Is dat bedoeld om een stormloop te voorkomen waarbij mensen doodgegedrukt worden?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:55 schreef warhamstr het volgende:
[..]
-bewoners vertellen zich op te sluiten in hun flat (die dus als ratten in de val zitten als het vuur uit de klauwen loopt)
-
Beetje postduif uitgerust met een camera daarheen te sturen was te simpel.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef Frutsel het volgende:
Er worden drones ingezet om in de appartementen te kijken.
[ afbeelding ]
Ik weet waar het allemaal voor bedoeld is chef.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:58 schreef Hdero het volgende:
[..]
Is dat bedoeld om een stormloop te voorkomen waarbij mensen doodgegedrukt worden?
Rijteshuis bedoel je denk ik. Dus mensen worden bewust voor de gek gehouden, volgens jou, om in een brand te sterven als het door de brandweer niet geblust kan worden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:03 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Ik weet waar het allemaal voor bedoeld is chef.
Maar het is een gegeven dat je in een ruitjeshuis met ~5 personen gebruik kunt maken van minimaal twee deuren en een set ramen op de begane grond om je huis uit te komen.
In zo een kutflat heb je een trappenhuis waarover in het gunstigste geval iedereen binnen een paar seconden buiten zou moeten kunnen staan. Wat natuurlijk nooit kan. Dus moeten mensen in een brandend gebouw afwachten tot het gebouw niet meer brand. Of er achter komen dat het gebouw nog steeds brand en er geen weg meer uit is.
Hmm.. dat maakt het "geen instortingsgevaar" ook een beetje twijfelachtig..quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:56 schreef Frutsel het volgende:
Er worden drones ingezet om in de appartementen te kijken.
[ afbeelding ]
Volgens mij is de norm voor een klein huisje met een of 2 verdiepingen, dat eenieder buiten op straat binnen 3 minuten staat of zo. Toch? Weet niet wat dat is voor een wolkenkrabber.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:03 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Ik weet waar het allemaal voor bedoeld is chef.
Maar het is een gegeven dat je in een ruitjeshuis met ~5 personen gebruik kunt maken van minimaal twee deuren en een set ramen op de begane grond om je huis uit te komen.
In zo een kutflat heb je een trappenhuis waarover in het gunstigste geval iedereen binnen een paar seconden buiten zou moeten kunnen staan. Wat natuurlijk nooit kan. Dus moeten mensen in een brandend gebouw afwachten tot het gebouw niet meer brand. Of er achter komen dat het gebouw nog steeds brand en er geen weg meer uit is.
Waarom twijfelachtig?quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hmm.. dat maakt het "geen instortingsgevaar" ook een beetje twijfelachtig..
Tenzij het die aasgieren van tabloids zijn.
Als ze dat gezegd hebben dan zijn ze ongeloofwaardig. Want ze vertrouwen het niet om er zelf voet in te zetten.quote:
denk dat het veel sneller is om overlevenden te vinden met een drone dan handmatigquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hmm.. dat maakt het "geen instortingsgevaar" ook een beetje twijfelachtig..
Tenzij het die aasgieren van tabloids zijn.
of ze kunnen er niet goed bij vanwege rommelquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef Hdero het volgende:
[..]
Als ze dat gezegd hebben dan zijn ze ongeloofwaardig. Want ze vertrouwen het niet om er zelf voet in te zetten.
Niet als dat dingen enkel buitenaan blijft en het niet durft om naar binnen te vliegen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef mschol het volgende:
[..]
denk dat het veel sneller is om overlevenden te vinden met een drone dan handmatig
Denk niet dat er nog overlevenden zijn.. is het waarschijnlijk nog verstandiger om eerst drones te sturen..waarom brandweermannen riskeren.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef mschol het volgende:
[..]
denk dat het veel sneller is om overlevenden te vinden met een drone dan handmatig
er kwam hier een plaatje langs van een man die uit het raam met iets wapperde ofzo, dat was overdag, dus ruim nadat het ergste vuur geweest wasquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:22 schreef Hdero het volgende:
[..]
Niet als dat dingen enkel buitenaan blijft en het niet durft om naar binnen te vliegen.
Er zullen geen overlevenden zijn binnen dat gebouw, de enige overlevenden waren in de beginfase al naar buiten gevlucht lijkt mij. Je bedoelt dus eerder overledenen.
Echt? Hoe heeft hij het overleefd? Waar kreeg hij zijn zuurstof al die tijd vandaan?quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:25 schreef mschol het volgende:
[..]
er kwam hier een plaatje langs van een man die uit het raam met iets wapperde ofzo, dat was overdag, dus ruim nadat het ergste vuur geweest was
ik verwacht ook niet veel overlevenden, maar ze zouden er wel kunnen zijn
Hij hing uit het raam....quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:29 schreef Hdero het volgende:
[..]
Echt? Hoe heeft hij het overleefd? Waar kreeg hij zijn zuurstof al die tijd vandaan?
En alle drie dezelfde beplatingquote:Op woensdag 14 juni 2017 15:52 schreef YazooW het volgende:
[..]
SlotziGrozny bedoel je denk ik.
Daarvoor had je ook nog deze in Istanbul:
En deze vorig jaar in Dubai:
Zat voornamelijk onder het vuur.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:29 schreef Hdero het volgende:
[..]
Echt? Hoe heeft hij het overleefd? Waar kreeg hij zijn zuurstof al die tijd vandaan?
En uit welk gegeven haal jij precies de conclusie dat ze het zelf niet vertrouwen om er een voet in te zetten?quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef Hdero het volgende:
[..]
Als ze dat gezegd hebben dan zijn ze ongeloofwaardig. Want ze vertrouwen het niet om er zelf voet in te zetten.
Is nog maar de vraag wat er van sommigen over is, urenlang in een brandende schoorsteen zitten waarbinnen de temperaturen enorm kunnen oplopen breekt een hele hoop dingen af. Kan mij in het ergste geval voorstellen dat men van sommigen 3 stukjes bot en een kunstheup terugvind.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:19 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat deed mogelijk die ander. Ik opperde gewoon een plausibele verklaring voor die conclusie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:36 schreef Dven het volgende:
[..]
En uit welk gegeven haal jij precies de conclusie dat ze het zelf niet vertrouwen om er een voet in te zetten?
Vooral de zwatgeblakerde aard van de buitenkant doet vermoeden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:41 schreef warhamstr het volgende:
Er is zeker wel instortingsgevaar. Anders hadden ze allang wat meer materieel rond die flat neergezet. Een aantal kranen met manbak zijn een heel handig hulpmiddel bij dit soort objecten, als het veilig genoeg is om naast het gebouw te gaan staan.
Aan wat roet kun je geen structurele schade afleidenquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:44 schreef Hdero het volgende:
[..]
Vooral de zwatgeblakerde aard van de buitenkant doet vermoeden.
Heb je daar een bron voor? Meen het oprecht.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:00 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Aan wat roet kun je geen structurele schade afleiden
Het gaat om de stevigheid van de betonnen constructie, de rest is allemaal bijzaak.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:05 schreef Hdero het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Meen het oprecht.
Daar hoef je geen bron voor te hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:05 schreef Hdero het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor? Meen het oprecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |