pakweg 40 jaar geleden, omdat het gros van de inboedel tegenwoordig van goedkoop en zeer brandbaar materiaal is gemaakt. Nieuwbouwwoningen zijn zo potdicht gemaakt dat een beetje brand de aanwezig zuurstof binnen een paar minuten uit de woning trekt (sneller dan dat er wordt aangevoerd in ieder geval), waardoor je echt maar een paar minuten hebt om de woning nog te ontvluchten voor dat je stikt vanwege te weinig zuurstof. Bij een niet werkende rookmeldingsinstallatie ben je 's-nachts in je slaap kansloos. Je bent al lang en breed gestikt in je slaap, voordat je de brand überhaupt kan horen of ruiken (als dat al kan in je slaap) door de ontrokken zuurstof.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:40 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik verwacht het juist meer dan vroeger. De huidige gebouwen zijn slechter dan 40 jaar geleden.
Hè, moet dat niet volgens de EU-richtlijnen?quote:
Ongelooflijk, gaat denkelijk dagen/weken duren voordat ze iets kunnen roepen over het precieze aantal slachtoffers volgens mij. Een hoog appartementencomplex of flatgebouw is echt een val in zo'n situatie, geen kant kun je op.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:32 schreef Frutsel het volgende:
via Sky:
[..]
[..]
Ziet er niet best uit als je al deze verklaringen leest
Sommige bewoners hadden in hun eigen appartement een eigen brandalarm laten installeren en die zijn wel afgegaan wat verschillende mensen heeft gered.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan toch niet man, een hele flat in de fik en er gaat geen brandalarm af. Dan heb je nog mazzel dat buren elkaar wakker zijn gaan maken.
Doet me denken aan iets wat ik zag staan op de wiki pagina van de grote brand van Londen:quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:50 schreef Resistor het volgende:
Goh, er is nu een hoogwerker bij. Met 1 enkel pisstraaltje, 3 verdiepingen onder waar er nu vuur zichtbaar is
quote:When Bloodworth arrived, the flames were consuming the adjoining houses and creeping towards the paper warehouses and flammable stores on the river front. The more experienced firemen were clamouring for demolition, but Bloodworth refused on the grounds that most premises were rented and the owners could not be found. Bloodworth is generally thought to have been appointed to the office of Lord Mayor as a yes man, rather than by possessing requisite capabilities for the job. He panicked when faced with a sudden emergency[28] and, when pressed, made the oft-quoted remark, "Pish! A woman could piss it out", and left.
Dit soort helden verdient direct een lintjequote:"The windows were slightly ajar, a woman was gesturing that she was about to throw her baby and if somebody could catch her baby. Somebody did, a gentleman ran forward and managed to grab the baby."
Maar sommige mensen zijn wel uit eigen beweging van de bovenste verdieping naar beneden kunnen komen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees dat brandweer boven de 20ste verdieping nog niet heeft kunnen komen.
Dat is in Nederland in dergelijke flats niet anders.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:59 schreef MCH het volgende:
Wel een goede GBA hebben ze blijkbaar in de UK, een ruime schatting over hoeveel mensen er in dat gebouw wonen.
Hoezo? In Nederland weten ze echt wel een betere schatting te geven. Niet of er misschien 400 tot 600 mensen wonen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is in Nederland in dergelijke flats niet anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |