quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het werkt niet, Euri, je ziet de maan door de bomen schijnen
Ja, dat terugkomen herken ik ook wel. Net als mensen meeslepen die niets met de Vierdaagse hebben en dan staan te kijken van dat malle Nijmeegse evenement. Je kunt het als niet-local of niet-wandelaar ook maar moeilijk voorstellen dat er ergens een week feest is omdat er een of andere colonne van 40.000 wandelaars om 04:00 uur opstaan en een pokke-eind lopen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die bandjes echt een lowlandsding.
Vierdaagsefeesten zijn voor mij altijd een halve reünie. Ik woon natuurlijk nog steeds hier, en veel oude bekenden die inmiddels over het land verspreid zijn komen toch weer een of een paar avondjes terug.
Maar dit jaar weinig feest, uiteraard. Het combineert toch vrij slecht met meelopen.
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat social-media cultuurtje. Elk mild-sociaal getint gebeurtenisje moet uitvoerig gedocumenteerd en gedeeld worden.
Zo'n groepje van die wijven bij elkaar, de ene met de camera houdt het toestel in de voor haar meest gunstige hoek. Dan trekken ze allemaal het gezicht waarvan zij vinden dat die hen het mooist doet lijken. En daarna gaan ze gezamenlijk alle vijftien selfies terugkijken om te kiezen welke dan op de sociale media gedeeld moet worden. "Oh, die is wel leuk!" wordt er dan na een halve seconde al geroepen, omdat elk meisje alleen maar kijkt hoe goed haar bedachte selfiegezicht is gelukt. Uiteindelijk hakt het alphameisje (eveneens bekend als "de bitch") de knoop door. "Lekker drankje met de dinnetjes <3 luv u all!" Wéér een steentje bijgedragen aan het imago dat we allemaal leuke sociale meisjes zijn die alleen maar leuke dingen doen en waarbij alles zo heerlijk gaat.
Ik wou dat ik eens vrienden had.
Kijk Billions. Niet op Netflix.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Rezania het volgende:
Dus. HoC is weer af. Wat zal ik nu eens kijken op Netflix?
Allemaal prima, zolang het maar geen oreo's zijn. Smerige kutdingen. En elke puber wil ze hebben, want er wordt debiel veel reclame voor gemaakt.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Comedy Central kijken en dan verbaast zijn over product placement.
Hey hey, ik heb dat, weliswaar beroepsmatig, verscheidene malen gelopen. En nee, vrijwillig was dat in mijn geval iig nooit gebeurdquote:Op zondag 4 juni 2017 23:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, dat terugkomen herken ik ook wel. Net als mensen meeslepen die niets met de Vierdaagse hebben en dan staan te kijken van dat malle Nijmeegse evenement. Je kunt het als niet-local of niet-wandelaar ook maar moeilijk voorstellen dat er ergens een week feest is omdat er een of andere colonne van 40.000 wandelaars om 04:00 uur opstaan en een pokke-eind lopen.
Zojuist eerste seizoen van Newsroom afgezien. Wel helemaal mijn serie hoor.quote:
Ja, ik zal daar dan wel weer te autistisch voor zijn. Vooral functioneel gekleed. Ik heb zeg maar vier categorieën: 1) boerderij, 2) thuis, 3) ik-moet-vandaag-toch-echt-naar-buiten en 4) formeel.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk is het onzinnig. Je huis elke paar jaar inrichten is dat ook, en je haar in een bepaald model doen. Mensen zijn gewoon complete suckers om er bij te horen en bedrijven slaan daar een slaatje uit.
Militair?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hey hey, ik heb dat, weliswaar beroepsmatig, verscheidene malen gelopen. En nee, vrijwillig was dat in mijn geval iig nooit gebeurd
Is natuurlijk gewoon marketing. Oreo heeft opeens ook zes verschillende smaken of zo geïntroduceerd. Ik vind ze ook niet te vreten trouwens, veel te Amerikaans weer eens. Hou het wel bij die chocolatechip cookies van de AH met witte chocolade en cranberry.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Allemaal prima, zolang het maar geen oreo's zijn. Smerige kutdingen. En elke puber wil ze hebben, want er wordt debiel veel reclame voor gemaakt.
De harde chocolade koeken van Lu moet je nemen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is natuurlijk gewoon marketing. Oreo heeft opeens ook zes verschillende smaken of zo geïntroduceerd. Ik vind ze ook niet te vreten trouwens, veel te Amerikaans weer eens. Hou het wel bij die chocolatechip cookies van de AH met witte chocolade en cranberry.
Het is geen H&M/Zara-dingetje hè. Ook formele herenkleding is aan mode onderhevig. Als jij op kantoor komt met een das uit de jaren '80 lacht iedereen je uit en dan voel je je zo vernederd dat je braaf smalle dassen met lampjes er in gaat kopen, of wat er dan ook in de mode is als jij eindelijk een keer een baan hebt.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:31 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, ik zal daar dan wel weer te autistisch voor zijn. Vooral functioneel gekleed. Ik heb zeg maar vier categorieën: 1) boerderij, 2) thuis, 3) ik-moet-vandaag-toch-echt-naar-buiten en 4) formeel.
Mijn ervaring als import-Nijmegenaar: enige vraagtekens over de exacte aanleiding tot het feesten waren bij mij na een biertje of drie al snel opzij gezet.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, dat terugkomen herken ik ook wel. Net als mensen meeslepen die niets met de Vierdaagse hebben en dan staan te kijken van dat malle Nijmeegse evenement. Je kunt het als niet-local of niet-wandelaar ook maar moeilijk voorstellen dat er ergens een week feest is omdat er een of andere colonne van 40.000 wandelaars om 04:00 uur opstaan en een pokke-eind lopen.
Gewoon geen das, lekker rebels.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen H&M/Zara-dingetje hè. Ook formele herenkleding is aan mode onderhevig. Als jij op kantoor komt met een das uit de jaren '80 lacht iedereen je uit en dan voel je je zo vernederd dat je braaf smalle dassen met lampjes er in gaat kopen, of wat er dan ook in de mode is als jij eindelijk een keer een baan hebt.
Gewoon in de informatica gaan, krijg nog iedere dag te horen dat ik geen wolvenshirt draag.quote:Op zondag 4 juni 2017 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, ja maar als je 52 bent dan kom je daar gewoon mee weg
Blazer, slacks, overhemd en je bent klaar. Niemand die zegt "Goh, da's geen modieuze outfit" tenzij je in de reclame of makelaardij werkt, natuurlijk
Wehehequote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen H&M/Zara-dingetje hè. Ook formele herenkleding is aan mode onderhevig. Als jij op kantoor komt met een das uit de jaren '80 lacht iedereen je uit en dan voel je je zo vernederd dat je braaf smalle dassen met lampjes er in gaat kopen, of wat er dan ook in de mode is als jij eindelijk een keer een baan hebt.
Nou....dat zeg jij nu maar ik heb een Armani das uit...even denken, zeker begin jaren 80 in rood en blauw en nog steeds vragen mensen aan mij waar ik die gekocht heb omdat ze hem zo mooi vinden. Dus...ja.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die kaakies waar enkel een plak chocolade aan de bovenkant zit?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
De harde chocolade koeken van Lu moet je nemen.
Vanmiddag met m'n brakke harses nog zo'n half pak leeggegeten omdat ik was vergeten dat de supermarkt gesloten zou zijn.quote:
quote:Op zondag 4 juni 2017 23:34 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die kaakies waar enkel een plak chocolade aan de bovenkant zit?
Interessant sociaal fenomeen, inderdaad. Overigens, in vriendinnenclubjes met een minder dominant alfavrouwtje, een matriarchenstrijd of een zoektocht naar "de bitch" zie je dat ze 15 foto's maken met 5 of 6 verschillende telefooncamera's. Vervolgens zoeken ze allemaal op hun eigen camera een foto uit waar zijzelf het meest voordelig opstaan, maar vooral die waar vriendin A net moet niezen of je van vriendin B een vetrol ziet, zodat ze dit op Instagram kunnen zetten in de hoop dat mutuele vrienden zich beseffen dat de afzender de knapste, leukste, meest dominante vriendin is in het groepje en de rest wormvormige aanhangsels die toch eigenlijk de toppositie niet waard zijn. Dit proces kan worden verstoord doordat de vriendinnen zich met elkaar gaan bemoeien welke foto wel of niet geupload mag worden, een proces dat een nasleep kan kennen indien iemand lager op de ladder het waagt alsnog een onvoordelige foto te posten.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat social-media cultuurtje. Elk mild-sociaal getint gebeurtenisje moet uitvoerig gedocumenteerd en gedeeld worden.
Zo'n groepje van die wijven bij elkaar, de ene met de camera houdt het toestel in de voor haar meest gunstige hoek. Dan trekken ze allemaal het gezicht waarvan zij vinden dat die hen het mooist doet lijken. En daarna gaan ze gezamenlijk alle vijftien selfies terugkijken om te kiezen welke dan op de sociale media gedeeld moet worden. "Oh, die is wel leuk!" wordt er dan na een halve seconde al geroepen, omdat elk meisje alleen maar kijkt hoe goed haar bedachte selfiegezicht is gelukt. Uiteindelijk hakt het alphameisje (eveneens bekend als "de bitch") de knoop door. "Lekker drankje met de dinnetjes <3 luv u all!" Wéér een steentje bijgedragen aan het imago dat we allemaal leuke sociale meisjes zijn die alleen maar leuke dingen doen en waarbij alles zo heerlijk gaat.
Daar zat ik inquote:Op zondag 4 juni 2017 23:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gewoon in de informatica gaan, krijg nog iedere dag te horen dat ik geen wolvenshirt draag.
Er lijken twee Wijnbergs te zijn. Eentje die (vroeger) leuke filosofische boekjes schreef, waardoor ik zelfs een keertje bij een kleine ontmoeting was langs geweest om 'm te kunnen spreken, en een andere Wijnberg de de diepzinnige versie de kop onder het water drukt om er een politieke agenda (ideologie) door te kunnen drukken. Heb je dat artikel gelezen dat onder m'n opmerking stond? Vergelijk die nou eens met een alinea van een van z'n boeken.quote:Op zondag 4 juni 2017 21:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zag trouwens voorbijkomen dat jij Rob W. om de 1 of andere reden niet pruimt. Ik heb laatst zijn boek gelezen (tafelheer Plato) en ik vind het werkelijk van een zeer grote klasse wat en hoe hij schrijft. Ik vind het erg knap en heel diepzinnig voor een dertiger. Voor wat voor leeftijd dan ook trouwens.
Moet denken aanquote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Fauda.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:28 schreef Rezania het volgende:
Dus. HoC is weer af. Wat zal ik nu eens kijken op Netflix?
Bij jou is de keuze om een biertje te drinken dan ook niet gedreven door opportunity costs.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mijn ervaring als import-Nijmegenaar: enige vraagtekens over de exacte aanleiding tot het feesten waren bij mij na een biertje of drie al snel opzij gezet.
Oh, lijken wel op de koeken die ik meestal haal. Zal ze onthouden.quote:
Ik ga graag zo naar kantoor:quote:Op zondag 4 juni 2017 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen driedelig kostuum?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ga graag zo naar kantoor:
[ afbeelding ]
Eerste aflevering nu gelijk, ben benieuwd.quote:
Moet kunnen, zeg je gewoon dat je een retro dagje doet.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb geen kantoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een pak aantrekken heeft wel wat, natuurlijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Thuis voor de spiegel mag ook, natuurlijk
Uh, nee, bedankt. Retro staat me niet.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Thuis voor de spiegel mag ook, natuurlijk
Voel je je dan helemaal het mannetje ja?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een pak aantrekken heeft wel wat, natuurlijk.
Soberso.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Voel je je dan helemaal het mannetje ja?
Verliest wel wat van z'n magie als je het elke dag doet, hoor.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ach ja, daar heb ik geen weet van.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verliest wel wat van z'n magie als je het elke dag doet, hoor.
Hahaha ja dat is waar.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zat ik in
Maar soms moet je wel eens met volwassenen gaan praten bij banken en andere volwassen toko's en ja, die hebben rare verwachtingen zoals represenatieve kleding. Pas ik mij dan aan.
Oh dit is een hele nieuwe invalshoek. Ik zag dat ritueeltje altijd als bevestiging van de reeds uitgekristaliseerde machtsverhoudingen binnen zo'n groepje. Maar het wordt dus ook nog gebruikt (althans, kán worden gebruikt) om de reeds bestaande machtsverhoudingen te beïnvloeden?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Interessant sociaal fenomeen, inderdaad. Overigens, in vriendinnenclubjes met een minder dominant alfavrouwtje, een matriarchenstrijd of een zoektocht naar "de bitch" zie je dat ze 15 foto's maken met 5 of 6 verschillende telefooncamera's. Vervolgens zoeken ze allemaal op hun eigen camera een foto uit waar zijzelf het meest voordelig opstaan, maar vooral die waar vriendin A net moet niezen of je van vriendin B een vetrol ziet, zodat ze dit op Instagram kunnen zetten in de hoop dat mutuele vrienden zich beseffen dat de afzender de knapste, leukste, meest dominante vriendin is in het groepje en de rest wormvormige aanhangsels die toch eigenlijk de toppositie niet waard zijn. Dit proces kan worden verstoord doordat de vriendinnen zich met elkaar gaan bemoeien welke foto wel of niet geupload mag worden, een proces dat een nasleep kan kennen indien iemand lager op de ladder het waagt alsnog een onvoordelige foto te posten.
Plak je dan ook heel groot "PAS OP! FOK! MOD!" op het borstzakje?quote:
Inderdaad. Jammer genoeg lijkt dat voor mij een gepasseerd station, als pensionado is dat toch een beetje extreem, in een pak rondlopen en bijkomend voordeel is dat ik nu als het warm is altijd een korte broek aan magquote:Op zondag 4 juni 2017 23:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Grapjas. Ik heb natuurlijk een POL-badge.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Plak je dan ook heel groot "PAS OP! FOK! MOD!" op het borstzakje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |