Vind het sowieso wel een leuke vent. Ik was in Londen toen hij net verkozen was dus veel interviews met hem in de krant.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:13 schreef remlof het volgende:
Sadiq Kahn is bijna net zo'n held als Ken Livingston.
Hehe, de dromerige blik is helemaal goed.quote:
Die blik tussen de ogen is de mond en neus, de snavel het haar (bij het omgekeerde hoofd).quote:Op zondag 4 juni 2017 19:49 schreef DeParo het volgende:
[..]
?? Zag deze al eerder maar kan iemand deze uitleggen. Dank!
Alleen moet bij de rechter Donald eigenlijk de snavel wit zijn en het hoofd oranje.quote:Op zondag 4 juni 2017 19:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die blik tussen de ogen is de mond en neus, de snavel het haar (bij het omgekeerde hoofd).
Oh haha hehe nu zie en begrijp ik hetquote:Op zondag 4 juni 2017 19:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die blik tussen de ogen is de mond en neus, de snavel het haar (bij het omgekeerde hoofd).
quote:Op zondag 4 juni 2017 20:06 schreef een enorme knuppel het volgende:
[..]
Ik wil dat alle moslims, tot het laatste kind aan toe, uit Europa worden getrapt. Geen uitzonderingen, geen kinderpardon, niets van dat alles. Allemaal er uit.
Gezellig stukje internet blijft het toch.quote:
Ik wil dat ook soms met sommige mensen, maar ja, democratie en tolerantie en zo hè.quote:
Alsof jij de energie hebt om mee te doen.quote:
Ik zag trouwens voorbijkomen dat jij Rob W. om de 1 of andere reden niet pruimt. Ik heb laatst zijn boek gelezen (tafelheer Plato) en ik vind het werkelijk van een zeer grote klasse wat en hoe hij schrijft. Ik vind het erg knap en heel diepzinnig voor een dertiger. Voor wat voor leeftijd dan ook trouwens.quote:
Zeer zeker, vandaag lekker met de hond door het bos, de duinen en over het strand gelopen, was heerlijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
Ach, waar maakt iedereen zich zo druk om, het is een mooie voorjaarsavond, ik ben net lekker uit eten geweest en het leven is eigenlijk gewoon heel goed.
True. En Oranje heeft gewoon met 5-0 gewonnen van Ivoorkust.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
Ach, waar maakt iedereen zich zo druk om, het is een mooie voorjaarsavond, ik ben net lekker uit eten geweest en het leven is eigenlijk gewoon heel goed.
En wat heb ik eraan?quote:Op zondag 4 juni 2017 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
En Oranje heeft gewoon met 5-0 gewonnen van Ivoorkust.
Schokkende uitkomst.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
True. En Oranje heeft gewoon met 5-0 gewonnen van Ivoorkust.
Dat is wel verstanding, ja, creeert een gezond verwachtingspatroon.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Tegenwoordig ga ik standaard uit van verlies voor het Nederlands elftal.
In Rotterdam? Zo ja, waar?quote:Op zondag 4 juni 2017 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
Thuis bij Schell op de Oude Binnenweg, goed eten voor een redelijke prijs, geen culinaire hoogstandjes maar gewoon ouderwets en goed.quote:
Ik kan je hier niet adviseren, maar ik hoop dat je iets lekkers vindt.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:49 schreef Rezania het volgende:
Ik wil ook wel uit eten. Gelukkig heb ik nog zo'n AH restaurantactieboekje. Iemand die nog een goed restaurant weet?
Zo mag ik het horen.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
Goede denker en schrijver inderdaad. Hij is ook vrij goed in het beknopt bespreken van filosofische thema's en theorieën in gewone mensentaal.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zag trouwens voorbijkomen dat jij Rob W. om de 1 of andere reden niet pruimt. Ik heb laatst zijn boek gelezen (tafelheer Plato) en ik vind het werkelijk van een zeer grote klasse wat en hoe hij schrijft. Ik vind het erg knap en heel diepzinnig voor een dertiger. Voor wat voor leeftijd dan ook trouwens.
Het schijnt dat het met de ethiek in de modeindustrie slecht is gesteld.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Luyendijk moet weer eens een boek schrijven.
Vast wel, ik ben niet zo moeilijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan je hier niet adviseren, maar ik hoop dat je iets lekkers vindt.
Ik heb nog geen advies gezien, waarschijnlijk zitten alle smulpapen in de tuin aan de bbqquote:Op zondag 4 juni 2017 22:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Vast wel, ik ben niet zo moeilijk.Het mag heel simpel zijn, zolang het maar lekker is.
'Een goede modeontwerper veroorzaakt soms anorexia'quote:Op zondag 4 juni 2017 22:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het schijnt dat het met de ethiek in de modeindustrie slecht is gesteld.
Tijd voor een antropologisch drieluik.
'Je hebt het niet van mij, maar die meisjes gebruiken ze in de modeindustrie dus gewoon als wandelende kleerhangers.'quote:Op zondag 4 juni 2017 22:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
'Een goede modeontwerper veroorzaakt soms anorexia'
Ik ben ZO blij dat ik een man ben en van een leeftijd dat ik mij totaal niet druk hoef te maken om mode.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
'Je hebt het niet van mij, maar die meisjes gebruiken ze in de modeindustrie dus gewoon als wandelende kleerhangers.'
OPHEF. SCHANDE. TOESTANDEN.
De Volkskrant wordt voornamelijk gerund door DWDD-minnende babyboomers die bang zijn niet meer hip genoeg te zijn. Die roepen dus maar heel hard wat alles dat de jeugd tegenwoordig fantastisch vindt, ook echt fantastisch is, zodat zij op hun beurt in ieder geval nog hip en modern genoemd kunnen worden. Want zíj snappen de jeugd en haar keuzes.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
Hilarisch, die recensies van Bieber op Pinkpop. 3voor12 brandt hem af, Volkskrant is lyrisch. Dinsdag maar eens aan mijn leerlingen vragen voor een objectief oordeel
Mode is niet leeftijdgebonden hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben ZO blij dat ik een man ben en van een leeftijd dat ik mij totaal niet druk hoef te maken om mode.
Wat sneu voor Superman. Is hij eindelijk gestopt met het dragen van zijn onderbroek over zijn pak heen, is het weer in.quote:
Heh, ja maar als je 52 bent dan kom je daar gewoon mee wegquote:Op zondag 4 juni 2017 22:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mode is niet leeftijdgebonden hoor.
Ik denk dat je wel eens vrij dicht bij de waarheid kan zitten. Helaas.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De Volkskrant wordt voornamelijk gerund door DWDD-minnende babyboomers die bang zijn niet meer hip genoeg te zijn. Die roepen dus maar heel hard wat alles dat de jeugd tegenwoordig fantastisch vindt, ook echt fantastisch is, zodat zij op hun beurt in ieder geval nog hip en modern genoemd kunnen worden. Want zíj snappen de jeugd en haar keuzes.
En 3voor12 is juist een verzameling hipsters die alleen maar alles afzeiken wat niet enorme pretenties heeft om alternatief en anders te zijn, en als dat wel zo is prijzen ze het de hemel in al is het pure poep.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:51 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De Volkskrant wordt voornamelijk gerund door DWDD-minnende babyboomers die bang zijn niet meer hip genoeg te zijn. Die roepen dus maar heel hard wat alles dat de jeugd tegenwoordig fantastisch vindt, ook echt fantastisch is, zodat zij op hun beurt in ieder geval nog hip en modern genoemd kunnen worden. Want zíj snappen de jeugd en haar keuzes.
Alles komt weer terug en dan noemen ze het retro.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wat sneu voor Superman. Is hij eindelijk gestopt met het dragen van zijn onderbroek over zijn pak heen, is het weer in.
Zelfs de dingen die nooit zelfs maar voor de eerste keer hadden mogen gebeuren komen terugquote:Op zondag 4 juni 2017 22:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Alles komt weer terug en dan noemen ze het retro.
Ja, zoals schoudervullingen. Teh horror.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs de dingen die nooit zelfs maar voor de eerste keer hadden mogen gebeuren komen terug
Meh, 3voor12 is vooral nationalistisch, heb ik het idee. Als er maar iets van Nederlandse bodem is moeten we het allemaal geweldig vinden.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
En 3voor12 is juist een verzameling hipsters die alleen maar alles afzeiken wat niet enorme pretenties heeft om alternatief en anders te zijn, en als dat wel zo is prijzen ze het de hemel in al is het pure poep.
Overigens is Gijsbert Kramer echt een ouderwetse zuurpruim, die zal dat concert van Bieber vast niet gerecenseerd hebben voor de Volkskrant
...weer?quote:Op zondag 4 juni 2017 22:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik wacht nog op het moment dat de roze jurkjes voor jongetjes weer in zijn.
quote:Op zondag 4 juni 2017 22:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Was in de 19de eeuw (en begin 20ste) heel normaal blijkbaar.quote:
Een kleine Franklin Roosevelt (al weet ik niet wat de kleur van zijn jurkje is).quote:The generally accepted rule is pink for the boys, and blue for the girls. The reason is that pink , being a more decided and stronger color, is more suitable for the boy, while blue, which is more delicate and dainty, is prettier for the girl.
Check je privilege, al die onderdrukte minderheden hebben geen keuze.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben ZO blij dat ik een man ben en van een leeftijd dat ik mij totaal niet druk hoef te maken om mode.
Ik heb zwaar medelijden met ze, is er een steunfonds waar ik geld naartoe kan overmaken?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Check je privilege, al die onderdrukte minderheden hebben geen keuze.
Iemand die staat te playbacken hoort sowieso niet op het podium van een groot festival thuis, imo.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:02 schreef Tijger_m het volgende:
Justin Bieber is hoe dan ook heel erg triest en het is nog triester dat Pinkpop hem op het podium heeft staan.
Dit is helemaal zomer 2017. Ook roze en kant.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Daarom hebben de Toppers hun eigen feestje.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iemand die staat te playbacken hoort sowieso niet op het podium van een groot festival thuis, imo.
The Village People in een nieuw jasje?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is helemaal zomer 2017. Ook roze en kant.
[ afbeelding ]
Ik zeg doen, GS, je leeft maar een keer tenslotte.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach, als mensen daar graag hun geld aan uit willen geven...quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iemand die staat te playbacken hoort sowieso niet op het podium van een groot festival thuis, imo.
https://www.bustle.com/p/(...)e-are-confused-61938quote:Op zondag 4 juni 2017 23:05 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
The Village People in een nieuw jasje?
Ik heb geen keuze, ik moet al een blauw pak, roze hemd en cognac-kleurige schoenen dragen van de NVM.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zeg doen, GS, je leeft maar een keer tenslotte.
Dit gaat vast aanslaan.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klopt. Rood is de kleur van kracht en moed en roze was de kinderversie daarvan. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer en waarom dat is geswitcht.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Was in de 19de eeuw (en begin 20ste) heel normaal blijkbaar.
[..]
Een kleine Franklin Roosevelt (al weet ik niet wat de kleur van zijn jurkje is).
[ afbeelding ]
Dat is nog gayer dan een man purse.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, da's ook zo'n heerlijke trend tegenwoordig...en als ik dan per ongeluk een concert review lees waarin opgemerkt wordt dat de "artiest" in kwestie de lip synch niet op orde had dan schiet ik toch echt in de lach.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ooit was paars (purper) ook fancy.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Rood is de kleur van kracht en moed en roze was de kinderversie daarvan. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer en waarom dat is geswitcht.
Wie bepaalt er eigenlijk wat er in de mode is? Is dat gewoon maar heel hard roepen dat iets in de mode is en hopen dat andere mensen dat van jou aannemen en dat ook gaan roepen waarna het mode wordt?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
https://www.bustle.com/p/(...)e-are-confused-61938
Ja, ik heb recentelijk wat makelaars gesproken en er is duidelijk sprake van een kleding gebodquote:Op zondag 4 juni 2017 23:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb geen keuze, ik moet al een blauw pak, roze hemd en cognac-kleurige schoenen dragen van de NVM.
Volgens mij was purper fancy omdat dat een van de duurste en zeldzaamste pigmenten is. Misschien dat het met de tijd van goedkope verf zijn waarde verloor?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ooit was paars (purper) ook fancy.
Zie je tegenwoordig ook maar weinig van.
Moet je je voorstellen dat Mick Jagger, Bruce Springsteen of Eddie Vedder playbackend op het podium staat. Dat is toch ondenkbaar?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, da's ook zo'n heerlijke trend tegenwoordig...en als ik dan per ongeluk een concert review lees waarin opgemerkt wordt dat de "artiest" in kwestie de lip synch niet op orde had dan schiet ik toch echt in de lach.
De mode is net als de beurs.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wie bepaalt er eigenlijk wat er in de mode is? Is dat gewoon maar heel hard roepen dat iets in de mode is en hopen dat andere mensen dat van jou aannemen en ook gaan roepen waarna het mode wordt?
Zoiets ja. Althans, zoals ik het begrijp, kan best zijn dat ik het helemaal verkeerd hebquote:Op zondag 4 juni 2017 23:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wie bepaalt er eigenlijk wat er in de mode is? Is dat gewoon maar heel hard roepen dat iets in de mode is en hopen dat andere mensen dat van jou aannemen en dat ook gaan roepen waarna het mode wordt?
Sowieso, Mick Jagger op een podium.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat Mick Jagger, Bruce Springsteen of Eddie Vedder playbackend op het podium staat. Dat is toch ondenkbaar?
Vriendin van me heeft kaartjes voor de Stones in de Arena. Is op 30 september. Ik hoop voor d'r dat ze dan allemaal nog leven.quote:
Blijkbaar is dat tussen de jaren twintig en veertig van de vorige eeuw geleidelijk omgeslagen omdat vrouwen steeds vaker roze voor hun dochters kochten. (staat op Wikipedia.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Rood is de kleur van kracht en moed en roze was de kinderversie daarvan. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer en waarom dat is geswitcht.
Nee, daar zijn mensen voor. Ik weet dat iedereen dit verhaal belachelijk gaat maken maar:quote:Op zondag 4 juni 2017 23:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wie bepaalt er eigenlijk wat er in de mode is? Is dat gewoon maar heel hard roepen dat iets in de mode is en hopen dat andere mensen dat van jou aannemen en dat ook gaan roepen waarna het mode wordt?
Beurshandel; mode voor mannen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De mode is net als de beurs.
[ afbeelding ]
Hoogstwaarschijnlijk. Gelukkig voor de purperindustrie ging er een tijd overheen tussen het hoogtepunt van paars en de komst van goedkope en kunstmatige verfpigmenten.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij was purper fancy omdat dat een van de duurste en zeldzaamste pigmenten is. Misschien dat het met de tijd van goedkope verf zijn waarde verloor?
Poeh, wat was dat ook alweer? Vanaf 200 euro pp of zo?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vriendin van me heeft kaartjes voor de Stones in de Arena. Is op 30 september. Ik hoop voor d'r dat ze dan allemaal nog leven.
Zoiets. Achterlijk veel geld in ieder geval. Ik geef het er niet aan uit.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:11 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Poeh, wat was dat ook alweer? Vanaf 200 euro pp of zo?
Een goeie haze op een woensdagmiddag zal toch wel de nodige inspiratie geven?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, daar zijn mensen voor. Ik weet dat iedereen dit verhaal belachelijk gaat maken maar:
Er zijn trendwatchers die daarvoor jaren studeren, en die bepalen (jaren vooruit) wat dan in de mode is. De goede daarvan verdienen miljoenen en worden ingehuurd door grote modebedrijven, die gaan vervolgens de trends toepassen in nieuwe collecties (die ook ruim van te voren uitkomen). Die worden dan gepresenteerd op catwalks in Milaan en Parijs etc. Wat je bij de H&M of de Zara kunt kopen zijn gewoon aftreksels daarvan.
Maar het paradoxale is dus dat de trendwatchers eigenlijk trendmakers zijn. Wat zij zeggen dat de trend wordt, dat wordt ook echt trend. Waar ze het vandaan halen is me een raadsel.
Net als moeilijke drankjes drinken en vrouwen met extreme rondingen adoreren. Onbegrijpelijk.quote:
Eigenlijk zeg je precies hetzelfde, de trendwatchers/makers zijn de mensen die hard roepen dat iets mode is/wordt en dan wordt het dat ook omdat zij het roepen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, daar zijn mensen voor. Ik weet dat iedereen dit verhaal belachelijk gaat maken maar:
Er zijn trendwatchers die daarvoor jaren studeren, en die bepalen (jaren vooruit) wat dan in de mode is. De goede daarvan verdienen miljoenen en worden ingehuurd door grote modebedrijven, die gaan vervolgens de trends toepassen in nieuwe collecties (die ook ruim van te voren uitkomen). Die worden dan gepresenteerd op catwalks in Milaan en Parijs etc. Wat je bij de H&M of de Zara kunt kopen zijn gewoon aftreksels daarvan.
Maar het paradoxale is dus dat de trendwatchers eigenlijk trendmakers zijn. Wat zij zeggen dat de trend wordt, dat wordt ook echt trend. Waar ze het vandaan halen is me een raadsel.
Ok, die vrouwen kan ik plaatsen maar wat zijn de moeilijke drankjes?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net als moeilijke drankjes drinken en vrouwen met extreme rondingen adoreren. Onbegrijpelijk.
Ben je al snel kwijt voor een feestje. Dan betaal je nog 3,00 per muntje en mag je anderhalve munt voor een flesje water aftikken.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoiets. Achterlijk veel geld in ieder geval. Ik geef het er niet aan uit.
Nouja, dat idee van een vraag creëren in plaats van er een voldoen zie je wel meer natuurlijk. Maar het gaat mij specifiek om mode als in kleding, want dat lijkt me al jarenlang aan vrijwel dezelfde vereisten te moeten voldoen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil best een paarhonder euro neerleggen voor een goed weekend festival. Niet voor één act.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ben je al snel kwijt voor een feestje. Dan betaal je nog 3,00 per muntje en mag je anderhalve munt voor een flesje water aftikken.
Wat dat betreft: festivals en concerten zijn voor kuddedieren met teveel geld.
Maar het is niet slechts roepen, het is een hele vage "dans" tussen allerlei mensen en bedrijven. Niet alleen kleding komt in de mode maar bijvoorbeeld stoffen ook. Alleen de fabrikant van de stoffen bepaalt uiteraard wat er gemaakt wordt, tenzij het op bestelling is, maar dan is het weer door wat die trendwatchers zeggen. En ontwerpers houden zich niet per se aan de voorspelling dus dat wijkt weer af.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je precies hetzelfde, de trendwatchers/makers zijn de mensen die hard roepen dat iets mode is/wordt en dan wordt het dat ook omdat zij het roepen.
Tja, ik ben in mijn jonge jaren ook wel naar Pinkpop geweest en dat kostte best wel wat maar het was een feest met allerlei bands die echt speelden, soms vrij slecht, soms fantastisch maar er werd iig zelf muziek gemaakt.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ben je al snel kwijt voor een feestje. Dan betaal je nog 3,00 per muntje en mag je anderhalve munt voor een flesje water aftikken.
Wat dat betreft: festivals en concerten zijn voor kuddedieren met teveel geld.
H&M en Zara hebben het dan wel weer slim uitgevonden dat er gewoon 8-12 collecties per jaar zijn. Meisjes weten ook precies van elkaar wie er iets van de vorige trend aanheeft, die trend daarvoor en de trend van vorig jaar zomer. Best knap om generieke producten uit te stoten die lekker snel overbodig zijn. Over planned obsolescence gesproken, daar kunnen technerds nog een hoop van leren.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan let je niet goed op. Elk jaar zijn er andere kleuren in de mode en de modellen verschillen ook. Kleding van nu is wezenlijk* anders dan die uit 2010, en wat in de mode is in 2020 staat al vast.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:14 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, dat idee van een vraag creëren in plaats van er een voldoen zie je wel meer natuurlijk. Maar het gaat mij specifiek om mode als in kleding, want dat lijkt me al jarenlang aan vrijwel dezelfde vereisten te moeten voldoen.
Een beetje festival draait tegenwoordig toch ook om 2-4 hoofdacts en dan wat obscure bandjes om de tijd tussen de topartiesten te vullen?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil best een paarhonder euro neerleggen voor een goed weekend festival. Niet voor één act.
Passepartout van North Sea Jazz kost iets meer maar dan heb je iets van 300 acts over 3 dagen om uit te kiezen, dat vindt ik dan wel waard als je er aansprekende acts zijn. En vaak zijn het juist de totaal onbekende bands of artiesten die het beste optreden hebbenquote:Op zondag 4 juni 2017 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil best een paarhonder euro neerleggen voor een goed weekend festival. Niet voor één act.
Ik bedoel functioneel gezien. Kleding is nu niet "beter" dan jaren geleden.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan let je niet goed op. Elk jaar zijn er andere kleuren in de mode en de modellen verschillen ook. Kleding van nu is wezenlijk* anders dan die uit 2010, en wat in de mode is in 2020 staat al vast.
* wel relatief natuurlijk hè. Voordat ik hier meer over leerde zag ik het ook niet.
Ach, dat "zelf muziek maken" is toch een stukje verlangen naar authenticiteit dat die goede bands allang niet meer hebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik ben in mijn jonge jaren ook wel naar Pinkpop geweest en dat kostte best wel wat maar het was een feest met allerlei bands die echt speelden, soms vrij slecht, soms fantastisch maar er werd iig zelf muziek gemaakt.
Eerder slechter, kwalitatief gezien.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik bedoel functioneel gezien. Kleding is nu niet "beter" dan jaren geleden.
Ik ga naar een festival zonder hoofdact. Die doe ik het liefste.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een beetje festival draait tegenwoordig toch ook om 2-4 hoofdacts en dan wat obscure bandjes om de tijd tussen de topartiesten te vullen?
Ai.quote:
Die festivals zullen het wel zwaar hebben dan.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ga naar een festival zonder hoofdact. Die doe ik het liefste.
Ik wil niet in een semantische discussie raken over wat "beter" is maar de echt dure mode ontwikkelt wel heel erg. Allerlei 3D-geprinte modellen en futuristische materialen en zo. De onderkant van de markt (waar wij en ik in shoppen) blijft relatief hetzelfde.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik bedoel functioneel gezien. Kleding is nu niet "beter" dan jaren geleden.
De Stones zijn een meme van zichzelf geworden, daar zou ik nu geen stuiver meer aan uitgeven, toen ze in de Kuip speelden in 82 was het een ander verhaal, dat was gewoon goed met 2 support acts en zo'n 6 uur totaal muziek.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, dat "zelf muziek maken" is toch een stukje verlangen naar authenticiteit dat die goede bands allang niet meer hebben.
Of de Stones nu Angie live spelen of een bandje afdraaien, volgens mij heb je in het laatste geval een betere kans op goede kwaliteit.
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die festivals zullen het wel zwaar hebben dan.
Down the rabbit hole is volgens mij wel eentje die aan dat profiel voldoet.
Nouja, wat dat betreft heb je de "beste kwaliteit" als je gewoon thuis op de bank een tot in de haartjes geperfectioneerde studio-opname afspeelt met een degelijke koptelefoon. Je gaat juist naar een concert om de kunst in het moment gecreëerd te zien worden. Beetje alsof je een 4K-blu-ray opname aanzet in je thuisbioscoop, of naar het theater gaat.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, dat "zelf muziek maken" is toch een stukje verlangen naar authenticiteit dat die goede bands allang niet meer hebben.
Of de Stones nu Angie live spelen of een bandje afdraaien, volgens mij heb je in het laatste geval een betere kans op goede kwaliteit.
Ik zie soms mensen helemaal opgaan in het festivalseizoen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mundial ook wel. BKS is zo begonnen, maar dat was er al weer snel vanaf.
Nah, Tchock, auto's worden wel degelijk objectief beter, kleding niet echt en de kwaliteit van stiksels en dergelijke neemt, in mijn ervaring, gewoon af omdat men uitgaat van vervanging binnen x maanden.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil niet in een semantische discussie raken over wat "beter" is maar de echt dure mode ontwikkelt wel heel erg. Allerlei 3D-geprinte modellen en futuristische materialen en zo. De onderkant van de markt (waar wij en ik in shoppen) blijft relatief hetzelfde.
Vergelijk het met auto's. Daarvan verandert de mode ook elk jaar of om het jaar en de autobeurzen puilen uit met high-tech ontwikkelingen maar als je nu een peugeot 207 koopt is die niet veel anders dan eentje uit 2005.
Volgens mij gaan mensen om verschillende redenen naar een festival.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:20 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, wat dat betreft heb je de "beste kwaliteit" als je gewoon thuis op de bank een tot in de haartjes geperfectioneerde studio-opname afspeelt met een degelijke koptelefoon. Je gaat juist naar een concert om de kunst in het moment gecreëerd te zien worden. Beetje alsof je een 4K-blu-ray opname aanzet in je thuisbioscoop, of naar het theater gaat.
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In het geval van de hardstylejongens Kaas, om toe te geven aan hun drugsverslaving.
Ik wil eigenlijk nog wel een keertje naar Sziget. Maar het past nooit echt in mijn planning, ondanks het feit dat ik de laatste paar jaar honderd weken vakantie per jaar heb.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie soms mensen helemaal opgaan in het festivalseizoen.
Dat heb ik nooit begrepen. Keer een feestje meepakken, prima, maar zo'n zomerstage met muziek, nah.
Mijn punt is vooral dat er aan de vraagzijde functioneel gezien weinig verandert. De vraag "wat moet je kleding doen?" is toch vooral "me warm houden op koude dagen, en mijn intieme delen afgeschermd houden op warme dagen".quote:Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil niet in een semantische discussie raken over wat "beter" is maar de echt dure mode ontwikkelt wel heel erg. Allerlei 3D-geprinte modellen en futuristische materialen en zo. De onderkant van de markt (waar wij en ik in shoppen) blijft relatief hetzelfde.
Vergelijk het met auto's. Daarvan verandert de mode ook elk jaar of om het jaar en de autobeurzen puilen uit met high-tech ontwikkelingen maar als je nu een peugeot 207 koopt is die niet veel anders dan eentje uit 2005.
Als ik ga, en dat is tegenwoording meer North Sea Jazz dan Pinkpop, is het omdat ik bepaalde bands wil zien, da's ook altijd zo geweest voor mij.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens mij gaan mensen om verschillende redenen naar een festival.
In het geval van festivalmeisjes, om de perfecte instagramfoto te scoren. In het geval van de hardstylejongens, om toe te geven aan hun drugsverslaving.
Ach, die heeft straks een baan en dan kan hij ook niet meer met z'n Tuesday blues bakkes bij het koffiezetapparaat hangen.quote:
Natuurlijk is het onzinnig. Je huis elke paar jaar inrichten is dat ook, en je haar in een bepaald model doen. Mensen zijn gewoon complete suckers om er bij te horen en bedrijven slaan daar een slaatje uit.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Beetje onzinnig geheel om daar dan elk kwartaal als hivemind allemaal andere voorwaarden aan te gaan hangen, waarbij we allemaal weten dat we diezelfde voorwaarden een kwartaal later weer hopeloos achterhaald vinden.
Hehehe, oh wat zal hij nog terug verlangen naar zijn studententijd.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, die heeft straks een baan en dan kan hij ook niet meer met z'n Tuesday blues bakkes bij het koffiezetapparaat hangen.
Ik vind mensen ook altijd erg vies die trots met zo'n beduimeld festivalarmbandje van Pinkpop 2005 om hun arm lopen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk nog wel een keertje naar Sziget. Maar het past nooit echt in mijn planning, ondanks het feit dat ik de laatste paar jaar honderd weken vakantie per jaar heb.
Ik probeer in ieder geval ieder jaar één festival mee te pakken, en als het toevallig zo uitkomt ook nog wel een tweede. De Nijmeegse Vierdaagsefeesten uiteraard niet meegeteld. Maar de hele zomer met een tent in de modder hoeft van mij ook niet.
Kan me niet voorstellen dat bedrijven dat zouden doen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk is het onzinnig. Je huis elke paar jaar inrichten is dat ook, en je haar in een bepaald model doen. Mensen zijn gewoon complete suckers om er bij te horen en bedrijven slaan daar een slaatje uit.
Neoliberale klootzakken zijn het.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk is het onzinnig. Je huis elke paar jaar inrichten is dat ook, en je haar in een bepaald model doen. Mensen zijn gewoon complete suckers om er bij te horen en bedrijven slaan daar een slaatje uit.
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:25 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat bedrijven dat zouden doen.
We hebben even onder het verkeerde account ingelogd, Euribob. Even switchen.quote:
Voor als je echt een kutbaan hebt.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo eentje waar je je mee ophangt aan het eind van je weekend.
Oh, god, ik zat vorige week in de metro met zo'n zielig slachtoffer, beetje dikke jongeman waarbij de schedel al goed zichtbaar is door het dunnende haar met zo'n topknotje, fake oud gemaakt T shirt en voorgescheurde jeans.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
GMTDquote:Op zondag 4 juni 2017 23:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[..]
We hebben even onder het verkeerde account ingelogd, Euribob. Even switchen.
Nee. Begin je dik te worden?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:26 schreef Euribob het volgende:
Iemand anders toevallig ook een teringhekel aan de immense hoeveelheid (sluik)reclame van Oreo die ongevraagd je leven binnen komt?
Er zijn ook mensen met een knotje juist om hun dunne haar te verbergen, heb ik begrepen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, god, ik zat vorige week in de metro met zo'n zielig slachtoffer, beetje dikke jongeman waarbij de schedel al goed zichtbaar is door het dunnende haar met zo'n topknotje, fake oud gemaakt T shirt en voorgescheurde jeans.
Ik moest echt mijn best doen om niet breed te grijnzen.
Dan heb je de verkeerde stropdas om gedaanquote:Op zondag 4 juni 2017 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo eentje waar je je mee ophangt aan het eind van je weekend.
Volgens mij zijn die bandjes echt een lowlandsding.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind mensen ook altijd erg vies die trots met zo'n beduimeld festivalarmbandje van Pinkpop 2005 om hun arm lopen.
De vierdaagsefeesten bezoek ik eigenlijk nog amper, een middagje of avond is echt het maximaal haalbare vanuit Amsterdam. Net als carnaval zo'n evenement dat je eigenlijk niet mist als je niet meer in de buurt woont, maar als je er toevallig bent ongetwijfeld leuk is om mee te pakken.
Nu zit robin weer achter je toetsenbord.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:26 schreef Euribob het volgende:
Iemand anders toevallig ook een teringhekel aan de immense hoeveelheid (sluik)reclame van Oreo die ongevraagd je leven binnen komt?
Het werkt niet, Euri, je ziet de maan door de bomen schijnenquote:Op zondag 4 juni 2017 23:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen met een knotje juist om hun dunne haar te verbergen, heb ik begrepen.
Nee. En ik eet geen oreo's, maar het valt me gewoon op hoeveel keer er oreo's worden gegeten in Amerikaanse programma's van Comedy Central.quote:
Product placement heet dat.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee. En ik eet geen oreo's, maar het valt me gewoon op hoeveel keer er oreo's worden gegeten in Amerikaanse programma's van Comedy Central.
Dat social-media cultuurtje. Elk mild-sociaal getint gebeurtenisje moet uitvoerig gedocumenteerd en gedeeld worden.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens mij gaan mensen om verschillende redenen naar een festival.
In het geval van festivalmeisjes, om de perfecte instagramfoto te scoren. In het geval van de hardstylejongens, om toe te geven aan hun drugsverslaving.
Comedy Central kijken en dan verbaast zijn over product placement.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee. En ik eet geen oreo's, maar het valt me gewoon op hoeveel keer er oreo's worden gegeten in Amerikaanse programma's van Comedy Central.
En het bovenstaande is waarschijnlijk waarom je die niet hebtquote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat social-media cultuurtje. Elk mild-sociaal getint gebeurtenisje moet uitvoerig gedocumenteerd en gedeeld worden.
Zo'n groepje van die wijven bij elkaar, de ene met de camera houdt het toestel in de voor haar meest gunstige hoek. Dan trekken ze allemaal het gezicht waarvan zij vinden dat die hen het mooist doet lijken. En daarna gaan ze gezamenlijk alle vijftien selfies terugkijken om te kiezen welke dan op de sociale media gedeeld moet worden. "Oh, die is wel leuk!" wordt er dan na een halve seconde al geroepen, omdat elk meisje alleen maar kijkt hoe goed haar bedachte selfiegezicht is gelukt. Uiteindelijk hakt het alphameisje (eveneens bekend als "de bitch") de knoop door. "Lekker drankje met de dinnetjes <3 luv u all!" Wéér een steentje bijgedragen aan het imago dat we allemaal leuke sociale meisjes zijn die alleen maar leuke dingen doen en waarbij alles zo heerlijk gaat.
Ik wou dat ik eens vrienden had.
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het werkt niet, Euri, je ziet de maan door de bomen schijnen
Ja, dat terugkomen herken ik ook wel. Net als mensen meeslepen die niets met de Vierdaagse hebben en dan staan te kijken van dat malle Nijmeegse evenement. Je kunt het als niet-local of niet-wandelaar ook maar moeilijk voorstellen dat er ergens een week feest is omdat er een of andere colonne van 40.000 wandelaars om 04:00 uur opstaan en een pokke-eind lopen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die bandjes echt een lowlandsding.
Vierdaagsefeesten zijn voor mij altijd een halve reünie. Ik woon natuurlijk nog steeds hier, en veel oude bekenden die inmiddels over het land verspreid zijn komen toch weer een of een paar avondjes terug.
Maar dit jaar weinig feest, uiteraard. Het combineert toch vrij slecht met meelopen.
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat social-media cultuurtje. Elk mild-sociaal getint gebeurtenisje moet uitvoerig gedocumenteerd en gedeeld worden.
Zo'n groepje van die wijven bij elkaar, de ene met de camera houdt het toestel in de voor haar meest gunstige hoek. Dan trekken ze allemaal het gezicht waarvan zij vinden dat die hen het mooist doet lijken. En daarna gaan ze gezamenlijk alle vijftien selfies terugkijken om te kiezen welke dan op de sociale media gedeeld moet worden. "Oh, die is wel leuk!" wordt er dan na een halve seconde al geroepen, omdat elk meisje alleen maar kijkt hoe goed haar bedachte selfiegezicht is gelukt. Uiteindelijk hakt het alphameisje (eveneens bekend als "de bitch") de knoop door. "Lekker drankje met de dinnetjes <3 luv u all!" Wéér een steentje bijgedragen aan het imago dat we allemaal leuke sociale meisjes zijn die alleen maar leuke dingen doen en waarbij alles zo heerlijk gaat.
Kijk Billions. Niet op Netflix.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Rezania het volgende:
Dus. HoC is weer af. Wat zal ik nu eens kijken op Netflix?
Allemaal prima, zolang het maar geen oreo's zijn. Smerige kutdingen. En elke puber wil ze hebben, want er wordt debiel veel reclame voor gemaakt.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Comedy Central kijken en dan verbaast zijn over product placement.
Hey hey, ik heb dat, weliswaar beroepsmatig, verscheidene malen gelopen. En nee, vrijwillig was dat in mijn geval iig nooit gebeurdquote:Op zondag 4 juni 2017 23:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, dat terugkomen herken ik ook wel. Net als mensen meeslepen die niets met de Vierdaagse hebben en dan staan te kijken van dat malle Nijmeegse evenement. Je kunt het als niet-local of niet-wandelaar ook maar moeilijk voorstellen dat er ergens een week feest is omdat er een of andere colonne van 40.000 wandelaars om 04:00 uur opstaan en een pokke-eind lopen.
Zojuist eerste seizoen van Newsroom afgezien. Wel helemaal mijn serie hoor.quote:
Ja, ik zal daar dan wel weer te autistisch voor zijn. Vooral functioneel gekleed. Ik heb zeg maar vier categorieën: 1) boerderij, 2) thuis, 3) ik-moet-vandaag-toch-echt-naar-buiten en 4) formeel.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Militair?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hey hey, ik heb dat, weliswaar beroepsmatig, verscheidene malen gelopen. En nee, vrijwillig was dat in mijn geval iig nooit gebeurd
Is natuurlijk gewoon marketing. Oreo heeft opeens ook zes verschillende smaken of zo geïntroduceerd. Ik vind ze ook niet te vreten trouwens, veel te Amerikaans weer eens. Hou het wel bij die chocolatechip cookies van de AH met witte chocolade en cranberry.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Allemaal prima, zolang het maar geen oreo's zijn. Smerige kutdingen. En elke puber wil ze hebben, want er wordt debiel veel reclame voor gemaakt.
De harde chocolade koeken van Lu moet je nemen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is natuurlijk gewoon marketing. Oreo heeft opeens ook zes verschillende smaken of zo geïntroduceerd. Ik vind ze ook niet te vreten trouwens, veel te Amerikaans weer eens. Hou het wel bij die chocolatechip cookies van de AH met witte chocolade en cranberry.
Het is geen H&M/Zara-dingetje hè. Ook formele herenkleding is aan mode onderhevig. Als jij op kantoor komt met een das uit de jaren '80 lacht iedereen je uit en dan voel je je zo vernederd dat je braaf smalle dassen met lampjes er in gaat kopen, of wat er dan ook in de mode is als jij eindelijk een keer een baan hebt.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:31 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, ik zal daar dan wel weer te autistisch voor zijn. Vooral functioneel gekleed. Ik heb zeg maar vier categorieën: 1) boerderij, 2) thuis, 3) ik-moet-vandaag-toch-echt-naar-buiten en 4) formeel.
Mijn ervaring als import-Nijmegenaar: enige vraagtekens over de exacte aanleiding tot het feesten waren bij mij na een biertje of drie al snel opzij gezet.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, dat terugkomen herken ik ook wel. Net als mensen meeslepen die niets met de Vierdaagse hebben en dan staan te kijken van dat malle Nijmeegse evenement. Je kunt het als niet-local of niet-wandelaar ook maar moeilijk voorstellen dat er ergens een week feest is omdat er een of andere colonne van 40.000 wandelaars om 04:00 uur opstaan en een pokke-eind lopen.
Gewoon geen das, lekker rebels.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen H&M/Zara-dingetje hè. Ook formele herenkleding is aan mode onderhevig. Als jij op kantoor komt met een das uit de jaren '80 lacht iedereen je uit en dan voel je je zo vernederd dat je braaf smalle dassen met lampjes er in gaat kopen, of wat er dan ook in de mode is als jij eindelijk een keer een baan hebt.
Gewoon in de informatica gaan, krijg nog iedere dag te horen dat ik geen wolvenshirt draag.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ja maar als je 52 bent dan kom je daar gewoon mee weg
Blazer, slacks, overhemd en je bent klaar. Niemand die zegt "Goh, da's geen modieuze outfit" tenzij je in de reclame of makelaardij werkt, natuurlijk
Wehehequote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen H&M/Zara-dingetje hè. Ook formele herenkleding is aan mode onderhevig. Als jij op kantoor komt met een das uit de jaren '80 lacht iedereen je uit en dan voel je je zo vernederd dat je braaf smalle dassen met lampjes er in gaat kopen, of wat er dan ook in de mode is als jij eindelijk een keer een baan hebt.
Nou....dat zeg jij nu maar ik heb een Armani das uit...even denken, zeker begin jaren 80 in rood en blauw en nog steeds vragen mensen aan mij waar ik die gekocht heb omdat ze hem zo mooi vinden. Dus...ja.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die kaakies waar enkel een plak chocolade aan de bovenkant zit?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
De harde chocolade koeken van Lu moet je nemen.
Vanmiddag met m'n brakke harses nog zo'n half pak leeggegeten omdat ik was vergeten dat de supermarkt gesloten zou zijn.quote:
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die kaakies waar enkel een plak chocolade aan de bovenkant zit?
Interessant sociaal fenomeen, inderdaad. Overigens, in vriendinnenclubjes met een minder dominant alfavrouwtje, een matriarchenstrijd of een zoektocht naar "de bitch" zie je dat ze 15 foto's maken met 5 of 6 verschillende telefooncamera's. Vervolgens zoeken ze allemaal op hun eigen camera een foto uit waar zijzelf het meest voordelig opstaan, maar vooral die waar vriendin A net moet niezen of je van vriendin B een vetrol ziet, zodat ze dit op Instagram kunnen zetten in de hoop dat mutuele vrienden zich beseffen dat de afzender de knapste, leukste, meest dominante vriendin is in het groepje en de rest wormvormige aanhangsels die toch eigenlijk de toppositie niet waard zijn. Dit proces kan worden verstoord doordat de vriendinnen zich met elkaar gaan bemoeien welke foto wel of niet geupload mag worden, een proces dat een nasleep kan kennen indien iemand lager op de ladder het waagt alsnog een onvoordelige foto te posten.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Daar zat ik inquote:Op zondag 4 juni 2017 23:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gewoon in de informatica gaan, krijg nog iedere dag te horen dat ik geen wolvenshirt draag.
Er lijken twee Wijnbergs te zijn. Eentje die (vroeger) leuke filosofische boekjes schreef, waardoor ik zelfs een keertje bij een kleine ontmoeting was langs geweest om 'm te kunnen spreken, en een andere Wijnberg de de diepzinnige versie de kop onder het water drukt om er een politieke agenda (ideologie) door te kunnen drukken. Heb je dat artikel gelezen dat onder m'n opmerking stond? Vergelijk die nou eens met een alinea van een van z'n boeken.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zag trouwens voorbijkomen dat jij Rob W. om de 1 of andere reden niet pruimt. Ik heb laatst zijn boek gelezen (tafelheer Plato) en ik vind het werkelijk van een zeer grote klasse wat en hoe hij schrijft. Ik vind het erg knap en heel diepzinnig voor een dertiger. Voor wat voor leeftijd dan ook trouwens.
Moet denken aanquote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Fauda.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Rezania het volgende:
Dus. HoC is weer af. Wat zal ik nu eens kijken op Netflix?
Bij jou is de keuze om een biertje te drinken dan ook niet gedreven door opportunity costs.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mijn ervaring als import-Nijmegenaar: enige vraagtekens over de exacte aanleiding tot het feesten waren bij mij na een biertje of drie al snel opzij gezet.
Oh, lijken wel op de koeken die ik meestal haal. Zal ze onthouden.quote:
Ik ga graag zo naar kantoor:quote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen driedelig kostuum?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ga graag zo naar kantoor:
[ afbeelding ]
Eerste aflevering nu gelijk, ben benieuwd.quote:
Moet kunnen, zeg je gewoon dat je een retro dagje doet.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb geen kantoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een pak aantrekken heeft wel wat, natuurlijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Thuis voor de spiegel mag ook, natuurlijk
Uh, nee, bedankt. Retro staat me niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Thuis voor de spiegel mag ook, natuurlijk
Voel je je dan helemaal het mannetje ja?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een pak aantrekken heeft wel wat, natuurlijk.
Soberso.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Voel je je dan helemaal het mannetje ja?
Verliest wel wat van z'n magie als je het elke dag doet, hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ach ja, daar heb ik geen weet van.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verliest wel wat van z'n magie als je het elke dag doet, hoor.
Hahaha ja dat is waar.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zat ik in
Maar soms moet je wel eens met volwassenen gaan praten bij banken en andere volwassen toko's en ja, die hebben rare verwachtingen zoals represenatieve kleding. Pas ik mij dan aan.
Oh dit is een hele nieuwe invalshoek. Ik zag dat ritueeltje altijd als bevestiging van de reeds uitgekristaliseerde machtsverhoudingen binnen zo'n groepje. Maar het wordt dus ook nog gebruikt (althans, kán worden gebruikt) om de reeds bestaande machtsverhoudingen te beïnvloeden?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Interessant sociaal fenomeen, inderdaad. Overigens, in vriendinnenclubjes met een minder dominant alfavrouwtje, een matriarchenstrijd of een zoektocht naar "de bitch" zie je dat ze 15 foto's maken met 5 of 6 verschillende telefooncamera's. Vervolgens zoeken ze allemaal op hun eigen camera een foto uit waar zijzelf het meest voordelig opstaan, maar vooral die waar vriendin A net moet niezen of je van vriendin B een vetrol ziet, zodat ze dit op Instagram kunnen zetten in de hoop dat mutuele vrienden zich beseffen dat de afzender de knapste, leukste, meest dominante vriendin is in het groepje en de rest wormvormige aanhangsels die toch eigenlijk de toppositie niet waard zijn. Dit proces kan worden verstoord doordat de vriendinnen zich met elkaar gaan bemoeien welke foto wel of niet geupload mag worden, een proces dat een nasleep kan kennen indien iemand lager op de ladder het waagt alsnog een onvoordelige foto te posten.
Plak je dan ook heel groot "PAS OP! FOK! MOD!" op het borstzakje?quote:
Inderdaad. Jammer genoeg lijkt dat voor mij een gepasseerd station, als pensionado is dat toch een beetje extreem, in een pak rondlopen en bijkomend voordeel is dat ik nu als het warm is altijd een korte broek aan magquote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Grapjas. Ik heb natuurlijk een POL-badge.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Plak je dan ook heel groot "PAS OP! FOK! MOD!" op het borstzakje?
Van jezelf misschien.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammer genoeg lijkt dat voor mij een gepasseerd station, als pensionado is dat toch een beetje extreem, in een pak rondlopen en bijkomend voordeel is dat ik nu als het warm is altijd een korte broek aan mag
Keuze? Die fase ben ik allang voorbij.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bij jou is de keuze om een biertje te drinken dan ook niet gedreven door opportunity costs.
Hehe, uiteraard, dat is het mooie, ik geef mijzelf permissie voor dat soort zaken tegenwoordigquote:
Ik zie anders genoeg bejaarden die een pak dragen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. Jammer genoeg lijkt dat voor mij een gepasseerd station, als pensionado is dat toch een beetje extreem, in een pak rondlopen en bijkomend voordeel is dat ik nu als het warm is altijd een korte broek aan mag
Ja, rare mensen zijn dat.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik zie anders genoeg bejaarden die een pak dragen.
Plicht?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Keuze? Die fase ben ik allang voorbij.
Dat is een extreem rare man maar die heeft nog het excuus dat een pak min of meer bij de functie hoort.quote:
Ook zoiets raars ja. Allemaal een beetje hurken om maar binnen dat kader te passen.quote:
Als ie had gewild had ie nu echt wel een korte broek aan gehad.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een extreem rare man maar die heeft nog het excuus dat een pak min of meer bij de functie hoort.
Nu geen korte broek aanhebben.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als ie had gewild had ie nu echt wel een korte broek aan gehad.
Dit lijkt me een juiste analye, maar de sociale blockchains kunnen op meerdere manieren worden ingezet. Ofwel door de overige leden van A uit te nodigen en daarmee haar positie te bevestigen als degene met de relaties om bij groepje X te komen ("Met m'n bestieess bij X"), ofwel door de rest van A niet mee te nemen, zich te digitaal te profileren temidden van groepje X en daarmee de overige leden A1 en A3 te laten weten dat ze alternatieven heeft, oftewel dat zij als oppervriendin de sfeermaker is die de overige leden niet nodig heeft om binnen te komen in andere circles ("Met m'n meiden van X, veel te lang niet geziennn!"). Daarnaast, het staat natuurlijk ook suf als jouw gedeelde instagramfoto weinig likes en reacties heeft, want dan neemt je postwaarde af en is het bericht wat je vriendinnen online hebben gezet met meer likes / reacties per definitie waardevoller, dus het uiteindelijke beeld wat bij iedereen blijft hangen. Dan kun je, als dame in kwestie, je maar beter taggen in een populaire foto, als het alternatief de schande van een oninteressante social media post is. Zulke dingen maken of breken de sociale pikorde. Met wie sta je op de foto, hoe sta je op de foto, wie mag de uiteindelijke foto posten en hoeveel interacties vinden er met die foto plaats.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Oh dit is een hele nieuwe invalshoek. Ik zag dat ritueeltje altijd als bevestiging van de reeds uitgekristaliseerde machtsverhoudingen binnen zo'n groepje. Maar het wordt dus ook nog gebruikt (althans, kán worden gebruikt) om de reeds bestaande machtsverhoudingen te beïnvloeden?
Moet ik me daarbij voorstellen dat ze daarmee een soort van externe draagkracht willen kweken, die zij vervolgens weer in kunnen zetten om hun positie binnen de eigen groep te versterken? Zoiets van groepje X organiseert een feestje, en wil groepje A uitnodigen, en aangezien A2 van dat groepje het populairst leek op social media wordt zij benaderd of groepje A op het feestje van groepje X wil komen. Dan kan A2 de aldus verdiende sociale punten al ware het een zebralijk delen met de hongerige leeuwinnen van haar troep.
Hebreeuws.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:49 schreef Rezania het volgende:
Fauda alweer afgezet. Ik kan niet multitasken als ze enkel Arabisch praten.
Het is geen Engels of Nederlands en dus kan ik het niet verstaan. Mijn punt blijft staan.quote:
Vooral jammer van zo'n goedkope rode das.quote:
Beetje moeite doen mag wel, meneer de wereldburger.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het is geen Engels of Nederlands en dus kan ik het niet verstaan. Mijn punt blijft staan.
quote:CNN zet terreurprotest met moslims in scene, NOS knipt 'Dit is voor Allah' uit getuigenverslag
Even je foon/laptop/tablet een kwartslag draaien om in de twisted dimension van de mainstream media terecht te komen. Wat je ziet is een CNN-ploeg die in London een microbijeenkomst van een handjevol Not In My Name-hijabi's zodanig dirigeert en regisseert, dat het lijkt alsof er Heel Veel hijabi's staan. Ze schuiven er voor de vorm zelfs nog ff wat "Asian" politiemensen bij. Ff indikken, mensen! Bordjes omhoog! Licht, camera, FAKE NEWS FROM THE LYING MEDIA! Hoofdletters ja, want dit is niets minder dan kwaadaardig. De BBC deed er ook aan mee. En CNN is niet de enige: "onze" Staatsomroep heeft 'muslims' en 'this is for Allah' uit de getuigenverklaring van Gerard de Cockney geknipt. Bewijs in deze video:
{ZIE OORSPRONKELIJK BERICHT VOOR DE TWITTER_VIDEO}
Gehele getuigenis van Gerard, gewoon met inclusief Allah hierrr. De NOS knipte ook nog de opmerking 'islamitisch' van Theresa May uit haar verklaring. Nog eentje? Sure, doen we een Bonus Buzzfeed, want ook in de berichtgeving van de Amerikaanse deugmillennials had de islamitische aanslag van afgelopen nacht niets met de islam te maken:
Maar deel vooral allemaal heel gretig die waanzinnige complottheorie van total loser Livestro hoor, waarheid wurgende & feiten fuckende deugmediamensjes! En dan morgen in het Mediaforum op Grindpad FM weer janken dat niemand jullie nog serieus neemt, omdat mensen graag de FEITEN willen, zodat ze zelf een mening kunnen vormen in plaats van een gewenst wereldbeeld opgedrongen te krijgen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)y_of_the_people.html
Tja, je kan geen echte clown zijn zonder rode das, toch?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vooral jammer van zo'n goedkope rode das.
Rode dassen kunnen best mooi zijn, maar ben zelf meer fan van burgundy dan dit Bassie-rood.
Hoi.quote:
Dit Bassie-rood past beter bij zo'n oranje kop.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vooral jammer van zo'n goedkope rode das.
Rode dassen kunnen best mooi zijn, maar ben zelf meer fan van burgundy dan dit Bassie-rood.
Wat zijn we eigenlijk ook maar een stel arrogante apen, zo als mensheid.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit lijkt me een juiste analye, maar de sociale blockchains kunnen op meerdere manieren worden ingezet. Ofwel door de overige leden van A uit te nodigen en daarmee haar positie te bevestigen als degene met de relaties om bij groepje X te komen ("Met m'n bestieess bij X"), ofwel door de rest van A niet mee te nemen, zich te digitaal te profileren temidden van groepje X en daarmee de overige leden A1 en A3 te laten weten dat ze alternatieven heeft, oftewel dat zij als oppervriendin de sfeermaker is die de overige leden niet nodig heeft om binnen te komen in andere circles ("Met m'n meiden van X, veel te lang niet geziennn!"). Daarnaast, het staat natuurlijk ook suf als jouw gedeelde instagramfoto weinig likes en reacties heeft, want dan neemt je postwaarde af en is het bericht wat je vriendinnen online hebben gezet met meer likes / reacties per definitie waardevoller, dus het uiteindelijke beeld wat bij iedereen blijft hangen. Dan kun je, als dame in kwestie, je maar beter taggen in een populaire foto, als het alternatief de schande van een oninteressante social media post is. Zulke dingen maken of breken de sociale pikorde. Met wie sta je op de foto, hoe sta je op de foto, wie mag de uiteindelijke foto posten en hoeveel interacties vinden er met die foto plaats.
Meneer de wereldburger? Ik ben nog nooit buiten Europa geweest.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:51 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Beetje moeite doen mag wel, meneer de wereldburger.
Liever dit:quote:Op zondag 4 juni 2017 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, je kan geen echte clown zijn zonder rode das, toch?
In de Achterhoek, ja.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:54 schreef Pokkelmans het volgende:
Mensen, het is zondagavond. Gewoon een trainingsbroek met opgedroogde restantjes uitgekloven döner en knoflooksaus volstaat.
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar is wat aan te doen. KY, bijvoorbeeld
Ik heb zo'n kortebroek van dat sweatpantsmateriaal. Zit heerlijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:54 schreef Pokkelmans het volgende:
Mensen, het is zondagavond. Gewoon een trainingsbroek met opgedroogde restantjes uitgekloven döner en knoflooksaus volstaat.
Nice wel. Lekker textuurtje en contrast met een donkerblauw pak. Helemaal chill.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die heb ikEen grijze weliswaar maar verder identiek
Amper fatsoenlijke döner te krijgen daar. Daar is het een teken van verre reizen en culinaire avonturen.quote:
Je specificeerde niet dat de broek met fatsoenlijke doner resten getooid moest zijnquote:Op zondag 4 juni 2017 23:56 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Amper fatsoenlijke döner te krijgen daar. Daar is het een teken van verre reizen en culinaire avonturen.
Gelukkig wel. Zet me maar bij het grofvuil zodra CNN hier in het lijstje onbetrouwbaar komt te staan.quote:
Balen. Buiten Europa is het ook leuk heur.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Meneer de wereldburger? Ik ben nog nooit buiten Europa geweest.
Maar het openingsplaatje (?) heeft een paar vrouwen op de voorgrond. Toeval?quote:
Neen, slechts alternatieve feitenquote:Op maandag 5 juni 2017 00:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar het openingsplaatje (?) heeft een paar vrouwen op de voorgrond. Toeval?
Ik ga een maand naar Amerika in juli.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:00 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Balen. Buiten Europa is het ook leuk heur.
Van die commerciële kutten die er bovenop duiken om er een slaatje uit te slaan. Lekker feelgoodfeestje, gewoon blijven kopen mensen.quote:
Wat dan?quote:Op maandag 5 juni 2017 00:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het topic in nws over savannah is wel het argument om het algemeen kiesrecht in te perken. Mijn hemel.
quote:In an interview with weekly paper Die Zeit, Mr Schäuble rejected the idea Europe could close its borders to immigrants, and said: “Isolation is what would ruin us – it would lead us into incest.”
Muah benefietconcertje he, eigenlijk ben ik hier te cynisch voor ja, maar vooruit voor 1 keer vind ik dit een beetje leuk.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Van die commerciële kutten die er bovenop duiken om er een slaatje uit te slaan. Lekker feelgoodfeestje, gewoon blijven kopen mensen.
Wat hebben Coldplay en de kerel van The Black Eyed Peas er allemaal in godsnaam mee te maken gehad? Vond het ook zo droevig toen U2 ineens met The Eagles of Death Metal op moest treden na Parijs.
Als ze gewoon ballen hadden, hadden ze Iperyt uitgenodigd.
Oh, dit gaat leuk worden, protest in portland met ongeveer 1000 antifa leden daar en 300 alt righters. Antifa counterprotst net dus ongeldig verklaard en moeten weg van politie, ben benieuwd hoe ze die 1000 daar wegkrijgentwitter:
Dat noem je geen 'strop' dasquote:Op maandag 5 juni 2017 00:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, zo'n ding dat de zuurstofaanvoer naar je hersenen beperkt.
Boeiend.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:41 schreef skysherrif het volgende:
Oh, dit gaat leuk worden, protest in portland met ongeveer 1000 antifa leden daar en 300 alt righters. Antifa counterprotst net dus ongeldig verklaard en moeten weg van politie, ben benieuwd hoe ze die 1000 daar wegkrijgentwitter:
Waarom hou je je daar mee bezig. Ga toch naar buiten gek.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:41 schreef skysherrif het volgende:
Nergens last van. Mijn videokaart daarentegen, die klapt er om de haverklap uit.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:47 schreef Pokkelmans het volgende:
FOK! is overigens gaar vanavond. Alles laadt hartstikke langzaam. Bij jullie ook?
Wut, om 1 uur snachts?quote:Op maandag 5 juni 2017 00:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waarom hou je je daar mee bezig. Ga toch naar buiten gek.
Ik check pas net in, maar vooralsnog werkt alles als vanouds.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:47 schreef Pokkelmans het volgende:
FOK! is overigens gaar vanavond. Alles laadt hartstikke langzaam. Bij jullie ook?
Wel een paar keer gehad vanavond dat het even supertraag was, ging na een paar minuutjes weer over.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:47 schreef Pokkelmans het volgende:
Whatever, zolang je dat BNW-spul maar lekker laat voor wat het is.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wut, om 1 uur snachts?
Net een hele dag gewerkt, nu comfy liggen en dit een beetje checken, beetje prison break kijken, beetje over ajax posten en dan slapen
Huh, hoezo nu weer BNW gelul. Gewoon een beetje rellen kijken.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Whatever, zolang je dat BNW-spul maar lekker laat voor wat het is.
Kom met een fatsoenlijke bron en het is allemaal prima. Die link had het over CNN, maar blijkbaar is het dus BBC. Een beetje moeite in de achtergrond stoppen is toch niet teveel gevraagd mag ik hopen?quote:Op maandag 5 juni 2017 00:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Huh, hoezo nu weer BNW gelul. Gewoon een beetje rellen kijken.
Of heb je het over dat van BBC, dat is toch gewoon klip en klaar en ook redelijk zorgwekkend vind je niet?
Ben trouwens helemaal niet iemand die roept, MSM is fake blabla, sterker nog ik kijk veel CNN/BCC en vind dat over het algemeen gewoon het meest betrouwbaar, maar dit is gewoon gek
CNN was er ook ter plaatse, of gebruikte het beeldmateriaal voor hun eigen live programma geloof ik.quote:Op maandag 5 juni 2017 00:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kom met een fatsoenlijke bron en het is allemaal prima. Die link had het over CNN, maar blijkbaar is het dus BBC. Een beetje moeite in de achtergrond stoppen is toch niet teveel gevraagd mag ik hopen?
Vage filmpjes van onbetrouwbare figuren zijn gewoon geen manier om misstanden in de samenleving aan te kaarten. Dat moet gebeuren door gedegen onderzoek en heel veel controle.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
CNN was er ook ter plaatse, of gebruikte het beeldmateriaal voor hun eigen live programma geloof ik.
Als het om dit soort zaken gaat zijn er vaak niet echt fatsoenlijke bronnen he, als het materiaal maar legit is lijkt me dat afdoende, maar zo te horen keur jij dit in ieder geval ook af dus dat is goed.
Ben je nu lollig aan het doen?quote:Op maandag 5 juni 2017 01:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vage filmpjes van onbetrouwbare figuren zijn gewoon geen manier om misstanden in de samenleving aan te kaarten. Dat moet gebeuren door gedegen onderzoek en heel veel controle.
En met Rusland, blijkbaar ook 1 van onze grootste partnersquote:Op maandag 5 juni 2017 01:17 schreef Kowloon het volgende:
Goed verhaal wel van Baudet bij Business Class. Nederland uit de EU en onder andere met onder andere met het Verenigd Koninkrijk een vrijhandelszone beginnen.
Laten we eerst maar eens beginnen met de landen waar corruptie niet volop aanwezig en waar een onafhankelijk rechtssysteem bestaat. Dat is belangrijk om goed handel te kunnen drijven.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En met Rusland, blijkbaar ook 1 van onze grootste partners
Pecunia non olet kowloonquote:Op maandag 5 juni 2017 01:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Laten we werd maar eens beginnen met de landen waar corruptie niet volop aanwezig en waar een onafhankelijk rechtssysteem bestaat. Dat is belangrijk om goed handel te kunnen drijven.
Klopt.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens beginnen met de landen waar corruptie niet volop aanwezig en waar een onafhankelijk rechtssysteem bestaat. Dat is belangrijk om goed handel te kunnen drijven.
Klopt, maar eens echte vrijhandelszone is naar mijn idee iets anders dan simpelweg handel drijven. Welke garantie is er bijvoorbeeld dat Rusland eigendomsrechten respecteert? Het recente verleden laat zien dat Rusland op dat terrein steken laat vallen. Ook acht ik Rusland geen vertrouwenswaardige partner voor Nederland, dikke kans dat als het er op aan komt dat Rusland voor zijn eigen belang kiest.quote:
Is het al eens in het verleden gebleken dat Rusland geen betrouwbare partner was voor Nederland dan (oprechte vraag)quote:Op maandag 5 juni 2017 01:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klopt, maar eens echte vrijhandelszone is naar mijn idee iets anders dan simpelweg handel drijven. Welke garantie is er bijvoorbeeld dat Rusland eigendomsrechten respecteert? Het recente verleden laat zien dat Rusland op dat terrein steken laat vallen. Ook acht ik Rusland geen vertrouwenswaardige partner voor Nederland, dikke kans dat als het er op aan komt dat Rusland voor zijn eigen belang kiest.
Met afspraken over bijvoorbeeld het verlagen van importtarieven heb ik geen moeite als het om Rusland gaat.
Corruptie is daarom ook fnuikend voor de economie van een land. Bedrijven, uit binnenland en buitenland, durven minder te investeren omdat onduidelijk is wat er in de toekomst gaat gebeuren. En consumenten moeten ook meer financiële speelruimte aanhouden om met de corruptie te dealen.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Klopt.
Wat een professor ooit eens vertelde vond ik wel treffend. Hij zei dat het voor de handel normaal gesproken beter was om een slechte regel te hebben die consequent wordt toegepast, dan een goede regel die niet-consequent wordt toegepast.
En met een corrupt systeem kun je als buitenstaander moeilijk inschatten wat er gaat gebeuren.
Ze hebben een vliegtuig met bijna tweehonderd Nederlanders uit de lucht geschoten.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is het al eens in het verleden gebleken dat Rusland geen betrouwbare partner was voor Nederland dan (oprechte vraag)
En werken sindsdien alle onderzoek er naar tegen.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben een vliegtuig met bijna tweehonderd Nederlanders uit de lucht geschoten.
En onderzeeërs.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:38 schreef Pokkelmans het volgende:
En ze sturen zo eens in de zoveel tijd een paar bommenwerpers in ons luchtruim om te checken of ze niet in slaap zijn gevallen, daar bij defensie.
Precies. En toch zijn er nog Poetin-fanboys. Vooral die geïndoctrineerd zijn door het FvD of de PVV.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
En werken sindsdien alle onderzoek er naar tegen.
Voor Nederland weet ik het niet. Maar kijk maar eens wat er met het bedrijf Yukos is gebeurd. De chef van Yukos profileerde zich in ongewenste politieke richting, daarop kreeg het claims wegens belastingontduiking aan de broek, en uiteindelijk is het bedrijf daardoor failliet gegaan. Nu acht ik het goed mogelijk dat er daadwerkelijk sprake was van fraude; al die oligarchen zijn louche types. Maar het dubieuze zit er in dat de rest niet aangepakt werd.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is het al eens in het verleden gebleken dat Rusland geen betrouwbare partner was voor Nederland dan (oprechte vraag)
Dit quote ik even. Kan je helpen.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:39 schreef skysherrif het volgende:
*handelspartner
Ben zelf ook geen fan van rusland en het regime hoor. Integendeel.
Om goed handel met een land te kunnen drijven moet je een band van wederzijds vertrouwen hebben. Elkaars luchtruim schenden etc helpt daar niet bij. Bovendien heeft Rusland momenteel nog een boycot tegen ons lopen die de handel schaadt (en wij ook tegen hen trouwens, dat terzijde).quote:Op maandag 5 juni 2017 01:39 schreef skysherrif het volgende:
*handelspartner
Achja, als ik 's nachts aan het slot van de snackbar op de hoek ga lopen morrelen om te kijken of hij zijn deur wel op slot heeft gedaan verlies ik ook mijn krediet als waardig handelspartner.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:39 schreef skysherrif het volgende:
*handelspartner
En de VS is een dubieuze oorlog begonnen waarbij misschien wel honderdduizend doden zijn gevallen. Toch heb ik wel vertrouwen in de aanpak van corruptie en het waarborgen van eigendomsrechten.quote:Op maandag 5 juni 2017 01:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben een vliegtuig met bijna tweehonderd Nederlanders uit de lucht geschoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |